Het Nokia E71 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.365 views

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DancePlaza schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:34:
[...]

ik neem aan het veranderen van de product code?
Nope. Punt is dat de Nokia Software Updater 'm gewoon nog niet pakt, of dat men bij Nokia hem nog niet heeft uitgerold. Dat geldt momenteel voor alle productcodes, voor zover ik kan overzien.

Check http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=867772 voor de firmware package van Nokia. Deze package bevat alleen de E71 firmwares, geen manier om deze op je telefoon te flashen.

Hier het minder legeale stuk: om de firmware toch naar je telefoon te krijgen zal je gebruik moeten maken van Phoenix (Test & Service Software for Nokia Phones). Ik meen dat men bij de Nokia Service Points dit pakket ook gebruikt. Ik heb deze versie gebruikt: Phoenix Service Software 2009.20.010.39068. Met wat gegoogle kom je een heel eind ;)

Een kleine handleiding voor het gebruik van dat pakket is ook wel online te vinden, maar in het heel kort:
1. Installeer de firmware package van Nokia
2. Installeer Phoenix
3. Telefoon aansluiten op PC via USB
4. Phoenix opstarten
5. Onder "File" "Scan Product" kiezen (als het goed staat nu na even wachten rechtsonder je model + firmware)
6. Onder "Flashing" kiezen voor "Firmware update"
7. Als het goed is pakt ie automatisch de juiste firmware, check dit! Klik vervolgens op "Refurbish" en wacht tot ie klaar is.

Vergeet niet alles te backuppen, aangezien deze methode je hele telefoon erased en opnieuw opbouwt. Verder uiteraard alles doen op eigen risico'. Bij mij is het zonder enig probleem gelukt met een RM-346 Nokia E71.

Klein bewijs van dat het geslaagd is:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2rrno29.jpg

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Hoe kan je data roaming met één knop uitzetten, voor als ik bijv. naar het buitenland ga? Op dit moment heb ik vanwege mijn Gmail en Mail for Exchange constant een internetverbinding openstaan. Dat wil ik graag in één keer kunnen disablen als ik de grens overga.

-edit- Zal de knop "Syncen tijdens roamen" in het Exchangemailprofiel op "nee" zetten, hiervoor zorgen? of de knop "E-mail ophalen" op "Uitsl. eigen netwerk" in mijn Gmail profiel?

[ Voor 25% gewijzigd door honmashinsei op 26-11-2009 15:19 ]

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Nokia Software Updater herkent de nieuwste firmware!!
Ik gebruik productcode: 0567042, (check google Change Product Code E71 voor het veranderen van de productcode)

• Grooveman11
Alles is goed verlopen. Niet alles van de backup kwam terug dus moest paar programmaatje opnieuw installeren. Persoonlijk instellingen stonden allemaal goed (Ik heb backup op mijn telefoon gemaakt). Tot zover ik kan zien, zie ik niet heel veel veranderingen. Ben nog niet gebeld, dus weet niet of het probleem met de vertraging van inkomende bellers is verholpen.
Ik kan nog steeds geen Mfe installeren. Iemand hier een oplossing voor??
Voor de rest voelt hij weer als nieuw aan, leuk dat psychologie.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Ook net geupdate naar de 400. firmware wat vlekkeloos ging. Net mijn back up terug gezet met al mijn smsjes, instellingen en phone bestanden en ne aan het syncen met outlook voor mijn agenda en contactpersonen. So far so good in ieder geval. :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
zo nieuwe firm is installed. zonder de produktcode of wat dan ook te veranderen. Via nokia software updater.

wat ik niet snap is dat nokia webservices support package en internet services support package ouder is dan van de 3.0 firmware. daar had ik toch echt bij beiden 1.07(5) en niet 1.00 en 1.02

onder aan de site http://betalabs.nokia.com/betas/view/conversation kun je de 1.07 downloaden van internet service package

[ Voor 17% gewijzigd door mdbde op 26-11-2009 21:18 ]

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/s6rwat.png

gewoon met de software updater van nokia. dus ik ga een poging doen om te updaten! :P

Van het kastje naar de muur lopen...

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 00:14
Anoniem: 324833 schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:49:
Zijn er mensen die "tetheren" met de E71? Ik ben van plan om het als backup internet te gebruiken, sporadisch dus en hopelijk nooit te lang. Echter het is wel van essentieel belang dat het werkt mocht het een keer voorkomen dat m'n internet uitvalt. Via wat zoeken op internet heb ik dus gelezen dat tethering wel mogelijk is op de E71 maar mag en kan dit ook in Nederland en zijn het mensen die het af en toe gebruiken?

Off topic: Welke provider kan ik het beste nemen? Ik was vastbesloten om Vodafone te nemen maar hoor dus nu dat tethering daar verboden is en dat ze hun snelheid 10x verlaagd hebben (van 3.4Mb naar 364Kb)? KPN en T-Mobile zijn de andere twee opties maar hoor daar ook verschillende dingen over, met name KPN komt er niet goed vanaf. Geld vormt geen issue, stabiliteit en snelheid wel.

Dank.
Ik doe dit dagelijks om vrij te kunnen internetten op het werk. Via Bluetooth werkt, maar is instabiel. Als je het voor 5 minuten wilt gebruiken gaat het prima, maar als je de verbinding een halve dag of langer open wilt houden, reken dan op een paar reboots van zowel je toestel en je pc. Ik ben er nog niet achter of dit nu aan de telefoon ligt of niet.

Via de kabel is al een stuk stabieler, maar dat is natuurlijk helemaal niet handig. Elke keer als je even van je kamer af loopt moet je dan die kabel weer lostrekken en koppelen en dan weer de modem laten inbellen.

Ik doe het nu met Joikuspot. Dit werkt perfect. Trekt wel je accu snel leeg, dus hangt de hele dag aan de oplader, maar het veroorzaakt geen issues op je pc, je kunt gewoon weglopen met het toestel en als je terug komt vindt je laptop het wireless netwerk weer.

Als provider heb ik T-Mobile. Hoewel ik niet helemaal tevreden ben over de 3G dekking is dit de enige provider waarbij tethering officieel mag. Als je meer dan 2GB per maand gebruikt dan wordt je snelheid gecapped, maar dan moet je toch wel je best doen. Bij KPN en Vodafone zijn de limieten en snelheden veel lager en mag het officieel niet zo. Ze controleren dat overigens niet, een helpdesker van KPN vertelde mij dat het alleen gaat opvallen als je erg veel data verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Eerlijk gezegd werkt thetering perfect hier. Via bluetooth aan men mbp, nog nooit 1 keer de verbinding kwijt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
vodafone heeft toch het snelste 3g netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 22:49
DancePlaza schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:02:
[afbeelding]

gewoon met de software updater van nokia. dus ik ga een poging doen om te updaten! :P
Kreeg net ook zo'n geweldig TIP smsje van nokia binnen dat er een update was voor mn e71 en dat ik naar de website moest. daar staat dus gewoon nog mn huidige versie.
Maar inderdaad, na de updater te draaien, die weer update..., krijg je wel de laatste binnen. Overigens mag windows 7 niet van de updater... moest hem in compatibiliteitsmodus draaien op XP.
ben beniewd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wil graag mijn software aanpassen aan de nieuwste versie. Daarbij wil ik mijn contacten, agendapunten en smsjes bewaren. Als het goed is, kan ik hiervan een backup maken en deze backup terugzetten na de firmware-update. Please correct me if I'm wrong.

Daarnaast wil ik ook mijn gegevens bewaren uit 'Wellness Diary''. Ook wil ik de lijst van 'woordsuggesties' opslaan en terug kunnen draaien. Met dit laatste bedoel ik de woordsuggesties die de E71 aangeeft als je een sms, mail of iets anders tikt. Ondertussen kan ik ontzettend snel typen met de E71, door deze suggesties. Zou jammer zijn als ik dat het toestel opnieuw zou moeten laten aanleren.

Moet ik voor of na het updaten een factory reset doen (ervan uitgaande dat ik van alles een backup heb gemaakt)?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ben ook wel benieuwd of de nieuwe firmware veel nieuws brengt. 300.x vond ik zelf wat minder vlot werken dan zijn voorganger, hoop dat dat nu weer gefixed is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325716

Bij de beschrijving van de nieuwe firmware staat: Mail for Exchange upgraded from 2.9.158 to 2.9.176
Echter als je bij de download op de pagina van nokia, blijft de 2.9.158 de recentste.
Ik hoop dat dit snel wordt veranderd, of weet iemand waar je aan die 176 versie geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Hier helaas nog geen update beschikbaar. De website van Nokia zegt ook dat de 300.XX de laatste versie is. Nokia software update zegt het zelfde.

Nog maar even wachten dan. Is nog tans een unbranded telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
ShaneV schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:44:
Hier helaas nog geen update beschikbaar. De website van Nokia zegt ook dat de 300.XX de laatste versie is. Nokia software update zegt het zelfde.

Nog maar even wachten dan. Is nog tans een unbranded telefoon.
Kan nog wel even duren dan. Je zou kunnen overwegen je productcode te veranderen, dan heb je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
voor het updaten:

0. backup maken via pc en of menu--instellingen---geheugen---opties----reserve kopie
1. *#7370# toetsen om alles te wissen op je telefoon
2. telefoon uitzetten
3. aanzetten en aansluiten op de pc
4. updaten
5. *#7370# toetsen om alles te wissen op je telefoon om zo een schone telefoon te hebben waar alle armpjes
en beentjes goed zitten. doe je dit na het updaten niet, dan kan je telefoon minder snel, stabiel en minder
telefoon geheugen hebben. de problemen die hier vaak gemeld worden kunnen voorkomen worden door
deze reset te doen.

NB. de reset dmv de reset code verwijderd echt alle instellingen en bestanden van je telefoon. Hij schoont ook echt op net als bij een pc dat alle overbodige bestanden worden weggehaald. een factory reset uit het menu van de telefoon herstelt maar een aantal instellingen. Daarom is 7370 zo goed om te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zou je 2x een factory reset doen? Na de firmware update ben je overigens per definitie terug naar factory default...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Anoniem: 325716 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:09:
Bij de beschrijving van de nieuwe firmware staat: Mail for Exchange upgraded from 2.9.158 to 2.9.176
Echter als je bij de download op de pagina van nokia, blijft de 2.9.158 de recentste.
Ik hoop dat dit snel wordt veranderd, of weet iemand waar je aan die 176 versie geraakt.
volgens mij is de nieuwe mfe geintergreert met nokia messiging net als je dat hebt bij de e75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Helsie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:55:
[...]

Waarom zou je 2x een factory reset doen? Na de firmware update ben je overigens per definitie terug naar factory default...
Dat is het nou juist. Zeker na de update een reset met code 7370. neem maar van mij aan dat dit een goede zet is. kan het niet makkelijker uitleggen als in de post over dit onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Grooveman11 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:58:
[...]

Kan nog wel even duren dan. Je zou kunnen overwegen je productcode te veranderen, dan heb je hem.
Dat ze er dan maar wat vaart achter zetten! Ik hoop dat ze de linker knop voor het menu hebben gefixt. Dat was een vervelende bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Helsie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:55:
[...]

Klopt, maar ik heb het ook mogen doen. Telefoon begon nieuwe sms'jes te vergeten.... na de extra reset alles okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Leuk een update!

Hoe krijg je Ovi contacts weg? En ik zie ook geen geupdate versie van Mfe maar dat komt waarschijnlijk omdat hij dmv de backup de oude versie terug zet...

Ovi contact gedoe bij je Contacten krijg je weg door "Nokia Internet Services Support" te verwijderen.

Het zal vast langs gekomen zijn maar http://betalabs.nokia.com/betas/view/nokia-photo-browser is een erg leuke applicatie!

[ Voor 40% gewijzigd door GloriX op 27-11-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Weet er iemand of de Nokia e71 eventueel nog in prijs zou dalen nu de nieuwe Nokia e72 er aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138518

Daarnaast is het gebruik van chatapplicaties als Live Messenger, Google Talk en Fring niet mogelijk. Internetten en e-mailen via 3g gaat probleemloos. Klanten met een Blackberry-apn of de apn office.vodafone.nl worden niet getroffen door de storing.
office.vodafone.nl gebruiker hier...Sinds vrijdag 20 November onmogelijk om met Fring te connecten...Het geldt dus niet alleen voor live.vodafone.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
ShaneV schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:24:
[...]

Klopt, maar ik heb het ook mogen doen. Telefoon begon nieuwe sms'jes te vergeten.... na de extra reset alles okay :)
Kijk, dit is een goed voorbeeld dat je moet resetten. Ik heb nog veel meer problemen (grote en kleine) hier voorbij zien gaan die makkelijk te voorkomen zijn door *#7370#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Moet je dan ook je backup restore achterwege laten na zo'n factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

uhm ik heb net mijn backup gerestored maar nu heeft hij ook mfe terug gezet de oude versie .158 ipv van de nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Hmm raar, dus mensen hebben problemen met updaten? Toen ik mijn e71 net had kreeg ik direct een mail/sms van nokia of ik me gratis wilde abboneren om via sms op de hoogte gehouden te worden over tips etc etc dus dat had ik aangezet. Vandaag kreeg ik een smsje van Nokia waarin stond dat er een update was voor de telefoon. Zat ook een link in de sms... Lijkt er dus op dat je gewoon legaal zou moeten kunnen updaten? Ga het vanavond maar is proberen :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325716

DancePlaza schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:10:
[...]

volgens mij is de nieuwe mfe geintergreert met nokia messiging net als je dat hebt bij de e75
idd, ik heb de ouwe mfe eerst verwijderd en dan de wizard afgegaan en inderdaad dan installeert hij de 176 versie.
Een ander vraagje, kan iemand anders meer dan 3 talen installeren in de woordenboek (staat onder kantoor), ik installeer nederland, frans en duits. En eenmaal het derde geinstalleerd kom ik in een venster terecht waar ik geen andere keus heb dan er een te verwijderen. (dit was ook al bij de 300 versie)
Ben ik alleen met dit probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Helsie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:02:
Moet je dan ook je backup restore achterwege laten na zo'n factory reset?
Ik laat het achterwege, contacten, agenda, noties synchroniseer ik met ovi op het internet. Dus die heb ik direct terug. Nu nog wachten tot de 400 firmware hier beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 325716 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:16:
[...]

idd, ik heb de ouwe mfe eerst verwijderd en dan de wizard afgegaan en inderdaad dan installeert hij de 176 versie.
Welke wizard? Email wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Zojuist de nieuwste software erop gezet. Redenen om over te stappen van firmware 200 something something naar de nieuwste waren: Nokia internet radio werkte niet meer, af en toe had ik het probleem dat ik er niets gebeurde als ik op mijn menu knop drukte, soms werden gesprekken beeindigd (nooit zeker geweten of dit lag aan mijn toestel), youtube werkte zelden en het beeld met de youtube app was afgrijselijk.

Ik heb een RM-346 toestel en ik heb de nieuwste versie van PC Suite geinstalleerd (Nl's) en de nieuwste versie van Software updater (of iets in die trant, eveneens NL's). Alvorens over te gaan tot updaten, heb ik een backup gemaakt. Het updaten ging niet soepel. Volgens het programma kon ik de melding krijgen dat er geen verbinding was tussen mijn toestel, maar dat er niets aan de hand zou zijn. Dat was het dus wel, want hij ging niet verder met updaten. Er gebeurde niets en ik heb toen maar het toestel los gekoppeld en de pc opnieuw opgestart. Ik merkte dat de oude software er nog op stond. Vervolgens opnieuw geprobeerd en toen ging het wel goed. Na het updaten de *#7370# ingetikt en ik had m'n geheugenkaart al geformateerd via de pc. Na het terugdraaien van de backup, stonden al m'n instellingen zoals ik die wilde hebben. Google maps en Sygic mobile ff opnieuw moeten installeren. Werken prima. Ook nieuwe themes geinstalleerd. Altijd N86 solace gebruikt, en thans 'maemo 5 e-series. Mooie theme!

Indruk: Nokia internet radio werkt weer, nice! Gesprekskwaliteit is nog steeds uitstekend. Youtube staat er standaard op en facebook app enz. Wel merk ik dat als ik Youtube opstart, dat hij dan de Nokia webbrowser pakt. Ik kan dan filmpjes bekijken en klik ik dan op het filmpje, dan zie ik het scherm in fullscreen. Prima beeldkwaliteit, vergelijkbaar met Skyfire, het alternatief tegen de slechte beeldkwaliteit van de Youtube app. Zelf geinstalleerde Opera Mobile 10 beta ziet er schitterend uit en werkt prima. Overigens, valt het mij op dat ik nu ook binnenshuis een (snelle) gpsfix heb. Eerder naar mijn weten geen gps fix binnenshuis gehad. Hoop dat de fix in een (rijdende) auto ook sneller tot stand wordt gebracht. Eerst kon dat 10 min duren en soms was dat langer als de rit zou moeten duren...

Tot dusver erg tevreden!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

wilmundo schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:48:
Overigens, valt het mij op dat ik nu ook binnenshuis een (snelle) gpsfix heb. Eerder naar mijn weten geen gps fix binnenshuis gehad. Hoop dat de fix in een (rijdende) auto ook sneller tot stand wordt gebracht. Eerst kon dat 10 min duren en soms was dat langer als de rit zou moeten duren...

Tot dusver erg tevreden!
dit komt omdat je a-gps aanstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Dat wou ik net zeggen. A gps staat dan vast aan. in het menu positiebepaling heb ik alleen de a gps aangevinkt en ga ik naar het buitenland dan zet ik deze uit en schakel ik alleen de 'integreerde gps' in om data kosten te voorkomen.
Ik heb nooit moeite gehad met de fix snel krijgen of andere kwaaltjes. Moet zeggen dat het met elke firmware wel steeds beter voelt en wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
A-GPS heeft bij mij altijd al aangestaan, net als 'op basis van netwerk'.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ShaneV schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:24:
[...]

Dat ze er dan maar wat vaart achter zetten! Ik hoop dat ze de linker knop voor het menu hebben gefixt. Dat was een vervelende bug!
Is er iemand die hier wat meer informatie over heeft? M'n zus heeft sinds gister dit toestel en hij crashed erg vaak als ze het menu wil openen, is er iemand die dit probleem heeft gehad en dit heeft weten op te lossen?

_/-\o_

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
dreameater schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:03:
[...]

Is er iemand die hier wat meer informatie over heeft? M'n zus heeft sinds gister dit toestel en hij crashed erg vaak als ze het menu wil openen, is er iemand die dit probleem heeft gehad en dit heeft weten op te lossen?

_/-\o_
firmware upgraden en VOOR en NA!! resetten met *#7370# dan loopt alles als het zou moeten.
je bent wel alle gegeven kwijt bij deze stappen dus doe eerst een backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

De hele dag bezig geweest met updaten...

Eerst de Nokia Suite geupdate, wil ik daarna de firmware updaten krijg ik de melding dat het niet werkt met win7. De Ovi link geprobeerd en geïnstalleerd waarna ik aan een back-up begon. Ovi probeerde eerst alle foto's van mijn PC te synchroniseren |:( (en ik maar denken dat het saven van de foto's van mijn phone wel heel erg lang duurt) Het Geannuleerd en zelf de back-up procedure gestart dat makkelijk altijd een uur duurt.
De update daarna ging soepeltjes maar het terug zetten en updaten van de Ovi maps duurden weer een eeuwigheid... Ik blij toen alles eindelijk klaar was, maar dat was van korte duur. Programma's die er niet meer op staan, WIFI dat niet meer werkt net zoals mobiel internet. Stuur ik een SMS'je naar Hi voor de instellingen, kan ik die niet openen. Sterker nog kan nu helemaal niet meer in mijn berichten box komen...

Ik kan die klere Nokia wel het raam uit gooien, ben de vastlopers en de gare update software helemaal zat. Moto Droid waar blij je.

[ Voor 9% gewijzigd door Deacon op 28-11-2009 21:44 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Maar niet geprobeerd wat er in het bericht voor jouw bericht gezegd wordt?
Ik ga nu een update doen, vorige keer niet met 7370 gedaan en er geen problemen mee ondervonden, maar ik ga het nu in mijn update-procedure meenemen ;) just in case :)

Oh enne in Windows 7 de installer uitvoeren in compatibiliteitsmodus, heb 'm net geinstalleerd nadat ie eerst zat te zeuren dat het niet kon onder Win7...
Ben benieuwd of de update zelf ook zo makkelijk gaat :P

In m'n Windows XP werkt heel het Nokia PC Suite gebeuren niet meer goed, kan geen verbindingen meer maken zo ineens, dus ik schrok al toen het in Windows 7 niet leek te kunnen :O

[ Voor 46% gewijzigd door EdwardTheGreat op 28-11-2009 22:05 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deacon schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:40:
De hele dag bezig geweest met updaten...

Eerst de Nokia Suite geupdate, wil ik daarna de firmware updaten krijg ik de melding dat het niet werkt met win7. De Ovi link geprobeerd en geïnstalleerd waarna ik aan een back-up begon. Ovi probeerde eerst alle foto's van mijn PC te synchroniseren |:( (en ik maar denken dat het saven van de foto's van mijn phone wel heel erg lang duurt) Het Geannuleerd en zelf de back-up procedure gestart dat makkelijk altijd een uur duurt.
De update daarna ging soepeltjes maar het terug zetten en updaten van de Ovi maps duurden weer een eeuwigheid... Ik blij toen alles eindelijk klaar was, maar dat was van korte duur. Programma's die er niet meer op staan, WIFI dat niet meer werkt net zoals mobiel internet. Stuur ik een SMS'je naar Hi voor de instellingen, kan ik die niet openen. Sterker nog kan nu helemaal niet meer in mijn berichten box komen...

Ik kan die klere Nokia wel het raam uit gooien, ben de vastlopers en de gare update software helemaal zat. Moto Droid waar blij je.
Hier ook een error bij Nokia Software Updater (Win 7 X64), maar daarna gewoon in compatibility-modus (Vista SP2) geinstalleerd en gedraaid: geen problemen weer gehad. E71 draait nu 400.21.013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

EdwardTheGreat schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:01:
Maar niet geprobeerd wat er in het bericht voor jouw bericht gezegd wordt?
Ik ga nu een update doen, vorige keer niet met 7370 gedaan en er geen problemen mee ondervonden, maar ik ga het nu in mijn update-procedure meenemen ;) just in case :)
Net de reset gedaan, WIFI werkt nog steeds niet, instellingen SMS ook niet, Maps ook niet en kan het ook niet via de software opnieuw installeren xD
Ik heb er al een dag aan besteed, heb er nu even geen zin meer in, kloot morgen wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Tja, misschien heb je gewoon een maandagmorgen model / een E71 met een fabrieksfout, ofzo. Wat je beschrijft is in ieder geval niet normaal.
Waarschijnlijk heb je nog wel garantie, probeer het eens aan te kaarten bij een Nokia Service Punt..

De mijne net geupdate, paar kleine strubbelingetjes: Ovi PC Suite wil niet updaten als de batterij niet vol is, terwijl ie aan de lader hangt, maar de losse app Nokia Software Updater deed er minder moeilijk over? :P
En voor het resetten met *#7370# was ik de blokkeringscode nodig, nou gebruik ik die nooit, dus die moest ik eerst uit het boekje halen (standaard is ie 12345, misschien wel handig om te weten) maar ik vond het een beetje onhandig eigenlijk.

Verder ging ie prima, eerst backup op geheugenkaart gemaakt (schijnt 't beste te werken), geheugenkaart eruit gehaald om problemen tijdens de update te voorkomen, *#7370# reset gedaan, toen de Updater succesvol uitgevoerd, nogmaals de 7370 reset gedaan en vanaf de geheugenkaart de backup terug gezet.

Bijna alles is gelijk weer zoals ik het had, ik hoef bijna niks opnieuw in te stellen. Heb alleen het idee dat de inhoud van de map Installaties kleiner is geworden, maar ik weet niet of ik ook daadwerkelijk wat mis. Maar goed, dat kan altijd weer opnieuw geinstalleerd worden. :)

Ik zie dat ik in ieder geval voor m'n eigen WLAN niet eens de sleutel opnieuw hoef in te stellen, grandioos _/-\o_ Moest ik bij de vorige update wel geloof ik.

Editje: backup was 5 a 10 minuutjes ofzo met de Ovi Suite, maar die heb ik alleen gemaakt voor het geval er iets niet goed zou gaan met de backup naar de geheugenkaart. De geheugenkaart zelf ga ik natuurlijk niet backuppen, vind ik nogal onnozel en zonde van de tijd 8) en heb wel eens gelezen dat een update kan struikelen omdat de geheugenkaart nog in de telefoon zit, dat risico neem ik dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwardTheGreat op 29-11-2009 00:07 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83062

Zoals ook bij de vorige upgrade, ook nu weer problemen. Telefoon leek aanvankelijk goed te werken, behalve dan dat ik mijn contacten niet kan benaderen. Niet erg handig. Maar weer een reset doen en alles opnieuw installeren #$@%$^%#$!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 83062 schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:18:
Zoals ook bij de vorige upgrade, ook nu weer problemen. Telefoon leek aanvankelijk goed te werken, behalve dan dat ik mijn contacten niet kan benaderen. Niet erg handig. Maar weer een reset doen en alles opnieuw installeren #$@%$^%#$!!!!!!
Dit probleem had ik ook. Na de upgrade werkt het nog, maar zodra je je backup terug zet gaat het stuk. Uiteindelijk kwam ik erachter dat door niet de settings te restoren van de backup dat de boel bleef werken. Je moet dus alles terug zetten van je backup behalve je settings, die moet je met de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

EdwardTheGreat schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:02:
Tja, misschien heb je gewoon een maandagmorgen model / een E71 met een fabrieksfout, ofzo. Wat je beschrijft is in ieder geval niet normaal.
Waarschijnlijk heb je nog wel garantie, probeer het eens aan te kaarten bij een Nokia Service Punt..
Nah, de telefoon doet het in het algemeen al bijna 2 jaar goed, ik moet alleen wel drie keer per week de telefoon uit en weer aan zetten, omdat sommige apps dan niet meer willen opstarten.
Alleen bij het updaten gaat er altijd wel wat mis. Het lijkt nu allemaal ok te werken, alleen de WIFI doet nog vreemd en Ovi maps moet ik er weer op zien te krijgen, die geeft nu een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PisPix schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:25:
[...]

Dit probleem had ik ook. Na de upgrade werkt het nog, maar zodra je je backup terug zet gaat het stuk. Uiteindelijk kwam ik erachter dat door niet de settings te restoren van de backup dat de boel bleef werken. Je moet dus alles terug zetten van je backup behalve je settings, die moet je met de hand doen.
Klopt, daar ben ik nu ook achter. Een ander issue: omwille van de snelheid heb (had) ik continue Handy Shell (véél mooier dan standaard interface, vind ik), ProfiMail (véél beter...enfin, je snapt 't wel), contacten en Handy Calendar actief. Nooit een probleem geweest. Na de update kan ik daar niet nog eens mijn berichten bij openen, want dan geeft ie aan dat er een geheugenprobleem is. Draait er op de achtergrond misschien meer dan voorheen het geval was?? De "dode periode" na het aannemen van een oproep is opgelost, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:17
Ik heb nu al een tijdje een vreselijk irritante bug, die ik maar eens met jullie ga delen:

Wanneer ik vanuit de standby screen naar het menu wil gaan staan alle icoontjes er behalve de laatste in mijn geval die van Telfort. Deze vertraging zorgt ervoor dat als ik nadat ik meteen in het menu ben snel ergens naar toe wil navigeren (automatisme), terugspringt naar de standaard plaats, wat erg irritant is...

Het is erg lastig te omschrijven, maar als iemand dezelfde bug ondervindt wat hij/zij precies waar ik het over heb...

Ik heb het toestel nu een aantal maanden, maar ben er niet helemaal weg van om eerlijk te zijn. De overall experience is dat het toestel gewoon niet stabiel draait. Komt dit nou echt door het Symbian OS? Ik heb namelijk totaal geen applicaties geinstalleerd o.i.d.

Nieuwste firmware, meerdere malen resets uitgevoerd e.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Gusev, ik heb precies hetzelfde. Ook telfort hier. Lijkt wel alsof dat telfort gedonder telkens opnieuw ingeladen moet worden ofzo. Ben ook nogsteeds opzoek naar een oplossing.

Voor de rest werkt het toestel hier nogsteeds perfect, alhoewel symbian wel wennen is. Veel dingen staan op de meest onlogische plaats etc.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83062 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:23:
[...]

Klopt, daar ben ik nu ook achter. Een ander issue: omwille van de snelheid heb (had) ik continue Handy Shell (véél mooier dan standaard interface, vind ik), ProfiMail (véél beter...enfin, je snapt 't wel), contacten en Handy Calendar actief. Nooit een probleem geweest. Na de update kan ik daar niet nog eens mijn berichten bij openen, want dan geeft ie aan dat er een geheugenprobleem is. Draait er op de achtergrond misschien meer dan voorheen het geval was?? De "dode periode" na het aannemen van een oproep is opgelost, dat dan weer wel.
Oeps, deze is verholpen. Kwestie van uit- en weer aanzetten, dus 8)7 . Wel een vraagje aan de hier aanwezigen: voorheen kon ik zelf bij de thema's wat extra thema's downloaden. Een ervan was Stylish, een in mijn ogen prachtig, op een iPod gelijkend thema. Wanneer ik die nu probeer te downloaden, kom ik in de Ovi Store terecht maar daar is dit thema onvindbaar. Ik heb voor de duidelijkheid een screenshotje bijgevoegd. Als iemand mij hier mij aan zou kunnen helpen, graag!

Afbeeldingslocatie: http://www.arnoklomp.nl/Foto%27s/Screenshot0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
wilmundo schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:11:
A-GPS heeft bij mij altijd al aangestaan, net als 'op basis van netwerk'.
Die op basis van Netwerk optie schijnt dus juist tegen te werken bij het krijgen van een snelle fix.. Wel eens gelezen hier en daar.

Bij mij merk ik er geen verschil in trouwens, maar ik kan me goed voorstellen dat dit per provider verschillend is (ik gebruik T-Mobile)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Wackoz schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:32:
Gusev, ik heb precies hetzelfde. Ook telfort hier. Lijkt wel alsof dat telfort gedonder telkens opnieuw ingeladen moet worden ofzo. Ben ook nogsteeds opzoek naar een oplossing.

Voor de rest werkt het toestel hier nogsteeds perfect, alhoewel symbian wel wennen is. Veel dingen staan op de meest onlogische plaats etc.
Ah kijk, hmm, maar eens een ander simkaartje (andere provider) erin gooien...onder dat Telfort gebeuren, zit idd Telfort nieuws, sport etc etc..Het zal toch niet zo zijn (zoals jij aangeeft) dat hij steeds dingen moet updaten op de achtergrond o.i.d... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Anoniem: 83062 schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:55:
[...]

Oeps, deze is verholpen. Kwestie van uit- en weer aanzetten, dus 8)7 . Wel een vraagje aan de hier aanwezigen: voorheen kon ik zelf bij de thema's wat extra thema's downloaden. Een ervan was Stylish, een in mijn ogen prachtig, op een iPod gelijkend thema. Wanneer ik die nu probeer te downloaden, kom ik in de Ovi Store terecht maar daar is dit thema onvindbaar. Ik heb voor de duidelijkheid een screenshotje bijgevoegd. Als iemand mij hier mij aan zou kunnen helpen, graag!

[afbeelding]
Kun je mij vertellen hoe je dat zo allemaal op je home screen krijgt? heb je daar een app voor ofzo? Zoiets is mij nog nooit gelukt (ook niet met stylish)... Lijkt me wel chill. Ik zal even kijken of ik het thema van m'n telefoon af kan halen en ergens kan uploaden...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Wackoz schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:07:
[...]

Kun je mij vertellen hoe je dat zo allemaal op je home screen krijgt? heb je daar een app voor ofzo? Zoiets is mij nog nooit gelukt (ook niet met stylish)... Lijkt me wel chill. Ik zal even kijken of ik het thema van m'n telefoon af kan halen en ergens kan uploaden...
Dat is de app genaamd Handy Shell :)

14 dagen trial, full kost $19.95

Ik heb net dit thema geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://static.tehkseven.net/news/wp-content/uploads/2009/11/justBlack-blog.jpg

En na een restart is de telefoon serieus sneller :D ! Mijn eerder genoemde probleem m.b.t. het inladen van de icons is ook verdwenen! Dus @Wackoz, had jij toevallig ook een 'zwaar' thema draaien? Misschien kan je is proberen om het bovenstaande thema te downloaden en kijken of het probleem bij jou ook opgelost wordt...

Download

[ Voor 36% gewijzigd door Gusev op 29-11-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gusev schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:28:
[...]Ik heb net dit thema geinstalleerd:

[afbeelding]

En na een restart is de telefoon serieus sneller :D ! Mijn eerder genoemde probleem m.b.t. het inladen van de icons is ook verdwenen! Dus @Wackoz, had jij toevallig ook een 'zwaar' thema draaien? Misschien kan je is proberen om het bovenstaande thema te downloaden en kijken of het probleem bij jou ook opgelost wordt...

Download
Ik heb zijn N86 (Solace) theme en die is ook sneller dan vele andere themes.
Afbeeldingslocatie: http://pomacaj.soczystykolor.com/wp-content/uploads/2009/04/n86_releasetheme9.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackoz schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:07:
[...]

Ik heb Handy Shell van Epocware geïnstalleerd, en alle ander Handy Tools trouwens, allemaal heel mooi en heel goed. Onderaan zie je Handy Weather, fantastisch om te zien toch? Zijn relatief goedkoop, die tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

wees maar gerust, dat ligt niet aan Telfort. Hier Vodafone, en heb het probleem ook. Het houdt eigenlijk gewoon in dat je te snel bent voor de software. Even een halve seconde geduld, en je hebt nergens last van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Gutteguttegut schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:44:
[...]
Ik heb zijn N86 (Solace) theme en die is ook sneller dan vele andere themes.
[afbeelding]
Ik had hiervoor ook verschillende thema's van tehk (Jon) geinstalleerd, maar die justBlack is dus een minimalistisch thema, welke serieus sneller dan al die andere aanvoelt (mede door het feit dat hij dit keer alleen de default icons 'meelevert')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik momenteel Enterprise One (Seven) van Tehkseven (gratis), prachtig donker thema met mooie icons en een glass bar:
Afbeeldingslocatie: http://www.arnoklomp.nl/Foto%27s/Screenshot0003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Gusev schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:28:
[...]

Dat is de app genaamd Handy Shell :)

14 dagen trial, full kost $19.95

Ik heb net dit thema geinstalleerd:

[afbeelding]

Download
Goeie tip. Ik zag hem al staan toen ik het Maemo 5 theme ging downloaden. Maar dit scheelt inderdaad wel. Dit is een blijvertje denk ik :-)

Ik vind die Handy Shell overigens net niet configurabel genoeg om echt heel handig te zijn... Het is al lang geleden dat ik het geprobeerd heb en dus weet ik niet meer precies waarom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:08:
[...]
Ik vind die Handy Shell overigens net niet configurabel genoeg om echt heel handig te zijn... Het is al lang geleden dat ik het geprobeerd heb en dus weet ik niet meer precies waarom. ;)
Ik zou zeggen: give it another go voor een dag of 14. I wouldn´t wanna miss it :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Laatst online: 16-06 07:34
Gusev schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:35:
Ik heb nu al een tijdje een vreselijk irritante bug, die ik maar eens met jullie ga delen:

Wanneer ik vanuit de standby screen naar het menu wil gaan staan alle icoontjes er behalve de laatste in mijn geval die van Telfort. Deze vertraging zorgt ervoor dat als ik nadat ik meteen in het menu ben snel ergens naar toe wil navigeren (automatisme), terugspringt naar de standaard plaats, wat erg irritant is...

Het is erg lastig te omschrijven, maar als iemand dezelfde bug ondervindt wat hij/zij precies waar ik het over heb...

Ik heb het toestel nu een aantal maanden, maar ben er niet helemaal weg van om eerlijk te zijn. De overall experience is dat het toestel gewoon niet stabiel draait. Komt dit nou echt door het Symbian OS? Ik heb namelijk totaal geen applicaties geinstalleerd o.i.d.

Nieuwste firmware, meerdere malen resets uitgevoerd e.d...
De oplossing hiervoor is het plaatsen van het Telfort icoontje in een van de mappen! Dit lost je probleem op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb ineens na nieuwe update dat ie geen verbinding meer krijgt met internet! heb die 7370- code gedaan en daarna restore backup, maar helaas. verbinding is niet beschikbaar. alle verbindingen verwijderen en dan wizard laten draaien om t-mobile te installeren helpt ook niet, handmatig WLAN toevoegen ook niet, dan zegtie dat er al verbinding is met dat netwerk. nog iemand met deze issues?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde

telfort zuigt.. zeker hun branded toestellen

je kunt proberen het probleem te verhelpen door op het icoontje van je provider te gaan staan, opties te kiezen en dan verplaatsen naar andere map, zoals de map help. dat is mijn 'rommel' map waar ik dingen inzet die ik niet gebruik. mijn vodafone icoontje staat daar in en wordt alleen geladen als ik de map help open (kom ik toch nooit in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
laurentbas schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:58:
[...]

De oplossing hiervoor is het plaatsen van het Telfort icoontje in een van de mappen! Dit lost je probleem op! :P
mdbde schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:06:
[...]

je kunt proberen het probleem te verhelpen door op het icoontje van je provider te gaan staan, opties te kiezen en dan verplaatsen naar andere map, zoals de map help. dat is mijn 'rommel' map waar ik dingen inzet die ik niet gebruik. mijn vodafone icoontje staat daar in en wordt alleen geladen als ik de map help open (kom ik toch nooit in)
Dat heb ik al geprobeerd :), lost het probleem niet op, ja het probleem dat het icoontje oppopt wordt opgelost :P, maar nog steeds ben ik gewoon te snel en knalt de 'cursor' weer terug naar ze plek, maar zoals eerder genoemd, gewoon ff een halve seconde wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 13:58

Tazzios

..

Ik ben met het installeren van deze update in iedergeval minder tevreden, waarschijnlijk komen de volgende klachten omdat ik een backup heb terug gezet:

-zonder dat er een applicatie draait wordt WLAN verbonden, verbreken kan niet.
-Tmobile toegangspunt werkt niet, smsje met de instellingen kan hij ook niet lezen

we gaan eens een reset proberen+ restore proberen.

Update:
na alleen een reset ook nog last van probleem 1 :X

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 30-11-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36
Anoniem: 83062 schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:04:
Ik gebruik momenteel Enterprise One (Seven) van Tehkseven (gratis), prachtig donker thema met mooie icons en een glass bar:
[afbeelding]
Ik heb nou die theme geinstalleerd, maar ik krijg niet zo'n mooi scherm als jij daar hebt.
waar tover je die weerinformatie etc. weg :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330177

Grooveman11 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:51:
In het begin is het geen fijne telefoon. Maar alles went ;) Ik heb ook het probleem met Low disk space gehad. Ook dit is op te lossen. Even zoeken met google 'Low Disk space'
Onder de smartphones is dit absoluut één van de betere.
Beste Grooveman,
Ik heb zopas een nieuwe Nokia E71 en probeer vruchteloos verschillende tonen toe te kennen aan enkele van mijn contacten zodat ik op het gehoor al weet wie er belt,volg het boekje maar noppes,hij blijft het door mij in het profiel ingestelde belsignaal geven.
Soms een hint ?
Met dank op voorhand.
ON4ABH-EDDY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb zoals ik gister postte een probleem: t-mob internet gaf een error, evenals wlan na nieuwe firmware, *#7370#, restore van een backup van vorige firmware.
nogmaals hetzelfde gedaan, weer hetzelfde. maarrrrrrr: voor de restore van de backup deed internet het gewoon. heb alles gerestored behalve bestanden (1e optie).
kortom: als je met een restore op de nieuwe firmware problemen hebt, zit het dus waarschijnlijk in de instellingen. ik ga het nu nogmaals doen.
en trouwens: enige manier om na een foutieve restore de zaak draaiend te krijgen is met een nieuwe firmware flash. *#7370# hielp niets, terwijl je zou denken dat de instellingen dan toch echt leeg zouden zijn!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Anoniem: 330177 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:57:
[...]

Beste Grooveman,
Ik heb zopas een nieuwe Nokia E71 en probeer vruchteloos verschillende tonen toe te kennen aan enkele van mijn contacten zodat ik op het gehoor al weet wie er belt,volg het boekje maar noppes,hij blijft het door mij in het profiel ingestelde belsignaal geven.
Soms een hint ?
Met dank op voorhand.
ON4ABH-EDDY
Zover ik weet is het niet mogelijk om een beltoon direct aan een contactpersoon toe te wijzen (correct me if i'm wrong). Wat je wel kunt doen is groepen maken: klik op een contact -> groepen -> nieuwe groep. Vervolgens staat deze groep tussen je contacten en die kun je een beltoon toewijzen.
Het is enigszins omslachtig. Ik gebruik het bijvoorbeeld alleen als mijn vriendin belt. Dan weet ik dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Laatst online: 16-06 07:34
mdbde schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:06:
[...]

Telfort brand geen toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Grooveman11 schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:50:
[...]

Zover ik weet is het niet mogelijk om een beltoon direct aan een contactpersoon toe te wijzen (correct me if i'm wrong). Wat je wel kunt doen is groepen maken: klik op een contact -> groepen -> nieuwe groep. Vervolgens staat deze groep tussen je contacten en die kun je een beltoon toewijzen.
Het is enigszins omslachtig. Ik gebruik het bijvoorbeeld alleen als mijn vriendin belt. Dan weet ik dat meteen.
ehhhh bij mij lukt het gewoon? ik open de contactpersoon -> options -> ringing tone en kies dan gewoon de ringtone die ik wil. Speelt dan gewoon de ringtone af die ik voor die specifieke persoon heb ingesteld, toevallig ook mijn vriendin. Daarnaast gebruik ik ook gewoon groepen voor vrienden, familie etc etc met voor iedere groep een eigen ringtone en het werkt gewoon zoals het hoort. Onder alle firmware versies die ik heb gehad op mijn E71 tot nu toe en ik draai op de 400 versie nu.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
Grolsch schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:39:
[...]

Ik heb nou die theme geinstalleerd, maar ik krijg niet zo'n mooi scherm als jij daar hebt.
waar tover je die weerinformatie etc. weg :?
das een shell replacement: Handy Shell
een andere interessante is: vHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik krijg met beide programma's certificaat fouten als ik ze wil installeren.
Onder software installatie heb ik alles geselecteerd en online certif.controle uitgeschakeld.

Iets in de trend van "kan een beveiligde toepassing van een niet-vertrouwde leverancier niet installeren en dan gaat de melding snel weg :P

[ Voor 29% gewijzigd door Grolsch op 01-12-2009 09:30 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Grolsch schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:22:
Ik krijg met beide programma's certificaat fouten als ik ze wil installeren.
Onder software installatie heb ik alles geselecteerd en online certif.controle uitgeschakeld.

Iets in de trend van "kan een beveiligde toepassing van een niet-vertrouwde leverancier niet installeren en dan gaat de melding snel weg :P
Even de datum een jaartje of 2 terug zetten en nogmaals proberen, haha ja t is niet de mooiste oplossing 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Gusev op 01-12-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik kan geen MMS's ontvangen. Wel versturen. Mijn toegangspunt lijkt in orde te zijn (voor verzenden en ontvangen zijn er toch geen verschillende instellingen???). Ik werk met Vodafone. Normaal gesproken merk ik dit niet aangezien ik nooit MMS's krijg. Maar gisteren mocht ik wederom inloggen op de Vodafonewebsite om even een foto te bekijken |:( . Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb een simlockvrij toestel...

[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 02-12-2009 00:30 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Mad_Cow schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:07:
[...]

das een shell replacement: Handy Shell
een andere interessante is: vHome
zijn dat soort applicaties geen batterijvreters? hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
kthxbye schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:56:
Hoe kan je data roaming met één knop uitzetten, voor als ik bijv. naar het buitenland ga? Op dit moment heb ik vanwege mijn Gmail en Mail for Exchange constant een internetverbinding openstaan. Dat wil ik graag in één keer kunnen disablen als ik de grens overga.

-edit- Zal de knop "Syncen tijdens roamen" in het Exchangemailprofiel op "nee" zetten, hiervoor zorgen? of de knop "E-mail ophalen" op "Uitsl. eigen netwerk" in mijn Gmail profiel?
iemand? ik ben hier erg benieuwd naar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
kthxbye schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:41:
Zal de knop "Syncen tijdens roamen" in het Exchangemailprofiel op "nee" zetten, hiervoor zorgen? of de knop "E-mail ophalen" op "Uitsl. eigen netwerk" in mijn Gmail profiel?

iemand? ik ben hier erg benieuwd naar.. :)
Inderdaad, dan zal dat ervoor zorgen dat je niet automatisch roamt.
Indien nodig kan je dan altijd wel eens kort een handmatige synchronisatie uitvoeren.

Hou in ieder geval in het oog, dat zogauw je de grens oversteekt en je op een buitenlands netwerk komt, je de twee pijltjes onder de signaalsterkte niet meer hebt. Die twee pijltjes tonen dat je een actieve dataconnectie hebt.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grooveman11 schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:50:
[...]

Is wel mogelijk beste Grooveman,
Werkt met al mijn contacten behalve met de gsm van mijn......vrouw !! _/-\o_ dan geeft hij de standaard ingestelde toon.......en wie belt er dan ?????
Volgens specialisten zou haar simkaart moeten vervangen worden,door deze zou de bijgevoegde info zoals naam,afbeelding en beltoon niet herkend worden.
Will keep in touch.
Eddy-on4abh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 330177 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:00:
[...]

Is wel mogelijk beste Grooveman,
Werkt met al mijn contacten behalve met de gsm van mijn......vrouw !! _/-\o_ dan geeft hij de standaard ingestelde toon.......en wie belt er dan ?????
Volgens specialisten zou haar simkaart moeten vervangen worden,door deze zou de bijgevoegde info zoals naam,afbeelding en beltoon niet herkend worden.
Will keep in touch.
Eddy-on4abh
Err....nee?

Wat ik me wel kan bedenken is dat je het nummer van je vrouw twee keer of meer in je contacten hebt staan. Dan weet je E71 niet welk contact nu belt en pakt ie dus de standaard ringtone. Heeft niks met de SIM van je vrouw te maken. Zolang haar nummer maar wordt meegezonden als ze belt (en ook dat is niet simkaart afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 09:36
Hallo allemaal,

Ik heb Opera Mobile geïnstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem als standaard internetclient in te stellen. Weten jullie of dit kan en hoe dit dan kan?
Op mijn nieuwe E71 staat de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
FongWan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:16:
[...]

ehhhh bij mij lukt het gewoon? ik open de contactpersoon -> options -> ringing tone en kies dan gewoon de ringtone die ik wil. Speelt dan gewoon de ringtone af die ik voor die specifieke persoon heb ingesteld, toevallig ook mijn vriendin. Daarnaast gebruik ik ook gewoon groepen voor vrienden, familie etc etc met voor iedere groep een eigen ringtone en het werkt gewoon zoals het hoort. Onder alle firmware versies die ik heb gehad op mijn E71 tot nu toe en ik draai op de 400 versie nu.
Je hebt gelijk. Hartstikke goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

pffff.... update:

Youtube werkt niet meer (start op en stopt gelijk weer)
Facebook ook niet lekker (crasht geregeld)...

great :/ voor de rest ook nog geen verbeteringen gezien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Grooveman11 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:23:
Sinds vandaag doet mijn Wipresenter het niet meer. Als ik hem opstart, sluit hij hem meteen weer af. Ik heb hem er ook opnieuw opgezet. Weet iemand nog een goede versie?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb een tijdje terug dat WiPresenter eens geprobeerd, maar mijn E71 hing continu vast nadat die applicatie een paar seconden draaide en ik verbinding probeerde te maken met mijn pc.

Een paar dagen terug kreeg ik van Nokia een sms dat er nieuwe software beschikbaar is voor mijn E71. Die heb ik nog niet geïnstalleerd (beetje huiverig voor), maar ik zag op die pagina ook dat WiPresenter ter download aangeboden werd. Die heb ik dus opnieuw geïnstalleerd en sindsdien doet WiPresenter helemaal niks meer; hij lijkt even op te starten maar wordt dan direct weer afgesloten. Ook wordt Bluetooth dan uitgeschakeld op mijn gsm (kwam erachter dat WiPresenter dat deed nadat Nokia PC suite mijn toestel niet meer kon vinden om te syncen).

Heeft iemand nog een suggestie? Ik gebruik niet zo heel vaak Powerpoint, maar het lijkt me wel makkelijk om dat met mijn mobieltje te kunnen bedienen. Dat moet WiPresenter, of een alternatieve applicatie, het natuurlijk wel fatsoenlijk doen en dat is tot nu toe nog niet het geval (zowel niet op mijn privé E71 als op mijn zakelijke E71).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327465

Eindelijk de meest recente pagina gevonden :p Ik zat nog altijd in deel 1 van dit topic.

Maar ik heb dus een E71 sinds vorige week en nu heb ik Nokia Ovi Suite geinstalleerd, hij zegt dat ik kan updaten naar versie 400.xxxxx en dat ik nu op versie 200.xxxx zit. Echter wil hij dit niet doen en krijg ik steeds de melding dat mijn batterij niet volledig opgeladen is. Deze is dus wel fully charged en hij zit zelfs in de lader als ik wil updaten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
timothee schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:20:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb een tijdje terug dat WiPresenter eens geprobeerd, maar mijn E71 hing continu vast nadat die applicatie een paar seconden draaide en ik verbinding probeerde te maken met mijn pc.

Een paar dagen terug kreeg ik van Nokia een sms dat er nieuwe software beschikbaar is voor mijn E71. Die heb ik nog niet geïnstalleerd (beetje huiverig voor), maar ik zag op die pagina ook dat WiPresenter ter download aangeboden werd. Die heb ik dus opnieuw geïnstalleerd en sindsdien doet WiPresenter helemaal niks meer; hij lijkt even op te starten maar wordt dan direct weer afgesloten. Ook wordt Bluetooth dan uitgeschakeld op mijn gsm (kwam erachter dat WiPresenter dat deed nadat Nokia PC suite mijn toestel niet meer kon vinden om te syncen).

Heeft iemand nog een suggestie? Ik gebruik niet zo heel vaak Powerpoint, maar het lijkt me wel makkelijk om dat met mijn mobieltje te kunnen bedienen. Dat moet WiPresenter, of een alternatieve applicatie, het natuurlijk wel fatsoenlijk doen en dat is tot nu toe nog niet het geval (zowel niet op mijn privé E71 als op mijn zakelijke E71).
Had ik inderdaad ook last van. Met de nieuwste firmware heb ik hem er weer opgezet en hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277804

mensen, sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem. bij het ontvangen van een nieuwe sms, het missen van een oproep en dat soort zaken meer verschijnt er op je hoofdscherm een klein icoontje onderin je scherm. deze is klikbaar, zo kan je makkelijk met een klik op de omhoog toets je nieuwe smsje lezen. echter, mijn sms notificatie is verdwenen! heb me helemaal rotgezocht in de instellingen. sowieso niets veranderd eigenlijk, maar toch voor de zekerheid instellingen, telefooninstellingen, weergave, startscherm, sms notificaties gecheckt. alles staat zoals het zou moeten, en bij een gemiste oproep krijg ik wel nog steeds een snelkoppelingetje. iemand een idee waar dit aan kan liggen? draai met firmware 300.21.012, naar mijn weten de nieuwste... daarnaast vroeg ik me bog iets af. als je scant naar wlan, er een vind en dan ook selecteerd kan je hier prima mee inetten met je standaard browser. why the hell heeft nokia alleen niet de mogelijkheid geimplementeerd om gewoon een connectie open te laten staan en dus te laten gebruiken door al je apps? op dit moment heb ik m'n e71 in offline modus gezet, en kan ik dus wel makkelijk opera mobile gebruiken met wlan.. met de normale stand is dit onmogelijk, het enige wat ik, zonder eerst via applicatie instellingen aan te geven welke connectie welke app moet gebruiken, kan doen met m'n wlan. sowieso kan je dat dan alleen nog maar voor java / die andere soort instellen. de instellingen van opera mobile kan ik itt tot opera mini niet kiezen via de apps management.. iemand een workaround? thanks! edit, excuses voor de lap tekst zonder alinea's ed. opera mini en de standaard browser laten het niet toe een reactie te plaatsen hier. opera mobile 10 is een beta en als ik de enter toets indruk denkt meneer de browser dat ik klaar ben met typen....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 277804 op 01-12-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Anoniem: 327465 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:50:
Eindelijk de meest recente pagina gevonden :p Ik zat nog altijd in deel 1 van dit topic.

Maar ik heb dus een E71 sinds vorige week en nu heb ik Nokia Ovi Suite geinstalleerd, hij zegt dat ik kan updaten naar versie 400.xxxxx en dat ik nu op versie 200.xxxx zit. Echter wil hij dit niet doen en krijg ik steeds de melding dat mijn batterij niet volledig opgeladen is. Deze is dus wel fully charged en hij zit zelfs in de lader als ik wil updaten.

Iemand een idee?
Uhm, heb je bijvoorbeeld ook de andere zaken in orde? Zoals het profiel 'algemeen' geactiveerd etc?

Misschien staat de oplossing hier tussen:

http://europe.nokia.com/g...software-update/faq#faq11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259789

Hallo,

Sinds vandaag heb ik ook een Nokia e71. Twee (voor mij) belangrijke dingen vallen me op: volgens andere bronnen op internet zou er een vliegtuigmodus op moeten zitten, maar die kan ik niet vinden. Iemand suggesties?

En als ik het apparaat als muziekspeler gebruik, lijkt de equalizer niet te werken in combinatie met de standaard Nokia hoofdtelefoon. Foutje van Nokia of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Grooveman11 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:43:
[...]

Je hebt gelijk. Hartstikke goed!
Werkt het nu wel?
Of was het sarcastisch bedoeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het lukt mij gewoon met alle nummers Grooveman doch enkel met 1 tel, nr, krijg ik het nie aan 't werken,en dan nog juist het nummer van mijn vrouw !!!
Zou de E71 iets hebben tegen Mobistar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 01:42
Anoniem: 259789 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:46:
...
volgens andere bronnen op internet zou er een vliegtuigmodus op moeten zitten, maar die kan ik niet vinden. Iemand suggesties?
...
rode knopje bovenop, offline

[ Voor 33% gewijzigd door joertem op 02-12-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215182

Sinds eergisteren een trotse bezitter van de Nokia E71 (Black) i.c.m. Vodafone Blox Internet. Nokia Email Service ingesteld met Hotmail account. Indien mail binnenkomt op mijn Hotmail account dan wordt deze na enkele seconden gepushed naar mijn Nokia E71. Weet iemand of dit aparte kosten met zich meebrengt? Het is tenslotte dataverkeer dus ik neem aan dat het binnen Blox valt? Maar daarentegen heb je bij Vodafone ook een Vodafone Pushmail abonnement voor zakelijk gebruik? Dit brengt wel enig verwarring met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 330177 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:22:
[...]

Het lukt mij gewoon met alle nummers Grooveman doch enkel met 1 tel, nr, krijg ik het nie aan 't werken,en dan nog juist het nummer van mijn vrouw !!!
Zou de E71 iets hebben tegen Mobistar?
Lees mijn post, misschien dat daar de oplossing in staat. Zie iets naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
aan nielsdolk:
met het probleem geen notificaties te krijgen bij gemiste oproep en of sms..

ga naar instrumenten--modi--toepass startscherm--ingeschakelde toepass. daar vink je alles aan wat je weergegeven wilt hebben op je home screen. vergeet na het aanvinken niet op OK te drukken (links onder) anders onthoud te telefoon het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik vermoed dat het aan de gsm van mijn vrouw ligt (Nokia 3510i),heb haar simkaart in mijn oude 6020 gestoken en dat werkt toch wel zeker.Da zal een nieuwe gaan kosten !! <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277804

aan nielsdolk:
met het probleem geen notificaties te krijgen bij gemiste oproep en of sms..

ga naar instrumenten--modi--toepass startscherm--ingeschakelde toepass. daar vink je alles aan wat je weergegeven wilt hebben op je home screen. vergeet na het aanvinken niet op OK te drukken (links onder) anders onthoud te telefoon het niet
Dat is dus de grap, daar heb ik voordat de melding niet meer kwam nooit iets veranderd. Nu heb ik al meerdere malen geprobeerd het "berichtmelding" hokje te unchecken, terug te gaan, sms ontvangen, "berichtmelding weer aanvinken. Ik weet dus zeker dat mijn instellingen goed staan, maar die verdraaide E71 weigert mee te werken...

Denk dus dat ik met een software-bug zit oid, en vraag me af of meer mensen dit kennen en evt. een oplossing weten.Thanks voor de heads-up though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RaJitsu schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:43:
Ik kan geen MMS's ontvangen. Wel versturen. Mijn toegangspunt lijkt in orde te zijn (voor verzenden en ontvangen zijn er toch geen verschillende instellingen???). Ik werk met Vodafone. Normaal gesproken merk ik dit niet aangezien ik nooit MMS's krijg. Maar gisteren mocht ik wederom inloggen op de Vodafonewebsite om even een foto te bekijken |:( . Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb een simlockvrij toestel...
Weet iemand hier nu een oplossing voor? Klopt het inderdaad dat er sprake is van maar één toegangspunt die dient te kloppen? Of vergeet ik iets?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Anoniem: 215182 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:21:
Sinds eergisteren een trotse bezitter van de Nokia E71 (Black) i.c.m. Vodafone Blox Internet. Nokia Email Service ingesteld met Hotmail account. Indien mail binnenkomt op mijn Hotmail account dan wordt deze na enkele seconden gepushed naar mijn Nokia E71. Weet iemand of dit aparte kosten met zich meebrengt? Het is tenslotte dataverkeer dus ik neem aan dat het binnen Blox valt? Maar daarentegen heb je bij Vodafone ook een Vodafone Pushmail abonnement voor zakelijk gebruik? Dit brengt wel enig verwarring met zich mee.
Kost je niets extra's. Dat Pushmailabonnement is als je gebruik maakt van een eigen e-mailadres in compbinatie met de server van Vodafone. Nokia biedt deze service momenteel al gratis aan (al wordt er vooralsnog gesproken van een tijdelijke service die op termijn niet meer gratis zal zijn). MSN en Google (voor het synchroniseren van contacten en kalender) ook al gaat het dan wel over hùn producten.

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.