[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
KillerX42 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Ik heb gister een aantal 1080 full HD trailers bekeken.. en na het installeren van diverse codecs speelde het geweldig. Geen enkele haperingen opgemerkt. Ook maar meteen de laatste twee afleveringen van Prison Break "The Final Break" in 720p s'avonds buiten bekeken. Werkte super.
Ik neem aan dat dit voor het afspelen in media player classic geldt. In vlc-player spelen bij mij 1080p Matroska (.mkv) niet real-time af. Veel haperingen en blokken in beeld. In media player classic spelen deze clips wel goed af (wel tegen de 100% cpu-load).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Olaf518 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:24:
Ik heb hem besteld via OBCS met 3 jaar extra garrantie. Was €734,09 kwijt. Ik zal m'n bevindingen in dit forum zetten :*) !
Die garantie van OBCS is erg goedkoop. Weet iemand wat het inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:45

KL643

beeldaandemuur

Garantie-bepalingen:
De systeemgarantie is van toepassing op alle opties die bij aankoop van de computer een standaardonderdeel vormen van de basisconfiguratie. Hiermee worden opties bedoeld die vanuit de fabriek in de doos worden meegebundeld.
Voor batterijen is altijd een garantietermijn van 1 jaar van toepassing.
Garantie is niet van toepassing op het operating systeem, of geinstalleerde software.
Vervangingsonderdelen worden volledig gegarandeerd tijdens de resterende termijn van de garantieperiode of gedurende drie maanden na de datum van vervanging, afhankelijk van welke tijdsduur het langst is.

Op al onze producten is de garantietermijn van de fabrikant van toepassing.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De timeline 1810 ziet er veelbelovend uit. Voldoende krachtiger dan een netbook, 8 uur op een batterij.

Zit er aan te denken op er een aan te schaffen. Hd eruit en een Intel ssd er in. Heeft iemand enig idee wanneer ze leverbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De meeste webshops hebben het over 2 weken. Maar dat zeiden ze twee weken geleden ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Ik neem aan dat dit voor het afspelen in media player classic geldt. In vlc-player spelen bij mij 1080p Matroska (.mkv) niet real-time af. Veel haperingen en blokken in beeld. In media player classic spelen deze clips wel goed af (wel tegen de 100% cpu-load).
1080p trailers gedownload via de website van Apple spelen vloeiend af in zowel Windows Media Player als Media Player Classic. Bij beide schommelt het CPU gebruik tussen de 40 en de 80%.
Als ik een anderhalfdurende video van Prison Break, 720p, laat afspelen, dan is het CPU gebruik in zowel WMP als MPC veel stabieler. Dan zit de CPU zo tussen de 60 en 70%.

Met de VLC player heb ik geen ervaring, ik gebruik voor videos alleen WMP en MPC.

Bij deze een aantal foto's van mijn nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/P1060148.jpg?t=1249918790

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/P1060149.jpg?t=1249918891

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/P1060158.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/P1060159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/P1060162.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad154/calaghi/Picture0004.jpg

Deze laatste foto is gemaakt met de ingebouwde webcam. Natuurlijk geen camera kwaliteit, maar voor een ingebouwde webcam in mijn ogen best goed!

Als het niet is toegestaan om zoveel foto's onder elkaar te zetten, vergeef me dan lieve modjes, ik zal dan een andere manier vinden de foto's ten toon te stellen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Brokxie op 10-08-2009 17:45 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02-2023
Gaaf hoor die foto's! Ben nu helemaal blij dat ik hem besteld heb! Draai jij overigens nog steeds de voorgeïnstalleerde Windows Vista (met bloatware) of ga je er XP of Windows 7 opzetten?

Hier staat uitgelegd hoe je er Ubuntu 9.4 op kunt installeren.
Lijkt me wel gaaf om dat te draaien als host met Windows XP gevirtualiseerd op een kubus window. Heb hier nog geen ervaring mee, maar denken jullie dat dit goed gaat werken (goede prestaties) of raden jullie dit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Vista mag misschien wel veel onnodige zut hebben op de Acer Timelines, maar er zitten ook programma's op die de accuduur flink verlengen, dus zomaar klakkeloos Windows 7 erop zetten ga ik in ieder geval nog niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Hallo, Ik zit er aan te denken om een Acer 3810T te halen, (Met SU9400). Ik ga deze laptop vooral gebruiken voor mijn opleiding (Technise Informatica) maar ik zou er ook af en toe een spelletje op willen spelen, en dan vooral wordt of warcraft. Ik raid best veel. Ik verwacht geen 60fps. En het maakt me niet uit of ik op low setting speel maar mijn vraag is dus eigelijk, is het goed speelbaar op deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@GrandDestroyer: Kun je dan niet beter de 3810TG-944G50N overwegen? Die heeft nog de Radeon HD4330 aan boord ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
ck2000nl schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:06:
@GrandDestroyer: Kun je dan niet beter de 3810TG-944G50N overwegen? Die heeft nog de Radeon HD4330 aan boord ;)
Dat zou inderdaad slimmer zijn. :> Is wel wat prijziger maar dat komt wel goed. Thanks :*) I

[ Voor 7% gewijzigd door GrandDestroyer op 10-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Olaf518 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:56:
Gaaf hoor die foto's! Ben nu helemaal blij dat ik hem besteld heb! Draai jij overigens nog steeds de voorgeïnstalleerde Windows Vista (met bloatware) of ga je er XP of Windows 7 opzetten?

Hier staat uitgelegd hoe je er Ubuntu 9.4 op kunt installeren.
Lijkt me wel gaaf om dat te draaien als host met Windows XP gevirtualiseerd op een kubus window. Heb hier nog geen ervaring mee, maar denken jullie dat dit goed gaat werken (goede prestaties) of raden jullie dit af?
Dankje!

Ik gebruik nog steeds de meegeleverde Vista. Heb geen haast om er iets anders op te zetten, maar ik wil wel graag Windows 7 erop zetten, als deze eindelijk verschijnt.

Weet iemand misschien of je de upgrade naar Windows 7 ook kunt installeren als clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Mute schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:58:
Vista mag misschien wel veel onnodige zut hebben op de Acer Timelines, maar er zitten ook programma's op die de accuduur flink verlengen, dus zomaar klakkeloos Windows 7 erop zetten ga ik in ieder geval nog niet doen.
Inderdaad, voor XP is er geen programma (ik heb het iig niet gevonden) om de accuduur te verlengen.
Ik zit trouwens nog steeds met het probleem dat die als ik hem uitzet na 5 seconden weer opstart! 8)7
Zit nu te wachten op 7

@KillerX42
Welke codecs heb je op je computer staan? Ik krijg bij MPC(720 & 1080p) als het beeld te snel beweegt strepen op m'n scherm (half doorzichtige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Laatst online: 05-09 16:11
Ik lees hier wat over verschillende fabrikaten schermen in de Timeline modellen (3810 en 4810 (?)). Het gaat dan blijkbaar om AUO en LG waarbij de LG helderder zou zijn.

Hadden de eerst geleverde modellen allemaal AUO en de huidige LG ?

Moet ik specifiek op zoek naar een model met LG-scherm ???

Ik heb ook ergens gelezen dat de 4810 rondom de DVD-speler een beetje slapjes zou zijn, constructief gezien.

Wat zijn de ervaringen van eigenaren van een 4810 wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

Ik heb inmiddels ook de 4810TG aangeschaft, mét ati graphics dus.

De laptop werkt feilloos behalve de switchable graphics...
Ik heb er Windows 7 opgezet, en krijg die ati kaart niet aan de praat.

Ik krijg in apparaatbeheer een foutmelding: Dit apparaat start niet (code 10).
Dit is met zowel de ati drivers van de acer website als die van amd.

Ik heb m'n BIOS al geflashed, en op deze manier is de optie erbij gekomen om te kiezen voor "integrated graphics" of "switchable".

Zowel met de groene knop aan als uit, en met de ePower manager van acer aan en uit lukt het niet.

Hij doet het grafisch anders wel niet slecht: 1080p gaat redelijk, en counter-srike source op native resolutie met settings op high ook redelijk. Hij wordt ook extreem warm aan de linkse kant hetgeen me doet vermoeden de grafische kaart wel degelijk draait!

De groene knop geeft niet veel verschil, hij flikkert niet echt, het scherm gaat misschien een halve seconde uit en dan weer aan (met verminderde helderheid).

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Tweak15KW schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:18:
[...]

Inderdaad, voor XP is er geen programma (ik heb het iig niet gevonden) om de accuduur te verlengen.
Ik zit trouwens nog steeds met het probleem dat die als ik hem uitzet na 5 seconden weer opstart! 8)7
Zit nu te wachten op 7

@KillerX42
Welke codecs heb je op je computer staan? Ik krijg bij MPC(720 & 1080p) als het beeld te snel beweegt strepen op m'n scherm (half doorzichtige)
Ik gebruik deze guide op aanraden van SpeedingWilly.

Deze codecs allemaal geinstalleerd.
  1. CoreAVC
  2. CoreAAC
  3. DirectVobSub
  4. FFDShow
  5. Haali Media Splitter
  6. Quicktime Alternative => deze is handig om te hebben als je HD trailers van de Apple trailer website wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
florholvoet schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:35:

Heb je ook de switchable graphics geprobeerd toen Vista erop zat? In Vista werkt het als het goed is wel. Van Windows 7 is bekend dat het nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
florholvoet schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:35:

default instellingen voor de grafische kaart in de bios is switchable. Dat moet je zo houden voor Vista, maar voor win7 moet je hem daar juist niet op habben. Je moet dan in de bios explicit de keuze vastellegn tussen integrated (intel) of discrete (ATI) graphics.

Voor iedereen die Vista nog heeft: Windows 7 draait verder zonder problemen. Energiebesparende tools werken ook prima, zou anders nooit 8 uur batterij kunnen halen. Lijkt me vrij onzinnig om nu vista te gaan leren uitpluizen, dat os is over een half jaar iedereen zo'n beetje vergeten denk ik .Ik wou er in ieder geval geen tijd en moeite aan verspillen, heb het er gelijk afgehaald. Ook gelijk de recovery partities eraf gehaald, die zijn alleen maar ruimte verspilling. Voordeel van een schone install is dat je die crapware er ook niet allemaal af hoeft te halen.
Enigste nadeel is zoals gezegd het wisselen tussen integrated en discrete graphics. Ik vind dat niet zo erg, de laptop start toch vrij snel opnieuw op.

Ik bedacht me trouwens wel dat ik de webcam nog niet aan de praat heb in win7, maar dat komt omdat ik nog niet de moeite heb genomen de drivers te installeren, ik gebruik hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
AlbAlb2 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:34:
Moet ik specifiek op zoek naar een model met LG-scherm ???
Die is wel feller. Contrast is bij allebei matig. Is alleen niet zo makkelijk om er 1 te zoeken met LG scherm. Je zou kunnen gaan terugsturen, maar kost je ook iedere keer de verzendkosten en potentieel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Damsplaat schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:45:
[...]
Energiebesparende tools werken ook prima, zou anders nooit 8 uur batterij kunnen halen.
Die tools zijn dus wel beschikbaar voor Windows 7? Via de Acer website?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
KillerX42 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:38:
Ik gebruik deze guide op aanraden van SpeedingWilly.
Is die guide nog enigszins up-to-date? februari 2007... da's nogal een tijd geleden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:33:
[...]

Is die guide nog enigszins up-to-date? februari 2007... da's nogal een tijd geleden :?
Geen idee. Na deze guide werkte 720p en 1080p geweldig, dus mij maakt het niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
catchingfire schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:33:
[...]

Het principe zal nog wel het zelfde zijn. Ik heb laatst XBMC geprobeerd toen VLC een HD video niet trok, draaide goed. Er is hier op GoT ook ergens een thread over HD codecs en players en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Ik wilde eergister een 2GB USB stick bootable maken, zodat ik met mijn backup software (Norton Ghost) een image kon maken van mijn laptop. Nu lukte dit voor geen meter, zelfs niet na verschillende guides en programma's. Ik ben er niet achter of dit aan de USB stick lag, of misschien aan de settings in de BIOS. Ik heb USB HDD als voorkeurs opstart methode gezet.

Nu las ik dat sommige van jullie Windows XP, Vista Ultimate of zelfs Windows 7 erop hebben gezet. Dit hebben jullie dan natuurlijk ook met een bootable USB stick gedaan. Mijn vraag dan ook: Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen dat de USB stick bootable werd EN welke settings hebben jullie in de BIOS veranderd?

Bij voorbaat veel dank.

EDIT:

Excuses mensen. 1080p werkt toch niet zo goed als ik eerst vermelde. Hoewel trailers van een paar minuten 100% vlekkeloos afspelen, heb ik nu met Pirates of the Carribean: At Worlds End toch 100% cpu gebruik. Het beeld/geluid hapert hierbij flink, en de film is zo niet te kijken.

Dan toch maar bij 720p houden dus!

[ Voor 18% gewijzigd door Brokxie op 11-08-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
ck2000nl schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Die tools zijn dus wel beschikbaar voor Windows 7? Via de Acer website?

_/-\o_
Jep, kheb gewoon de dingen van de acer site geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
KillerX42 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:46:
Excuses mensen. 1080p werkt toch niet zo goed als ik eerst vermelde. Hoewel trailers van een paar minuten 100% vlekkeloos afspelen, heb ik nu met Pirates of the Carribean: At Worlds End toch 100% cpu gebruik. Het beeld/geluid hapert hierbij flink, en de film is zo niet te kijken.
Moet eigenlijk wel lukken met X4500. Ik zou het nog niet opgeven. Misschien Cyberlink Power DVD of een andere guide proberen.

Edit: Met deze moet het lukken: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=399952

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Damsplaat schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Jep, kheb gewoon de dingen van de acer site geinstalleerd
Welke toolS? Ik zie er maar één, namelijk de acer ePower manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
florholvoet schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:07:
[...]

Welke toolS? Ik zie er maar één, namelijk de acer ePower manager...
Ik zie inderdaad ook maar 1 powermananger staan en dat is voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
MaxICT heeft de 1810T voor € 467 staan (nog niet in voorraad). De laagste prijs tot nu toe.
https://maxict.nl/product...__IN?btwview=in&rs=hwinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:41:
Zoals belooft mijn game resultaten op de Acer Aspire Timeline 4810TG. Ik dacht laat ik het maar gelijk doen nu het nog vers in het geheugen zit.

Alle games zijn getest met de ATI Mobility Radeon HD 4330.

Specificaties:
CPU = C2D SU9400 1,4GHz
Geheugen = 4GB ram
Harddisk = 320GB 5400rpm 8mb cache (WD3200BEVT)
Grafisch = ATI Mobility Radeon HD 4330 512MB

OS = Windows Vista Home Premium (fabrieksinstallatie)

Power Management Options:
PCI Express - Link State Power Management = Off
Processor Power Management State - Minimum Processor State = 100%
Processor Power Management State - Maximum Processor State = 100%
ATI Powerplay Settings = Optimal Performance

ATI Catalyst 3D Settings
Smoothvision HD Anti-Aliasing = Application Settings
Smoothvision HD Anisotropic Filtering = Application Settings
Catalist A.I. = Enabled / Advanced
Mipmap Detail Level = High perfomance
Wait for Vertical Sync = Always Off
Adaptive Anti-Aliasing = Off
OpenGL Triple Buffering = Off

Quake 3
Resolution = 1024x768
Texture Detail = Full

Resultaat: Capped op 90/91 fps. Hier komt hij niet onder.

Need For Speed Most Wanted
Resolutie = 1024x768
Level of Detail = Full

Advanced Settings:
Full Screen Anti-Aliasing = Full (aan of uit maakt bijna geen verschil in fps)
Texture Filtering = Full
Alles Details = Full / High

Resultaat: Minimaal 18 en maximaal 30 fps. Gemiddeld rond de 24 fps.

Advanced Settings op Low
Resolution = 1024x768
Level of Detail = Full

Advanced Settings:
Full Screen Anti-Aliasing = Off (aan of uit maakt bijna geen verschil in fps)
Texture Filtering = Off
Alles Details = Off / Low

Resultaat 2: Minimaal 60 en maximaal 90 fps. Gemiddeld rond de 75 fps.

Note: Met een beetje tweaken van de advanced settings is een goede balans tussen beeld en performance te halen. (minimaal 50+ fps)

Flatout 2
Resolution = 1024x768
Texture Quality = Very High
View Distance = 100%

Resultaat: Minimaal 52 en maximaal 60 fps (capped op 60?)

Grand Theft Auto San Andreas
Resolution = 1024x768
Draw Distance = Full
Visual FX Quality = Very High

Resultaat:
Frame Limiter Off: Minimaal 18 en maximaal 90+ fps
Frame Limiter On: Minimaal 18 en maximaal 25 fps

Note: Speelt niet lekker met frame limiter uit vanwege de frame drops.

Grand Theft Auto 4
Resolution = 1366x768
Alle details = Low

Resultaat: Minimaal 8 en maximaal 18 fps. Gemiddeld 12 fps.

Resolution = 800x600
Alle detail = Low

Resultaat 2: Minimaal 10 en maximaal 30 fps. Gemiddeld 16 fps.

Note: Met de resolutie op 800x600 is het zowaar een beetje speelbaar. Het ziet er alleen niet uit. Volgens de GTA4 benchmark is de CPU de bottleneck met een gemiddelde CPU usage van 96%.

De volgende games wil ik nog testen:
Half-life 2
Counterstrike 1.6
Counterstrike Source
Warcraft 3 Tower Defense
Unreal Tournament 2003/2004

Over een week of wat zal ik dezelfde testen nog eens uitvoeren met Windows XP als OS.
Laat maar weten als je benchmarks rond zijn, de prestaties in HL2, WC3 en UT2K4 interesseren mij zeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hij is in voorraad _/-\o_
https://maxict.nl/product...__IN?btwview=in&rs=hwinfo

Ik weet alleen nog steeds niet of ie blauw of zwart is.

Edit: gebeld. schijnt blauw te zijn.

Edit 2: ik heb hem besteld. Central Point heeft ze trouwens ook, voor ongeveer dezelfde prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, ik heb nu 2 maanden de 3810T-944. Tevreden mee. Kan er goed mee werken voor alle zakelijke toepassingen. Nu valt hij tijdens het draaien wel eens uit. . . . (Traktor Scratch Pro). Zo een 1 a 4 seconden.
Maakt voor thuis niets uit, maar als ik op een feestje sta wel. In mijn taakbeheer zie ik niet dat er een enorme piek is in gebruik van een of ander programma. Zou het kunnen dat de hitte ook mee kan spelen (de kreren dat het gebeurde was namelijk in een hele warme zaal en thuis een keer overdag met zon erop)? Het is mijn eerste laptop, dus misschien speelt dat altijd wel mee. En kan je ook ergens zien of het aan de warmte kan liggen? Dus A. heeft iemand dezelfde ervaringen met Acer's en B. Kan je daar wat aan doen? C. Hoe vind je dat uit?

Voordat ik nu allerlei dualboots etc. ga installeren. Moet ik eerst wel weten waardoor het komt. . . . Dus processor overbelast of oververhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik weet dat mijn (oudere) laptop pokketraag kan worden als de cpu te warm wordt, dus dat zou best eens kunnen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Over verhitting zou idd best kunnen. Je zou kunnen proberen of undervolten helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undervolten? Hmm, dat zal ik eens op Wiki opzoeken.
Ik zie dat ik dan een programmatje RMclock moet hebben en daarnaast nog Pimre95 en speedfan.
Ziet er niet al te ingewikkeld uit. Thanx!

PS: Wat een topprogramma dat Speedfan! (geheel off-topic)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik er nu achter wat de maximale temperatuur van de SU9400 is. De ene keer lees ik 115 graden celsius en dan lees ik weer 48 graden celsius. En dan zal er wel een verschil zitten in maximale operationele temperatuur en maximale temperatuur zonder dat hij gaat doorbranden. . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:59:
PS: Wat een topprogramma dat Speedfan! (geheel off-topic)
Is het gelukt dan? Wat is er zo top aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-) Een kinderhand is gauw gevuld. Maar het is fijn om te zien wat de temperaturen zijn van alle CPU's, GPU en harde schijven. Ik moet mijn laptop nog eens op temperatuur krijgen. Want met gewoon traktor met 4 decks kreeg ik een temperatuur stijging van 40 naar 46 graden. dus. . . (en dan zal je zien dat hij nog nooit zo soepel gelopen heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hier nog een guide voor undervolting. Als het met RMClock niet lukt zijn er nog allerlei alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
1810T schijnt ook met Core 2 Duo SU4100 eraan te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 23:31 ]

• ck2000nl
Tweak15KW schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:58:
[...]

Ik zie inderdaad ook maar 1 powermananger staan en dat is voor Vista.
@Damsplaat: heb je nog andere tools gevonden naast die powermanager voor Vista, wat je nu voor Windows 7 hebt gebruikt? _/-\o_

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

DevilsProphet schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:00:
Laat maar weten als je benchmarks rond zijn, de prestaties in HL2, WC3 en UT2K4 interesseren mij zeer. ;)
Erg simpel: Uitstekende prestaties, vol vloeiend op native resolutie met of zonder AA :)
Je kan beter zwaardere games testen om de boven grens te vinden, deze games zijn te oud om dat te doen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Philflow
Mijn Acer 1810T zal morgen geleverd worden. Voor wie er een wil bestellen: MaxICT en Centralpoint zijn het goedkoopst.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

XanderDrake schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:22:
[...]

Erg simpel: Uitstekende prestaties, vol vloeiend op native resolutie met of zonder AA :)
Je kan beter zwaardere games testen om de boven grens te vinden, deze games zijn te oud om dat te doen.
Ik speel liever iets oudere games op een vlotte manier dan nieuwere games die niet vooruit gebrand geraken. En blijkbaar zit het met de acer timeline dus wel snor met games van rond de 5 jaar oud. Dat is leuk, want mijn huidige laptop is 4 jaar oud, maar kan maar spelletjes aan van 10 jaar en ouder. Woop!

Daartegenover staat dat ik nog stééds aan het uitkijken ben naar nog wat beters op de laptopmarkt. De acer timeline is zo goed als wat ik specifiek wens: deftige cpu/gpu kracht, maar zeker ook draagbaar en met lange batterijduur. Ondertussen eerst mijn desktop upgraden... ;)

• GrandDestroyer
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de bouwkwaliteit is van deze laptop (En dan vooral 4810TG) Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie en ik ben aan overwegen om er extra garantie bij te kopen. Denken jullie dat dit handig is of is de laptop van zo'n goede kwaliteit dat het een beetje geld verspilling is?

• Philflow
Als je hem regelmatig gaat meenemen en langer gaat houden dan 1 jaar dan is het zeker slim om extra garantie te kopen. Vooral omdat het maar 40-50 euro kost of zoiets (geloof ik).

Dat staat eigenlijk los van de bouwkwaliteit. Dat geldt voor iedere laptop als de 3 jaar garantie zo goedkoop is.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 16:24 ]

• GrandDestroyer
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik zie niet inderdaad dat het 50 euro is voor 3 jaar garantie, maar dat is wel pick up & return, is even opzoeken hoe snel de service is van Acer, of zou iemand me het uit ervaring hier kunnen vertellen? :P

• marcelsius
  • Laatst online: 11-07 11:57
GrandDestroyer schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de bouwkwaliteit is van deze laptop (En dan vooral 4810TG) Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie en ik ben aan overwegen om er extra garantie bij te kopen. Denken jullie dat dit handig is of is de laptop van zo'n goede kwaliteit dat het een beetje geld verspilling is?
Binnenkort gooi ik mijn review op de site (van de 4810TG-944G32MN), maar 1 van mijn conclusies is dat ik de degelijkheid niet zo goed vind. Er is al eens een kapje van de scherm-scharnier afgevallen (was zo terug te klikken, maar toch) en een paar kleine details hebben me doen besluiten om ook extra garantie te nemen. Zo werden de witte letters van mijn toetsenbord stevig op het scherm gedrukt (en bleven daar dus ook staan...). Tevens laten de "kussentjes" van het scherm (die er voor moeten zorgen dat het toetsenbord juist niet op het scherm drukt) afdrukken achter op de basis van de notebook. Het apparaat voelt in het algemeen een beetje fragiel aan (misschien niet vreemd voor zo'n lichte laptop).

• Philflow
Even los van de bouwkwaliteit, ik leg bij ieder merk laptop bescherming tussen het scherm en het toetsenbord. Als je dat niet doet, een beetje druk erop en het toetsenbord raakt het scherm > beschadigingen.

• GrandDestroyer
marcelsius schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Binnenkort gooi ik mijn review op de site (van de 4810TG-944G32MN), maar 1 van mijn conclusies is dat ik de degelijkheid niet zo goed vind. Er is al eens een kapje van de scherm-scharnier afgevallen (was zo terug te klikken, maar toch) en een paar kleine details hebben me doen besluiten om ook extra garantie te nemen. Zo werden de witte letters van mijn toetsenbord stevig op het scherm gedrukt (en bleven daar dus ook staan...). Tevens laten de "kussentjes" van het scherm (die er voor moeten zorgen dat het toetsenbord juist niet op het scherm drukt) afdrukken achter op de basis van de notebook. Het apparaat voelt in het algemeen een beetje fragiel aan (misschien niet vreemd voor zo'n lichte laptop).
Bedankt voor je post, ik wacht nog even dan je je ervaringen gepost heb, maar het brengt me toch weer aan twijfelen tussen de 4810TG-944G32MN ; 3810T-944G32N ; Dell Studio 15... Keuzes maken... blijft lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Ik wil er toch even tussengooien dat Windows 7 prima werkt met de 4810TG wanneer je de BIOS update en dan vervolgens de grafische modus op "Discrete" instelt.

Hij presteert prima, Counter-Strike: Source & The Sims 3 spelen vlot op de native resolutie van het scherm met standaard instellingen. Zelfs al speel ik af en toe spelletjes haal ik ongeveer 5 uur.

Heel wat minder dan de beloofde 8, maar toch, in combinatie met de uitstekende grafische prestaties absoluut toppie!

Ook ik heb een sleeve van CaseLogic aangeschaft. De 14,1inch is véél te ruim, gelukkig past het 13inch model net, alsof hij ervoor gemaakt is!

Ook de webcam werkt in Windows 7, gewoon het programma installeren van de acer website. Ik heb echter nog niet geskyped of dergelijke (ik kreeg wel al gewoon beeld in het progje).

Het programma van acer (ePower manager) is schitterend, ook onder Windows 7. Hij gaat dubbel zo lang mee, en hij wordt veel minder warm!

De bouwkwaliteit is in mijn ogen goed. De knop van het touchpad voelt mij echter iets te "goedkoop" aan omdat het zo'n luide, harde klik maakt. Het toetsenbord is wennen, maar al bij al ook goed.
Verder voelt de body solide aan, alleen heb ik al 2 krassen waarvan ik niet weet hoe ze er komen (ik vind dit echter niet zo erg).

Alhoewel het scherm vrij ver naar achteren tilt, zou het voor mij soms ietsje meer mogen, maar het gaat. Ook de luidsprekers doen het prima voor wat ik het gebruik.

Nog een praktische opmerking: om de netwerkkabel uit te trekken moet je meestal de laptop opheffen, anders is het nogal moeilijk de veiligheidsclip in te drukken om de kabel los te maken, zeker als er een kabelschoen omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer Timeline 1810TZ Laptop € 523
Stock due end of October

* Processor: Intel Pentium Dual-Core ULV SU4100
* RAM: 3GB
* Hard Drive: 250GB
* Operating System: Vista Home Premium
* Screen: 11.6" display
* Optical Drive: None
* Graphics: UMA Graphics
* Bluetooth: No
* Notebook Camera: 0.3 CrystalEye webcam
* Warranty: 1 Year warranty

http://www.laptopsdirect.....051/version.asp?PID=1374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
florholvoet schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:19:
Ik wil er toch even tussengooien dat Windows 7 prima werkt met de 4810TG wanneer je de BIOS update en dan vervolgens de grafische modus op "Discrete" instelt.

Hij presteert prima, Counter-Strike: Source & The Sims 3 spelen vlot op de native resolutie van het scherm met standaard instellingen. Zelfs al speel ik af en toe spelletjes haal ik ongeveer 5 uur.

Heel wat minder dan de beloofde 8, maar toch, in combinatie met de uitstekende grafische prestaties absoluut toppie!

Ook ik heb een sleeve van CaseLogic aangeschaft. De 14,1inch is véél te ruim, gelukkig past het 13inch model net, alsof hij ervoor gemaakt is!

Ook de webcam werkt in Windows 7, gewoon het programma installeren van de acer website. Ik heb echter nog niet geskyped of dergelijke (ik kreeg wel al gewoon beeld in het progje).

Het programma van acer (ePower manager) is schitterend, ook onder Windows 7. Hij gaat dubbel zo lang mee, en hij wordt veel minder warm!

De bouwkwaliteit is in mijn ogen goed. De knop van het touchpad voelt mij echter iets te "goedkoop" aan omdat het zo'n luide, harde klik maakt. Het toetsenbord is wennen, maar al bij al ook goed.
Verder voelt de body solide aan, alleen heb ik al 2 krassen waarvan ik niet weet hoe ze er komen (ik vind dit echter niet zo erg).

Alhoewel het scherm vrij ver naar achteren tilt, zou het voor mij soms ietsje meer mogen, maar het gaat. Ook de luidsprekers doen het prima voor wat ik het gebruik.

Nog een praktische opmerking: om de netwerkkabel uit te trekken moet je meestal de laptop opheffen, anders is het nogal moeilijk de veiligheidsclip in te drukken om de kabel los te maken, zeker als er een kabelschoen omheen zit.
Haal jij de bios updates van de acer site? Bios update is gelukt en ook op discrete gezet
En dat ePowermanagement, werkt dat wanneer de bios is geupgrade of moet dat gelijk al werken als je windows 7 al hebt geinstalleerd

Wat betreft die 8 uur. Dat was met vista waarbij die schakelen tussen de grafische kaarten. Windows 7 kan nog niet zo goed omgaan met de ePowermanagement maar wel goed genoeg dus.
Ben wel bereid om 2 uurtjes in te leveren voor Windows 7.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak15KW op 14-08-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De 1810T is hier. En hij is zwart *O* i.t.t. wat de leverancier zei blauw. Hij ziet er erg gelikt uit. Over 10 minuten staan foto's op mijn blog, zie link hieronder.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-08-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt interessant... Net terug van de Mediamarkt en toch besloten om de 3810 niet aan te schaffen maar op de 1810T te wachten. Ben benieuwd naar je bevindingen. Waar heb je m aangeschaft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:20:
Dat klinkt interessant... Net terug van de Mediamarkt en toch besloten om de 3810 niet aan te schaffen maar op de 1810T te wachten. Ben benieuwd naar je bevindingen. Waar heb je m aangeschaft ?
MaxICT, snelle levering binnen 36 uur. Centralpoint is net zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Tweak15KW schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:17:
[...]

Haal jij de bios updates van de acer site? Bios update is gelukt en ook op discrete gezet
En dat ePowermanagement, werkt dat wanneer de bios is geupgrade of moet dat gelijk al werken als je windows 7 al hebt geinstalleerd

Wat betreft die 8 uur. Dat was met vista waarbij die schakelen tussen de grafische kaarten. Windows 7 kan nog niet zo goed omgaan met de ePowermanagement maar wel goed genoeg dus.
Ben wel bereid om 2 uurtjes in te leveren voor Windows 7.
Ik heb de BIOS-update zo goed als gelijktijdig gedaan met de installatie van de ePower manager, dus kan het niet met zekerheid zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaciverNL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 07:49
Beste Tweakers, ik ben van plan de 'Acer Aspire Timeline 3810T' te kopen voor bij mijn studie. Nou heb ik een aantal reviews gelezen en ook dit topic bezocht maar nou heb ik niemand horen klagen over de wat matige snelheid van de processor (Intel Core 2 Duo Mobile SU9400 1,4Ghz). En ook zit er in dit type model een onboard videokaart van Intel, namelijk de 'Intel GMA 4500MHD'.

Wat mij hieruit opvalt is dat in vergelijking met concurerende modellen van 13*-14* deze vaak een nog betere processor en videokaart hebben. Voor vaak nog dezelfde prijs ook.

Zou de hoge prijs te maken hebben met het DDR3 geheugen en de accu welke volgens Acer wel tot 8 uur lang mee kan. Wie heeft dit zich wel eens afgevraagt of ben ik de enige?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De hoge prijs heeft vooral te maken met het gewicht (voelbaar lichter dan een macbook 13") en de lange batterijduur (eveneens gewaagd aan de macbooks) en de compactheid van de timeline laptops (bv: de 14" timeline past in een hoes voor een 13" laptop), dus je kan je al wel voorstellen waarom de timelines niet meekunnen qua ruwe specs, maar dat wordt op andere gebieden goedgemaakt. Ook is de cpu in een timeline een CULV cpu, en die zijn doorgaans duurder per eenheid prestaties dan een normale cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ MaciverNL, wil je een CULV platform of een normaal notebook? Een CULV platform is gebouwd voor licht gewicht en lange accu duur. De SU9400 is meer dan genoeg voor normaal gebruik.

Normale notebooks met >2.0GHz Core 2 Duo zijn geschikter voor zware toepassingen zoals video bewerking en gaan minder lang mee op de accu.

Overigens is de Acer Timeline ook verkrijgbaar met ATI 4330, mocht je betere grafische prestaties nodig hebben voor games bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
MaciverNL schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:47:
Beste Tweakers, ik ben van plan de 'Acer Aspire Timeline 3810T' te kopen voor bij mijn studie. Nou heb ik een aantal reviews gelezen en ook dit topic bezocht maar nou heb ik niemand horen klagen over de wat matige snelheid van de processor (Intel Core 2 Duo Mobile SU9400 1,4Ghz). En ook zit er in dit type model een onboard videokaart van Intel, namelijk de 'Intel GMA 4500MHD'.

Wat mij hieruit opvalt is dat in vergelijking met concurerende modellen van 13*-14* deze vaak een nog betere processor en videokaart hebben. Voor vaak nog dezelfde prijs ook.

Zou de hoge prijs te maken hebben met het DDR3 geheugen en de accu welke volgens Acer wel tot 8 uur lang mee kan. Wie heeft dit zich wel eens afgevraagt of ben ik de enige?

Bedankt
De packard bell en gateway modelen zijn timelines in een ander jasje (voor het geval dat je dat nog niet wist), packard bell en gateway zijn een tijdje terug door acer overgenomen. Er komen steeds meer modellen met een core duo uit de SU serie, maar de meeste in prijs vergelijkbare modellen hebben een core duo uit de T of P serie, zijn vaak zwaarder en halen de battery duur van de timeline (achtigen) niet. Maar dan draaien ze wel op 2 tot 3 GHz, wat ook nuttig kan zijn. Ik denk niet dat het prijsverschill in de DDR3 zit, die zijn niet so veel duurder, maar meer in the processor en de chipset. De 1.4GHz 10W core duo's zijn volgens mij duurder dan 2GHz 25W core duo's.

Het grootste mankement van m'n 3810T 944G32N is dat het toetsenbord los schiet als ik 'm met 1 hand op pak, maar met een paar kartonnetjes (meegeleverd :+) blijft het prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaciverNL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 07:49
Hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie, ik ga de laptop idd als een CULV platform gebruiken (word, powerpoint, excel en dat soort dingen) Maar ook wil ik op z'n tijd in 720P kwaliteit films bekijken. Had in dit topic al gelezen dat dit prima te doen zou zijn. Na het lezen van de berichten snap ik nu wel waarom deze laptop zo geprijst is, het valt achteraf allemaal ook wel mee.

Ik ben overtuigd en ga hem waarschijnlijk maandag al bestellen, thx again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Ik ga dus volgend jaar Technische Informatica studeren en ik vroeg af of deze laptop daar geschikt voor is. Ik denk het wel maar om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor programma's ik ga gebruiken :P Ik zit er dus ook aan te denken om er eentje met videokaart te nemen omdat ik best veel WoW speel. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om het hier op te spelen ook al zal raiden misschien lastig worden, iemand misschien ervaring met WoW spelen op deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb deze guide gevolgd voor 1080p playback maar ben niet 100% tevreden. Bij I am Legend is de CPU belasting 100%. Is dit normaal voor de SU3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:01
Voor de 1810T liefhebbers; http://acer1810treview.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, het programma Powersmart van Acer wordt automatisch opgestart.. Maar kan ik ergens de instellingen van Powersmart aanpassen?? Het programma draait dus op de achtergrond, maar ik wil graag in het programma komen om wat aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Ik klaagde eerder wat over het beperkte volume van mijn laptop, maar dat blijkt gewoon te fixen:
I just watched a DVD for the first time on my Acer 5570Z, and the volume was much lower than on my previous laptop. However, I found a way to boost it noticeably.

- Right click the speaker icon in the task bar (or choose Control Panel : Sound).
- Select Playback Tab : Speakers : Properties.
- Select Enhancements Tab.
- Check the Loudness Equalization box and click apply.

Volume should now be substantially louder.
Modifying Equalizer and Environment settings may also provide a boost.
van: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=171732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:22:
Ik klaagde eerder wat over het beperkte volume van mijn laptop, maar dat blijkt gewoon te fixen:
Geweldige tip! Scheelt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Philflow schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:00:
Ik heb deze guide gevolgd voor 1080p playback maar ben niet 100% tevreden. Bij I am Legend is de CPU belasting 100%. Is dit normaal voor de SU3500?
Het is een niet zo snelle single core cpu, me dunkt, ja, dat het een wonder is dat een 1080p video stream al proper wilt afspelen op zo'n trage cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Damsplaat schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:22:

[...]

Het kan aan mij of mn laptop liggen, maar als ik bij "verbeteringen" "equalisatie volume" aanklik, en op toepassen klik, wordt het geluid alleen maar zachter.

Wat wel FLINK heeft geholpen is bij "niveaus" de slider van 60 naar 100 te zetten. Het geluid is nu heerlijk hard, zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
DevilsProphet schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:34:
[...]
Het is een niet zo snelle single core cpu, me dunkt, ja, dat het een wonder is dat een 1080p video stream al proper wilt afspelen op zo'n trage cpu.
Je wist waarschijnlijk niet dat je met een Z520 en GMA500 al 1080p kunt afspelen. De truck is dat het afspelen gedaan wordt door de GPU en niet de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik even inbreek in deze topic... Ik heb nog even een klein vraagje betreffende deze laptop (of misschien ook wel in het algemeen)...

Hoe kan ik de accu nu het beste behandelen?? Ik werk regelmatig/vaak op netstroom.. Is dit nu wel of niet schadelijk voor de levensduur van de accu?? Ik neem aan dat het bijladen van de accu toch wordt afgesloten nadat hij voor 100% geladen is??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:04:
Sorry dat ik even inbreek in deze topic... Ik heb nog even een klein vraagje betreffende deze laptop (of misschien ook wel in het algemeen)...

Hoe kan ik de accu nu het beste behandelen?? Ik werk regelmatig/vaak op netstroom.. Is dit nu wel of niet schadelijk voor de levensduur van de accu?? Ik neem aan dat het bijladen van de accu toch wordt afgesloten nadat hij voor 100% geladen is??

Alvast bedankt.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar als je weet dat je de komende paar uur bijvoorbeeld op netstroom gaat werken, kan je de batterij er ook uit halen. Dus dat de laptop alle energie alleen uit de netstroom kan halen, en zo wordt de batterij dus niet aangetast. Scheelt toch weer een beetje, en alle beetjes helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Even snel een tip tussendoor:

EIS dat ze in de winkel (mocht je die nog gebruiken) controleren of de nieuwste bios er op staat (timeline acer's) en zo niet dat ze die er op zetten.

Veel timeline's zijn zwaar instabiel doordat de nieuwere biossen er nog niet op staan.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 20:27
Nu dat ik bovenstaande ^^^ over BIOS'sen lees, denk ik toevallig "ik zal ns kijken op de Aces site"...

En ik kan jullie meedelen, dat sinds 11 augustus voor de 3810T's BIOS versie 1.10 te downloaden is. :)

Morgen maar ns op t laptopje zetten

[ Voor 16% gewijzigd door Chillz op 16-08-2009 00:08 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Haha, dacht precies hetzelfde als Chillz blijkbaar, door de posts over nieuwe BIOS'en in dit topic heb ik mijn 3810T net ook voorzien van BIOS versie 1.10. Ging lekker makkelijk met dat tooltje :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
KillerX42 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:43:
[...]

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar als je weet dat je de komende paar uur bijvoorbeeld op netstroom gaat werken, kan je de batterij er ook uit halen. Dus dat de laptop alle energie alleen uit de netstroom kan halen, en zo wordt de batterij dus niet aangetast. Scheelt toch weer een beetje, en alle beetjes helpen!
Scheelt inderdaad. Bij mijn vorige laptop werd de accu zo lui dat die geen stroom meer vasthield en binnen 15 min op was (eerst 2,5 uur)
Als die aan het opladen is, prima. Maar als die vol is, eruit halen! Zo wordt die niet "lui".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
Ben sinds deze week in het bezit van een 3810T. Heb er meteen een SSD bijgekocht (OCZ Vertex Turbo) en deze ipv de standaard 320gb Hitachi geplaatst. Windows 7 start in onder 10 sec op, heb echt het gevoel nu de perfecte laptop te hebben _/-\o_

Nog 2 vraagjes:

Dat Epowermanagement programma van Acer, werkt dat echt beter dan de standaard windows "power saver" modus? Wil eigenlijk zo min mogelijk extra programma's installeren.

Waar kan ik de readme file oid van de 1010 Bios vinden? Wil weten wat voor verbeteringen en/of fixes de bios geeft...

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
"vers" van de pers: http://www.notebookcheck....10T-Notebook.18935.0.html

De 4810T met Core 2 Solo, batterij gaat wel 9.5 uur mee!

Nederlandse review (vertaald uit engels). Is gisteren gepubliceerd (door me, myself and I :P)

[ Voor 13% gewijzigd door ZaPPZion op 16-08-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 20:27
Chillz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:05:
Nu dat ik bovenstaande ^^^ over BIOS'sen lees, denk ik toevallig "ik zal ns kijken op de Aces site"...

En ik kan jullie meedelen, dat sinds 11 augustus voor de 3810T's BIOS versie 1.10 te downloaden is. :)

Morgen maar ns op t laptopje zetten
Daarstraks gedaan...

Moest wel even flink mn hart vasthouden,
nadat de software de Bios update, gaat hij de laptop rebooten,
Maar hierna ging hij niet meer aan!!

Reageerde helemaal niet meer op de Powerknop. :?
Toen de stroomkabel eruit gehaald en de accu even losgehaald. Na een seconde of wat beide weer teruggestoken, en gelukkig, toen ging hij weer aan :)

Met Bios versie 1.10 :D
Flashwin schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:54:
Waar kan ik de readme file oid van de 1010 Bios vinden? Wil weten wat voor verbeteringen en/of fixes de bios geeft...
Geen idee...
Ben er zelf maar vanuit gegaan dat als de fabrikant zelf bij een nieuw model een nieuwe Bios versie aanbied, dit vast enige verbetering op moet leveren. Slechter zal hij er niet op worden zou ik zeggen...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Kunnen jullie mij stap voor stap vertellen hoe jullie de BIOS update hebben uitgevoerd?

Kan je van versie 1.0 meteen naar 1.10 gaan btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baptiste88
  • Laatst online: 08-09 06:14
Ik ben opzoek naar een 15" laptop voor mijn studie civiele techniek, de Acer Timeline 5810TG met Duo core en ATI 4330 videokaart lijkt me wel wat.

Ik vraag me af of deze laptop voldoende in huis heeft om tekenprogramma's als Autocad e.d. te draaien. De systeemvereisten voor Autocad zijn:

Microsoft® Windows Vista® (SP1 of later) Enterprise, Business, Ultimate of Home Premium edition(Windows Vista versies vergelijken)
Intel Pentium 4 of AMD Athlon dual-core processor, 3 GHz of sneller met SSE2-technologie
2 GB RAM
1 GB vrije schijfruimte voor de installatie
1.024 x 768 VGA-beeldscherm met True Colors
Internet Explorer 7.0 of later
Downloaden en installeren vanaf dvd of cd-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toffe review, Phil!

Wat trekt de 1810T effectief uit het stopcontact (in idle en onder belasting)?
Kan je hem 'ns aan een energiemeter hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dav1d schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:44:
Toffe review, Phil!

Wat trekt de 1810T effectief uit het stopcontact (in idle en onder belasting)?
Kan je hem 'ns aan een energiemeter hangen?
Thanks. Goede vraag. Ik heb zo'n stroommmeter liggen, ik zal dat binnenkort eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Idle: 15-16 watt, high load 19 watt.

Trouwens de trailer van The Bourne Supremacy ziet er echt spectaculair uit met DXVA disabled! En wat een geluid komt er uit die kleine speakertjes. Echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
1080p video playback met de 1810T SU3500 en Intel 4500MHD:
http://www.youtube.com/wa...F&feature=player_embedded

[ Voor 64% gewijzigd door Philflow op 16-08-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baptiste88
Baptiste88 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:11:
Ik ben opzoek naar een 15" laptop voor mijn studie civiele techniek, de Acer Timeline 5810TG met Duo core en ATI 4330 videokaart lijkt me wel wat.

Ik vraag me af of deze laptop voldoende in huis heeft om tekenprogramma's als Autocad e.d. te draaien. De systeemvereisten voor Autocad zijn:

Microsoft® Windows Vista® (SP1 of later) Enterprise, Business, Ultimate of Home Premium edition(Windows Vista versies vergelijken)
Intel Pentium 4 of AMD Athlon dual-core processor, 3 GHz of sneller met SSE2-technologie
2 GB RAM
1 GB vrije schijfruimte voor de installatie
1.024 x 768 VGA-beeldscherm met True Colors
Internet Explorer 7.0 of later
Downloaden en installeren vanaf dvd of cd-rom
Iemand enig idee??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Baptiste88, Autocad kan wel, maar als je zwaar wil gaan 'autocadden' ben je beter af met bijvoorbeeld een Dell Studio 15 met 2.0Ghz Core 2 Duo en ATI 4570.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 17-08-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Interesante info van http://www.systemsassurance.com/SiteMap.asp?cate=A

Acer AS1810TZ SU4100 3GB 250GB W7H - LX.PJ502.051 (Laptops Notebooks), LX.PJ502.051
Acer AS4810TZ SU4100 3GB 250GB W7H - LX.PJN02.019 (Laptops Notebooks), LX.PJN02.019
Acer AS5810TZ SU4100 3GB 250GB W7H - LX.PJR02.047 (Laptops Notebooks), LX.PJR02.047
Acer AS4810TZG SU4100 4GB 320GB W7H - LX.PK502.003 (Laptops Notebooks), LX.PK502.003
Acer AS5810TZG SU4100 3GB 320GB W7H - LX.PK702.004 (Laptops Notebooks), LX.PK702.004
Acer AS1410T ICP 743 2GB 250GB W7H - LX.SA702.048 (Laptops Notebooks), LX.SA702.048

De SU4100 valt tussen de SU3500 en SU9400, qua prestaties en prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 18-08-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:03
Prijs Acer 1810tz opgedoken op acerdirect.co.uk

Processor: Intel Pentium Dual-Core ULV SU4100
RAM: 3GB
Hard Drive: 250GB
Operating System: Vista Home Premium
Screen: 11.6" display
Optical Drive: None
Graphics: UMA Graphics
Bluetooth: No
Notebook Camera: 0.3 CrystalEye webcam
Warranty: 1 Year warranty

Prijs: £449,97 inclusief 15% VAT. = €527.18 met de huidige koers. _/-\o_ *O*
Moet oktober verkrijgbaar zijn.

http://www.acerdirect.co...._LX.PJ502.051/version.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Hier is ie deze maand al op voorraad?
http://www.oyyy.co.uk/pro...0tz-su4100-3gb-250gb-w7h/

Maar er zit dus Windows 7 Home op? Die wil ik helemaal niet!
Bovendien wil ik een NL versie... Zal dus nog langer moeten wachten.
http://www.microsoft.com/...are-editions/default.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door german8 op 19-08-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

OK, dus we zijn het er over eens dat een Intel Pentium SU4100 een dualcore cpu is met 1mb cache?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:36:
OK, dus we zijn het er over eens dat een Intel Pentium SU4100 een dualcore cpu is met 1mb cache?
yep. 1.3 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:18
Rutje! schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:40:
[iets over windows 7 upgrade...]

Bestellen via de website. Daar moet je de serial van je laptop invullen, op basis daarvan weten ze welke versie je krijgt. Voor Nederland zijn de verzendkosten zon 15 euro, enkel te betalen met creditcard.
Ik heb gekeken op de website. Daar staat daar dat je een upgrade naar windows 7 32-bits Home premium editie kunt krijgen.

Ik neem aan dat ik dan met de verkregen dvd en license key geen clean install van de 64bits versie kan doen.
klopt dit?

Overigens uiteindelijk voor de 14inch timeline gegaan en ik ben erg tevreden!

• Baptiste88
Philflow schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:08:
Baptiste88, Autocad kan wel, maar als je zwaar wil gaan 'autocadden' ben je beter af met bijvoorbeeld een Dell Studio 15 met 2.0Ghz Core 2 Duo en ATI 4570.
Oke bedankt voor je reactie Philflow!

Ik heb nog een oude laptop staan met 1660 mHz met pentium 4*. Is deze processor te vergelijken met een Intel ULV 1400 mHz solo core processor? Of zit er veel verschil tussen? :?

Alvast bedankt

* 2660 MHz Pentium 4

[ Voor 3% gewijzigd door Baptiste88 op 20-08-2009 20:39 . Reden: Verkeerde MHz ]

• Philflow
Baptiste88 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:46:
[...]
Ik heb nog een oude laptop staan met 1660 mHz met pentium 4. Is deze processor te vergelijken met een Intel ULV 1400 mHz solo core processor? Of zit er veel verschil tussen? :?
Dat kun je hier : http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Ik zou het ook voor jou kunnen doen maar je leert er meer van als je het zelf doet ;)

• Baptiste88
Nogmaals bedankt! Ik heb dit link gelijk opgeslagen in mijn favorieten :p

Voor de geinteresseerde:

Intel Pentium 4 - 2,66 GHz => CPU Mark 346
Intel Core2 Solo U3500 @ 1.40GHz => CPU Mark 267
Intel Core2 Duo U9400 @ 1.40GHz => CPU Mark 923

De Core 2 Duo CPU presteert dus stukken beter dan de Core 2 Solo variant (ik wist niet dat het zo veel uitmaakte)! Betekent dit dat de Core 2 Duo 3x meer "rekenkracht" heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlbAlb2 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:37:
Ik heb een vraag over de modellen met de ATI HD4330: werkt deze alleen maar als het apparaat aan de netvoeding hangt of doet deze grafische kaart ook mee als er alleen op de akku gewerkt wordt ?
Je kunt de ati ook gebruiken op de batterij. Die is dan alleen wel sneller leeg. Met normaal gebruik volstaat de intel overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkusJ schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:23:
Zoek een laptop met lange batterij tije en redelijk scherm. Ben daarom op de 5810T uitgekomen. Na dit topic te hebben gelezen vind ik de SU3500 te licht voor mij, dus werd het de 5810T-944G50MN.

Nu twijfel ik nog tussen de 5810T en de 5810TG. Deze laatste heeft een separate videokaart (enige verschil ?) en is €80 duurder. Ik ben geen gamer, dus merk ik het verschil ?

Verder baal ik ervan dat er 4gb RAM in zit en met Vista HP 32-bits heb je er maar 3. Je krijgt starks een gratis Windows 7 upgrade. Kan je dan ook upgraden naar 64-bits, of moet je dan een volledige versie betalen ??

Toetsen vond ik er trouwens vreemd uitzien in de winkel, maar ik las hier dat dat geen probleem was....
Ik zou zeker voor de tg gaan want als je ook maar iets grafisch wilt doen is de ati gewoon een stukje beter. Ook met 2 schermen bijvoorbeeld wil de ati net iets makkelijker het 2e scherm pakken. De 4gb is niet volledig onbenut daar de videokaart de restant van de 3,2gb kan benutten die windhoos niet gebruikt. In windows 7 kan je wel het volledige aantal benutten zonder op 64 bit over te stappen. Wel is het dan weer fijn een core duo te hebben want die ondersteund 64 bit, mocht je dat toch willen gebruiken.
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste