• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Wooahh, net even het 1e rondje gereden op Brands Hatch. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier word je 'skills' bepaald.

1e indruk is super goed van deze game.

Geluid is super goed, grafisch schitterend en de handling voelt precies goed aan.

Super mooie tijden voor de race liefhebber. Eerst Dirt2 dan NFS Shift , dan Forza3 en in december als kers op de taart GT5

Later op de dag nog wat meer indrukken, nu ga ik verder racen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
De demo komt er toch:

The demo is planned to be released in late September or early October, it will be available for the PC and the next-gen consoles. The demo will include the fictional London track as well as Spa Francorchamps. Players will be able to try five different cars, including the Nissan GT-R, the BMW M3, a Lotus, a Dodge Viper as well as an unlockable Pagani Zonda.

Bron: http://www.virtualr.net/need-for-speed-shift-demo-coming/

PSN: jannvsdvinvs

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

boesOne schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:55:
Nou ja, er is wel wat talent weg bij Simbin. De kwaliteit/modbaarheid van GTR2 is toch wel hoger te noemen dan GTREvo. Zeker als je rekening houdt met het jaar waarin de games uitkwamen. De community van GTR2 is ook levendiger dan die van Evo.
Dat ligt volgens mij meer aan de auto's. GTR Evolution zou eigenlijk beter Race Evolution kunnen heten omdat het een vervolg is op Race07. Ook denken sommigen dat GTR2 realistischer is dan GTR Evolution (wat ik betwijfel).
En het is een bloody shame dat Evo (en race on) nog steeds op een antieke engine lopen. Terwijl RacePro voor de Xbox wel op de nieuwe lizard engine loopt. Simbin moet snel met wat beters komen anders houdt het wel een beetje op.

Ik denk dat de sim community heeeeel kritisch gaat kijken naar SHIFT en ze ontzettend gaan zeiken dat het geen goede sim is.. Maar goed, het zou best een vermakelijke race game kunnen zijn.. :)
De Sim community loopt altijd te zeiken. Ik heb me een keer aangemeld bij Simracing.nl voor een cup en het gezeik begon al voor de races nog moesten beginnen. Echt over alles lopen ze te zeiken, toen ik me had afgemeld gingen ze zelfs daar weer over zeiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Henkus
Wat mij betreft, na 7 races te hebben gereden, is het officieel:

Shift heeft de NFS serie gered.

Als de ontwikkelaars dit volhouden, kan NFS shift zowaar de status van een forza , pgr , grid of dirt krijgen.

Het enige jammere is, dat als je net een weekje DIRT 2 gespeeld hebt, je eigenlijk de rewind functie gaat missen.

Voor de rest : Top game!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ehm, hij is toch nog niet gereleased? Of heb je em onderhands ergens vandaan getrokken? :)

Twijfel toch even of ik em moet halen. Maarja.. OFP2, MW2, Uncharted 2, GT5, Dirt2,.. heb al zoveel in bestelling staan wat eind van het jaar gaat uitkomen :D

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Ik zie dat hij al 'uit' is op de X360, helaas nog niet op de pc maar dat zal dan ook niet zo heel lang meer duren. Kijk er toch wel naar uit en hij komt ook zeker wel in huis, gekocht welteverstaan. Ik heb me altijd wel vermaakt met de meeste NFSs alleen Carbon en Undercover eigenlijk niet, zelfs met ProStreet heb ik me goed vermaakt, nog goed te spelen met een stuurtje enzo, alleen de world-details wat verminderen doordat de engine niet heel goed was. :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Deze game ziet er goed uit. Begint nu een beetje te kriebelen, iets wat de NFS reeks eigenlijk bij mij nooit heeft gedaan (Op NFS2 en Porsche na). En natuurlijk de NFS met die spijkerstrippen etc.

Ik kijk er héél erg naar uit en ga hem dan ook bijna zeker aanschaffen op de PS3 :)

Overigens vond ik Pro Street ook niet héél slecht. Was de beste IMHO in de 'next-gen' releases van NFS.

Zolang ze maar driften eruit houden vind ik het allang goed.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 12-09-2009 15:20 ]

Verwijderd

Drift zit wel in shift he..

Ik zag zojuist dat de Veyron er ook in zit :) . Wat een geweldige game zeg.. Tip voor snel te levelen: Speel online Nurnbergring met de Mazarati (als je die baan onder de knie heb althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Henkus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:50:
Wat mij betreft, na 7 races te hebben gereden, is het officieel:

Shift heeft de NFS serie gered.

Als de ontwikkelaars dit volhouden, kan NFS shift zowaar de status van een forza , pgr , grid of dirt krijgen.

Het enige jammere is, dat als je net een weekje DIRT 2 gespeeld hebt, je eigenlijk de rewind functie gaat missen.

Voor de rest : Top game!
Ik heb hem vanavond ook heel even gespeeld (had weinig tijd) game lijkt erg gaaf te zijn. Besturing is echt goed, auto's lijken mooi te glijden etc etc.
Enige minpunt tot nu toe is dat de controller setup imo niet ideaal is (std forza controllers zijn fijner). Maar voor een NFS game is dit echt een topper!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor welk platform is dit spel al uit dan? De XBox?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 13 september 2009 @ 00:47:
Voor welk platform is dit spel al uit dan? De XBox?
Jep, Piet piraat geloof ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 13:31
Henkus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:26:

Super mooie tijden voor de race liefhebber. Eerst Dirt2 dan NFS Shift , dan Forza3 en in december als kers op de taart GT5
Mwah, ik zit al maanden en maanden zowat een jaar volgens mij op een lekkere racer te wachten en nu komen binnen een maand 3 absolute toppers achter elkaar uit. Ik zit helemaal in Dirt 2 nu, nog niet eens op de helft van career en wat ik van online gezien heb moet ik daar ook nog vele uurtjes in gaan steken :9.

Ik begrijp maar niet dat ze in de zomer niks releasen. Alsof iedereen elke dag aan het strand ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik kan niet wachten op mijn fanatec porsche wheel voor de xbox360

Ik speel shift nu met het MS xbxo360 wheel, wat op zich er goed gaat, maar ik heb me voor genomen dat ik de game opnieuw ga beginnen als ik mijn porsche wheel binnen heb

Eind september wordt ie verstuurd, dus hij zou er wel optijd voor Forza moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

boesOne

meuh

Marzman schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:46:
[...]
De Sim community loopt altijd te zeiken. Ik heb me een keer aangemeld bij Simracing.nl voor een cup en het gezeik begon al voor de races nog moesten beginnen. Echt over alles lopen ze te zeiken, toen ik me had afgemeld gingen ze zelfs daar weer over zeiken.
Hahaha.. dat klopt wel ja :) azijnpissers.
Ik zie NFS Shift wel zitten. Op dit moment ben ik Evo een beetje zat aan het worden..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Henkus schreef op zondag 13 september 2009 @ 06:00:
Ik kan niet wachten op mijn fanatec porsche wheel voor de xbox360

Ik speel shift nu met het MS xbxo360 wheel, wat op zich er goed gaat, maar ik heb me voor genomen dat ik de game opnieuw ga beginnen als ik mijn porsche wheel binnen heb

Eind september wordt ie verstuurd, dus hij zou er wel optijd voor Forza moeten zijn
Wheel is volgens mij wel een absoluut pluspunt bij deze game of niet?. Ik vind de besturing met de controllers soms vrij lastig. Vooral dat driften lukt me nog niet best :P.

Is dat MS wheel trouwens zo slecht? of verwacht je dat het fanatec wheel gewoon veel beter zal zijn?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tortelli schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:52:
[...]

Wheel is volgens mij wel een absoluut pluspunt bij deze game of niet?. Ik vind de besturing met de controllers soms vrij lastig. Vooral dat driften lukt me nog niet best :P.

Is dat MS wheel trouwens zo slecht? of verwacht je dat het fanatec wheel gewoon veel beter zal zijn?.
Dat is net zoiets als het verschil tussen de G25 en de Formula Force EX. Dat scheelt wel ja, al zou ik een stuur niet slecht willen noemen omdat het aan de instapkant zit. Het is gewoon een andere prijsklasse, een Alto is ook niet slecht, maar een Mercedes is beter :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
erg lache spel dit :) alleen een perfect start is echt moeilijk te krijgen vind ik. en ik heb problemen om een bocht te masteren snap niet eccht hoe je dat doet :S soms lukt het maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
Zit er splitscreen multiplayer in? Vind nerges een eenduidig antwoord op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zit er niet in. Toen EA het er wel had inzitten (bij ProStreet?) bleek dat het weinig werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jebuske schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:18:
Zit er splitscreen multiplayer in? Vind nerges een eenduidig antwoord op internet
Ik denk het niet. Als ze de physics goed willen doen hebben ze daar de CPU kracht voor nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Tortelli schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:52:
[...]

Er is niets mis met het MS wheel, als je geen ander stuur gewend bent. Heel veel reviews zijn lovend over het stuurtje

Ik heb echter ook een G25 voor de PS3 en de PC. Als je het MS wheel daar mee vergelijkt, dan valt het gewoon keihard tegen.

Ik heb het MS wheel slechts 2 1/2 maand, maar als mijn fanatec binnenkomt gaat ie in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Erg wennen dit zeg.
Het ziet er allemaal geweldig uit, maar ik vind dit echt geen race sim!
De AI beuk constant tegen je aan, alsof je in de botauto's zit.
En het stomme is dat je er zelfs nog punten voor krijgt ook, omdat je dan "agressief" rijd ofzo.
Ook de besturing is erg wennen, als je de view veranderd naar buiten de auto (Dus niet dashboard view) dan zie je de auto echt schokkend heen en weer gaan.

Ik rijd zonder assists, schade op full en tegenstanders op medium. Maar na een botsting (wat heeel veel voorkomt doordat de computer door je heen wilt ofzo) of een frontale klap tegen de muur rijd je gewoon weer verder, beetje blikschade en eventjes een "blur" in het beeld maar verder niets noemenswaardigs.

Deze game is zeker een topper in de NFS serie, maar als je een soort Forza verwacht dan kan het nog wel eens teleurstellend zijn.

(p.s. dit zijn mijn eerste bevindingen, wellicht dat ik na een paar uurtjes racen wel een "charme" van deze keen kan ontdekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 11:36
ApOE schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:41:
Erg wennen dit zeg.
Het ziet er allemaal geweldig uit, maar ik vind dit echt geen race sim!
De AI beuk constant tegen je aan, alsof je in de botauto's zit.
En het stomme is dat je er zelfs nog punten voor krijgt ook, omdat je dan "agressief" rijd ofzo.
Ook de besturing is erg wennen, als je de view veranderd naar buiten de auto (Dus niet dashboard view) dan zie je de auto echt schokkend heen en weer gaan.

Ik rijd zonder assists, schade op full en tegenstanders op medium. Maar na een botsting (wat heeel veel voorkomt doordat de computer door je heen wilt ofzo) of een frontale klap tegen de muur rijd je gewoon weer verder, beetje blikschade en eventjes een "blur" in het beeld maar verder niets noemenswaardigs.

Deze game is zeker een topper in de NFS serie, maar als je een soort Forza verwacht dan kan het nog wel eens teleurstellend zijn.

(p.s. dit zijn mijn eerste bevindingen, wellicht dat ik na een paar uurtjes racen wel een "charme" van deze keen kan ontdekken)
Ik kan mij iets terug halen van EA dat zei gezegd hebben dat de AI zich aanpast aan jou race stijl, dus als de AI tegenstanders op jou in rammen dan zul jij dat ook wel bij hun doen

Ik heb ook op filmpjes gezien dat de AI heel netjes rijd en dat de speler zelf ook heel netjes rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik vind het spel best heavy om te spelen zeg ! zit nu in tier 2 heb een porsche cayman gehaald.

maar ik slip zo vaak uit de bocht ! ik rij nu ook met cockpit view wat ik normaal niet doe.. normaal doe ik 3th person maar dat rijd gewoon niet vind ik :S heel raar bij dit spel. maar cker een topper dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Henkus schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:23:
[...]

Er is niets mis met het MS wheel, als je geen ander stuur gewend bent. Heel veel reviews zijn lovend over het stuurtje

Ik heb echter ook een G25 voor de PS3 en de PC. Als je het MS wheel daar mee vergelijkt, dan valt het gewoon keihard tegen.

Ik heb het MS wheel slechts 2 1/2 maand, maar als mijn fanatec binnenkomt gaat ie in de aanbieding.
nog even offtopic
Ik heb op de pc een Logitech Momo (simpelweg omdat ik die G25 gewoon veel te duur vind :D). Inverhouding met dat stuur zal het ms stuur dus wel redelijk vergelijkbaar zijn vermoed ik?.

Laat nfs iig even liggen tot ik klaar ben met Dirt, kan niet alles tegelijk spelen (zeker nu ik toch redelijk tijdgebrek heb @ Minor/stage etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Vos1988 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:28:
[...]

Ik kan mij iets terug halen van EA dat zei gezegd hebben dat de AI zich aanpast aan jou race stijl, dus als de AI tegenstanders op jou in rammen dan zul jij dat ook wel bij hun doen

Ik heb ook op filmpjes gezien dat de AI heel netjes rijd en dat de speler zelf ook heel netjes rijdt
Ik hoop dat dat idd het geval is, want kan me niet voorstellen dat ze na 3 races al kunnen bepalen wat voor rijder ik ben. Maar goed, ik schrijf het spel nog niet af :*) Het is namelijk best vermakelijk

** btw, ik sta al "precision" geclassificeerd O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ApOE op 14-09-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb ongeveer 15 races gedaan in SHIFT en weet nog steeds niet wat ik van deze game moet denken. Soms lijkt het allemaal superrealistisch en soms -steeds vaker in de game- lijkt het bewust moeilijk gemaakt. Op een recht stuk, zonder hobbels, moet een M3 toch gewoon 160 kunnen rijden zonder dat hij van de baan schiet? Om over het driften nog maar te zwijgen; wat doet die auto!?

Ook ik ga eerst met DIRT2 verder om dan op mijn gemakkie eens te kijken of het toch niet wat is voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

zAo schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:18:
Ik heb ongeveer 15 races gedaan in SHIFT en weet nog steeds niet wat ik van deze game moet denken. Soms lijkt het allemaal superrealistisch en soms -steeds vaker in de game- lijkt het bewust moeilijk gemaakt. Op een recht stuk, zonder hobbels, moet een M3 toch gewoon 160 kunnen rijden zonder dat hij van de baan schiet? Om over het driften nog maar te zwijgen; wat doet die auto!?

Ook ik ga eerst met DIRT2 verder om dan op mijn gemakkie eens te kijken of het toch niet wat is voor me :)
Heb er het zelfde gevoel bij. Soms lijkt het opeens zomaar moeilijk terwijl je net een race ervoor iedereen zoek rijdt.

Ik moet ook nog heel erg aan de besturing wennen, vind de controller niet echt goed reageren. Dat driften is inderdaar heel irritant en bijna met elke auto ook, als je de bocht iets scherp neemt

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20

RKD

zAo schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:18:

Ik zit idd een beetje met hetzelfde gevoel, driften gaat helemaal nergens over. Wat mij ook opviel is dat op het moment dat je een auto alle upgrades geeft het soms alleen maar beroerder wordt, zelfs een beetje tunen heeft dan geen effect....

Het begon zo mooi.... Ik ga iig nog wel even verder, kijken hoe het gaat op het moment dat je een worksplackage op een auto kan gooien, misschien dat dat helpt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
die drift events zijn zooo moeilijk.. ik kan serieus echt geen fatsoenlijke drift maken..

en idd RKD ik heb die cayeman ook ff dik getuned enzo maar dat ding valt nauwlijks mee te rijden nu ! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20

RKD

syntesia schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:17:
die drift events zijn zooo moeilijk.. ik kan serieus echt geen fatsoenlijke drift maken..

en idd RKD ik heb die cayeman ook ff dik getuned enzo maar dat ding valt nauwlijks mee te rijden nu ! XD
Klopt die porsche heeft net even teveel power dan, ik ga straks experimenten met wat minder power of andere gear settings.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het driften is denk een kwestie van oefenen, het is inderdaad erg moeilijk. Maar ik mensen hele mooie drifts zien maken. Vooral niet voluit gas geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik had ook iets gelezen over dat je met je gas moet pompen bij het driften. dus niet heletijd inhouden maar gewoon heletijd een beetje gas geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:56:
ik had ook iets gelezen over dat je met je gas moet pompen bij het driften. dus niet heletijd inhouden maar gewoon heletijd een beetje gas geven
driften is ook niet het makelijkste.gaat om perfecte beheersing van je auto.ik ga met driften agersief de bocht in ff de handrem en dan de wagen contrelen met het geven van gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

syntesia schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:56:
Dat is ook precies zoals je het in het echt doet. Kwestie van een balans vinden tussen de grip van de banden en het vermogen op de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:06:
[...]

driften is ook niet het makelijkste.gaat om perfecte beheersing van je auto.ik ga met driften agersief de bocht in ff de handrem en dan de wagen contrelen met het geven van gas.
handrem erbij ?? pff dan maak ik gelijk een 180 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:23:
[...]

handrem erbij ?? pff dan maak ik gelijk een 180 :S
dan gebruik je de handrem Te lang .ff heel kort aan tikken.en perfecte beheersing krijg je door heel heel vel te trainen daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ook ik vind het driften veel te moeilijk.

Vind driften trouwens nooit echt leuk, niet bij GRID, niet bij GT5 Prolouge en nu ook niet bij Shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Heb jullie er ook last met het besturing? Dat hij traag reageert? dus dat je 2 keer naar links/rechts moet drukken voordat de auto reageert? En dan ook gelijk gaat slippen? Ik vind het heel erg slecht besturen zelfs op rechte stukken is het moeilijk om hem recht te houden.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
sekeroglan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:14:
Heb jullie er ook last met het besturing? Dat hij traag reageert? dus dat je 2 keer naar links/rechts moet drukken voordat de auto reageert? En dan ook gelijk gaat slippen? Ik vind het heel erg slecht besturen zelfs op rechte stukken is het moeilijk om hem recht te houden.
:Y Ik heb me gister echt rot geërgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

PC screens en meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/15/1253020527-890.png

http://www.pcgameshardwar...-HD-screenshots/Practice/

Grafisch ziet het er ook op het eerste gezich goed uit. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Splinter Cell op 15-09-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Over een half uurtje kan ik ook meer vertellen hoe hij loopt op de pc. Hopen dat hij ook met +- 60 fps loopt bij mij op hoge instellingen en 4xAA. Hun draaien een betere processor en beter geheugen, maar (als hun single draaien) ik heb een iets betere videokaart. E8400 @ 3.6 en GTX275 OC, 4GB DDR2 geheugen.
Hopen dat de besturing ook een beetje wil, heb een Logitech formule Force EX stuurtje, dus die maar weer eens klaarzetten. Ik laat het jullie wel weten hoe hij loopt. :)
Al ben ik nou echt wel benieuwd hoe het rijdt, ik heb zelf ook wel GTR2 en GTR Evo gespeeld, maar niet zo lang en niet zoveel verschillende auto's. Vond het wel altijd erg leuk om te doen, al zou ik graag een G25 willen hebben. Dan wordt het nog veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ga hem ook eens op mijn pc proberen, ik vrees het ergste voor mijn videokaart maar je weet het niet ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Nou ik heb dus net even 2 races gereden, hij loopt op alles high en 4x AA, ik was wel aan het filmen, maar ik liep nog rond de 30 a 40 FPS, zonder filmen loopt hij gewoon op een smooth 60FPS, door de vsync die aanstaat. Het rijdt tot nu toe wel lekker, nog even goed wennen aan het gas enzo.
Ik ben begonnen op experienced driver, met low TC en ABS en nog iets. De stuur en gas/rem begeleiding staan beide uit.
Ik zal zo even een filmpje uploaden op YT, kijken of dat wil van mijn eerste rondje tegen de AI. Natuurlijk gewonnen ;)

Wat duurt dat verwerken van die video op Youtube lang trouwens, maar video komt er zo aan!

Op YT kan je hem ik hogere kwaliteit bekijken, maar fraps heeft hem alleen in de helft opgenomen van 1680x1050. Het ziet er dus nog beter uit eigenlijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door Infinchible op 15-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos1988
het is inderdaad wel erg wennen hoe de besturing is, denk wel dat een stuurtje aan te bevelen is, mij driving force ex heeft het begeven vorige week tijdens een potje grid denk dat binnenkort toch maar een G25 aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nog een driving force ex in de aanbieding ;) Ben ook overgestapt op een g25.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
beetje vreemde lucht in het filmpje... donderwolken? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi filmpje ook leuk dat je kunt zien welke lijn je ongeveer aan moet houden en dat hij veranderd van kleur als je te hard rijdt :) :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja, de besturing is gewoon ruk imo , ik snap niet hoe iemand er nou positief van kan worden , beetje hetzelfde gevoel als undercover , als je stuurt moet je voor de grap eens de camera achter de auto zetten , ziet er gewoon niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos1988
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:21:
nja, de besturing is gewoon ruk imo , ik snap niet hoe iemand er nou positief van kan worden , beetje hetzelfde gevoel als undercover , als je stuurt moet je voor de grap eens de camera achter de auto zetten , ziet er gewoon niet uit
Jij vind de besturing k*t, ik vind het prima, did is veel meer sim racing als velen van jullie denken.
Ik vind het wel fijn dat de auto iet direct vol stuurt als je 1x een toets aanraakt. daar komt bij dat je het verschil pet auto ook erg goed kan merken in het rijgdrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:56:
beetje vreemde lucht in het filmpje... donderwolken? ;-)
He ja, ik zie het nu ook in het filmpje, totaal zwarte lucht. Ik zal er nog eens op letten ingame, heb het niet gezien in ieder geval, beetje vreemd. Ander filmpje dat ik heb opgenomen, van de allereerste ronde, dat je kan kijken welke assists je aan wilt hebben heeft wel gewoon een blauwe lucht.
Misschien een driver-probleempje ofzo, ik let er zo nog even op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos1988 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:46:
[...]

Jij vind de besturing k*t, ik vind het prima, did is veel meer sim racing als velen van jullie denken.
Ik vind het wel fijn dat de auto iet direct vol stuurt als je 1x een toets aanraakt. daar komt bij dat je het verschil pet auto ook erg goed kan merken in het rijgdrag
ik kan er echt geen sim in vinden hoor, ik snap niet wat er sim is aan dat de auto niet meteen direct stuurt als je de toets aanraakt

het is wel beter dan undercover , dat is zeker , maar een sim,? niet echt nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
hij ziet er op de pc een stuk beter uit dan op de x360 of nie !. ben hem daarom ook ff op de pc aan het binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
ik vind dit echt gek ik speel gewoon soepel tot er een botsing komt ofzo dan krijg ik enorme frame drops...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Game draait als een tierelier op de pc. Driften gaat ook stukken beter (zonet zowaar een race gewonnen in een Viper :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Grafisch vind ik het er goed uit zien. Je kunt wel merken dat ATi nog de drivers moet bijschaven voor dit spel. Dit heeft PCGH ook al aangegeven. Merk ook stuttering, maar dit kan ook aan NFS liggen. Dit was toen ook bij NFS: Underground 1 zo. Kwam je een bepaalde bocht door, ging die moeilijk doen. :P Het lijkt me sterk, maar even afwachten.
Need for Speed: Shift - Performance estimation
Although we wanted to deliver graphics cards benchmarks of Need for speed: Shift, we have to refrain from doing so. In our version of the game Nvidia's Geforce cards were running without problems, but AMD's Radeons were noticeably slower that usually. AMD is already aware of the problem and is working on optimizations for Shift. As soon as we receive a solution for the problems we will deliver benchmark results for graphics cards and processors.
-Dan de besturing: da's wel even wennen. Vind het niet echt soepel ogen.
-Ook de camera: bots je tegen iets aan, dan heeft de camera er een handje, van om de camerapositie weer op een harde manier terug te zetten in het midden. Camera voelt dan heel statisch aan.

Verder vind ik de ingame menu's en de laadschermen echt amateur gemaakt. Lage kwaliteit. Hier mochten ze best wel een disigner op lost laten. Dat zelfde geldt ook altijd voor de FIFA games. Ook van die lelijke menu's. Het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Hier nog een filmpje dan voor de mensen die het wel leuk vinden. Nu is de lucht wel mooi blauw. Opzich best een leuke race dit. Was een invitational voor een race met allemaal Lotus Elises. Ging ook best lekker, bijna geen botsingen enzo, wel af en toe even over het gras en de laatste inhaalactie ging totaal niet lekker doordat ik de bocht een beetje miste.
Ik vind het spel in ieder geval erg leuk, maar moet nog wel veel oefenen, want met een invitational duel tussen een Ford GT en een Dodge Viper ging het niet echt lekker, veel te veel vermogen. Wordt dus echt goed oefenen.

Video is wat groter te bekijken op Youtube zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik ben een klein uurtje bezig geweest, hierbij mijn impressie.

Grafisch ziet het er goed uit, geluid is perfect maar het gevoel van snelheid is gewoon ***. Het komt natuurlijk door de "begin" klasse maar ik was blij toe gelijk een Leon te mogen kiezen omdat ik deze zelf ook rij. Hiermee moet de band met de game toch groter worden. Maar het bochten werk... het reageert zo vreemd. Zo... laat lijkt wel. Ik heb het idee dat je bij bochten bijna stilstaat terwijl er 70 KM op de teller staat. Ook via quickrace kan ik alleen racen met de auto's in mijn garage. Dat is gewoon bout, ik wil nu alvast knallen en niet eerst 10 uur steken in zo een career modus.

Tot nu toe helaas geen goed gevoel. Nou maar snel pitten en morgen weer eens proberen. :'(

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:26:

Grafisch ziet het er goed uit, geluid is perfect maar het gevoel van snelheid is gewoon ***. Het komt natuurlijk door de "begin" klasse maar ik was blij toe gelijk een Leon te mogen kiezen omdat ik deze zelf ook rij. Hiermee moet de band met de game toch groter worden. Maar het bochten werk... het reageert zo vreemd. Zo... laat lijkt wel. Ik heb het idee dat je bij bochten bijna stilstaat terwijl er 70 KM op de teller staat. Ook via quickrace kan ik alleen racen met de auto's in mijn garage. Dat is gewoon bout, ik wil nu alvast knallen en niet eerst 10 uur steken in zo een career modus.

Tot nu toe helaas geen goed gevoel. Nou maar snel pitten en morgen weer eens proberen. :'(
dan moet je lekker een arcade game kopen . :9 zo werkt dat nou eenmaal je moet het ook verdiene om in al die supercar te rijden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
je hebt zo een porsche cayman ofzo gekocht en dat ding is snel !!!
maar die drift events :S heb er nog maar 2 gedaan maar die laatste die ik deed met een nissan silvia.

als ik alleen gas dan als vlieg ik uit de bocht ! dat driften krijg ik echt nooit onder controller :S heb er cker 40 min over gedaan om die event te halen

• Tortelli

Tortelli

Ik heb straks voor de grap quick races gedaan met driften. 1e met een Mustang die ik gekregen heb, dat wou nog niet echt lekker. 2e keer met een Viper.

Truc die ik uithaalde is: ding vrij snel in een hoge versnelling zetten (3e) rij met vrij weinig toeren de bocht in, eventueel even de handrem erbij om al mooi dwars in te glijden. Daarna met gas de auto de bocht door laten glijden.
Als je dit goed doe hoef je niet heel veel te sturen. De hoge versnelling is om het vermogen een beetje in de hand te houden, aangezien die viper @ 600pk zwaar overpowered is :P.

• Ontzettende_Jan
Grafisch goed, geinige arcade racer met goed gevoel van snelheid.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:21:
Dat begrijp ik dus ook niet, dit is erg ver weg van een sim... Volgens mij hebben velen hier nog geen echte sim game gespeeld. Ik zeg niet dat het een slecht spel is, alleen het had weer eens zoveel beter kunnen zijn. Ik erger me dood aan die besturing, dat ding slipt alle kanten op, als je de camera achter de auto zet lach je je inderdaad dood. Die auto's zijn levensgevaarlijk :X

@de persoon die zegt dat dit meer sim racing is dan de meeste mensen denken: Dat willen ze je mss doen denken, maar is echt niet zo. Ik rij 125cc schakelkart (zo'n ding wat naar 0 naar 100 gaat onder de 4sec) en zelfs die schuift niet zo erg als deze wagens, en dan rijd ik mijn banden ook nog regelmatig op tot de draad. Heb ook al eens in een BRL meegereden en zo'n ding ligt al helemaal als een blok op de weg. Dit is gewoon ver weg van Simracing, jammer genoeg...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Nou .. ik heb het spel 10 minuten gedaan en ik erger me nou al rot. De menu's zijn verschrikkelijk. Ik kan niet eens tijdens een race de controls aanpassen of zelfs ook maar een race afbreken en terug naar het hoofdmenu. Ik heb het iig nog niet gevonden. Ook is het spel imo onspeelbaar met het keyboard. Totaal geen richtingsstabiliteit wat met een stuurtje wellicht fijn is maar met het keyboard is het gosdgans onmogelijk om recht gas te geven of te remmen. Zelfs met TC en DSC aan. Laat staan in een bocht. En dan is er nog het geluid wat op de default settings de stem die je vertelt wat je moet doen praktisch onhoorbaar maakt over de herrie van de rest.

Ik ben het spel er maar via de drievingersaluut uitgegaan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sp33dFr34k schreef op woensdag 16 september 2009 @ 0 0:48:
[...]
@de persoon die zegt dat dit meer sim racing is dan de meeste mensen denken: Dat willen ze je mss doen denken, maar is echt niet zo. Ik rij 125cc schakelkart (zo'n ding wat naar 0 naar 100 gaat onder de 4sec) en zelfs die schuift niet zo erg als deze wagens, en dan rijd ik mijn banden ook nog regelmatig op tot de draad. Heb ook al eens in een BRL meegereden en zo'n ding ligt al helemaal als een blok op de weg. Dit is gewoon ver weg van Simracing, jammer genoeg...
Ik moet het spel nog spelen, maar een kart heeft zowiezo veel meer grip als een auto. Dus om nou te zeggen dat zelfs een kart niet zo zwabbert is een vreemde vergelijking.

Maar bedoelen jullie zwabberen/niet koersvast zoals de auto's in GTA4 kunnen doen op hogere snelheid (ik heb geen idee welke snelheid want dat zie je niet in dat spel). Als ze dat weggedrag een beetje hebben vind ik het spel toch redelijk goed gelukt. Het is inderdaad geen sim, maar om in de GTA4 vergelijking te blijven, het is minder arcade dan GTA3 en NFS is toch een coach-racer en geen sim.

Wat vinden mensen die het met een stuurtje hebben gespeeld van het het spel?
DukeN schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:26:

Ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar voor een gevoel van snelheid moet je in de auto zitten. In "chaseview" heb je altijd minder gevoel van snelheid.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 16-09-2009 05:32 ]

/▌

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Marzman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 05:29:
[...]

Ik moet het spel nog spelen, maar een kart heeft zowiezo veel meer grip als een auto. Dus om nou te zeggen dat zelfs een kart niet zo zwabbert is een vreemde vergelijking.

Maar bedoelen jullie zwabberen/niet koersvast zoals de auto's in GTA4 kunnen doen op hogere snelheid (ik heb geen idee welke snelheid want dat zie je niet in dat spel). Als ze dat weggedrag een beetje hebben vind ik het spel toch redelijk goed gelukt. Het is inderdaad geen sim, maar om in de GTA4 vergelijking te blijven, het is minder arcade dan GTA3 en NFS is toch een coach-racer en geen sim.

[...]
Ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar voor een gevoel van snelheid moet je in de auto zitten. In "chaseview" heb je altijd minder gevoel van snelheid.
Ik maak met opzet de vergelijking, vooral vanwege de banden die gewoon versleten zijn. Ik rijd ze op tot ik op de draad zit en geloof me, dan heb je echt flink onderstuur. Maar zelfs dan is het nog niet zo erg als in nfs shift. Ik snap gewoon niet waar ze het vandaan halen dat auto's zo weinig grip hebben, als dat nou een beetje fatsoenlijk was geprogrammeerd icm beter sturen was het een topgame geweest. Ik vind GRID en dan met name het driften 10x beter.

@HlpDsK: Klopt, dat is ook een punt wat ik erg irri vond. Als je die "test" in het begin gehad hebt zet ie automatisch je opties. Dan zet je het op handmatig schakelen, TC/ABS ed uit en begin je meteen aan de volgende race zonder dat je je controls aan kunt passen. Ik rijd met de X360 controller (stuurtje is me meestal teveel werk wegens plaatsgebrek) en dan staat het op en omlaag schakelen op de LB en RB, nou dat werkt ideaal... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-09-2009 09:18 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Tortelli

Tortelli

[...]

Een kart heeft een wielbasis van nog geen 1,5 meter en wielen zo groot als mijn eerste driewieler. Dus ik denk dat Sp33dFr34k nog wel een redelijk punt heeft. Dat zwabberen doet geen enkele auto waarmee ik nu gereden heb. Het is gewoon irritant en volledig nutteloos.

Heb in het begin de DSC even aangehad maar dat hielp totaal niet, met stuur is er opzich wel mee te leven maargoed....

Game hadden ze op een aantal punten gewoon moeten verbeteren en dan was het echt een serieuse concurrent voor Grid geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 16-09-2009 11:47 ]

• Ontzettende_Jan
[...]

[...]
Heb het gisteravond met m'n G25 geprobeerd. Je kan je stuur en pedalen niet ingame calibreren, alleen de deadzone en sensitivity aanpassen. Na wat gerommel werkt het op zich goed (irritant dat je de menu's ook met je stuur kan doorlopen, als het stuur uit het lood staat loopt je cursor het menu door... :? ).

Het zwabberen zoals hierboven omschreven herken ik niet, ik vind wel dat de physics zich meer lenen voor gooi en smijt werk met een toetsenbord of controller dan met fijnzinnige correcties met een stuur in pro mode.

Verwijderd

Ik ben eruit, na aardig wat races.. vind ik shift maar wat aan de matige kant.

Sim racing of arcade maakt mij niet echt uit.. GT5P vind ik echt geweldig, maar arcade racers zoals Grid en Dirt ook.

Shift pakt mij gewoon niet.. waarbij andere racers de eerste 2 races mij al boeiden, geeft nfs shift mij echt een gevoel van.. is dit alles ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 05:06:
Nou .. ik heb het spel 10 minuten gedaan en ik erger me nou al rot. De menu's zijn verschrikkelijk. Ik kan niet eens tijdens een race de controls aanpassen of zelfs ook maar een race afbreken en terug naar het hoofdmenu. Ik heb het iig nog niet gevonden. Ook is het spel imo onspeelbaar met het keyboard. Totaal geen richtingsstabiliteit wat met een stuurtje wellicht fijn is maar met het keyboard is het gosdgans onmogelijk om recht gas te geven of te remmen. Zelfs met TC en DSC aan. Laat staan in een bocht. En dan is er nog het geluid wat op de default settings de stem die je vertelt wat je moet doen praktisch onhoorbaar maakt over de herrie van de rest.

Ik ben het spel er maar via de drievingersaluut uitgegaan.
dat viel mij ook al op ja , ik dacht al dat ik scheel was ofzo 8)7

welke game heeft anno 2009 geen pauze menu om de race af te breken , wat moet je dan doen? alt f4 :?

dat viel me eigenlijk al meteen erg tegen , beetje het het half werk gevoel weer :/

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tortelli schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:45:
[...]

Een kart heeft een wielbasis van nog geen 1,5 meter en wielen zo groot als mijn eerste driewieler. Dus ik denk dat Sp33dFr34k nog wel een redelijk punt heeft. Dat zwabberen doet geen enkele auto waarmee ik nu gereden heb. Het is gewoon irritant en volledig nutteloos.

Heb in het begin de DSC even aangehad maar dat hielp totaal niet, met stuur is er opzich wel mee te leven maargoed....

Game hadden ze op een aantal punten gewoon moeten verbeteren en dan was het echt een serieuse concurrent voor Grid geweest.
Nou, als ik met nieuwe bandjes rijdt heeft dat ding wel echt grip als een dolle, vandaar de vergelijking met kale bandjes.

Ik zal het eens proberen met een stuur als ik thuis ben, vrees echter dat ik er niet echt veel positiever van ga worden... GRID doe ik nog steeds, alleen voor het driften. Als dat bij NFS nou eens leuk was, was het al de moeite waard geweest...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sp33dFr34k schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:24:
[...]

Nou, als ik met nieuwe bandjes rijdt heeft dat ding wel echt grip als een dolle, vandaar de vergelijking met kale bandjes.

Ik zal het eens proberen met een stuur als ik thuis ben, vrees echter dat ik er niet echt veel positiever van ga worden... GRID doe ik nog steeds, alleen voor het driften. Als dat bij NFS nou eens leuk was, was het al de moeite waard geweest...
Waarschijnlijk heb ik dan nog nooit met een kart met versleten banden gereden want grip als een dolle vind ik wel een uitdrukking die bij het weggedrag van een kart past ;) Amerikaanse auto's uit de jaren '80 die zwabberen.

[edit]Installatie voltooid :)

Mijn eerste indruk van het spel is ook niet zo positief. Ik heb nu het spel 3 keer afgesloten met <ctrl> <alt> <del> en ben het nu even beu. De eerste keer moest ik dat testrondje doen met het toetsenbord, dat rijdt inderdaad waardeloos. <ctrl> <alt> <del> De tweede keer bleef hij hangen in het introductiefilmpje wat iedere keer opnieuw begon <ctrl> <alt> <del> De derde keer kon ik geen gas geven, wel remmen en sturen <ctrl> <alt> <del>

Inderdaad heel gaar dat je niet tussentijds je controls aan kan passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 16-09-2009 16:00 ]

/▌

• Th1x4nG
  • Laatst online: 13:58
Spel werkt me stevig op de zenuwen...
Die laadtijden (toch echt 10 seconden of zo...)?
Kan er ook onmogelijk deftige FPS uit krijgen... 1920x1200 8xAA 16xAF gaf iets van een 10 fps of zo... Dan maar 2xAA 2xAF gespeeld, nog steeds drops tot onder de 20, gemiddeld misschien 30.
0xAA, trilineair, medium... geen verbetering
naar 1280x800 zetten geeft ook totaal geen prestatiewinst

Erg vaag! Systeem is dat uit mijn sig... ik gebruik Catalyst 9.8 op een zo goed als verse Windows 7 x64, RTM, Enterprise.

* Th1x4nG wil een HD5870

edit: Marzman, had het ook de eerste keer, introductiefilmpje bleef opnieuw beginnen... :|

[ Voor 10% gewijzigd door Th1x4nG op 16-09-2009 16:03 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Nou dat klinkt dus weer alsof het wederom een flop gaat worden, jammer de NFS reeks had hiermee nieuw leven ingeblazen moeten worden.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Th1x4nG
Die DB9-race die je krijgt als invitational bij level 7 of zo ziet er anders wel fijn uit, maar kan de eerste bocht niet genomen krijgen omdat ik er maar 15 fps uithaal... :(

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Vreemd overigens dat de game dan zo'n hoge scores krijgt; ze kunnen onmogelijk iedereen hebben omgekocht.
http://www.gamerankings.c...or-speed-shift/index.html

Aangezien jullie allemaal al voor de release spelen zal het wel om een illegale versie gaan? Misschien hebben ze extra een beta versie gelekt ofzo?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Th1x4nG
                EA presents
                Need for Speed™ SHIFT
                README

Thank you for purchasing Need for Speed™ SHIFT.
Is zeker geen beta, qua gameplay vind ik het best nog een leuk spel hoor... grote diversiteit in de races ook. Maar het draait slécht, alsof mijn systeem echt hard tekort schiet. :(

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Th1x4nG schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:37:
[...]

Is zeker geen beta, qua gameplay vind ik het best nog een leuk spel hoor... grote diversiteit in de races ook. Maar het draait slécht, alsof mijn systeem echt hard tekort schiet. :(
Hmm vreemd ik dacht dat ie pas deze week uitkwam?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb mijn exemplaar voor de PS3 net opgehaald bij de lokale Eplaza. En ga nu zometeen even beginnen en kijken hoe het bevalt. Hij is nu even spelgegevens op de HD aan het installeren.

Jullie horen later van mij wat mijn spelervaring is betreffende NFS Shift.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DenniZ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:25:
Nou dat klinkt dus weer alsof het wederom een flop gaat worden, jammer de NFS reeks had hiermee nieuw leven ingeblazen moeten worden.
Ik heb nog steeds wel goede hoop eigenlijk. Mijn problemen zijn voornamelijk met de controls, met het toetsenbord speelt het niet fijn en ik wilde het ook met mijn G25 spelen. Net kwam ik er achter dat ik gas moest geven met de koppeling dus dat was de 4e <ctrl> <alt> <del>. Vanavond nog eens proberen ;)
Ik neem wel aan dat als dit eenmaal geconfigureerd is je hier geen last meer van hebt ;)
Phusebox schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
[...]

Misschien dat het per land verschilt. Ik zag in ieder geval de 15e staan als launchdatum.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 16-09-2009 16:52 ]

/▌

• Th1x4nG
Phusebox schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
[...]

Need for Speed Shift wordt het dertiende deel uit de race computerspellenreeks Need for Speed. In Noord-Amerika ligt het op 15 september 2009 in de winkel. In Europa komt het spel op 17 september 2009 uit.
Maar ik beweer nergens dat ik het superlegaal heb.

• syntesia
mijn pc trekt hem ook niet echt lekker :S.

Q6600 hd4850 4gig ram....

maar hij schokt gewoon blijf hem dus gewoon spelen op de xbox

• Tortelli

Tortelli

Th1x4nG schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:37:
[...]

Welke videokaart drivers gebruik je?. Ik draai hier op een i7 @ 3.4Ghz/HD4870 (512mb versie) @ 1920*1200 4*AA/8*AF zonder echte framedrops. Soms tijdens de start van een race zakt hij naar de 40fps, maar voor de rest heb ik stable 60fps......

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Entity

9000rpm

Loopt best goed hier (i7 920 / HD4870 1GB / Win7 x64 met 1920x1080 4xAA), een enkele framedrop gehad maar in grote lijnen loopt het prima. Hopelijk brengen toekomstige Ati drivers meer prestatiewinst voor degenen die problemen hebben.

Gisteren heb ik het spel voor het eerst gespeeld. Voor ik het wist, was ik 2,5 uur bezig, een goed teken. De controls met m'n joypad (Dual Action) zijn iets te zenuwachtig naar mijn zin, vanavond mijn Logitech stuurtje eens van de zolder trekken, dat zal denk ik wel beter gaan. Heb tot nu toe alles gewonnen, de moeilijkheidsgraad is dus nog vrij laag in het begin. Maar ik ben net bij Tier 2, dus het zal wel moeilijker worden neem ik aan.

De ervaring is toch positief moet ik zeggen tot nu toe. Heb er al een beter gevoel bij dan de vele matige tot slechte voorgangers... Ik blijf hem nog wel even spelen denk ik!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb nu fftjes een uurtje gespeeld. En ik moet zeggen ik ben er wel over te spreken. Ten eerste het ziet er erg gelikt uit. Ten tweede de besturing is goed te noemen. En de autos zien er echt mooi gedetailleerd uit. Carriere mode is ook goed in elkaar gezet. Al met al vind ik het de € 59.95 wel waard. Natuurlijk zal ik wel meer moeten spelen, om uiteindelijk een echte spelervaring te krijgen. Maar dit is een korte mening/ervaring.

Btw : Ik speel hem op de PS3.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Th1x4nG
Gebruikte 9.8, heb net 9.9 geïnstalleerd. Zal even testen. Misschien ligt het wel aan Windows 7?

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

Th1x4nG schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:19:
Gebruikte 9.8, heb net 9.9 geïnstalleerd. Zal even testen. Misschien ligt het wel aan Windows 7?
Ik weet niet meer waar, (misschien wel in dit topic) maar ik heb gelezen dat er een probleem was met Ati en de drivers. Ati zou er mee bezig zijn om de drivers te optimaliseren voor NFS Shift. Nog even geduld dus daarvoor, mocht het echt zo zijn.

Bij mij op een nVidia GTX 275, E8400 en 4GB DDR2 draait hij echt heel soepel, gewoon standaard 60fps, gelockt met vsync. Wel op 1680x1050 en 4x AA, maar geen framedrops. Ik draai trouwens ook Win 7, dus daar ligt het niet aan.

Ook kan ik gewoon ingame op esc drukken hoor en daar opties en dergelijke aanpassen, misschien dat dat alleen die eerste race is dat dat niet kon. Ook kon ik de eerste race direct mijn stuur gebruiken om te racen, volgens mij heb ik zelfs de controls van tevoren aangepast, maar dat weet ik niet meer zeker.

Al met al vind ik het echt een heel leuk spel, maar het wordt echt steeds moeilijker, nu met invitational Tier 3 races kan ik al bijna niet meer winnen, alleen als de tegenstander een fout maakt. Misschien toch wat meer assists, of natuurlijk wat meer oefenen! :)

• Th1x4nG
http://forum.ea.com/eafor...E007E5F8AF5FB0B70#2928504

Niet de enige alleszins.

spoiler:
Heb ondertussen al de Veyron-race op Nordschleife unlocked, dat gaat wel tamelijk hard... >:) Maar aan 15 fps krijg ik ze niet direct gewonnen. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Th1x4nG op 16-09-2009 19:12 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ben blijkbaar niet de enige die zich stoort aan dat onrealistische zwabberen van de auto. Maar goed dat echte auto's niet zo'n wegligging hebben zeg. Denk dat ik deze game maar snel weer van mijn hardeschijf gooi, jammer van de ruimte namelijk. Grafisch wel een mooie game trouwens, maar daar houd het dan ook gelijk op.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Ik heb het spel net even gespeeld, ik moet toegeven de eerste 10 minuten was het aardig aanklooien, maar later krijg je het op eee neen of andere manier wel onder de knie. althans ik tenminste, wat ik wel erg raar vind is dat je als je van de baan af word gebeukt in een bocht dat je ronde tijd dan niet mee telt wegens afsnijden :S

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
En ook ik vond het in het begin heel erg wennen (nog steeds eingelijk) Echt 1 groot min punt vind ik zelf dat je de filmpjes niet door kan spoelen of overslaan (ik teminste). En wat mij waarschijnlijk trekt om het spel veder door te spelen is om met de bmw E46 te gaan racen en leuk pimpen.

Voor de rest vond ik Grid beter qwa gameplay.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Mensen koop een xbox of een ps3 en speel het spel zoals het hoort, PC ports zijn helaas altijd bagger

Verwijderd

naja, de schade is ook wel erg simpel , en waarom beuken ze mij de hele tijd de bocht uit? gaan zij niet aan de kant als ik hun inhaal? schijnbaar niet

grafisch ziet het er wel oke uit, en beter dan undercover, maar hoe langer ik het spel hoe meer ik tegenkom wat me eigenlijk niet bevalt :/

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FlyEragon schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:30:
Mensen koop een xbox of een ps3 en speel het spel zoals het hoort, PC ports zijn helaas altijd bagger
De console controllers vind ik ook niet alles voor race games. Inderdaad wel jammer van de ports ja.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:53:
[...]

dat viel mij ook al op ja , ik dacht al dat ik scheel was ofzo 8)7

welke game heeft anno 2009 geen pauze menu om de race af te breken , wat moet je dan doen? alt f4 :?

dat viel me eigenlijk al meteen erg tegen , beetje het het half werk gevoel weer :/
hoe kom je daarbij?
Druk op escape en ga naar onder en dan vind je de optie "Quit", dan ga je terug naar het menu...

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/mvqc2g.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kaluro2 op 16-09-2009 20:03 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Infinchible
  • Nu online

Infinchible

Woef!

FlyEragon schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:30:
Zoals het spel bij mij overkomt is het zeker geen simpele PC-port, geen idee waar je dat vandaan haalt. Het enige wat ik weet is dat de ATI-kaarten het niet al te best doen. Bij mij draait hij echt super! Ik ben er zeker wel blij mee, net ook nog een rondje (van 7.5 minuut) rondgereden in een Veyron, damn dat is ziek! Mijn Veyron zat op het eind helemaal in elkaar, het zag er niet uit, maar wel mooi eerste geworden! _/-\o_
Maar dat het spel bagger zou draaien omdat het een port is... :? geen idee!

• Th1x4nG
Moet zeggen dat het al iets beter draait op 9.9 en met mijn Q6600 op 3 Ghz... Maar voor mijn part mag er toch een ATI hotfix / Shift patch komen.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Th1x4nG schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:14:
Moet zeggen dat het al iets beter draait op 9.9 en met mijn Q6600 op 3 Ghz... Maar voor mijn part mag er toch een ATI hotfix / Shift patch komen.
ATi is er mee bezig.
Need for Speed: Shift - Performance estimation
Although we wanted to deliver graphics cards benchmarks of Need for speed: Shift, we have to refrain from doing so. In our version of the game Nvidia's Geforce cards were running without problems, but AMD's Radeons were noticeably slower that usually. AMD is already aware of the problem and is working on optimizations for Shift. As soon as we receive a solution for the problems we will deliver benchmark results for graphics cards and processors.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Iemand nog suggesties om de controls aan te passen voor op de pc met toetsenbord? Ben net even bezig geweest met spelen maar het bochten nemen of maar klein corrigeren van je auto is echt een ramp imo. Of je stuurt veels te agressief in of er gebeurd juist te weinig. Ik kan er nog geen gevoel voor krijgen... erg jammer.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste