[PC] Anno 1404 deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:
  • 211.793 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296917

Hey,

ik blijf maar zoeken achter iets dat ik ooit heb zien passeren:

een overzicht van de grootte van alle gebouwen en het gebied dat ze binnen hun invloedssfeer hebben.
Weet er iemand een link naar een degelijk lijstje

Anoniem: 319510

Hallo

Ben ook eeb fanetieke Anno 1404 speler maar heb sinds kort een groot probleem met mijn vidoekaartdriver
Krijg een crash en dan op het buroblad de melding dat het beeldstuurprogramma nvlddmkm is hersteld.
Heb al van alles geprobeert,alle drivers opnieuw erop zetten,Vista opnieuw erop maar helaas.
Knet iemand dit probleem en mischien wel een oplossing?

Mijn spec's

Win vista Serice pack 2
AMD Athlon 64 dual core 2.91 Ghz
Assus 9600GT

Groet

Richard

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 319510 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:11:
Hallo

Ben ook eeb fanetieke Anno 1404 speler maar heb sinds kort een groot probleem met mijn vidoekaartdriver
Krijg een crash en dan op het buroblad de melding dat het beeldstuurprogramma nvlddmkm is hersteld.
Heb al van alles geprobeert,alle drivers opnieuw erop zetten,Vista opnieuw erop maar helaas.
Knet iemand dit probleem en mischien wel een oplossing?

Mijn spec's

Win vista Serice pack 2
AMD Athlon 64 dual core 2.91 Ghz
Assus 9600GT

Groet

Richard
Ik heb dit ook al een enkele keer gehad. Vaak had ik dan tijdens het spel even wat anders gedaan op mijn pc (mail controleren bijvoorbeeld). Blijkbaar kan het spel dat niet helemaal goed hebben.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Anoniem: 319510

@ Tukk

Hallo

Dat kan wel kloppen ja,maare ik sluit express alle andere niet essentiele programma's uit.
Maar helaas geen effect.

Groet

Richard

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Oke, vreemd verhaal. Op de een of andere manier zit ik op 1175 patricians op 1 eiland. Echter heb ik er 1190 nodig voor die noble gasten. Hoe krijg ik er meer?

Huizen zijn gebouwd, behoeften zijn allemaal 100% vervult, maar het lukt maar niet :S

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 14:20
ik heb eigenlijk geen van de bugs die jullie ervaren.
maar waar ik zeer veel last van heb is de ongelooflijk lange laadtijden
als ik bijvoorbeeld mijn huge map continuous game laad mag ik wel rekenen op laadtijden van 10 tot 15 minuten 8)7 is dit normaal?

specs:
phenom II 955
2gb ram 1333mhz
8800gts (g92)
Windows 7 ultimate

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik weet niet hoe huge je map is, maar met een Pentium D duurt het laden ook zo lang hoor. En dat tijdens de normale 'missies'. Probleem emt anno is dat het gebruik kan maken van 1 of 2 cores, Meer kan die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
daar ben ik het niet mee eens anno kan wel zeker 4 cores aanspreken zoals ik ook zie op mijn g15.
maar dan is dat dus normaal, dan ben ik gerust gesteld :P.
ik had namelijk een beetje het gevoel dat hij mijn setup niet helemaal leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Toch grappig dat jullie een van de belangrijkste onderdelen niet opgeven als er over laadtijden geklaagd wordt: de HDD.

Hier:
E8400
GTX285
X-Fi
4GB
XP Pro (32)
3x WD6400AAKS in RAID 0

laadtijden: nog geen twee minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
hij moet een save game van 11 mb laden 0.o
maar in ieder geval een sata geval weet niet precies de naam maar is zeker niet een trage 250gb 16mb cache 7200rpm.
even over jouw laadtijd is dat op een dichtgebouwde huge map? want dan is het netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was met 77K inwoners ja op een zo groot mogelijke map. Zonder Ai, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:{ Dat 2 minuten laadtijd snel is :{ Ik ben weer begonnen met Age of Empires 3. Laadtijd: 2 seconden... In 20 seconden ben ik vanaf windows in een spel. Dát zijn pas laadtijden.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I agree, I agree :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 14:38
Met Ati Catalyst 9.10 Beta ook nog steeds het probleem dat de helft van een eiland zwart is met DX10/10.1 onder vista en windows 7. :'(

[ Voor 86% gewijzigd door MaXeRs op 28-09-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
maxers1973 schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:24:
Met Ati Catalyst 9.10 Beta ook nog steeds het probleem dat de helft van een eiland zwart is met DX10/10.1 onder vista en windows 7. :'(
Jesus, dit is echt slecht van ATI hoor. Waardeloos zeg! :(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Anoniem: 120284 schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:43:
Toch grappig dat jullie een van de belangrijkste onderdelen niet opgeven als er over laadtijden geklaagd wordt: de HDD.

Hier:
E8400
GTX285
X-Fi
4GB
XP Pro (32)
3x WD6400AAKS in RAID 0

laadtijden: nog geen twee minuten.
het probleem met anno is dat de harde schijf er bij mij eigenlijk weinig toe doet. Die paar honderd MB die ingeladen moet worden, dat kan elke schijf wel trekken (en daar heb je geen dikke raid installatie voor nodig). De laadtijden zijn zelfs met een stel SSD's nog lang (en non improving als je meer SSD's in een raid opstelling stopt). Zie hier :)

Dus in dit geval maakt de harde schijf eigenlijk weinig uit.
Hetzelfde met saven trouwens. 11 MB voor een savegame is eigenlijk niets. Zeker niet als je het vergelijkt met een savegame van bijvoorbeeld supreme commander (savegames van 300+ MB...). En om die kerel in de link nog even te quoten: Crappy game coding...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
ik had een probleem met mijn proc vandaar dat mijn laadtijden zo belachelijk waren (bios zag hem niet goed meer waardoor speeds van 3,2ghz naar 1,6ghz gingen) dus die zaten toen rond de 3.40 minuten* stukke beter maar nog steeds niet snel genoeg.
dus heb ik hier en daar nog wat getweakt in engine.ini
ik heb bijv:
<EnableThreadLoading> naar 1 gezet weer 1 minuut eraf nog maar 2.40 minuten laadtijd*
<SaveGameCompressLevel> naar 0 gezet (standaard is 5) en zorgde ervoor dat laden nog maar 2 minuten* duurde :P bij een non cold anno start ong 30 seconden :*)

* = (bij een cold anno start)

edit: en toen was ik wel tevreden over de laadsnelheid _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Ellos op 29-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 10:29
Sinds gisteren ook het spel aan het spelen, maar ik zit nu op 2000 peasants.. moeten ze niet eens citizins worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na totaal verslaafd te zijn geweest aan Anno 1602 de twee delen daarna overgeslagen en nu Anno 1404.
Leuk spel, zeker wel, al ben ik niet zo verslaafd als een aantal jaar geleden aan 1602. Ik word een beetje moe van al die opdrachten die je tussen door moet doen.

Ook krijg ik het niet voor elkaar spices te verbouwen. Ik heb twee orientale eilanden waar verbouwd mag worden, ik heb alleen nog helemaal geen toegang tot de gebouwen voor die eilanden. Ik weet dat ik vriendjes moet worden met die sjeik, maar dat gebeurd niet. Ik heb die man veel geld gegeven, drenkelingen voor hem gered, spices gekocht waar ik te veel voor betaald en ik ga regelmatig bij hem langs. Dan is hij elke keer blij maar niet blij genoeg om me te helpen bouwen.

Wat moet ik doen om het orientale gebeuren beschikbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
je moet meestal bij lord richard northborough een geschenk voor hem kopen, dat zijn van die rollen :) .

Vimeo, YouTube

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Altijd_Lastig schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:11:
Na totaal verslaafd te zijn geweest aan Anno 1602 de twee delen daarna overgeslagen en nu Anno 1404.
Leuk spel, zeker wel, al ben ik niet zo verslaafd als een aantal jaar geleden aan 1602. Ik word een beetje moe van al die opdrachten die je tussen door moet doen.

Ook krijg ik het niet voor elkaar spices te verbouwen. Ik heb twee orientale eilanden waar verbouwd mag worden, ik heb alleen nog helemaal geen toegang tot de gebouwen voor die eilanden. Ik weet dat ik vriendjes moet worden met die sjeik, maar dat gebeurd niet. Ik heb die man veel geld gegeven, drenkelingen voor hem gered, spices gekocht waar ik te veel voor betaald en ik ga regelmatig bij hem langs. Dan is hij elke keer blij maar niet blij genoeg om me te helpen bouwen.

Wat moet ik doen om het orientale gebeuren beschikbaar te maken?
en je hoeft verder vrij weinig opdrachten te doen. Negeren / cancellen (of een continuous game maken en die vervelende opdrachten uitzetten :). Honor kun je dan binnen koppen door je overschotten te verkopen bij oxident, orient / die lelijke piraat)

-_-

Anoniem: 320257

Ik zit helemaal vast in chapter 7!
Ben al 3 keer opnieuw begonnen, maar heb steeds te weinig honour om prestigepunten te kopen.
Deze heb ik nodig om een warship te kunnen maken. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249136

Anoniem: 320257 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:34:
Ben al 3 keer opnieuw begonnen, maar heb steeds te weinig honour om prestigepunten te kopen.

Alvast bedankt!
dat is toch een sidequest, die je niet hoeft te doen om het chapter te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Anoniem: 320257 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:34:

Alvast bedankt!
werkt "exchange gold for honour" in het diplomacy screen niet in deze missie (of missies in het algemeen?)?

ik ben nog steeds aan het wachten op mijn bestelde Collectors Edition, maar het is nu nogal lang aan het duren :(

[ Voor 5% gewijzigd door warrg op 01-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Wat is nou de beste manier om je populatie naar een hoger niveau te krijgen? Ik krijg het gewoon niet goed voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 07:37

Nikeo

Jawelles

Triloxigen schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:41:
Wat is nou de beste manier om je populatie naar een hoger niveau te krijgen? Ik krijg het gewoon niet goed voor elkaar :(
Je tax level in het groene slepen als je op een peasant huisje klikt. Als al hun wensen zijn vervuld gaan ze automatisch citizens worden :) Automatisch upgraden of niet kun je aanzetten in de marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Nikeo schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:45:
[...]

Je tax level in het groene slepen als je op een peasant huisje klikt. Als al hun wensen zijn vervuld gaan ze automatisch citizens worden :) Automatisch upgraden of niet kun je aanzetten in de marketplace.
Ik doe het en het begin meteen :o
Ik dacht dat het altijd in het 2e kleurtje moest staan :o

De nomads willen geloof, maar geen normale kerk.. ik heb geen andere :o

[ Voor 8% gewijzigd door Bender op 01-10-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik gebruik zelf altijd tax level als upgrade control, mooi extra inkomsten ook :)
Je krijgt meer build opties voor je oosterse beschaving als je quests voor de sultan doet

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 02-10-2009 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Die nomads willen een moskee :P , die krijg je als je een hogere rang hebt bij de tulband.

[ Voor 4% gewijzigd door -j-k- op 02-10-2009 08:45 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320257

warrg schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:41:
[...]

werkt "exchange gold for honour" in het diplomacy screen niet in deze missie (of missies in het algemeen?)?

ik ben nog steeds aan het wachten op mijn bestelde Collectors Edition, maar het is nu nogal lang aan het duren :(
Dit lukt helaas niet. Ook het feit dat iemand aangeeft dat het een sidequest is. Ik krijg dit namelijk als enige opdracht, dus deze moet ik vervullen om verder te komen.
Heeft niemand dit zelfde probleem (geen warships kunnen leveren i.v.m. te weinig prestige/honour) bij Chapter 7 gehad en vervolgens toch eruit gekomen?
Ik wil namelijk verder, wordt er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Anoniem: 320257 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Dit lukt helaas niet. Ook het feit dat iemand aangeeft dat het een sidequest is. Ik krijg dit namelijk als enige opdracht, dus deze moet ik vervullen om verder te komen.
Heeft niemand dit zelfde probleem (geen warships kunnen leveren i.v.m. te weinig prestige/honour) bij Chapter 7 gehad en vervolgens toch eruit gekomen?
Ik wil namelijk verder, wordt er gek van!
Heb het ook niet voor elkaar gekregen. Maar het is toch een sidequest? Je kunt dus wel verder (behalve als je alles 100% wilt doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 09:19
Geen zwarte textures meer (met Catalyst 9.9RC7 getest) als je in de Engine.ini die je in deze map kan vinden C:\Users\JOUWNAAM\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Config het volgende veranderd:

<DirectXVersion>0</DirectXVersion> naar <DirectXVersion>9</DirectXVersion>

Die 0 staat voor DirectX10, en die 9 voor DirectX9. Nou succes met Anno ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Hmm ik heb een bug volgens mij. Ik kan m'n huizen niet manual 'ascenden' en ook niet automatisch. Ze zijn voldaan in alle diensten die ik ze te bieden heb, al meer dan een uur lang.. ze staan ook in het donkergroene gedeelte kwa taxes. Er is ruimte zat. Ik ben zelfs zo paranoide geweest dat ik dacht dat het eraan lag dat er weinig decoratie was dus ik heb wat fonteintjes en standbeeldjes neergezet, maar nee hoor. Ze willen maar niet! Het betreft zowel citizen als peasants.. =\

[ Voor 75% gewijzigd door Ducky.nL op 02-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 14:38
movo. schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:37:
Geen zwarte textures meer (met Catalyst 9.9RC7 getest) als je in de Engine.ini die je in deze map kan vinden C:\Users\JOUWNAAM\AppData\Roaming\Ubisoft\Anno1404\Config het volgende veranderd:

<DirectXVersion>0</DirectXVersion> naar <DirectXVersion>9</DirectXVersion>

Die 0 staat voor DirectX10, en die 9 voor DirectX9. Nou succes met Anno ;)
Sja ... dat was al een tijdje bekend :)

Maar de zogenaamde oplossing die je nu geeft is juist het probleem ... je krijgt zwarte textures als je Direct10 gebruikt.

Dus ook zwarte textures als je de laatste nieuwe beta drivers gebruikt en dan moet je gaan ''downgraden'' van dx10 naar dx9 om het te laten werken 8)7 !! ATI moet zorgen dat ANNO werkt met DX10 en de laatste Ati drivers. :+ 8)7 potverepielenkens :(

[ Voor 10% gewijzigd door MaXeRs op 02-10-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
@Ducky
Er is ook maar een bepaald aantal "vergunningen" aanwezig voor een hoger burgerlevel. Je kan zien hoeveel vergunningen vergeven zijn als je de bevolkingsgroep aanklikt, het staat dan linksbovenaan.
De benodigde grondstoffen zal je in dat uur wel gehad hebben denk ik :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Ducky.nL schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:16:
Hmm ik heb een bug volgens mij. Ik kan m'n huizen niet manual 'ascenden' en ook niet automatisch. Ze zijn voldaan in alle diensten die ik ze te bieden heb, al meer dan een uur lang.. ze staan ook in het donkergroene gedeelte kwa taxes. Er is ruimte zat. Ik ben zelfs zo paranoide geweest dat ik dacht dat het eraan lag dat er weinig decoratie was dus ik heb wat fonteintjes en standbeeldjes neergezet, maar nee hoor. Ze willen maar niet! Het betreft zowel citizen als peasants.. =\
had je de benodigde resources om te ascenden? de eerste upgrade heeft enkel wood/tools nodig, maar de volgende moet ook al steen hebben en die daarna wilt glas geloof ik.
Kijk ook eens in je market (die tab met die pijlen naar boven). Daarin wordt getoont hoeveel van welke groep nog kunnen ascenden. Indien een bepaalde groep niet kan ascenden moet je meer 'low level' huisjes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Kan iemand me zeggen wat ik aan moet met een Smashed Artefact? Het is een item dat ik ergens in continous play gekregen heb, en het enige wat erop staat is "Someone somewhere might be interested in this Relic", met als hint "Worth something to a collector at best". Het zit nu gewoon in m'n inventory, maar ik weet niet waar er mee naartoe.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Ik zou gewoon kijken of je het aan die tulband of aan richard northburg kan verkopen :) . Als je een belangrijk item uit je schip dumpt staat er soms dat het essentieel is voor een quest, is dat hier ook zo?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320778

Hey,

Ben bezig met het 1e scenario in Anno 1404, heb nu een 1000-tal inwoners, maar heb nog geen boot. Hoe krijg je een boot te pakken / kopen?

Thx,

Dommi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Als je flagship kapot geschoten is kan je meestal bij lord Richard een nieuwe kopen.
Om andere schepen te maken heb je een shipyard nodig. Je kan een kleine bouwen vanaf een bepaald aantal citizens.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
kun je er tijdens de campagne wel maken? als het niet hun bedoeling is dat je je vloot uitbreid kan je er helemaal geen maken. Gezien het slechts de 1st scenario is, verbaasd me dit eigenlijk ook niet.
of was het toen al wel mogelijk bootjes bij te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/330tqqb.jpg
Functioneel bouwen, gebouwen zonder weg.. Mag dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Yup :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 09:35

g0tanks

Moderator CSA
Zolang het eind-productiegebouw maar verbonden is met een warehouse o.i.d is het goed. Gebouwen die resources gebruiken van andere gebouwen hoeven alleen maar in range van elkaar te zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
het werkt, en het werkt geweldig goed ook!
de hoeveelheid plaats die je hiermee uitspaart gewoon door geen weggetjes meer te hoeven zetten is gewoon enorm.

Ik moet wel toegeven dat ik mijn build soms graag ietsje anders heb: bakker - farm - molen - farm. en dan langs de ene kant een padje tussen 1st en 2e veld en lands andere kant een padje tussen 2e en 3e veld. Zo kan mijn warehouse toch nog aan 1 farm en aan 1 molen. Op die manier heb ik op het moment dat m'n bakkers zonder werk zitten (warehouse full) toch nog m'n warehouse dat vult met graan en/of bloem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben nu ook druk bezig met anno 1404 en ik heb al heel veel geleerd van mijn eerste game. Met die kennis heb ik mijn oude stad van 19.000 inwoners even achter me gelaten en ben ik met een nieuwe savegame begonnen. In deze nieuwe aanpak wil ik twee grote eilanden hebben voor respectievelijk een grote stad en een productie-eiland (productie van bijna alles, brood, koffie, kleding, wijn, brillen, kandelaars, boeken, tapijten, glas, alles)..

En alle andere eilanden maximaal benutten voor puur het produceren van de ruwe materialen, zodat alle schepen hun goederen naar één centrale industrie hub brengen en dat van daar uit een aantal grote schepen alle eindproducten van het productie-eiland naar de stad gaan. De filosofie hierachter is dat ik dan geen stress heb met bepaalde grondstoffen of halffabrikaten die zich ergens op een afgelegen eiland ophopen terwijl er in een ander gedeelte een ernstig tekort is. Ik kwam er achter dat dit steeds problematischer is om te managen als je een stuk of 7 eilanden hebt. in het begin kun je met wat handwerk nog het een en ander allocaten en verschuiven, maar later is dat echt niet meer te doen en dan kom je gewoon in de knup te zitten.. 8)7

De stad is van begin af aan ook al opgebouwd op maximale benutting van de ruimte, terwijl mijn eerste stad zonder enige organisatie tot stand is gekomen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/anno1404-eerstestad.jpg
Eerste stad in ver gevorderde fase..

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/anno1404-tweedestad.jpg
Tweede stad in citizen fase, screenshot is alweer achterhaald zie ik..

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/anno1404-hemp.jpg
Voorbeeldje van een productie-eiland voor hennep. Er is nog genoeg ruimte om gaandeweg uit te breiden met meer capaciteit of meer soorten grondstoffen.

Edit: Nog een handige tip: als je even resources wilt opsparen (tools, steen, hout) voor een bepaald gebouw kun je het beste even je belastingen verhogen naar het gele gebied (even tempered). In dat geval willen ze niet meer upgraden, maar vang je tijdelijk ook nog wat extra inkomsten. het alternatief is om bij een marketplace het upgraden van huizen tijdelijk te verbieden, maar hier mis je dus die extra goud inkomsten mee van een tijdelijke belastingverhoging met hetzelfde effect.

[ Voor 34% gewijzigd door frankknopers op 06-10-2009 01:14 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Waarom kan ik geen Mosque bouwen, moet ik hier iets speciaals voor doen? Ik heb 1500 Nomands dus dat lijkt me wel voldoende.
Vraag me ook af wanneeer ik kanonnen mag bouwen, maar daarvoor moet ik ws upgraden. Er is maar 1 eiland met verfjes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Je moet een hogere rang bij de sjeik hebben voordat je access hebt tot die moskee. Gewoon dus even een cadeautje kopen bij richard en naar de sjeik varen.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
-j-k- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:55:
Je moet een hogere rang bij de sjeik hebben voordat je access hebt tot die moskee. Gewoon dus even een cadeautje kopen bij richard en naar de sjeik varen.
Heb ik al regelmatig gedaan, ik heb nu 100 prestige mara weet niet hoever ik moet gaan ermee.

Edit: Ver want nu heb ik er pas :o

[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 06-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Triloxigen schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Heb ik al regelmatig gedaan, ik heb nu 100 prestige mara weet niet hoever ik moet gaan ermee.

Edit: Ver want nu heb ik er pas :o
Ik heb in totaal wel een stuk of 20 presentjes naar die sjeik gebracht voordat ik de hoogste rang had. die papieren dingen die je met honor koopt gaat wel een stuk sneller dan telkens van die quests doen voor hem.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Je kan bij Richard ook mooiere cadeautjes kopen he. Waarschijnlijk zit je nu steeds bij de peasant tab te kijken, er zijn meer tabs :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

-j-k- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:43:
Je kan bij Richard ook mooiere cadeautjes kopen he. Waarschijnlijk zit je nu steeds bij de peasant tab te kijken, er zijn meer tabs :) .
Heb uit alle tabs de papieren ingeladen. Ik had 2100 honor punten dus toen even snel alles overgooien van A naar B. Moet nog een parfum productie opstellen en dan kan ik eigenlijk wel aan die mega moskee beginnen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Voor degene die veel alttabben en niet willen dat het spel in pauze gaat, draai het in Window mode.
Doe ik ook kan ik ondertussen andere dingen doen (dual screen),
-j-k- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:43:
Had het net uitgevonden, wel veel te laat maar goed :p

Wanneer krijg ik kanonnen, ik wil andere beschavingen wegvagen want ik heb eilanden nodig :(

[ Voor 55% gewijzigd door Bender op 06-10-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24
Wanneer krijg ik kanonnen, ik wil andere beschavingen wegvagen want ik heb eilanden nodig :(
Bij Noblemen krijg je kannonen, weet niet precies hoeveel, rond de 1000 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Kun je ook honor vanzelf kwijtraken, toenstraks had ik er 260 volgens mij en nu ineens 17? :|
diabolofan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:35:
[...]

Bij Noblemen krijg je kannonen, weet niet precies hoeveel, rond de 10 dacht ik.
Dat is niet handig.
Ik heb Indigo nodig om te kunnen groeien, dat is maar op 1 eiland beschikbaar en daar zit al een speler. Als ik daar nu ga zitten heb ik geheid oorlog (nu trade agreement) en word ik keihard in de pan gehakt vermoed ik :(

[ Voor 70% gewijzigd door Bender op 06-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Waarom maak je geen small warships? Die hebben geen kanonnen nodig :)
Ik heb wel eens gewoon een pakhuis gebouwd op een eiland waar ook een ander zat. Die voelde zich alleen maar bedreigd :P .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat is de makkelijkste manier om meer geld te verdienen? Gewoon meer huisjes bouwen toch?

M'n financieën schommelen constant, van -1000 naar +500 naar -500 enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249136

er is een patch:
patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Leuke patch. Jammer dat ze nogsteeds geen Windows 7 support hebben ingebouwd, ik neem aan de dat ze dat nog wel gaan doen? Windows 7 lijkt immers grootser te worden van Vista :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Triloxigen schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:46:
Kun je ook honor vanzelf kwijtraken, toenstraks had ik er 260 volgens mij en nu ineens 17? :|
Volgens mij is dit niet mogelijk hoor! Echt niets gekocht voor honour? Dit is mij nog nooit gebeurd namelijk! Of misschien is Lord Richard Northburgh of Grand Vizier Al Zahir niet al te blij met je en haalde hij daarom wat honour eraf?
Cubic X schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

Leuke patch. Jammer dat ze nogsteeds geen Windows 7 support hebben ingebouwd, ik neem aan de dat ze dat nog wel gaan doen? Windows 7 lijkt immers grootser te worden van Vista :P
Doet hij het niet bij jouw op Windows 7? Bij mij werkt hij prima op Windows 7 RTM, ik weet niet precies wat je probleem is...?

Maar ik zie nergens een link ofzoiets? Ik neem aan dat die link nog moet komen, maar ik word een beetje in verwarring gebracht door jouw opmerking "leuke patch", maar ik neem aan dat dat gewoon voor de tekst voor de tekst al geld, en dus niet dat je hem al hebt.. ;)

EDIT:
De patch is er!
http://anno.de.ubi.com/downloads.php

Ook is er een World Editor te downloaden.

Hopelijk werkt het een beetje... ;)
Installeer wel eerst de Patch, anders kan je de World Editor ook niet downloaden.

Directe link Patch: http://spiele.download.t-...426eccb621648183e530d9424
Directe link World Editor: http://spiele.download.t-...40dc8af4c3037227fa85a7194

Maar ik zie het al helemaal voor me met die World Editor, hele grote mappen, met alleen maar vruchtbare gronden, en dan hele grote inwonersaantallen.. :P

[ Voor 44% gewijzigd door diabolofan op 07-10-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
-j-k- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:45:
Waarom maak je geen small warships? Die hebben geen kanonnen nodig :)
Ik heb wel eens gewoon een pakhuis gebouwd op een eiland waar ook een ander zat. Die voelde zich alleen maar bedreigd :P .
Die zijn voor meisjes!
Ik wil stoere mannen boten :9

Maar ik heb maar een paar meisjesboten bijgebouwd, de andere begonnen al te klagen dat ik een bedreiging werd. Hoewel ze zelf hun steden vol met torens hebben staan en ik geen enkele.
Scoor je op een bepaald vlak beter door veel torens?

Edit: Ik kan nu kanonnen!

Kun je de volgorde van je routes niet indelen? want het is totaal onlogisch nu en als ik het allemaal ga verwijderen en opnieuw doen vergeet ik zeker wat!

[ Voor 13% gewijzigd door Bender op 08-10-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Die torens helpen hun alleen als jij met een encampment hun stad nadert. Dan beginnen ze namelijk te schieten en zorgen ze voor een betere verdediging van de stad.
Wat bedoel je precies met die routes indelen?

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Triloxigen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:18:
Kun je de volgorde van je routes niet indelen? want het is totaal onlogisch nu en als ik het allemaal ga verwijderen en opnieuw doen vergeet ik zeker wat!
Tuurlijk.

Je pakt gewoon een route. Verwijderd de pakhuizen, en klikt in de volgorde van hoe de boot moet varen ook de pakhuizen aan. Dan voeg je de grondstoffen toe die verhandelt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
diabolofan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:58:
Doet hij het niet bij jouw op Windows 7? Bij mij werkt hij prima op Windows 7 RTM, ik weet niet precies wat je probleem is...?

Maar ik zie nergens een link ofzoiets? Ik neem aan dat die link nog moet komen, maar ik word een beetje in verwarring gebracht door jouw opmerking "leuke patch", maar ik neem aan dat dat gewoon voor de tekst voor de tekst al geld, en dus niet dat je hem al hebt.. ;)
Het werkt wel op Windows 7 RTM, maar Gateway to the World niet :P Nou is dat opzich niet zo belangrijk, maar ik heb het idee dat het op Windows 7 ook nog wel wat geoptimaliseerd kan worden. Op Vista draait Anno 1404 (zelfde specs als Windows 7, dual-boot namelijk) zeker met 5 frames hoger, maar dat zou ook kunnen liggen aan de Nvidia Win7 drivers ;) .

Verder had ik de patch toen nog niet, maar aan de changes te zien lost het best veel goede dingen op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
Leuk z'n patch, maar als er nu al atrifacts zijn onder XP net ATi drivers v9.7 dan begin ik te twijfelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.stappel.com/gallery2/anno1404.jpg

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 11:35
Hmm probeer ik net anno weer te spelen gaat ie updaten. Volgens steam duurt dit 3 uur!!! Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt dit echt zo lang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Unneoetech schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:19:
Hmm probeer ik net anno weer te spelen gaat ie updaten. Volgens steam duurt dit 3 uur!!! Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt dit echt zo lang??
Waarschijnlijk ga je dan de patch downloaden. Deze is iets van 170 mb als ik me nog goed herinner, dus met een lage downloadsnelheid zou dit wel eens kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_

Belangrijkste toevoeging in de Patch voor mij: zwarte randjes om je schepen.

Ik heb blauw als kleur, dus ik was kansloos om mijn schepen terug te vinden op de kaart, nu zie ik ze allemaal tenminste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

Vraagje, ik heb nu een zo´n botenbouw-gebouw maar ik mag geen trading ships maken. (warships kan ik nog niet, ben pas bij civilians). Ik heb alle benodige dingen op 1 na, maar ik kom er niet echter welke dat is, kan iemand mij helpen? Heb het dus niet over hout/tools/andere standaard sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Anoniem: 184982 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:51:
Vraagje, ik heb nu een zo´n botenbouw-gebouw maar ik mag geen trading ships maken. (warships kan ik nog niet, ben pas bij civilians). Ik heb alle benodige dingen op 1 na, maar ik kom er niet echter welke dat is, kan iemand mij helpen? Heb het dus niet over hout/tools/andere standaard sources.
Ummh beetje vaag.
Als je gewoon je muis op het schip houd die je wilt maken, komt er een schermpje bij met de grondstoffen die je nodig hebt. Als er een rood getal staat dan betekend dit dat je er niet genoeg van hebt.

Als ik het me goed kan herinneren heb je voor het bouwen van een smal trading ship hout/tools en ropes (touw) nodig. En natuurlijk ook nog een plekje vrij om een schip te kunnen bouwen. (dit is rechts/links bovenaan te zien bij het scherm van de scheepswerf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diabolofan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Ummh beetje vaag.
Als je gewoon je muis op het schip houd die je wilt maken, komt er een schermpje bij met de grondstoffen die je nodig hebt. Als er een rood getal staat dan betekend dit dat je er niet genoeg van hebt.

Als ik het me goed kan herinneren heb je voor het bouwen van een smal trading ship hout/tools en ropes (touw) nodig. En natuurlijk ook nog een plekje vrij om een schip te kunnen bouwen. (dit is rechts/links bovenaan te zien bij het scherm van de scheepswerf)
aah ropes, dat miste ik 8)7 ik was er al over heen gegaan om te zien wat ik miste, maar ik herkende het icoontje niet. Maar het zijn dan hoogst waarschijnlijk ropes :). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Deze strategie werkt heel goed voor mij en geeft veel overzicht in al je resources op alle eilanden. Ik heb me even uitgeleefd met MS paint...

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/anno1404-productie-eiland.png
Alle grondstoffen gaan naar het productie-eiland toe, daar wordt alles omgezet naar eindproducten en van daaruit zorgen een paar grote schepen voor de overplaatsing van de eindproducten naar de grote stad.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankknopers schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:16:
Deze strategie werkt heel goed voor mij en geeft veel overzicht in al je resources op alle eilanden. Ik heb me even uitgeleefd met MS paint...

[afbeelding]
Alle grondstoffen gaan naar het productie-eiland toe, daar wordt alles omgezet naar eindproducten en van daaruit zorgen een paar grote schepen voor de overplaatsing van de eindproducten naar de grote stad.
Speel jij zonder tegenstanders? lijkt me wel een beetje saai :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 184982 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Het is net wat je doelstelling is. Ik heb mijn doelstelling voor deze stad nog niet gehaald dus ik verveel me echt nog niet. Anders zou ik Simcity en OpenTTD ook niet leuk hebben gevonden en die spellen heb ik ook al tientallen uren gespeeld :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Anoniem: 184982 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Dat is leuk hoor.. ;)
Kan je je dingen goed opzetten, geen gezeur met vechten enzovoorts.

Heb alleen nog steeds problemen met het Gateway to the World
Ik heb een account gemaakt bij profile management en dan "Create online profile". Ik log daar dan ook in met gebruikersnaam en wachtwoord. Dan zegt hij: Uploading. En dan opeens Upload failed, en dan sluit hij heel Anno af...! Toen heb ik in Windows Firewall Anno 1404 toegevoegd dat hij mag connecten, maar als ik het dan doe, dan geeft hij ook "Uploading" weer, en dan weer "Upload failed". Het enige pluspunt is dan dat hij niet afsluit, maar dat ik gewoon op OK kan drukken om het nog eens te proberen... ;) Iemand hier ook last van?

Ik gebruik Windows 7, Anno 1404 Patch 1.1 (met de versie zonder patch lukte het ook al niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
diabolofan schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Dat is leuk hoor.. ;)

Heb alleen nog steeds problemen met het Gateway to the World
Ik heb een account gemaakt bij profile management en dan "Create online profile". Ik log daar dan ook in met gebruikersnaam en wachtwoord. Dan zegt hij: Uploading. En dan opeens Upload failed, en dan sluit hij heel Anno af...! Toen heb ik in Windows Firewall Anno 1404 toegevoegd dat hij mag connecten, maar als ik het dan doe, dan geeft hij ook "Uploading" weer, en dan weer "Upload failed". Het enige pluspunt is dan dat hij niet afsluit, maar dat ik gewoon op OK kan drukken om het nog eens te proberen... ;) Iemand hier ook last van?

Ik gebruik Windows 7, Anno 1404 Patch 1.1 (met de versie zonder patch lukte het ook al niet)

Groeten,
Gerco
Gateway to the World werkt niet op Windows 7. Ubisoft moet dit patchen (wat ze niet gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Cubic X schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:07:
[...]

Gateway to the World werkt niet op Windows 7. Ubisoft moet dit patchen (wat ze niet gedaan hebben).
Ah, wat een pech, khoop maar dat ze het snel gaan oplossen ja!

Wat ik trouwens ook heb gemerkt is dat de Anno uitlezer (voor de production calculator) na de patch niet meer werkt. Hopelijk komt daar ook snel een update van. (of heeft iemand aar al een link van?)

[ Voor 26% gewijzigd door diabolofan op 09-10-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo vandaag enorm uitgebreid, geleidelijk aan alle productie van m'n stadeiland afgehaald, en nu met m'n 2e Cathedral bezig :) Tevens een Grand Mosque aan het bouwen.

Helaas crashte het spel net ineens tijdens de autosave :( Moet dus weer een kwartier werk opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik heb soms van die quests waarbij ik niet weet wat ik moet doen;
"Take: 1 Assasins to your Warehouse in X"

Waar moet ik die Assasin dan vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
op het eiland dat wordt aangeduid (kijk op je minimap waar de ping je stuurt), zoom in en zoek een specifiek persoon waar je op moet klikken, als je er op klikt weet je dat die het was ^^. Er is een rand in jouw kleur rond die specifieke persoon zodat ie toch een beetje opvalt, en hij ziet er ook anders uit dan de 'normale' citizens. Als iemand dus een pastoor nodig heeft zoek je op in je straten een pastoor-achtig uitziend persoontje en klik je erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Handigste is om een kerk of marktplaats te selecteren, zodat alle huizen groen worden, en je de poppetjes makkelijker ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Als je moeite hebt om het persoontje te vinden (en dat heb'k wel best vaak), draai dan je camera wat, speur wat rond en draai eventueel je camera nog wat verder.
Zelf zet ik dan m'n camera zo dat ik moet tussen m'n huizen door kan kijken (dus 45° linksom draaien). zo blokkeren m'n gebouwen m'n zicht het minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
diabolofan schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Dat is leuk hoor.. ;)
Dat dacht ik dus ook, de ultieme stad bouwen, word ik aangevallen door die k*t piraat omdat ik weigerde geld te betalen. Heb ik hem tot nu toe tevreden kunnen houden met geld, nu eist hij 100 to van dit en 50 ton van dat.
Dat heb ik niet en ik ga het niet voor hem verbouwen, ook weiger ik een hele oorlogsmachine industrie op te bouwen alleen omdat hij zo vervelend is. Als hij me gaat aanvallen hierom kieper ik het spel uit het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 17:23
@ altijd lastig.
Was dat geen quest? Staat mij bij dat ik ook zo quest heb gehad, als je die volbrengt sluit hij een alliantie met je en hoef je hem niet meer af te kopen.
Wat op den duur dan weer een besparking opleverd.
Was volgens mij 100 ton vlees en 50 ton wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Altijd_Lastig schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Dat dacht ik dus ook, de ultieme stad bouwen, word ik aangevallen door die k*t piraat omdat ik weigerde geld te betalen. Heb ik hem tot nu toe tevreden kunnen houden met geld, nu eist hij 100 to van dit en 50 ton van dat.
Dat heb ik niet en ik ga het niet voor hem verbouwen, ook weiger ik een hele oorlogsmachine industrie op te bouwen alleen omdat hij zo vervelend is. Als hij me gaat aanvallen hierom kieper ik het spel uit het raam.
Nou, wat denk je van: Ik zet ook gewoon de piraten 'uit' in een continuous game...?! Je kunt gewoon advanced settings doen, en dan kan je alles instellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
diabolofan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:30:
[...]

Nou, wat denk je van: Ik zet ook gewoon de piraten 'uit' in een continuous game...?! Je kunt gewoon advanced settings doen, en dan kan je alles instellen.. ;)
Ik door de advanced settings gegaan, waarschijnlijk heb ik die dus gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
De laatste continious die ik nu aan het spelen ben is echt op z'n allermakkelijkst. Helemaal links staat hij. Gaat wel een goede worden hoop ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 20:38
Hmm ik zit nu met een probleem. Ik heb te weinig opslag en daarom doen al mijn houthakkers momenteel niks. Ik heb al geprobeerd om wat meer markten te bouwen, maar dat hielp niet echt. Iemand een goed idee?

Ik ben net begonnen met Anno 1404 :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
Van die oosterse marketen bouwen (en je hout gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Je moet juist meer warehouses maken of storehouses (small storehouses vanaf citizen) :)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 08:57
Een weekje geleden ben ik ook begonnen, wat een machtig spel! Na een week spelen (af en toe een uurtje) heb ik eindelijk de cathedral af. Ik probeer op mijn 'main' eiland eigenlijk altijd 500 van alle benodigde goederen te hebben. Zodra de status "dropping" is zorg ik dat ik meer supplys maak. Met de - in dit topic geposte - tip om de overvloedige goederen te droppen bij de Tulband of Robin Hood blijven de supplys lekker door gaan en verdien ik nog lekker ook.

Het probleem wat ik nu heb is het vinden van genoeg rivier beddingen, en de daarbij behorende zout mijnen. Natuurlijk kan ik ze van een ander eiland afhalen, maar voor je het weet kom je om in de routes die je goed moet uitbalanceren.

Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met een eiland waar 4 Brine mines op te vinden zijn, maar op je target eiland heb je eigenlijk maar de goederen van 1 mijn nodig en op een ander eiland die van 3?

Het is lastig om dat echt goed te managen. Nog wat finetuning hier en daar en dan begin ik opnieuw, nu met tegenstanders ;)

Edit: Nog een vraagje; Het wordt nu wel erg druk bij de havens van de AI door het verkopen van alle overbodige goederen. Is er een manier om de lange queues te vermijden? En / of het laden-lossen sneller te laten verlopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Racemol op 12-10-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Racemol schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:51:
Een weekje geleden ben ik ook begonnen, wat een machtig spel! Na een week spelen (af en toe een uurtje) heb ik eindelijk de cathedral af. Ik probeer op mijn 'main' eiland eigenlijk altijd 500 van alle benodigde goederen te hebben. Zodra de status "dropping" is zorg ik dat ik meer supplys maak. Met de - in dit topic geposte - tip om de overvloedige goederen te droppen bij de Tulband of Robin Hood blijven de supplys lekker door gaan en verdien ik nog lekker ook.

Het probleem wat ik nu heb is het vinden van genoeg rivier beddingen, en de daarbij behorende zout mijnen. Natuurlijk kan ik ze van een ander eiland afhalen, maar voor je het weet kom je om in de routes die je goed moet uitbalanceren.

Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met een eiland waar 4 Brine mines op te vinden zijn, maar op je target eiland heb je eigenlijk maar de goederen van 1 mijn nodig en op een ander eiland die van 3?

Het is lastig om dat echt goed te managen. Nog wat finetuning hier en daar en dan begin ik opnieuw, nu met tegenstanders ;)

Edit: Nog een vraagje; Het wordt nu wel erg druk bij de havens van de AI door het verkopen van alle overbodige goederen. Is er een manier om de lange queues te vermijden? En / of het laden-lossen sneller te laten verlopen?
Brine verplaats ik gewoon altijd met kleine handelsschepen, naar de plaatsen waar het nodig is. Handelsroutes moet je inderdaad goed indelen, anders word het beetje onoverzichtelijk.

Het word inderdaad drukjes daar ja.. ;) Daarom kan je ook het beste een eiland hebben waar iedereen alles naar toe brengt, en waar het eindproduct gemaakt word, en dat die het dan naar je hoofdeiland met mensen brengen. Alles wat dan overblijft naar Lord dinges of die Islamiet, dan kan je daar gelijk veel uitladen. Het sneller maken van laden en lossen kan jammergenoeg niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Ik zorg dat ik zout maak op het eiland waar de brine is. Van daaruit ga ik dan het zout distibueren.

Je kan trouwens extra pieren maken bij je eigen havens om de wachttijden te laten afnemen. Kan vanaf citizens volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door -j-k- op 12-10-2009 22:46 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
-j-k- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:45:
Ik zorg dat ik zout maak op het eiland waar de brine is. Van daaruit ga ik dan het zout distibueren.

Je kan trouwens extra pieren maken bij je eigen havens om de wachttijden te laten afnemen. Kan vanaf citizens volgens mij.
Ja dat ik ook wel handig, maar dan moet je daar ook kolen hebben, soms vervoer ik gewoon de Brine, maakt opzich niet zoveel uit, als je op het andere eiland dan maar genoeg kool hebt.

Klopt, maar wel pas vanaf patricians. Maar het probleem bij hem was dat hij bij de Lord en de Islamiet nogal druk was, daar kan je jammergenoeg geen pieren bijbouwen voor hun. Nu loopt het daar een beetje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322005

WIE HELPT MIJ VEDER???

Ik kom niet verder in level waarin je voor de 1ste keer een indigo farm moet gaan bouwen om uiteindelijk boeken te kunnen gaan maken. Voor het bouwen van deze indigo farm heb je een x aantal nomaden nodig in je stad + quest of the bedouins, maar hoe verkrijg deze titel?
Ik heb echt al van alles geprobeert maar kom er niet uit.... wie zorgt dat mijn speel plezier weer terug komt!

Bvd,

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Je zal bij Lord dinges een "scroll" moeten kopen. Die stop je in je boot en vervolgens vaar je naar de haven van de Tulband.. Zodra je in de buurt bent roept hij iets over een cadeautje en dan krijg je van de Sultan meer bouwerken tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar mijn weten zit er geen lord in deze map. De enige aanwezigen zijn Ibn Al Hakim en Grand Vizier Al Zahir, laatst genoemde is Tulband denk ik? Je hebt het over een "scroll", misschien ben ik echt onwetend sorry dan, maar wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, ik dacht ik zet alvast bij de havens een schip neer voor wanneer ik antwoord krijg op laatst gestelde vraag, krijg ik niet op dat moment die gebouwen!

Het zal allemaal wel kloppen... in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Mijn stad loop goed,

Een dedicated woon eiland, een dedicated productie eiland en vele eilanden waar de grondstoffen vandaan komen. Dit loopt goed en de warenhuizen op mijn productie eilanden liggen vol.
Mijn stad heef 2200 noblemen en een groot aantal andere inwonders.

Probleem is het vervoer, ondertussen is het zo druk bij mijn havens dat er vertraging optreed waardoor de pakhuizen op het woon eiland leeg raken.
Probleem is op te lossen door extra kades te maken, echter hoe krijg ik een bestaande route zover dat hij naar een andere kade/warenhuis gaat om te lade en te lossen?
In het routescherm moet je dan een nieuw waren huis aanmaken (wat al een gepiel is omdat in één haven de warenhuizen te dicht bij elkaar liggen) en dan het oude waren huis verwijderen.
Dit is lastig, is er een manier om bestaande routes andere kades te laten gebruiken?

Van Anno 1602 kan ik me herinneren dat wer iets in zat waarmee je snel door je boten kon scrollen, wat is aan boord, waar is het schip? Zit dit ook in anno 1404, ik loop elke keer te zoeken waar mijn boten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als je begint met extra pieren te maken, dan kunnen er toch een aantal boten tegelijk laden/lossen op je hoofd eiland?

Wat ik ook gedaan heb is inderdaad extra havens maken, maar dan zal je toch handmatig je routes moeten aanpassen denk ik.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.