Het Nokia E71 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 10:53
Geen bluetoothverbinding bij toetsblokkering.

Als mijn E 71 op de toetsblokkering staat en ik wil mijn 'oortje' via bluetooth verbinden met het toestel, dan pakt de E 71 het niet op. Toetsblokkering opheffen en ik kan weer contact maken.
Had ik met de vorige toestellen niet. Weet iemand of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128542

Als ik mijn E71 aangesloten heb op de bluetooth carkit van mijn Ford Focus werkt alles uitstekend. Ik hoor alleen geen tonen meer uit het apparaat zelf! Als er een inkomend gesprek komt, dan reageert de carkit uiteraard, maar smsjes of mailtjes mis ik compleet, omdat ik het signaal niet hoor!

Kan ik dit ergens instellen of is er iets voor? Met mijn vorige E50 had ik hier geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324954

Hoi allemaal
heb sinds kort de e71. Als iemand mij belt, krijg ik alleen het telefoonnummer te zien en niet de naam van de beller, die wel in mijn adresboek staat. Welke instelling heb ik fout staan? Dit is echt erg irritant!
Kan iemand mij helpen? dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 324954 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:28:
Hoi allemaal
heb sinds kort de e71. Als iemand mij belt, krijg ik alleen het telefoonnummer te zien en niet de naam van de beller, die wel in mijn adresboek staat. Welke instelling heb ik fout staan? Dit is echt erg irritant!
Kan iemand mij helpen? dank!
Waarschijnlijk heb je de beller 2 keer in je telefoonboek staan. Dit lijkt op het standaard nokia kwaaltje... of heb je misschien zowel je sim-telefoonboek als die in het geheugen aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 18:27
Grooveman11 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:57:
De oude kun je er afhalen door bij toepassingsbeheer -> wi-presenter -> verwijderen.

De nieuwe kun je downloaden: http://www.nokia.co.uk/ge...upport/nokia-e71/software

Voortaan even zoeken he
Bedankt, maar wat ik dus al gelezen had werd werkelijkheid: de app doet het na deinstalleren en opnieuw installeren vanaf je link nog steeds niet. Hij doet na het gele puzzelstukje "DRM" helemaal niets meer en komt terug in het Installaties scherm. Goed, wat nu? Op dat forum wordt een factory reset met opnieuw firmware voorgesteld (en dan nog geen garantie dat het opgelost is), dat is natuurlijk een paardenmiddel.

Dit, terwijl het op mijn E51 (standaard zonder WiPresenter) wél goed werkt. Je bent dus beter af met een 'kale' telefoon, dan met een E71 met voorgeïnstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoi Hoi, ook ik heb de E71 sinds een paar weken. Inmiddels begint de fabrieksfolie los te laten dus heb
de tip voor de Brando screenprotectors opgevolgd, en heb er meteen maar een paar besteld bij Brando nu ze de boel nog versturen zonder verzendkosten vanuit Hong Kong. 3 uur later had ik al de bevestiging dat de boel verstuurd was. Ben benieuwd!

Tevens Best Profiles geregistreerd. Voor 10 eur kun je daar ook geen bult aan vallen, en programma werkt
gewoon prettig. Ik gebruik het vooral voor a.d.h.v. gsm mast locaties de telefoon automatisch op stil te zetten of algemeen profiel. Dat heeft in dit programma 1 nadeel t.o.v. het eerder door mij gebruikte Psiloc miniGPS, want ik moet 2 keer een region-group aanmaken voor de zelfde locatie. 1 keer met actie van aankomst, 1 keer met actie vertrek. Men geeft bij SmartPhoneApps aan dat ze weten dat dit zo werkt, en dat dit beter opgelost is in GSM navigator.
Maar ach Best Profiles is uitgebreider, want ik laat via deze applicatie elke avond de Bluetooth verbinding uitzetten tot de ochtend. Scheelt weer batterijen!

Tenslotte nog een opmerking: het is me nu al 2 keer gebeurt dat door het aansluiten van de usb kabel, of door het dragen in de broek, dat blijkbaar het rubber flapje bij de geheugenkaart beweegt, met gevolg dat deze vanzelf naar buiten komt.
Gevolg is dat de geheugenkaart niet meer te benaderen is (je krijgt hier een fout van). Erg irritant is dat hierdoor smsjes automatisch in het telefoongeheugen komen te staan, en dat je die instelling weer moet wijzigen, waarna je de evt. ontvangen smsjes die in telefoongeheugen staan kwijt bent....

Iemand nog een oplossing om te zorgen dat dat geheugenkaartje niet telkens naar buiten floept?
Kan het moeilijk vastlijmen!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Bigf00t schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:13:
Bestaat er eigenlijk een applicatie waarmee je kunt instellen op welke tijden/dagen je bluetooth aan staat?

Doordeweeks tussen 9:00 en 18:00 uur gebruik ik bluetooth namelijk zelden, maar het vreet wel batterij heb ik het idee. Handmatig aan en uitzetten is voor mij geen optie, wanneer ik gebeld word in de auto wil ik direct via mijn Parrot kunnen bellen.
Zoals hierboven vermeld gaat dat prima in Best Profiles!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Ik heb twee vraagjes... Laat ik maar beginnen bij de standaard nokia agenda van de E71. Ik heb die pas een paar keer gebruikt maar wat me opvalt is dat, zodra ik een taak/afspraak erin zet, hij hem in het overzicht van de bepaalde dag gewoon tussen 07.00 en 08.00 uur zet terwijl ik wel degelijk een alarmtijd etc opgegeven heb. Waar ligt dit aan? Is er een oplossing voor ofzo?

Verder de camera... Is het mogelijk om het geluid uit te gooien daarvan? Hij maakt nu echt een pokke herrie bij een foto, zelfs als hij op stil staat maakt hij een kabaal. Elke telefoon die ik tot nu toe gehad heb met camera had een uit functie voor dat geluid, maar die staat hier niet tussen...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:37
Jerrycan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:53:
[...]

Zoals hierboven vermeld gaat dat prima in Best Profiles!
Tnx ik ga er eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:37
Wackoz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:42:
Verder de camera... Is het mogelijk om het geluid uit te gooien daarvan? Hij maakt nu echt een pokke herrie bij een foto, zelfs als hij op stil staat maakt hij een kabaal. Elke telefoon die ik tot nu toe gehad heb met camera had een uit functie voor dat geluid, maar die staat hier niet tussen...
Deze blog heeft me hiermee geholpen:
http://thesymbianblog.com...mera-sound-on-your-nokia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305007

Hoe schakel ik internet in 1 keer uit zodat ik geen internet kan gebruiken als ik in het buitenland ben? Met de functie offline heb je helemaal geen verbinding. Ik wil dus wel kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste Tweakers,

Ik denk er sterk over om een Nokia e63 te kopen (ik weet dat dit het e71 topic is, maar voor de e63 is er geen recent & actief topic, dus plaats ik het hier, bij een sterk soortgelijke gsm :) ).

Ik heb toch nog 2 kleine vraagjes:

Hoe vallen de (kleine) toetsen mee op dit toestel? Ik heb vrij grote handen (niet echt dikke vingers), en vrees ervoor dat dit misschien moeilijk is om mee te werken. Heb hem in de MediaMarkt al wel eens snel even vast gehad en uitgetest, maar dit kon me niet volledig overtuigen (deed me zelfs twijfelen). Went het toetsenbord of kies ik beter een andere gsm?

Hoe is de MP3-speler die op deze toestellen zit? Valt die qua kwaliteit en gebruiksgemak goed mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

ik heb mfe op me telefoon met een exchange account waarmee ik mijn mail/agenda/contacts synced

maar nu wil ik deze ook laten syncen met google calendar, maar het is niet mogelijk om een extra profile aan te maken in mfe. zijn er nog alternatiefen om mijn agenda te syncen met google calendar?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:00
Ik heb nu dus ook MFE geïnstalleerd.

Alles werkt, maar ik krijg de melding "website heeft een niet-vertrouwd certificaat verzonden, toch accepteren?

Als ik kies alleen nu accepteren werkt het dus
als ik kies definitief accepteren krijg ik de melding "systeemfout".

Iemand van jullie een idee :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
WTF.

Ik wilde net Windows Live opnieuw installeren op mijn E71. Nu is deze verdwenen uit de Ovi Store voor de E71 ?!
Weet iemand anders misschien hoe dit zit ? Wat een belachelijke beslissing weer. Dat noemt zich dan een Messaging telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
BoXie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:40:
WTF.

Ik wilde net Windows Live opnieuw installeren op mijn E71. Nu is deze verdwenen uit de Ovi Store voor de E71 ?!
Weet iemand anders misschien hoe dit zit ? Wat een belachelijke beslissing weer. Dat noemt zich dan een Messaging telefoon.
Even goed het topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ja gedaan. Maar dat is dus weer eens een belachelijke move van Nokia. Live Messenger staat er voor de E72 wel nog / al op evenals voor andere modellen. Heerlijke die software-lifecycle van een telefoon van c.a. 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:06:
Ik heb nu dus ook MFE geïnstalleerd.

Alles werkt, maar ik krijg de melding "website heeft een niet-vertrouwd certificaat verzonden, toch accepteren?

Als ik kies alleen nu accepteren werkt het dus
als ik kies definitief accepteren krijg ik de melding "systeemfout".

Iemand van jullie een idee :?
Ik heb bovenstaande opgelost door alle certificaten te verwijderen onder beveiliging, en opnieuw toe te voegen, nu werkt het.

Dat Mail for Exchange werkt perfect, maar waar ik me aan erger is de blokkeringscode welke blijkbaar verplicht is.

Kan ik dit ook uitschakelen via een "trucje" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
wit_product schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:12:
Beste Tweakers,

Ik denk er sterk over om een Nokia e63 te kopen (ik weet dat dit het e71 topic is, maar voor de e63 is er geen recent & actief topic, dus plaats ik het hier, bij een sterk soortgelijke gsm :) ).

Ik heb toch nog 2 kleine vraagjes:

Hoe vallen de (kleine) toetsen mee op dit toestel? Ik heb vrij grote handen (niet echt dikke vingers), en vrees ervoor dat dit misschien moeilijk is om mee te werken. Heb hem in de MediaMarkt al wel eens snel even vast gehad en uitgetest, maar dit kon me niet volledig overtuigen (deed me zelfs twijfelen). Went het toetsenbord of kies ik beter een andere gsm?

Hoe is de MP3-speler die op deze toestellen zit? Valt die qua kwaliteit en gebruiksgemak goed mee?

Alvast bedankt!
Iemand die zijn mening wil delen? :P
Twijfel nog altijd over de aankoop, maar zou zo snel mogelijk willen beslissen eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik heb de E63 ook vastgehad en vind dat maar niks. Mede dankzij de kleinere spatie die al niet al te groot was op m'n e71. De toetsen wennen vrij vlot. Het aanleren dat je voortaan met twee handen smst wat minder :) Je bent sowieso sneller dan een iphone user of dergelijk touch qwerty geval. De mp3-speler in mijn E71 is meer dan prima, verwacht echter geen wonderen. Het is en blijft een zakelijk toestel. Toch heeft hij een extra 'luidspreker' voor muziek/handsfree en ik moet zegge dat ik wel slechtere gehoord heb. Voor een telefoon prima. Ik heb alleen geen gebruikservaring met de E63. Als je van plan bent af en toe fototjes te schieten dan zou ik sowieso de e71 aanraden vanwege het feit dat die dat toch echt wat beter doet (nogsteeds ronduit slecht maar dat zijn 90% van de telefoon camera's).

Kan me verder weinig verschillen tussen de E63 en E71 meer heugen eigenlijk. Vond vooral de dikte en de spatietoets meer dan genoeg reden om 70-80 eurie bij te leggen (nu nog een euro of 60 ofzo, vanwege de prijsdaling?). Ik sms veel en gebruik m'n telefoon de hele dag door en dan vind ik een goed toetsenbordje wel belangrijk :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
Wackoz schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:15:
Ik heb de E63 ook vastgehad en vind dat maar niks. Mede dankzij de kleinere spatie die al niet al te groot was op m'n e71. De toetsen wennen vrij vlot. Het aanleren dat je voortaan met twee handen smst wat minder :) Je bent sowieso sneller dan een iphone user of dergelijk touch qwerty geval. De mp3-speler in mijn E71 is meer dan prima, verwacht echter geen wonderen. Het is en blijft een zakelijk toestel. Toch heeft hij een extra 'luidspreker' voor muziek/handsfree en ik moet zegge dat ik wel slechtere gehoord heb. Voor een telefoon prima. Ik heb alleen geen gebruikservaring met de E63. Als je van plan bent af en toe fototjes te schieten dan zou ik sowieso de e71 aanraden vanwege het feit dat die dat toch echt wat beter doet (nogsteeds ronduit slecht maar dat zijn 90% van de telefoon camera's).

