R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
De game is een stuk leuker dan de vorige NFS's als je het mij vraagt. Hier trouwens geen problemen op een Ati, 4870 1 GB kaart. Alles voluit op 1680x1050.
[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 16-09-2009 21:44 ]
Hier draait het overigens ook soepel met een GTX275, 1920x1080 en alles voluit.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
In het "buy upgrade" menu zie je rechts onderin "buy works" staan (xbox 360) dit houd in dat je een compleet "race" pakket voor de auto koop (motor, body work etc) maar je auto moet daar wel voor in aanmerking komen.Gelink schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:59:
Sommige races hebben de restrictie: "Works car required". Weet iemand wat hiermee bedoelt wordt?
Verder vind ik de game zwaar tegenvallen, met name de controls vind ik ruk, maar goed... Shift en Dirt2 houden me wel even zoet tot forza3
Waar ik wel last van heb is inputlag. De auto reageert niet meteen op stuurbewegingen. Ik weet niet of dat aan mijn pc ligt, maar het rijdt in ieder geval niet fijn zo.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Met mijn stuurtje: Driving force pro is het wel echt genieten hoor! Speelt zooooveel beter, directe controle etc..
Wel heb ik last van het ATi fenomeen.... in 1x lage fps en dan weer hoge.. echt apart.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Hopelijk is er een hotfix of patch tegen vrijdagavond.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Ik vind de controls juist erg goed voor een arcade racer. Ik gebruik een G25 en daarmee gaat het best aardig:ApOE schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:31:
[...]
In het "buy upgrade" menu zie je rechts onderin "buy works" staan (xbox 360) dit houd in dat je een compleet "race" pakket voor de auto koop (motor, body work etc) maar je auto moet daar wel voor in aanmerking komen.
Verder vind ik de game zwaar tegenvallen, met name de controls vind ik ruk, maar goed... Shit en Dirt2 houden me wel even zoet tot forza3
Een keer iets anders dan dat bloedserieuze iRacing
[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 17-09-2009 00:34 ]

Het was alweer even geleden dat ik een race game gespeeld heb met zulke bagger besturing, maar ze hebben het weer knap voor elkaar.

Dit lijkt toch nergens op man.

GRID is veel en VEEL beter qua besturing. OK, dat is erg arcade, en had misschien iets moeilijker mogen zijn, maar dit is net dweilen. Echt de lijn van het circuit rijden is nagenoeg onmogelijk. De auto's zijn niet fatsoenlijk te besturen.

Ik vraag me soms af wat voor idioten bij EA beslissen dat ze een game zo goed vinden, en hem zo gaan releasen, en dat ze voor deze besturing kiezen. Bejaarden ofzo? Of peuters? Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dit lekker vind rijden, of dat iemand hier een kick van krijgt...
Forza 2, dát is pas een racegame. Of GRID.
Deze game? --->

Weg ermee!
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 17-09-2009 00:08 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De game voelt ook lekker snel aan als je het mij vraagt. Het enige nadeel is dat ongeveer alle keren dat ik crash (en dat is lang niet altijd mijn eigen schuld
Ik heb alleen een bloedhekel aan driftraces. Zo'n debiele raceklasse. Niet voor niets vooral populair in Japan
Wel ben ik nog wat aan het stoeien met de juiste afstellingen van mn stuurtje, ook al ben ik toch al weer een tijdje bezig in onder andere mijn DB9 (natuurlijk in British racing green.)
[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2009 01:10 ]
En dan klagen mensen hier over grip, je gaat nog met 70 door haarspelbochtenGelink schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:58:
[...]
Ik vind de controls juist erg goed voor een arcade racer. Ik gebruik een G25 en daarmee gaat het best aardig:
[video]
[video]
Een keer iets anders dan dat bloedserieuze iRacing
/▌
Ja ik begrijp het niet. Ik vind dat de auto's eerder te veel dan te weinig grip hebben. Ik speel het spel met alle hulpmiddelen uit en dan nog is het makkelijk rijden, zelfs bij de echte supercars. Achja, het blijft een arcade game dus dan mag dat ;-)Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:59:
[...]
En dan klagen mensen hier over grip, je gaat nog met 70 door haarspelbochten
Zonder HUD en ideale lijn
[ Voor 19% gewijzigd door glnk op 17-09-2009 02:52 ]
Verwijderd
Ik heb geen NVidia kaart. Ik heb geen AGEIA kaart. De software stond dan ook op No Accelleration.
Maar zonder het geinstalleerd start het spel gewoon niet. WTF prutsers.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 03:57 ]
AGEIA is overgenomen door Nvidia. En ook zonder hardwareversnelling, heb je de software nodig om de boel te laten werken, zoals bij alle games die PhysX ondersteunen. (Ghost Recon: Advance Warfighter 1 & 2 etc..)Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 03:52:
Ook al zoiets: ik heb een ATI kaart. Ik zag dat zonder te vragen NVidia PhysX was geinstalleerd. Dat heb ik er weer afgemikt. En nu start SHIFT dus niet.
Ik heb geen NVidia kaart. Ik heb geen AGEIA kaart. De software stond dan ook op No Accelleration.
Maar zonder het geinstalleerd start het spel gewoon niet. WTF prutsers.
Dus ik vind je klachten wat voorbarig
Het sturen blijft een vreemd iets. Ik ben groot Fan van het race genre maar dit slaat alles. Misschien dat men aangeeft dat dit "realistisch" is (tenslotte heb ik geen ervaring met het racen op een racebaan) maar in vergelijk met Forza stuurt het totaal anders... met elke race game is Shift totaal anders.
Ik kan gewoon niet het juiste rempunt vinden. Die ideale lijn is namelijk ver weg van ideaal. Je komt een bocht in, je ziet dat de lijn rood word. Ik rem op het rode punt maar knal volledig de baan uit. Natuurlijk is remmen en sturen een no-go maar hierdoor kan ik het punt niet goed aanvoelen. Bij een game als Forza is het zo dat je echt via die ideale lijn kan rijden. Remmen op het rode punt is voldoende en bij Shift is het totaal anders.
Ik heb me nu wel een beetje vermaakt maar vooral geërgerd. Ik zit nu in een klasse dat je one on one moet racen. Ik speel op medium maar winnen in deze klasse is verdomd lastig omdat ik de auto niet goed recht kan houden. Zelfs de lichte bochten kan ik niet lekker nemen. Ik speel ook met een 360 controller.
Waarneer komt DIRT2 eens uit?!
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Verwijderd
Onzin. Een spel hoort niet onspeelbaar te zijn zonder die externe software. En het hoort al helemaal niet ongevraagd te worden geinstalleerd. Ik heb de hardware niet voor versnelling er van. Niet dedicated en niet in de videokaart. Dat is ook helemaal nergens voor nodig. En dan hoort het ook niet nodig te zijn dat een stuk software moet draaien, terwijl het notabene niet eens wat doet, om een spel te spelen. Nvidia heeft het spel niet uitgegevenHann1BaL schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:01:
[...]
AGEIA is overgenomen door Nvidia. En ook zonder hardwareversnelling, heb je de software nodig om de boel te laten werken, zoals bij alle games die PhysX ondersteunen. (Ghost Recon: Advance Warfighter 1 & 2 etc..)
Dus ik vind je klachten wat voorbarig
Verder vind ik dit een heerlijke game. Speel met een G25 op de PS3 en het werkt echt super, met alle assists uit. Met pad is het wat lastiger (in het begin heel erg twitchy en veel fishtailing omdat je gaat overcompenseren), maar na een uurtje ben je daar ook wel aangewend. Heb 'm ook nog geprobreerd op de PC met toetsenbord en dat kan ik iedereen van harte afraden.
Die ideale lijn heb ik maar uitgezet. Ten eerste leidt het imo enorm af van wat je aan het doen bent; ik bepaal mn lijn zelf wel. Ten tweede ben ik idioot kleurenblind, en zie ik toch niet wanneer die rood wordt
't is wel ff inkomen met remmen/driften enzo. De laatste racegames die ik echt intensief speelde waren trackmania en wipeout
Speel em btw op de ps3
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ik kan me vergissen maar volgens mij zag ik gisteren Dirt 2 bij de Media Markt (Maastricht).
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Heb je dus ook over alle andere spellen geklaagd die een stukje AGEIA ( nu Nvidia) software hebben geinstalleerd? Je hebt de hardware wel voor softwarematige versnelling wat ook door die software wordt geregeld, nl. je CPU. Ik zeg niet dat het mijn voorkeur geniet om extra software te installeren, maar ik vooral even aanstippen dat het geen nieuw concept is en het al jaren gebeurt. Geen extra reden om EA en NFS te bashen wat dit betreft.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:10:
[...]
Onzin. Een spel hoort niet onspeelbaar te zijn zonder die externe software. En het hoort al helemaal niet ongevraagd te worden geinstalleerd. Ik heb de hardware niet voor versnelling er van. Niet dedicated en niet in de videokaart. Dat is ook helemaal nergens voor nodig. En dan hoort het ook niet nodig te zijn dat een stuk software moet draaien, terwijl het notabene niet eens wat doet, om een spel te spelen. Nvidia heeft het spel niet uitgegeven
Dirt 2 is uit, behalve voor op de pc. De pc versie zal pas in december verschijnen vanwege DX11 support.Marv schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:20:
[...]
Ik kan me vergissen maar volgens mij zag ik gisteren Dirt 2 bij de Media Markt (Maastricht).
[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2009 09:44 ]
Sorry, maar dit is in geen enkel opzicht te vergelijken met GTR2 hoor. En deze NFS realistisch noemen gaat mij er dan ook wel over. Ik heb wel ervaring met racen en geloof me, als je zo door een bocht gaat is er iets mis. Onderstuur kan er dan wel weer bijhoren, maar dat is niet het gevoel wat deze game geeft, dit is gewoonweg onrealistisch/amateuristisch. Zo'n auto hoort in flauwe bochten gewoon keiveel grip te hebben, daar kunnen ze pingas doorheen sturen (al dan niet met een beetje onderstuur), in dit spel drift je er meer doorheen want de auto gooit gewoon spontaan z'n kont om. Kijk anders eens naar een WTCC race of iets dergelijks, daar zie je wel vaker een stukje met een onboard cam, dan zie je pas hoe het "hoort".Hann1BaL schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:07:
Dat het moeilijker zou worden lag wel in de lijn der verwachtingen als je de GTR 2 makers er bij betrekt. Misschien dat de game voor sommigen wat te realistisch is.
Maar what the hell, als je je ermee kunt amuseren is het toch prima!?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik gaf misschien een verkeerde impressie: Ik bedoel realistischer dan de vorige NFS games en voor sommigen al te realistisch. Ik wilde helemaal niet impliceren dat deze game in de buurt van realisme komt.Sp33dFr34k schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:43:
[...]
Sorry, maar dit is in geen enkel opzicht te vergelijken met GTR2 hoor. En deze NFS realistisch noemen gaat mij er dan ook wel over. Ik heb wel ervaring met racen en geloof me, als je zo door een bocht gaat is er iets mis. Onderstuur kan er dan wel weer bijhoren, maar dat is niet het gevoel wat deze game geeft, dit is gewoonweg onrealistisch/amateuristisch. Zo'n auto hoort in flauwe bochten gewoon keiveel grip te hebben, daar kunnen ze pingas doorheen sturen (al dan niet met een beetje onderstuur), in dit spel drift je er meer doorheen want de auto gooit gewoon spontaan z'n kont om. Kijk anders eens naar een WTCC race of iets dergelijks, daar zie je wel vaker een stukje met een onboard cam, dan zie je pas hoe het "hoort".
Maar what the hell, als je je ermee kunt amuseren is het toch prima!?
Je laatste zin is helemaal waar
Verwijderd
Waarom zou ik? Ik speel DIT spel en DIT spel heeft het. Het is totaal niet relevant of andere spellen het ook hebben want die heb ik niet gespeeld. Zulke functionaliteit hoort optioneel te zijn. En nogmaals: ongevraagd installeren is een doodzonde.Hann1BaL schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:42:
Heb je dus ook over alle andere spellen geklaagd die een stukje AGEIA ( nu Nvidia) software hebben geinstalleerd?
Bv. UT3 heeft ook support maar dat spel werkt gewoon zonder die software.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 09:52 ]
Ah ja... d'r zijn natuurlijk ook mensen zonder consoleHann1BaL schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:42:
[...]
Dirt 2 is uit, behalve voor op de pc. De pc versie zal pas in december verschijnen vanwege DX11 support.
Heb gister NFS Shift even gespeeld (in diezelfde MediaMarkt
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Hoe hebben jullie de G25 ingesteld staan? Bij mij werkt het nog niet 100%. Ik moet me gaspedaal indrukken om in de menu's naar beneden te kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 17-09-2009 12:25 . Reden: rare zinsopbouw ]
Het tegendeel is eerder waar. Het is vaker gezegd in het topic: De auto's hebben vrij veel last van overstuur. Ik neig ook al meer om te zeggen dat de auto's veel te veel overstuur hebben. Je merkt het vooral op circuits als Spa met lange, snelle, flauwe bochten. Die zijn bijna onmogelijk om snel te nemen. Mijn eigen auto's stel ik al zo af, dat ik meer onderstuur krijg, maar zelfs dat werkt niet perfect en dan heb je nog de Manifactorers raceklasse waarin je een prefab auto voorgeschoteld krijgt.wheeler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:47:
Ik heb besloten eerst de demo op PS3 af te wachten, ik vind de ingame filmpjes niet overtuigend genoeg qua besturing. Het lijkt wel over alle wagens alleen maar onderstuur hebben.
Ik heb veel gekloot met mijn instellingen van m stuur, maar de hoeveelheid overstuur is toch wel irritant. Nu moet ik ook zeggen, dat in deze game er wat eerder geremd moet worden dan in bijv. GriD en dat helpt natuurlijk niet mee, maar het blijft een probleem.
Ik ben weer teleurgesteld.
Niet dat het een slecht spel maar ik mis gewoon de omgevingen zoals in de oude NFS's.
Lekker racen door een woestijn, of door een jungle etc...
Al die circuits maken het zo eentonig, zo recht toe recht aan. Voor mij dan he?
Het is zo onorigineel. Je kan weer racen en als je wat wint, kan je een andere auto kopen of upgraden .....bla bla bla...hoe vaak hebben we dat al gezien??? Niets nieuws.
De laatste NFS waar ik echt van genoten heb, is dan ook NFS Hot Pursuit 2, een super spel.
Daar komt bij dat deze NFS voor mij ook totaal niets nieuws is. Er zijn tig spellen inmiddels die met dezelfde soort auto's racen op circuits. Ook velen daarvan zijn goed uitgewerkt. Neem bijv GRID, die vond ik nu nog steeds er boven uitsteken in dat genre.
Ben ik dan alleen maar negatief over deze NFS? Nee hoor, het spel op zich is goed uitgewerkt.
De geluiden en de graphics zijn goed etc..

Vind het niet de moeite waard om voorbeelden te geven...zonde van mijn tijd.
Maar mocht je m willen kopen voor de PSP.....a.u.b. niet doen

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Verwijderd
Okay, het is leuk om weer eens wat andere tracks te bereiden dan in bv. GRID, maar dat is het dan wel. Wat ik ook jammer vind (dat vond ik bij GRID ook al) is dat het niet compleet is wat tracks betreft: je hebt een paar echte tracks, een paar fantasietracks, maar je kan dus niet een compleet seizoen in wat voor klasse dan ook doen op alle banen die in het echt ook gebruikt worden. En daardoor oogt het incompleet en wat 'hap en snap'.
Zo kunnen we nog jaaaaaaaaaren doorgaan met steeds maar weer dezelfde racegames...
Ik ben nu bij serie 2 en heb een cockster cayman s en daar valt echt niet mee te rijden. Hij kan z'n vermogen niet kwijt en daarom sta ik dus bij elke bocht te zoeken naar grip. Daarom heb ik dus maar een nissan skyline r34 gekocht. Dat is best een lekker autotje alleen kloppen de gegevens die bij prestatiestatistieken staan niet hij zou namelijk in 1.9 sec op 100 zitten en een top van 466 moeten hebben

Ik kan nu ook bij de r34 een worksupgrade doen maar wat voegt dat toe? Kost namelijk 250000 en er staat niet bij wat er veranderd.
In tier 2 heb ik de BMW M3 gekocht. Die geupgrade en dat rijdt geweldig. In tier 3 heb ik een Aston Martin DB9 gekocht en volledig geupgrade. Dat heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken voor die auto, maar hij rijdt goed.feep schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:06:
Wat vinden jullie de beste auto's?
Ik ben nu bij serie 2 en heb een cockster cayman s en daar valt echt niet mee te rijden. Hij kan z'n vermogen niet kwijt en daarom sta ik dus bij elke bocht te zoeken naar grip. Daarom heb ik dus maar een nissan skyline r34 gekocht. Dat is best een lekker autotje alleen kloppen de gegevens die bij prestatiestatistieken staan niet hij zou namelijk in 1.9 sec op 100 zitten en een top van 466 moeten hebben![]()
Ik kan nu ook bij de r34 een worksupgrade doen maar wat voegt dat toe? Kost namelijk 250000 en er staat niet bij wat er veranderd.
Verder heb ik een Ford Shelby volledig geupgrade incl. Works set. Die heb je in tier 4 nodig om mee te mogen doen aan bepaalde races. Die is daarvoor nog niet erg nuttig en het geld niet waard.
Ik vind het alleen vreemd dat mijn Ford Shelby incl Works upgrade "vollere balkjes heeft" maar een lager cijfer. 11, nog wat voor de Shelby tegenover de 12, nog wat voor de AM DB9. Volgens het cijfer is de DB9 dus beter, maar volgens de balkjes verslaat de shelby de db9 op elk punt. Dat vind ik wat vreemd.
Tja wat wil je nieuw doen in een racegame? Er zal geen enkele game zijn die alles bevat van alle raceklasses of tracks. Dat is gewoon onmogelijk, of onbetaalbaar in de ontwikkeling en licensing.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:48:
Tsja, als ik die filmpjes zo bekijk, denk ik 'what else is new'...? Het ziet er uit als gewoon weer de zoveelste racegame... Het is gewoon <vul-de-naam-van-het-spel-maar-in> met nieuwe (nog geeneens allemaal) tracks... Mischien ben ik verzadigd door jarenlang racegames gespeeld te hebben.... Leuk dat alles wat vaag wordt als je crashed, maar verder...? Als ik in de filmpjes ziet hoe je soms het complete peleton voorbij schiet in een bocht, denk ik: 'daar gaan we weer...'. En die incar view wordt door EA (zo heb ik het idee) gebracht alsof het revolutionair is, maar dat is het natuurlijk niet.
Okay, het is leuk om weer eens wat andere tracks te bereiden dan in bv. GRID, maar dat is het dan wel. Wat ik ook jammer vind (dat vond ik bij GRID ook al) is dat het niet compleet is wat tracks betreft: je hebt een paar echte tracks, een paar fantasietracks, maar je kan dus niet een compleet seizoen in wat voor klasse dan ook doen op alle banen die in het echt ook gebruikt worden. En daardoor oogt het incompleet en wat 'hap en snap'.
Zo kunnen we nog jaaaaaaaaaren doorgaan met steeds maar weer dezelfde racegames...
GRiD was vernieuwend met de rewind functie, en dat zie je terug in Forza 3 (en DiRT 2 uiteraard.).
Een van de vernieuwingen waar ik al langer op hoop is het naspelen van een bepaalde race die in het echt verreden is. Download de data en kies welke auto en bepaal zo zelf het verloop van een race.
En dan nog steeds het punt van de AI. Ik hoop dat Forza 3 daar eindelijk eens verbetering in brengt want dat is het zwakste punt van alle racegames.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
- Heb grafisch alles op max staan bij een resolutie van 1920x1200 en nog vind ik het tegenvallen.
- Besturing is niet fijn.
- Gevoel van snelheid heb ik niet
Naar mijn mening is GRID véél beter dan dit.
Zoiezo een Need for Speed game met deze setting vind ik niets. Had het dan een andere naam gegeven.
Ik dan maar geen geld verspillen aan de works upgrade. Je hebt waarschijnlijk de nieuwste m3 genomen?Hann1BaL schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:
[...]
In tier 2 heb ik de BMW M3 gekocht. Die geupgrade en dat rijdt geweldig. In tier 3 heb ik een Aston Martin DB9 gekocht en volledig geupgrade. Dat heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken voor die auto, maar hij rijdt goed.
Verder heb ik een Ford Shelby volledig geupgrade incl. Works set. Die heb je in tier 4 nodig om mee te mogen doen aan bepaalde races. Die is daarvoor nog niet erg nuttig en het geld niet waard.
Circuitsracers (net zoals Night racers, zo'n hype hebben we helaas ook gehad) zijn sowieso niet mijn ding, maar GRID vond ik nog ok. Die vond ik dus ook beter dan deze.Bart© schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:23:
Nou dit is dus echt niet mijn game.
- Heb grafisch alles op max staan bij een resolutie van 1920x1200 en nog vind ik het tegenvallen.
- Besturing is niet fijn.
Naar mijn mening is GRID véél beter dan dit.
Zoiezo een Need for Speed game met deze setting vind ik niets. Had het dan een andere naam gegeven.
En wat betreft die andere reactie over "whats new".....ben het er helemaal mee eens....het brengt absoluut niets en dan ook niets nieuws. Om dan weer op de vraag in te gaan wat ze dan hadden moeten brengen: mijn antwoord: kijk naar NFS Hot Pursuit 2...afwisseling in tracks, auto's etc....de oude vertrouwde knock-out races etc etc....
ps...1 ding begrijp ik dan ook helemaal niet: hoe kan zo'n spel nu weer boven de 8 scoren op gamespot???
edit: is inmiddels al 7.9:)
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 17-09-2009 17:12 ]
Verwijderd
ik rij met de ford escort ,feep schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:06:
Wat vinden jullie de beste auto's?
Ik ben nu bij serie 2 en heb een cockster cayman s en daar valt echt niet mee te rijden. Hij kan z'n vermogen niet kwijt en daarom sta ik dus bij elke bocht te zoeken naar grip. Daarom heb ik dus maar een nissan skyline r34 gekocht. Dat is best een lekker autotje alleen kloppen de gegevens die bij prestatiestatistieken staan niet hij zou namelijk in 1.9 sec op 100 zitten en een top van 466 moeten hebben![]()
Verwijderd
Volgens mij las ik ergens dat er geen demo komt van NFS:Shift op de PS3, klopt dat?wheeler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:47:
Ik heb besloten eerst de demo op PS3 af te wachten, ik vind de ingame filmpjes niet overtuigend genoeg qua besturing. Het lijkt wel over alle wagens alleen maar onderstuur hebben.
Verwijderd
Tip: speel met stuurtje.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:46:
Draait nog best OK op mijn e6750 met 7900 GTO. tot mijn grote verbazing overigens. Maar sodeflikker. Wat stuurt dit spel klote zeg. Sturen is zo indirect. Speel met het toestenbord. heeft iemand dmv settings al wat beter gekregen?
Ik ehb al een fully tuned Skyline R35 Spec-V en een fully tuned RX-7 staan en ben met een 2000 GT-R bezig met opbouwen
Ben redelijk snel door t spel heen al. Speelt vrij lekker, wel wat leuke dingen tegen gekomen.
Zo klopt t schakelen in de Carrera GT niet echt, t pookje beweegt al eerder dan dat je daadwerkelijk schakelt.
Ook schieten bij de Veyron op 2 loze plekken in de bumper de vlammetjes eruit.
Ook lijkt t qua grip heel vreemd. Ene wagen heeft bakken met grip en de ander lijkt wel alsof je met je schoen in de poep staat en een beetje heel hard uitglijd
Verder is t 1 van de beter NFS sinds jaren
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ik heb er genoeg van vanavond, ben niet zo snel gefrustreerd, maar moet nu toch ff rustig aan gaan doen voordat m'n stuurtje door het raam vliegt
Verwijderd
Nee, ik bedoelde ook niet ALLES, maar met zo'n circuitracer heb ik liever dat je bv. van 1 soort auto/klasse wel een compleet seizoen kan spelen. Ik zit dan ook denk ik meer te wachten op een nieuwe F1-sim met een compleet seizoen.Phusebox schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:13:
[...]
Tja wat wil je nieuw doen in een racegame? Er zal geen enkele game zijn die alles bevat van alle raceklasses of tracks. Dat is gewoon onmogelijk, of onbetaalbaar in de ontwikkeling en licensing.
En dan nog steeds het punt van de AI. Ik hoop dat Forza 3 daar eindelijk eens verbetering in brengt want dat is het zwakste punt van alle racegames.
En ja, de AI... Dat bedoelde ik ook toen ik het had over iedereen inhalen in 1 bocht... Zo typical voor racegames: ze rijden NOOIT zoals een echt mens rijdt. Maar online is ook niets, want daar zit iedereen alleen maar te klieren...
Huh?Bart© schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:23:
Dit spel voelt toch echt wel een stuk sneller aan dan Grid hoor. Speelde net trouwens weer ff Forza 2, het leek wel of ik met een brommobiel op pad was
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Gebeurde bij mij ook.nooberke schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:25:
Gelink, of iemand anders met een G25
Hoe hebben jullie de G25 ingesteld staan? Bij mij werkt het nog niet 100%. Ik moet me gaspedaal indrukken om in de menu's naar beneden te kunnen
Na het uitvoeren van de Clear Calibration tool, was het opgelost.
NB Tool is alleen geschikt voor 32bit versies van Windows (XP, Vista en 7)
[ Voor 8% gewijzigd door Ew0ut op 17-09-2009 21:39 . Reden: Toevoeging OS versie van tool ]
Dat klopt wel hoor van de veyron die heeft daar in het echt ook uitlaat pijpjes zitten.Speedlink schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:21:
Ben redelijk snel door t spel heen al. Speelt vrij lekker, wel wat leuke dingen tegen gekomen.
Zo klopt t schakelen in de Carrera GT niet echt, t pookje beweegt al eerder dan dat je daadwerkelijk schakelt.
Ook schieten bij de Veyron op 2 loze plekken in de bumper de vlammetjes eruit.
Een goed voorbeeld daarvan is een porsche cayman s. Daar valt echt geen normale ronde mee af te leggen.Speedlink schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:21:
Ook lijkt t qua grip heel vreemd. Ene wagen heeft bakken met grip en de ander lijkt wel alsof je met je schoen in de poep staat en een beetje heel hard uitglijd
Verwijderd
dat de 1e indruk goed is. Het gedrag van de auto is wel even wennen,
maar daar valt prima mee te racen met een dualshock controller.
Ben nog niet zo heel ver (rij nog steeds in me GTI), maar was ook
benieuwd naar wat meer mensen hier die hem op de PS3 hebben en
wat voor tijden hun rijden.
Mijn nick op de Ps3 is ook thedenman
Heb een Focus ST gekocht en een Chevrolet.
Beetje gepimpt ook, getuned.
Ze rijden best lekker, al moet je aan de besturing ongelooflijk wennen.
Neem ik meteen een supercar mee naar een circuit, dan hou ik hem met moeite op de baan.
Kan van mezelf best zeggen dat ik een racer ben. Speel akelig vaak racegames, waaronder laatste maanden erg vaak Grid.
Een ding wat me stoort op de PS3; het beeld wil weleens de neiging hebben wat te 'hakkelen' en stoten. Niet echt helemaal vloeiend dus soms.
Ligt ook aan circuit. Op de Nordschleife heb ik dit redelijk vaak, terwijl Laguna Seca vloeiend gaat.
Heb ook al nieuwe update 3.01 voor de PS3, dus dat is het niet.
Heeft iemand dit ook? Zal vast bij het spel horen, daar ik met andere games nergens last van heb...
Voor de rest ben ik nu nog niet enorm onder de indruk, vooral niet van schademodel. Volledig schade aan, maar enige wat je ziet na fikse crash zijn wat krasjes. Niet echt deuken. Ook het wennen aan sturen en juiste settings vinden zal ff tijd in beslag nemen. En o ja: Waar is de nieuwe busstop-chicane op Spa-Francorchamps?? Beetje ouderwets nu
Maar ik heb de tijd nog ff, daar GT5 pas eind dit jaar er is.
[ Voor 3% gewijzigd door freddyathlon op 17-09-2009 23:17 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik krijg m hopelijk zsm binnen. heb m al een tijdje gepre-ordered, maargoed.
Diegenen die onderstuur hebben rijden gewoon te snel.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
En hierbij de 64bit versie:Ew0ut schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:31:
[...]
Gebeurde bij mij ook.
Na het uitvoeren van de Clear Calibration tool, was het opgelost.
NB Tool is alleen geschikt voor 32bit versies van Windows (XP, Vista en 7)
http://www.wingmanteam.co...rCalib/x64/ClrCalib64.exe
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Geloof het maar..GAIAjohan schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:31:
Ik geloof er niks van dat de besturing slechter is dan GRID, want daar kan echt niks tegenop.
Ik weet niet wat er dan levendig is aan de besturing, want die is echt kansloos. Als je een bocht maakt en je auto komt recht uit, zou je verwachten dat als je je stuur loslaat, dat je auto rechtdoor gaat, net als in het echie zeg maar. Bij deze game dus niet. Als je een bochtje naar rechts maakt, en je auto is recht, en je laat je stuur los, stuur je automatisch naar links

Heb ik ff geluk dat ik hem eerst gedownload heb, voordat ik 60 piek neertel voor een game die ik nu wegflikker.
Oh en trouwens, die game aan de praat krijgen onder Windows 7 x64 is ook nog een hele klus...
[ Voor 7% gewijzigd door Astort op 18-09-2009 00:21 ]
Verwijderd
Mijn stuur sluit ik morgen aan, (Logitech MOMO ding) kijken of dat nog beter rijd. Het voelt iig goed, dat deze game je iig het idee geeft dat het eigenlijk met stuur gedaan moet worden. (imho)
De oudere NFS games gaven mij dat gevoel niet.
Ik vind dit een goede stap van EA.
Nu nog even wachten op een update zodat ik niet met 10fps door sommige bochten ga. (radeon 4890)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 01:39 ]
Dan doe jij toch echt iets verkeerd. Game installeren en gaan op mijn W7 x64.Astort schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:19:
Oh en trouwens, die game aan de praat krijgen onder Windows 7 x64 is ook nog een hele klus...
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Sturen is idd ff wennen. Al moet ik zeggen dat ik het nu aardig door krijg.Alleen heb ik nog veel last van onderstuur. Maar geef het in ieder geval een kans
Al moet ik zeggen dat ik driften niet echt relax vindt met een 360 controller (op pc) is het lastig half gas te geven. ook bij de start van een race om het juiste toerental aan te houden is lastig.
Daarnaast dat punten systeem. op zich wel koel en uitdagend. Maar dat je punten krijgt om je tegenstander de baan af te rossen

Lekkere motivatie voor online dalijk. 1 grote gezelligheid aan kapot gereden auto,s door mensen die zo nodig moeten remmen op jou bumper. De reden waarom ik met online grid ben gestopt.
[ Voor 51% gewijzigd door ikbengoofy op 18-09-2009 01:59 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
In leagues heb je geen last van idioten, omdat idioten direct verbannen worden.
Als je met hoge snelheid uit een bocht komt dan gaat je auto niet rechtuit uit zichzelf "in het echie". Als je een stuurtje hebt voel je dat ook in de forcefeedback en kun je dat tegenhouden. Met een toetsenbord voel je dat niet en kun je alleen maar corrigeren ipv tegenhouden.Astort schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:19:
Ik was een groot fan van GRID, die game was echt geweldig. Toen ik hoorde dat NFS shi(f)t een combinatie zou zijn van GRID en Forza was ik helemaal verkocht. Vooral met kreten als "levensechte besturing en car physics"
Ik weet niet wat er dan levendig is aan de besturing, want die is echt kansloos. Als je een bocht maakt en je auto komt recht uit, zou je verwachten dat als je je stuur loslaat, dat je auto rechtdoor gaat, net als in het echie zeg maar. Bij deze game dus niet. Als je een bochtje naar rechts maakt, en je auto is recht, en je laat je stuur los, stuur je automatisch naar links![]()
![]()
Heb ik ff geluk dat ik hem eerst gedownload heb, voordat ik 60 piek neertel voor een game die ik nu wegflikker.
Ik vind de besturing best goed. Ik had die RX8 gekozen, ik denk dat de auto die je kiest ook nog wel scheelt. Alleen dat je punten krijgt om tegenstanders van de weg te beuken vind ik ook een beetje vreemd. Maar veel zal ik het spel niet spelen denk ik, het draait niet lekker op mijn computer en iedere keer als ik een instelling wil veranderen moet ik uit een race en nadat de instelling veranderd is krijg ik een melding dat het spel herstart moet worden.
/▌
Bij mijn hd4870 heb ik ook geregeld drops naar 15fps ofzo, dit snap ik toch niet echt hoor want het spel draait bij mij altijd op 50-60fps en dan opeens heb je zo'n drop en is het nog moeilijker om je auto op de baan te houden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:33:
Nu nog even wachten op een update zodat ik niet met 10fps door sommige bochten ga. (radeon 4890)
Volgens mij komen die fps drops door dat hele physx gedoe van nvidia want iedere keer ik een fps drop heb is dit als ik in de buurt ben van vlagjes. Dus volgens mij met de processor dan het hele physx gedoe doen waardoor je die drops krijgt

Idd, werkt hier ook perfect.V3g3ta schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:46:
[...]
Dan doe jij toch echt iets verkeerd. Game installeren en gaan op mijn W7 x64.
Vraag: Ben ik de enigste die wat teleurgesteld is door de graphics?
Ik zit hier met een 8800GTX en (bijna) alles op het hoogste, maar het lijkt alsof het er op de screens allemaal veel levendiger/kleuriger uitziet!
Heb wel nog niet zoveel geraced dus kan zijn dat die eerste paar tracks mss wat somber zijn gewoon. (Ook heb ik enkel nog maar in cockpitview gespeeld.)
Vreemd, hier ging t zonder moeite. De minder legale versie kreeg ik niet aan de praat zonder ellende. De originele welAstort schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:19:
Ik was een groot fan van GRID, die game was echt geweldig. Toen ik hoorde dat NFS shi(f)t een combinatie zou zijn van GRID en Forza was ik helemaal verkocht. Vooral met kreten als "levensechte besturing en car physics"
Ik weet niet wat er dan levendig is aan de besturing, want die is echt kansloos. Als je een bocht maakt en je auto komt recht uit, zou je verwachten dat als je je stuur loslaat, dat je auto rechtdoor gaat, net als in het echie zeg maar. Bij deze game dus niet. Als je een bochtje naar rechts maakt, en je auto is recht, en je laat je stuur los, stuur je automatisch naar links![]()
![]()
Dit is absoluut waar. Met name de 4WD wagens (Audi S3, S4, RS4, R8 bijvoorbeeld) rijden prima, ook met alle upgrades. Maar een volledig geupgrade 350Z is compleet onhandelbaar, met dikke wielspin en power oversteer tot ver in de vierde versnelling. Heb ook een Shelby GT500, en daarvan had ik verwacht dat hij flink zou oversturen met alle upgrades, maar die rijdt juist heel erg soepel en controleerbaar, eerder ondersturend. Ik denk eerder dat bepaalde auto's niet goed zijn uitgebalanceerd dan dat de physics brak zijn (en ik heb er inmiddels aardig wat laps inzitten). Ik amuseer me in ieder geval prima met Shift.
Verder is de aankleding ook erg mooi, menus etc zien er allemaal strak uit en door het verhaal/tussenfilmpjes is het meer dan alleen maar rondjes stampen , normaal ben ik hier ook niet zo van maar ik vind dat in deze game erg goed uitgewerkt. Dan de besturing, een punt waar hier nogal wat kritiek op is... De eerste race zwabberde ik inderdaad een beetje over de baan, maar na het aanpassen van de besturing (ik speel met een Driving Force Pro) en de moeilijkheidsgraad ging het steeds beter. Okee het is inderdaad niet te vergelijken met bv GTR , maar als je wat betere auto's krijgt en je zet alle aids uit is het vind ik helemaal niet slecht. Probeer maar eens met een beetje getunede Cayman S (met achterwielaandrijving) over bv Silverstone te rijden, je kunt de auto echt in de bochten gooien om er op vermogen weer uit te trekken, lekker beetje driften, totaal geen gevoel van onderstuur als je op de juiste manier rijdt. Je merkt ook erg goed het verschil tussen een 4WD en achterwiel aandrijving, al met al denk ik na een paar uurtjes wennen aan de besturing en natuurlijk een stuurtje kun je hier echt lekker mee racen. Ik heb het spel pas een uurtje of 3 gespeeld, maar ik ga het dit weekend nog een uitgebreid testen, ik kom er nog op terug..
Dit spel is denk ik wel een goed excuus om mijn 2 jaar oude HD2900XT eens te gaan vervangen voor een snellere kaart, het loopt redelijk op 1920x1200, maar toch wel af en toe framedrops en heb AA etc uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenit op 18-09-2009 10:10 ]
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Hehe, ik heb precies dezelfde ervaringen. Ook die 2 auto's in bezit en volledig geupgrade.NLxAROSA schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:25:
[...]
Dit is absoluut waar. Met name de 4WD wagens (Audi S3, S4, RS4, R8 bijvoorbeeld) rijden prima, ook met alle upgrades. Maar een volledig geupgrade 350Z is compleet onhandelbaar, met dikke wielspin en power oversteer tot ver in de vierde versnelling. Heb ook een Shelby GT500, en daarvan had ik verwacht dat hij flink zou oversturen met alle upgrades, maar die rijdt juist heel erg soepel en controleerbaar, eerder ondersturend. Ik denk eerder dat bepaalde auto's niet goed zijn uitgebalanceerd dan dat de physics brak zijn (en ik heb er inmiddels aardig wat laps inzitten). Ik amuseer me in ieder geval prima met Shift.
De problemen met de Ati kaarten is bekend bij AMD en ze zeggen met een hotfix te komen. Even afwachten dus. Ook ik heb op sommige punten op sommige circuits dikke framedrops.
Ik begrijp niet waarom die fix er nog niet is. Dit probleem moeten ze toch al lang genoeg kennen?Hann1BaL schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:38:
De problemen met de Ati kaarten is bekend bij AMD en ze zeggen met een hotfix te komen. Even afwachten dus. Ook ik heb op sommige punten op sommige circuits dikke framedrops.
Hopelijk stoppen ze die ook in de nog uit te brengen demo dan....
Kopen zonder eerst te spelen vind ik bij NFS een beetje tricky.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja, Nordschleife zit erin. En de demo voor de pc is sinds vandaag uit: http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloadsdvdkiwi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:19:
Lees ik het nu goed: zit de Nordschleife in het spel?
Thanx voor de link
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
ach of je wacht een maandje dan kan je hem vaak al voor 20 euro ergens ophalendvdkiwi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:19:
Lees ik het nu goed: zit de Nordschleife in het spel?
Kopen zonder eerst te spelen vind ik bij NFS een beetje tricky.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Misschien handig om erbij te zetten, ik speel(de) op de PC. (wellicht dat dat scheelt)Carabo.x schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:44:
[...]
Huh?
Dit spel voelt toch echt wel een stuk sneller aan dan Grid hoor. Speelde net trouwens weer ff Forza 2, het leek wel of ik met een brommobiel op pad was
Als ik dan een klein positief puntje mag noemen. Een collega van me heeft sinds kort een Scirocco en heeft het de hele dag nergens anders over.. Was wel lekker om een Scirocco in het spel helemaal beurs te rijden
[ Voor 25% gewijzigd door Bart© op 18-09-2009 15:07 ]
Verwijderd
Ah, kijk, da's mooi. Ik ga 'm toch maar even proberen dan.NLxAROSA schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:24:
[...]
Ja, Nordschleife zit erin. En de demo voor de pc is sinds vandaag uit: http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloads
EDIT:
Wel weer megajammer dat in de game Donnington en Spa zitten... die heb ik nou al in zoveel games gehad. Je hebt al niet veel real life circuits, en dan krijg je ook nog deze... (heb het niet over de demo nu, trouwens: zo snel gaat het downloaden nou ook weer niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 15:08 ]
Guide to SHIFT Settings
Hier wordt uitgelegd waar je de instellingen het beste op kan zetten icm een stuurtje. Je kan daarna zelf ook nog wat bij stellen natuurlijk. Het heeft bij mij iig geholpen om het lekkerder te kunnen spelen!
EDIT: De instellingen voor Wheel Lock en FF Strength verschijnen als je een profiel voor een stuur hebt gekozen bij de knopinstellingen.
[ Voor 15% gewijzigd door hpt870 op 18-09-2009 15:14 ]

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Spa is juist een van mijn favoriete circuits, lekker vol gas Eau Rouge door! Ik zit ook uit te kijken of een aantal volle rondes over de nordschleife heen te stuiterenVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:05:
[...]
Ah, kijk, da's mooi. Ik ga 'm toch maar even proberen dan.
EDIT:
Wel weer megajammer dat in de game Donnington en Spa zitten... die heb ik nou al in zoveel games gehad. Je hebt al niet veel real life circuits, en dan krijg je ook nog deze... (heb het niet over de demo nu, trouwens: zo snel gaat het downloaden nou ook weer niet.)
Verder vind ik het racen heerlijk, ik kan persoonlijk goed voelen wanneer ik op de limiet rij of dat ik eigenlijk een tandje terug moet doen. Het is voor mij ook nieuw dat je niet door alles vol gas heen hoeft om hard te gaan.
Maar mijn race ervaring op de PC bestaat dan voor 90% uit GRID
Verwijderd
Ja, het is ook een favoriet van mij, maar ik heb 'm al zo vaak gehad...!LzpAppel schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:53:
[...]
Spa is juist een van mijn favoriete circuits, lekker vol gas Eau Rouge door!
Even een korte PC-demo-review.
Je hebt twee races van 2 laps in Londen en Spa. Dat zijn dan (lijkt mij zo) wel meteen de mooiste banen.
De graphics (alles op z'n hoogst) vielen me na wat negatieve opinies van anderen hierover best mee (ik heb een GTX 285 en een i7 920 @ 3,3). Ik vind ze zo op het eerste gezicht best wel van het niveau GRID. Ik heb wel alles vanuit de auto bekeken, dus dan zie je natuurlijk wel wat minder van de omgeving. Ik had zo nu en dan wel een korte hickup/hapering, maar over het algemeen was het okay.
De auto's in de demo zijn: Lotus Elite 111R, BMW M3 E46, Dodge Viper SRT10, Nissan GT-R (R35) en Pagani Zonda F (die laatste moet je vrijspelen door volgens mij beide races te winnen).
Ik heb gereden met de standaard ingame config voor m'n Driving Force Pro (handig!). De Lotus reed okay (in Londen), de Dodge vlook alle kanten op, ook doordat de force feedback veel te sterk was. Op zich voelde het wel okay aan, ondanks dat: het had wel iets realistisch, om het zo maar te zeggen. De andere auto's heb ik nog niet geprobeerd.
Ik speelde op Easy met wat assists uit (steering en brake in ieder geval: de rest had ik dacht ik op standaard gelaten). Ik won alsnog met twee vingers in m'n neus (zelfs met complete crash), maar ik kan me voorstellen dat dat met alle hulpopties uit en hogere AI wat moeilijker wordt. Ik had nu wel weer dat ik in de bochten steeds hele meutes zonder problemen kon inhalen...
Het crashen en de effecten tijdens het hele harde rijden zijn leuk, maar tsja, om daar nou dit spel voor te kopen... Nee... Dat is toch te weinig. Zoals gezegd vond ik die Londen baan ook minder indrukwekkend. Ik had na de eerste race al zoiets van 'Nou, die baan heb ik nu wel gezien...'. (Ik ben waarschijnlijk te verwend en teveel gewend aan al die racegames de afgelopen twintig jaar...) Het feit dat je op verschillende manieren punten kan verdienen (niet alleen met winnen) is lollig, maar dat boeit me totaal niet, en ook niet dat je (niet in de demo maar het uiteindelijke spel) allemaal beloningen kunt halen interesseert me niet. Ik heb dan liever een spel met 1 heerlijke auto en een complete set tracks en klaar... Maar goed, smaken verschillen.
Al met al: niet verkeerd, maar het voegt voor MIJ zoveel weinigs toe (waarbij natuurlijk helemaal de vraag is wat ik dan toegevoegd had willen zien
EDIT:
Nog wat punten na de demo nog een keer gespeeld te hebben:
- ik heb Spa nog een keer met de Dodge gereden, en ik krijg 'm al beter onder controle: da's mooi. Het is dus niet zo dat het ding 'gewoon' zwabbert, je moet 'm leren rijden. En als je de controle krijgt, geeft dat wel een kick. Wat dat betreft lijkt alles wat lastiger dan in GRID maar daardoor ook meer bevredigend.
Wat betreft de DEMO en NIET het spel op zich:
1. de instellingen worden niet onthouden...

2. dus de Zonda die ik zonet had vrijgespeeld... moet je de volgende keer weer opnieuw vrijspelen...

3. elke keer krijg je na een race een filmpje te zien en elke keer is dat filmpje na de EERSTE race NIET te onderbreken... het filmpje duurt 1.35 minuten...

Dat zijn van die irritante dingen dat ik helemaal de neiging krijg 'als straf' voor EA het hele spel nu helemaal niet meer te kopen... Wat een irritante flauwekul is dat zeg...

EDIT 2:
Nog even gereden met de bumperview: de omgeving (Londen) is toch echt wel minder dan GRID, vind ik. GRID was sfeervoller, levendiger, ruiger op een of andere manier. Dit Londen heeft toch net een iets te hoog Davilex-gehalte... Ik kom dus terug op wat ik eerder zei. Ik pas.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 18:52 ]
Al met al, met nu 2 uur gespeeld denk ik. Ja dit is wel een leuke game! Geen topper, maar zeerzeker een leuke game!
Ik heb alleen heel erg last met de drift mode en bochten maken, misschien omdat ik met toetsenbord speel.
2x 4770 en een AMD 940 @ 3.0 ghz, W7 64bit hélemaal geen problemen met me FPS ofzo, het enige probleem is dat het spel soms niet terug wilt als ik er even uitga om prachtige screenshots te delen met vrienden op Skype
Verwijderd
Ben dan wel erg benieuwd welke racegames je nog meer gespeeld hebt dan...!Dorest0rm schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:01:
Dit is de eerste race game waar ik echt van geniet, echt een heel mooi spel.
Verwijderd
Nou, ik trek hem anders binnen met 1.5 mb/sVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:05:
EDIT:
Wel weer megajammer dat in de game Donnington en Spa zitten... die heb ik nou al in zoveel games gehad. Je hebt al niet veel real life circuits, en dan krijg je ook nog deze... (heb het niet over de demo nu, trouwens: zo snel gaat het downloaden nou ook weer niet.)
dadelijk kijken of ik het wat vind
Toen ik de game speelde heb ik mijn controller na 3 bochten eerst opnieuw ingesteld, omdat ik dacht dat hij niet goed gecalibreerd stond. De auto trekt namelijk steeds uit zichzelf naar link, of anders gezegd, ik heb steeds het gevoel dat de achterwielen de voorwielen willen inhalen. Zelfs op het rechte stuk kan ik niet rijden zonder te corrigeren
Ok ik ben de afgelopen week helemaal verslaagd geraakt aan Dirt2, dus ik zal die handling wel in mijn kop hebben, maar toch. Op een of ander gevoel voelt het niet lekker aan, De auto glijdt, zoals veelvuldig gezegd, veel te makkelijk en veel. Ik ga het nog even aankijken morgen maar denk dat ik deze game niet ga houden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Het is gewoon te makkelijk en rondjes rij je te vaak 'perfect'.. AI is ook verschrikkelijk te noemen. Ik ben GTR2/E gewend, dus ik ben niet écht een Arcade racer, maar ik ben niet overtuigd van deze game. Het is wel beter dan de vorige NFS edities, maar ik vind het nog niet goed genoeg, dus. Grafisch vind ik het ook niet echt super, ik kan het spel Full Detail spelen en dan heb ik het gevoel dat nog niet alles eruit geperst wordt.
:W NFS
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Hier moet ik gedeeltelijk wel om lachen.sky- schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:03:
Ik vind het spel gewoon tegenvallen. Raar maar waar, het speelt redelijk weg maar... daar houdt het bij op.
Het is gewoon te makkelijk en rondjes rij je te vaak 'perfect'.. AI is ook verschrikkelijk te noemen. Ik ben GTR2/E gewend, dus ik ben niet écht een Arcade racer, maar ik ben niet overtuigd van deze game. Het is wel beter dan de vorige NFS edities, maar ik vind het nog niet goed genoeg, dus. Grafisch vind ik het ook niet echt super, ik kan het spel Full Detail spelen en dan heb ik het gevoel dat nog niet alles eruit geperst wordt.
:W NFS
GTR2 en Evo zijn natuurlijk wel realistischer, maar wat verwacht je ook van NFS?!!!
Dat je de graphics vindt tegenvallen vind ik heeel erg lachen zeker gezien die oude ISI games er imo niet meer uitzien.