_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het kan zijn dat het kwam omdat ik de Combined Community Codec Pack erop heb staan... want ik kan in WMP12 gewoon allerlei dingen aan en uitzetten. Vind het veel uitgebreider nu.Touchdomex schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:03:
[...]
Maar vermoedelijk nog steeds geen fatsoenlijke ondersteuning/rendering voor subsAangezien maar een paar programma's dat leveren (MPC-HC is er een van en op 1 of andere vreemde manier is SMplayer daar ook zeer geschikt voor)
maar ik gebruik gewoon BS player met een k-lite standaard codec pack. en hij speelt zelfs nog 1080P af in energybesparing's stand. CPU op 1.2ghz dus. geen stotteren niks.
ps. heb de 3810TG su9400
of gaat het bij jullie om de su3500?
[ Voor 6% gewijzigd door NIB0R op 24-09-2009 16:19 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:47 ]
Maar het leuke van DXVA is dat je CPU belasting flink naar beneden gaat, waardoor je minder hitte en fangeluid krijgt, en meer accu duur.
Als je echter DXVA gebruikt in Windows Vista met Intel 4500 krijg je bij sommige clips slechte beeldkwaliteit. Dit euvel is opgelost on Windows 7 met WMP12.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 24-09-2009 16:25 ]
Nu is dus even de vraag of dit ook opgelost gaat worden met MPC-HC.Philflow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:24:
Als je echter DXVA gebruikt in Windows Vista met Intel 4500 krijg je bij sommige clips slechte beeldkwaliteit. Dit euvel is opgelost on Windows 7 met WMP12.
Dit was inderdaad het probleem. Na eerst 1.10 te hebben geflasht, kon ik daarna 1.14 met succes flashen. Bedankt voor de tip!NIB0R schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:18:
[...]
misschien omdat je een bios overslaat? 1.10
Ik heb ze een voor een gedaan. op volgorde
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 17:51 ]
Ja dat zei ik daarjuist al, WMP12 speelt MKV's af en je kunt gewoon subtitles gebruiken. Soms zitten ze standaard in de MKV gebakken en soms moet je ze los erbij zoeken. Ik heb al een paar keer een film gekeken en via WMP12 de taal geselecteerd. Werkt prima, daarom zei ik al dat die tools als VLC en MPC nu lichtelijk overbodig worden... De basis dingen van die progs zitten nu ook in WMP12Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:51:
Maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een los ondertitel bestand (srt) te gebruiken bij het afspelen van mkv's met WMP 12 waarbij WMP12 nog steeds alles decodeert via DXVA? Dit zou ik graag willen weten. Misschien dat iemand dit wil testen.
Ach ja echt haast heb ik niet ondanks ik graag met mijn nieuwe speeltje aan de slag wil.
Hopenlijk heb ik dan nog wel mijn laptop. Heb hem dinsdag betaald en sindsdien is hij in behandelingTWeaKLeGeND schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:00:
Om terug te komen op mijn eigen vraag over waar in de buurt van Rotterdam de 3810/1810 uitgestalt staan, zag vandaag toevallig bij Alternate 3810, fell in love, bestellen bij 4launch, staat er ineens 6-10 werkdagen levertijd(kwestie van toen ik de laptop op 4launch bekeek stond er nog op voorraad en zodra ik wilde gaan betalen ~waar ik eerst even mijn pasje voor moest zoeken~ sprong die op 6-10 werkdagen :-/ wat een timing)
Ach ja echt haast heb ik niet ondanks ik graag met mijn nieuwe speeltje aan de slag wil.

Hopenlijk komt het nog goedGeplaatst op: 22-09-2009 20:37
Huidige status: Betaald
Laatst gewijzigd op: 23-09-2009 14:24

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 139% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:47 ]
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd en het werkt niet. Heb schone Win7 install. Haali Media Splitter geinstalled, 'Teksten, bijschriften en ondertitels' aangezet in Windows Media Player 12 en ingesteld op Engels, Nederlands en Standaardwaarde. Daarna .srt bestand met dezelfde naam als de mkv in de map gezet en vervolgens de mkv geopend in WMP12. Krijg absoluut geen subs te zien.peakaboo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:53:
[...]
Ja dat zei ik daarjuist al, WMP12 speelt MKV's af en je kunt gewoon subtitles gebruiken. Soms zitten ze standaard in de MKV gebakken en soms moet je ze los erbij zoeken. Ik heb al een paar keer een film gekeken en via WMP12 de taal geselecteerd. Werkt prima, daarom zei ik al dat die tools als VLC en MPC nu lichtelijk overbodig worden... De basis dingen van die progs zitten nu ook in WMP12
Maar jij had toch ook nog Codec packs geinstalled? Ik denk eerder dat dat het hem doet bij jou en niet WMP12 zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 19:55 ]
http://www.cccp-project.net/Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:54:
[...]
Ik heb het geprobeerd en het werkt niet. Heb schone Win7 install. Haali Media Splitter geinstalled, 'Teksten, bijschriften en ondertitels' aangezet in Windows Media Player 12 en instgesteld op Engels, Nederlands en Standaardwaarde. Krijg absoluut geen subs te zien.
Maar jij had toch ook nog Codec packs geinstalled? Ik denk eerder dat dat het hem doet bij jou en niet WMP12 zelf.
Verwijderd
Heb hem even geinstalled en precies wat ik al dacht: de subs komen gewoon van DirectVobSub. Echter snap ik dan niet hoe jij nog DXVA acceleratie kan hebben want zodra de VobSub filter hier tussenin komt wordt de hw-acceleratie gebroken en schakelt WMP12 weer over op softwarematige decodering.
Probeer eens een mkv af te spelen met en daarna zonder srt bestand in de huidige dir. Ik denk dat het behoorlijk verschilt in CPU gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 20:03 ]
Klopt, dat d8 ik zelf ook al wel maar het mooie is nu dat je geen third party afspeel tooltjes hoeft te installeren. De standaard ingebakken WMP kan dat nu dus ook gewoon...Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:01:
[...]
Heb hem even geinstalled en precies wat ik al dacht: de subs komen gewoon van DirectVobSub. Echter snap ik dan niet hoe jij nog DXVA acceleratie kan hebben want zodra de VobSub filter hier tussenin komt wordt de hw-acceleratie gebroken en schakelt WMP12 weer over op softwarematige decodering.
Probeer eens een mkv af te spelen met en daarna zonder srt bestand in de huidige dir. Ik denk dat het behoorlijk verschilt in CPU gebruik.
Zal het binnenkort eens testen, heb nu ff geen mogelijkheid,
Verwijderd
VobSub bestaat al jaren hoorpeakaboo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:12:
[...]
Klopt, dat d8 ik zelf ook al wel maar het mooie is nu dat je geen third party afspeel tooltjes hoeft te installeren. De standaard ingebakken WMP kan dat nu dus ook gewoon...
Zal het binnenkort eens testen, heb nu ff geen mogelijkheid,
Maar is dit een configuratie op de Timeline of op een andere (snellere) pc? Ik snap dan namelijk niet hoe de Timeline CPU dit bij jou zo vlekkenloos decodeert. Softwarematig een 1080P decoderen met audio en subs lijkt mij dat dit op de Timeline behoorlijk op een diashow moet lijken.
Ik had het net even op mijn game PC getest, maar op de timeline ging het ook prima echt ik heb meerdere full HD mkv's afgespeeld zonder stuttering... waar ik bij MPC wel wat stuttering hadVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:19:
[...]
VobSub bestaat al jaren hoor
Maar is dit een configuratie op de Timeline of op een andere (snellere) pc? Ik snap dan namelijk niet hoe de Timeline CPU dit bij jou zo vlekkenloos decodeert. Softwarematig een 1080P decoderen met audio en subs lijkt mij dat dit op de Timeline behoorlijk op een diashow moet lijken.

toen kreeg ik van phil de tip gebruik WMP12
het was overigens wel de SU9400 en intel 4500...
VobSub gebruik is pas sinds kort, maar WMP12 kon eerder geen MKV's afspelen en nu wel
Verwijderd
Maar maakte je bij die full HD mkv's nou wel of niet gebruik van externe subs? Zo niet, dan heb je wel HW-acceleratie in WMP12 en lopen ze mkv's idd vlekkenloos. Pas als je een mkv kijkt met een externe srt subtitle file waarbij VobSub geladen wordt dan ben ik benieuwd of het dan nog steeds zo vlekkenloos speelt in WMP12 op de Timeline.peakaboo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:30:
[...]
Ik had het net even op mijn game PC getest, maar op de timeline ging het ook prima echt ik heb meerdere full HD mkv's afgespeeld zonder stuttering... waar ik bij MPC wel wat stuttering had![]()
toen kreeg ik van phil de tip gebruik WMP12
het was overigens wel de SU9400 en intel 4500...
VobSub gebruik is pas sinds kort, maar WMP12 kon eerder geen MKV's afspelen en nu wel
Met de laatste bios-versies (voor in iedergeval de 3810T(G), 4810T(G)) wordt Intel-VT ingeschakeld, hierdoor is het gebruik van de "Windows Xp Mode" in Windows 7 mogelijk!
Ik kan het nu niet voor je testen maar ik ben sterk van mening dat het om het laatste geval gaat... MKV bestand + los SRT bestandje in een map... mkv openen en srt erin slepen...Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:32:
[...]
Maar maakte je bij die full HD mkv's nou wel of niet gebruik van externe subs? Zo niet, dan heb je wel HW-acceleratie in WMP12 en lopen ze mkv's idd vlekkenloos. Pas als je een mkv kijkt met een externe srt subtitle file waarbij VobSub geladen wordt dan ben ik benieuwd of het dan nog steeds zo vlekkenloos speelt in WMP12 op de Timeline.
Verwijderd
1. Hoeveel beschikbaar geheugen geeft de 32Bit Vista/Windows 7 aan in combinate met de ATI 4330 of de Intel X4500 in de BIOS ingesteld. Van beide wil ik dit graag weten
2. Hoe veel lawaai maakt de laptop? Hoor je de fan? Zoja, wat voor geluid is dit? Ik hoop dat de laptop fluisterstil is bij doodse stilte (Acer 5810T/5810TG).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 01:17 ]
Is er al meer bekend over een 1810 U4100 in NL?
Mocht je er geen afdoende antwoord op krijgen; op notebookjournal.de hebben ze het geluid gemeten in diverse standen. Op die manier weet je ook zeker dat je geen subjectief antwoord krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 01:14:
2. Hoe veel lawaai maakt de laptop? Hoor je de fan? Zoja, wat voor geluid is dit? Ik hoop dat de laptop fluisterstil is bij doodse stilte (Acer 5810T/5810TG).
FICK YAH! Vanmiddag eens mee spelen en kijken of er goeie drivers zijn voor energiebeheer en Win7Postcode : 9766VB
De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:
Statusinformatie Datum Locatie
Zending opgehaald en in sorteerproces 24-09-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 25-09-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Voorgemeld en gescand op rit 25-09-2009 Groningen , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 25-09-2009 Groningen , pakkettendistributie
Verwijderd
En heeft de 4500 geen enkele moeite met dingen als aero flash animaties/videos op webpaginas? Gaat dit bij beide de intel en ati even soepel op de laptop?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 20:03 ]
Verwijderd
Als je de Timeline op standby zet, blijft er dan stroom staan op de USB aansluitingen? Als je een USB muis of toetsenbord hebt aangesloten, kun je dan de Timeline weer uit standby halen hiermee?
Philflow krijg jij de voltages onder de 0.900V ?? ik kom niet lager namelijkPhilflow schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:24:
Verder kun je nog undervolten gebruiken om hem nog stiller te maken, ook bij hoge load.
Ik heb geen timeline, maar een 4 jaar oude Asus met Pentium M 1.6 die op 0.956 V draaitNIB0R schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:21:
[...]
Philflow krijg jij de voltages onder de 0.900V ?? ik kom niet lager namelijk
Maar voor specifieke vragen over undervolten kun je veel vinden op NBR.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 25-09-2009 22:21 ]
Verwijderd
Blijkbaar zit in de 5810TG een andere batterij dan in de 5810T waarbij de G het veel langer uithoud. Ben wel benieuwd of dit klopt. Misschien dat mensen dit eens na willen kijken met een 5810T en 5810TG. De 5810T zou een 56wh batterij moeten hebben en de 5810TG een 63wh batterij.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 02:16 ]
en nu staan er 3 soorten drivers op de acer site
VGA ATI Stuurprogramma voor VGA ATI for M92LP
VGA ATI Stuurprogramma voor VGA
VGA Intel Stuurprogramma voor VGA
welke van deze 3 moet ik hebben, of moet ik ze alle 3 hebben.
en moet ik dan ook nog de drivers van de ati site?
en dat zijn dan de mobility HD x300 drivers?
ik snap er niks van
Opzich leuk, maar ik denk weinig mensen een aparte Windows 7 licentie zullen aanschaffen. Met Home Premium heb je er helaas niks aan.FlyingFreak schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:56:
Ik had nog even een tip, ik weet niet of jullie er al van op de hoogte waren, maar:
Met de laatste bios-versies (voor in iedergeval de 3810T(G), 4810T(G)) wordt Intel-VT ingeschakeld, hierdoor is het gebruik van de "Windows Xp Mode" in Windows 7 mogelijk!
3810T met 320GB en zonder 4330 staat nu weer op 699,-
Kan iemand met een U9400 + 4330 een beetje vertellen in welke mate er op te gamen valt? (met en zonder stopcontact)
[ Voor 33% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-09-2009 22:48 ]
Dit is de prijsdrop waar ik op zat te wachten!TWeaKLeGeND schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:47:
3810T met 500GB en 4330 is in prijs gezakt (zit nu rond de 700,-)
3810T met 320GB en zonder 4330 staat nu weer op 699,-
Kan iemand met een U9400 + 4330 een beetje vertellen in welke mate er op te gamen valt? (met en zonder stopcontact)
Is snel gegaan in de vorige week!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Accuduur scheelt weinig.
Verwijderd
Maar goed, volgens mij weet niemand officieel dat die 22 oktober uitkomt. Het lijkt wel zeer logisch, aangezien het model gewoon klaar is.
En een kleine prijs verlaging voor de 1810T zit er dik in. In de VS is de 1410 inmiddels voor $399.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 28-09-2009 13:19 ]
Is perfect misschien niet een beetje overdreven? Ik zag een 1080p-test op youtube met 'the bourne supremacy': geen hik-ups, maar wel 100% cpu-load. Naarmate bitrates van films toenemen zal de 1810T het steeds lastiger krijgen, denk ik. Als de 1810TZ hier wat meer capaciteit voor heeft lijkt me dat gunstig. Echter vraag ik me af of het decoderen van h264 mulithreaded is. Als dit niet het geval is, dan heeft wachten op een dualcore inderdaad geen zin.Philflow schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:47:
De 1810T met Intel 4500 kan al perfect mkv afspelen (H264 gecodeerd). Daar heeft een dual core geen voordeel.
Accuduur scheelt weinig.
Nee.ditisstephan schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:16:
[...]
Is perfect misschien niet een beetje overdreven?
Dat was zonder DXVA. Mijn filmpje trouwensIk zag een 1080p-test op youtube met 'the bourne supremacy': geen hik-ups, maar wel 100% cpu-load.

Waar SU4100 wel toegevoegde waarde heeft: 1080p WMV en HD flash.
PS. Overigens is dit al een paar keer besproken in dit topic.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-09-2009 14:39 ]
Hier een Hitachi in die laptoppeakaboo schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:26:
Het klopt toch dat er in de meest luxe versie (3810tg-944g50n) van de 13,3 incher een western digital schijf zit ipv de hitachi? Dus niet alleen groter qua capaciteit maar ook wat betrouwbaarder en sneller of niet? Als ik mocht kiezen koos ik liever voor WD.
[ Voor 96% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:47 ]
500gb of 320gb? Meende toch echt ergens gezien te hebben dat er ook WD schijven in bepaalde versies zitten...Ernemmer schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:04:
ik heb een 3810t-9nogwat en daar zit ook een hitachi in.
Je krijgt gewoon wat ze toevallig hebben liggen. Kan WD of Hitachi zijn maar net zo goed Toshiba of Seagate. Laptopmag had een 500GB Toshiba.peakaboo schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:26:
Het klopt toch dat er in de meest luxe versie (3810tg-944g50n) van de 13,3 incher een western digital schijf zit ipv de hitachi? Dus niet alleen groter qua capaciteit maar ook wat betrouwbaarder en sneller of niet? Als ik mocht kiezen koos ik liever voor WD.
Voor de schermen geldt hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-09-2009 18:10 ]
Wat is dat voor een raar iets?Philflow schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:10:
[...]
Je krijgt gewoon wat ze toevallig hebben liggen. Kan WD of Hitachi zijn maar net zo goed Toshiba of Seagate. Laptopmag had een 500GB Toshiba.
Voor de schermen geldt hetzelfde.

Zo vreemd is het niet, vrijwel alle merken doen het. Acer belooft bijvoorbeeld een 320GB 5400rpm. Wat voor merk maakt voor de meeste consumenten niet uit.
Zelfde met het scherm. 13" 1366*768 >200 nits. Of dat dan LG, AUO of Samsung is, is bijzaak.
Zelfs bij een duurdere laptop als de 13" Macbook Pro kunnen er allerlei verschillende schermen in zitten.
Ik heb een Timeline 3810TG-944G50Npeakaboo schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:26:
de Seagate Momentus 5400.6 500325 zit er bij mij in
en me scherm is een LGD01F7
dat is toch het scherm met 260 cd/m² ??
Ik heb me laten vertellen dat dat het beste scherm is in de timeline serie
Waar kan ik checken wat voor scherm ik heb. Ik vind de kleuren wel erg fijn. Maar dat ook komen ja door geen ideeNIB0R schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:29:
[...]
Ik heb een Timeline 3810TG-944G50N
de Seagate Momentus 5400.6 500325 zit er bij mij in
en me scherm is een LGD01F7
dat is toch het scherm met 260 cd/m² ??
Ik heb me laten vertellen dat dat het beste scherm is in de timeline serie
of met het programma everestErnemmer schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:12:
onder de opties in je apparaatbeheer
hier staat wat over het scherm
http://www.notebookjourna...spire-3810t-354g32n-903/1
""Beim Messen der Leuchtstärke des Panels erleben die Tester eine positive Überraschung. Das verbaute (spiegelnde) LGD01F7 Display ist mit 262 cd/m² wesentlich heller als das des 4810T. Leider geht die hinzugewonnene Leuchtstärke zulasten der Kontraste.""
Ik heb hem ookNIB0R schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:21:
[...]
of met het programma everest
hier staat wat over het scherm
http://www.notebookjourna...spire-3810t-354g32n-903/1
""Beim Messen der Leuchtstärke des Panels erleben die Tester eine positive Überraschung. Das verbaute (spiegelnde) LGD01F7 Display ist mit 262 cd/m² wesentlich heller als das des 4810T. Leider geht die hinzugewonnene Leuchtstärke zulasten der Kontraste.""
de WD500BEVT-22ZAT0 zit er bij mij in,
en me scherm is een AUO122C
ik heb hem overigens vrijwel gelijk nadat ie uitkwam gekocht.
Verwijderd
Ik heb besloten om een eerdere versie er op te zetten, namelijk 1.23, en dat is mis gegaan.
De laptop start niet meer op.
Nu heb ik op het internet gevonden dat de bios van de Timeline op dezelfde manier werkt als de bios van de Acer one. Daar heb ik ook een keer een bios probleem gehad en dat heb ik zelf kunnen herstellen.
Ik heb deze info gevonden: bios recovery is similar to the aspire one recovery.
http://macles.blogspot.com/2008/08/a...-recovery.html
just download the correct bios for your unit, then the file must be named "jm31x64.fd"
but follow the instructions. make sure thumb drive is fat32, and rename the file exactly. you will also need the fla.exe on there as well. Edit: The forum's spamfilter removed a part of the flash program's filename, it's called f_l_a_s_h_i_t.exe.
Nu is mijn probleem dat ik het tooltje flashit.exe niet meer kan vinden. Heeft iemand een idee waar ik dat tooltje kan downloaden?
Releasedatum schijnt 22 oktober te zijn, wanneer win7 uitkomt dus.
:W
Thanks voor de tip! Dat zijn vaak goede mogelijkheden om een notebook/netbook te kopen onder de PW prijs.peakaboo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:41:
Mensen even ter info: Vanaf morgen 1 oktober tm 4 oktober is er bij Dynabyte geen BTW heffing. Dus als je een complete notebook wilt aanschaffen, wellicht de moeite waard... Kan toch al gauw 140 euro schelen
[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:47 ]
Verwijderd
Zou iemand dit willen testen?Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:14:
Laatste vraag:
Als je de Timeline op standby zet, blijft er dan stroom staan op de USB aansluitingen? Als je een USB muis of toetsenbord hebt aangesloten, kun je dan de Timeline weer uit standby halen hiermee?
The devil is in the details.
is dat bij alle 3 de usb ingangen?Mute schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:46:
Blijft volgens mij geen stroom op staan, als ik telefoon aan m'n laptop hang en laptop op standby zet dan laadt ie niet meer op.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
mijne onder windows vista
3810TG-944G50N
processor 4.6
geheugen 4.9
grafisch 4.5
grafisch voor spellen 4.9
hardeschijf 5.7
Verwijderd
3810t-944G32N MET Windows 7 Enterprise (officiele release)NIB0R schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:15:
wat is jullie vista of windows 7 prestatie index?
mijne onder windows vista
3810TG-944G50N
processor 4.6
geheugen 4.9
grafisch 4.5
grafisch voor spellen 4.9
hardeschijf 5.7
processor 4.4
geheugen 4.9
grafisch 3.2
grafisch voor spellen 3.2
hardeschijf 5.5
Voor Vista Ultimate x64:NIB0R schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:15:
wat is jullie vista of windows 7 prestatie index?
Processor: 4.6
Memory (RAM): 4.9
Graphics: 3.2
Gaming graphics: 3.3
Primary hard disk: 5.6
Dit voor de Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N
Zie productreview: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N review door SpeedingWilly
In de Acer zit een prima en snelle hd (t.o.v. concurrentie), maar met name tijdens het opstarten van Windows duurt het een hele tijd voordat het systeem compleet is opgestart zonder dat de HD nog ge-accessed wordt.
Ik ben dus van plan om in de (nabije) toekomst de HD te vervangen door een SSD om dit probleem op te lossen.
Dit ligt eigenlijk meer aan je OS dan aan je HD. Wat voor HD heb je? (merk/grootte)SpeedingWilly schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:56:
Appart genoeg zorgt het systeemdeel met de hoogste score voor de meeste vertraging (en frustratie), namelijk de HD.
In de Acer zit een prima en snelle hd (t.o.v. concurrentie), maar met name tijdens het opstarten van Windows duurt het een hele tijd voordat het systeem compleet is opgestart zonder dat de HD nog ge-accessed wordt.
Een aantal tweaks uitvoeren heeft meer effect op boottime dan een dure SSD kopen. Zie hier de Intel SSD is zelfs trager dan een Scorpio Blue.

http://www.laptopmag.com/...e/intel-x25-m.aspx?page=5
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 02-10-2009 11:01 ]
Windows 7 start echt snel op, met die standard 320gb schijf wat ik in de mijne had start je OS in ongeveer 35 sec op, heb ik geklokt... dat is echt iets van 5-7 seconde langzamer dan mijn gamesysteem MET ssdPhilflow schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:00:
[...]
Dit ligt eigenlijk meer aan je OS dan aan je HD. Wat voor HD heb je? (merk/grootte)
Een aantal tweaks uitvoeren heeft meer effect op boottime dan een dure SSD kopen. Zie hier de Intel SSD is zelfs trager dan een Scorpio Blue.
[afbeelding]
http://www.laptopmag.com/...e/intel-x25-m.aspx?page=5
btw die scorpio scoort wel goed in dat overzichtje, die gaat dus straks uit m'n oude laptop en in de timeline

De (meeste) opmerkingen realiseer ik me ook wel. Dat Windows 7 een verbetering geeft t.o.v. Vista weet ik, dus upgraden naar Windows 7 wil ik ook gaan doen.
In mijn Acer zit een 320GB Hitachi, die als vrij snel te boek staat (zie hd score).
Aangezien ik vrij veel programma's geïnstalleerd heb, duurt het laden van mij OS vrij lang (de HD activiteit). De tijd voordat de desktop verschjint is kort, maar daarna duurt het erg lang voordat alles geladen is. Overbodige programma's en services heb ik al uit de opstartlijst gehaald.
Dus mijn plan was om de upgrade naar Windows 7 te combineren met een SSD, waardoor ik eventueel weer terug kan gaan door Vista als dit nodig is door de HD weer te plaatsen.
Mijn probleem is wel dat ik niet een SSD en HD samen kan plaatsen. Ik wil graag veel opslagruimte en een SSD van 160GB is nog vrij prijzig.
Die HD score zegt eigenlijk niets omdat die vooral gebaseerd is op sequentiele transfer rate. De 320GB Hitachi is relatief vrij traag o.a. door de platter indeling (320GB i.p.v. 500GB) en de acces times.SpeedingWilly schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:58:
In mijn Acer zit een 320GB Hitachi, die als vrij snel te boek staat (zie hd score).
22 ms

Ok nu even terug naar de trage responde van je laptop als je desktop ingeladen is. Je hebt dus al die onnodige opstart icons enzo disabled?
Een hele belangrijke is indexen UITZETTEN! Dat is echt zo'n onzin en maakt je systeem traag, vooral in vista. Ik heb het altijd uitstaan en zou niet weten waarvoor ik het nodig heb.
Ik meende dat Phil nog een handige link had gepost over wat tweakjes om je timeline sneller te maken, had ook iets met drivers te maken (even kijken of ik die nog kan vinden, dan pas ik m'n post aan)
[ Voor 65% gewijzigd door peakaboo op 02-10-2009 12:11 ]
Ik bedoelde natuurlijk dat de Hitachi 5400RPM niet slecht presteert t.o.v. andere 5400RPM disks. Met name de toegangstijd is een reden om een SSD te nemen.peakaboo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:08:
Klopt ik heb die 320gb van mij ook gebenched en die had echt hoge scores (traag dus):
Een hele belangrijke is indexen UITZETTEN! Dat is echt zo'n onzin en maakt je systeem traag, vooral in vista. Ik heb het altijd uitstaan en zou niet weten waarvoor ik het nodig heb.
Indexeren uitzetten zal ik eens naar kijken. Dat heb ik (nog) niet gedaan.
Sommige programma's starten overbodige services op. DIe heb ik dus uitgezet om tijd te winnen. Verder heb ik er de tijd niet voor (en voornamelijk de zin) om mijn OS zo te tweaken dat het sneller draait. Ik vind dat dit standaard zo moet zijn en eventueel is d.m.v. een investering in snellere hardware veel meer te bereiken. Met de SSD dus.
Verder sta ik altijd open voor suggesties en tweaks om (gratis) snelheidswinst te halen
Nee klopt, voor 5400rpm schijfjes zijn ze niet slecht.SpeedingWilly schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:45:
[...]
Ik bedoelde natuurlijk dat de Hitachi 5400RPM niet slecht presteert t.o.v. andere 5400RPM disks. Met name de toegangstijd is een reden om een SSD te nemen.
Indexeren uitzetten zal ik eens naar kijken. Dat heb ik (nog) niet gedaan.
Sommige programma's starten overbodige services op. DIe heb ik dus uitgezet om tijd te winnen. Verder heb ik er de tijd niet voor (en voornamelijk de zin) om mijn OS zo te tweaken dat het sneller draait. Ik vind dat dit standaard zo moet zijn en eventueel is d.m.v. een investering in snellere hardware veel meer te bereiken. Met de SSD dus.
Verder sta ik altijd open voor suggesties en tweaks om (gratis) snelheidswinst te halen
Indexeren zal denk ik al een hoop schelen, je disk blijft dan niet constant aan het ''ratelen''... Let maar eens op je HD led op je gewone PC of laptop als je vista standaard hebt, dus indexen aan hoe lang dat ledje blijft knipperen

Services uitzetten helpt ook al een beetje... al die onnodige taskbar icons, weg ermee!
maar je bent er hooguit 1 of 2 uurtjes mee bezig (alle tweaks) en je hoeft het maar 1x te doen... nadat ik die tweaks dus had gedaan startte de laptop een stuk sneller op!
Wat ik probeer te zeggen is dat de 320GB Hitachi 5K500 wel slechter presteert dan bijvoorbeeld een WD5000BEVT.SpeedingWilly schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:45:
[...]
Ik bedoelde natuurlijk dat de Hitachi 5400RPM niet slecht presteert t.o.v. andere 5400RPM disks.
Als iemand de WD heeft zou het leuk zijn om de acces tijden en de IOPS van HDTune pagina 2 te vergelijken met de resultaten van peakaboo, dan zie je wat ik bedoel.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 02-10-2009 14:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:48 ]
Heb je je oude harde schijf gecloned?Ernemmer schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:10:
Net een 500BEVT gekocht en in met timeline 3810T-9.... gedaan en nu doet ie niet wat ie moet doen.
[ Voor 117% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:48 ]
Ik heb vorige week een WD3200BJKT gekocht die doet het gewoon, maar ik moet er wel bij melden dat ik in de BIOS een HDD optie van AHCI heb verandered in IDE (zou van invloed kunnen zijn, zet oa. NCQ uit).Ernemmer schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:10:
Net een 500BEVT gekocht en in met timeline 3810T-9.... gedaan en nu doet ie niet wat ie moet doen.
Hij start op tot aan het beeld met press F2 en dan doet ie niks meer, iemand anders die dit probleem kent??
p.s. de hdd doet het wel goed in me desktop.
[ Voor 148% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:48 ]

Ik zal eens wat testjes doen, o.a. het opstarten met vista zonder tweaks, en daarna de boot time van win7 met tweaks... kijken hoeveel tijd dat scheelt bijv.
Dit is trouwens nog zo'n model van 600eu van de aanbieding bij 4launch tijdje terug
Ik ben nieuw hier en op het gebied van ict en computers,
Vandaag heb ik de 4810TG-354G32mn gekocht .
Toen ik thuiskwam kwam ik erachter dat de processor van mindere mate is dan de 4810TG-944g32mn
namelijk intel core to solo su3500
Voornamelijke keuze voor deze laptop is omdat hij licht is, en lang mee kan gaan op 1 accu
Want ik moet hem elke dag meenemen naar school, en binnekort stage naar het buitenland, dan is zo lang mogelijk gebruik op 1 accu wel gewenst
Waarvoor ik de laptop gebruik is oa Projecten maken, informatie halen van het internet, msn, filmpjes kijken, en presentatie voorbereiden
zal ik nou de laptop terugbrengen en die extra geld bij betalen voor de core 2 duo su9400,, of zal ik met de huidige model die ik nu heb (4810tg-354g32mn ) nemen voor de komende 3/4 jaar??
Graag uw mening hiervoor met evt argumenten
Verwijderd
Verder gaat het booten en afsluiten een stuk sneller. Ook het opstarten van grote applicaties zoals Eclipse gaat echt een flink stuk sneller. Het stroomverbruik is ook afgenomen waardoor de accu langer meegaat. Al met al een hele goede upgrade die ik iedereen kan aanraden.
In principe kan dat allemaal prima op een SU3500 mits je je systeem redelijk schoon houdt. De meeste mensen laten hun Windows installatie vervuilen met vele achtergrond processen waardoor het systeem naar verloop van tijd steeds trager wordt.creasian schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:21:
Waarvoor ik de laptop gebruik is oa Projecten maken, informatie halen van het internet, msn, filmpjes kijken, en presentatie voorbereiden
zal ik nou de laptop terugbrengen en die extra geld bij betalen voor de core 2 duo su9400,, of zal ik met de huidige model die ik nu heb (4810tg-354g32mn ) nemen voor de komende 3/4 jaar??
Je kunt natuurlijk zelf eens testen. Druk ctrl-alt-del en kijk naar het CPU gebruik, vervolgens doe je allerlei dingen tegelijk en kijk hoeveel ruimte de SU3500 nog over heeft.
Ik zie dat de 944G50N ietsje goedkoper is dan de 944G32N. Waarom zou ik dan nog voor de 32N gaan, als ik voor hetzelfde bedrag een Radeon 4330 en 500GB heb ipv de 4500MHD en 320 GB? Dan is de keuze toch snel gemaakt? Het enige wat ik kan bedenken kan het stroomverbruik zijn. Maar zoveel invloed heeft de Radeon niet op de accuduur, toch? Of zie ik nu iets heel doms over het hoofd?
Trouwens: Vista wat erbij geleverd wordt, is dat enkel de 32bit, of kan ik met dezelfde schijf ook de 64 bit installeren? En hoe zit het met de nageleverde Windows 7? Kan ik die ook gebruiken om de 64bit versie te installeren om de 4GB volledig te kunnen gebruiken?
Ik volg de prijzen een tijdje, en dit was als ik mij niet vergis andersom. Prijzen zijn behoorlijk gezakt in de afgelopen weken.Aldmar schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:59:
Ik zie dat de 944G50N ietsje goedkoper is dan de 944G32N. Waarom zou ik dan nog voor de 32N gaan, als ik voor hetzelfde bedrag een Radeon 4330 en 500GB heb ipv de 4500MHD en 320 GB? Dan is de keuze toch snel gemaakt? Het enige wat ik kan bedenken kan het stroomverbruik zijn. Maar zoveel invloed heeft de Radeon niet op de accuduur, toch? Of zie ik nu iets heel doms over het hoofd?
Verwijderd
hallo creasian,creasian schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:21:
Hee forumgenoten,
Ik ben nieuw hier en op het gebied van ict en computers,
Vandaag heb ik de 4810TG-354G32mn gekocht .
Graag uw mening hiervoor met evt argumenten
aangezien je vrij veel dingen tegelijk doet, kun je misschien beter core 2 duo nemen, wil je niet teveel geld extra uitgeven, kun je misschien de 4810T-944G32MN nemen, die staat in de pricewatch al voor 673. Er zit dan geen ati video kaart in, en aangezien je geen gamer bent, lijkt mij dat geen probleem voor je.
groetjes
Tegelijk defraggen, excel berekeningen en video editen gaat veel moeilijker. Maar er zijn maar weinig mensen die dat tegelijk doen.
Stroomverbruik zal nauwelijks schelen. In de 3810TG zit namelijk zowel de intel 4500 als de ati 4330. Dit heet switchable graphics. Je kunt dus in vista schakelen tussen de intel en ati (werkt helaas nog niet in windows 7). Voor zuinigheid kies je de intel en voor meer power de ati.Aldmar schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:59:
Het enige wat ik kan bedenken kan het stroomverbruik zijn. Maar zoveel invloed heeft de Radeon niet op de accuduur, toch? Of zie ik nu iets heel doms over het hoofd?
Je krijgt er geen dvd (als je dat bedoeld met schijf) met vista bij. Heeft ook geen nut want er zit een dvd drive in.Trouwens: Vista wat erbij geleverd wordt, is dat enkel de 32bit, of kan ik met dezelfde schijf ook de 64 bit installeren? En hoe zit het met de nageleverde Windows 7? Kan ik die ook gebruiken om de 64bit versie te installeren om de 4GB volledig te kunnen gebruiken?
Er zit een recovery partitie op met vista 32 bit. Voor zover ik gelezen heb is het wel mogelijk om met een key voor 32bit vista de 64bit vista te installeren en ik dacht dat het met windows 7 ook moet kunnen.