Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:
Zijn de performance issues op Radeon hardware al verholpen?
EA heeft er nog geen specifieke patch voor gereleased, ook zie ik niks qua Shift staan in de nieuwe (9.10) ATI drivers.

Maar ik heb nog niks kunnen testen met de nieuwe driver, ik ben nog op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb inmiddels de Zonda-R en daar heb ik regelmatig last van dat de ruit van links uit vaag (vies, ondoorzichtig) wordt. Prachtig realisme misschien, maar kan dat eruit? Je ziet na een drietal rondes bijna niets meer, en dan wordt racen wat lastig.

Het komt per track wel op een verschillend tijdstip en gradatie, in de London track had ik het ergste last.

Iemand een tip om hier vanaf te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

Fuelke

Forza Ferrari

Nergens tegenaan tijden? :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Er zitten geen barsten in oid (die je wel hebt na een flinke crash :X ), maar een hele bruingrijze smeer. Zou dat echt komen van 'contacten'? Heb ik niet zo op gelet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:
Zijn de performance issues op Radeon hardware al verholpen?
Voor zover die er zijn. Hier NFS shift 1.0 met een 4870 en het draait als de gesmeerde bliksem. (1900x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dominator schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:32:
Voor zover die er zijn. Hier NFS shift 1.0 met een 4870 en het draait als de gesmeerde bliksem. (1900x1200)
Heb je de rest van het topic gelezen? Denk niet dat iedereen het uit zijn duim zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Ik heb ook geen problemen met mijn 4870. Zowel onder XP als Win7 werkt het prima. Onder win7 alleen wel een achterlijke physics bug die alles naar 1fps schopt zodra je een zwaar ongelukt hebt. Maar de game totaal onspeelbaar op die momenten en je kan meteen over beginnen want tegen de tijd dat Shift uiteindelijk klaar is met laggen sta je 600 meter vederop tegen een muur.

Ondanks dat ik het wel een vet spel vind, is het ook een onmogelijk spel. Zit nu in tier3 met een WORKS Murci, toch zijn er AI spelers die gewoon 4sec harder rijden en ik rij echt niet slecht want de vorige 2 tiers ging het gewoon prima (moeilijkste setting). Lijkt me weer een gevalletje EA naait de speler met leugenachtige cpu. Ik bedoel, ik rij echt niet zo brak dat ik 4 sec achter de cpu zit met de snelste auto waarmee je mag rijden.

Ik heb ook met me WORKS Elise geprobeerd, schiet ook niet op. Spel lijkt zich gewoon aan te passen aan hoe snel jij rijd en dan gewoon automatisch sneller laten gaan dan jij doet.

Nog een win7 bug lijkt trouwens dat de performance van een auto pas na een restart klopt. Mijn WORKS Elise kwam op sommige banen nooit op topsnelheid (en die is niet zo hoog) en pas na een restart merkte ik dat ie daar opeens wel in kwam.

Ik gebruik trouwens wel een AI en Realism mod.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Heb je de rest van het topic gelezen? Denk niet dat iedereen het uit zijn duim zuigt.
Dat beweer ik ook niet, maar om het spel nu af te branden als 'onspeelbaar indien je een ATI' hebt is ook gewoon de grootste kolder. :)

Collega van me had last van artifacts (ook 4870 kaart btw) tijdens het racen. Bleek dat die kerel al bijna 2 jaar op dezelfde vista installatie draaide, na veel tegensputteren heeft ie de boel toch maar eens van voren af aan geinstalleerd en wat denk je.... Draait als een zonnetje sindsdien. :)

[ Voor 29% gewijzigd door stylezzz op 24-10-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dominator schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:00:
Dat beweer ik ook niet, maar om het spel nu af te branden als 'onspeelbaar indien je een ATI' hebt is ook gewoon de grootste kolder. :)
Heb ik dat geschreven dan?
Als jij geen last hebt van deze issues, hoe weet je dan hoe speelbaar het is voor mensen die er wel last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Argh fucking losers bij EA. Is er iemand die wel fatsoenlijk bestuurbare auto's heeft in tier3? Er klopt echt geen ene kut van het hele handling en physics model. Stuiterende auto's, voorwielen die nooit grip hebben, alles behalve high speed bochten is onmogelijk om fatsoenlijk te nemen omdat de voorwielen gewoon constant wegglijden en de achterkant steeds wil uitbreken etc.

En dan zullen wel het nog maar niet over het ontwerp van sommige banen hebben. Welke 3e rangs designer heeft overal van die hoekige uitsteeksels geplaats precies op de punten dat als je van de baan gaat, je meteen vol daarop klapt? Ik hoop niet dat die vent ooit in het echt iets mag ontwerpen want volgens mij wil die gast graag iemand om zeep helpen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:49:
[...]

Heb ik dat geschreven dan?
Als jij geen last hebt van deze issues, hoe weet je dan hoe speelbaar het is voor mensen die er wel last van hebben?
Nee, maar sommigen in dit topic doelen daar wel op. Ik heb de artifacts bij mijn collega gezien, en dat was onspeelbaar... De herinstall deed echter wonderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik ga echt niet Windows opnieuw installeren omdat NFSS niet goed werkt. Ben er klaar mee, verder met GTR Evolution en op naar Dirt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NFS:S is best een leuk spelletje maar zolang de performance niet gefixt is, ga ik niet verder.

Met de AI op Medium en driver aids off ben ik zo'n 6-8s per rondje sneller, afhankelijk van de baan. Op hard wordt het pas een uitdaging maar die *insert heavy scheldwoord* lag zorgt ervoor dat ik fouten maak die ik niet hoor te maken. Zo is het onspeelbaar. Sommige stukken geven nu netjes 45FPS maar er zijn ook delen waar ik 17FPS scoor.

Specs:
Intel Q9550 @ 3.5GHz
Gigabyte P35DS3
4GB DDR2 @ 830MHz
ATi Radeon HD4890 1GB @ 900/4600

Ongepatchte NFS:S.
NFS:S-exec hernoemd naar GRID.exe.
1680x1050 + 8xAA + max detail.
ATi Catalyst 9.11 beta geïnstalleerd.
Windows 7 64-bit 7229.

Even een lijstje neergeplempd zodat we misschien nog een patroon vinden. Dit is namelijk te krom voor woorden. Heeft iemand trouwens al geprobeerd om met de Task Manager een hogere affiniteit / prioriteit te forceren bij shift.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook nergens last van (5870), behalve de lange load-tijden dan.. Is daar niet al een oplossing voor?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 11:36
Jejking schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:56:
NFS:S is best een leuk spelletje maar zolang de performance niet gefixt is, ga ik niet verder.

Met de AI op Medium en driver aids off ben ik zo'n 6-8s per rondje sneller, afhankelijk van de baan. Op hard wordt het pas een uitdaging maar die *insert heavy scheldwoord* lag zorgt ervoor dat ik fouten maak die ik niet hoor te maken. Zo is het onspeelbaar. Sommige stukken geven nu netjes 45FPS maar er zijn ook delen waar ik 17FPS scoor.

Specs:
Intel Q9550 @ 3.5GHz
Gigabyte P35DS3
4GB DDR2 @ 830MHz
ATi Radeon HD4890 1GB @ 900/4600

Ongepatchte NFS:S.
NFS:S-exec hernoemd naar GRID.exe.
1680x1050 + 8xAA + max detail.
ATi Catalyst 9.11 beta geïnstalleerd.
Windows 7 64-bit 7229.

Even een lijstje neergeplempd zodat we misschien nog een patroon vinden. Dit is namelijk te krom voor woorden. Heeft iemand trouwens al geprobeerd om met de Task Manager een hogere affiniteit / prioriteit te forceren bij shift.exe?
dit is totaal geen lag, maar eerder frame drops. oorzaak videokaart
dit komt omdat ati kaarte geen physics kunnen doen en moet de cpu die gaan berekenen iets waar die niet bere sterk in is. hierdoor gaat dus de performance achteruit

[ Voor 10% gewijzigd door Vos1988 op 25-10-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vos1988 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:59:
dit komt omdat ati kaarte geen physics kunnen doen en moet de cpu die gaan berekenen iets waar die niet bere sterk in is. hierdoor gaat dus de performance achteruit
Sinds wanneer is dit een nV-only game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Het is geen nV-only. Maar het maakt wel gebruik van PhysX. Ik heb de hack met een nV naast mijn 4870 maar ik heb op sommige circuits toch nog last van drops naar 15fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vos1988 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:59:
[...]

dit is totaal geen lag, maar eerder frame drops. oorzaak videokaart
Dat PhysX de oorzaak is, stelt men als een fabeltje, ondertussen al op meerdere fora besproken. Anders hadden we ook wel een vet nVidia-logo gezien bij de start: TWIMTBP.

De conclusie luidt over het algemeen dat de engine niet klopt + de ATi drivers. Ma goed... dat spreekt ook weer de verhalen tegen van een aantal ATi-gebruikers die nergens last van hebben (en dan geen HD5870 monsterpowerhouse-luitjes, nogal makkelijk met een dergelijke kaart).

Daarnaast... hoe verklaar je dan het feit dat m'n performance totáál instort op random plaatsen waar geen/zeer weinig auto's in beeld zijn en alleen maar wat circuit, en het erna met veel auto's weer even goed is, gevolgd door weer een moment van totale lage-FPS-dramatiek?

[ Voor 50% gewijzigd door Jejking op 25-10-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Jejking schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:05:
[...]

*knip*

Daarnaast... hoe verklaar je dan het feit dat m'n performance totáál instort op random plaatsen waar geen/zeer weinig auto's in beeld zijn en alleen maar wat circuit, en het erna met veel auto's weer even goed is, gevolgd door weer een moment van totale lage-FPS-dramatiek?
Ik heb vooral last in secties van banen waar het heel druk is langs het circuit. Veel publiek, vlaggen, BBQ's en ik hoorde zelfs muziek toen ik een keer stil stond langs de tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik heb Shift sinds vrijdag, en eigenlijk ben ik er helemaal niet over te spreken.
De replay modus doet raar, grafisch valt 't gewoon erg tegen (alles op high en veel frames hoor, maar ik vind 't gewoon niet mooi gemaakt), en ik heb nu geen stuurtje. Met een toetsenbord is er weinig leuks aan. Morgen krijg ik m'n G25 binnnen, misschien fleurt die het spel wel op, maar nu vind ik er echt vrij weinig aan.

Maar de saaiheid komt voornamelijk door 't spel zelf. Je verdient veel te snel geld, Je hebt te snel een volgende tier vrijgespeeld, de upgrades hebben net even teveel effect op de snelheid, en de tracks kloppen niet helemaal. Je kunt gewoon niet zien hoe de bocht voor je loopt.
Nu ben ik wat van de simulatie liefhebbers, dus ik heb de ideale lijn uitgezet en het mapje ook. Maar dat laatste heb ik toch maar weer aangezet, anders weet je dus niet hoe de track loopt.

Oja, het weggedrag van de auto's is ook niet echt bepaald realistisch.

Het voelt een beetje alsof ze wel een racesim wilde maken, maar dat niet helemaal is gelukt, of dat het toch wat van dat onrealistische nfs moest houden. Nu is het een soort mengelmoesje. En dat is velemalen erger dan een echte arcade game als NFS Underground. (heb NFSU2 trouwens her ontdekt, moest meteen eraan denken dat ik het vroeger zo mooi vond :p)

MAAR, wel stukken beter dan undercover ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke stuurtjes werken op deze game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De Logitech G25 en MOMO Force werken hier prima. Die vraag is trouwens prima te beantwoorden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Speel zelf ook met de G25, hoewel de standaard settings verre van goed zijn. Zelf wat gezocht op google naar goede settings, maar is nog steeds een beetje "onrealistisch" om de auto's te rijden. Ook het driften vind ik vies tegenvallen. Is niet zoals ik gewend ben te driften. Dus mocht iemand de ultieme settings gevonden hebben... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:03:
De Logitech G25 en MOMO Force werken hier prima. Die vraag is trouwens prima te beantwoorden met Google.
Ook op ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
G25 werkt ook op ps3 momo weet ik niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:45:
G25 werkt ook op ps3 momo weet ik niet.
Mijn budget geeft de voorkeur aan de momo. Dus iemand die eht wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:22:
[...]

Mijn budget geeft de voorkeur aan de momo. Dus iemand die eht wel weet?
http://tinyurl.com/yfabayk ...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

@ Tomvsom: op GoT verwachten we dat je zelf enige inzet toont ipv zo'n serie korte vraagjes te stellen die je met wat inzet prima zelf kunt beantwoorden. Doe dat dan ook de volgende keer. Dat voorkomt ook dat mensen gaan strooien met minder gewenste LMGTFY linkjes (dan zie ik liever een TR).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:00:
@ Tomvsom: op GoT verwachten we dat je zelf enige inzet toont ipv zo'n serie korte vraagjes te stellen die je met wat inzet prima zelf kunt beantwoorden. Doe dat dan ook de volgende keer. Dat voorkomt ook dat mensen gaan strooien met minder gewenste LMGTFY linkjes (dan zie ik liever een TR).
Check. :) Ik zal die linkjes ihv achterwege laten.

Weet iemand of het mogelijk is om de tracks te "spiegelen" ? Lijkt me erg leuk om de nordsleife eens andersom te rijden!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
ik draai hier nfs 1.1 Na een paar races gedaan te hebben moest ik het programma beeindigen via taakbeheer. Vervolgens start ik het spel weer op en elke keer als ik in de race die ik opstart komt, crasht het programma. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je niets zinvols te melden hebt, kun je een reactie beter achterwege laten..

[ Voor 81% gewijzigd door PromoX op 30-10-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Als je dezelfde proc in je pc hebt hangen als je nickname, ligt 't daaraan. Het minimum is een 3800+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
@.Sjoerd. Ik heb een Dell Studio 1555 met een P8600 een ati radeon mobility 4570 en 4GB geheugen en een verse installatie van windows 7. Dus, de specs lijkt me niet het probleem.

Maar het spel gaat gewoon in een keer hangen en dan klapt ie naar de desktop. binnen 2 seconden. Terwijl ik toch eerst 4 races heb kunnen doen.

Hoge ontwikkelingsstandaarden lijkt me ook niet.

[ Voor 36% gewijzigd door AMD1800 op 30-10-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:17:
Ik heb Shift sinds vrijdag, en eigenlijk ben ik er helemaal niet over te spreken.
De replay modus doet raar, grafisch valt 't gewoon erg tegen (alles op high en veel frames hoor, maar ik vind 't gewoon niet mooi gemaakt), en ik heb nu geen stuurtje. Met een toetsenbord is er weinig leuks aan. Morgen krijg ik m'n G25 binnnen, misschien fleurt die het spel wel op, maar nu vind ik er echt vrij weinig aan.

Maar de saaiheid komt voornamelijk door 't spel zelf. Je verdient veel te snel geld, Je hebt te snel een volgende tier vrijgespeeld, de upgrades hebben net even teveel effect op de snelheid, en de tracks kloppen niet helemaal. Je kunt gewoon niet zien hoe de bocht voor je loopt.
Nu ben ik wat van de simulatie liefhebbers, dus ik heb de ideale lijn uitgezet en het mapje ook. Maar dat laatste heb ik toch maar weer aangezet, anders weet je dus niet hoe de track loopt.

Oja, het weggedrag van de auto's is ook niet echt bepaald realistisch.

Het voelt een beetje alsof ze wel een racesim wilde maken, maar dat niet helemaal is gelukt, of dat het toch wat van dat onrealistische nfs moest houden. Nu is het een soort mengelmoesje. En dat is velemalen erger dan een echte arcade game als NFS Underground. (heb NFSU2 trouwens her ontdekt, moest meteen eraan denken dat ik het vroeger zo mooi vond :p)

MAAR, wel stukken beter dan undercover ;)
Ik speel het op 19*12 maxed out en 4xa, ziet er toch wel erg leuk uit vind ik.
Het spel draait op 5850 CF veel beter met de 9.11 beta driver trouwens.
(ik zou alleen de displaydriver van de beta installeren, niet de hele package)

Voor de besturing heb ik een mod:
Need For Speed Shift Simulation SK MOD V2.6. (kan ff geen link terugvinden)
Ik gebruik een Logitech Driving Force Pro. (vergelijkbaar aan G25, iets minder geloof ik)

Ik heb nog niet zoveel autos gereden, maar de besturing is zeker verbeterd.
Verder heb ik alle assist behalve ABS uitgezet op hoogste difficulty.
Dit is voor mij meer een uitdaging geworden en een leuker spel, misschien vind je het ook beter.

Het botsen is helaas niet gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Patch nummer 2:
Here are the details for the new patch. We're currently working through the testing process so don't have a confirmed date yet; as soon as we do we'll update the thread.

NEW CONTENT/FUNCTIONALITY
- Increased the maximum number of online players from 8 to 12

BUG FIXES - CROSS-PLATFORM

- General game stability and performance improvements

- Improved car handling

- Fix for issue where some cars would bounce on their suspension during high load situations

- Fix for grass sometimes being displayed out of position

- Fix for intermittent incorrect driver duel results

- Fix for inverted balance slider operation

- Fix for online wins and losses occasionally being calculated incorrectly for drift races

- Fixed issue where loaned career car would inherit the player's career car tuning settings

- Fixed various usability issues with the advanced tuning screens

- Fixed lap timing for first lap of rolling start events

- Fixed car tuning settings sometimes not taking effect

- Fix to prevent rewinding past the start of instant replays

- Fixed car livery occasionally appearing all white during driver duel events

- Fixed incorrect screens being shown when player is disqualified

- Fix for occasional invisible opponents appearing during online drift events

- Fix for intermittent hang when skipping quickly through post-race screens

- Fix for intermittent hang when pressing X repeatedly in My Cars screen

- Fix for missing race groove on point-to-point tracks

- Prevented car livery resetting to default after an online race

- Fix for advanced tuning not staying unlocked on reload

- Fixed invitational event cars getting their setups corrupted and becoming undrivable (e.g. Veryon and Carrera GT)

- Fix for Lamborghini's having a low top speed when upgraded

- Fix for Corvette Z06 and Dodge Viper not able to move at the start of some events

- Fix for some upgraded AI cars bottoming out causing some instability over bumps

- Fix upgrade menu bug

- Fix for a force feedback strength settings save bug

- Fix multi-player settings for AI opponents and drift mode

- Fix for vinyls being incorrectly applied on rear wing

- Fix for a hang in lobby when accessing friend's list from car select

- Fix for profile load bug which skips save select menu when holding down Enter key

- Fix for jumping body parts when car resets

PC SPECIFIC
- Improved ATi graphics card support

- Improved dynamic vertex buffer usage (performance optimization on all PCs
)

- Fixed crashes on certain PC configurations when changing shadow settings

- Fixed intermittent crash during first lap of races on certain PC configurations

- Disabled forced dampening for custom wheel presets on PC

- Optimized multi-GPU PC operation

- Fix for intermittent missing surface sounds on certain PC configurations

- Fix for intermittent black skies

- Fix for LAN menu hang for client when host quickly returns to main menu
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/333357.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice!

een aardige lijst maar deze vind ik het belangrijkst

- Optimized multi-GPU PC operation _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

-Improved ATi graphics card support. Eindelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Ik kan wel een dansje doen! Die ga ik straks als ik thuis ben er gelijk op gooien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nog niet uit ;)

deze patch zit nog in de test fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Ai, da's een teleurstelling -O-

Moet ik maar leren lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

LzpAppel schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:25:
Ai, da's een teleurstelling -O-

Moet ik maar leren lezen :P
Daarom kun je nog wel een dansje doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Laatst online: 30-08 10:58
dansje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het tijd voor een nieuwe kopje koffie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat de performance wordt geholpen maar het helpt de gameplay natuurlijk niet.
Ik heb dit spel inmiddels al een paar weken niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:58:
misschien is het tijd voor een nieuwe kopje koffie :+
Ik drink geen koffie, maar het is 12 uur. Dus wel tijd om mijn flesje cola open te trekken :+
HlpDsK schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:59:
Leuk dat de performance wordt geholpen maar het helpt de gameplay natuurlijk niet.
Ik heb dit spel inmiddels al een paar weken niet meer aangeraakt.
Er wordt ook wat aan car-handling gedaan. Ik weet niet of dat het is wat je bedoeld?

[ Voor 39% gewijzigd door Appel op 04-11-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal moeten blijken. Ik stoor me aan de handling, maar meer nog aan de interface. Het is een port en dat merk je aan alles. Speel je op de PC zoals ik dan erger je je steeds rot aan de menu's.

Ik ben gestopt ergens in Tier 3 toen het driften een grote rol ging spelen. Echt niet te doen imo. Itt in alle voorgaande delen waar dat prima lukte. In Underground vond ik het driften het leukste onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:08:
Dat zal moeten blijken. Ik stoor me aan de handling, maar meer nog aan de interface. Het is een port en dat merk je aan alles. Speel je op de PC zoals ik dan erger je je steeds rot aan de menu's.

Ik ben gestopt ergens in Tier 3 toen het driften een grote rol ging spelen. Echt niet te doen imo. Itt in alle voorgaande delen waar dat prima lukte. In Underground vond ik het driften het leukste onderdeel.
Mee eens dat het menu wel iets console-achtigs heeft, maar ik vind het wel een prima menu en mousesupport mogen ze wel weer uitschakelen wat mij betreft. Driften kun je gewoon vermijden. Ik heb het spel uitgespeeld zonder ook maar 1 driftrace te rijden. Het is een waardeloos onderdeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Correct! Driften ben ik hard aan het proberen, ik wil graag alle sterren halen in de single-player. Maar ik vind het wel erg moeilijk om de boel onder controle te krijgen. Op Medium kan ik net winnen...

De enige menu optie waar ik mij eigenlijk aan stoor is dat je maar op 1 manier in het tuning scherm kan komen, graag had ik een link ernaar gezien voordat je de race begint (Ala GT5 prologe) of na de race zodat je een retry kan doen met een nieuwe set-up.

Ook grappig zou zijn dat je de pits in kon gaan om tijdens de race wat aan de afstelling te doen, maar da's iets te ver gegrepen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die patch kan een hoop goedmaken. :)

Deze 2 vind ik ook wel interessant;

- Fix for issue where some cars would bounce on their suspension during high load situations.
- Fix for some upgraded AI cars bottoming out causing some instability over bumps.

Misschien stuiter ik dan niet meer zo over de hele track :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

Fuelke

Forza Ferrari

- Fixed car tuning settings sometimes not taking effect
Is ook wel interessant, begin je tenminste niet met de juiste setup aan een kampioenschap op dan te weinig topsnelheid te hebben.

Blijf het feit missen dat je niet kan tunen tussen 2 races door in zo'n kampioenschap.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
Ik heb een heel raar probleem...

Ik heb hier een (heel) oud stuurtje staan, de Logitech Wingman Formula Force GP. Nu wilde ik die gebruiken met Shift, maar op mijn eigen pc weigert Shift om op te starten als het stuurtje aangesloten is. Ik zie het laadscherm, met een laadbalkje dat halfvol is, en verder gebeurt er niks. Ik draai Windows 7. Het rare is dat op een andere pc (die ook Windows 7 draait) Shift wel keurig netjes opstart, en ik gewoon met het stuurtje kan racen, alles werkt gewoon, terwijl ik alles op precies dezelfde manier heb geïnstalleerd. Enige verschil: op die andere pc is de windows installatie 32-bit, die van mij is 64-bit. Nou zou het gewoon moeten werken, aangezien de software van Logitech ook 32 en 64 bit is...

Kent iemand dit probleem, en/of heeft iemand een oplossing? Zou wel fijn zijn als ik op mijn eigen pc met een stuurtje kan racen.

p.s. Grid start ook niet op, maar dat is best logisch.

edit: *ahum* laat maar, had de compatibiliteit nog op Windows 98 staan van een of ander probleem van vóór de patch, maar nu hoeft dat blijkbaar niet meer en dan werkt het stuurtje gewoon |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Tower410 op 08-11-2009 20:44 . Reden: Iets over het hoofd zien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56
Mijn probleem is dat ik onder Win7 met geen mogelijkheid kan spelen. Het spel wil het profiel niet opslaan. Onder Vista wilde het wel helpen door het spel op dezelfde partitie te zetten als "My Documents" Maar dat heeft bij win 7 dus kennelijk geen zin.... :( Ik had 200+ sterren en heb geen zin om opnieuw te beginnen. Iemand een oplossing op dit probleem? EA blijft ook akelig stil. :(

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Zorg ervoor dat de map onder je My Documents staat, je kan controleren of het de juiste My Docs is door even naar je user map te gaan (Even via je Documents library)

Als je daar de map: NFS SHIFT niet ziet staan dan is er een probleempje in je folder redirections.
Wat je ook zou kunnen controleren is of de NTFS rechten goed staan op de map en/of Shift starten als Administrator.
Tower410 schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:09:

*knip*

edit: *ahum* laat maar, had de compatibiliteit nog op Windows 98 staan van een of ander probleem van vóór de patch, maar nu hoeft dat blijkbaar niet meer en dan werkt het stuurtje gewoon |:(
Jaja, probleempje he :9 ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Appel op 09-11-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56
LzpAppel schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:04:
Zorg ervoor dat de map onder je My Documents staat, je kan controleren of het de juiste My Docs is door even naar je user map te gaan (Even via je Documents library)

Als je daar de map: NFS SHIFT niet ziet staan dan is er een probleempje in je folder redirections.
Wat je ook zou kunnen controleren is of de NTFS rechten goed staan op de map en/of Shift starten als Administrator.
Dank voor je reactie, ik heb het exact hetzelfde gedaan als in Vista, maar het mag niet baten. (Beide 64bits)
Nu is mijn partitie F:\ Need for Speed Shift\ mijn game map en F:\Mijn Documenten\ is My docs map (gecheckt in profiel en is standaard opslaglocatie. Ik heb het ook al gebrobeerd op C:\users\bas\mijn documenten met een verse install, maar werkt ook niet. Ook nog de mappen hernoemd naar Documenten of My documents of Documents, het mag allemaal niet baten. Beetje jammer dat het zo omslachtig moet allemaal. Nog jammerder is dat het nog steeds niet werkt. In ieder geval bedankt voor je tip.

Oh ja en uiteraard start nfss als admin.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Bij mij loopt hij ook niet geweldig , waar ik na een beetje zoeken achter gekomen ben is dat het spel maar op 1 core loopt , is dit spel wel multicore en zoja waar kan dan het probleem liggen ???

Wat ik gevonden heb (ik heb ook dit spel op win98 compatibility mode staan) is dat wanneer ik de processor affinity op 1 processor zet de compatibility mode niet nodig heb en wanneer ik de affinity op drie cores zet hij crashed wanneer het spel start (bij win 98 compatibility mode zet hij de affinity automatisch op 1 core , daarom werkt dat dus) .

Ik heb een phenom II X3 met een amd chipset mb nl een asus m4a78 en een ati 4850 grafische kaart.
Dit probleem heeft dan dus inderdaad niet met ATI te maken , veel mensen die een ATI grafische kaart hebben hebben dat in combo met een AMD chipset , misschien ligt dus daar het probleem.

Verder wel erg tof spel overigens , heeft veel dingen die GTR2 mist .

[ Voor 54% gewijzigd door enchion op 10-11-2009 16:51 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterpower schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:45:
Mijn probleem is dat ik onder Win7 met geen mogelijkheid kan spelen. Het spel wil het profiel niet opslaan. Onder Vista wilde het wel helpen door het spel op dezelfde partitie te zetten als "My Documents" Maar dat heeft bij win 7 dus kennelijk geen zin.... :( Ik had 200+ sterren en heb geen zin om opnieuw te beginnen. Iemand een oplossing op dit probleem? EA blijft ook akelig stil. :(
Ik heb net windows 7 op een andere schijf geinstalleerd en wou ook niet overnieuw beginnen met mijn Shift career. Ik heb gewoon de hele NFS Shift map in My documents gekopieerd naar de nieuwe My documents. (van de oude schijf naar de nieuwe)
Dat werkte gelukkig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draait hier nu eindelijk acceptabel. Voor de mensen met Crossfire is dit misschien een goede tip: bij mij heb ik +-50% meer fps als ik Catalyst A.I. op standard zet in plaats van advanced.

Ik heb nu ineens op de nieuwe windows install ook veel meer fps, als ik op een stuk rij zonder andere auto's in zicht heb ik meer dan 100 fps. Als het druk is minimaal 45fps. (19*12 alles aan 4xAA)
Dit met Catalyst 9.10 en de laatste 9.11 beta display 3d driver eroverheen. (dus alleen de display driver van die 9.11 beta, niet de hele package)

Wel jammer van de drops, want die zijn helemaal niet nodig. De cpu en de videokaarten worden hier niet volluit gebruikt, hopelijk brengt de nieuwe patch van EA hier verandering in. Ook kan Catalyst 9.12 een boost geven als hij uit is voor de 58xx eigenaars denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het nieuwsdiscussietopic komen net de beta drivers voorbij. (Catalyst 9.12 beta)
Deze beta-drivers lijken voor de nieuwe hemlock te zijn, maar werken hoogst waarschijnlijk ook op de andere 58xx kaarten.

Ik ga ze meteen even testen, misschien dat er al een boost te zien is icm 5850 crossfire.
(Aangezien Hemlock 2 gpus heeft hoop ik dat Crossfiresupport voor deze game verbeterd is in deze driver)

Ben zo terug met mijn resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:55:
In het nieuwsdiscussietopic komen net de beta drivers voorbij. (Catalyst 9.12 beta)
Deze beta-drivers lijken voor de nieuwe hemlock te zijn, maar werken hoogst waarschijnlijk ook op de andere 58xx kaarten.

Ik ga ze meteen even testen, misschien dat er al een boost te zien is icm 5850 crossfire.
(Aangezien Hemlock 2 gpus heeft hoop ik dat Crossfiresupport voor deze game verbeterd is in deze driver)

Ben zo terug met mijn resultaten.
Dat zijn 9.10 drivers maar dan met Hemlock support. Rommel dus, heb ze ook getest. :) Ook het laden van een race gaat nu heel anders en schokkerig. En dan doel ik op dat laad cirkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik zie het. Heb het spel nog niet gestart, maar ik zag al dat de 3d-display driver hetzelfde was als die van de 9.11 beta driver die ik geinstalleerd had. Kan dus weinig/niets uitmaken lijkt me.

Ik installeer bij dit soort dingen altijd eerst alleen de display driver, dat is vaak minder instabiel dan de hele beta ccc installeren. (dus laatste whql package installen en dan de laatste beta displaydriver eroverheen)

Toch maar ff testen. Heb jij Crossfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nee, heb geen Crossfire. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Dames en heren!

De weekelijkse YouTube actie van Need for Speed is weer begonnen. Ik heb vorige week de "random draw" gewonnen en ik zou dus deze week een prijsje binnen moeten krijgen. Ik heb geen flauw idee wat het is om eerlijk te zijn. Edit: Een T-shirt en Need for Speed Undercover komen mij kant op!

Maarja, voor de geïnteresseerden... Hier de video van Need for Speed.

[ Voor 8% gewijzigd door Appel op 18-11-2009 01:08 . Reden: Prijzen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Nog helemaal niks bekend over de nieuwe patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
LzpAppel schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:33:
eerlijk te zijn. Edit: Een T-shirt en Need for Speed Undercover komen mij kant op!
Zijn ze de oude voorraad aan het weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Ik vermoed van wel ja, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou hem keihard terugsturen en zeggen dat je beledigd bent met zo'n spel met zulke rijderskunsten :+

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 18:41
Ik hoop ook dat in de patch een oplossing zit dat na het herstarten van een race mijn rx-7 meer vermogen krijgt en de overbrenging veel te kort wordt (kom dan de hele race niet onder de 4e versnelling en dan nog uitbreken bij het uitrijden van de bocht :? ).

Flickr - Strava

• Appel
Jejking schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:58:
Ik zou hem keihard terugsturen en zeggen dat je beledigd bent met zo'n spel met zulke rijderskunsten :+
Belachelijk idee, wat als het in de handen zou komen van een 12 jarig kind? Die zou wellicht denken dat zoiets normaal was... Nee, ik heb straks een onderzetter met een mooi printje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Nieuws over DLC :) en auto's

Gratis DLC :)
http://sommergemuese.klee...ift-dlc-1-pack-kostenlos/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

LzpAppel schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:26:
[...]

Belachelijk idee, wat als het in de handen zou komen van een 12 jarig kind? Die zou wellicht denken dat zoiets normaal was... Nee, ik heb straks een onderzetter met een mooi printje 8)
Grinnik 8)

Met een (meen ik) BMW i-serie op Spa-Francorchamps op het moeilijkste niveau zonder aids, hoe doen jullie het daar? Ik heb er de grootste moeite om de AI bij te houden. Op het einde was ik iets sneller dan de nr 3 en 4 maar het scheelde weinig, werd 5e. De eerste twee blijven buiten bereik, daar verlies ik minimaal 1.5s per rondje op.

Het gaat nu iets beter met Catalyst 9.11 drivers met Catalyst AI op Standard, al heb ik nog regelmatig zeer grote FPS-drops in time attacks waar ik in m'n eentje rondrijd op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gt500 supra scharger , precies de auto's die miste *O*

blaast weer nieuw leven in need for speed voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51
Hallo,

In NFSS schitteren de ferrari's door afwezigheid...

Ik heb, om een mod te kunnen gebruiken het spel uitgepakt. Als ik nu bij de vehicles kijk zie ik een paar interressante ferrari's staan.
Iemand enig idee hoe (en òf ) die te gebruiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Had liever een Ferrari gezien. Dan deze buikschuivers. :')

Patch info:
UPDATE:

I just posted this on NeedforSpeed.com: "Following on from our earlier announcement about the upcoming expansion pack we wanted to give you some very important details about the upcoming patch... the release date:

PlayStation 3 - NOVEMBER 23RD

Xbox 360 - DECEMBER 1ST

PC - DECEMBER 1st

Console owners will be prompted to download the patch when you start SHIFT on the release date. PC gamers will be able to download the patch from our Downloads page. This release date is pretty solid at this point and we don't expect it change. It if does we'll let you know as soon as we hear.
http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/333357.page

[ Voor 57% gewijzigd door Splinter Cell op 21-11-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@strider1007

Wat mij opvalt bij de folders van de ferrari`s is dat ze allemeaal geen "anims" subfolder hebben met cockpit informatie en volgens mij gearratios , sommige andere automerken hebben ook een auto zonder die informatie zoals de lexus , waarschijnlijk zijn ze bedoeld voor de AI of worden ze later met een patch cq DLC pack geactiveerd.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 22-11-2009 18:12 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik snap er niks van ik moet tegen andere mensen aanbotsen om zo extra punten te krijgen, en moet gevaarlijk gaan inhalen om ook extra punten te krijgen maar als ik even buiten de baan kom krijg ik meteen een waarschuwing. Ook is het ineens een stuk realistischer dan de voorafgaande "need for speed" serie.
Wat een onzin allemaal ze hebben vanalles bijelkaar gegooit in de hoop er iets leuks van te maken. Maar waarom dan zulke vreemde tegenstellingen bij elkaar zetten, zo raak ik alleen maar in de war. A=Ik heb al een stuk of 20 races gereden maar heb geen flauw idee wat ik nou moet doen en hoe ik moet rijden, als een idioot op de normale nfs stijl of ineens heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Splinter Cell schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:14:
[...]

Had liever een Ferrari gezien. Dan deze buikschuivers. :')
Ze zijn bezig om zelf auto's voor SHIFT te maken, dus misschien over een tijdje kan jij aan de gang in een Ferrari.

Screenshot: http://www.nogripracing.c...showphoto.php?photo=75531
Forum topic: http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=174157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe kan ik zien welke versie ik heb want ik heb je patch geinstalleerd maar ik zie geen muis of lan multiplayer...

Ik heb nog een vraag, waarom beginnen de auto's zo snel te glijden als ik door een bocht ga? terwijl de auto's die voor en achter mij rijden nergens last van hebben...

En waarom kan ik de controls niet aanpassen? er staat iets met joystick maar ik heb helemaal geen joystick.
Ik speel gewoon op een toetsenbord

[ Voor 58% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-11-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Merk niet echt veel van de patch hier, de auto's kunnen soms nog steeds wegspringen bij veel load en de (kut)kwaliteit van het geluid is nog steeds hetzelfde. Verder rijden de auto's nog hetzelfde, niks geen verbetering.
Patch automatish geïnstalleerd op mijn ps3 gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Hmm ik merk anders wel een performanceverbetering op de PS3. Het loopt vloeiender, rijdt beter. Probeer voor de gein eens de invitational events met de veyron of de carrera GT. Liggen nu veel beter op de weg.
En kutkwaliteit geluid?... Geluid in dit spel is juist erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Ik heb veel gekraak uit mijn surroundspeakers, heb het idee dat het Dolby Digital gebeuren beetje snel afgewerkt is. Met stereo heb ik namelijk nergens last van.
Verder klopt het geluid ook niet altijd met de plaatsing van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
LoL @ Tegenstanders in Shift.

Als je een ongetunde Serie 1 auto rijdt in Serie 5 (bijvoorbeeld) rijdt de tegenstander bijna net zo hard als jij. Als je dan een Zonda R pakt rijdt de tegenstander gewoon met je mee op.

Dus je kunt beter een überslome auto pakken dan kun je de bochten beter maken & timen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
RedHat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:40:
LoL @ Tegenstanders in Shift.

Als je een ongetunde Serie 1 auto rijdt in Serie 5 (bijvoorbeeld) rijdt de tegenstander bijna net zo hard als jij. Als je dan een Zonda R pakt rijdt de tegenstander gewoon met je mee op.

Dus je kunt beter een überslome auto pakken dan kun je de bochten beter maken & timen :)
Hmm.. Op welke moeilijkheidsgraad rijd jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Morgen de PC-patch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dlc *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Maak een Racesim van NFSS !

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xZdq9oytbEA]

http://forum.racedepartme...ulation-sk-mod-v2-7-1739/

Need For Speed Shift Simulation SK MOD V2.7
*Realistic Grip and physics !
*Improved physics tick rate !
*Correct center of gravity !
*Fixed Stupid AI !
*Removed all blur !
*Removed Bloom ! (thnx to yodastar which released the file for each track)
*Fixed G25 Controller ! (no more steer LAG !!!) and good direct ffb feeling
*Correct kerbstone feeling now ! (not just rumble)
*Correct Forcefeedback from Front Wheels
*Better Feeling of the car
*Correct steering ! although ingame graphics wont show enough turn
*No Repacking

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht vandaag de nieuwe patch te kunnen installeren voor mijn ati kaartje maar kan hem nog nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Hij zal vast wel komen binnen enkele uren, anders goed de officiële need for speed site in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
De studio zit in Canada, dus dat is sowieso al een uur of 6 tijdsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahha oke dacht dat het verder in het westen juist eerder dag was.
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik kan de DLC nog nergens vinden. Patch is trouwens een stuk beter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Answering a couple of questions:

The patch and the DLC is a single file; it's about 125meg in total.

With the NoCD hack I would suggest you remove if it possible before updating the game as it's likely to cause issues.

Also if you have the Steam build DO NOT INSTALL this patch. It will require a specific patch created by the Steam team. I've asked for an ETA on this one but it's not available yet.
Patch rond 21:00 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
de patch heb ik al...
DLC kan ik niet vinden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

PC patch heb ik het nu over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos1988
  • Laatst online: 28-06 11:36
hier de link naar de patch deze is voor de north america versie maar werkt ook op de EU

http://cdn.needforspeed.com/data/downloads/shift/SHIFTPCPATCHV1.02_NA.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

Rayzman

+31 Rayzman

De europese versie staat er ook.
http://cdn.needforspeed.c...IFTPCPATCHV1.02_OTHER.exe

Ik heb overigens met zowel de US als de EU versie het probleem dat de zand en andere lichte kleuren veel te fel oplichten als de exe gewoon shift.exe heet met mijn op 5870. Wanneer ik hem rename naar grid.exe is het probleem weg.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:47:
*Fixed G25 Controller ! (no more steer LAG !!!) and good direct ffb feeling
In je filmpje zie ik anders nog genoeg lag t.o.v. je stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:14:
In je filmpje zie ik anders nog genoeg lag t.o.v. je stuurtje.
Zo inderdaad zeg :X Ben nog op zoek naar de 'lag' mbt de PS3, daar de G25 daar ook op rijd. Ben erg benieuwd of het daar ook zo erg is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SinergyX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:21:
[...]

Zo inderdaad zeg :X Ben nog op zoek naar de 'lag' mbt de PS3, daar de G25 daar ook op rijd. Ben erg benieuwd of het daar ook zo erg is.
Mja het beeld loopt altijd een beetje achter qua rendering. Daar gaat het ook niet om.
Als jij schakelt duurt het ook even voordat je dat ziet op je monitor. Ik heb liever dat het in-game qua physics net zo als jij gaat dan dat de graphics dat ook 100% doen. Steker nog, het schakelen kan je nooit op hetzelfde moment op het beeld laten gebeuren. Sturen is ook vrij lastig.

Kijk ik schakel van 3 naar 4 op moment 1.00

Dan wordt dat ingame verwerkt op moment 1.01. Hier hgeeft de motor al de nieuwe versnelling
Op het scherm zie je het pas op moment 1.03

En ik denk dat dat wel goed genoeg is.

Met rijden is het dan zo:
Naar links op moment 1.00
Op moment 1.01 gaan de wielen naar links qua physics en dus de auto reageert ook al
en op 1.03 zie je het pas terug in het stuur

Wmb had de animatie van het stuur en schakelen er wel uitgemogen. Kost alleen veel grafische kracht, en ik heb mijn eigen stuur en armen wel.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Heeft er al iemand een performance boost gemerkt op ATI hardware? Ik heb het helaas nog niet kunnen testen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste