[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Weet iemand wanneer de Acer Aspire Timeline 1820 leverbaar is ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

laatst heb ik mijn 3810T geupgrade naar Windows 7.

Bij vista had ik als ik mijn powersmart knop indrukte (of bijv helderheid/volume aanpaste), een klein doorzichtig plaatje op mijn scherm.

Hierdoor kon ik makkelijk de status van het ingedrukte knopje zien.

In W7 is dit echter weg, hoe krijg ik deze terug?

Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
audioholic schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:49:
Simsim en Samurai1, waar hebben jullie je 4810TG vandaan? Ben erg benieuwd naar of het meegeleverde OS 64bit is..Dat staat niet vermeld bij de shops waar ik kijk. En wat is jullie ervaring qua snelheid? Wil er ook één aanschaffen, maar de processor is voor mij nog een kleine bottleneck. Past natuurlijk bij het type notebook, maar zie voor een paar tientjes (en onsjes) meer een andere Acer met een core i5 en een Radeon 5470. Twijfel dus nog een beetje, en ben benieuwd in hoeverre de SU9400 van zich doet spreken.
De mijne heb ik als dagdeal bij BCC gekocht. En helaas betreft het 32bits Vista en krijg ik nu ook de 32bits versie van W7 als upgrade van Acer. Had ook liever de 64b versie willen hebben.
De snelheid is meer dan prima, maar ik speel ook geen zware spellen en gebruik hem allene voor Office en Internet applicaties. Dat gaat allemaal soepel en start vlot op. Geen verschil te merken op dat gebied met zwaardere PC en laptops die ik ernaast gebruik.
Ik heb hem voor 449 gekocht en betaalde ook geen bezorgkosten. Een vergelijkbare laptop met dezelfde batterijduur is als snel meer dan honderd euro duurder (althans wat ik heb kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

barrymel schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:16:
Weet iemand wanneer de Acer Aspire Timeline 1820 leverbaar is ?
Vanaf augustus vorig jaar ongeveer.

* Gizz heeft trouwens wat ruzie met de wifi van de 1810tz.

Als hij in standby geweest is, is het geheel zeer traag. Ik haal dan maar 260KB/s, terwijl ik naast de router sta en de verbinding volgens windows ruim boven de 100Mbit/s zit.

Dan (dus na standby) heb ik ook heel erg last van 'hick ups' tijdens het gebruik van wifi. Als ik over het netwerk een film afspeel doet hij het 15 minuten goed, dan staat het beeld 3 minuten stil (alsof er geen verbinding is) en dan speelt hij gewoon weer verder.

Op de HvA heb ik soms geen internet meer na standby: ik moet de hele verbinding verwijderen en me opnieuw aanmelden op het netwerk met username + wachtwoord. Als ik de hele dag mijn pc gewoon helemaal uitzet (ipv standby) als ik naar een ander lokaal ga en dus steeds opnieuw boot, dan doet de verbinding het de hele dag goed.

Zijn er anderen die hier ook last van hebben? Ook met de allernieuwste drivers van Intel zelf heb ik het probleem..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,
Ik heb een vraag over 1810TZ. Is een accuduur van 3 uur met WIFI aan, gebalanceerd profiel alleen maar Youtube non-HD films kijken veel? Het lijkt mij namelijk van niet. En ik heb zo'n vermoeden dat dat kwam door batterybar die ik had geïnstalleerd maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
NBJ haalt 270 minuten met continu 40% CPU load en wifi aan. Ik denk dat Batterybar de schuldige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Maar dan heeft batterybar dus schade aangebracht aan de accu. Want ik doel hier niet op een windowsindicatie maar ik ondervond het zelf dat ik maar 3 uur films kan kijken op youtube in non-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Is onwaarschijnlijk. wat wel zou kunnen is dat Batterybar ervoor zorgt dat de accu sneller leegloopt.

De health van je accu kun je controleren met andere programma's zoals RMClock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 19:48
Michel242186 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:36:
[...]

Denk toch dat je backlight stuk is....heb het zelf ook gehad met mijn 3810T.....ben hem drie maanden kwijt geweest dus veeel succes..hehe.
Sluit even een externe monitor aan op je vga aansluiting. Als alleen je backlight kapot is zal de monitor nog wel beeld geven. Evt nog ff een sneltoets indrukken.

Als je ooit extra/ander geheugen hebt geinstalleerd, haal dat er even uit en probeer m dan nog eens aan te zetten. Dit was de oplossing voor een hp laptop op mn werk die dezelfde fouten gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Philflow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:22:
Is onwaarschijnlijk. wat wel zou kunnen is dat Batterybar ervoor zorgt dat de accu sneller leegloopt.

De health van je accu kun je controleren met andere programma's zoals RMClock.
Heeft RMClock ook bijwerkingen of kun je dit programma veilig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Gizz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Vanaf augustus vorig jaar ongeveer.

* Gizz heeft trouwens wat ruzie met de wifi van de 1820tz.
ik heb het over dat nieuwe model met Touch Screen, ik zie nog nergens waar die leverbaar is dus geen idee over welke jij het hebt ? :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
BB333 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:30:
[...]
Heeft RMClock ook bijwerkingen of kun je dit programma veilig gebruiken?
Is veilig. Als je wil lezen hoe je RMClock op 64 bits windows kan draaien: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Philflow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:39:
[...]

Is veilig. Als je wil lezen hoe je RMClock op 64 bits windows kan draaien: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824
Bedankt! Ik ga het proberen en post de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
De designed capacity = 62160 mWh en de fully charged capacity = 56399 mWh. Voor de rest kan ik niks nuttigs vinden. Maar betekend dit dus dat er heel veel capaciteit al verloren is? Dit lijkt met namelijk best sterk. Een tijdje geleden, toen ik batterybar nog had, gaf deze een slijtage van 3,9% aan. En dit was net nadat ik de 1810TZ binnen had en ik vond dat toen al vrij raar. Want net na binnenkomst 3,9% slijtage is toch vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
3.9% slijtage op een nieuwe accu is niets vreemds. Die accu's liggen vaak een paar maanden in een loods wat niet goed is.

Je zit nu op 10% slijtage en dat is vrij veel. Wellicht gaat je accu nog harder achteruit. Op een gegeven moment zou je kunnen aankloppen bij Acer.

2 mogelijkheden:
- gebruik je accu zoveel mogelijk en als ie snel kapot gaat proberen garantie te claimen
- gebruik je accu zo min mogelijk en leg hem met 40% opgeladen in de koelkast
(ik doe altijd het laatste)

Wat je in ieder geval kunt proberen: een deepcycle. Gebruik je accu op tot 0% (niet 5%) en laadt hem dan helemaal op. Dit wil weleens helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 23-01-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Oke. Dankje. Hoeveel waarde moet ik trouwens hechten aan zo'n RMClock test? Het liefst ga ik voor optie 1, dat lijkt mij zelf het veiligste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik ga er vanuit dat die 90% klopt. Probeer in ieder geval die deepcycle.

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 23-01-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Ik gebruik de accu altijd net zo lang tot dat de laptop vanzelf uitgaat. Maar het rare is dat ie nog maar 4 keer of zoiets is opgeladen. En dan 10% eraf vind ik erg veel. Dus ik ga denk ik Acer wel even mailen. Of toch nog maar een keer Batterybar installeren en kijken wat van slijtage die aangeeft? Want ik ben toch van plan om Windows opnieuw te installeren (daarvoor wil ik eigenlijk wel weten of die ISO's die jij postte ook Nederlands zijn.). Als ik Windows dan opnieuw heb geïnstalleerd en dan heb ik nog steeds last van zo'n korte accuduur, dan schakel ik Acer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

barrymel schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:32:
[...]

ik heb het over dat nieuwe model met Touch Screen
Ah, ik las 1810. My bad :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
BB333 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:11:
Ik gebruik de accu altijd net zo lang tot dat de laptop vanzelf uitgaat.
Dat is sowieso slecht. Volledig ontladen moet je maar af en toe doen. Beter laadt je op voordat 20% is bereikt.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=91846

Kan goed zijn dat je hierdoor meer slijtage hebt gehad.
Of toch nog maar een keer Batterybar installeren en kijken wat van slijtage die aangeeft?
heeft geen zin, die leest precies hetzelfde uit als RMClock. Ik zou BB nooit meer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat het juist goed is om accu's pas op te laden wanneer ze helemaal leeg zijn omdat anders de accu lui wordt. Dit is mij ook nog eens altijd ingepraat (bij mijn Nokia telefoon, I-pod e.d.).

Verrek, je hebt gelijk. Ik lees het net idd op wikipedia. Het is in verband met diepontlaadgevaar. Is het dus het beste om de laptop op netvoeding aan te sluiten als hij een geel driehoekje aangeeft in de indicatiebar?

Zou het niet zo kunnen zijn dat de accu nog niet zijn maximale capaciteit heeft, want hij is nog maar enkele keren opgeladen?

[ Voor 45% gewijzigd door BB333 op 23-01-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nee. Je haalt NiMh door de war met Li Ion. Lees ook de link die ik boven postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Ik heb die link idd gelezen. Nu is de laptop aan het opladen en ik ga zodadelijk even kijken wat hij aangeeft als capaciteit met RMClock. Ik denk hetzelfde. Sowieso ga ik een clean-install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Zojuist Batterybar nog even uitgelezen omdat ik toch een clean-install ga doen en dat nu even geen kwaad kan lijkt mij, en deze geeft 11,4% slijtage aan. Dit vind ik echt veel te veel na zo'n korte tijd. Hij is nog maar een paar keer opgeladen. Maar wat ik even zeker wil weten, kan dit softwarematig veroorzaakt zijn? Kan dit bijvoorbeeld komen door Batterybar? Ik denk dat ik Acer even ga inlichten want derelijke slijtage is veel te erg. Heb je hier garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Je kunt het altijd proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Voor je andere vragen: heb ik al eerder beantwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 24-01-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Zojuist heb ik Acer gebeld. Eerst was er iets heel geks aan de hand met de helpdesk, maar daarna werd ik keurig teruggebeld dat er iets was met de verbinding. De medewerkster vond het ook erg raar van de accu en ik mag hem opsturen naar Den Bosch. Ik hoop dat ik hem snel weer terug krijg. Mag ik eigenlijk de laptop zonder accu gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier nog een 4810t met beschadigd lcd. lcd is van au optronics. Zie op ebay goedkope vervanging schermpjes, maar is lg, iemand een idee of dat problemen geeft? is wel voor 4810t, zelfde reso etc. maar het gaat mij om aansluitingen, inpasbaarheid bij de ombouw. werkt voor de rest perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Lijkt me dat dat geen probelem zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Mijn acer 3810TG is laatst ook kapot gegaan. Hij moest sowieso al terug voor die terugroepactie, maar daar kwamen een gedeeltelijk niet werkende backlight (denk dat er een contactje los zat ergens) en een brakke HDD (de HDD gaf leesfouten en deed het ook na een volledige format niet meer goed, dus ik ga er vanuit dat ie zo gecrasht is dat ie ook niet meer aan de praat te krijgen is) bij. Ding is nu een maand in reparatie,, en ACER kan me nog stees niet vertellen wanneer ik hem terugkrijg. Heb in de tussentijd maar een desktop pc erbij gekocht, maar dat was ik eigenlijk toch al van plan.

weet iemand hoe je snel een mederwerker aan de lijn krijgt, heb altijd problemen door dat menu te komen? En als ik eenmaal iemand spreek, dan is de verbinding echt super brak. Lijkt wel of ze op de zuidpool zitten ofzo.

Mijn accuslijtage is ook brij hoog, 11% geloof ik. Heb hem wel haast dagelijks opgeladen voor een half jaar. Ik accepteer dit maar, want dat heeft volgens mij haast iedere laptop. Tzt koop ik er gewoon eentje bij (dan hoef ik ze ook niet zo vaak meer op te laden). Let er trouwens op dat je vaak (ik neem aan ook bij ACER) maar heel beperkt garantie krijgt op de accu, 180 dagen meestal.

[ Voor 19% gewijzigd door Damsplaat op 27-01-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Die verbinding is idd heel erg zwak. Zij beldden mij pas terug omdat de verbindingen zelfs gewoon wegviel een keer, wel netjes dus.
Wat is de handigste manier om mijn accu op te sturen, moet ik hem eerst leeg laten lopen? Moet ik hem speciaal inpakken? Wat lijkt jullie het slimste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Beste opsturen met 40% opgeladen. Gewoon inpakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 27-01-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Voor de geïnteresseerden, de 1810T is nu flink in de aanbieding bij 4Launch (349 euro). Heb hem gelijk maar besteld, betere deal voor dat geld kan je echt niet vinden naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^
Inderdaad heb hem ook besteld, want bij Media markt was ie nog 420 euro met btw korting! Vind het dus een goede deal.

[ Voor 34% gewijzigd door Xiled op 01-02-2010 20:56 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Gisteren ook besteld, hopelijk nog een Win7 upgrade erbij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Net mijn gerepareerd timeline 3810TG weer in ontvangst mogen nemen. Nieuw scherm en nieuwe HDD. Nou wil eigenlijk de standaard HDD vervangen, maar weet iemand of de garantie dan ook vervalt? Verwacht namelijk niet dat de laptop het zonder verdere reparaties nog twee jaar uithoudt...
Overigens staat er bij het reparatieoverzicht niks over de microfoonkabel, wat toch de reden was dat ie in eerste instantie terug moest. Zou dat wel gefixt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
frennek schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:48:
Voor de geïnteresseerden, de 1810T is nu flink in de aanbieding bij 4Launch (349 euro). Heb hem gelijk maar besteld, betere deal voor dat geld kan je echt niet vinden naar mijn mening.
Dan is mijn vraag:
Is de SU4100 processor van de 1810TZ € 100,- extra waard?
Zo niet, dan doe ik deze ook maar in de bestelling denk ik.

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je garantie vervalt niet als je je hdd vervangt, tenzij ze kunnen aantonen dat dankzij het vervangen van de hd iets kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
boredgeestje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:47:
[...]

Dan is mijn vraag:
Is de SU4100 processor van de 1810TZ € 100,- extra waard?
Zo niet, dan doe ik deze ook maar in de bestelling denk ik.
Voor mij niet in ieder geval, maar dat komt meer omdat ik een bepaald maximum budget had (als arme student zijnde). Is denk ook afhankelijk van je eigen doeleinden. Ik zal er vooral mee gaan programmeren en aantekeningen maken. Ik zit dagelijks ook 2 uur in het openbaar vervoer, dus ik wil er flexibel mee zijn. Daarbij is film op HD kwaliteit geen probleem heb ik begrepen.

Dat met een accuduur van rond de 8 uur of mischien meer (wifi heb ik vaak ook niet eens nodig) is het voor mij een perfect apparaat.

Ik zou niet durven zeggen dat de accuduur van het TZ model is, want de processor is toch een stuk krachtiger bij waarschijnlijk dezelfde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Bedankt voor je reactie.

Ik heb even over het hoofd gezien dat op de 1810T Vista Home Premium geïnstalleerd staat.
Aangezien Acer nogal moeilijk schijnt te doen over geld terug krijgen wanneer je dat OS niet wilt.
(heb reeds een Vista Business license en wil die wel overzetten).

Lijkt mij de 1810TZ toch de betere optie, voor € 100,- meer krijg je dan blijkbaar én een betere processor en Windows 7 (t.w.v. ~ € 53,- ; studenten-upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Dat van Windows 7 wist ik niet. Ik ga echter Linux draaien op het systeem, dus ik heb niet echt naar dat punt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

boredgeestje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:06:
Bedankt voor je reactie.

Ik heb even over het hoofd gezien dat op de 1810T Vista Home Premium geïnstalleerd staat.
Aangezien Acer nogal moeilijk schijnt te doen over geld terug krijgen wanneer je dat OS niet wilt.
(heb reeds een Vista Business license en wil die wel overzetten).

Lijkt mij de 1810TZ toch de betere optie, voor € 100,- meer krijg je dan blijkbaar én een betere processor en Windows 7 (t.w.v. ~ € 53,- ; studenten-upgrade).
Ik dacht dat je gratis een Windows 7 licentie toegestuurd krijgt als je je geregistreerd hebt ofzo. Of heb ik t mis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Fitz schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:44:
[...]
Ik dacht dat je gratis een Windows 7 licentie toegestuurd krijgt als je je geregistreerd hebt ofzo. Of heb ik t mis? :?
Dat upgrade programma liep slechts t/m 31 januari 2010 en vaak vragen de fabrikanten ook nog extra geld om de dvd toe te sturen (bijv. € 24,- bij HP Compaq).

Wat dat betreft vis ik natuurlijk wel nét achter het net ;)

1810tz inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deden ze vorige maand bij 4launch wel netjes, 4810tg besteld, kreeg een dag later een mailtje dat er nogal wat verwarring was (blijkbaar) over windows 7 upgrade, of het pc nummer doorgegeven kon worden zodat zij w7 zonder kosten zouden toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds augustus een timeline en was er tot voor kerstmis erg blij mee. Alles liep gesmeerd en vol lof over het systeem in het algemeen.

Echter... 1 probleem dat ik sinds het begin af en toe gehad heb is dat het wisselen tussen grafische kaarten niet soepel altijd verloopt. Pictogrammen op mijn bureaublad verspringen af en toe, soms wordt ie niet meer wakker na het wisselen en soms spring de resolutie terug naar 800x600. Hebben andere gebruikers dit probleem? Zo ja, heeft iemand hier een oplossing voor kunnen vinden? Drivers zijn up-to-date.

Jammer genoeg lijken de problemen zich nu uit te breiden. Vandaag heb ik hem 2 keer hard moeten resetten (i.e. aan/uit knop 5 seconden ingedrukt houden), harde schijf draait een hoop op 100% load, systeem draait erg langzaam en een hoop programmas lopen vaak vast (bijv. een minuut moeten wachten op het menu-tje voor printer selecteren in Word etc.) Komen deze problemen bekend voor?

Nu lijkt alles op software problemen, ik heb het idee dat mijn vista installatie corrupt geraakt is... Heeft iemand ervaring met Acer eRecovery Management? Ik heb de neiging om het systeem volledig te resetten. Wordt vista automagisch opnieuw geinstalleerd?
Verder vroeg ik me af of Windows 7 helemaal soepel draait op de Timelines. Zijn alle drivers al beschikbaar voor Windows 7? Levert het veel prestatiewinst op? Ik wou een kopie aanvragen maar helaas is mijn serienummer door gebruik onleesbaar geworden (hoop dat dit geen garantieproblemen geeft, indien nodig!!! :X).

Cheerio!
KP

Acer Timeline 4810T, Windows Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
1810t nu een tweetal dagen in gebruik en ik ben er zeer positief over. Zeker als ik kijk naar prijs/kwaliteit verhouding, was er geen betere optie mogelijk.

Enige vervelende is dat de laptop in stand-by modus tot 2 keer aan toe is aangegaan terwijl deze in mijn rugtas zat (waar wel een speciaal laptop vak in zit). Even aankijken hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Binnenkort ga ik de netbook remix van ubuntu erop knallen, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
zijn er mensen die de 4810tz hebben en er linux op (willen) draaien? Dit was oorspronkelijk wel mijn plan echter in dit model zitten twee Gpu kaarten een Intel en een ATI versie.

Windows schakelt automatisch tussen deze twee. Linux helaas niet die zet ze allebei aan, zodat de laptop warm wordt, de fan altijd draait en de accu binnen 2 uur leeg raakt. Heel vervelend want dit maakt het momenteel onmogelijk Ubuntu (of OpenSUSE et.) te draaien.

Ik heb al wat bug reports gezien hierover en mogelijke oplossingen maar niets lijkt mij te helpen. Daarnaast geeft de bios alleen de mogelijkheid om de gpu te schakelen of alleen de Intel uit te zetten, ik wil echter juist de Intel versie gebruiken en de ATI uitzetten. Dit kan dus niet.. (dus acer als je dit leest graag aanpassen in de bios! :( )

Als ik dit eerder had geweten dat Desktop effecten onder Linux ook op de intel kaart prima werkte en dat dit "schakel" probleem er was had ik een model zonder ATI kaart gekocht :X

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Hallo, zegt een van de gelukkige eigenaren van een 1810TZ! (lees review)

- ik heb de RAM uitgebreid met 2Gb Corsair VS2GSDS800D2 PC2-6400 (DDR2-800) RAM.
Telkens heb ik de BIOS geupdated naar de nieuwste versie.
CPU-Z geeft aan dat het met de voorgeïnstalleerde 2Gb in Dual Channel Mode gaat, met DRAM Frequency 399MHz. Als ik het goed begrijp werkt het dus zomaar als dual-channel DDR2-800 RAM, misschien leuk om te weten.

- het kabel deel tussen de voeding en het stopcontact is in verhouding absurd dik, niet handig om mee te nemen. Ziet dat iemand hier ook zo, en zijn er alternativen verkrijgbaar?

-Ik heb de Acer Timeline 1810TZ van een Intel X25 M 'Postville' SSD van 80Gb voorzien.
Win7 Experience Index gaat van 5.4 voor de 5400RPM HDD naar een gekke 7.7 voor de SSD!

CrystalDiskMark geeft aan voor de HDD:
100Mb seq - 49.73 / 50.35
512k - 27.86/37.01
4k - 0.537/1.526

en voor de SSD:
100Mb seq - 249.0 / 87.29
512k - 183.4 / 86.80
4k - 16.33 / 35.51

Daarmee zijn de 4k reads/writes veel trager dan in deze review, die 24.37/68.50 haalt. PC Wizard 2010 geeft wel aan dat hij in SATA 2.0 (SATA-300) mode werkt. Is dat normaal of te verhelpen?

- enneh, wat is de makkelijkste manier om plaatjes aan posts hier toe te voegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
bios updaten, moet je daar de een na laatste firmware voor hebben? of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
robertvansloten schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:27:
bios updaten, moet je daar de een na laatste firmware voor hebben? of maakt dat niet uit?
yup gedaan, ook de chipset en SSD firmware en gechecked of AHCI aan staat en nog de Intel SSD toolbox erop losgelaten. Geen verandering.

ik heb eerst de firmware vernieuwd en dan de BIOS update uitgevoerd, weet echter niet of de volgorde uitmaakt. Intel geeft meeestal over zulke dingen informatie bij de download links.

Genoeg getweaked, nu ff genieten!

[ Voor 25% gewijzigd door chris-f op 07-02-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb net maar een nieuw toetsenbord gekocht voor mijn 3810T :+

Wijn lustte hij toch niet echt :') Halve ding was stuk. Nu maar voor 27 euro een nieuwe besteld. Maar nu wel een non-glossy!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
m.b.t linux op de timeline: In deze thread kun je veel info vinden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1165087 (ook voor andere timelines dan de 3810T)

Een boel problemen in 't begin van de thread zijn opgelost maar er zijn nog wel wat problemen:
  • Batterij duur is ongeveer 20% minder in vergelijking met win7, maar als je gaat tweaken kun je in de buurt komen van de batterij duur van windows.
  • Suspend werkt niet (hibernate wel), waarschijnlijk door een bug in de BIOS (waar alleen linux last van heeft). Acer zal dit waarschijnlijk niet patchen. Bij een Acer, die bijna identiek is aan de timeline, die met ubuntu geleverd wordt zit een briefje dat suspend niet werkt. Ze weten er dus van :(
  • De interne microfoon werkt default niet in de huidige versie van ubuntu (in de volgend waarschijnlijk wel). Dit kan gefixt worden met nieuwere drivers, maar dan is de microfoon nog steeds erg zacht. Een externe microfoon werkt wel zonder problemen.
  • De ATI kaart uitschakelen kan ook lastig zijn. Zelf heb ik die niet dus het fijne weet ik er niet van, maar ik heb begrepen dat je hem, in sommige BIOS versies, in de BIOS uit kanschakelen.
Tenslotte: De ubuntu NBR (netbook release) is alleen 32bit, niet dat dat erg is, ik gebruik meestal iets van 500MB en nooit meer dan 1.2GB aan geheugen (xubuntu 32bit). Ik zou niet weten wat je zou moeten draaien om in linux 4GB nodig te hebben.

m.b.t. het vervangen van de hardeschijf: Vergeet niet om de folie van de oude schijf op de printplaat van de nieuwe schijf te plakken. Anders loop je het risico om kortsluiting te maken.

m.b.t. suspend in je rug tas: De deksel/scherm van de timeline is zo dun dat je gemakkelijk de spatiebalk in kan drukken en je timeline wakker kan maken. Als je 'm in een tas doet moet je 'm gewoon uitzetten of hibernaten.

m.b.t. crashes bij het uitschakelen van de ATI kaart: Het kan voorkomen dat sommige programmas de ATI kaart niet "los willen laten" en windows laten crashen als je de kaart uitschakelt.

ps. Ik weet dat ik niet kan spellen, sorry, sommige woorden heb ik gewoon maar gegokt O-)

• chris-f
mie9iel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 03:29:
m.b.t. het vervangen van de hardeschijf: Vergeet niet om de folie van de oude schijf op de printplaat van de nieuwe schijf te plakken. Anders loop je het risico om kortsluiting te maken.
En zeker als de ribbon op de folie geplakt is, haal niet de ribbon van de folie maar de folie met de ribbon er af!
Die ribbons zijn nogal fragiel.
m.b.t. suspend in je rug tas: De deksel/scherm van de timeline is zo dun dat je gemakkelijk de spatiebalk in kan drukken en je timeline wakker kan maken. Als je 'm in een tas doet moet je 'm gewoon uitzetten of hibernaten.
Dat is misschien een reden om niet voor een groot formaat (>12") thin&light te gaan... heb het eens bekeken bij de 1810 en het lukte niet om door het schem toetsen in te drukken. Of, ik ben te voorzichtig ;)

Telkens, schijnt de zon eventjes en blijkt dat men dan niets meer ziet i.v.m. spiegeling.
Wie heeft er goede ervaringen met folies of andere manieren van ontspiegeling?

• frennek
Indrukken van de spatiebalk moet zeker wel lukken. Ik draag de 1810T nu al enkele dagen bij me in laptop vak van mijn tas en de laptop is regelmatig aangegaan. Het liefst wil ik het activeren van standby dmv toetsenbord dan uitschakelen en dit gewoon met de powerknop doen. Is dit mogelijk?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

frennek schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:59:
Indrukken van de spatiebalk moet zeker wel lukken. Ik draag de 1810T nu al enkele dagen bij me in laptop vak van mijn tas en de laptop is regelmatig aangegaan. Het liefst wil ik het activeren van standby dmv toetsenbord dan uitschakelen en dit gewoon met de powerknop doen. Is dit mogelijk?
Met hibernate kun je dat wel doen, nadeel is dat het iets trager is (in win7 een seconde of 5 denk ik) Voordeel is dat het je geen batterij kost om hem van de ene plek naar de andere mee te nemen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• frennek
Dat opstarten vind ik nog wel meevallen. Accuduur maakt me niet zoveel uit, want met of zonder standby gaat de laptop gewoon ontzettend lang mee.

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb daar ook last van bij mijn 1810T. Wat er bij mij gebeurt is dat, hoewel ik het deksel dichtklap, het ding soms niet in standby gaat. Het scherm gaat wel uit, maar 't powerlampje blijft blauw en de laptop gaat niet in standby.. sinds ik daarop let heb ik nooit meer last gehad van een laptop die 'in de tas aanging'.

[ Voor 20% gewijzigd door heinj op 11-02-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Heb eindelijk Blueetoth geïnstalleerd op mijn 1810TZ.

Hier besteld, voor een kleine 25€, kwam na een week binnen.

Het inbouwen is iets moeielijker dan gedacht: men moet 21 schroeven, 12 plastic klemmetjes, 3 ribbons (HDD, toetsenbord, touchpad) en drie afdekkingen verwijderen. Niet voor de faint of heart.

Maar, het is gelukt alles weer in elkaar te zetten en met tethering is er nu echt sprake van mobile computing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Dat klinkt als een erg stevig in elkaar gezet laptopje.. kunnen we een turorial verwachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
heinj schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:09:
Dat klinkt als een erg stevig in elkaar gezet laptopje.. kunnen we een turorial verwachten? ;)
Ik heb het volgens deze handleiding gedaan.

Kan wel wat foto's posten, als iemand een tip heeft voor hoe man dat het makkelijk kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mede-bezitters van een Timeline,
Hoe houden/ maken jullie je scherm schoon?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Klein beetje ammoniak met water mengen en dan met een zachte doek je laptop schoonmaken. Ammoniak verwijderd vet zoals geen enkele andere product! Geschikt voor ramen, glazen, tv's, laptops enz.

Niet te veel ammoniak, alleen een klein beetje. Verhouding 1 op 8 met water.

Je kan ook bij blokker of ikea voor 1 euro een kleine spuitfles kopen en het daar in doen.

GoT, You have to love it!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

chris-f schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:47:

Het inbouwen is iets moeielijker dan gedacht: men moet 21 schroeven, 12 plastic klemmetjes, 3 ribbons (HDD, toetsenbord, touchpad) en drie afdekkingen verwijderen. Niet voor de faint of heart.

Maar, het is gelukt alles weer in elkaar te zetten en met tethering is er nu echt sprake van mobile computing!
Duur, http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866 ( ook Windows 7 )
Steekt amper uit, maar beslaat wel één usb-uitgang. Maargoed, je hoeft niks open te maken en het is goedkoper. Ideaal als je via je mobieltje in de bus/trein/parkje/terras wilt internetten ofzo.
Zelf gebruik ik ook wel eens mijn usb-kabeltje, heb een extra korte. Dit omdat de laptop me mobiele telefoon dan gelijk weer oplaad, maar dat is de keuze die je moet maken.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 25-02-2010 18:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• chris-f
NeoMe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:46:
[...] Dit omdat de laptop me mobiele telefoon dan gelijk weer oplaad, maar dat is de keuze die je moet maken.
Ja idd persoonlijke voorkeur... ik had het even met een dongle geprobeerd en vond het hartstikke irritant...
En de interne BT zal ik heel zeker niet kwijtraken ;)

• NeoMe

NeoMe

#Addict

chris-f schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:44:
[...]
Ja idd persoonlijke voorkeur... ik had het even met een dongle geprobeerd en vond het hartstikke irritant...
En de interne BT zal ik heel zeker niet kwijtraken ;)
Klopt...zeer duurzame oplossing. Kunt er echt wel stuk of 15 voor kwijtraken ;) ... maargoed ieder zijn ding. Je bent pas een echte tweaker op jou manier, ook zeker mee eens :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nu wilde ik vanavond eindelijk ns Windows 7 gaan installeren, lukt t me niet... :S

[.....]

edit:
Nevermind. Het is al gelukt. Een andere USB stick gebruiken did the trick :D

[ Voor 88% gewijzigd door Chillz op 27-02-2010 19:28 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Is het slim om de 1810TZ in een winkel te kopen of is hij op internet (458 euro meende ik nu) toch echt het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

maarud schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:45:
Is het slim om de 1810TZ in een winkel te kopen of is hij op internet (458 euro meende ik nu) toch echt het goedkoopst?
Iemand zegt dat jij die moet kopen, en ik zie je hier reageren waar je hem moet halen. Maargoed het is een prima ding, denk niet dat je er spijt van zult krijgen. Vriend van me heeft hem ook, niks te klagen. Komt wel wat Acer-software bij maar die heb je er zo af.

4Launch Eindhoven, was 444 nu 449 en dan nog verzendskosten kom je precies op jou bedrag uit. Ik zit er al paar weken naar te kijken, en goedkoper is ie niet geworden. Heb ook marktplaats geprobeerd, maar niemand die hem nieuw + te vertrouwen is en dat tegen een eerlijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door NeoMe op 01-03-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
NeoMe schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:01:
[...]

Iemand zegt dat jij die moet kopen, en ik zie je hier reageren waar je hem moet halen. Maargoed het is een prima ding, denk niet dat je er spijt van zult krijgen. Vriend van me heeft hem ook, niks te klagen. Komt wel wat Acer-software bij maar die heb je er zo af.
Mooi gevolg toch ;) Anders was ik hem nooit tegengekomen want ik sorteerde in de pricewatch op 12,1"en deze is maar 11,6"... Het gaat me vooral om de lange accuduur en de snellere CPU t.o.v. de 1201N (van Asus). Anders was het de laatste geworden.

Idd bij 4launch... Kan hem alleen nergens uitproberen, dus ik moet hem wel via internet kopen. Gelukkig bestaat de koop-op-afstand, mocht hij niet bevallen (vast wel)..

Hij is besteld :)

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 02-03-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GulfO1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Voor de mensen die zich richten op de 14'' acer met de su3500 en de hd4330 (4810TG-353G25MN) is deze laptop misschien ook wel interresant.

De packard bell butterfly S-FC-020 voor 496euro bij pixmania.
Specs:

13,3'' Led backlight
SU3500
4gb DDR3
HD4330
320gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik ga volgende week een Acer Aspire 1810TZ kopen, een welbekende laptop hier heb ik gelezen. Kan iemand wat minpunten opnoemen die van belang zijn.

Dat hij Bluetooth mist en Glossy is vind ik niet erg, want Bluetooth zet ik er voor $2 in via DealExtreme.com en poets wel wat vaker.

Misschien wat andere minpunten op te noemen ?

[ Voor 26% gewijzigd door NeoMe op 16-03-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Nieuwe 11,6 inch Acer Timeline met Intel Core i5-520UM komt eind maart, de 13,3 inch versie ook!

http://macles.blogspot.co...pire-timelinex-1830t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Erg benieuwd naar de prijs van het 14" model met i5 en Ati video. Zag net al ergens een prijs van iets van $ 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
NeoMe schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:26:
Ik ga volgende week een Acer Aspire 1810TZ kopen, een welbekende laptop hier heb ik gelezen. Kan iemand wat minpunten opnoemen die van belang zijn.

Dat hij Bluetooth mist en Glossy is vind ik niet erg, want Bluetooth zet ik er voor $2 in via DealExtreme.com en poets wel wat vaker.

Misschien wat andere minpunten op te noemen ?
Bij Paradigit te koop voor €453,57. Paradigit is een betrouwbare zaak. 1810tz staat niet op hun site. Je moet er specifiek om vragen in de winkel. Dan kijken ze op www.paradirect.nl. Hier kunnen ze gelijk bestellen. Op deze site zie je trouwens veel meer artikelen dan op de officiele site van paradigit. Het is wel gelijk contant afrekenen in de winkel omdat het speciaal wordt besteld. Ook kan je extra garantie krijgen van Paradigit voor 3jaar. Zit je niet vast aan de slechte support van Acer. Trouwens, bij Paradigit krijg je al standaard 2jaar garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans G op 18-03-2010 22:34 ]

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Frans G schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:30:
[...]
Bij Paradigit te koop voor €453,57. Paradigit is een betrouwbare zaak. 1810tz staat niet op hun site. Je moet er specifiek om vragen in de winkel. Dan kijken ze op www.paradirect.nl. Hier kunnen ze gelijk bestellen. Op deze site zie je trouwens veel meer artikelen dan op de officiele site van paradigit. Het is wel gelijk contant afrekenen in de winkel omdat het speciaal wordt besteld. Ook kan je extra garantie krijgen van Paradigit voor 3jaar. Zit je niet vast aan de slechte support van Acer.
Damn, drie jaar garantie is zeker nice ! Helaas iets te laat voor mij, want heb al Track & Trace en dus morgen in huis. Ik had hem dan wel wat goedkoper, maar die extra garantie is ook zeker veel waard. Maar toch bedankt voor het melden, zijn nog genoeg andere die hem misschien gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Op paradirect staat de 1810tz voor 517 euro als ik kijk? Oh nee, als ik doorklik is hij wel ineens lager geprijsd. Vaag. Anyway, wat kost die uitbreiding naar 3 jaar garantie bij Paradigit dan?

En raar dat ik toen ik laatst in de paradigit was, ze zeiden dat ze de 4810tz niet hadden. Op die site staat hij voor 550 euro. Dat zou de goedkoopste uit de pricewatch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Acer 1810TZ is relaxt. Verder bevalt ie prima, 11,6'' is net groot genoeg om nog relaxt te kunnen computeren. Verder komt het ook door de grote resolutie, 1024x600 is mij te klein dus ben wel blij met wat hd-ready schermpje.

Had gelijk HD materiaal getest, ging prima...cpu mooi laag tussen 20 en 40% ligt aan het bronbestand.

[ Voor 64% gewijzigd door NeoMe op 20-03-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Ik heb een 4810T, met Ati grafische kaart dus. Deze heeft sinds Win7 het probleem dat hij bij licht gebruik nog maximaal 2 uur meegaat. Ik heb batterybar geinstalleerd, en deze geeft een ware rate van 10%, maar belangrijker, een discharge rate van meer dan 20000mw. Ik heb gezocht op Got en ik zie iemand in dit topic een Orthos hebben gedraaid en die komt uit op gemiddeld 14000mw, met zwaar gebruik dus.

Zijn er 4810T eigenaren die zouden willen kijken wat zij als discharge rate hebben, zodat ik kan vergelijken? Het lijkt erop dat mijn laptop stroom vreet. De condities: halve brightness, wifi aan, geen cdrom erin.

Ik heb ook gekeken waar het -volgens mij- hoge gebruik vandaan zou kunnen komen. Verdachte was voornamelijk de processor maar die zit keurig tussen de 5 en de 15% activiteit, dus dat zou geen extreem verbruik moeten opleveren.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik heb nu bijna 1 jaar de 3810T en heb een accu slijtage van 6%.

Heeft iemand ervaring met een snellere HDD en het effect op stroom verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Lisadr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:50:
Ik heb nu bijna 1 jaar de 3810T en heb een accu slijtage van 6%.

Heeft iemand ervaring met een snellere HDD en het effect op stroom verbruik?
Als je batterybar hebt kan je ook de discharge rate zien, dus wat de laptop aan stroom gebruikt op dat moment. Zou je misschien kunnen kijken waar dat op dit moment op staat bij jou?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Er staat -5794 mW

Edit:
Bij het bekijken van 720p HD video gaat het richting -15.000 mW

[ Voor 68% gewijzigd door Lisadr op 20-03-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
chris-f schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:47:

En waarschijnlijk je garantie kwijt!!!! of niet.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Right, net de adapter ingeplugd en meteen vloog de adapter in de fik... Nu kan ik mijn 1810TZ dus niet meer opladen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

maarud schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:59:
Right, net de adapter ingeplugd en meteen vloog de adapter in de fik... Nu kan ik mijn 1810TZ dus niet meer opladen :(
Alle acer adapters werken prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Touchdomex schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:17:
[...]

Alle acer adapters werken prima ;)
Gelukkig wel. Heb een adapter gevonden van een oude travelmate, past precies. Heeft wel een wat hoger amperage, maar misschien wordt mijn batterij nu wel sneller opgeladen (mag ook wel, gaat supertraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Hoe update je de VGA van een 1810tz, als ik de Intel driver download dan krijg ik een melding dat het niet is toegestaan en ik de driver van Acer moet gebruiken. Die zullen het waarschijnlijk niet zovaak updaten. Voorheen deed ik het altijd via laptopvideo2go.nl geloof ik. Kan iemand hier even een akkoordje op geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb bij windows update steeds een update staan van Intel VGA driver, maar ik blijf bij de standaard driver, die scheen beter te zijn ofzo... Dus misschien kan het bij jou ook via windows update? Of heb je dat juist al gedaan?

Sjongejonge, die Acer-helpdesk is me wat. 09:11 minuten bellen voor een RMA-nummer. En dat met een Surinaamse met een computer-speller. Elke letter wordt overduidelijk door een computer uitgesproken.

Dat is nog eens outsourcing :+

Mag ik ook nog eens mijn eigen postzegel gaan betalen :(

[ Voor 39% gewijzigd door maarud op 23-03-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
heeft iemand ervaring met het weigeren van windows op een van deze laptops,
ik heb namelijk windows 7 al via school.

Ik vraag dit omdat ik de 5810T wil gaan bestellen en ik vista niet hoef:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

maarud schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:58:
Ik heb bij windows update steeds een update staan van Intel VGA driver, maar ik blijf bij de standaard driver, die scheen beter te zijn ofzo... Dus misschien kan het bij jou ook via windows update? Of heb je dat juist al gedaan?
Ja die heb ik al, maar dan hou ik het daar wel bij. Alles werkt nu prima, ben blij met mijn laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
woekele schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:00:
Op paradirect staat de 1810tz voor 517 euro als ik kijk? Oh nee, als ik doorklik is hij wel ineens lager geprijsd. Vaag. Anyway, wat kost die uitbreiding naar 3 jaar garantie bij Paradigit dan?

En raar dat ik toen ik laatst in de paradigit was, ze zeiden dat ze de 4810tz niet hadden. Op die site staat hij voor 550 euro. Dat zou de goedkoopste uit de pricewatch zijn.
Artikelen die je besteld via paradirect hebben standaard 2jaar garantie. Kost niets extra. 2jaar vind ik genoeg voor mijn 1810tz. Tegen die tijd heb ik toch weer al een andere.
P.s. Paradirect ligt de komenden weken eruit door onderhoud en volledig nieuw systeem.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
Sgt.Roumen schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:24:
heeft iemand ervaring met het weigeren van windows op een van deze laptops,
ik heb namelijk windows 7 al via school.

Ik vraag dit omdat ik de 5810T wil gaan bestellen en ik vista niet hoef:P
Staat ergens beschreven in dit topic. Je moet de laptop dan naar het service centrum sturen of brengen. Dan halen ze er W7 vanaf en krijg je €40,- retour.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Ik ben al een tijdje opzoek naar een 14" laptop voor m'n vriendin. M'n oog is nu gevallen op de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN. Is dit de betere keuze in de 14" klasse voor dat geld?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
The Legend schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:59:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een 14" laptop voor m'n vriendin. M'n oog is nu gevallen op de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN. Is dit de betere keuze in de 14" klasse voor dat geld?
prijs/specs zijn altijd interessant bij Acer maar ervaringen verschillen nogal. Ik raad je Acer af vanwege mijn ervaring ermee. voeding kabel gaar. Spontaan uitvallen van laptop doordat ie te warm is geworden ondanks gewoon word, e-mail gebruik niks spannends. Acer Inspire van 2 jaar oud en gewoon alleen thuis gebruik op tafel. Rare kuren. Ken meer mensen die dat soort zaken hebben gehad. Heb het idee dat ze soms maar wat in die laptops zetten en niet specs checken of de boel genoeg koelen.

Kijk eens bij Asus of Tosbiba hebben ook interessante laptops met standaard 2 jaar garantie aan huis en degelijk. Lenovo is ook degelijk spul maar wel vaak duurder en minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

funrider schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:46:
[...]

prijs/specs zijn altijd interessant bij Acer maar ervaringen verschillen nogal. Ik raad je Acer af vanwege mijn ervaring ermee. voeding kabel gaar. Spontaan uitvallen van laptop doordat ie te warm is geworden ondanks gewoon word, e-mail gebruik niks spannends. Acer Inspire van 2 jaar oud en gewoon alleen thuis gebruik op tafel. Rare kuren. Ken meer mensen die dat soort zaken hebben gehad. Heb het idee dat ze soms maar wat in die laptops zetten en niet specs checken of de boel genoeg koelen.

Kijk eens bij Asus of Tosbiba hebben ook interessante laptops met standaard 2 jaar garantie aan huis en degelijk. Lenovo is ook degelijk spul maar wel vaak duurder en minder fraai.
Dat geld gelukkig niet voor alle Acers... :/ Als je nooit de timeline serie in de handen hebt gehad oordeel ook niet ;(

Timeline serie is imho voor een Acer bijzonder stevig. Zit beter in elkaar dan de gemiddelde Asus of HP. Klein en handzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Frans G schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:10:
[...]

Staat ergens beschreven in dit topic. Je moet de laptop dan naar het service centrum sturen of brengen. Dan halen ze er W7 vanaf en krijg je €40,- retour.
doen ze dat daar gelijk?, sorry dat ik het zo vraag maar ik kan het lastig vinden in dit topic.
want ik ben in bezit van OV en zit in eindhoven op school dus ik zou nog wel langs kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zo, volgens Acer krijg ik maandag of dinsdag weer een nieuwe adapter :) Dat gaat gelukkig wel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
Sgt.Roumen schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:46:
[...]

doen ze dat daar gelijk?, sorry dat ik het zo vraag maar ik kan het lastig vinden in dit topic.
want ik ben in bezit van OV en zit in eindhoven op school dus ik zou nog wel langs kunnen gaan.
Weet ik niet. Oplossing: een eenvoudig belletje naar Acer.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
ja had ik al geprobeerd, maar ze waren dicht in het weekend:s

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Obvious op 27-03-2010 20:00 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste