[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN. Dit is inderdaad de "oude" Timeline serie. Hij was aangeschaft toen de prijs 549 was bij BBC en is op moment van schrijven 599 bij BBC als laagste prijs. Ik zal even kort mijn eerste voorlopige indrukken geven.

Om te beginnen had ik deze notebook gekozen omdat het een notebook is die aan de meeste wensen voldeed, enige alternatief is de pricewatch: Asus UL80Vt WX059V die met 810 euro 260 euro duurder was. De belangrijkste wensen waren (geen volgorde van belangrijkheid): ~14", compacte design, laag gewicht, lange accuduur, D-sub + HDMI, optische station, lage prijs. Daarnaast was er ook de voorkeur voor (geen volgorde van belangrijkheid): matte behuizing, geheugen in dual channel, low-end dedicated GPU, "goed" merk, 2 jaar garantie, mat scherm, chiclet toetsenbord, hogere resolutie scherm (> 1366 x 768). (Onderstreept = voldoet deze Acer naar mijn mening)

Dat Acer niet altijd kwalitatief niet zo goed is bewees zich gelijk na binnenkomst van de notebook: de accu paste niet omdat er een pootje scheef opzat (productiefout). Gelukkig kon hij zonder problemen omgeruild worden bij BBC. Maar een mogelijk volgende aankoop met Acer zal ik eerst nog beter moeten overwegen... Maar de lage prijs en het gebrek aan alternatieven gaf de doorslag.

Om de productreview punten even kort door te nemen:
Featureset: prima: zie hierboven.
Prestaties: het was bekend dat het geen prestatie-monster is, maar het voldoet aan de wensen. Wel heeft het een dedicated low-end GPU, die ik nog niet echt getest heb.
Beeldkwaliteit: vooral glossy scherm is vervelend buiten maar ook binnen achter een lamp en ik merk niet echt dat kleuren beter lijken i.v.m. matte schermen.
Bouwkwaliteit / Ergonomie: het begon al niet goed met de batterij. De rest maakt voorlopig een aardige indruk. Wel raar dat ze zowel glossy materiaal hebben gebruikt, maar dan wel het toetsenbord glossy maken... Deze zit dus zo vol met vinger-vet maar op zich typt het goed.
Warmte en geluid: Er zitten wat openingen aan de onderkant, maar het meeste warmte gaat links uit de notebook. Dit kan toch aardig warm worden. Bovendien lijkt er een fan continue te draaien ook als er alleen wat gesurft wordt.
Mobiliteit en accuduur: Het gewicht is relatief laag met ~2 kg en de accu zo tot zo'n 9 uur uit kunnen houden. Tot nu toe lijkt de accu bij zijn eerste cycli's zo'n 5 uur vol te houden met surfen. Wel moet opgemerkt worden dat de accu pas "goed" zijn werk doet na een aantal oplaad en ontlaad cycli.
Prijs: 549 vind ik een prima deal voor deze notebook.

Tot nu toe vind ik het een goede aankoop. Als hij het nu een paar jaar volhoud zonder problemen, het blijft wel een Acer, volhoud ben ik helemaal tevreden. :P :)

Hij lijkt nu overigens echt uit de markt te gaan omdat het aantal shops volgens mij meer dan gehalveerd is i.v.m. een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
Marc_K84 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:30:
Aansluitend op andere reacties hier. Ook ik ben geïnteresseerd in de 1830T. Het is voor mij een machine voor onderweg. Niet als hoofdlaptop, maar om te internetten, mailen, verslagje typen en op zijn tijd een filmpje kijken. Het is fijn als die een ruime accutijd heeft en een redelijke processor. De Atoms voelen me toch echt te sloom. Een andere optie is de Asus EEEPC 1201N, echter blijf je daarbij zitten met de Atom, ookal dit gecompenseerd wordt met een redelijke videokaart (NVidea ION). Voor zover ik nu heb gelezen zijn de grafische prestaties van de CORE lijn aardig vergelijkbaar met de ION, gecombineerd met de (veel) snellere processor lijkt de 1830T mij een goede optie. Ben alleen benieuwd wanneer we de eerste echte reviews kunnen verwachten. Het aanbod op diverse sites en Youtube is nog waardeloos. Als er een medetweaker is die het toestel al in huis heeft, graag je ervaringen.
Ik werd net getipt vanuit nieuws: MSI brengt Wind12 U250-netbook met AMD-hardware uit naar deze machine!

Ik kan idd ook geen reviews vinden, maar als gezegd ik heb een paar dagen mogen spelen met de SU2300 variant van deze 11,6 incher en dat viel mij wel erg tegen. Net iets te krap imo, maar hij werd voornamelijk ongemakkelijk warm aan de onderzijde en de HDD was enorm sloom. Hopelijk brengt deze of nog liever de i5 waarover ik hier nu net lees verbetering in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zonet een 4810TZG icm een Intel Postville 80gb besteld. :)
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wimjongil schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:41:
Zonet een 4810TZG icm een Intel Postville 80gb besteld. :)
Ik ben benieuwd!
En hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
BCC zou zaterdag leveren maar er is niemand van de TNT geweest. Vanavond om half 9 weet ik of er misschien morgen geleverd gaat worden...

Edit: hij is gepost! :)

[ Voor 5% gewijzigd door wimjongil op 28-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 22:26
Halo allemaal,

Ik ben in het bezit van Acer Aspire 3810T (BIOS v1.17) i.c.m. Windows 7 Professional.

Mijn laptop is muisstil als ik enkel de accustroom (dus zonder netstroom) gebruikt.

Maar zodra ik de netstroom in mijn laptop hebt ingeplugd draait mijn ventilator direct op volle toeren en doordat de ventilator op volle toeren draait, maakt mijn laptop nogal wat geluid.

Ik heb van alles geprobeerd om die ventilator rustiger (passiever) te laten draaien, zoals de accu-batterij eruit halen of instellingen van Enegergiebeheer aanpassen.

Is dit normaal?
En hoe kan ik de ventilator rustiger laten draaien ipv op volle toeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Iemand ervaring met een sleeve voor de 3820T? Hier in NL krijg je er een uitstekende accu bij, dus vermoed zomaar dat de standaard 13,3" sleeves niet goed zullen passen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Zo, na een hoop frustratie met verkeerde schroevendraaiers heb ik mijn SSD in m'n 4810TZG gekregen. Meteen W7 x64 erop geknald, mijn eerste ervaring is: wow, wat snel! :D Ik zal morgen nog eens flink gaan testen met games ook.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@ wim, welke Postville is nu de beste op het moment, ik zit er ook aan te denken.

@ BM, ik heb hier een 3810 en een 13,3 inch sleeve en hij zit al best strak zonder de uitstekendeaccu.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 30-06-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
wimjongil schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:05:
Zo, na een hoop frustratie met verkeerde schroevendraaiers heb ik mijn SSD in m'n 4810TZG gekregen. Meteen W7 x64 erop geknald, mijn eerste ervaring is: wow, wat snel! :D Ik zal morgen nog eens flink gaan testen met games ook.
Is er in de 4810TZG plaats voor een extra SSD? Met andere woorden: heb je de harde schijf vervangen door een SSD of heb je een extra SSD geplaatst?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Je hebt een optische drive waar je een 2.5" ding kan inzetten zodat je er wel 2 in kan stoppen. Standaard lijkt me dat onmogelijk in een 14" laptop.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
StefanvanGelder schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:41:
Je hebt een optische drive waar je een 2.5" ding kan inzetten zodat je er wel 2 in kan stoppen. Standaard lijkt me dat onmogelijk in een 14" laptop.
Dat is zeker niet onmogelijk. In mijn 3810t (13") heb ik nog een 1.8" slot. Niet genoeg voor een (extra) 2.5" SSD. Ik kan me voorstellen dat er wel genoeg ruimte in een 14" model is.

Het zou mooi zijn als er 2 harde schijven in kunnen. Dan kan ik naast de SSD (voor Windows) de standaard HDD laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
@ Fable: Ik heb gewoon de Postville 80gb gekocht omdat de 160gb buiten mijn budget viel.
@ Speedingwilly: Ik heb de hdd vervangen en in een externe behuizing gestopt om er al mijn media op te zetten. Ik heb de optische drive namelijk wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
wimjongil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:39:
@ Fable: Ik heb gewoon de Postville 80gb gekocht omdat de 160gb buiten mijn budget viel.
@ Speedingwilly: Ik heb de hdd vervangen en in een externe behuizing gestopt om er al mijn media op te zetten. Ik heb de optische drive namelijk wel nodig.
Dat snap ik, en dat heb ik ook gedaan bij mijn 3810t.

Ik wil echter de 4810 kopen en wil weten of het mogelijk is. Er zijn namelijk modellen waar je naast de optische drive ook 2x een 2.5" bay hebt. Dat zal voornamelijk bij de grotere notebooks zijn.

Dus niet mogelijk bij de 4810 zonder de optische drive te verwijderen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg frustrerend om te zien dat in bijvoorbeeld Duitsland en Amerika de 1830T met i5-430UM, 500GB en 4GB al uit is terwijl je hier in Nederland alleen nog maar de i3-330UM met 250GB en 2GB kunt krijgen. Is het eigenlijk mogelijk om laptops te importeren, bijv eentje vanuit Amerika?

Hier overingens nog een goede review van de 1830T met i5-430UM:
http://www.laptopmag.com/...-timeline-1830t-3721.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:20:
Erg frustrerend om te zien dat in bijvoorbeeld Duitsland en Amerika de 1830T met i5-430UM, 500GB en 4GB al uit is terwijl je hier in Nederland alleen nog maar de i3-330UM met 250GB en 2GB kunt krijgen. Is het eigenlijk mogelijk om laptops te importeren, bijv eentje vanuit Amerika?

Hier overingens nog een goede review van de 1830T met i5-430UM:
http://www.laptopmag.com/...-timeline-1830t-3721.aspx
Is altijd zo! Er zijn veel fabrikanten (waaronder samsung) die in de UK een SU4100 met 3GB ram, 320GB HDD laptop uitbrengen en in Nederland Celron 743 met 2GB en 250GB voor de prijs van een 1830T en dan zijn ze verbaast dat het hier niet goed verkoopt.

Je bent natuurlijk altijd vrij om iets te importeren!

Bedankt voor de review tip. Heb het niet helemaal gelezen, maar wel vreemd dat ze een i5-430UM, 4GB, 500GB met een adviesprijs van 699 usd te duur vinden!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:20:
Erg frustrerend om te zien dat in bijvoorbeeld Duitsland en Amerika de 1830T met i5-430UM, 500GB en 4GB al uit is terwijl je hier in Nederland alleen nog maar de i3-330UM met 250GB en 2GB kunt krijgen.
Dat komt omdat de markt in Nederland niet groot genoeg is om alle mogelijke modellen uit te brengen. Daarom zie je vaak dat er een bepaald model met 1 configuratie uitkomt en niet met meerdere configuraties zoals bijvoorbeeld in Duitsland en US wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waarbij het uiteraard ook niet zo raar is dat men in een kleinere markt alleen het goedkoopste model neerzet, dat trekt toch meer de aandacht. En de tweakers onder ons plakken die grotere HD en dat extra geheugen er toch wel in :)

Ik ben in ieder geval van plan die 1830T binnenkort aan te schaffen. Ik wacht nog even 1 of 2 reviews van sites af, maar wat ik er tot nog toe van gezien heb ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Jheroun schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:04:
Waarbij het uiteraard ook niet zo raar is dat men in een kleinere markt alleen het goedkoopste model neerzet, dat trekt toch meer de aandacht. En de tweakers onder ons plakken die grotere HD en dat extra geheugen er toch wel in :)
Geheugen en HD ok, maar een andere graka en cpu is toch wat moeilijk om in zo'n Timeline te sleutelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb mijn 1830T inmiddels binnen. Eerste indrukken: fijn apparaat! Compact maar niet te klein (toetsenbord tiept bijna normaal). Veel Acer dingen die je meteen weer uitzet maar dat is niet zo'n punt, het enige dat tegenstribbelt bij het verwijderen is die mcafee crap. Over batterijduur kan ik nog niet zoveel zeggen, ik heb hem net een half uur van de stroom af, hij gokt zelf dat hij nog 7 uur en 21 minuten kan. We zullen zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ze worden inderdaad rijkelijk met bloatware geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Jheroun schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:34:
Ik heb mijn 1830T inmiddels binnen. Eerste indrukken: fijn apparaat! Compact maar niet te klein (toetsenbord tiept bijna normaal). Veel Acer dingen die je meteen weer uitzet maar dat is niet zo'n punt, het enige dat tegenstribbelt bij het verwijderen is die mcafee crap. Over batterijduur kan ik nog niet zoveel zeggen, ik heb hem net een half uur van de stroom af, hij gokt zelf dat hij nog 7 uur en 21 minuten kan. We zullen zien :-)
Als je tijd en zin hebt om mensen een plezier te doen, dan zouden wij een review waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTRON
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08-2012
Jheroun schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:34:
Heej, steekt jouw accu ook zon stukje uit alsof het lijkt alsof er gewoon de verkeerde accu is bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTRON schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:34:
[...]

Heej, steekt jouw accu ook zon stukje uit alsof het lijkt alsof er gewoon de verkeerde accu is bijgeleverd?
Ik ben geen bezitter van een 1830T, maar in elke review over de 1830Tdie ik heb gelezen wordt dit vermeld. Het schijnt gewoon zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Is de 1830T Zwart of heeft het een soort rood/bronze achterkant? Ik kom verschillende afbeeldingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb een korte review aan de pricewatch toegevoegd.

En ja, die batterij steekt bij mij ook uit. Kleur van mijn exemplaar is grijs/zilver. Op de site van Computerpirates stond hij in het zwart, maargoed, ik vind deze niet minder mooi. Op de doos zit een optieveld voor zwart, zilver, rood of roodbruinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Jheroun schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:34:
Ik heb een korte review aan de pricewatch toegevoegd.

En ja, die batterij steekt bij mij ook uit. Kleur van mijn exemplaar is grijs/zilver. Op de site van Computerpirates stond hij in het zwart, maargoed, ik vind deze niet minder mooi. Op de doos zit een optieveld voor zwart, zilver, rood of roodbruinig.
Had gisteren een aantal vragen onder je review gezet, maar die lijken nu verwijderd te zijn. Tweakers bug of was ik niet lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb wat plaatjes toegevoegd, ik denk dat de update van de review dingen even offline heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Sinds kort ook trotse bezitter van de Acer 1830t. Fijn apparaat.
Heb er echter 2 vragen over.

1. Er zit standaard 2gb DDR3 1066 MHz geheugen in. Nu wil ik dit graag uitbreiden naar 4gb. Kan ik ieder willekeurig merk pakken? Ik kan zo snel geen lijst met supported merken vinden voor de 1830t.

2. Youtube 1080p HD afspelen werkt goed. Tot ik naar fullscreen schakel. Het speelt wel, maar het aantal fps ziet er uit alsof het erg laag is. Het schokt best wel. Nu weet ik wel dat het scherm ook geen full hd is, en het dus niet nodig is om 1080p te kijken, maar toch irriteert het me. Heb het nog niet over HDMI op mijn tv geprobeerd. Het cpu gebruik zit tijdens het afspelen zo rond de 30%. Dus daar zit het hem niet in. Ook het geheugen is nog niet volledig gebruikt. Is de interne videokaart in dit geval de bottleneck? Ik had namelijk verwacht dat dit toch geen probleem zou opleveren bij deze laptop. (ondanks de interne videokaart)

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Lisadr schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:45:
Is de 1830T Zwart of heeft het een soort rood/bronze achterkant? Ik kom verschillende afbeeldingen tegen.
Die is echt helemaal zwart;)
_.-SuperstaR-._ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:25:
Sinds kort ook trotse bezitter van de Acer 1830t. Fijn apparaat.
Heb er echter 2 vragen over.

1. Er zit standaard 2gb DDR3 1066 MHz geheugen in. Nu wil ik dit graag uitbreiden naar 4gb. Kan ik ieder willekeurig merk pakken? Ik kan zo snel geen lijst met supported merken vinden voor de 1830t.
Ik kon dit inderdaad ook niet vinden. Zelf heb ik een module van Corsair toegevoegd. (type CMSO2GX3M1A1333C9). Als je geen spannende modules haalt is de kans denk ik klein dat het niet zal gaan werken.
2. Youtube 1080p HD afspelen werkt goed. Tot ik naar fullscreen schakel. Het speelt wel, maar het aantal fps ziet er uit alsof het erg laag is. Het schokt best wel. Nu weet ik wel dat het scherm ook geen full hd is, en het dus niet nodig is om 1080p te kijken, maar toch irriteert het me. Heb het nog niet over HDMI op mijn tv geprobeerd. Het cpu gebruik zit tijdens het afspelen zo rond de 30%. Dus daar zit het hem niet in. Ook het geheugen is nog niet volledig gebruikt. Is de interne videokaart in dit geval de bottleneck? Ik had namelijk verwacht dat dit toch geen probleem zou opleveren bij deze laptop. (ondanks de interne videokaart)
Via het snelmenu in het youtube filmpje kun je allemaal gegevens zien, het aantal FPS staat er ook bij:) Ik kan trouwens dit probleem niet naar voren krijgen. Heb je al een andere browser of ander 1080p filmpje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben er dan eigenlijk achter waarom mijn notebook de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN zo warm wordt bij basic gebruik. Standaard wordt kennelijk de HD4330 aangezet terwijl ik volgens mij nooit zo heb ingesteld. Geen probleem zo je denken je zet hem handmatig op de Intel IGP, maar bij elke herstart gaat hij weer automatisch op de dedicated GPU. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om te kijken of ik standaard de Intel IGP als default kan krijgen, maar dat lukt me tot nu toe niet.

- Ik heb gekeken in de digitale handleiding / guide, niets te vinden.
- Ik heb gezocht in de Catalyst Controle Center van Ati en ook in de instellingen van de Intel IGP. (Met rechtermuis klik op bureaublad => Grafische eigenschappen)
- In laatst genoemde heb ik ook in de help gekeken, maar niets nuttigs kunnen vinden.
- Ook nog wat gezocht met Google, maar met termen als Acer 4810TZG Intel IGP as Default en Acer 4810TZG Graphics setting kom ik ook niet echt verder.
- [Edit] In de Bios staat de Graphics op switchable. Bios versie is 1.30 welke standaard was geleverd. Er is nog wel een nieuwe de 1.35.

Iemand die het (toevallig) weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 09-07-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
In het BIOS kun je toch iets van switchable en dedicated selecteren? Bij mij stond 'ie op switchable en toen was de game-performance echt om te huilen dus waarschijnlijk was toen alleen de Intel IGP aan het werk. Nadat ik 'm op dedicated had gezet ging CoD2 wel goed.

Probeer dat eens ;)

Edit: dit is wel na een nieuwe Windows 7 install, misschien maakt dat ook uit.

[ Voor 13% gewijzigd door wimjongil op 08-07-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
wimjongil schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:12:
In het BIOS kun je toch iets van switchable en dedicated selecteren? Bij mij stond 'ie op switchable en toen was de game-performance echt om te huilen dus waarschijnlijk was toen alleen de Intel IGP aan het werk. Nadat ik 'm op dedicated had gezet ging CoD2 wel goed.
Bedankt voor je reactie. Ik was misschien nog vergeten dat nog te vermelden, maar ik had dat inderdaad gezien in de BIOS. Hij staat bij mij nu op switchable wat in mijn ogen als default de Intel IGP inderdaad eerder zou zijn i.p.v. de HD4330. Ik wil hem dus standaard op de Intel IGP hebben.

Een nieuwe Windows intallatie heb ik niet gedaan, maar ik vermoed dat dit er niet zoveel mee te maken heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 08-07-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik was misschien nog vergeten dat nog te vermelden, maar ik had dat inderdaad gezien in de BIOS. Hij staat bij mij nu op switchable wat in mijn ogen als default de Intel IGP inderdaad eerder zou zijn i.p.v. de HD4330. Ik wil hem dus standaard op de Intel IGP hebben.

Een nieuwe Windows intallatie heb ik niet gedaan, maar ik vermoed dat dit er niet zoveel mee te maken heeft.
Maar is de game-performance dan ook goed bij jou? Bij mij was 'ie niet vooruit te branden (ik had geen Intel drivers geinstalleerd, dat wel) op switchable, dat werkte blijkbaar niet. En waar wordt je laptop warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
StefanvanGelder schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:58:

Ik kon dit inderdaad ook niet vinden. Zelf heb ik een module van Corsair toegevoegd. (type CMSO2GX3M1A1333C9). Als je geen spannende modules haalt is de kans denk ik klein dat het niet zal gaan werken.
Dank, dan gaan we maar eens een poging wagen. Eens kijken wat de lokale pc-boer heeft liggen :)
StefanvanGelder schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:58:

Via het snelmenu in het youtube filmpje kun je allemaal gegevens zien, het aantal FPS staat er ook bij:) Ik kan trouwens dit probleem niet naar voren krijgen. Heb je al een andere browser of ander 1080p filmpje geprobeerd?
Ik heb de nieuwste versie van de graphics/chipset driver gedownload van de intel site. Deze wou hij niet installeren. Hij klaagde erover dat de huidige driver een custom driver was (van Acer) en dat ik op de site van de fabrikant moest kijken voor een update. Toen maar de huidige graphics driver verwijderd en vervolgens wou hij de boel wel installeren.
Het leek echter niet te helpen, want ik kreeg nog steeds maar ongeveer 10 fps op 1080p fullscreen mode. Nog even in de instellingen van adobe gekeken. Hardware acceleration stond aan. Deze uitgevinkt en ineens leek het allemaal goed te werken. Nog even met die instelling gespeeld, maar of ik hem nu aan of uit zet, het lijkt geen vershil te maken. Alles werkt nu prima.
Dus wat nou de daadwerkelijke oorzaak was..... :?

Ik ben iig happy nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
wimjongil schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:53:
[...]

Maar is de game-performance dan ook goed bij jou? Bij mij was 'ie niet vooruit te branden (ik had geen Intel drivers geinstalleerd, dat wel) op switchable, dat werkte blijkbaar niet.
Ik heb nog geen games geprobeerd, maar die zal met de dedicated GPU inderdaad goed zijn. Maar ik zou graag dat de Intel IGP standaard is en als ik pas wanneer ik een spelletje wil spelen hem handmatig overschakel op de Ati GPU.
En waar wordt je laptop warm?
Bij de opening links van de notebook. De fan heb ik aanstaan en deze blaast continue warme lucht. Heb de temperatuur niet gemeten, maar het schommelt van een temperatuur dat je je handen er nog naast kan zetten tot een temperatuur waar dit erg onprettig warm wordt en liever niet langer dan een halve minuut ernaast wil zetten. Ook de onderkant van de notebook en in iets mindere mate de linker kant van het toetsenbord / handpalm gedeelte wordt ook vaak onprettig warm. Op de schoot gaat het wel, maar dan moet de notebook geen direct contact maken met de huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Regeneration schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:07:
[...]

Ik heb nog geen games geprobeerd, maar die zal met de dedicated GPU inderdaad goed zijn. Maar ik zou graag dat de Intel IGP standaard is en als ik pas wanneer ik een spelletje wil spelen hem handmatig overschakel op de Ati GPU.
Ja ik bedoelde dat meer om even te testen of de Ati echt wel aan staat, misschien kon het ook je hdd zijn (ik heb 'm vervangen door een SSD en merk wel dat 'ie net wat koeler is).
[...]

Bij de opening links van de notebook. De fan heb ik aanstaan en deze blaast continue warme lucht. Heb de temperatuur niet gemeten, maar het schommelt van een temperatuur dat je je handen er nog naast kan zetten tot een temperatuur waar dit erg onprettig warm wordt en liever niet langer dan een halve minuut ernaast wil zetten. Ook de onderkant van de notebook en in iets mindere mate de linker kant van het toetsenbord / handpalm gedeelte wordt ook vaak onprettig warm. Op de schoot gaat het wel, maar dan moet de notebook geen direct contact maken met de huid.
Daar is het ook warm bij mij ja als ik ga gamen.

Helaas kan ik je dan verder niet helpen, bij mij werkt het immers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Regeneration schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:07:
Wie houdt dan ook zijn hand aan de linker kant van zijn notebook :P Maar daar zit inderdaad wel de outtake fan van deze laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
wimjongil schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:15:
[...]
Helaas kan ik je dan verder niet helpen, bij mij werkt het immers ;).
Bedankt voor je pogingen in ieder geval. :)
StefanvanGelder schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:44:
[...]

Wie houdt dan ook zijn hand aan de linker kant van zijn notebook :P
Mocht ik de indruk hebben gewekt dat ik mijn hand daar hou dan kan ik hierbij zeggen dat dat niet zo is, het was slecht als indicatie bedoeld wat ik bedoel met "warm", dat is namelijk een relatief begrip als je het niet meet als temperatuur.
Maar daar zit inderdaad wel de outtake fan van deze laptops.
Daar was ik inderdaad ook al achter gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
_.-SuperstaR-._ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:25:
Ik heb ook wat youtube HD geprobeerd, ik krijg dezelfde effecten, het ziet eruit alsof er frames gedropt worden. Een trailer van de nieuwe resident evil in 1080p die ik had gedownload loopt echter wel vloeiend. Ik heb dit ook geprobeerd met mijn TV eraan (full HD TV via hdmi) en dan zijn de effecten hetzelfde. Ik heb wel vaker gelezen over problemen met youtube HD. Ik heb verder niet zoveel HD materiaal (behalve blurays), ik had een aflevering van Rome in 720p, die speelt ook niet soepel, maar die bleek ook pools nagesynchroniseerd en russisch ondertiteld oid. Ik denk dat eea afhangt van de codec. Die resident evil trailer was volgens mij H264, kennelijk werkt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
ALs je even een linkje zou willen posten kan ik kijken of ik er ook last van heb:) Op de 1080p filmpjes die ik heb getest kon in het probleem namelijk niet echt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Mijn eerder genoemde probleem lijkt (voorlopig) opgelost te zijn. Na een aantal keer bij elke herstart de IGP te moeten selecteren had hij het daarna een keer onthouden schijnbaar. Ik heb ondertussen wel verder gezocht naar oplossingen maar niets aan instellingen veranderd. De laptop is nu ook logischerwijs een stuk koeler. Uit de opening aan de linkerkant komt nu nauwelijks warme lucht uit, de lucht is eigenlijk als 'koel' te classificeren. Wat precies de oplossing is weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik Ik ben in ieder geval tevreden nu. :)

Edit: ik was kennelijk te snel met mijn conclusie. Nadat het systeem twee keer was opgestart met de Intel IGP dacht ik dat hij het die nu als default had onthouden, maar niets blijkt minder waar. Bij een volgende systeem start schakeld hij doodleuk na een halve minuut alsnog over naar Ati GPU... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Regeneration op 10-07-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:11:
ALs je even een linkje zou willen posten kan ik kijken of ik er ook last van heb:) Op de 1080p filmpjes die ik heb getest kon in het probleem namelijk niet echt zien...
YouTube: Big Buck Bunny animation (1080p HD)

Ik heb hem bekeken in chrome, ik zal eens kijken of hij het in ie beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Jheroun schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:50:
[...]

Ik krijg met de volgende link rond de 10 fps op fullscreen 1080p. Zowel in IE als in Chrome.
YouTube: Christina Aguilera - Candyman HD 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jheroun schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:50:
[...]

In FireFox 4.0 beta en IE8 geen probleem hier.
_.-SuperstaR-._ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:06:
[...]

Ik krijg met de volgende link rond de 10 fps op fullscreen 1080p. Zowel in IE als in Chrome.
YouTube: Christina Aguilera - Candyman HD 1080P
Ook geen problemen.

Ik draai gewoon op de standaard installatie van Acer, verder geen drivers handmatig geïnstalleerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13
StefanvanGelder schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:03:
[...]
[...]
Ook geen problemen.
Ik draai gewoon op de standaard installatie van Acer, verder geen drivers handmatig geïnstalleerd ofzo.
Hij heeft een 1830 (330um) en jij een 3820 (330m), als ik goed heb gelezen. Dat scheelt zo ongeveer 100% performance. Moet/kan je misschien ergens hardware acceleration aanklikken zodat de 4500HD effectiever wordt gebruikt? Je processor zit op 100% tijdens HD afspelen?
De markt is wel erg interessant momenteel met de nieuwe processoren (u3400/u5400/i3 330um). Heeft iemand al benchmarks van die processoren, vooral van de u5400, die t.o.v. de i3 330um alleen HT mist?
De travelmate 8172 lijkt ook erg interessant: mat scherm, U5400/i3 330um, geen HDMI.

[ Voor 9% gewijzigd door Redheinz op 10-07-2010 21:49 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ah. No wonder :) Waarschijnlijk is HD in flash te zwaar voor de 1830T dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
StefanvanGelder schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:03:
[...]

[...]

Ook geen problemen.

Weet je zeker dat er geen frames gedropt worden? Je kunt rechtsklikken op de video en dan de video info tonen. Je kunt dan het aantal fps zien en het aantal gedropte frames. Bij sommige videos op youtube kan dit wel, bij andere niet. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Redheinz schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:47:
[...]

Hij heeft een 1830 (330um) en jij een 3820 (330m), als ik goed heb gelezen. Dat scheelt zo ongeveer 100% performance. Moet/kan je misschien ergens hardware acceleration aanklikken zodat de 4500HD effectiever wordt gebruikt? Je processor zit op 100% tijdens HD afspelen?
De markt is wel erg interessant momenteel met de nieuwe processoren (u3400/u5400/i3 330um). Heeft iemand al benchmarks van die processoren, vooral van de u5400, die t.o.v. de i3 330um alleen HT mist?
De travelmate 8172 lijkt ook erg interessant: mat scherm, U5400/i3 330um, geen HDMI.
De CPU van de 1830t is bij fullscreen afspelen van de christina aguilera video maar voor 30% bezet. Daar ligt het dus niet aan. Het zal de videokaar wel zijn dan... :(
Wel raar, want die is in zowel de 1830 en de 3820 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de ingestelde minimale brightness verder te verlagen? Nu zo midden in de nacht vind ik zelfs de laagste stand nog te helder maar ik krijg hem niet dimmer, ook niet door in advanced power options de brightness naar 1 of 2 % terug te brengen. Terwijl de laptop af en toe wel eens in een meer gedimde stand schiet, die wil ik dus standaard :)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
_.-SuperstaR-._ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:54:
[...]

Weet je zeker dat er geen frames gedropt worden? Je kunt rechtsklikken op de video en dan de video info tonen. Je kunt dan het aantal fps zien en het aantal gedropte frames. Bij sommige videos op youtube kan dit wel, bij andere niet. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Bij die video's kan dat niet, tenminste niet bij mij. Bij sommige andere video's inderdaad wel.
Redheinz schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:47:
[...]

Ik dacht ook dat iemand met een 3820T dat probleem had, weet alleen niet meer wie dat was dus ik reageer maar op alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben weer verder gaan zoeken naar mijn eerder beschreven probleem lijkt (voorlopig) niet op te lossen te zijn. Het schijnt standaard zo te zijn dat de Intel IGP gebruikt wordt als de batterij is aangesloten en wanneer je aan netstroom werkt dat de IGP én de Ati GPU aangeschakeld. Er schijnt wel mods beschikbaar te zijn waar je enkel de Intel IGP gebruikt, maar daar wil ik niet aan beginnen.

Info:
http://forum.notebookrevi...eaks-settings-faq-25.html
http://forum.notebookrevi...aphics-cards-powered.html
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/435906
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1242590.html

Jheroun schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:09:
Terwijl de laptop af en toe wel eens in een meer gedimde stand schiet, die wil ik dus standaard :)
Bedoel je misschien de stand dat je backlight uit gaat? Wat je ook handmatig kan doen met Fn + F6, maar hier is echter niet mee te werken want als je een toets aanraak gaat de backlight weer aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 11-07-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
_.-SuperstaR-._ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:57:
[...]

De CPU van de 1830t is bij fullscreen afspelen van de christina aguilera video maar voor 30% bezet. Daar ligt het dus niet aan. Het zal de videokaar wel zijn dan... :(
Wel raar, want die is in zowel de 1830 en de 3820 hetzelfde.
Doet de 1830 het bij zowel netstroom- als batterijgebruik niet goed? Volgens mij kan de IGP clocken van 160 naar 500 Mhz? Misschien dat ie 160Mhz draait op batterij?
En anders misschien proberen dat de processor de decoding doet i.p.v. de videokaart? Misschien redt de processor het wel?

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Oja! Nu je het over de snelheid van de IGP hebt. Ik draaide eerst 3DMark06 zonder dingen te hebben aangepast, toen haalde ik iets van 1300 punten, wat gewoon te weinig is voor een Core i3 330M. Toen heb ik de instellingen mbt energiebeheer in de driver van Intel aangepast. Ipv energiebesparing heb ik hem op balanced gezet. Hiervoor haalde ik wel weer gewoon 1700 punten in 3DMark06. Dit moeten denk ik alle TimelineX bezitters even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:43:

Bedoel je misschien de stand dat je backlight uit gaat? Wat je ook handmatig kan doen met Fn + F6, maar hier is echter niet mee te werken want als je een toets aanraak gaat de backlight weer aan.
Nee, dat is net een beetje te donker ;) Ik zoek een brightness van de backlight lager dan de minimale stand die hij standaard kan. Er bestaan tooltjes voor vanalles, wellicht weet iemand een tool/instelling hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Sinds enkele maanden heb ik het volgende probleem met mijn 1810TZ:

De batterij verliest zonder dat de laptop aanstaat per 24 uur 20-25% van z'n lading. Ik gebruik de laptop niet veel dus dit betekent dat ik elke keer de adapter erbij moet pakken, terwijl het bij gebruik een erg zuinig apparaat is. Als ik de batterij eruit haal blijft het verlies beperkt tot 1%, dus de batterij zelf lijkt me niet de oorzaak.

Toen ik 'm net had was er ook sprake van verlies, maar dat bleef beperkt tot max 5% per 24 uur. Is er iemand die dit herkent en is er een oplossing voor? Ik heb de laatste bios versie erop gezet en een recovery van Win 7 gedaan, dus in feite een "kale" installatie erop gezet. Maar het probleem blijft.

Excuses als dit al eerder in het topic voorbij is gekomen, maar GoT laat zoekresultaten alleen als lange topics zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Laatst online: 09-09 21:12
Als hij gewoon een shutdown heeft gekregen is het verval ongeveer 4% bij mijn 1810TZ.
Het enige wat normaal gesproken zo een groot verval kan verklaren, indien er hardware matig niks fout is, is dat hij in een standby stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Het zou kunnen dat hij inderdaad in standby blijft staan. Daarom heb ik geprobeerd of het helpt om de batterij er na een shutdown even uit te doen en weer terug te stoppen. Helaas: het probleem blijft.

Ik ga 'm maar opsturen voor reparatie ofzo. Moet ik dan bij Acer of de winkel waar ik 'm gekocht heb zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MN te kopen. Iemand ervaringen ermee?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19:55
Ik wil de originele HDD in m'n 1810TZ vervangen door een Seagate Momentus XT.

De vraag is nu: met welk programma kan ik onder Win7 een complete clone maken van de disk (dus inclusief alle partities) naar een nieuwe disk die ik via USB aansluit, zodat ik hierna ook kan booten.

Heb Acronis Migrate Easy 7 (werkende demo gratis te downloaden) geprobeerd, welke dat zou moeten doen, maar dan begint Windows bij het booten te zeuren dat de disk inaccessable is. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

http://www.ultimatebootcd.com/ heeft 7 programma's om te klonen en met een simpel commando (te vinden op de site) zet je die op een USB-stick die te booten is.

Werkt dus niet onder Windows 7, maar buitenom in Linux/Freedos. Maar eigenlijk wil je dat ook juist als je je OS-schijf gaat clonen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Mijn Acer 3810T is ruim 14,5 maanden oud en ik gebruikte het dagelijks. Nu heb ik het 1 week niet gebruikt, volgens batterybar was mijn batterij 82%.

ivm vakantie heb ik 1 week mijn notebook niet gebruikt. Hij heeft op de bureau gezeten en stof gevangen. Nu gaat ie niet meer aan! Als het aansluit op netstroom doet ie het wel, batterybar geef 72% en een slijtage van 7.6%.

Windows 7 geeft aan "71%, plugged not charging"

Maar zodra ik de netstroom eruit haal gaat ie uit. Het is net of mijn batterij dood is!

Heeft iemand hier ook last van gehad? Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Lisadr op 27-07-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Lijikt idd dat je batterij dood is. Als dat idd zo is is hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt Philflow

Het schijnt om een fabrieksfout te gaan en ze moeten mijn batterij repareren of vervangen.

Net als de microfoon fout bij de eerste generatie 3810T, is er ook een batterij fout geweest. Dit is vaak te verhelpen met een firmware update of een vervanging. Helaas heeft Nederland maar 1 service point (zover ik kan vinden)

http://support.acer.com/a...10T/Aspire3810Tfaq9.shtml

Mijn batterij nr staat er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lisadr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:36:
Bedankt Philflow

Het schijnt om een fabrieksfout te gaan en ze moeten mijn batterij repareren of vervangen.

Net als de microfoon fout bij de eerste generatie 3810T, is er ook een batterij fout geweest. Dit is vaak te verhelpen met een firmware update of een vervanging. Helaas heeft Nederland maar 1 service point (zover ik kan vinden)

http://support.acer.com/a...10T/Aspire3810Tfaq9.shtml

Mijn batterij nr staat er ook bij.
He dat had ik net ook al.... Maar inpluggen werkte wel :X Ik denk dat ik straks maar eens mijn laptopje weg moet sturen om beide dingen te laten fixen :X nu het nog vakantie is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Als ik op andere forums kijk, komt het heel vaak voor! Ach het blijft Acer!

Alleen jammer dat wij het moeten opsturen en 2 tot 4 weken moeten wachten. Terwijl in sommige landen het direct of binnen 48 uur gereed is, mits je het brengt.

Toen ik die van mijn kochte was er geen andere optie binnen mijn budget. Asus kwam pas 3 weken later met een soortelijke notebook. Ik heb liever een Samsung ivm hun service, maar Samsung Nederland levert alleen k*t lowbudget modellen. Soms vraag ik mij af of ze bewust geen marktaandeel willen winnen in de benelux.

Maar goed om te weten dat ik er niet alleen voor sta. Succes ermee, laat ons weten hoe het is gegaan. Ik zal ook een update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zou je niet alleen je accu kunnen terugsturen? de rest is toch niet defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dat ga ik ook doen :) Maar eerst ze bellen. Het schijnt zo te zijn dat ze soms ook doe het zelf pakketten sturen voor een firmware update van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Niet de teschnisch slimste mensen bij Acer! Volgens hun moet ik een windows update uitvoeren omdat mijn battery dood is! Huh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
1080p blijft een uitdaging voor de 1830T. Ik had in eerste instantie alleen youtube 1080p en wat filmtrailers geprobeerd en daarbij werkten de trailers wel maar youtube niet. Ik heb nu ook een paar bluray rips geprobeerd (echte blurays heb ik ook maarja, die gaan niet in een laptop zonder optische drive ;) ) en dat werkt nog niet echt.

VLC geeft één grote bak artefacten, die trekt te veel cpu, kennelijk. Media player classic (MPC) doet het beter maar als beelden iets meer dan een beetje bewegen geeft die ook artefacten, en hij gaf sowieso geen geluid. Installeren van de CCCP pack van codecs en shit voor MPC gaf weer betere resultaten, beeld was te bekijken (~18fps) maar geluid hakkelde en haperde en was niet in sync. Installeren van Divx (of was het Xvid) codecpack leidde uiteindelijk tot ~23 fps en wat minder hakkelend geluid dat beter in sync was. Maar om nou te zeggen dat het prima werkt, nee.

Nou wil ik de core AVC codec pack best kopen, die schijnt nog sneller te zijn, maar als dat ook niet helpt is dat uiteraard ook een beetje zonde, heeft iemand daar ervaring mee?

De i3 die in de 1830T zit heeft zover ik weet ingebakken hardware decoding voor H264 dus het zou moeten werken, maar wellicht zit uitnutten hiervan nog niet in de bestaande mediaplayers. Weet iemand wellicht een mediaplayer die wel gebruik maakt van de Intel HD mogelijkheden die op die i3 zitten?

Edit: Ik kwam bij zoeken in GoT nog wat tips tegen, die zal ik ook gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Gewoon klite codecpack installeren en tijdens de installatie instellen dat hij h264 met dxva moet afspelen. Als je dan een x264 mkv blueray-rip speelt, zal hij hardware-acceleratie gebruiken en moet het absoluut soepel spelen.

Wel zorgen dat je de drivers voor die intel graphics hebt geinstalleerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Mijn eerst ervaring met Acer garantie en het was 100x beter dan verwacht!

Mijn accu was dood door een fabriekfout. Mijn laptop was van mei 2009 en dus geen garantie meer, maar volgens EU wetgeving nog wel!
  • 28 juli - Ik bel Acer en krijg iemand aan de lijn die geen technische verstand heeft, bel later nog een keer en krijg dezelfde persoon aan de lijn.
  • 29 juli - Krijg iemand aan de lijn die het snapt! Er worde een UPS code aangemaakt en 2 uur later staat er iemand van UPS bij mij aan de deur en neemt het pakket mee.
  • 2 aug - Krijg een email van Acer dat ze mijn product hebben ontvangen.
  • 5 aug - Krijg een email van Acer dat ze klaar zijn met reparatie en ik krijg een UPS code.
  • 6 aug – Krijg een pakket met een nieuwe accu!
Binnen 4 werkdagen opgelost en pickup en return service! Echt veel beter dan mijn verwachting!

Nu maar hopen dat de nieuwe accu ook niet dood gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Kan iemand mij iets vertellen over de stevigheid van het frame van de TimelineX 3820? Ik overweeg om deze via internet te kopen in Duitsland (vanwege de Ati 5650), maar ik wil wel graag weten of ie een beetje stevig is. Hij gaat namelijk overal mee naartoe, en zal veel worden versleept in een laptop-onvriendelijke werkomgeving. Momenteel ben ik in het bezit van een PB Easynote BG-45 en die is qua stevigheid wel oke. Is de 3820 qua stevigheid te vergelijken met de BG-45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik zag dat wegens ruimtegebruik bij de timelinex 3820 de accu een stuk uitsteekt. Is dit ook het geval bij de 4820?

Verder vroeg ik mij af of er een gat zit tussen zeg maar het scherm en de rest? op foto's is dit niet te zien, maar mij is verteld dat dit wel zo is?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Jheroun schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:46:
1080p blijft een uitdaging voor de 1830T. Ik had in eerste instantie alleen youtube 1080p en wat filmtrailers geprobeerd en daarbij werkten de trailers wel maar youtube niet. Ik heb nu ook een paar bluray rips geprobeerd (echte blurays heb ik ook maarja, die gaan niet in een laptop zonder optische drive ;) ) en dat werkt nog niet echt.
Etc.
Kijk even in de review van notebookcheck over de 8172 (zakelijke versie). Daar staat dat de IGP idd. op 160 Mhz blijft hangen. Andere driver en klaar.... Wel staat er nog wat txt over de goede player zodat je IGP gebruikt wordt voor de decodering.
Ik hoop dat het werkt. Ik zat al een tijdje de 8172 en 8372 in de gaten te houden. Die zien er fijn uit! :9

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
1080p youtube moet wel aardig gaan, zolang je Win7 x64 schoon hebt geinstalleerd en de laatste Intel chipset driver van Intel.com gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:27
alles weg, gepost in verkeerd topic

[ Voor 91% gewijzigd door german8 op 18-08-2010 11:57 . Reden: alles weg, gepost in verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
KlaasHof schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:55:
pff, weer een vaag probleem met mijn Asus UL30A-QX057X timeline.
:) Timeline = Acer. UL30A = Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag 4810 tg gekocht bij mediamarkt kom ik thuis zit er gvd een dooie pixel in het scherm, kan ik weer terug met dat ding, moet ik ws ook nog 2 maanden wachten voor ie gemaakt is grafzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Best kans dat je die ene dode pixel voor lief zult moeten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door JPS op 21-08-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wattan gek. tis een productiefout toch, moeten ze gewoon vergoeden, of repareren ik bedoel wtf. kan echt niet normaal op dat ding werken met zon rode pixel in het beeld.

bedankt man, help me nog even wat meer in de stress ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Bij de Mediamarkt mag je gewoon de laptop terug brengen en je geld terug vragen.

Ik zou niets zeggen over de dode pixel, je hoeft namelijk geen reden op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk wel als ik de verpakking en seals open heb gemaakt, zo achterlijk zijn ze toch niet of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Lees anders eens de voorwaarden na van de Mediamarkt.

En dit topic:iPad: dode pixels

[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 21-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:52:
tuurlijk wel als ik de verpakking en seals open heb gemaakt, zo achterlijk zijn ze toch niet of wel
Kijk maar op het bonnentje en in hun voorwaarden ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:54:
Lees anders eens de voorwaarden na van de Mediamarkt.

En dit topic:iPad: dode pixels
ja die kerel heeft uiteindelijk van apple zijn ipad geruild gekregen, als het echt niet anders kan probeer ik het wel bij acer, maar eerst maar eens stennis schoppen bij de mediamarkt zelf.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Kijk maar op het bonnentje en in hun voorwaarden ;)
Op de bon staat ruilen binnen 14 dagen maar wel in originele verpakking, dus ja ze zullen ongetwijfeld daarmee ongeopend bedoelen. Dat blijkt ook wel uit de voorwaarden die in die ipad topic zijn gepost:

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

1. Prepaid- en softwarepakketten.
2. Licentiegebonden producten.
3. Navigatieapparatuur.
4. Desktopcomputers en notebooks.
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
6. Hygiënische producten.

Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden.
,

....en aangezien ik de seals opengemaakt heb en stickers er af gehaald heb ....

maar goed hoe dan ook, ik zie wel wat ze te zeggen hebben maandag, ik ga daar sowieso niet eerder weg dan dat ik tevreden ben en desnoods met de manager gesproken heb. ben benieuwd, zal wel laten weten hoe het afloopt (sorry voor de dubbelpost en het offtopic gaan)

(...en reparatie is ook weer wat anders als retouneren / omruilen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:27:
[...]
Op de bon staat ruilen binnen 14 dagen maar wel in originele verpakking, dus ja ze zullen ongetwijfeld daarmee ongeopend bedoelen.
originele verpakking zegt niets over ongeopend of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:39:
wattan gek. tis een productiefout toch, moeten ze gewoon vergoeden, of repareren ik bedoel wtf. kan echt niet normaal op dat ding werken met zon rode pixel in het beeld.

bedankt man, help me nog even wat meer in de stress ofzo
Eh, pardon? Stressen doe je helemaal zelf.

Enfin, natuurlijk hoop ik dat je kunt ruilen. De Acer garantievoorwaarden zelf zijn echter vrij duidelijk (kijk even in de bijgeleverde papieren), je mag 4 dode pixels per bepaalde oppervlakte hebben. En dan wel buiten het midden geloof ik. Ook webshops hebben zo hun beleid en bij sommige kun je 'pixelgarantie' kopen a raison van 60 euro o.i.d. Laat inderdaad even weten wat de mediamarkt doet op dit punt, maar ruilen is misschien niet zo vanzelfsprekend als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Wat JPS zegt ;)

Mogelijk ga ik eind van het jaar ook een Acer Timeline laptop kopen. Graag ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Na een paar dagen stoeien begin ik hopeloos te worden om DXVA aan de praat te krijgen. Toch is dit zeer wenselijk ivm de su3500 cpu.

Ik gebruik de standaard Ati drivers van Acer omdat de nieuwere van AMD/ATI niet willen installeren. Daarbij de howto van http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/ , dus de bekende tools (Haali, MPC-HC) en gebruikelijke instellingen.

Ik heb voorlopig alleen nog even met de James Bond trailer getest, maar zowel met de Intel als de Ati GPU wil DXVA niet werken.

Na het toepassen van deze registry tweak om DXVA hard af te dwingen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Gabest\Filters\MPC Video Decoder
- Key name : CompatibilityMode
- type : DWORD
- value : 16 (Hex value)

wil DXVA wel bij de Intel GPU werken, maar niet bij de ATI. Bij de ATI vervormt het beeld en wordt groenig. Er valt geen film meer van te maken in ieder geval.

Het lijkt er dus op dat allereerst DXVA niet standaard gekozen wordt. Het andere punt is dat het lijkt alsof de ATI kaart geen DXVA acceleratie kan weergeven, mogelijk zelfs een hardwarematig issue.

Heeft iemand (Philflow? :) ) een idee wat hier het probleem is en hoe ik de Ati HD 4330 eventueel toch nog aan de praat kan krijgen?

Overigens was de ATI een extraatje die niet bij specificaties vermeld staat. Zou het kunnen zijn dat ACER gemankeerde kaarten in de 3810T-354G32nss heeft gedaan? Met 3dMark06 merk ik daar trouwens niets van (score rond de 1600) maar dat kan ook omdat de DXVA HD acceleratie niet wordt aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik weet in ieder geval dat het zo werkt voor de meeste Intel culv's: clean install Win 7 x64, install series 4 driver van intel.com, install MPC HC x64. Dan werkt het met de intel 4500. Ga je allerlei codecs installaren of settings veranderen dan is er mi. een grote kans dat het niet meer werkt.

Van ATI heb ik helaas geen verstand, ik heb die kaarten niet in mijn laptops gehad.

Edit: overigens viel het me laatst op dat VLC player ook prima HD videos afspeelde. Zo vloeiend dat er haast wel hw acceleratie ingeschakeld moest zijn. Misschien het proberen waard met ATI.

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 22-08-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:45:
Edit: overigens viel het me laatst op dat VLC player ook prima HD videos afspeelde. Zo vloeiend dat er haast wel hw acceleratie ingeschakeld moest zijn. Misschien het proberen waard met ATI.
niet bij mijn HD4570, en ook niet die van mijn broer

simpelste is om gewoon, zoals hierboven, windows media player home cinema classic te installeren, dan werkt het gewoon in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ATI heeft problemen met 1080p films met veel reference frames (meer dan 4 iirc). Met media info kan je zien hoeveel reframes de film heeft. Is dat meer dan 4, dan weet je waarom je groen gedoe krijgt ipv normale beelden. Probeer het dan even met een andere 1080p-film, met minder refframes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Philflow schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:45:
Ik weet in ieder geval dat het zo werkt voor de meeste Intel culv's: clean install Win 7 x64, install series 4 driver van intel.com, install MPC HC x64. Dan werkt het met de intel 4500. Ga je allerlei codecs installaren of settings veranderen dan is er mi. een grote kans dat het niet meer werkt.

Van ATI heb ik helaas geen verstand, ik heb die kaarten niet in mijn laptops gehad.

Mja, clean install + Haali + MPC-HC heb ik dus gedaan. Codec packs heb ik dus bewust nog links laten liggen. Intel werkt iig met de registry tweak, dus ik ben al wat geholpen. Met Ati ga ik misschien over een tijd weer een stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb zelf nog nooit een registry tweak nodig gehad maar ik gebruik geen Hali en heb alleen Intel 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:18:
[...]

Eh, pardon? Stressen doe je helemaal zelf.

Enfin, natuurlijk hoop ik dat je kunt ruilen. De Acer garantievoorwaarden zelf zijn echter vrij duidelijk (kijk even in de bijgeleverde papieren), je mag 4 dode pixels per bepaalde oppervlakte hebben. En dan wel buiten het midden geloof ik. Ook webshops hebben zo hun beleid en bij sommige kun je 'pixelgarantie' kopen a raison van 60 euro o.i.d. Laat inderdaad even weten wat de mediamarkt doet op dit punt, maar ruilen is misschien niet zo vanzelfsprekend als je denkt.
Hallo, ik ben zojuist bij de mediamarkt geweest, en ik heb even laten zien dat er een dode pixel in zat en heb zonder gezeur of moeilijk gedoe een nieuw model mee gekregen, welke ik direct even getest heb op eventuele mankementen. Oftewel een extreem goede service van de mediamarkt. Ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mooi nieuws, inderdaad prima service van MM. Veel plezier van je notebook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx ik had direct even een vraagje...is het mogelijk om gewoon een windows 7 versie te instaleren met een officieel dvdtje zodat ik niet al die gare crap programma's op men flaptop hoef te hebbeb. die licence key die erop staat, staat wel OA Acer Group bij namelijk, vroeg me dus af of het uitmaakt....anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ja, dat kan. Je kunt dan gewoon de serial aan de onderkant gebruiken. Je kunt ook de iso downloaden online (engels afaik).
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste