[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik heb mn acer timelinex 4820 binnen gekregen, ziet er goed uit!
Ik zet hem aan, klap m dicht, kom even later terug en nu doet hij niks meer..
De ledjes voor stroom ed doen het wel, maar hij slaat niet meer aan (met of zonder accu)
Komt ook geen geluid of wat dan ook vanaf.. Iemand ideen, of is ie gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wazig. Stekker eruit. Accu eruit. 10 seconden powerknop indrukken. Accu erin. Stekker erin. Weer proberen aan te zetten. Doet dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Heeft er iemand real life pictures van de 1830 in het zilver?

Edit: Zeer leuke 11.6" aanbieding:
pricewatch: Acer Travelmate 8172Z-U542G25N
1 nadeel: geen HDMI.

[ Voor 62% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb inmiddels een clean install gedaan, alle programma's en drivers die ik nuttig vind geinstalleerd en moet zeggen deze laptop bevalt me prima

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 17:28 ]

Verwijderd

Zijn hier mensen met een 5810TG? Hoeveel uur halen jullie gemiddeld met 1 acculading?
Ik krijg het niet voor mekaar om die 8 uur accuduur te halen. Zelfs met helderheid op zijn laagst, geluid uit en alleen internetten kom ik niet verder dan 2,5 uur. Vraag me echt af wat ik verkeerd doe of het toch gewoon aan de laptop/accu ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 00:57 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
paulklooster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:06:
Ik zag dat wegens ruimtegebruik bij de timelinex 3820 de accu een stuk uitsteekt. Is dit ook het geval bij de 4820?

Verder vroeg ik mij af of er een gat zit tussen zeg maar het scherm en de rest? op foto's is dit niet te zien, maar mij is verteld dat dit wel zo is?

bedankt!
Bij alle TimelineX series steekt de accu uit, zelfs bij de 5820T. Dus ook bij de 4820T.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:57:
Zijn hier mensen met een 5810TG? Hoeveel uur halen jullie gemiddeld met 1 acculading?
Ik krijg het niet voor mekaar om die 8 uur accuduur te halen. Zelfs met helderheid op zijn laagst, geluid uit en alleen internetten kom ik niet verder dan 2,5 uur. Vraag me echt af wat ik verkeerd doe of het toch gewoon aan de laptop/accu ligt.
2.5uur?! Staat je laptop wel in "Energy saver"? Kijk anders even met ctrl-atl-del in je task manager, misschien is er een programmatje dat je CPU eet.

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:56:
[...]

2.5uur?! Staat je laptop wel in "Energy saver"? Kijk anders even met ctrl-atl-del in je task manager, misschien is er een programmatje dat je CPU eet.
Nee heb alles uitgeprobeerd. Morgen even XP erop zetten en kijken of ie dan wel in de buurt komt van die 8 uur. Maar voor deze accuduur koop ik deze laptop niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:38:
[...]
Nee heb alles uitgeprobeerd. Morgen even XP erop zetten en kijken of ie dan wel in de buurt komt van die 8 uur. Maar voor deze accuduur koop ik deze laptop niet :(
Kijk eens of er een proces is wat CPU power eet. Als je CPU constant 50%-100% belast wordt kan ik me voorstellen dat je niet lang op 1 acculading kunt werken.

Ik heb dit gehad met de laatste versie van BatteryBar: constant 50% load.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een Acer Timeline 1810TZ (SU4100, Win7-64b) en heb hierin een Seagate Momentus XT gebouwd. Nu lees ik op 't Seagate support forum dat ik "Intel Matrix drive" moet installeren voor optimale performance, kan iemand me pointen naar een wat ik precies moet downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Intel Matrix Storage Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
catchingfire schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:51:
Ik heb een Acer Timeline 1810TZ (SU4100, Win7-64b) en heb hierin een Seagate Momentus XT gebouwd. Nu lees ik op 't Seagate support forum dat ik "Intel Matrix drive" moet installeren voor optimale performance, kan iemand me pointen naar een wat ik precies moet downloaden??
Intel Rapid Storage driver. Download from here 64-bit Intel® RST Driver Files for F6 Install. Go to Device Manager, select under "IDE ATA/ATAPI controllers" the "Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller". Then right click, update driver software. Browse, browse. Now browse to where you saved the Intel Rapid Storage driver. Select the folder and click OK. Reboot required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
sorry, was niets belangrijks.

[ Voor 90% gewijzigd door Lisadr op 27-08-2010 23:49 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Philflow schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:56:
Intel Rapid Storage driver. Download from here 64-bit Intel® RST Driver Files for F6 Install. Go to Device Manager, select under "IDE ATA/ATAPI controllers" the "Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller". Then right click, update driver software. Browse, browse. Now browse to where you saved the Intel Rapid Storage driver. Select the folder and click OK. Reboot required.
Hij heet "Intel(R) ICH9M-E/M SATA AHCI Controller" bij mij maar de update is gelukt... merk geen verschil maar het zal wel goed zijn.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Lisadr schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:07:
Mijn eerst ervaring met Acer garantie en het was 100x beter dan verwacht!

Mijn accu was dood door een fabriekfout. Mijn laptop was van mei 2009 en dus geen garantie meer, maar volgens EU wetgeving nog wel!
  • 28 juli - Ik bel Acer en krijg iemand aan de lijn die geen technische verstand heeft, bel later nog een keer en krijg dezelfde persoon aan de lijn.
  • 29 juli - Krijg iemand aan de lijn die het snapt! Er worde een UPS code aangemaakt en 2 uur later staat er iemand van UPS bij mij aan de deur en neemt het pakket mee.
  • 2 aug - Krijg een email van Acer dat ze mijn product hebben ontvangen.
  • 5 aug - Krijg een email van Acer dat ze klaar zijn met reparatie en ik krijg een UPS code.
  • 6 aug – Krijg een pakket met een nieuwe accu!
Binnen 4 werkdagen opgelost en pickup en return service! Echt veel beter dan mijn verwachting!

Nu maar hopen dat de nieuwe accu ook niet dood gaat ;)
Goed dat je dit zegt want de idioot die ik aan de lijn had zei tegen mij dat ik mijn Laptop moest terugsturen zonder mijn batterij. Ik zal morgen nog een keer bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Heb je een accu probleem dan? Op zich is het vrij normaal om apparatuur voor reparatie zonder losse extras als batterijen en adapters op te sturen, tenzij je probeem daarin zin natuurlijk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:37:
[...]

Kijk eens of er een proces is wat CPU power eet. Als je CPU constant 50%-100% belast wordt kan ik me voorstellen dat je niet lang op 1 acculading kunt werken.

Ik heb dit gehad met de laatste versie van BatteryBar: constant 50% load.
Nee, gemiddeld 5% met beetje surfen. Vandaag weer getest door hem mee naar school te nemen en te gebruiken met Word en wat internetten en haal er nu nog net de 4 uur zoals jullie kunnen zien in de print-screen. Dat is nog neit eens de helft van de gepromote 9 uur en dat terwijl de grootste tijd de laptop ongebruikt stond.

Gaat met vista de accu duur mee vooruit of achteruit? Anders probeer ik even vista op te installeren.

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/9250/laptop.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ ajacied88 hoeveel capaciteit heeft je accu nog? Dat kun je zien met batterybar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:38:
@ ajacied88 hoeveel capaciteit heeft je accu nog? Dat kun je zien met batterybar bijvoorbeeld.
Capaciteit was iets van 59.983 mwh en slijtage 4,2 dus daar kan het niet aan liggen. De accu is ook al meerdere malen ontladen en volledig opgeladen dus hij zou nu op zijn maximale vermogen moeten werken. Heb acer gebeld en ze willen dat ik de accu opstuur. Ben alleen bang dat het ook aan de laptop kan liggen. Dat er bepaalde onderdelen stroom teveel stroom zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik kom erachter dat er nog iets mis is aan mijn 3820T, hij is al een keer direct na aankoop terug geweest naar Acer wegens een kier in de behuizing. Voordat ik hem toen terug had duurde 6 weken.

Nu kom ik er achter dat van de 3 usb poorten maar 1 werkt en ook de cardreader doet het niet. Dit is bij nader inzien al vanaf toen ik hem kocht, maar telkens wanneer een usb stick het niet direct deed probeerde ik het simpelweg in een andere. Nu had ik 2 usb apparaten tegelijk nodig en eindelijk viel het kwartje dat altijd alleen maar de rechter usb poort het heeft gedaan. De laatste bios update zegt wel iets over een usb fix, maar deze laatste stond er al op en ook alsnog flashen helpt niet.

Ik ben bang dat het iets op het moederbord is, en hij dus weer terug moet. Ik ben het er echter niet mee eens dat ik heb betaald voor een laptop die al vanaf aankoop 2x terug moet dus ik probeer bij de winkel, Redcoon, een nieuw exemplaar te regelen maar vooralsnog werken ze niet echt mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
Omniferious schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

Goed dat je dit zegt want de idioot die ik aan de lijn had zei tegen mij dat ik mijn Laptop moest terugsturen zonder mijn batterij. Ik zal morgen nog een keer bellen. :)
Eerst had ik iemand aan de lijn die beweerde dat het probleem opgelost zal worden door een windows update! En als dat niet werkte moest ik de computer opnieuw opstarten!

Dus gewoon een paar keer bellen totdat je iemand aan de lijn krijgt die een beetje verstand heeft ;)

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:35:
[...]

Nee, gemiddeld 5% met beetje surfen. Vandaag weer getest door hem mee naar school te nemen en te gebruiken met Word en wat internetten en haal er nu nog net de 4 uur zoals jullie kunnen zien in de print-screen. Dat is nog neit eens de helft van de gepromote 9 uur en dat terwijl de grootste tijd de laptop ongebruikt stond.

Gaat met vista de accu duur mee vooruit of achteruit? Anders probeer ik even vista op te installeren.

[afbeelding]
Staat windows ingesteld om een energiezuinig stroombeheersprofiel te gebruiken? Dat is vrij cruciaal op een laptop als een timeline, want ik weet dat als je linux wilt gebruiken op zo'n laptop je idd maar rond de 4 uur batterijduur haalt omdat dat niet zo voorzien is om allerlei stroombesparende zaken te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:49:
[...]

Staat windows ingesteld om een energiezuinig stroombeheersprofiel te gebruiken? Dat is vrij cruciaal op een laptop als een timeline, want ik weet dat als je linux wilt gebruiken op zo'n laptop je idd maar rond de 4 uur batterijduur haalt omdat dat niet zo voorzien is om allerlei stroombesparende zaken te regelen.
Jep, heb de processor ook staan op passief gekoeld en max 40% vermogen. Kan het mogelijk aan 64bit versie van Windows liggen? Lijkt me niet maar installeer zo toch even andere windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Windows 64-bit zou er voor niks mogen tussenzitten, ik ken 2 mensen in mijn directe omgeving met een timeline 1810tz met Windows 7 64-bit en daarbij werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Schakelt die GPU wel uit? Volgens mij kan je die uit- en inschakelen met die P knop links bovenin ;)

Dinsdag kom ik er achter hoelang die van mij het vol gaat houden. Ik moet van half 10 tot half 6 naar school dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810TG-734G50MN Ik zag deze vandaag bij Mediamarkt voor 540 volgens mij. Mijn vraag is wat is gemiddelde accu duur? En ik vond stuk behuizing boven toetsenbord wel heel erg slap en dun klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Tot 8 uur volgens acer, klopt redelijk met de realiteit als je wat let op verbruik, zoals het scherm niet op maximaal zetten, niet te zware belasting voor cpu, hdd en gpu, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
En de bouwkwaliteit ? ik vond bovenste gedeelte boven het toetsenbord wel erg dun en slapjes? Was een demo model dus kan misschien daar aan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Amdwarrior schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:58:
En de bouwkwaliteit ? ik vond bovenste gedeelte boven het toetsenbord wel erg dun en slapjes? Was een demo model dus kan misschien daar aan liggen :P
Toetsenbord is vrij dun in vergelijking met andere laptops. Maar voor een Acer is de bouwkwaliteit bovengemiddeld hoog... Ik vind hem tot nu toe bijzonder stevig uit de bus komen!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:42:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810TG-734G50MN Ik zag deze vandaag bij Mediamarkt voor 540 volgens mij. Mijn vraag is wat is gemiddelde accu duur? En ik vond stuk behuizing boven toetsenbord wel heel erg slap en dun klopt dit?
Dat is dezelfde die ik heb. Test maar gelijk als je thuis bent de accu want dan kan je nog omruilen als je zo een zelfde slappe accu hebt als ik. 8 uur zeggen ze maar mijne houdt het geen 3 uur vol. Ik heb werkelijk alles uitgeprobeerd en batterybar geeft aan dat de accu ook gewoon in goede staat is dus krijg nu steeds meer het idee dat het gewoon aan de 15" serie ligt.

• Philflow
Ik heb net mijn 1830T binnen. Mooi dingetje alleen was de SSD performance niet optimaal (dit geldt voor alle nieuwe timelines). Er is inmiddels een tweak beschikbaar. Hier de C300 in mijn Acer 1830t voor en na tweak.

Before tweak:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/Untitled-7.png

After tweak:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/tweaked.png

Ik zou die tweak alleen toepassen in high performance.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hmm die 9-cells accu die ik heb gekocht via ebay schijnt een slechte te zijn, of ik ben opgelicht. Krijg nu al een melding van win 7 dat ik mijn accu zou moeten vervangen omdat hij ''slecht'' is... Moet ook zeggen dat hij veel minder lang mee gaat nu dan de eerste weken, daar waar ik toen nog dik 7 uur kon werken met wifi aan gaat dat nu nog maar met 4-5 uur... :X

• Philflow
Heb je geen garantie? meestal geven ze dat wel.

• peakaboo
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:47:
Heb je geen garantie? meestal geven ze dat wel.
In de originele ebay advertentie stond inderdaad 3 years warranty, dus ik ga eens contact opnemen met de verkoper om te kijken wat er te regelen valt. Zag trouwens dat ik de accu net 2,5 maand heb ;(

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=330440816866

[ Voor 8% gewijzigd door peakaboo op 09-09-2010 18:50 ]

• Philflow
Als ik een tip mag geven stuur gelijk wat screenshot (bijv. batterybar) mee als bewijs, dan weet ie dat het gewoon een slechte accu was.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 09-09-2010 19:01 ]

• peakaboo
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:01:
Als ik een tip mag geven stuur gelijk wat screenshot (bijv. batterybar) mee als bewijs, dan weet ie dat het gewoon een slechte accu was.
Moet je zien joh |:( :F

Batterij

Win 7 battery info

Batterybar info

[ Voor 50% gewijzigd door peakaboo op 09-09-2010 20:04 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb recentelijk een 3820T gekocht en zit daar nu een beetje met drivers en grafische instelligen te klungelen.

Hij komt met Windows7 home geleverd en wat daar had ik een experience index in van min 4.1 wat je 3d performance was. NIet slecht voor een laptopje.

Nu moet ik voor mijn werk een prof/ulitmate versie hebben van windows, dus ik heb alles opnieuw geinstalleerd met een win7 ultimate 64b. De drivers van de acer site geinstalleerd en alles lijkt te werken.

Nu lijk ik toch een probleem te hebben met de graphics. Af en toe zie ik even gekleurde blokken op het scherm (zag ik voorheen nooit) en is mijn 3D index gedaald naar 2.2. Dit terwijl de aero test nog wel op 4.3 staat.

als ik een HD film kijk, valt me op dat de CPU bijna een volledige core nodig heeft.

Niet dat ik echt duidelijk merk dat hij stottert, ik vermoed toch ernstig dat er iets niet helemaal top is.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn? Zijn er mensen die de win exp index cijfers kunnen posten van deze laptop met een 64b windows erop?

• Philflow
@ superduper, je zou eens de drivers van acer.nl kunnen proberen, met name de chipset.

• Stefanovic45
Ik heb een Aero score van 4,5 en een 3D score van 5.1. Heb je ook die utility geïnstalleerd van Intel? Anders moet je daar eens de power settings bekijken, of alsnog installeren, kan best zijn dat die op power saving staat. Had ik eerst ook, daardoor haalde ik een 3DMark score van 1300 ipv de gebruikelijke 1700. Index scores weet ik zo niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik blijk hetzelfde probleem te hebben. Desktop graphics score is 2.2, Gaming is 3.2

Ik heb alle drivers van Acer.nl geinstalleerd en alle updates gedraaid, geen verschil. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-09-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb alle drivers inderdaad van acer.nl geinstalleerd. Dat ging prima en ook de intel chipset/vga + utility zat er tussen. Binnen de VGA driver zit ook de turbo boost, en de los bijgeleverde turbo boost is ouder dus die heb ik overgeslagen.

Is er nog iets wat ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Misschien handig om ook eens 3DMark06 te draaien om te kijken hoe je boel daar presteert, die prestatie index van Windows is natuurlijk ook niet eens waar je je op blind moet staren.

Ik kan verder ook weinig spannends vinden op mijn laptop wat voor de grafische kaart kan zijn. De software die in mijn softwarelijst staat is:
Intel Control Center
Intel Graphics Media Accelerator Driver
Intel Management Engine Components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb het gecontroleerd met Passmark, de score is inderdaad erg slecht. Geen idee wat er aan de hand is.

Ik heb ook een clean install gedaan (windows 7 Home Premium x64) op een Acer 1830T met Core i3 330um.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ superduper ik heb het opgelost door de laatste driver van Intel.com te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Philflow schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:15:
@ superduper ik heb het opgelost door de laatste driver van Intel.com te installeren.
Dat is vreemd, ik kan deze niet installeren: this driver is not validated fotr your computer. Please obtain the driver from your hardware manufacturer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
En je draait wel Windows 7 64 bit?

Probeer anders een driver van hier: http://www.station-drivers.com/page/intel%20graphics.htm

[ Voor 58% gewijzigd door Philflow op 14-09-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Ik heb de nieuwe 3820T met 160GB schijf ik dacht laat ik voor de grap is hd tune draaien. Gemiddelde lees snelheid 38 MB/s :O en max 57. Dat zal wel lekker gunstig zijn voor de core i3 350.
Das wel een zware tegenvaller de 250 gb wd hardeschijf van de oude was veel sneller volgens de review 60 mb per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dat verschil tussen die 160GB en 250GB zal veel kleiner zijn dan HDTune doet lijken. Sequentiele leessnelheden zeggen namelijk weinig over de praktijkprestaties. Het zijn allebei 5400rpm harde schijven, beide zijn bottlenecks in veel situaties. Als je wat snellers wil zou je eens kunnen kijken naar de Seagate Momentus XT of SSDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ik denk dat ik hem ga vervangen door een wd scropio black 160gb. Iemand toevallig een review. De prijz is met rond de 55 euro heel aardig toch een stukje goedkoper dan die momentus XT schijven.

[ Voor 54% gewijzigd door LemonC200 op 14-09-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik wacht op de nieuwe generaties SSD's en dan is het BOEM en VOLGAAAAAS :p Deze 5400 RPM is mij ook te traag, vooral als je een Velociraptor gewent bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
jan-willem3 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:47:
Ik denk dat ik hem ga vervangen door een wd scropio black 160gb. Iemand toevallig een review. De prijz is met rond de 55 euro heel aardig toch een stukje goedkoper dan die momentus XT schijven.
Dan kun je beter een 250GB Hitachi 7K500 nemen, die is nog iets goedkoper, zuiniger en sneller door de hogere areal density.
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725025A9A364
StefanvanGelder schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:52:
Ik wacht op de nieuwe generaties SSD's en dan is het BOEM en VOLGAAAAAS :p Deze 5400 RPM is mij ook te traag, vooral als je een Velociraptor gewent bent...
Ik denk niet dat de nieuwste SSDs veel sneller kunnen worden doordat SATA II al een bottleneck begint te worden. Wel goedkoper.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 14-09-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:58:
[...]

Ik denk niet dat de nieuwste SSDs veel sneller kunnen worden doordat SATA II al een bottleneck begint te worden. Wel goedkoper.
Daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Er is toch geen ondersteuning voor SATA 600. Dus levert dat dan veel voordeel op aangezien de huidige ssd's ook al tegen de limieten aanlopen van SATA 300.

Edit pagina ververst. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door LemonC200 op 14-09-2010 23:36 ]

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Philflow schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:25:
En je draait wel Windows 7 64 bit?

Probeer anders een driver van hier: http://www.station-drivers.com/page/intel%20graphics.htm
Yep. Het is uiteindelijk toch gelukt door niet de setup te runnen maar zelf te kiezen uit een driver lijstje voor hardware.

En inderdaad, de performance is weer terug. Ik heb nu:

CPU 6.4
RAM 5.9
Graphics 4.7
Gaming G 5.1
HDD 7.7 (dankzij de OCZ SSD)

Bedankt voor de suggestie!

• peakaboo
  • Niet online
Om ff terug te komen op het 9-cell accu verhaal. Krijg 50% van de aanschafprijs terug. Als ik de accu terugstuur naar china krijg ik de overige 50% ook teruggestort. Denk niet dat ik dat ga doen aangezien de verzendkosten behoorlijk hoog zijn naar dat land en ik er niks aan verdien. Ik kon ook kiezen voor terugsturen en dan kreeg ik weer een nieuw model opgestuurd, maar dat risico ga ik niet nemen krijg ik dadelijk weer een exemplaar dat na 2 maanden versleten is. Maargoed, beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Ik wil een 3820TG uit duitsland halen maar ik heb 2 vraagjes:

Is het toetsenbord van de 3810 gelijk aan die van de 3820? Ik kan nergens een 3820 toetsenbord vinden, enkel 3810 modellen. En is het verwisselen van dit toetsenbord moeilijk?

Als ik Acer Advantage koop, is dit dan wereldwijd (of iig in nederland) geldig ook al komt mijn laptop uit duitsland? En moet ik advantage dan in duitsland aanschaffen of kan het ook in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ja die is nagenoeg gelijk. Alleen de icoontjes bij de Fn toetsen zijn iets anders. Voor de meeste mensen niet echt een probleem. Op deze site staat een hele beschrijving van een mod naar backlit 3810 keyboard van een 3820 laptop. Je kunt er ook voor kiezen zonder backlight te installeren, dan is het een stuk makkelijker.

De tweede vraag kan ik niet voor je beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor iedereen met een Alps touchpad in z'n Timeline (met name 1830T): ik gebruik nu deze driver, werkt veel beter dan de Acer driver.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik zit met het probleem dat ik liever een 13,3inch heb dan een 14. Maar Wanneer ik dan kijk naar de specificatieverschillen (2gb ipv 4 en 160gb ipv 250) voor dezelfde prijs word ik toch genoodzaakt om de 14 inch te kopen..
LordLynx schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:51:
Ik wil een 3820TG uit duitsland halen maar ik heb 2 vraagjes:

Is het toetsenbord van de 3810 gelijk aan die van de 3820? Ik kan nergens een 3820 toetsenbord vinden, enkel 3810 modellen. En is het verwisselen van dit toetsenbord moeilijk?

Als ik Acer Advantage koop, is dit dan wereldwijd (of iig in nederland) geldig ook al komt mijn laptop uit duitsland? En moet ik advantage dan in duitsland aanschaffen of kan het ook in nederland?
Waar en voor hoeveel dan? Ben benieuwd, in duitsland hebben ze gelukkig wel de 4gb versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:25
Weet iemand als de Acer Aspire 1810TZ nog ooit uitkomt voor rond de €500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ragnaroks schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:01:
Weet iemand als de Acer Aspire 1810TZ nog ooit uitkomt voor rond de €500?
Die komt nooit meer uit denk ik. De vervanger kost 440.
pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25

Snellere video kaart maar kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:25
Juist de accuduur vond ik belangrijk. Kon ook niks vinden over die Acer Aspire One 753h. Hoe lang is zijn accuduur en CPU kwaliteit in verhouding tot de oude 1810TZ en de nieuwe Asus EEE 1215N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ragnaroks schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:41:
Juist de accuduur vond ik belangrijk. Kon ook niks vinden over die Acer Aspire One 753h. Hoe lang is zijn accuduur en CPU kwaliteit in verhouding tot de oude 1810TZ en de nieuwe Asus EEE 1215N?
De CPU is ietsje minder dan de SU4100 van de 1810TZ en een stuk sneller dan de D525 van de 1215n.

Met de 1810tz was vrij eenvoudig 8 uur te halen met surfen. Bij de 753 gok ik op 5 uur.

Er zijn trouwens wel reviews te vinden (via notebookcheck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
Net even een Bios upgrade gedaan van mijn Acer 3810T van 1.27 naar 1.28 en deze is voornamelijk belangrijk als je problemen met de accu hebt.
Kon de accu niet meer opladen naar honderd procent hele nacht aan de stroom gehad maar nog geen honderd procent, maar dat moet dus met dit bios opgelost zijn....hoop nu ook dat hij wat sneller laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Michel242186 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:24:
Net even een Bios upgrade gedaan van mijn Acer 3810T van 1.27 naar 1.28 en deze is voornamelijk belangrijk als je problemen met de accu hebt.
Kon de accu niet meer opladen naar honderd procent hele nacht aan de stroom gehad maar nog geen honderd procent, maar dat moet dus met dit bios opgelost zijn....hoop nu ook dat hij wat sneller laad.
Bedankt voor de tip Michel!

Ik heb (nog) geen problemen, maar het laden duurt lang (i.i.g. de laatste 5%). Heeft iemand al ervaring met deze BIOS versie? Ik ben namelijk ook op de hoogte van de kreet: "Don't fix it if it ain't broke!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
SpeedingWilly schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:41:
[...]

Bedankt voor de tip Michel!

Ik heb (nog) geen problemen, maar het laden duurt lang (i.i.g. de laatste 5%). Heeft iemand al ervaring met deze BIOS versie? Ik ben namelijk ook op de hoogte van de kreet: "Don't fix it if it ain't broke!" ;)
Werkt hier perfect heb het idee dat de accu sneller oplaad en weer helemaal oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik heb een probleem met de slaapstand van mijn 3820T, waar ik windows 7 op draai. Als ik de klep sluit of als ik de laptop een half uur niet gebruik, krijg ik hem niet meer uit de slaapstand. Ik heb al een keer een BIOS flash gedaan naar v. 1.13, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Ik heb al gezocht naar een instelling, maar kom er niet uit.

Instellingen in energiebeheer zijn:
actie bij sluiten deksel = slaapstand
de computer in slaapstand zetten na 30 minuten.

Het probleem heeft zich niet voorgedaan toen ik de laptop in gebruik nam, maar is in de loop der tijd ontstaan. Iemand enig idee? Zouden de settings uit het BIOS het energiebeheer van Windows 7 kunnen verstoren? Heeft het wellicht te maken met een Windows update die ik heb uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 21:12
MCAB schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:50:
Ik heb een probleem met de slaapstand van mijn 3820T, waar ik windows 7 op draai. Als ik de klep sluit of als ik de laptop een half uur niet gebruik, krijg ik hem niet meer uit de slaapstand. Ik heb al een keer een BIOS flash gedaan naar v. 1.13, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Ik heb al gezocht naar een instelling, maar kom er niet uit.

Instellingen in energiebeheer zijn:
actie bij sluiten deksel = slaapstand
de computer in slaapstand zetten na 30 minuten.

Het probleem heeft zich niet voorgedaan toen ik de laptop in gebruik nam, maar is in de loop der tijd ontstaan. Iemand enig idee? Zouden de settings uit het BIOS het energiebeheer van Windows 7 kunnen verstoren? Heeft het wellicht te maken met een Windows update die ik heb uitgevoerd?
Heb je randapparatuur aangesloten op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
rrozijn schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:09:
[...]

Heb je randapparatuur aangesloten op je laptop?
Nope, helemaal niets. Out of the box heeft hij het gedaan, alleen na een dagje updaten doet hij het niet meer. Bij de BIOS op de acersite (v. 1.13) geven ze aan dat er een probleem met een standby hang up is opgelost. Mijn laptop heeft echter al BIOS 1.13, dus daar ligt de oplossing niet, lijkt mij. Ik heb geprobeerd om Acer ePowermanager op te starten, maar ik heb dit nog niet werkend gekregen onder Windows 7 HP 64-bit. Het programma draait wel op de achtergrond, maar kan nergens instellingen oid wijzigen.

EDIT:
Probleem opgelost. Bij het uit de standby stand halen op Ctrl-Alt-Del drukken en de laptop komt uit de stand by stand! Probleem toch niet opgelost. Vanochtend na het opstarten toch weer het probleem dat de laptop, nadat de klep dicht is geweest, niet meer uit de stand by stand komt. Wazig probleem dus, de ene keer wel, de andere keer niet...

[ Voor 20% gewijzigd door MCAB op 15-10-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Gizmore schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:26:
Heeft iemand hier trouwens ook wel eens last van dat een deel van de backlight wegvalt? Als ik mn 3810T opstart blijft bijna altijd onderaan 1 of 2 ledjes/zones uit staan, om na verloop van tijd weer aan te gaan. Vrij storend dus. Ik kan m wel RMA sturen, maar aangezien het na verloop van tijd weer weggaat en ik m toch echt nodig heb voor mn studie heb ik daar eigenlijk ook niet echt veel zin in.
Dentom79 schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:59:
Ugh, mijn 3810TG944G50M mag ik al terugbrengen na een maand amper gebruikt te hebben, LED backlight wilt niet meer werken :s .
Beter laat dan nooit O-) bij mij deed ook heel lang 1 LEDje het niet (timeline 3810T). Ik vond het wel iritant, maar had niet echt zin om m'n laptop op te sturen en na een paar week te horen dat ik geen garantie had omdat ik teveel met m'n laptop geprutst heb. In de afgelopen maand is 1/3de van m'n LEDs uitgevallen. Nu begon het echt te irritant te worden. Ook wel bekend als de "black screen of death". Gisteren poste iemand op de ubuntu forums dat hij de oorzaak van het uitvallen van de LED's had gevonden. Daaronder staan 2 posts van mijn poging de LED's weer te laten vlammen 8)7

Ter lering ende vermaak.

(Sorry, 'k heb geen zin om het te vertalen en hier opnieuw te posten. Bovendien lukt 't me nooit om hier plaatjes in m'n posts te krijgen.)

[ Voor 4% gewijzigd door mie9iel op 25-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik wilde laatst een 1810TZ kopen voor een kameraad, zijn die dingen nergens te vinden! En ook geen vergelijkbare meer, geen enkele netbook heeft:

- lange batterijduur
- pentium CULV
- 11.6"

WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
maarud schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:19:
Ik wilde laatst een 1810TZ kopen voor een kameraad, zijn die dingen nergens te vinden! En ook geen vergelijkbare meer, geen enkele netbook heeft:

- lange batterijduur
- pentium CULV
- 11.6"

WTF?
Acer 753 is gewoon te krijgen, gaat iets minder lang op de accu.

Acer 1810tz is nog te krijgen in UK en Duitsland. Acer 1830t kun je voor minder dan 500 uit Duitsland laten komen.

Asus 12515n haalt trouwens 5,5 uur met surfen, ook niet slecht. (dual core Atom)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-10-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

1810TZ

Ik heb die van mij bij computernoobs gekocht, is een wazige site die elke dag een ander veiling heeft en er gewoon niet uitziet. Had hem daar gekocht voor 445,- op 16.02.2010 toen was die dus nog overal 499 ,-. Ik heb hem niet via de veiling gekocht, maar gewoon die kerel een mail gestuurd aangezien de veiling toen al een week voorbij was maar hij hem nog niet had verkocht. Misschien heeft hij er nog wel liggen, aangezien niemand die lelijke site kent: info@computernoobs.nl

Snap ook niet dat ze niet langer leverbaar zijn, zijn echt super laptops ben er ook erg blij mee.

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 26-10-2010 16:04 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik ben zeer tevreden over mijn 1810T, maar ik heb één probleem. Mijn laptop neem ik altijd mee in het laptopvak van mijn rugtas in standby modus. Toch gebeurd het vaak dat ik bij het opdoen van mijn tas er teveel kracht komt op mijn laptop, zodat het toetsenbord via het scherm ingedrukt wordt. Zo komt het dus meerdere malen per week voor dat mijn laptop aan gaat in mijn tas, best wel vervelend!

En dat het mijn toetsenbord is weet ik zeker, ik heb hem als test in notepad in mijn tas gedaan en diverse toetsen zijn ervoor verantwoordelijk. Het scherm heeft er verder geen last van, dus ik ga er niets aan veranderen.

Nu zoek ik dus naar een mogelijkheid om mijn toetsenbord uit te kunnen schakelen bij standby en de aanknop dit als enige mag doen.

Probleem is dat de standaardmogelijkheden (energie opties van het toetsenbord enz.) niet mogelijk zijn op de 1810T. Ik heb tot op heden dus nog geen oplossing hiervoor kunnen vinden.

Ik draai trouwens Windows 7 op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb net een 3820T binnengekregen. Ben nu bezig met het installeren van een verse Windows 7 (scheelt al de helft in performance, volgens mij), maar wilde daarvoor graag al het geheugen uitbreiden.

Aanpak leek mij duidelijk: achterop 5 schroefjes van de klep losschroeven (middelste viel er zelfs helemaal uit), dan met mijn vinger in de uitsparing het klepje loswippen. Helaas: klepje zit muurvast en als ik meer kracht zet dan buigt 'ie alleen maar.

Omdat het om een nieuwe gaat wil ik niet meteen teveel kracht zetten en de boel verpesten. Ik ga er sowieso vanuit dat er bijna geen kracht hoeft te worden gezet, aangezien dit bij andere laptops ook nooit het geval is geweest. Iemand de gouden tip? Een bepaalde kant op schuiven o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Nee, maar het is wel een beetje breken. Als je kracht goed gebruikt gaat die vanzelf wel los. Maar er is wel een beetje kracht voor nodig omdat die ook vast klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26

- lange batterijduur
- pentium CULV
- 11.6"

WTF?
Deze lijkt erop, wel wat saaier en mat scherm. Ik heb hem ook maar dan met 2gb. 7 uur met de batterij tijdens office gebruik gaat zeker.
pricewatch: Acer Travelmate Timeline 8172Z-U543G32nkk

[ Voor 5% gewijzigd door lampekap06 op 28-10-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En geen HDMI... Tevens kun je genoeg 1830's vinden (hetzij in Duitsland)

http://geizhals.at/deutschland/a525475.html
U5400 / 2GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 480,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a526104.html
i3 330UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 600,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a544850.html
i3 330UM / 4GB RAM / 320GB HDD / UMTS / 6 cells 5800mAh / 700,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a549016.html
i5 430UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 680,00 / Zwart?

http://geizhals.at/deutschland/a525459.html
i5 520UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 700,00 / Zwart?

[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 28-10-2010 01:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Wat mij opvalt bij mijn 3820T, is dat de laptop zelf mooi slank is, maar dat de bijgeleverde stroomkabel zo dik is dat je het energieverbruik van half Amsterdam eroverheen kan laten lopen.
Dat doet weer een beetje af aan het portabiliteitsidee. Iemand een idee waar je een alternatieve kabel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mr_Big schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:
Wat mij opvalt bij mijn 3820T, is dat de laptop zelf mooi slank is, maar dat de bijgeleverde stroomkabel zo dik is dat je het energieverbruik van half Amsterdam eroverheen kan laten lopen.
Dat doet weer een beetje af aan het portabiliteitsidee. Iemand een idee waar je een alternatieve kabel kan krijgen?
Bij ongeveer iedere kabelboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Goed punt ;-)

Moet de stekker ook geaard zijn? Dacht dat dat bij adapters niet nodig was (zie dat in ieder geval nooit). Scheelt namelijk weer in grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Als het zo'n laptop stekker is (type micky mouse) dan zijn die bij mijn weten altijd geaard. Ben er nog geen tegengekomen die het niet zijn, is ook wel logisch waarom zou je anders drie draden nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Zo'n micky-mouse stekker is idd geaard. Dat is ook verplicht omdat je zo'n lader altijd geaard moet aansluiten vanwege veiligheidsredenen.

Dat veel mensen vervolgens de stekker in een niet geaard stopcontact steken is wat anders. Dat werkt ook. Ik heb wel gehoord dat je adapter dan (veel) warmer kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
frennek schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:12:
Ik ben zeer tevreden over mijn 1810T, maar ik heb één probleem. Mijn laptop neem ik altijd mee in het laptopvak van mijn rugtas in standby modus. Toch gebeurd het vaak dat ik bij het opdoen van mijn tas er teveel kracht komt op mijn laptop, zodat het toetsenbord via het scherm ingedrukt wordt. Zo komt het dus meerdere malen per week voor dat mijn laptop aan gaat in mijn tas, best wel vervelend!

En dat het mijn toetsenbord is weet ik zeker, ik heb hem als test in notepad in mijn tas gedaan en diverse toetsen zijn ervoor verantwoordelijk. Het scherm heeft er verder geen last van, dus ik ga er niets aan veranderen.

Nu zoek ik dus naar een mogelijkheid om mijn toetsenbord uit te kunnen schakelen bij standby en de aanknop dit als enige mag doen.

Probleem is dat de standaardmogelijkheden (energie opties van het toetsenbord enz.) niet mogelijk zijn op de 1810T. Ik heb tot op heden dus nog geen oplossing hiervoor kunnen vinden.

Ik draai trouwens Windows 7 op deze laptop.
Haha nooit geweten dat je de laptop ook uit slaapstand kan halen door op het toetsenbord een willekeurige toets in te drukken ik gebruikte altijd de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
frennek schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:12:
Ik ben zeer tevreden over mijn 1810T, maar ik heb één probleem. Mijn laptop neem ik altijd mee in het laptopvak van mijn rugtas in standby modus.
Sluimerstand gebruken? Dan moet je echt de powerbutton gebruiken en staat hij ook binnen een paar seconden voor je klaar :)

- lange batterijduur
- pentium CULV
- 11.6"

WTF?
Op marktplaats staan ook regelmatig (zgan) exemplaren. Ik heb de mijne er ook vandaan, paar maanden oud zonder ook maar 1 enkel krasje. Hier heb je een voorbeeldje.

[ Voor 40% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-11-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Of in de V&A :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Van het weekend een QWERTY tobo besteld, deze week de 3820 uit duitsland bestellen (ga donderdag shoppen in Dusseldorf en ik hoop dat ik daar nog een aanbieding tegenkom). Ik twijfel alleen nog (als ze geen aanbieding hebben en ik online bestel) over welke versie ik neem, het prijsverschil tussen een i5 430m en een 460m is zo'n 40 euro, is dat het waard?

Daarnaast wil ik een SSD erin zetten, heeft iemand een aardige tip wat voor een? Zelf dacht ik aan de Crucial RealSSD C300 serie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LordLynx schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:09:
Daarnaast wil ik een SSD erin zetten, heeft iemand een aardige tip wat voor een? Zelf dacht ik aan de Crucial RealSSD C300 serie.....
Daarvoor zou je in het SSD-topic moeten kijken. Ik zelf heb overigens in mijn 4810TZG een Intel Postville 80Gb gezet, werkt echt supergoed! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
LordLynx schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:09:
Ik heb je vraag beantwoord in de SSD thread :)
LordLynx in "[BBG aanschaf] SSD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb er 1GB bijgeprikt, dus ik denk nou zal ik wel meer RAM overhebben. Maar totaal 3000 en in gebruik 1800, was eerst totaal 2000 en in gebruik 1400 ofzo. Kloppen die gegevens wel, of kan het nu meer RAM gebruiken omdat ik er meer in heb zitten?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Je hebt pas baat bij meer dan 3 GB ram als je 64 bits OS gebruikt.
Waarschijnlijk wordt er nu ook een groter deel van je ram gereserveerd voor je videokaart.

[ Voor 38% gewijzigd door SamPatterson op 02-11-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

SamPatterson schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:55:
Je hebt pas baat bij meer dan 3 GB ram als je 64 bits OS gebruikt.
Waarschijnlijk wordt er nu ook een groter deel van je ram gereserveerd voor je videokaart.
Ja, ik heb Windows 7 64Bits...videokaart zou inderdaad kunnen. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Toch nog maar even mijn verdere ervaringen met de Acer TimelineX 3820T melden.

Afgelopen zomer gekocht, bleek dat de behuizing niet helemaal in orde was (er stond spanning op en er zat een kier in). Omdat ik de laptop al in gebruik had genomen wilde de winkel hem niet meer terugnemen, dus opgestuurd naar Acer. Lang kwijt geweest doordat ik op vakantie was toen hij werd teruggestuurd.

Eenmaal terug in mijn handen bleken er een aantal nieuwe problemen te zijn ontstaan bij reparatie van de behuizing: Card reader werkt niet, 2 linker usb poorten werken niet, scherm geeft af en toe spontaan fletse kleuren. En over het algemeen was hij gewoon slordig gerepareerd: behuizing lang niet zo stevig als een nieuwe (kraken op bepaalde punten e.d.) en gescheurde stikkers op de onderkant (met serienummer e.d. erop).

Ik kon de laptop toen niet missen dus besloot hem pas in de kerstvakantie op te sturen, totdat nu enkele dagen geleden opeens de linker muisknop het begeeft |:( Daar valt niet mee te werken dus toch maar weer voor reparatie aangemeld en morgen wordt hij opgehaald. Interessant overigens dat het repair center niet meer in nederland zit zoals een aantal maanden geleden maar in duitsland.

Absoluut géén aanrader dus, ik ga er van uit dat het een ongelukkig maandagmorgen product is maar desondanks: nooit meer Acer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mhh... Laat even weten hoe snel hij deze keer gerepareerd wordt en of alles dan wel netjes verholpen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-08 21:24
Ik heb van de zomer een 3820TG gekocht en ben er tot op heden zeer tevreden over.
Nu heb ik sinds kort de nieuwste versie van ATI (10.10) geinstalleerd. Ik kan echter de brightness niet meer met de FN knop (wel via de batterij settings) reguleren in de high performance modus, in de power saving modus lukt dit weer wel. Heeft iemand anders daar ook last van? Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:41:
Mhh... Laat even weten hoe snel hij deze keer gerepareerd wordt en of alles dan wel netjes verholpen wordt...
Het lijkt tot nu toe érg snel te gaan :)
Maandagavond support ticket aangemaakt, dinsdagochtend UPS verzendlabel ontvangen, woensdag op laten halen door UPS, Donderdag bericht dat hij in duitsland is ontvangen, vandaag is hij al "under repair". Tot nu toe kan het dus eigenlijk niet sneller. :)

Edit: en heb hem terug, keurig gerepareerd, moederbord en touchpad zijn beiden vervangen en de problemen lijken allemaal over te zijn. Nu hopen dat het ook echt blijft werken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzle op 09-11-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik heb mijn 3820 binnen, maar ik heb nu een probleem. Ik heb een Samsung S84F externe dvdwriter gehaald en als ik hiermee via erecovery een backup wil maken lijkt hij de dvd wel vol te schrijven (er staan ook files op) maar geeft erecovery na de eerste disc een timeout error. Iemand een idee wat hieraan te doen is, ik kan ook niet vinden of je ook een backup op een usbdrive kan maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Goedemiddag :)

In mijn speurtocht naar een mooie, snelle, krachtige, mobiele laptop ben ik de Acer Timeline-series tegengekomen.

Voordelen:
- Ultralow voltage processoren!
- 1366x768 op 11"-13"
- 8 uur batterijtijd (natuurlijk optimale omstandigheden, maargoed, heeft geeft een beeld :) )

Nu vind ik een aantal modellen, maar zijn de modellen met een dikke videokaart nu uit productie? Ik wil er wel graag een spelletje op spelen, zoals Counter-Strike: Source.

Via pricewatch en dan alle videokaarten aanvinken (behalve die van Intel) komen er geen resultaten uitrollen van de Acer Timeline :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Beerkeeper schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:38:
Goedemiddag :)

In mijn speurtocht naar een mooie, snelle, krachtige, mobiele laptop ben ik de Acer Timeline-series tegengekomen.

Voordelen:
- 1366x768 op 11"-13"
- 8 uur batterijtijd (natuurlijk optimale omstandigheden, maargoed, heeft geeft een beeld :) )

Nu vind ik een aantal modellen, maar zijn de modellen met een dikke videokaart nu uit productie? Ik wil er wel graag een spelletje op spelen, zoals Counter-Strike: Source.

Via pricewatch en dan alle videokaarten aanvinken (behalve die van Intel) komen er geen resultaten uitrollen van de Acer Timeline :/
De 13" variant wordt in nederland niet geleverd met een fatsoenlijke videokaart (ik weet niet of de 11" uberhaupt bestaat met een videokaart erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Beerkeeper schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:38:
Voordelen:
Da's geen voordeel, da's een nadeel. Vroeger stonden ULV CPUs garant voor lange accuduur, tegenwoordig niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 15:26 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste