[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 211.963 views

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Anoniem: 173185 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:18:
[...]

Zucht... regentry weghalen heeft geen effect :s

edit1: een registry cleaner gebruikt, met reboot, geen effect. snoei-irritant....
edit2:ander account installeren heeft ook geen effect. grrr
Probeer eens om deze folder te verwijderen:
C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{3D9CF3CA-3AB0-4A82-9853-D7C43FD1D775}
In deze folder staan de installatie gegevens van ANNO 1404

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Als bovenstaand niet werkt, kan je wellicht deinstalleren met de installer van de originele/legale CD.
Heb je overigens XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173185

Yippie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:16:
Als bovenstaand niet werkt, kan je wellicht deinstalleren met de installer van de originele/legale CD.
Heb je overigens XP ?
Heb de orginele legale DVD gister binnen maar die geeft hetzelfde resultaat als de installer van de downloadcrap. Heb vista ultimate x64
spacemouse schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{3D9CF3CA-3AB0-4A82-9853-D7C43FD1D775}
Heej dank je wel Spacemouse, die heb ik nog niet gezien. Ik heb uit ellende ook maar een Ubisoft account aangemaakt en daar deze vraag ook gesteld en daar krijg ik (binnen 15 uur!) de volgende reactie op, wat op hetzelfde neerkomt. Bedankt iig. Nu eerst nog tijd hebben ervoor haha

Hello Guido,

Please try the manual uninstall for the game,

You will need to complete a manual uninstall of the game. This is how to do this :

Open My Computer then open the Local Disk (C:)
Open the program files folder.
Click on the tools menu then choose folder options
Click on the view tab and tick the box labelled "show hidden files and folders". Press OK
Open the installshield installation information folder
Search for a folder named 3D9CF3CA-3AB0-4A82-9853-D7C43FD1D775
Right click on the folder and choose rename. Press the End key on the keyboard and type the word OLD. Press the enter key

Reboot the machine and you will then be able to restart the install by placing the install disk back into the machine.

Kind regards,
Ubisoft Technical Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Anoniem: 173185 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:09:
Heej dank je wel Spacemouse, die heb ik nog niet gezien. Ik heb uit ellende ook maar een Ubisoft account aangemaakt en daar deze vraag ook gesteld en daar krijg ik (binnen 15 uur!) de volgende reactie op, wat op hetzelfde neerkomt. Bedankt iig. Nu eerst nog tijd hebben ervoor haha
Waaat, hoe heb jij het voor elkaar gekregen om een vraag te kunnen stellen aan UbiSoft support? Het enige wat ik en talloze andere mensen altijd krijg te zien is een error en dat ik het later weer moet proberen. :?

Zelfs met een nieuwe account lukt het niet. 8)7

"The site encountered an unexpected error. Please try again later or contact us if the problem persists."

[ Voor 13% gewijzigd door Bull op 22-08-2009 00:46 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Typisch trouwens dat je door de hele molen van registratie heen moet om support te krijgen als je 'international' support wilt/moet hebben, terwijl je als Australier gewoon kan mailen naar support@ubisoft.com.au

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-06 12:21

Trouble

Everything is awesome

Ik ben eindelijk weer begonnen :D Had nog geen zin in de campaign dus ben met het Electress scenario begonnen. En ik hoop écht dat ik niet wéér gezeik met m'n profiel krijg :( Maar so far so good ;)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315191

Seraphyn schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:37:
Typisch trouwens dat je door de hele molen van registratie heen moet om support te krijgen als je 'international' support wilt/moet hebben, terwijl je als Australier gewoon kan mailen naar support@ubisoft.com.au
Die mogen dat skippen. :9

Tevens tvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310657

Hmm, was net mooi opweg naar 20k peasants. CTD en save niet meer terug te vinden in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ben maar eens begonnen met het imperator-scenario, best wel uitdagend :)
Heb nu in 7 uur game-time het ergste wel gehad denk ik, namelijk de 3 hard AI's verslaan
Hele oorlogsgebeuren duurt wel lang, maar is niet echt uitdagend ofzo. Maar het is een stuk makkelijker om oorlog te voeren op een ander zijn eiland, dan op je eigen eiland...

spoiler:
Hier is hoe ik zover ben gekomen:
1) Zodra je piraten vind, deal aangaan dat je betaalt. Die kerels rennen na een tijdje met groepen van 4 schepen rond, en die ga je echt niet elke keer willen afschieten.
2) Je kan "veilig" tot patrician gaan zonder dat de AIs de neiging krijgen oorlog te verklaren (zodra je een envoy of noblemen hebt, verlies je ~15 reputatie bij alle AIs, en ~5 per eiland dat je bebouwt)
3) De AI's gaan vanzelf oorlog voeren (lucius en mercante), dat is een goed moment om ze allebei op te rollen :) Eerst de sterkste (de aanvaller) zodat die 2 fronten moet vechten, en dan de andere voordat ie helemaal recovered is
4) Tijdens de oorlog op de routes-map zoeken naar bootjes met schildjes erin, en afschieten voor ze kunnen landen, daarna alle andere bootjes. Zonder bevoorrading
5) De derde AI heeft zo goed als geen leger, en kan je vrij simpel verslaan door met de restjes van je leger
6) Al je oorlogsboten verkopen bij de piraten voor wat cash en minder kosten, je legers ontbinden (delete toets)

[ Voor 10% gewijzigd door MLM op 23-08-2009 20:33 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173185

Ter informatie,

Ik kreeg het spel niet aan de praat, omdat de Tages protection software zich niet wilde installeren (error 1058, en erro 1084 in windows safe mode). Heb de support van tagesprotection.com gemailed en die mailden zondag(!) terug. Deleten van de registry keys en rebooten deed de truc, startwaardes stonden voor de delete op 2.

Guido
Hello,

Since you have a 64 bits OS, then TagesSetup.exe is useless as it tries to
run TagesSetup_x64.exe. Also, only the one on our website is relevant as the
latest update was for W7 compatibility. But this version (latest) was
provided with Anno.

From the MS documentation:
ERROR_SERVICE_DISABLED
1058
The service cannot be started, either because it is disabled or because it
has no enabled devices associated with it.

This can be caused by a manual disabling of the driver, in that case a start
fail with the error we gave you. Please check it:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atksgt (and lirsgt), Start value must
be 2 (automatic start).
Another solution is to remove these two keys, reboot and rerun
TagesSetup_x64.exe.

Kind regards,
The Tages Technical Team

-----Message d'origine-----
De : xxxxxxxxxxxxx
Envoyé : dimanche 23 août 2009 17:54
À : support@tagesprotection.com
Objet : Compatibility Vista Ultimate x64

Hello Tages,

I bought the game Anno 1404 from Ubisoft, which has the Tages protection
software in it.
However, both the attached tagessetup.exe and the TagesSetup_x64.exe will
not run because the software says I do not have enough rights. However, I
have Administrator rights, administrator account. The error given is 1058
(see screenshot).

When I try to install the TagesSetup_x64.exe in Windows Safe mode, the
errorcode is 1084.

I have Daemon Tools Lite for my legal ISO's, but de-installing that and
running a registry cleaner, is to no avail.

I have attached some screenshots.
I searched the web, but the only clues I found is that is not related to
permission rights, but maybe compatibility issues.

Could you tell me a solution? I also tried the tages software from your
website (5.5), but no luck.

Kind regards,

Guido

PS I also attached my DXDiag textfile.
toon volledige bericht

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 173185 op 24-08-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259170

spacemouse schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

Hey, toevallig geen betatester geweest van EIC?
Daar was ik Cpt.Olbaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 16:38
Windows cleanup utility downloaden - installeren en de entry van anno 1404 selecteren. Dit gooit alle referenties van anno 1404 uit de registry weg en je kan terug clean installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Anoniem: 259170 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

Hey, toevallig geen betatester geweest van EIC?
Daar was ik Cpt.Olbaard :+
Yep, ik heb gewoon dezelfde naam gebruikt als hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259170

spacemouse schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Yep, ik heb gewoon dezelfde naam gebruikt als hier :)
Hehe, dacht het al. 8)
De games liggen een beetje in hetzelfde genre.
Een samensmelting van deze twee zou ideaal zijn.

Het tradesysteem en townmanagement naar EIC vertalen maar met iets minder micromanagement.

Toegegeven vind ik deze Anno wel stukken beter uitgewerkt dan de EIC, waarvan ik toch héél veel van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toen lagen de gameservers er weer uit, nog iemand anders er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Anoniem: 259170 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:01:
[...]

Hehe, dacht het al. 8)
De games liggen een beetje in hetzelfde genre.
Een samensmelting van deze twee zou ideaal zijn.

Het tradesysteem en townmanagement naar EIC vertalen maar met iets minder micromanagement.

Toegegeven vind ik deze Anno wel stukken beter uitgewerkt dan de EIC, waarvan ik toch héél veel van verwacht had.
EIC is een prachtig concept, het heeft veel potentie, maar is slecht uitgewerkt (kijk maar naar de eerste screen shots van een paar jaar geleden). Ze hebben er teveel uitgesloopt. Zelfs de Pirate Bay add-on heeft mij er niet toe kunnen verleiden om EIC te kopen. Dit in tegenstelling tot ANNO 1404.
Na het spelen van de demo van ANNO 1404 heb ik het spel aangeschaft. Grafisch is het spel superieur aan EIC. Qua gameplay is echter mijn grootste favoriet in dit genre is nog steeds Port Royale 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 310657 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:04:
En toen lagen de gameservers er weer uit, nog iemand anders er last van?
Kun je het spel niet spelen als ze daar de servers down hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, als je een online profile hebt niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Anoniem: 310657 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:47:
Nee, als je een online profile hebt niet nee.
Godsgloeiende wat een vreselijk spel!!! :o
Zondagnacht tot half 3, maandag nacht tot 3, vannacht tot 4.

Misschien moet ik het maar deïnstalleren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ghehe Ossi. Ik vind het altijd jammer dat ze geen build-in klok hebben in dit soort spellen. Daarnaast is de reminder voor het aantal gespeelde uren wel terecht. Hij zegt zelfs wat in de trend als "Time for some coffee?"

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Locutus-of-Borg schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:28:
Ghehe Ossi. Ik vind het altijd jammer dat ze geen build-in klok hebben in dit soort spellen. Daarnaast is de reminder voor het aantal gespeelde uren wel terecht. Hij zegt zelfs wat in de trend als "Time for some coffee?"
Tot 12 uur keek ik nog regelmatig op mijn telefoon hoe laat het was, want ik wou vroeg naar bed |:(
Maar ja, toen werd de campaign spannend :P
Nieuwe spullen om te bouwen, oorlog voeren en toen was het bijna 4 uur :'( De wekker maar van 7 uur naar 8 uur gezet :P
Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

idd deze game is bijna erger dan wow qua verslaving :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:54:
idd deze game is bijna erger dan wow qua verslaving :)
Ben ik net vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Ossi schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:52:
[...]

Tot 12 uur keek ik nog regelmatig op mijn telefoon hoe laat het was, want ik wou vroeg naar bed |:(
Maar ja, toen werd de campaign spannend :P
Nieuwe spullen om te bouwen, oorlog voeren en toen was het bijna 4 uur :'( De wekker maar van 7 uur naar 8 uur gezet :P
Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen :P
Misschien je wekker beter om middernacht zetten, wanneer je moet stoppen :+

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de mousebuttons kan veranderen? Mijn rechtermuisknop werkt niet helemaal lekker, dus het moven gaat nogal lastig. Ik zou dit liever op middenmuis-klik willen hebben (wat nu roteren is).

Aangezien ik windowed speel werkt het sidescrollen niet, en ook de pijltjestoetsen zijn niet heel handig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-06 20:27

M2M

medicijnman

misschien tijd voor een nieuwe muis dan?
En verder heb ik echt geen flauw idee, misschien dat er wel een softwaretooltje bestaat voor macro's, dat je een knop op je toetsenbord als rechtermuisknop kan instellen. Zodoende draait je scherm niet als je wilt scrollen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Ja daar denk ik al een tijdje over na, maar ik vind deze verder eigenlijk perfect. Aangezien er veel aan Anno te veranderen is door ini files e.d. hoop ik dat er ook zoiets voor de mousebindings is. Afgezien van dit irritatiepuntje is het verder natuurlijk een briljant spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Oke ik heb dus reeds mijn Elector scenario allang voltooid, echter ik heb gekozen om door te spelen omdat ik graag de cathedraal wilde bouwen.

Met 5240 Envoys wel de Mosque al de grond uit gestampt en drie historic warehouses weten te bouwen maar nu het volgende: ik blijf steken op 3160 noblemen terwijl ik er 3500 nodig heb om de derde fase van de cathedraal in te gaan, ik heb 8175 patricians en het komt er maar niet van, ze advancen niet verder ondanks dat ik de taxes allemaal in het groen heb staan. Ik kan de productie niet verder opschroeven, bier, brood en boeken zijn een groot probleem evenals leather jerkens, en ik heb vrijwel nergens meer plek om nog extra productie te maken

Moet ik de hoop opgeven en doorgaan naar het volgende scenario?
(omdat het Elector scenario je wellicht een beperkt aantal landschappen toekent wat niet toereikend is voor het bouwen van de cathedraal)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
Als je op je marktplaats klikt dan kan je zien of er ruimte is bij de noblemen voor extra huizen, check dat eens.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

MrAngry schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:46:
Als je op je marktplaats klikt dan kan je zien of er ruimte is bij de noblemen voor extra huizen, check dat eens.
Thx zal ik doen, maar andere citizen en peasants advancen ook niet meer en als ik op die marketplace klik dan zie ik volgens mij dat er staat bijvoorbeeld: Noblemen 15/15, houdt dit dan in dat ik meer huizen moet bouwen? Ik zal het vanavond eens controleren als ik thuis ben.

@ onder en boven :p u krijgt van mij een screentje straks!

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 28-08-2009 15:23 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
Normaal gesproken betekent dat dat je meer huizen moet bouwen (of meer bedelaars happy maken, of meer envoys sheffen), maar in dit geval heb je huizen zat. Dus wellicht dat het inderdaad een of andere wazige limitatie is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

MrAngry schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:27:
Normaal gesproken betekent dat dat je meer huizen moet bouwen (of meer bedelaars happy maken, of meer envoys sheffen), maar in dit geval heb je huizen zat. Dus wellicht dat het inderdaad een of andere wazige limitatie is.
Nou spin doctor, vertel het me maar what needs to be done?

Anno 1404 Patrician

Anno 1404 Noblemen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 16:34
loewie-643- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je ook genoeg glass en alles om de huizen te upgraden? En weet je zeker dat er nog patricians zijn die alles in uiterst linkse groen hebben? (Dus niet happy maar Euforic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Basic supplies zoals, tools, wood, stone en glass is er in overvloed, patricians zijn niet helemaal euforic, ik krijg m'n brood, bier en books productie niet goed geregeld maar daar ben ik nog mee bezig....

Maar normaliter als dat in orde is, zouden ze toch gewoon moeten advancen? Citizens worden overigens wel Patricians, ben net omhoog geschoten na het bouwen van wat extra huisjes van 8150 patricians naar bijna 8500...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 16:34
Als alle supplies een tijd voldoende zijn (totdat cirkeldiagrammetje naar het groen is opgelopen) dan upgraden ze pas ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

een huis upgrade pas als gedurende een tijd (30s ofzo)
1) het huis vol zit
2) de belasting in donkergroen staat
3) aan ALLE eisen word voldaan (alleen maar groene bars als je op dat huis klikt)
4) er een ascension-right beschikbaar is voor dat type upgrade

vanaf dat moment is het huis "geldig" om up te graden, en, mits je dat toestaat en bouwmateriaal aanwezig is, gaat dat vanzelf, en anders verschijnt er een pijl boven het huis.

bij jou zie onder andere 0 bier/0 leather staan, dus de patricians gaan niet alleen maar groene bars hebben, dus gaan ze niet upgraden :)

edit: en daarnaast, patricians moeten ook kandelaars hebben om up te graden zodra je X noblemen hebt. die eis komt pas "later" in de game.

[ Voor 10% gewijzigd door MLM op 29-08-2009 12:23 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316175

Staan al je Nobleman huizen op 1 eiland?

Anders gaat het niet lukken,ik was ook in stage 2 met de cathedraal,maar me eiland was te klein voor 3500 nobleman,bouwde ze ergens anders bij en toen mocht ik nog niet verder....ben uiteindelijk opnieuw begonnen.

Waanzinnige productie trouwens met die optimale lay-outs pdf.,ik wil nooit meer anders bouwen.

Mijn eerste map deed ik er nog 30 uur over om alles te bouwen,de nieuwe map die ik ben begonnen zat ik op 12 toen ik alles weer had,het gaat steeds sneller...alleen kom je dan in een soort turbostand en dan moet ik echt even stoppen voordat ik slapen ga,niet meer zo verslaafd geweest sinds CaesarIII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316258

Hey allemaal, ik heb problemen met het instaleren van Anno 1404, iedere keer als ik het opstart krijg ik het volgende bericht:

An error (-5006 : 0x80070002) has occurred while running the setup.

Please make sure you have finished any previous setup and closed other applications.
If the error still occurs, please contact your vendor: ubisoft (http://www.ubisoft.com

Kan iemand me hiermee helpen please?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:36
misschien heb je hier : http://answers.yahoo.com/...qid=20090413215905AARnThN
iets aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Voor problemen en vragen is er Spielerij - Problemen & Vragen. Maar crossposten is sowieso ongewenst, één bericht over je probleem is genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293659

Oei wat een verslavend spel! Vannacht dacht ik nog even spelen, was het zo weer 4 uur! Misschien moet ik maar een kookwekker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Anoniem: 293659 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:33:
Oei wat een verslavend spel! Vannacht dacht ik nog even spelen, was het zo weer 4 uur! Misschien moet ik maar een kookwekker zetten.
Je krijgt toch om de 2 uur meldingen in het spel zelf? Ik wel in iedergeval. Maar verslavend is het zeker :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yukkie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Je krijgt toch om de 2 uur meldingen in het spel zelf? Ik wel in iedergeval. Maar verslavend is het zeker :)
Meldingen? Ik heb geen meldingen gezien hoor. Maar misschien ben ik gewoon te geconcentreerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Denk het dan, want het zit er echt in :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Na ongeveer 4 dagen te hebben gespeeld ben ik alweer een week clean :')
Lag mooi op tijd in bed afgelopen week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ook wel leuk is(en dan kan je spelen zonder dat de tijd zo snel gaat) is gewoon een stad met ongeveer 5000 man bouwen en dan achteroverleunen,beetje handelen,quest hier en daar en alles optimaal voor elkaar maken,zonder dat je nobleman bouwt...dan een tijdje sparen en in 1 keer alles naar nobleman brengen,helaas ben je dan weer zo intensief bezig dat de tijd weer omvliegt,maar ik vind de fase van geld verdienen wel relaxed..

Zo heb ik genoeg geld verdiend om vanavond in 1 keer alles in mijn stad te plempen,dus het word weer laat :P

Wat betreft die meldingen,ik denk dat het een bug is...soms hoor ik wel het geluidje van bijvoorbeeld een lege noria maar zegt hij niks,de andere keer wel.Dat heb ik ook met autosave meldingen..en dus ook tijdmeldingen.

"Oh dear 4 hours allready how time flies'' :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 316175 op 31-08-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:07
loewie-643- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem.
Je moet meer beggars blij maken dit doe je door meer Alms houses te bouwen.
Je hebt nu 1686 beggars op straat lopen, wanneer je genoeg Alms houses hebt zakt
dit aantal naar 0 en dat geeft je dan het recht om te upgraden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314956

Ik heb ook een legale versie en geinstalleerd op mijn pc. De eerste keer prima mee kunnen spelen dus incl. activering van de key geprint op het boekje in de DVD-box. Tweede keer spelen moest opnieuw key geactiveerd worden (vreemd) en kwam de melding FOUT TIJDENS OPSLAAN: TOEGANG GEWEIGERD. Na nog een keer proberen verschijnt melding dat ACTIVERINGSLIMIET is OVERSCHREDEN. Support van Ubisoft gevraagd; scan moeten maken van key uit boekje en ben nu al een week aan het wachten op reactie. Is dit de beloning voor netjes betalen voor je software? Nooit meer doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 2 uur time melding wel reeds gehad. In de campaign kreeg ik hem nooit, maar nu ik een scenario ben begonnen krijg ik hem wel. Geluidje van dat een noria leeg is heb ik ook nog nooit gehoord, maar dat is me alleen overkomen in de campaign. Misschien dat die meldingen niet in de campaign zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219954

He, ik weet niet of dat al bekend was, maar wisten jullie dat velden die in onder twee norias vallen, dubbel zo effectief zijn? En als ze onder 4 norias vallen, ze 4x zo effectief zijn?

Ik kwam er vandaag achter toen ik rozen aan het planten was voor parfum, sommige farms hadden 3 velden nodig om op 100% te komen, andere velden hadden 6 velden nodig voor 100%. Het bleek later dat de farms met 3 velden onder 2 norias vielen. Ik heb het later getest en dit bleek inderdaad de oorzaak te zijn.

Nu moet ik alleen beslissen of ik hiervan misbruik ga maken of niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze dubbel effectief zijn, gaan ze ook dubbel zo snel leeg. Dat is een nadeel. Daarom zou ik ook ipv kleine Noria's, Small Noria's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 310657 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:57:
Als ze dubbel effectief zijn, gaan ze ook dubbel zo snel leeg. Dat is een nadeel. Daarom zou ik ook ipv kleine Noria's, Small Noria's gebruiken.
of de noria mod gebruiken. Als je een wat groter settlem,ent hebt komt dat ding echt wel van pas.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 293659 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:02:
Ik heb de 2 uur time melding wel reeds gehad. In de campaign kreeg ik hem nooit, maar nu ik een scenario ben begonnen krijg ik hem wel. Geluidje van dat een noria leeg is heb ik ook nog nooit gehoord, maar dat is me alleen overkomen in de campaign. Misschien dat die meldingen niet in de campaign zitten?
Ik kreeg ze gewoon in de campaign, ook de 4 uurs meldingen ;)
Dus dat is ook het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

basproffesional schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:17:
[...]

Ik had hetzelfde probleem.
Je moet meer beggars blij maken dit doe je door meer Alms houses te bouwen.
Je hebt nu 1686 beggars op straat lopen, wanneer je genoeg Alms houses hebt zakt
dit aantal naar 0 en dat geeft je dan het recht om te upgraden:)
Maar het feit dat ze daar staan wil toch alleen maar zeggen hoeveel beggers ik heb en niet hoeveel er op straat rondlopen?

Wanneer je naar je inkomsten en uitgaven kijkt, zie je bijvoorbeeld dat beggars je 0 kosten. Dat kan alleen maar als je genoeg alms houses gebouwd hebt, heb je te weinig alms house kost het je knaken. Dan is het toch ook aannemelijk dat al die beggars al in zo'n house zitten?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316629

Is er iemand die weet waar ik naar die chess pieces moet zoeken (vast iets simpel ) maar heb echt geen idee!! en kan het echt letterijk nergens vinden op forums of zoekmachines.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

loewie-643- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:57:
[...]

Maar het feit dat ze daar staan wil toch alleen maar zeggen hoeveel beggers ik heb en niet hoeveel er op straat rondlopen?

Wanneer je naar je inkomsten en uitgaven kijkt, zie je bijvoorbeeld dat beggars je 0 kosten. Dat kan alleen maar als je genoeg alms houses gebouwd hebt, heb je te weinig alms house kost het je knaken. Dan is het toch ook aannemelijk dat al die beggars al in zo'n house zitten?
vergeet niet dat die beggars ook eten (en drinken) moeten hebben. Die kosten heb je dus wel. Maar erg veel keus heb je niet, want als je ze weigert vallen ze je aan, en als je ze toelaat zonder alms house dan krijg je veel minder belasting van je inwoners.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

M2M schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:05:
[...]

vergeet niet dat die beggars ook eten (en drinken) moeten hebben. Die kosten heb je dus wel. Maar erg veel keus heb je niet, want als je ze weigert vallen ze je aan, en als je ze toelaat zonder alms house dan krijg je veel minder belasting van je inwoners.
Ook daar ben ik me van bewust en ik kan je verzekeren dat hun behoefte ook volledig groen is, dus het de enige logische reden waarom ik geen meer noblemen krijg is plaatsgebrek. geen mogelijkheid meer om nieuwe huizen te bouwen en de productie kan gewoon niet efficienter meer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219954

Anoniem: 316629 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:51:
Is er iemand die weet waar ik naar die chess pieces moet zoeken (vast iets simpel ) maar heb echt geen idee!! en kan het echt letterijk nergens vinden op forums of zoekmachines.....
Ehm.. Misschien zitten ze al in de strong room van een van je storehouses? Ik heb nog niks met chess pieces gehad, maar het kan een mogelijkheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219954 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:04:
[...]

Ehm.. Misschien zitten ze al in de strong room van een van je storehouses? Ik heb nog niks met chess pieces gehad, maar het kan een mogelijkheid zijn?
Nee hier had ik ook al gekeken en dit is een quest in een continuous game trouwens.. en hiervoor had ik al eerst wat schepen moeten laten zinken en deze bevatte trouwens ook chess pieces maarja die had ik voltooid en nu moet ik weer een chess piece vinden maar er staat echt letterlijk nergens waar ik die moet vinden en het wordt ook niet aangegeven op de map net als je bepaalde personen moet vinden...

Xenomorphh schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

hoe krijg je die view van boven af? :o

overigens ik moet voor de emperor een chess piece vinde.. maar der is nergens een boot die deze heeft ook niet uit een voorgaande quest.. iemand enig idee hoe ik er aan kom?
Xenomorphh ?? ben je er al toevalig uit?
Echt jammer is er echt niemand die het weet? maybe een bug ofzo overal gekeken alle schepen en warehouses ..... board game of power II quest voor de emperor in een Continuous game |:( |:( |:(

Anoniem: 120284

Soms kun je nog maar boven scrollen in de opslag voor die items. Hij begint niet standaard bovenaan.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 316629 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:19:
[...]

Xenomorphh ?? ben je er al toevalig uit?
Echt jammer is er echt niemand die het weet? maybe een bug ofzo overal gekeken alle schepen en warehouses ..... board game of power II quest voor de emperor in een Continuous game |:( |:( |:(
Ik heb al wel eens gehad dat ik iest 'krijg' bij de Sultan e.d., maar dat het schip reeds vol zit. Dan valt het object gewoon in het water.
Zou het niet kunnen dat je dat object bij de Sultan gekregen hebt, en dat het dus daar gewoon in het water ligt ? (kistje). Als dat zo is, kun je het gewoon terug oppikken.

• Ayiko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 00:15
Je krijgt een minuutje of 2 later een andere quest van de Vizier, heel toevallig is de beloning voor die quest een chess piece... }:O Ik heb me er een tijdje geleden ook rot achter gezocht op internet, die quest half opgegeven en gewoon doorgespeeld. Uiteindelijk toch nog completed dus.

Het valt ook tegen als die emperor wilt dat je wat Corsairs afschiet als je die altijd keurig op tijd betaalt. Dan moet je dus met een letter of marque afkomen of war declaren of je schepen willen die corsairschepen niet kelderen. Zo heb ik die missie dus gefaald, ik had pas later het licht gezien dat die Corsair schepen uit die missie wel eens gerelateerd konden zijn aan die Corsairs die mij geld aftroggelen :o

En die noria's moet ik eens proberen. Als je echt met minder fields toekomt dan kan zo'n stapeltje noria's ook op noordelijke eilanden van pas komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren kreeg ik een quest van de emperor om een convoy schip te laten zinken,al meerdere keren dit type quest gehad maar deze keer kon ik het schip alleen escorteren,ook als ik op het schip klikte stond er geen 'enemy' bij,weet iemand hoe dit komt?

Ik speel continued,zonder vijanden alleen die Willem als ally,relaxte gast trouwens beter dan dat kind..

Ook nog een quest van een nobleman,5 oriental warships verzamelen,dus ik haal er vier weg bij de Grand Vizier met diplomacy,helaas had Hassan alleen een imperial warship dus geen 5,toch gekocht om te kijken wat er vervolgens spawnde bij hem...nog 5 minuten in de quest te gaan besloten dat ik het niet zou gaan redden,de 4 schepen gedelete......kijk een minuut later bij Hassan....je raad het al een oriental warship te koop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Damn..net 3 kwartier kwijt door corrupte save games (autosave en manual save zijn +- 50 kb ipv 9 mb).
Continuous game, weet niet hoeveel uur er al in zat, maar meer dan 20 in ieder geval.

Meteen de motivatie om te spelen kwijt, weinig zin om m'n perfecte farm grid helemaal opnieuw te bouwen :/
Is hier al een fix of een patch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:17

Ankh

|true

diffx schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:54:
Damn..net 3 kwartier kwijt door corrupte save games (autosave en manual save zijn +- 50 kb ipv 9 mb).
Continuous game, weet niet hoeveel uur er al in zat, maar meer dan 20 in ieder geval.

Meteen de motivatie om te spelen kwijt, weinig zin om m'n perfecte farm grid helemaal opnieuw te bouwen :/
Volgens mij is er nog niets aangekondigd... (ben nog niets tegen gekomen in ieder geval)
Het forum zit vol met boze gebruikers, waarbij ze direct het thread dicht zetten en meestal ook nog verwijderen. erg jammer, heb het spel al een tijdje op de plank staan maar bij mij crasht het alleen maar. Ik kan de missies niet verder spelen door een bug. En Continu's gamen loopt ook nog 30min vast...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 10:05
ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb een zeer efficiente production chain voor brood.

het graan komt van een ander eiland en word verwerkt op mijn hoofd eiland.
(de wegen lopen niet langs mijn molens, alleen naar de bakkerijen)

Afbeeldingslocatie: http://www.hetjagertje.nl/zooi/screenshot1.jpg

Systems Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:19

Nikeo

Jawelles

Ik heb steeds te weinig pearls, terwijl ik wel 4 pearl fishers heb met aanverwante verwerkingsindustrie. Moet gewoon nóg meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
diffx schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:54:

Kleine tip voor mensen die het zelfde probleem ervaren: ik laat tijdens een continuous game m'n savegames folder open staan. Na elke auto/manual save kijk ik meteen de filesize van de save (2e monitor/windowed spelen is erg handig hiervoor). Zo ben je maximaal een kwartier spelen kwijt.
Nikeo schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:39:
Ik heb steeds te weinig pearls, terwijl ik wel 4 pearl fishers heb met aanverwante verwerkingsindustrie. Moet gewoon nóg meer maken?
Je kan met de production calculator bekijken hoeveel je er nodig hebt. Hoeveel population heb je totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 22:40
Wellicht dat jullie me verder kunnen helpen?

Anno 1404 blijft steeds "hangen", wanneer ik het spel opstart en de logo filmpje begint hangt ie een paar seconden waarna hij verder gaat. echter ook in het spel komt het steeds voor, wanneer de "verteller" iets wilt vertellen, of een van me inwoners...

Wat ik al geprobeerd heb:
Herinstallatie van anno 1404
Video drivers voor windows 7, versie 185.85, versie 168.18 en versie 190.38

Daarnaast ook al eens geprobeerd op windows xp en windows vista, probleem blijft echter.

specs:
cpu: intel Q6600
gpu: nvidia 8800GTX
en 6 gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Hmm vandaag weer tegen iets raar aangelopen (of ik heb iets flink over het hoofd gezien).

M'n envoy house wil upgraden: het huis is "ready to advance, waiting to be allocated building materials". Als ik de ascension rights manual do dan mag ik niks upgraden.

Alle goods staan op groen, en de tax balk staat ook groen. Wel staat er "Enraged Envoys" boven, terwijl de envoy af en toe teksten als "I am perfectly content" zegt.

Is dit een rare bug, of kunnen envoys toch op de een of andere manier upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Heb je ook 4 marble in de storehouse liggen aldaar?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Yup, 120 marble/wood/tools. Ik ga er maar vanuit dat het een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Oh wacht. Je hebt het over envoys die willen upgraden. Dat kan dus niet, want envoys is het maximale wat de nomads kunnen halen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD90
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
toch blijft het wel apart, ik heb al vele uren aan het spel gespendeerd en nog nooit een corrupte savegame gehad.

hij is pas 1 keer helemaal gecrashed maar dat was 5 min na opstarten dus de verloren tijd viel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

ik heb nog nooit een crash gehad :) lucky me

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308480

Na een 3 tal weken pauze start ik het spel weer eens op en constateer dat al mijn saved games verdwenen zijn!
Ook via program files naar Ubisoft, anno 1404 en game, is er in die map niets te vinden. :?
Wat is hier aan de hand? Is alles nu verloren? 8)7 Heeft hier iemand een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

is er al een patch voor deze game uit gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

polo1987 schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:36:
ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb een zeer efficiente production chain voor brood.

het graan komt van een ander eiland en word verwerkt op mijn hoofd eiland.
(de wegen lopen niet langs mijn molens, alleen naar de bakkerijen)

[afbeelding]
ik vind de andere eigenlijk beter. zoals die hier staat dus: http://anno1404guide.wiki...ng_and_Production_Layouts
0 hokjes waste (en 100% productie, als ik de stats mag geloven)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Anoniem: 292676 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:04:
is er al een patch voor deze game uit gekomen
Nog niet.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 06-06 12:42
RamsesII schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:53:
Wellicht dat jullie me verder kunnen helpen?

Anno 1404 blijft steeds "hangen", wanneer ik het spel opstart en de logo filmpje begint hangt ie een paar seconden waarna hij verder gaat. echter ook in het spel komt het steeds voor, wanneer de "verteller" iets wilt vertellen, of een van me inwoners...

Wat ik al geprobeerd heb:
Herinstallatie van anno 1404
Video drivers voor windows 7, versie 185.85, versie 168.18 en versie 190.38

Daarnaast ook al eens geprobeerd op windows xp en windows vista, probleem blijft echter.

specs:
cpu: intel Q6600
gpu: nvidia 8800GTX
en 6 gb geheugen.
toon volledige bericht
Ja deze heb ik dus ook, daardoor helaas gestopt met spelen. Het werd iets te irritant. :(

Het heeft denk ik een 1.5 maand goed gedraait en vanuit het niets kreeg ik deze bug. Alle andere games draaien nog steeds goed. Ook allerhande drivers ge-update, re-install van de game, niets helpt. :(

E4700 2.6GHz, 4Gb, Geforce 9600GT, Win XP SP3.

• diffx
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken om te stoppen met spelen, de random save-corrupt bug is nu echt te erg aan het worden. Save-compressie op 0 of 1 maakt niks uit, net als autosave of handmatig.

Ik heb nu een continuous game van meer dan 24 uur, en ik krijg steeds meer gare saves..nou hou ik het goed in de gaten, maar het is toch zonde en gruwelijk irritant als je weer een kwartier werk kwijt bent.

Zeer jammer, briljante game, en dan zoiets "simpels" als het save-systeem verpesten (de save & load tijden zijn belachelijk).

[edit]Weet niet of deze al eerder gepost was, maar hier een discussie over de save game bugs op de Ubisoft forums: http://forums-de.ubi.com/...f/5251042375/m/4521027677

[ Voor 28% gewijzigd door diffx op 12-09-2009 11:24 ]

• Cheezus
  • Laatst online: 13:58

Cheezus

Luiaard

Met Ati Catalyst 9.9 ook nog steeds het probleem dat de helft van een eiland zwart is :(

• diffx
  • Niet online
Directe update:

Zag een tip op de ubi forums staan: als je ziet dat je savegame corrupt is, alle video settings op low zetten, en dan manual saven. Hoe omslachtig dit ook is, het werkte!

Wel even de game restarten als je ziet dat de boel corrupt is, hij gaat namelijk wel crashen.

[ Voor 20% gewijzigd door diffx op 12-09-2009 11:38 ]

• MaXeRs
  • Laatst online: 11:18
primusz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:26:
Met Ati Catalyst 9.9 ook nog steeds het probleem dat de helft van een eiland zwart is :(
Ja inderdaad ..er is geen ruck aangedaan.. :(
en die zogenaamde oplossing om dan maar met direktx 9 te gaan spelen is meer een downgrade..daaar koop je het spel niet voor [heb je hem gekocht ? ja ! ikke wel]

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

maxers1973 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:12:
[...]

Ja inderdaad ..er is geen ruck aangedaan.. :(
en die zogenaamde oplossing om dan maar met direktx 9 te gaan spelen is meer een downgrade..daaar koop je het spel niet voor [heb je hem gekocht ? ja ! ikke wel]
Het ligt ook meer aan Ati dan aan Ubisoft, aangezien catalyst 9.7 nog wel gewoon werkte..
Ik heb het spel een maandje laten staan in de hoop dat het opgelost zou zijn in 9.9 maar misschien moet ik toch maar terug naar 9.7..

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Ja, dat is het nadeel van de maandelijkse updates van ATI, als er een foutje in zit duurt het meestal 2 of 3 maanden tot het eindelijk gefixed is. :/

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben nu met missie 4 bezig en moet 4 linen garments versturen om die kinderen in die monastery warm te houden. Nu zegt die monk iets over het blokken van goederen.. Hoe doe ik dit aangezien ik er niet uit kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Hoi allen,

Ik heb Anno 1404 nu ook 'ontdekt' en ik vind het een heel erg mooi en uitdagend spel. Vooral omdat het me nauwelijks lukt om winst te maken. Ik heb nu een redelijk grote stad met ongeveer 3000 inwoners en 70% patriciërs, maar mijn inkomsten zitten nu altijd tussen de -500 en -900. Ik ben dus steeds in de weer met mijn vloot (inmiddels 8 schepen) om mijn voorraden te verkopen (voornamelijk tools, hout, touwen, spices, cider) en om mijn stad steeds te voorzien van resources. Toch zit ik altijd rond de 0 op de balans en nu heb ik ook nog eens het probleem dat al mijn brood begint op te raken (ik had hier altijd een aardig overschot van ongeveer 90).

Ik heb nu veel patriciërs in mijn stad, maar ze waren lange tijd ontevreden omdat ik hun nieuwe behoeftes niet vervulde. Spices is inmiddels geen probleem meer en de productie van bier komt nu ook eindelijk op gang sinds ik een nieuw eiland voor herbes heb gekoloniseerd.

Mijn grote vraag is hoe ik weer meer winst kan maken. Moet ik nu juist die aanvullende behoeftes van die patriciërs gaan vervullen voor meer inkomsten of moet ik gewoon meer huizen bijbouwen en mijn brood productie uitbreiden?

Ik zit financieel heel erg krap, dus als het ergens mis gaat kan het zo afgelopen zijn met mijn stad :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Als ik in zulke situaties zit bouw ik meestal zo veel mogelijk huizen. Ook probeer ik productie-eilanden altijd quitte te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayiko
  • Laatst online: 01-05 00:15
MeijsteR schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:21:
Ik ben nu met missie 4 bezig en moet 4 linen garments versturen om die kinderen in die monastery warm te houden. Nu zegt die monk iets over het blokken van goederen.. Hoe doe ik dit aangezien ik er niet uit kom..
Klik op een huisje van de klasse die je wil (je hebt alleen nog maar peasants zeker?) en dan krijg je een schijf met daaronder de kategorie (need for food/drink/clothing/company). Je kiest de kategorie clothing en dan klik je op het linen garments icoontje. Daar komt dan een kruis over en vanaf dan mogen je ventjes geen kleren meer komen stelen. Hun tevredenheid voor die behoefte begint dan ook te zakken vanaf dan, dus laat het niet te lang geblokkeerd staan :)
frankknopers schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:07:
Mijn grote vraag is hoe ik weer meer winst kan maken. Moet ik nu juist die aanvullende behoeftes van die patriciërs gaan vervullen voor meer inkomsten of moet ik gewoon meer huizen bijbouwen en mijn brood productie uitbreiden?
Het schijnt beter te zijn om je citizens niet tot patriciers te laten doorgroeien als je niet aan hun behoeftes kunt voldoen. Ontevreden patriciers betalen minder belastingen dan heel tevreden citizens.
Je kan ook de belastingen verhogen (klik op huisje van elke klasse en sleep schuivertje onder hun gezichtje naar rechts in het gele gedeelte) De kans is groot dat je dan geen verlies meer maakt. Er komen echter geen nieuwe inwoners meer en ze gaan ook niet willen upgraden.

Alternatief, bouw meer huisjes om meer belastingen binnen te krijgen en/of vervul hun behoeftes beter om ze happier en vrijgeviger te maken. Natuurlijk zit je dan met extra kosten voor de nieuwe productiegebouwen.

Kort gezegd, probeer hun behoeftes perfect te vervullen en zet taxes op moderate tenzij je juist huisjes hebt bijgebouwd en volk wilt lokken en upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ayiko schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:31:

[...]
Ontevreden patriciers betalen minder belastingen dan heel tevreden citizens.
Wat natuurlijk een raar systeem is omdat jij als bestuurder de hoogte van de belastingen bepaald.

Het geeft ook wel een rare draai aan de game, ik zat zelf eerst ook te zoeken waarom ik soms minder inkomsten had terwijl het inwoneraantal gelijk bleef. Kwam ik er dus achter dat het met de tevredenheid van je inwoners te maken heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 258387 schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:01:
[...]

Wat natuurlijk een raar systeem is omdat jij als bestuurder de hoogte van de belastingen bepaald.

Het geeft ook wel een rare draai aan de game, ik zat zelf eerst ook te zoeken waarom ik soms minder inkomsten had terwijl het inwoneraantal gelijk bleef. Kwam ik er dus achter dat het met de tevredenheid van je inwoners te maken heeft. 8)7
Misschien betalen ze alleen BTW, als ze dus door schaarste niet alle goederen kunnen kopen ontvang je minder belasting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

frankknopers schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:07:

Ik zit financieel heel erg krap, dus als het ergens mis gaat kan het zo afgelopen zijn met mijn stad :P
Ik heb de financiele perikelen in mijn stad opgelost. De eerste stap was het verhogen van de belastingen van de groene naar de gele zone. Dit gaf net genoeg opbrengst voor een licht positieve balans (+300 tot +700). Vervolgens met de eerstvolgende inkomsten uit de trade mijn herbs & beer keten afgerond en de eerste pig farms gebouwd. Daarna kwam de productie van bier goed op gang en later was er ook weer meer geld beschikbaar voor kledingmakerij (die huiden en zout nodig heeft). Vervolgens ook deze goederen naar 100% gekregen in mijn stad en nu komen er veel meer inkomsten binnen (tussen de 1000 en 1500 positief).

Ik heb wel wat extra kosten gemaakt met nieuwe handelsschepen en met het koloniseren van een nieuw eiland. Daarnaast heb ik op alle eilanden nu de haven geupgrade met meer opslagruimte, een repair crane en twee schiettorens. Vooral dat laatste scheelt een hoop ongewenste stress.

Kortom, echt een pracht spel met uitdagend micro management! :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 11:08
Ergens eerder in dit topic staat al een eenvoudige manier om veel winst te maken:

Klein eiland volbouwen met de volgende gebouwen en de bewoners niet automatisch laten upgraden.

2 houthakkers
2 Visserijen
42 Houses
1 Cider Farm
1 Church

Als alle huisjes vol zitten 8/8 belasting in het gele zetten. Daarvoor in het lichtgroene, dan lopen de huisjes ook wel vol alleen willen ze niet upgraden. Dit levert zo'n 600 per eiland op. Houthakkers zijn ook niet perse nodig als je al ergens anders genoeg hout hebt.

Maar ik bezet gewoon in het begin zo snel mogelijk 3 eilanden en zet deze vol met bovenstaande. (Ik koop dan zoveel mogelijk hout en tools in) Dan maak je dus al erg snel meer dan 1000 winst. Het enige nadeel is dat je in het begin ziet dat de computer spelers iets sneller upgraden, maar dit is wel weer in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Hebben er al mensen rare items (common = green, average = blue, rare = purple)?
Zo ja, welke, en hoe heb je 'm gekregen?

Ik heb er momenteel 2: een van een treasure map van Hassan, en een ander uit een quest (dacht ik). Deze heb ik echter redelijk snel verkregen, maar ik krijg er nu al tijden geen purples meer bij.

The accursed Knife-wielder (+40% HP, -25% Slowdown, +10% Speed, Ship repair: Medium, Damage +50%) en Insane Powder Keg (Explosive force: massive, time before firing: 00:15).

Ik heb een academy of wisdom op een van m'n eilanden, maar daar lijken alleen groene en vooral blauwe (redelijk nuttige) items vanaf te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door diffx op 14-09-2009 17:29 ]

bij de laatste missie, kan iemand me tips geven hoe je aan 200 nobles raakt

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Anoniem: 292676 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 01:29:
bij de laatste missie, kan iemand me tips geven hoe je aan 200 nobles raakt
patricians upgraden? en daarvoor moeten ze in al hun behoeften voorzien zijn? werkt eigenlijk behoorlijk standaard :P

JBrennan schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:22:
[...]

patricians upgraden? en daarvoor moeten ze in al hun behoeften voorzien zijn? werkt eigenlijk behoorlijk standaard :P
ja maar ik vindt het moeilijk omdat ge ook nog een kathedraal zijt aant bouwen

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Anoniem: 292676 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:07:
[...]

ja maar ik vindt het moeilijk omdat ge ook nog een kathedraal zijt aant bouwen
dan óf stoppen met de kathedraal te bouwen óf meer productiecapaciteit aanleggen zodat je wél de benodigde grondstoffen hebt

ik zou ff stoppen met het bouwen van die kathedraal, anders kost het wel enorm veel geld

[ Voor 0% gewijzigd door JBrennan op 17-09-2009 08:23 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.