Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik post dit topic omdat ik nergens kan vinden wat ik fout doe of hoe ik het kan oplossen.

De situatie is dat ik nu Qdroid op mijn SmartQ5 heb, naast de standaard Ubuntu versie.

Ik wil er graag Covia Android op omdat deze betere ondersteuning voor de SmartQ zou hebben; de market zou werken, USB host mode kan aan, enz.
Dit kan in Qdroid niet.

Ik heb dus op mijn 2 GB SD kaart de FAT partitie van 1.6 GB verkleind, zodat er een derde partitie voor Covia bij kan.
Ext3 bestandssysteem erop aangemaakt, en het rootfs er naar toe gekopieerd.
Dat lijkt allemaal goed zijn te gegaan.

Bijgeleverde menu.lst:
code:
1
2
3
4
title android
logo /boot/and.bmp4
kernel /boot/zimage
param noinitrd init=/init root=/dev/mmcblk1p2 rootfstype=ext3 rw rootwait console=ttySAC0,115200n8 androidboot.console=s3c_serial0

Natuurlijk heb ik dit wel aangepast (root=/dev/mmcblk1p2 wordt root=/dev/mmcblk1p3)

De standaard opties in de menu.lst die wordt bijgeleverd werken niet. De SmartQ5 boot dan direct door naar Ubuntu, zonder bootmenu. Ik ben er al achter dat het ligt aan de optie rootfstype=ext3, zonder dit krijg ik wel een menu te zien!

menu.lst die ik gebruik, en dus wel werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
title And
logo /boot/android.bmp4
kernel /boot/and
param root=/dev/mmcblk1p2 rootwait rw init=/init console=ttySAC0,115200n8
title Covia
logo /boot/ubn.bmp4
kernel /boot/covia_zimage
param noinitrd root=/dev/mmcblk1p3 rootwait init=/init console=ttySAC0,115200n8 androidboot.console=s3c_serial0

Maar het gaat weer fout als ik Covia probeer te booten.

Ik zie even een soort bootsplash; het logo van Covia met eronder "Powered by Covia" (xD, Covia is powered bij Covia :9 )
Maar daarna crasht hij. Omdat ik hem aan de lader heb reboot hij en dan ben ik dus weer bij het bootmenu.

Wat doe ik verkeerd? Is het normaal dat ik geen bootmenu krijg met de optie rootfstype=ext3? Ligt de fout daaraan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Subtiel kickje? O-)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes