• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 12:08
Ik heb nu wel mappen erop staan. Maar die heb ik er zelf opgezet.

Belangrijk is dat je de SD kaart formatteert en niet gelijk bestanden erop gaat zetten.

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 15:50

Icyzer

Goudvis

oke :)

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Een updatetje: Ik heb firmware versie 4.0 werkend gekregen door een gewone SD kaart te gebruiken ipv een SDHC.

• BarôZZa
Dat schijnt inderdaad ook nog een probleempje te zijn. Wordt de SDHC voor de rest wel goed herkend?

En wat zijn je ervaringen tot nu toe :) ?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 10:18
Daar ben ik ook wel benieuwd naar; ik ben vooral geinteresseerd in het internetten op de SmartQ's.
Gaat dat een beetje lekker?Ik heb een Nokia 5800, maar daarop vind ik het toch nog wel steeds te klein.
Maar mijn laptop is eigenlijk te groot :P

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

De q5 bevalt me tot nu toe goed, vooral v4 is een grote vooruitgang!
men sdhc word wel erkent maar update werkt niet even als de pakket manager.
Maar ik ga hier nog wel een review over schrijven!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Op een ander forum over de Q5 heeft een van de members een engelse versie van winCE gepost, zelf heb ik het nog niet geprobeerd maar ik wil het jullie niet onthouden.
http://www.ill-logix.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=111

Je moet je registreren dus hier de quote van de TS:
quote: Houndx
Here
http://www.houndxphotos.com/q7/test_enWinCE.cab

I compiled Englush mui's in the platform builder trial and packaged them up in to a cab installer. I just installed them on my device and it's nearly all English now, there is still some sporadic Chinese.

Also with the older version of this file that used mui's pulled from CE 4.2, that has been used on the Meizu, people reported that networking no longer functioned. With my mui's it does work. I had to changed from a Mixed g/n environment to G only and I also had to change my WPA2 key to all numbers, but it is working.

Let me know your experiences.

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Ik heb laatst "Lord of the Rings - Fellowship of the Ring" gekeken op de SmartQ en dat ging nog heel behoorlijk.

ViDEO : 785kps
AUDiO : 128kps abr mp3
ASPECT RATiO : 16:9
RESOLUTiON : 576 x 240 [29.970 FPS]
# DiSKS : CD1 [701mb] CD2 [700mb]

Ik denk dat de huidige versie van het OS (dus zonder ondersteuning voor hardware-accelleratie) het moet doen met een max van ongeveer 1000kbps totale bandbreedte. Hogere bitrates trekt hij nu nog gewoon niet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk is een hogere bitrate ook niet nodig. Vergeet niet dat je het op een portable apparaatje afspeelt met een klein schermpje. Het is geen full HD-tv :P

Al wordt het natuurlijk anders als je de video's op je apparaatje op een extern scherm af wilt spelen.

• BarôZZa
Het apparaatje heeft een resolutie van 800x480 he ;) . Dus op zich zou het wel handig zijn als hij wat zwaardere filmpjes zou kunnen draaien. Ook zodat je niks opnieuw hoeft te encoden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat klopt. Recoden is altijd vervelend. Ik had overigens nog niet naar de resolutie gekeken. Dan is een hogere bitrate inderdaad wel zo prettig.

Ik weet overigens niet of een ander OS het wellicht beter zou doen?

• BarôZZa
Het schijnt onder WinCE en Mer wat vloeiender te gaan en het apparaatje zou hardwarematige decoding moeten ondersteunen. Hopelijk in de volgende versie.
Voor mij persoonlijk is het niet echt een punt, aangezien ik niet eens grote SD kaartjes heb.

• Exploited
BarôZZa schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:07:
Het schijnt onder WinCE en Mer wat vloeiender te gaan en het apparaatje zou hardwarematige decoding moeten ondersteunen. Hopelijk in de volgende versie.
Voor mij persoonlijk is het niet echt een punt, aangezien ik niet eens grote SD kaartjes heb.
Het apparaat heeft wel hardwarematige decoding, maar het OS dus (nog) niet. Voorlopig moeten we het dus even zonder doen.

• BarôZZa
En bij deze mijn review voor de SmartQ 5.

Videootje met wat apps:

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

leuke video, heb jij die gemaakt?
wat is dat stukje met windows vista? is dat die remote desktop?
zou je mischien een filmpje kunnen maken waarin je laat zien hoe dat werkt, want mij lukt het niet..

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
EDIT: Al opgelost _/-\o_

Ik heb een probleempje: mijn linux versie is een beetje corrupt geworden vanwege de rotate tool(vraag me niet waarom). Nu probeer ik weer een schone 4.0 firmware erop te zitten maar hij wil niet updaten. Als ik gewoon die image op mijn sd kaart zet, die in mijn smart q7 stop en dan de + inhoud en dan de oplader erin dan gaat het oranje lampje wel aan maar daarna wordt hij gelijk weer rood. Dan weer zwart dan weer oranje en rood. Leuk geknipper maar updaten doet hij niet. De sd updater tool wordt ik ook niet wijs van. Mijn sd kaart is gewoon netjes als fat32 geformateert. Maakt de cluster grote trouwens nog uit?

• BarôZZa
Is hij helemaal opgeladen? En heb je de reset button al eens aangeraakt?

SD updater tool heb ik niet gebruikt. Clustergrootte had ik op standaard staan en het bestandje in de root gezet.
Icyzer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:59:
leuke video, heb jij die gemaakt?
wat is dat stukje met windows vista? is dat die remote desktop?
zou je mischien een filmpje kunnen maken waarin je laat zien hoe dat werkt, want mij lukt het niet..
Filmpje zelf gemaakt ja :) (Nederlandse Vista ;) )

Je moet ff googlen naar hoe je de repositories aanpast van de SmartQ 5.

Daarna kan je Remote Desktop Client installeren door in evilvte het volgende te typen:

sudo apt-get install rdesktop

En dan staat hij onder je internet applicaties.

[Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 27-08-2009 21:54]

• bazzzzzz
Bedankt! Nog maar weer een keer de sd kaart formatteren deed het hem:)

Ik heb trouwens mijn windows CE licentie besteld:D hopen dat die morgen gelijk al verwerkt wordt

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:56
@bazzzzzz, Kan ik opmaken dat je de Windows CE licentie los moet kopen?

• bazzzzzz
klopt helemaal:

hier staat het allemaal uitgelegd plus een link naar de bijbehorende webshop(kosten $15)
http://www.jiongtang.com/fourm/viewtopic.php?f=17&t=640

en hier kan je hem ook kopen maar dan voor 10 dollar
http://www.eletroworld.cn/

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

<knip>

[Voor 93% gewijzigd door Icyzer op 27-08-2009 22:21]

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

BarôZZa schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:51:

Je moet ff googlen naar hoe je de repositories aanpast van de SmartQ 5.

Daarna kan je Remote Desktop Client installeren door in evilvte het volgende te typen:

sudo apt-get install rdesktop

En dan staat hij onder je internet applicaties.
dat heb ik al gedaan, maar dan moet ik een ip/iets invullen en er gebeurd niks.
maar ik kan er niks van vinden op google, dat helpt

ik heb al gedaan:
gecheckt of vista remote acces open heeft staan
ip van vista machine opgezocht en ingevult

@bazzzz: is het dezelfde sd kaart als de eerste keer dat je updatete?

[Voor 5% gewijzigd door Icyzer op 27-08-2009 22:22]

• BarôZZa
Ik ben ook wel benieuwd naar de WinCE ervaringen, zeker in combinatie met DreamScene dat er behoorlijk gelikt uitziet:

http://www.jiongtang.com/...v2-0-with-dreamscene.html

• BarôZZa
Icyzer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

dat heb ik al gedaan, maar dan moet ik een ip/iets invullen en er gebeurd niks.
maar ik kan er niks van vinden op google, dat helpt

ik heb al gedaan:
gecheckt of vista remote acces open heeft staan
ip van vista machine opgezocht en ingevult
Je moet in Vista 'Hulp op afstand' aanvinken en daaronder 'Verbindingen met computers toestaan, ongeacht de versie van Extern bureaublad' selecteren.

Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all
en dan ipv4-adres nemen.

Dan zou het prima moeten werken via wifi.

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

ik heb een engelse vista en heb allow remote assistance connections to this computer aan gevinkt, maar niks in de richting van die tweede optie...

ik lees net dat remote desktop alleen op vista bussiness of ultimate werkt

[Voor 21% gewijzigd door Icyzer op 27-08-2009 23:55]

• bazzzzzz
Icyzer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:20:
[...]@bazzzz: is het dezelfde sd kaart als de eerste keer dat je updatete?
Jep het is dezelfde sd kaart. Ik heb 2 mogelijke oorzaken: eerst hete de sd kaart "smartq7". En de andere oorzaak is de clustergrote. ook bij de 1e poging was de kaart namelijk al netjes als fat32 geformatteerd.

De voor mij werkende manier is dus:

SD update tool(naja de toepassing zelf heet: SD card fusing tool) in de root van de geformatteerde sd kaart gezet. Het programma uitgevoerd. Toen de image van de 4.0 linux op de sd kaart gezet. (kan zijn dat ik toen nog een keer de sd update tool gedraaid heb). Toen de SD uit mijn laptop in in mijn smartq7(die toen uitstond). Daarna de functie knop inhouden en dan de oplader erin stoppen. Nu werd het lichtje gelijk oranje en even later werd er gevraagd of ik wou updaten

Als windows CE het doet zal ik zorgen voor ook een mooi filmpje :) Dat dreamscene ziet er trouwens erg leuk uit maar meer dan een opgelikte screensaver is het niet. Ik ben zelf wel benieuwd naar de game ervaring(kheb al screenshots gezien van Heroes op de q7) maaaaaaaar tzt zal ik daar ook nog wel over vertellen:P

@BaroZZa heb je trouwens interesse in extra info voor in de startpost? Als het goed is heb ik namelijk volgende week nog wel wat tijd over om wat informatie te bundelen

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

http://www.progz.nl/weblo...emium-remote-desktop.html
http://www.unet.fi/fransb...on-on-vista-home-premium/
dit was de oplossing voor mijn remote desktop probleem
OH GOD, mijn password klopt niet ofzo... zucht
opgelost, als inlog naam moet je naamvanjepc\usernaam invullen. dus:
username: pcpiet\piet

[Voor 26% gewijzigd door Icyzer op 28-08-2009 01:01]

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01 17:27
Hallo, ik ben ook geïnteresseerd in dit apparaatje maar ik heb natuurlijk een paar vragen voordat ik 'm koop.
- is de kans dat fatsoenlijk video's afspelen in de toekomst verbetert? Ik ben alleen maar van plan wat TV afleveringen van 350MB erop te kijken.. En nu is dus mijn volgende vraag, ondersteunt een player voor deze PMP toevallig ondertiteling?

• bazzzzzz
echt een goed antwoord heb ik niet maar toch:

Met de standaard linux kan je redelijk fatsoenlijk films draaien. Maar echt enorm soepel gaat het niet. Ook weer uit fullscreen mode komen is een enorm gedoe. Maar dit is met de standaard speler. Enige films die ik getest heb is een ice age 3 in 3g formaat.

Ga je dan voor een update in de vorm van windows CE 6.0 dan schijnt alles veel soepeler te draaien. Nadeel is dat CE voor de smart q5 en q7 eigenlijk alleen nog maar in het chinese is. Er zwerven wel vertaal cab's rond maar echt geweldig zijn die niet. De prestaties van de smart q5/q7 schijnt wel heerlijk te zijn.

Volgende week vrijdag dan krijg ik mijn licentie voor winCE dus dan kan ik je er meer over vertellen en als je een download link aanlevert dan kan ik wel ff een youtube film posten van hoe het draait op de q7.

Maar nogmaals als je gewoon een PMP wilt dan kan je waarschijnlijk beter een ander apparaat kopen, de smart q5/q7 zijn hier niet echt voor ontworpen ook al kunnen ze het best redelijk/fatsoenlijk aan.

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Waarom is CE eigenlijk niet gratis, want waarschijnlijk krijgen toekomstige q5's het er wel gewoon bij geleverd?

• bazzzzzz
Het is 10 of 15 dollar afhankelijk van waar je het besteld, dus dat is het probleem niet. En er zijn inderdaad webshops die gewoon gelijk met wince licentie verkopen. Kost je wel 30 dollar meer dan dat je het zelf doet.......

• bazzzzzz
Vandaag kreeg ik via de mail mijn wince licentie:D En jongens ik moet zeggen het bevalt enorm goed. Software ben ik nog aan het zoeken(readers voor excel, word, powerpoint enzo zijn geen probleem. Een soort van openoffice heb ik ook al, ik ben alleen wanhopig op zoek naar outlook zodat ik die kan sychroniseren met de outlook op mijn touch diamond)

Verder films spelen heel mooi vloeiend af. Internet explorer vind ik maar sloom werken. Midori werkt veel sneller. De vertaling cab valt me enorm mee. Bepaalde dingen in bijvoorbeeld het start menu waren wel chinees maar kan je simpel aanpassen via rechtermuisknop rename. Enige chinese dingen zijn: Helderheid aanpassings app, keyboard icoontje rechtsonderin. En als je af wil sluiten de bevestigging is in het chinees. Al met al enorm acceptabel.

Als er animo is voor filmpjes moet je het maar even roepen. Vragen mogen natuurlijk ook gesteld worden. Maar al met al vind ik het 15 dollar goed besteed aan winCE :) :) :)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
bazzzzzz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:45:
Als er animo is voor filmpjes moet je het maar even roepen. Vragen mogen natuurlijk ook gesteld worden. Maar al met al vind ik het 15 dollar goed besteed aan winCE :) :) :)
Een filmpje lijkt me wel leuk :) is er geen alternatieve browser voor wince? en hoe zit het verder met de beschikbaarheid software want ik kan maar weinig vinden eigenlijk.

Anoniem: 215125

Vandaag ook mijn SmartQ5 besteld. Ik wil deze gebruiken als agenda.

Heeft iemand al Android geprobeert. Is er nog een probleem met de Wifi.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
mooi aparaatje, zit er sterk over te denken er 1 te bestellen.

vraag me 2 dingen af

op geekstuff4you.com staat een SmartQ 5 met Android, is te pre orderen, zou dit echt zijn?
ik zie zo 123 niks op smartdevices.cn.com, lijkt me dat ze zoiets wel op de frontpage zouden zetten?
aan de andere kant, er is al een niet officiele (toch?) versie van Android

gezien het feit dat ze, nadat het apparaat op de markt is gekomen, een wince firmware hebben uitgebracht en er komt inderdaad een Android versie, wellicht komt er dan ook een Android firmware voor bestaande toestellen?

tis nogal wat giswerk vrees ik, maar ik vraag me af of ik er nu vast een kan bestellen en dan naderhand Android erop zetten. heb erg veel zin in zo'n SmartQ 5 :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• bazzzzzz
android is geen enkel probleem: wifi is inmiddels gefixt:

http://www.jiongtang.com/fourm/viewtopic.php?f=17&t=672

Je moet wel even ondescheid maken tussen alle firware versies. De standaard linux en winCE worden officeel ondersteund(winCE alleen in het chinees) Android en Mer worden gemaakt/aangepast door fanatieke gebruikes. Bij mer zelfs een heel development team.

Later vandaag zal ik ff een filmpje neerzetten hoe je je smartq kan updaten naar een andere firmware(mijn geval winCE)

EDIT bij deze het beloofde filmpje+links:

kwaliteit is niet geweldig maar het is duidelijk lijkt mij zo. Iemand die in het filmpje wil knippen om het zo wat korter te maken mag mij mailen ;)

eletroworld.cn (wince licence kopen)
Andere shop voor wince licence(hier heb ik besteld)
Site van de fabrikant hier kan je winCE downloaden. Let op dat je duidelijk kiest voor smartq5 of Q7
cab file om wince naar engels te vertalen

Link naar ARM software(zou dus moeten draaien op de smartQ zelf neit getest)
user guide voor de smartq7 en q5 in het engels

En tenslotte het 2e filmpje: (bij view even rotate 180 aanklikken)

[Voor 64% gewijzigd door bazzzzzz op 03-09-2009 16:26]

• real_FireFly
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01-2020
Heeft iemand al geprobeerd of een UMTS stick werkt op de SmartQ5?
Ik heb een Vodafone stick (ZTE K3520-z), maar onder x86 Ubuntu (9.04) werkt dat ding nogal onbetrouwbaar. Voor zover ik weet is het ding hetzelfde als en Huawei E169, die zou moeten werken, maar als hij net zo onbetrouwbaar is als onder x86 Ubuntu dan schiet 't niet op.

• bazzzzzz
sinds gister is wince 6.0 V2.0 uit:D

http://www.smartdevices.c...martQ7/200909/03-769.html

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 07:30
Ik heb nu ook de 7" versie in bestelling staan...

Kan ik ook mijn gadget fetish weer een tijdje bevredigd houden hopelijk....

Een vraag of iemand iets wil testen voor mij, maar ik ben bang dat het niet gaat werken, maar ik zou graag desktop recording willen doen (wiskunde leraar ik gebruik tablet om dingen uit te leggen)..
http://album.hamoen.biz
http://master.hamoeb.biz
(Voor de geïnteresseerden)

Iemand zin om dit te proberen voor mij ;)

Hoe makkelijk is het om verschillende besturingssystemen te proberen? En welke hebben jullie geprobeerd en welke heeft de voorkeur?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 17:10
Dit apparaatje ziet er erg nice uit!

Welke programma's gebruiken jullie voor het alledaagse werk hierop?
Ik ben een complete Unix newbie, dus ik weet niet zoveel erover, is het mogelijk om gewoon elke Linux app the installeren op dit apparaat? Is het bijvoorbeeld mogelijk om Fennec e.d. hierop aan de praat te krijgen? Of Aircrack-ng/Airolib-ng?

Ik begrijp dat mensen ook al Android aan de praat hebben gekregen en dat er eind deze maand mogelijk een officiele Android versie uitkomt.

En ik zat te zoeken naar de Flash support onder Linux, en begrijp dat deze nogal slecht is, het is dus totaal niet mogelijk om bijv. Youtube filmpjes hierop te bekijken?

"Adobe heeft op Mobile World Congress in Barcelona aangekondigd dat Flash Player 10 beschikbaar komt op Android, Windows Mobile, Nokia S60/Symbian en de nieuwe Palm-telefoons."

Bericht van februari dit jaar, recentere ontwikkelingen heb ik nog niet gevonden...

• Exploited
Het is nog even wachten, maar de ARM-versie van Flash (voor YouTube) is aangekondigd voor November. Deze zou dan ook moeten draaien op de SmartQ. Overigens werkt de meegeleverde Midori-browser wel heel erg goed hoor. Full-screen 800x480 en met hele simpele knopjes voor "vergroten" en "verkleinen" maken dat je bijna iedere webpagina goed kan lezen/openen.

Naast webbrowsen (nieuws-sites, contactsites, informatie-sites) is ook MSN/Yahoo/AOL al standaard meegeleverd. Ook lees ik er veel audioboeken, PDFjes en stripboeken op (voor dat laatste heb ik wel Comix geinstalleerd). En natuurlijk video-films en TV-series. Voor het overgrote deel hoef je het niet te re-encoden. Hij kan, zelfs met de beperkte kwaliteit van de software, al tot 1000kbps goed afspelen. Hogere bitrates moet je even omcoden, maar dat geeft verder dan ook geen enkel probleem.

• bazzzzzz
phamoen schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:21:

Iemand zin om dit te proberen voor mij ;)

Hoe makkelijk is het om verschillende besturingssystemen te proberen? En welke hebben jullie geprobeerd en welke heeft de voorkeur?
@phamoen: Wat wil je doen? Die .swf filmpjes afspelen op de Q7? Of wil je via remote desktop het beeld op de q7 zien? Zet het er maar even duidelijk neer dan heb ik misschien morgenmiddag nog wel ff tijd om te klooien

2e punt: Hierboven staat een filmpje hoe ik winCE op de q7 installeer.(naja feitelijk creeer je een dualboot setup van de standaar linux en een ander besturingssysteem. Ik heb mensen het ook al zien doen met 4 besturingssystemen maar dan moet je je sd kaartje een beetje ingewikkeld formatteren maar daar zijn al hele goede (engelstalige) how-to's voor. Een nieuwe winCE installatie doe ik in 15 minuten. Dat is 10 minuten om de software over te zetten en 5 minuten om alle instellingen weer lekker te zetten(wifi, lettertype, browsergeschiedenis)
quote: Exploited
En natuurlijk video-films en TV-series. Voor het overgrote deel hoef je het niet te re-encoden. Hij kan, zelfs met de beperkte kwaliteit van de software, al tot 1000kbps goed afspelen. Hogere bitrates moet je even omcoden, maar dat geeft verder dan ook geen enkel probleem.
Als ik even aan mag vullen: pdf'jes gaan echt heerlijk onder de standaard linux. Films kijken gaat echt 10 keer fijner onder winCE. Veel vloeiender, geen problemen om uit fullscreen te komen. Het filmpje start veel sneller op, alleen daarvoor is het het al waard om een winCE licentie aan te schaffen!
real_FireFly schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:16:
Heeft iemand al geprobeerd of een UMTS stick werkt op de SmartQ5?
Ik heb een Vodafone stick (ZTE K3520-z), maar onder x86 Ubuntu (9.04) werkt dat ding nogal onbetrouwbaar. Voor zover ik weet is het ding hetzelfde als en Huawei E169, die zou moeten werken, maar als hij net zo onbetrouwbaar is als onder x86 Ubuntu dan schiet 't niet op.
@real_FireFly: Probeer het eens onder winCE v2! winCe versie 1 kon ik telkens maar een kwartiertje mee internetten dan gebeurde er rare dingen. Onder v2 gaat alles automatisch goed! Linux vond mijn wpa2 niet leuk maarja dat probleem heb je niet met een hdspa stickje:P

[Voor 19% gewijzigd door bazzzzzz op 06-09-2009 23:07]

• JarlSX
mijn SmartQ 5 gaat morgen binnenkomen als het goed is.

heb de WinCE 2.0 firmware al gedownload
nu zie ik bij dealextreme een WinCE licentie, voor $18,90
ik neem aan dat die werkt met de 2.0 WinCE?

• bazzzzzz
jep werkt prima!(heb het zelf draaiend op een Q7) Enne bij DX heb ik nog nooi de licentie gezien. Ik kan jiongtang aanraden

http://www.jiongtang.com/shop/

kost daar 18 dollar en je krijgt de licence file gewoon netjes via de mail en betalen kan met paypal

EDIT: op een of andere rara manier worden de licenties steeds duurder. Ze begonnen op 10 dollar toen 15 dollar en nu alweer 18..... iemand een verklaring?

[Voor 23% gewijzigd door bazzzzzz op 06-09-2009 23:17]

• Sefyu
Prijs afstemmen op de vraag!

• phamoen
Ik heb een tablet pc gebruiktom videoopnames te maken van me desktop terwijl ik in windows journal sommen aan het uitleggen was.

Ik vroeg me af of ik op de smartq dit ook kon doen. op www.screentoaster.com werkt dat 'in' je browser en die heeft ook een linux variant van de 'plug-in' die je nodig hebt.
Op mijn tablet pc heb ik o.a. gebruik gemaakt van Jing (maar daar is geen linux versie voor) of camstudio (opensource).
Dit steunt allemaal nogal zwaar op flash dus dat zal wel lastig worden?
Ik dacht trouwens dat ik ergens op internet las dat iemand youtube al wel aan de praat had op zijn SmartQ.

Kortom ik wil schrijven in een soort windows journal achtig iets (Xournal bijvoorbeeld) en dat opnemen bij voorkeur met geluid.. (maar dan vraag ik nogal wat ben ik bang)..

• real_FireFly
bazzzzzz schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:46:

@real_FireFly: Probeer het eens onder winCE v2! winCe versie 1 kon ik telkens maar een kwartiertje mee internetten dan gebeurde er rare dingen. Onder v2 gaat alles automatisch goed! Linux vond mijn wpa2 niet leuk maarja dat probleem heb je niet met een hdspa stickje:P
Ik heb het ding (nog?) niet gekocht hoor :P
Belangrijkste wat ik wil is op internet kunnen met een UMTS stick, maar ik vrees dat al die UMTS/HSDPA stickjes allemaal zo kansloos in elkaar zitten.

• bazzzzzz
phamoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:15:
Ik heb een tablet pc gebruiktom videoopnames te maken van me desktop terwijl ik in windows journal sommen aan het uitleggen was.
Waarom gebruik je niet gewoon die desktop pc om alles op te nemen? Is dat niet veel makkelijker?

• JarlSX
hmmm, kan ie niet opladen via de usb kabel? had ik eigenlijk wel verwacht.

• bazzzzzz
@JarlSX opladen via usb kan prima! Tenminste een usb voeding dan. Het probleem is namelijk dat het apparaat 1,5A schijnt te trekken(niet zelf gemeten) En je usb poort van je computer kan maximaal 0,5A geven.

Ik heb zelf gewoon ff een stekkertje gefixt zodat ik via mijn 3A usb voeding gewoon op kan laden ;)

• JarlSX
ow dat is zonde, op kunnen laden via de pc is wel zo makkelijk

verklaart gelijk waarom ook de USB oplader van mijn motorola telefoon niks doet, die is ook maar 500mAh
even kijken in de stad of ik een zwaardere kan vinden, ding wat erbij geleverd wordt heeft uiteraard geen euro stekker

• Sefyu
Heeft iemand al geprobeerd zelf een battery pack te maken?
4 x 1.2V(bijna hetzelfde als de 5V van USB) AAA batterij met een USB plug eraan?

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:05
Ik heb zelf (nog) geen SmartQ, maar als laden via USB kan via een computer, dan kan het ook via een USB lader. Dat de originele lader 1,5A levert en een USB poort maar 0,5A zou niet uit moeten maken, het laden duurt dan gewoon 3x zo lang. Mijn telefoon laadt alleen maar via USB, met de oplader gaat het 2 tot 3x zo snel als via een USB poort op mijn laptop, gewoon omdat de lader meer stroom kan leveren dan de laptop.

Dus als de SmartQ kan laden via een USB poort, dan zou het moeten kunnen met elke 5V bron op een USB stekkertje. Als de SmartQ niet laadt als hij verbonden is met een PC met een USB kabel, dan is laden via USB gewoon niet mogelijk. De originele lader wordt ook aangesloten op een ander plugje dan de USB, dus misschien is alleen laden via dat plugje mogelijk. Misschien dat een eigenaar van een SmartQ hier antwoordt op heeft: laad de accu van een SmartQ op als hij via USB is aangesloten op een computer?

• bazzzzzz
oke ik probeer het even iets duidelijker uit te leggen:

De smart q7 laad niet op als hij via de meegeleverde usb kabel aangesloten is op de pc.

Opladen doe je via de voedingsplug. Mbv de meegeleverde adapter. Maar de voedingsplug werkt gewoon op 5 volt. Dus als je zelf een kabeltje maakt/koopt om van de voedingsplug naar usb te komen dan kan je je smartQ opladen via een usb poort(die geeft immers gewoon 5 volt!)

Bij sommige computers zal het inderdaad gewoon goed gaan als je via 1 enkele usb poort oplaad en die usb poort zal dan gewoon braaf zijn maximum(500mA) leveren. Maar er is ook een kans dat je je usb poort overbelast en mogelijk molt........Daarom rade ik ook gewoon een usb voeding aan om te gebruiken ipv een pc. dit ding is werkelijk waar ideaal:

typ op ebay maar even "ac to 5 usb" in. prijs is rond de 15 euro inclusief verzenden, adapter kan mag 3A leveren en je krijgt gelijk verwisselbare stekkers erbij. Op het plaatje staat de UK stekker erop geschoven maar die kan je er gewoon afhalen en verwisselen voor een EU(en dus NL) stekker

@JarlSX waarom koop je niet gewoon een verloopstekker in plaats van een hele nieuwe adapter?

[Voor 4% gewijzigd door bazzzzzz op 08-09-2009 13:04. Reden: 22 dollar in 15 euro verandert]

• phamoen
bazzzzzz schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:38:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon die desktop pc om alles op te nemen? Is dat niet veel makkelijker?
Dat doe ik ook wel, maar als docent sjees je lokaal in lokaal uit etc... en daarom is iets ultra portables wat ik gewoon in me tas kan gooien en overal op kan werken (met bijbehorend batterylife) ideaal...

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:05
bazzzzzz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:02:
De smart q7 laad niet op als hij via de meegeleverde usb kabel aangesloten is op de pc.
Ah, nu snap ik het, ik dacht / hoopte dat dit wel zo zou zijn. Jammer maar helaas :(
@JarlSX waarom koop je niet gewoon een verloopstekker in plaats van een hele nieuwe adapter?
Waar kun je zo'n verloopstekker halen? Ik kan alleen reisstekkers vinden voor NL-apparaten in buitenlandse stopcontacten, en niet voor buitenlandse apparaten in Nederlandse stopcontacten :(

EDIT: ik denk dat ik een oplossing gevonden heb: DealExtreme: Flat to Round Power Plug Convertor. Iemand ervaring met deze plug?

[Voor 53% gewijzigd door TweakPino op 08-09-2009 19:00]

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij sommige computers zal het inderdaad gewoon goed gaan als je via 1 enkele usb poort oplaad en die usb poort zal dan gewoon braaf zijn maximum(500mA) leveren. Maar er is ook een kans dat je je usb poort overbelast en mogelijk molt........Daarom rade ik ook gewoon een usb voeding aan om te gebruiken ipv een pc. dit ding is werkelijk waar ideaal:
Houd er wel rekening mee dat een USB apparaat dat er niet om vraag geen 500mA mag trekken. Alle USB apparaten die gebruik willen maken van de 500mA mogelijkheid mogen in den beginne alleen maar 100mA trekken. Ga er dus niet van uit dat zo maar 1,5A uit de USB poort trekken goed is voor je apparatuur.

• JarlSX
duidelijk.

dan ga ik dus de oplaadplug van de bijgeleverde adapter, overzetten naar de 1Ah usb lader die ik vanmiddag gekocht heb. want je kan dus gewoon niet laden via de usb aansluiting van de smartq, dat moet gewoon via de power aansluiting

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
interessant apparaat... als ik het eerder gezien had dan was dit misschien the way to go. Ik heb echter gister een psr-600 besteld. Mocht die niet bevallen kan ik tenminste ergens op terugvallen :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02
Heb zaterdag een Smartq7 besteld bij allpmp om .cbr bestanden op te kijken en wat oude adventures af te stoffen maar van de binnen 9 uur verzonden claim komt bij allpmp in ieder geval niets terecht in het weekend. -O-

"Better ask questions before you shoot"

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 11:47
Ik kwam bij dealextreme de smartq5 (7 vind ik net te groot) tegen. Nu wil ik graag een computertje voor in de auto en daar lijkt me dit een prachtig ding voor. Alleen een 4,3" scherm met een 800 x 600 resolutie dat lijkt me moeilijk te bedienen/ te pielerig. Is er een fatsoenlijk programma die zo opgezet is om dat makkelijk te kunnen? Het gaat voornamelijk om het afspelen van mp3's en navigatie. Ik weet dat je dat er allemaal op kan installeren het gaat dus puur om het feit of het makkelijk te bedienen is met grote knoppen. Ik las dat ook android erop draait en volgens mij ondersteund dat OS nog geen andere resoluties dan 320x480, dus misschien dat dat wat is maar of dat dan volledig werkt met blauwtand en wifi..? Anders moet ik meer aan zoiets gaan denken, ook mooi maar onder andere geen wifi en usb OTG.

-=-

• Tonkey
  • Laatst online: 20:01
TweakPino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:43:

EDIT: ik denk dat ik een oplossing gevonden heb: DealExtreme: Flat to Round Power Plug Convertor. Iemand ervaring met deze plug?
Heb hem ook, werkt perfect! Zit stevig vast, wat ik belangrijk vind ;)
Gebruik die inmiddels een jaar ongeveer (icm import iphone). Niets mis mee

• bazzzzzz
Kiezel schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:44:
Ik kwam bij dealextreme de smartq5 (7 vind ik net te groot) tegen. Nu wil ik graag een computertje voor in de auto en daar lijkt me dit een prachtig ding voor. Alleen een 4,3" scherm met een 800 x 600 resolutie dat lijkt me moeilijk te bedienen/ te pielerig. Is er een fatsoenlijk programma die zo opgezet is om dat makkelijk te kunnen? Het gaat voornamelijk om het afspelen van mp3's en navigatie. Ik weet dat je dat er allemaal op kan installeren het gaat dus puur om het feit of het makkelijk te bedienen is met grote knoppen. Ik las dat ook android erop draait en volgens mij ondersteund dat OS nog geen andere resoluties dan 320x480, dus misschien dat dat wat is maar of dat dan volledig werkt met blauwtand en wifi..? Anders moet ik meer aan zoiets gaan denken, ook mooi maar onder andere geen wifi en usb OTG.
Houd er even rekening mee dat bijv de windows mobile versie van tomtom niet zomaar draait....Op een engels forum heeft al wel iemand Igo draaien las ik laatst maar ik wie niet hoe hij dat werkend heeft gekregen. Mocht je een navigatieprogrammatje hebben gevonden waarvan je zeker bent dat die werkt pm mij dan even dan kan ik het wel ff testen op mijn Q7

@chocovla allpmp heb ik allemaal slechte berichten over gehoord qua levertijd(vooral in het begin van de smart q5 en q7) Dan vind ik DX toch een beter alternatief......

• BarôZZa
DX is dramatisch qua levertijden.

Mijn SmartQ5 stond daar een week op pending (zogenaamd op voorraad). Cancel order, besteld bij allpmp en paar uur later verzonden.

• Chocovla
BarôZZa schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:24:
DX is dramatisch qua levertijden.

Mijn SmartQ5 stond daar een week op pending (zogenaamd op voorraad). Cancel order, besteld bij allpmp en paar uur later verzonden.
Mijn ervaring is bij allpmp dus weer anders. Volgens de site op voorraad (verzending binnen 9 uur) maar nog niets gezien. Ook staat mijn order nog op unpaid terwijl ik toch echt heb betaald met paypal. Ook op mail/contactformulier geen antwoord. Geef ze nog tot vrijdag dan vorder ik mijn geld terug bij Paypal. Erg jammer want ik wilde het graag deze week binnen hebben (daarom ook voor duurdere shipping betaald) omdat ik het mee wilde hebben tijdens een lange vliegreis en aardig wat ingescande comics op een sd card klaar heb liggen.

• Kiezel
bazzzzzz schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:39:
[...]

Houd er even rekening mee dat bijv de windows mobile versie van tomtom niet zomaar draait....
Nee dat klopt maar als ik het goed heb kan je er wel windows CE 6 op draaien als je een licentie van 16 dollar aanvraagt. dus dan zou wel gewoon moeten werken. Tenminste volgens dit wel

-=-

Anoniem: 183559

Kan je op Windows CE programma's installeren die bijvoorbeeld voor windows xp zijn gemaakt? Zoals Adobe Digital Editions, zou wel ideaal zijn...

• Kiezel
Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:40:
Kan je op Windows CE programma's installeren die bijvoorbeeld voor windows xp zijn gemaakt? Zoals Adobe Digital Editions, zou wel ideaal zijn...
Dat zou wel ideaal zijn maar dat gaat niet helaas.

-=-

• justice strike
Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:40:
nee dat kan niet.

• Kiezel
Is er iemand die kan testen of als je op een smartq5 de scherm resolutie veranderd naar bijvoorbeeld 480*320 ( ik weet niet of 400*240 mogelijk is, een beetje rare resolutie) de programma's ook daadwerkelijk makkelijk met de hand te bedienen zijn. Ik weet niet of dat met het ubuntu OS kan. Met Windows CE 5 kan het wel maar daar is een reboot voor nodig, CE 6 kan het dynamisch. Tevens ben ik benieuwd of het er dan nog een beetje uit ziet. thnx!

-=-

• JarlSX
ik zit nog steeds op een goede tutorial te wachten die uitlegt hoe je Android installeert

on the other hand, denk ik niet dat ik dit apparaat heel lang zal gebruiken, ben inmiddels zo gewend aan het capacitive scherm van mijn Magic, ik denk dat ik dan liever een Android MID wil met capacitive scherm

• Kiezel
JarlSX schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:50:
ik zit nog steeds op een goede tutorial te wachten die uitlegt hoe je Android installeert

on the other hand, denk ik niet dat ik dit apparaat heel lang zal gebruiken, ben inmiddels zo gewend aan het capacitive scherm van mijn Magic, ik denk dat ik dan liever een Android MID wil met capacitive scherm
Voor android install zie http://www.jiongtang.com/fourm/viewtopic.php?f=28&t=706. Om de hele uitleg te zien/ android image moet je ff registreren. Kan je mij misschien helpen met de voorgaande vraag :*)?

edit:
nog 1: http://www.jiongtang.com/blog/html/smartq5/android-ii.html

[Voor 5% gewijzigd door Kiezel op 17-09-2009 13:34]

-=-

• bazzzzzz
@kiezel De reden dat je geen antwoord krijgt is simpel: in de standaard wince van de smartq zit geen optie om je beeldscherminstellingen te wijziggen. Als je op andere smartq forums even zoekt dan zie je dan er een programmatje bestaat "LBE launcher" daarmee kan je wel weer spellen op een andere resolutie open(tenminste je kan andere resoluties aanvinken, dit programma heb ik zelf echter nog nooit gebruikt)

Verder snap ik niet waarom je naar een lagere resolutie wilt...Als je er een app voor hebt gevonden wil ik het wel even testen om mijn smartq7

• Kiezel
bedankt bazzzz, dat lijkt wel iets te zijn idd. De reden dat ik de resolutie wil veranderen is dat het apparaat in de auto als mp3 speler en routeplanner wil gebruiken. Het lijkt me dat de meeste software met een resolutie van 800x480 op een 4,3" scherm te pielerig is om met de vingers te bedienen. Corrigeer me vooral als ik het fout heb. Ik had ergens gevonden dat het mogelijk was om dat te veranderen, omdat win CE 6 dynamisch aan te passen was leek het me logisch als ze dat ergens in de system settings hadden gezet but guess not. Weet je trouwens ook of A2DP ondersteund wordt?

-=-

• JarlSX
het artikel waar die 2e link naartoe wijst heeft wel als titel "how to install Android on SmartQ5" maar legt helemaal niet uit hoe dat moet, staan alleen wat screenshots en een filmpje dat het draait,, maar geen uitleg of link naar firmware ofzo

op dat forum heb ik me al minimaal een week geleden geregistreerd, maar je account moet geactiveerd worden en dat doen ze blijkbaar niet, want mijn account is nog steeds niet actief

wat betreft a2dp, daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb een stereo bluetooth headset, maar die ligt thuis en verblijf momenteel elders, dus weet niet wanneer ik de kans krijg dat uit te proberen.

als het lukt (of niet) laat ik het in ieder geval even weten

• Kiezel
@JariSX
De activation url wordt gewoon naar je mail gestuurd, werkt hier prima. Je hoeft nergens op te wachten.
Wellicht dat je hier nog wat aan hebt. Dan gaat over multiboot, en lijkt me erg fijn aangezien android nog niet helemaal vlot loopt. Ook staat er precies uitgelegt hoe je Mer en Android kan installen.

[Voor 9% gewijzigd door Kiezel op 18-09-2009 09:21]

-=-

• JarlSX
volgens mij is activatie handmatig daar, kreeg deze mail na registratie: "Your account is currently inactive, the administrator of the board will need to activate it before you can log in. You will receive another e-mail
when this has occurred"

en die mail heb ik nooit gehad. zal eens kijken of die andere howto uitkomst biedt.

edit: komisch, blijkbaar is vannacht m'n account geactiveerd, want ik kan nu inloggen, mail heb ik nooit gehad

edit2: en android staat erop :)

werkt gelijk een stuk vriendelijker dan de standaard firmware, alleen jammer dat er geen Market bij zit

[Voor 27% gewijzigd door JarlSX op 18-09-2009 21:28]

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Nieuwe software update, v5.0 is uit
Q5 http://www.smartdevices.com.cn/files/SmartQ5-v5.0.rar

Q7 http://www.smartdevices.com.cn/files/SmartQ7-v5.0.rar

edit: Mmm, volgens mij werken de links niet... Kan het bestand iig niet opslaan :/
En het is ook niet op de site te vinden. Volgende keer maar iets minder snel posten en eerst zelf kijken...

edit2: had geen write permission op mijn downloads folder.... hij is nu aan het downloaden

Changelog:
Note: 1. This firmware applies to SmartQ 7.
Changes and new features 1. System from Ubuntu 8.04 to upgrade to the latest official version of the Ubuntu 9.10 ARMEL (in the original ARM deb packages to be re-packaged before they can use)
2. Upgrading the application to the latest version of Ubuntu 9.10
3. Optimization of part of the built-in applications interface to avoid interface problems beyond the screen
4. Optimizing 3G dial-up interface, you can directly select the 3G network card model; increase MU350 ZTE and Datang AC901 Wireless NICs
5. Increases the system busy state of the mouse cursor Tips
6. An increase of single-instance to start the application limits
7. Optimize and reduce the memory footprint Chinese Input Method
8. Adds full-screen soft keyboard features a transparent
9. An increase in the use of full-screen mode you can pop-up soft keyboard feature
10. On the soft keyboard added minimize button to hide the keyboard to facilitate
11. An increase in the mobile browser using full-screen function key to switch
12. Optimizing the system theme, to improve the performance of some interface
13. Optimizes the desktop, quick launch bar increase
14. Modified the prompt information display position, and window control buttons to avoid duplication of
15. Modify the default program to open audio file
Fixes 1. Revised because some of the SD card compatibility problems caused by lack of access to multi-system features selected
2. Fixed automatic frequency adjustment system, a problem
3. To amend the soft keyboard focus does not automatically enter the password box pops up after the issue of

Nog een handig forum: http://www.smartqmid.com/phpBB3/index.php

[Voor 119% gewijzigd door Icyzer op 18-09-2009 22:17]

• JarlSX
die ga ik zo ook 's even proberen.

mijn bevindingen wat betreft Android op de SmartQ 5
vind het op zich wel leuk werken, maar tis duidelijk dat dit nog in ontwikkeling is.

Ik begrijp uit de systeem info dat dit een cupcake rom is, zou ook wel moeten, anders zou het kwa resolutie niet werken op de SmartQ 5.

Market staat er niet op, maar je kunt wel programma's installeren via apk files.
Maar helaas zie je daar dat de meeste programmeurs geen rekening houden (als dat al kan met de 1.5 SDK?) met de hogere resolutie en draaien dus op een gedeelte van het scherm, als het al werkt.

zijn nog een paar dingetjes die niet helemaal goed werken:
-geluid zou moeten werken, maar dat is dus helaas niet zo (game robo defense) oeps werkt wel, ook mp3 speelt ie af
-calibratie van het scherm is niet helemaal lekker, moet soms boven of juist onder een knop tikken
-wifi werkt wel, maar na een tijdje niks gedaan te hebben, gooit ie de verbinging dicht. op mijn Magic opent ie die weer automatisch zodra ik iets met een netwerk verbinging wil doen, dat doet ie dus niet op de SmartQ
-het wifi icoontje in de statusbalk geeft de signaalsterkte niet weer

maar al met al toch zeker niet slecht en ik weet nu 1 ding zeker: ik wil een Android MID (maar dan wel met capacitive screen) :)

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Een kleine oproep: zou een van jullie tweakers misschien een guide willen schrijven (of wat tips) voor multi boot
ik heb al diverse guides geprobeerd en het lukt maar niet, het enige wat ik krijg is een zwart (mer) of wit (andriod) scherm als ik andere OSen selecteer

• Kiezel
Windows CE 6 R3 is uit ik ben benieuwd of en wanneer die naar de smartq komt. @Icyzer Dit had je al gecheckt neem ik aan?

-=-

• real_FireFly
Heeft iemand al geprobeerd om Ubuntu jaunty (9.04) op de SmartQ5 te krijgen? Firmware V4 is gebaseerd op hardy, redelijk oud dus. V5 is gebaseerd op karmic, die is nogal bleeding edge.

• BarôZZa
Ik heb mirrors van de v5.0 firmware geupload op Megaupload en Netload, omdat de Chinese site stronttraag is (duurde een uur om 174MB binnen te trekken). Te vinden op: http://www.chinesegadgets...mware-update-and-mirrors/

• phamoen
Ik heb mijn Smartq 7 ook binnen!

Zit trouwens weinig gebruiksaanwijzing bij (chinees boekje)...
Nu kijken wat ik er allemaal mee kan, wordt ook mijn eerste linux aparaat.

Net geflashed met de firmware v5.0
Deze zit op het interne geheugen als ik het goed heb? De andere OS-en kan je op de sd-card installeren?
Welke Os werkt het fijnst? Windows ce?

Wilde alleen even laten weten dat ik allerlei programmaatjes ga proberen en zal mijn bevindingen hier vermelden (wanneer ik tijd heb)
Heeft iemand al spelletjes erop proberen te spelen onder de linux versie? battle for wesnoth ofzo? of tranport tycoon?

[Voor 29% gewijzigd door phamoen op 27-09-2009 16:50]

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Kiezel schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:23:
Windows CE 6 R3 is uit ik ben benieuwd of en wanneer die naar de smartq komt. @Icyzer Dit had je al gecheckt neem ik aan?
Ja, al gechecked ja :)

• justice strike
heeft iemand enig idee wat er in de smartv 7 gaat zitten voor hardware? ik heb al wel het een en ander van de smartv5 gezien (hdmi outpu is wel lekker :) kun je hem op je scherm thuis aansluiten) maar niets over de smartv7. Zou zo maar kunnen dat ik daar voor ga :)

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

smartv?

• real_FireFly
Ben benieuwd of ze voor de smartv serie wel drivers hebben voor videoacceleratie, dat is eigenlijk 't enige wat ontbreekt. Zonder acceleratie speelt dat ding toch geen HD content af, die HDMI out heeft dan ook niet veel zin.

• justice strike
http://www.nu.nl/plugged/...ersteunt-1080p-video.html

smart v is leverbaar medio october maar ik wil dan eigenlijk de 7 inch versie. 5 inch is net te klein imho.

voordeel is wel dat je een volwaardige pc hebt die je aan kunt sluiten op een scherm en een toetsenbord+muis.

[Voor 45% gewijzigd door justice strike op 27-09-2009 21:12]

• BarôZZa
SmartV5 staat voor $260, toch wel prijzig tov de SmartQ5. Volwaardige pc is het niet, het lijkt op een iets snellere SmartQ met een betere behuizing en hardwarematige media decoding.

SmartV7 zal dan wel minstens $300 gaan kosten. Dan kan je beter een tablet halen waar je Windows op kan draaien.

[Voor 24% gewijzigd door BarôZZa op 27-09-2009 22:43]

• justice strike
BarôZZa schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:41:
SmartV5 staat voor $260, toch wel prijzig tov de SmartQ5. Volwaardige pc is het niet, het lijkt op een iets snellere SmartQ met een betere behuizing en hardwarematige media decoding.

SmartV7 zal dan wel minstens $300 gaan kosten. Dan kan je beter een tablet halen waar je Windows op kan draaien.
De smartv5 moet onder de 200 gaan verkopen. Volgens de sites, maargoed de eerste paar zullen inderdaad voor de hoofdprijs over de toonbank gaan ;)

daarbij, ik ken geen tablet pc voor $300.

• BarôZZa
De eerste geliste prijs is $260 op jiongtang. Ik geloof dat ik een Kohjinsha convertable 7" netbook (1024x600) het laatst voor behoorlijk cheap zag en op Jiongtang is een 10.2" tablet voor $390 te vinden. Dan heb je wel een echte pc voor een paar tientjes meer.

[Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 27-09-2009 23:45]

• justice strike
BarôZZa schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:44:
De eerste geliste prijs is $260 op jiongtang. Ik geloof dat ik een Kohjinsha convertable 7" netbook (1024x600) het laatst voor behoorlijk cheap zag en op Jiongtang is een 10.2" tablet voor $390 te vinden. Dan heb je wel een echte pc voor een paar tientjes meer.
de tablet pc heeft maar 1 gig. Dat wordt lastig als je geen windows ce kunt gebruiken. windows xp eist toch wat meer en een linux distributie... dat zou kunnen, maargoed je hebt dan niet dat kleine formaat :)

nee ik wil echt iets kleins (7 inch oid) met mogelijkheden om een scherm en tobo aan te sluiten.

overigens. De $200 is wat smartdevices zelf heeft aangegeven als prijs voor de smartv5 als ik me niet vergis.

[Voor 7% gewijzigd door justice strike op 27-09-2009 23:54]

• real_FireFly
Heb net m'n Vodafone ZTE K3520 UMTS data stick geprobeerd... Krijg 'm niet werkend :( Volgens mij is de versie van usb-modeswitch en ozerocdoff op Betavine aangepast tov. de versie van ubuntu / debian...

• BarôZZa
justice strike schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:52:
[...]

de tablet pc heeft maar 1 gig. Dat wordt lastig als je geen windows ce kunt gebruiken. windows xp eist toch wat meer en een linux distributie... dat zou kunnen, maargoed je hebt dan niet dat kleine formaat :)

nee ik wil echt iets kleins (7 inch oid) met mogelijkheden om een scherm en tobo aan te sluiten.

overigens. De $200 is wat smartdevices zelf heeft aangegeven als prijs voor de smartv5 als ik me niet vergis.
Ik mag hopen dat het $200 wordt, al vind ik dat nog steeds wel prijzig om te besteden aan een gadget die ik naast m'n smartphone, SmartQ5 en 3 laptops zou hebben :+

XP werkt trouwens prima met 1gig RAM. Minimum was geloof ik 64MB, aanbevolen 128MB en ik heb het hier draaien op m'n Kohjinsha met 512MB RAM (en vroegah eens op een computer met 256MB geloof ik). Totaal geen problemen mee.

• justice strike
BarôZZa schreef op maandag 28 september 2009 @ 02:23:
[...]

Ik mag hopen dat het $200 wordt, al vind ik dat nog steeds wel prijzig om te besteden aan een gadget die ik naast m'n smartphone, SmartQ5 en 3 laptops zou hebben :+

XP werkt trouwens prima met 1gig RAM. Minimum was geloof ik 64MB, aanbevolen 128MB en ik heb het hier draaien op m'n Kohjinsha met 512MB RAM (en vroegah eens op een computer met 256MB geloof ik). Totaal geen problemen mee.
het werkt wel... maar applicaties van tegenwoordig vereisen gewoon zoveel meer geheugen. Je kunt office xp installeren... vereist minder geheugen... maar het liefst draai je office 2007 omdat die nog ondersteund wordt. Zo zijn er nog een aantal zaken die veel geheugen gebruiken.

maar ik heb nog geen 7 inch tablet gezien op atom!

• real_FireFly
Een x86 pc kan tenminste nog Office draaien, de smartv kan 't sowieso niet.

• Chocovla
justice strike schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:24:
[...]
http://www.myviliv.com/ces/main_x70atom.html

7' en een Atom. Vind alleen de prijs nogal aan de hoge kant.

• real_FireFly
Ik heb m'n Vodafone ZTE K3520 aan de praat gekregen op m'n SmartQ5 met firmware V5 *O*

't is nog wel een beetje prutsen, maar dan heb je ook wat. Ik moet handmatig de usbserial module modproben (modprobe usbserial vendor=0x19d2 product=0x0055), networkmanager starten (/etc/init.d/network-manager start) en nm-applet starten. Nu eens uitzoeken hoe dat te automatiseren is.

• BarôZZa
justice strike schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:24:
[...]

het werkt wel... maar applicaties van tegenwoordig vereisen gewoon zoveel meer geheugen. Je kunt office xp installeren... vereist minder geheugen... maar het liefst draai je office 2007 omdat die nog ondersteund wordt. Zo zijn er nog een aantal zaken die veel geheugen gebruiken.

http://www.kohjinsha.com.sg/prod_sh811ws.htm
Convertable netbook (7" 1024x600 draaibaar touchscreen, 1GB, Atom, 120GB HDD). 288 euro met 320GB externe hdd erbij(helaas niet zonder te krijgen).

Office 2007 heeft trouwens minimaal 256MB nodig, 512MB/1Gig is dus meer dan zat.

Als je het vergelijkt met dit soort apparaatjes, dan lijkt me de SmartV7 al minder interessant worden.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee