Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Henkus schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:13:
[...]

Zet de pedalen op gecombineerd, dan is het opgelost
Dan ben je wel langzamer. Je kan ook gasgeven bij het navigeren dan gaat hij niet terug naar boven. Ik heb het ook wel eens gehad in een andere NFS, nu niet zou best kunnen dat mijn pedalen opeens op gecombineerd staan :)

Bij mij is de lag bij het rijden weg (scherminstelling gevonden die wel snel werkt op mijn pc) en dan rijdt het best lekker. Ik heb nu ook voor de Focus RS gekozen, dat is best een makkelijke auto om mee te rijden. Ik snap nu wel wat mensen met onderstuurd bedoelen, maar dat hoort zo bij zo'n wagen (het is gewoon een hothatch en geen racewagen) met het gaspedaal kun je hem nog redelijk neutraal krijgen. Wel crashte het na vier races weer, als het blijft crashen moet je geloof ik graphicsconfig.xml weggooien uit je documenten.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 20-09-2009 20:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaargod schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb net ook net die Invitational Event, Veyron race gedaan op de Nordschleife. My god wat gaat dat bloedjesnel op zo'n smalle baan. Ik kneep em soms gewoon :P Echt heerlijk. Moet nog wel flink wat rondjes rijden daar voordat ik em beetje zal kunnen masteren... Maar wat voelt het vet aan in deze game. _/-\o_
Nu net in de Carrera GT op Spa geraced. Spa is natuurlijk sowieso een topbaan, maar met die Carrera helemaal. Man, wat scheurt dat lekker.

Wat wel een beetje jammer is (alhoewel...): ik had de eerste ronde nogal verknald en dacht er al aan te restarten, toen ik dacht 'Laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik bij die chicanes voor de start (nou ja, voor de haarspeldbocht naar de start) gewoon keihard rechtdoor rij.' Ik lag 8e of zo. Ik scheur dus dwars door de bandenstapel en heb de mazzel geen auto's te raken, en tegen de tijd dat ik weer op de baan kom, ben ik eerste... met alleen maar een 1e waarschuwing dat ik dat niet moet doen... maar vervolgens win ik wel de race en krijg ik alle punten!

Maar goed, het rijdt alsnog heerlijk, vind ik. Je kan goed controle hebben over de auto's en ze scheuren lekker door de bochten, op zo'n manier van 'Ai, ai, ai, als dat maar goed gaat...'. ;) Arcade of sim, dat maakt me allemaal geen ene moer uit, maar ik heb het gevoel dat ik echt wel moet werken (sim) maar dat het tegelijkertijd ook echt goed te doen is (arcade). Vooralsnog eigenlijk best wel een perfecte combinatie!

En o ja, wat me ook wel opvalt is dat de AI vaak lastiger is dan in bv. GRID: daar lieten ze je (voor zover ik me kan herinneren) altijd wel gaan (alsof je er niet was), maar ik heb nu regelmatig dat ik denk wel even de auto ernaast te kunnen zetten, maar dat ze me dan mooi blokken of afsnijden. Dit valt me echt op bij Shift. Irritant, maar tegelijkertijd top. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59
Ben er net achter dat je met die quick races ook geld schept? Da's anders wel makkelijk verdiend, Rustle Creek tegen 1 tegenstander, $40k op 20 seconden, enfin da's toch $40k met mijn huidig niveau.

Heb de Zonda R en een GT-R Works. Ga nog wat ploeteren in tier 4 en 5 nu. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Th1x4nG schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:29:
Ben er net achter dat je met die quick races ook geld schept? Da's anders wel makkelijk verdiend, Rustle Creek tegen 1 tegenstander, $40k op 20 seconden, enfin da's toch $40k met mijn huidig niveau.

Geld is absoluut geen probleem om aan te komen. Ik heb nu 16 auto's volledig getuned en nog 6 miljoen over en geen idee wat ik van zal kopen. In de vorige nfsen was dat toch een heel stuk moeilijker om aan geld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Th1x4nG schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:29:

Gewoon even een ovaal pakken en dan op 0 tegenstanders zetten en dan 20 ronden moet je eens kijken hoe hard je punten om hoog vliegen :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn profiel. Hij blijft maar laden bij profiel elementen hij start dus niet door. Als ik een niet profiel maak blijf het probleem het het zelfde blijft hangen bij profiel elementen :S.

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Al wat meer info over een Ati fix? Heb hier een 4870 met 512MB, en die shit is compleet onspeelbaar op 1920x1080 met 0x AA.

Overal 20fps, en op de track in de haven van tokyo is het helemaal een drama...

Trouwens, iemand anders moeite met de race Ford GT vs Viper SRT10? Ik word in beide autos volledig gepownerized :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 07:15
Astort schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:07:
Al wat meer info over een Ati fix? Heb hier een 4870 met 512MB, en die shit is compleet onspeelbaar op 1920x1080 met 0x AA.

Overal 20fps, en op de track in de haven van tokyo is het helemaal een drama...

Trouwens, iemand anders moeite met de race Ford GT vs Viper SRT10? Ik word in beide autos volledig gepownerized :S
Heb met mijn 4850 niet zoveel moeite, maar heb de instellingen op 1280x1024 en op 88% staan.

Die race is zeker verdomde lastig, ik heb alleen nog de viper geprobeerd, maar ik word er compleet uitgeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 13:21

rCk

Ik heb hem gedaan met de Ford GT. Alleen wel ontzettend veel restarts... Op de Audi vs BMW race op nordschleife heb ik ook ontzettend veel keren moeten herstarten, die was écht lastig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 21:12
rCk schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:31:
Ik heb hem gedaan met de Ford GT. Alleen wel ontzettend veel restarts... Op de Audi vs BMW race op nordschleife heb ik ook ontzettend veel keren moeten herstarten, die was écht lastig soms.
ik heb 2x achter elkaar gewonnen. 1e Race uitgeraced, 2e race heb ik die kerel van de baan getikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gaargod schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb net ook net die Invitational Event, Veyron race gedaan op de Nordschleife. My god wat gaat dat bloedjesnel op zo'n smalle baan. Ik kneep em soms gewoon :P Echt heerlijk. Moet nog wel flink wat rondjes rijden daar voordat ik em beetje zal kunnen masteren... Maar wat voelt het vet aan in deze game. _/-\o_
Net ook gedaan, en echt ongelofelijk hoe ze dat snelheidsgevoel weten over te brengen, hier kan geen echte sim tegen op (wel qua rijgedrag natuurlijk, maar qua snelheidsgevoel, nee). Ze maken overigens ook heel goed gebruik van het trillen bij de xbox controller, voegt echt wat toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rCk schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:31:
Die tier2 Audi en BMW? Daar heb ik ook moeite mee. Ik zit al te denken hem gewoon van de weg te beuken en dan door te rijden ;)

En het driften daar heb ik ook totaal geen gevoel voor, misschien dat het wennen is of ik heb de verkeerde auto.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Die met die BMW en die Audi is makkelijk man, gewoon die BMW nemen en die Audi in een bochtje aantikken, vliegt hij er zo af.

Driften is inderdaad om te huilen... Gief driften zoals in Grid in Need for Speed Carbon. Van NFSC heb ik nog een driftfilmpje gemaakt en op youtube gezet, http://www.youtube.com/watch?v=0ABEplOHpGE

In die game was driften pas echt vet. Makkelijk, maar vet.

[ Voor 51% gewijzigd door Astort op 21-09-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:57

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

if you use ATI Radeon update nVidia Physx system software drivers to the latest version! this improves fps

http://www.nvidia.com/object/physx_system_software.html
http://forums.guru3d.com/...p?p=3280975&postcount=468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Cheerio!

EDIT: OMG, ik heb die Physx dinges geinstalleerd, en het is echt een GIGANTISCHE verbetering. Ben van een gemiddelde 20 naar een gemiddelde 40fps gegaan. Enkel op drukke punten stort hij nog in naar ongeveer 30.

Thx 4 posting.

[ Voor 93% gewijzigd door Astort op 21-09-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hebben jullie zin in een wedstrijdje(time attack) met een Lotus Exige S op de Nurburgring Nordschleife te houden?
Neem een Lotus Exige S je mag alle upgrades van mij gebruiken maar ik gebruik geen spoilers of bodykits die rare grip geven om het een beetje realistischer te houden. ook denk ik dat het op deze baan niet zal helpen al die nep spoilers op een exige. dus gebruik ze liever niet ivm eerlijk vergelijk

Hier het filmpje Full lap over de nurburgring nordschleife in een Lotus Exige S in 7min11.070

[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 05-10-2009 14:25 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BruceLee schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:42:

Hier het filmpje Full lap over de nurburgring nordschleife in een Lotus Exige S in 7min11.070
[video]
Geile handschoentjes :D.

Sorry, kon het niet laten.

Edit: Om dan toch nog wat nuttigs te zeggen....

Ik weet niet echt wat ik van Shift moet denken. Aan de ene kant ziet het er prima uit en is het goed vermaak, aan de andere kant voelt het gewoon raar. Het rijgedrag bedoel ik dus. Op lage snelheid voelt alles vrij realistisch aan (voor zover iemand zonder rijbewijs dat kan beoordelen :P). Begin je echter snelheid op te bouwen lijken de auto's steeds meer over de baan te glijden in bochten. Ik ben spellen als Forza 2 en Project Gotham Racing gewoon en hoewel het op lagere snelheid dus allemaal wat overeen komt, voelen die twee spellen toch echt veel beter aan at high speed.

Had stiekem trouwens gehoopt dat Shift een soort Project Gotham Racing voor de PC zou worden...(zonde dat die niet geport is).

[ Voor 52% gewijzigd door Propane op 21-09-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 00:21
ligt het aan mij of reageert het stuur niet goed? De speler loopt te sjoren aan zijn racestuur, maar op het scherm geeft het stuur niet of nauwelijks een uitslag.

Ik heb menig racespel op de pc gespeeld met mijn Sidewinder ffb racewheel waarbij de uitslag op het stuur toch meer over een kwam met de uitslag die je op je sherm ziet.

offtopic: mijn zoon van 4 vroeg zich af waarom de bestuurder handschoenen aanheeft. Heeft hij het koud???

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:38
i-dj schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:07:
ligt het aan mij of reageert het stuur niet goed? De speler loopt te sjoren aan zijn racestuur, maar op het scherm geeft het stuur niet of nauwelijks een uitslag.

Ik heb menig racespel op de pc gespeeld met mijn Sidewinder ffb racewheel waarbij de uitslag op het stuur toch meer over een kwam met de uitslag die je op je sherm ziet.

offtopic: mijn zoon van 4 vroeg zich af waarom de bestuurder handschoenen aanheeft. Heeft hij het koud???
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de instellingen van de speler (gevoeligheid, calibratie e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het valt mij op dat er in de PS3-versie soms meegelift wordt door een gridgirl :)

Ik sta voor de start van de race op de grid met de anderen (duh).
Je ziet dan ff al die gastjes om je auto en een meid met een vlag.

Die staat gewoon midden in mijn auto!

Foutje spel denk ik?
En zowieso, tijdens Time Attack als ik gewoon ff een rondje alleen rij, loopt
de camera niet al te soepel. Althans, ik heb soms last van wat kleine haperingetjes.

Misschien binnenkort ook update voor de PS3-versie...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een top game dit zeg, speel het nu paardagen maar tot nu toe bevalt het super. Een goeie race game voor de pc.

Wat ik alleen niet snap is het volgene. was gister bezig met mijn tier1 en zomaar kreeg ik de melding dat ik naar tier2 ging. Terwijl ik tier1 nog niet eens af had. Als ik naar mijn carreer map ga, kan ik alleen kiezen voor tier2 en niet meer tier1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Astort schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:55:
Die met die BMW en die Audi is makkelijk man, gewoon die BMW nemen en die Audi in een bochtje aantikken, vliegt hij er zo af.

Driften is inderdaad om te huilen... Gief driften zoals in Grid in Need for Speed Carbon. Van NFSC heb ik nog een driftfilmpje gemaakt en op youtube gezet, http://www.youtube.com/watch?v=0ABEplOHpGE

In die game was driften pas echt vet. Makkelijk, maar vet.
Dat was een ander spel en inderdaad een stuk gemakkelijker. In Grid ligt het er een beetje tussenin.

Maar in LFS wat volgens drifters goede drift-physics heeft kan ik ook niet driften dus het zal wel aan mezelf liggen. Maar gecontroleerd uitbreken dat lukt me daar wel en dat lukt me in NFS ook niet (met een 350Z) en dat is toch het begin als je wilt driften. Maar tijdens het laden zie je ook een melding dat het met de ene auto anders gaat als met de andere daarom vroeg ik me af welke auto's jullie gebruikten :)
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:21:
Wat een top game dit zeg, speel het nu paardagen maar tot nu toe bevalt het super. Een goeie race game voor de pc.

Wat ik alleen niet snap is het volgene. was gister bezig met mijn tier1 en zomaar kreeg ik de melding dat ik naar tier2 ging. Terwijl ik tier1 nog niet eens af had. Als ik naar mijn carreer map ga, kan ik alleen kiezen voor tier2 en niet meer tier1.
Dat had ik ook, en dan heb je nog niet eens genoeg geld voor een tier2 auto (je kan wel die races met leenauto's doen denk ik). Maar met 8 ga je terug naar tier1. Dat staat ook in je scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 09:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 22:00

Austin

Uit een boek

Driften is echt een ramp in dit spel bij het minste of geringste beetje gas dat je geeft spint de auto zo om z`n as.
En het laden vind ik ook telkens irritant lang duren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

het stuurt inderdaad niet 100% direct maar deze setting lost het, het best op. je moet echter wel met een stuurtje spelen.

Mijn settings: eerst g25 profiel laden en dan bij custom setting weet naam ff niet maar menutje er onder.
Kan je je sensetivety en deadzones instellen. alle deadzones op 0 ! steer sensetivety op 100% en rem en gas op 0% ! dat heeft het beste stuurgevoel anders blijft er een soort dood gevoel en lag in de effecten inzitten. en ik stuur met 450 graden :)

hier een nog snellere zonder rare huds aan en racelijn

7min08-300

[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 21-09-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:28
i-dj schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:07:

Het stuur op het scherm doet niet mee met dezelfde uitslag. Dat ding slaat gewoon nergens op. Dat ding wil ook niet meer draian dan 150 graden totaal. Iig nog niet eens 90 graden links en rechts.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 21-09-2009 13:02 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent inderdaad voor je het weet in de volgende Tier! Ik zit nu in de derde terwijl ik de eerste 2 echt nog maar nauwelijks af heb. (En nu ik in de 3e rondscheur trekt die trage Tier 1 me ook niet echt meer.) Daarnaast heb ik steeds geld genoeg om de allerbeste auto te kopen: ik heb nu dus drie auto's en de rest kan me gestolen worden... Nu moet ik wel zeggen dat ik de overdaad aan auto's in de games van tegenwoordig nooit nodig zijn voor mij: ik heb genoeg aan 1 lekkere auto waar ik helemaal aan gewend raak. (Nu moet ik in hier dus wel meerdere auto's hebben i.v.m. de Tiers.)

Nog een klein puntje van muggezifterige kritiek (op de PC): waarom moet er zoveel geklikt worden aan het begin van het spel...? Eerst moet je het filmpje wegklikken. Dan wordt het spel geladen en dan moet je op Enter drukken. Waarom? Compleet nutteloos, in ieder geval op de PC. Je moet een taal kiezen: ook zulke flauwekul (maak dat gewoon een optie die bewaard wordt!). Vervolgens moet je een profiel uitkiezen, op Enter drukken en na 1 seconde krijg je de medeling dat het profiel geladen is en moet je NOG een keer op Enter drukken. Wat een hopeloze nonsens... Maar ja, dat heb je met die ports...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 19:54
Nog een verbeterpuntje...

Ik kan niet zien wat de controls zijn op de [PC]. Ben er inmiddels achter dat je met F de view kan veranderen... maar bv. schakelen en nitro heb ik nog geen idee van... Als ik bij de opties ga kijken kan je alleen de opties voor een joystick veranderen, terwijl ik alleen een keyboard heb aangesloten... Iemand enig idee?

Verder echt een topgame waar je hard moet werken om door te kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De laadtijden zijn echt ontzettend lang. Heeft iemand daar geen fix voor haha?

Komt er overigens ook AMBX support voor deze game? Met alleen licht is het al leuk, maar er mag nog meer bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:40
Heb een vraagje,
200km/h+ vervaagd het dashboard. Hoe kan je dat uitzetten?
Beelvervaging staat al op uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Laatst online: 24-10 08:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

De pleuris zeg...
Bij dit spel is de besturing slecht, laadtijden zijn veel te lang (geïnstalleerd op de 360 hdd), driften gaat totaal niet en de Corvette Z06 werkt helemaal niet. :(
Ik had liever dat ze Shift hadden gemaakt met behoud van de ProStreet besturing. Daar kon je gewoon normaal mee rijden en driften ging ook gewoon (ja, het was dan wel ook arcade, maar toch...).
Die laadtijden kan ik op zich nog wel voor lief nemen...
EA heeft hun werk weer lekker af lopen raffelen zo te zien.

Ik moet ook weer niet te veel zeuren, want het spel is wel degelijk leuk. Het heeft zoiezo geen simulatie-gevoel, maar dat rijden moet gewoon beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

twinkey schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:56:
Nog een verbeterpuntje...

Ik kan niet zien wat de controls zijn op de [PC]. Ben er inmiddels achter dat je met F de view kan veranderen... maar bv. schakelen en nitro heb ik nog geen idee van... Als ik bij de opties ga kijken kan je alleen de opties voor een joystick veranderen, terwijl ik alleen een keyboard heb aangesloten... Iemand enig idee?

Verder echt een topgame waar je hard moet werken om door te kunnen gaan...
Volgens mij kan je in het gameplay menu onder controls eerst aangeven welk profiel qua input je wil gebruiken, hier is dat bijv. keyboard/controller en 2 varianten voor mijn G25.

Tis best een aardige game, maar kan me vinden in veel commentaren die hier gegeven worden. Mijn grootste problemenen zijn dan ook:

* Besturing - Heb 2 weken GRID voor het laatst gespeeld, en dat rijdt veel lekkerder. In deze game glij ik veel te veel, terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ook kan je bijvoorbeeld in GRID dat hele stuk op Spa van start tot aan de 1e chicane volgas nemen (dus dat stuk omhoog ook). In Shift hoef je dat niet te proberen, want dan wordt het pinball
* Driften - Waarom lijkt het bij driften alsof de auto op banden van gelei staat? Elke kleine stuurinput levert gelijk een gestoorde spinout op. Ook die auto rechthouden met 40% revs is bijna onmogelijk, zet em maar gelijk in z'n 3 om die revs zo laag mogelijk te houden en de auto beter controleerbaar...

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel de pc versie zelf met een 360controller, vind er niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja .. die laadtijden vallen me ook op. Hoe krijgen ze het voor elkaar. En dan laad ik notabene vanaf een Vertex SSD. Maar op een RAID-0 van Raptors is het niks sneller. Kun je nagaan hoe lang het op gewone hardware duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:05:
Je bent inderdaad voor je het weet in de volgende Tier! Ik zit nu in de derde terwijl ik de eerste 2 echt nog maar nauwelijks af heb. (En nu ik in de 3e rondscheur trekt die trage Tier 1 me ook niet echt meer.) Daarnaast heb ik steeds geld genoeg om de allerbeste auto te kopen: ik heb nu dus drie auto's en de rest kan me gestolen worden... Nu moet ik wel zeggen dat ik de overdaad aan auto's in de games van tegenwoordig nooit nodig zijn voor mij: ik heb genoeg aan 1 lekkere auto waar ik helemaal aan gewend raak. (Nu moet ik in hier dus wel meerdere auto's hebben i.v.m. de Tiers.)

Nog een klein puntje van muggezifterige kritiek (op de PC): waarom moet er zoveel geklikt worden aan het begin van het spel...? Eerst moet je het filmpje wegklikken. Dan wordt het spel geladen en dan moet je op Enter drukken. Waarom? Compleet nutteloos, in ieder geval op de PC. Je moet een taal kiezen: ook zulke flauwekul (maak dat gewoon een optie die bewaard wordt!). Vervolgens moet je een profiel uitkiezen, op Enter drukken en na 1 seconde krijg je de medeling dat het profiel geladen is en moet je NOG een keer op Enter drukken. Wat een hopeloze nonsens... Maar ja, dat heb je met die ports...
ach je kan nu niet zeggen dat je ENTER toets niet gebruikt wordt :)

maar inderdaad dat is het nadeel van Console games die naar de PC gepoort worden.
daarom hoop ik ook echt dat hier binnen kort eens wat aan gedaan wordt , het heeft zulke goede titels al ver ziekt..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
/drool...

Ben zojuist verliefd geworden op de Pagani Zonda R. Wat een fantastische wagen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 12:21
ik snap echt totaal niet al die vergelijkingen met GRID. Okee, ik ben misschien een van de weinigen die daar echt niets maar dan ook niets aanvond, maar dit is toch echt een ander soort spel vind ik.
GRID valt onder het soort racespellen dat je met een controller speelt, ik tenminste wel. De arcade besturing, dus het niet hoeven af te remmen in een bocht is niet mijn ding. SHIFT daarentegen blijft me positief verrassen, heb tussendoor ook nog even GTR Evo gespeeld en die physics zijn inderdaad nog een stapje beter, maar verder is SHIFT echt het allermooiste wat ik ooit op racegebied heb gezien, overtreft ook Dirt 2 wat mij betreft. Ik ben het er zeker mee eens dat besturing en speelbaarheid boven graphics gaan, maar met de juiste auto's en instellingen rijdt het meer als een sim dan als een arcaderacer. Ik heb voor het eerst sinds tijden weer het gevoel een spel te spelen dat echt over auto's gaat, de mooiste auto's worden vertegenwoordigd, zien er subliem uit (zowel interieur als exterieur) de geluiden zijn dik in orde en de banen zien er echt supermooi uit. Ik heb echt al vele vele versies van de Nordschleife gereden (incl. in real life, maar nog nooit zo mooi gezien als in Shift. En ik had echt nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over een NFS. (tenminste na de PU tijd)

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand goede instelling voor een Driving Force GT wheel, PC.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik krijg mijn Nissan GT-R met works upgrade toch echt niet bestuurbaar. De achterkant breekt altijd in 1 keer uit, zonder waarschuwing. Ook krijg ik het slecht voor elkaar om mijn stuurtje in te stellen op de pc. Goede feeling krijg ik er nog steeds niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
bij profiel elementen blijft het spel hangen heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Helaas is m'n prachtige seat is nu helemaal verpest. :'( :'(

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/9674/mooieseat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Long time reader, first time poster wil toch even een vraag in de groep gooien.
Ik heb NFS Shift (PC) cadeau gekregen maar ... ik kan er gewoon niet mee overweg, de besturing ligt me gewoon niet. Het is identiek aan Grid, ook leuk cadeau (heb leuke wederhelft ;) ) maar de wagens waren voor mij met mijn G25 compleet onbestuurbaar. Het was gewoon onmogelijk om een wagen gewoon rechtdoor te laten rijden ! Dus deinstall Grid en verticaal klasseren *jammer*.

Nu met Shift identiek hetzelfde probleem. Al verschillende settings overgenomen van het net maar ... geen oplossing. Zwalpende auto's, geen rem-gevoel ... nada, onafhankelijk of het nu een FWD, RWD of AWD is.

Toegegeven, ik ben eigenlijk een sim-rijder maar om gewoon even 15 minuutjes gewoon wat te knallen zonder al te veel vragen te stellen over setups zou dit wel leuk zijn maar niet dus. Met RFactor, GTR en GTL heb ik deze problemen helemaal niet !

Afgelopen week heb ik nog op Francorchamps gezeten en geloof me: ik heb echt (met mijn relatief beperkte ervaring) geen problemen gehad om de 130 paarden in mijn rug op de achterwielen van mijn 750 kg zware kar in bedwang te houden op Kemmel en alle wagens rondom mij hadden daar ook geen problemen mee ... der zaten zelfs een paar 911 GT3rs'jes bij en die zwalpten ook niet.

Vrienden van me zeggen dat het gewoon wennen is maar ik wil hier eigenlijk helemaal niet aan "wennen" want het voelt gewoon compleet a-natuurlijk. Het ziet er allemaal heel leuk uit: mooie graphics, variatie en gewoon effe wat rondknallen zonder vragen te stellen maar als de besturing dan gewoon niet thuis geeft is de lol er wel snel af.

Ben ik de enige die hier last van heeft?
Of heeft iemand de holy grail van G25 settings voor PC gevonden en wil die dit dan delen met de rest van de wereld ?
Of zou ik beter gewoon een punt zetten achter het arcade-racertje-om-te-raggen idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor de tip! Helaas is m'n prachtige seat is nu helemaal verpest. :'( :'(

[afbeelding]
Opnieuw spuiten. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:27:
Ik heb ook problemen met Shift.
Om allereerst misverstanden oid te voorkomen, ja ik heb een gedownloade versie, en daar verder geen discussies over.
Dus je neemt niet de moeite het recht te kopen om de game te kunnen spelen, maar claimt wel het recht dat iedereen je dan hier maar mee helpt? Ik vind het een beetje dubbel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:35:
Ja .. die laadtijden vallen me ook op. Hoe krijgen ze het voor elkaar. En dan laad ik notabene vanaf een Vertex SSD. Maar op een RAID-0 van Raptors is het niks sneller. Kun je nagaan hoe lang het op gewone hardware duurt.
Het valt me op dat het lampje van de HDD nauwelijks bezig is tijdens het laden :/ (Spinpoint F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De savegame is in een fractie van een seconde weggeschreven. De CPU is ook de lulligste niet. C2D @ 3.2GHz

Iets lijkt gewoon erg inefficient te zijn. Als je bv. een race 2 keer moet doen. Ieder een keertje voorop. Dan moet ie alles schijnbaar helemaal 2 keer laden. WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:59

Hu9o

Schokkend

Ja dat laden wordt je echt niet goed van... Soms lijkt het wel langer laden dan racen :S

Is hier nog niet een fix voor?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Propane schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:19:
[...]
Geile handschoentjes :D.

Sorry, kon het niet laten.
Ik denk dat wel meer mensen handschoenen gebruiken.
Doe het zelf ook, alleen geen echte racehandschoenen. gebruik zelf wielerhandschoentjes. Heerlijke grip, weinig kans op blaren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:20
Het kan te maken hebben met een combinatie van detail van het circuit en de auto's. Maar het is een heerlijk spel afgezien van de framedrop's op een ATI, lange laad tijden en slecht afgestelde besturing.

Nu ik mijn Xdoos controller goed heb staat is het wel te doen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben benieuwd binnen kort een nieuwe pc aanschaffen die weer even meekan.
Dan zal ik deze ook eens uitproberen :)

Ik speel hem nu op de psp, maar dat kan je hier niet mee vergelijken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Okay, wat iemand post over de engine:
I had occasion to check the physics files inside NFS Shift. I have few things to say about that:

- there is a full sim engine inside, with parameters for wet weather, tyre wear, box wear, ...engine damage, gearbox damage, flat tyres, multiple arms suspensions...etc. It has at least the same possibilities than ISI engine, and I suppose more.

- this sim engine uses configuration files very similar to GTR2, with some additional parameters. Sometimes it reminds me RBR settings too.

- this engine is called "gecko" and if I remember well this was the name of the new generation engine Simbin announced before they splited with Blimey.

- some tweak files (aitweaking.xml, physicstweaking.xml) were added to downgrade the physics. For example driving modes like novice, pro have a grip multiplier applied... 1.2 for pro mode. Damage has been reduced by a factor 10, many damage possibilities are disabled in these config files...

- there is a lag (intentional??) before controller input is taken into account, hence the float like a boat feeling. I saw something about controller lag defined in every car configuration file too.
http://www.nogripracing.c...php?p=849552&postcount=42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Mijn volgende gfx kaart wordt weer een nVidia. Deze fps bullshit trek ik niet. Om te huilen...

De game is ondanks de wat onzinnige besturing best vermakelijk. De auto's zijn tof, de graphics zijn best oké, en ik ben helemaal verliefd geworden op de Pagani Zonda R, met de zwart/rode velgen van König en de standaard factory paint. Maar die dramatisch trieste fps op mn 4870 verneukt de hele game. Die op zich best leuk is.

Gisteravond nieuwe Physx drivers geinstalleerd, had opeens 40fps op een bepaalde track. Ik helemaal in de gloria. Doe ik vandaag de race in de haven van Tokyo, en haal ik in de slingerbocht net na de kranen ongeveer 20fps.

Ik flip em...

[ Voor 75% gewijzigd door Astort op 21-09-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het blijkt dat de PS3 versie geen deformation heeft in het schademodel. Ik hoop dat het een bug is en niet bewust eruit gelaten. Toch een behoorlijk verschil met de andere versies. Verder wacht ik geduldig op mijn pre-order dus kan nog niet echt oordelen, maar de commentaren dat het absoluut niet op Grid klinkt positief. Dat vond ik echt niet fijn sturen.

vind het stiekem maar lastig. Multiplatform games incl PC in 1 topic. 3-kwart van het topic gaat over gedoe met configuraties en drivers.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 21-09-2009 22:37 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Astort schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:18:
Mijn volgende gfx kaart wordt weer een nVidia. Deze fps bullshit trek ik niet. Om te huilen...

De game is ondanks de wat onzinnige besturing best vermakelijk. De auto's zijn tof, de graphics zijn best oké, en ik ben helemaal verliefd geworden op de Pagani Zonda R, met de zwart/rode velgen van König en de standaard factory paint. Maar die dramatisch trieste fps op mn 4870 verneukt de hele game. Die op zich best leuk is.

Gisteravond nieuwe Physx drivers geinstalleerd, had opeens 40fps op een bepaalde track. Ik helemaal in de gloria. Doe ik vandaag de race in de haven van Tokyo, en haal ik in de slingerbocht net na de kranen ongeveer 20fps.

Ik flip em...
Ik ben het met je eens, de support voor Ati kaarten is niet goed. Ik vraag me persoonlijk af waarom dat nou zo is, is die PhysX van Nvidea nou zo belangrijk?

En je noemt ook wel het punt waar je de meeste last van deze isse hebt hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel apart hoe de meningen verschillen over de besturing. Vooral die van simmers die de wagens in Shift niet onder controle kunnen krijgen. Heel apart, want dat heb ik nou met sims! :P Is het nou gewoon smaak/wat je gewend bent/weet ik veel...? Ik vind alles juist heerlijk rijden in Shift: wel lastig en op het randje maar toch echt heel goed te doen. Heel apart...
Het lijkt er toch op dat een bepaald spel je gewoon moet liggen, denk ik, want dit soort zaken (besturing is brak tot besturing is top) heb je eigenlijk bij elk racespel. Ik heb tenminste nog nooit gehoord van een spel waarvan IEDEREEN de besturing top vond... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
LzpAppel schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:34:
[...]

Ik ben het met je eens, de support voor Ati kaarten is niet goed. Ik vraag me persoonlijk af waarom dat nou zo is, is die PhysX van Nvidea nou zo belangrijk?

En je noemt ook wel het punt waar je de meeste last van deze isse hebt hoor :9
Ik denk dat het komt omdat de meeste gamers op dit moment een Intel CPU gebruiken. Aangezien Intel en nVidia onder 1 dakje zitten, word een game die voor Intel CPU's geoptimaliseerd wordt, dus ook geoptimaliseerd voor nVidia.

Het is gewoon racisme!!! :+

Of sla ik de plank nu compleet mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Dunno, ik draai met een intel Q9550 en een 4890 Toxic en heb constant 60 FPS en geen drops.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Ik heb een Q6600 en een 4870, dat is wel een stapje lager dan jouw setup. Met jou setup kan je elke game goed spelen. Mijne zou dat in theorie ook moeten kunnen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik draai op een Q6700 standaard en een GTX260 + 8gb ram, constant 60+fps vol uit dus..

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, waardeloos spel...
Irritante zogenaamd " coole" filmpjes van 2 minuten kun je niet door klikken.
Op sommige momenten kun je het spel niet eens fatsoenlijk afsluiten.
Als je ondertussen naar taakbeheer wiltkan dat helemaal niet, spel schiet gewoon weer terug naar full screen.
Zelfde bediening als pro street, komt erop neer dat het op een toetsenbord niet te spelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Redax schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:09:
Ik draai op een Q6700 standaard en een GTX260 + 8gb ram, constant 60+fps vol uit dus..
We hadden het er natuurlijk ook over dat het op een nVidia kaart al helemaaaaal niet te spelen is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik probeerde te bevestigen dat hij bij jou ook zou moeten werken, aangezien je ongeveer een gelijkwaardig systeem hebt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Speel hier alles high, 1680x1050, 4xaa, 30/40fps, dit is met 3 maanden oude drivers. Morgen maar is updaten. Speel toch maar met AA uit, dan voelt t wat soepeler aan.

9800GTX
e8400 standaard 3,0ghz
2gb ram.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Redax schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:35:
Ik probeerde te bevestigen dat hij bij jou ook zou moeten werken, aangezien je ongeveer een gelijkwaardig systeem hebt.
Dat is dus waar we het over hebben. In benches en dergelijke zijn onze systemen bijna gelijk. Maar omdat ze bij EA een dikke boner krijgen van nVidia, word die gelijkwaardigheid volledig onderuit geschopt, door een game te optimizen voor nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Astort schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:39:
[...]

Dat is dus waar we het over hebben. In benches en dergelijke zijn onze systemen bijna gelijk. Maar omdat ze bij EA een dikke boner krijgen van nVidia, word die gelijkwaardigheid volledig onderuit geschopt, door een game te optimizen voor nVidia.
Het draait hier prima op een HD4850. 1920*1080 4xAA 16AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
Wat vind jij prima? Sommige mensen noemen 20fps prima, ik noem 50+ prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Astort schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 00:14:
Wat vind jij prima? Sommige mensen noemen 20fps prima, ik noem 50+ prima...
60fps met vsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

DerNosferatu schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:16:
Long time reader, first time poster wil toch even een vraag in de groep gooien.
Ik heb NFS Shift (PC) cadeau gekregen maar ... ik kan er gewoon niet mee overweg, de besturing ligt me gewoon niet. Het is identiek aan Grid, ook leuk cadeau (heb leuke wederhelft ;) ) maar de wagens waren voor mij met mijn G25 compleet onbestuurbaar. Het was gewoon onmogelijk om een wagen gewoon rechtdoor te laten rijden ! Dus deinstall Grid en verticaal klasseren *jammer*.

Nu met Shift identiek hetzelfde probleem. Al verschillende settings overgenomen van het net maar ... geen oplossing. Zwalpende auto's, geen rem-gevoel ... nada, onafhankelijk of het nu een FWD, RWD of AWD is.

Toegegeven, ik ben eigenlijk een sim-rijder maar om gewoon even 15 minuutjes gewoon wat te knallen zonder al te veel vragen te stellen over setups zou dit wel leuk zijn maar niet dus. Met RFactor, GTR en GTL heb ik deze problemen helemaal niet !

Afgelopen week heb ik nog op Francorchamps gezeten en geloof me: ik heb echt (met mijn relatief beperkte ervaring) geen problemen gehad om de 130 paarden in mijn rug op de achterwielen van mijn 750 kg zware kar in bedwang te houden op Kemmel en alle wagens rondom mij hadden daar ook geen problemen mee ... der zaten zelfs een paar 911 GT3rs'jes bij en die zwalpten ook niet.

Vrienden van me zeggen dat het gewoon wennen is maar ik wil hier eigenlijk helemaal niet aan "wennen" want het voelt gewoon compleet a-natuurlijk. Het ziet er allemaal heel leuk uit: mooie graphics, variatie en gewoon effe wat rondknallen zonder vragen te stellen maar als de besturing dan gewoon niet thuis geeft is de lol er wel snel af.

Ben ik de enige die hier last van heeft?
Of heeft iemand de holy grail van G25 settings voor PC gevonden en wil die dit dan delen met de rest van de wereld ?
Of zou ik beter gewoon een punt zetten achter het arcade-racertje-om-te-raggen idee ?
probeer dit ;)

G25 Steering Wheel settings:

Steering sensetivety 100%
accelerator sensetivety 0%
clutch sensetivety 50%
brake sensetivety 0%
speed sensetivety 60%
Force Feedback 10
all deadzones 0%

bij de controller settings ingame !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Gadget
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 16:22
Voor de mensen die met die vervelende filmpjes zitten op de pc versie.., ram eens op de NOS knop..

Enter werkt niet, esc ook niet.. Maar met de NOS knop wel.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Bedankt voor de goede tip!

Nu even de NOS knop op mijn controller mappen/remappen 8)7
Ik heb 'm nog niet nodig gehad, maar daarentegen wist ik ook de knop niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb hier een 2405FWP staan maar valt hier nog redelijk op te gamen, indien er een nieuwe pc wordt aangeschaft.
]Eén van de belangrijkste eigenschappen van een LCD-scherm is de responstijd. Dell specificeert een responstijd van 12ms voor het scherm bij een grijs-naar-grijs overgang en een responstijd van 16ms voor een zwart-naar-wit overgang.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De eerste patch is een feit:

Need for Speed™ SHIFT PC patch

This patch adds two new features: LAN (Local Area Network) play, enhancing the multiplayer experience and Mouse Support, providing full menu navigation through the game using your PC mouse.
http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloads

Dan is het nu aan ATi om een driver online te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Astort schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:55:
De AI past zich aan jou aan, dus als het bij jou makkelijker was kan het ook betekenen dat je de andere races slecht gereden hebt. Ik had op Tier 1 alle races gereden en gewonnen met maximale sterren en had best problemen met die race.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Laatst online: 22:44
NL_Gadget schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:10:
Voor de mensen die met die vervelende filmpjes zitten op de pc versie.., ram eens op de NOS knop..

Enter werkt niet, esc ook niet.. Maar met de NOS knop wel.. :D
Handrem werkt hier ook. :p

[ Voor 46% gewijzigd door Deagle op 22-09-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:59

Hu9o

Schokkend

Hier werken beide niet :(

Je bedoelt toch de filmpjes als je voor de start staat en de camera om de auto draait?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Marzman schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:16:
[...]

De AI past zich aan jou aan, dus als het bij jou makkelijker was kan het ook betekenen dat je de andere races slecht gereden hebt. Ik had op Tier 1 alle races gereden en gewonnen met maximale sterren en had best problemen met die race.
Same here, erg pittig. Alhoewel de laatste paar honderd meter voor de finish ik meestal wel net genoeg weg kon rijden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:38:
[...]

Hier werken beide niet :(

Je bedoelt toch de filmpjes als je voor de start staat en de camera om de auto draait?
Dat zijn geen filmpjes... Maar dan nog, die 'start-sequences' (met STEEDS maar weer hetzelfde commentaar... :X ) kan ik ook niet onderbreken. 'Echte' filmpjes, met uitleg en intro's etc. kan ik wel gewoon onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Gadget
Apart, ik heb de NOS button ge-assigned naar mijn Momo.. En ik kan nu letterlijk alle filmpjes doorduwen..

Wat een verademing.. Maar wat irritant voor mensen waarbij dit niet werkt.. Vaag ook trouwens...
Hu9o, rijd je met een keyboard of iets anders? En wat nou als je die nos button even opnieuw een plekje geeft naar een andere knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik kan de filmpjes skippen met de NOS-knop op mijn X360 controller, maar met de NOS knop op mijn stuur werkt het niet! Wispelturig dus. Heb de controller dus naast mijn stuur liggen binnen handbereik voor de filmpjes :D

Geniet trouwens echt van mijn M3 fully tuned... Bezig met Tier 2, heb Tier 4 ondertussen al unlocked maar wil alles uitspelen. Kon t niet laten om toch ook alvast een Murcielago te kopen... Stiekem al wat rondjes mee gereden, gaat als een trein. Speel deze game echt met veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Gadget
Vergeet de Lambo.. Haal de Zonda R,.. Vliegtuig op wielen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
jep, net even een rondje mee gestuurd bij zon Invitational Event... weet al wat mijn Tier 4 auto gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
NL_Gadget schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:54:
Vergeet de Lambo.. Haal de Zonda R,.. Vliegtuig op wielen.. :D
Doe mij maar een LP640 met worksupgrade :9~ rijd veel lekkerder dan een Zonda R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16
mwah, ik vind de murciellago 640 met works behoorlijk lastig sturen, hij is zeeeer gevoelig voor overstuur met welke tuning setting je ook kiest. gaat wel erg hard verder, zeker voor een tier 3 wagen (hij doet niet onder voor de zonda r).

Ben inmiddels net klaar met tier 3, op naar tier 4 en 5. Leuk spel verder, word alleen nog steeds gek van het driften. Heb sommige events wel gehaald omdat de AI gewoon scores van 250 punten per run had ofzo.. Maar de events waar de AI rond de 1200 punten per run haalt kan ik gewoon niet in de buurt komen, beetje jammer omdat ik nu ook 2 eindraces (head-to-head) niet kan unlocken in tier 2.

Dit is wat ik per racesoort in de garage heb staan:

Drift: RX-7 + M3 GTR (+ Shelby GT500)
Langzame races: RS4 + Shelby GT500 + GT3 RS
Snelle races: LP640, Zonda R, Reventon
Ovals: Shelby GT500

Wel zit de career structuur niet helemaal lekker in elkaar vind ik. De eerste tier's wandel je vrolijk doorheen, en de cash rewards zijn veel te hoog.. Heb denk ik al ruim 10 miljoen verdient aan het einde van tier 3. Qua moeilijkheidsgraad van de races begint het nu (tier 3/4) best pittig te worden, en het driften blijft altijd lastig.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaaaaaa, die Nitro-knop skipt inderdaad de sequence tijdens de start! Bedankt voor de tip!

Ik vermaak me uitstekend met de gepimpte LP640. Wat bak herrie. :P Dat scheurt echt heerlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Net een one on one duel gehad op de Nurenburgring! :o God, het is en blijft een heerlijk circuit.
Met mijn Nissan GT-R R-35 works vs een Zonda R, ik was verbaasd dat ik 'm zo goed bij kon houden.

Ik heb er extra op gelet 'm niet van de baan te rammen, het racde gewoon zo verschrikkelijk lekker! Geen last van frame drops of wazige besturing, gewoon racen.

Ik heb iets van 10k punten gescoord aan precisie vanwege alle bochten die ik had "gemastered" O-)

Ik ga 'm zo nog een keer doen :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het spel ook. Maar met de x360 controller.
Maar de besturing vind ik wel schokkerig of ligt dit aan men instellingen.

Zijn er hier nog die met x360 controller spelen? zoja welke settings hebben jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Gadget
Zet even de deadzones uit... ;) ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Yeah, NFS gaat weet terug naar zijn roots ;) gewoon racen.

Wel gaaf dat tuning een grote rol gaat spelen!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:35:
Ik speel het spel ook. Maar met de x360 controller.
Maar de besturing vind ik wel schokkerig of ligt dit aan men instellingen.

Zijn er hier nog die met x360 controller spelen? zoja welke settings hebben jullie? :)
Ik heb deze settings gebruikt, ik vind het een flinke verbetering.

Clickety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:06:
Jaaaaaaaaaaa, die Nitro-knop skipt inderdaad de sequence tijdens de start! Bedankt voor de tip!

Ik vermaak me uitstekend met de gepimpte LP640. Wat bak herrie. :P Dat scheurt echt heerlijk!!!
Die Nitro-knop skippen (standaard spatiebalk) doet het hier helaas niet.

Verder vind ik het racen vanaf de grond gezien, makkelijker als wanneer de auto volledig in beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BruceLee schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 03:07:
probeer dit ;)

G25 Steering Wheel settings:

Steering sensetivety 100%
accelerator sensetivety 0%
clutch sensetivety 50%
brake sensetivety 0%
speed sensetivety 60%
Force Feedback 10
all deadzones 0%

bij de controller settings ingame !
Nog lang niet ideaal maar wel de beste settings tot nu toe ! *thx*
Heb er toch even redelijk vermakelijk mee gespeeld, alleen dat onverklaarbare out-of-the-blue snap-oversteer ... dat gaat er nog niet in maar ach ... het is een arcade racer, voor enkele minuutjes no-brain fun nemen we dat er toch gewoon bij, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:23:
[...]

Die Nitro-knop skippen (standaard spatiebalk) doet het hier helaas niet.

Verder vind ik het racen vanaf de grond gezien, makkelijker als wanneer de auto volledig in beeld hebt.
En als je die nitro knop aan een of andere controller toewijst....? Ik gebruik een knopje op m'n Driving Force Pro.

Natuurlijk is racen vanaf de grond gezien makkelijker: zo gaat het in het echt ook. :P Ik moet er niet aan denken een paar meter hoog achter m'n auto te hangen als ik aan het rijden ben! ;) Maar 'op de grond' is het ook leuker met alle bewegingen die de auto constant maakt. Of schokt het beeld ook als je in de lucht hangt? Ik heb die view niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26
Heb net NFS Shift voor het eerst een paar uurtjes gespeeld en man wat moet ik wennen aan de besturing.
En ik vind het heel jammer/raar dat ik niet mijn favoriete control settings kan instellen!!
Je kan kiezen uit 3 configs, maar geen van alle is wat ik het lekkerst vind rijden... echt een domper mijns inziens. Hier is zeker op de ps3 niets aan te doen he

• Astort
Ik gebruik altijd camera vanaf de bumper. Sowieso lijkt het dan net alsof je vele malen sneller gaat, en omdat je eigen auto in beeld is, hoeft je videokaart de reflecties en dergelijke van je auto niet te verwerken, wat weer een positief effect heeft op je fps, iets dat je met een ati kaart goed kan gebruiken in deze game :)

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Na de patch zijn de laadtijden volgens mij 1/3de korter. Zo lijkt het in ieder geval.

Weet iemand trouwens wat je exact moet doen om de ster "75% Own Racing Line" te krijgen?

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

75% van de race op de raceline racen ;)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-10 11:42
Hmm ik heb sinds gisteren opeens last van de bug dat mijn auto niet wil wegrijden bij de start van een race. Als ik gas geeft schakelt de auto niet naar z'n 1 en blijft dus gewoon staan. Ik heb ontdekt dat ik wel kan wegrijden als ik tijdens de race overschakel naar handmatig schakelen...

Iemand hier al een workaround voor gevonden?

Ik ben niet de enige zo te zien: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/305683.page

Verwijderd

Ik lees meer en meer verhalen over bugs en andersoortig irritant en frustrerend onheil. Reden genoeg om de game te laten liggen; ik twijfelde namelijk. :)

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 22:00

Austin

Uit een boek

het behoorlijk lastig om je tegenstander te laten spinnen vind ik.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10 22:09

Nox

Noxiuz

Ik heb hem op de PC even geprobeerd. Hélemaal niks. Sturen is niks, je vliegt continu uit de bochten of spint als een idioot. Als ik stuur dan is het gelijk helemaal links of rechts. Niet rustig sturen, maar gewoon de voorwielen zowat haaks op het wegdek zetten. Na een paar races al gedeïnstalleerd. Volgens mij is dit spel echt voor de console.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste