Jongens jongens, jullie zijn toch niet voor niets tweakers. Ik sloeg in het begin ook geen deuk in een pakje boter, en nu zit ik over de 100.000 punten in de sewer challenge. Ik heb vooral veel geleerd van deze guide:
http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/952338/57661. Maar ik zal nog proberen wat tips te geven.
1) Belangrijkste is: níét button bashen. Als je één keer slaat en niks raakt, is je combo weg. Als je één keer countert terwijl er niks te counteren is, is je combo weg.
2) Power strikes, die beginnen bij een combo van 5 of hoger, hebben enorm veel power. Vanaf dan hoef je geen rekening meer te houden met de afstand tussen jezelf en je tegenstanders, want hij vliegt overal naar toe. Belangrijk is dat je wéét waar iedereen staat. Probeer is het volgende: begin de eerste challenge en oefen alleen met powerstrikes. Dus mep iemand 5 keer en druk dan steeds rustig op vierkantje (of op de xbox) terwijl je naar een mannetje richt. Nu is dit makkelijker vanaf de 2e ronde, want dan staan er wat meer mannetjes. Maar niet op vierkantje bashen, maar steeds rustig kijken waar iedereen staat (draai steeds de camara!!) en sla ze één voor één tegen de grond

Kijk dit filmpje als voorbeeld, vanaf ongeveer 10 sec.
http://www.youtube.com/watch?v=sLAbHli7RNE
3) Je kan oneindig vaak óver iemand heen springen zonder dat je combo verbreekt. Als je weg springt, in het niets, kan dat maar één keer en dan moet je weer wat anders doen. Maar óver iemand heen springen kan oneindig vaak. Zo kan je geloof ik niet eens geraakt worden, en heb je genoeg tijd om na te denken over je volgende move.
4) Sneltoetsen gebruiken. 2x snel R2 is je batclaw en 1x snel L1 is je batarang. Vaak een batarang gooien is erg handig omdat er dan gelijk weer 3 op de grond liggen. Maar zorg ook ook hier weer dat je wéét waar iedereen staat en gooi niet zomaar in het wilde weg. Ook moet je er rekening mee houden dat er gelijk 3 op de grond liggen (want je gooit 3 batarangs). Dus als je nog 3 mannetjes voor je hebt staan en je gooit een batarang, dan wéét je dat ze allemaal op de grond liggen. Als je daarna weer op vierkantje gaat drukken, sla je in de lucht en is je combo weg. Doe dan dus gelijk een ground takedown om ze op de grond uit te schakelen. Maar dit zijn dingen die je wel tegen komt als je het vaker speelt.
5) Maak een patroon dat je veel variatie hebt. Je kan met 3 mannetjes al een variatie van 8 halen (=weer 3500 punten extra). Ik begin bijvoorbeeld altijd met mijn batclaw aan het begin. Daarmee trek je er 3 naar je toe. Dan doe ik stun en spring ik over ze heen (counter), sla ik een paar keer, daarna gooi je bijvoorbeeld iemand of als er messen oid tussen zitten doe je daar een instant takedown op zodat die gelijk uitgeschakeld zijn. Counteren doe je ook altijd wel, dus dan heb je alweer een variatie van tenminste 6/7.
6) Ground takedowns geven enorm veel punten (100x je combo), maar nemen ook veel tijd in. Doe dit dus alleen als je zeker weet dat er niemand in de buurt is. Aan het eind van elke ronde heb je nu als het goed is een vrij hoge combo staan en nog maar een paar mannetjes om je heen. Hier moet je dus proberen om nog wat ground takedowns te doen. Maar nogmaals, pas op.
http://www.youtube.com/watch?v=JffEavu3axE
Ook zie je in het filmpje van tip 2 dat die alleen maar ground takedowns probeert te doen. Maar dit is alleen om abnormaal veel punten te halen, en is helemaal niet nodig om de challenge te behalen.
En nu ga ik weer is wat huiswerk doen