Het Nokia E71 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
En als je het toestel reset met *#7370# ? kans dat dan de meldingen gemiste oproep en sms wel komt. Je kunt het altijd proberen,
Het beste lijkt mij voor dit te doen even met nokia pc software de telefoon opnieuw te flashen. Misschien heb je een slechte flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277804

En als je het toestel reset met *#7370# ? kans dat dan de meldingen gemiste oproep en sms wel komt. Je kunt het altijd proberen,
Het beste lijkt mij voor dit te doen even met nokia pc software de telefoon opnieuw te flashen. Misschien heb je een slechte flash?
Dat zal inderdaad een goede poging zijn. Vind 't gewoon vreemd en irritant. Moet ik weer alles backuppen, resetten, flashen en terug up-to-daten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
FongWan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:47:
[...]

Werkt het nu wel?
Of was het sarcastisch bedoeld :?
Nee het werkt echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330742

Hi there,

Ik heb al wel wat problemen gehad met mijn Nokia, maar ze zijn bijna allemaal verholpen met nieuwe software updates, behalve één: Ik kan niet meer met mijn telefoon in de contactpersonenlijst. Ik kan wel zoeken naar contactpersonen door in het startscherm een willekeurige naam in te typen dus de contactpersonenlijst is nog wel intact. Ook kan ik gewoon nummers toevoegen.

Wat ik niet kan is contacten verwijderen, aanpassen of een nummer opzoeken dat bij een contact hoort.

Heeft iemand ditzelfde probleem en/of weet iemand of ik hier iets aan kan doen zonder hem op te sturen en een paar weken kwijt te zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:02
Anoniem: 330742 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:39:

Heeft iemand ditzelfde probleem en/of weet iemand of ik hier iets aan kan doen zonder hem op te sturen en een paar weken kwijt te zijn?

Alvast bedankt!
Ja, heb hetzelfde gehad. Drie keer een soft reset met *#7370# en alle apps eraf gooien (en herinstalleren) heeft het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:02
Als iemand zich afvraagt of je je E71 kan updaten naar firmware 400.21.013 met Ovi Suite en Windows 7 64-bit.
Zojuist gedaan, het ging goed. Ik heb Ovi Suite niet in een of andere compatibiliteitsmodus geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105493

Ik zie hier dat al heel wat mensen een firmware update gedaan hebben, maar als ik toestel aansluit en laat checken of er updates zijn dmv Nokia software update, dan geeft de software nog altijd het signaal dat het versie 300.21.012 is.
Wat loopt er mank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310903

Ik zie net dat ie nog maar 240 kost op studentmobiel.nl allen daarheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Anoniem: 105493 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:32:
Ik zie hier dat al heel wat mensen een firmware update gedaan hebben, maar als ik toestel aansluit en laat checken of er updates zijn dmv Nokia software update, dan geeft de software nog altijd het signaal dat het versie 300.21.012 is.
Wat loopt er mank?
Geeft ie na het flashen de 3.00 aan of heb je nog niet kunnen updaten?
Welke RM versie heb je? Typ *#0000# om er achter te komen. Een aantal pagina's terug stond de changelog met de ondersteunende versies van de e71 die kunnen updaten

[ Voor 15% gewijzigd door mdbde op 03-12-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdbde schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:15:
[...]

Geeft ie na het flashen de 3.00 aan of heb je nog niet kunnen updaten?
Welke RM versie heb je? Typ *#0000# om er achter te komen. Een aantal pagina's terug stond de changelog met de ondersteunende versies van de e71 die kunnen updaten
Mijn toestel heeft idd de RM-346 zoals in het changelog uitgelegd waarvoor de update naar 400.xxxxx zou moeten lukken.
Vroeger stond de 300.21.012 er op, eergisteren deed ik een update via de nokia_updater, het programma gaf aan dat er nieuwe firmware was (maar de nieuwe firmware versie die hij aan gaf, is idem als de versie die er al op stond). Ik heb hem toen toch maar geupdate, maar blijkbaar is het dus nog altijd de 300.21.012 die er op staat zelfs na de update.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Productcode veranderen. Ik gebruik productcode 0567042. Zoek op Google met: Change Nokia Productcode. Dan lukt het.
Het punt is dat ze de software voor jouw productcode nog niet hebben vrijgegeven. Dit kan morgen gebeuren, of pas over 3 maanden. Veel mensen passen hun productcode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:36

DancePlaza

ninja

Grooveman11 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:46:
Productcode veranderen. Ik gebruik productcode 0567042. Zoek op Google met: Change Nokia Productcode. Dan lukt het.
Het punt is dat ze de software voor jouw productcode nog niet hebben vrijgegeven. Dit kan morgen gebeuren, of pas over 3 maanden. Veel mensen passen hun productcode aan.
let wel op dat het veranderen van je product code je garantie hiermee verloopt :( ze kunnen dat terug zien in je toestel software.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:20

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik wil graag nokia messaging proberen. Dit probeer ik te downloaden via die ovi store. Heb netjes een account aangemaakt maar kom ik een loop terecht. Ik klik op downloaden, vul mijn gb en ww in, en kom weer op dezelfde pagina uit als waar de downloadlink zit. Dan druk ik daar weer op, weer gb en ww. En zo gaat het door. Ik doe dit gewoon via de standaard browser van de E71.

Heb nog de oude software. Ook via de pc lukt het niet. Ontvang een sms met een downloadlink maar daar lukt het ook niet mee.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
DancePlaza schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:55:
[...]

let wel op dat het veranderen van je product code je garantie hiermee verloopt :( ze kunnen dat terug zien in je toestel software.
Ja klopt. Je kan de product code ook weer terugzetten, die staat achterop je telefoon (onder je batterij). Volgens mij kunnen ze dan niet zien dat je je productcode hebt gewijzigd. Tenzij er natuurlijk 400. software op staat terwijl er voor jouw toestel nog maar 300. beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grooveman11 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:08:
[...]

Ja klopt. Je kan de product code ook weer terugzetten, die staat achterop je telefoon (onder je batterij). Volgens mij kunnen ze dan niet zien dat je je productcode hebt gewijzigd. Tenzij er natuurlijk 400. software op staat terwijl er voor jouw toestel nog maar 300. beschikbaar is.
Eventjes geduldig wachten dan maar... ;)
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Anoniem: 259789 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:46:
Hallo,

Sinds vandaag heb ik ook een Nokia e71. Twee (voor mij) belangrijke dingen vallen me op: volgens andere bronnen op internet zou er een vliegtuigmodus op moeten zitten, maar die kan ik niet vinden. Iemand suggesties?

En als ik het apparaat als muziekspeler gebruik, lijkt de equalizer niet te werken in combinatie met de standaard Nokia hoofdtelefoon. Foutje van Nokia of doe ik iets verkeerd?
offline modus(had je dacht ik al als antwoord gekregen)
bij mij doet de equalizer het ook niet

Over de Update:
De backup kon ik dit keer ook terug zetten, alleen werkte internet niet meer en werd er automatisch verbinding gemaakt.
Nu ben ik dus mijn State of trance pocast link kwijt! Heeft iemand wee de werkende link voor mij het eindigde met .php .was verder ook iets van armada. Wie o wie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo iedereen,

Sinds de laatste firmware upgrade 400.21.013 lukt het niet meer om direct foto's te versturen via de Nokia Email (versie 9.6.0.12) tool.

Weet iemand hoe je dit wel aan de praat krijgt?

Het heeft volgens mij te maken met de ondersteunende programma's die via Nokia Ovi Suite of Nokia PC Suite worden geïnstalleerd......

Nieuwe situatie met firmware 400.21.013
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/16lhhyg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2w4adkp.jpg

Oude situatie met firmware 300.21.012
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25at3s8.png

[ Voor 22% gewijzigd door sqck op 04-12-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb me nu toch ineens een raar probleem.
Vanmorgen wilde ik ff mijn mail checken. Hij gaf een rood * weer, dus er waren nieuwe berichten. Die kon ik alleen niet zien in mijn inbox. Hij gaf mijn oude mail wel maar niet de nieuwe.

Dus ik dacht ff rebooten dan werkt alles weer.
Na de reboot, heb ik ineens geen mailbox account meer, en zijn mijn smsjes in Postvak In, Mijn Mappen, Ontwerpen, Outbox en Verzonden allemaal foetsie, weg, helemaal leeg.

Een nieuw smsje wat ik naar mezelf stuur komt wel gewoon binnen, en blijft er ook instaan na rebooten.

Mijn geheugen kaart kan ik gewoon benaderen

Ik heb nog software versie 300.21.012

Iemand enig idee, er stonden wel wat boeiende smsjes tussen. En buitendat is dit gewoon heel apart.
Niks raars mee gebeurd, en gisteren nog gewoon mee lopen bellen en smsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb sinds de nieuwe firmware dat de music player veeeeel te zacht staat. lijkt alsof ie alleen maar over de normale belspeaker gaat ipv de handsfree speaker, zo zacht is het ongeveer. meer mensen dit, en vooral: een oplossing?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:12
Ik heb net 1 gekocht.. Een nieuwe met Fw 300.21.012.. Ben hem nu aan het flashen naar 400.21.013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotharian
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2022
Beste mensen,

Uiteraard heb ik eerst braaf de andere topics doorzocht ;) maar ik kon geen antwoord vinden op mijn probleem. Wellicht heeft één van jullie wijze raad.

Wannnt: ik heb sinds een maand of 6 een e71. Prima apparaatje en helemaal tevreden. Sinds een maand of 3 heb ik echter steeds gezeik met de accu. Nadat hij een paar maanden prima werkte zakte 'plots' de accu binnen 2 a 3 uur tot het laagste streepje. Gek genoeg ook als ie uitstond. Ik had de batterij volledig opgeladen, zet de telefoon uit, 3 uur later weer aan en hoppatee: accu leeg.

Opvallend is dat er direct achter de lens van de camera continu (ook als ie uit is) een warme plek is. Ik ben inmiddels al 3x naar een nokia servicepoint geweest:
- 1e keer nieuwe software erop gezet (hielp niet)
- 2e keer 3 weken opgestuurd geweest en een 'boardswap' (?) gehad (hielp niet)
- 3e keer weer 3 weken opgestuurd en weer een boardswap.

Nu heb ik het apparaat gisteren opgehaald en je raadt het al.....: weer precies hetzelfde probleem.

Ik word er een beetje heel erg vervelend van. Heb ik inmiddels geen recht op een nieuw apparaat? Ik ben een redelijk leek op technisch gebied maar het lijkt erop dat 'iets' in de nokia continu veel te veel stroom vraagt. Weerstand die stuk is ofzo??

Iemand ideeen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nog 1x wegbrengen, 5e keer is een nieuwe. Althans, dat vertelde de Vodafone shop medewerker mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb Coreplayer geïnstalleerd op m'n E71, perfekt om bv .avi-bestanden mee te zien.
Wilde ik een .avi-filmpje zien, hoefde ik alleen maar het filmpje aan te klikken en werd het filmpje getoond in Coreplayer. Na de update naar versie 4 van de E71 wordt die koppeling niet meer gelegd. Ik kan wel Coreplayer starten en dan navigeren naar het filmpje. Het filmpje wordt dan getoond. Maar klikken op het filmpje geeft een melding dat het bestandstype niet ondersteund wordt.

Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45
heutsm schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:24:
Ik heb Coreplayer geïnstalleerd op m'n E71, perfekt om bv .avi-bestanden mee te zien.
Wilde ik een .avi-filmpje zien, hoefde ik alleen maar het filmpje aan te klikken en werd het filmpje getoond in Coreplayer. Na de update naar versie 4 van de E71 wordt die koppeling niet meer gelegd. Ik kan wel Coreplayer starten en dan navigeren naar het filmpje. Het filmpje wordt dan getoond. Maar klikken op het filmpje geeft een melding dat het bestandstype niet ondersteund wordt.

Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg?
Ditzelfde wil ik ook met Opera Mobile. Als ik op een link klik, in een sms, mail of programma wil ik dat hij automatisch met Opera opent en niet met de standaard webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Merde,

Heb me telefoon geupdate naar de nieuwste versie. Backup gemaakt op geheugenkaart, had ik die natuurlijk gecodeerd.

Nu kan ik hem niet meer benaderen.
Weet de codering sleutel nog wel, iemand tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:46:
Merde,

Heb me telefoon geupdate naar de nieuwste versie. Backup gemaakt op geheugenkaart, had ik die natuurlijk gecodeerd.

Nu kan ik hem niet meer benaderen.
Weet de codering sleutel nog wel, iemand tips :?
Heb laatst de update ook gedaan en ineens 'vroeg' m'n geheugenkaart om een wachtwoord. Deze had ik nooit toegekend. Beetje googlen gaf toen de oplossing. Let op: verhaal kan warrig overkomen, maar dit werkte vreemd genoeg voor mij:
M'n telefoon had ik ooit op 'externe blokkering toestaan = ja' gezet. Vlak voor de update heb ik dit op 'nee' gezet.
Na de update vroeg m'n kaart dus ineens om een wachtwoord. Ik heb toen 'externe blokkering toestaan' weer op 'ja' gezet. Vervolgens moet je een tekst invoeren waarmee je je foon via een sms vanaf een andere mobiele foon kunt blokkeren (je moet deze tekst/cijfers twee keer invullen). Doe dit. Daarna m'n foon uitgezet, toen weer aan. Toen er vervolgens weer om een wachtwoord werd gevraagd, heb ik die tekst om m'n foon te blokkeren ingevuld. Alhoewel je eigenlijk maar 5 posities in kunt vullen, heb ik die hele tekst (lang woord) ingetypt. Telefoon piept bij elke karakter na de vijfde, maar je moet gewoon de hele tekst intypen. Tot m'n verbazing was dit wel de oplossing en had ik weer toegang tot m'n geheugenkaart!

Hoop dat het bij jou ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:49
Sinds enkele dagen de E71 in mijn bezit en natuurlijk gelijk aan de Exchange-server van het bedrijf gekoppeld. Dat werkte 2 dagen goed en nu niet meer. Eerst dan maar de nieuwe firmware er op gezet 4.00.nogwat en toen met een schone lei nogmaals geprobeerd. Hier zit dus ook gelijk de nieuwste versie van Mail for Exchange in.

Nog steeds geen resultaat. Alle instellingen staan goed (APN en servergegevens) en benaderen van de webmail via de browser van de Nokia werkt ook prima. Alleen de volgende melding in het sync-logboek:
Synch. nt. toegest. voor deze account met de huidige inst. Neem contact op met de beheerder.

Ik weet zeker dat er op kantoor niemand met zijn handjes aan de server of firewall heeft gezeten maar snap niet waar deze melding vandaan komt. Iemand hier ideeën?

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
ik zie nergens in mijn versie 4.00 firmware mail for exchange. Heb weer versie .158 moeten installeren.
In de changelog idd dat mail for exchange bijgesloten zit, maar niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123244

Hellup!!

Ik heb mijn E71 nu een jaar. Steeds heb ik nokia pc suite gebruikt voor het updaten. Nu heb ik het voor het eerst via Ovi suite gedaan. Het probleem is dat mijn telefoon na de update niet meer opstart. Ovi had de E71 succesvol geupdate (werd vermeld) en daarna zou Ovi de tel opstarten. Dit gebeurde niet, handmatig kon ook werd vermeld. Maar ook dit doet ie niet. Wat ik zie is:
1. Met usb kabel erin doet ie niets wanneer ik em aanzet
2. Zonder usb kabel trilt ie, licht het beeldscherm op en na 20 sec valt ie uit als ik em aanzet.

Iemand hier ervaringen mee? Wat moet ik doen? Help! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Anoniem: 123244 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 08:44:
Hellup!!

Ik heb mijn E71 nu een jaar. Steeds heb ik nokia pc suite gebruikt voor het updaten. Nu heb ik het voor het eerst via Ovi suite gedaan. Het probleem is dat mijn telefoon na de update niet meer opstart. Ovi had de E71 succesvol geupdate (werd vermeld) en daarna zou Ovi de tel opstarten. Dit gebeurde niet, handmatig kon ook werd vermeld. Maar ook dit doet ie niet. Wat ik zie is:
1. Met usb kabel erin doet ie niets wanneer ik em aanzet
2. Zonder usb kabel trilt ie, licht het beeldscherm op en na 20 sec valt ie uit als ik em aanzet.

Iemand hier ervaringen mee? Wat moet ik doen? Help! :p
Je phone is 'dead' :( , maar...

Ik heb een tijdje geleden mijn 'antieke' 7500 tot leven gebracht met Phoenix!

http://www.symbian-master.com/index.php?topic=112.0

Lees alles aub heel nauwkeurig door, anders kan je het toestel in de prullenbak mieteren (wat overdreven uitgedrukt :P )

edit:

Verwijder alle Nokia gerelateerde software (PC Suite, OVI Suite, Nokia USB drivers etc)...Even registreren op dat forum is ook wel zo makkelijk...

Hier heb je nog een guide:

Linkje

[ Voor 20% gewijzigd door Gusev op 05-12-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325716

mdbde schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:34:
ik zie nergens in mijn versie 4.00 firmware mail for exchange. Heb weer versie .158 moeten installeren.
In de changelog idd dat mail for exchange bijgesloten zit, maar niet bij mij
Heb ook een tijd moeten zoeken, je moet je 158 versie eerst terug verwijderen.
De nieuwe versie is pas zichtbaar als je hem hebt ingesteld.
Bij berichten heb je email staan (denk ik toch, want dat wordt na installatie vervangen door exchange), en daar moet je alles instellen. Eenmaal dit gedaan komt de nieuwste versie te staan in het berichten menu.
Ik vind het wel jammer dat je nog steeds niet je toegangspunt op "altijd vragen" kunt zetten, zoals je dat bij het surfen wel kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:05
Wat is normaal gesproken de accuduur van een E71? Ik heb het toestel enkele maanden geleden van iemand overgenomen dus ik weet niet of de accu optimaal is.

Ik weet dat dit moeilijk te zeggen is omdat het afhankelijk is van actieve programma's, hoeveelheid bellen e.d. maar misschien dat er iemand een vergelijkbare configuratie heeft.

Ik heb bluetooth aan en Gravity (Twitter client) continue geopend. Bellen doe ik niet zo heel veel, gemiddeld een uur per dag. Ook check ik mijn mail zo'n 5 keer per dag met de Gmail client.

Mijn accu haalt hiermee vaak maximaal 15 tot 20 uur. Is dit normaal of is mijn accu aan vervanging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83062

Grolsch schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:39:
[...]

Ik heb nou die theme geinstalleerd, maar ik krijg niet zo'n mooi scherm als jij daar hebt.
waar tover je die weerinformatie etc. weg :?
Da's dus Handy Shell van Epocware, met Handy Weather als plugin. Mooi hè? Weer updates kosten wel zo'n $ 20,- per jaar, maar allez, het mag er zijn hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
robkds schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:58:
Sinds enkele dagen de E71 in mijn bezit en natuurlijk gelijk aan de Exchange-server van het bedrijf gekoppeld. Dat werkte 2 dagen goed en nu niet meer. Eerst dan maar de nieuwe firmware er op gezet 4.00.nogwat en toen met een schone lei nogmaals geprobeerd. Hier zit dus ook gelijk de nieuwste versie van Mail for Exchange in.

Nog steeds geen resultaat. Alle instellingen staan goed (APN en servergegevens) en benaderen van de webmail via de browser van de Nokia werkt ook prima. Alleen de volgende melding in het sync-logboek:
Synch. nt. toegest. voor deze account met de huidige inst. Neem contact op met de beheerder.

Ik weet zeker dat er op kantoor niemand met zijn handjes aan de server of firewall heeft gezeten maar snap niet waar deze melding vandaan komt. Iemand hier ideeën?
Welke versie van exchange gebruiken jullie en zit er eventueel een isa server tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123244

Gusev schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:56:
[...]

Je phone is 'dead' :( , maar...

Ik heb een tijdje geleden mijn 'antieke' 7500 tot leven gebracht met Phoenix!

http://www.symbian-master.com/index.php?topic=112.0

Lees alles aub heel nauwkeurig door, anders kan je het toestel in de prullenbak mieteren (wat overdreven uitgedrukt :P )

edit:

Verwijder alle Nokia gerelateerde software (PC Suite, OVI Suite, Nokia USB drivers etc)...Even registreren op dat forum is ook wel zo makkelijk...

Hier heb je nog een guide:

Linkje
Thanks voor je info! Ik heb gekeken en ik moet hier en daar wat downloaden (firmware [dat niet in de lijst staat] dat programma [dat via een free account een uur duurt met 28 kb/sec]. Ik vind het wel prima! Ga komende week ff langs een service point, kijken wat daar geregeld kan worden. :D De tel is me toch te dierbaar om te verkl#ten zegmaar.. Maar thanks voor het meedenken!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Bigf00t schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:57:
Bellen doe ik niet zo heel veel, gemiddeld een uur per dag.
Ai dan heb je zo'n 1800 belminuten per maand. Dat kost je bij Vodafone ongeveer 180 euro per maand. Heftig!

[ Voor 17% gewijzigd door ZeilDude op 06-12-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325783

Na het updaten naar de nieuwe firmware-versie 400.21.013 is de meest irritante klacht gebleven: het menu loopt vast!
Voor het updaten heb ik alleen de contactpersonen gebackupt. Vervolgens heb ik 3 maal *#7370# ingetoetst en is het toestel teruggesteld op de fabrieksinstellingen. De firmware-update geinstalleerd, en na het opstarten 5 maal *#7370# ingetoetst. Hierna heb ik de contactpersonen teruggeplaatst op het toestel, en Opera Mini 4.2 gedownload en geinstalleerd. Meer niet.

Klacht 2: bij het aanzetten van de muziekspeler zoekt de muziekspeler naar nieuwe nummers en vind er ook 1, genaamd ´chat (nog iets)´. Dit is geen muzieknummer en heb ik niet op de telefoon gezet, maar is een (leeg) bestandje afkomstig van de firmware-update.

Klacht 3: twee nieuwe programma´s zijn door de firmware-update op het toestel geinstalleerd: OVI Contacten, en OVI Winkel.
Opvallend is dat ik het programma OVI Contacten niet kan verwijderen van het toestel. Wanneer ik in ´Opties´ op verwijderen klik, word de kleurtint van het scherm even lichter. Meer gebeurt er niet. Het programma blijft in het toestel staan.

Klacht 4: Opera Mini 4.2 heeft veel tijd nodig om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
volgens mij werkt een backup terug zetten nog niet helemaal foutloos. heb het een hele tijd terug een paar keer gedaan met de oudste firmwares,, maar stuit telkens op problemen. daarom gaat alles draadloos via me google acount middels mail for exchange. zie m.google.com/sync voor instructies.
Ik heb die ovi store en contacten en chat uit map installaties gewoon kunnen verwijderen. Weet niet precies hoe ik dat heb gedaan. Volgens mij op backspace gedrukt. En heb me geheugenkaart na firmware update geformateerd en daarna *#7370# gedaan. maar weet het allemaal niet zeker. weg zijn ze in iedergeval wel.

En dan nog opera mini. Via operamini.com met je originele browser kun je ook voor mini 5 beta 2 kiezen. Die is echt veel sneller en beter met pagina's laden. Veel meer desktop achtig. En ziet er nog beter uit ook. Opera mobile 10 daarin tegen heeft dezelfde UI maar is stuk minder fijn om te bedienen. ik gebruik altijd de trage gprs verbinding om te internetten en met opera mini is ie dan nog kei snel. Scheelt batterij

[ Voor 28% gewijzigd door mdbde op 06-12-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09
Anoniem: 83062 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:20:
[...]

Da's dus Handy Shell van Epocware, met Handy Weather als plugin. Mooi hè? Weer updates kosten wel zo'n $ 20,- per jaar, maar allez, het mag er zijn hè?
Ik heb de trial geïnstalleerd, maar ik vind het nog niet echt praktisch.
Zal ook wel gewenning zijn, maar khou niet zo van payware, kheb liever freeware :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Handyshell is een leuk begin, maar ik had graag wat dingen anders gezien:
- de regel met het bluetooth icoontje had ik graag wat meer configurabel gehad. Ik heb bijv Best Profiles, maar ik kan dat niet kiezen als ik de applicatie bij profiles probeer aan te passen. Daardoor kom ik dus standaard in het verkeerde onderdeel terecht.
- Het switchen van theme vind ik ook niet zinvol om altijd 'on top' te hebben, dus ik had daar ook graag wat anders voor gekozen.
- Het switchen tussen HandyShell - Apps - Contacten doe ik vaker per ongeluk dan expres. Met de wijze waarop je menu configurabel is, is mijn menu al helemaal goed opgebouwd en dus vind ik het niet nodig om een extra scherm te hebben. Dit is wel op te lossen door het uit te zetten.

Al met al heb ik dus samengevat gewoon een wat beter configureerbaar start scherm nodig. HandyShell is wat dat betreft zeker beter dan het standaard start scherm (geen loze ruimte meer!), maar de configureerbare 'uitbreidingen' zijn nog niet uitgebreid genoeg... Zijn hier meer plugins voor te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
vhome moet je maar is proberen. dit is freeware. het geeft je een ander homescreen en een wat andere bediening
Op youtube kun je een goed filmpje vinden gemaakt door symbian guru. Geen idee of er hier de meest recente versie reviewt wordt

[ Voor 36% gewijzigd door mdbde op 06-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mdbde schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:47:
vhome moet je maar is proberen. dit is freeware. het geeft je een ander homescreen en een wat andere bediening
Op youtube kun je een goed filmpje vinden gemaakt door symbian guru. Geen idee of er hier de meest recente versie reviewt wordt
12 apps op je start scherm is wel heel erg gaaf. Maar helaas ook hierbij de loze ruimte onder de klok:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokiasymbianthemes.com/wp-content/uploads/2009/12/vhome-desktop-on-mobile.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Helsie op 06-12-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
Ik kom hier even met 0 achtergrondinformatie binnenvallen maar ik had een kleine vraag.

Ik heb nu zon 3 maanden de e71 en vind het echt een super toestel. Alleen haal ik standby max 2 dagen. ik heb op geen een manier langer dan 2 dagen gehaald. De site claimt dat 17 dagen haalbaar moet zijn. Oke ik neem dit met een korrel zout maar dit is i.t.t 2 dagen wel erg mager.

Wat voor ervaringen hebben jullie? Moet ik veronderstellen dat mijn batterij toch niet helemaal goed is?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat heb je draaien aan applicaties (Google Maps/Exchange of andere mail sync), wat voor verbindingen heb je open (Bluetooth/Wlan), hoeveel bel/sms je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Cardo schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:04:
Alleen haal ik standby max 2 dagen. ik heb op geen een manier langer dan 2 dagen gehaald.
Haalde ik die maar.. Ik kom maximaal op een uurtje of 20.

Ik heb dit weekend getest zonder bluetooth en applicaties geopend maar het scheelde nog niet veel.

Toch maar eens een andere accu of lader proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Ik heb eigenlijk nooit wat draaien. Mijn email haal ik niet op op mijn telefoon. Bleutooth staat altijd uit omdat ik wist dat dat soieso al veel stroom vreet. Net als Wlan. Ik internet eigenlijk alleen af en toe via 3g maar dat doe ik ook zelden. En bellen en smsen valt ook erg mee. Zeg dat ik 10 smsjes verstuur en dus 20 in 2 dagen. En dat ik daarbij 15 minuten bel. Dus eigenlijk maak ik erg gering gebruik.

Is het van belangrijk dat netwerkmodus in dualmode staat? Ik neem als dat als ik hem in gsm zet dat ik geen 3g kan ontvangen en dus internetten.

@bigfoot

Jij ondervindt dit probleem dus ook? ik vind 2 dagen heel erg kort hoor. En al helemaal dat het dus ook al geen touchscreen heeft en dus lijkt mij minder stroom verbruikt. Mis die oude classic 3310 die het wel een weekje uithield.

[ Voor 18% gewijzigd door Cardo op 06-12-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Cardo schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:04:
Ik kom hier even met 0 achtergrondinformatie binnenvallen maar ik had een kleine vraag.

Ik heb nu zon 3 maanden de e71 en vind het echt een super toestel. Alleen haal ik standby max 2 dagen. ik heb op geen een manier langer dan 2 dagen gehaald. De site claimt dat 17 dagen haalbaar moet zijn. Oke ik neem dit met een korrel zout maar dit is i.t.t 2 dagen wel erg mager.

Wat voor ervaringen hebben jullie? Moet ik veronderstellen dat mijn batterij toch niet helemaal goed is?
heb je je telefoon in 'dual mode' staan?
zo ja, heb je links boven een 3g icoontje? en hoeveel bereik geeft ie dan aan als je 3g ziet?
geen 3g icoon?, dan vreet je telefoon erg veel stroom omdat ie constant aan het zoeken is naar 3g signaal.
start je een applicatie met internet connectie met weinig signaal dan nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Ja deze staat in dual mode. maar dat stond hij standaard al, persoonlijk zeggen mij die instellen niet zoveel. En ja ik heb een 3g icoontje. Ook heeft deze vol bereik. Dus eigenlijk staat hij dan niet op gsm modus? want volgens de site moet hij dan 17 dagen uithouden.

Hoe zou ik dit dan moeten instellen?

[ Voor 35% gewijzigd door Cardo op 06-12-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Cardo schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:45:
Ja deze staat in dual mode. maar dat stond hij standaard al, persoonlijk zeggen mij die instellen niet zoveel. En ja ik heb een 3g icoontje. Ook heeft deze vol bereik. Dus eigenlijk staat hij dan niet op gsm modus? want volgens de site moet hij dan 17 dagen uithouden.

Hoe zou ik dit dan moeten instellen?
instellingen---telefoon----netwerk----dualmode naar gsm veranderen. zo maak je uitsluitend gebruik van gprs verbinding en gsm netwerk om te bellen

let wel. als je gaat internetten is het een stuk langzamer. een goede browser om dit te compenseren is opera mini. www.operamini.com/next. deze is zelfs op de trage gprs super snel! Ik heb maar af en toe de dualmode aan staan. voor de rest is het altijd gprs of even wifi. me accu gaat zo 2 dagen mee met dan nog een beetje stroom over. ik ben dan wel constant aan het internetten, mailen en smsen

o jaa. het lichtje rond de navigatie toets vreet stroom.
om het uit te zetten.

1. instrumenten----profielen-- verander in elk gewenst profiel: communicatielampje --> uit

2. instrumenten--instell--algemeen--persoonlijk--meldingsindicator --> uit

[ Voor 11% gewijzigd door mdbde op 07-12-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Oke ik snap je punt maar is het niet gewoon mogelijk dat hij gewoon in gsm mode staat en dan op 3g overgaat als ik ga internetten? Want anders heb ik sneller internet voor niets. Ik had trouwens Opera er toevallig nog opstaan. Beviel me al erg goed moet ik zeggen.

Trouwens is er überhaupt wel iemand die langer dan bijv 10 dagen met zijn nokia e71 doet? Ik ga nokia hier toch is over mailen. Als er staat dat hij in gsm modus zeker 17 dagen standby kan staan moet je toch zeker een dag of 10 kunnen halen.(minstens)

Edit:

En met dat lichtje bedoel je als je bijv een smsje hebt gehad? Vreet dit zoveel stroom? Deze knippert bij mij overigens alleen 1 keer in het uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardo op 07-12-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Cardo schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:10:
Oke ik snap je punt maar is het niet gewoon mogelijk dat hij gewoon in gsm mode staat en dan op 3g overgaat als ik ga internetten? Want anders heb ik sneller internet voor niets. Ik had trouwens Opera er toevallig nog opstaan. Beviel me al erg goed moet ik zeggen.

Trouwens is er überhaupt wel iemand die langer dan bijv 10 dagen met zijn nokia e71 doet? Ik ga nokia hier toch is over mailen. Als er staat dat hij in gsm modus zeker 17 dagen standby kan staan moet je toch zeker een dag of 10 kunnen halen.(minstens)

Edit:

En met dat lichtje bedoel je als je bijv een smsje hebt gehad? Vreet dit zoveel stroom? Deze knippert bij mij overigens alleen 1 keer in het uur.
standby op gsm modus heb ik een keer geprobeert. had toen even een android telefoon gebruikt. volgens mij ging de accu 16 dagen mee

[ Voor 3% gewijzigd door mdbde op 07-12-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb er inmiddels vrede mee. Ik heb naast mijn bed en bij mijn vriendin naast het bed een oplader liggen, dus ik slaap altijd wel ERGENS met een Nokia oplader.

Had hiervoor een N96, die deed een keer 2 dagen met mazzel. Hoeveel deze doet heb ik nog niet echt kunnen meten. Eerste dagen tellen niet omdat je veel klooit (profielen, programma'tjes, ff youtube proberen, ff uitzendinggemist proberen) en dat representeert het normale gebruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik stel hier nogmaals even mijn vraag.
Heb het probleem met alle firmware's die ik tot nu toe heb gehad:

Als ik mijn E71 opstart komt de telefoon altijd met een melding 'bezig met installatie'
Na +- 1 minuut komt hij met de melding 'Kan installatie niet voltooien'

Dit maakt met opstarten van mijn E71 zeer traag, hij doet het ook als ik mijn telefoon via usb heb aangesloten en ik de usb kabel er weer uit haal.
Iemand hier een oplossing voor?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dan heb je installatie bestanden op je memory card staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Grolsch schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:37:
dan heb je installatie bestanden op je memory card staan.
Klopt, meerdere zelfs. Maar in de map Overige. Niet in de root?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
mdbde schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:09:
[...]

standby op gsm modus heb ik een keer geprobeert. had toen even een android telefoon gebruikt. volgens mij ging de accu 16 dagen mee
Ik ben benieuwd. Ik heb hem net geupdate en ga het ook eventjes testen. Verschilt het zoveel in dual(3g enz) met gsm mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
El Snorro schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:30:
Ik stel hier nogmaals even mijn vraag.
Heb het probleem met alle firmware's die ik tot nu toe heb gehad:

Als ik mijn E71 opstart komt de telefoon altijd met een melding 'bezig met installatie'
Na +- 1 minuut komt hij met de melding 'Kan installatie niet voltooien'

Dit maakt met opstarten van mijn E71 zeer traag, hij doet het ook als ik mijn telefoon via usb heb aangesloten en ik de usb kabel er weer uit haal.
Iemand hier een oplossing voor?
Dan heb je een bestandje geinstalleerd dat niet helemaal goed is gegaan. Je moet zorgen dat je deze vindt en opnieuw installeren. Blijft hij dit probleem geven, moet je hem op het telefoongeheugen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Cardo schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:10:

Edit:

17 dagen (408 uur) is in de meest ideale toestand. Zonder bellen, smsen, internetten, alleen maar standby en er niks meedoen.
Laadt je hem ook wel eens tussentijds op??
Zorg dat je batterij helemaal leeg is en dat hij vanzelf uitvalt.

Ik doe gemiddeld 4/5 dagen met mijn mobiel.
Ik bel ongeveer half uurtje per dag en check ieder uur 2 keer mijn mail. Voor de rest internet ik redelijk wat en maak ik gebruik van mijn navigatie. Smsen doe ik ongeveer 5-10 keer per dag.
Geen problemen hier.

Mijn samsung u600 en samsung e730 deden het MAX 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Dat begrijp ik, dat dat dus de ideale toestand is. Maar ik haal echt maar 2 dagen max met ''mijn manier'' van omgaan met de e71. Ik laad mijn telefoon eigenlijk nooit tussentijds op. Laat hem altijd uitvallen of nog 1 streepje.

Als ik zie hoe jij je telefoon gebruikt heb ik 't idee dat dit meer is dan mij en toch heb ik nooit meer dan 2 dagen gehaald.

Je zou haast gaan denken dat er bepaalde programmas oid aanstaat. Maar ik weet vrijwel zeker dat dit niet het geval is.

[ Voor 14% gewijzigd door Cardo op 07-12-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
whocarez schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:22:
[...]

Welke versie van exchange gebruiken jullie en zit er eventueel een isa server tussen?
Exchange 2003 zonder ISA (wel andere firewall). Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft. Ik kan natuurlijk ook de beheerder even vragen er naar te kijken, zoals de foutmelding suggereert...

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

JvdM

<---->

Ik ben op zoek naar een applicatie op mijn E71 voor het weergeven van Livescores van bijvoorbeeld voetbal, tennis etc.

Iemand die iets goed weet ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Het is dan wel geen applicatie maar ik gebruik altijd http://livescore.com/ op mijn e71. En los van dit een grote site is laad deze snel en toch goed te weergeven. Dit is wel uitsluitend voetbal maar dan wel van over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik ga vaak naar live standen via nu.nl, werkt ook goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Laatst online: 04-06 10:57
Met de NOS Mobiel-applicatie kun je teletext kijken, misschien is dat iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cardo schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:13:
Dat begrijp ik, dat dat dus de ideale toestand is. Maar ik haal echt maar 2 dagen max met ''mijn manier'' van omgaan met de e71. Ik laad mijn telefoon eigenlijk nooit tussentijds op. Laat hem altijd uitvallen of nog 1 streepje.

Als ik zie hoe jij je telefoon gebruikt heb ik 't idee dat dit meer is dan mij en toch heb ik nooit meer dan 2 dagen gehaald.

Je zou haast gaan denken dat er bepaalde programmas oid aanstaat. Maar ik weet vrijwel zeker dat dit niet het geval is.
Het valt mij ook op dat ik sinds de nieuwe firmware update ineens een stuk meer moet opladen. De telefoon is nu idd ook in 2 dagen leeg (dual mode) terwijl ik vroeger toch op z'n minst 3 dagen haalde, en in gsm modus hield ie het minstens 6 dagen uit met intensief gebruik (festivals).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278950

Mbv 'Snaptu' kan je ook heel makkelijk livescores nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Cardo schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:14:
@bigfoot

Jij ondervindt dit probleem dus ook? ik vind 2 dagen heel erg kort hoor. En al helemaal dat het dus ook al geen touchscreen heeft en dus lijkt mij minder stroom verbruikt. Mis die oude classic 3310 die het wel een weekje uithield.
Klopt, maar met 2 dagen zou ik al heel blij zijn. Zo'n 30 uur is voor mij vaak voldoende. Na die tijd ben ik altijd wel op een locatie waar ik een lader beschikbaar heb.

Een tijdje terug was ik zo'n 25 tot 30 uur van huis maar mijn accu had het dus allang begeven. Best lastig als je geen lader en stroom bij de hand hebt. Op dat soort momenten merk je eigenlijk pas hoe belangrijk je telefoon in het dagelijks leven is geworden :)

Ik moet wel zeggen dat ik de telefoon van iemand heb overgenomen en dus niet weet hij diegene de accu behandeld heeft qua opladen. Hierdoor is het dus mogelijk dat de capaciteit achteruit gegaan is.

Ik overweeg om een nieuwe accu te proberen maar hiermee is het maar de vraag of het echt een verschil in accuduur gaat opleveren. De prijs van een originele accu ligt rond de 35 euro dus mocht het niks schelen vind ik dit toch zonde van het geld. Of zijn er erg goede imitaties beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb zelf een PHP pagina gemaakt om NOS TT te 'vertalen' naar een voor de E71 handige indeling en navigatie. :)
Als mensen de source willen hebben, dan hoor ik het wel.
(Ik ga niet de URL hier posten, want anders trekt het teveel bandbreedte vanaf mijn hosting provider)

Deze pagina haalt nos.teletekst.nl in tekst mode op en doet wat replaces, waardoor een wat beter leesbare en navigeerbare variant overblijft. Alle paginanummers zijn nog steeds volledig klikbaar en de kleuren zijn zelf te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Ik had nokia maar even gemaild:

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben nu ongeveer 3 maanden in het bezit van een Nokia e71 en ik ben hier zeer tevreden over. Alleen kan ik maar 2 dagen maximaal standby met de batterij doen. De site claimt dat 17 dagen moet lukken. En al zou ik 17 dagen niet halen ik vind dit een erg groot verschil met 2 dagen. Is mijn batterij niet goed ?

Mvg,

Ricardo Wendling

Waarop ik dus dit kreeg:

Geachte heer wendling,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

ik raad u aan om met uw toestel naar een nokia care point bij u in de buurt te gaan om even
uw toestel en uw batterij te laten testen.

Deze care point kan u vinden via volgende link :

http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Diane
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 (lokaal tarief aan)

Toch maar even langs care point dan =)
@bigfoot:

Misschien voor jou ook een optie om daar eerst even je batterij te laten testen voordat je deze veranderd?

[ Voor 5% gewijzigd door Cardo op 08-12-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

Heeft iemand een werkende vHome gevonden... bij mij werken ze allen niet. Installeren oke.. maar draaien ho maar :S! zelfs met FSWP e.d. uit geschakeld en alleen vHome gestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
robkds schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:28:
[...]

Exchange 2003 zonder ISA (wel andere firewall). Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft. Ik kan natuurlijk ook de beheerder even vragen er naar te kijken, zoals de foutmelding suggereert...
Vandaag even met de persoon gesproken die de mailserver beheert. Deze had inderdaad mobile sync uitgeschakeld. Na inschakelen op de server en een nieuw MfE profiel op de E71 te maken werkte het weer.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 22:26
Ik heb sinds ik zondag mijn Firmware heb geupdate naar 400.21.013 dat mijn verlichting van het scherm aan blijft staan. Iemand hier ervaring mee? En vooral ook een oplossing?

Laat maar, had mijn navigatie op de achtergrond aan staan....

[ Voor 17% gewijzigd door daaaan82 op 08-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik snap dat je graag wil dat je accu lang meegaat, maar als je hem engszins intensief gebruikt heb je maar een dag of 2-3-4. Zo is het nu eenmaal.

Wat is precies het probleem daarmee trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Cardo schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:15:
@bigfoot:

Misschien voor jou ook een optie om daar eerst even je batterij te laten testen voordat je deze veranderd?
Ik heb geen garantie.

Ik ga eerst dit proberen na het topic doorgespit te hebben:
Vandread schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:34:
Ik heb hem gisteren opgeladen met een oudere oplader met verloop stukje (van nokia zelf, die bij de N70 zat)
Maar nu heb ik 1 dag met m'n accu gedaan en istie leeg! En ik heb echt niets geks gedaan, misschien 5 mins wifi, niets geen GPRS/UMTS/GPS, enkel BT aan, telefoon staat zelfs in single mode....

Vanavond nog maar eens opladen met m'n eigen oplader, daarna weer eens met die andere, kijken of het uitmaakt.
Hier kan het misschien ook aan liggen in mijn geval aangezien ik nu de AC-4E gebruik.
De AC-5 wordt origineel meegeleverd dus die ga ik nu maar eens op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
418O2 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:05:
[...]

ik snap dat je graag wil dat je accu lang meegaat, maar als je hem engszins intensief gebruikt heb je maar een dag of 2-3-4. Zo is het nu eenmaal.

Wat is precies het probleem daarmee trouwens?
Maar ik vind 20 smsjes in 2 dagen en 15 min bellen niet intensief? Of zie ik dit verkeerd. Moet toch zeker wel meer dan 2 dagen kunnen gebruiken.

En het is niet echt een probleem. Maar soms ga je ergens heen en ineens ben je wat langer weg dan verwacht en is je batterij weer is leeg. Ik heb die oplader niet heel de tijd in men broekzak zitten. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Cardo op 09-12-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cardo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:19:
[...]

Maar ik vind 20 smsjes in 2 dagen en 15 min bellen niet intensief? Of zie ik dit verkeerd. Moet toch zeker wel meer dan 2 dagen kunnen gebruiken.

En het is niet echt een probleem. Maar soms ga je ergens heen en ineens ben je wat langer weg dan verwacht en is je batterij weer is leeg. Ik heb die oplader niet heel de tijd in men broekzak zitten. 8)7
Achja, gewoon elke nacht opladen... Hoe heb je profielen, breatinglight en achtergrondverlichting ingesteld?
Maakt voor Nokia Service Points niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272606

HELP !!!!

Ik ben in het bezit van een E71.

Op deze E71 staan weinig extra programma's. Wel gebruik ik Mail for Exchange waarbij ik mijn mail, contactpersonen en vooral mijn agenda synchroniseer.

Mail en contactpersonen synchroniseren werkt perfect. Zowel van telefoon naar Exchange als visa versa.

Agenda synchroniseren: Gaat niet goed.

Item plaatsen in Exchange: synchronisatie naar telefoon werkt niet, wel als ik daarna het gemaakt item nogmaals open en daarna weer sluit (opslaan)
Item plaatsen op Tel.: synchronisatie naar exchange werkt perfect.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
418O2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:38:
[...]

Achja, gewoon elke nacht opladen... Hoe heb je profielen, breatinglight en achtergrondverlichting ingesteld?

[...]

Maakt voor Nokia Service Points niet uit.
Hij staat eigenlijk altijd op stil. Breatinglight zegt me even niets? OF is dat dat lichtje rond de middelsteknop? Die staat ook helemaal uit. Maar achtergrondverlichting gaat na 25 seconde uit en in 30 seconde op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja, en de intensiteit?

Ik heb hem zondagavond opgeladen. De eerste dag heb ik een paar mensen laten klooien met youtube etc, toen stond hij gelijk op 3/6 streepjes. Daar staat hij nu nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ook ik heb batterij problemen gehad ( snachts opeens batterij leeg) en dit bleek beide keren te zijn na gebruik van de nieuwe Opera Beta. Als je die vergeet af te sluiten (met de rode knop wegdrukken is niet uitschakelen vd applicatie!) dan slurpt ie in paar uur de batterij leeg!
het is maar dat je het weet.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je kan controleren welke programmas draaien door je homeknop even ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
418O2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:36:
je kan controleren welke programmas draaien door je homeknop even ingedrukt te houden.
en je kunt nokia energy profiler downloaden

http://www.forum.nokia.co...rofiler_Quick_Start.xhtml

zo kun je zien hoeveel stroom er in rust en bij activiteiten er door heen gejaagt wordt.

bij mij in rust (geen apps draaien) verbruikt hij 0.15.watt. bij pagina laden met opera mini 5 gaat ie even boven de 1 watt. en zelfs minder als ie in slaapstand gaat.

laat de app maar is op de achtergrond draaien en exporteer het log bestand. hoop dat je hier evt problemen mee kunt opsporen.

[ Voor 9% gewijzigd door mdbde op 09-12-2009 22:29 ]

• Cardo
418O2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:36:
Zoals ik al dacht staat daar niets aan. Eigenlijk laat ik zelden wat aanstaan omdat ik echt ook alles afsluit. Ik ga is even met dat energy profiler aan de gang kijken of me dat iets oplevert.

Sowieso ga ik maandag toch langs een care point gezien ik in de buurt ben en even laten doormeten kan misschien ook wat opleveren.

Edit: Volgens Energy Profiler zie ik niks apparts. Hij verbruikt ook idd 0.15 watt en in slaapstand nog minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Cardo op 10-12-2009 09:42 ]

• Jozz
  • Laatst online: 19-05 10:26
Gisteravond heb ik mijn E71 geüpdate. Ik heb het toestel al sinds oktober 2008. Het draaide nog op FW100xxxxenz en nu op FW400.xxxxenz. Op het toestel was MfE ingesteld.
Wanneer ik nu boot krijg ik eerst het simwachtwoord. Dat gaat prima. Even later kom ik in het homescreen en moet ik een blokkeringscode invoeren. Ik heb geen flauw idee welke code dit moet zijn. Ik heb nooit wat anders dan de simcode ingesteld. De code 12345 heb ik ook geprobeerd, maar dit had geen resultaat.
Ik heb onze systeembeheerder op de hoogte gesteld. Hij wist van niets maar zal er naar kijken. We maken gebruik van Exchange 2007.

De eerder genoemde hack met het bestandje op de SD kaart werkt ook niet.

Iemand een idee?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• r0el
  • Niet online
Kan een van jullie E71 gebruikers succesvol verbinding maken met het WLAN Eduroam (op veel onderwijsinstellingen in NL gebruikt)? Zit zelf in utrecht en op http://www.ictsc.uu.nl/index.php?page=solisair zouden de instellingen moeten staan maar ik krijg t met geen mogelijkheid voor elkaar! Heb zelf welliswaar een E72 maar de instellingen zouden toch gewoon gelijk moeten zijn leek me....

Anoniem: 333343

Ik heb sinds een paar uur mijn nieuwe e71, maar ik heb een paar vragen over de kosten

1 als ik saldo naar 1244 stuur(provider=hi) dan krijg ik keurig het tegoed van mijn abbonement te zien en daarna een sms met kosten hi soms online 5,123mb=12,88 euro maar ik heb een hi eindeloos online abbonement hoe kan dit?

ligt dit misschien aan het toeganspunt dat ik kies, ik heb mobiel internet en mobiel internet(01)
Ik neem nu de laatste als verbinding is dit juist?

2 als ik vi.nl bezoek, dan laad de voorpagina wel gewoon maar als ik een artikel wil bezoeken dan staat er ineens dat ik 2 euro moet betalen voor een abbonement van een maand, ik heb toch eindeloos online dus mag ik dit toch wel gratis zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je moet Hi Eindeloos activeren geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 14:59
Anoniem: 333343 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:59:
Ik heb sinds een paar uur mijn nieuwe e71, maar ik heb een paar vragen over de kosten

1 als ik saldo naar 1244 stuur(provider=hi) dan krijg ik keurig het tegoed van mijn abbonement te zien en daarna een sms met kosten hi soms online 5,123mb=12,88 euro maar ik heb een hi eindeloos online abbonement hoe kan dit?

ligt dit misschien aan het toeganspunt dat ik kies, ik heb mobiel internet en mobiel internet(01)
Ik neem nu de laatste als verbinding is dit juist?

2 als ik vi.nl bezoek, dan laad de voorpagina wel gewoon maar als ik een artikel wil bezoeken dan staat er ineens dat ik 2 euro moet betalen voor een abbonement van een maand, ik heb toch eindeloos online dus mag ik dit toch wel gratis zien?
Heb ook een E71 icm Hi Eindeloos Online sinds juni, dus heb even voor je getest. Van activeren heb ik nog nooit gehoord, en ik heb meen ik ooit 1 'mobiel internet' weggegooid omdat ik er ook 2 had met die naam.

1. Ik krijg netjes 'Hi Online 16,95' en mijn tegoed tot volgende factuur, gevolgd door 'Hi Eindeloos Online' met mijn verbruik sinds laatste factuur.

2. 2 euro voor een abbo van een maand is best goedkoop, als dat een melding van Hi is en je dan eindeloos online bent. Ik heb in juni een aanbieding gepakt met Eindeloos online voor 2,95 p/m voor het eerste jaar. Maar ik krijg die melding niet te zien en kan gewoon het artikel bekijken (getest met Opera).

Dit zegt beide dus niet zo heel veel, behalve dat het mogelijk is dat jij het verkeerde access point gebruikt.
Meteen maar even checken: bij mij staat onder Menu -> Connect. -> Verb. beh. -> Act.geg.verb. -> Opties -> Mobiel Internet -> Opties -> Gegevens -> Toeg.pnt: portalmmm.nl.

Misschien een keer alles access point weggooien en nieuwe opvragen via sms? Weet je zeker dat je de goede krijgt van Hi (en zo niet dan leg je het probleem bij hun neer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 19-05 10:26
Jozz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:48:
Gisteravond heb ik mijn E71 geüpdate. Ik heb het toestel al sinds oktober 2008. Het draaide nog op FW100xxxxenz en nu op FW400.xxxxenz. Op het toestel was MfE ingesteld.
Wanneer ik nu boot krijg ik eerst het simwachtwoord. Dat gaat prima. Even later kom ik in het homescreen en moet ik een blokkeringscode invoeren. Ik heb geen flauw idee welke code dit moet zijn. Ik heb nooit wat anders dan de simcode ingesteld. De code 12345 heb ik ook geprobeerd, maar dit had geen resultaat.
Ik heb onze systeembeheerder op de hoogte gesteld. Hij wist van niets maar zal er naar kijken. We maken gebruik van Exchange 2007.

De eerder genoemde hack met het bestandje op de SD kaart werkt ook niet.

Iemand een idee?
Het lijkt er op dat dit de oplossing is:
http://discussions.europe...=swupdate&thread.id=48243

Kort samengevat:
Door 112 te bellen en direct op te hangen kun je weer in je telefoon komen. Dit is echter een tijdelijk oplossing. Als je je toestel uitzet krijg je weer het inlogverhaal.
Als je daarna nogmaals je firmware update met OVI zou het probleem opgelost moeten zijn.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Sinds de laatste firmware update krijg ik m'n WLAN niet meer aan de praat.
De 'vertrouwde toegangspunten' van de teruggezette backup zijn al verwijderd en op nieuw aangemaakt.
De telefoon ziet m'n AP dus wel, verbinden gaat ook nog goed maar bij het browsen op i.net of het gebruik van ander programma's krijg ik de melding dat er al verbinding is gemaakt en dat deze wellicht eerst verbroken moet worden.

Deze kan ik dan alleen maar verbreken door de telefoon uit- en weer aan te zetten.

Een andere melding is dat de verbinding niet beschikbaar is.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe of er exact veranderd is aan WLAN functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ook ik kan me niet vinden in de laatste update.. Heb moeite met Wlan, en krijg geen meldingen meer op mijn startscherm van binnengekomen smsjes. De 'ingeschakelde toepassing' ervoor staat wel aan. Dit uitzetten, telefoon rebooten, en de functie weer aanzetten helpt ook niet.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Zoals ik in de voorgaande posts al klaagde dat mijn batterij snel leeg ging. En ik ben zojuist naar nokia care point geweest. Doorgemeten en inderdaad mijn batterij was niet goed wat ik al vermoedde :(

Nu dus 2 weken kwijt :( snik. Gelukkig dat nokia wel 6 maanden garantie op batterijen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Cardo schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:22:
Zoals ik in de voorgaande posts al klaagde dat mijn batterij snel leeg ging. En ik ben zojuist naar nokia care point geweest. Doorgemeten en inderdaad mijn batterij was niet goed wat ik al vermoedde :(

Nu dus 2 weken kwijt :( snik. Gelukkig dat nokia wel 6 maanden garantie op batterijen geeft.
dus voor nieuwe batterije heb je je hele telefoon ingeleverd?? bizar zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
Ja moest volgens hun. Een leentoestel kostte me 50 euro borg. Dus 2 weken mijn mobiel kwijt. Snik. Maar ach wel fijn dat hij als het goed is gerepareerd wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45
Wat voor leentoestel heb je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Een 3310 _O-

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Zojuist heb ik de telefoon een reset gegeven zonder de backup terug te zetten (fabrieksinstellingen). Ook nu het zelfde probleem met wlan.
Heb gewoon spijt dat ik deze firmware geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Wat je dan zou kunnen doen is van iemand de productcode krijgen waarbij hij nog aangeeft dat de 300. versie kan worden geinstalleerd. Dan gebruik je die productcode en kun je weer de 300. installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
RainbowSix schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:
Zojuist heb ik de telefoon een reset gegeven zonder de backup terug te zetten (fabrieksinstellingen). Ook nu het zelfde probleem met wlan.
Heb gewoon spijt dat ik deze firmware geïnstalleerd heb.
Probeer *#7370# om toestel te resetten. Dan zou wifi toch echt moeten werken.
Check daarna eerst of je wifi werkt voordat je een backup terug zet. Mijn ervaring is dat een backup terug zetten vaak roet in het eten gooit. Dat is al vanaf de eerste firmwares. Alleen met die reset code kun je je volledige telefoon 'wipen' zodat je zeker weet dat echt alles van je telefoon af is (met uitzondering van de rom natuurlijk)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.