Er wordt geen dvd meegeleverd, alleen acer recovery shizzle. Daar kan je dvd's mee maken om terug te keren naar de toestand zoals hij is na de initiele installatie. Gewoon een image dus eigenlijk. Meer is er (voor zover ik heb gezien) niet.
Verwijderd
Probleem had ik ook zowel onder vista als onder win7.sdy schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:24:
ik draai nu windows 7 64bit ultimate en de dvd drive doet niks. Alle drivers van acer staan geinstalleerd. Iemand dezelfde ervaring (en oplossing)?
Ik heb ergens op het net een registeraanpassing gevonden, maar ik weet niet meer waar.
Stuur even een mailtje naar kweenie@operamail.com, dan zal ik je het bestandje mailen.
Verwijderd
Oh, inmiddels weer gevonden kijk maar even hier: http://www.vistax64.com/d...-ts-l632d-ata-device.htmlVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:56:
[...]
Probleem had ik ook zowel onder vista als onder win7.
Ik heb ergens op het net een registeraanpassing gevonden, maar ik weet niet meer waar.
Stuur even een mailtje naar kweenie@operamail.com, dan zal ik je het bestandje mailen.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:48 ]
Dit werkt niet. De drive wordt ook echt helemaal niet getoond in device manager. De drive doet het wel want ik kan gewoon booten vanaf cd en in ubuntu draait alles als een zonnetje.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:01:
[...]
Oh, inmiddels weer gevonden kijk maar even hier: http://www.vistax64.com/d...-ts-l632d-ata-device.html
Time is an illusion. Lunchtime doubly so.
Verwijderd
Volgens mij niet met de upgrade dvd, maar met de key lukt het schijnbaar wel volgens een NBR bezoeker om een 64bit install te valideren zie:Ernemmer schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:27:
Als ik nu de update van windows 7 32 bit betaal bij acer, kan ik daarmee dan een clean install van windows 7 64 bit doen of werkt die licensie niet daarvoor.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=419117&page=41
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:45 ]
Verwijderd
Ja, hetzelfde had ik ook. Heb je echt de juiste registeraanpassing gedownload en uitgevoerd als administrator?sdy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:44:
[...]
Dit werkt niet. De drive wordt ook echt helemaal niet getoond in device manager. De drive doet het wel want ik kan gewoon booten vanaf cd en in ubuntu draait alles als een zonnetje.
Verwijderd
Wellicht (oud nieuws?) interessant voor degene die de timeline 1810 ontwikkelingen volgen. De US site van Acer (+Amazon) laat ook al een versie zien met een sterkere processor, Intel® Core™2 Duo Processor SU7300 + 3MB L2, 320 gig + standaard 4 gig RAM.
Deze configuratie is nog steeds 1,4 kg + 8 uur battery life
http://us.acer.com/acer/p...x1.att21k=1&CRC=662014091
ja... oud nieuws dus...
Deze configuratie is nog steeds 1,4 kg + 8 uur battery life
http://us.acer.com/acer/p...x1.att21k=1&CRC=662014091
ja... oud nieuws dus...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 21:44 ]
Verwijderd
Ik heb de ei.cfg gedelete en Windows 7 setup gedaan. Alleen 32bit.Ernemmer schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:38:
Als dat namelijk werkt dan moet ik even het geld overmaken naar acer
Dus ik had noooooit een Acer moeten kopen, maar ben dus wel gezwicht voor de Acer 3810T, maar deze staat sinds 18-09 in duitsland ter reparatie(kapot backlight)...had eerst geen haast maar ben drie weken geleden maar begonnen met bellen.
Bij het eerste telefoontje bleek dat er gewacht werd op onderdelen...oke kan...een week later was de laptop gerepareerd en werd getest...kan niet lang meer duren dacht ik!!...vandaag gebeld...werd er nog steeds gewacht op onderdelen
...callcenter miep kon me niet verder helpen en kon ook niemand anders aan de lijn geven
...dus Acer benelux gebeld en een klacht neergelegd....maar of ik daar wat mee opschiet is de vraag.....deze week zou ik worden teruggebeld, maar heb daar niet veel hoop op.
Ben bang dat die hele terugroepactie ook veel tijd opslokt bij het repair center en dat ik daar misschien wat de dupe van ben?....maar in twee maanden moet je toch wel een laptopie kunnen repareren lijkt me???
we wachten maar weer af...voor mij geen acer meer.
Bij het eerste telefoontje bleek dat er gewacht werd op onderdelen...oke kan...een week later was de laptop gerepareerd en werd getest...kan niet lang meer duren dacht ik!!...vandaag gebeld...werd er nog steeds gewacht op onderdelen

Ben bang dat die hele terugroepactie ook veel tijd opslokt bij het repair center en dat ik daar misschien wat de dupe van ben?....maar in twee maanden moet je toch wel een laptopie kunnen repareren lijkt me???
Het wordt tijd om ze in gebreke te stellen. Zie google. Een reparatie mag niet zo lang duren.Michel242186 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:38:
Als je het niet officieel aanpakt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-11-2009 14:43 ]
Ga ik ook zeker doen....maar eerst ga ik kijken of de webshop waar ik hem gehaald heb nog iets voor me kan betekenen.Philflow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:42:
[...]
Het wordt tijd om ze in gebreke te stellen. Zie google. Een reparatie mag niet zo lang duren.
Als je het niet officieel aanpakt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Vandaag heb ik ook mijn 3810T (terugroepactie) terug gekregen. Ging best snel, vorige week woensdag is hij opgehaald door UPS en vandaag is hij weer terug. Heeft dus precies een week geduurd.
Alles ziet er goed uit, geen krasjes oid, toetsenbord opgepoetst en met de software is ook niets gebeurt. Heb geen klagen!
Ook mijn windows 7 upgrade kit lag vandaag in de brievenbus (verstuurd vanuit tsjechie). Die heeft iets langer op zich laten wachten; 2 weken als ik het goed heb... Is wel met CC betaald.
Alles ziet er goed uit, geen krasjes oid, toetsenbord opgepoetst en met de software is ook niets gebeurt. Heb geen klagen!
Ook mijn windows 7 upgrade kit lag vandaag in de brievenbus (verstuurd vanuit tsjechie). Die heeft iets langer op zich laten wachten; 2 weken als ik het goed heb... Is wel met CC betaald.
Hoe verwachten ze eigenlijk dat je Windows 7 op een 1810T aan de praat krijgt? Daar zit immers geen cd-speler in?
Er is een tooltje waarmee je je Windows 7 installatie op een USB stick kan zetten.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:04:
Hoe verwachten ze eigenlijk dat je Windows 7 op een 1810T aan de praat krijgt? Daar zit immers geen cd-speler in?
Dan boot je van de USB stick, en installeer je je systeem
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat is per vandaag niet meer mogelijk: nieuws: 'Windows 7 usb/dvd-downloadtool schendt gpl'. Wat je wel kan doen is een externe DVD drive aanschaffen.DennusB schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:05:
[...]
Er is een tooltje waarmee je je Windows 7 installatie op een USB stick kan zetten.
Dan boot je van de USB stick, en installeer je je systeem
Zijn genoeg programma's/tutorials op het internet te vinden die het wel kunnen. Je moet alleen 3 dingen hebben. 1 is de orginele CD, 2 is Vista/Win 7 en een vaste PC met CD drive.Regeneration schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:40:
[...]
Dat is per vandaag niet meer mogelijk: nieuws: 'Windows 7 usb/dvd-downloadtool schendt gpl'. Wat je wel kan doen is een externe DVD drive aanschaffen.
Deze werkt, heb hem ook gevolgd en op mijn 3810T Windows 7
http://kmwoley.com/blog/?p=345
Werkt zowel met 32 bits als met 64 bits
[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 11-11-2009 20:56 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
toch nog goed nieuws ik krijg een refund van Acer...nu maar wachten hoe snel ik het geld terug krijg...de zoektocht naar een nieuwe Laptop is gestart en 100% zeker dat het geeeeeeen Acer wordt!!!Michel242186 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:38:
Dus ik had noooooit een Acer moeten kopen, maar ben dus wel gezwicht voor de Acer 3810T, maar deze staat sinds 18-09 in duitsland ter reparatie(kapot backlight)...had eerst geen haast maar ben drie weken geleden maar begonnen met bellen.
Bij het eerste telefoontje bleek dat er gewacht werd op onderdelen...oke kan...een week later was de laptop gerepareerd en werd getest...kan niet lang meer duren dacht ik!!...vandaag gebeld...werd er nog steeds gewacht op onderdelen...callcenter miep kon me niet verder helpen en kon ook niemand anders aan de lijn geven
...dus Acer benelux gebeld en een klacht neergelegd....maar of ik daar wat mee opschiet is de vraag.....deze week zou ik worden teruggebeld, maar heb daar niet veel hoop op.
Laptop was niet meer te maken en na twee maanden wachten en een heel boos telefoontje hebben ze dat toegegeven.....als ze dit nu zelf hadden aangegeven en ietsie sneller dan was het al wat verdraagelijker geweest, maar je twee maanden laten wachten en je niet op de hoogte houden vind ik echt slecht.
[ Voor 10% gewijzigd door Michel242186 op 12-11-2009 12:29 ]
Verwijderd
Helaas zijn bovenstaande reacties niet bepaald positief over Acer. Ik zelf heb nog geen ervaring met Acer, maar ik wil binnenkort wel de 1810tz aanschaffen. Ik hoop voor die tijd nog een uitgebreide Tweakers review te mogen lezen. Iemand al mee bezig? Excuses voor de opdringerigheid
Er zijn al reviews over de 1810T (met SU3500) dus wat betreft kwaliteit, uiterlijk en gebruiksgemak zou je daar nog wat info uit kunnen halen.
Ik kan m'n acer (3810T) helemaal afbranden, maar als ik eerlijk ben heb ik gekocht waar ik voor betaald heb. Een thinkpad met een ulv en fatsoenlijke batterijduur was toen ik deze laptop kocht 1000 euro duurder (de versie met SSD koste ver boven de 2000 euro). Er zaten natuurlijk nog wat andere modellen tussen de acer en thinkpad in, maar ik ben gewoon voor goedkoop gegaan. Ik heb voor windows geen ondersteuning nodig en, al zou ik het nodig hebben, linux onderstuenen ze toch niet. 9 van de 10 reparaties kan ik zelf wel doen (hoop ik) en dan hoef ik m'n laptop ook niet een paar weken (of maanden) te missen. En in het aller ergste geval kan ik er gewoon nog 1 kopen, dan ben ik nog steeds goekoper uit dan die thinkpad en heb een bijna hele timeline aan onderdelen.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:43:
Helaas zijn bovenstaande reacties niet bepaald positief over Acer. Ik zelf heb nog geen ervaring met Acer, maar ik wil binnenkort wel de 1810tz aanschaffen. Ik hoop voor die tijd nog een uitgebreide Tweakers review te mogen lezen. Iemand al mee bezig? Excuses voor de opdringerigheid
Niet echt vergelijkbaar met de afwegingen die mensen normaal maken als ze een laptop gaan kopen. Maar m'n punt is, je moet kopen wat je nodig hebt. Als je niet teveel betaalt, dan moet je niet teveel service of kwaliteit verwachten. En als je wel kwaliteit of service wil, zoek dan eest naar merken die een goede reputatie hebben mbt. kwaliteit of service en kijk daarna pas naar de prijs en de technische specs.
Heb ik ook. Ik weet wat ik gekocht heb. Een budget laptop met superspecs. Lekker scherm. Hij doet wat hij moet doen. Laptoppen. Maar stevig is hij absoluut niet. Maar ja 600 euro voor zo'n laptop is echt een schijntje. Goeie batterijduur dat dan weer wel. Maar de rest beetje jammer.mie9iel schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:53:
[...]
Ik kan m'n acer (3810T) helemaal afbranden, maar als ik eerlijk ben heb ik gekocht waar ik voor betaald heb. Een thinkpad met een ulv en fatsoenlijke batterijduur was toen ik deze laptop kocht 1000 euro duurder (de versie met SSD koste ver boven de 2000 euro). Er zaten natuurlijk nog wat andere modellen tussen de acer en thinkpad in, maar ik ben gewoon voor goedkoop gegaan. Ik heb voor windows geen ondersteuning nodig en, al zou ik het nodig hebben, linux onderstuenen ze toch niet. 9 van de 10 reparaties kan ik zelf wel doen (hoop ik) en dan hoef ik m'n laptop ook niet een paar weken (of maanden) te missen. En in het aller ergste geval kan ik er gewoon nog 1 kopen, dan ben ik nog steeds goekoper uit dan die thinkpad en heb een bijna hele timeline aan onderdelen.![]()
Niet echt vergelijkbaar met de afwegingen die mensen normaal maken als ze een laptop gaan kopen. Maar m'n punt is, je moet kopen wat je nodig hebt. Als je niet teveel betaalt, dan moet je niet teveel service of kwaliteit verwachten. En als je wel kwaliteit of service wil, zoek dan eest naar merken die een goede reputatie hebben mbt. kwaliteit of service en kijk daarna pas naar de prijs en de technische specs.
Maar ja voor mij merken die echt meetellen zijn ook al snel het dubbele qua prijs(Thinkpad en Vaio) vooral in de 13 inch klasse. Apple zou ook nog kunnen. Maar dan ben ik ook veel geld kwijt voor de uitvoering die ik wil.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat een prutsers ook bij Acer.
De afgelopen maand hebben ze gewoon niet gereageerd op mijn meerdere mails over de windows 7 upgrade die ik had aangevraagd via de site (wou graag met bankoverschrijving betalen ipv credit card en toen ik de aanvraag had gedaan was er nog geen optie om te kiezen voor bankoverschrijving).
Vandaag maar eens gebeld. Na tig keer doorverbonden te zijn, krijg ik iemand van pre-sales die zegt dat ik de upgrade gewoon opnieuw moet aanvragen, ze hebben nu een vinkje toegevoegd voor bankoverschrijving. Ik vraag nog 3 keer of opnieuw aanvragen wel goed gaat en het systeem niet gaat klagen over het feit dat ik al eerder een aanvraag heb gedaan. Nee, dat gaat goed zegt hij en anders moet ik maar terugbellen. Wat is je nummer dan? Die kan hij niet geven, je moet gewoon weer het 0900-nummer bellen en je 100x laten doorverbinden. Juist ja.
Okay, ik via de site opnieuw aanvragen. Eerste wat opvalt: bankoverschrijving kost 10 (!!) euro extra. Dus nu kost een dvd'tje opsturen in totaal al 25 euro. Lekkerrrr. Anyway, ik druk op submit en ja hoor, foutmelding: voor deze pc is al een upgrade aangevraagd. Grrrr.
Ik weer bellen... wordt de verbinding na 4 minuten in de wacht staan automatisch verbroken, met als reden: om lange wachttijden te voorkomen. JA HALLO. Zijn ze helemaal gestoord daar?!
Ik download wel (gratis) een fukking .iso van een of andere torrentsite, steek die dvd maar in je ****, Acer...
</rage>
Edit: @hieronder: kan je je Direct Message even aanzetten? Dan kan ik even contact met je opnemen.
De afgelopen maand hebben ze gewoon niet gereageerd op mijn meerdere mails over de windows 7 upgrade die ik had aangevraagd via de site (wou graag met bankoverschrijving betalen ipv credit card en toen ik de aanvraag had gedaan was er nog geen optie om te kiezen voor bankoverschrijving).
