Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik zie soms wel eens rood en blauw, maar ik zie dat nergens in een webshop. Welke webshop levert bijv. de rode versie?
Ik zag op dit Youtube filmpje waarin een witte 1810tz de hoofdrol speelt.
http://www.youtube.com/watch?v=iI_EjsQOekQ
Is die versie er daadwerkelijk of gaat dit toch om een ander type?
In andere landen hebben ze rood, blauw, wit en alu.
- download originele bios (de versie waar je naar terug wilt) en hernoem deze naar JM41X64.FD (voor de 4810)
- neem een fat geformateerd USB stick en zet de file hierop
- laptop uit: druk Fn+Esc en powerup - hou Fn+Esc ingedrukt
- als het goed is zie je het ledje van de usb stick knipperen van de activiteit - nu kun je de Fn+Esc los laten
- bij mij herstarte de laptop soms vanzelf, maar bij een andere poging deed ie het niet..
- 3810T/TG (3410) - JM31X64.FD.
- 4810 - JM41X64.FD
- 5810 - JM51X64.FD.
Ik heb de laatste Intel graphics drivers.
Edit: dit probleem is nu opgelost door de laatste Intel driver te installeren met het .exe bestand. De zip werkte niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 12-12-2009 18:15 ]
Nu had ik wel gelezen dat er een terugroepactie is geweest voor de 3810-serie, maar is deze serie compleet van de markt gehaald?

Volgens mij gewoon vervangen door zijn opvolger toch?Paledo schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:26:
Een paar weken geleden heb ik mij georienteerd op een kleine laptop die ik zakelijk kon gaan bestellen. De Acer Timeline 3810TG-944G50N leek mij een zeer goede optie voor het gebruik dat ik voor ogen heb. Dit weekend wilde ik deze laptop gaan bestellen maar ik zie deze laptop helemaal nergens meer te koop staan. Zelf op de site van Acer is deze laptop (serie) niet meer te vinden.
Nu had ik wel gelezen dat er een terugroepactie is geweest voor de 3810-serie, maar is deze serie compleet van de markt gehaald?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je "normaal" je BIOS flasht wordt niet de hele BIOS geflasht. Het lijkt er op dat de un-brick methode die jij beschrijft de hele BIOS van begin tot eind heeft geflasht.wildcheese schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:59:
Overigens heb ik nu na de bios herstel wat vreemde gegevens in de bios staan...zo is product naam Aspire XXXX and UUID allemaal 1-tjes. Is dit normaal ook zo? Verder werkt het prima...maar toch vreemd.
dat dacht ik ookTouchdomex schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:27:
[...]
Volgens mij gewoon vervangen door zijn opvolger toch?
dat dacht ik ookPhilflow schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:47:
De nieuwe 3810 modellen laten wat lang op zich wachten maar komen er wel aan. Zie ook hardware.info
Denk niet dat ze nog in de winkel liggen, maar ik heb niet gezocht

Het is toch wat vreemd dat er nog geen opvolger officieel is aangekondigd en dat het huidige model al van de markt is. Wel erg jammer want ik moet voor het einde van het fiscale jaar nog een aanschaf doen.
Miscchien...ik heb eenzelfde bios recovery los gelaten op m'n one, en dat ging vlekkeloos. Het lijkt me eerder dat de mislukte bios upgrade het probleem is ... die heeft waarschijnlijk zaken overschreven wat niet had gemogen.mie9iel schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:08:
[...]
Als je "normaal" je BIOS flasht wordt niet de hele BIOS geflasht. Het lijkt er op dat de un-brick methode die jij beschrijft de hele BIOS van begin tot eind heeft geflasht.
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:46 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:46 ]
Hier ook! Zonder battery bar gaf Windows meer accuduur aan. Zelfs nu ik batterybar heb verwijderd geeft Windows nog minder accuduur aan.catchingfire schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:33:
Ik draai Batterybar Version 3.3.1 op m'n 1810TZ maar het valt me op dat deze nogal pessimistisch is wat accuduur betreft t.o.v. de schatting van Win7 zelf. Bijvoorbeeld nu: Batterybar zegt nog 2uur28min tegaan, Win7 zegt 6uur11min tegaan. Full lifetime is volgens Batterybar 4uur41min, lijkt me nogal aan de korte kant.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Ik vrees dat batterybar een of andere slechte driver gebruikt die de Acer ePower driver verstoord. Mijn advies: installeer geen Batterybar op de 1810tz.
Edit: 't is inmiddels weer normaal: 4 uur met 40% over. pff
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 15-12-2009 12:12 ]
(zorg dat je de .exe file van Intel neemt, niet de .zip en ook niet automatisch zoeken vanuit Windows)
[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 15-12-2009 22:21 ]
Acer mailde mij dat ze door de voorraad heen waren en dat ik een mail krijg als ze weer leverbaar zijnheinj schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:01:
Bij sommigen ligt ie al binnen een paar weken op de mat, maar ik heb er dus gewoon 2 maanden op moeten wachten ondanks het betalen met creditcard.
Ik heb nu een asus eee 710 en 1000h en die hoor je echt niet in de huiskamer.
Is de Acer ook zo stil?
3Gb intern en 250Gb Hd.
Is dat ook in NL verkrijgbaar?
Nog tips over 30% prestatieverbetering met 4Gb dual-channel strips?
groeten,
j0p3Y
Mijn Acer 3810T is wel belachelijk stil. Hoor hem nauwelijks tot niet. Denk dat het niet veel verschilt met de 1810TN!co schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:18:
Hoe zit het met het ventilator geluid van de 1810T(Z)?
Ik heb nu een asus eee 710 en 1000h en die hoor je echt niet in de huiskamer.
Is de Acer ook zo stil?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
volgens mij is er maar 1 model in NL: 160GB en 2GB.j0p3Y schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:48:
475,30 euro bij Acer online verkoop GB.
3Gb intern en 250Gb Hd.
Is dat ook in NL verkrijgbaar?
volgens mij 2x 2GB liefst van hetzelfde merk. Prestatie verbetering is overigens alleen voor de GPU, merkbaar bij 3d games zoals Quake etc.Nog tips over 30% prestatieverbetering met 4Gb dual-channel strips?
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 16-12-2009 17:57 ]
Verwijderd
Vandaag kregen we hem terug, met een nieuw moederbord, geheugen, en harde schijf er in. Goed bezig geweest, vond ik. Alleen bij gebruik van de laptop voelde hij een *stuk* trager aan. Nu zat ik even door de Systeeminfo te spitten, en daar staat dat er nu een U3500 single-core CPU in zit. Even ter bevestiging -- dit is niet de processor die er in hoort te zitten, toch? Alle Nederlandse 1810TZs werden toch geleverd met een SU4100 dual-core CPU? Iemand anders al eens de ervaring gehad dat de technische dienst er doodleuk een verkeerde CPU in terug zet na reparatie?
Je vraagt je ook haast of het niet gewoon goedkoper is een volledig nieuwe laptop te sturen als je toch mobo/cpu/geheugen/harde schijf al vervangen hebt. Alsof iemand gehecht is aan z'n scherm of toetsenbord ^^
Ik heb hem al eerder gehad, is een prima ding maar het is wel het goedkoopste dat je kunt vinden. Echt el cheapo kwaliteit. Maar hij doet wat ie moet doen.
De Tuari Neoprene Netbook Sleeve is een stuk mooier, maar ook duurder.
Tuari: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=424213
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 19-12-2009 13:17 ]
Verwijderd
Verder een vraag van een complete leek: hoe maak ik een stap voor stap een image van mijn schijf op USB? Google al een aantal avonden afgestruind, maar veelal met DVD en via 'computer idee' (http://www.computeridee.n...ek=1620361&id=2402974&o=0) geprobeerd met ultraIso en PING, maar bij stap 8 geeft ie aan dat ik administrator moet zijn voor die actie...zucht!
Bedankt alvast!
Zodra je je gerigstreerd hebt bij Acer kan het allemaal weg.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:33:
Ik heb sinds een week de 1810TZ, leuk ding! Alle overbodige shit (games, etc.) weggegooid en nu is mijn vraag of ik de 'acer registration', 'acer update' en 'Atheros communications AR81' ook weg kan doen?
Dat gaat mij altijd te langzaam (via USB). In mijn geval gaat de image naar m'n PC en is het handiger om de schijf uit de laptop te halen en in m'n PC te hangen. Maar als je toch echt USB wil gebruiken dan zou ik een boot-CD zoeken waar image software op zit, dan is je schijf ook niet ingebruik terwijl je 'm imaged (imaget ... imagedt ...Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:33:Verder een vraag van een complete leek: hoe maak ik een stap voor stap een image van mijn schijf op USB? Google al een aantal avonden afgestruind, maar veelal met DVD en via 'computer idee' (http://www.computeridee.n...ek=1620361&id=2402974&o=0) geprobeerd met ultraIso en PING, maar bij stap 8 geeft ie aan dat ik administrator moet zijn voor die actie...zucht!
Bedankt alvast!
Grote kans dat Acronis True Image het kan. Trial versie kun je gratis uit proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:33:
Verder een vraag van een complete leek: hoe maak ik een stap voor stap een image van mijn schijf op USB?
dan is dit wat je bedoeld
http://wintoflash.com/home/en/
Verder erg mooi apparaat. Wel even 4GB in stoppen aangezien er toch een 64-bit versie op zit.
Bij mij zegt windows nu 7:40 (71%) (screen op brightness 2, wlan aan, ethernet/webcam uit, geen usb-aparaten aangesloten. Voornamelijk zwarte desktop-achtergrond). 1810tray zegt ongeveer hetzelfde.
Maar ik wil graag het geheugen uitbreiden. Welk geheugenbankje moet ik hiervoor nemen als ik de meeste prestatievooruitgang wil? Moet ik dan exact hetzelfde bankje nemen of gewoon een heel erg snel DDR2 bankje? Welke module raden jullie mij aan?
Vandaag heb ik die 10,1 inch sleeve ontvangen van dealextreme. Maar hij is toch te klein voor de 1810TZ. Weet jij hoe dit komt?
Nee. Deze paste perfect om mijn Acer 1810tz en nu om mijn HP DM1. Die is iets groter dan de 1810tz.BB333 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:46:
[...]
Vandaag heb ik die 10,1 inch sleeve ontvangen van dealextreme. Maar hij is toch te klein voor de 1810TZ. Weet jij hoe dit komt?
Heb deze binnen gekregen en past perfect. Inmiddels is de advertentie gestopt, maar als je even zoekt, vind je z'n nieuwe advertentie wel weer.woekele schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:18:
Ik heb deze besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290372257638 van net iets minder dan 10 euro. Wacht nog op de aflevering.
Halen zij Windows eraf en krijg je 40 euro retour.
Ubuntu schijnt perfect te werken, alleen de multi-touch op de trackpad nog niet helemaal.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=5529274
[ Voor 34% gewijzigd door Jan121 op 04-01-2010 16:07 . Reden: aanvulling ]
Precies die bedoelde ik (niet 10,1, sorry). Precies die heb ik besteld maar mijn 1810TZ steekt vrij veel uit.Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:50:
[...]
Nee. Deze paste perfect om mijn Acer 1810tz en nu om mijn HP DM1. Die is iets groter dan de 1810tz.
Bij mij is de sleeve ook kleiner dan de laptop, maar het is neopreen dus het zit mooi strak.BB333 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:14:
[...]
Precies die bedoelde ik (niet 10,1, sorry). Precies die heb ik besteld maar mijn 1810TZ steekt vrij veel uit.
[ Voor 80% gewijzigd door BB333 op 04-01-2010 17:23 ]
Ik heb de mijne even gemeten: 29,7 x 21,4 (in het midden). Als de jouwe even groot is lijkt het me sterk dat je problemen krijgt.BB333 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:46:
Edit: Uiteindelijk past hij wel prima:D. Ik heb alleen wel zo'n idee dat er erg veel druk op de laptop staat, is dit erg?
Acer Recalls 22,000 Notebooks Due to Burn Hazard
The US CPSC and Acer have announced a voluntary recall for certain Acer Aspire notebook computers due to a potential burn hazard. Apparently, the internal microphone wire under the palm rest can short circuit and overheat, causing the burn hazard. The recalled notebook models are as follows:
Acer Aspire:
* AS3410/AS3410T
* AS3810T/AS3810TG/AS3810TZ/AS3810TZG
These notebooks are thin-and-light units with 13.3-inch displays. They were sold from June 2009 through October 2009 for between $650 and $1,150.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=449992
[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 11-01-2010 10:22 ]
Oud nieuws is datPhilflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:18:
Ik weet niet of dit ook voor nederlandse types geldt, maar wellicht interessant om te checken:
Acer Recalls 22,000 Notebooks Due to Burn Hazard
The US CPSC and Acer have announced a voluntary recall for certain Acer Aspire notebook computers due to a potential burn hazard. Apparently, the internal microphone wire under the palm rest can short circuit and overheat, causing the burn hazard. The recalled notebook models are as follows:
Acer Aspire:
* AS3410/AS3410T
* AS3810T/AS3810TG/AS3810TZ/AS3810TZG
These notebooks are thin-and-light units with 13.3-inch displays. They were sold from June 2009 through October 2009 for between $650 and $1,150.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=449992
Idd, dat was al een hafl jaar terug, volgens mij zijn de meeste allang gerepareerd.
BTW, kan je de bios ook updaten vanuit windows? en moet je alle versie hebben gehad of kan je van 1.10 in een keer naar 1.20?
Mijn is nog steeds niet gerepareerdrobertvansloten schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:00:
[...]
Idd, dat was al een hafl jaar terug, volgens mij zijn de meeste allang gerepareerd.
BTW, kan je de bios ook updaten vanuit windows? en moet je alle versie hebben gehad of kan je van 1.10 in een keer naar 1.20?

Ik ga alleen wel keihard huilen straks of morgen

waarom niet? geen tijd? misschien als je laptop het nog doet maken ze hem ook nog schoon en flashen hem naar de nieuwste bios firmwareTouchdomex schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:20:
[...]
Mijn is nog steeds niet gerepareerd![]()
Ik ga alleen wel keihard huilen straks of morgen![]()
hij ligt nu te drogen want ik heb wijn erover gemorst
Direct uitgedaan en alles eruit getrokken, schoongemaakt en hij ligt nu met een handdoek op een kussen om alle vocht eruit te halen
Morgen eens proberen en dan weet ik meer
Het afgelopen half jaar kon ik ivm school mijn laptop geen eens een dag missenrobertvansloten schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:18:
[...]
waarom niet? geen tijd? misschien als je laptop het nog doet maken ze hem ook nog schoon en flashen hem naar de nieuwste bios firmware

Beetje late reactie misschien, maar ik kan iedereen BatteryBar aanraden! Die is echt nauwkeurig en laat ook zien hoelang je accu weer nodig heeft om volledig te zijn opgeladen bijv. En ook accuslijtage etc. Echt een top programma'tje!BB333 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:27:
Kan iemand misschien posten wat batterybar (of windows) aangeeft wanneer de 1810TZ is opgeladen en voor het eerst na dat opladen wordt gebruikt? Op de stand 'gebalanceerd' geeft deze bij mij 4,5 uur aan. Maar ik heb het toch eerdere keren veel meer gehad. Kan dit kloppen?
Ik ben gegaan van Vista 32bit naar Windows 7 32bit. Normaal doe ik mijn laptop niet uit en doe het gewoon dicht. Onder vista, als ik het 'savonds in bed dicht deed met bijvoorbeeld 90% accu, had ik de volgende ochtend nog 88% accu over.
Onder windows 7 hou ik de volgende dag nog maar 30% accu over. Alsof de computer niet helemaal in een "slaap" stand gaat, terwijl ik duidelijk de ventilatie uit hoor gaan.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
GoT, You have to love it!
Even vooraf, je verwardt hibernation niet met sleep? En nee, ik heb dezelfde laptop als jij en op een lange schooldag gebruik ik de slaapstand meerdere malen en merk dat mijn accu nauwelijks leegloopt in zn totaliteit...Lisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:22:
Slaapstand 3810T
Ik ben gegaan van Vista 32bit naar Windows 7 32bit. Normaal doe ik mijn laptop niet uit en doe het gewoon dicht. Onder vista, als ik het 'savonds in bed dicht deed met bijvoorbeeld 90% accu, had ik de volgende ochtend nog 88% accu over.
Onder windows 7 hou ik de volgende dag nog maar 30% accu over. Alsof de computer niet helemaal in een "slaap" stand gaat, terwijl ik duidelijk de ventilatie uit hoor gaan.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Yesterday evening I started encryption of my hard disk (entire sytem drive, as done before on many other computers), including wiping (3x) on my brand new ACER notebook. Today in the morning TC was finished and I restarted the computer. Only the Acer-Logo and BIOS-Logo appeared and "Press <F2> to enter Setup". Pressing <F2> is useless and is answered by beeps after some time.
En na deze lange intro: nu een paar maanden later wil ik een SSD (Intel Postville) installeren..de acer geeft echter geen krimp, opstarten gaat niet. Ik krijg het biosscherm, maar reageert niet op F2 of F12. Exact hetzelfde dus als de truecrypt problemen, waardoor ik sterk de indruk krijg dat het niet aan Truecrypt ligt maar aan de Acer Bios. Nadat ik de SSD eruit gehaald heb een originele HDD teruggezet start de Acer weer gewoon op.
Iemand soortgelijke problemen? Of een idee om het op te lossen?
De exacte benaming weet ik niet. Wat ik doe is de laptop dichtdoen. Met Vista ging de accu nauwelijks leeg, maar met Windows 7 gaat het heel hard.peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:
[...]
Even vooraf, je verwardt hibernation niet met sleep? En nee, ik heb dezelfde laptop als jij en op een lange schooldag gebruik ik de slaapstand meerdere malen en merk dat mijn accu nauwelijks leegloopt in zn totaliteit...
Check even in powermanagement (sorry kep alles in het engels) wat je laptop precies doet als de deksel (lid) dicht wordt geklapt, dan weet je ook welke van de twee hij toepastLisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:42:
[...]
De exacte benaming weet ik niet. Wat ik doe is de laptop dichtdoen. Met Vista ging de accu nauwelijks leeg, maar met Windows 7 gaat het heel hard.
In dat geval bestaat er de kans dat hij niet goed in standby gaatLisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:42:
[...]
De exacte benaming weet ik niet. Wat ik doe is de laptop dichtdoen. Met Vista ging de accu nauwelijks leeg, maar met Windows 7 gaat het heel hard.
Wat hij zegt ^^^^Touchdomex schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:44:
[...]
In dat geval bestaat er de kans dat hij niet goed in standby gaatIk doe zelf altijd hibernate en dat werkt perfect. Bootup tijd is niet lang (seconde of 10) en wachtwoord intypen en ik kan net als met standby direct doorgaan
En anders ff goed instellen wat je wilt bij powermanagement als jij je deksel dichtklapt
Oh ja groot voordeel van hibernate is dat 1 hij weer terug gaat naar VOOR de bootloader (betekent als je er OSX of Linux op hebt kan je weer uitkiezen welk OS je wilt booten!) en 2 het kost helemaal geen stroom!peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:47:
[...]
Wat hij zegt ^^^^
En anders ff goed instellen wat je wilt bij powermanagement als jij je deksel dichtklapt
Oh ja en geen gehoor van ventilatoren is niet een garantie dat hij uit is
Nadeel is wel dat je een hibernation file op je HD moet hebben staan van een paar GB, mensen met een SSD willen dit denk ik liever niet. Met 640GB aan boord boeit je dat geen balTouchdomex schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Oh ja groot voordeel van hibernate is dat 1 hij weer terug gaat naar VOOR de bootloader (betekent als je er OSX of Linux op hebt kan je weer uitkiezen welk OS je wilt booten!) en 2 het kost helemaal geen stroom!
Oh ja en geen gehoor van ventilatoren is niet een garantie dat hij uit is
Hibernation file is als het goed is toch alleen maar ter grote van je ram. Dat is imho alleen erg als je minder dan 64GB hebt... Maar de meeste SSD's zijn wel 64GB of hoger dus wat dat betreftpeakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:51:
[...]
Nadeel is wel dat je een hibernation file op je HD moet hebben staan van een paar GB, mensen met een SSD willen dit denk ik liever niet. Met 640GB aan boord boeit je dat geen bal
Beide dus op slaap stand. Ik hybrid proberen. Heb meer dan genoeg HDD, gebruik maar 42GB van de 320GB (nu maar wachter totdat 80GB SDD's betaalbaar zijn
Ik heb hem gestuurd zodra ik tentamen week had, ik ben hem toen een week kwijt geweestTouchdomex schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:57:
[...]
Het afgelopen half jaar kon ik ivm school mijn laptop geen eens een dag missenAangezien wij constant overal op deze aardkloot bezig zijn geweest met onze projecten
Als ik hem langer dan 2 weken kon missen had ik het allang gedaan
Dat is best netjes! Ik ga het denk ik ook binnenkort proberen. Eens kijken hoe lang het duurt!robertvansloten schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:22:
[...]
Ik heb hem gestuurd zodra ik tentamen week had, ik ben hem toen een week kwijt geweest
Huidge diagnose toetsenbord is dat de K, N en M niet meer werken op de timeline

Ik kom net dit toetsenbord tegen op Ebay:
http://cgi.ebay.com/9J-N2...27adea3d36#ht_4727wt_1165
Het is een nonglossy(imho mooier) toetsenbord met een speciale extra! Deze is namelijk BACKLIT! Aangezien mijn toetsenbord toch is overleden door wijn
Andere optie is deze:
http://cgi.ebay.com/ACER-...m41490e8944#ht_2038wt_939
Standaard toetsenbord dus
Maar heeft er al iemand ervaring met het zelf vervangen van een toetsenbord? Ofwel het compleet openschroeven van een Timeline
Het toetsenbord komt er zo uit er zitten aan de bovenkant aantal kleine veren die je in moet drukken daarna komt deze gewoon los.Touchdomex schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:26:
Sorry voor de dubbelpost, maar het moet nu eenmaal!Losse vraag namelijk.
Ik kom net dit toetsenbord tegen op Ebay:
http://cgi.ebay.com/9J-N2...27adea3d36#ht_4727wt_1165
Het is een nonglossy(imho mooier) toetsenbord met een speciale extra! Deze is namelijk BACKLIT! Aangezien mijn toetsenbord toch is overleden door wijnZou dit gaan werken? Zijn er hier al mensen die het werkende hebben?
*knip*
Maar heeft er al iemand ervaring met het zelf vervangen van een toetsenbord? Ofwel het compleet openschroeven van een Timeline
Over jouw backlit toetsenbord, ik zie nou niet echt ledjes zitten of wat dan ook. Denk niet dat die backlit is.
Er zit wel een extra stroomvoorziening en toets op het toetsenbord, ook zitten ze meestal weggewerkt achter een rij doorschijnende toetsenJfwiet schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:38:
[...]
Het toetsenbord komt er zo uit er zitten aan de bovenkant aantal kleine veren die je in moet drukken daarna komt deze gewoon los.
Over jouw backlit toetsenbord, ik zie nou niet echt ledjes zitten of wat dan ook. Denk niet dat die backlit is.
Ik ben super tevreden over de laptop, maar de linkermuisknop (dus fysiek aanwezig) hapert voor mijn gevoel?
Het is beetje voelen hoe je 'm indrukken zeg maar... Maar dat ben ik totaal niet gewend bij andere laptops zeg maar...
Herkent iemand dit?
Greetz MrBaaco
Same here op een 1810TZ. Als je erop google'd zijn er velen met dit "probleem".MrBaaco schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:
Heeft er iemand een 1810T?
Ik ben super tevreden over de laptop, maar de linkermuisknop (dus fysiek aanwezig) hapert voor mijn gevoel?
[ Voor 71% gewijzigd door catchingfire op 15-01-2010 20:33 ]
Verwijderd
op zich hoeft de bios ook niet geflashed te worden, maar de fan draait nu erg hard op de intel vga, vreemd genoeg op de hd4330 draait de fan normaal. wellicht dat een nieuwe bios dit oplost. kan hem op de 4330 laten lopen maar ik game niet en scheelt weer enige bat. duur. iemand een idee? kan er tot nu toe niets over vinden...
Denk toch dat je backlight stuk is....heb het zelf ook gehad met mijn 3810T.....ben hem drie maanden kwijt geweest dus veeel succes..hehe.marcelsius schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:47:
Mijn 4810GT is er mee opgehouden.Zonder aanleiding (voor zover ik me kan bedenken) kan ik de laptop starten, maar ik krijg niets op het scherm. Geen POST, geen melding, niets. Het witte lampje van de aan/uit-knop blijft branden, de wifi-knop gaat ook op groen en ik hoor de harde schijf draaien. Ik heb al geprobeerd om een vga-monitor of een tv met hdmi aan te sluiten, maar zonder resultaat. Tevens wat afwijkende testjes gedaan (met accu, met netstroom, met beide, zelfs zonder harde schijf), wederom zonder resultaat. Kent iemand dit probleem van een timeline of misschien een andere Acer laptop?
Ik heb sinds gisteren ook de 4810TG thuis en heb exact hetzelfde "probleem".Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:01:
ik heb net een 4810tg gekocht en w7 x64 geïnstalleerd. het vreemde is dat ik de bios niet kan flashen. is nu 1.20, maar volgens de acer site zijn er al 4 nieuwere, geen enkele lukt. Ik krijg dan de mededeling 'this bios is not for your notebook pc' ?
op zich hoeft de bios ook niet geflashed te worden, maar de fan draait nu erg hard op de intel vga, vreemd genoeg op de hd4330 draait de fan normaal. wellicht dat een nieuwe bios dit oplost. kan hem op de 4330 laten lopen maar ik game niet en scheelt weer enige bat. duur. iemand een idee? kan er tot nu toe niets over vinden...
Vreemd inderdaad, maar het apparaat werkt verder prima. Nu even wachten op Windows 7 Upgrade van Acer.
Verwijderd
4launch, meegeleverd is zelfde als de vista versie die er origineel op zit, dus 32 bit. wel op notebookreview gelezen dat je met de meegeleverde activatiesleutel een 64 bit kan activeren...audioholic schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:49:
Simsim en Samurai1, waar hebben jullie je 4810TG vandaan? Ben erg benieuwd naar of het meegeleverde OS 64bit is..Dat staat niet vermeld bij de shops waar ik kijk. En wat is jullie ervaring qua snelheid? Wil er ook één aanschaffen, maar de processor is voor mij nog een kleine bottleneck. Past natuurlijk bij het type notebook, maar zie voor een paar tientjes (en onsjes) meer een andere Acer met een core i5 en een Radeon 5470. Twijfel dus nog een beetje, en ben benieuwd in hoeverre de SU9400 van zich doet spreken.
vindt hem behoorlijk snel, filmpjes uitpakken etc word openen.superpi met su9400 31.6 seconden. je genoemde alternatief is natuurlijk iets anders, sneller, hoger verbruik, wat ga je er mee doen? als enige pc in huis zou ik geen su9400 gebruiken, voor erbij is ie ideaal.