Nope. Punt is dat de Nokia Software Updater 'm gewoon nog niet pakt, of dat men bij Nokia hem nog niet heeft uitgerold. Dat geldt momenteel voor alle productcodes, voor zover ik kan overzien.DancePlaza schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:34:
[...]
ik neem aan het veranderen van de product code?
Check http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=867772 voor de firmware package van Nokia. Deze package bevat alleen de E71 firmwares, geen manier om deze op je telefoon te flashen.
Hier het minder legeale stuk: om de firmware toch naar je telefoon te krijgen zal je gebruik moeten maken van Phoenix (Test & Service Software for Nokia Phones). Ik meen dat men bij de Nokia Service Points dit pakket ook gebruikt. Ik heb deze versie gebruikt: Phoenix Service Software 2009.20.010.39068. Met wat gegoogle kom je een heel eind
Een kleine handleiding voor het gebruik van dat pakket is ook wel online te vinden, maar in het heel kort:
1. Installeer de firmware package van Nokia
2. Installeer Phoenix
3. Telefoon aansluiten op PC via USB
4. Phoenix opstarten
5. Onder "File" "Scan Product" kiezen (als het goed staat nu na even wachten rechtsonder je model + firmware)
6. Onder "Flashing" kiezen voor "Firmware update"
7. Als het goed is pakt ie automatisch de juiste firmware, check dit! Klik vervolgens op "Refurbish" en wacht tot ie klaar is.
Vergeet niet alles te backuppen, aangezien deze methode je hele telefoon erased en opnieuw opbouwt. Verder uiteraard alles doen op eigen risico'. Bij mij is het zonder enig probleem gelukt met een RM-346 Nokia E71.
Klein bewijs van dat het geslaagd is: