Ik heb Shift sinds vrijdag, en eigenlijk ben ik er helemaal niet over te spreken.
De replay modus doet raar, grafisch valt 't gewoon erg tegen (alles op high en veel frames hoor, maar ik vind 't gewoon niet mooi gemaakt), en ik heb nu geen stuurtje. Met een toetsenbord is er weinig leuks aan. Morgen krijg ik m'n G25 binnnen, misschien fleurt die het spel wel op, maar nu vind ik er echt vrij weinig aan.
Maar de saaiheid komt voornamelijk door 't spel zelf. Je verdient veel te snel geld, Je hebt te snel een volgende tier vrijgespeeld, de upgrades hebben net even teveel effect op de snelheid, en de tracks kloppen niet helemaal. Je kunt gewoon niet zien hoe de bocht voor je loopt.
Nu ben ik wat van de simulatie liefhebbers, dus ik heb de ideale lijn uitgezet en het mapje ook. Maar dat laatste heb ik toch maar weer aangezet, anders weet je dus niet hoe de track loopt.
Oja, het weggedrag van de auto's is ook niet echt bepaald realistisch.
Het voelt een beetje alsof ze wel een racesim wilde maken, maar dat niet helemaal is gelukt, of dat het toch wat van dat onrealistische nfs moest houden. Nu is het een soort mengelmoesje. En dat is velemalen erger dan een echte arcade game als NFS Underground. (heb NFSU2 trouwens her ontdekt, moest meteen eraan denken dat ik het vroeger zo mooi vond

)
MAAR, wel stukken beter dan undercover