[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak15KW schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:00:
offtopic:
Een beetje beter informatie geven had wel gekund bij maxict.nl.
Blijkt bij (bij nabellen) het gebruik van een creditcard ook nog eens een kopie van je ID en laatste bankafschrift op te sturen voor een "fraudecheck".
Dat wordt dus pas woensdag leveren.

@jkwak01
Bedankt voor al je testjes :) .
Ik had alleen nog 1 vraag. Hoe gaan de HD films? (720p & 1080p)
Kan die alle 2 een hele film volhouden?
Hij trekt zeker 4 uur op 720p.

Ik heb zelf getest door 1,5 uur 720p en 2,5 uur 1080p te draaien en toen was er nog 15% accu over. Getest met de Intel videokaart, waarbij 720p vloeiend gaat en 1080p af en toe shokt.

Maar dit ga ik nog opnieuw testen. Heb sinds dit weekend de 500GB Western Digital Scorpio Blue ingezet (welke standaard bij de 13" 3810TG wordt geleverd) en Windows XP op geinstalleerd. 1080p draait op de ATI nu voledig vloeiend en GTA4 op de laagste settings is redelijk speelbaar. (18+ fps)

Uitgebreidere testen met de nieuwe schijf en Windows XP volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Niet eens zo duur die T1810. Cool netbookje met SU3500, X4500 en HDMI 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 27-07-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:19:
[...]

Hij trekt zeker 4 uur op 720p.

Ik heb zelf getest door 1,5 uur 720p en 2,5 uur 1080p te draaien en toen was er nog 15% accu over. Getest met de Intel videokaart, waarbij 720p vloeiend gaat en 1080p af en toe shokt.

Maar dit ga ik nog opnieuw testen. Heb sinds dit weekend de 500GB Western Digital Scorpio Blue ingezet (welke standaard bij de 13" 3810TG wordt geleverd) en Windows XP op geinstalleerd. 1080p draait op de ATI nu voledig vloeiend en GTA4 op de laagste settings is redelijk speelbaar. (18+ fps)

Uitgebreidere testen met de nieuwe schijf en Windows XP volgen nog.
Thnx, want met die HDMI uitgang vraagt dat gewoon om een lijntje naar mijn 40 inch Full HD tv 8) .
En spellen spelen doe ik toch voornamelijk op m'n PS3 (behalve old skool cossacks & rollercoaster 2 O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
En hij is binnen! *O*
Mooi dingetje en lekker klein vergeleken met m'n vorige laptop.
Alleen wilde ik gelijk XP erop zetten. Krijg als de XP setup wil opstarten een blauw scherm met een foutmelding ;( .

Heeft iemand hier al ervaring met het installeren van XP op dit ding?
@jkwak01: Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je er voor zorgt dat ik XP kan installeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Tweak15KW op 30-07-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik zit er over na te denken om de 15 inch versie uit de timeline serie aan te schaffen (om precies te zijn de 5810TG 944G50MN)

Er zijn echter twee dingen waar ik nog over twijfel.

Schermgrootte:
Deze grootte heeft mijn voorkeur omdat het me wat lekkerder lijkt kijken en omdat er een num. toetsenbord bij past.
Zijn er hier ook mensen met een 15”? en tevreden hierover? of maakt die paar inch extra weinig uit en zou ik beter voor de lichtere 14” kunnen gaan?.

De toetsjes:
Toen ik de laptop in de winkel bekeek vond ik de knopjes prima typen. Alleen op het oog vond ik ze er wat minder stevig uitzien. (De verkoper vond dat er uiteraard niets mis mee was). Heeft er al iemand problemen met de toetsjes gehad?of komt dit meer doordat ik laptops misschien niet zo gewend ben?

By the way, extra garantie bijkopen wordt aangeraden hier begreep ik?

Overigens zal de laptop voornamelijk gebruikt worden voor “firefox/word/acrobat/powerpoint/Excel en dan natuurlijk allemaal tegelijk met eventueel een muziekje” en dan thuis, op het werk en op andere plekken (congres etc.). Af en toe een lichte game spelen of een HD-film (doorlussen naar de tv) kijken moet echter ook kunnen.

Het lichte gewicht, maar ook het feit dat je waarschijnlijk geen extra batterij mee hoeft te nemen als je een dagje weggaat, heeft me richting deze keuze geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
mssjel schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:02:
Ik zit er over na te denken om de 15 inch versie uit de timeline serie aan te schaffen (om precies te zijn de 5810TG 944G50MN)

Er zijn echter twee dingen waar ik nog over twijfel.

.............hoop vragen..............
Toetsen zijn volgens mij prima(na 24 uur gebruik :P ) en het enige verschil tussen de 14 en 15 inch is:
  • De 15 ipv 14 inch
  • 1 Extra USB port
  • Numpad
  • En meer gewicht natuurlijk
Wat betreft garantie. Ik neem het nooit en heb het ook nog nooit nodig gehad. Misschien dat anderen met ervaring daar iets over kunnen zeggen.

Ik ben dus voor de 14 inch gegaan vanwege het gewicht en makkelijk meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 22-08 15:40
Als je drie jaar een (niet Thinkpad) laptop in je tas meeneemt, is er een hele grote kans dat je je garantie nodig zult hebben. Zeker als je er ook mee op reis gaat. Aangezien je voor een ultraportable kiest, neem ik aan dat dat ook je intentie is?

Misschien lukt het je je laptop heel te houden, je hebt alsnog 100% kans dat je batterij over drie jaar kapot is. (Daarom zit er ook bijna nooit meer dan 180 dagen garantie op). Je krijgt 30% korting op een extra batterij als je die garantie neemt.

Overigens lijkt de timeline vrij degelijk, denk dat de lichtheid ook uitnodigt tot makkelijkere omgang, dat je hem eerder van tafel stoot of zonder sleeve in je tas propt. Ik ga er in ieder geval vanuit dat de mijne de drie jaar niet gaat halen. Aan de andere kant, over drie jaar heb ik vast al wel een nieuwere laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:23:
Als je drie jaar een (niet Thinkpad) laptop in je tas meeneemt, is er een hele grote kans dat je je garantie nodig zult hebben. Zeker als je er ook mee op reis gaat.
Ben ik het wel grotendeels mee eens. Al hangt het er veel vanaf wat voor een tas je hebt en hoe je er mee omgaat.
Misschien lukt het je je laptop heel te houden, je hebt alsnog 100% kans dat je batterij over drie jaar kapot is. (Daarom zit er ook bijna nooit meer dan 180 dagen garantie op). Je krijgt 30% korting op een extra batterij als je die garantie neemt.
Ik denk dat het goedkoper is een tweede accu via ebay te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Tweak15KW schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:34:
En hij is binnen! *O*
Mooi dingetje en lekker klein vergeleken met m'n vorige laptop.
Alleen wilde ik gelijk XP erop zetten. Krijg als de XP setup wil opstarten een blauw scherm met een foutmelding ;( .

Heeft iemand hier al ervaring met het installeren van XP op dit ding?
@jkwak01: Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je er voor zorgt dat ik XP kan installeren?
Heb windows XP kunnen installeren! :)
Ik moest in de BIOS AHCI veranderen in IDE. En dan kan XP er wel op.
Alleen heb ik nog geen ATI driver kunnen installeren hij geeft dan een error:
Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system
En het is echt de XP driver van de Acer site.

En oja. Als ik hem uit zet dan gaat die vanzelf weer opstarten 8)7 Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Google eens op de ATI Modtool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer Aspire 1810T-352G16N SU3500 160GB 2GB 11.6IN NOOPT

Windows Vista Home Premium *O* (gratis upgrade naar Win 7 dus)

Verwachte Levertijd: 2 weken *O* *O*

Prijs: € 469.99 incl. BTW *O* *O* *O*

http://acer.hd.nl/p/ACER/LX.SA20X.085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Philflow schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:18:
[...]

Ik denk dat het goedkoper is een tweede accu via ebay te bestellen.
Dat weet ik wel zeker. Maar bij accu's van ebay is het moeilijk in te schatten hoe die zich tot de originele verhouden. De genoemde capaciteit op een ebay advertentie heoft helemaal niks te maken te hebben met wat je uiteindelijk krijgt. Ik koop eigenlijk alleen maar dingen via ebay als het me niet uitmaakt of het namaak is. Ik geef denk ik toch liever 87 euro uit voor een originele accu, dan 60 ofzo (want zo goedkoop is ebay nou ook weer niet voor accu's) voor een dubieuze. Of heb je een verkoper gevonden die gegarandeerd topkwaliteit accu's levert. Zo ja, dan wil ik die wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:12:
[...]
Of heb je een verkoper gevonden die gegarandeerd topkwaliteit accu's levert. Zo ja, dan wil ik die wel weten!
Als je de beoordelingen goed naleest kom je een hoop te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Een hele handige tut.:
Hoe te AHCI installeren voor als je al XP hebt geïnstalleerd in IDE modus.
http://www.theacerguy.com...lling-xp-in-ide-mode-2nd/
Wat bij mij dus het geval was

[ Voor 9% gewijzigd door Tweak15KW op 31-07-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
GENETX schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:25:
Google eens op de ATI Modtool ;)
Heb ik uitgevoerd volgens de handleiding op driverheaven.net maar helaas geen effect. Hij zegt nog steeds dat het niet compatible is met mijn systeem. Komt denk ik ook omdat de 4300 nog niet in het lijstje staat.
En het gekke is, op de ati site staat niet eens een driver voor de HD4330 (of 4300 series).
Op vista werkte het wel gewoon maarja, nu staat er XP op

Btw, als ik handmatig via apparaatbeheer de driver wil installeren krijg ik een blauw error scherm en start die opnieuw op :|

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak15KW op 31-07-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:43
Tweak15KW schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:40:
Een hele handige tut.:
Hoe te AHCI installeren voor als je al XP hebt geïnstalleerd in IDE modus.
http://www.theacerguy.com...lling-xp-in-ide-mode-2nd/
Wat bij mij dus het geval was
Dit staat los van de acer laptops hè, dit heeft elke controller die AHCI ondersteund (en aanstaat) waarbij je windows XP wilt installeren. De ahci driver meestreamen op je cd of de driver op een floppy zetten en met F6 de xp setup draaien lost op zonder je controller op IDE te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje over de 3810T-944G32N (su9400). Als je deze qua prestaties vergelijkt met de Acer AS 4935G 644G32MN, kunnen jullie mij vertellen welke beter is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 02:09:
Ik had even een vraagje over de 3810T-944G32N (su9400). Als je deze qua prestaties vergelijkt met de Acer AS 4935G 644G32MN, kunnen jullie mij vertellen welke beter is?
Wat dacht je zelf:
Wat zal sneller zijn een 2.0GHz Core 2 Duo of een 1.4GHz?
en een Intel GMA 4500MHD of een GeForce 9300M GS?

Maar of het voor JOUW gebruik sneller is hangt er maar net vanaf wat je ermee doet. Bij normaal Office/Internet/Muziek/Video gebruik zijn ze namelijk precies even snel.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 02-08-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:30:
[...]

Wat dacht je zelf:
Wat zal sneller zijn een 2.0GHz Core 2 Duo of een 1.4GHz?
en een Intel GMA 4500MHD of een GeForce 9300M GS?

Maar of het voor JOUW gebruik sneller is hangt er maar net vanaf wat je ermee doet. Bij normaal Office/Internet/Muziek/Video gebruik zijn ze namelijk precies even snel.
Ik hoopte dattie GTA IV aan zou kunnen, maar lees in dit topic dat dat niet echt lekker gaat.
Wat betreft je reactie in het netbook topic; Bedoel je dat het misschien dan binnekort wel mogelijk gaat worden om met de su3500 en intel GMA 4500 op Youtube HD filmpjes te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Misschien, dat is afhankelijk welke GPU's dit gaan ondersteunen. Het zou mogelijk kunnen zijn dat Adobe een versie uitbrengt waarin alleen de GPU's van ATI en nVidia hardwarematige Flash-acceleratie ondersteunen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:27:
[...]
Ik hoopte dattie GTA IV aan zou kunnen, maar lees in dit topic dat dat niet echt lekker gaat.
:) dan moet je naar hele andere notebooks kijken. Iets met Nvidia 9600GT, of beter ATI 4650 zou gaan.
Wat betreft je reactie in het netbook topic; Bedoel je dat het misschien dan binnekort wel mogelijk gaat worden om met de su3500 en intel GMA 4500 op Youtube HD filmpjes te kijken?
Als we Adbobe moeten geloven wel ja. Maar zoals je misschien merkt ben ik sceptisch.

Ik hoop zelf dat Flash gewoon veel minder populair gaat worden. Er zijn vast betere alternatieven voor handen.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 02-08-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Misschien ligt 't aan de 64bit flashplayer die ik in linux gebruik, maar die HD youtube filmpjes zien er niet veel beter uit dan de SD filmpjes. Of een laptop 1080 HD mkv's aan kan is een beter aankoop criterium, want dan heb je ook geen alternatief (of je moet 't zelf gaan recoden naar 720 of SD).

M.b.t. de AHCI posts, volgens mij kun je net zo goed in IDE mode draaien. Voor zover ik weet is 't voordeel van AHCI dat 't NCQ en hot-swapping ondersteunt. Alleen hebben de schijven in de timeline geen NCQ ondersteuning (ik heb 't allen van de WD 250 GB en hitatchi 320 GB opgezocht) en hot-swapping is totaal niet nuttig in een laptop. De business variant van de timeline schijnt wel een schijf te hebben die NCQ ondersteunt.

[ Voor 23% gewijzigd door mie9iel op 02-08-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mie9iel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Misschien ligt 't aan de 64bit flashplayer die ik in linux gebruik, maar die HD youtube filmpjes zien er niet veel beter uit dan de SD filmpjes. Of een laptop 1080 HD mkv's aan kan is een beter aankoop criterium, want dan heb je ook geen alternatief (of je moet 't zelf gaan recoden naar 720 of SD).
Geen alternatief? er zijn toch wel laptops die 1080p mkv aankunnen? Of begrijp ik je nou verkeerd? :9

Ik zag trouwens dat Powerdirector trial wordt meegeleverd. Werkt dit een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
mie9iel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:47:
[...]
Misschien ligt 't aan de 64bit flashplayer die ik in linux gebruik, maar die HD youtube filmpjes zien er niet veel beter uit dan de SD filmpjes.
Veel filmpjes op Youtube zijn ten onrechte als HD aangemerkt. Dit filmpje is bijvoorbeeld echt 720p als je op HD klikt.
Of een laptop 1080 HD mkv's aan kan is een beter aankoop criterium, want dan heb je ook geen alternatief (of je moet 't zelf gaan recoden naar 720 of SD).
1080p mkv is geen enkel probleem met X4500. Is het een beter criterium? Ik zou willen dat je gelijk hebt maar als je ziet hoe populair flash is denk ik van niet. Sites als geenstijl.tv of het in de VS zeer populaire Hulu gebruiken ook allemaal flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

Geen alternatief? er zijn toch wel laptops die 1080p mkv aankunnen? Of begrijp ik je nou verkeerd? :9

Ik zag trouwens dat Powerdirector trial wordt meegeleverd. Werkt dit een beetje soepel?
Geen alternatief voor het filmpje dat je wil zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
Philflow schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:56:
[...]

Veel filmpjes op Youtube zijn ten onrechte als HD aangemerkt. Dit filmpje is bijvoorbeeld echt 720p als je op HD klikt.
Ok, daar zie ik meer verschil tussen HD en SD dan met de filmpjes die ik normaal kijk. Mischien zijn dat ook slecht(s) ge-up-scale-de SDs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
Ik heb net ook maar een 14" timeline besteld.

Weet iemand nog een goede plaats waar je laptopsleeves kan verkrijgen?
En voldoet elke 14" sleeve wel? omdat de timeline iets dunner is dan de gemiddelde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Is er iemand die bijv CoreAVC gebruikt in combi met mpc? Want het scheelt nogal ....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer Aspire 1810T-352G16N
Beschikbaarheid verwacht tussen 1 en 3 werkdagen
Lijkt me een foutje, ik zal ze eens mailen.

Verder hebben Hardware.nl en OBCS hun 1810T weggehaald uit de prijslijst. Ik heb 3 resellers gemaild met de vraag wanneer ze kunnen leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 03-08-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 11:57
mssjel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:39:
Ik heb net ook maar een 14" timeline besteld.

Weet iemand nog een goede plaats waar je laptopsleeves kan verkrijgen?
En voldoet elke 14" sleeve wel? omdat de timeline iets dunner is dan de gemiddelde laptop.
Mediamarkt heeft sleeves van Case Logic (prijs: 23 euro). Het formaat is 13,3", maar de 14"timeline past er precies in. Hij sluit mooi af en is m.i. daarmee redelijk stootvast. Nadeel is dat er geen extra vakjes inzitten voor bijvoorbeeld een muis. Er zit geen rits in; je "vouwt" hem om je laptop.
Link naar de sleeve: http://www.caselogic.com/13_reversible_laptop_sleeve/product_detail/index.cfm?modelid=90728

[ Voor 18% gewijzigd door marcelsius op 03-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 21:02
marcelsius schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:12:
Mediamarkt heeft sleeves van Case Logic (prijs: 23 euro). Het formaat is 13,3", maar de 14"timeline past er precies in. Hij sluit mooi af en is m.i. daarmee redelijk stootvast. Nadeel is dat er geen extra vakjes inzitten voor bijvoorbeeld een muis.
^^^ aansluitend:

Ik heb deze: Case Logic - Neopreen shuttle voor 13", met mijn nog een paar mensen in dit topic geloof ik

Ik dacht dat ie 25 eurootjes was bij de Media Markt.
Voor een paar euro minder hebben ze m ook zonder zijvak; En voor een paar euro meer ook in 14" (of nog groter) variant.

Doet goed wat ie moet doen: Passend en stofvrij om mn laptopje heen zitten ;)
Rits sluit goed af, geheel voelt en oogt heel degelijk. Zijvak ik eigenlijk te klein voor de adapter, maar t zou wel kunnen (dan gaat de rest wat bollig staan).
Wat mij betreft een goede sleeve voor weinig geld

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Informatique reageerde het snelst op mijn mailtje: "Onze leverancier verwacht op 11 augustus voorraad." (m.b.t. Acer 1810T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

:) dan moet je naar hele andere notebooks kijken. Iets met Nvidia 9600GT, of beter ATI 4650 zou gaan.

[...]

Als we Adbobe moeten geloven wel ja. Maar zoals je misschien merkt ben ik sceptisch.

Ik hoop zelf dat Flash gewoon veel minder populair gaat worden. Er zijn vast betere alternatieven voor handen.
hmm.. ik had me een beetje vergist in de systeemeisen van GTAIV.. dacht dat ze veel lager waren.
Maarja, als ik de Sims 3 als maatstaf gebruik; su9400 icm de ATI kaart kan dit spel toch makkelijk aan?

Is er iemand die ervaring heeft met Powerdirector (wordt meegeleverd) op de timeline laptop? (liefst een met su9400 en ati kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 11:57
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:06:
[...]
Is er iemand die ervaring heeft met Powerdirector (wordt meegeleverd) op de timeline laptop? (liefst een met su9400 en ati kaart)
Bij mijn 4810TG-944G32MN zat geen Powerdirector. Ik zie het ook niet staan in de lijstjes van meegeleverde software.
En ik heb er ook niet toevallig ervaring mee; ik ben nog wel van plan om Pinnacle Studio te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelsius schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:00:
[...]

Bij mijn 4810TG-944G32MN zat geen Powerdirector. Ik zie het ook niet staan in de lijstjes van meegeleverde software.
En ik heb er ook niet toevallig ervaring mee; ik ben nog wel van plan om Pinnacle Studio te laten draaien.
vreemd... op deze pagina staat dat het er bij moet zitten: http://www.acer.nl/acer/p...600100215#wrAjaxHistory=7
Software Acer Crystal Eye
Acer GridVista™
Acer GameZone
Acer Game Console
Acer Backup Manager
Acer PowerSmart Manager
Acer eRecovery Management
McAfee Internet Security Suite 60-day trial version
Adobe® Reader®
Adobe Flash Player
Google Toolbar
Google Desktop
Cyberlink® Power DVD
CyberLink® PowerDirector® trial version
NTI Media Maker™
Microsoft® Works 9.0 with Office Home and Student 2007 Trial
Acer 3G Connection Manager
(only on 3G models)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik bestel vandaag nog mijn 3810T bij 4Launch. Hopelijk heb ik hem dan morgen al binnen :D

Verder bestel ik ook meteen een sleeve, de Case Logic PLS-13K Neopreen Shuttle, die al meerdere mensen hier hebben. Ik ben van plan om hem bij Bol.com te bestellen, dan heb ik hem morgen binnen, en ik hoef geen verzendkosten te betalen.

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006462105/index.html

Of hebben jullie nog een alternatieve winkel, waar je de sleeve veel goedkoper kan krijgen?

En past in het zijvak van de sleeve de hele power adapter van de timeline? Of moet ik dan een andere sleeve zoeken?

Alvast zeer bedankt voor antwoorden,

- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
KillerX42 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:49:
Of hebben jullie nog een alternatieve winkel, waar je de sleeve veel goedkoper kan krijgen?
Ik heb deze voor mijn 13" MBP: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Hij is best mooi en iets te ruim. Een power adapter krijg je er bij deze niet in.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 03-08-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26

XanderDrake

Build the future!

Super, bedankt!

Zo... aantrekkelijk...
Moet... koopdrang.... bedwingen....

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:56
Is het iemand al fatsoenlijk gelukt om 1080p af te spelen op de 3810T-944G32N? Ik heb al van alles geprobeerd (MPC-HC, CoreAVC, DXVA), en dat helpt allemaal een beetje, maar het loopt nog steeds niet soepel. 720p gaat prima, maar het zou ook leuk zijn als 1080p vloeiend zou kunnen afspelen :P

De 944G32N heeft Intel GMA 4500 onboard videokaart dus, maar ik was in de veronderstelling dat het daarmee ook wel zou moeten lukken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mute schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:16:
Is het iemand al fatsoenlijk gelukt om 1080p af te spelen op de 3810T-944G32N?
Op Notebookreview is er een guide voor dat model. Ik kan hem alleen niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02-2023
Mijn eerste bericht na 6 jaar alleen maar lezen en nooit reageren ;) . Ik heb me aangemeld omdat ik ook van plan ben om net als een hoop anderen en KillerX42 binnekort de Timeline 3810T-944G32N te kopen voor mijn aankomende studie. Eerst heb ik nog gekeken naar de Samsung X360 maar deze ligt toch net buiten mijn budget. Mijn vraag aan jullie is de volgende:
Ik wil er (zeker vanwege het merk Acer) een garantie-uitbreiding bij kopen. Welke hebben jullie (link dan aub naar pricewatch of website)? Ik zag dezestaan, maar weet niet zeker of die wel goed is vanwege die belachelijk goedkope prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb bij 4launch deze garantie erbij genomen.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-065531

Dan heb je 3 jaar pickup & return garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is het iemand al fatsoenlijk gelukt om 1080p af te spelen op de 3810T-944G32N? Ik heb al van alles geprobeerd (MPC-HC, CoreAVC, DXVA), en dat helpt allemaal een beetje, maar het loopt nog steeds niet soepel. 720p gaat prima, maar het zou ook leuk zijn als 1080p vloeiend zou kunnen afspelen :P

De 944G32N heeft Intel GMA 4500 onboard videokaart dus, maar ik was in de veronderstelling dat het daarmee ook wel zou moeten lukken.
Het is me uiteindelijk toch gewoon gelukt met MPC-HC, ffdshow codec blokkeren en CoreAVC preferen leek de klus te klaren :Y) Dus als iemand zich afvraagt of je met de 3810T-944G32N 1080p kan afspelen: ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
KillerX42 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:49:
Ik bestel vandaag nog mijn 3810T bij 4Launch. Hopelijk heb ik hem dan morgen al binnen :D

Verder bestel ik ook meteen een sleeve, de Case Logic PLS-13K Neopreen Shuttle, die al meerdere mensen hier hebben. Ik ben van plan om hem bij Bol.com te bestellen, dan heb ik hem morgen binnen, en ik hoef geen verzendkosten te betalen.

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006462105/index.html

En past in het zijvak van de sleeve de hele power adapter van de timeline? Of moet ik dan een andere sleeve zoeken?
Zo, eindelijk over de brug? Goede keuze :+

Waarom bestel je de sleeve ook niet bij 4-launch? Nog goedkoper ook geloof ik.

De power-adapter past niet in het zijvak van de sleeve. Wat kabels, een USB-stick en hooguit een muis als je de bobbel niet erg vindt passen wel.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly

Zie mijn review van de 3810T Met SU9400 waar het na het installeren van de juiste drivers wel lukt.

Na het installeren van de juiste drivers lukt het echter wel om 1080p films af te spelen in de Media Player Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
OP13 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:30:
[...]

Mooie prijs zeg. € 49 voor 3 jaar. Dan zou ik het zelfs overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Dit is toch de sleeve he?

https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-067711

Of is het deze?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-066233

En die 3 jaar garantie voor €49, krijg je dan gewoon een papiertje thuis gestuurd waarop staat dat je 3 jaar garantie hebt, of hoe gaat dat in zijn werk?

En voor welke Acer producten geldt het?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
OP13 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:30:
[...]

Ik zat daar ook naar te kijken, maar ik vond het nogal onduidelijk, want als ik iets verder naar beneden scroll zie ik staan:

"Uitgebreide serviceovereenkomst - onderdelen werkuren - 3 jaar - Ophalen terugbrengen | Reizigersgarantie - 1 jaar"

Dan lijkt het net alsof het pick up & return gedeelte maar 1 jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
KillerX42 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:24:
Dit is toch de sleeve he?

Of is het deze?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-066233

En die 3 jaar garantie voor €49, krijg je dan gewoon een papiertje thuis gestuurd waarop staat dat je 3 jaar garantie hebt, of hoe gaat dat in zijn werk?

En voor welke Acer producten geldt het?

Alvast bedankt
Het is zo dat je een papiertje thuis krijgt, daarmee kun je je registreren (serienummer koppelen aan je garantieuitbreiding code) en dan heb je 3 jaar garantie! Let wel op, vaak moet je dit wel binnen 2 maanden na aankoop doen. Voor €49 neem ik die er sowieso bij, dat is echt niet duur. Echter zie ik in de pricewatch voor 2 jaar garantie (bij Dunnet), maar dan voor €10,95? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf518 op 04-08-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Het is zo dat je een papiertje thuis krijgt, daarmee kun je je registreren (serienummer koppelen aan je garantieuitbreiding code) en dan heb je 3 jaar garantie! Let wel op, vaak moet je dit wel binnen 2 maanden na aankoop doen. Voor €49 neem ik die er sowieso bij, dat is echt niet duur. :)
Aah nu snap ik het. Erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Het is de bovenste:

De andere is voor een MAC, maar volgens mij iser weinig verschil tussen die twee.
De bovenste heb ik, en voor mijn 13" Timeline past ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die extra garantie van Acer moet je binnen een jaar (365 dagen) na aanschaf invullen en dat kan als het goed is gewoon volledig via internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Ok, ontzettend bedankt mensen.

Alles is besteld,

- 3810T-944G32N
- Acer Warranty Advantage Light New Edition
- Case Logic Notebooksleeve PLS-13

Inclusief verzending voor €780 bij 4Launch (iDeal).

Hopelijk heb ik hem dan woensdag! (morgen dus)
Alle producten waren ruim op voorraad, dus met een beetje geluk gaat het allemaal voorspoedig.

Als er interesse voor is maak ik misschien wel een unbox video, of een productreview, zodra ik de laptop in handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mssjel schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Ik zat daar ook naar te kijken, maar ik vond het nogal onduidelijk, want als ik iets verder naar beneden scroll zie ik staan:

"Uitgebreide serviceovereenkomst - onderdelen werkuren - 3 jaar - Ophalen terugbrengen | Reizigersgarantie - 1 jaar"

Dan lijkt het net alsof het pick up & return gedeelte maar 1 jaar duurt.
Die reizigersgarantie is wat asus international travelers warranty (itw) noemt. Als je dan in het buitenland bent kun je je laptop ook daar laten repareren. Dit krijg je dus naast de 3 jaar pickup & return.
http://global.acer.com/worldwide/support/itw.htm
Olaf518 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Het is zo dat je een papiertje thuis krijgt, daarmee kun je je registreren (serienummer koppelen aan je garantieuitbreiding code) en dan heb je 3 jaar garantie! Let wel op, vaak moet je dit wel binnen 2 maanden na aankoop doen. Voor €49 neem ik die er sowieso bij, dat is echt niet duur. Echter zie ik in de pricewatch voor 2 jaar garantie (bij Dunnet), maar dan voor €10,95? :)
Er staat op de site van dunnet niet duidelijk bij of dit pickup & return is of carry in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik heb nog 1 probleem nu alles goed werkt.
  • Als ik hem op standby zet ,gaat die uit en als ik weer opstart zegt die dat windows niet correct is afgesloten.
  • Wanneer ik hem uitzet, start die na 5 tellen weer op :?
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
KillerX42 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:24:
Ok, ontzettend bedankt mensen.

Alles is besteld,

- 3810T-944G32N
- Acer Warranty Advantage Light New Edition
- Case Logic Notebooksleeve PLS-13

Inclusief verzending voor €780 bij 4Launch (iDeal).

Hopelijk heb ik hem dan woensdag! (morgen dus)
Alle producten waren ruim op voorraad, dus met een beetje geluk gaat het allemaal voorspoedig.

Als er interesse voor is maak ik misschien wel een unbox video, of een productreview, zodra ik de laptop in handen heb.
Om mij ook helemaal over de streep te halen (SpeedingWilly, de prijs en de specificaties hebben daar een groot aandeel in) zou ik zeer graag jouw bevindingen willen zien of lezen! Ik denk namelijk dat ik exact hetzelfde setje ga kopen! Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Olaf518 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:49:
[...]

Om mij ook helemaal over de streep te halen (SpeedingWilly, de prijs en de specificaties hebben daar een groot aandeel in) zou ik zeer graag jouw bevindingen willen zien of lezen! Ik denk namelijk dat ik exact hetzelfde setje ga kopen! Thanks in advance :)
Als ik hem heb ontvangen en er mee heb gespeeld, dan zal ik wel de nodige foto's/verhalen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Laatst online: 05-09 16:11
Ik heb een vraag over de modellen met de ATI HD4330: werkt deze alleen maar als het apparaat aan de netvoeding hangt of doet deze grafische kaart ook mee als er alleen op de akku gewerkt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Graag zou ik 3g in de 1810t of de 3810t zien. Het wordt wel her en der genoemd (ook in de TS). Zijn deze modellen (3810t) al leverbaar of weet iemand welke hardware je daarvoor nodig hebt om in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Olaf518 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:49:
[...]
Kan me niet voorstellen dat je het gemist hebt, maar toch ;) :
productreview: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N review door SpeedingWilly

Ik ben nog steeds heel tevreden. Een minpuntje (inmiddels) is dat de opstarttijd van Vista inmiddels best lang is. En dan bedoel ik de tijd die het duurt voordat de hd-activiteit stopt als Vista geladen is. Dat duurt toch enkele minuten! De opstarttijd voordat mijn desktop (gedeeltelijk) geladen is is binnen de minuut.

Maar daar zijn Vista en al mijn geïnstalleerde applicaties schuldig aan, en niet de Acer 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-08-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
AlbAlb2 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:37:
Ik heb een vraag over de modellen met de ATI HD4330: werkt deze alleen maar als het apparaat aan de netvoeding hangt of doet deze grafische kaart ook mee als er alleen op de akku gewerkt wordt ?
Werkt prima op de accu, maar die is dan wel sneller leeg. Als ik Anno 1402 speel (op high details, max screen brightness) houdt ie het maar iets van drie uur uit. Maar dat is dus wel volcontinu alles op 100% belast.

Voor langere batterijduur zet ik meestal de ATI kaart uit, maar die is toch enkel voor 3D spellen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Damsplaat schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Werkt prima op de accu, maar die is dan wel sneller leeg. Als ik Anno 1402 speel (op high details, max screen brightness) houdt ie het maar iets van drie uur uit. Maar dat is dus wel volcontinu alles op 100% belast.

Voor langere batterijduur zet ik meestal de ATI kaart uit, maar die is toch enkel voor 3D spellen nodig.
Gewoon op de batterij klikken en "engerie besparing inschakelen" selecteren. Dan flikkert je scherm een paar keer en dan is die overgeschakeld naar de intel videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De Ultra Light & Thin markt is toch niet zo groot als de producenten hadden gehoopt.
Mensen zijn niet 100% overtuigd van de voordelen van het platform. Veel mensen verwachten dat met een nieuwe laptop de prestaties ook vooruit gaan, en komen vervolgens bedrogen uit. Zelfs Windows 7 upgrade bonnen helpen niet genoeg.
Andere doelgroepen die veel baad hebben bij mobiliteit zijn blijkbaar niet groot genoeg.

Allicht hadden producenten gehoopt dat de markt zou verschuiven van netbooks naar íets krachtigere systemen die iets duurder maar net zo mobiel zijn.
Helaas voor hun zijn de CULVs en Neo's meer laptop vervangers geworden dan netbook vervangers.

Zie ook de bron.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik ben tegenwoordig wat sceptischer over Digitimes. Het is een beetje de Story van de IT. Hun bronnen zijn meestal niet nader genoemd. Net zo als bij het verhaal over Intel Z530:
http://www.crn.in/Hardwar...-Atom-Z-For-Netbooks.aspx

Ik wil natuurlijk geen afbreuk doen aan je post, ga vooral zo door maar wilde wel even een kleine kanttekening bij de betrouwbaarheid van Digitimes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:51:
Ik ben tegenwoordig wat sceptischer over Digitimes. Het is een beetje de Story van de IT. Hun bronnen zijn meestal niet nader genoemd. Net zo als bij het verhaal over Intel Z530:
http://www.crn.in/Hardwar...-Atom-Z-For-Netbooks.aspx

Ik wil natuurlijk geen afbreuk doen aan je post, ga vooral zo door maar wilde wel even een kleine kanttekening bij de betrouwbaarheid van Digitimes maken.
Hmmm, ok.

Ik moet zeggen ik dat Digitimes wel altijd een goede bron vind, vooral om het soort nieuws dat ze publiceren. Veel market-share cijfers, shipment cijfers, economische cijfers. Ze zitten heel erg in de buurt van de echte bron, de Taiwanese tech industrie.

Want Intel en Atom betreft, zon beetje íedereen zei dat Intel het niet zouden goedkeuren om Atom in laptops met grotere schermen etc te stoppen. We zien dat dit wel het geval is.
Sowieso kijk ik met argus ogen naar elk nieuwsbericht over de limitaties die Microsoft en Intel aan de netbookmarkt toekennen, raar verhaal altijd.

Maar dit is heeeel oftopic, en ik wilde dit eigenlijk posten in het 12 en 13" topic. Foutje bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:43:
[...]
Want Intel en Atom betreft, zon beetje íedereen zei dat Intel het niet zouden goedkeuren om Atom in laptops met grotere schermen etc te stoppen.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Het bericht van Digitimes dat niet klopte was een bericht over het stopzetten van de Z520/Z530.

De limitatie van Intel op N270 en N280 heeft overigens gewoon bestaan, dus dat klopte mi. gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Tweak15KW schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

Gewoon op de batterij klikken en "engerie besparing inschakelen" selecteren. Dan flikkert je scherm een paar keer en dan is die overgeschakeld naar de intel videokaart.
behalve als je win7 draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog goedkoper een sleeve voor € 5,33 bij https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7585

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Mensen die onlangs een laptop hebben gekocht: zit er nu ook zo'n Windows 7 voucher bij, met een code ofzo? Of moet je gewoon die upgrade bestellen via http://www.acer.com/windows7upgrade/order.html en dan krijg je het schijfje vanzelf thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rafe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:20:
Mensen die onlangs een laptop hebben gekocht: zit er nu ook zo'n Windows 7 voucher bij, met een code ofzo? Of moet je gewoon die upgrade bestellen via http://www.acer.com/windows7upgrade/order.html en dan krijg je het schijfje vanzelf thuis?
Bestellen via de website. Daar moet je de serial van je laptop invullen, op basis daarvan weten ze welke versie je krijgt. Voor Nederland zijn de verzendkosten zon 15 euro, enkel te betalen met creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer 1810T plaatjes!
http://www.computerbase.de/bildstrecke/26353/

Edit: en het gewicht schijnt 1.306kg te zijn!
http://acer1810treview.bl...009/08/weight-1306kg.html

[ Voor 113% gewijzigd door Philflow op 07-08-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

weet iemand als de 1810T uit komt of ook alle modellen gelijk uit komen want er zijn ook verschillende kleuren van en op website's van online winkels zie ik alleen nog maar het zwarte model en ik heb op sommige site's gezien dat er ook een blauwe en een rode uit komt...

[ Voor 1% gewijzigd door barrymel op 08-08-2009 00:19 . Reden: wit is rood :) ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik ga er vanuit dat we eerst zwart krijgen en later andere kleuren. In Duitsland worden alle kleuren al wel genoemd: http://geizhals.at/deutschland/?fs=1810t&in=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
En bij deze type ik dit bericht op mijn gloednieuwe Acer Timeline 3810T met SU9400 processor :9

Ik kreeg hem gister keurig verpakt binnen van 4Launch. Foto's van onder andere de verpakking komen nog, maar daar straks meer over.

Ik had een tweetal punten waar ik van te voren een beetje twijfelachtig over was. Dit was onder andere:
  • Bruikbaarheid van de laptop buiten. Vooral omdat andere mensen vaak zeggen dat dit soort glossy schermen onmogelijk buiten te gebruiken zijn.
    Nu kan ik je vertellen, de 3810T is voor mij perfect buiten te gebruiken. De brightness iets opkrikken, en alles is perfect zichtbaar. Het scherm blijft buiten een soort van spiegel, maar bij office gebruik geen probleem in mijn ogen. Ik heb niet in volle zon getest, enkel onder bewolking.
  • Geluidsniveau/kwaliteit van de ingebouwde speakers.
    Ik was aangenaam verrast toen ik ontdekte dat de speakertjes eigenlijk flink best hard kunnen. Geen fatsoenlijke bass, maar ook niet persé nodig voor alledaags gebruik, of snel een YouTube filmpje. Ik plugde mijn Sony oordopjes (16EUR) in de laptop, en ik schrok me dood. Prachtig geluid, het leek - zelfs bij een wat lagere kwaliteit YouTube filmpje - alsof ik midden in de muziek zat :o :9
    Dit zou aan "Dolby Sound Room" kunnen liggen, of natuurlijk gewoon aan de über oordopjes 8)7
Nu moet ik wel even vermelden dat ik nog niet al te veel met mijn nieuwe beestje heb kunnen spelen, maar zodra ik hem flink onder handen heb genomen, zal ik eens een fotoserie maken, en wat plus/minpunten noemen.

Als iemand vragen/requests heeft, laat maar horen, en ik zal zien of ik het kan/wil inwilligen :)

P.S. Ooooh wat typt dit toetsenbord toch lekker, en is de mic/720P camera geweldig! Werkt geweldig met skype bijvoorbeeld. Touchpad is ook super!

- Blije 3810T eigenaar }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
KillerX42 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:08:
Bruikbaarheid van de laptop buiten. Vooral omdat andere mensen vaak zeggen dat dit soort glossy schermen onmogelijk buiten te gebruiken zijn.
Nu kan ik je vertellen, de 3810T is voor mij perfect buiten te gebruiken. De brightness iets opkrikken, en alles is perfect zichtbaar. Het scherm blijft buiten een soort van spiegel, maar bij office gebruik geen probleem in mijn ogen.
Ik neem aan dat je dan in de schaduw zit? Want een glimmend scherm van 200 cd/m is niet te doen met fel zonlicht, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Philflow schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:13:
[...]

Ik neem aan dat je dan in de schaduw zit? Want een glimmend scherm van 200 cd/m is niet te doen met fel zonlicht, is mijn ervaring.
In de felle zon is het nog steeds zichtbaar, niet geweldig, maar wel te doen. En een stuk beter dan m'n oude HP laptop (DV6113) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mute schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

In de felle zon is het nog steeds zichtbaar, niet geweldig, maar wel te doen. En een stuk beter dan m'n oude HP laptop (DV6113) :)
Ohja ik zie het al, er worden ook schermen gebruikt van 262 cd/m. Dat is wel te doen.
http://www.notebookjourna...-aspire-3810t-354g32n-903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zou er iemand met de SU3500 CPU even Passmark willen draaien? Ik ben vooral benieuwd naar de CPU Mark.
XanderDrake schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:12:
[...]
SuperPi? Er zijn maar weinig mensen in de wereld die baad hebben bij snellere berekening van getallen achter komma van pi ;) .
Het is leuk om onderling gelijke processors te vergelijken bij overclocks en e-penis vertoon, maar niet meer :P
Besides, de SuperPi heeft heel veel voordeel bij een groot cache geheugen, veel meer dan andere programmas, dus het is niet een algemene vertegenwoordiging.

Passmark ben ik niet zo bekend mee.

Ik denk dat cinebench wel goed is voor onderlinge vergelijkingen (vooral bij multicores).
En misschien PCmark2005, maar voor de rest weet ik het niet.
Everest iig niet.

Verder, de prestaties in 3dmark2006 van de SU9400 tov die andere processors komen grofweg overeen met mijn verwachtingen. In mijn ogen: 1MB cache méér == ~100mhz equivalent extra bij prestaties.
Dat klopt bij de meeste processors. En ook in dit geval (dat de Su9400 gelijk is aan de T2330 bijv.).
Deze post had ik even gemist. Passmark is een total CPU benchmark die de CPU op 10 verschillende onderdelen test. De SU9400 is een stukje sneller dan de T2330.

[ Voor 79% gewijzigd door Philflow op 08-08-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Philflow op 08-08-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De resultaten van mijn 3810T-353G25N met SU3500 processor met 3GB RAM:
CPU - Integer Math: 63.3
CPU - Floating Point Math: 235.0
CPU - Find Prime Numbers: 220.8
CPU - Multimedia Instructions: 1.1
CPU - Compression: 732.2
CPU - Encryption: 2.1
CPU - Physics: 37.7
CPU - String Sorting: 506.6
Graphics 2D - Solid Vectors: 1.7
Graphics 2D - Transparent Vectors: 1.6
Graphics 2D - Complex Vectors: 48.7
Graphics 2D - Fonts and Text: 48.2
Graphics 2D - Windows Interface: 48.5
Graphics 2D - Image Filters: 153.1
2D Graphics - Image Rendering: 121.6
Graphics 3D - Simple: 141.4
Graphics 3D - Medium: 33.6
Graphics 3D - Complex: 5.5
Memory - Allocate Small Block: 1142.9
Memory - Read Cached: 1029.0
Memory - Read Uncached: 938.4
Memory - Write: 974.6
Memory - Large RAM: 465.3
Disk - Sequential Read: 42.4
Disk - Sequential Write: 68.0
Disk - Random Seek + RW: 3.6
CPU Mark: 483.8
2D Graphics Mark: 211.4
Memory Mark: 378.2
Disk Mark: 412.4
PassMark Rating: 367.6
Edit: OS is Vista SP1 32-bit, verder niet getweakt of achter nieuwe drivers aangegaan. Power plan stond op balanced. Om een of andere reden vond PassMark dat de GPU geen 4x AA kon toepassen dus vandaar geen 3D resultaten denk ik, de overige subtests zijn wel afgewerkt.

Edit 2: Hieronder de deelresultaten van de graphics, overgetikt uit PassMark.
Graphics 3D simple: 141.1
Graphics 3D medium: 33.6
Graphics 3D complex: 5.5
Graphics 3D DirectX 10: geen resultaat
Deze resultaten blijven nogal achter vergeleken bij de 4810TG waarvan ik de baseline bestanden via PassMark heb gedownload. Misschien toch maar eens videodrivers updaten :P

[ Voor 24% gewijzigd door Rafe op 08-08-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Top. Bedankt. 483 is een aardig stuk sneller dan mijn Pentium M 1.6 (400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkusJ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Zoek een laptop met lange batterij tije en redelijk scherm. Ben daarom op de 5810T uitgekomen. Na dit topic te hebben gelezen vind ik de SU3500 te licht voor mij, dus werd het de 5810T-944G50MN.

Nu twijfel ik nog tussen de 5810T en de 5810TG. Deze laatste heeft een separate videokaart (enige verschil ?) en is €80 duurder. Ik ben geen gamer, dus merk ik het verschil ?

Verder baal ik ervan dat er 4gb RAM in zit en met Vista HP 32-bits heb je er maar 3. Je krijgt starks een gratis Windows 7 upgrade. Kan je dan ook upgraden naar 64-bits, of moet je dan een volledige versie betalen ??

Toetsen vond ik er trouwens vreemd uitzien in de winkel, maar ik las hier dat dat geen probleem was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat zo'n discrete videocard gewoon zijn eigen geheugen heeft en daarvoor wat duurder zal zijn. Voorts zal het wat meer energie vergen dan een integrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
MarkusJ schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:23:
Nu twijfel ik nog tussen de 5810T en de 5810TG. Deze laatste heeft een separate videokaart (enige verschil ?) en is €80 duurder. Ik ben geen gamer, dus merk ik het verschil ?
Voor normaal gebruik maakt het geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
KillerX42 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:08:
[...]
  • Bruikbaarheid van de laptop buiten. Vooral omdat andere mensen vaak zeggen dat dit soort glossy schermen onmogelijk buiten te gebruiken zijn.
    Nu kan ik je vertellen, de 3810T is voor mij perfect buiten te gebruiken. De brightness iets opkrikken, en alles is perfect zichtbaar. Het scherm blijft buiten een soort van spiegel, maar bij office gebruik geen probleem in mijn ogen.
  • Geluidsniveau/kwaliteit van de ingebouwde speakers.
    Ik was aangenaam verrast toen ik ontdekte dat de speakertjes eigenlijk flink hard kunnen. Geen fatsoenlijke bass, maar ook niet persé nodig voor alledaags gebruik, of snel een YouTube filmpje. Ik plugde mijn Sony oordopjes (16EUR) in de laptop, en ik schrok me dood. Prachtig geluid, het leek - zelfs bij een wat lagere kwaliteit YouTube filmpje - alsof ik midden in de muziek zat :o :9
    Dit zou aan "Dolby Sound Room" kunnen liggen, of natuurlijk gewoon aan de über oordopjes 8)7
[...]
Grappig dat je juist deze punten noemt:
Ik heb laatst een paar uur met de laptop in de zon gezeten, ik kraag die avond echt knallende koppijn (en dat heb ik anders nooit). Ik weet vrijwel zeker dat dat kwam door het ingespannen turen naar het scherm. Bij bewolking is buiten ok, (mits je het scherm precies goed richt), maar in de zon is het een drama. (Nou geldt dat voor bijna alle laptops, maar voor de timeline in het bijzonder.

De luidsprekers zijn bijzonder zwak, zeker in vergelijking tot de speakers in mijn macbook (di ik eigenlijk al te zwak vond). Als ik rustig aan het koken ben moet ik echt externe speakers aansluiten om gesprekken (uitzendinggemist, radio) te kunnen verstaan. Allen bij doodse stilte is dat te doen zonder luidsprekers.

Voor de rest blijft het een top ding: weegt niks, snel genoeg, lange batterij: ik haal 3-4 uur gamen (anno 1404 op high settings), 6-10 uur firefoxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Ik heb laatst een paar uur met de laptop in de zon gezeten, ik kraag die avond echt knallende koppijn (en dat heb ik anders nooit). Ik weet vrijwel zeker dat dat kwam door het ingespannen turen naar het scherm. Bij bewolking is buiten ok, (mits je het scherm precies goed richt), maar in de zon is het een drama. (Nou geldt dat voor bijna alle laptops, maar voor de timeline in het bijzonder.
Hou er wel rekening mee dat jij en Killer andere displays kunnen hebben. Met behulp van Everest kun je het zien.

Ik heb trouwens ook meegemaakt dat laag contrast me hoofdpijn kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Damsplaat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:10:
[...]

De luidsprekers zijn bijzonder zwak, zeker in vergelijking tot de speakers in mijn macbook (di ik eigenlijk al te zwak vond). Als ik rustig aan het koken ben moet ik echt externe speakers aansluiten om gesprekken (uitzendinggemist, radio) te kunnen verstaan. Allen bij doodse stilte is dat te doen zonder luidsprekers.

Voor de rest blijft het een top ding: weegt niks, snel genoeg, lange batterij: ik haal 3-4 uur gamen (anno 1404 op high settings), 6-10 uur firefoxen.
Ik had natuurlijk moeten vermelden onder welke omstandigheden ik dit ervaarde. Ik heb niet in volle zon getest, enkel onder bewolking.
Ik heb erg weinig met andere laptops, omdat dit mijn allereerste is. Ik verwachtte echter een nog veel zachter geluid. dus voor mij viel het geluid juist heel erg mee. Maar dit blijft voor iedereen subjectief natuurlijk.
Verder gebruik ik hoofdzakelijk oordopjes..

Maar ik kan/mag nog niet teveel conclusies trekken, voordat ik hem een langere tijd in bezit heb natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41

KL643

beeldaandemuur

Hebben/krijgen alle nieuwe Timelines een verbeterd display? Ik ben namelijk wel "in" voor de 3810 serie maar dan wel graag met het nieuwe display.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
KillerX42. welke bios versie heb jij? Mijn 3810T die ik begin juli bij 4-launch heb gehaald had bios versie 1.0. Nu zit er inmiddels bios 1.08 in.

De manufactoring date is 27-04-2009 (staat op sticker onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rafe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:39:
De resultaten van mijn 3810T-353G25N met SU3500 processor met 3GB RAM:

[...]

Edit: OS is Vista SP1 32-bit, verder niet getweakt of achter nieuwe drivers aangegaan. Power plan stond op balanced. Om een of andere reden vond PassMark dat de GPU geen 4x AA kon toepassen dus vandaar geen 3D resultaten denk ik, de overige subtests zijn wel afgewerkt.

Edit 2: Hieronder de deelresultaten van de graphics, overgetikt uit PassMark.

[...]

Deze resultaten blijven nogal achter vergeleken bij de 4810TG waarvan ik de baseline bestanden via PassMark heb gedownload. Misschien toch maar eens videodrivers updaten :P
En jij ook bedankt voor de scores _/-\o_
Misten nog in de Passmark lijst die ik min of meer over heb genomen, met een geschatte 450 punten zat ik er niet ver van af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Op NBR had er iemand 499 Passmark CPU gehaald met de SU3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sowieso wijken de scores nog al af bij tijden :X . Ik ben bezig met de puntjes op de i te zetten. Ik heb behoorlijk wat in de passmark scores aan het snoeien geweest om er een fatsoenlijk, kloppende, lijst van te maken als ik op performance sorteer.. Vooral de AMD Turion serie week enorm af, is een 2GHz model opeens nseller als een 2,3GHz model of zoiets, en niet zo;n beetje ook, maar gelijk 100 punten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Philflow schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:22:
[...]

Hou er wel rekening mee dat jij en Killer andere displays kunnen hebben. Met behulp van Everest kun je het zien.

Ik heb trouwens ook meegemaakt dat laag contrast me hoofdpijn kan geven.
Ik heb Everest even gedraaid:
Monitor ID: AU)122C
Fabrikant: B133W01 V2
Fabricage datum: week 1/ 2008

Deze informatie zegt mij (enn google) overigens helemaal niks. Maar nog even over mijn scherm:
kijkhoek is zeer beperkt, en contrast is laag. Niet echt storend voor mij, maar de meeste laptops doen dit wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:12:
KillerX42. welke bios versie heb jij? Mijn 3810T die ik begin juli bij 4-launch heb gehaald had bios versie 1.0. Nu zit er inmiddels bios 1.08 in.

De manufactoring date is 27-04-2009 (staat op sticker onderkant).
Bios versie is nog steeds standaard, dus 1.0.
Ook ik heb hem bij 4Launch gehaald, Mfg is ook 27/04/2009. We zullen dus wel identieke versies hebben :)

Ben zeer wantrouwend tegenover BIOS upgrades, sinds ik er 0.0 ervaring mee heb, en niet de eerste week mijn laptop wil slopen |:(
Ik kan ook niet vinden wat voor veranderingen de BIOS update t/m 1.08 met zich mee brengt. Weet jij dit misschien?

En zijn er nog belangrijke drivers die de moeite waard zijn om te updaten? (heb nog niets geupdate of iets dergelijks)

Acer levert overigens wel een gigantische berg voorgeinstalleerde troep met zich mee. Iets van 15 spelletjes alleen al :( . Heb net het grootste gedeelte via CCleaner verwijderd. Alleen Acer Store krijg ik niet weg, :( hoe heb jij deze verwijderd?

Alvast ontzettend bedankt,

- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Damsplaat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:18:
[...]
Ik heb Everest even gedraaid:
Monitor ID: AU)122C
Fabrikant: B133W01 V2
Fabricage datum: week 1/ 2008

Deze informatie zegt mij (enn google) overigens helemaal niks. Maar nog even over mijn scherm:
kijkhoek is zeer beperkt, en contrast is laag. Niet echt storend voor mij, maar de meeste laptops doen dit wel beter
Lijkt mij een AUOptronics scherm de: AUO122C
Hier gemeten: http://www.notebookjourna...view-acer-aspire-3935-918

Helligkeit und Kontrast
durchschnittl. Luminanz cd/m² 200,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,68
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 1,33
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 147,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 158,00

Dat verklaart gelijk waarom Killer wel relaxed buiten kan werken en jij niet. Tenminste, ik neem aan dat Killer het LG scherm met 266 cd/m heeft.
KillerX42 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:24:
[...]
Ik kan ook niet vinden wat voor veranderingen de BIOS update t/m 1.08 met zich mee brengt. Weet jij dit misschien?
Ik hou er persoonlijk ook niet van om BIOS upgrades te doen als er geen reden voor is.
GENETX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:07:
Vooral de AMD Turion serie week enorm af, is een 2GHz model opeens nseller als een 2,3GHz model of zoiets, en niet zo;n beetje ook, maar gelijk 100 punten :X
De database met resultaten is niet erg betrouwbaar, is mijn ervaring. Ook wel logisch want iedereen kan z'n resultaten indienen. Er kunnen dus scores inzitten van mensen die niet eens weten dat hun Vista in Energy saver staat, om maar eens iets te noemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 09-08-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Weet er iemand of de pricewatch: Acer Aspire 1810T-352G16N (LX.SA20X.085) blauw of zwart is?

De meeste shops hebben plaatjes van een blauwe staan maar ik weet niet of dat klopt. Ik ga sowieso een mailtje naar shops sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
KillerX42 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:24:
[...]
Bios versie is nog steeds standaard, dus 1.0.
Ook ik heb hem bij 4Launch gehaald, Mfg is ook 27/04/2009. We zullen dus wel identieke versies hebben :)

Ben zeer wantrouwend tegenover BIOS upgrades, sinds ik er 0.0 ervaring mee heb, en niet de eerste week mijn laptop wil slopen |:(

En zijn er nog belangrijke drivers die de moeite waard zijn om te updaten? (heb nog niets geupdate of iets dergelijks)

Acer levert overigens wel een gigantische berg voorgeinstalleerde troep met zich mee. Iets van 15 spelletjes alleen al :( . Heb net het grootste gedeelte via CCleaner verwijderd. Alleen Acer Store krijg ik niet weg, :( hoe heb jij deze verwijderd?
Ik had gelezen dat er wat (serieuze) performance issues opgelost waren (in versie 1.04 t.o.v. 1.0). Die heb ik er gelijk opgezet toen ik m gekocht had. Enkele dagen later verscheen de 1.08 en die heb ik er toen ook gelijk opgezet d.m.v. de bijgeleverde windows tool.
Nu staat inmiddels versie 1.10 op de acer site, maar die heeft geen bijgeleverde windows tool :?

Ik laat voorlopig versie 1.08 nog wel staan. Die werkt goed. Zorg dat je aan de netspanning hangt als je gaat flashen. Ik heb geen problemen gehad.

Acer geeft nooit informatie over de changes in de nieuwere versies helaas.

Aangezien ik de hd geformatteerd heb en alles opnieuw heb geïnstalleerd (zie mijn review) omdat ik de 64-bit versie van Windows Vista Ultimate wilde hebben, heb ik geen ervaring met het verwijderen van vooraf geïnstalleerde (acer) software.
Verder heb ik ook 10GB extra hd ruimte omdat ik de pre-install partitie verwijderd heb. Natuurlijk is 320GB ruim zat, maar alle extra ruimte is meegenomen. En inmiddels staat de hd alweer voor 75% vol met wat mooie films in hd-kwaliteit voor de aankomende vakantie 8)

Ik heb alle nieuwste drivers van de acer site gehaald en alles werkt prima!

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-08-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Ik had gelezen dat er wat (serieuze) performance issues opgelost waren (in versie 1.04 t.o.v. 1.0). Die heb ik er gelijk opgezet toen ik m gekocht had. Enkele dagen later verscheen de 1.08 en die heb ik er toen ook gelijk opgezet d.m.v. de bijgeleverde windows tool.
Nu staat inmiddels versie 1.10 op de acer site, maar die heeft geen bijgeleverde windows tool :?

Ik laat voorlopig versie 1.08 nog wel staan. Die werkt goed. Zorg dat je aan de netspanning hangt als je gaat flashen. Ik heb geen problemen gehad.

Acer geeft nooit informatie over de changes in de nieuwere versies helaas.

Aangezien ik de hd geformatteerd heb en alles opnieuw heb geïnstalleerd (zie mijn review) omdat ik de 64-bit versie van Windows Vista Ultimate wilde hebben, heb ik geen ervaring met het verwijderen van vooraf geïnstalleerde (acer) software.
Verder heb ik ook 10GB extra hd ruimte omdat ik de pre-install partitie verwijderd heb. Natuurlijk is 320GB ruim zat, maar alle extra ruimte is meegenomen. En inmiddels staat de hd alweer voor 75% vol met wat mooie films in hd-kwaliteit voor de aankomende vakantie 8)

Ik heb alle nieuwste drivers van de acer site gehaald en alles werkt prima!
Ok, dankjewel!

Ik ga op zoek naar de verbeteringen die de BIOS updates met zich mee brengen, en dan beslis ik wel of ik het de moeite waard vindt :)

Ik heb gister een aantal 1080 full HD trailers bekeken.. en na het installeren van diverse codecs speelde het geweldig. Geen enkele haperingen opgemerkt. Ook maar meteen de laatste twee afleveringen van Prison Break "The Final Break" in 720p s'avonds buiten bekeken. Werkte super.

Binnekort maar eens Generation Kill kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
Ik heb hem besteld via OBCS met 3 jaar extra garrantie. Was €734,09 kwijt. Ik zal m'n bevindingen in dit forum zetten :*) !
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste