[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, het was volgens de vrouw aan de phone vorige keer geen 'klaar terwijl u wacht'. Je zult dus 2x heen moeten, met een week tussenpoos oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
hmm, ja dan regel ik het wel via de webwinkel dan hoefde ik mijn laptop niet af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Ik las hier eens in het topic, en zie dat windows 7 veel beter is om te gebruiken met een acer timeline.
Maar ik heb een oude timeline besteld en die heeft vista, en die hoef ik dus niet. Heeft iemand trouwens nog een upgrade dvd'tje die hij/zij van de hand wil doen?

Ik ben namelijk te laat om me nog aan te melden voor de upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door Captain Obvious op 28-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-08 15:40
Sgt.Roumen schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:14:
Ik las hier eens in het topic, en zie dat windows 7 veel beter is om te gebruiken met een acer timeline.
Maar ik heb een oude timeline besteld en die heeft vista, en die hoef ik dus niet. Heeft iemand trouwens nog een upgrade dvd'tje die hij/zij van de hand wil doen?

Ik ben namelijk te laat om me nog aan te melden voor de upgrade.
Mijn upgrade cd'tje ligt nog ongeopend in de la, wil ik best vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
EDIT: ik kan geen DM sturen, zou jij mij even een DM kunnen sturen of geen mail adres geven?

[ Voor 79% gewijzigd door Captain Obvious op 30-03-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Oke, gamen op een 1810TZ met een GMA4500HD.

Wie doet het, en zoja welke spellen ?

Wil allereerst even kwijt dat ik hem niet gekocht heb om te gamen want ik heb een XBOX 360 maar zo nu en dan een simpele game is wel eens nodig ;) Helaas Settlers 7 Demo ging het niet doen, hij start wel op maar vertraagd en dus niet eens de moeite waard. Had eerst alles op High daarna alles Low nog steeds niet speelbaar.

Ik heb Counsterstrike Source al paar keer gedaan, dat gaat wel redelijk. Als je keer niks te doen hebt op school.

Ik heb wel gehoord van iemand ( tnx ) dat je de energiebesparing uit kunt zetten bij geavanceerde opties van de videokaart. Of het daadwerkelijk iets scheelt weet ik nog niet.

Ik neem verder aan dat de meeste games van voor 2006 niet echt een probleem op mogelijk leveren, op de hele zware na.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
NeoMe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:34:
Oke, gamen op een 1810TZ met een GMA4500HD.

Wie doet het, en zoja welke spellen ?

Wil allereerst even kwijt dat ik hem niet gekocht heb om te gamen want ik heb een XBOX 360 maar zo nu en dan een simpele game is wel eens nodig ;) Helaas Settlers 7 Demo ging het niet doen, hij start wel op maar vertraagd en dus niet eens de moeite waard. Had eerst alles op High daarna alles Low nog steeds niet speelbaar.
Dat vertraagde opstarten bij de demo van Settlers 7 komt mij bekend voor, echter met alles op low heb ik het toch nog wel semi-fatsoenlijk kunnen spelen. Ruwe schatting ~15 fps.
Zelf heb ik Homeworld 2 en StarCraft maar weer eens van de plank gehaald. Allebei nogal oude games en draaien dus zonder probleem. Ook OpenTTD is een leuke suggestie.
Op deze pagina staan onder de tabellen ook wat game benchmarks vermeld, dan kun je wel een goede indruk krijgen van wat er mogelijk is:
http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

boredgeestje schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 03:27:
[...]
Dat vertraagde opstarten bij de demo van Settlers 7 komt mij bekend voor, echter met alles op low heb ik het toch nog wel semi-fatsoenlijk kunnen spelen. Ruwe schatting ~15 fps.
Zelf heb ik Homeworld 2 en StarCraft maar weer eens van de plank gehaald. Allebei nogal oude games en draaien dus zonder probleem. Ook OpenTTD is een leuke suggestie.
Op deze pagina staan onder de tabellen ook wat game benchmarks vermeld, dan kun je wel een goede indruk krijgen van wat er mogelijk is:
http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html
Oke Bedankt!
Ik zal hem eens opnieuw installeren, deze keer opnieuw opstarten en verder alles afsluiten. Ook zal ik die energiebesparing eens uitzetten, verder alles op low en misschien is het dan toch te doen.

Heb eigenlijk een xbox om op te gamen maarja ... Settlers _/-\o_

EDIT: Inderdaad speelbaar, en nog redelijk te doen. Het ziet er alleen niet uit, wel jammer eigenlijk. Ik weet ook niet of de CPU of de GPU de bottleneck is, want bij opties zie ik nog genoeg videogeheugen beschikbaar.

Maar ik speel liever Settlers 4 op High dan Settlers 7 op Low.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 31-03-2010 12:46 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
NeoMe schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:50:
EDIT: Inderdaad speelbaar, en nog redelijk te doen. Het ziet er alleen niet uit, wel jammer eigenlijk. Ik weet ook niet of de CPU of de GPU de bottleneck is, want bij opties zie ik nog genoeg videogeheugen beschikbaar.

Maar ik speel liever Settlers 4 op High dan Settlers 7 op Low.
Ik denk niet dat het zozeer het videogeheugen is, maar dat de daadwerkelijke GPU zelf niet zo krachtig is.

Vanwege een verblijf in het buitenland was Settlers 7 alles op low de enige manier voor mij om de boel te bekijken, maar echt super is inderdaad anders. Settlers 4 zal ik eens naar kijken; The Settlers heb ik ook op m'n iPhone, dat is volgens mij gebaseerd op Settlers 3 en erg vermakelijk!
Dat is dus een remake van Settlers IV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Damsplaat kun je even wat laten weten over die upgrade cd,
is dat trouwens de 32-bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Drie dagen geleden StarCraft aangeschaft (omdat ik niet bij mn cd-key thuis kan), heb ik nu een StarCraft 2 beta invite te pakken!

Ik houd jullie op de hoogte of dit ook een beetje draait op de 1810TZ :)

Update:
Draait met alle settings op low op 1024x768 (32-bit) best okee.
Op 1366x768 is het iets meer choppy.

[ Voor 21% gewijzigd door boredgeestje op 01-04-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb de computer opnieuw opgestart, alles afgesloten wat niet aan hoeft. Verder:
- Avast Anti Virus op Gaming Mode.
- Energiebesparing ( videokaart ) uit.

Hij doet het nog niet goed genoeg, helaas...gooi de demo er nu maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ben nu al bijna 11,5 maanden een happy gebruiker van de 3810T en merk dat ik het steeds vaker als vaste computer gebruik.

2 minpunten zijn de HDD snelheid en grafische kaart. De huidige 320GB HDD haalt 65 MB/s read en 45 MB/s write. Als de prijzen van een SSD zakken gaat de HDD eruit.

Het tweede minpunt is de grafix kaart. Hoe meer ik de 3810T als vaste computer gebruik hoe meer ik meer dat de GMA 4500MHD niet krachtig genoeg is. Is het mogelijk om de video te upgraden via een mini PCI-E kaart? zoals bijvoorbeeld een Broadcom Crystal HD video accelerator

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Command & Conquer 4 doet het wel vloeiend en dus speelbaar op very low, en ziet er nog prima uit. Kan misschien ook op Low en dan wat custom dingen extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
EDIT: is opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door Captain Obvious op 02-04-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Wie-o-wie weet waar de Aspire TimelineX 5820TG te koop is? Ik kan hem nergens vinden op het internet.

Bij voorbaat dank

[ Voor 0% gewijzigd door PerfektOne op 02-04-2010 18:28 . Reden: typo ]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman39
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 22:16
Avance schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:25:
Wie-o-wie weet waar de Aspire TimelineX 5820TG te koop is? Ik kan hem nergens vinden op het internet.

Bij voorbaat dank
Ze worden pas begin mei in Nederland verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
Hey mensen

Ik heb een Timeline 5810 TZ en een LG full hd tv. Nou merk ik echter dat als ik mijn laptop op de tv aansluit deze een kleine hapering geeft bij het afspelen van HD beelden op de tv, het loopt gewoon niet 100 procent vloeiend. Dit probleem doet zich ook voor met een andere tv.
Nou las ik hier een hele tijd terug iets over in dit topic maar ik heb het niet meer terug kunnen vinden. Iemand die iets meer over dit probleem weet?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowman39 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:09:
[...]

Ze worden pas begin mei in Nederland verwacht.
Op Duitse internetpagina's staan ze wel al te koop á € 899,-.
Via een zoekpagina kun je ze vinden en indd in Nederland is die nog niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasbarroni
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 23:21
Heb voor mijn vriendin vandaag de 1810TZ besteld, krijg hem waarschijnlijk morgen binnen. Heb alleen een vraagje over de altijd hinderlijke bloatware die erop staat, wil eigenlijk gewoon een clean install van W7 erop gooien. Is er een manier om die gewoon van MS binnen te halen? Of moet het via de wat minder legale wegen en hoe weet ik dan dat ik gewoon een untouched versie binnen haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
vraag ik mij ook af... Ik heb een legale W7 64bit OEM dvd. Kan ik die gewoon op die 1810TZ gooien en Acer's key gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 27-04-2010 10:48 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Anyone? Hij is in stock bij de lokale pc boer, dus vanavond staat hij bij mij thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wellicht een offtopic vraag:

Kan ik mijn timeline 3810T via HDMI op de een TV aansluiten en een film kijken met DTS geluid? Of kan de Timeline niet DTS decoderen en verzenden naar de TV? Wat is jullie ervaring?

[ Voor 5% gewijzigd door Lisadr op 02-05-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:23
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:47:
Anyone? Hij is in stock bij de lokale pc boer, dus vanavond staat hij bij mij thuis :)
Lijkt me geen probleem :) Zo gaat het bij XP en Vista ook, dus moet het bij W7 ook wel kunnen.

Heb zelf handmatig die bloatware eraf gehaald, maar je zal vast wel ietsje meer winst halen als je een helemaal cleane install doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Thx, maar heb intussen manueel alle bloatware ervan gegooid...

Momenteel zeer tevreden over de 1810TZ. Men enige opmerkingen zijn:

- toetsen op het keyboard staan zeer dicht op elkaar. Je voelt niet echt of je je mistypt hebt of 2 toetsen tegelijk hebt ingedrukt. Alles is zo vlak met maar weinig ruimte tussenin...

- volgens diverse reviews & youtube filmpjes zou de 1810TZ zonder problemen 1080p video moeten kunnen decoderen. Zelfs flash... Wel, mijn exemplaar doet dat in ieder geval toch niet..........

De bekende vogel scene uit Planet Earth is zeer schokkerig. Ook audio. (Met GOMPlayer geprobeerd. )
Youtube HD: idem dito. 720p is geen probleem, maar 1080p wel, zéker op fullscreen. Zowel in FF als IE. CPU usage 90-100%. Ik gok op maximum 5-10fps.

Het verschil is enorm t.o.v. dit bv: http://www.youtube.com/watch?v=VZwRkwF3zJs (dezelfde Acer, met dezelfde trailer geprobeerd). Het ziet er echter eerder zo uit: http://www.youtube.com/watch?v=PW_33SV-etE (dus net alsof ik een SU2300 heb, maar het is wel degelijk een SU4100)

Nog een mooie Youtube HD testcase die bij mij grandioos faalt op 1080p: http://www.youtube.com/watch?v=P-AW_IFHyUc

Heb reeds de meest recente Intel graphics drivers gedownload van Intel's site, heb Flash Player 10.1 beta 2 geinstalleerd, maar niets helpt. Zelfs met alle power saving opties uitgeschakelt, schokt het.

De windows prestatie index is echter normaal voor dat toestel.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:23
Toetsen wennen wel, ik ben nu zo gewend dat ik niet meer kan typen op normale laptoptoetsen :P

HD afspelen gaat bij mij eigenlijk prima, ik speel af met MPCHC. Kan prima 1080p afspelen, ook met een hdmi-kabeltje naar mijn tv. Heb nog geen driver geupdate, alles zo stock toen hij uit de fabriek kwam.

Flash 1080p lukt mij inderdaad ook niet, misschien met een volgende béta van Flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Buzz_Fuzz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:23:
De bekende vogel scene uit Planet Earth is zeer schokkerig. Ook audio. (Met GOMPlayer geprobeerd. )
Probeer eens MPC-HC: http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html

Heb je'm in High performance profiel staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 03-05-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Yup, zelfs dat profile nog aangepast zodat die zelfs nooit de cpu throttled (default kan die zelfs op high performance nog naar 0% gaan), maakt allemaal niet uit.

Zal mpc-hc eens proberen. Heeft blijkbaar ook built-in codecs (vond ik zo handig aan gomplayer, vandaar :))
Maar het zou me verwonderen dat het hiermee werkt tbh... Feit dat flash niet vlot gaat terwijl her en der mensen (behalve maarud :)) zeggen dat het wél vlot gaat bij hen, is op zich al niet normaal....

[ Voor 29% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 03-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Overigens is het mij niet duidelijk of deze video echt in 1080p is afgespeeld.

Bij mij is de SU4100 net te weinig om echt vloeiend alle 1080p Youtube af te spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 03-05-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niemand weet een precieze datum? :(

*wilt hem zo graag hebben*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:48:
[...]

Op Duitse internetpagina's staan ze wel al te koop á € 899,-.
Via een zoekpagina kun je ze vinden en indd in Nederland is die nog niet te koop.
Op acer.nl staat hij nu ook in de prijslijst vermeld voor € 999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al een datum? ;)

timelineX dan O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb de 3810T-353G25N en na wat experimenteren heb ik het voor elkaar gekregen om de laatste BIOS (1.27) op mijn laptop te zetten. Toen ik van versie 1.0 naar 1.27 wilde flashen kreeg ik ook de "'this bios is not for your notebook pc"-foutmelding.

Wat bleek: versie 1.0 t/m versie 1.08 gebruiken als BIOS-identifier 'JM31'. Vanaf versie 1.10 wordt de identifier 'JM31SJM3', die ook voor de latere versies wordt gebruikt. Ik ben van versie 1.0 naar 1.08 (had ergens gelezen dat iemand dat in ieder geval was gelukt), naar 1.10, naar 1.27 gegaan. Volgens mij zou 1.0 -> 1.10 -> 1.27 ook moeten werken.

Ik ben erg blij met 1.27: hardware virtualisatie staat nu aan in de BIOS (geen optie, staat standaard aan), waardoor Windows Virtual PC en XP Mode werken :) Helaas meldt Acer dit nergens in de changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:01
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:04:
weet iemand al een datum? ;)

timelineX dan O-)
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5820TG-434G50MN

Ik heb vanmiddag hem gelijk besteld, ik kan niet wachten totdat ik hem heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N

Iemand die al gevonden met de grafische kaart? TG versie dus.

Hoeveel sneller is zo'n Intel Core i3 330M ongeveer t.o.v. een SU9400? En wat betekent dat voor de gebruiksduur van de accu?

Enige minpuntje wat ik tot nu kan vinden is de 2GB DDR3 wat erin gestopt wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 01-06-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Buzz_Fuzz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:27:
Yup, zelfs dat profile nog aangepast zodat die zelfs nooit de cpu throttled (default kan die zelfs op high performance nog naar 0% gaan), maakt allemaal niet uit.

Zal mpc-hc eens proberen. Heeft blijkbaar ook built-in codecs (vond ik zo handig aan gomplayer, vandaar :))
Maar het zou me verwonderen dat het hiermee werkt tbh... Feit dat flash niet vlot gaat terwijl her en der mensen (behalve maarud :)) zeggen dat het wél vlot gaat bij hen, is op zich al niet normaal....
Heb ondertussen MPC-HC geprobeerd. De bird-scene uit Planet Earth speelt "iets" vlotter, maar het schokken stoort nog altijd. CPU Usage is nog altijd hoog, en via een of ander info-schermpje in mpc-hc kan ik zien dat DXVA _niet_ gebruikt wordt voor die video....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Die birdscene speelde met mijn SU4100 en Intel 4500 (HP DM3) al vloeiend af in de zwaarste kwaliteit. Dat zou geen probleem moeten zijn.

Windows 7 heb ik schoon geinstalleerd en de laatste Intel drivers van intel.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb zitten kijken in de pricewatch voor een goede laptop van niet meer als 600 euro, ik heb namelijk een laptop nodig om te gaan studeren op de universiteit, de Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN leek me wel wat aangezien hij redelijk vlot is, vrij licht en een tamelijk lange batterijduur heeft. daarnaast kun je er ook nog wel een beetje op gamen (met uitzondering van de laatste shooters),

Ik heb echter wel enkele vragen,

-hoe lang gaat de batterij mee in vol gebruik? (gamen/films afspelen?) in de review stond namelijk meerdere uren, maar heeft iemand hier specifiekere informatie over. ik wil hem namelijk wel minstens 3 uur tijdens een college kunnen gebruiken e.d.

- ik heb iets gelezen over het automatisch over schakelen naar een batterij-save stand als de laptop bijvoorbeeld films draait, kun je deze ook uitzetten?

- is de laptop snel genoeg om HD films (1080P) naar via een HDMI kabel op de TV af te spelen?

Het lijkt me namelijk wel een goede laptop voor een student, iemand hier persoonlijk ervaringen mee als student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Hallo allemaal,
Ben van plan de 4810TZG aan te schaffen, zowel wegens batterylife alsook de graka voor zo nu en dan een (online) spelletje.
Nu lees ik dat de grafische kaart wordt uitgeschakeld als de laptop van het lichtnet wordt afgekoppeld (natuurlijk t.b.v. de acculooptijd).
Toch zou ik af en toe ook willen gamen op de accu, kan dit ingesteld worden?

lol same question as ^

[ Voor 3% gewijzigd door sorcees op 03-06-2010 08:44 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
peakaboo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:06:

Enige minpuntje wat ik tot nu kan vinden is de 2GB DDR3 wat erin gestopt wordt...
Is toch vrij makkelijk te upgraden neem ik aan?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:35
Lisadr schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:25:
Ben nu al bijna 11,5 maanden een happy gebruiker van de 3810T en merk dat ik het steeds vaker als vaste computer gebruik.

2 minpunten zijn de HDD snelheid en grafische kaart. De huidige 320GB HDD haalt 65 MB/s read en 45 MB/s write. Als de prijzen van een SSD zakken gaat de HDD eruit.

Het tweede minpunt is de grafix kaart. Hoe meer ik de 3810T als vaste computer gebruik hoe meer ik meer dat de GMA 4500MHD niet krachtig genoeg is. Is het mogelijk om de video te upgraden via een mini PCI-E kaart? zoals bijvoorbeeld een Broadcom Crystal HD video accelerator
Ik kan je de upgrade naar SSD echt aanraden! Wereld van verschil. Ik wil niet meer zonder. Ik heb de 160GB Intel Postville. Kost wat maar dan heb je ook wat. Mijn 3810T start echt veel sneller op dan mijn veel krachtigere desktop PC.

Met de juiste codecs draai ik alle HD films met minimale proc. belasting. Ik vind de GMA 4500HD wel krachtig genoeg, maar ik draai ook geen games.

Zie mijn review voor meer info: productreview: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N review door SpeedingWilly

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:25
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe de nieuwe timelineX series een accuduur van 12 uren haalt met een 35w i3 CPU 2.13Ghz geclockt, wtf? Ik bedoel een sony vaio met i3 haalt rond 2-3 uur.

[ Voor 21% gewijzigd door ragnaroks op 10-06-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Weet iemand wanneer de 4820tg ongeveer uit zal komen?
(core i5, 4GB, 5650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
ragnaroks schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:22:
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe de nieuwe timelineX series een accuduur van 12 uren haalt met een 35w i3 CPU 2.13Ghz geclockt, wtf? Ik bedoel een sony vaio met i3 haalt rond 2-3 uur.
Volgens reviews op internet moet 5.5 tot 6 uur mogelijk zijn met rustig internetten. (wifi aan dus), maar dat is met 6 cells accu, met 9 cells accu kom je uiteraard wel iets verder. Misschien zit je dan tegen de 9 uur aan.

Ik heb er volgende week trouwens zelf een, dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-06-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:
(core i5, 4GB, 5650)
Naar dat type ben ik ook op zoek. Ik heb hem al wel gevonden op Amazon.de ... Maar haal hem liever ergens in Nederland.

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B003HLEXLQ/hardwareguide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Even een mailtje sturen naar Acer via het support formulier en je weet het :)

Zo kwam ik erachter dat de Acer Aspire 4625G niet uit komt in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:03:
Even een mailtje sturen naar Acer via het support formulier en je weet het :)

Zo kwam ik erachter dat de Acer Aspire 4625G niet uit komt in NL...
Dank je wel _/-\o_ . Ga ik gelijk doen. Ik laat hier ook wel even weten wat het antwoord is.

Het antwoord van Acer:

TimelineX 3820TG komt niet op de Nederlandse makt
Aspire TimelineX 3820T-332G25MN is wel beschikbaar

Helaas dus ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 17:26 . Reden: reactie Acer toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Acer Aspire TimelineX eigenlijk wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Dinsdag ligt die bij mij op de stoep :)

Maar de bouw kwaliteit schijnt wel goed te zijn, volgens mij 'is het wel wat'.

Ik zag trouwens dat er in NL standaard een 9 cells accu wordt mee geleverd, maar hopen dat die niet teveel uitsteekt want dat zou ik wel jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens benieuwd naar de accuraatheid van de accu (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de sata configuratie in de bios kan aanpassen naar IDE of AHCI van de timelinex 1830? Dit i.v.m. een SSD hdd. Geen idee of het standaard is, maar had nog ergens een Acer One netbook liggen en deze kon alleen maar op IDE gezet worden. Wil wel trim kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige laptop loopt zijn laatste benen en ik wacht daarom al een hele tijd op de Acer 1830T, omdat ik graag een kleine degelijke laptop met lange accuduur wil. Ik was eigenlijk aan het wachten op de i5-520UM versie (1830T-52U4G32n), maar voorlopig is helaas alleen de i3-330UM versie (1830T-33U2G25N)beschikbaar. Weet iemand van jullie of de i5 versie hier binnenkort beschikbaar komt?

Nog een vraagje:
Mijn pc-gebruik voornamelijk uit surfen, Google Earth, youtube streamen en films kijken (1080p), dus geen games of andere zware applicaties. Raden jullie aan om te wachten op de i5 of zou de i3-330UM dit ook makkelijk aan moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
  • Laatst online: 03-08 13:42
StefanvanGelder schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:53:
Dinsdag ligt die bij mij op de stoep :)

Maar de bouw kwaliteit schijnt wel goed te zijn, volgens mij 'is het wel wat'.

Ik zag trouwens dat er in NL standaard een 9 cells accu wordt mee geleverd, maar hopen dat die niet teveel uitsteekt want dat zou ik wel jammer vinden...
Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaringen wanneer je het apparaat binnen krijgt. Helaas heb ik nog nauwelijks goeie reviews kunnen vinden. Welk model heb je precies besteld? Ik zit zelf te denken aan de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N maar ik wil eigenlijk eerst weten of die koel blijft, stil is, hoe helder het scherm is en hoe lang de laptop in de praktijk op een acculading meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Penetrator schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:
(core i5, 4GB, 5650)
3820 met die specs zal in nederland niet geleverd worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
D1ef43 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:45:
[...]

Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaringen wanneer je het apparaat binnen krijgt. Helaas heb ik nog nauwelijks goeie reviews kunnen vinden. Welk model heb je precies besteld? Ik zit zelf te denken aan de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N maar ik wil eigenlijk eerst weten of die koel blijft, stil is, hoe helder het scherm is en hoe lang de laptop in de praktijk op een acculading meegaat.
Omdat die kakhoofden bij Azerty niet doorwerken wordt het donderdagavond..........

Maar ik kan je alwel vast vertellen dat de versies met Core i620M en 5650, oplopen tot 85 tot 90 graden. Dan heb ik het over de CPU, de GPU wijkt hier trouwens niet veel vanaf. Bij deze temperaturen zou de CPU zich zelf nog niet terug klokken (throttling). Maar vergeet niet dat deze processoren ook erg warm mogen worden volgens Intel. Onderaan de pagina staat maar liefst een temperatuur van 105°C, bij de Core i3 330M is dit hetzelfde.

Ik verwacht niet dat de versies in NL zo warm zullen worden omdat er ten eerste de processor minder hoog geklokt is, ten tweede zit er geen grafische kaart in die aardig wat hitte produceert.

De accu duur bij surfen over het internet zal denk ik wel zo rond de 8 - 9 uur zitten omdat er in NL standaard een 9 cells accu wordt meegeleverd.

Het scherm is niet het beste scherm, dat is wel bekent. Ik heb alleen geen idee hoe die persoonlijk zal bevallen, we zullen zien :)

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in een TimlineX 3820 is dit een erg interessant forum topic elders op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik ben alweer een tijdje in het bezit van een 3810T en nu gebruik ik deze ook op netstroom. Als ik de adapter aangesloten heb en de accu zit vol dan brand er een heel vervelende blauwe ledbalk aan de voorkant. Ik heb al even met google gezocht maar ik kan nergens vinden hoe ik deze kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Hallo allemaal,

Ik ben erg geinteresseerd in de met volgende specificaties. Ik vind de Acer Timelime serie erg mooi, maar ik twijfel nog even of onderstaande voldoet wbt videokaart en het grafisch geheugen. Prijs ligtzou dan rond de €900,-- liggen. Mag je dit een goede multimedia laptop noemen?

Specificaties:

- merk processor: Intel
- type processor: Intel Core i5 430M processor
- kloksnelheid: 2.26 GHz
- cache geheugen: 3 Mb L3 cache
- bussnelheid: 1066 MHz
- geheugen: 4 Gb DDR3 RAM (2x2 Gb)
- scherm: 15,6" High Definition WXGA CineCrystal LED-backlit 16:9 aspect ratio, high-brightness (200-nit)
- widescreen scherm
- resolutie: 1366x786
- grafische kaart ATI Mobility Radeon HD 5470, supporting Microsoft DirectX 11, Mobile Intel HM55 Express Chipset
- grafisch geheugen: 512 Mb DDR3 VRAM
- harddisk: 500 Gb HDD

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Naar dat type ben ik ook op zoek. Ik heb hem al wel gevonden op Amazon.de ... Maar haal hem liever ergens in Nederland.

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B003HLEXLQ/hardwareguide.
Moet je dan ook weer NL BTW betalen naast de Duitste BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

M'n vriendin overweegt de Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MN aan te schaffen. Nu is mij nog niet duidelijk of de batterij nu wel of niet uitsteekt. Het is een 9 cell accu. In de MediaMarkt heb ik net de 5820T gezien met een 6 cell die niet uitsteekt. Iemand die hier wat over kan zeggen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Volgens mij had ik ergens beloofd om foto's te plaaatsen over de uitstekende accu. Hier komen ze van de 3820T:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00547.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00548.jpg

De 3820T met 9 cells accu is trouwens bijna 2 KG:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00550.jpg

De accu zelf is al ruim 500 gram:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gewicht per cel is ongeveer 50gr, de 6-cel is dus "maar" 150gr lichter dan de 9-cel

het gewicht ligt dus niet zoveel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Volgens de specificaties van Acer zou hij 1.8KG wegen met 6 cells accu, dat klopt dus ongeveer wel :) Qua gewicht en formaat bevalt die goed. Ik heb trouwens nog geen problemen met de helderheid van het scherm, ik zal morgen eens in de zon gaan zitten. Ik moet wel zeggen dat het contrast van het scherm wel duidelijk minder is. De kleuren komen er niet zo heel mooi uit! (gewoon slecht in verhouding met mijn desktopscherm)

De accuduur zal ik eens testen, maar ik kan wel zeggen dat die lekker lang is. Ik heb hem, sinds dat ik heb heb gebruikt nog niet aan de oplader gehad. Ik heb aardig veel geïnstalleerd enzo, dus niet echt superzuinige taken. In 4 uur ben ik ongeveer 50% van mn accu kwijt geraakt (van 93% naar 45%)
D1ef43 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:45:
[...]

Dan ben ik benieuwd naar jouw ervaringen wanneer je het apparaat binnen krijgt. Helaas heb ik nog nauwelijks goeie reviews kunnen vinden. Welk model heb je precies besteld?
3820T, zelfde model waar jij aan zit te denken dus.
Maar ik wil eigenlijk eerst weten of die koel blijft, stil is, hoe helder het scherm is en hoe lang de laptop in de praktijk op een acculading meegaat.
In idle stand, of bij gewoon internet gebruik, is die totaal niet te horen. Als je je oor bij de exhaust houdt, dan zou je zeggen dat je iets hoort maar dat is echt te verwaarlozen. De CPU wordt wel gewoon heet. Idle zo'n 40 graden. Ik draai nu prime95, de ventilator is dan wel duidelijk te horen. Daar wil je niet de hele dag bij zitten. De temperatuur stijgt naar zo'n 73 graden max. Geen 89 zoals op internet te lezen was, maar ik heb er dan ook geen 5650 inzitten :)

De laptop zelf wordt na 5 minuten nog niet direct zo heet dat je je er aan brand. Het is wel lichtelijk warm maar je kan het nog makkelijk lijden.

Zoals gezegd zal de accu wel een uurtje of 8-9 mee gaan met enkel internet gebruik. Ik hoop over 2 weken een uitgebreide review van mijn TimeLine heb gemaakt!

[ Voor 47% gewijzigd door Stefanovic45 op 17-06-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

StefanvanGelder schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:53:
Volgens mij had ik ergens beloofd om foto's te plaaatsen over de uitstekende accu. Hier komen ze van de 3820T:

[afbeelding]

[afbeelding]

De 3820T met 9 cells accu is trouwens bijna 2 KG:

[afbeelding]

De accu zelf is al ruim 500 gram:

[afbeelding]
Is het ontwerp van de 3820 dan gelijk aan de 4820? Ik heb de vraag ook gesteld aan een webshop die de 4820 levert, en die wist net te vertellen dat de accu niet uitsteekt :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De ontwerpen lijken niet veel te verschillen dus ik zou er van uit gaan dat die ongeveer hetzelfde eruit zal zien als die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als ik wat onderzoek doe naar de Acer Timeline X serie dan komt deze laptop niet al te best uit de testen en recenties van langdurige gebruikers. Schijnt één van de hogere uitvalrate te hebben van alle merken. Kwa degelijkheid van de body doen ze het ook niet goed. Dat gaat dan over warmte-afvoer, onpretting warm worden (wat zijn weerslag heeft op de degelijkheid van de onderdelen), uitgescheurde scharnieren, kapotte sluitingen. En als je dan maar een jaar garantie hebt....

Verder is het toetsenbord op een duidelijk goedkopere manier uitgevoerd dan op een Vaio of Macbook. Ze doen Sony na met de ruimte tussen het toetsenbord, maar dan op een manier waarop de toetsen nog steeds op het bord zitten, ipv dat ze erin verwerkt zijn.

Let op, dit is dus niet mijn mening, maar wat ik zo tegenkom. Kunnen jullie dat bevestigen of is de X serie bijv. juist een enorm betrouwbare "multimedia" laptop? Ik zou het namelijk zien als een goedkopere versie van de Vaio en XPS16. Natuurlijk iets minder topprestaties, maar daarom ook net ff wat goedkoper.

[ Voor 55% gewijzigd door Juancho op 18-06-2010 09:19 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Heb je bronnen? Tevens is de serie pas maand beschikbaar, dus het lijkt me vreemd dat die conclusies nu al getrokken kunnen worden.

Ik kan me trouwens niet echt vinden in jou punten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefanovic45 op 18-06-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Excuus, gaat niet puur over de nieuwe X serie maar voornamelijk over de voorganger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen die willen zien hoe de Acer TimelineX 4820 eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/uploads/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/uploads/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/uploads/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/uploads/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Uitstekende accu lijkt handig met typen, maar niet met reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Waarom zou het niet handig zijn met reizen? De uitstekende accu past prima op je schoot, het zorgt er tevens voor dat je niet direct in contact staat met een warme laptop :)

Natuurlijk, het geheel wordt behoorlijk dikker, maar je kunt accu en laptop ook scheiden voordat je hem inpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Nu is mijn oog op dit moment gevallen op de Acer 1830T. Maar.... het ding is volop te krijgen, maar reviews.... niet te vinden :? Ligt het aan mij of is dit nogal vreemd? :? Bijna alle artikelen die ik met google vind gaan niet verder dan de aankondiging in maart.

Wilde eigenlijk wel wat reviews lezen voor ik tot aanschaf over zou gaan...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Heb hetzelfde probleem. Juist ook om te vergelijken tussen 1810 en 1830...
Ook op youtube zijn weinig filmpjes/reviews te vinden (alleen deze).
Met name het scherm ben ik erg benieuwd naar, omdat dat bij de 3820 wat minder was, en bij de 4820 juist weer niet. Moet er wel een beetje mee kunnen werken non?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het geluid via de speakers kan worden gedaan bij de 5820GT?

Ik heb de acces aspire timeline X 5820 maar ik heb een probleem )-; Windows geeft wel aan dat er geluid wordt doorgegeven maar ik krijg het niet uit de boksen. Het geluid staat voor zover ik kan zien ook gewoon aan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Driver geïnstalleerd? Even controleren via apparaatbeheer, anders de geluidsdrivers eens opnieuw downloaden van de Acer site. Misschien ben je iets te gortig bezig geweest met het verwijderen van bloatware, net als ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Een vraag over de batterij van de 1810tz.
Ik heb de mijne in februari aangeschaft, vorige maand schoot de batterijslijtage volgens BatteryBar al een tijdje naar 16%. Eén week later stond dat weer op 5,9%.
Vandaag schoot de slijtage naar 19,5%.

Leest BatteryBar de info uit van de batterijcontroller zelf of is dit een software eigenaardigheid?
Ten tweede, 20% slijtage binnen 4 maanden vind ik nogal ruim, zou ik hiermee aanspraak op de garantie kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dat is flink! Mijn 13 maand oude 3810t is gegaan van 5,4% naar 7,6% en ik gebruik het zeker 10 uur per dag.

Probeer andere middelen om het te meten en als ze dezelfde resultaten hebben. Neem contact met met Acer. 20% na 4 maanden is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoe gebruiken jullie hem beide? Altijd aan de netstroom, of laat je hem juist leeglopen tot iets van 20%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boredgeestje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:58:
Leest BatteryBar de info uit van de batterijcontroller zelf of is dit een software eigenaardigheid?
uit de batterijcontroller kan je de orginele capaciteit, de resterende (maximum) capaciteit, en het aantal discharges uitlezen, aan de hand van de eerste 2 bepaalt hij de wear. Maar helemaal accuraat is het niet.

om een beter beeld te krijgen moet je de accu caliberen, helemaal opladen, en een nachtje idle laten staan in safe mode. Als het goed is word de "resterende max. capaciteit" dan opnieuw ingevuld.

overigens, batterijen zijn verbruiksproducten, als hij het na 3 jaar nog enigszins doet heb je een uitzonderlijk exemplaar te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Hot Pixel schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:51:
Heb hetzelfde probleem. Juist ook om te vergelijken tussen 1810 en 1830...
Ook op youtube zijn weinig filmpjes/reviews te vinden (alleen deze).
Met name het scherm ben ik erg benieuwd naar, omdat dat bij de 3820 wat minder was, en bij de 4820 juist weer niet. Moet er wel een beetje mee kunnen werken non?
Probleem is ook nog eens dat datgeen wat er wel te vinden is, uitgaat van de i5 versie, terwijl (in ieder geval in Nederland) alleen de i3 versie te krijgen is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:26:
Weet iemand of je de sata configuratie in de bios kan aanpassen naar IDE of AHCI van de timelinex 1830? Dit i.v.m. een SSD hdd. Geen idee of het standaard is, maar had nog ergens een Acer One netbook liggen en deze kon alleen maar op IDE gezet worden. Wil wel trim kunnen gebruiken.
bij de TimelineX 3820T kan dit wel, standaard staat die al op AHCI, ik heb alleen geen idee hoe dit bij de 1830 zit, die heeft een ander moederbord zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe zit dat precies met die 3810TZG? Want die is hartstikke goedkoop (~540e), heeft een SU4100 icm een HD4330, maar op de acer site wordt 'ie niet genoemd, en bij de 3 winkels in Nederland is 'ie niet leverbaar. Heeft iemand hier info over? Ik ben wel geinteresseerd namelijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
StefanvanGelder schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:12:
Hoe gebruiken jullie hem beide? Altijd aan de netstroom, of laat je hem juist leeglopen tot iets van 20%?
Ik denk er niet echt over na. Thuis en op kantoor (70% van mijn gebruikstijd) is het netstroom. Bij klanten, maar ook thuis voor de TV staat het op accu dat dat ik (5% left) krijg.

Waarschijnlijk niet het slimst. Ik hoor altijd niet volledig leeg laten lopen. Als het op netstroom is moet je de accu eruit halen enz. Maar dat kost mij te veel moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@ stefan, heb jij ook een 3810 gehad? Zo ja kan je wat vertellen over de geluidsproductie van de 3820 tov de 3810.

@ rest, misschien iemand anders nog?

Ik vind de 3810T namelijk zo lekker stil maar wil toch graag updaten naar een 3820, maar dan moet die niet meer lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb geen 3810 gehad, maar ik kan je wel vertellen dat die niet hoorbaar is bij lichte taken. Echt gewoon niet te horen. Soms spint de ventilator wel even op voor 1 seconden, ook al ben je gewoon aan het internetten. Wanneer je prime 95 gaat draaien gaat de ventilator echter wel hevig te keer. Maar vergeet ook niet dat deze CPU veel krachtiger is en een hoger TDP heeft waardoor het koelsysteem logische wijs al meer moet doen om hetzelfde resultaat te halen als bij low voltage CPU's. Een 1820T heeft wel weer het voordeel dat er een low voltage in zit. Misschien past die beter bij je?
Lisadr schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:47:
[...]

Ik denk er niet echt over na. Thuis en op kantoor (70% van mijn gebruikstijd) is het netstroom. Bij klanten, maar ook thuis voor de TV staat het op accu dat dat ik (5% left) krijg.

Waarschijnlijk niet het slimst. Ik hoor altijd niet volledig leeg laten lopen. Als het op netstroom is moet je de accu eruit halen enz. Maar dat kost mij te veel moeite :)
Mhh... Ik ben dus ook aan het kijken wat het beste zou zijn voor de levensduur voor de batterij. Maar als ik jou verhaal zo lees ga je er niet expres 'zuinig' mee om dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefanovic45 op 20-06-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reactie,
Moet ik dus toch nog even verder zoeken, want die 1820 is me net even te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De resolutie wordt niet kleiner, dus er past in principe evenveel op je beeldscherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:18:
[...]

uit de batterijcontroller kan je de orginele capaciteit, de resterende (maximum) capaciteit, en het aantal discharges uitlezen, aan de hand van de eerste 2 bepaalt hij de wear. Maar helemaal accuraat is het niet.

om een beter beeld te krijgen moet je de accu caliberen, helemaal opladen, en een nachtje idle laten staan in safe mode. Als het goed is word de "resterende max. capaciteit" dan opnieuw ingevuld.

overigens, batterijen zijn verbruiksproducten, als hij het na 3 jaar nog enigszins doet heb je een uitzonderlijk exemplaar te pakken.
Aangezien de batterij van mijn vorige laptop er na een jaar al mee nokte, ben ik er met mijn 1810tz op gaan letten en laat de batterij volledige cycli maken: helemaal opladen, dan tot ~10% leeg en weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:10:
De resolutie wordt niet kleiner, dus er past in principe evenveel op je beeldscherm ;)
Ik heb al een 3810, dus met een 1820 ga ik er niet echt op vooruit en mijn ogen zijn ook niet echt meer 100 % ;)

Het meeste erger ik me nog aan dat ledje :( voorop de 3810, als die uit kan ben ik ook tevreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 20-06-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
StefanvanGelder schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:11:
Ik heb geen 3810 gehad, maar ik kan je wel vertellen dat die niet hoorbaar is bij lichte taken. Echt gewoon niet te horen. Soms spint de ventilator wel even op voor 1 seconden, ook al ben je gewoon aan het internetten. Wanneer je prime 95 gaat draaien gaat de ventilator echter wel hevig te keer. Maar vergeet ook niet dat deze CPU veel krachtiger is en een hoger TDP heeft waardoor het koelsysteem logische wijs al meer moet doen om hetzelfde resultaat te halen als bij low voltage CPU's. Een 1820T heeft wel weer het voordeel dat er een low voltage in zit. Misschien past die beter bij je?

[...]

Mhh... Ik ben dus ook aan het kijken wat het beste zou zijn voor de levensduur voor de batterij. Maar als ik jou verhaal zo lees ga je er niet expres 'zuinig' mee om dus :)
Ik heb er nu extra op gelet en volgens batterybar wil mij accu niet verder laden dan 88,5%.
52.270 mWh van 59.052 mWh

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Ernemmer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Ik heb al een 3810, dus met een 1820 ga ik er niet echt op vooruit en mijn ogen zijn ook niet echt meer 100 % ;)

Het meeste erger ik me nog aan dat ledje :( voorop de 3810, als die uit kan ben ik ook tevreden.
En plakband of markerstift is geen optie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Plakband is niet echt mooi, maar een stift kan ik wel eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver geïnstalleerd? Even controleren via apparaatbeheer, anders de geluidsdrivers eens opnieuw downloaden van de Acer site. Misschien ben je iets te gortig bezig geweest met het verwijderen van bloatware, net als ik[/quote]
[quote]

Welke driver zou ik moeten installeren? Volgens Acer Updater is de update up to date (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Aansluitend op andere reacties hier. Ook ik ben geïnteresseerd in de 1830T. Het is voor mij een machine voor onderweg. Niet als hoofdlaptop, maar om te internetten, mailen, verslagje typen en op zijn tijd een filmpje kijken. Het is fijn als die een ruime accutijd heeft en een redelijke processor. De Atoms voelen me toch echt te sloom. Een andere optie is de Asus EEEPC 1201N, echter blijf je daarbij zitten met de Atom, ookal dit gecompenseerd wordt met een redelijke videokaart (NVidea ION). Voor zover ik nu heb gelezen zijn de grafische prestaties van de CORE lijn aardig vergelijkbaar met de ION, gecombineerd met de (veel) snellere processor lijkt de 1830T mij een goede optie. Ben alleen benieuwd wanneer we de eerste echte reviews kunnen verwachten. Het aanbod op diverse sites en Youtube is nog waardeloos. Als er een medetweaker is die het toestel al in huis heeft, graag je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

eensch met @hierboven.
Vergeet alleen het Congo platform van AMD niet hè, die dingen zitten wat mij betreft precies in de sweet-spot van prijs/prestatie voor mobiel gebruik. Wellicht ook wat voor jou om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:32:
Driver geïnstalleerd? Even controleren via apparaatbeheer, anders de geluidsdrivers eens opnieuw downloaden van de Acer site. Misschien ben je iets te gortig bezig geweest met het verwijderen van bloatware, net als ik[/quote]
[quote]

Welke driver zou ik moeten installeren? Volgens Acer Updater is de update up to date (-;
Deze (Audio driver voor de 5820T Win7 x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Hot Pixel schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:06:
eensch met @hierboven.
Vergeet alleen het Congo platform van AMD niet hè, die dingen zitten wat mij betreft precies in de sweet-spot van prijs/prestatie voor mobiel gebruik. Wellicht ook wat voor jou om naar te kijken?
Zit ik inderdaad ook naar te kijken. Ondermeer de MSI U230 vind ik ook interessant. Welke beter is durf ik niet te zeggen. Ik neem ze zeker mee in mijn overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Qua accuduur zal de Acer het veel verder schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Qua prestaties weer niet. U250 is inmiddels ook al een tijdje aangekondigd trouwens. Zelf wacht ik daar nog een beetje op (en de 721/1551 natuurlijk).
Prijs ligt, als deze indicatie klopt, dan weer een stuk minder gunstig voor AMD deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Is interdaad wel aan de prijs. Ik kan me het haast niet voorstellen. De Dell M301z is dan een veel betere optie toch. In dit nieuws bericht op hardware.info wordt trouwens wel over hele andere prijzen gesproken.

Voor de mensen die het interesseren, ik heb een voorlopige review geschreven over de TimelineX 3820T.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefanovic45 op 22-06-2010 18:08 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste