waar onder zou het dan moeten staan?
Ik zie nu de de laptop het niet heeft, erg jammer. ik denk dat ik hem terug stuur, dat kan toch als ik Windows etc.. al heb geïnstalleerd. ga ik direct voor de duo core versie die nu 20 euro goedkoper is dan de single core met 4330
edit:
Sorry, dubbel
Sorry, dubbel
[ Voor 5% gewijzigd door Roobje op 17-09-2009 00:34 ]
Zet even de factory image terug met de Acer eRecovery tool. Wel zo netjes.robertvansloten schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:19:
Ik zie nu de de laptop het niet heeft, erg jammer. ik denk dat ik hem terug stuur, dat kan toch als ik Windows etc.. al heb geïnstalleerd. ga ik direct voor de duo core versie die nu 20 euro goedkoper is dan de single core met 4330
ik heb nog niks gedaan met de recovery tool, ik kan gewoon Windows herstellen zonder cd/dvd door in het programma volledige systeem herstel te doen?
[ Voor 42% gewijzigd door Roobje op 17-09-2009 09:58 ]
Anoniem: 221070
Mediamarkt RijswijkAnoniem: 76396 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:51:
[...]
Dat vermoeden had ik al. De prijzen op die site zijn te mooi om waar te zijn.
Ik ben vandaag naar de Mediamarkt Den Haag en Zoetermeer geweest. Beide hadden de 1810 niet als showmodel staan. Voordat ik tot aankoop overga wil ik hem toch eerst in mijn handen vastgehouden hebben. Weet iemand waar ik dit model kan uitproberen in de regio Den Haag?
Anoniem: 221070
Bluetooth Devicesrobertvansloten schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:57:
[...]
waar onder zou het dan moeten staan?
Oke,staat er niet tussen:S ik heb de pricewacht pagina maar even aangepast
Moet je BT wel activated zijn, ander staat die er inderdaad niet tussen =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hallo,
Zit er aan te denken om een Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN te kopen, maar ik vraag me af of die wel goed genoeg is voor wat ik wil. Ik ga hem vooral gebruiken voor werken met Solidworks en Photoshop, maar ook af en toe een spelletje zoals GTA San Andreas of C&C: Generals doe ik ook wel eens. Daarnaast het gewone internet/muziek luisteren/af en toe youtube filmpje. Of is het misschien toch slimmer om voor de 5810T met SU9400 processor en de Radeon HD4330 kaart te gaan?
Alvast bedankt
Zit er aan te denken om een Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN te kopen, maar ik vraag me af of die wel goed genoeg is voor wat ik wil. Ik ga hem vooral gebruiken voor werken met Solidworks en Photoshop, maar ook af en toe een spelletje zoals GTA San Andreas of C&C: Generals doe ik ook wel eens. Daarnaast het gewone internet/muziek luisteren/af en toe youtube filmpje. Of is het misschien toch slimmer om voor de 5810T met SU9400 processor en de Radeon HD4330 kaart te gaan?
Alvast bedankt
XBL: Sgt Rik NL
dan krijg ik een bluetooth teken met een rood rondje met een kruis er inKL643 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:48:
Fn toets + F3 voor BT aan/uit
dan heb je dus wel bluetooth anders kan je hem niet uitzettenrobertvansloten schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:32:
[...]
dan krijg ik een bluetooth teken met een rood rondje met een kruis er in
Klopt het dat de Vista battery indicator niet altijd klopt? Ik heb mijn 3810TG net, maar na een full charge geeft hij toch echt maar 5:30 aan. Als ik WiFi uitzet komt daar ongeveer nog een uur bij, maar meer dan 6:30 heb ik nog niet gezien. Ook de Vista power plans veranderen doet weinig anders dan de Acer power saving modus. Meer dan 6 uur is heel leuk hoor, maar ik lees anderen die 8 tot 11 uur halen
Mijn 1810T (die heeft ook SU3500) draait Solidworks en Photoshop prima. Pas als je enorm complexe modellen of grote pixelspandoeken wil gaan maken zul je je gaan irriteren.. voor schoolwerk voldoet het in ieder geval meer dan goed. Youtube draait ook probleemloos.Rik027 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:24:
Hallo,
Alvast bedankt
Qua spellen heb ik atm TOCA 3 en Garry's Mod soepel (50+ fps) draaiend. GTASA zou ook prima moeten werken, die heeft niet zo'n zwaar systeem nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door heinj op 17-09-2009 22:23 ]
nee dat is anders, als ik bijvoorbeeld mijn geluid uit zet via mijn toetsenbord dan krijg je een luidspreker met een niet parkerenNIB0R schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:11:
[...]
dan heb je dus wel bluetooth anders kan je hem niet uitzetten
Dan heb je idd geen bluetooth, bij mij zit het knopje er ook maar die doet dus niks anders dan dat bluetooth-uit-icoontje oproepen..
Ik heb net de 4810TG (354G32Mn) gekocht. Normaal doe ik iets meer research op o.a. tweakers, maar ik had 'm hard nodig en de pricewatch gaf aan dat de prijs bij de MM niet eens slecht was (699). Mijn eerste indruk: echt perfect ding, precies wat ik nodig heb. Lekker licht, toetsenbord typt erg lekker, klein, goed scherm (al mag van mij de resolutie nog wat hoger). Kortom, goede keuze
. Toch wat vraagjes, hoop dat iemand me kan helpen.
Dankzij dit forum kom ik erachter dat de G voor de ATI adapter staat, die heb ik alleen niet echt nodig. Aangezien ik de vista setup geskipped heb en gelijk win7 erop gezet, weet iemand hoe ik die ATI adapter kan uitzetten? In de bios al gekeken maar kan het niet vinden. Ik heb de originele drivers van Acer geinstalleerd en het epower management maar kan geen instelling vinden.
Ik wil die ATI kaart uitzetten om power te besparen. Ik weet niet wat de andere ervaringen zijn, maar ik haal net aan 3-4 uur op een accu lading. Dan ben ik wel actief aan het werk, bijna vol continue. Maar toch had ik meer verwacht. Mijn oude Lenovo houd dat ook met gemak vol. Ik neem aan dat dit komt omdat ik nog niet de juiste zaken ingesteld heb, dus ga eens verder graven.
Verder was ik even vergeten dat ik BT nodig heb
, dat lijkt er niet in te zitten (het BT toetsje kan BT alleen uitzetten, niet aan). Nu zag ik via ebay een module voor 15 Euro. Heeft iemand hier ervaring mee met inbouwen?
Daarnaast heb ik win7 32 bits geinstalleerd en de laptop heeft 4Gb. Nu zie ik wisselende berichten, de ene zegt dat win7 32 bits wel 4Gb aan kan terwijl de andere weer zegt dat het niet kan. Ik zie slechts 2,93 addressable memory, maar dat kan komen omdat de 2 video kaarten geheugen ervan halen. In de BIOS staat dat er 512Kb gebruikt wordt, maar ik kan dat niet wijzigen. Moet ik toch 64bits installeren om de volledige 4Gb aan te sturen?
Dankzij dit forum kom ik erachter dat de G voor de ATI adapter staat, die heb ik alleen niet echt nodig. Aangezien ik de vista setup geskipped heb en gelijk win7 erop gezet, weet iemand hoe ik die ATI adapter kan uitzetten? In de bios al gekeken maar kan het niet vinden. Ik heb de originele drivers van Acer geinstalleerd en het epower management maar kan geen instelling vinden.
Ik wil die ATI kaart uitzetten om power te besparen. Ik weet niet wat de andere ervaringen zijn, maar ik haal net aan 3-4 uur op een accu lading. Dan ben ik wel actief aan het werk, bijna vol continue. Maar toch had ik meer verwacht. Mijn oude Lenovo houd dat ook met gemak vol. Ik neem aan dat dit komt omdat ik nog niet de juiste zaken ingesteld heb, dus ga eens verder graven.
Verder was ik even vergeten dat ik BT nodig heb

Daarnaast heb ik win7 32 bits geinstalleerd en de laptop heeft 4Gb. Nu zie ik wisselende berichten, de ene zegt dat win7 32 bits wel 4Gb aan kan terwijl de andere weer zegt dat het niet kan. Ik zie slechts 2,93 addressable memory, maar dat kan komen omdat de 2 video kaarten geheugen ervan halen. In de BIOS staat dat er 512Kb gebruikt wordt, maar ik kan dat niet wijzigen. Moet ik toch 64bits installeren om de volledige 4Gb aan te sturen?
Je zou ook een bluethooth usb dongle van deal extreme kunnen bestellen voor 2 dollarwildcheese schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:06:
Verder was ik even vergeten dat ik BT nodig heb, dat lijkt er niet in te zitten (het BT toetsje kan BT alleen uitzetten, niet aan). Nu zag ik via ebay een module voor 15 Euro. Heeft iemand hier ervaring mee met inbouwen?
Als je BT uit kan zetten dan moet het natuurlijk wel eerst aanstaan
4810TG heeft écht wel Bluetooth hoor, je zal wel scheef zitten kijken ofzo (of de drivers niet goed geïnstalleerd hebben).
En met 4GB geheugen moet je inderdaad 64bit installeren wil je alles gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 18-09-2009 11:34 ]
The devil is in the details.
Bedankt voor de antwoorden 

En bedankt voor de 4Gb vraag - ga ik idd maar 64bits installeren. Kzag dat Acer voor Win7 ook alleen maar 64 bits drivers aanbiedt. Dus dat komt goed uit.
Dat kan, en die heb ik al, maar ik wil zoveel als mogelijk ingebouwd hebbensouljah1h schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:32:
Je zou ook een bluethooth usb dongle van deal extreme kunnen bestellen voor 2 dollar
Ik heb gekeken bij de device manager, maar er zit echt geen BT in. Ik heb alsnog geprobeerd om de acer BT driver te installeren, en die geeft aan dat er geen BT inzit of uitstaat. Dus nu als het erin zit, moet ik 'm aan kunnen zetten... Ga nog even zoeken.Mute schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:33:
Als je BT uit kan zetten dan moet het natuurlijk wel eerst aanstaan4810TG heeft écht wel Bluetooth hoor, je zal wel scheef zitten kijken ofzo (of de drivers niet goed geïnstalleerd hebben).
En bedankt voor de 4Gb vraag - ga ik idd maar 64bits installeren. Kzag dat Acer voor Win7 ook alleen maar 64 bits drivers aanbiedt. Dus dat komt goed uit.
Ik wil dat die 13,3inch met grafische kaart eens wat zak in prijs (met SU9400)
scheelt gewoon 215 euro met de non videokaart...
je bedoeld met de 4330, dat vind ik ook jammer, heb nu 3 dagen de core 2 solo met 4330, ga voor de core 2 duo met intel graka, daar ga ik dus op achteruit, 4Launch wil dat ik mijn laptop verzegeld in de doos verstuur, dat hoeft toch niet volgens de wet koop op afstandpeakaboo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:06:
Ik wil dat die 13,3inch met grafische kaart eens wat zak in prijs (met SU9400)scheelt gewoon 215 euro met de non videokaart...
Iemand misschien de 3810T bij 4launch besteld voor 599,-
Zou graag willen weten of er wel of niet 3G inzit zoals bij elke andere winkel wel netjes op de productpagina staat evenals bij acer.nl
Misschien dat ze non NL spec apparaten verkopen zonder 3G? Een telefoontje naar hun (dure!) klantenservice gaf geen uitsluitsel.
Zou graag willen weten of er wel of niet 3G inzit zoals bij elke andere winkel wel netjes op de productpagina staat evenals bij acer.nl
Misschien dat ze non NL spec apparaten verkopen zonder 3G? Een telefoontje naar hun (dure!) klantenservice gaf geen uitsluitsel.
ik denk het niet, want in die met 3G zit een 4330 en in die van 599 zit een intel. ik denk dat ze de voorraad van acer leeg verkopenTWeaKLeGeND schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:08:
Iemand misschien de 3810T bij 4launch besteld voor 599,-
Goed, heb een Acer Aspire Timeline 3810TG-354G32N voor mijn vriendin besteld. Direct uit de doos Windows 7 erop geïnstalleerd. Maar hoe switch je in Windows tussen de verschillende GPU? Hij lijkt te ATI drivers niet te pakken, maar kan ook liggen omdat deze niet is geactiveerd.
En werkt onder XP alle hardware? Anders overweeg ik die misschien... Verder zijn de online fora's niet echt duidelijk voor exemplaren met ATI GPU.
En werkt onder XP alle hardware? Anders overweeg ik die misschien... Verder zijn de online fora's niet echt duidelijk voor exemplaren met ATI GPU.
En nog steeds nergens 1810TZ's te vinden joh... Wil die prijzen even weten ver vergelijking met die van de 1810T's! De ideale netbook voor mij is er niet (of kost 1800,-) dus misschien maar gaan voor een 'goedkope'
Acer als gulden middenweg.. Pimp ik 'm zelf wel tot iets moois..
De 1810T is nog zo'n 450,- zou leuk zijn als die cheaper wordt als de TZ op de markt komt...
Acer als gulden middenweg.. Pimp ik 'm zelf wel tot iets moois..
De 1810T is nog zo'n 450,- zou leuk zijn als die cheaper wordt als de TZ op de markt komt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kan alleen in de BIOS, voorlopig.Don3k schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:35:
Maar hoe switch je in Windows tussen de verschillende GPU?
en waar dan in het bios? Ik zie alleen iets bij main waar een "switchable graphic" optie zit met als opties discrete of switchable. Lijkt me niet dat dit het is?
Probeer het eenswildcheese schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:10:
[...]
en waar dan in het bios? Ik zie alleen iets bij main waar een "switchable graphic" optie zit met als opties discrete of switchable. Lijkt me niet dat dit het is?
een kerel op NBR heeft 'm stabiel draaien op 1.75Ghz en ook 1.86Ghz.CLB schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:58:
http://forum.notebookrevi...php?p=5326742#post5326742Half-Life 2 benchmarks
3GB stock speed 1024x768 max quality: 20.9fps
2GB 1.63GHz 1024x768 max quality: 24.2fps
Edit:
2GB 1.70GHz 1024x768 max quality: 25.2fps
2GB 1.75GHz 1024x768 max quality: 26.0fps
I'll order 2x2GB 800MHz dual channel RAM today. Can't wait to see the difference
Maar dan moet je wel dit doen (ik begrijp er niets van)
Basically its just simply removing R146 and connecting pin11 of the clock generator to ground via 10k resistor. Lifting just one leg of R146 saves some work, though.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 19-09-2009 12:03 ]
weet je zeker dat je alle opties hebt geprobeerd? er zou ook 'integrated' bij moeten staan namelijk. Overigens is het idle energieverbruik van de Ati helemaal niet zo hoog denk ik. Ik heb een heel klein beetje zitten testen, en (tot mijn verbazing) geeft de batterij indicator van windows ongeveer eenzelfde gebruiksduur aan met de Ati als met de Intel kaartwildcheese schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:03:
[...]
ok, heel cryptisch van acer maar goed, had ik ook maar de manual moeten lezen ..heb het geprobeerd: op discrete ziet win alleen de ATI kaart. Op switchable ziet ie de intel kaart en de ATI (al heeft de ATI een uitroepteken erbij staan). Ik wil juist dat de ATI helemaal uitstaat om power te besparen, maar dat lijkt niet te kunnen. Soldeerbout maar ?
Ahja okee, naja hoger is beter natuurlijk.. De Core Solo snelheid zal zelfs wel volstaan pour moi denk..Philflow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:51:
een kerel op NBR heeft 'm stabiel draaien op 1.75Ghz en ook 1.86Ghz.
Ik zit te denken om een 1810T aan te schaffen. Ik heb hem nodig voor school, dus het is wel noodzaak dat ik hem dan binnen een maand heb. Maar nu lees ik hier dat de 1810TZ binnenkort verschijnt. Die heeft natuurlijk mijn voorkeur, heeft iemand een idee wanneer hij ongeveer zou kunnen verschijnen? En is het het wachten waard? Mijn budget zit tussen de 400~600 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door KirovAir op 19-09-2009 22:18 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
22 October.Darkmystery schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:57:
heeft iemand een idee wanneer hij ongeveer zou kunnen verschijnen?
Ligt eraan wat jij ermee wil gaan doen. Ik zou zelf in ieder geval wachten. HP DM1 en Asus U20L komen ook dan uit.En is het het wachten waard? Mijn budget zit tussen de 400~600 euro.
De prijs van de 3810T met su9400 voor 599 bij 4launch klopt toch. Krijg net een mailtje met aanbiedingen van 4launch binnen!
grrr plaatjes ... hier zijn gewoon de links
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023189.jpg
Ik heb m'n 3810T al meer dan een maand, de hoogste tijd om 'm eens open te schroeven.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023197.jpg
Onder het toetsenbord vind je 2 sloten. In 1 zit al de wlan kaart, in de ander zal bij de 3810TG wel de ati kaart zitten.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023196.jpg
Tussen de USB poorten en kaartlezer zit een extra SATA aansluiting voor een half lange SSD (neem ik aan). Bluetooth zit links van de kaartlezer. De rest spreekt wel voor zich.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023191.jpg
De onderkant van het moederbord
En dan vond ik nog dit.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023193x400.jpg
Wie weet wat je hier in kan steken? De sleuf zit achter de batterij verstopt.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023199x400.jpg
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023189.jpg
Ik heb m'n 3810T al meer dan een maand, de hoogste tijd om 'm eens open te schroeven.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023197.jpg
Onder het toetsenbord vind je 2 sloten. In 1 zit al de wlan kaart, in de ander zal bij de 3810TG wel de ati kaart zitten.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023196.jpg
Tussen de USB poorten en kaartlezer zit een extra SATA aansluiting voor een half lange SSD (neem ik aan). Bluetooth zit links van de kaartlezer. De rest spreekt wel voor zich.
http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023191.jpg
De onderkant van het moederbord
En dan vond ik nog dit.
[ Voor 184% gewijzigd door mie9iel op 20-09-2009 13:32 ]
simkaart lezermie9iel schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:05:
En dan vond ik nog dit.
zal die ook in de 3810TG passen? ik heb ook BT nodig en niet in mijn laptop zitten, want dat zou ik erg handig vindenwildcheese schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:06:
Verder was ik even vergeten dat ik BT nodig heb, dat lijkt er niet in te zitten (het BT toetsje kan BT alleen uitzetten, niet aan). Nu zag ik via ebay een module voor 15 Euro. Heeft iemand hier ervaring mee met inbouwen?
[ Voor 46% gewijzigd door Roobje op 20-09-2009 13:49 ]
sorry dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door Roobje op 20-09-2009 13:49 ]
kan ik als ik nu windows 7 ultimate of windows 7 van technet installeer later gewoon downgrade naar de windows 7 HP die ik van acer ontvang?
Dat dacht ik in 1ste instantie ook maar de contacktpunten komen niet overeen.
oke dan weet ik het ook niet, maar verlies je je garantie niet als je de laptop openschroeft? in wil namelijk een bt adapter er in bouwenmie9iel schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:35:
[...]
Ugh, mijn 3810TG944G50M mag ik al terugbrengen na een maand amper gebruikt te hebben, LED backlight wilt niet meer werken
.
Even een totaal andere vraag tussendoor; ik ben met RMClock op mn 1810T aan het prutsen om de processor te undervolten. Het viel mij op dat in het monitoring gedeelte de CPU load altijd rond de 70% schommelt, terwijl de OS load maar 0-2% is. Ook blijft de snelheid altijd op 1.4Ghz hangen, terwijl er 'niks' in de background draait.. waarom is dat? Gewoon een foutje in RMClock?
Vast wel, maar hoef je ze niet te vertellenrobertvansloten schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:51:
[...]
oke dan weet ik het ook niet, maar verlies je je garantie niet als je de laptop openschroeft? in wil namelijk een bt adapter er in bouwen
Oh ja, een Acer mannetje had bij de assemblage van mijn timeline al zoveel kruisjes van de schroeven verneukt, dat je gerust zonder blozen kan zeggen dat je 'm nooit hebt open gemaakt.

maar als ik er een BT module inbouw kan je het moeilijk ontkennenmie9iel schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:14:
[...]
Oh ja, een Acer mannetje had bij de assemblage van mijn timeline al zoveel kruisjes van de schroeven verneukt, dat je gerust zonder blozen kan zeggen dat je 'm nooit hebt open gemaakt.
ik lees hier op het forum dat jullie 8+ uur halen op de accu, ik heb de 3810tg met u3500 en ik haal maar 4,5 uur in windows 7? wat ik ook raar vind is dat soms de fan een paar minuten aangaat en dan weer uit zijn er meer mensen die dit hebben?
van de ebay leverancier van de BT module heb ik een handleiding gekregen:
LINK BT handleiding unrar password 230375993313
Lijkt me vrij complex, heeft iemand al ervaring met het open maken van de lap?
[ Voor 5% gewijzigd door wildcheese op 21-09-2009 08:54 ]
Valt wel mee, het enige wat aan te raden is om alle onderdelen op een grote tafel neer te leggen en alle schroefjes in glaasjes/bakjes netjes te doen. Als je voorzichtig bent dan is dit niet zo moeilijk. Laptops zitten nou eenmaal wat subtieler in elkaar.wildcheese schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:52:
van de ebay leverancier van de BT module heb ik een handleiding gekregen:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
welke software regelt de FN toetsen, ik wil nl. de multimedia knoppen gebruiken onder winamp, kan dat?
Heeft er al iemand ervaring met één van de laptops uit de Timeline serie i.c.m. een SSD?
Waar moet je op letten bij aanschaf? Grootte? Welke merken geven problemen?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ik heb er geen ervaring mee maar Timeline is gewoon een standaard Intel platform, waardoor gangbare 2.5" SATA SSDs van 9.5mm normaal zullen werken.SpeedingWilly schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:09:
Heeft er al iemand ervaring met één van de laptops uit de Timeline serie i.c.m. een SSD?
OCZ Vertex en Summit zijn prima, Intel Gen 2 80GB is een van de beste. De beste prijs/prestatie is waarschijnlijk Crucial M225.
Edit: ik bedoelde Agility i.p.v. Summit.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 21-09-2009 15:11 ]
Alleen is de M225 nog niet in Nederland verkrijgbaarPhilflow schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:14:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee maar Timeline is gewoon een standaard Intel platform, waardoor gangbare 2.5" SATA SSDs van 9.5mm normaal zullen werken.
OCZ Vertex en Summit zijn prima, Intel Gen 2 80GB is een van de beste. De beste prijs/prestatie is waarschijnlijk Crucial M225.
Je kan ook bestellen bij Duitse winkels hoor, is opzich geen probleem, iets meer verzendkosten.
Overigens: De 1810TZ is nu leverbaar in Duitsland, hopelijk ook snel in NL...
http://www.plus.de/is-bin...duct?ProductSKU=101141400 (rood)
http://www.plus.de/is-bin...duct?ProductSKU=101141300 (zwart)
http://www.plus.de/is-bin...duct?ProductSKU=101141400 (rood)
http://www.plus.de/is-bin...duct?ProductSKU=101141300 (zwart)
Er zijn echter wel volop UK en Duitse leveranciers die naar Nederland sturen. Zie: http://geizhals.at/eu/a451948.htmlpeakaboo schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:31:
[...]
Alleen is de M225 nog niet in Nederland verkrijgbaarVia de crucial site heb je de 64GB versie voor 150 euro excl. verzending (7 euro).
Wat een prijs zeg 499,- voor een SU4100 Dual Core laptop 11.6". Heerlijk.woekele schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:47:
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 21-09-2009 14:56 ]
Sjeez en dan ook nog voor 125 euro excl... dan heb je hem zeker voor 140 incl ofzo?
Nja eerst de timeline rma doen
Nja eerst de timeline rma doen
[ Voor 18% gewijzigd door peakaboo op 21-09-2009 15:00 ]
Ik denk het wel, maar als je zoekt op ebay naar 3810 en bluetooth vind je bijvoorbeeld deze van dezelfde leverancier maar ook een (iets) goedkopere. Vreemd genoeg zouden deze originele van Acer zijn, maar ja, wat is origineel in Chinarobertvansloten schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:39:
zal die ook in de 3810TG passen? ik heb ook BT nodig en niet in mijn laptop zitten, want dat zou ik erg handig vinden

Overigens weerhoudt mij het inbouwen wel enigzins, toch wel erg veel zaken openen om dat ding erin te krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door wildcheese op 21-09-2009 15:27 ]
Ik zit er sterk aan te denken om voor de aanbieding van 4Launch (3810 voor 599,-) te gaan.
Wat ik nog wel even zou willen weten (en wat ik nog niet echt heb kunnen uitvogelen in het bos der CPU-specs) is dat ik af en toe met Virtual machines werk. Zou dit een beetje redelijk gaan met deze machine? Of maakt de 4GB geheugen een hoop goed?
Wat ik nog wel even zou willen weten (en wat ik nog niet echt heb kunnen uitvogelen in het bos der CPU-specs) is dat ik af en toe met Virtual machines werk. Zou dit een beetje redelijk gaan met deze machine? Of maakt de 4GB geheugen een hoop goed?
Ik heb een Kingston SSD in m'n 3810T gedaan, gewoon een 2.5" SATA SSD en dat werkt prima. Zullen het allemaal ook wel doen denk ik. Prima upgrade in ieder geval, hele machine werkt een stuk sneller. Ik heb een relatief goedkope genomen (wel eentje zonder haperingen zoals de allergoedkoopste) die in nederland verkrijgbaar is. Voor een paar tientjes extra heb je uit duitsland een (veel) snellere.SpeedingWilly schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:09:
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:46 ]
Zo net m'n 3810t van 4launch binnengekregen! Had er ook al eentje bij Alternate besteld, maar die is inmiddels alweer retour. 100 euro verschil is toch nog wel de moeite waard.
Nu eerst eens windows 7 installeren, zal eens kijken of ik me tot het schrijven van een review kan zetten
Eerste indruk: laptop ziet er erg goed uit, en mooi toetsenbord. To be continued!
Nu eerst eens windows 7 installeren, zal eens kijken of ik me tot het schrijven van een review kan zetten
Eerste indruk: laptop ziet er erg goed uit, en mooi toetsenbord. To be continued!
[ Voor 0% gewijzigd door Smilehunter op 22-09-2009 18:24 . Reden: spelfout ]
Nieuwe 1810T review: productreview: Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N Zwart review door heinj
Oewh dat zijn mooie reviews zeg... Klinkt allemaal goed, enige wat me tegenstaat is het uiterlijk..
En ik wil nog wachten op de TZ's... nog steeds geen prijzen te vinden.. Jammer jammer jammer...
En ik wil nog wachten op de TZ's... nog steeds geen prijzen te vinden.. Jammer jammer jammer...
weten jullie nogmeer gestures met het touchpad dan de 3 die op de stikker stonden?
volgende en vorige met 2 vingers
inzoomen en uitzoomen met 2 vingers iets uit elkaar. van links naar rechts vegen
scroller aan de rechterkant van het touchpad met 1vinger van boven naar beneden
inzoomen en uitzoomen met 2 vingers iets uit elkaar. van links naar rechts vegen
kan iemand mij vertellen hoe de UMTS/HSPA-module werkt?
Kan ik gewoon een simkaart plaatsen en dan mobiel internetten?
Kan ik gewoon een simkaart plaatsen en dan mobiel internetten?
Nieuwe bios op de acer site 1.14
voor de 3810TG iig
http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947
voor de 3810TG iig
Door scrollen is, naar beneden, van rechtsboven naar beneden en dan met de klok mee rondjes draaien.NIB0R schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:29:
weten jullie nogmeer gestures met het touchpad dan de 3 die op de stikker stonden?
Ik mis wel het scrollen zoals op de macbooks,met 2 vingers naast elkaar, dat is veel handiger dan aan de rechterkant van het touchpad
Ik heb een probleem met mij harde schijf van mijn 3810TG, ik wilde vandaag een tweede partitie op mijn harde schijf maken, dus eerst de C: schijf verkleint, daar begon het eerste probleem, ik kon maar een partitie maken van 88 gigabyte, dat is raar aangezien de schijf 290 gb groot is. ik wil een partitie maken van 200 gb. dat lukte dus niet. ik de schijf gaan defragmenteren, is mijn laptop daar meer dan 5 uur geweest en was nog niet klaar. heb hem maar gestopt.
Hebben jullie dat probleem ook? of weet je misschien een oplossing?
Het enige wat ik je kan zeggen is dat bij mij de eerste keer defragmenteren van de schijf ook heeel lang heeft geduurd. uren.robertvansloten schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:43:
Ik heb een probleem met mij harde schijf van mijn 3810TG, ik wilde vandaag een tweede partitie op mijn harde schijf maken, dus eerst de C: schijf verkleint, daar begon het eerste probleem, ik kon maar een partitie maken van 88 gigabyte, dat is raar aangezien de schijf 290 gb groot is. ik wil een partitie maken van 200 gb. dat lukte dus niet. ik de schijf gaan defragmenteren, is mijn laptop daar meer dan 5 uur geweest en was nog niet klaar. heb hem maar gestopt.
Hebben jullie dat probleem ook? of weet je misschien een oplossing?
oke dan doe ik het als ik weekend heb, maar helpt het defragmenteren om de C schijf nog kleiner te maken?NIB0R schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:19:
[...]
Het enige wat ik je kan zeggen is dat bij mij de eerste keer defragmenteren van de schijf ook heeel lang heeft geduurd. uren.
Ik zag de 1810TZ inderdaad in Duitsland al te koop maar helaas geen verzending naar de NL 
Balen dat er nog geen release-datum voor NL is afgegeven; of weet iemand al meer?
Hoe zit het nu met Bluetooth; is er nu een versie van de 1810T die met en zonder BT wordt geleverd? Hoe zie ik het verschil en is het later toe te voegen?
Ik overweeg een 1810T te kopen; tot vandaag was het nog de Asus 1101HA totdat ik erachter kwam dat die een bijzonder korte lifecycle heeft en End-Of-Life gaat in oktober. Samen met het feit dat z'n CPU traag is
Balen dat er nog geen release-datum voor NL is afgegeven; of weet iemand al meer?
Hoe zit het nu met Bluetooth; is er nu een versie van de 1810T die met en zonder BT wordt geleverd? Hoe zie ik het verschil en is het later toe te voegen?
Ik overweeg een 1810T te kopen; tot vandaag was het nog de Asus 1101HA totdat ik erachter kwam dat die een bijzonder korte lifecycle heeft en End-Of-Life gaat in oktober. Samen met het feit dat z'n CPU traag is
Waar zag je die? En dat was inclusief Windows Vista licentie?
Hier in NL zal die worden uitgeleverd met Win7, iets waar ik niet op zit te wachten...
Zit net te bedenken.. Verzend Amazon.de niet naar NL? De T-versie staat daar al wel op...
Ja dus: nieuws: Duitse Amazon gaat in Nederland en België gratis bezorgen
Dat zou 'n kansje zijn.. Op eBay vind ik ook anti-glare screenprotectors, dus ook geen glare scherm meer..
Enige lelijke is dan de ugly ass pianolak buitenkant... Mja dat is 'n kwestie van snel openklappen...
Hier in NL zal die worden uitgeleverd met Win7, iets waar ik niet op zit te wachten...
Zit net te bedenken.. Verzend Amazon.de niet naar NL? De T-versie staat daar al wel op...
Ja dus: nieuws: Duitse Amazon gaat in Nederland en België gratis bezorgen
Dat zou 'n kansje zijn.. Op eBay vind ik ook anti-glare screenprotectors, dus ook geen glare scherm meer..
Enige lelijke is dan de ugly ass pianolak buitenkant... Mja dat is 'n kwestie van snel openklappen...
[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 23-09-2009 01:14 ]
Ik mis 't nietrobertvansloten schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:43:...
Ik mis wel het scrollen zoals op de macbooks,met 2 vingers naast elkaar, dat is veel handiger dan aan de rechterkant van het touchpad
...
De firmware in de touchpad geeft maar 1 finger (aanraking) door aan je OS, maar 't geeft ook de breedte van die aanraking door. Hieronder staat wat output van de touchpad, de f kolom is het aantal vingers en de w kolom geeft aan hoe breed de aangaking is.
1 vinger
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 10.304 3633 3571 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.314 3627 3552 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.325 3619 3536 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.335 3616 3525 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 time x y z f w l r u d m multi gl gm gr gdx gdy 10.345 3618 3514 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.365 3616 3509 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.375 3617 3511 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 10.385 3621 3507 82 1 4 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 |
2 vingers naast elkaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 23.178 3340 3597 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 23.188 3340 3605 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 23.199 3340 3605 80 1 11 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 time x y z f w l r u d m multi gl gm gr gdx gdy 23.219 3340 3605 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 23.229 3346 3622 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 23.239 3340 3621 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 23.249 3344 3589 80 1 10 0 0 0 0 0 00000000 0 0 0 0 0 |
2 vingers zijn breder dan 1 en de synaptics driver in linux kan 2 vingers emuleren door naar de w te kijken i.p.v. de f. In windows moet dat ook kunnen, maar vast niet met een officiele driver
Iets aan de firmware doen zou nog beter zijn (volgens mij is 't gewoon een multi-touch pad zonder multi-touch firmware), maar ik weet niet of dat kan.
Ik zou liever geen QWERTZ toetsenbord hebben. 22 october.m.robers schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:30:
Ik zag de 1810TZ inderdaad in Duitsland al te koop maar helaas geen verzending naar de NL
Op NBR zijn ze bezig aan een carbon fibre foil mod.CLB schreef op woensdag 23 september 2009 @ 01:07:
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 23-09-2009 07:54 ]
Ja anders zelf pimpen, eraf halen, schuren, mooi lakken en er weer opzetten.. Mja moeilijk door te verkopen.
Volgens de acer site is er ook een nieuwe bios 1.14 voor de timeline 3810T die ik heb. De acer flash tool geeft echter aan dat deze bios niet voor mijn notebook is???NIB0R schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:38:
Nieuwe bios op de acer site 1.14
voor de 3810TG iig
Het ID van de huidige bios (1.08) is JM31 en van de nieuwe JM31SJM3.
misschien omdat je een bios overslaat? 1.10SpeedingWilly schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:24:
[...]
Volgens de acer site is er ook een nieuwe bios 1.14 voor de timeline 3810T die ik heb. De acer flash tool geeft echter aan dat deze bios niet voor mijn notebook is???
Het ID van de huidige bios (1.08) is JM31 en van de nieuwe JM31SJM3.
Ik heb ze een voor een gedaan. op volgorde
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:46 ]
In de buurt van Rotterdam toevallig ergens een winkel die deze apparaatjes uitgestald heeft? Ik twijfel namelijk enorm tussen de 11,6 en 13,3 inchers.
Zijn er ook timelines met 3G ingebouwd overigens?
Zijn er ook timelines met 3G ingebouwd overigens?
Uhm MediaMarkt..
Heeft de MM dan ook 11,6 inchers?CLB schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:11:
Uhm MediaMarkt..
Verder, nee zover ik weet, en ik heb veel gezocht, zijn er geen CULV's en Neo's met 3G modems....
Moet je in Duitsland zoeken.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ja MM Arena heeft ook 1810T.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 23-09-2009 21:47 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:47 ]
Oja hoor! Hier in Rijswijk staan de Samsung N510 & de Acer Aspire One 751h-Bk zeker weten!XanderDrake schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:45:
Heeft de MM dan ook 11,6 inchers?
Mooi, dan ga ik daar eens langs.Philflow schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:46:
Ja MM Arena heeft ook 1810T.
Voor dit soort form factors moet ik het eerst eens afgetast hebben
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Anoniem: 120071
Zijn er hier mensen de de DXVA acceleratie tussen de Intel X4500 en de ATI4330 uitvoerig hebben getest?
Heeft de ATI meerwaarde tegenover de Intel bij het afspelen van 1080P mkv's? Bijvoorbeeld door een betere videokwaliteit of omdat de Intel soms niet krachtig genoeg is om sommige 1080p mkv's te decoderen?
Zijn er ook mensen die de accuduur hebben vergeleken tussen deze 2 videochips? Ik ben wel benieuwd hoeveel minuten de ATI het minder uithoud onder dezelfde omstandigheden.
Ik twijfel zelf tussen de 5810T-944G50MN en de 5810TG-944G50MN. Maar omdat ik niet elke keer wil lopen switchen tussen de GPU ga ik de Intel of de ATI gewoon permanent gebruiken. Ik neem overigens aan dat de Intel geen stroom meer vreet als de ATI is ingesteld in de BIOS?
Als laatste ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid RAM die de standaard installatie van Vista 32bit weergeeft. Omdat er nog videogeheugen afgaat ben ik benieuwd wat Windows aangeeft bij zowel de ATI chip als de Intel chip. Is dit 3.2GB of nog minder?
Heeft de ATI meerwaarde tegenover de Intel bij het afspelen van 1080P mkv's? Bijvoorbeeld door een betere videokwaliteit of omdat de Intel soms niet krachtig genoeg is om sommige 1080p mkv's te decoderen?
Zijn er ook mensen die de accuduur hebben vergeleken tussen deze 2 videochips? Ik ben wel benieuwd hoeveel minuten de ATI het minder uithoud onder dezelfde omstandigheden.
Ik twijfel zelf tussen de 5810T-944G50MN en de 5810TG-944G50MN. Maar omdat ik niet elke keer wil lopen switchen tussen de GPU ga ik de Intel of de ATI gewoon permanent gebruiken. Ik neem overigens aan dat de Intel geen stroom meer vreet als de ATI is ingesteld in de BIOS?
Als laatste ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid RAM die de standaard installatie van Vista 32bit weergeeft. Omdat er nog videogeheugen afgaat ben ik benieuwd wat Windows aangeeft bij zowel de ATI chip als de Intel chip. Is dit 3.2GB of nog minder?
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 24-09-2009 05:35 ]
Staat de acer travelmate timline 8371-353G32N uit het openingstopic nog niet in de pricewatch of is deze gewoon nog niet te koop in NL? Ik zie alleen maar single core versies staan.
Misschien heb je gelijk. Ik ga het i.i.g. proberen. Ik denk dat het met de bios file zelf te mken heeft (JM31 die wel werkt en JM31SJM3 van 1.12 die niet werkt).NIB0R schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:18:
[...]
misschien omdat je een bios overslaat? 1.10
Ik heb ze een voor een gedaan. op volgorde
Zijn er meer mensen die niet kunnen updaten?
De Intel 4500 heeft wat problemen in Vista met sommige clips. DXVA beeldkwaliteit is dan niet foutloos. In Windows 7 met WMP 12 en de laatste Intel drivers is het echter vlekkeloos.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 05:22:
Zijn er hier mensen de de DXVA acceleratie tussen de Intel X4500 en de ATI4330 uitvoerig hebben getest?
Als het je alleen gaat om DXVA playback is een betere kaart onnodig in Windows 7.
Moeilijke vraag
ik heb mijn cpu een beetje getweakt. nu is mijn VID bij een:
multiplier van 6 (1.2GHZ) 0.900V
en een multiplier van 7 (1.4GHZ) 0.900V
betekend dat dat hij in beide standen even zuinig is? hetzelfde verbruikt.
dat betekend dan dus dat ik hem net zo goed constant kan laten draaien met een multiplier van 7 (1.4GHZ)
aangezien het prestatie winst geeft. maar niet meer verbruikt dan de zuinige modus (1.2GHZ). waardoor ik dus geen accuduur misloop.
heb ik gelijk?
ik heb mijn cpu een beetje getweakt. nu is mijn VID bij een:
multiplier van 6 (1.2GHZ) 0.900V
en een multiplier van 7 (1.4GHZ) 0.900V
dat betekend dan dus dat ik hem net zo goed constant kan laten draaien met een multiplier van 7 (1.4GHZ)
aangezien het prestatie winst geeft. maar niet meer verbruikt dan de zuinige modus (1.2GHZ). waardoor ik dus geen accuduur misloop.
heb ik gelijk?
Dat weet je pas als je het verbruik meet. Met RMClock kun je zien wat je powerdraw is. Ook kun je meten hoe veel je gebruikt in bijvoorbeeld 10 minuten met constante belasting. Ik ben benieuwd wat er uit komt.NIB0R schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:04:
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 24-09-2009 14:14 ]
Zoals mie9iel al ontdekt heeft tijdens zijn dappere poging de 3810T te 'ontleden is er een sleuf zichtbaar waar 'iets' ingestoken kan worden als je de batterij verwijdert.mie9iel schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:05:
...
En dan vond ik nog dit.
Gebruikers dachten dat dit de 3G module is, die volgens de specs van de 3810T niet aanwezig is (niet in mijn type, zie productreview: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N review door SpeedingWilly).
Ik heb die sleuf ook (en dus waarschijnlijk ook de hardware daarachter. Ik heb de laptop niet opengemaakt).
Wat is het dan wel??????mie9iel schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:35:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-09-2009 14:34 ]
Oke ik heb een orthos blend test (aardige cpu belasting dus, 100%) gedaan met beide configuraties, dit kwam eruit.Philflow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:14:
[...]
Dat weet je pas als je het verbruik meet. Met RMClock kun je zien wat je powerdraw is. Ook kun je meten hoe veel je gebruikt in bijvoorbeeld 10 minuten met constante belasting. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
multiplier 7 (1.4GHZ) 0.900V gemiddelde discharge rate: 16700mW
multiplier 6 (1.2GHZ) 0.900V gemiddelde discharge rate: 15700mW
het scheelt dus 1000mW
toch lijkt me dat mijn 1.4GHZ op 0.900V zuiniger is dan de normale 1.4GHZ op 0.9375V
Anoniem: 120071
Bedankt. Geld dit ook voor Media Player Classic Home Cinema in Windows 7? Ik wil namelijk losse ondertitels van een srt bestand erbij hebben tijdens het kijken. Dit kan volgens mij alleen nog in Media Player Classic Home Cinema. Als ik VobSub zou installeren en via WMP12 kijk dan gaat het volgens mij niet meer via DXVA.Philflow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:55:
[...]
De Intel 4500 heeft wat problemen in Vista met sommige clips. DXVA beeldkwaliteit is dan niet foutloos. In Windows 7 met WMP 12 en de laatste Intel drivers is het echter vlekkeloos.
Als het je alleen gaat om DXVA playback is een betere kaart onnodig in Windows 7.
Als het goed is kun je in Mediaplayer Classic HC instellen dat hij volledig gebruikt maak van de grafische kaart en hij dan als het goed is wel goed moet kunnen?Anoniem: 120071 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:51:
[...]
Bedankt. Geld dit ook voor Media Player Classic Home Cinema in Windows 7? Ik wil namelijk losse ondertitels van een srt bestand erbij hebben tijdens het kijken. Dit kan volgens mij alleen nog in Media Player Classic Home Cinema. Als ik VobSub zou installeren en via WMP12 kijk dan gaat het volgens mij niet meer via DXVA.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Alleen WMP 12 schijnt foutloos te werken onder Win 7 volgens de gebruikers hier.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:51:
[...]
Bedankt. Geld dit ook voor Media Player Classic Home Cinema in Windows 7? Ik wil namelijk losse ondertitels van een srt bestand erbij hebben tijdens het kijken. Dit kan volgens mij alleen nog in Media Player Classic Home Cinema. Als ik VobSub zou installeren en via WMP12 kijk dan gaat het volgens mij niet meer via DXVA.
Kan ik ook bevestigen, werkt prima. Heb VLC of MPC niet nodig op deze manierPhilflow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:59:
[...]
Alleen WMP 12 schijnt foutloos te werken onder Win 7 volgens de gebruikers hier.
Ik vind MPC-HC juist veel fijner dan die ms-bloatware. Ik ga dus geen laptop kopen met 4500graphics als dat niet goed werkt in win7 + mpc-hc.
In theorie zou dat gewoon moeten werken. Heb hem nog niet binnen. Wel besteld. Maar als ik hem binnen heb gaat er ook direct MPC-HC op en laat ik mijn graka al het rekenwerk doen. Dit moet gewoon werken. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt bij mij namelijkwoekele schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:38:
Ik vind MPC-HC juist veel fijner dan die ms-bloatware. Ik ga dus geen laptop kopen met 4500graphics als dat niet goed werkt in win7 + mpc-hc.
Kep ze beide getest, icm de intel 4500, en ik kon geen verschillen ontdekken. Beide draaide full HD content feiloos af... De meeste opties (zoals subtitles bijv) vind je nu ook terug in WMP 12... Eerder kon je geen .mkv's afspelen als je geen aparte speler gebruikte zoals VLC of MPC, dat kan nu dus gewoon wel.