Vandaag maar eens gebeld. Na tig keer doorverbonden te zijn, krijg ik iemand van pre-sales die zegt dat ik de upgrade gewoon opnieuw moet aanvragen, ze hebben nu een vinkje toegevoegd voor bankoverschrijving. Ik vraag nog 3 keer of opnieuw aanvragen wel goed gaat en het systeem niet gaat klagen over het feit dat ik al eerder een aanvraag heb gedaan. Nee, dat gaat goed zegt hij en anders moet ik maar terugbellen. Wat is je nummer dan? Die kan hij niet geven, je moet gewoon weer het 0900-nummer bellen en je 100x laten doorverbinden. Juist ja.
Okay, ik via de site opnieuw aanvragen. Eerste wat opvalt: bankoverschrijving kost 10 (!!) euro extra. Dus nu kost een dvd'tje opsturen in totaal al 25 euro. Lekkerrrr. Anyway, ik druk op submit en ja hoor, foutmelding: voor deze pc is al een upgrade aangevraagd. Grrrr.
Ik weer bellen... wordt de verbinding na 4 minuten in de wacht staan automatisch verbroken, met als reden: om lange wachttijden te voorkomen. JA HALLO. Zijn ze helemaal gestoord daar?!
Ik download wel (gratis) een fukking .iso van een of andere torrentsite, steek die dvd maar in je ****, Acer...
</rage>
Edit: @hieronder: kan je je Direct Message even aanzetten? Dan kan ik even contact met je opnemen.
[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 13-11-2009 14:55 ]
je mag mijn upgrade dvd'tje wel hebben. Die zit nog onuitgepakt in de verpakking, omdat ik via MSDNAA toch al een gratis vista 7 64 enterprise had gedownload.woekele schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:
Wat een prutsers ook bij Acer.
</rage>
Op de bestelpagina van Media Corp staat een linkje om een bericht naar hen te sturen. Zij kunnen je bestelling ongedaan maken. Bij mij ging het ook mis, en uiteindelijk is het voor elkaar gekomen en heb ik na 3 weken gedoe vandaag het bericht gehad dat Windows 7 naar me opgestuurd wordt. Ook al kostte het 25 euro voor twee 'gratis' dvd'tjes...
Verwijderd
Zag een berichtje over de 1820P tablet die acer wil uitbrengen: http://tweakers.net/nieuws/62925/acer-gaat-11-komma-6-inch-tablet-met-multitouch-uitbrengen.html
Bericht is echter van begin oktober en kan verder geen nieuws hierover vinden. Lijkt me de perfecte combinatie. Weet iemand al wat meer over introductiedatum en mogelijke prijs?
Bericht is echter van begin oktober en kan verder geen nieuws hierover vinden. Lijkt me de perfecte combinatie. Weet iemand al wat meer over introductiedatum en mogelijke prijs?
Verwijderd
Ik heb mijn horrorverhaal en mijn ervaringen met mijn Acer TravelMate Timeline 8371 opgeschreven (in het Engels) op mijn weblog:
http://alexandervanloon.nl/english/?p=292
http://alexandervanloon.nl/english/?p=303
Misschien interessant voor anderen om te lezen, maar ik heb geen uitgebreide review geschreven over de 8371.
Misschien interessant voor anderen om te lezen, maar ik heb geen uitgebreide review geschreven over de 8371.
er is een nieuwe bios uit voor 4810t (1.31 of 2.31oe), maar kan nergens een changlog vinden. iemand?
[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2003 op 15-11-2009 14:13 ]
Vaag verhaal, eerst veel moeite doen om een windows refund te krijgen, want je gaat linux gebruiken. En vervolgens gebruik je een "pirated version of Windows Vista".Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:02:
Ik heb mijn horrorverhaal en mijn ervaringen met mijn Acer TravelMate Timeline 8371 opgeschreven (in het Engels) op mijn weblog:
On the other hand I could make an single exception in my ethical conduct when it comes to Microsoft. Even if I’d do that, I’d still be morally superior to everyone who pirates movies and music, I’d pay for everything except Windows. If Microsoft is an unethical company towards the world, why should I be ethical towards them? You’ve got to fight fire with fire. I’ll just get a pirated version of Windows 7.
Edit: Ook weer de laatste keer dat ik iemand zijn blog ga lezen, information overload zullen we maar zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door troftnom op 15-11-2009 17:00 ]
Verwijderd
Linux op mijn TravelMate 8371, en Windows 7 op mijn desktop/game PC, enkel om mee te gamen. Dat zou je moeten hebben opgemerkt als je die weblogpost aandachtig had gelezen, maar je haalt nu mijn andere weblogpost er bij waar ik niet naar linkte in mijn vorige post.troftnom schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:14:
[...]
Vaag verhaal, eerst veel moeite doen om een windows refund te krijgen, want je gaat linux gebruiken. En vervolgens gebruik je een "pirated version of Windows Vista".
[...]
Sorry, maar ik ga niet mee in je redenering.
Ook al is jouw reactie – en deze van mij – dus off-topic, ik wil er toch even op reageren. Natuurlijk is mijn redenering een excuus voor een illegale handeling, maar ik haat Microsoft nu eenmaal. Ook schreef ik dat ik ‘tempted’ (Nederlandse vertaling: verleid) was om Windows 7 illegaal te downloaden, ik heb het dus (nog) niet gedaan. Ook schreef ik dat ik op dit moment de Windows 7 RC gebruik.
Ja, laaten we 't ontopic houden. Als je op de blog wilt reageren kan dat (je raadt het al) in de blog. 
Ik heb nog van geen enkele acer BIOS update een changelog kunnen ontdekkentweaker2003 schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:55:
er is een nieuwe bios uit voor 4810t (1.31 of 2.31oe), maar kan nergens een changlog vinden. iemand?
[ Voor 58% gewijzigd door mie9iel op 15-11-2009 18:34 ]
precies, dat is echt slordig van acer.mie9iel schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:32:
Ja, laaten we 't ontopic houden. Als je op de blog wilt reageren kan dat (je raadt het al) in de blog.
[...]
Ik heb nog van geen enkele acer BIOS update een changelog kunnen ontdekken
Krijg je die MSDNAA aan de praat met de Vista code van de Acer? Ik wou liever een W7 versie zonder al die bloatware van Acer dus ook geprobeerd, maar helaas kon het niet activeren.Damsplaat schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:26:
[...]
je mag mijn upgrade dvd'tje wel hebben. Die zit nog onuitgepakt in de verpakking, omdat ik via MSDNAA toch al een gratis vista 7 64 enterprise had gedownload.
Dat heb ik niet geprobeerd, aangezien ik een code erbij kreeg. Denk het niet, want ik heb een enterprise 64 versie, en niet de home 32 bits geprobeerd.wildcheese schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:38:
[...]
Krijg je die MSDNAA aan de praat met de Vista code van de Acer? Ik wou liever een W7 versie zonder al die bloatware van Acer dus ook geprobeerd, maar helaas kon het niet activeren.
Weet iemand nog een winkel (liefst in Amsterdam) waar ik de 1810TZ kan zien en uitproberen? De meeste retailstores die missen het model in hun online aanbod
Verwijderd
Bij Amazon kun je 1810tz voor 550$ omgerekend 370euro krijgen. Dit is ongeveer een verschil van 100euro vergeleken met de prijs in Nederland. Daarbij krijg je ook nog 320gb HDD ipv 160gb en 3gb ram ipv 2gb. Ik zit eraan te denken om hem mee te laten nemen door een kennis of te laten versturen, maar weet iemand hoe het dan zit met de garantie?
Nieuwe bios voor de 3810 versie 1.15
Volgens mij heb je 1 jaar international travelers warranty.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:41:
Bij Amazon kun je 1810tz voor 550$ omgerekend 370euro krijgen. Dit is ongeveer een verschil van 100euro vergeleken met de prijs in Nederland. Daarbij krijg je ook nog 320gb HDD ipv 160gb en 3gb ram ipv 2gb. Ik zit eraan te denken om hem mee te laten nemen door een kennis of te laten versturen, maar weet iemand hoe het dan zit met de garantie?
Mediamarkt wellicht. De rest niet.Thijsssss schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 01:48:
Weet iemand nog een winkel (liefst in Amsterdam) waar ik de 1810TZ kan zien en uitproberen? De meeste retailstores die missen het model in hun online aanbod
[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 18-11-2009 10:47 ]
Zou je kunnen kijken of het met de nieuwe bios mogelijk is om de graphics op 'integrated' te zetten? Ik vind de switchable graphics namelijk een beetje buggy, en met energy saver switched ie de hele tijd tussen de ati 4300 en de intel. Soms laat ie bovendien beide kaarten aan staan (duidelijk te zijn in energie verbruik). Met bios 1.08 (maar niet met 1.10 of 1.14) kan je eenvoudig de ati kaart helemaal uit zetten voor als je zeker wil zijn van een lange gebruiksduur. Bovendien wisselt ie dan niet van kaart als je hem wel/niet aan de oplader hebt.KL643 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:30:
Ik draaide op bios 1.14 en Win7 x64 Ultimate en kon gewoon switchen tussen de ATI en Intel. In het begin kreeg ik dat niet voor elkaar en kreeg ik blue screens. Uiteindelijk lag dat bij mij aan de nieuwste LAN driver (Atheros) welke door Win update wordt aangeboden. Ik heb deze verwijderd en sinds dien ondervind ik geen problemen meer. Zal zo even kijken of het mogelijk is om de bios setting te veranderen naar integrated.
Edit: Je kan gewoon kiezen in de Bios voor switchable/Discrete graphics. Ik heb het net even geprobeerd en geen problemen ondervonden.
Edit: Je kan gewoon kiezen in de Bios voor switchable/Discrete graphics. Ik heb het net even geprobeerd en geen problemen ondervonden.
[ Voor 13% gewijzigd door KL643 op 18-11-2009 13:54 ]
thanks, je kan dus kiezen tussen 'switchable' en 'discrete', en niet voor 'integrated'?KL643 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:30:
[...]
Bij mij werkten de switchable graphics in principe wel ok, maar als je vaak wisselt en tussendoor een paar keer op stand by gaat dan doet ie soms raar. En aangezien ik de 'discrete' (Ati) graphics meestal niet nodig heb zet ik hem dus net zo lief helemaal uit. Dat kan dus enkel in bios 1.08...
Klopt.Damsplaat schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:27thanks, je kan dus kiezen tussen 'swithchable' en 'discrete', en niet voor 'integrated'?
Omdat we het weer zonder release notes moeten doen:KL643 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:30:
Is er iets merkbaar veanderd ?
Kan mij verbeelden maar ik geloof dat mijn batterij het iets langer volhoudt. Voor de rest nog niet echt iets gezien/gemerkt.
Verwijderd
welk merk en type geheugen heb je erbij gezetwoekele schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:23:
Heb m'n 1810tz geupgrade naar 4GB, was appeltje-eitje.
Alleen windows zegt dat mn memory-score omlaag is gegaan nu. Dus single channel 2GB is sneller dan 4GB dual channel? Terwijl de bijgeplaatste stick alleen maar snellere timings heeft dan de al aanwezige. Dus daar kan het niet aan liggen. Maarja, ik zal die benchmark maar niet al te serieus nemen.
Moet ook maar eens switchen naar x64, er kan nu maar 2.9GB gebruikt worden.
ik heb overgens ook een 1810tz....
zal dan wel een fout zitten in 1.15 als die zo snel achter 1.15 uitgebracht is.mie9iel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 01:50:
nu ook een 1.17 BIOS voor de 3810
Ik heb de 3810T met GMA 4500MHD met windows Vista.
Vroeger sluite ik een VGA kabel eraan en binnen een paar seconden sprong het scherm over naar mijn monitor. Via windows update heb ik de drivers geupdate (dom dom dom) en nu doet die het niet meer. Ook functie + F5 doet het niet. Ik moet elke keer via de beeldscherminstellingen switchen tussen laptopscherm en externe monitor.
Ik heb opnieuw via Acer drivers geïnstalleerd en de bios geupgrade naar 1.17, maar het werkt nog steeds niet.
Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?
p.s In de bios staat de videomemory op 64MB, maar ik kan dit niet selecteren en veranderen
Vroeger sluite ik een VGA kabel eraan en binnen een paar seconden sprong het scherm over naar mijn monitor. Via windows update heb ik de drivers geupdate (dom dom dom) en nu doet die het niet meer. Ook functie + F5 doet het niet. Ik moet elke keer via de beeldscherminstellingen switchen tussen laptopscherm en externe monitor.
Ik heb opnieuw via Acer drivers geïnstalleerd en de bios geupgrade naar 1.17, maar het werkt nog steeds niet.
Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?
p.s In de bios staat de videomemory op 64MB, maar ik kan dit niet selecteren en veranderen
GoT, You have to love it!
Beste Tweakers, ik wil via het upgradeplan mijn Acer 3810T upgraden naar Windows 7.
Krijg ik dan echter een DVD van acer, of een usb stick, aangezien mijn laptop geen CD/DVD drive heeft?
Indien een DVD, hoe moet ik hem dan installeren? (Kan het ook zonder USB stick, bijv via externe HDD?)
Alvast zeer bedankt,
Niels
Krijg ik dan echter een DVD van acer, of een usb stick, aangezien mijn laptop geen CD/DVD drive heeft?
Indien een DVD, hoe moet ik hem dan installeren? (Kan het ook zonder USB stick, bijv via externe HDD?)
Alvast zeer bedankt,
Niels
En de ePower Management Applicatie is nu ook beschikbaar voor Windows 7. Samen met die nieuwe bios lijkt het er nu op dat 8 uur op de batterij in windows 7 weer mogelijk is.mie9iel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 01:50:
nu ook een 1.17 BIOS voor de 3810
Volgens mij krijg je gewoon een dvd. In het Windows 7 topic staat uitgelegd hoe je een Windows 7 bootable usb stick kunt maken.KillerX42 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:22:
Beste Tweakers, ik wil via het upgradeplan mijn Acer 3810T upgraden naar Windows 7.
Alvast zeer bedankt,
Niels
Is die 8 uur met of zonder Wifi aan? Mijn 3810T-944G32N haalt met Vista en de standaard instellingen (ePower Management aan dus) de 4 uur niet eens als Wifi aanstaat. Zet ik dit uit dan haalt die de 8 uur wel met gemak.OP13 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:26:
[...]
En de ePower Management Applicatie is nu ook beschikbaar voor Windows 7. Samen met die nieuwe bios lijkt het er nu op dat 8 uur op de batterij in windows 7 weer mogelijk is.
Iemand bovenstaande al geprobeerd met Windows 7 aangezien ik ook zeer snel op Windows 7 zal overstappen. Als ik dan wel de 8 uur haal met Wifi aan is het ook goed maar haalt die dit dan ook niet dan word het voor mij tijd om een RMA aan te vragen ben ik bang.
Mijn 3810T-944G32 haalt rond de 5 uur met wifi aan in Windows 7 bij normaal gebruik. 8 uur heb ik nog nooit gehaald en geloof ik eigenlijk ook niet zo. Tenzij je echt van alles uit gaat zitten schakelen en brightness op zo laag mogelijk gaat zetten, maar dat vind ik geen doen.
The devil is in the details.
Of ik echt 8 uur haal heb ik eigenlijk nog nooit getest. Maar nadat ik Windows 7 er op gezet had was de accu tijd duidelijk minder in vergelijking met vista. Nu met ePower manager komt de accu tijd weer overeen met zoals het in vista was.
Accu tijd is natuurlijk heel moeilijk te verglijken, niet iedereen doet precies het zelfde. 5 uur met wifi aan is makkelijk te halen met een beetje office en internet werk. Ik heb als ik op de accu werk brightness dan wel op zijn laagst.
Accu tijd is natuurlijk heel moeilijk te verglijken, niet iedereen doet precies het zelfde. 5 uur met wifi aan is makkelijk te halen met een beetje office en internet werk. Ik heb als ik op de accu werk brightness dan wel op zijn laagst.
Ik heb ook Vista en haal onder normale gebruik met wifi ruim 5,5 a 6 uur. 4 uur is heel weinig.Cade schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:44:
[...]
Is die 8 uur met of zonder Wifi aan? Mijn 3810T-944G32N haalt met Vista en de standaard instellingen (ePower Management aan dus) de 4 uur niet eens als Wifi aanstaat. Zet ik dit uit dan haalt die de 8 uur wel met gemak.
Iemand bovenstaande al geprobeerd met Windows 7 aangezien ik ook zeer snel op Windows 7 zal overstappen. Als ik dan wel de 8 uur haal met Wifi aan is het ook goed maar haalt die dit dan ook niet dan word het voor mij tijd om een RMA aan te vragen ben ik bang.
GoT, You have to love it!
Ik heb sinds woensdag de ultimate naast de premium draaien. Nu vraag ik mij af of er een trukje is de grijze iconen die bij het dimmen van de LED en de WiFi enz. te voorschijn komen ook op deze installatie krijg.
Onder welke driver horen die of welk programma?
Ik haal nu makkelijk 6 uur op mijn accu met win7
Dat noemt Acer de LaunchManagerDjCasemod schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:07:
Ik heb sinds woensdag de ultimate naast de premium draaien. Nu vraag ik mij af of er een trukje is de grijze iconen die bij het dimmen van de LED en de WiFi enz. te voorschijn komen ook op deze installatie krijg.
Verwijderd
Ik wil er ook 2gb bij laten zetten (1810tz). Bij 4launch adviseerde ze me de volgende:Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:15:
[...]
welk merk en type geheugen heb je erbij gezet,ik ben nog op zoek naar 2gb ram erbij,maar wil wel eerst weten welke met het bestaande geheugen goed samenwerkt. En werkt je 1810 goed op dat geheugen(geen BSOD ect).
ik heb overgens ook een 1810tz....
Kingston 1x2GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 (667mhz) = 43euro. Volgens 4launch zit hetzelfde type geheugen er standaard in. Je zou dus denken dat het hiermee goed moet samenwerken.
Maar de 1810TZ draait toch op een fsb van 800MHz, zou het geheugen dan ook niet op die snelheid kunnen draaien?
In m'n 3810T zit 800MHz DDR3, ik dacht dat dat ook in de 1810TZ zat. Op de acer site moet staan wat voor geheugen je hebt. Als je de exacte timings wilt weten kun je het gemakelijkst even met CPUz de SPD info van je geheugen uitlezen.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:14:
[...]
Ik wil er ook 2gb bij laten zetten (1810tz). Bij 4launch adviseerde ze me de volgende:
Kingston 1x2GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 (667mhz) = 43euro. Volgens 4launch zit hetzelfde type geheugen er standaard in. Je zou dus denken dat het hiermee goed moet samenwerken.
Verwijderd
Ik heb maandag een 1810TZ gekocht. Ik schrok me rot van de hoeveelheid bloatware.
Ik heb toen netjes al het overbodige gedeïnstalleerd op een aantal na.
zoals Epower Management die ik nog ken van mijn aspire 1694.
Echter kan ik de programma niet gebruiken. Power management is actief in het geheugen alleen krijg ik de grafische interface niet te zien.
Ik heb bij driver & support gezocht maar kon het niet vinden.
Ik heb als besturingsysteen Windows 7 home premium 64 bit.
Heeft iemand voor mij een link naar een werkende versie.
Kan het mogelijk zijn dat de interface niet te zien is omdat ik een ander applicatie van acer heb verwijderd?
alvast harstikke bedankt
Echter kan ik de programma niet gebruiken. Power management is actief in het geheugen alleen krijg ik de grafische interface niet te zien.
Kan het mogelijk zijn dat de interface niet te zien is omdat ik een ander applicatie van acer heb verwijderd?
alvast harstikke bedankt
Verwijderd
Ik lees op meerdere websites dat de 1810tz standaard DDR2 667mhz geheugen heeft. Het klopt dat de FSB processor 800mhz is, maar dat betekent niet dat het ingebouwde werkgeheugen zelf ook op 800mhz zit. Als je googled op 1810tz 667 vind je sites waarbij de specificatie van het geheugen ook vermeld wordt.mie9iel schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:32:
[...]
In m'n 3810T zit 800MHz DDR3, ik dacht dat dat ook in de 1810TZ zat. Op de acer site moet staan wat voor geheugen je hebt. Als je de exacte timings wilt weten kun je het gemakelijkst even met CPUz de SPD info van je geheugen uitlezen.
Overigens ben ik nog niet in het bezit van een 1810tz, dus misschien kan iemand die wel een 1810tz heeft nagaan welk geheugen er nu precies inzit? Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb een 1810TZ cpu-z geeft het volgende weer:
Slot #1 - leeg
Slot #2 - DDR2
2048MBytes
PC2-6400 (400MHz)
Elpida (manufacturer)
DRAM Freq.: 399MHz
Slot #1 - leeg
Slot #2 - DDR2
2048MBytes
PC2-6400 (400MHz)
Elpida (manufacturer)
DRAM Freq.: 399MHz
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 14:30 ]
Verwijderd
bedankt voor je tip,maar ik ben bang dat 4launch het verkeerd heeft er zijn zit DDR2-6400 en in van van elpida,azerty raadde mij dit geheugen aan trouwens:Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:14:
[...]
Ik wil er ook 2gb bij laten zetten (1810tz). Bij 4launch adviseerde ze me de volgende:
kingston 2gb KAC-MEMF/2G
Verwijderd
ik dacht precies hetzelfde,toen ik dat ding gebruikte,dacht ik,wat is ie traagggg,totdat ik zag wat voor rotzooi ermee geinstaleerd was,dus gelijk maar verwijdert,dat scheeld enorm!Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:38:
Ik heb maandag een 1810TZ gekocht. Ik schrok me rot van de hoeveelheid bloatware.
alvast harstikke bedankt
Zo, eindelijk m'n Windows 7 upgrade DVD's binnen van Acer. Voor wie het nog niet wist, hiermee kan je dus ook voor een clean install kiezen (wat ik altijd zou doen) i.p.v. Vista te upgraden naar 7. Ik ben echter tegen een probleempje aangelopen en ben benieuwd of meer mensen dit hebben. De "Autorun.exe" op de Acer driver DVD werkt bij mij niet. Volgens mij moet je een menu'tje krijgen als je je DVD in de drive doet of wanneer je dit bestand aanklikt maar bij mij gebeurt er dus niks. Het bestand heeft ook geen eigen icoontje. Ik ben bang dus dat mijn Acer Driver DVD niet goed gebrand, geperst of wat dan ook is.
Hebben meer mensen dit probleem met de driver DVD? Ik had de DVD al naar een image geript (vanwege eventuele leesproblemen door mijn drive) maar het bestandje is toch echt corrupt. Als er iemand is van wie de DVD wel naar behoren werkt zou diegene dan zo vriendelijk willen zijn om het autorun bestandje ergens te uploaden of te mailen naar me (paar KB groot)? Het is niet zozeer dat ik die DVD nou zo nodig heb (drivers zijn immers van de site te downloaden) maar ben gewoon benieuwd wat voor opties je hebt als de DVD wel gewoon opstart en het is dan wat makkelijker te bepalen wat je echt nodig hebt en wat bloatware is.
Alvast bedankt!
Hebben meer mensen dit probleem met de driver DVD? Ik had de DVD al naar een image geript (vanwege eventuele leesproblemen door mijn drive) maar het bestandje is toch echt corrupt. Als er iemand is van wie de DVD wel naar behoren werkt zou diegene dan zo vriendelijk willen zijn om het autorun bestandje ergens te uploaden of te mailen naar me (paar KB groot)? Het is niet zozeer dat ik die DVD nou zo nodig heb (drivers zijn immers van de site te downloaden) maar ben gewoon benieuwd wat voor opties je hebt als de DVD wel gewoon opstart en het is dan wat makkelijker te bepalen wat je echt nodig hebt en wat bloatware is.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb tijdens een zwaar saai 'stoffige' college een recovery uitgevoerd. (gekloot met services en een totaal niet meer functionerende wifi
... heey hoe anders kun je een nieuw besturingsysteem uitpluizen (vista overgeslagen)
Anyway
Het blijkt nu dus Epower management niet werkt. Athans zoals ik al eerder in een post zei, wel actief geen grafisch interface? Die hoord daar toch bij? Of is het gemerged met de standaard energie beheer grafiscvhe interface?
ik sta nog een beetje verlegen om een werkennde Epower management te wachten. IS er niet een gratis alternatief waarmee je profielen kan maken die ook de cpu snelheden kan aanpakken. (of gebeurd dit allemaal automatisch) zoveel vragen : $
Anyway
Het blijkt nu dus Epower management niet werkt. Athans zoals ik al eerder in een post zei, wel actief geen grafisch interface? Die hoord daar toch bij? Of is het gemerged met de standaard energie beheer grafiscvhe interface?
ik sta nog een beetje verlegen om een werkennde Epower management te wachten. IS er niet een gratis alternatief waarmee je profielen kan maken die ook de cpu snelheden kan aanpakken. (of gebeurd dit allemaal automatisch) zoveel vragen : $
Beste Tweakers,
Jammer genoeg moet ik mijn 3810T terugsturen naar Acer ivm de productiefout. Ik heb me aangemeld en ik heb een mailtje van UPS gekregen. Hierin staan allerlei links naar tickets en dergelijke. Ook staat er dat ik moet bellen om het pakketje op te halen, of het pakketje ergens heen te brengen. Er zijn echter nog wat onduidelijkheden bij mij.
- Hoe moet ik de laptop verpakken?
Gewoon in een oude doos doen? Hoe het beste te beschermen tijdens vervoer?
- Is het slim om de accu eruit te halen?
- Het servicepunt Eindhoven (dichtste bij voor mij..) ligt meer dan 100km van mij vandaan, kan ik gewoon gebruik maken van de ophaal dienst? En zijn hier kosten aan verbonden (die ik zal moeten betalen?)
- Hoe hebben jullie het gedaan in detail?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp,
mvg,
Niels
Jammer genoeg moet ik mijn 3810T terugsturen naar Acer ivm de productiefout. Ik heb me aangemeld en ik heb een mailtje van UPS gekregen. Hierin staan allerlei links naar tickets en dergelijke. Ook staat er dat ik moet bellen om het pakketje op te halen, of het pakketje ergens heen te brengen. Er zijn echter nog wat onduidelijkheden bij mij.
- Is het slim om de accu eruit te halen?
- Het servicepunt Eindhoven (dichtste bij voor mij..) ligt meer dan 100km van mij vandaan, kan ik gewoon gebruik maken van de ophaal dienst? En zijn hier kosten aan verbonden (die ik zal moeten betalen?)
- Hoe hebben jullie het gedaan in detail?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp,
mvg,
Niels
Ik had de oude verpakking nog liggen en heb hem daar dus in terug gestuurd. Heb je die niet meer, dan heeft je lokale supermarkt (of andere winkel) vast nog wel een passende doos. Als ik een dergelijk apparaat opstuur doe ik altijd proppen kranten aan de boven/onder/zijkanten zodat hij vrij komt van de wanden en als het ware in de doos zweeft.KillerX42 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:48:
Ik heb hem niet meegestuurd, puur de laptop in de doos gedaan. Het zal niet de eerste keer zijn als je hem retour krijgt zonder accu... Volgens mij wordt het door verschillende bedrijven zelfs aangeraden. Alles wat los zit aan het apparaat moet je dan niet opsturen, zodat er ook niets kwijt geraakt kan worden- Is het slim om de accu eruit te halen?
Je belt gewoon het nummer wat je gekregen hebt. Je krijgt dan UPS medewerker aan de lijn die je inplant om het pakketje op te halen. Als je 's ochtends belt, kan hij soms diezelfde dag nog opgehaald worden. Of er kosten aan zitten weet ik niet, maar het belletje duurt maar een paar minuten dus dat kost niet duur veel.- Het servicepunt Eindhoven (dichtste bij voor mij..) ligt meer dan 100km van mij vandaan, kan ik gewoon gebruik maken van de ophaal dienst? En zijn hier kosten aan verbonden (die ik zal moeten betalen?)
Zie bovenstaande uitleg, spreekt voor zich denk ik...- Hoe hebben jullie het gedaan in detail?
Ik ben misschien van plan om een 1810TZ (SU4100) aan te schaffen, maar ik twijfel nog een klein beetje.
Nu zit ik nog met een samsung NC10, een verbetering zal het zeker zijn, maar ik heb mijn twijfels over het afspelen van HD content.
Ik lees op fora/websites/... steeds tegenstrijdige berichten.
De ene zegt dat 720 & 1080p zeer vloeiend loopt, de andere zegt dan weer van niet
Youtube HD zou dan ook weer geen probleem zijn
Nu zit ik nog met een samsung NC10, een verbetering zal het zeker zijn, maar ik heb mijn twijfels over het afspelen van HD content.
De ene zegt dat 720 & 1080p zeer vloeiend loopt, de andere zegt dan weer van niet
Voor mijn 4810TG geldt:Den Deze schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:07:
Ik ben misschien van plan om een 1810TZ (SU4100) aan te schaffen, maar ik twijfel nog een klein beetje.
Youtube HD en 720p gaan vloeiend bij mij.
Qua 1080p is het stuivertje wisselen, maar ik doe het nu gewoon niet meer omdat ik het van te voren niet kan zien of het gaat.
Nou nog wat info van een 1810TZ (SU4100) gebruiker
Kan iemand mij een link geven van de Epower Managenent software voor de 1810TZ, Win 7 64bit.
Om de accu goed in te laten werken heb ik filmpjes afgespeeld om een paar keer te laten leeglopen
Youtube HD - vloeiend, geen problemen
720p avi MKV - vloeiend, geen problemen
1080p avi MKV - vloeiend, geen problemen
Alles draait vlotjes in windows 7, opstarten, afsluiten, browser openen,
Wel eerst al het BLOARWARE deïnstalleren, defragmenteren, services & opstart aanpassen.
dat scheelt enorm vooral door laleen al de bloatware te verwijderen is mijn opstart tijd gehalveerd.
behalve GAMEN maar dat is te verwijten aan de GMA 4500MHD.
Mijn eerste ervaring met windows 7 is dan ook goed bevallen.
Ik heb zelf ook een vraagje
Kan het flashen van een bios binnen windows 7 omgeving automatisch met een tooltje?
(je weet wel.. start app, klik op bios, systeem herstart, gaat bios flashen, restart.. klaar jeujj ipv allerlei vage manieren)
Ik heb nog niet zo lang de 1810TZ.Den Deze schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:07:
Om de accu goed in te laten werken heb ik filmpjes afgespeeld om een paar keer te laten leeglopen
Youtube HD - vloeiend, geen problemen
720p avi MKV - vloeiend, geen problemen
1080p avi MKV - vloeiend, geen problemen
Alles draait vlotjes in windows 7, opstarten, afsluiten, browser openen,
Wel eerst al het BLOARWARE deïnstalleren, defragmenteren, services & opstart aanpassen.
dat scheelt enorm vooral door laleen al de bloatware te verwijderen is mijn opstart tijd gehalveerd.
behalve GAMEN maar dat is te verwijten aan de GMA 4500MHD.
Mijn eerste ervaring met windows 7 is dan ook goed bevallen.
Ik heb zelf ook een vraagje
Kan het flashen van een bios binnen windows 7 omgeving automatisch met een tooltje?
(je weet wel.. start app, klik op bios, systeem herstart, gaat bios flashen, restart.. klaar jeujj ipv allerlei vage manieren)
[ Voor 6% gewijzigd door rusteloos op 26-11-2009 11:42 ]
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Nog even de nasleep over mijn kapotte timeline die ik inmiddels al twee maanden mis.
Heb dus een refund gekregen waar ik nog steeds op zit te wachten
...maakt niet zo veel uit omdat ik voor de asus ul30a ga met de 5600mah batterij en die is nog niet leverbaar.
Maar tot mijn verbazing sturen ze mijn kapotte(of gemaakte laptop) vandaag weer naar mij toe????
ik dus met aftersales gebeld blijkt dit een fout te zijn en moet ik het pakketje niet accepteren.
Maar het lonkt toch ook wel om hem wel te accepteren kan hem nog wel gebruiken zonder scherm door een extern beeldscherm aan te sluiten....gevaar is natuurlijk dat acer erachter komt en ik alsnog het bedrag moet terug betalen...hehe...wat zouden jullie doen?
Heb dus een refund gekregen waar ik nog steeds op zit te wachten
Maar tot mijn verbazing sturen ze mijn kapotte(of gemaakte laptop) vandaag weer naar mij toe????
ik dus met aftersales gebeld blijkt dit een fout te zijn en moet ik het pakketje niet accepteren.
Maar het lonkt toch ook wel om hem wel te accepteren kan hem nog wel gebruiken zonder scherm door een extern beeldscherm aan te sluiten....gevaar is natuurlijk dat acer erachter komt en ik alsnog het bedrag moet terug betalen...hehe...wat zouden jullie doen?
Mannen ik heb ook een 4810T, en deze is door het mislukken van een bios update al es gerepareerd. Nu zie ik dat er bios updates zijn maar heeft iemand enig idee wat de "(special edition 2009)" inhoud?
Wellicht dat die voor de Acer Aspire Timeline 4810TZ Special Edition geldt? Mocht dat zo zijn vind ik het wel raar dat ze daar onderscheidt in maken aangezien het als het goed is intern in vergelijking met de gewone 4810TZ dezelfde systemen zijn, lijkt me.The_Bleusbro schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:46:
Mannen ik heb ook een 4810T, en deze is door het mislukken van een bios update al es gerepareerd. Nu zie ik dat er bios updates zijn maar heeft iemand enig idee wat de "(special edition 2009)" inhoud?
1080p avi mkv H264 100% vd filmpjesDen Deze schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:07:
1080p wmv 100%
1080p flash zonder GPU acceleratie 90% vd filmpjes
1080p flash met '' 100%
De reden dat sommige denken dat het niet vloeiend loop komt door verkeerde instellingen/drivers.
Ik heb de "special edition 2009" vanochtend op mijn 4810T geïnstalleerd, maar merk er niets speciaals aan...The_Bleusbro schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:46:
Alleen het quick-boot scherm met het logo is (volgens mij) veranderd.
Ik zal nog even rebooten om te kijken of er iets bijzonders aan de hand is.
EDIT: vooralsnog alleen het logo dat veranderd is.
(het nieuwe bootlogo is

Weet eigenlijk niet wat er veranderd is, kon geen changelog vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door kishan4uall op 27-11-2009 03:58 ]
Verwijderd
Ik overweeg om voor een Acer Timeline 4810 te gaan.
Mijn doeleinden:
Wat is de beste keus? Of zie ik bepaalde zaken over het hoofd?
Alvast bedankt!
Mijn doeleinden:
- Licht, en klein. 14 Inch voldoet voor mij hieraan
- Films afspelen (ook HD content)
- Muziek
- Office
- Internet
- Af en toe misschien een iets wat zwaarder programma
- Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN
- Acer Aspire Timeline 4810TZ-413G25MN
Wat is de beste keus? Of zie ik bepaalde zaken over het hoofd?
Alvast bedankt!
Ja kan, gewoon de laatste BIOS downloaden en uitpakken. Dat bestandje runnen in win7 en je BIOS is geupgraded.[b]rusteloos schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:39:
Verwijderd
Kan iemand mij een download link geven van Epower Management voor de 1810TZ met Win7 64bit HP.
De vooraf geïnstalleerde versie heeft geen grafische weergave.
Bij voorbaat dank,
Bij voorbaat dank,
Ik ben van een netbook (N280, 2GB, XP) overgestapt naar een Amerikaanse versie van een 1810TZ (SU4100, 3GB, 320GB, Win7-64bit), kort samengevat: WAUW! Een zeer compacte bijna-netbook waar je daadwerkelijk ook iets op kunt draaien, iets kunt multitasken... veel veel veel veel veel beter werkbaar dan een netbook. Toetsenbord is een wereld van verschil, hier kun je gewoon op werken zonder meteen kramp in je handen en polsen te krijgen. Ook het scherm is een verademing, ik had 1366x768 op 10.1", dat deed na enkele uren echt pijn aan de ogen, met 11.6" is het prima vol te houden.Den Deze schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:07:
Qua HD-playback: heb wat 720p geprobeerd, gaat prima. 1080p heb ik nog niet geprobeerd, zal wellicht ook afhankelijk zijn van de bitrate.
Epower management heeft geen gui, in geen enkel besturingssysteem.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:50:
Kan iemand mij een download link geven van Epower Management voor de 1810TZ met Win7 64bit HP.
Bij voorbaat dank,
Verwijderd
Ben sinds zaterdag ook de eigenaar van een 1810tz. (Via Informatique: Win7 HP 64-bit , 2GB, DDR2 PC5300 667 MHz)
Mooi slank apparaat en tot nu toe werkt alles naar behoren. Met een aanvullende verzekering en Acer sleeve hopelijk goed voor wat uurtjes treinwerk.
Met een beetje googlelen lees je de ervaringen van anderen en daar komt de term bloatware vaak voorbij.
Als computerleek zijn een aantal programma's gemakkelijk te herkennen als troep (en dus te verwijderen), maar ik weet zeker dat ik dingen oversla.
Kan iemand wellicht een lijstje maken van programma's die er zeker af kunnen?
En van de opstartservices die je prima kan uitschakelen?
Een cleane reinstall van Win7 durf ik als leek niet aan...:(
Mooi slank apparaat en tot nu toe werkt alles naar behoren. Met een aanvullende verzekering en Acer sleeve hopelijk goed voor wat uurtjes treinwerk.
Met een beetje googlelen lees je de ervaringen van anderen en daar komt de term bloatware vaak voorbij.
Als computerleek zijn een aantal programma's gemakkelijk te herkennen als troep (en dus te verwijderen), maar ik weet zeker dat ik dingen oversla.
Ik ben zeer geïnteresseerd in de 1810TZ, maar ik vind de hoeveelheid geheugen niet bepaald ruim. Is het mogelijk om geheugen simpel zelf erbij te prikken zonder dat je de garantie verliest?
Ik zelf heb alle demo applicaties, zoals office, mcafee en de acer games, eraf gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:32:
Ben sinds zaterdag ook de eigenaar van een 1810tz. (Via Informatique: Win7 HP 64-bit , 2GB, DDR2 PC5300 667 MHz)
Hierna start hij binnen 35 seconden op.
Ter vergelijking, een clean install vanaf een ssd start binnen 25 seconden op.
35 seconden vindt ik acceptabel voor deze machine.
Verwijderd
ohw..bummerDamsplaat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:01:
[...]
Epower management heeft geen gui, in geen enkel besturingssysteem.
Ik heb een laptop van +5 jaar oud van acer met ePower Management wat wel een eigen interface bevatte. Je kon makkelijk profielen aanmaken met niet alleen energie opties maar ook de frequentie van de cpu bepalen. Achja dan moet er maar vanuit gaan dat win7 en intel goed met power management weten om te gaan.
Wat doet epower management dan nog wel?
*BUMP*
Niemand anders met dit probleem of die me aan dat autorun bestandje kan helpen?
Cade schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:38:
Zo, eindelijk m'n Windows 7 upgrade DVD's binnen van Acer. Voor wie het nog niet wist, hiermee kan je dus ook voor een clean install kiezen (wat ik altijd zou doen) i.p.v. Vista te upgraden naar 7. Ik ben echter tegen een probleempje aangelopen en ben benieuwd of meer mensen dit hebben. De "Autorun.exe" op de Acer driver DVD werkt bij mij niet. Volgens mij moet je een menu'tje krijgen als je je DVD in de drive doet of wanneer je dit bestand aanklikt maar bij mij gebeurt er dus niks. Het bestand heeft ook geen eigen icoontje. Ik ben bang dus dat mijn Acer Driver DVD niet goed gebrand, geperst of wat dan ook is.
Alvast bedankt!
Weet iemand een winkel in Rotterdam of Amsterdam die de Acer 1810TZ heeft staan? Ik wil hem toch een keer aanraken voordat ik hem bestel
Ik denk toch dat je het best even Customer Care van Acer moet opbellen. https://customercare.acer...rcare/Default.aspx?CID=BECade schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:48:
*BUMP*
[...]
Je kan hier ook beter om een iso vragen dan een enkele bestand, wie weet wat er nog meer mis is.
Heb je btw verzendkosten moeten betalen voor een upgrade?
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Goed, ik heb nu sins maandag een 1810tz en ben er super tevreden mee 
De batterijduur zoals geadverteerd klopt redelijk en ook onder linux haal ik dat er wel ongeveer uit (met tweaks).
Ook de performance is fijn, Office 2010 beta opstarten duurt even maar verder werkt het goed.
Nu wil ik eigenlijk de keys omwisselen om Colemak te leren, maar de keys lijken vrij goed vast te zitten en ik wil het niet stuk maken. Heeft iemand ze los gekregen?
De batterijduur zoals geadverteerd klopt redelijk en ook onder linux haal ik dat er wel ongeveer uit (met tweaks).
Ook de performance is fijn, Office 2010 beta opstarten duurt even maar verder werkt het goed.
Nu wil ik eigenlijk de keys omwisselen om Colemak te leren, maar de keys lijken vrij goed vast te zitten en ik wil het niet stuk maken. Heeft iemand ze los gekregen?
Wooooooot!
Dinsdag mijn laptop teruggestuurd naar Acer voor de terughaalactie van de 3810T..
Vandaag (vrijdag) al weer terug!
In perfecte staat, geen krasjes bijgekomen, niets veranderd wat niet veranderd hoort te zijn!
Daarnaast de originele verpakking weer gebruikt voor de verzending naar mij, inclusief extra vulsel door middel van flink wat roze kussentjes. Kortom: super service van Acer, en dat zo vlak voor de feestdagen.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik de laptop weken kwijt zou zijn, maar niets is minder waar.
Toch de goede keuze gemaakt door voor een Acer laptop te gaan dan
Dinsdag mijn laptop teruggestuurd naar Acer voor de terughaalactie van de 3810T..
Vandaag (vrijdag) al weer terug!
In perfecte staat, geen krasjes bijgekomen, niets veranderd wat niet veranderd hoort te zijn!
Daarnaast de originele verpakking weer gebruikt voor de verzending naar mij, inclusief extra vulsel door middel van flink wat roze kussentjes. Kortom: super service van Acer, en dat zo vlak voor de feestdagen.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik de laptop weken kwijt zou zijn, maar niets is minder waar.
Toch de goede keuze gemaakt door voor een Acer laptop te gaan dan
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik ervaar een probleem met mijn 4810TG win7. bios 2.31
Het probleem komt het meest wanneer:
de laptop in de sleep of hibrernate stand word gezet met de voeding eraan.
waarna de voedingskabel word verwijderd en het systeem word aangezet
dan blijft het scherm donker, PC draait wel (inlog geluiden), maar video kaarten doen het niet.
Je moet dan doormiddel van de aan/uit de PC herstarten en dan werkt het scherm weer naar behoren.
Ik heb het idee dat, de switchable graphics dus moeilijk doet. want in bepaalde gevallen wil die ook niet meer switchen tussen de intel/ATI, hoewel dat wel eens verklaart kan worden waneer meerdere gebruikers zijn ingelogt
Maar hebben meer mensen hier last van, en is dit een software of hardware bug?
keywords: bug, ATI 4330, intel, 4810TG, beeldscherm, donker, defect
Ik ervaar een probleem met mijn 4810TG win7. bios 2.31
Het probleem komt het meest wanneer:
de laptop in de sleep of hibrernate stand word gezet met de voeding eraan.
waarna de voedingskabel word verwijderd en het systeem word aangezet
dan blijft het scherm donker, PC draait wel (inlog geluiden), maar video kaarten doen het niet.
Je moet dan doormiddel van de aan/uit de PC herstarten en dan werkt het scherm weer naar behoren.
Ik heb het idee dat, de switchable graphics dus moeilijk doet. want in bepaalde gevallen wil die ook niet meer switchen tussen de intel/ATI, hoewel dat wel eens verklaart kan worden waneer meerdere gebruikers zijn ingelogt
Maar hebben meer mensen hier last van, en is dit een software of hardware bug?
keywords: bug, ATI 4330, intel, 4810TG, beeldscherm, donker, defect
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 09:38 ]
Ik draai Batterybar Version 3.3.1 op m'n 1810TZ maar het valt me op dat deze nogal pessimistisch is wat accuduur betreft t.o.v. de schatting van Win7 zelf. Bijvoorbeeld nu: Batterybar zegt nog 2uur28min tegaan, Win7 zegt 6uur11min tegaan. Full lifetime is volgens Batterybar 4uur41min, lijkt me nogal aan de korte kant.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Meet het eens op en kijk welke schatting er het dichts bij in de buurt zit?catchingfire schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:33:
Ik draai Batterybar Version 3.3.1 op m'n 1810TZ maar het valt me op dat deze nogal pessimistisch is wat accuduur betreft t.o.v. de schatting van Win7 zelf. Bijvoorbeeld nu: Batterybar zegt nog 2uur28min tegaan, Win7 zegt 6uur11min tegaan. Full lifetime is volgens Batterybar 4uur41min, lijkt me nogal aan de korte kant.
BatteryBar geeft sinds laatste updates inderdaad nogal wat minder tijd aan dan voorheen, ik gebruik het meer voor de percentage dan voor de tijd die over is, want dat is toch niet volledig accuraat
The devil is in the details.
ja dat heb ik ook, enigzins tegenvallend inderdaad. Ik heb ook RMclock geinstalleerd, en daar krijg ik weer een andere schatting (nog positiever dan de win7 schatting)...catchingfire schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:33: