Ik heb sinds kort de Smartq 7 binnen (11 dagen na betaling bij allpmp.com) en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden mee ben. Persoonlijke ervaringen:
-LCD kwaliteit is goed. Ook het touchscreen is een stuk beter dan ik had verwacht, gevoelig genoeg om gewoon met je vingers te bedienen.
-Browsen gaat aardig snel, een stuk sneller dan dat ik gewend was op mn touch pro. Uiteraard niet zo snel als op een pc, maar gewoon acceptabel snel. Google chat werkt in firmware versie 5.0 (werkte niet in 4.0, leuke verrassing)
-Wifi werkt prettig, connect snel en je hoeft eigenlijk niets in te stellen, alleen het wachtwoord.
-UI reageert redelijk snel en ziet er ook goed uit (V5.0 is mooier dan V4.0, maarja.. smaak he

)
-SD kaart van 8gb werkte meteen, geen problemen mee gehad
-Meegeleverde software/games ook prima. Vrij basis allemaal, maar beter dan een lading bloatware die je meekrijgt op menig apparaat.
-Muziek kwaliteit op het speakertje is wel aardig, volume is een beetje matig. Met oordopjes is het goed te doen. Uiteraard is het apparaat veel te groot om als mp3 speler te gebruiken.
minpuntjes:
-Video playback is slecht, in ieder geval met de meegeleverde "smplayer". Ik heb verschillende settings geprobeerd maar er is geen vloeiend beeld uit te krijgen. Nog eens een keertje proberen met wat andere software.
-SD slot is te diep, je moet echt met je stylus je sd kaart erin duwen
-De "kickstand" op de achterkant, die ziet er op youtube filmpjes al zwak uit maar in het echt is het nog erger.
-Soms verschijnt er chinese tekst, maar al het belangrijke is gewoon in het engels.
Kleine tip: Upgrade naar 5.0, er is een duidelijke performance boost, UI is mooier en in 4.0 blijft er een led branden als ie in suspend mode is, in 5.0 gaat ie gewoon uit.