Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
Deal sluiten? Ik koop er eentje om te reviewen voor m'n site, mocht hij HD content soepel afspelen, dan koop jij hem over en heb je 'em binnen een dag ;) .

Ik wil een vergelijking maken tussen de SmartQ 7 en de V7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
SirNobax schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:39:
TS is toch vrij duidelijk?

[...]

Zowel de Q5 en Q7 (en de toekomstige V-serie) zijn dus kwa storage uit te breiden met SD-kaartjes. :)

[edit] Ah.. je bedoelt ongetwijfeld het werkgeheugen 8)7 .

Nee, dat gaat niet. Gezien dat op de printplaat gebakken zit. Sowieso zal veel werkgeheugen kwa performance weinig uitmaken. ARM-SoC's staan immers niet bekend om hun geweldige geheugenbandbreedte.
Bedoelde inderdaad intern geheugen, had ik moeten vermelden 8)7
Ik heb wel interesse in een Smart, maar wel een met 7".
Zelf neig ik iets meer naar de V versie, ivm het werkgeheugen. Nog maar eens opzoek naar wat reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:27
* Xiphalon hoopt dat de BSP (board support package) van WinCE voor de V7 te krijgen is bij de maker, en heeft daarvoor een mail gestuurd.

Zoja, fix ik een eigen Windows CE image (EN + NL) voor 't ding :) zonee, even in de Linux source gluren of ik zelf een BSP kan fixxen... En dan er een kopen.

Hier interesse in een WinCE Image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Heb gisteravond nog een V7 besteld bij AllPMP, hopelijk gaat het een beetje vlot. Want wil heb graag voor mij vakantie nog hebben. Heb iets meer verzendkosten betaald via DHL en laten verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb mijn SmartQ5 ook via alpmp besteld, was er heeel erg snel. 4 september besteld, 5 september hebben ze 'm verzonden (ook dhl) en 7 september was ie al hier

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddeddedd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 10:52
Heeft iemand de Smart V7 al binnen? Hoe lopen video's daarop?

En nog een vraag: Als je via Allpmp besteld, welke verzendmethode kun je dan het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem (smartq v7) vannacht bij allpmp besteld. Als verzenden heb ik dhl genomen met een verzekering.
totaal was ik dan 283 dollar kwijt. Normaal zou hij nu al onderweg zijn, ware het niet dat mijn adres niet is doorgekomen bij hun en dat ik dat via email vanmorgen heb moeten corrigeren.

Ik ben benieuwd wanneer hij hier binnenkomt :D

Edit: Ik zie dat ie verstuurd is. Afwachten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het lijkt mij ook wel een gaaf apparaat SmartQ V7 ;) Ik heb al een paar vids gezien over de v7, maar ik zag toch steeds dt de linux os toch echt sloom was. Maar die filmpje van iemand van hier( sorry weet de naam niet meer :p ) met Windows CE zag er toch wel véél vloeiender uit dan wat ik tot nog toe zelfs heb gezien met de andere OS-en.
Dus we wachten wel even samen met je af Brijner en alle anderen die ook een v7 hebben gekocht. ;) :P
Wil zelf ook een halen, maar w8 liever toch af op de reviews :+
En hopelijk maken mensen weer videos waar we weer rustig naar kunnen kijken. :9~

Edit: Hoe kan het dat Brijner een reactie plaatst om 00:42 op 12-12-2009 en dan wijzigt om 13:30 op 12-12-2009? Of hij kan terug in de tijd reizen. *O* ;) :w

Edit2: Laat maar was te slaperig ofzo ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Simyager op 14-12-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
hoezo, is allebei 12-12 en 13:30 is echt later dan 00:42 :)

ik wacht nog steeds op een MID met een capacitief scherm. mijn SmartQ5 bevalt op zich redelijk, met Covia android erop, maar kan beter

[ Voor 57% gewijzigd door JarlSX op 14-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Ik heb de V7, enkele video die ik gekeken heb verliepen vrijsoepel. Maar heb er nog niet uitgebreid naar gekeken.
Ik had ook via DHL, was de 5de verstuurd en had hem de 7de. Moest wel 25 euro aan heffingen betalen aan de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de v7 binnengekregen. Ik wil graag windows CE gebruiken maar die is in het chinees. Allpmp zou de engelse versie sturen, maar heeft dat dus niet gedaan. Nu zit ik met een chinese windows ce, en ik heb geen idee hoe ik die omzet naar engels. Ik heb het hele forum doorgespit, maar vind niet waar ik de optie kan aanzetten in ce om in het engels te communiceren met mij.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Er is alleen een Chinese Windows CE. Zijn wel vertalingen te vinden die geloof ik 90-95% vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nu dat ook mijn android en linux versie in het chinees zijn. Geen handleiding en geen vertaling, dan heb ik niet zo heel veel aan mijn mooie smartq v7 aangezien ik geen chinees kan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Linux kan je gewoon in het Engels doen. SD kaartje en ff installeren.

Genoeg opties om het te fixen. Google ff zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds ik de verpakking heb geopend een waar google search festijn gehad hier.

Wat ik zoek kan ik echter niet vinden:
- Hoe zet ik wince om in engels met dezelfde versie als ik nu heb (ik zie vertalingen voor versie 5, maar dit is 6.1)
- waar vind ik een versie van linux met dezelfde versie als erop zit, in het engels
- waar vind ik een vertaling voor android in het engels, of hoe zet ik de huidige om in engels.

- ik wil de multiboot optie niet kwijtraken

Lijkt een simpele vraag, tot je overspoeld wordt in links naar sites in slecht engels met halve engelse/chinese instructies waar ik gewoon niks van kan maken.

Ik ben niet zo dat ik meteen in paniek raak, maar een duwtje in de juiste richting zou me al een end op weg helpen. Ik zit nu mobileread.com door te ploegen opzoek naar antwoorden, dat lijkt me een goede site, maar tot nu toe nog geen succes gehad. Als er mensen zijn met tips, ik hoor ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Firmware kan je van de site downloaden en bij de installatie kiezen voor Engels.

Win CE translation CAB: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=53341

Bij Android kan je gewoon de taal instellen als het goed is: http://www.youtube.com/watch?v=ulkZTC84TZ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de enorme hulp. dit scheelt een hoop. thnx.

Android en wince heb ik nu voor elkaar. Die thread van mobileread was ik zelf ook al aant doorploegen :D

Een klein vraagje nog:
welke site bedoel je met "de site"als je het hebt over de firmware?

alvast erg bedankt voor je hulp. Het is altijd wat uitzoekwerk met dit soort gadgets, en ik accepteer dat. Het gaat alleen allemaal een stukje makkelijker als je ook kan lezen wat ie je terug verteld als je wat fout doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De site van de fabrikant, staat vast wel ergens in de startpost ;)

Verwijderd

even voor de mensen met een V7, duurt het laden bij jullie ook zo lang? Hij is nu al vanaf 14 uur aant laden en hij zegt dat hij pas 48% geladen is.. dat zou betekenen dat hij er nog es 3,5 uur over gaat doen eer ie vol is.. Kan dat kloppen?

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Hij is degelijk gebouwd, maar aan de plastic rand rond het scherm lijkt de behuizing geplakt te zijn op het scherm. Dat randje is los bij mij en als ik er op druk dan plakt ie eenhalve seconde vast en komt danmet een zuigend geluid weer los.. vaag, maar daar kan ik wel mee leven.
  • Accu tijd, kan ik nog niet veel over zeggen, hij is vandaag pas leeg gegaan en gaat nu voor de eerste keer aan de lader om 100% vol te raken.
  • OS: Comix in ubuntu is de betere comic reader en ook fbreader is beter dan de readers voor winCe, dus voorlopig is ubuntu mijn voorkeurs OS. ANdroid is erg kaal en instabiel, en winCE moest eerst een vertaal cab overheen en er zit standaard geen ereader bij, die moet je zelf gaan zoeken. Ik ben momenteel het meest tevreden met ubuntu, ook omdat ik daar wel mijn wifi connectie mee kan maken en de andere OS-en niet.
Al met al ben ik erg tevreden met hem. Komende weken eens verdiepen in de video en audio weergave.

edit: Inmiddels is het bijna 9 uur en hij staat nu op 93% (na bijna 7 uur laden) maargoed, hij laadt wel. Betekent in de toekomst dat ik hem beter snachts op de lader kan hangen :D

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 20:58 ]

• Simyager
  • Niet online
Is alles wel soepel in v7? Een beetje een vreemde vraag misschien, maar ik wou toch wel weten aangezien op sommige video's die best traag is. En dat het bij windows CE sneller en stabieler is, terwijl Ubuntu dus sloom en niet responsief is.

Dus je hebt hem 2 dagen kunnen gebruiken :P . Was je toen heftig bezig met wifi en alles of viel alles toch wel mee? Nou in ieder geval veel plezier ermee :D

Verwijderd

Ik merk als de wifi en bluetooth uitstaan is de accutijd merkbaar beter (duh..) en voor wat betreft traagheid in ubuntu moet ik zeggen dat dat wel eenbeetje klopt helaas. Maar als ie even aan staat dan gaat het weg. Zal iets met optimalisatie zijn van de distro, en ik heb er iig alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen met een nieuwe versie.

Ubuntu heeft nog steeds mijn voorkeur om de reden dat de comic reader (comix) gewoon erg goed is en ook fbreader zeer fijn werkt. Ik heb hem niet gebruikt voor video over hdmi op me tv, ik heb een hdx-1000 onder mijn tv staan en ik vermoed dat ie dan toch gaat tegenvallen, dus dat laat ik over aan mensen die er wat neuttraler naar kunnen kijken.

Momenteel ben ik bezig eens te kijken wat voor leuke dingen ik er nog meer mee kan doen, naast comics en boeken lezen. Als iemand nog tips heeft (behalve dan video en mp3 afspelen..) hou ik me aanbevolen :D

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:07:Momenteel ben ik bezig eens te kijken wat voor leuke dingen ik er nog meer mee kan doen, naast comics en boeken lezen. Als iemand nog tips heeft (behalve dan video en mp3 afspelen..) hou ik me aanbevolen :D
Als afstandsbediening inzetten voor MediaPortal, Windows Media Player en/of XBMC. Wat zouden er een berg mooie opties mogelijk zijn! :9~

WMP zou vrij makkelijk moeten werken via SideShow als het device op CE draait. Maar of er SideShow software is voor Ubuntu?...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik vraag me af of dat draadloos soepel zou werken.

Remote desktop werkt overigens prima op de SmartQ's. Best geinig om je Vista laptop via wifi te besturen met die apparaatjes. Video afspelen/geluid werkt dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ik heb nog zon MID gevonden net als SmartQ V7 genaamd W1060

Afbeeldingslocatie: http://www.jiongtang.com/shop/images/WITS%20A81.jpg
W1060 let niet op de OSX achtergrond ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/12/wirelession_W1060_reviewed_1-540x432.jpg
W1060

Afbeeldingslocatie: http://www.techguru.com.br/imagens/9119.jpg
SmartQ V7 met multiboot ;)

Het enige wat me eigenlijk nog dwarszit is dat W1060 nu nog geen Ubuntu/linux heeft en de SmartQ V7 is niet zo soepel als de W1060, hoewel dat ook door firmware steeds verbeterd wordt.

Het leek me wel goed om ze even te laten zien :9 En hier zijn de voordelen en nadelen tussen SmartQ V7 en W1060 ( volgens mij dan ;) )

Voordelen van SmartQ V7 t.o.v. W1060:
  1. Kan Full HD via HDMI op je tv-scherm laten zien
  2. Komt met 3 OSen namelijk: Ubuntu ARM,Android en WinCE 6.0 je kan ook zelf Mer(Maemo) erop zetten
  3. Heeft hardware knoppen
  4. SD card slot tot 32GB
  5. USB2.0 host, het 'ondersteunt' 3g via een usb-dongle
  6. 4500mAh batterij vs 3000mAh van W1060
  7. Internet Browser is sneller dan W1060
  8. 2GB flash-geheugen ingebouwd waarvan 128MB voor gebruikers over is :P
Voordelen van W1060 t.o.v. SmartQ V7:
  1. WinCE6.0 is veel soepeler op W1060 dan Ubuntu,WinCE 6.0 op SmartQ V7
  2. Heeft TI OMAP3 CORTEX A8 die ook wordt gebruikt op de Archos 5
  3. Is ongeveer 30euro goedkoper dan SmartQ V7 _O- (met de GPS-module ingebouwd 20 euro goedkoper)
  4. GPS module ingebouwd (Optioneel)
Nadelen van W1060 t.o.v. SmartQ V7:
  1. ondersteunt alleen T-Flash (MicroSD) tot 16GB
  2. Heeft nu nog alleen WinCE6.0 en later Android
  3. heeft geen USB2.0 host
  4. Onbekende hoeveelheid ingebouwde geheugen (waarschijnlijk net genoeg voor het OS)
  5. browser is wat sloom, blijkt een softwareprobleem te zijn die ze hopelijk zo snel mogelijk oplossen

[ Voor 5% gewijzigd door Simyager op 25-12-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
BarôZZa schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:15:
Ik vraag me af of dat draadloos soepel zou werken.
Ik heb de SideShow CTP voor Windows CE geprobeerd op een oude smartphone (E-Ten X500). Aansturen van Windows Media Player en het gebruik van de bibliotheek van WMP via WiFi en Bluetooth werkte veel soepeler dan had ik had verwacht.

Ik heb goede hoop dat er nieuwe ontwikkelingen komen op dat gebied. Dan kan een redelijk goedkope MID zoals de Q5 in combinatie met media software (WMP, MCE, MediaPortal, etc.) een goed alternatief worden voor systemen als onder andere Sonos.

Plus dat de MID voor heel veel andere doeleinden gebruikt kan worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het aansturen zal idd geen probleem zijn, ik dacht dat je videos wilde streamen naar de SmartQ.

SideShow vind ik zelf nog altijd een geflopte gimmick. Remote desktop werkt prima zat, alhoewel je dan geloof ik niet de PC normaal kan gebruiken ondertussen.

[ Voor 16% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
BarôZZa schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:04:
SideShow vind ik zelf nog altijd een geflopte gimmick.
Jammer genoeg wel. In eerste instantie dacht ik ook 'wat heb je daar nu aan'. Maar technisch heeft het zeker potentie veel meer te worden dan een gimmick.
Vraag me alleen af of bedrijven er wel op zitten te wachten. Neem als voorbeeld Sonos. Bedient een niche markt; niet leuk als hetzelfde kan met de huis tuin en keuken spullen die veel mensen al hebben.

Btw, Wirelession, heeft nog wel wat meer in de aanbieding:
http://www.wirelession.com/product.asp?cid=88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De SmartQ V5 is nu ook beschikbaar bij AllPMP voor $178.99/€124. Heb die van mij meteen besteld, dus waarschijnlijk een weekje wachten. Hopelijk heb ik hem voor 18 januari, aangezien ik dan een paar dagen op vakantie ga.
Ziet er wel veel belovend uit, 16 euro duurder dan de SmartQ 5, maar een degelijkere case, dubbel geheugen/opslag, HD video playback en zowel Linux als Android en Windows CE geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvZ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-04-2023

FvZ

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:07:
Ik merk als de wifi en bluetooth uitstaan is de accutijd merkbaar beter (duh..) en voor wat betreft traagheid in ubuntu moet ik zeggen dat dat wel eenbeetje klopt helaas. Maar als ie even aan staat dan gaat het weg. Zal iets met optimalisatie zijn van de distro, en ik heb er iig alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen met een nieuwe versie.

Ubuntu heeft nog steeds mijn voorkeur om de reden dat de comic reader (comix) gewoon erg goed is en ook fbreader zeer fijn werkt. Ik heb hem niet gebruikt voor video over hdmi op me tv, ik heb een hdx-1000 onder mijn tv staan en ik vermoed dat ie dan toch gaat tegenvallen, dus dat laat ik over aan mensen die er wat neuttraler naar kunnen kijken.

Momenteel ben ik bezig eens te kijken wat voor leuke dingen ik er nog meer mee kan doen, naast comics en boeken lezen. Als iemand nog tips heeft (behalve dan video en mp3 afspelen..) hou ik me aanbevolen :D
Brijner, weet je ook of een externe DAC via USB aangestuurd kan worden door de V7? Ik heb de Fireye2
(http://www.firestone-audi...roductslisted/fireye2.php). Deze is vrij klein en deze sluit ik onderweg gemakkelijk op mijn netbook aan. Een apparaatje als de V7 lijkt mij met zo'n externe DAC nog prettiger in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
als het is goed is krijg ik de smartq 5 deze week in de bus. Vraag me af of er al iemand zoiets als xbmc of een andere media-frontend erop heeft draaien.. Internetten ga ik toch neit doen met het apparaat.. hij is voor in de keuken makkelijk mp3s aan te tikken.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Xbmc is toch zo'n vrij zware grafische schil?
Ik vraag me af of de SmartQ dat gaat trekken.

De SmartQ V5 is nu trouwens ook te krijgen op Dealextreme voor $195.66/€134.67.

http://www.chinesegadgets...available-at-dealextreme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ik bedoelde het als voorbeeld, al is er wel een ARM-port voor XBMC in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik denk dat er geen app voor te vinden is. Wel normale mediaplayers, maar een mediacenter achtig gedoe ben ik niet tegengekomen.

Wel een review van de SmartQ 7 ;)

http://www.chinesegadgets.net/2010/01/13/smartq-7-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Heb de SMartq 5 vandaag binnen gekregen.. is toch wel een beetje behelpen met ubuntu en zo een klein schermpje.. nu wil ik android erop zetten, maar kom er gewoon niet uit welke knoppen ik moet indrukken om in update mode te komen.. is er al wat meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Ik moet zeggen dat de V7 het allemaal net niet is.
OSen zijn wat mij betreft niet goed uit gewerkt, zeker de Ubuntu versie niet. De geheel is te sloom om fatsoenlijk filmpjes af te spelen, niet alle websites werken in Ubuntu. Een net niet apparaat, bij mij ligt het dan ook stof te happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
M'n SmartQ V5 speelt anders 1080p vloeiend af, vreemd dat dit bij de SmartQ V7 niet het geval zou zijn. Je moet tijdens het bootmenu wel het geheugen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ik heb android aan de praat gekregen op me smartq 5. Covia 12.0 versie werkt fantastich.. market, youtube, skype, pdf-reader. en de mooiste functie internet-radio, waarvoor ik hem eigenlijk gekocht had.

Met android zijn dit echt goed bruikbare apparaten, alles werkt lekker en een flinke hoeveelheid games.. battery gaat wel snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Igo 8 geinstalleerd op smartq V5 (onder CE). Werkt goed. Krijg BT echter niet helemaal aan de gang.Virtuele seriele poort wordt niet geinstalleerd met windows CE

Op een site zag ik iets staan van Houndx:

If you're using a bluetooth gps, the grab this file (ser_com.rar) that I got from bbs.zhiqi.com.

Quote:
Where 000DBXXXXC0C is a Bluetooth GPS device number, available from the Bluetooth Device Manager.1 is the channel number the Bluetooth device, the default is 1, 8-virtual serial number

Unfortunately I can't get virtual com to bind my HTC Touch Pro's gps. I did find that GPSGate 2 works over wifi, but I'm not sure that's the solution I want and since I'd have to buy two licenses(one for the phone and one for the Q7) then it wouldn't be much cheaper than a usb gps.

Also, Total Commander CE works pretty nicely as a replacement for the default file explorer.

Edit:some of these won't work without the fakedll's from LBE installed

Tool was niet meer beschikbaar op zijn site en er wordt verwezen naar onbegrijpelijke Chinese sites waar de tool zou staan.

Verder kreeg ik het werkend met
tool maar niet erg handig, haperend en cripple-ware.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth GPS in Windows CE virtual port

Wat zoekwerk

Vanaf hier krijg het niet werkend. Programma start niet op.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 26-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
*KNIP*

Hier hebben we Vraag & Aanbod voor, linken en/of verwijzen naar je eigen marktplaats-advertentie is niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 26-01-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
ow hahaha excuses FeaR1986. Ik zou dan nog wel even graag vertellen dat ik mijn smartq7 wegdoe en aan het kijken ben naar een Onyx Book met wifi erin. Voor het lezen vind ik de bediening van de smartq7 eigenlijk niet fijn. De knopjes zitten op de verkeerde plek om hem zowel links als rechtshandig te bedienen. Iemand nog andere leuke e-ink alternatieven? De e-ink heeft vooral toegevoegde waarde zodat mijn moeder ermee kan lezen. Ikzelf ben toch nog wel gehecht aan de flexibiliteit van linux. alleen de smartq7 heeft het allemaal nèt niet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Enkele vragen mbt de V5:

1. Heeft de V5 nog steeds GPS?
2. Kan je met de V5 bellen?
3. Heeft de V5 toevallig ook een camera om foto's en video's mee te maken?
4. Welke versie versie van Android komt er met de V5? Android 2.1 heeft namelijk het navigatiesysteem van Google welke wel handig kan zijn in combinatie met de GPS module.

[ Voor 48% gewijzigd door Arcane Apex op 28-01-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dit kon je ook gewoon Googlen, maar:

1. Ook steeds GPS? Nee. Wel GPS via Bluetooth/USB OTG
2. Nee. Wel voip via Wifi.
3. Nee.
4. Er zit geen GPS module in en Android is waardeloos op de V5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
BarôZZa schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:58:
Dit kon je ook gewoon Googlen, maar:

1. Ook steeds GPS? Nee. Wel GPS via Bluetooth/USB OTG
2. Nee. Wel voip via Wifi.
3. Nee.
4. Er zit geen GPS module in en Android is waardeloos op de V5.
5.Waarom is Android waardeloos op de V5?
6. Kan men in plaats van simpelweg zichtbare wifi-netwerken te kiezen om mee te verbinden met het apparaat in Android ook een eigen netwerknaam en wachtoord opgeven voor "onzichtbare" wifi netwerken, zodat men ook daar verbindingen mee kan maken? En hoe zit dat met WinCe en Linux/Ubuntu op de V5?

[ Voor 7% gewijzigd door Arcane Apex op 28-01-2010 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
5. Sloom en geen capacitive touchscreen
6. Geen idee, vast wel. Wifi deed het sowieso niet met Android bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Android onder SmartQ V5 is Wifi (thuis) werkend te krijgen door voor static IP te kiezen (DHCP uit).

Je moet dan wel je router fixeren op uitgifte van een uniek IP bij dat MAC adres.

Naast dat IP-adres moet je GW(router IP), DNS-server IP-adresse invoeren bij Android.

BT is niet werkend te krijgen en veel proggies zijn half japans/chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Mja, eerlijk gezegd geen zin om m'n router en alles te configureren voor het brakke Android.

Wel een review voor de SmartQ V5 gefixt:

Afbeeldingslocatie: http://www.chinesegadgets.net/images/smartq-v5-review.jpg

http://www.chinesegadgets.net/2010/01/30/smartq-v5-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth gps-muis op smartq v5.

werkend!

Paar de muis via het control-panel maak actief en noteer MAC adres

download rar
http://rghost.ru/579274
Zet bt2com.exe op de root van de SD

Start... Run...
Voer in
code:
1
"\Storage Card\BT2COM.EXE"  001bc100a0cf 1 3
in tekstbox

Vervang 001bc100a0cf door het adres van je BT-GPS muis

Niets lijkt te gebeuren, maar nu is com port 3 is nu de GPS port

Wat ik begrijp kan de instructie kan ook in een batch-file worden opgenomen, maar bij mij wordt een .bat file niet herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Heeft Windows CE geen autoexec.bat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen!

Ik heb zojuist een probleem met mijn SmartQ 5 en hoop dat jullie mij van dit
probleem af kunnen helpen..

Ik was bezig met het toetsenbordje rechtsboven in het scherm, ik klikte erop en toen
kon ik kiezen uit : standard - finger - trans, toen heb ik op trans gedrukt en nu is mijn
touchscreen niet helemaal goed meer, ...
als ik dus ergens op druk dan druk ik op iets heel anders!!

Kan iemand mij helpen?

lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
06 posten lijkt me niet echt verstandig.

Kies voor calibrate oid in het menu dat je krijgt door op de powerknop te drukken. Anders firmware er opnieuw opknallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
en jawel, android 2.0 voor op de SmartQ5
(je moet je registreren en ja tis een japanse site, maar mij is het ook gelukt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Kun je het niet even online zetten.... ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Enkele maanden geleden zag ik voor het eerste de Smartq 5 via tweakers en was mede gezien het feit dat ik sinds kort met Linux werk en op mijn werk een mobiele site aan het bouwen ben erg nieuwsgierig en heb er meteen 1 gekocht. Echter na enkele dagen spelen begon ik me net als vele andere zo lees ik op diverse fora te ergeren aan de distro en de traagheid ervan, had geen zin om terug te vallen op WinMo en kon met mijn Touch HD2, IPhone 3GS en Android G1 allemaal een stuk meer en sneller dus vloog de SmartQ de kast in en begon stof te verzamelen.
Nou lag gisteren ochtend mijn vriendin in bed en wou ik toch even de Ubuntu XBMC mediacentre update dus zocht ik naar een VNC client en vond er 1 voor android. Mijn G1 is sinds kort ook in gebruik door mijn vriendin dus zocht ik een ander apparaat en verdomd als het niet waar is, ik vond via deze thread Android voor de SmartQ 5, gedownload, stroom aangehangen, geinstalleerd en tot mijn stomme verbazing werkt het perfect! Het installeren duurde enkele minuten en hij is nu veel "snappier" hij is Nederlands!, hij mailt prima, download alles uit de market, Google Maps werkt vlekkeloos en Divx afspelen gaat net als youtube schitterend! Komt nog bij dat die VNC verbinding ook goed is. Dit is waar ik het ding voor gekocht heb!
zal vandaag nog wat plaatjes/filmpjes posten...

ps heb uit stabiliteits issues de 1.5 versie genomen van 2 feb 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pidgin onder Ubuntu. Foutmelding 'SSL certificate error' met MSN-account

Op te lossen door
export NSS_ALLOW_WEAK_SIGNATURE_ALG=1
in evilvte in te voeren voordat pidgin wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste versie Android en Linux 5.4 voor V5 staat op smartq site. Vooral Android is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Wie heeft er nog meer lange levertijden bij dealextreme? ik heb de v5 4 januari betaald.. nog niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:15
Is misschien wat lang, maar vind het nog niet schrikbarend. Heb ook weleens een bestelling gehad die dik 2 maanden duurde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
roborobbie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:51:
Wie heeft er nog meer lange levertijden bij dealextreme? ik heb de v5 4 januari betaald.. nog niet binnen...
Ik snap sowieso niet waarom je hem via Dealextreme zou halen. Duurt langer en is even duur als AllPMP met verzendkosten.
Toen ik m'n SmartQ 5 bestelde deed ik dat ook eerst bij DealExtreme. Ik geloof dat hij twee weken stond te penden, waarna ik hem maar cancelde. Dat is trouwens wel een groot voordeel. Wanneer je een order cancelt staat het geld binnen notime weer op je paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

SED

hmm, na dik een tweetal weken nu de smartq Q5 binnen gekregen maar al na een paar uur alleen maar een akelig wit scherm.
Kan via de tool geen nieuwe firmware erop rkijgen aangezien de chinese sd tool niet de kaart aan lijkt te kunnen. Volgens het net zou er een versie 1.2 rondzwerven die dat bezwaar niet heeft.
Reset knop heeft geen invloed en dat akelige wit ziet er niet best uit..
Iemand een idee?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
SD tool?

Je moet gewoon de bestanden in de root van je SD kaartje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

BarôZZa schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 01:42:
SD tool?

Je moet gewoon de bestanden in de root van je SD kaartje zetten.
sdtool blijft foutmelding geven.: can not write image file to sd card.
Herfomatteren geeft geen soelaas. Dezelfde fout kom je op internet tegen met als "oplossing"" versie 1.2 van de sdtool te gebruiken maar die links zijn niet geldig meer.
zie deze bijv waar hetzelfde probleem ook besproken wordt in de comments
http://www.jiongtang.com/...-smartq5-and-smartq7.html

dus op zoek naar versie 1.2 of heeft iemand een beter idee?

Update: kom net wat info tegen over het permanent groen ledje..(geen andere kleuren getoond) meer Smartq5 schijnen er last van te hebben. Volledig ontladen zou helpen... dat wordt dus afwachten..

[ Voor 12% gewijzigd door SED op 16-02-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Je hoeft helemaal geen SD tool te gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

BarôZZa schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 03:01:
Je hoeft helemaal geen SD tool te gebruiken |:(
Ook zonder sd tool geen succes.. gewoon smartq5 in root kaartje doe took niks.
Is die SD tool niet nodig voor bootable maken?

Hoe dan ook, het booten lukt helemaal niet alleen maar een akelig wit scherm..

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 19-02-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
hmm ik heb ook een smartq v7 besteld, maar de stekker past niet in het stopcontact hierzo, ook niet met de verloopstekker die is meegeleverd. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Kasj schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:31:
hmm ik heb ook een smartq v7 besteld, maar de stekker past niet in het stopcontact hierzo, ook niet met de verloopstekker die is meegeleverd. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Ander verloopstekkertje gebruiken.
SED schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:17:
[...]

Ook zonder sd tool geen succes.. gewoon smartq5 in root kaartje doe took niks.
Is die SD tool niet nodig voor bootable maken?

Hoe dan ook, het booten lukt helemaal niet alleen maar een akelig wit scherm..
Wat doe je precies? Gewoon SD kaartje erin en aanzetten?

Je moet een knop ingedrukt houden, dan aanzetten/resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Wat jammer dat Android slecht schijnt te werken op de V5! Anders had ik er meteen één besteld!
Ik hou did draadje wel in de gaten, mocht er nog wat vooruitgang komen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Er is een nieuwere versie die wat soepeler schijnt te draaien, wat hardwarematige 2D versnelling voor de GUI.

Maar zelf vind ik het niet echt fijn met een resistive touchscreen. Android is meer gemaakt voor van die drag gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:54:
Er is een nieuwere versie die wat soepeler schijnt te draaien, wat hardwarematige 2D versnelling voor de GUI.

Maar zelf vind ik het niet echt fijn met een resistive touchscreen. Android is meer gemaakt voor van die drag gestures.
Ik vind de touchgevoeligheid ook nog niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik wel een screenprotector, maakt dat verschil?

Gebruiken jullie ook een screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@narozza: natuurlijk probeerde ik alle mogleijk knop combo's maar hij lijkt er niet op te reageen.

Wat de touch betreft, die is inderdaad vrij bereoerd. Traag mist een hoop aanduidigen, enz.. Ik had eigenlijk de hoop dat Android dat beter zou maken omdat het Ubuntu geval niet vooruit te branden is en best instabiel in 800 versie. Soms wel/geen wireless, trage reactie op commando's enz..
Zit daar trouwens verschil in behalve de snelheid?

Wie heeft een idee om te booten.. inmiddels gelujkt om weer in ubuntu te komen maar flashen lujkt niet.
When your SmartQ5's operating system will not boot, please you try to re-install an operating system, specific methods of operation are as follows:
First of all, you download the latest version of the SmartQ5 firmware from the official website, and unzip. Then copy the system firmware to the SD card's root directory, and to the SD card plugged into Q5. In the Q5 off state, would you please hold down the "+" button and plug in the charger, and then observe the lights. When the light becomes orange, you release the "+" keys, Q5 into the firmware upgrade on the state. After the line of precautionary statements will be displayed on the screen, we recommend that clients at this time click "-" key to choose not to retain the system configuration files before, so that the newly installed system will not be affected until the old system. After the system will operate automatically firmware upgrade, firmware upgrade is complete, the system will automatically restart the machine.
Geen optie werk hiervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb sinds vandaag ook een SmartQ5. Leuk dingetje!

Ik kan de lader gebruiken met een reisstekker die ik nog had liggen. Gelukkig accepteert de trafo gewoon 230 volt.

Nu eens proberen om er Android en Mer op te zetten! Iemand ervaringen of tuts die hij mij kan aanraden?

Ik heb Android er Mer erop, maar bij Android reageert het touchscreen bagger en krijg ik niks aan de praat.

Is het zo dat je een SD kaart nodig bent om er Android of Mer op te draaien? Hoe kan ik het beste dual-booten?

En weet iemand hoe je de rechtermuisknop gebruikt? Ik vind het heel irritant dat je die niet kan gebruiken.

Gevonden, klikken en snel op je - of + knop drukken.

Zo wilde ik een andere desktop-achtergrond. Zo heb ik het gedaan:

Met Midori naar www.gnome-look.org
Wallpaper openen
Control-C op de URL van de wallpaper
Control-V in Leafpad
Even #! /bin/bash en wget ervoor zetten
in terminal: chmod +x en ./script.sh
En dan heb ik hem eindelijk gedownload :+

Nu heb ik een ander probleem: Midori accepteert op de 1 of andere manier geen cookies. Als ik wil inloggen op GoT ga ik naar gathering.tweakers.net. Dan moet ik in het menu of Inloggen drukken en m'n gegevens invullen. Nadat ik ben ingelogd zegt hij dat ik dan weer teruggestuurd wordt naar waar ik vandaan kwam, (naar GoT dus) maar dan ben ik weer uitgelogt!

[ Voor 78% gewijzigd door Compizfox op 13-03-2010 10:21 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb er nu Qdroid op, maar deze crasht vlak nadat ik "Qdroid system loading..." te zien krijg.
Laat maar, een sudo chmod -Rv 777 /media/disk-1 heeft het opgelost!

Mer testing 0.17 laad wel, maar na het laden knippert het scherm 1 keer en gaat daarna op zwart. :(
Reinstall gedaan, maar nu logt hij niet in maar krijg ik een inlog promt voor me. Een stukje terug in de output staat "Unknown id: user".

[ Voor 35% gewijzigd door Compizfox op 13-03-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik er over zit te denken een SmartQ v7 te kopen, maar waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe de touch screen te bedienen is met de vingers?

Is het überhaupt te doen met je vingers of heb je perse een pennetje nodig? Is het vergelijkbaar met de Palm die je, mits je nagels hebt, ook met de vingers nog wel kan bedienen ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ubuntu is moeilijk met je vingers te bedienen, omdat de knoppen vaak klein zijn en niet gemaakt zijn voor een MID.
Met je nagels lukt het wel, maar met de stylus is het toch een stuk comfortabeler.

Android gaat wel een stuk makkelijker.

(Ik spreek hier over de Q5 trouwens, maar ik denk dat het bij de Q7 niet veel anders zal zijn)

Hebben er al mensen hier ervaring met screenprotectors? Ik zag deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31522~r.76585803, maar ik vraag me af of het de gevoeligheid van het touchscreen niet beïnvloed en of ie een beetje helder is. Als alle kleuren er flets worden oid zie ik er maar vanaf.

[ Voor 29% gewijzigd door Compizfox op 14-03-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:55:
Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik er over zit te denken een SmartQ v7 te kopen, maar waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe de touch screen te bedienen is met de vingers?

Is het überhaupt te doen met je vingers of heb je perse een pennetje nodig? Is het vergelijkbaar met de Palm die je, mits je nagels hebt, ook met de vingers nog wel kan bedienen ?

Alvast bedankt!
Android is inderdaad redelijk te bedienen met de vingers. Ik gebruik daar nooit de stylus bij. Ik ben overigens voornemens mijn smartq v7 te verkopen. Reden is simpelweg omdat ik toch vooral op mijn netbook blijf werken en de tablet bijna niet beetpak. Deze is dan ook amper gebruikt (4 wkn oud) en nog als nieuw. Gelijk vanaf het begin heb ik er de bijgeleverde screenprotector opgeplakt en ik heb nog een reserve protector. Heb er eventueel ook nog een universele adapter bij i.v.m. de USA stekker. Mail of pm me maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

Wat moet ie kosten ik ben zeeeeeeeeeeer geintereseerd.

ps: kan geen mail of pm van je vinden

[ Voor 27% gewijzigd door migros op 18-03-2010 20:33 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Zet even je direct messages aan via:

http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Dan kun je me een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

thanx bij deze gebeurd

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet iemand hoe je de USB host mode aanzet in Android?

Ik wil hem graag als GPS gebruiken, ik heb hiervoor ook een extere GPS ontvanger (I-GotU), maar in Android staat USB Host mode niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Sinds een paar dagen doet mijn smartq5 het niet meer!
hij was leeg en heb hem daarna opgeladen. als ik hem nu aandoe dan brand er
alleen een groen lampje en verder gebeurt er niets,

ik heb al geprobeerd de firmware er opnieuw op te zetten, maar krijg steeds een upgrade failed!
iemand dit al eens eerder meegemaakt? of tips om dit om te lossen

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zit er een SD-kaart in? Probeer hem dan eens op te starten zonder SD kaart.

Anders zou ik de garantie claimen, als niemand iets anders weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het interne flashgeheugen is dan naar de knoppen, de q5 pleegt zelfmoord als de accu helemaal leeg raakt.
Enige oplossing is om de software op de SD kaart te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:27:
de q5 pleegt zelfmoord als de accu helemaal leeg raakt.
Gaat de Q5 (bijna) altijd kapot als ie leeg raakt!? :? :o

Bedankt voor het waarschuwen dan, daar moet ik op gaan letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:27:
Het interne flashgeheugen is dan naar de knoppen, de q5 pleegt zelfmoord als de accu helemaal leeg raakt.
Enige oplossing is om de software op de SD kaart te installeren.
Oh heb je misschien een linkje naar hoe dat moet? Want mijn Q5 is als een halfjaar buiten gebruik vanwege het zelfde euvel. En garantie heb ik helaas niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je zou ook Android op een kaartje kunnen zetten, werkt ook nog eens veel beter: http://www.mp4nation.net/...iewtopic.php?f=20&t=14930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Oke dat ga ik eens proberen! In welke format moet de andriod partitie gedaan worden ext3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Staat er allemaal in, EXT3 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:52
Dus het klopt dat de smartq (welke versie dan ook) gewoon zijn werkgeheugen "vernietigd" als de batterij helemaal leeg is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens real_FireFly wel ja. Ik ga het iig niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compizfox schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:05:
Weet iemand hoe je de USB host mode aanzet in Android?

Ik wil hem graag als GPS gebruiken, ik heb hiervoor ook een extere GPS ontvanger (I-GotU), maar in Android staat USB Host mode niet aan.
Sorry voor het kicken, maar weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:32:
[...]

Sorry voor het kicken, maar weet iemand of dit mogelijk is?
Als Android de standaard SmartQ5 kernel draait (en dus ook de hhtech_gpio module heeft) kan je in principe via de commandline USB host mode hardwarematig aanzetten:
code:
1
2
3
4
echo 1 > /sys/devices/platform/hhtech_gpio/usbpwr_en
echo 1 > /sys/devices/platform/hhtech_gpio/usbotgdrv_en
modprobe ohci-hcd
modprobe usb-storage

De vraag is alleen nog of Android wel de ohci-hcd (USB host driver) module heeft ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedankt voor je reply!

Ik kan alleen in de terminal geen cijfers invoeren? Hoe komt dit?

Ik heb ook geprobeerd Covia Android Eclair (Dat is de codenaam van Covia 2.0) te installeren, maar die loopt vast bij het opstarten. Covia schijnt wel betere ondersteuning voor de SmartQ5 te hebben, en de market zou ook werken (Werkt ook niet in Qdroid, wat ik nu heb)
Zie ook dit topic: Covia Android op SmartQ5 werkt niet

Wat gegevens:

Model number
smartq

Firmware version
AOSP

Baseband version
Unknown

Kernel version
2.6.31-bfs310-g686fdf9
special@laptop #39

Build number
smartq-eng AOSP MASTER eng.special.20100109.004836 test-keys

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 01-04-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 18:04
Even een vraagje, heeft er hier iemand ervaring met het plaatsen van een Smartq Q5 in de auto?

Het formaat leek mij namelijk best wel geschikt als mediaspeler voor in mijn auto. Alleen weet ik niet of er goede mountings bestaan. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 96% gewijzigd door Heronimo op 07-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geen ervaring, maar bij Dealextreme verkopen ze dacht ik ook van die universele car mounts waar bijna alle 4.3 inch navigatiesystemen - en waarschijnlijk dus ook de SmartQ5 - in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Iemand ervaring met de Chronolytics firmware op de Q5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik verkoop binnenkort mijn laptop en iPhone 3GS (32GB). Deze heb ik destijds ingekocht voor €900,- en €650,-, maar heb inmiddels spijt van de hoge aanschafkosten. Ik verwacht ze te kunnen verkopen voor €600 en €500,-.

Ik denk er echter wel aan om wel een vervanging te gaan kopen hiervoor. Ik wil sowieso binnenkort Linux beter leren kennen, dus ik overweeg zelfs om alsnog een netbookje te gaan kopen, maar dit is ook een heel leuk apparaat. Hij heeft alleen een beetje een klein formaat, waardoor het niet geschikt is als telefoon, mp3speler, e-reader, laptop of tablet.

Waarvoor gebruiken jullie dit ding het meeste? Het apparaat is net iets groter dan een iPhone, dus ik ben bang dat zelfs voor films kijken, het ook niet ideaal zal zijn. Indien iemand zijn SmartQ5 wil verkopen, ontvang ik graag een PB!

[ Voor 4% gewijzigd door chronoz op 15-04-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niet geschikt als telefoon? Het scherm van de Q5 is met 4.3 inch een stuk groter dan de gemiddelde telefoon. Je kunt er niet mee bellen, trouwens.
Als ereader is ie net te klein. Maar nu past hij tenminste in je broekzak.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 15-04-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Comics lezen, videootjes, surfen, remote desktop etc. Allemaal prima te doen op de SmartQ V5. Om te lezen is het qua formaat niet ideaal, dan kan je beter een ereader halen of de V7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Maar is dit nu echt een apparaat dan, waar je 2 uur per dag mee speelt? Zoals bij veel mensen hun iPhone en netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dat ligt aan jezelf. Ik gebruik m'n Android toestel ook niet twee uur per dag en m'n netbook ook niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste