Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
30 rondjes op een "8"-baan, waarbij je mekaar dus halverwege tegenkomt. Stel je een klein baantje van 0.50 km voor met 30 stuks Porsche en Lambo...
Heb gelijk mijn "Epic Badge" voor Trading Paint verdient.
Deze geeft nog betere ffb en gevoel van de auto ! nu echt 100% rFactor like
originele thread http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=166876
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Zal hem zo even proberen, ook de clutch sneller laten reageren nu?BruceLee schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:10:
V2.1 van mijn mod is gereleased http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/NFSSIMSKV21.rar
Deze geeft nog betere ffb en gevoel van de auto ! nu echt 100% rFactor like
originele thread http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=166876
PS3 versie hier trouwens
Nadat ik de eerste ronde + eerste ronde met tegenstanders heb gewonnen, en een nieuwe auto heb gekocht, is alles weer goed
[ Voor 17% gewijzigd door AlterMann op 04-10-2009 22:01 ]
Helaas geen readme vertaald naar nederlands. nog even geen zin in net klaar met modden:)
Need For Speed Shift Simulation SK MOD V2.6
*Realistic Grip and physics !
*Improved physics tick rate !
*Correct center of gravity !
*Fixed Stupid AI !
*Removed all blur !
*Removed Bloom ! (thnx to someone else which released the file for each track)
*Fixed G25 Controller ! (no more steer LAG !!!) and good direct ffb feeling
*Correct kerbstone feeling now ! (not just rumble)
*Better Feeling of the car
*Correct steering ! although ingame graphics wont show enaf turn
*No Repacking
How To install the mod
First unpack your need for speed.
put the three files from the unpacker in your need for speed shift game root extract all files will take some time 20-30 mins.
After unpacking, right-click on the NFS:Shift shortcut on your desktop, select Properties and add the option '-loose'
to the Target path. The option makes the game accept unpacked files.
(more detailed and make the game run it unpacking http://www.nogripracing.com/forum/sh...d.php?t=166542)
Copy The Files from my mod to your NFS:SHIFT installation directory and click replace all.
this controller mod is specialy made for the g25. the mod replaced the Logitech g25 separate pedals preset.
you can also use this with all other gaming wheels.
you can start the game now ! but first load the g25 separate pedals preset Options->Gameplay->Controls
And load the Logitech g25 separate pedals (preset 6) you can edit the controls as you like,
the mappings of what buttons or pedal does what but don't edit the settings from adjust control.
they are loaded out of my config and contain changes not shown in the game ! (always change your controller even if its already on this profile otherwise i wont use the new settings and remeber the old default.)
Try this mod i guess u will be amazed how much better it is then the default game
Of course play in pro mode with all aids off !!!!!!
Download
http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/NFSSIMSKV26.rar
If you want more comppetetive ai
change in physicstweaker.xml
THIS
from
<prop name="ai brake power" data="0.85" />
<prop name="ai brake grip" data="0.5" />
<prop name="ai corner grip" data="0.5" />
to
<prop name="ai brake power" data="1.0" />
<prop name="ai brake grip" data="1.0" />
<prop name="ai corner grip" data="1.0" />
change any value you like
[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 05-10-2009 13:40 ]
Wat bedoel je met "unpack need for speed", installeren? En in je rar zitten maar een paar kb, wat duurt 20-30 minuten?
En waarom moet ik nog die optie loose toevoegen als ik alle files uit de rar in de directory moet zetten? Als ik dit er van maak doet ie t niet:
"E:\Games installed\Need for Speed SHIFT\shift.exe" -loose
Trouwens, is het mogelijk die irritante camerashots voor de start te skippen?
[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 04-10-2009 22:27 ]
daarna kan pas mijn mod worden geinstalleerd copy-paste. hij vervangt files.
maar je bent dan wel je stuur lag kwijt
Verwijderd
Dat vroeg ik mij dus ook af, en is er ook iets te verwijderen aan de openingsfilmpjes waar me o.a. verteld wordt, dat ik met mijn auto op de racebaan moet blijven(....) en altijd een gordel (o.k., mee eens) en een helm in mijn auto moet dragen...stefijn schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:24:
Ik heb verdorie niet eens een auto

En waarom duren die laadtijden zo taffes lang voordat een level is gestart? Ligt het aan mijn pc/spelinstellingen(amd phenom quad/2gb werkgeheugen) of duurt dat bij iedereen zo lang? Ook bij het scrollen door de auto collectie van het spel duurt het behoorlijk lang.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 01:41 ]
Ja, daar heeft iedereen(?) "last" van, althans, heb er al erg veel mensen over horen klagen. Persoonlijk vind ik het nog redelijk meevallen, alhoewel het natuurlijk altijd sneller mag.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:34:
[...]
En waarom duren die laadtijden zo taffes lang voordat een level is gestart? Ligt het aan mijn pc/spelinstellingen(amd phenom quad/2gb werkgeheugen) of duurt dat bij iedereen zo lang? Ook bij het scrollen door de auto collectie van het spel duurt het behoorlijk lang.
Als ik een nadeel van dit spel moet opnoemen, dan is het laden het eerste wat in mij op komt.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Verwijderd
heb alleen nog een missie dat ik 4 tegenstanders in een spin out moet zien te krijgen. Is bij een mixed events, hoe kan ik dit het beste doen?
Dat gaan we zeker even proberen deze week. Sturing was belabberd.
Helaas, ik krijg en hou een zwart scherm.. Ik doe rechter muis knop, eigenschappen, dan zet ik -loose erachter en dan krijg ik dat zwarte scherm! Zonde, ik probeer het wel terug te veranderen!Bullus schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:41:
[...]
uhum
RMK op shortcut
eigenschappen
bij doel --->"...\Need for Speed SHIFT\shift.exe" -loose erbij zetten, let op de spatie
ok
Verwijderd
Hij is wel lollig, alleen... valt het dan wel erg op dat er geen echte schade is in Shift: echt iedereen blijft vrolijk rondkarren, ondanks de soms ongelooflijke ongelukken. En dat haalt de spanning er wel uit, natuurlijkRonaldMcDonald schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:01:
Wie het al oude Destruction Derby gevoel weer terug wil moet even "Tier 3 - Endurance - Race at HazyView Eight" gaan doen.
Ik kan die skippen met de nitro toets!stefijn schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:24:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik had eerst hetzelfde probleem. Kom ook niet wennen aan de controls. Afremmen in een bocht resulteerde vaak dat ie terugschakelde naar de 1Phusebox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:34:
Ik heb het spel echt een kans geprobeerd te geven op de 360, maar ik kan echt niet wennen aan de controls. Moet hem op easy zetten om uberhaupt mee te komen, waar ik normaal racing games op hard speel
Heb toen deze instellingen gebruikt Alleen de 1e fix. Die 2e geldt alleen voor je eigen auto's. Ik merkte toen al gelijk verbetering. geef het dan nog tot level 15 (tier 3) de kans. Je zult dan zien dat je over de track vliegt.
En alsnog de instellingen http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32606270
[ Voor 5% gewijzigd door Doppert op 05-10-2009 22:48 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Ik heb hem al de hele tijd op medium staan en opzich lukt het me wel, maar ik moet vaak restarten, zeker met banen waar ik corners moet masteren.
Moet wel zeggen dat ik het op medium wel spannend vind, ik win altijd net op het laatste moment, snel even een dirty overtake en dan de finish over.
Al met al wel een leuk spel, frustrerend, maar leuk.
En wat is "deze instellingen"?Doppert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:57:
[...]
Ik had eerst hetzelfde probleem. Kom ook niet wennen aan de controls. Afremmen in een bocht resulteerde vaak dat ie terugschakelde naar de 1die dan totaal geen bereik meer heeft.
Heb toen deze instellingen gebruikt Alleen de 1e fix. Die 2e geldt alleen voor je eigen auto's. Ik merkte toen al gelijk verbetering. geef het dan nog tot level 15 (tier 3) de kans. Je zult dan zien dat je over de track vliegt.
Ik heb gewoon een enorm probleem met de bochten, ik moet veel te veel afremmen om niet te gaan driften,,,
Autoshift altijd uitzetten, je kan zelf je RPMs bepalen dan en dat rijdt een stuk prettiger. Ook met opschakelenDoppert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:57:
[...]
Ik had eerst hetzelfde probleem. Kom ook niet wennen aan de controls. Afremmen in een bocht resulteerde vaak dat ie terugschakelde naar de 1die dan totaal geen bereik meer heeft.
Handmatig schakelen lukt me dus bij geen enkele game... jaja prutser I know. Althans het lukt wel, maar ik ben er zeker niet sneller mee. Op de PC met mijn stuurtje gaat het nog wel, dan heb je flippers, maar met een controller is het voor mij echt een no-go.Jejking schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:29:
[...]
Autoshift altijd uitzetten, je kan zelf je RPMs bepalen dan en dat rijdt een stuk prettiger. Ook met opschakelen
maar die nissan vieeuwww ben nu eindelijk verslaafd aan dit spel nu ik normaal kan racen
Upshifts gaat wel, maar downshifts niet. Mijn hersenen kunnen het niet aan, en ik vergeet altijd terug te schakelen of ik schakel te snel terug en spin.Jejking schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:54:
Waarom lukt het niet dan? Timing? Moet je wel aan kunnen leren hoor.
http://raptr.com/Doppert/about
Dat wordt gewoon automatisme hoor. Je kan inderdaad wel eens een foutje maken maar dat maakt het leukerPhusebox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:47:
[...]
Upshifts gaat wel, maar downshifts niet. Mijn hersenen kunnen het niet aan, en ik vergeet altijd terug te schakelen of ik schakel te snel terug en spin.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ga eens racen met de Zonda R en vertel dan wat je van deze car vindtsyntesia schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:26:
ooh wow die nissan gtr rijd zoo veel lekkerder dan die porsche carrera gt die slipte maar en slipte maar....
maar die nissan vieeuwww ben nu eindelijk verslaafd aan dit spel nu ik normaal kan racen
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Vergeten filetje bij nfs unpacker toegevoegd. alles moet nu goed werken !
http://forum.racedepartme...ulation-sk-mod-v2-7-1739/
ja heb die event al gezien ga die vanavond spelenJackal131 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:33:
[...]
Ga eens racen met de Zonda R en vertel dan wat je van deze car vindt
ben syntesia btw zit op iemand anders z'n computer vergeten in te loggen XD
[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 06-10-2009 13:50 ]
Ik draai hier een q6600, 4GB ram en een HD4770 op windows XP sp3 en alles maxed out op 1680x1050 als een zonnetje.
En over de moeilijkheidsgraad, ik speel weinig tot geen racegames (vroeger wel de oudere NFS reeks gespeeld totdat ze met de welbekende troep kwamen) en op medium en experienced settings doe ik het met twee vingers in mijn neus, dus of ik ben een natuurtalent of jullie kunnen gewoon niet rijden
erg vet spel trouwens, rijd zo even naar de mediamarkt om 'm te kopen:)
The number one enemy of progress is question
Probeer het eens op Hard & Pro dan...Guumuus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:24:
En over de moeilijkheidsgraad, ik speel weinig tot geen racegames (vroeger wel de oudere NFS reeks gespeeld totdat ze met de welbekende troep kwamen) en op medium en experienced settings doe ik het met twee vingers in mijn neus,
Verwijderd
Verwijderd
Komt EA ook nog met een patch binnenkort?
Een nieuwe patch komt eraan met een update voor Ati kaarten.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:22:
Nu nog wachten op de nieuwe ATI drivers, heb shift.exe wel hernoemd naar grid.exe en is ook wel een verschil. Maar een echte update is het natuurlijk niet.
Komt EA ook nog met een patch binnenkort?
Dit hier komt van Ian Bell van SMS.
We’re committed to supporting Shift long term with new content and patches. I can’t go in to what we have planned but I agree we do sliding well
We’ve worked hard to add additional optimisations for ATI cards with success. This will be coming in a future patch. In the mean time, using a profile from other games helps. I’ve heard that renaming the exe to grid.exe helps a fair bit on ATI cards.
Verwijderd
speed shift ook maar besteld. Het ziet er gaaf uit en vind het ook fijn weg spelen.
Ik weet verder niet of cfx met nfs shift werkt? Maar dat zou wel tf zijn. Kan iemand dat toevallig bevestigen?
@Dr Lup: als je shift.exe hernoemd naar grid.exe dan zal crossfire waarschijnlijk wel werken aangezien het ook werkt in grid.
Verwijderd
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Logitech Wingman Formula Force GP
Windows 7RC
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Type: Application
Grootte: iets van 8MB als ik me niet vergis.
Hoe moeilijk is het...........
Verwijderd
Ik ben in de demo alle folders trouwens langs geweest en staat nrgens tussen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 12:09 ]
Verwijderd
gewoon in je install folder , daar moet de shift application staan , daar staat dus niet letterlijk shift.exeVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:03:
Jongens waar kan ik die EXE bestand veranderen, ik draai windows 7 en kan geen exe bestand vinden in de game folder
Verwijderd
(zeg dat dan gelijk) (A)
Edit
Gekeken staat er niet tussen helaas
Oke dus waar ik nu het pijltje op heb staan?

Ik heb die naam veranderd in grid.exe maar cfx werkt nog niet
Damn brakke ati drivers of is het de game die geen cf wil laten schalen?
Wat multi gpu betreft had ik beter bij nvidia kunnen blijven
Gebruik de volgende keer even de editknop ipv 3 posts achter elkaar te plaatsen.
[ Voor 114% gewijzigd door PromoX op 08-10-2009 13:59 ]
Het zijn de drivers en de game. EA werkt aan een oplossing.Dr Lup schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:24:
Damn brakke ati drivers of is het de game die geen cf wil laten schalen?
Wat multi gpu betreft had ik beter bij nvidia kunnen blijven
Verwijderd
En kan ik gaan beginnen te racen. Hopelijk heeft dirt 2 wel gelijk suport voor cf. Ik denk persoonlijk van wel
want dirt 2 heeft oof dx 11 en zal dus wel getest zijn met de hd5800 series
DIRT2 zou ongetwijfeld meteen Crossfire support krijgen, daar ben ik van overtuigd. Aangezien ATi nauw samen heeft gewerkt met Codemasters. En de game het ATi logo draagt.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:29:
Dat is mooi om te horen. Ik hreb de game zelf nog niet maar de demo. Morgen heb ik als goed is de game binnen.
En kan ik gaan beginnen te racen. Hopelijk heeft dirt 2 wel gelijk suport voor cf. Ik denk persoonlijk van wel
want dirt 2 heeft oof dx 11 en zal dus wel getest zijn met de hd5800 series
Ben nu al een hele avond bezig om 4 tegenstanders te laten spinnen op willow springs.
Ik krijg dit echt niet voor elkaar. Hooguit 2, met veel geluk. Ik vind dit een flinke afbreuk op
de game hebben.
1. Lomp raggen wordt gestimuleerd..(Had het spel dan destruction derby genoem oid).
2. In mijn ogen hebben ze dit gedeelte gewoon te moeilijk gemaakt.
Heb ook al diverse filmpjes op youtube hierover bekeken, maar snap er nog steeds niks van.
Of nouja, kan er nog steeds niks van.
Speel het overigens op de PS3.
Meer mensen hier last van? Zou het namelijk wel leuk vinden om alle sterren overal te halen,
aangezien ik in de offline modus al een flink end ben. Misschien een idee om PS3 names te verzamelen
om elkaar toe te voegen ivm friendlist ranking?
Is ook in mijn ogen een beetje een kutopdracht itt tot bijvoorbeeld master all corners. Ook eentje die erg kut kan zijn soms, maar na veel proberen en netjes rijden kan het lukken.
Ze hadden Spin 4 opponents er gewoon uit moeten laten, dat slaat werkelijk nergens op. Wanneer ik opponents spin, is dat per toeval.
Mijn EA name is trouwens RnBizzle, is idd wel een leuk idee.
[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 08-10-2009 21:23 ]
EA, fix dit. Het spinnen heb ik onder controle, dat is gewoon mijn fout met mijn NFS underground ervaring waar je auto altijd aan de weg blijft plakken ookal rijd je met 300+nitro een bocht van 180 graden door. Maar het stuiteren is echt vreselijk irritant. Ik stuur wel goed, maar mijn wielen lijken de grond niet te kunnen vinden. Hemeltje. Zelfs een KART stuitert minder.
Trouwens, ik ben wel net 3e geworden van de series, nu kan ik 1vs1 @ Bergstom. ^^ Ik heb trouwens al Tier 4 unlocked terwijl ik pas bij Tier 2 ben. xD
[ Voor 9% gewijzigd door ikt op 10-10-2009 22:45 ]
Dat stuiteren wordt ik ook helemaal wild van, en soms blijft de auto gewoon ontzettend lang nastuiterenikt schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:44:
/frustrated. Die ene raceserie waar je tegen Arnold Bergstrum ofzo moet, niet de raceversie maar de timetrailversie, DIE IS ECHT HELEMAAL ONMOGELIJK op alles op hard/off. het eerste circuit gaat, daar werd ik eerste. het tweede ging nog redelijk, werd 4e. De laatste is ONMOGELIJK. Mijn auto stuitert alleen maar. Zelfs met alle rijhulp mogelijk op pro niveau stuiter ik nog heen en weer.
EA, fix dit. Het spinnen heb ik onder controle, dat is gewoon mijn fout met mijn NFS underground ervaring waar je auto altijd aan de weg blijft plakken ookal rijd je met 300+nitro een bocht van 180 graden door. Maar het stuiteren is echt vreselijk irritant. Ik stuur wel goed, maar mijn wielen lijken de grond niet te kunnen vinden. Hemeltje. Zelfs een KART stuitert minder.
Trouwens, ik ben wel net 3e geworden van de series, nu kan ik 1vs1 @ Bergstom. ^^ Ik heb trouwens al Tier 4 unlocked terwijl ik pas bij Tier 2 ben. xD
Vooral op die ene "woestijn-track", weet de naam even niet.
Die bedoel ik. Zelfs alle upgrades van mijn M3 (modernste) afhalen en alles naar standaard krijg ik nog dat gestuiter. Dat is totaal niet realistisch, de M3 is van rijderskar naar dikkekantoorklerkenkar getransformeerd met een vering die je doet denken aan een luchtbed.Phusebox schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:29:
[...]
Dat stuiteren wordt ik ook helemaal wild van, en soms blijft de auto gewoon ontzettend lang nastuiteren
Vooral op die ene "woestijn-track", weet de naam even niet.
Ik zal straks eens testen of mijn beproefde EVO 9 hiermee problemen heeft.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn auto lag, een Ford Shelby met alle tier 3 upgrades. Een beetje grote bak voor die baan
NU ff geprobeerd met de Elise hetzelfde gestuiter.

Ik hoop dat hier nog een fix voor komt......
[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 11-10-2009 11:49 ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Er bestaat een fix!BAS80 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:48:
Dat stuiteren heb ik ook alleen bij de woestijntrack, met name bij de hairpin rechts omhoog.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn auto lag, een Ford Shelby met alle tier 3 upgrades. Een beetje grote bak voor die baan![]()
NU ff geprobeerd met de Elise hetzelfde gestuiter.Zwaar irrirant, want bij 1 on 1 races word ik daar steeds ingehaald omdat ik zoveel moet afremmen om het teveel stuiteren tegen te gaan waardoor de auto 'bijna' onbestuurbaar door raakt.
Ik hoop dat hier nog een fix voor komt......
Koop de Mitsubishi Lancer EVO 9
Upgrade alles behalve brake, suspension en tires van tier 3 upgraden (dus wel alles van 2)
Dan zou alles moeten lukken. Als je auto nog stuitert zal ik mijn best doen om de tuning te posten, maar die heb ik op uitleg getuned omdat de letters een hoopje onleesbare pixels zijn.
Net 1e geworden bij die track. Ik dacht echt dat het onmogelijk was, maar met mijn superieure bak kan ik alles aan.
[ Voor 5% gewijzigd door ikt op 11-10-2009 13:12 ]
Verwijderd
een race in de tier 3 geloof ik , sla ik maar over, want er ZAL en MOET elkens keer in de eerste bocht een ongeluk gebeuren

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Verwijderd
ik heb nou de mclearen maar ik kan ze met geen mogelijkheid bijhouden
zonda r of een lp640 works.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:57:
met welke wagen doen jullie tier 5?
Volgens mij hangt de auto's van de tegenstanders af van de auto die jij kiest. Dus het kan zijn dat als jij de Mclaeren kiest, dat er tegenstanders de Zonda R hebben. Dan wordt het dus lastig. Probeer een andere auto, volgens mij hoeft het niet eens een tier 4 of works auto te zijn.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:57:
met welke wagen doen jullie tier 5?
Ik had het met de Lotus Elise met Works upgrade gedaan en het was eigenlijk best makkelijk. De tegenstanders hadden in ieder geval geen Zonda R's.
[ Voor 12% gewijzigd door BartelG op 11-10-2009 19:48 ]
Verwijderd
Ik heb met mijn 4870 (512) helaas weinig gehad aan de grid.exe truuk, ik heb daarintegen wel een NVidia kaart ernaast gehangen incl de hack zodat mijn ATI het normale beeld op zich neemt en de NVidia de PhysX.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:10:
Met mijn 4850x2 2Gb had ik drops naar 34 fps zodra er veel autos om heen kwamen rijden. Na het hernoemen naar grid.exe heb ik dat niet meer en blijft ie netjes boven 60fps xD. Speelt wel aardig.
Hier door heb ik toch wel een leuke boost van 20% gekregen in drukke stukken. Maar ik zit nog steeds uit te kijken naar een nieuwe driver van Ati en/of een patch van EA.
Verwijderd
Ligt aan de auto (daar moet EA naar kijken, de autophysics). Mijn EVO stuitert nergens. Tevens is het ook meteen de enige auto waarmee ik een beetje kan rijden zonder altijd te driften, ookal rijd ik op een recht stuk.Jackal131 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:46:
Komt dat gestuiter in die woestijn track niet van de overgang van nieuw naar oud asfalt?? Volgens mij zijn het bepaalde punten waar de auto begint te stuiteren (zwaar irritant). Als ik de juiste track voor ogen heb, heb ik dit kunnen voorkomen om op de beruchte plekken van de aangegeven racelijn af te wijken. Hierdoor had ik ineens geen last meer van dat gestuiter.
Kan iemand mij een goede auto noemen die niet-amerikaans stuurt maar wel amerikaans is op Tier 2 of minder? America series is niet te doen met een Dodge Challenger heb ik gemerkt. Ik spin als een gek in de rondte terwijl die anderen met dik 200 de bocht doorgaan.
Tijdens de race, en ook als uitslag stond er bijvoorbeeld:
1. Phusebox
2. Karel
3. Pietje
4. Jan
5. Peter
6. Guus
etc.
Echter de stand in het kampioenschap was steeds:
1. Phusebox
2. Peter
3. Jan
4. Pietje
5. Guus
6. Peter
Totaal niet logisch en verkeerd dus. De nummer 2 in het kampioenschap kreeg ook steeds de punten van iemand die 2e was geworden in de race, maar hij was volgens de race-uitslag niet als tweede gefinished. Kunstmatige spanning, zodat je je concurrent niet kunt uitschakelen? Niet dat ik dat gedaan heb overigens.
The number one enemy of progress is question
Ik moet hier helaas mijzelf corrigeren. Shift.exe loopt tussen de 25 en 60fps. Nu gerenamed naar GRID.exe na een reinstall en de patch.LzpAppel schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:19:
[...]
Ik heb met mijn 4870 (512) helaas weinig gehad aan de grid.exe truuk,
*knip*
Nu heb ik een minimale FPS van 50 en een max van 62. Dit is op "The Ring" gemeten waarbij ik achter 3 andere auto's aan scheur.
Het speelt op het moment ook gewoon veel makkelijker, dat had ik niet verwacht...
SHIFT PC patch V1 update - D-Box Support added
http://www.needforspeed.c...ed-news/-/nfsblogs/435781When we announced V1 of the PC patch a couple of weeks ago we said it was purely to include LAN play and improve Mouse Control. Imagine our surprise when the dev team told us the patch also include support for D-Box chairs.
For those of you who've never played a game using the D-Box it's pretty spectacular as the seat hooks into the game code and responds to how you're driving. If you're slamming it round a corner at full speed the seat will tilt into the corner too. They're very very cool and we're running a competition next month to win one!
Just to be clear; this is not a new patch, but an update to the first patch released last month. We are currently working on a second patch for PC and will have some info about the availability soon. You can find Patch V1 in the Downloads section.
Jammer, jammer. Ik had persoonlijk gehoopt dat ze eerst de problemen zouden aanpakken voordat ze nieuwe features zouden toevoegen.Splinter Cell schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:26:SHIFT PC patch V1 update - D-Box Support added
[...]
http://www.needforspeed.c...ed-news/-/nfsblogs/435781
Via Youtube houden ze nu ook "Weekly challenges" deze week kan je meedoen op London River met een BWM M3 E46. Je mag de auto's zo ver upgraden als je maar wilt!
Hier is het intro filmpje:
En hier is mijn ronde:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uOZZUhE7UA8]
(p.s: Je kan ook een prijs winnen als je video het meest beken word, het kijken van dit en/of andere filmpjes helpt dus ook andere mensen
Ik heb een lange tijd eerste gestaan met een 1:23:xxx, maar er is nu iemand onderdoor gedoken met een 1:21:020. Na lange tijd proberen kom ik helaas niet verder dan een 1:21:748.
Ik hoop dat een van mijn mede-tweakers meer geluk heeft! Kill and attack!
RonaldMcDonald schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:06:
nou jij rijd iig al beter dan die gozer van het eerste filmpje
Het introfilmpje van EA is absoluut niet snel nee, het is een 1:30 nog wat. De snelste tijd staat nu op een 1:20.Phusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:16:
Ligt het aan mij of ziet die ronde er absoluut niet snel uit? Toch straks maar eens proberen dan, want ik zie echt veel fouten. Moet toch zeker een seconden sneller kunnen.
Ik wacht tot volgende week op een betere auto en een fps vriendelijker circuit
Ik bedoelde stiekem ook jouw filmpje... ik bedoel, je rijdt zeker niet het perfecte rondje, toch?LzpAppel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:19:
[...]
[...]
Het introfilmpje van EA is absoluut niet snel nee, het is een 1:30 nog wat. De snelste tijd staat nu op een 1:20.
Ik wacht tot volgende week op een betere auto en een fps vriendelijker circuit
Nee, dat klopt helemaal! Er zitten zeker fouten en verbeterpunten in! Ik heb nu een 1:21:iets staan, maar die is ook niet perfect.Phusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:40:
[...]
Ik bedoelde stiekem ook jouw filmpje... ik bedoel, je rijdt zeker niet het perfecte rondje, toch?
Mijn auto begint op vreemde momenten te stuiteren, ik begrijp het wel dat je opstijgt nadat je over een kerb heen gaat maar dat je dan op een opgevoerd hobbelpaard terecht komt nee...
Ook met het aan remmen na het laatste rechte stuk, daar begin ik ook te stuiteren. Is heel naar
Ben niet gewend om met een achterwiel aandrijving te rijden, is ff wennen.
Volgende keer beter....
Trouwens
Shift + ATI(5850) = geen probleem.(alles max,1680x1050)
[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 17-10-2009 10:41 ]
|2600k|Asus 290|
Ik heb nu een 01:20:090 staanBullus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:40:
Gister ook even geprobeerd maar ik haal de 1.30 niet eensop de pc.
Ben niet gewend om met een achterwiel aandrijving te rijden, is ff wennen.
Volgende keer beter....
Trouwens
Shift + ATI(5850) = geen probleem.(alles max,1680x1050)
Ik draai nu met een 4870 en een Geforce 9500 voor de PhysX en ik heb op London river tussen de 53 en 62 fps. Niet lager en niet hoger.
Ik moet het alleen nog even op het Tokyo circuit proberen, als ik daar dezelfde framerates haal dan spring ik een gat in het dak.
Edit: Het is Zondag!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4IJjoXRFPyY]
[ Voor 5% gewijzigd door Appel op 18-10-2009 11:22 . Reden: Video toegevoegd ]
Is dat aan mij gericht? Voor die competitie wil ik namenlijk wel de normale NFS gebruiken, anders is het toch een soort van vals spelen. Plus ik heb al een keer geprobeert om met -loose online te spelen.BruceLee schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:49:
probeer deze mod maar eenshttp://forum.racedepartme...ulation-sk-mod-v2-7-1739/
Maar dan krijg ik een time out op EA Nation na het beginnen van een race. Plus ik heb het gevoel dat de laad tijden echt keihard inkakken na het modden.
Ik heb nu alleen maar de mod die het EA logo skipt bij het starten van het spel.
Welke tijd rij jij danPhusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:40:
[...]
Ik bedoelde stiekem ook jouw filmpje... ik bedoel, je rijdt zeker niet het perfecte rondje, toch?
Ik kan er alleen niet bij dat iemand met een M3 E46 zonder works upgrade zo even een 01:19:7xx rijd... Ik kom niet verder dan een 01:20:090. Hij knalt er gewoon even 3 honderdsten van af...
Ik zou echt niet weten waar ik nog zo'n enorme hap tijd vandaan kan halen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Online krijg je trouwens geen waarschuwing, daar heb je gelijk een snelheidsbeperking naar 45km/h te pakken voor 5 seconden
Volgens mij zie ik je in jouw filmpje op 1:20 nog tegen een muur aanknallen, daar is misschien nog wel tijd te winnenLzpAppel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:16:
Ik zou echt niet weten waar ik nog zo'n enorme hap tijd vandaan kan halen.
Verwijderd
Dit is iig een link naar de wedstrijd van vorige week, ik ben 2e geworden
http://www.youtube.com/watch?v=He965NLq0YQ
Verwijderd
Ik speel de PS3 (patch 1.1) versie, en ben tot de volgende lijste met bugs gekomen.
1. Framedrops, zo erg dat insturen altijd te laat is.
2. Stuiterende auto's, ja standaard auto's
3. Belachelijke AI, sommige race's onmogelijk om zonder geramd te worden te rijden.
4. Scorelijsten die niet kloppen.
5. Inhalen door onder andere auto's door te rijden.
6. Strak rijden met sommige auto's (Zonda) onmogelijk, 30 Km/h en nog over de voorwielen wegglijden.
7. Geforceerd driften. Ja heb echt wel vaker racegames gespeeld, dit slaat nergens op.
8. Z06 race Donington National komt de auto niet van zijn plek, wat ik ook probeer.
9. Tijdens de race setup kwijtraken, versnellingsbak verandert tijdens het rijden van settings.
Schaamteloos zoals EA dit op de markt durft te brengen, hebben ze daar door de recessie alle gametesters onslagen ofzo?
m.a.w. MISKOOP VAN DE MAAND!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 22:44 . Reden: punt 8 (is me zojuist overkomen) en 9 (schoot me te binnen) toegevoegd ]
De baan is Brands Hatch Indie, met een Audi S3.
Ik heb wel een paar vraagjes waarbij ik hoop dat forumleden me verder kunnen helpen.
Ik speel op de pc met alle eye-candy aan (nu even op 1440x900, straks met de nieuwe 5850 kaart op 1920x1200 als mijn monitor gerepareerd is
Nu kun je Shift ook op de PS3 spelen. Ik overweeg een PS3 omdat ik hem ook als dvd speler kan gebruiken en ik GT5 erg ook geweldig uit vind zien. En het feit dat de Xbox de G25 niet schijnt te ondersteunen geeft helemaal de doorslag...
Dan de vraagjes:
Is er in Shift een merkbaar verschil tussen de pc en de PS3 als het gaat om de grafische kwaliteit?
Is de bestuurbaarheid via de G25 op de PS3 eenzelfde probleem als op de pc vóór de mods?
Is er een verschil tussen games in Nederland en Engeland? (racen ze daar soms ook aan de andere kant van het circuit?
Het Britse pond staat nu op 1,10 euro en Shift (PS3) kost daar 35 pond, tegen hier 65 euro (zo'n beetje...) GT5 prologue kost daar 23 pond en hier 35 euro... Zelfs inclusief verzendkosten scheelt dat nogal.
Correcties als ik er weer eens naast zit of als het al besproken is zijn welkom,
Race on...