[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook probleem met mijn pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN. Bij het opstarten gaat het beeldscherm op zwart nadat ik mijn wachtwoord heb ingetoetst. Het in slaapstand zetten met Fn + F4 en weer eruit halen en wachtwoord weer intoetsen is het probleem "opgelost" voor een keer. Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

Ik heb sinds kort wel de bios update gedaan van 1.30 => 1.35 en hoop niet dat dit de reden is. Die bios update heb ik gedaan omdat dit mogelijk de fan "beter" zou laten werken. Ik hoopte dat de temperatuur wat zou zakken, want ik vind de notebook toch best wel warm met ~ 50-60°C (Intel IGP) bij office en internet gebruik (gemeten met CPUID Hardware monitor 1.18).

Wat wel geholpen heeft om de temperatuur te verlagen naar ~ 40-50°C (Intel IGP) is de cpu te beperken tot 93%, want dan blijft de CPU op 6x multiplier (1,2 GHz) en 9,000 V. Bij de 6,5x multiplier (1,3 GHz) gaat de voltage naar 9,875 V. Dit afgelezen met RMclock 2.35.0. Helaas herkent RMclock geen halve multipliers dus kan ik de voltage bij 6,5 multiplier niet aanpassen. In feite heb ik de CPU (die al niet sterk is) 100MHz lager geklokt, maar volgens mij komt het vooral door de hoge voltage bij de 6,5x multiplier.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 15-09-2011 17:29 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben na fanproblemen terug gegaan naar bios 1.10. Nu is de fan helemaal stil, totdat ik zware taken ga doen.
Wel een nadeel is dat de accu nu niet helemaal oplaad, maar dat is voor mij niet echt belangrijk.

ps. het is me nu wel gelukt om hem helemaal uit elkaar te halen en schoon te maken. Op internet is wel een demontage handleiding te vinden.

• Regeneration
  • Niet online
Ik vind de fan geluid niet zo'n probleem. Alleen ik vind het systeem echt te warm voor een zogenaamde Intel culv op 1,2 - 1,3 GHz met de Intel IGP (dus niet de HD4330) met office en internet oftewel licht gebruik. Ik heb er inderdaad over nagedacht om hem te demonteren, misschien zit er een hoop stof in ofzo. Dat betwijfel ik eigenlijk, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Chillz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:40:
Zondagavond thuis gekomen van vakantie.
En nou kom ik er van de week achter dat m'n 3810T alleen nog maar werkt als hij aan de netstroom zit... :(

Hij ziet mn accu nog wel.
Maar er staat iets als "54% accuspanning - Aan netstroom - Accu wordt niet opgeladen"

Zonder netstroom gaat de laptop niet aan. Als hij aanstaat en ik haal de stekker van de netstroom eruit, valt hij gelijk uit.
<cut>
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde met mijn 4810T. Altijd perfect gewerkt met een accu duur van ongeveer 5uur, maar van de één op andere dag doet de accu het niet meer. Kan dat aan de accu liggen of is er iets anders aan de hand? Via ebay zijn de accu's voor 20 Euro te krijgen, maar is het wel de accu? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Precies... Is het wel de accu?
Is een lastige vraag, want hoe ga je het zelf testen?

Ik was nou niet echt van plan om eerst een nieuwe accu te moeten kopen, om er pas daarna achter te komen dat het niet daaraan ligt. Maar in mijn omgeving ken ik geen anderen met een Acer Timeline laptopje.

Misschien zijn er ook mede-Tweakers die kunnen helpen?
Zijn er 3810T bezitters in zuid-west NL van wie ik even de accu zou kunnen proberen?

Heb toch een lease-auto, dus kan wel een stukje rijden. Dan is het bv even te proberen of mijne wel werkt met een andere accu, en/of dat mijn accu ook niks doet bij die andere.
Als dat zou kunnen, zeer graag!! :) Stuur dan even een DM, dan kunnen we afspreken.

(ik weet niet of de 4810T dezelfde accu heeft, want dan zou dat ook kunnen natuurlijk)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Chillz schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:30:
<cut>
(ik weet niet of de 4810T dezelfde accu heeft, want dan zou dat ook kunnen natuurlijk)
Volgens mij hebben de 3810, 4810 en 5810 alle dezelfde accu. Even omwisselen om te testen zou inderdaad wel het beste zijn. Ik snap nl niet hoe een accu die het vorige week nog erg goed deed, van de een op de andere dag niet meer werkt :? Van mijn werk heb ik al 4 jaar een Lenovo, de accu wordt wel minder maar dat gaat langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb nog even verder gezocht, en gevonden dat acer problemen heeft met batterijen van een bepaalde serie:
Impacted battery p/n
BT.00607.078
BT.00607.079
BT.00607.080
BT.00607.082
BT.00607.096
BT.00607.097
BT.00607.098
BT.00607.099
BT.00607.108
Check your batteries and walk to the repair center.
De mijne is BT00607.082 (921)...morgen maar even acer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
mijn batterij van mijn 3810t geeft aan dat hij vervangen moet worden is inmiddels 3 jaar oud.
opeens slijtage nivo van 78% maar als hij 0% aangeeft valt hij in standby en kan ik hem gewoon opnieuw opstarten en gewoon nog een paar uurtjes gebruiken...vervelende is dat ik niet kan zien wanneer hij echt helemaal leeg is.

zal iets met calibratie te maken hebben maar geen idee hoe dit te doen??...in de bios zit geen optie.
heb hem al helemaal leeg laten lopen en volledig opnieuw opgeladen maar dit helpt niet hij blijft de melding geven dat de batterij vervangen moet worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Michel242186 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 05:38:
mijn batterij van mijn 3810t geeft aan dat hij vervangen moet worden is inmiddels 3 jaar oud.
<cut>
Windows 7? Linkje zolang je nog een paar uur door kan werken op de accu zou ik me niet zoveel zorgen maken, je accu werkt gewoon, weliswaar met minder capaciteit maar dat is niet ongebruikelijk na 3 jaar. Ik heb het gezien bij een Dell en die ging ook nog gewoon een uurtje door op een lading.

Voor mijn defecte accu heb ik met acer gesproken en niet veel verder gekomen dan "op accu's geldt een garantie termijn van 6 maanden" . Ik heb aangegeven dat ik iets betere service verwacht voor een laptop van 700Euro..en heb gelijk een officieele klacht ingediend maar verwacht er niet veel van. Ik heb maar een nieuwe accu via Ebay besteld en verders voorgenomen maar geen Acer meer kopen..blijft toch een minder merk dan de A-merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
ha dat is precies het probleem wat ik heb...windows geeft opeens aan dat de batterij versleten is terwijl hij het nog makkelijk 4 uren volhoud...nu nog ff van dat kruisje afkomen.
bij mij is het inderdaad ook zoiets nooooooooooooooooooit weer acer en ik weiger een nieuwe accu te kopen dan maar een nieuw laptopje.

• wildcheese
Chillz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:15:
Ik heb een 3810T
<cut>
Dus ik zou mn Timeline graag een keer openmaken om het eventuele stof te verwijderen...
Alleen nu heb ik pas geleden een keer de schroefjes aan de onderkant eruit gehaald (naar mij idee toch wel allemaal), maar ik kreeg m toen nog altijd niet makkelijk open...

Heb m na even proberen maar weer dichtgedaan. Geen zin om dingen te forseren, of misschien wat verkeerd te doen...
Vandaar hier eerst de vraag: Iemand al ervaring met openen, om bij de koeling te komen?
Ff googlen en je had dit kunnen vinden: service manual 3810T

Ik heb mijn 4810T opengemaakt, maar ik kan adviseren om alleen te doen indien strict noodzakelijk. Het is erg fragiel allemaal, de connectors zijn erg van de goedkope versies (vergeleken met ene IBM/Lenovo die ik eerder uit elkaar heb gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Chillz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:40:
... dat m'n 3810T alleen nog maar werkt als hij aan de netstroom zit... :(

Hij ziet mn accu nog wel.
Maar er staat iets als "54% accuspanning - Aan netstroom - Accu wordt niet opgeladen"

Zonder netstroom gaat de laptop niet aan.
Als hij aanstaat en ik haal de stekker van de netstroom eruit, valt hij gelijk uit.
met veel dank aan wimjongil !

We hebben even accu's gewisseld, die van zijn 4810T met die van mijn 3810T.
Mijn laptop werkte direct weer. Conclusie dus: Accu naar de knopjes.

Nieuwe besteld via eBay voor ongeveer zo'n 45€
Die is van t weekend binnen gekomen en mn laptoppie draait weer als een zonnetje :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:18:
Ik heb sinds een paar dagen ook probleem met mijn pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN. Bij het opstarten gaat het beeldscherm op zwart nadat ik mijn wachtwoord heb ingetoetst. Het in slaapstand zetten met Fn + F4 en weer eruit halen en wachtwoord weer intoetsen is het probleem "opgelost" voor een keer. Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?
Even ter info. Ik heb dit sinds een paar dagen weten op te lossen door een verse installatie van Windows te doen. Inderdaad het is even een gedoe, maar ben wel erg blij dat ik van het probleem af ben.

Ik had soms zelfs twee keer het "truukje" van in slaapstand zetten moeten doen, alvorens het weer werkte en daar had ik dus geen zin meer in. Ik had de notebook gecontroleerd op virussen, malware en spyware maar niets gevonden. Ook heb ik de laatste geïnstalleerde programma's verwijderd, dat hielp ook niet. Ook gedacht aan de mogelijkheid dat het wellicht hardwarematig probleem was, scherm aansluiting iets losgeraakt ofzo, maar dat zou niet verklaren waarom het elke keer bij het opstarten gebeurt. In ieder geval blij dat het zoals het er nu naar uitziet is opgelost met een verse installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Misschien is dit een inmiddels wat achterhaalde vraag. maar is het iemand al gelukt om S-ATA 2 aan de gang te krijgen op de 4810TG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik wil geen oud topic omhoog schoppen maar ik zit met een serieus probleempje ;)

Mijn 4810TG heeft een tijdje terug de geest gegeven. Inmiddels ben ik voorzien van een mooie Asus N55s waar ik op en top tevreden mee ben en wat mijn Acer tot een klusprojectje gemaakt heeft. Nu zit ik met het volgende: om mijn 48010 weer tot leven te wekken heb ik het volgende nodig:

- CPU heatsink met fan (CHECK!)
- HD (CHECK!)
- Het liefst een complete replace-set aan schroefjes... niet check! :(

Weet er iemand waar je een Acer schroefjes-set kunt kopen, of in ieder geval een gelijkwaardige set? Ik heb de modelzaak, pc-boer en zelfs bouwmarkt al gecontacteerd, maar helaas zonder succes :(

Bij voorbaat, mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ebay kan je veel setjes kopen (net gezocht op: acer screws 4810)

[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 16-05-2012 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Nu dit topic toch geschopt is ;) .....

Ik heb een 3820T overgenomen van een medetweaker. Heb vandaag een Logitech M185 muisje met zo'n micro ontvanger gekocht. Deze steekt niet heel ver uit, maar het mooiste zou zijn als ik deze kon wegbouwen IN de laptop. Nu las ik op internet dat de 3820T een tweede PCI-e slot heeft (zit alleen geen connector). Deze schijnt niet als volledig PCI-e slot gebruikt te kunnen worden, maar USB lijnen lopen er iig wel. Nu dacht ik: Challenge Accepted! De USB ontvanger daarop aansluiten!

Maar ik kan nergens een schema, pinout, of how-to vinden!? Heb het ook hier nagevraagd maar daar werd ik eigenlijk ook met een kluitje het riet in gestuurd...

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:02:
Heb het ook hier nagevraagd maar daar werd ik eigenlijk ook met een kluitje het riet in gestuurd...
Die reacties....

Je kan toch 'gewoon' kijken wat de pinout van een minipci-e slot is, en dan op het moederbord kijken hoe dat in elkaar zit? Meestal als er geen header aanwezig is zitten de soldeerpunten (heet dat zo?) wel gewoon op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja soldeerpunten zitten er inderdaad wel, maar pci-e heeft nogal wat pinnetjes (zie foto: http://forum.notebookreview.com/6455026-post1485.html en dan de witte streep rechts) en ik wil geen kortsluiting maken...

Het punt is dat ik wel gelezen heb dat er mensen zijn die een 3G modem of GPS ding via die connector hebben aangesloten, maar ik kan nergens vinden HOE 8)7

En wat ik kon vinden over die "sim card holder" waar ze daar naar verwijzen is dit maar daar solderen ze er gewoon een hele pci-e connector op :/

Edit: Inmiddels gevonden elders (logisch ook, pci-e = pci-e |:( ): http://linuxsolver.blogsp...tall-usb-on-mini-pci.html

pin 36 en 38 voor data, en +5v bij een USB poort aftappen. GND zit er vast wel ergens in de buurt. Morgen maar eens mee aan de slag :)

[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2012 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Iemand een idee hoe ik multitouch (wil graag met 2 vingers scrollen) aan de praat krijg op het touchpad van m'n 3820T ?

Heb deze driver geinstalleerd, maar ik kan op dit moment op geen enkele manier scrollen 8)7

Er zijn wel hulpprogrammaatjes voor (heb er eens een blog over geschreven: ThinkPad's TweakBlog: 2-finger scroll op je Windows laptop) maar die werken niet met een ALPS touchpad :/

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Van wat ik kan herinneren is dat ik de drivers gewoon van www.synaptics.com heb gedownload voor mijn 4810TGZ. Die heeft altijd goed gewerkt en er zijn aardig wat dingen in te stellen. Volgens mij ook twee vinger scroll, maar dat weet ik niet zeker omdat ik zelf met 1 vinger chiral scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Synaptics is chill inderdaad, maar de 3820T heeft een ALPS touchpad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:34
Mensen die hier een 3830TG/4830TG hebben, lees op NBR forum dat er velen last hebben van throttling (net zoals in de meeste reviews).
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste