Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46
Net even de demo gespeeld ...

het is een vermakelijke game ..

op hard al gelijk twee keer eerste ... oke maar misschien om dat ik die banen kan dromen .
het eerste wat me opvalt is het extra's

als je even een tik tegen de wand doet gelijk even een beetje wazig bent en bij een harde klap duurt het weer even voor dat je bij kennis bent :)

leuke extra's maar verder niet..
details ach ja .. kan beter .... maar is is te doen..

snelheid gevoel is wel lekker alleen mis nog net iets weet niet wat maar ...

geen gevoel van .. o ik moet oppassen want anders.......
wat ik wel heb bij Grid en Dirt maar dat kan ook komen dat ik de demo gespeeld heb en die banen zijn voor mij zelf met mijn ogen dicht nog te rijden ....

Maar k ben wel overtuigd dat ik de full versie gaat halen alleen de vraag is wanneer

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

ravw schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:29:
Net even de demo gespeeld ...

het is een vermakelijke game ..

op hard al gelijk twee keer eerste ... oke maar misschien om dat ik die banen kan dromen .
het eerste wat me opvalt is het extra's

als je even een tik tegen de wand doet gelijk even een beetje wazig bent en bij een harde klap duurt het weer even voor dat je bij kennis bent :)

leuke extra's maar verder niet..
details ach ja .. kan beter .... maar is is te doen..

snelheid gevoel is wel lekker alleen mis nog net iets weet niet wat maar ...

geen gevoel van .. o ik moet oppassen want anders.......
wat ik wel heb bij Grid en Dirt maar dat kan ook komen dat ik de demo gespeeld heb en die banen zijn voor mij zelf met mijn ogen dicht nog te rijden ....

Maar k ben wel overtuigd dat ik de full versie gaat halen alleen de vraag is wanneer
Raar. Ze hebben speciaal de Grid engine overgekocht om dat gevoel van Grid mee te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
DeX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:01:
[...]

Raar. Ze hebben speciaal de Grid engine overgekocht om dat gevoel van Grid mee te krijgen :P
Onzin. Pure onzin.
De engine is geheel vanaf scratch ontwikkeld vanaf 2006 door Blimey! Echter is het moederbedrijf van Blimey! failliet gegaan, waarna Blimey! zelf ook failliet is gegaan en doorgestart is als SMS.
Toen EA bij SMS aankwam was de engine al klaar. Ze zijn nml bezig met een Ferrari game die even in de doofpot is gestopt toen EA kwam.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:32
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:39:
[...]

Onzin. Pure onzin.
De engine is geheel vanaf scratch ontwikkeld vanaf 2006 door Blimey! Echter is het moederbedrijf van Blimey! failliet gegaan, waarna Blimey! zelf ook failliet is gegaan en doorgestart is als SMS.
Toen EA bij SMS aankwam was de engine al klaar. Ze zijn nml bezig met een Ferrari game die even in de doofpot is gestopt toen EA kwam.
Sarcasme is ook niet aan jou besteed precies. :)

Maar ik heb net de demo binnengehaald, van zodra ik weer op kot ben eens installeren.
Ik weet niet zo goed wat verwachten na al deze reacties, de ene helft vind het maar niets, de ander helft vind het dan weer geweldig.
Maar als het tegenvalt, gewoon wat meer GRID spelen.. ^^

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

GAIAjohan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:07:
[...]

Hier moet ik gedeeltelijk wel om lachen.
GTR2 en Evo zijn natuurlijk wel realistischer, maar wat verwacht je ook van NFS?!!!
Dat je de graphics vindt tegenvallen vind ik heeel erg lachen zeker gezien die oude ISI games er imo niet meer uitzien.
Ik doelde natuurlijk op de hedendaagse games (niet persé race games) wbt de graphics. Ik had meer verwacht.

Sowieso, Gameplay > Graphics. En dat is hier ook al niet van toepassing.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Na een avond spelen met toetsenbord heb ik mijn Logitech MOMO Racing even uit de kast gehaald.
Ik moet zeggen, wat een verbetering, veeeel makkelijker om goed te sturen, en gedoseerd gas te geven.
Ik hoop dat dit ook goed werkt met de veel snellere autos, ben pas net begonnen.

"Sowieso, Gameplay > Graphics. En dat is hier ook al niet van toepassing."

Ach ja ieder zijn ding heh. Ik vind het er prima uitzien. Persoonlijk vind ik Grid een tikkie mooier.
Gameplay vind ik vooralsnog prima.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mensen Grid als ijkpunt nemen zullen het wel een slechte game vinden omdat het totaal wat anders is. Zelf vind ik Grid een slechte game, het ziet er mooi uit, het schademodel is erg dynamisch maar de auto's rijden gewoon heel slecht. Dat is in Shift een stuk beter.

Voor een Need for Speed spel voelt het best realistisch aan. Alleen dat je maar twee rondjes hoeft te rijden in een race (misschien wordt dat later meer?) en dat je punten krijgt voor het van de baan beuken van tegenstanders is wat minder realistisch. Verder hoef je niks te doen met setups, benzine en je druk te maken over de banen.

[edit]Komt er net een reactie tussendoor van iemand die Grid mooier vind die deze game wel goed vind. Dat verwacht je ook niet om 3 uur 's nachts ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 19-09-2009 02:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Als ik de vergelijking met Grid moet maken, zou ik zeggen dat Shift er mooier uit ziet qua graphics. In Grid was het na een tijdje makkelijk om de auto's te besturen. In Shift daarintegen is het na een tijdje nog steeds hard werken om de auto op de baan én naar een goede tijd of podiumplek te brengen. Maar daar zit ook een beetje de fun in.

Driften is in Grid geweldig, in Shift is dit echt niet leuk... Ik weet niet hoe ze het bij EA bedacht hebben, maar het slaat eigenlijk nergens op, geen gevoel in de auto. Daar waar ik dat bij Grid wel heb.

Anyway, als ik de plus en minpunten van Shift moet noemen:

+
Graphics
Uitdagend
Verveelt niet
Veel details naast de baan
Best goed geluid van de auto's
Cockpit view is geweldig
Gevoel van snelheid

-
Driften slaat nergens op
Laadtijden way te lang (tussen de 25 en 36 seconden!)
Sommige auto's zijn bijna onbestuurbaar, zelf's na finetunen
Sommige opdrachten zijn... raar, auto's van de baan af rammen?! Hoezo realistisch?!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Enige probleem die ik heb atm met Shift is driften met stuur. Dat lukt mij dus echt niet.
@marz ja idd. gameplay > looks voor mij. Grid vind ik beter qua graphics, maar shift vind ik iig beter spelen op PC.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb er nu aardig wat uurtjes inzitten en ik begin dit spel toch echt steeds beter te vinden. Heb wel wat gesleuteld aan de instellingen voor het stuur, en e.e.a. rijdt echt perfect nu.

Ben er ook achter waarom de auto's in het begin zo veel oversturen (in ieder geval bij mij): remtechniek. Zet voor de grap de braking sensitivity maar eens op 5% ofzo: weg overstuur. Bij veel games wordt je niet of nauwelijks gestraft als je vol en/of laat op de rem gaat. Bij Shift heel duidelijk wel. Als je niet progressief remt (en te laat) en je gaat dan insturen dan komt de kont opzij doordat al het gewicht op de voorwielen staat en de achterwielen daardoor geen grip meer hebben. Het effect is wel wat overdreven, maar het leert je in ieder geval een betere remtechniek. :) Of je houdt de braking sensitivity heel laag, maar daar leer je niets van natuurlijk. ;)

Ik begin dit spel steeds meer te waarderen eerlijk gezegd. Toegegeven, er zitten wat bugs in en sommige auto's zijn niet echt goed uitgebalanceerd, maar voor het overgrote deel vind ik het echt helemaal top!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het linkje naar de demo in de TS is dood :)
Nieuw, werkend linkje: http://needforspeed.com/w...ed-news/-/nfsblogs/135000

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NLxAROSA schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:00:
Ben er ook achter waarom de auto's in het begin zo veel oversturen (in ieder geval bij mij): remtechniek. Zet voor de grap de braking sensitivity maar eens op 5% ofzo: weg overstuur. Bij veel games wordt je niet of nauwelijks gestraft als je vol en/of laat op de rem gaat. Bij Shift heel duidelijk wel. Als je niet progressief remt (en te laat) en je gaat dan insturen dan komt de kont opzij doordat al het gewicht op de voorwielen staat en de achterwielen daardoor geen grip meer hebben. Het effect is wel wat overdreven, maar het leert je in ieder geval een betere remtechniek. :) Of je houdt de braking sensitivity heel laag, maar daar leer je niets van natuurlijk. ;)
Ehh, ABS..? Normaal kun je overigens ook de rem balance instellen, geen idee of dat hierbij gaat though, geen zin om dat spel nog eens op te starten..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hmm, Het spel wil hier niet echt soepel draaien op mijn PC. Het lijkt net alsof alle autos heel langzaam rijden.

http://tweakers.net/gallery/sys/5327 de CPU mag het probleem niet zijn lijkt me :)
Het gaat om de demo btw :)

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 19-09-2009 12:22 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb ook problemen met Shift.
Om allereerst misverstanden oid te voorkomen, ja ik heb een gedownloade versie, en daar verder geen discussies over.

Mijn probleem:
Als ik hem speel zonder stuurtje met alles op max is het heel erg mooi vloeiend. Maar zodra ik mijn G25 aansluit met de nieuweste drivers en al, schokt het spel als een zieke.
Audio,video en stuurtje drivers zijn de nieuwste, net als de directx versie.

waar kan dit aan liggen?
Aan me systeem iig niet. Dit omdat zonder stuurtje het spel wel lekker loopt(alleen rijdt het waardeloos).
systeem spec's:
Core i-7 920
9800GTX +
6GB DDR3 1600Mhz
2x WD 640GB Blue in raid 0

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Verwijderd

HellStorm666 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:27:
Ik heb ook problemen met Shift.
Om allereerst misverstanden oid te voorkomen, ja ik heb een gedownloade versie, en daar verder geen discussies over.

waar kan dit aan liggen?
Wat denk je? Maar goed, daar wil je niet over discussieren.. 8)7 |:( :X

Ik moet trouwens erg lachen om mezelf: zat ik gisteren de demo en het hele spel nog af te branden... op dit moment ben ik 'm aan het downloaden (legaal dus... ;) want dat kan ook 8) ). Ik merkte dat ik ondanks mijn kritiek toch steeds de demo wilde opstarten...! Het feit dat je moet leren de auto's echt onder controle te krijgen EN het feit dat het dan nog steeds hard werken is om sommige auto's goed door de bochten te krijgen, is inderdaad echt wel kicken! Want ook al gaat het lastig, je VOELT en ervaart dat je echt wel 'in control' bent. En ik merkte ook dat toen ik die Zonda vrij aan het spelen was, dat het toch wel geinig is dat je naast het winnen van de race nog andere goals hebt (bepaalde snelheid halen, bepaalde tijd op kop liggen, etc.): da's toch wel erg leuk, want zo ben je alsnog met doelen bezig, ook al lig je bv. niet vooraan. Daarbij komt het feit dat er voor de PC (AFAIK) niet echt veel in het verschit ligt de komende twee, drie maanden... Al met al zorgt dat ervoor dat ik de graphics wel voor lief kan nemen (die effecten bij crashen en hard rijden zijn dan alsnog mooi meegenomen) en ik het spel vanochtend dus toch maar gekocht heb... ;)

Verwijderd

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik deze wel of niet ga kopen voor de PS3. Wil niet wachten op de demo omdat ik nu de laatste anderhalve week nog vrij ga hebben.. Is het online gedeelte een beetje fun? En ik vraag me ook af in hoeverre de schade gaat voor de PS3-versie..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De schade zal hetzelfde zijn als voor de andere versies, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat beter of slechter zou zijn op de PS3.

Online durf ik niet te zeggen, ik ben er bang voor dat er een hoop crashers tussen zullen zitten. Dat is altijd bij dit soort titels.

/▌

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:16:
De schade zal hetzelfde zijn als voor de andere versies, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat beter of slechter zou zijn op de PS3.

Online durf ik niet te zeggen, ik ben er bang voor dat er een hoop crashers tussen zullen zitten. Dat is altijd bij dit soort titels.
De schade is een stuk minder op de PS3 dan op de XBox360. Als je iets voor waarheid 'aankondigd' doe het dan wel goed.

Er zijn zat filmpjes te vinden (Zie het grote PS3 topic) die laten zien dat de damage in de PS3 versie stukken minder zijn dan de X360 versie.

Bij de PS3 versie krijg je lakschade, krasjes enzo, maar de auto blijft intact (soms doen textures het lijken dat dit niet zo is). Bij de X360 versie kun je dus echt een deuk in je bumper rijden.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
[...]

En hierbij de 64bit versie:
http://www.wingmanteam.co...rCalib/x64/ClrCalib64.exe
[/quote]

Wat doet dit dan precies? Ga het toch maar is proberen voor de G25. Als het van alles verpest weet ik wie ik de schuld mag geven :+

"This program removes all calibration data"

Zal zo editen of het werkt ;)

EDIT:
werkt niet, het probleem is alleen nog maar erger geworden. Nou kan ik het menu gezeur niet meer met gas en/of rem voorkomen.

Ook kan ik niet meer gasgeven of remmen, zo is kijken of het te verhelpen is. Eerst even lunchen O-)

[ Voor 26% gewijzigd door nooberke op 19-09-2009 12:45 ]

• NLxAROSA
  • Niet online
Euh, ABS zorgt alleen dat de remmende wielen niet blokkeren, dit verandert niets aan het verplaatsen van het zwaartepunt van je auto richting de voorkant als je remt, waardoor er minder gewicht op de achterwielen staat die daardoor hun grip kwijtraken.

EDIT: Het aanpassen van de rembalans zal zeker helpen, maar daar krijg je weer andere problemen door. Je kunt beter de dempers en veren aanpassen. Of een quick fix: de braking sensitivity omlaag gooien. Maar progressief remmen is zeker the way to go, ook met allerlei aanpassingen.

[ Voor 27% gewijzigd door NLxAROSA op 19-09-2009 13:22 ]

Verwijderd

nooberke schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:35:
[...]
knip

EDIT:
werkt niet, het probleem is alleen nog maar erger geworden. Nou kan ik het menu gezeur niet meer met gas en/of rem voorkomen.

Ook kan ik niet meer gasgeven of remmen, zo is kijken of het te verhelpen is. Eerst even lunchen O-)
Mijn probleem was opgelost door in Logitech Gaming Software profiler "gecombineerde pedalen melden" aan te vinken. Ik heb een 2 pedaals MOMO racing, kweet niet of dat met de g25 ook werkt.

Verwijderd

nooberke schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:35:
[...]

En hierbij de 64bit versie:
http://www.wingmanteam.co...rCalib/x64/ClrCalib64.exe
[/quote]

Wat doet dit dan precies? Ga het toch maar is proberen voor de G25. Als het van alles verpest weet ik wie ik de schuld mag geven :+

"This program removes all calibration data"

Zal zo editen of het werkt ;)

EDIT:

Ik heb bij logitech profiler, combined pedals aangevinkt en nu is het opgelost. Ik heb een driving force GT, weet dus niet of het ook voor jou geld.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Was net begonnen aan de serie 3 races en maar gelijk een lp640 gekocht. Wat een auto zeg snel en rijd nog lekker ook. Je kan er heel makkelijk mee winnen. Omdat ik heel veel geld heb dacht ik laat ik de works upgrade eens doen kost toch maar 350k. En daar werd de auto dus nog veel sneller van (heb nu 970pk :9~ ) ik rijd nu echt rondjes om iedereen. Bij de start kan ik iedereen voorbij vliegen voor de eerste bocht :D

• nooberke
Ik heb bij logitech profiler, combined pedals aangevinkt en nu is het opgelost. Ik heb een driving force GT, weet dus niet of het ook voor jou geld.
Ik heb ze al combined staan, zonder combined geeft hij continu half gas en kan ik alleen remmen }:O

Ik heb de toetsen weer goed gekregen dat ik kan rijden, alleen nou kan ik dus echt niks in mijn menu's. Alleen de bovenste en onderste optie zijn bereikbaar (continu pijl omhoog, of niks indrukken)

Dus ik restart nou even het spel zodat ik me auto wat kan upgraden, want zolang ik nog geen race heb gereden gaan de menu's gewoon goed 8)7

EDIT:
Ik rij bij series 3 met mijn series 2 BMW M3 en dat gaat uitstekend. Al die time attack/hot laps of hoe ze ook heten haal ik met zo'n 5 a 10 seconden voorsprong :O

[ Voor 12% gewijzigd door nooberke op 19-09-2009 14:06 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Worst... Need for Speed op de PC... ever... :X

* Ultraman klikt op uninstall

Misschien dat deze game op een console nog redelijk te spelen is. Maar op de PC is deze game echt belabberd. En het feit dat ik dat hier niet onderbouw is omdat ik dat totale verspilling van mijn tijd vind.

[ Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 19-09-2009 14:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:16:

Misschien dat deze game op een console nog redelijk te spelen is. Maar op de PC is deze game echt belabberd.
naja, ik vond undercover slechter hoor, deze is ook niet super nee :P

je moet ook echt heel hard wenne aan de besturing , wat niet ten goede komt voor de eerste indruk, op zich gaat het sturen beter na loop van tijd (met de xbox-360 controller dan )

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:58
Is er al nieuws over een hotfix eigenlijk? :x

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien dat deze game op een console nog redelijk te spelen is. Maar op de PC is deze game echt belabberd. En het feit dat ik dat hier niet onderbouw is omdat ik dat totale verspilling van mijn tijd vind.
Toch zijn er gebruikers die het spel wel goed vinden. Dus zeggen dat het de worst NFS ever is zonder te onderbouwen komt een beetje flamerig over. Draaide het niet goed op je pc? Was het instabiel? Was de besturing slecht? De graphics?

Ik vind het een van de betere NFS'en. Jammer dat het instabiel is maar dat ligt aan mijn versie dus dat kan ik het spel niet kwalijk nemen. Ook had ik wat opstartproblemen met de controls en de videosettings die ik niet in een race kon veranderen.

/▌

• GAIAjohan
Als je even went aan de controls is het imo de beste NFS die er is. Porsche Cayman rijdt gewoon erg uitdagend _O_

• RedHat
Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:30:
[...]

Toch zijn er gebruikers die het spel wel goed vinden. Dus zeggen dat het de worst NFS ever is zonder te onderbouwen komt een beetje flamerig over. Draaide het niet goed op je pc? Was het instabiel? Was de besturing slecht? De graphics?

Ik vind het een van de betere NFS'en. Jammer dat het instabiel is maar dat ligt aan mijn versie dus dat kan ik het spel niet kwalijk nemen. Ook had ik wat opstartproblemen met de controls en de videosettings die ik niet in een race kon veranderen.
Kun je ook op mijn reactie reageren :?
Ik wil wel eens weten waar je die info vandaan hebt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Zonder ook nog maar iets van het spel gespeeld te hebben (alleen de trailer en wat ingame filmpjes gezien van wat verschillende versies), baal ik alweer van de luiheid en gemakzucht waarmee EA deze periode probeert 'massive' te cashen. Het is totaal onnodig dat de PS3 een ander schademodel heeft als de PC en de XBOX360. Het programmeren voor PC en de XBOX360 is in grote lijnen hetzelfde, voor de PS3 vergt e.a. een andere aanpak. Maar in hoofdlijnen (zelfde schademodel, physics en gameplay i.i.g.) dezelfde game is prima mogelijk, mits je dit ook zo inpland tijdens het ontwikkelproces. Ik heb een Game PC en een PS3. Het liefst speel ik op de PS3 (relaxer, iedereen een gelijke machine tijdens online matches), maar als ik het spel dus 'full functional' wil spelen ben ik op de PC aangewezen door EA. En als ik veel reacties hier zo lees, is de game de € 55,00 (PS3) of € 40,00 (PC) niet waard, en lijkt dit alweer de zoveelste afgeraffelde NFS game. Dit terwijl de serie voerger echt maatstaaf was voor de racer.

Laten we wachten op GT5 en Forza 3 (dit zijn dan wel simulatie games), maar EA verdient het hier gewoon even net niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• RedHat
Jumpman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:43:
Zonder ook nog maar iets van het spel gespeeld te hebben (alleen de trailer en wat ingame filmpjes gezien van wat verschillende versies), baal ik alweer van de luiheid en gemakzucht waarmee EA deze periode probeert 'massive' te cashen. Het is totaal onnodig dat de PS3 een ander schademodel heeft als de PC en de XBOX360. Het programmeren voor PC en de XBOX360 is in grote lijnen hetzelfde, voor de PS3 vergt e.a. een andere aanpak. Maar in hoofdlijnen (zelfde schademodel, physics en gameplay i.i.g.) dezelfde game is prima mogelijk, mits je dit ook zo inpland tijdens het ontwikkelproces. Ik heb een Game PC en een PS3. Het liefst speel ik op de PS3 (relaxer, iedereen een gelijke machine tijdens online matches), maar als ik het spel dus 'full functional' wil spelen ben ik op de PC aangewezen door EA. En als ik veel reacties hier zo lees, is de game de € 55,00 (PS3) of € 40,00 (PC) niet waard, en lijkt dit alweer de zoveelste afgeraffelde NFS game. Dit terwijl de serie voerger echt maatstaaf was voor de racer.

Laten we wachten op GT5 en Forza 3 (dit zijn dan wel simulatie games), maar EA verdient het hier gewoon even net niet.
Mijn mening is heel anders. Ik heb een PC en een PS3. Had hem liever op de PS3 gespeeld maarja, dat ze een ander schademodel gebruiken is natuurlijk 8)7 . Maar buiten dat vind ik het één van de betere, zo niet beste NFS game tot nu toe.

Ik zou hem gewoon een keer bij iemand spelen die hem heeft gekocht. Dan kun je een objectieve mening vormen.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
GAIAjohan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:35:
Als je even went aan de controls is het imo de beste NFS die er is. Porsche Cayman rijdt gewoon erg uitdagend _O_
Ik vind hem echt zwaar kut rijden maar goed... :P

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deagle schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:56:
[...]

Ik vind hem echt zwaar kut rijden maar goed... :P
idd de slechtste auto die ik heb

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb de ps3 versie en heb wat foto's geupload naar needforspeed.com, maar waar kan ik mijn eigen foto's bekijken? Iemand die dit weet?

Edit; gewoon ff inloggen dus |:(

Win a BMW M3

http://www.needforspeed.c...ogs/125474?authorId=91892

[ Voor 38% gewijzigd door Bullus op 19-09-2009 15:15 ]

|2600k|Asus 290|

• ravw
Jumpman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:43:

dat zijn geen sim games hoor :)
puur arcade

als je het echt over sims wil hebben moet je al meer de kant op kijken van GPL en GTR
maar goed dat is mijn mening

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb nu een aantal uren achter de rug op de PS3. En ik moet zeggen de besturing is zeker wel ff wennen. Vooral de wagens met veel PK's zijn soms onbestuurbaar. Vooral het doserend remmen, wil niet altijd lukken. Maar heb net de audi R8 gekocht en helemaal geupgrade met Level 3 upgrades. En hij rijdt als een perfect. De porsche caymann reed ook wel fijn. Maar bijv. bij die extra events, waar je dan met de Buggattie of Mclaren f1 kan racen. Daar zijn de auto veel te snel en bijna onbestuurbaar. Dat is voor mijn gevoel.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50

Wat is er zo slecht dan? waar speel je mee? stuur,controller, toetsenbord?

Hoe lang heb je gespeeld?

Ik het begin dacht ik ook van wtf is dit nou weer. Maar nadat ik mijn mono stuur had aangesloten en toch ff doorgezet heb vind ik het nu toch wel erg leuk.

Ik ben zelf grid gewend kwa rijden met auto's. Dan is nfs shift ineens geheel wat anders.

Ik zit in shift overigens erg te genieten van de motorgeluiden in hoge toeren. O+.
Maarja dank ben ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 19-09-2009 16:19 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Thomas312
  • Laatst online: 18:22
Heeft niemand op de pc met een G25 dat het schakelen echt k*t is? Met de H-shifter + koppeling op handmatig zit er een dikke shift time delay (zoals ze dat in het engels noemen) in.. Ik kan nergens zien waar je dit kan veranderen! Is dit te veranderen?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

:) dat klinkt goed, zeker uit jouw mond. Is de feel van de auto's een beetje goed (tov GTR Evo)?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• GAIAjohan
boesOne schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:37:
[...]

:) dat klinkt goed, zeker uit jouw mond. Is de feel van de auto's een beetje goed (tov GTR Evo)?
Het valt wmb tussen sim en arcade in. Sommige auto's voelen echt dramatisch (Honda S2000), terwijl anderen heerlijk aanvoelen. Het is lang geen sim, maar wel een spel om fun mee te hebben Allen online valt me wel vies tegen met slechts 8 spots zonder dedicated server mogelijkheid :| Alleen de controls, je moet er heel erg aan wennen. maar als je het gewend bent valt het absoluut niet tegen voor een non-sim game :). het is vooral de fun van het racen in deze auto's die ik leuk vind. Lekker glijden en overstuur door de bochten. :P

het is geen GTR2, maar ook geen GRID of eerdere NFS titels.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 19-09-2009 17:22 ]

• ravw
grrrr is er ook een knop om die "time not count" uit te zetten wat belachelijk is dat zeg ...

De Ai racers rijden het halve ronde door het gras heen en worden gewoon getimed ..
maar kom ik net iets buiten de baan .. zeker op SPA gelijk de melding dat de time niet gemeten wordt ..

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
ravw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:34:
grrrr is er ook een knop om die "time not count" uit te zetten wat belachelijk is dat zeg ...

De Ai racers rijden het halve ronde door het gras heen en worden gewoon getimed ..
maar kom ik net iets buiten de baan .. zeker op SPA gelijk de melding dat de time niet gemeten wordt ..
Ik had het alleen als ik perongeluk over het gras heen knalde. als ik er een beetje naast zat had ik het niet.

je moet ook op de baan blijven :P

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• ravw
ikbengoofy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:40:
[...]

Ik had het alleen als ik perongeluk over het gras heen knalde. als ik er een beetje naast zat had ik het niet.

je moet ook op de baan blijven :P
ja maar op Spa al je van uit het gedeelte paul Frere naar blanchimont komt aan rijden dan kan je soms om wat meer snelheid te hebben de bocht iets ruimer pakken maar dit wordt in SHIFT niet toe gestaan .. ook al ligt er hier asfalt.

• GAIAjohan
ravw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:55:
[...]

ja maar op Spa al je van uit het gedeelte paul Frere naar blanchimont komt aan rijden dan kan je soms om wat meer snelheid te hebben de bocht iets ruimer pakken maar dit wordt in SHIFT niet toe gestaan .. ook al ligt er hier asfalt.
Je mag ook niet buiten de witte lijnen komen hè. In de F1 is dat ook niet toegestaan.

• BartelG
  • Laatst online: 01-05 15:42
Over die controls ben ik het eens. Zelfs met het toetsenbord kun je heel goed rijden, kost alleen wat tijd om er aan te wennen en je moet de gevoeligheden flink aanpakken, want met de standaard instellingen is het bijna onmogelijk om een flauwe bocht op een recht stuk te nemen.

• ravw
HEb net de org versie binnen :) nu zit ik met een vaag probleem

De demo liep gewoon heel erg goed maar nu ik de org versie geïnstalleerd heb heb ik steeds vast lopers bij het laden en ik kan gewoon niet verder hebben meerdere mensen hier last van gehad ..

Oja ik draai op Win 7 64 bit ..

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
Ik draai ook windows 7 64 bit en heb geen problemen. Het draait in vergelijking met Grid eigenlijk verbazend soepel. (C2D, 4GB, 8800GT) :*)

Jammer dat ik de auto's niet op de weg kan houden :P

Niets...

• Appel
  • Laatst online: 21-08 16:07
Zo, ik ben tegen mijn eerste muur aangelopen. De Internationale Spa race met de Carrera GT.

De baan is het probleem niet, maar de auto en vooral de AI. Het lukt mij om de AI bij te houden en ik ben zelfs sneller dan hun alleen ze laten me er gewoon niet voorbij! Als ik er drie kwart voorbij ben krijg ik gewoon een fish-tail te pakken en sta ik achterstevoren in de banden.

Nu ben ik geen agressieve racer, mijn punten zijn 75/25 Precisie/Agressie maar ze rammen mij gewoon on sight.

Ik heb geprobeerd relaxed te rijden, agressief en precies maar niks helpt.

Verdorie dit spel is leuk!

• ravw
starwave schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:00:
[...]

Ik draai ook windows 7 64 bit en heb geen problemen. Het draait in vergelijking met Grid eigenlijk verbazend soepel. (C2D, 4GB, 8800GT) :*)

Jammer dat ik de auto's niet op de weg kan houden :P
probleem is opgelost ik heb hem gewoon in de standaard map geinstaleerd en nu is hij wel goed ...
vreemd maar hij doet het ..
LzpAppel schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:10:
Zo, ik ben tegen mijn eerste muur aangelopen. De Internationale Spa race met de Carrera GT.

De baan is het probleem niet, maar de auto en vooral de AI. Het lukt mij om de AI bij te houden en ik ben zelfs sneller dan hun alleen ze laten me er gewoon niet voorbij! Als ik er drie kwart voorbij ben krijg ik gewoon een fish-tail te pakken en sta ik achterstevoren in de banden.

Nu ben ik geen agressieve racer, mijn punten zijn 75/25 Precisie/Agressie maar ze rammen mij gewoon on sight.

Ik heb geprobeerd relaxed te rijden, agressief en precies maar niks helpt.

Verdorie dit spel is leuk!
had ik heb er ook last van had eerst 0 op Agr en iets van 30 op Prec ..
in eens gaat ze alles doen om jou dwars te zitten echt niet leuk maar ik laat me niet kennen ga me rij stijl wel even wat aan passen aan die ondeugden :)

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 19-09-2009 20:18 ]

• Appel
ravw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:15:
[...]

probleem is opgelost ik heb hem gewoon in de standaard map geinstaleerd en nu is hij wel goed ...
vreemd maar hij doet het ..

[...]

had ik heb er ook last van had eerst 0 op Agr en iets van 30 op Prec ..
in eens gaat ze alles doen om jou dwars te zitten echt niet leuk maar ik laat me niet kennen ga me rij stijl wel even wat aan passen aan die ondeugden :)
Ik kan mijn rijstijl wel aanpassen, maar die Porsche is zo instabiel dat je er na een klein tikje al af ligt. De enige tactiek die in nog niet heb geprobeerd is om bij de start stil te blijven staan, ze allemaal door Eau Rouge heen volgen (daar tikken ze me er meestal uit, en het is ook een moeilijke bocht in dit spel) om ze daarna rustig 1 voor 1 in te halen en hopen dat ik na de hairpin voor de finish in ronde 3 de nummer 1 voorbij ga!

Maar dit spel doet mij toch echt verlangen naar een stuurtje, ik gebruik nu een Xbox controller maar een stuur lijkt mij hier een enorme uitkomt bij. Dan kan ik mij ook een beetje gaat trainen met wat echte sim racers!

• ravw
Eau Rouge :)

Daar haal ik ze aan de begin altijd in ..
die gasten durven niet vol de Eau Rouge in te duiken :)

geen last van ...

gewoon vol gaan met een tour auto gaat het wel vol gas zonder dat je er uit vliegt .. maar met een F1 bak zou ik toch even iets minder hard er door heen gaan.

Maar het blijft wel een van de mooiste bochten net als lacuna Sega die S bocht ..

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb helaas een probleem met het opstarten van het spel... als ik in het menu kom van NFS (als eerste taal keuze e.d.) blijft mijn pijltje altijd naar boven ingedrukt...

Ik kan dus niet naar onderen klikken, want steeds wordt het weer naar boven geslecteerd... (doordat het pijltje naar boven blijft hangen o.i.d.)

Heeft iemand dit ook? of weet hoe je dit kan oplossen? (kan nu namelijk niet spelen :s)

-edit: ligt aan mijn G25... als ik deze unplug werkt het wel goed... maargoed, het zou natuurlijk fijn zijn als deze wel gewoon werkt. Iemand tips?

[ Voor 16% gewijzigd door zeromussov op 19-09-2009 21:17 ]

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Wat zijn tot nu toe de ervaringen met de ATI kaarten? Ik ben nu demo aan het downloaden om te kijken of tie op mijn sony vaio met radeon 4650 zal lopen..

[ Voor 200% gewijzigd door RamO op 19-09-2009 21:16 ]

Floccinoccinihilipilification

• ravw
ik heb zelf een ati met de nieuwste drivers en alles loopt hier gewoon full open .. zie voor meer hier onder ...

• Th1x4nG
D'oh, bij mij draait het echt instabiel hoor... Waar blijft die hotfix dan ook? >_<

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• ravw
Th1x4nG schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:51:
D'oh, bij mij draait het echt instabiel hoor... Waar blijft die hotfix dan ook? >_<
doe is een schone driver install en set eens wat proggie's uit want hier loopt het echt gewoon goed ...

• Appel
ravw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:42:
Eau Rouge :)

Daar haal ik ze aan de begin altijd in ..
die gasten durven niet vol de Eau Rouge in te duiken :)

geen last van ...

gewoon vol gaan met een tour auto gaat het wel vol gas zonder dat je er uit vliegt .. maar met een F1 bak zou ik toch even iets minder hard er door heen gaan.

Maar het blijft wel een van de mooiste bochten net als lacuna Sega die S bocht ..
Nou ik vind het vreemd, want volgens wat ik uit de Formule 1 hoor kan je daar vol gas doorheen. Maar Shift geeft aan dat je in het midden van de chicane in de remmen moet. Als ik dat doe sta ik met mijn kont in de banden, daarom laat ik vlak voor de eerste bocht mijn gas los en nadat ik op de apex van de 2e bocht kom gooi ik half gas erop en begin ik met bidden omdat mijn volledig opgevoerde R-35 V-tech alle kanten op glijd :X

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb ook dat hij nogal instabiel loopt.. Ik denk persoonlijk dat het aan men cpu ligt... of aan het spel zelf..

ik heb alles maxed en AA en AS uit .. en soms heb ik van die momenten dat ineens alles in slowmotion gaat en dan ineens weer normaal/snel..

verder vind ik het een heel vet spel... besturing is erg wennen maar als het gewend is wil je bijna niet anders (het is gewoon realistisch) .. ook vind ik het gevoel van snelheid geweldig in deze game ... eigenlijk identiek aan real life (blurs en besturing op hoge snelheid) ...

jammere aan de game is wel dat je heel snel door de career heen bent... in ong 4 a 5 uurtjes zit je al mee te rijden met Tier 4 ( de snelste auto's)

• Appel
_FrostBite_ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:13:
Ik heb ook dat hij nogal instabiel loopt.. Ik denk persoonlijk dat het aan men cpu ligt... of aan het spel zelf..

ik heb alles maxed en AA en AS uit .. en soms heb ik van die momenten dat ineens alles in slowmotion gaat en dan ineens weer normaal/snel..

verder vind ik het een heel vet spel... besturing is erg wennen maar als het gewend is wil je bijna niet anders (het is gewoon realistisch) .. ook vind ik het gevoel van snelheid geweldig in deze game ... eigenlijk identiek aan real life (blurs en besturing op hoge snelheid) ...

jammere aan de game is wel dat je heel snel door de career heen bent... in ong 4 a 5 uurtjes zit je al mee te rijden met Tier 4 ( de snelste auto's)
Ik weet niet wat jij voor een videokaart hebt, maar ik heb een 4870 met 512 Mb. Ik heb alleen last van framedrops bij drukke punten qua auto's en spullen naast het circuit.

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
LzpAppel schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:22:
[...]

Ik weet niet wat jij voor een videokaart hebt, maar ik heb een 4870 met 512 Mb. Ik heb alleen last van framedrops bij drukke punten qua auto's en spullen naast het circuit.
Ik heb zelf ook een 4870 512MB, Maar ik kan dit spel echt niet vloeiend draaien op 1900x1200 @ 8x FSAA
En alles op High. Daarna maar FSAA uitgezet en alles op Medium, wat nog wel te doen is.

Ik kan me op dit moment (heb nu zo'n 1.5 uur gespeeld) alleen ontzettend ergeren aan de lange laad tijden :X

Het rijden met een toetsenbord vondt ik maar niks, dus gelijk maar m'n Logitech FX gepakt en dat gaat al steeds beter :)

Winners never cheat, Cheaters never win

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Over de bovengenoemde invitational race met de Carrera GT, die is idd best pittig ja! Maar goed, ik ga hem zo nog eens proberen. Wat een geluid heeft die wagen ook he, pfoe. Daar kunnen heel veel gamemakers een puntje aan zuigen, hoe de makers van NFS de geluiden toch lekker laten klinken zeg. manman. Net even met een trainer zitten kloten op een andere savegame. Wat een bruut ding is die Veyron toch zeg :P Alleen niet echt gemaakt voor de kleine circuits, daar is het wat lastiger hem in toom te houden.

Ik ben positief verrast door deze game. Alhoewel ik het blijf missen, een stad er naast. Met wat snelwegen waar je af en toe gewoon in het verkeer zon dikke bak kan opentrekken. (Ja ik blijf een Freeroam gek). Maar als ik het speel, en ik race op een circuit, dan vergeet ik dat vaak ook wel hoor, het voldoet gewoon aan mijn eisen voor deze game. Je kunt hem ook op dummy mode zetten of wat lastiger, iets wat ik ook zeerzeker wel tof vind.

Overigens over graphics gesproken. Ziet er allemaal gelikt uit. Heb sinds woensdag een ASUS GTX275 896 mb. Draai hem gewoon alles full 8xAA op 1280x1024 (max resolutie:(). Totaal geen slowdowns ofzo.

Tot nu toe speel ik enkel op mn xbox controller. Maar dat komt omdat ik te lam ben om mijn G25 te pakken. G25 gebruikers, hoe bevalt Shift met de G25? Want de voorgaande NFS games vielen niet mee met de G25, dan ergerde ik mezelf alleen maar eraan :P.

[ Voor 19% gewijzigd door rCk op 19-09-2009 23:39 ]

• Th1x4nG
ravw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:01:
[...]

doe is een schone driver install en set eens wat proggie's uit want hier loopt het echt gewoon goed ...
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/304149.page
http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=118976

Alleen ben ik niet, hoor. Is op een propere Windows dat ik de problemen heb.
Enige redelijke uitleg die ik kan lezen is dat het aan PhysX zou liggen, de physics worden niet door de GPU afgehandeld dus wordt de CPU ermee belast en die kan er gewoon niet mee weg... Klinkt nog wel logisch want mijn CPU wordt inderdaad wel volgegooid, en het spel draait ietsjes vlotter zonder volk op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 19:47
Weet niet of dit mag, maar anders haalt een mod het wel weg.

Heeft er iemand een 100% savegame ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
rCk schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:37:
Over de bovengenoemde invitational race met de Carrera GT, die is idd best pittig ja! Maar goed, ik ga hem zo nog eens proberen. Wat een geluid heeft die wagen ook he, pfoe. Daar kunnen heel veel gamemakers een puntje aan zuigen, hoe de makers van NFS de geluiden toch lekker laten klinken zeg. manman. Net even met een trainer zitten kloten op een andere savegame. Wat een bruut ding is die Veyron toch zeg :P Alleen niet echt gemaakt voor de kleine circuits, daar is het wat lastiger hem in toom te houden.

Tot nu toe speel ik enkel op mn xbox controller. Maar dat komt omdat ik te lam ben om mijn G25 te pakken. G25 gebruikers, hoe bevalt Shift met de G25? Want de voorgaande NFS games vielen niet mee met de G25, dan ergerde ik mezelf alleen maar eraan :P.
Ik heb 'm weten te halen door de driver hulp van Experienced eentje terug te zetten, toen zette ie wel break assist aan. Wat je mij dat irritant zeg! Het geluid van de GT werd ik persoonlijk gestoord van, ik vond het absoluut geen prettig geluid mij veel te hoog.

Ik vind het met de Xbox controller trouwens prima gaan. Maar ik merk toch dat ik echt naar een stuurtje verlang. Is de G-25 echt zijn geld waard want hij is nogal prijzig in mijn mening :P Weet iemand toevallig nog een goedkoper stuurtje? Er staan namelijk niet veel in de Pricewatch, of moet ik hier even naar het stuurtjes-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Laatst online: 02-09 20:57
Ik vind hem wel tegen vallen. Je rijd op een ijsbaan. Ik mis ook de speed. enige plus punt is dat het er goed uit ziet.
Maar ik stop met spelen heb nu al 270 punten heb nu alle autoos gezien en word nu verwijderd van mij PC. weggegooit geld :S

ik geef het een cijfer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
goosche schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:13:
Ik vind hem wel tegen vallen. Je rijd op een ijsbaan. Ik mis ook de speed. enige plus punt is dat het er goed uit ziet.
Maar ik stop met spelen heb nu al 270 punten heb nu alle autoos gezien en word nu verwijderd van mij PC. weggegooit geld :S

ik geef het een cijfer 4
Ik zeg zonde, als ik je een tip mag geven probeer het nog een keer. Zet de hulpmiddelen wat hoger zodat het minder op een ijsbaan lijkt. Het gevoel zal niet helemaal weg gaan, maar wat is de lol van een racer waar je alleen maar het gaspedaal hoeft in te houden en op tijd naar links of naar rechts moet sturen?

Shift heeft een leercurve, maar ik kan je erg aanraden om die curve te doorlopen.

Jij bent van mening dat je geen gevoel van snelheid hebt? Ik kom net uit een race van een Zonda vs een Koenigsegg, ik had echt het gevoel dat ik een sigaret aan het opsteken was met een kernreactor. Zoveel brute kracht en snelheid ik had echt het gevoel dat de Zonda gestoord was.

[Jeremy Clarckson]This is maddening!!![/Jeremy Clarckson]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Ok die zondas zijn leuke auto om mee terijden. Maar als een baan hebt met veel bochten is het geen pretje.
En dat driften pfffffffffff. Ik blijf af en toe gewoon Grid spelen dat blijft voor mij toch de beste race game die er nu is.
Weet iemand al eigen wanneer Grid 2 uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
De Nissan's GTR-34 en R35 zijn ook heel leuk om mee te rijden, de Evo kan ik je ook aanraden die staat niet voor niks bekend als een pentium op wielen.

De rede waarom ik enthousiast ben over Shift is toch het gevecht wat je voert om de auto op de baan te houden, want dat is wat een goede coureur van een mindere onderscheid. Wie weet 'm net op de fictieve lijn te houden tussen snel een bocht door of achteruit in de grindbank.

Over het driften ben ik het met je eens, maar ik wil zelf nog een keer proberen om een speciaal geprepareerde drift auto te proberen, want die zitten er ook in!

Grid is inderdaad een heel leuk spel, maar ik vind het niet met Shift te vergelijken omdat ze niet in dezelfde klasse zitten. Grid is meer gericht op arcade rijden volgens mij, Shift ook wel maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
grrr weer die klote vast lopers ...

als ik nu een game laat zie je dat rondje een keer draaien en dan niets meer en slaat het spel vast...

Iemand een idee wat dit kan zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
ik wou nog een keertje spelen maar kan mijn profiel niet laden blijft door laden:S Gaar spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Die framedrops werken me echt op de zenuwen... Ben bijna verplicht om van iemand een nVidia-kaart te lenen om dit spel te kunnen spelen zeker? O_o

OMG wat een rommel!

Q6600 op 3 Ghz, 8 GB RAM en een 4850... hoe kan dat nu niet goed lopen, :r EA

[ Voor 19% gewijzigd door Th1x4nG op 20-09-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ligt aan jou. Kan niet anders
E7300@3,4 4GB RAM en 4850. Draait soepel. @1920*1080 4xAA 8xAF

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/watch?v=sVjHndXhsnk

wtf hij wil niet :/
verder erg leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dat doet me gelijk aan deze denken :)

http://www.youtube.com/watch?v=9NFdXu4Bumk

Oja voor de mensen die problemen hebben met de Duels + 5 sec voorsprong..

BEUKEN !!! duw hem gewoon van de baan af en je krijgt een melding dat hij je niet meer in kan halen :)..

Finisched

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 20-09-2009 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Zojuist een Audi R8 LMS gewonnen door een hoger niveau te halen.... maar waar vind ik die bak??

Niet in mijn garage, en niet in de carlot.

[ Voor 20% gewijzigd door V3g3ta op 20-09-2009 04:36 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gejat :+

Ik zou het zo niet weten, ik ben nog niet zo ver.

Driften is erg lastig met stuur. Zijn er anderen die liever dan even naar tobo of zo switchen? Of moet ik meer oefenen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 05:19:
Is gejat :+

Ik zou het zo niet weten, ik ben nog niet zo ver.

Driften is erg lastig met stuur. Zijn er anderen die liever dan even naar tobo of zo switchen? Of moet ik meer oefenen :)
PS Driften is niet echt nodig om je hoogste level te behalen hoor dus je kan het over slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:30:
Toch zijn er gebruikers die het spel wel goed vinden. Dus zeggen dat het de worst NFS ever is zonder te onderbouwen komt een beetje flamerig over. Draaide het niet goed op je pc? Was het instabiel?
Draaide op zich prima en ik vind race games over het algemeen gewoon hartstikke leuk en ben bekend met het feit dat ze soms hun nukken hebben.
Was de besturing slecht? De graphics?
Meeste op High detail gehad, draaide gewoon goed. Last van onstabiliteit heb ik gelukkig niet gehad. Maar de graphics vond ik tegenvallen, GRID ziet er vele malen beter uit. De game is duidelijk gemaakt voor consoles en dat is goed te zien aan de graphics. Het doet een beetje plastic aan allemaal. Jammer, maar op zich val ik daar nog niet zo over.

De besturing was idd iets wat ik epic ruk vond. Ik ben gewoon een keyboard-racer en zelfs met Stability Control en ABS aan voelen de auto's aan als zeepkisten. Het reageert ontiegelijk traag en als je eenmaal een beetje overstuur hebt is er met het keyboard gewoon niet meer uit de corrigeren.
Ik vermoed dat het met een gamepad of stuur een stuk beter te doen is, maar dit is de eerste NFS die ik gewoon echt niet kan rijden met een keyboard zonder echt na te denken over de enorme delay die er tussen duwen en het uiteindelijke bewegen van de auto zit.
Ook had ik wat opstartproblemen met de controls en de videosettings die ik niet in een race kon veranderen.
Opstartproblemen hier niet echt gehad.

Andere punten waar ik me aan stoorde:
Het menu. My god wat een onwerkbaar stuk vreten op de PC. Geen muis valt prima mee te leven, maar elke NFS die ik tot nu toe met plezier heb gespeeld op de PC had een menu wat gewoon werkte. Hier zijn de settings gewoon vreemd gemaakt, ik kan niet langer de video opties die ik wil veranderen ingeven. Nee, ik moet een of ander "Resolution: <x>" ding net zo lang hoger of lager maken tot de settings die ik links zie goed heb. 8)7
Introfilmpje voor de race. Duurt lang... zat me gewoon te storen dat dat zo lang duurde, het filmpje saai was en er zo goed als niks nuttigs in verteld werd. En skippen was er ook niet bij.
Verder lijkt de game qua verhaal probeert om GRID achterna te gaan. Dat is een spel waar ik echt van genoten heb. Maar er is duidelijk meer nagedacht over GRID dan over deze NFS. Krijg het idee dat EA een beetje wil meeliften op het succes van die game, maar op de PC gooien ze er gewoon met de pet naar.

En de grootste ergernis:
In de race, ram je op Escape. Krijg je dus je Pause menu. Maar omdat de game een achteloze console port is zit er geen Exit knop in dat menu. Er is dus geen enkele manier om uit een race te gaan zodra je er in zit!
Om het spel af te sluiten vanuit een race heb ik Alt-F4 geprobeerd, geen response. Daarna ben ik Alt-Tab gaan spammen tot de game zoiets had van "okay, je mag even naar je desktop loeren". Taakmanager erbij gepakt en de Taak beëindigd.

Dat was dus ook het moment dat ik er boos de Uninstaller bij gepakt heb en elk spoor van dit misbaksel van mijn PC ben gaan verwijderen.

NFS: Shift, nee bedankt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Ultraman schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:01:
Andere punten waar ik me aan stoorde:

Introfilmpje voor de race. Duurt lang... zat me gewoon te storen dat dat zo lang duurde, het filmpje saai was en er zo goed als niks nuttigs in verteld werd. En skippen was er ook niet bij.
Verder lijkt de game qua verhaal probeert om GRID achterna te gaan. Dat is een spel waar ik echt van genoten heb. Maar er is duidelijk meer nagedacht over GRID dan over deze NFS. Krijg het idee dat EA een beetje wil meeliften op het succes van die game, maar op de PC gooien ze er gewoon met de pet naar.
Vreemd want op de console kun je zeker alle filmpjes skippen.
En de grootste ergernis:
In de race, ram je op Escape. Krijg je dus je Pause menu. Maar omdat de game een achteloze console port is zit er geen Exit knop in dat menu. Er is dus geen enkele manier om uit een race te gaan zodra je er in zit!
Om het spel af te sluiten vanuit een race heb ik Alt-F4 geprobeerd, geen response. Daarna ben ik Alt-Tab gaan spammen tot de game zoiets had van "okay, je mag even naar je desktop loeren". Taakmanager erbij gepakt en de Taak beëindigd.
Heb je eens geprobeerd verder naar onderen te gaan? De optie QUIT zit namelijk verstopt buiten beeld en komt pas in beeld als je verder naar onder gaat op de console.

Ik was eers ook niet echt te spreken, maar nu ik er een uurtje of wat in heb zitten speelt het op zich best lekker weg. Het is gewoon harder werken om je auto onder controle te houden. En dat vind ik best moeilijk eigenlijk, want zelfs op easy heb ik soms moeite met de AI :S
Terwijl ik normaal toch wel van de racegames ben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik dat ook enorm irritant vond, is dat dus alleen de eerste 2 races ofzo. Daarna kom je in het normale circuit terecht en kan je wel gewoon een race afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo hiereven wat shotjes voor de verandering

Hier een FAIL tijdens het DUEL :(

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/shift2009-09-1922-10-07-02.jpg

En dan hier mijn nieuwe aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/shift2009-09-2010-03-24-17.jpg

Zo maar eens met stuur proberen (G25) :) want het wordt nu toch eens stuk lastiger met rijden .. geloof dat de tegen standers nu denken dat ik een magneet ben :(

G25 Vraagje

ik zit hier met een klein probleem wat betreft de G25 ..
Alles werkt goed alleen nu heb ik last van een dood begin met sturen ..

als ik mijn stuur kleine correcties wil maken moet ik mijn stuur half om gooi...
want dan krijg je pas het punt waarop het spel denk van HE k moet wat gaan doen...

Waardooor je altijd veel te laat ben om weer tegen te sturen is dit te verhelpen

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 20-09-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Het motorgeluid valt bij mij weg bij het driften.....is dit een bug ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ravw schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:20:

als ik mijn stuur kleine correcties wil maken moet ik mijn stuur half om gooi...
want dan krijg je pas het punt waarop het spel denk van HE k moet wat gaan doen...

Waardooor je altijd veel te laat ben om weer tegen te sturen is dit te verhelpen
Je kan de dead zone gewoon aanpassen in shift zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

LzpAppel schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:11:
[...]

Ik heb 'm weten te halen door de driver hulp van Experienced eentje terug te zetten, toen zette ie wel break assist aan. Wat je mij dat irritant zeg! Het geluid van de GT werd ik persoonlijk gestoord van, ik vond het absoluut geen prettig geluid mij veel te hoog.

Ik vind het met de Xbox controller trouwens prima gaan. Maar ik merk toch dat ik echt naar een stuurtje verlang. Is de G-25 echt zijn geld waard want hij is nogal prijzig in mijn mening :P Weet iemand toevallig nog een goedkoper stuurtje? Er staan namelijk niet veel in de Pricewatch, of moet ik hier even naar het stuurtjes-topic?
Enigszins heb je wel gelijk. Maar kijk maar op Youtube o.i.d., de CarreraGT klinkt ook gewoon zo bruut. Echt een zieke bak. Liever heb ik idd iets wat rustiger.

Ik vond de G25 zijn geld waard (heb hem 2 jaar geleden in een aanbieding voor 225 gekocht), en nog steeds. Alleen voor spellen als deze denk ik niet dat je er erg veel meerwaarde bij hebt. Alleen met simracers (gt legends is geweldig met de koppeling!) of als arcade racer Test Drive Unlimited, waarbij het zeerzeker goed werkt! Plus het feit dat TDU eigenlijk voor een arcade racer zeerzeker veel invloed heeft van sim aspecten. Die je bij sommige arcaderacers mist.

Ik zou zeggen, ga een beetje rondkijken wat iedereen erover denkt. (Bijv. het G25 topic op GoT kun je ook dingen uithalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:36:
Hmm vaag probleempje hier. Ik heb een driving force GT, maar ik kom niet verder dan het menu. Ik moet me gaspedaal in drukken om omhoog te komen want hij gaat telkens naar bene. Iemand een oplossing, die calibration tool werkt niet, heb vista X64.
EA blijft wanprestaties leveren. Dit issue bestond ook al in Pro Street. Analoge input negeren in het menu is de oplossing, maar dat is waarschijnlijk te lastig voor EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: hoe kan je het camera standpunt veranderen naar bumperview??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
F drukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:01:
De besturing was idd iets wat ik epic ruk vond. Ik ben gewoon een keyboard-racer en zelfs met Stability Control en ABS aan voelen de auto's aan als zeepkisten. Het reageert ontiegelijk traag en als je eenmaal een beetje overstuur hebt is er met het keyboard gewoon niet meer uit de corrigeren.
Ik vermoed dat het met een gamepad of stuur een stuk beter te doen is, maar dit is de eerste NFS die ik gewoon echt niet kan rijden met een keyboard zonder echt na te denken over de enorme delay die er tussen duwen en het uiteindelijke bewegen van de auto zit.
Gelukkig. Ik ben dus niet de enige die de enorm grote delay onwerkbaar vindt. Als ze de delay eruit zouden kunnen halen, dan zou t nog best een leuke racegame kunnen worden. Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:09:
Alhoewel ik dat ook enorm irritant vond, is dat dus alleen de eerste 2 races ofzo. Daarna kom je in het normale circuit terecht en kan je wel gewoon een race afkappen.
Maar juist bij de eerste twee races staan je controls en videosettings verkeerd :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtam00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 11:51
Ik ben ook maar eens begonnen aan dit spel, net Dirt 2 uitgespeeld.
Vergeleken met Dirt 2 is de besturing van dit spel echt slecht te noemen, na wat gezocht te hebben op internet heb ik een paar instellingen gevonden wat de besturing veel beter maakt, met name voor mensen die het met een controller spelen. Van het xbox forum:
There is now a 2nd fix for the sensitive steering/oversteer problem this game exhibits in its default settings. And let me tell you it is a NIGHT and DAY difference.
Please use 2nd fix along with the original thread suggestions on turning down sensitivity in the control options.

I have posted the original sensitivity config here:

Steering Dead Zone-15%
Accel Dead Zone-10%
Brake Dead Zone-10%
Steering sensitivity-5%
Acell Sensitivity -5%
Brake sensitivity-5%
Speed steering Sensitivity 100%

On to the 2nd fix:

At the main menu enter CAR GARAGE----> TUNING, press 'Y' to enter quick tuning mode.
Under the heading 'balance' move the slider all the way to OVERSTEER. That's right oversteer. Apparently the developer labeled this slider wrong or its a glitch. Turning the slider to oversteer will actually add understeer.

Now go drive. as you can see the cars are now more comparible to the feeling of Forza2 and RacePro. It may not be as good but it is now close! There was a sim hidden somewhere in all this mess and I may have to take back some to the nasty things I said beforehand :)

(Special thanks to Torque Spike for finding this on the EA forums!)
Tot nu toe vind ik dit goed werken. De tweede fix werkt niet op manufacturer races, alleen op auto's die je zelf al in je garage hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die snelheid missen in Shift: ik heb net met de Veyron 16.4 een race op de Nordschleife gedaan... Gloeiende gloeiende... volgens mij had ik iets van 350 k/u op het rechte stuk richting het einde. Nou, dat gaat akelig snel, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
G25 Vraagje

Ik heb de maximale uitslag op 300 graden gezet omdat ik anders geen normale bocht kon maken. De G25 stuurt gewoon goed hier verder.

Alleen kan ik nog steeds niet normaal de menu's besturen.

Het spel loopt hier tegen verwachting in ontzettend soepel.

1280x1024,High,4xAA geen drops te merken.

En dat met mijn toch niet al te nieuwe E6750@default en 8800GT oc't. Denk ik te danken aan me relatief lage resolutie ;)
Zojuist een Audi R8 LMS gewonnen door een hoger niveau te halen.... maar waar vind ik die bak??

Niet in mijn garage, en niet in de carlot.
Die kan je alleen via quick race rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:09:
Voor degenen die snelheid missen in Shift: ik heb net met de Veyron 16.4 een race op de Nordschleife gedaan... Gloeiende gloeiende... volgens mij had ik iets van 350 k/u op het rechte stuk richting het einde. Nou, dat gaat akelig snel, hoor!
Ik heb net ook net die Invitational Event, Veyron race gedaan op de Nordschleife. My god wat gaat dat bloedjesnel op zo'n smalle baan. Ik kneep em soms gewoon :P Echt heerlijk. Moet nog wel flink wat rondjes rijden daar voordat ik em beetje zal kunnen masteren... Maar wat voelt het vet aan in deze game. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Voor de mensen die een echte Veyron aan het werk willen zien .. hier een stukje van Top Gear ...

407 Kmph op de teller :)

http://www.youtube.com/watch?v=jk1t6S737Cs

dus hier ken je ook vergelijken of het een beetje echt over komt

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 20-09-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Laatst online: 01-05 15:42
On to the 2nd fix:

At the main menu enter CAR GARAGE----> TUNING, press 'Y' to enter quick tuning mode.
Under the heading 'balance' move the slider all the way to OVERSTEER. That's right oversteer. Apparently the developer labeled this slider wrong or its a glitch. Turning the slider to oversteer will actually add understeer.
Dit heb ik net geprobeerd en op korte bochtige baantjes is dit inderdaad een grote verbetering. Veel meer grip, echter op een baan zoals Road America kom je gewoon top speed te kort op de lange rechte stukken. Helaas moet je dan toch weer terug naar de standaard instellingen om een beetje vooruit te kunnen komen.

(dit was met die lambo waar je een works upgrade mee kan doen. Ding kwam amper in de 5de verschnelling.)

[ Voor 7% gewijzigd door BartelG op 20-09-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Komt er nog een demo voor de PS3? Wou m wel proberen voor ik m koop.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Die komt er. Eind september/begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Heeft er iemand betere settings voor een Logitech Momo? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
zeromussov schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:03:
Ik heb helaas een probleem met het opstarten van het spel... als ik in het menu kom van NFS (als eerste taal keuze e.d.) blijft mijn pijltje altijd naar boven ingedrukt...

Ik kan dus niet naar onderen klikken, want steeds wordt het weer naar boven geslecteerd... (doordat het pijltje naar boven blijft hangen o.i.d.)

Heeft iemand dit ook? of weet hoe je dit kan oplossen? (kan nu namelijk niet spelen :s)

-edit: ligt aan mijn G25... als ik deze unplug werkt het wel goed... maargoed, het zou natuurlijk fijn zijn als deze wel gewoon werkt. Iemand tips?
Zet de pedalen op gecombineerd, dan is het opgelost

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste