[PC] MechWarrior Online

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.715 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ik denk dat bij de update van de 19e (?) PPC's pas meerwaarde bieden over LLAS/LPLAS.
Bij de volgende update zou PPC de ECM namelijk 5 (?) sec uitschakelen.

DPS/HPS combi bij huidige opzet is LLAS/LPLAS in het voordeel.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met data opslag?
worden je mechs enzo op de servers opgeslage of lokaal?

Moet nieuwe hardware instaleren samen met een format, geen idee of ik ergens een backup van moet opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2022
Niet specifiek wat over gelezen.
Maar aangezien je inlogt met een profiel en er een synchronisatie folder op de lokale schijf in de mwo folder staat neem ik aan dat het op de servers opgeslagen word.

Anders hadden we allang truukjes gelezen van hoe iemand al zijn kleuren unlocked in een .ini file..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Ja, je mechs, wapens en camo staat serverside.

hoe je je wapengroepen hebt ingesteld staat clientside.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Hebben jullie de "poptart" al geprobeerd?

met de jumpjets omhoog, snipe, val naar benee
http://mwo.smurfy-net.de/...e0d819f8d5a307186d40500c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
haarbal schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:01:
Hebben jullie de "poptart" al geprobeerd?

met de jumpjets omhoog, snipe, val naar benee
http://mwo.smurfy-net.de/...e0d819f8d5a307186d40500c8
Lijkt me niet leuk om zo te spelen, dus ga het ook zeker niet proberen.

Word wel steeds beter in me splatcat.
Echt prachtig om een medium te besluipen en dan 'boom' you're dead. O-)

http://mwomercs.com/forums/topic/96905-medium-mech-madness/
en ze hebben ook weer wat verzonnen om wat geld te innen.

[ Voor 11% gewijzigd door Denniz0229 op 09-02-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ben ook ontzettend aan het genieten van de "Splatapult". Je krijgt wel geregeld verwensingen naar je hoofd geslingerd na 2 alpha's. Kom geregeld een Atlas met Gauss-torso tegen. Één alpha in zijn rechter-torso is bijna garantie voor een crit(en dus blow up). Ook de ECM lights raak je snel kwijt door torso twist en chainfire.

Enige nadeel vind ik de slecht zichtbare bay doors indicator. Ik zou liever rode en groene lichtjes zien, i.p.v. witte en groene.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

sinds vanmiddag de beta gevonden, maar doe vast wat verkeerd. Hoe ik ook speel, of wat voor wapens ik ook gebruik, ik kom nooit boven de 100 damage uit die uitgedeelt is....

Speel ik nu zo verkeerd? Of is dat standaard als je nog met noob-mechs rond huppelt?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Foamy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:19:
sinds vanmiddag de beta gevonden, maar doe vast wat verkeerd. Hoe ik ook speel, of wat voor wapens ik ook gebruik, ik kom nooit boven de 100 damage uit die uitgedeelt is....

Speel ik nu zo verkeerd? Of is dat standaard als je nog met noob-mechs rond huppelt?
waarschijnlijk niet jouw schuld.

noob mechs zijn meestal gewoon klote, vaak maar 1 van de 4 die een beetje de moeite is.
en het kost ook even tijd door te krijgen hoe je in welk type mech speelt en waar op de map je positie moet nemen.

het koste bij mij ook even, maar daarna is het spel wel echt prachtig :D

edit: wat is je ingame naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

ingame is mn naam ToverNaaR ; mocht je me zien, dan weet je dat je makkelijk doelwit hebt ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Foamy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:19:

Heel herkenbaar.
Trial mechs zijn doorgaans niet veel waard. De ontwikkelaars onderkennen dit ook en hebben een bonus geintroduceerd voor nieuwe spelers, zodat je binnen 25 potjes je eigen mech kunt aanschaffen en fully upgraden.

Tip: koop een Hunchback 4SP. Nog steeds mijn favo mech. Zelfs als ik CBills grind, wissel ik tussen 4SP en Ilya.
HBK-4SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hey hey hey, sinds die laatste updates heb ik precies de indruk dat ik met mijn ERLL of PPC loaded Stalker heel wat efficienter ben. Me like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Inderdaad, heb nou eindelijk een Ilya build met een enkele ppc gevonden die me wel bevalt.
Geen gedonder met ammo, gewoon op alles knallen wat beweegt. =)
Sapstengel schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:08:
Enige nadeel vind ik de slecht zichtbare bay doors indicator. Ik zou liever rode en groene lichtjes zien, i.p.v. witte en groene.
Klopt, zeker in thermal/nightvision is het verschil van het lampje niet te zien.
Foamy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 07:57:
ingame is mn naam ToverNaaR ; mocht je me zien, dan weet je dat je makkelijk doelwit hebt ;)
Toegevoegd ^^ Welcome aboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Remagine schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:15:
Inderdaad, heb nou eindelijk een Ilya build met een enkele ppc gevonden die me wel bevalt.
Geen gedonder met ammo, gewoon op alles knallen wat beweegt. =)
...
Met de Ilya blijf ik ook aan het stuntelen qua opzet. Inmiddels de 3x UAC/5 en de Gaussomets geprobeerd. Het ene potje 800+ damage en bovenaan het lijstje, het volgende potje amper 200 damage en onderaan het lijstje. Misschien dat ik nog moet wennen aan snipen, omdat mijn overige mechs zonder uitzondering als brawlers zijn uitgerust.

Nog een paar miljoen CBills sparen (300xl is prijzig) en dan wil ik de volgende setup eens proberen: ILYA MUROMETS

Sinds de laatste patch zie je in 8-man-drops ontzettend veel PPC-ers die redelijk succesvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Sapstengel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:46:
[...]
Het ene potje 800+ damage en bovenaan het lijstje, het volgende potje amper 200 damage en onderaan het lijstje. Misschien dat ik nog moet wennen aan snipen, omdat mijn overige mechs zonder uitzondering als brawlers zijn uitgerust.
Dat is precies mijn gevoel bij die mech, hij lijkt gewoon erg situationeel wat je er ook in stopt.
Kan er de vinger niet op leggen maar er is altijd wat met die mech. En toch blijf je hem spelen wegens het dakkadakka gehalte. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Bedankt voor de tips. Vanavond maar eens wat nieuwe dingen uitproberen en hard sparen voor wat nieuwe mechs.

Twee vraagjes: word TS veel gebruikt i.c.m. MWO?

En: Ik ben meestal van de long-range, sniper like, pulse cannons. Ik zag zelf al dat ik dan voor een particle cannon of gauss gun moest gaan (klopt dit?). Iemand die tips heeft qua Mechs die hiervoor geschikt zijn?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

De laatste tijd gebruik ik bijna uitsluitend TS. De meerwaarde is echt duidelijk merkbaar, vooral met targets roepen (focused fire).

Long range: veilig achter een obstakel LRM's spammen.
Snipen: Vergeet de pulse. Deze hebben juist minder range. Eerder Gauss, (ER)PPC, (U)AC <20, ERLLAS.

Probeer eerst welk wapen jouw het beste past en dan kun je redelijk eenvoudig via Smurfy een mech uitzoeken die voldoet aan hardpoints. Kijk ook even naar een K2, omdat deze behoorlijk hoog geplaatste hardpoints (B/E) heeft. Dan hoef je enkel je schouders boven een heuvel uit te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Met name de Gauss en de ER Large Lase vind ik persoonlijk een erg fijn sniper wapen.
Gauss omdat hij goede damage doet voorbij zijn standaard range, nadeel is echter dattie nogal veel ton inneemt. (wtb minigauss)

ER Large laser omdat het in mijn ogen een stabiel platform is om mee te schieten, je kan tijdens het schieten nog corrigeren mocht je er iets naast zitten. Komt er toch iets beam dmg op je doel.

ER ppc zal ook wel lukken, UAC zou ik niet gebruiken voor snipen. Teveel gedoe met weapon convergence vaak.

EDIT: de K2 die sapstengel noemt is nu een trial mech overigens. Zitten 2 ppc's in, al is het met bagger koeling.

TS word in clan/groep verband wel veel gebruikt, persoonlijk doe ik dat zelf wat minder.
Je hebt namelijk ook groepsverbanden zonder TS.

[ Voor 19% gewijzigd door Remagine op 11-02-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Voor het snipen gebruik ik liever wapens die op één plek alle damage doen. Met lasers snipen raak je vaak meerdere componenten. Maar dat is persoonlijke voorkeur en ik schaar mij niet in de categorie goede sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Die K2 heb ik inderdaad al heel even aan mogen ruiken. Vooral de PPC's bevielen me wel :) Alleen koeling was inderdaad ruk. 3 keer schieten achterelkaar en je valt bijna stil als je niet uitkijkt.

Vanavond maar eens kijken wat waarmee mogelijk is. Gaus past niet op een med. mech zag ik al. Dat word dus duur shoppen :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Hunchback 4G past er *misschien* 1tje in, je zal alleen wel aardig wat moeten inleveren aan snelheid/armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
een ultra ac/5 doet trouwens ook wonderen hoor, en is een stukje kleiner als de gauss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Snelheid maakt me niet zo heel veel uit. Bij gebrek aan snelheid word armor echter wel weer belangrijker. Ik moet het natuurlijk wel vol kunnen houden als mensen rondjes om me heen draaien, en ik maar 1 keer per omcirkeling kan schieten ;)

Ik zal de Gauss in eerste instantie eens op een K2 drukken, kijken hoe dat bevalt.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
K2 zitten de balistic slots onderin de chassis. Hierdoor kan je niet echt over het heuveltje kijken.
Maarjah,enkel om te proberen zal het wel passen.

K2 kun je overigens wel leuk 2 ER large lasers en 2 large lasers op zetten, dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
De 2x gauss catapult is nog steeds een erg effectieve mech. De armen schermen de sidetorso's vrij goed af waardoor je relatief veilig gauss en een xl engine kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Kweenie of hij al zo ver is dat hij aan een XL kan beginnen, vermoedde dat hij eerder een enkele gauss erin kon zetten. Zeg maar zo'n hybride build met een enkele gauss en dan wat laz0rs.

heck, ik zit op 22 mechs nu en ik vind die XL nog steeds erg duur -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Gewoon strategisch mechs kopen.

Cataphract 3D heeft een XL280, geschikt voor gausscat, andere catapults, jenners, raven 3L, cicada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Dat is iets wat jij en ik als lange termijn doel inderdaad doen, zo ga ik nu voor een 5S waarbij ik de xl dan in een cicada wil zetten. Maar een nieuweling met op zijn hoogst 6 mechs komt daar niet zo snel op uit. Of die 25 match bonus moet zo extreem hoog zijn daje gelijk een aardige garage kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
8 miljoen + wat je in die 25 potjes wint afaik.

maar goed, een gausscat kan ook met een standaard engine, ben je alleen langzamer.
http://mwo.smurfy-net.de/...715bf21d12f2e649b2935ac77

2 gauss, 3 small lasers, std engine std heatsinks (doubles kan ook, hoeft niet voor de gauss iig)

[ Voor 40% gewijzigd door haarbal op 11-02-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
lol, en ik was al trots dat ik inmiddels 4 mechs heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Zit nu op 32, heb nog 5 bays vrij.

Zit ook wat useless grut tussen, commando 1B, jenner K, raven 2X. Als ik ruimte tekort kom verkoop ik die wel weer, heb de "goeie" varianten al op elite.

Binnenkort schijnt er trouwens een update te komen zodat je eindelijk je mechs kan renamen en verplaatsen in de mechlab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Hard sparen dus :) gausscat ziet er leuk uit. Moet maar eens gaan testen met verschillende configuraties.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
haarbal schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:11:
Zit nu op 32, heb nog 5 bays vrij.

Zit ook wat useless grut tussen, commando 1B, jenner K, raven 2X. Als ik ruimte tekort kom verkoop ik die wel weer, heb de "goeie" varianten al op elite.

Binnenkort schijnt er trouwens een update te komen zodat je eindelijk je mechs kan renamen en verplaatsen in de mechlab.
en hoeveel euro ben je achteruit :9

edit:
http://mwo.smurfy-net.de/...2fb37052ef08da4c3dc7acd02
heb voor mezelf nieuw speelgoed gekocht :D

[ Voor 12% gewijzigd door Denniz0229 op 11-02-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

En een follow up: hoeveel matches heb je gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
W00t. You crazy persons you. WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Sapstengel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:41:
123 / 157
win / loss

KD ratio: 1.03 maar gaat meer omhoog als omlaag gelukkig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Thanks Denniz....snelle reactie, maar ik vroeg het eigenlijk aan Haarbal/Flapdrol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Sapstengel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:45:
Thanks Denniz....snelle reactie, maar ik vroeg het eigenlijk aan Haarbal/Flapdrol ;)
ja dat begrijp ik, mijn cijfers zijn nog weinig representatief.
maar toch leuk puur voor de vergelijking :9

en post die van jezelf ook even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
$30 founders pack, ~25 euro.
Sapstengel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:41:
veul, 2000 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Sjezis, daar stond ik zelf ook even van te kijken. Had iets van een paar honderd verwacht:

1,542 / 1,009
Kills / Death

En ong. €65 aan MC.. -> Ilya, PB zootje mechbays en ook wat kleurtjes
haarbal schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:11:
Hurray \o/ Tis nu zo'n zootje

[ Voor 52% gewijzigd door Pkunk op 11-02-2013 19:07 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Kills/Death: 349/273 -> 1.28
Winn/Loss: 317/257
~€ 22,- aan MC -> Ilya + 4 mech slots

Edit: FYI, 8-man-drops zijn dodelijk voor je stats....twee weken geleden zat ik bijna op een kill/death ratio van 1,97.

[ Voor 41% gewijzigd door Sapstengel op 11-02-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
1,267 / 957 ---- 1.32 ---- 1,010 / 962
Kills / Death --- Kill / Death Ratio --- Wins / Losses

account gemaakt op 8 dec 2012

Zo'n 70 eurie in ~2.5 maand.
Eerst ter proef een pakje van 7 eurie(1250) gekocht voor garageslots.
Toen een vrijwillige bijdrage van 40 eurie )12000mc)gedaan. (Flame + 2 maand premium + garageslots.)
Een week of wat terug nog eens iets van 20 eurie (6500mc) erbij gegooid voor ilya en meer garageslots.
Daar denk ik tot April genoeg aan te hebben

EDIT:
Kzou die ammo in je shouders verplaatsen naar je arm, anders heb je kans dat je 2 armen kwijt raakt. ;)
Of nog beter, case erbij en in 1 schouder.
Voor de rest een leuk lrm bakkie.

EDIT2:

oi Tover, groupinvite zit onder het 2e tabblad he? ^^ *hint *hint

.

[ Voor 35% gewijzigd door Remagine op 11-02-2013 19:56 . Reden: copy pasten stats ging niet lekker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x de memory bug in 5 potjes.... ARGHHHHH

ik zweer het. wat is die cry engine om van te janken zeg...

hou het wel weer voor gezien voor vanavond... vandaag wil het niet echt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Ik zal al te kijken van issie nou weer gecrashed ^^
en dan nog net een nieuwe format gedaan ook.
hier wat aan? http://mwomercs.com/forum...memory-allocation-failed/ 3 in een rij was wel erg extreem.

[ Voor 25% gewijzigd door Remagine op 11-02-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee moet die SSD er nog in hangen samen met de reinstall
maar ben een beetje lui (understatement)

zal daar morgen maar eens aan beginnen

verplicht lees voer trouwens

http://mwomercs.com/forum...ide-hit-box-localisation/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Ah die haje ook gevonden.
Heb hem ff bij de TS gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik heb sinds die nieuwe patch ook een hoop freezes gehad.

Ben niet de enige, het mwo forum staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Moet toch maar eens gaan zoeken naar een goede build voor m'n founder Catapult.
Heb het gevoel dat ik, zelfs met max armour nog als een vlieg weggeslagen wordt.
Ook m'n dps is meestal om van te janken...

Nog goede ideeen iemand? Atm een brawler gemaakt met 2x streak, 4x ml.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
hebben founder mechs dezelfde hardpoints als normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Elke mech heb iets andere varianten qua hardpoints, dus ook de founders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Gister mn eerste Hunchback gekocht. Uitgerust met SRM's en een PPC. Heerlijk :) Ik moet wel opletten wat ik doe, maar mn damage-output is met een factor 4 tot 6 verhoogd...

Nou nog even doorsparen voor een K2 met Gauss, dan ben ik helemaal blij ws. :P

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
hunchback wattes? :9
al hoewel ik gok dat het de 4SP is.

http://mwo.smurfy-net.de/
hier kan je trouwens builds e.d. samenstellen en eventueel delen met mensen.

wat is je damage per game nu ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Een 4SP inderdaad. Vanmorgen een potje van ongeveer 300 damage gedraaid. Gemiddelde durf ik nog niks over te zeggen bij gebrek aan veel potjes ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Foamy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:21:
...
Nou nog even doorsparen voor een K2 met Gauss, dan ben ik helemaal blij ws. :P
In het begin vond ik de 4SP lekker spelen. Nadat ik de elite skills had unlocked vond ik hem geweldig (dare I say OP?) spelen. Door elite te unlocken worden namelijk de basis skills ook verdubbeld!

Ter overweging: Misschien kun je beter eerst sparen voor een 4P-"swayback"? En/Of een 4G?
Dan kun je namelijk de engine uit de 4SP "lenen" (ervan uitgaande dat je de STD250 hebt gekocht) en relatief goedkoop ontzettend leuke mechs besturen die weer een hele andere speelstijl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Realiseer je wel dat bij de 4P en 4G veel hardpoints in 1 schouder hump zitten, beetje slimme tegenstander mikt daarop. 4J en 4H heb je dat in mindere mate, daar zit maar een enkele hardpoint in de shouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

High Risc, High Pay, zoals het een goede brawler betaamt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Lenen gaat lastig, aangezien ik de neiging heb snel te switchen zodra ik dood ben. Mijn ene mech is dus nog in battle, als ik de volgende al weer opstart. Iets dat ik in World of Tanks aangeleerd heb ;)

Misschien dat ik inderdaad eerst 3 hunchbacks koop om de skills te unlocken. Dit is de moeite waard begrijp ik? maken de skills zoveel verschil?

Verder moet ik me nog even goed verdiepen in de wijze waarop een mech gefit kan worden begrijp ik al.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Foamy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:16:
...
Dit is de moeite waard begrijp ik? maken de skills zoveel verschil?
...
Mijn persoonlijke mening: driewerf ja.

[ Voor 0% gewijzigd door Sapstengel op 12-02-2013 14:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Bij de hunchback zeker wel. Heb bij de hunchies alle 5 op master. Resultaat was een 4sp die 90-ish kph ging.

Je moet het maar zo zien, je leukste mechs maak je elite zodat ze nog beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Ok. bijkopen it is then. :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

And another 4SP-CBill-Grinder is born.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

:)

Kan er ook niks aan doen. Die 4SP met PPC speelt gewoon fijn ;) Lekker op medium / long range blazen met single volleys van je PPC. Close range gewoon hersenloos rammen met SRM's. Moet alleen nog eens een manier verzinnen om of 2 PPC's er op te krijgen, of meer SRM's (heb nu 2x SRM-6). Ik hou op zich wel van niet subtiele actie, maar las0rs zijn dan weer wat minder mijn ding ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
lasers zijn ook niet mijn ding hoor.
liever gewoon 1x knallen en damage done, in plaats van hele tijd dat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Foamy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:30:
:)

Kan er ook niks aan doen. Die 4SP met PPC speelt gewoon fijn ;) Lekker op medium / long range blazen met single volleys van je PPC. Close range gewoon hersenloos rammen met SRM's. Moet alleen nog eens een manier verzinnen om of 2 PPC's er op te krijgen, of meer SRM's (heb nu 2x SRM-6). Ik hou op zich wel van niet subtiele actie, maar las0rs zijn dan weer wat minder mijn ding ;)
Zonder verdere optimalisatie niet heel lastig:
http://mwo.smurfy-net.de/...e5bed00094cd97d31b9412792
Heat eff 40% enkel de PPC's
Heat eff 108% enkel SRM's
Tegelijkertijd gebruiken raad ik af. Met SRM6 zonder Artemis wil je dichter dan 90m van je target zijn. PPC wil je niet dichter dan 90m van je target gebruiken.

Edit: principieel ben ik tegen 4SP's die als snipers worden gebruikt. Blasphemy!!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sapstengel op 12-02-2013 14:52 . Reden: Waar zijn we nou he-le-maal mee bezig? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Misschien een paar ssrm2's opzetten ter compensatie mocht er nog ruimte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
speel dit spel zelf niet, vroeger altijd hele grote fan geweest van Battletech en heel lang gezocht naar de serie. Nooit meer kunnen vinden.

Maar als ik dan op youtube de filmpjes zie dan deze game echt een super toffe mech game! Net of ik battletech kijk, maar dan in full HD :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Ayup, daarom vind ik het ook zo jammer dat ze er geen singleplayer campagne bij aan hebben geknoopt.
Maarjah, huidige opzet heeft ook aardig potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Single player zou leuk zijn, maar de nadruk word gewoon op multiplayer gelegd. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een singleplayer modus waarbij je enkel gebruik kunt maken van skills/mechs die je online hebt geunlocked. Zo blijf je toch houden dat je moet online moet gaan om vooruit te komen in het spel.

edit:

Wat is er mis met een sniper 4SP? Heerlijk juist om van een afstand mensen volledig aan puin te blazen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Foamy op 12-02-2013 16:16 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

De 4SP komt echt tot zijn recht als brawler/hit and run.
Snipen kan hij ongetwijfeld. Maar, dat is net zoiets als boodschappen doen in een Ferrari, terwijl je ook over het circuit kunt raggen. Als je wil snipen kun je beter een andere mech pakken. Als je 500-800 damage per rondje wil doen of een Atlas die jou niet waardig acht neerhalen met 2 a 3 alpha's in de rug, dan zit je met een brawler setup goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Sapstengel op 12-02-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Foamy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:15:
Single player zou leuk zijn, maar de nadruk word gewoon op multiplayer gelegd. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een singleplayer modus waarbij je enkel gebruik kunt maken van skills/mechs die je online hebt geunlocked. Zo blijf je toch houden dat je moet online moet gaan om vooruit te komen in het spel.

edit:

Wat is er mis met een sniper 4SP? Heerlijk juist om van een afstand mensen volledig aan puin te blazen :)
mwah 4sp is er niet ideaal om mee te snipen maar als je geen andere mech hebt kun je er simpelweg wat ppc's in stoppen zonder problemen. Dat soort dingen is allemaal zo relatief dat het weinig uit maakt bij een beetje normale speler.

Qua Sp neem ik het ze ook verder niet kwalijk. F2P is gewoon een setup die goed werkt bij een mechgame.
Hoop alleen wel dat ze nog iets van een killstreak implementeren waarbij je bijvoorbeeld 3 bulldog tanks oproept. Zijn die machineguns ook nog ergens goed voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

machine guns zijn wel goed.... moet alleen op plekken schieten zonder pantser... dan zijn ze best goed...
anders is het meer iets van kietelen... mijn Atlas ligt in ieder geval niet wakker van een machine gun als ik nog 50 ton pantser heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
2 machineguns hebben minder dps dan een small laser. Critschieten op componenten zonder armor is leuk, maar dat kan ook met wapens die daadwerkelijk schade aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Nou, gaat lekker met dat onderhoud vanavond. Is dat elke keer zo? Lijkt EVE Online wel :( Had gehoopt nog even te kunnen gamen...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Soms duurt het lang ja, soms gaat het ook vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
Ik heb nog niet verschrikkelijk vaak gezien dat ze hun beoogde tijd niet haalden.
Gisteravond was wel erg bagger gezien het eigenlijk maar 40 min zou duren.
Maja, daarom kijken velen ook uit naar de nieuwe europese servers. Schoppen dat onderhoud hopelijk op een ander tijdstip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Ok. Vanavond maar weer een nieuwe poging dan maar. Hopen dat ik wat C-Bills bij elkaar kan sprokkelen voor nieuwe equipment.

Eigenwijsje dat ik ben toch maar eens een 4SP met dual ER-PPC uitrusten om te kijken hoe dat speelt. Vermoed dat het met mijn krakkemikkige speelstijl nog best redelijk zal gaan. Of in ieder geval minder slecht dan met zaken waarbij ik wel de hele tijd moet richten :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Hmmmm 1,2 miljoen CBills voor 2 ERPPC's....ik hoop dat ze bevallen ;)

Zonder gekheid: als je ze er weer af haalt -> niet verkopen, maar gewoon naar de rechter-balk slepen. Toen ik net begon had ik dat nog niet in de gaten en heb ik veel CBills verspild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Dat had ik al door inderdaad :) Heb er al 1 inhangen. Moet nog even wat upgrades voor mn tonnage hebben zodat ik de tweede ernaast kan hangen, dan word t lachen geblazen :) Zijn vast niet veel idioten die met 2 ERPPC's op een 4SP rondhobbelen ;) Moet alleen uitkijken met de geproduceerde hitte. Als ik met 1 te enthousiast ben krijg ik het al warm :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als je moeite hebt met richten zou ik de gevoeligheid van je muis een stuk omlaag gooien.

Als je een gamemuis hebt kan natuurlijk gewoon de dpi omlaag. Anders moet je een user.cfg bestand maken (gewoon met notepad) in de mechwarrior online dir, (standaard C:\Games\Piranha Games\MechWarrior Online)

in mijn user.cfg staat dit:

i_mouse_smooth = 0
i_mouse_accel=0
i_mouse_accel_max=0
cl_sensitivity = 0.10

cl_fov = 70

de sensitivity is de belangrijkste, voor de meesten werkt 0.25 het best. Het wordt tijd dat ze dit eens in de standaard opties zetten trouwens.

de fov is de field of view, hoe hoger hoe verder je bent uitgezoomd, standaard staat ie volgens mij op 60, ik speel op een 4:3 monitor dus hij moest wat omhoog om niet te claustrofobisch te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Kijk, nuttige info! Dank :)

(Te) hoge sensitivity heb ik niet snel last van. Eerder dat ie niet hoog genoeg is. Ben al gewend om meer op reflex te spelen. fov moet ik even kijken. Die staat op zich nu wel fijn. Zeker als ik er straks een zoom-mod op kan zetten zou dat voldoende moeten zijn.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Je kan zoomen met Z, de zoom module zou ik niet kopen, die is tamelijk nutteloos. Hij blaast 1 pixel op tot 4 pixels waardoor het een wazige bende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Hm.. ok, goed om te weten. De zoom onder z stelt niks voor. Dan maar dichter op t scherm kruipen :P

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij thuis komst ga ik mijn PC maar eens een upgrade geven in de vorm van een SSD (Samsung 840 Pro 256Gb)
En een herinstall van Win7... nu zit ik met 4gb ram, dus in mijn geval gaat x64 geen wereld van verschil brengen.
Durft iemand hier een uitspraak te doen of het stabieler draaid onder X64? of gaat het geen bal verschil maken? (in dat geval ga ik weer voor X32)

MWO zal samen met SC2 mijn voornaamste games zijn dus stabileit is wel belangrijk voor mij (vooral gezien ik nu 20% van de potjes wel die memory bug heb)

Als het eenmaal soepel loopt ga ik voor een Hero. Op papier lijkt Ilya heel degelijk, wat is jullie bevinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:49:
Durft iemand hier een uitspraak te doen of het stabieler draaid onder X64?
Een paar patches terug was ie onder x64 een stuk stabieler. Ik zou sowieso x64 doen, tegenwoordig is er eigenlijk geen reden meer om 32 bit te installeren.

En ik heb geen hero mechs gekocht, maar de ilya met 3x uac5 is schijnt vrij lomp goed te zijn. paytowin!! :X

[ Voor 15% gewijzigd door haarbal op 13-02-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zet ik dadelijk x64 op.
Nog slechts 8 uur te gaan voor de werk nacht/dag er weer op zit...

En inderdaad, een Ilya met 3x UAC5

Voornamelijk omdat ik die UAC5 echt heerlijk vind klinken.
Moet het met slechts een G35 headset doen, maar met de bas vol open klinkt de dubbele uitvoering in mijn Atlas al fantastisch, met 3 stuks is dat natuurlijk gewoon nog beter.

Kwa damage output is het een beetje mazzel hebben dat je niet te veel vastlopers hebt.
Er is ook geen pijl op te trekken, eerst dacht ik nog dat als je rustig aan schoot, het met vastlopers mee zou vallen... maar het is volstrekt random. Dus gewoon knop ingedrukt houden, en ratelen maar :)

als ze trouwens even stabiel vuren, heb je er zo een ton door geheen geschoten! (25 per ton)

Hoe is die LBX eigenlijk? zie daar eigenlijk niemand mee rond lopen.

Overigens http://mwomercs.com/forum...-ask-the-devs-31-answers/

Iacov:
1. Will there be an European founders program (or something similar) on occasion of the start of the European game server?
A: We are reviewing this.

Als ze het doen ben ik meteen een founder!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 05:42 ]

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Als je veel last hebt van de memory bug moet je eens proberen zoveel mogelijk programma's te sluiten. Bug wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat MWO een geheugen locatie probeert te adresseren die al in gebruik is. Daarbij komt ook als je op een 32 bits besturingsprogramma zit, gebruik je slechts 3 van de 4 GB werkgeheugen. Je gaat er 33% op vooruit qua werkgeheugen als je de 64 bits OS hebt geinstalleerd. Waarschijnlijk is jouw bottleneck bij MWO de videokaart en niet het werkgeheuegen, maar voor veel programma's/games zal het wel degelijk schelen.

De Ilya heb ik weer met UAC5 uitgerust. Voor mijn gevoel (waar blijven de stats per mech?) ben ik iets efficienter met de gaussomets, maar die UAC5 in chainfire is toch wel erg genieten. Je kunt gewoon de knop ingedrukt houden en hij blijft maar doorgaan, zonder heat issues. Met chainfire heb ik welgeteld één(!) jamm gehad. Als je ze niet in chainfire gebruikt, heb je idioot veel jamms.

[ Voor 26% gewijzigd door Sapstengel op 14-02-2013 07:01 ]

Verwijderd

mijn GPU is de bottleneck niet (XFX 7970 black, netjes 60fps vsync aan)
de errors kwamen na die patch van een week of 2 terug... echt rampzalig sindsdien

Maar nog 30 minuten en ik kan naar huis, dan even nieuwe Win7 x64 erop en MWO weer downloaden (hoe groot is die eigenlijk... heb helaas maar een 3Mb lijntje thuis :( )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 07:30 ]

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:49:
MWO zal samen met SC2 mijn voornaamste games zijn dus stabileit is wel belangrijk voor mij (vooral gezien ik nu 20% van de potjes wel die memory bug heb)
Dit spel zit vol met Star Control 2 fans! Hurray \o/

Hallo met Tim

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:59:
Ik heb er op de mwo forums eens een mooie post over gelezen. Wat ik er van heb onthouden is dat de LBX eigenlijk inferieur is aan de ac/10. De ac/10 en de lbx doen beide 10dmg. Naar de lbx smeert die damage uit over 10 pellets van 1 dmg waardoor je minder gefocussed vuurt. Maar belangrijker nog is dat de ac/10 doordat deze met 1 pellet 10 dmg doet de crit kans een stuk hoger is. Zoiets.

//edit: dubbelpost srry :\

Hallo met Tim

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Pkunk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:52:
[...]

Dit spel zit vol met Star Control 2 fans! Hurray \o/
Hoe kan dat? MW heeft niks met SC2 te maken dus ik ben wel nieuwsgierig waarom dat zo is? :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Schot voor de boeg: Leeftijd.
Over het algemeen kom ik spelers tegen in de leeftijdscategorie 25-35. Die waren begin jaren negentig allemaal 5-15 jaar oud. Naast de mechwarrior reeks en Star Control had je weinig andere keus op sci-fi gebied qua gaming. Als je Populous of Dune roept zul je waarschijnlijk ook veel weemoedige reacties krijgen.

• Denniz0229
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:59:
dan zet ik dadelijk x64 op.
Nog slechts 8 uur te gaan voor de werk nacht/dag er weer op zit...

En inderdaad, een Ilya met 3x UAC5

Voornamelijk omdat ik die UAC5 echt heerlijk vind klinken.
Moet het met slechts een G35 headset doen, maar met de bas vol open klinkt de dubbele uitvoering in mijn Atlas al fantastisch, met 3 stuks is dat natuurlijk gewoon nog beter.

Kwa damage output is het een beetje mazzel hebben dat je niet te veel vastlopers hebt.
Er is ook geen pijl op te trekken, eerst dacht ik nog dat als je rustig aan schoot, het met vastlopers mee zou vallen... maar het is volstrekt random. Dus gewoon knop ingedrukt houden, en ratelen maar :)

als ze trouwens even stabiel vuren, heb je er zo een ton door geheen geschoten! (25 per ton)

Overigens http://mwomercs.com/forum...-ask-the-devs-31-answers/

Iacov:
1. Will there be an European founders program (or something similar) on occasion of the start of the European game server?
A: We are reviewing this.

Als ze het doen ben ik meteen een founder!
inderdaad gewoon de X64 nemen, het heeft geen enkel nadeel ten opzichte van X86 en wel voordelen :+

en de UAC5 is echt mijn favoriete wapen, damage output is fantastisch als je een beetje timed.
jam is 3 seconden, dus als er 1tje jammed (25% kans) dan kan je alsnog daarna met weer 3 schoten achter elkaar net zoveel damage doen als een AC20 met 4sec reload (mits je raak schiet uiteraard)

de LBX10 is eigenlijk een light hunter IMO, omdat het een shotgun is, je schiet eigenlijk gewoon 10 AC1 kogels als een shotgun. hierdoor kan je lights makkelijker raken als met een andere AC, maar voor de rest bied het weinig toevoeging.

ps: waarom heb je een dikke videokaart en maar 4gb ram op een X86 systeem? :9

• haarbal
De LBX10 heeft wel het voordeel dat ie een ton lichter is, en een slot kleiner. Je kan er dus 2 in een atlas D en DDC proppen.

• Remagine
Windows nam geloof ik de helft van je geheugen als reservering.
Dus als je bij x64 de volle 4gb ipv 3.5 kunt gebruiken ga je er 500mb op vooruit.
Draai al jaren op x64, is ondertussen niks bijzonders meer.

LBX10 schijnt niet helemaal volledig te zijn zoals hij nu in het spel zit. Hij zou ook een 'slug' modus moeten hebben waarbij je dus kunt kiezen tussen het shotgun effect en het afschieten van een slug die een wat grotere, accuratere range heeft. Maja, switchen van vuurmodes per wapen zit nog niet in het spel.

[ Voor 0% gewijzigd door Remagine op 14-02-2013 12:29 . Reden: typo ]

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Ben inmiddels weer lekker aan het spelen met mn 4SP. Vraagje: is deze fit wat? (Ja, dit is geen 4SP, maar wel mn volgende hunchback waar ik voor wil sparen)

http://mwo.smurfy-net.de/...cd921f0d4c93b65ea7e4fb336

Ben echt nog een beginneling wat dat betreft. Ik heb vaak geen flauw idee wat wel en niet goed werkt :)

Ik heb momenteel nog geen upgrades in die fit verwerkt. Dat wou ik een later stadium gaan doen. Maar dit was in ieder geval de basis waarvanuit ik aan de slag wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Foamy op 14-02-2013 12:48 . Reden: verduidelijking ]

blub

• haarbal
Ik zou de machinegun en ammo weghalen om meer ultra ac5 ammo te hebben.

• Pkunk
Ik zou d'r zelf een medium laser in je hoofd in zetten voor het geval je torso eraf geknald wordt. Aan de andere kant.. misschien moet je als uitgangspunt met die build nemen dat je torso er uberhaupt niet wordt afgeknald

Hallo met Tim

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

50 rounds uac5 is echt veeeeeel te weinig voor 2x uac5.
In mijn Ilya heb ik welliswaar 3 uac5's, maar bijna elk potje zit ik aan het einde zonder kogels/moet ik erg conservatief omgaan met kogels.
Foamy schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:47:
...
Ben echt nog een beginneling wat dat betreft. Ik heb vaak geen flauw idee wat wel en niet goed werkt :)
...
In het potje waar ik jou gisterenavond tegenkwam was je volgens mij de laatste die neerging. Het is lastig te excelleren als de rest van jouw team faalt.

• Remagine
Heb op mijn 4H een enkele uac5 met 50 kogels. Heb daar al ammo problemen mee.
Laat staan daje 16 ton gebruikt voor 2 guns die je de helft van de ronde maar kan gebruiken.

• Denniz0229
inderdaad, uac ammo is zo verdwenen.
ik verbruik ongeveer 3 ton per uac5 per game.

@foamy: waarom niet meteen voor dual heat sinks gaan? IMO is dit voor eigenlijk elke build een must have.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.