[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Baptiste88 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:56:
Intel Pentium 4 - 2,66 GHz => CPU Mark 346
Intel Core2 Solo U3500 @ 1.40GHz => CPU Mark 267
Intel Core2 Duo U9400 @ 1.40GHz => CPU Mark 923

De Core 2 Duo CPU presteert dus stukken beter dan de Core 2 Solo variant (ik wist niet dat het zo veel uitmaakte)! Betekent dit dat de Core 2 Duo 3x meer "rekenkracht" heeft?
Oh dan loop je wel gelijk tegen het probleem aan van dat soort lijsten: er zitten fouten in.

De SU3500 scoort 490, zie ook de link in mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik hoop wel dat ik weer kan switchen tussen grafische kaarten als ze alle drivers voor windows 7 op orde hebben. Want nu kan ik maar max 5 uur op 1 batterij werken.
Duurt nog lang tot het einde van oktober :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Of je installeert Vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik heb juist Windows 7 over vista heen gezet en merk wel dat die nu sneller.
Nog iets, die camera kan zelf niet de lichtinval bepalen. Als ik een foto wil maken in de zon, ben ik spierwit omdat ik zoveel zonlicht terug kaats (ik ben al aardig bruin :P ).
Dat corrigeert die niet zoals mijn vorige laptop dat wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Tweak15KW schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:18:
[...]

Ik heb juist Windows 7 over vista heen gezet en merk wel dat die nu sneller.
Nog iets, die camera kan zelf niet de lichtinval bepalen. Als ik een foto wil maken in de zon, ben ik spierwit omdat ik zoveel zonlicht terug kaats (ik ben al aardig bruin :P ).
Dat corrigeert die niet zoals mijn vorige laptop dat wel deed.
Er zit wel wat auto wit balans op, maar buiten in de zon is inderdaad wat teveel voor deze camera. Daarentegen vind ik de camera het nog goed doen in 't donker (met alleen verlichting van je scherm). Maar 'm vorige webcam was echt bagger, mischien is het normaal dat dat genoeg licht is voor de huidige cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Tweak15KW schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:28:
[...]

Scheelt inderdaad. Bij mijn vorige laptop werd de accu zo lui dat die geen stroom meer vasthield en binnen 15 min op was (eerst 2,5 uur)
Als die aan het opladen is, prima. Maar als die vol is, eruit halen! Zo wordt die niet "lui".
Dat verschilt per laptop. Mijn accu is van dec. 2005 en meestal gebruikt met netstroom. Enkele keer werk ik maar op de accu. Toch is het wearlevel van de accu is maar 6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 12:43
Hey Philflow, nog bedankt voor all reviews en adviezen.
Verwacht mijn nieuwe 1810T morgen met de post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Lisabella schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:29:
Hey Philflow, nog bedankt voor all reviews en adviezen.
Verwacht mijn nieuwe 1810T morgen met de post!
Ah graag gedaan :) Het blijkt dat de SU3500 toch beter kan omgaan met Youtube HD dan ik had verwacht. De reden is ik ongeveer het zwaarste filmpje van heel youtube had uitgekozen voor mijn review.

Hoer is iemand anders die de Youtube HD playback laat zien:
http://www.youtube.com/watch?v=UBeiTnlfHbA

Veel plezier met je 1810T, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 24-08-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de review Philflow.

Ook ik heb zaterdag de 1810 in de bus ontvangen.

Al met al: Mooi apparaat dat zeker de moeite waard is. Zeker voor de prijs die je d'rvoor betaald.

Ik heb echter wel wat meer kanttekeningen dan andere reviews.

1 - Ik vind het toetsenbord (en dan met name de spatie) niet fijn.
2 - Hij maakt meer herrie dan ik verwacht had.
3 - ALTGR toets ipv R-ALT

Voor uitgebreidere beschrijving van ervaring tot nu toe:
http://www.aspireoneuser....iewtopic.php?f=87&t=17054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:06:
2 - Hij maakt meer herrie dan ik verwacht had.
Apart zeg. Die van mij was toch behoorlijk stil. Een van de stilste notebooks die ik heb gehad. Je gebruikt hem wel op een vlakke tafel? Want ik merkte op de bank of op schoot dat het geluid snel toenam doordat de uitlaat niet vrij was. Verder scheelt het veel of je in High performance of Balanced werkt.

PS. Philflow op Got = Phil op NBR = Vantage72 op Youtube. Niet echt handig nee, maarja.

Edit: over het scherm ben ik het wel met je eens. Het ziet er beter uit als ik het wat 'te' ver naar achteren klap.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:49
Hallo mede Timeline gebruikers !

Ik ben al 3 weken lang de blije eigenaar van een 3810TG met de SU9400 CPU en HD4330 GPU. Om het geheel wat vlotter te laten werken heb ik er ook Windows 7 RTM opgegooid.

Voor een laptop van deze prijs en grootte gaat hij echt wel vooruit als een trein , Ik gebruik hem vooral voor audiobewerking met programma's als Reaper , Audacity en Amplitube, maar ook programma's als Photoshop en Visual Studio 2008 draait hij vlot. Maar met het spelen van trackmania nations forever gaat hij de bocht uit. (flauwe woordspeling :p)

Wanneer ik TMNF met de stroomadapter in speel draait hij goed op min 35 FPS , maar als ik op de batterij speel zakt dit naar een minimum van 21.5 FPS.

Ik heb al geprobeert met dat Acer Ecomode gedoe af te zetten en met de Windows 7 power settings op High Performance, maar zonder resultaat. Ook in Windows XP heb ik hetzelfde probleem.

Hier de benchmarks:
game settings
benchmark resultaten wanneer hij aan de stroomadapter hangt
benchmark resultaten op batterij, met het groene ecolichtje af en Win7 battery performance ingesteld op "High Performance"

Ook omdat ik met Win7 werk, kan ik niet tussen de grafische kaarten kiezen en zit ik altij op de ATI te werken, waarschijnlijk zit er ergens nog een powersaving instelling die moet uitgeschakelt worden, maar ik zou niet weten wat.

Thx Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wanneer ik TMNF met de stroomadapter in speel draait hij goed op min 35 FPS , maar als ik op de batterij speel zakt dit naar een minimum van 21.5 FPS.

Ik heb al geprobeert met dat Acer Ecomode gedoe af te zetten en met de Windows 7 power settings op High Performance, maar zonder resultaat. Ook in Windows XP heb ik hetzelfde probleem.

Hier de benchmarks:
game settings
benchmark resultaten wanneer hij aan de stroomadapter hangt
benchmark resultaten op batterij, met het groene ecolichtje af en Win7 battery performance ingesteld op "High Performance"

Ook omdat ik met Win7 werk, kan ik niet tussen de grafische kaarten kiezen en zit ik altij op de ATI te werken, waarschijnlijk zit er ergens nog een powersaving instelling die moet uitgeschakelt worden, maar ik zou niet weten wat.

Thx Tweakers.
Ga eens bij settings naar preset > Minimum quality , zet het spel op 800x600 en draai dan eens de bench.. kijk eens hoeveel fps je dan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als de versie hebt met de Intel grafische chip dan zal je daar ook de energieinstellingen moeten instellen als je Timeline op de accu loopt.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
@ Chrasher : hij loopt altijd op de Ati HD4330 , in de bios staat hij op discrete ( ATI dus ) ipv switchable.

@ souljah1h : op minimum quality @ 800x600x32 heb ik op batterij 100 FPS en op stroom 120 FPS.

het is me wel opgevalle dat wanneer ik eco modus afzet, en hem erna in het stopcontact zet hij terug het icoontje van "ecomodus af" laat zien. alsof hij nog niet helemaal afstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

@ Dentom 100 fps is toch mooi? :) probeer hem eens op 1024x... kijken hoeveel fps je dan hebt. Of krik de graphics wat omhoog @ 800x600! Het is natuurlijk geen game laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
zeker mooi , maar ik wil gewoon dat mijn laptop dezelfde performance bied als hij op de batterij werkt dan wanneer hij aan de stroom hangt, want hij kan op de stroom veel meer aan als wanneer hij batterij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
1810Tz met Dual Core wordt hier 9 september in voorraad verwacht.
http://www.multitronic.se...?prod_id=LX.PJ40X.004&b=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 12:43
Ben bezig met mn 1810T aan te passen aan mijn voorkeuren en alle pre installed software die ik toch niet ga gebruiken te verwijderen. Nu loop ik tegen een noob :+ vraag op en ik hoop dat iemand van jullie me hierbij verder kan helpen.

Binnen mn netwerk kan ik mn cd/dvd spelers delen met deze notebook.
Daarmee kan ik dan mn factory backup gaan maken.
Maar wat wanneer ik deze back up nodig heb?

Bootable USB lijkt mij handiger, maar dat laat de erecovery van Acer mij niet toe. Die wil prese een optical drive hebben.

Je begrijpt voordat ik verder ga ik in iedergeval een back up gemaakt wil hebben.
Alvast bedankt! voor de hulp!!!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Dentom79 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:44:
zeker mooi , maar ik wil gewoon dat mijn laptop dezelfde performance bied als hij op de batterij werkt dan wanneer hij aan de stroom hangt, want hij kan op de stroom veel meer aan als wanneer hij batterij gebruikt.
Dan moet je even in je Ati catalyst control center de powerplay opties veranderen ;) , die stuurt tenslotte de grafische kaart aan.

http://en.wikipedia.org/wiki/ATI_PowerPlay

[ Voor 5% gewijzigd door Goron op 26-08-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe hebben jullie de AcerAdvantage garantie geactiveerd eigenlijk?

Ik kom er niet echt uit volges mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:12:
[...]

Dan moet je even in je Ati catalyst control center de powerplay opties veranderen ;) , die stuurt tenslotte de grafische kaart aan.

http://en.wikipedia.org/wiki/ATI_PowerPlay
Thx , dat was inderdaad het probleem !

Nu zit ik wel nog met het probleem dat CCC niet werkt in Windows 7 RTM :p maar ik heb het in XP al is getest en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Dentom79 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:38:
[...]

Thx , dat was inderdaad het probleem !

Nu zit ik wel nog met het probleem dat CCC niet werkt in Windows 7 RTM :p maar ik heb het in XP al is getest en het werkt perfect.
Download de laatste CCC van de Ati site en voer dit uit.
http://www.driverheaven.net/modtool.php
(hij gaat eerst uitpakken en dan pas installeren, het installeren moet je cancelen en dan die modtool doen. Daarna kan je gewoon installeren.)
Werkte bij mij d:)b

Ander onderwerp: Heeft iemand ervaring met andere (geavanceerdere) webcam programma's voor windows 7?

• Philflow
OP NBR word geclaimed dat de 1810T problemen heeft met geluid via de hoofdtelefoon uitgang. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik krijg overigens dat ePowermanagement niet aan de praat in Windows 7 (64 bit). Heb je het aan de praat gekregen op een 64 bits Windows 7, of op een 32 bits?

Verwijderd

Ik kom er niet goed uit, ik heb een Asus M51se met een T8300 2,4 ghz processor.
Is dat sneller of minder snel dan de SU9400 die in de Timeline zit?

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:01:
Ik kom er niet goed uit, ik heb een Asus M51se met een T8300 2,4 ghz processor.
Is dat sneller of minder snel dan de SU9400 die in de Timeline zit?
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
SU9400 = U9400

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 15:08 ]

• Dentom79
Tweak15KW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:32:
[...]

Download de laatste CCC van de Ati site en voer dit uit.
http://www.driverheaven.net/modtool.php
(hij gaat eerst uitpakken en dan pas installeren, het installeren moet je cancelen en dan die modtool doen. Daarna kan je gewoon installeren.)
Werkte bij mij d:)b

Ander onderwerp: Heeft iemand ervaring met andere (geavanceerdere) webcam programma's voor windows 7?
Heel veel dank , het werkt nu perfect _/-\o_

En ja ik denk dat die Epowermanagement tool bij mij ook niets doet buiten het lichtje laten branden :p

Verwijderd

Dat wist ik niet.
De timeline is dus een stuk trager dan mijn huidige laptop :-(.
Jammer.

• Dentom79
Hij is wss ook een pak kleiner en dunner , niet?
Je moet gewoon je prioriteiten stellen , ik heb nog geen extreme traagheid ondervonden van de SU9400 , alles start vlot op zoals op mijn desktop, maar gamen gaat natuurlijk wel iets beter op mijn desktop.

[ Voor 68% gewijzigd door Dentom79 op 27-08-2009 15:29 ]

Verwijderd

Dentom79 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:23:
Hij is wss ook een pak kleiner en dunner , niet?
Het gewicht van de Timeline is niet echt een groot verschil met de Asus.
Ik wil een nieuwe laptop voor de rekenkracht.
Op de Asus die ik nu heb, duurt het twintig minuten voordat een bepaald excelsheet klaar is met rekenen.
Dan is de timeline geen vooruitgang, integendeel.

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:20:
[...]
De timeline is dus een stuk trager dan mijn huidige laptop :-(.
Dat hoeft niet. De CPU is trager. Maar de CPU is voor de meeste bewerkingen niet de bottleneck. Opstarten van Windows en programma's hangt bijvoorbeeld van de harde schijf af. Als je bijvoorbeeld gaat zippen dan wel.

Edit: En excel berekeningen ook :) Maar waarom zou je een nieuwe laptop kopen als je een T8300 hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 15:31 ]

• Dentom79
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Het gewicht van de Timeline is niet echt een groot verschil met de Asus.
Ik wil een nieuwe laptop voor de rekenkracht.
Op de Asus die ik nu heb, duurt het twintig minuten voordat een bepaald excelsheet klaar is met rekenen.
Dan is de timeline geen vooruitgang, integendeel.
heb juist het gewicht is gecheckt van je asus , 2.9kg vs 1.6kg van de timeline vind je niet groot? :p ( maar wss wil je de 15 inch timeline, dan is het verschil minder)

Verwijderd

Waarom een nieuwe laptop als je een T8300 hebt:
Als ik de timeline zou aanschaffen zou ik inderdaad de 15,6" willen kopen.
De Asus die ik heb is echt een enorme tegenvaller, pas een half jaar oud.
Het rekenen in Excel duurt te lang en als je in Excel op F9 duwt om te gaan rekenen, maakt de laptop herrie alsof 'tie op gaat stijgen. De laptop is sowieso lawaaiering. Waar ik bij het kopen destijds niet op gelet heb is het numerieke toetsenbord. Dat is net anders dan op standaard toetsenborden en dat wil maar niet wennen.
Ook de batterijtijd is een probleem, max anderhalf uur.

Onder XP kun je maximaal 2GB ram geheugen benutten. Als ik nou overstap naar Vista, met meer Ram geheugen, zal het rekenen in Excel dan sneller gaan?
En in Windows 7?

En dan ook nog op een stille Timeline met een normaal numeriek toetsenbord.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 15:53 ]

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
Onder XP kun je maximaal 2GB ram geheugen benutten. Als ik nou overstap naar Vista, met meer Ram geheugen, zal het rekenen in Excel dan sneller gaan?
En in Windows 7?
Grote kans dat de CPU de bottleneck is. Druk op ctrl-alt-del en kijk naar je CPU gebruik. Als die naar 100% gaat verwacht ik dat meer geheugen je niet veel zal helpen. (hoeveel processen heb je trouwens draaien?)

Verder zou je eens Passmark Performance Test kunnen draaien om te controleren of je systeem wel naar behoren presteert. De T8300 is behoorlijk krachitge CPU die snel genoeg zou moeten zijn.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Een laptop gebruiken om te numbercrunchen, is dat niet eerder dwaas? Veel sneller dan een Core 2 Duo 2,4GHz ga je toch niet vinden in een laptop, trouwens.

Verwijderd

DevilsProphet schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:20:
Een laptop gebruiken om te numbercrunchen, is dat niet eerder dwaas? Veel sneller dan een Core 2 Duo 2,4GHz ga je toch niet vinden in een laptop, trouwens.
Wat is numbercrunchen?

• Philflow
berekeningen uitvoeren.

Verwijderd

Waarom is het dwaas berekeningen uit te voeren op een laptop?
Daar is die laptop toch voor?

Verwijderd

Verder zou je eens Passmark Performance Test kunnen draaien om te controleren of je systeem wel naar behoren presteert. De T8300 is behoorlijk krachitge CPU die snel genoeg zou moeten zijn.
[/quote]

Ik heb de Passmark performence test gedraaid. De utslag is 740,5.
Dat is toch niet zo best?

• Philflow
Is een redelijke score. Op Notebookjournal.de kun je veel testresulaten vinden. Een Dell Studio scoort bijvoorbeeld 781 (met ATI4570)
http://www.notebookjourna...udio-1555-ati-hd-4570-907

14" Timeline 508,00 http://www.notebookjourna...spire-4810tg-ati-4330-921

Wat is je CPU score?

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 18:56 ]

Verwijderd

Wat is je CPU score?
[/quote]

CPU score is 226

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:56:
Wat is je CPU score?
[/quote]

CPU score is 226
Oh die is veel te laag. Lijkt me dat er iets fout is. Heb je gecontroleerd of ie op 2.4GHz draait? (RMClock/CPU Z etc)

Edit: Bij CPU Mark he.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 18:58 ]

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Oh die is veel te laag. Lijkt me dat er iets fout is. Heb je gecontroleerd of ie op 2.4GHz draait? (RMClock/CPU Z etc)

Edit: Bij CPU Mark he.
Ik betwijfel of ik je het goede getal heb gemeld.
Bij summary CPU Mark staat 1580,2.

• Philflow
Ja dat is gewoon een prima score. Je laptop presteert naar behoren. Waarschijnlijk ben je beter af met een desktop.

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:03:
Ja dat is gewoon een prima score. Je laptop presteert naar behoren. Waarschijnlijk ben je beter af met een desktop.
Misschien wel, maar die zijn zo rot mee te nemen :-(

• Philflow
Er zijn ook laptops met quad cores. Hoeven niet eens zo zwaar te zijn.

Edit: Maar kan Excel in XP wel beide cores gebruiken, heb je je CPU gebruik al gemonitored? worden beide cores voor 100% belast?

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 19:11 ]

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:10:
Er zijn ook laptops met quad cores. Hoeven niet eens zo zwaar te zijn.

Edit: Maar kan Excel in XP wel beide cores gebruiken, heb je je CPU gebruik al gemonitored? worden beide cores voor 100% belast?
Ik heb het even gechecked, beide cores worden 100% gebruikt.
Inmiddels ben ik aan het kijken naar Quad cores, mogelijk is dat de oplossing

• Philflow
Volgens mij hebben zaken als BTO en Xxodd mogelijkheden.

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:28:
Volgens mij hebben zaken als BTO en Xxodd mogelijkheden.
BTO had ik gevonden, niet eens zo gek duur, wel extreem lelijk. Maar ja, dat neem ik dan maar op de koop toe.
Hartelijk dank voor je hulp.

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:57:
OP NBR word geclaimed dat de 1810T problemen heeft met geluid via de hoofdtelefoon uitgang. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Ik heb net standaard ipod oortjes getest op m'n 1810T en prima geluid. Defragmenter aangevinkt om wat activiteit te forceren, IE7 met 4 tabs, wmp11 open en heen en weer met de muis heeft geen enkel invloed op de geluidskwaliteit. De conclusie van de heer op NBR is geheel voor eigen rekening. Heb de 1810T nu een week. Dik en dik tevreden.

*vergeten: wifi link ook aan...

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
Het rekenen in Excel duurt te lang en als je in Excel op F9 duwt om te gaan rekenen, maakt de laptop herrie alsof 'tie op gaat stijgen. De laptop is sowieso lawaaiering
Ik gebruik mijn timeline best wel veel voor numbercrunchen, en dat gaat echt prima. Tis niet zo snel als mijn workstation op mijn werk, maar het komt een heel eind in de richting. En bovendien maakt de laptop weinig geluid, ook onder langdurige volle belasting.

Als je een excel sheet hebt die ergens 20 minuten over doet, dan is het denk ik tijd voor een ander software pakket... Excel is extreem traag en log, ik zou als ik jou was eens kijken naar MatLab of python met numpy, scipy en matplotlib. Waarschijnlijk kan je je rekentijd naar minder dan tien seconden terugbrengen. Bij mij gaat matlab pas sputteren als ik berekeningen uitvoer op matrices met enkele miljoenen entries. Excel gaat voor zover ik weet al in de mist bij enkele tienduizenden cellen.

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:11:
[...]
De conclusie van de heer op NBR is geheel voor eigen rekening. Heb de 1810T nu een week. Dik en dik tevreden.
Goed om te horen en goed dat je het daar ook gepost hebt.
Graag gedaan.

Verwijderd

Damsplaat schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

Ik gebruik mijn timeline best wel veel voor numbercrunchen, en dat gaat echt prima. Tis niet zo snel als mijn workstation op mijn werk, maar het komt een heel eind in de richting. En bovendien maakt de laptop weinig geluid, ook onder langdurige volle belasting.

Als je een excel sheet hebt die ergens 20 minuten over doet, dan is het denk ik tijd voor een ander software pakket... Excel is extreem traag en log, ik zou als ik jou was eens kijken naar MatLab of python met numpy, scipy en matplotlib. Waarschijnlijk kan je je rekentijd naar minder dan tien seconden terugbrengen. Bij mij gaat matlab pas sputteren als ik berekeningen uitvoer op matrices met enkele miljoenen entries. Excel gaat voor zover ik weet al in de mist bij enkele tienduizenden cellen.
Ik gebruik Excel bestanden met zo'n 90.000 regels. Verschillende van die grote bestanden worden aan elkaar geknoopt met de vertikaal zoeken functie, en andere formules en draaitabellen.
In Excel 2007 kun je ook zoveel regels kwijt, in eerder versie houdt het op rond de 63.000 regels.
Toch is het eigenlijk wel raar, er is nu een versie waar je meer regels in kwijt kunt, prachtig, lang op gewacht, eindelijk is het er. Ja, en nu kan de hardware het niet aan.

De programma's die je noemt ken ik niet, ik ga op verkenning.

Op mijn werk heb ik geen workstation, alles draait onder Cirtix, zo traag als stroop. Het netwerk kan mijn spreadsheets helemaal niet aan.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hallo allemaal, heb al ff door de pagina's heen gelezen en er zitten al veel handige tips tussen. Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe laptop, ik denk dat de timeline een goede keuze zal zijn voor mij.

Wat heb ik nu?
Acer Aspire 9423 17 inch - T5500 - 4GB - 320GB (WD scorpio black) - 7300 GO met Vista 64bit HP.

Wat bevalt me niet?
Laptop is erg zwaar, gaat niet lang mee op de accu en hij is te groot waarvoor ik hem gebruik.

Wat wil ik?
Een lichte laptop, tot 14 inch (denk dat 15,6'' weer net te groot is en meteen een stuk zwaarder).
Een laptop die lang mee gaat (ik reis best lang van en naar school)
Hoofdzakelijk gaat ie gebruikt worden voor Office (word, powerpoint) en internet
Af en toe een 720p filmpje kyken, 1080p is geen must gezien de resolutie heeft het toch geen nut.
Ik wil er windows 7 64 bit op draaien, zoals ik ook op mijn eigen game PC heb.

Wat wil ik (er) niet (mee doen)?
Gamen, dat doe ik wel op mn game monster :P
Videobewerking
Kortom, grafisch hoeft ie niet heel sterk te zijn

Wat zouden jullie me adviseren?
Mij lijkt de Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN wel wat...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

720p/1080p kunnen alle timelines prima, zowel de intel 4500 als de ati 4330 ondersteunen HD decoding. Dus zolang je maar software gebruikt met dxva versnelling dan speelt het zonder problemen af. De 13 en 14" schelen qua gewicht niet zo extreem veel, 300 gram ongeveer. Ook qua formaat schelen ze niet zo heel veel, de 14" is wel wat breder natuurlijk. Je krijgt er echter wel een dvdbrander voor in de plaats. Ik zou gewoon een model met intel videokaart nemen, scheelt dik 100 euro met de ati varianten en je zal het toch nooit gebruiken.

Ik zou de keus dus vooral af laten hangen van het feit of je er wel of geen dvdbrander in wilt, beide gaan erg lang mee op de accu (de 13" wel iets langer).

• Philflow
DXVA met Intel X4500 heeft serieuze nadelen voor de beeldkwaliteit. Als je het uitzet verbeterd de beeldkwaliteit sterk, maar ook de CPU belasting (hoeft geen probleem te zijn).

Als je veel 720p/1080p op de accu wil kijken neem je beter een model met ATI 4330 erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 23:37 ]

• peakaboo
  • Niet online
Oke bedankt voor jullie reacties, ik neig toch meer naar de 14 inch, vind 13 wel heel klein (klinkt raar, het scheelt maar een inch maar toch..) Ik heb goede ervaring met ATI als het gaat om beeldkwaliteit (en dan bedoel ik kleurweergave). Dus misschien toch voor de versie gaan met de 4330.. Maar als de videokaart dan wat rekenkracht van de processor af kan halen, is het dan slim om voor de SU3500 ipv de SU9400? Ik heb eigenlijk toch liever een dual core processor op z'n minst...

Dat ie dan iets minder lang mee gaat op de accu door die videokaart maakt niet zo heel veel uit. De accu welke nu in mn laptop zit gaat met een beetje geluk een uurtje mee bij normaal gebruik, kijk je een HD film dan issie na 40 min al leeg ofzo dus de voortuitgang zal groot worden op dat gebied...

Maar dan even wat anders, die resolutie, is het wat? Ik ben zelf gewend aan 1920x1200 en op de laptop 1440x900... Dit is nog een stap lager... Worden de icoontjes etc dan niet erg groot op je beeld :X ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Uhm, waarom zou je voor de SU3500 willen gaan als de SU9400 ook gewoon een dual core processor is?

The devil is in the details.

• peakaboo
  • Niet online
Omdat ie goedkoper is? Maar de SU3500 is toch geen dual core? dat is toch single core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
peakaboo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:43:
[...] Ik heb goede ervaring met ATI als het gaat om beeldkwaliteit (en dan bedoel ik kleurweergave). Dus misschien toch voor de versie gaan met de 4330..
[...]
De kleurweergave hangt imho toch vooral van het scherm af, en laat dat nu ongeveer het zwakste punt van de timeline zijn. Ik vind het acceptabel, maar als je goede kleurweergave en contrast heel belangrijk vindt, moet je misschien toch aan iets anders denken (macbook pro?).

tis al vaak genoemd, maar de sterke en zwakke punten van de timeline zijn (in mijn ogen):

Sterke punten:
accuduur, gewicht, compactheid, snelheid (t.o.v. netbook), beschikbaarheid dedicated videokaart, prijs (t.o.v. andere subnotebooks), bouwkwaliteit (t.o.v. netbook), beschikbaarheid model zonder dvd speler, beschikbaarheid 500GB hd

Zwakke punten:
scherm (veel spiegeling, weinig contrast), snelheid (t.o.v. niet culv processoren), prijs (t.o.v. netbooks en 'normale' 15" laptops), bouwkwaliteit (t.o.v. thinkpad)

Neutraal:
design, toetesenbord, luidspekers (maar alleen nadat je het volume opkrikt met 'enhancements' in de driver),

Voor mij waren accuduur, gewicht, en veel sneller dan een netbook de belangrijkste eisen. Dan kom je zowat automatisch bij de timeline uit, er is zowat geen enkel alternatief. Ik ben er erg tevreden over, maar dat wil niet zeggen dat het de perfecte notebook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna alle pagina's van dit topic gelezen te hebben heb ik besloten een Timeline laptop te gaan kopen voor mijn studie. Ik ben er echter nog niet helemaal uit welke type laptop het beste bij mij past.

Ik zit elke dag 2 uur in de trein en daarnaast meerdere uren in de collegezaal. De laptop zal vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerken, presentaties maken en kijken van films. De laptop zal zeker niet gebruikt worden voor videobewerking en het spelen van zware games. Omdat ik veel reis spelen gewicht en accuduur een belangrijke rol.

Ik heb de review van Phil gelezen (waarvoor dank) en de 1810T spreekt mij zeer aan. Ik twijfel over het 11.6'' scherm. Is dit groot genoeg? De SU3500 is misschien wat aan de tragere kant maar waarschijnlijk wel voldoende voor wat ik ermee ga doen?

Een alternatief is de 3810T-944G50N. Een iets groter scherm en een snellere processor maar daarnaast 200 euro duurder. Waarschijnlijk zal ik met deze laptop langer mee kunnen en dit compenseert de extra kosten.

Is er iemand die met beide laptops heeft gewerkt (of beide laptops naast elkaar heeft gezien) en mij kan adviseren over de schermgrootte en de extra processor kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
[...]
De kleurweergave hangt imho toch vooral van het scherm af, en laat dat nu ongeveer het zwakste punt van de timeline zijn. Ik vind het acceptabel, maar als je goede kleurweergave en contrast heel belangrijk vindt, moet je misschien toch aan iets anders denken (macbook pro?).
Ik ben het met je eens over de schermkwaliteit. Die is matig. Maar ook wel logisch omdat je voor het geld niet beter kunt krijgen.

Wat betreft de Ati kaart weet ik niet zeker of dat geen verschil gaat maken. Ik heb wel eens een Sony Z gehad met Nvidia en Intel GPU. De Nvidia gaf betere (vollere) kleuren dan de Intel.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:24:
Ik zit elke dag 2 uur in de trein en daarnaast meerdere uren in de collegezaal. De laptop zal vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerken, presentaties maken en kijken van films.
Voor dat gebruik is SU3500 echt snel genoeg. Ook omdat Windows 7 straks lichter is dan Vista.

Over het formaat, ik vind 13" prettiger als ik er meerdere uren op moet werken. Ik zou zelf 11.6" nemen voor het gewicht. Maar ik neem een hele lichte schouder tas mee, waarin de notebook ongeveer het enige is. Als je een zwaardere tas hebt waar toch al veel spullen inzitten, valt het extra gewicht van de 13" veel minder op.

Verder wordt de Dual Core 1810 misschien september, maar waarschijnlijk oktober verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-08-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Trusted Reviews is zeer te spreken over de Acer TravelMate Timeline 8371-944G32N - 13.3in Laptop
http://www.trustedreviews...44G32N---13-3in-Laptop/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
peakaboo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:56:
Omdat ie goedkoper is? Maar de SU3500 is toch geen dual core? dat is toch single core?
Ow op dié manier 8)7 Ik las het alsof je de SU3500 overwoog omdat de SU9400 geen dual core was... Maar SU3500 is inderdaad single core en zou ik zelf niet zo snel nemen. Daarom heb ik dus ook de 3810T met SU9400 :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:10:
[...]

Ow op dié manier 8)7 Ik las het alsof je de SU3500 overwoog omdat de SU9400 geen dual core was... Maar SU3500 is inderdaad single core en zou ik zelf niet zo snel nemen. Daarom heb ik dus ook de 3810T met SU9400 :P
Precies, je snapt 'm nu. Ja ik twijfel nog, omdat ik al een aantal keren heb gehoord dat het scherm niet geweldig is... En het is ook al zo'n lage resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Maarja, een 13" met hogere resolutie is minstens 2x zo duur (Sony Z, Lenovo X301)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Vind de resolutie prima voor een 13", het is hetzelfde als wat de meeste 15" laptops hebben dus je verliest niks aan werkruimte. Ik gebruik het ding voornamelijk voor internet/tekst, dan is het groot genoeg om met weinig inspanning goed te lezen.

Zoals ik m nu heb staan (3810T met su9400/4gb/4500HD/64gb ssd) is het een heerlijk ding om mee te werken, totaal geen traagheid bij multitasken van office-werk. Muziek spelen, firefox met een paar tabbladen, paar word en excel documentjes open, totaal geen probleem zo alles tegelijk. Ook 720p/1080p h264 films met DTS spelen prima af (powerdvd ultra decoder gebruiken in media player en media player classic home cinema, samen met ffdshow en haali splitter). Als ik hem via hdmi aansluit op m'n tv op 1080p en dan in de instellingen ac3/dts passthrough naar spdif instel gaat DD/DTS netjes via de hdmi uitgang naar de tv. Vanaf daar via een spdif naar m'n versterker die het decode. Werkt precies hetzelfde als m'n media-pc.

Het enige wat ik als minpunt zou kunnen noemen is de wat kleine touchpad, die had best een slag groter mogen zijn. En het scherm, standaard zijn de kleuren veel te blauw. Dat was werkelijk waar niet om aan te zien, klopte helemaal niks van. Gelukkig kan je dat simpel bijstellen zodat het nog redelijk klopt in de intel instellingen. Je kan ook wel een kleurprofiel opbouwen maar niet elk programma gebruikt die profielen, de kleuraanpassingen via de intel software werken overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Sick Nick schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:25:
Vind de resolutie prima voor een 13", het is hetzelfde als wat de meeste 15" laptops hebben dus je verliest niks aan werkruimte. Ik gebruik het ding voornamelijk voor internet/tekst, dan is het groot genoeg om met weinig inspanning goed te lezen.

Zoals ik m nu heb staan (3810T met su9400/4gb/4500HD/64gb ssd) is het een heerlijk ding om mee te werken, totaal geen traagheid bij multitasken van office-werk. Muziek spelen, firefox met een paar tabbladen, paar word en excel documentjes open, totaal geen probleem zo alles tegelijk. Ook 720p/1080p h264 films met DTS spelen prima af (powerdvd ultra decoder gebruiken in media player en media player classic home cinema, samen met ffdshow en haali splitter). Als ik hem via hdmi aansluit op m'n tv op 1080p en dan in de instellingen ac3/dts passthrough naar spdif instel gaat DD/DTS netjes via de hdmi uitgang naar de tv. Vanaf daar via een spdif naar m'n versterker die het decode. Werkt precies hetzelfde als m'n media-pc.

Het enige wat ik als minpunt zou kunnen noemen is de wat kleine touchpad, die had best een slag groter mogen zijn. En het scherm, standaard zijn de kleuren veel te blauw. Dat was werkelijk waar niet om aan te zien, klopte helemaal niks van. Gelukkig kan je dat simpel bijstellen zodat het nog redelijk klopt in de intel instellingen. Je kan ook wel een kleurprofiel opbouwen maar niet elk programma gebruikt die profielen, de kleuraanpassingen via de intel software werken overal.
Oke thanks maar ik denk dat jij ook wel enorm veel voordeel hebt vanwege die SSD wat erin zit ;) Welke heb je erin zitten als ik vragen mag? Ik denk dat als je zo'n laptop wilt upgraden je het beste de HD kunt doen, maak je de meeste winst op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Hoi allemaal :-)

Ten eerste bedankt voor jullie informatie over de Timeline serie; dit topic heeft mij er mede toe doen besluiten om een laptop uit deze serie te kopen. Ik heb net de 14" versie met single core CPU vastgehouden in een winkel en dat voelde goed licht. Ik twijfel tussen:

3810TG-944G50N
4810TG-944G32MN (ik zie geen 500GB variant hiervan, klopt dat?)

Mijn situatie: ik ben het zat om met 15.4" en grotere laptops te zeulen, vooral omdat ik de extra performance toch niet nodig heb. Ik wil vooral: browsen, office applicaties gebruiken, videos kijken, programmeren en een heel klein beetje casual gamen / amateur Photoshoppen.

Nu ben ik vooral benieuwd of het niet hebben van een interne optische drive een groot probleem kan zijn, want dat is het grootste verschil. Ik kijk niet vaak DVD's, maar kijk gewoon direct videobestanden vanaf HDD. Het lijkt mij dus dat alles waar een DVD voor nodig is wel kan worden opgelost via Internet, LAN, USB of desnoods externe drives. Is dat in jullie ervaring ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een kingston SSDNow V erin zitten, de 64 GB versie. Relatief goedkoop (120 euro ongeveer) en werkt prima. Hij is bij lange na niet zo snel als de 120GB vertex die in m'n desktop zit maar ik doe daar veel zwaarder werk mee. Voor gewoon gebruik zoals hierboven beschreven, office multitasken, normaal desktop gebruik, is ie perfect. Daar is het net zo snel mee als m'n desktop, de programma's starten gewoon meteen zonder vertraging. En het is natuurlijk stil en trilt niet meer :)

Overigens, als je wilt upgraden is dat zo'n beetje het enige wat je kan doen. Je kan nog van 4GB naar 6 of 8 gaan maar dat merk je amper/niet. En als je programma's draait die dat geheugen wel nodig hebben is de processor weer te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Oke..

Aangezien ik er toch wel wat films op wil zetten weet ik nog niet of ik meteen een SSD erin duw... Mocht ik voor de timeline gaan, bekijk ik eerst wel even hoe die standaard HD presteert... En anders wissel ik hem gewoon om voor mn 320gb scorpio van WD... Die zijn ook best goed.. Maar deze zit nu nog in mn oude laptop.

Maakt de HD normaal gesproken dan veel lawaai? OMdat je zegt dat ie trilt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb uiteraard eerst de standaard installatie laten draaien, daarna backup discs gemaakt en de hd met acronis gekopieerd naar de ssd. Met de standaard schijf was ie op zich ook niet traag maar ben gewend geraakt aan SSD's in m'n desktop en andere laptop. Hij maakt op zich niet zo heel veel geluid, bij seeks hoor je wel een zacht getik wat op den duur wel irritant gaat worden. Dat ben je met een SSD dus kwijt. Vooral het lichte getril van een mechanische schijf vind ik niks, dat voel ik constant in m'n polsen tijdens het typen. Is niet iets specifieks van dit model overigens, heb dat bij elke laptop met een gewone HDD erin.

Nog een pluspunt, door de HDD te vervangen voor een SSD zit er geen bewegend deel meer in behalve de fan. Dus je kan m gewoon oppakken en mee schudden/lopen terwijl ie aan staat zonder kans dat je schijf kapot gaat.

Tijdens gewoon werken is ie nu dus compleet stil omdat de fan bij gewoon browsen/werken nooit aanspringt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Sick Nick schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:01:
Heb uiteraard eerst de standaard installatie laten draaien, daarna backup discs gemaakt en de hd met acronis gekopieerd naar de ssd. Met de standaard schijf was ie op zich ook niet traag maar ben gewend geraakt aan SSD's in m'n desktop en andere laptop. Hij maakt op zich niet zo heel veel geluid, bij seeks hoor je wel een zacht getik wat op den duur wel irritant gaat worden. Dat ben je met een SSD dus kwijt. Vooral het lichte getril van een mechanische schijf vind ik niks, dat voel ik constant in m'n polsen tijdens het typen. Is niet iets specifieks van dit model overigens, heb dat bij elke laptop met een gewone HDD erin.

Nog een pluspunt, door de HDD te vervangen voor een SSD zit er geen bewegend deel meer in behalve de fan. Dus je kan m gewoon oppakken en mee schudden/lopen terwijl ie aan staat zonder kans dat je schijf kapot gaat.

Tijdens gewoon werken is ie nu dus compleet stil omdat de fan bij gewoon browsen/werken nooit aanspringt :)
Ja precies dat ervaar ik nu ook met m'n vertex... vind het toch wel relaxed.. Alleen wordt die laptop dan uiteindelijk nog best prijzig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Btw over die garantie, je kunt toch beter een paar maanden voor je garantie verloopt verlengen? Of was die 3 jaar extra garantie ook voor schade en diefstal enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik een Acer Timeline 5810G gekocht.
Alles extra rommel van Acer eraf gegooid, tig spelletjes!
Maar nu doet de CD/DVD drive het niet. Onder het kopje hardware staat dat het apparaat niet goed is geinstalleerd. Ik kan geen drivers vinden voor de cd speler.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Dan moet je in het register deze key verwijderen en opnieuw opstarten:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
Ugh, Windows 7 RTM begon lastig te doen over zijn Genuine Validation enzo , dus heb ik er maar een Legale aangekocht versie van Windows Vista Ultimate x64 er opgezet.

Maar ik heb ook de 32bit versie van Windows 7 besteld bij acer, de Home Premium Upgrade.

Nu zal ik wss zeker in oktober terug de originele 32bit Home Premium van Acer er moeten opgooien voor hij wilt upgraden naar windows 7?

Ook best wel kut dat je geen 64bit versie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Windows 7 die je ontvangt is een volledige versie die toch 'upgrade' heet. Wat er eerst op staat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
Nice, dan blijf ik nu toch nog Win XP gebruiken, want Windows Vista bied voor mij geen meerwaarde.

Ook wel tof om te weten is dat Street Fighter 4 , een redelijk zwaar spel, tegen 60 FPS te draaien is @ 1024x768 met Medium textures, High Background quality en al derest op low. Het ziet er dan zelfs nog lekker goed uit, valt zelfs niet op dat het beeld horizontaal uitgerekt is.

( op een 3180TG944G50N )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
Philflow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:51:
De Windows 7 die je ontvangt is een volledige versie die toch 'upgrade' heet. Wat er eerst op staat maakt niet uit.
Ik hoop het, maar een tijdje terug stond er op de FP in een stuk dat MS toch IE en zo in de europese win7 wil stoppen en dan zou het best kunnen dat het toch een echte upgrade versie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De eerste verschijning van de Dual Core 1810Tz in het wild:
http://translate.google.c...h-CN&tl=en&hl=en&ie=UTF-8

Afbeeldingslocatie: http://benyouhuifile.it168.com/attachments/day_090830/20090830_07cfdc74a667ec8e63a0A3nCMl8N5NY5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Dus met CULV Pentium Dualcore?
Grmbl, als deze alleen maar een basic non-IGP GPU had dan had ik em gekocht...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:28:
[...]
Dus met CULV Pentium Dualcore?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentom79
Hoe zit hij qua snelheid tegenover de SU9400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dentom79 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:02:
Hoe zit hij qua snelheid tegenover de SU9400 ?
Is koffie dik kijken nu maar de SU9400 is 1.4GHz met 3MB cache, SU4100 1.3Ghz met 1 MB (of 2?) cache dacht ik.

SU9400 is zo'n 900 Passmark, SU4100 zo'n 750 (?).

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 30-08-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Ik ben mezelf na het verkopen van mijn Eeepc ook stilletjes aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe laptop. De Eee beviel goed qua batterij en draagbaarheid maar bood te weinig op gebied van performance.

Wat ik eigenlijk wil: Een draagbare (zeg 13") laptop, die photoshop en illustrator kan draaien en me ook af en toe kan voorzien van een spelletje Battleforge. Zodra windows 7 uit is wil ik dat direct gaan draaien. Daarnaast wil ik hem vrij veel heen en weer tillen in een rugtas en hou ik niet zo van opladen...

Nou valt mij oog steeds vaker op de Acer Timeline serie, de laptops zien er super uit en qua specs lijken ze me ook erg sterk. In hoeverre sluit de 3810 aan op mijn wensen? Of ben ik beter af door toch de 4810 te nemen en wat meer te tillen?

En als laatste: Is er een Asus tegenhanger van de 3810? Ik heb slechte ervaringen met Acer, waardoor ik een klein beetje twijfel over het merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
murphsy schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:36:...

Nou valt mij oog steeds vaker op de Acer Timeline serie, de laptops zien er super uit en qua specs lijken ze me ook erg sterk. In hoeverre sluit de 3810 aan op mijn wensen? Of ben ik beter af door toch de 4810 te nemen en wat meer te tillen?
Om je vraag met een vraag te beantwoorden. Heb je onderweg een DVD speler nodig?
En als laatste: Is er een Asus tegenhanger van de 3810? Ik heb slechte ervaringen met Acer, waardoor ik een klein beetje twijfel over het merk...
Zie de asus U en UX modellen met een 20 of 30 erachter. Er zijn al best veel asus laptops met dezelfde CPU/chipset combinatie als de timeline, maar ik heb geen idee of die al in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
murphsy schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:36:
Misschien ook nog een optie: je kunt voor relatief weinig geld 2 of 3 jaar garantie op de Acer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Iemand enig idee wanneer die 1810TZ met die SU4100 in Nederland uit komt? Ben best benieuwd naar de prijs :9~ Zal helemaal mooi zijn als er nog een variant uit komt met een Radeon HD43XX erin!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ck2000nl schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:30:
Iemand enig idee wanneer die 1810TZ met die SU4100 in Nederland uit komt?
Ik gok op < € 549 en uiterlijk october, misschien eerder.
Zal helemaal mooi zijn als er nog een variant uit komt met een Radeon HD43XX erin!
Die kans acht ik uitgesloten i.v.m. de TDP van de 4330.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 30-08-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

mie9iel: Bedankt. Die 13" ux30 ziet er geniaal uit. Ik ga vandaag eens in de winkels kijken of ik er eentje vast kan houden, dan kan ik hem misschien meteen even naast de Acer houden. Het ontbreken van een dvd-speler ben ik nog niet helemaal over uit. Dvd-spelers zijn gewoon erg handig wanneer het gaat om het installeren van bijvoorbeeld een verse windows... Ik weet dat het ook zonder kan, maar is toch lastiger. Maar: draagbaarheid > dvd-speler.

Philflow: Van die verlengde garantie/verzekering ken ik, maar dan ben je alsnog een tijdje je laptop kwijt. Ik heb liever een betrouwbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik weet niet of deze vraag mag, maar ik zit te twijfelen of ik de Aspire One HDtw (dus de netbook met het 1280x720 scherm en 6 cel accu) ga kopen, of dat ik 100 euro extra neerleg voor een 1810 Timeline.
Buiten internetten en tekstverwerken wil ik er licht op kunnen photoshoppen/illustratoren/indesignen, en de eis is dat het gewone youtube films gewoon moet kunnen afspelen. Ik neem aan dat dat ook prima kan op een netbook, of is de 100 euro extra voor een 1810 echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor die 100 euro extra krijg je wel een hele hoop meer (betere CPU, GPU, geheugen tot 4GB, HDMI, Vista en Windows 7). Voor photoshoppen/illustratoren/indesignen lijkt me dat geen overbodige luxe.

Buiten werken met de 1810T gaat lastig worden als er zonlicht is. De 3810T heeft vaak een feller scherm waarmee het beter gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 31-08-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
Weet iemand ook hoe je in windows kan zien hoeveel stroom je uit je batterij aan het trekken bent? Iets als de present rate hieronder bv.? Ik wil nl. graag m'n stroom verbruik onder windows en linux vergelijken met een iets naukeriger methode dan naar de geschatte batterij duur kijken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
user@laptop:~$ cat /proc/acpi/battery/BAT0/state 
present:                 yes
capacity state:          ok
charging state:          discharging
present rate:            1146 mA
remaining capacity:      2105 mAh
present voltage:         11184 mV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
mie9iel schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:25:
Weet iemand ook hoe je in windows kan zien hoeveel stroom je uit je batterij aan het trekken bent?
Met RMClock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Philflow schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:15:
Voor die 100 euro extra krijg je wel een hele hoop meer (betere CPU, GPU, geheugen tot 4GB, HDMI, Vista en Windows 7). Voor photoshoppen/illustratoren/indesignen lijkt me dat geen overbodige luxe.

Buiten werken met de 1810T gaat lastig worden als er zonlicht is. De 3810T heeft vaak een feller scherm waarmee het beter gaat.
Bedankt voor het advies, dat heeft me over de streep getrokken. Ik heb hem net bij 4Launch besteld inclusief sleeve 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hmmm ik kom er maar niet uit of ik nu de 14 inch of 13 inch variant moet nemen... Wat ik zeker wel wil is de dual core versie... Het enige verschil zit hem toch in de grootte van het scherm + DVD-RW? De HD 4330 zou ik wel graag willen omdat ik goede ervaringen heb met ATI, maar of het écht nodig is... ik ga er iig nooit mee photoshoppen, videobewerking of gamen etc...

Kan iemand mij ook over de streep helpen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik stem voor 13". Lichter en een feller scherm (zie notebookjournal.de).

ATI 4330 heb je niet nodig als je niet gaat gamen/video editen. Photoshop kan net zo goed met X4500.
heinj schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:02:
[...]
Bedankt voor het advies, dat heeft me over de streep getrokken. Ik heb hem net bij 4Launch besteld inclusief sleeve 8)
Graag gedaan :)

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 31-08-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer of waar ik een timeline met umts/hsdpa kan verkrijgen in nl? Ze bestaan wel maar ik zie ze nergens.
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste