_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb het over Arrandale generatie CPUs. Jij hebt het waarschijnlijk over de vorige generatie.Touchdomex schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:05:
[...]
Want?
Ben daar benieuwd naar aangezien mijn Timeline met zo'n ULV toch wel echt gigantisch veel zuiniger is dan de gemiddelde laptop en toch krachtig genoeg is om een VM te draaien....
Mijn Acer 1830t met ULV haalt iets van 5.5 uur. De Acer 3820T (6cell) met full voltage CPU haalt dat ook. De reden is dat de full voltage CPUs tegenwoordig net zo ver underklokken als de ULVs.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 19:06 ]
Maar die CPU is toch ook een ULV? Tenminste wel een energiezuinige variant... Misschien niet ULVPhilflow schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:05:
[...]
Ik heb het over Arrandale generatie CPUs. Jij hebt het waarschijnlijk over de vorige generatie.
Mijn Acer 1830t met ULV haalt iets van 5.5 uur. De Acer 3820T (6cell) met full voltage CPU haalt dat ook. De reden is dat de full voltage CPUs tegenwoordig net zo ver underklokken als de ULVs.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee hoor, alle core i3/i5/i7 processoren hebben een integrated gpu, zelfs de desktop variantenTouchdomex schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:09:
[...]
Maar die CPU is toch ook een ULV? Tenminste wel een energiezuinige variant... Misschien niet ULVAangezien wel de GPU en CPU op 1 chip zitten....
In de 3820t zit een Core i3 330m (of 350m), de gewone mobiele variant dus die ook in full sized 15,6 inch laptops zit. Het verschil met de ULV variant is het maximum verbruik, als ik de processor volledig belast gaat de 6 cell opeens nog geen 2 uur meer mee terwijl de ULV dan wel redelijk lang blijft doorwerken. Dat is alleen niet echt een voordeel van de ULV want de enige manier om een i3 volledig te belasten is als je iets doet dat zo snel mogelijk moet gebeuren (converteren o.i.d.), maar dan rent een mobiele variant rondjes om de ulv wat snelheid betreft en ben je dus ook sneller klaar met het belasten van je processor.
Kort gezegd: in de mobiele core i3/i5/i7 series is het minimumverbruik bijna gelijk aan de ULV varianten, alleen het maximumverbruik ligt hoger maar hij is dan ook sneller.
Over de batterij, ik heb zowel de 6-cells als de 9-cells, de 6-cells doet 6 uur bij normaal gebruik en de 9 cells 9 uur. Alleen jammer dat je de 6 cells zelf moet kopen want de 9-cells zit er standaard bij en deze steekt erg ver uit, naar mijn idee de 3 uur extra niet waard. Deze tijden zijn met brightness op 1/3e oid (het scherm lijkt niet eens zo heel veel stroom te vebruiken), wifi aan, Outlook, Chrome en OneNote open en een 7200rpm (hybrid)schijf.
dat is zelfs beter dan de 1830T. Te gek voor woorden want die heeft took nog eens een kleiner scherm.
Maar is die 6 uur ook echt 6 uur of is dat wat Windows zegt? Ik meet het met Battery bar.
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 21:00 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik gebruik Batterybar Pro ookPhilflow schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:59:
[...]
dat is zelfs beter dan de 1830T. Te gek voor woorden want die heeft took nog eens een kleiner scherm.
Maar is die 6 uur ook echt 6 uur of is dat wat Windows zegt? Ik meet het met Battery bar.
Dat kan zeker wel kloppen inderdaad, mijn 9-cell heeft behoorlijk wat battery wear (6,5%) dus vandaar de eits kortere tijd.StefanvanGelder schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:52:
Ik haal anders 10 uur met mn 9 cells accuDan ben ik wel alleen licht tekst aan het verwerken of andere niet intensive taken. Af en toe wel even internetten, maar niet super veel.
[ Voor 29% gewijzigd door Jazzle op 15-11-2010 23:15 ]
Ok ja, ik had het over vrij intensief internet gebruik met wifi continu aan.Jazzle schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:14:
[...]
Ik gebruik Batterybar Pro ookmoet er wel bij zeggen dat hij dan tijdens een college aanstaat en dus voornamelijk niets doet, ik typ net vaak genoeg iets in OneNote dat hij niet op standby gaat zegmaar
Iemand een goede Duitse webshop waar ik het apparaat kan krijgen.
Het toetsenbord een beetje buigen, het midden omhoog zegmaar.LordLynx schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:15:
Iemand die het toetsenbord van een 3820 vervangen heeft? Ik zit namelijk met het probleem dat ik niet weet wat ik met de clipjes aan de zijkant van het toetsenbord aanmoet, de bovenkant is wel los....
cyberport.de geizhals.euTimmehhh schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:36:
Acer 2810T is een mooie 13 inch laptop. Denk dat ik voor die ga. Ik hoorde dat je in Duitsland dezelfde laptop voor evenveel geld maar met meer ram en harddisk kon krijgen. Duits toetsenbord boeit me niet.
Iemand een goede Duitse webshop waar ik het apparaat kan krijgen.
Bedankt, ik ben op zoek geweest en kom nu bij de volgende uit.
http://geizhals.eu/a533769.html
599e bij Amazon.de en Cyberport.De
Pentium P6000 2x 1.86GHz • 4096MB (2x 2048MB) • 320GB • kein optisches Laufwerk • ATI Mobility Radeon HD 5470 1024MB • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11bgn • HDMI • 5in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro/xD) • Webcam (1.3 Megapixel) • 13.3" WXGA glare LED TFT (1366x768) • Windows 7 Home Premium • Li-Ionen-Akku (6 Zellen) • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie
http://geizhals.eu/a582049.html
629e bij [DE] Comtech, [DE] T-Online Shop
Pentium P6100 2x 2.00GHz • 4096MB (2x 2048MB) • 320GB • kein optisches Laufwerk • ATI Mobility Radeon HD 5470 1024MB • 3x USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11bgn • HDMI • 5in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro/xD) • Webcam (1.3 Megapixel) • 13.3" WXGA glare LED TFT (1366x768) • Windows 7 Home Premium (64-bit) • Li-Ionen-Akku (9 Zellen) • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie
Ik heb de verschillen even dichtgedrukt, allemaal hebben ze meer gigabyte en ram dan die in de pricewatch staat. Die 2,2 ghz heeft, slecht 160 gb en 2gb geheugen
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N
Welke zal ik nemen? 9 cells accu heeft langere levensduur, maar schijnt uit te steken volgens deze review
productreview: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N review door Stefanovic45 Maar ik weet niet precies wat er nou uitsteekt?
Verder nog zaken waar ik bij moet opletten als ik uit Duitsland bestel?
Bij voorbaat dank.
Tim
Als je de review goed leest zie je hetTimmehhh schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:44:
[...]
Maar ik weet niet precies wat er nou uitsteekt?
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 23-11-2010 09:07 ]
Gewoon buigen? Dus niet die clipjes aan de zijkant wegduwen maar het toetsenbord eronderuit trekken?Jazzle schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:13:
[...]
Het toetsenbord een beetje buigen, het midden omhoog zegmaar.
Het is dus de onderkant, dat vind ik redelijk lelijk en onhandig, ga toch voor de 6 cells accu op comtech.dePhilflow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:06:
[...]
Als je de review goed leest zie je hetWelke jij kiest kan ik niet voor jou bepalen. Ik kan je wel zeggen dat je een verschil in CPU alleen merkt bij zware berekeningen.
http://www.comtech.de/Ace...ail_16365.html?sPartner=2
Die bovenste. Krijg ik nou een Duits toetsenbord? Op de foto's staat wel gewoon een regulier toetsenbord.
wel beste van alles 2.0 GHZ, 4 GB geheugen 320gb harddisk en 6 cell accu, en niet de onhandige 9 cells. Moet alleen nog even weten hoe het met het Duitse toestenbord zit. Ik zie op de foto's reguliere qwerty toetsenborden.
[ Voor 60% gewijzigd door Timmehhh op 23-11-2010 12:43 ]
Verse windows erop gezet maar die herkent geen netwerkadapter

Wat wil je precies afspelen dan? Want als je een desktop in de buurt hebt kan je ook een image van het schijfje maken en deze vervolgens mounten bij je 3820T.
ik wil windows 7 installen en office 2010 en dat mounten heb ik nog niet echt goed onder de knie.Mounten is toch gewoon een ISO op externe hd of usb branden en dan herkent de andere pc hem als een soort van cd rom toch? Maar ff een brandprogramma downloaden wat kan mounten dan. Ben ook bezig met een universal image maken van hoofd pc die ik op mijn acer wil zetten. Wil nog niet zo geweldig lukken.Bolletje92 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:54:
Ik heb er tot nu toe geen spijt van dat ik geen optische drive in zit. Ik heb een 3810
Wat wil je precies afspelen dan? Want als je een desktop in de buurt hebt kan je ook een image van het schijfje maken en deze vervolgens mounten bij je 3820T.
Je kunt ook via een eigen netwerk een CD drive van een andere PC delen en zo gebruiken.
Timmehhh schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:48:
. Maar kan ze voorlopig alleen op amazon vinden. En die hebben weer redelijk lange levertijden.
Elke computerzaak heeft gewoon externe dvd spelers/writers, zowel online als offline. Tientje of 4-5 heb je er eentje in huis.Timmehhh schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:48:
Ik heb de acer 3820 inmiddels binnen en ben erg blij mee. Wel irritant dat er geen cdrom drive inzit. Zit te overwegen om een externe cd rom drive te kopen. Maar kan ze voorlopig alleen op amazon vinden. En die hebben weer redelijk lange levertijden.
Niemand die even wil kijken welke wifi netwerkkaart er in zijn 3820 zit?
broadcommLordLynx schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:03:
[...]
Elke computerzaak heeft gewoon externe dvd spelers/writers, zowel online als offline. Tientje of 4-5 heb je er eentje in huis.
Volgens mij verschilt dit en als je de laptop van onderen bekijkt zie je dat er een sticker opzit waar het type van de netwerkkaart vermeld staat.LordLynx schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:03:
[...]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Windows installeren via USB stick kost geen DVD's en het is nog veel sneller ookTimmehhh schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:48:
Ik heb de acer 3820 inmiddels binnen en ben erg blij mee. Wel irritant dat er geen cdrom drive inzit. Zit te overwegen om een externe cd rom drive te kopen. Maar kan ze voorlopig alleen op amazon vinden. En die hebben weer redelijk lange levertijden.
Een Atheros AR5B93LordLynx schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:03:
[...]
De type netwerkkaart ligt denk ik aan de versie die je hebt, van de Acer site zijn er voor de 3820T namelijk ook al 3 verschillende drivers te downloaden. Dat zijn de Atheros, Broadcom & Intel.
Ik heb de eerste versie van de TimelineX, die niet zo lang leverbaar was. Typenummer: 3820T-332G25N
klopt, ik heb zelf de 3820TG-5452GnksStefanvanGelder schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:07:
[...]
Een Atheros AR5B93
[...]
De type netwerkkaart ligt denk ik aan de versie die je hebt, van de Acer site zijn er voor de 3820T namelijk ook al 3 verschillende drivers te downloaden. Dat zijn de Atheros, Broadcom & Intel.
Ik heb de eerste versie van de TimelineX, die niet zo lang leverbaar was. Typenummer: 3820T-332G25N
Welke driver moet ik installen van deze site om hdmi aan de praat te krijgen?
http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947
specs:
acer aspire 3820tzg intell pentium 2.0 ghz processor proc
ati mobilitiy radeon hd 5470
[ Voor 6% gewijzigd door Timmehhh op 12-12-2010 13:42 ]
Het gaat om deze laptop pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372T-354G16MNBB
Hebben andere gebruikers dit ook?
Waarschijnlijk draai je nu puur op de intel gma videokaart en niet de ati, daar zal je met drivers voor aan de slag moeten. Misschien dat de HDMI uitgang het alleen doet zodra je de ati kaart gebruikt?Timmehhh schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:32:
mijn hdmi poort van mijn nieuwe acer en 3820tzg laptop lijkt het niet te doen. op alle tv]s doet die het niet en gewoon pc scherm pakt die ook niet. Kan misschien komen doordat ik een nieuwe windows op heb gegooid en net die driver nog niet heb (heb drivermanager laten lopen en alle drivers laten pakken maar toch)
Welke driver moet ik installen van deze site om hdmi aan de praat te krijgen?
http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947
specs:
acer aspire 3820tzg intell pentium 2.0 ghz processor proc
ati mobilitiy radeon hd 5470
Nog geen gebruiker, maar maakt het verschil wanneer je de voedingskabel in een geaard stopcontact steekt? Een beetje spanning lekken doen zoveel apparaten met een metalen buitenkant. Is niet gevaarlijk of zo.The_Fes schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:28:
Ik heb een Acer Travelmate TimelineX laptop gekocht, en merk dat wanneer ik deze op de netstroom aansluit dat er spanning op de cover staat. Als ik de stroom er af haal voelt hij gewoon normaal aan, maar wanneer de stroom er op zit dan voelt de deksel anders aan, alsof hij statisch geladen is ofzo.
Het gaat om deze laptop pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372T-354G16MNBB
Hebben andere gebruikers dit ook?
Hoe bevalt dit model verder? Scherm, accuduur, etc.?
_██_
(ಠ_ృ)
Dat zal ik inderdaad eens proberen, goede tip.Atomsk schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:26:
[...]
Nog geen gebruiker, maar maakt het verschil wanneer je de voedingskabel in een geaard stopcontact steekt? Een beetje spanning lekken doen zoveel apparaten met een metalen buitenkant. Is niet gevaarlijk of zo.
Hoe bevalt dit model verder? Scherm, accuduur, etc.?
De laptop bevalt verder goed, maar ik heb hem alleen nog maar op de bank gebruikt eigenlijk. Ik raak daarbij nog wel af en toe het touchpad ongewenst aan, waardoor de focus ineens verspringt. Hij is wel lekker snappy, start rap op en reageert snel op mijn acties (maar dat is tot nu toe vooral internet geweest). De accu heb ik ook nog niet getest, hij hangt aan het netstroom als ik hem gebruik.
Ik ben tot nu toe wel erg tevreden in ieder geval, ben van plan hem volgende week wat uitgebreider te testen en dan een review te plaatsen. Zijn er dingen waarvan je graag wil dat ik die mee neem?
Die verkopen ze hier ook gewoon bij de Dixons hoorTimmehhh schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:48:
Dank je voor de linkmaarud schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:33:
alles is wel te vervangen
kost $124 bij een snelle blik op eBay
bij gewone laptops gaat het ongeveer zo:
frontje eraf
keyboard eraf (dan kom je bij connector van LCD)
de omlijsting van het scherm loshalen
scherm vervangen
omlijsting terugzetten
keyboard terug
frontje er weer op
weet niet precies hoe het bij de 3810 gaat... maar pretty much the same.
Dat moet op zich wel te doen zijn inderdaadmaarud schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:48:
als je handig bent wel.
bij gewone laptops gaat het ongeveer zo:
frontje eraf
keyboard eraf (dan kom je bij connector van LCD)
de omlijsting van het scherm loshalen
scherm vervangen
omlijsting terugzetten
keyboard terug
frontje er weer op
weet niet precies hoe het bij de 3810 gaat... maar pretty much the same.
Je kan de verkoper vragen of hij het als low value/gift wil verzenden, maar dat doen ze lang niet altijd. En je kunt gesnapt worden door de douane natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 19-01-2011 16:01 ]
Hmm.. dat was ik inderdaad vergeten. Ik neem aan dat deze ook gewoon zou moeten werken? Scheelt waarschijnlijk weer wat tijd met verzenden.woekele schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:01:
Vergeet niet de btw (19%) + inklaringskosten (€15) die je betaalt bij dit soort dingen uit de US
Je kan de verkoper vragen of hij het als low value/gift wil verzenden, maar dat doen ze lang niet altijd. En je kunt gesnapt worden door de douane natuurlijk
Sorry als ik misschien overduidelijke dingen vraag, maar dit soort dingen koop ik eigenlijk nooit. Daarbij heb ik m vrij snel weer nodig voor mn scriptie dus iedere dag dat ik m sneller heb is weer mooi meegenomen
[ Voor 8% gewijzigd door Gizmore op 19-01-2011 16:21 . Reden: Handig als ik het linkje er ook in plak... ]
Goede schroevendraaierset doet wonderenSick Nick schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:11:
Zo in theorie klinkt het vrij simpel, over het algemeen gaat het gepaard met afbrekende plastic clipjes, dolgedraaide mini-schroefjes en scheurende kabels
En als je weet wat je doet en niet gaat trekken en zo valt dat best wel mee...
wat ik wel vaak heb is dat ik schroefjes over houd
Ik heb m net al even losgehaald (kon t niet laten), maar het blijkt toch een stuk makkelijker te zijn dan verwacht! Nadat ik de 4 schroefjes uit de bezel had gehaald kon ik die er zo uit klikken met een schroevendraaier. Het scherm zelf zit vast met 4 dunne aluminium clipjes en dan zit onder aan de achterkant de aansluiting vast met tape. Kostte in totaal 10 minuten en alles bleef zowaar heelSick Nick schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:11:
Zo in theorie klinkt het vrij simpel, over het algemeen gaat het gepaard met afbrekende plastic clipjes, dolgedraaide mini-schroefjes en scheurende kabels
Nogmaals dank voor de hulp
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Knakker op 28-02-2011 15:46 ]
Geef mij maar een Warsteiner.
Ja, ikVerwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:06:
Heb een TimelineX 3820T aangeschaft , maar de 9cell batterij zit me toch wel in de weg. Zit niet lekker samen met de boeken in de schooltas en in de trein is het ook niet geheel handig. Heeft iemand de 9cell vervangen voor een goede 6cell ?
Ah mooie prijs, ik heb die met HD6550 ook aangeschaft uit duitsland. Waar heb jij hem besteld?Knakker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:44:
Zojuist een 3820TG besteld uit Duitsland. Lang getwijfeld tussen aantal verschillende laptops, maar de specs/prijs ratio heeft me overgehaald: i5-460M, HD5650, 4GB RAM en 750GB HDD voor EUR 709. Ben benieuwd
Standaard doet Ubuntu het zo goed als altijd slechter qua batterijduur. Powertop is een goed programma om zelf te onderzoeken waar de grootste oorzaken van stroomverbruik zijn, en biedt ook mogelijkheden aan om dat op te lossen. Je kan zo nodig ook proberen undervolten, dat scheelt ook rap 10% of meer in zowel warmte als batterijduur. Maar bereid je alvast voor op het feit dat het echt zo simpel niet zal zijn vergeleken met wat powertuning in Windows, waarbij een beetje prullen met RMclock of crystalcpuid genoeg is.DummyXL schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:24:
Ik heb een acer timeline 4810tzg en Ubuntu. In deze computer hier zit een gewone HDD in. Deze wil ik graag vervangen voor een snelle SSD. is dit zinvol en kan dat zomaar. En waar moet in op letten (aansluitingen vooral) En heeft het mogelijk -positief- invloed op de accu duur? zo dat was het weer... alvast bedankt voor het reageren.
[ Voor 10% gewijzigd door RuddyMysterious op 01-03-2011 12:50 ]
Mooie prijs.Knakker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:44:
Zojuist een 3820TG besteld uit Duitsland. Lang getwijfeld tussen aantal verschillende laptops, maar de specs/prijs ratio heeft me overgehaald: i5-460M, HD5650, 4GB RAM en 750GB HDD voor EUR 709. Ben benieuwd
Ik heb de mijne inmiddels al een dikke 3 maanden naar volle tevredenheid draaien (wel 830 voor betaald). SSD erin, QWERTY tobo'tje van ebay erop en een engelse W7 erop en je hebt een laptop staan waar een Sony Z moeite heeft om hem bij te houden.
Iemand ervaring met de backlit-keyboard mod? Het ziet er wel fancy uit namelijk, en het toetsenbord is maar 20 euro duurder...
Als deze het net zoals mijn vorige Acer (eveneens een wat duurder model) het zonder problemen drie jaar volhoudt, dan is dit wat mij betreft een uitstekende aanschaf voor die prijs!
[ Voor 7% gewijzigd door Knakker op 08-03-2011 11:05 ]
Sinds vandaag start ik het op en heb ineens een zwart scherm. Via een externe monitor werkt alles, maar de laptopscherm is zwart, maar werkt nog wel.
Als je heel goed kijkt, is alles te zien, maar het lijkt alsof brightness op 5% staat.
Via Google kom ik er niet uit. Er zijn vergelijkbare problemen, waarbij alles zwart is en de bios reset dient te worden. Bij mij is er 5% brightness.
Weet iemand wat het kan zijn? Zijn de schermlampen stuk?
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Het is een Led: Edge-lit.
Hoe kan zoiets spontaan kapot gaan? Laptop is nog geen uur uit geweest en ineens stuk
Heb toevallig precies hetzelfde...backlight stuk.(3810T)..dit is al de tweede keer eerste keer onder garantie gemaakt maar nu moet ik het zelf doen...heb een nieuw scherm op ebay besteld (100 euro) en ga hem morgen installeren...hopelijk gaat het lukken.Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:32:
Ik heb al 2 jaar een Timeline 3810T en ben er erg blij mee.
Sinds vandaag start ik het op en heb ineens een zwart scherm. Via een externe monitor werkt alles, maar de laptopscherm is zwart, maar werkt nog wel.
Als je heel goed kijkt, is alles te zien, maar het lijkt alsof brightness op 5% staat.
Via Google kom ik er niet uit. Er zijn vergelijkbare problemen, waarbij alles zwart is en de bios reset dient te worden. Bij mij is er 5% brightness.
schijnt een kwaal te zijn van deze laptop.
hier http://laztop.blogspot.co...roken-screen-in-acer.html kun je lezen hoe het scherm te ontmantelen is vrij simpel.
[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 03-05-2011 20:59 ]
Jammer dat Acer zijn reputatie waarmaakt, was zo tevreden met mijn notebook
@Darkstone
Ik kan op ebay geen LCD backlit inverter vinden voor de 3810T. Zijn die dingen universeel of heeft elke notebook zijn eigen unieke LCD backlit inverter?
Backlit inverter zit er niet in...want het is een LED scherm.Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:56:
@Darkstone
Ik kan op ebay geen LCD backlit inverter vinden voor de 3810T. Zijn die dingen universeel of heeft elke notebook zijn eigen unieke LCD backlit inverter?
Verwijderd
Bij een led scherm is dat niet meer nodig: een LED doet het prima op 3.3v of 5v, precies de spanning die al overal aanwezig is. Er zijn dus geen andere componementen meer nodig.
Of de kabel zit er niet goed in, of het scherm is stuk en je kan hem weggooien. Gelukkig kost een los scherm niet zo heel erg veel. Ongeveer 80 dollar. Nog minder als je goed zoekt.
Nee, voor €130 heb je al bijna een 1080p scherm met 95% gamut. Zoveel kost een middelmatig scherm echt niet.
Hier in Nederland is het scherm ook te krijgen voor 200 euro...;-(
Bedankt voor je leerzame reply. Als ik zoek kom ik prijzen tegen van 100 a 130 euro voor EU en zelfs 189 euro voor een 3810T LCD scherm uit NL. Kun je mij aub op de juiste weg wijzen om voor 80 dollar (55 euro!!) een nieuwe te kopen? Of voor 130 euro een betere LCD scherm die past in mijn 3810t?
Misschien ook wel handig om te kijken welk scherm er precies inzit handig om te weten welk type je moet bestellen...een ander type scherm lijkt me lastig.Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:07:
@Darkstone
Bedankt voor je leerzame reply. Als ik zoek kom ik prijzen tegen van 100 a 130 euro voor EU en zelfs 189 euro voor een 3810T LCD scherm uit NL. Kun je mij aub op de juiste weg wijzen om voor 80 dollar (55 euro!!) een nieuwe te kopen? Of voor 130 euro een betere LCD scherm die past in mijn 3810t?
Verwijderd
Je kan er min of meer een willekeurig 40-pin LVDS (de standaard op elk led scherm) edge-LED scherm instoppen, let er wel op dat de LVDS connector aan de goede kant zit (links of rechts), dat kan soms uitmaken. (maar meestal past het allemaal wel).
Is een bekend probleem met die kapotte backlight. Ik heb ook een 3810T en die had ook backlight kapot. Die van mij is twee weken geleden terug RMA gegaan. Alles netjes gerepareerd en hij doet weer gewoon goed.
Ik had echter wel Acer Advantage.
Bedankt
@Bolletje92
Die van mij is 2 jaar oud en ik heb geen Acer Advantage
Helaas ging die van mij al na 3 maanden kapot en ben hem ook 3 maanden kwijt geweest (heb toen na veel bellen mijn geld terug gekregen) en door een foutje van Acer ook de laptop weer
hebben jullie trouwens ook last dat er vlekken op de polssteun komen te zitten het kunststof van de polssteun verkleurd zeg maar.
Daar heb ik geen last van. In mei 2009 waren er weinig andere 1,6kg, 4GB, 13,3 inch notebooks voor 700 euro. Had achteraf ook extra garantie moeten kopen voor 30 euro, nu ben ik 80 a 100 euro kwijt.
Mijn neef is jurist en gaf aan dat het alsnog binnen een garantie valt. 2 Jaar is een redelijke termijn voor een notebook, maar ik ben het dan gaat het 2 a 3 weken duren en dan ben ik het waarschijnlijk 3 to 6 weken kwijt. 100 euro of 9 weken wachten! Dan betaal ik liever 80 a 100 euro.
Verwijderd
Dat weet ik ook wel, maar acer is een van de slechtste merken als je op deze manier je gelijk probeert te halen.. Je kan het beter zelf oplossen. Al is een belletje nooit weg.Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:02:
Mijn neef is jurist en gaf aan dat het alsnog binnen een garantie valt.
specs waren toen 1 van de beste inderdaad maar als ik toen wist wat ik nu weet...Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:02:
@Michel242186
Daar heb ik geen last van. In mei 2009 waren er weinig andere 1,6kg, 4GB, 13,3 inch notebooks voor 700 euro. Had achteraf ook extra garantie moeten kopen voor 30 euro, nu ben ik 80 a 100 euro kwijt.
Mijn neef is jurist en gaf aan dat het alsnog binnen een garantie valt. 2 Jaar is een redelijke termijn voor een notebook, maar ik ben het dan gaat het 2 a 3 weken duren en dan ben ik het waarschijnlijk 3 to 6 weken kwijt. 100 euro of 9 weken wachten! Dan betaal ik liever 80 a 100 euro.

Verwijderd
In mijn geval was er toen geen andere optie. Ik mocht via mijn werk tussen 1 feb en niet later dan 1 mei 500 euro ex BTW uitgeven aan een notebook. Dus ik had de Timeline in pre-order. Bij de tijd dat ik mijn notebook had (rond 20 mei) had Asus een vergelijkbaar model, met 3Gb ipv 4GB (als ik mij niet vergis) voor 20 euro meer.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:21:
Tip: staar je nooit blind op specs tenzij er simpelweg niets anders is wat aan je eisen voldoet.
Ik reis veel (met OV) en mijn vorige notebook was 3,5kg, deze is 1,6kg.
Nu heb ik echt geleerd:
Iets dat je 6 a 10 uur per dag, gedurende 3 jaar gebruikt is niet iets waar je op moet bezuinigen! Geen goedkoper monitor, geen goedkope notebook enz. En service is zeker belangrijk! Liever 2 jaar garantie + binnen 5 dagen pickup & return, dan 1 jaar waar bij je 3 a 6 weken moet wachten.
1 klein minpuntje mijn bezel wat voor het scherm zit is na de tweede keer afhalen gebroken maar na alles weer terug te hebben geplaats valt het nauwelijks op maar wel jammer.
Ik heb een garantiecontract afgesloten, maar kom er tot mijn verbazing achter dat die telefonische helpdesk alleen tijdens kantooruren open is en dus ook niet in het weekend. Sinds wanneer is dat dan, want ik meen me te herinneren dat ik in het verleden ook wel eens 's avonds heb gebeld.
Kan iemand me een indicatie geven hoe lang repareren duurt en ik de laptop dus kwijt ben?
(mijn backlight was trouwens niet kapot, ander probleem)
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 15-05-2011 21:38 ]
3 dagen heen UPS
2 dagen bij ACER
2 dagen terug UPS
Als het goed zou gaan bij UPS kan je alles binnen 4 dagen hebben.
Ben heel blij met de service van Acer
Ik ben niet tevreden over het aanmelden/ophalen, het telefoonsysteem en de website, en heb daar een klacht over ingediend.Lisadr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:55:
Ben heel blij met de service van Acer
Aanmelden was afgelopen weekend niet mogelijk omdat die servicedesk dus helemaal dicht zit en het telefoonsysteem niet goed functioneert (geen openingsinfo, ook niet op de website en ik werd automatisch opgehangen). Via internet werkte ook niet omdat ik een melding kreeg dat 'er nog een case open zou staan'. Zelf deze case inzien en bijv afsluiten kon niet. Kortom, ik verlies dus meerdere dagen om eea af te handelen en moet dat bovendien doordeweeks/tijdens werkuren doen. Dat is erg lastig en vervelend.
Ook het ophalen door UPS is niet heel erg fijn geregeld met een reguliere baan. 's avonds kan niet. Een nauwkeurige tijdsindicatie voor afhalen is er niet (of tot 14:00u danwel halverwege de middag tot 19:00u). Niet te doen dus, daar zou je een (mid)dag voor vrij moeten nemen.
Wat mij betreft mag ik verwachten dat ik 24/7 een reparatie kan aanmelden en zsm daarna (bij voorkeur 1 dag) een pakketje kan laten ophalen. Ik breng het pakje nu maar zelf naar zo'n distributiecentrum om niet teveel tijd te verliezen.
Mijn ervaring ook over die website dan.JPS schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:33:
[...]
Ik ben niet tevreden over het aanmelden/ophalen, het telefoonsysteem en de website, en heb daar een klacht over ingediend.
Ik had ook een kapotte backlight bij de 3810T dus. Ik dus dat web-formulier doorlopen, maar toen zei die iets van 'selecteer een partner' (ik weet niet precies meer wat), dus dat formulier werd niet verstuurd.
Er heen bellen en dat werkte wel, maar met moeite. Die mevrouw zei dus eerst "De website zal z'n dag dan wel niet hebben.". Later met het telefonische gesprek liep ze ook tegen iets aan en zei "Hmm, ik heb m'n dag kennelijk ook niet"
Eind goed al goed, bij mij zag het er zo uit:
Ma: rond 13.00 gebeld. Om 13.30 stond UPS voor de deur om op te halen.
Di: bericht dat die is aangekomen
Wo: bericht dat die gerepareerd is en weer bij UPS is
Do: bericht dat UPS hem in zijn systeem heeft
Vr: laptop in de ochtend weer in huis.
Door de procedure heen heb ik ook een stuk of 5 sms'jes gekregen van wat de status was. Opzich wel netjes als je ergens bent, maar ik had wel toegang tot mail dus beetje overbodig.
Ik ben wel tevreden over de afhandeling. Ik had door de 'horror'-verhalen het een stuk erger voorgesteld
Dat het voor ongelukkig uitkomt met het ophalen is inderdaad rot. Ik had als voordeel dat ik die maandag inderdaad vrij was in de middag en ik liet hem bezorgen op bedrijf van m'n ouders omdat daar altijd wel iemand aanwezig is.
[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 16-05-2011 16:02 ]
Helaas is alle data eraf gehaald en de standaard Acer installatie teruggezet
/edit: vandaag een standaardbriefje op mijn klacht ontvangen. Beetje jammer, geen enkele indicatie dat mijn opmerkingen worden gebruikt om de informatievoorziening of service te verbeteren.
[ Voor 52% gewijzigd door JPS op 26-05-2011 20:28 ]
Sinds een tijdje wordt ie nogal warm. Voornamelijk onderop, vanuit het midden richting de linkerkant/ rooster voor de koeler.
Ik vermoed dat het gewoon een kwestie van stof is. Laptop ligt vaak op de bank. Bij de laptop van mn vriendin haal ik ook eens in de zoveel tijd de koeling eruit, stof weghalen, en alweer een stuk minder hitte.
Dus ik zou mn Timeline graag een keer openmaken om het eventuele stof te verwijderen...
Alleen nu heb ik pas geleden een keer de schroefjes aan de onderkant eruit gehaald (naar mij idee toch wel allemaal), maar ik kreeg m toen nog altijd niet makkelijk open...
Heb m na even proberen maar weer dichtgedaan. Geen zin om dingen te forseren, of misschien wat verkeerd te doen...
Vandaar hier eerst de vraag: Iemand al ervaring met openen, om bij de koeling te komen?
Leeg - Sinds 20180907
Is dat zo raar dan? lijkt me een beetje een standaard procedure om software problemen uit te sluiten.JPS schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:41:
Helaas is alle data eraf gehaald en de standaard Acer installatie teruggezet
nog niemand?Chillz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:15:
Ik heb een 3810T
Sinds een tijdje wordt ie nogal warm. Voornamelijk onderop, vanuit het midden richting de linkerkant/ rooster voor de koeler.
Ik vermoed dat het gewoon een kwestie van stof is. Laptop ligt vaak op de bank. Bij de laptop van mn vriendin haal ik ook eens in de zoveel tijd de koeling eruit, stof weghalen, en alweer een stuk minder hitte.
Dus ik zou mn Timeline graag een keer openmaken om het eventuele stof te verwijderen...
Alleen nu heb ik pas geleden een keer de schroefjes aan de onderkant eruit gehaald (naar mij idee toch wel allemaal), maar ik kreeg m toen nog altijd niet makkelijk open...
Heb m na even proberen maar weer dichtgedaan. Geen zin om dingen te forseren, of misschien wat verkeerd te doen...
Vandaar hier eerst de vraag: Iemand al ervaring met openen, om bij de koeling te komen?
Leeg - Sinds 20180907
Ik heb m'n 4810tzg een keer open gehad om er een SSD in te installeren, en dat ging prima. Verder geen ervaring mee helaas.
Lisadr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:32:
Ik heb al 2 jaar een Timeline 3810T en ben er erg blij mee.
Ik ben in het bezit van Acer 3810T-353 13,3/SU500/3GB/250GB.Michel242186 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:51:
[...]
Heb toevallig precies hetzelfde...backlight stuk.(3810T)..dit is al de tweede keer eerste keer onder garantie gemaakt maar nu moet ik het zelf doen...heb een nieuw scherm op ebay besteld (100 euro) en ga hem morgen installeren...hopelijk gaat het lukken.
schijnt een kwaal te zijn van deze laptop.
hier http://laztop.blogspot.co...roken-screen-in-acer.html kun je lezen hoe het scherm te ontmantelen is vrij simpel.
En ik heb ook precies het zelfde probleem....
Vorige week heb ik per ongeluk mijn laptoptas laten vallen, hierdoor is de beeldscherm van mijn 3810T ineens heel donker, alsof het 5% brightness is.
Verder is er niks mis met de laptop, momenteel werk ik via een externe HDMI monitor.
Is de probleem weg als ik de beeldscherm vervangt voor een nieuwe?
(waar en welke beeldscherm heb jij gekocht?)
of kan het aan iets anders liggen?
[ Voor 80% gewijzigd door pinotje2 op 19-06-2011 17:37 ]
Bij replacedirect zijn ze vaak duurder dan eBay...DevilsProphet schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:33:
Bij replacedirect hebben ze altijd wel wat reserveonderdelen zoals schermen, toetsenborden, ventilatoren, batterijen, stroomadapters, etc. Onlangs daar zelf een nieuwe 12-cell batterij besteld voor een oude HP laptop, 's anderendaags was ie al geleverd.
Als je bedoelt dat je liever zo goedkoop mogelijk iets kan vinden, zoals waarschijnlijk op ebay, waarom zeg je dan niet gewoon dat je liever iets zo goedkoop mogelijk wil vinden? Ik weet ook wel dat ebay vaak goedkoper is dan replacedirect, mààr bij replacedirect heb je meer zekerheden, zoals betrouwbaarheid, garantieclaims, levertermijn, etc. Kwestie van afwegen dus.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wifi-n werkt in elk geval in combinatie met mijn Travelmate TimelineX 8372TZ en trekt bij mij standaard 100 - 150 Mbit/s op een g/n WLAN. Duidelijk een draft-n apparaat en niet helemaal de snelheid van de inmiddels officiële n-norm.Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:11:
Zijn er al mensen die wifi-n geprobeerd hebben in combinatie met de Acers van ongeveer een jaar geleden? Zelf heb ik de 4810TZG-414G50MN welke draft-n ondersteunt. Nu ben ik wel benieuwd naar het opwaarderen van mijn WLAN thuis maar ik kan nergens vinden wat er nu echt ondersteund wordt en of je wel alle mogelijkheden krijgt i.c.m. een standaard-n AP of router.
Waarom check je jouw laptop niet even bij een kennis met een n-netwerk?
150 Mbit is anders wel gewoon de theoretische max voor een officiële 802.11n hoor.Geomaris schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:17:
Wifi-n werkt in elk geval in combinatie met mijn Travelmate TimelineX 8372TZ en trekt bij mij standaard 100 - 150 Mbit/s op een g/n WLAN. Duidelijk een draft-n apparaat en niet helemaal de snelheid van de inmiddels officiële n-norm.
Of werk jij met meerdere kanalen of iets dergelijks?
Gebrek aan kennissen met een n-netwerk.Waarom check je jouw laptop niet even bij een kennis met een n-netwerk?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik haal met de WNDR3700 (300Mbits op 5G) icm een Intel5300 in de praktijk netto zo'n 18MB/s, dus bijna 150Mbit.
Als je twee of drie kanalen gaat gebruiken en er is niemand anders, dan wel ja. Maar ik doel meer op het feit dat 'gewoon' enkelkanaals 802.11n 300 Mbps half duplex is waardoor je netto in theorie maximaal 150 Mbps haalt.woekele schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:19:
Met 802.11n kan je ook 300Mbits halen hoor. Op de 5G-band zelfs 450Mbits. De daadwerkelijke doorvoer zal uiteraard altijd lager liggen.
Ik haal met de WNDR3700 (300Mbits op 5G) icm een Intel5300 in de praktijk netto zo'n 18MB/s, dus bijna 150Mbit.
Toevallig is mijn oog op die router gevallen, vandaar dat ik benieuwd ben of alles wel knap werkt. Misschien eens uitzoeken wat voor netwerkkaart er exact in mijn Acer zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb ook geprobeerd om hem helemaal open te schroeven om schoon te maken maar hij wilde bij mij ook niet open gaan.
Daarna gewoon met de compressor door geblazen, kort blazen elke, en hij is weer perfect stil.
En nou kom ik er van de week achter dat m'n 3810T alleen nog maar werkt als hij aan de netstroom zit...
Hij ziet mn accu nog wel.
Maar er staat iets als "54% accuspanning - Aan netstroom - Accu wordt niet opgeladen"
Zonder netstroom gaat de laptop niet aan.
Als hij aanstaat en ik haal de stekker van de netstroom eruit, valt hij gelijk uit.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Iets van de connectie tussen stekkeringang en accu-aansluiting kapot ofzo bv?
Daarnaast, laptop is inmiddels over de 2 jaar heen (volgens mij van juni/juli 2009), dus waarschijnlijk geen garantie meer.
Zou het nog de moeite zijn om het te laten nakijken/ fixen (door Acer, of andere laptopboer)? Of kans dat dat te duur gaat worden?
Leeg - Sinds 20180907