Kan me verder weinig verschillen tussen de E63 en E71 meer heugen eigenlijk. Vond vooral de dikte en de spatietoets meer dan genoeg reden om 70-80 eurie bij te leggen (nu nog een euro of 60 ofzo, vanwege de prijsdaling?). Ik sms veel en gebruik m'n telefoon de hele dag door en dan vind ik een goed toetsenbordje wel belangrijk :)
Héhé.. die kleinere spatie was me nog niet opgevallen eig :p Ik zal dan toch nog eens beide toestellen moeten vastnemen om te zien of dit me ook zo hindert :)
Het zijn ook de andere (te?) kleine toetsen die me nog doen twijfelen ...

Toch bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321490

Grooveman11 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:36:
Seven werkt super goed. Alleen een nadeel is dat de verbinding dag en nacht open staat.
Ik heb Seven ook even geïnstalleerd en het werkt idd erg goed. Groot nadeel, voor mij althans, is dat je niet je e-mailnaam kan bewerken. Dus de ontvanger krijgt je hele e-mailadres te zien bij 'afzender' wat in mijn geval bij verschillende e-mailadressen info@domein.nl is en dat is een adres waar menig spamfilter wel raad mee weet...

Een toptelefoon trouwens die E-71. Ik heb deze hele draad van begin tot het eind gelezen en geen van de problemen ben ik tot nu toe tegengekomen op mijn E-71. Garmin Mobile XT loopt bij mij als een zonnetje inclusief razendsnelle Fix, met Nokia messaging heb ik binnen 10 seconden na versturen op al mijn accounts mijn mail binnen en ook Wifi en mobiel internet (met de standaard browser) gaan fast en smooth. Ik heb me ook voorgenomen helemaal niets meer te tweaken, te installeren of up-to-daten want voordat je het weet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292119

Hey

Ik heb een probleem. Sinds kort kan ik geen smsjes meer versturen. Het blijkt aan me telefoon te liggen. Als ik me simkaart in een andere telefoon stop dan kan ik wel gewoon smsen. Heb alles al geprobeerd maar niks wou baten. Langs Hi winkel geweest. Het bleek niet aan mijn instellingen te liggen. Telefoon aan en uit gedaan , sim erin en eruit. Helemaal niks wil werken. Er staat elke keer opnieuw verzenden in me outbox en uiteindelijk. Mislukt kan niet verzenden. Iemand enige idee of oplossing?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325716

Hey,

heb al een tijdje een E71 en ben er echt wel tevreden van, maar ik zit met een vraag.
Als je wil surfen op het net, dan heb je de mogelijkheid om het toegangspunt te kiezen als je het op "altijd vragen" zet.
Nu wil ik graag ook die mogelijkheid bij mail for exchange, maar daar kan ik maar één toegangspunt kiezen, en ontbreekt dus de optie altijd vragen. (versie is 2.09.158)
Ik heb al wat gezocht naar oplossingen, maar vind niet echt iets.
Misschien is het wachten op een nieuwere versie van exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325716 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:42:
Hey,

heb al een tijdje een E71 en ben er echt wel tevreden van, maar ik zit met een vraag.
Als je wil surfen op het net, dan heb je de mogelijkheid om het toegangspunt te kiezen als je het op "altijd vragen" zet.
Nu wil ik graag ook die mogelijkheid bij mail for exchange, maar daar kan ik maar één toegangspunt kiezen, en ontbreekt dus de optie altijd vragen. (versie is 2.09.158)
Ik heb al wat gezocht naar oplossingen, maar vind niet echt iets.
Misschien is het wachten op een nieuwere versie van exchange?
Is al opgelost. Heb me Nokia E71 geupdate en ik kan weer smsen. Heb alleen helaas een nieuw probleem. Kan me contacten niet naar me simkaart kopieren. En als ik een smsje wil sturen en dan bij "Naar:" druk dan komt er "(geen contacten)" te staan en zie ik geen enkele contactpersoon. Terwijl daar normaal je contacten lijst moet staan.

Iemand enige idee?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300407

Weet iemand hoe dit thema heet, het stond ook al in de eerste post.
http://www.tomrunia.nl/images/e71/tehkseven.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

Ik dacht dat het "Solace" was... not sure though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Solace en varianten inderdaad.
Prestige Solace (OVI) - E by t7 moet je hebben.
Soft Black Theme By Mandeep is er een variant op (zelfde icoontjes)

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
iemand hier een idee hoe het openen van smsjes sneller te maken?
Of is het normaal dat het 30 sec of langer duurt soms om een sms te openen?
Staan er ongeveer 2500 in.
Lijkt me niet echt al te veel.

Krijg ook de melding met het envelopje op men telefoon niet meer te zien.
Gemiste oproep krijg ik nog wel dat mooie rooie pijltje.
Maar berichten krijg ik alleen een envelopje rechts boven in. Wil hem op men bureau blad ook weer hebben
Krijg het alleen niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Zou te maken kunnen hebben met het feit dat je homescreen te vol staan met overige zaken, dat je het niet meer op je homescreen ziet. Wat het openen van SMS-jes betreft, kan ik alleen maar zeggen dat het gewoon meteen tevoorschijnt komt allemaal. Maar ik heb er nooit meer dan 100 in gehad. Dus misschiend at het inderdaad met de hoeveelheid te maken heeft. Is het een bezwaar om deze SMSjes te wissen voor je? Wat je zou kunnen doen is je smsjes backuppen, en kijken of het zonder al die SMSjes beter gaat. Is dat niet zo, dan zet je ze lekker terug.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Heb de teleofoon nu 2 maand. Prima ding.
Maar zijn er meer mensen waarbij het toetsenbord los zit? Ik kan het hele toetsenbord verschuiven. Hierdoor ontstaat bijvoorbeeld onder het beeldscherm een ruimte van 2 millimeter (welke je dus ook weer dicht kan schuiven).
Wat kan ik hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

2Mm is wel erg veel. Hooguit 1 mm bij mij. Als het echt 2mm is, zou ik teruggaan naar de winkel en een verhaal ophangen dat het eerst niet zo erg was, maar nu wel oid.

[ Voor 65% gewijzigd door RaJitsu op 11-11-2009 18:01 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik zie ook standaard een heel klein lichtrandje boven het toetsenbord uitkomen (van het display) maar stoor me er niet aan. Als je het kan verschuiven zou ik idd terug gaan, of opsturen. Heb ik ook gedaan toen ik het toestel net een week had en ik erachter kwam dat de navigatie-toets toch echt irritante mankementen vertoonde. Zeker bij zo'n qwerty telefoon vind ik het wel een prettig idee dat ik er over een aantal maanden nog goed mee kan werken ipv dat ik elke dag weer tegen diezelfde ergenis aanloop ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

terugsturen = kans op vingerafdrukken !!!ONDER!!! het scherm! zoals ik heb. Maar om weer 2 weken me telefoon kwijt te zijn heb ik ook geen zin in.

Haal wel een keer een T4 torx als ze in de aanbieding zijn.. want de gebruikelijke T6 gebruiken ze niet op de e71... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 18:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Zo ff me telefoon een harde reset gegeven, hij werd wat traag. Kijken of het zo beter gaat.

Maar wat is nu slim om te doen, nieuwe programma's op geheugenkaart, of telefoon te installeren?

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Altijd op je telefoon. Dan heb je ook geen gezeur met applicaties die hij wil installeren vanaf je geheugenkaart, elke keer als je je toestel aanzet.

B.S.U.R.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 18:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Hmmm, ok bedankt voor je antwoord.

Telefoon is nu weer lekker snel.
Had alleen een backup gemaakt van mijn agenda. Dit was goed gelukt, zei Nokia PC Suite.
Alleen bij het terugzetten van mijn agenda, blijft hij op de telefoon gewoon leeg. De Agenda wordt niet gevuld.

Iemand tips :/ ?

// Edit
Bestand geopend met notepad, gegevens ingelezen, afspraken handmatig in agenda van telefoon gezet, en ik heb ze weer terug. Dat is toch niet hoe het zou moeten, gelukkig wel opgelost.....

[ Voor 25% gewijzigd door Totaalgeflipt op 12-11-2009 10:00 . Reden: Toevoeging ]

• Grolsch
Ik maag dus al een tijdje gebruik van Mail for Exchange, tot volle tevredenheid.
Het enige puntje wat ik jammer vond is dat ik niet in verzonden items kan komen, maar dat schijt "feature by design" te zijn.

Installeer ik gisteren een E75, blijkt dat ik daar met mail for exchange WEL bij de verzonden items kan.

Er is voor de E71 blijkbaar geen update voor MFE :?

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Totaalgeflipt schreef op donderdag 12 november 2009 @ 06:23:
Hmmm, ok bedankt voor je antwoord.

Telefoon is nu weer lekker snel.
Had alleen een backup gemaakt van mijn agenda. Dit was goed gelukt, zei Nokia PC Suite.
Alleen bij het terugzetten van mijn agenda, blijft hij op de telefoon gewoon leeg. De Agenda wordt niet gevuld.

Iemand tips :/ ?

// Edit
Bestand geopend met notepad, gegevens ingelezen, afspraken handmatig in agenda van telefoon gezet, en ik heb ze weer terug. Dat is toch niet hoe het zou moeten, gelukkig wel opgelost.....
Ik heb precies hetzelfde, krijg de backup ook niet teruggezet.
En inderdaad met een tekst-editor is dit er wel weer uit te halen.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik dus ook met mij contacten. Na de update moest wou de backup ook niet werken. Moest ik alle nummers opnieuw handmatig erin zetten. Helemaal over de rooie , ik heb iets van 560 nummer. :(

Ps: Me abbo is over een maand afgelopen van me E71. Ben van plan om voor de nieuwe Blackberry Bold te gaan. De Bold 9700 ik ben wel tevreden met de E71 , maar ben wel toe aan iets nieuws. Een goede keus of?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, het is natuurlijk wel een beetje hetzelfde concept. Zelf zou ik voor de Storm 2 gaan (moet je wel bij Vodafone zitten), omdat het echt wat anders is. Bevalt het niet, dan kun je hem binnen 2 weken inruilen en alsnog voor de Bold gaan. Ik moet ook nog een nieuw toestel. Maar weet nog steeds niet welke... Ik zit te denken aan de SE Satio.
Verder, heb je je abonnement zakelijk? En met wat voor bundel? De blackberry-services zijn namelijk wel wat prijziger dan gewoon mobiel internet.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 19:00

DSK

boeiend...

Heb er al een hele tijd naar gezocht (ook hier) maar kan het niet vinden.
Is er een mogelijkheid om bepaalde contacten een ander geluidje voor het ontvangen van een SMS te geven?

Aangezien er enkele wijzigingen zijn op mn werk qua standby worden nu enkel nog SMS'jes verstuurd en gebeurt geen opbellen meer. Hiervan wil ik graag wakker worden maar van de rest natuurlijk liever niet.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327160

Beste Lezers,

Ik ben van plan om de Nokia E71 aan te schaffen, maar had daarvoor graag wat vragen beantwoord zien.

Is er enig verschil in de kleuren (white steel,black steel, grey steel)

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van dit toestel? (nieuw)

Graag hoor ik jullie ervaringen, zodat ik daar wat aan heb bij de aankoop.

Met vriendelijke groet,

Jappie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 327160 schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:02:
Beste Lezers,

Ik ben van plan om de Nokia E71 aan te schaffen, maar had daarvoor graag wat vragen beantwoord zien.

Is er enig verschil in de kleuren (white steel,black steel, grey steel)
natuurlijk zit er verschil in de kleuren :P Anders hadden ze dat niet ontworpen +)
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van dit toestel? (nieuw)

Graag hoor ik jullie ervaringen, zodat ik daar wat aan heb bij de aankoop.

Met vriendelijke groet,

Jappie1
Nieuw is nieuw, zijn volgens mij allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Vooral letten op waar je hem het goedkoopst kan krijgen lijkt me :)

Verder verschillen ze niet, kijk wel even of de winkel waar je hem wilt kopen een beetje bekend/groot is zodat je straks niet met een telefoon van een half jaar terug zit anders moet je hem zelf naar de nieuwe firmware helpen, of bij een Nokia service point uiteraard. Maar als je niet zo lui bent als ik hoef je nergens op te letten :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kleur speelt bij mij ook niet zo'n grote rol hoor!

Een ander besturingssysteem en webbrowser kan er zeker niet op worden gezet?

Heeft iemand enkele screenshots van de E71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:58

Aldmar

Niks...

Anoniem: 327160 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:25:
De kleur speelt bij mij ook niet zo'n grote rol hoor!

Een ander besturingssysteem en webbrowser kan er zeker niet op worden gezet?

Heeft iemand enkele screenshots van de E71
Ander besturingssysteem lijkt me niet mogelijk. Een andere webbrowser wel, zijn verschillende beschikbaar. Ik gebruik zelf Opera Mini met volle tevredenheid.

Nu ik het er toch over heb; loopt bij meer mensen de E71 vast zodra je de calender opent als je ook Opera open hebt staan? Heb al verscheidene keren gehad dat als ik tijdens het internet met Opera de calender open, alles compleet vast loopt. Hij reageert dan alleen nog op de on/off knop... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Sinds vandaag doet mijn Wipresenter het niet meer. Als ik hem opstart, sluit hij hem meteen weer af. Ik heb hem er ook opnieuw opgezet. Weet iemand nog een goede versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik krijg die wipresenter maar niet aan de gang.
Hij zou software moeten installeren op m'n laptop, en dat lukt maar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
ik zit met een irritant probleempje. Als ik een sms'je krijg zie ik enkel het telefoonnummer en niet de naam van de afzender (mens staat in mijn contactenlijst). Is dit een bekend probleem en hoe zou ik dat kunnen oplossen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Sinds dat ik MCguider 2009 heb geinstalleerd op mijn nokia E71 heb ik last van dat er bij het inschakelen van mijn GSM een installatie van een stukje software start, die dan niet succesvol afgerond kan worden.
Hoe voorkom ik dit? Want hierdoor start mijn E71 érg traag op..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Grolsch schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:34:
Ik krijg die wipresenter maar niet aan de gang.
Hij zou software moeten installeren op m'n laptop, en dat lukt maar niet :(
Wat lukt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
El Snorro schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:53:
Sinds dat ik MCguider 2009 heb geinstalleerd op mijn nokia E71 heb ik last van dat er bij het inschakelen van mijn GSM een installatie van een stukje software start, die dan niet succesvol afgerond kan worden.
Hoe voorkom ik dit? Want hierdoor start mijn E71 érg traag op..
Dan gebeuren bij software die je installeert. Waarschijnlijk staat er dan iets in de trant van: kan toepassing installeren vanaf geheugenkaart. Beste wat je kunt doen is Mcguider eraf halen en er weer opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
dengregg schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:50:
ik zit met een irritant probleempje. Als ik een sms'je krijg zie ik enkel het telefoonnummer en niet de naam van de afzender (mens staat in mijn contactenlijst). Is dit een bekend probleem en hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Dan heb je de contactpersoon 2 keer in de lijst staan. Nokia weet niet welke hij moet kiezen, eentje verwijderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Grooveman11 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:35:
[...]

Dan gebeuren bij software die je installeert. Waarschijnlijk staat er dan iets in de trant van: kan toepassing installeren vanaf geheugenkaart. Beste wat je kunt doen is Mcguider eraf halen en er weer opnieuw opzetten.
Inderdaad die melding krijg ik..
Ik heb Mcguider al opnieuw geinstalleerd, dit was echter geen oplossing. In het Mcguider topic poste iemand dat er een speciaal programmatje voor was wat deze installatie bij start kon voorkomen??

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 15-06 16:18
Dat had ik al gelezen en me gisterenavond eens met bezig gehouden. Ik ben ondertussen 100% zeker dat de verzenders van de reeds binnengekomen sms’jes maar 1 keer in mijn contactenlijst staan, doch lijkt dit niet veel beterschap te leveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik start wipresenter op en wil connecten

Transfer service not found, please check if the computer accepts receiving files and retry the operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er op de E71 al MSN? (standaard)
Zonee, hoe krijg ik die er GOED op?

Heb hem net binnen en wil graag in contact met mensen uit het buitenland via mijn mobiel

Hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 19:00

DSK

boeiend...

Anoniem: 327160 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:14:
Zit er op de E71 al MSN? (standaard)
Zonee, hoe krijg ik die er GOED op?

Heb hem net binnen en wil graag in contact met mensen uit het buitenland via mijn mobiel

Hoor het wel
Gebruik hier Fring voor: kan Skype/ICQ/Gmail/MSN/...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
Hetzelfde geldt voor Nimbuzz. Deze vind ik een stukje minder opdringerig dan Fring.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net al gezien dat MSN er wel opstaat en heb die geinstaleerd.

Hij laad alleen al mijn contacten niet? Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik gebruik zelf Slick.
Deze is nog steeds gratis en werkt echt prima.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310903

Roodey schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:21:
Hallo,
Ik heb de E71 nou een paar weekjes in gebruik.
Nou wil ik mijn smsjes graag threaded weergeven. Nokia Conversation Beta heb ik geinstalleerd.
Dit werkt leuk, maar als ik naar mijn smsinbox ga is niet alles threaded weergegeven.
Oftewel het is een applicatie op zich. Ik wil gewoon kunnen 'converseren' vanuit mijn smsinbox.

Ik heb tot op heden mbv zoekfunctie gevonden:
- Nokiva Conversation Beta
- Free iSMS via mccune.nl

Conversation werkt, maar niet naar behoren en Free iSMS krijg ik niet gesigned.
Zijn er andere alternatieven?

Dmv de zoekfunctie heb ik 3 personen gevonden die ook iets vroegen over threaded smsen, maar die hebben nooit antwoord gekregen op hun vraag.
Ik heb er nog eentje gevonden, deze noemde SymbianWaveSms, is een app waarvoor je moet betalen, maar er zijn natuurlijk ook andere manieren..
Google is your friend! ;)

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
Download www.nimbuzz.com met je originele browser op de e71. Ik gebruik deze al een heel lange tijd en moet zeggen dat deze de ultieme messenger ervaring is.
Chatten met hyves, twitter, facebook, msn etc. Handig voor sommige mensen. Ook de interface is handig.
Die rommel van windows live messenger vervuilt heel je telefoon en is minder goed dan ebuddy. Ik zou ebuddy of numbuzz gebruiken. Probeer het eens

• Grolsch
Waar ik mij ook aan erger :P

ik gebruik nu een aantal weken mail for exchange
Maar elke keer als er een mailtje komt trilt m'n telefoon.
Het geluid heb ik al uitgeschakeld, maar het trillen wil ik alleen voor de email uitschakelen.
De telefoon moet wel trillen als ik een SMS'je of oproep ontvang.

• El Snorro
Grolsch schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:12:
Waar ik mij ook aan erger :P

ik gebruik nu een aantal weken mail for exchange
Maar elke keer als er een mailtje komt trilt m'n telefoon.
Het geluid heb ik al uitgeschakeld, maar het trillen wil ik alleen voor de email uitschakelen.
De telefoon moet wel trillen als ik een SMS'je of oproep ontvang.
Voor zover ik weet is dat dus niet mogelijk :(
Heb er ook al naar gezocht...

• mdbde
Zou da nie lukken met die handy profiles of best profiles? In iedergeval een post of 20 terug heeft iemand het er over gehad. Kan best dat je daarmee dat kunt personaliseren

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wil divx/xvid filmpjes kunnen bekijken op m'n E71. Daarbij wil ik geen filmpjes converteren. (#1) Met behulp van welk programma kan ik dan het beste zo'n divx/xvid filmpje afspelen en gaat dat schokvrij?

Andere vraag: tegenwoordig worden er Amerikaanse series o.a. gepost in mp4 formaat (voor Ipod Touch en Iphone). (#2) Kunnen deze zonder verdere convertering eveneens afgespeeld worden op de E71? Zo ja, met welk programma?

Aangezien Nokia Internet Radio het bij mij niet doet (foutmelding: 'internetradio: functie niet ondersteund'). Eerder kreeg ik de tip om m'n firmware te upgraden. Ik heb nog steeds firmware 200.21.118. Dat is helaas niet mogelijk op m'n Mac (er zijn ook zo weinig mensen op de wereld die een Mac gebruiken, trouwens). Mijn vraag is dan ook: (# 3): zijn er andere manieren dan Nokia Internet Radio om internetradiokanalen te beluisteren?

Flickr

Zojuist de E71 wel aangeschaft.

Ik heb MSN ook geinstalleerd, alleen nu laat hij mijn contacten niet? Wat kan ik hier aan doen?
Ik wil graag de orginele MSN behouden.

Kan ik die ook nog downloaden via een website?

Gr Jasper

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

wilmundo schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:37:
Ik wil divx/xvid filmpjes kunnen bekijken op m'n E71. Daarbij wil ik geen filmpjes converteren. (#1) Met behulp van welk programma kan ik dan het beste zo'n divx/xvid filmpje afspelen en gaat dat schokvrij?

Andere vraag: tegenwoordig worden er Amerikaanse series o.a. gepost in mp4 formaat (voor Ipod Touch en Iphone). (#2) Kunnen deze zonder verdere convertering eveneens afgespeeld worden op de E71? Zo ja, met welk programma?
Ik gebruik Coreplayer maar houd er wel rekening mee dat voor hoge bitrates de telefoon niet snel genoeg is.
Anoniem: 327160 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:55:
Zojuist de E71 wel aangeschaft.

Ik heb MSN ook geinstalleerd, alleen nu laat hij mijn contacten niet? Wat kan ik hier aan doen?
Ik wil graag de orginele MSN behouden.

Kan ik die ook nog downloaden via een website?

Gr Jasper
Ik kan zelf eigenlijk geen reden bedenken waarom je de originele MSN applicatie zou willen gebruiken als er zoveel betere software te krijgen is.

[ Voor 39% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-11-2009 18:29 ]

• mdbde
Gutteguttegut schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:28:
[...]
Ik gebruik Coreplayer maar houd er wel rekening mee dat voor hoge bitrates de telefoon niet snel genoeg is.

[...]
Ik kan zelf eigenlijk geen reden bedenken waarom je de originele MSN applicatie zou willen gebruiken als er zoveel betere software te krijgen is.
Goed gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Hoe kan ik zien hoeveel smsjes ik in mijn inbox heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
je kunt 'conversations' installen vanuit nokia beta labs site om een treathed sms weergave te krijgen net als android. achter elk contact staat dan hoeveel smsjes er met die contact geconverseert is.
kwestie alle getallen achter de contacten bij elkaar optellen en je kunt het zien.

[ Voor 1% gewijzigd door mdbde op 22-11-2009 00:12 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grooveman11 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:15:
Hoe kan ik zien hoeveel smsjes ik in mijn inbox heb?
Doe aub eerst zelf wat moeit voordat je hier vragen stelt. GoT is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:04

Halfkakkende

Vandring

Ik heb een probleem met Fring, waarvan ik verdenk dat het wellicht met mijn telefoon te maken kan hebben.

Sinds afgelopen Vodafone storing werd ineens mijn MSN-nickname veranderd naar een oude naam...Beetje vaag vond ik dat, maar omdat ik dit met Fring niet kan wijzigen, heb ik me afgemeld met Fring en vervolgens met Adium mijn screenname gewijzigd. Vervolgens wilde ik de volgende dag weer met Fring inloggen, maar dat lukt nu dus ineens niet meer (hij blijft hangen met "Login, please wait"). Wat mij opvalt is dat de tekst van mijn verbindingsbalkje telkens wisselt van 3g naar 3.5g.

Waarom ik verdenk dat dit wellicht iets met mijn telefoon te maken kan hebben is om de volgende twee redenen:
1. Via Wifi werkt hij wel prima
2. Hetzelfde gebeurt met Nimbuzz (bij het synchroniseren van mijn contacten komt hij niet meer verder...maar met Wifi geen problemen)
3. Ik kan overigens wel gewoon Internetten via Vodafone Live.

- Ik heb al geprobeerd Fring (en toen ik later achter het probleem met Nimbuzz kwam ook Nimbuzz) opnieuw te installeren.
- Mijn telefoon een factory defaults reset gegeven. Nu is mijn telefoon weer lekker snel, maar het probleem blijft.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Wellicht ter aanvulling, elke keer als ik op MSN inlog met Adium, is mijn screenname dus weer diezelfde oude screenname, ondanks dat ik deze al tig keer gewijzigd heb. Nu ik erover nadenk, heeft het wellicht hiermee te maken? Dit is inmiddels opgelost, helaas blijft het probleem met Fring zich voordoen :(

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
RoD schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:38:
[...]

Doe aub eerst zelf wat moeit voordat je hier vragen stelt. GoT is geen helpdesk.
Heb het inderdaad gevonden. Staat gewoon bovenaan, helemaal niet gezien..

[ Voor 43% gewijzigd door Grooveman11 op 22-11-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138518

@Halfkakkende:
Sinds de Vodafone storing heb ik exact hetzelfde.
Ik maakte dagelijks gebruik van Fring, maar dezelfde symptonen die jij beschrijft heb ik ook. Via Vodafone Live kan ik met geen mogelijkheid meer verbinding maken met Fring of Nimbuzz.
Heeft Vodafone heb misschien geblokkeerd?
Als je de gegevensverbinding bekijkt zie je dat de verbinding telkens wordt verbroken bij het gebruik van Fring.

*Met een andere simkaart met T-Mobile kan ik zonder problemen verbinding maken met Fring.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 138518 op 22-11-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Morgen bel ik naar vodafone want ik heb ook precies hetzelfde probleem met nimbuzz.
Ebuddy doet het wel prima.

Ik zal mijn bevindingen morgen hier noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Het is ongelofelijk maar een maand nadat de garantie is verlopen leest mijn E71 geen geheugenkaartjes meer. Diverse geprobeerd maar hij zegt geen geheugenkaart te vinden. Iemand dit ook wel is meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324833

Zijn er mensen die "tetheren" met de E71? Ik ben van plan om het als backup internet te gebruiken, sporadisch dus en hopelijk nooit te lang. Echter het is wel van essentieel belang dat het werkt mocht het een keer voorkomen dat m'n internet uitvalt. Via wat zoeken op internet heb ik dus gelezen dat tethering wel mogelijk is op de E71 maar mag en kan dit ook in Nederland en zijn het mensen die het af en toe gebruiken?

Off topic: Welke provider kan ik het beste nemen? Ik was vastbesloten om Vodafone te nemen maar hoor dus nu dat tethering daar verboden is en dat ze hun snelheid 10x verlaagd hebben (van 3.4Mb naar 364Kb)? KPN en T-Mobile zijn de andere twee opties maar hoor daar ook verschillende dingen over, met name KPN komt er niet goed vanaf. Geld vormt geen issue, stabiliteit en snelheid wel.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 24317 schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:34:
Het is ongelofelijk maar een maand nadat de garantie is verlopen leest mijn E71 geen geheugenkaartjes meer. Diverse geprobeerd maar hij zegt geen geheugenkaart te vinden. Iemand dit ook wel is meegemaakt?
Is de E71 al 2 jaar op de markt dan? Nokia geeft 2 jaar garantie op je telefoon.
Anoniem: 324833 schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:49:
Zijn er mensen die "tetheren" met de E71? Ik ben van plan om het als backup internet te gebruiken, sporadisch dus en hopelijk nooit te lang. Echter het is wel van essentieel belang dat het werkt mocht het een keer voorkomen dat m'n internet uitvalt. Via wat zoeken op internet heb ik dus gelezen dat tethering wel mogelijk is op de E71 maar mag en kan dit ook in Nederland en zijn het mensen die het af en toe gebruiken?
Ik doe het heel af en toe via JoikuSpot.
Nadeel hiervan is dat het je batterij leeg zuigt en je E71 bloedheet wordt. Verder werkt het super!
Via BT heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29

Sherlock

No Shit

Op mijn PDA (Windows Mobile) heb ik het programma Ozi Explorer* geinstalleerd. Is er ook zo'n programma voor Symbian? Ik ben het nog niet tegengekomen, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel...

*OziExplorer Heel beknopt voor diegenen die het programma niet kennen: Het is een programma wat je erg goed kunt gebruiken als je aan het wandelen bent, je kunt namelijk een gedetailleerde kaart inscannen of kopen en als deze gecalibreerd is kun je op je pda of telefoon je positie op die kaart zien.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSquad117
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben ook een tevreden E71 gebruiker. Ik haal m'n email op via WLAN met de standaard Mail for Exchange applicatie. Nadeel: ik kan maar 1 toegangspunt opgeven, zodat ik ofwel m'n access point thuis kan ingeven ofwel WLAN op 't werk.

Ken iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29

Sherlock

No Shit

DaSquad117 schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:12:
Kent iemand hier een oplossing voor?
Zoek maar eens naar smart connect, dan lukt het wel :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Sherlock schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:26:
[...]

Zoek maar eens naar smart connect, dan lukt het wel :)
Juist. Maar het enige nadeel is dat als smart connect je gprs data pak ivm even wifi niet bereikbaar en je start een andere app op die eigenlijk eerst moet verbinden met wifi (prioriteit 1) dat deze dan automatisch gprs pakt omdat deze al actief is.
Je kunt instellen 'bij betere connectie verbinding behouden of disconnect' maar hier krijg ik dit ook niet goed. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Da's dan een voordeel van de E75, want daar kun je dit dmv prioriteiten gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Anoniem: 324833 schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:49:

Off topic: Welke provider kan ik het beste nemen? Ik was vastbesloten om Vodafone te nemen maar hoor dus nu dat tethering daar verboden is en dat ze hun snelheid 10x verlaagd hebben (van 3.4Mb naar 364Kb)? KPN en T-Mobile zijn de andere twee opties maar hoor daar ook verschillende dingen over, met name KPN komt er niet goed vanaf. Geld vormt geen issue, stabiliteit en snelheid wel.

Dank.
Als ik zo je verhaal bekijk, houdt tetheren dus in dat je je telefoon als modem gebruikt om te kunnen internetten. Als ik het goed begrijp is het antwoord hier ja op. Werkt heel snel en simpel. Internet is uiteraard stuk langzamer, maar het is te doen. Ik gebruik het vaak via BT. Binnen 10 sec heb ik verbinding met mijn laptop (heb zo'n kleine bluetooth stick gekocht van een paar mm).
Wat betreft de verschillende snelheden, moet je maar even kijken. Als het om internetten in noodgevallen gaat, hoef je je om de snelheden geen zorgen te maken. Het is te doen nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324833

Als ik zo je verhaal bekijk, houdt tetheren dus in dat je je telefoon als modem gebruikt om te kunnen internetten. Als ik het goed begrijp is het antwoord hier ja op. Werkt heel snel en simpel. Internet is uiteraard stuk langzamer, maar het is te doen. Ik gebruik het vaak via BT. Binnen 10 sec heb ik verbinding met mijn laptop (heb zo'n kleine bluetooth stick gekocht van een paar mm).
Wat betreft de verschillende snelheden, moet je maar even kijken. Als het om internetten in noodgevallen gaat, hoef je je om de snelheden geen zorgen te maken. Het is te doen nogmaals.
Dat bedoel ik inderdaad met tethering. Zo te horen gaat dat dus allemaal snel en makkelijk, precies wat ik wil. Snelheid hoeft inderdaad niet heel snel te zijn omdat het inderdaad puur voor noodgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310903

mdbde schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:12:
je kunt 'conversations' installen vanuit nokia beta labs site om een treathed sms weergave te krijgen net als android. achter elk contact staat dan hoeveel smsjes er met die contact geconverseert is.
kwestie alle getallen achter de contacten bij elkaar optellen en je kunt het zien.
Da's idd een mooie app, alleen een beetje spijtig dat er maar 3 sms'en op één schermje gaan, of is er ook een methode om ze echt weer te geven zoals bijvoorbeeld een windows mobile os?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:18

robertwebbe

Robert Webbe

NOKIA E71 (RM-346, RM-357, RM-407) SOFTWARE VERSION 400.21.013 RELEASED

This document summarizes the main differences between version 300.21.012 and version 400.21.013. This release is a major feature release and also was intended to correct main complaints from customers and operators.

NEW FUNTIONALITIES:
• Nokia Messaging IM2.0
• Gimlet v9.5 (v9.5.3.72)
• Quick Office 5.3
• Ovi Store 1.5 (v1.5.2)
• Ovi Contacts - Preinstalled
• Mail for Exchange 2.9.176

CHANGES AND IMPROVEMENTS:
• Email Setup Wizard update
• WLAN Corrections
• Internet Radio v1.16 – Increased functionality
• Camera functionality improvement
• Incoming call hang issue fixed
• Turkish SMS character input improvement
• Many functionality and Stability improvements in MfE
• Support for Russian and Ukranian keymats
• Phone activation Baseline updated
• Yahoo account hack fixed

GENERAL
• Stability and functionality improvements
• Email and WLAN functionality improvements
• Increased robustness in handling SMS and incoming calls
• Memory leak fixes and crashes
• Email and WLAN functionality improvements

CALL HANDLING
• Fix for Incoming call hang issue and fast call crash
• Fix for making emergency call when the phone is locked

CALENDAR/CLOCK
• Minor Functionality improvements
• Time display correction when the phone is locked

CONNECTIVITY
• WLAN functionality Improvements and fixes for crashes
• Improvement in WLAN authentication
• mVPN authentication improvements and general functionality improvement

CONTACTS/PHONEBOOK
• Functionality improvements for search functionality

EMAIL
• Email setup wizard updated
• Fix for Yahoo account hack while setting up Gmail account through Nokia Email
• Fix for mails getting duplicated after restoring backup
• Mail for Exchange upgraded from 2.9.158 to 2.9.176
• Gimlet updated to v9.5
• Many functionality and stability improvements in MfE
• Robustness and functionality improvements in email items.

INTERNET RADIO
• Improved functionality
• Increased application stability

QWERTY KEYBOARD
• Usability improvements
• Keyboard mapping corrections for Russian and Ukranian keymat

MESSAGING
• Improvement in Turkish SMS characters input
• Fix for delivery report for SMS with more than 22 characters
• Increased robustness in handling SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat ziet eruit als een steeds stabieler wordend toestel, nice! :)

Iets anders: als ik op mijn N95 wordt gebeld terwijl deze via de BT-carkit in de auto is verbonden, dan komt de ringtone over de speakers heen. Mijn E71 laat in dezelfde situatie de ringtone via het toestel zelf horen. UIteraard heb ik naar opties gezocht om deze ook via de speakers te laten horen, maar die kan ik niet vinden.

Iemand een idee?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Dan ga ik nu als een idioot me telefoon updaten!

Nogmaals mijn meest geposte tip op dit forum:

Doe een factory default na het flashen naar de nieuwe firmware! Zo is je telefoon meer stabiel dan als je dit niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:56

henri8096

BIM is not a software!

robertwebbe schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:00:
NOKIA E71 (RM-346, RM-357, RM-407) SOFTWARE VERSION 400.21.013 RELEASED
Ik zie op de nokia website nog steeds 300.21.012 als laatste versie, ook ovi suite geeft nog steeds versie 300.21.12
Is de update al wel beschikbaar op Nokia Software Updater?
(dit kan ik nl. niet controleren op win7)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
ik zag da ook dat de site nog 3.00 aangeeft. updater op me pc krijg ik niet aan de gang voor de zoveelste keer (configuratie fout zegt ie) dus kan nog nie zien of er update is

dacht ik als een idioot aan de gang te kunnen...

[ Voor 12% gewijzigd door mdbde op 25-11-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
net ovi suite installed. da is een verbetering ten opzichte van de oude pc suite. volgens mij zit er een geintegreerde software updater er bij. ik kon namelijk op volgende drukken om me apparaat opnieuw te flashen met versie 3. helaas geen 4
ik heb dus gelukkig zo ook het probleem met de stand-alone software updater meer. (zie post hier boven)

robertwebbe, hoe kom je aan deze info over versie 4?

[ Voor 12% gewijzigd door mdbde op 25-11-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
oke kijk dit hier onder is. dit verklaard dat mensen zich niet aan kunnen melden met nimbuzz, fring etc etc

Een Vodafone-storing maakt het onmogelijk om datadiensten als chatten en downloadwinkels als Windows Marketplace of Android Market te gebruiken. De storing, die alleen consumenten treft, zou in enkele dagen opgelost moeten zijn.

De storing, die zich voordoet via de apn live.vodafone.com, maakt het onmogelijk om diensten te gebruiken die door de proxy worden geblokkeerd. Het uitzetten van de proxy helpt echter niet. Het probleem is vermoedelijk dat de proxy toch ingeschakeld is, zelfs als die niet op het toestel is ingesteld. Het euvel, dat lijkt te bestaan sinds de grote storing die Vodafone-klanten vorige week trof, is sinds het afgelopen weekeinde diverse malen op GoT gemeld.

Door de storing zouden sites als Hyves, Facebook en YouTube niet meer te gebruiken zijn. Ook downloadwinkels als Android Market en Windows Marketplace zouden voor klanten via 3g niet meer toegankelijk zijn. Daarnaast is het gebruik van chatapplicaties als Live Messenger, Google Talk en Fring niet mogelijk. Internetten en e-mailen via 3g gaat probleemloos. Klanten met een Blackberry-apn of de apn office.vodafone.nl worden niet getroffen door de storing. Het is onbekend of alle klanten die gebruikmaken van live.vodafone.com getroffen zijn.

Een medewerker van de helpdesk bevestigt het probleem en zegt dat er veel klachten over binnenkomen. De storing zou binnen enkele dagen opgelost moeten zijn.

Update 20:31: Vodafone meldt dat de testers intern het probleem niet hebben kunnen vinden. "We hebben dit direct laten onderzoeken door onze testers", zegt woordvoerder Joost Galema. "We hebben dit probleem niet ondervonden. Waar de oorzaak van dit probleem ligt, is op dit moment onbekend." Vodafone raadt klanten aan die hinder ondervinden van de storing contact op te nemen met de klantenservice.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kleine update over de nieuw 4.x firmware: met behulp van wat fora heb ik de firmware ondertussen op mijn E71 gezet. Ik heb het wel via een wat onofficiele weg gedaan. Als men er behoefte aan heeft wil ik hier best verkondigen hoe, maar eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat er een aantal "illegale" handelingen in het proces zitten.

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

rodie83 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:13:
Kleine update over de nieuw 4.x firmware: met behulp van wat fora heb ik de firmware ondertussen op mijn E71 gezet. Ik heb het wel via een wat onofficiele weg gedaan. Als men er behoefte aan heeft wil ik hier best verkondigen hoe, maar eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat er een aantal "illegale" handelingen in het proces zitten.
ik neem aan het veranderen van de product code?

Van het kastje naar de muur lopen...

• Grooveman11
Precies.. Zeg maar welke productcode je hebt gebruikt?
Daarnaast het belangrijkste: hoe bevalt de nieuwe software?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.