Mechwarrior Online: Flapdrol
Nou dat heb ik zelf nog niet gezien of meegemaakt hoor. Ben je niet gewoon in the open gepakt door een zooi lrm's of 1vs1 tegen een streak cat ofzo? Sowiso is zo'n beetje elke niet trial mech een build tegen trial mechs. Het zou niet zo gunstig zijn om een build specifiek tegen trial mech te maken; je weet namelijk helemaal niet of je tegen een trial mech komt en bovendien is die kans vrij klein is mijn ervaring.. De meeste spelers hebben hun eigen mech.djunicron schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:36:
Heh, aantal aardige potjes gespeeld, eerste halve milj van die muntjes verzameld, nog maar 1/10 onderweg van een eigen eerste mech, maar goed.
Kom je van die leuke squads tegen die je "farmen", waar ik eerst al wat chatter over las.
Mensen maken kennelijk builds "tegen" de trail mechs. Nu al. Net door twee catapults en een commando (scout) ge-one-shot. En ik niet alleen... Krijg gewoon vanaf ongeveer halverwege de map 20 salvo's over me heen.
Hallo met Tim
Ja, mijn positionering was totaal niet handig, dat is ook het grootste deel van de leercurve, maar alle Medium / Heavy's werden gefacerolled binnen de eerste minuut en nee, ze waren niet als een malle blind op volle toeren vooruit gerend.
Het was geen streak cat nee, het waren van die "recht van boven" raketten. Maar van verder dan dan 1000m zou ik gokken, dus geen normale LRM?
Hoe dan ook, ik mis één ding:
(een fatsoenlijke engine, damn wat is Crytek 3 gaar)
- Waarom oh waarom gaat de omgeving niet kapot?! Gebouwen / muurtjes / sneeuw overleeft alles. Stampen, schieten, enzovoorts. De beschadigingen van de mechs en de omgeving ziet er eigenlijk totaal niet uit, terwijl het spel als een gek DX 9 postprocessing / filtering toepast. Wat heeft het toch voor nut, af er niet eens mooie stukjes van dingen af vallen!? Je mech loopt gewoon tussen blokkentorens door, ipv een realistische omgeving, dát maakte MW3 en 4 zo impressive!

Ik heb wel om de zoveel spelletjes dat ik een nieuwe match start maar plots in software render mode zit of zoiets. 1 fps, erg vervelend. Enige optie is dan om spel herop te starten. Dan ben ik mijn mech wel kwijt voor +- 15 min grrr.
die enorm lage fps bug komt door een memory leak schijnt, met een 64 bit os duurt het wel een potje of 15 a 20 voor ie opduikt, maar met 32bit winxp zal je het spel wat vaker moeten herstarten. Zelf start ik elke 8 potjes het spel opnieuw op, om de bug voor te zijn
Anoniem: 387913
Ben er toch wel uit dat hoge snelheid niet mijn ding is.
Raketjes regenen vanaf afstand wel, met 6 missle hardpoints zal dat wel goed komen met die A1.
iemand overigens al uitgevonden hoe het werkt met groups?
linkermuis schiet je de geselecteerde groep, rechtermuis is groep 2, cijfertoetsen werken ook. Zelf heb ik groep 4 op linker shift gezet, groep 3 doe ik gewoon met de 3, meestal stop ik daar geleide raketten, niet zo kritisch qua timing.
ik heb de ML in chain staan om temperatuur makkelijk te kunnen controleren, en ik merk geen verschil kwa damage output tussen 1 voor 1, of alle 4 tegelijk afvuren.
plus ik heb het idee dat als ik mooi 1 voor 1 blijf vuren, het de tegenstander uitlokt om ook te blijven schieten wat regelmatig tot oververhitting lijd,
dat moment maar op de cockpit mikken en een alpha point blank in zijn gezicht
straks met de Catapult A1, 6 missles alles in 1 groep, dan gaat het regenen haha
Alles dat te maken heeft met raketten is praktisch onbruikbaar dankzij alle lights die nu met ECM rondrennen.
Lights die toch al onschendbaar waren omdat ze niet te raken zijn met lasers (lag en hitbox werkt niet lekker bij lights wanneer ze snel verplaatsen)
Ik ga wel doorsparen voor een Atlas met een ECM omdat de speelstijl met lights me niet aanstaat.
Maar de enige counter (SRM or LRM) voor lights is nu dus weg dankzij ECM.
Ik vind overigens niet dat missles nu compleet waardeloos zijn. Er zijn nog genoeg targets te vinden zonder ecm. Je moet alleen wat harder zoeken. En dat is voor mij precies de goede balans.
Tel daarbij op dat mechs zoals de Raven en de Commando die voorheen enigzins waardeloos waren omdat een Jenner toch alles beter kan nu plots een stuk waardevoller zijn geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 05-12-2012 10:05 ]
Hallo met Tim
Leg uit? Ik wilde namelijk graag een Raven als eerste aangeschafde mech gaan pakken, daarna een nieuwe medium / heavy (centurion / dragon / highlander oid).Pkunk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:03:
Tel daarbij op dat mechs zoals de Raven en de Commando die voorheen enigzins waardeloos waren omdat een Jenner toch alles beter kan nu plots een stuk waardevoller zijn geworden.
Of dat een ballistic / energy Raven wordt was ik nog niet helemaal uit, ik kan de heat efficiency en upgrade opties voor de energy niet zo inschatten.
==
Wat betreft de ECM, tja, best ingrijpend, vooral als het je build compleet counterd. Maar ik snap het ook wel weer, ze willen het spelletje vooral strategisch houden, anders voegt het "online" zo weinig toe.
Nou was het idee toch ook dat er een "tag laser" of targetting system bij zou komen, waardoor je het ECM issue weer kan oplossen?
Het effectief slopen met LRM snap ik nog steeds eigenlijk niet zo. Ik heb nu al een paar keer geprobeerd verdedigend te supporten en vanaf een afstand met LRM's light / mediums uit te schakelen, maar veel meer dan 2-3% per salvo krijg ik er niet vanaf. Dat is natuurlijk niet genoeg om een Awesome te redden van een Jenner.
En dat terwijl ik nog steeds zo nu en dan zelf met 6-8 salvo's van de kaart wordt geblazen in een Hunchback. Wat is de truc?
[ Voor 40% gewijzigd door djunicron op 05-12-2012 13:56 ]
Maar gezien het slechts 1 side torso is zal zijn percentage ongetwijfeld nog boven de 80% hebben gezeten.
en die ECM heeft geen counter, dat is het probleem nu ook want de TAG is niet effectief genoeg.
Het enige dat ECM kan counteren is een andere ECM met counter modus aan...
Het idee is prima, alleen heel slecht uitgevoerd.
Ik neem aan dat er nog wel tweaks zullen komen.
Er zijn gelukkig op het forum al goede suggesties te lezen waarvan ik wel vermoed dat ze door de makers overwogen zullen worden, namelijk een GECM en een AECM
http://mwomercs.com/forum...31-ecm-change-suggestion/
Ik vind ECM nog steeds volledig unbalanced.
Echter heb ik nu wel mijn draai gevonden in m´n hunch.
gisteren 5! kills en ongeveer 600damage!
Beste rondje ooit voor mij.
werd wel mede mogelijk gemaakt door een Atlas met jammer actief.
de piloot in kwestie had last van die 4fps bug.
dus bleef in de basis, mijn team was al sneluitgeroeid door ECM lights.
Maar toen ze dus in range kwamen van de Atlas en zijn jammer, heb ik ze lekker 1 voor uit uitelkaar gereten...
Hopelijk komt er een nerf voor die ECM, ik bedoel een Atlas met ECM is OP.
Maar dat niets in de 180 meter radius te locken is verpest het hele spelletje.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 06-12-2012 09:49 ]
Heb nu een leuke atlas D-DC build met ECM, 2 Large lasers, AC20, 2x Srm6 met artemis, 300 engine, zo veel double heatsinks als passen, en ik geloof nog 6 ton ammo, heb nog 1 crit vrij.
http://mwomercs.com/forum...cm-feedback/page__st__740
Ik ben het compleet niet eens met de mensen die zeuren dat hun lrm boats of streak missles niets meer waard zijn. Dat is gewoon niet waar; je moet alleen wat meer moeite doen.
Lights met ecm die nu dus erg lastig te raken zijn vind ik meer een probleem doordat lights sowieso kut te raken zijn door alles behalve streaks.
En een Atlas met ECM kan je op meer manieren neer krijgen dan met lrm's natuurlijk..
Nee, het is zeker nog niet perfect, maar ik denk echt een goede stap in de goede richting om het spel meer diepgang te geven.
Hallo met Tim
Ik ben wel heel blij dat je nu minder Streak cats en LRM boats ziet. Streak cats waren altijd een van mijn grootste ergernissen en LRM's worden nu eindelijk op hun plaatst gezet (als support wapens).
Ik hoop alleen dat de latency snel vermindert wordt want lights zijn nu echt niet te stoppen.
Ik baal wel van het feit dat de Gauss Rifle nu zo snel kapot gaat. Ik heb een aantal 'mechs waar ik een enkele Gauss in meeneem als medium-long range support 'mech (geen brawler dus) en nu is het ding met een aantal schoten al kapot, soms zelfs al na 1! Het is wel leuk om te zien dat Gausscats en Gaussaprachts ineens een stuk kwetsbaarder zijn geworden maar het is ook vervelend voor diegene die er wel normaal gebruik van maakte. De Gauss Rifle hoort kwetsbaar te zijn maar dit is wel extreem.
@haarbal vindt je die Artemis echt het extra geld waard? Ik heb heb van mijn Atlas D gesloopt want het verschil is bij SRM's amper merkbaar. Zie deze filmpjes, met Artemis: http://youtu.be/FV-zFgXQcQ4 zonder artemis: http://youtu.be/0BQRzrJlpF0 . Bijna geen verschil en met Artemis zijn de repairs en ammo een stuk duurder.
[ Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 07-12-2012 13:34 ]
Ik zou altijd voor een extra SRM launcher gaan, ze zijn eigenlijk toch alleen goed bruikbaar voor heel dichtbij (+/- 200m) en ze doen wel lekker damage
Hallo met Tim
Als je daarmee begint te knallen, dan gaan ze nogal vlug lopen.
Terwijl van een paar lasers niemand opkijkt ...
AC/10 heb ik ook geprobeerd meer dat beviel toch iets minder goed omdat die ook relatief traag schieten (veel tijd tussen de schoten). Ze doen wel lekker veel damage maar door hun gewicht en beperkte ammo ga ik toch voor de UAC5's.
Als ze jammen vuur ik mijn twee Large Lasers gewoon en dat doet ook wel pijn bij de ontvanger.
Overigens wel typisch dat je nu eigenlijk weinig streak cats meer ziet maar erg veel ecm streak ravens.. die zijn misschien nog wel erger..
Hallo met Tim
ECM Streak Ravens zie ik overigens niet zoveel, ben wel heel blij dat er bijna geen Streak Cats meer zijn. Ik zie wel regelmatig ECM Streak Commando 2D's maar daar ben ik niet echt bang voor.
[ Voor 22% gewijzigd door EnigmaNL op 10-12-2012 12:11 ]
Die commando rent alleen maar snel, maar mept geen deuk in een pakje boter en zijn armor is daar wel van gemaakt... waardeloze mech.
Die Atlas is super sloom, beter als LRM boat te gebruiken want in de buurt blijven van andere mechs is bijna onmogelijk
Die Hunch is echt een goede combo van vuurkracht en snelheid met wat tweaks (250 engine, 2 streaks 4ML) maar nu toch wel lekkere kills of doe behoorlijk schade met veel assists...
en met 81kmh blijf je sommige lights behoorlijk bij om net even het been kapot te schieten.
dus aankoop advies voor een starter, neem een Hunch met 2 missle hardpoints, en knallen maar
De Commando D2 is juist een hele irritante 'mech om tegen te spelen als je weet wat je doet. Zet er een ECM in, twee SSRM2's en een medium laser en je kunt heel goed mensen irriteren waardoor ze fouten gaan maken. Ook lights en mediums kun je erg beschadigen en soms zelfs uitschakelen. De Commando is geen brawler dus je moet aanvallen en terugtrekken en dat blijven herhalen. Snelheid is belangrijk.Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:14:
Nou heb ik gespeeld in een Commando D2, Hunchback SP (of zoiets) en een Atlas (met die ECM)
Die commando rent alleen maar snel, maar mept geen deuk in een pakje boter en zijn armor is daar wel van gemaakt... waardeloze mech.
Die Atlas is super sloom, beter als LRM boat te gebruiken want in de buurt blijven van andere mechs is bijna onmogelijk
Die Hunch is echt een goede combo van vuurkracht en snelheid met wat tweaks (250 engine, 2 streaks 4ML) maar nu toch wel lekkere kills of doe behoorlijk schade met veel assists...
en met 81kmh blijf je sommige lights behoorlijk bij om net even het been kapot te schieten.
dus aankoop advies voor een starter, neem een Hunch met 2 missle hardpoints, en knallen maar
De Atlas kan inderdaad goed zijn als LRM boat maar eigenlijk is dat zonde. Als je de Atlas met ECM hebt bedoel je waarschijnlijk de Atlas D-DC, deze kan heel goed als brawler fungeren, Large Lasers in de armen, 3 SRM6's en twee UAC5's en je sloopt zo'n beetje elke 'mech van dichtbij.
Hunchies zijn inderdaad erg relaxt!
Na een tijdje niet gespeeld te hebben ben ik net weer met de trials begonnen om te sparen voor een hunch. Hopen dat deze wel bevalt, want het is wel een spel dat de potentie heeft om erg leuk te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Sapstengel op 12-12-2012 11:17 ]
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P
Er komt een conquest mode binnenkort (18 december) maar het blijft enkel multiplayer.Oraijon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:30:
Hmmm heb een tijdje terug ook even de beta geprobeerd na een invitation gekregen te hebben maar was toch wel wat teleurgesteld. Was alleen team death match en kon niet zo meer in de joysticks komen (wel zo gespeeld in MW4). Inmiddels al iets meer te doen dan death match? Heb liever een toffe coop campaign dan competative shizzle
Met joystick is trouwens niet aan te raden, de ondersteuning daarvoor is niet geweldig en muis en toetsenbord werkt gewoon beter.
de 2D kan ecm in, hij is niet zo goed als de raven 3L, die wat meer armor heeft, maar wel echt dodelijk met 3 streaks.Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:14:
Nou heb ik gespeeld in een Commando D2, Hunchback SP (of zoiets) en een Atlas (met die ECM)
Wat betreft die ping, dat wordt nog beter in de toekomst. We spelen nu allemaal op US servers en er worden later dus EU servers geplaatst.DieterVDW schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:43:
Ok, verslaafd ...
Enkele vragen:
- Hebben jullie ook zo'n slechte ping (100+)?
- Zijn er maar 3 kaarten?
- Zijn die trial mechs waardeloos?
Hallo met Tim
[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 13-12-2012 22:27 ]
Hallo met Tim
liever 2 streaks er in (en die schudden de cockpit toch?) dat is vele malen makkelijker om lights te slopen (ik jaag ook voornamelijk op lights die het op assaults hebben gemikt)
vind het ook heerlijk als ze gaan klagen "kun je wel een light streaken met een medium?" ik zie eerlijk gezegt geen verschil tussen lights streaken, of rondjes rennen om assaults...
heb alleen moeite met heavies... dan merk je wel dat je iets te weinig schade aanricht om het armor er goed af te slopen... bij assualts kun je nog wel buiten schot blijven maar heavies weten me soms behoorlijk toe te takelen
(S)SRM's schudden de cockpit een beetje, allemaal evenveel (impulse 1). Ik ga zelf liever voor normale SRM's dan SSRM's omdat je dan geen last hebt van ECM. Op mijn Jenner heb ik twee SRM4's, het is wel lastiger om andere lights te raken maar het doet wel veel meer schade dan SSRM's. Ook bij grotere 'mechs neem ik liever normale SRM's omdat ik toch altijd heel dichtbij ze loop als ik ze probeer uit te schakelen. Bij heavies probeer ik zo dicht mogelijk bij ze te lopenAnoniem: 387913 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:57:
ik vind die srm´s zo klote, moet super dichtbij zijn om daar goed schade mee aan te richten.
liever 2 streaks er in (en die schudden de cockpit toch?) dat is vele malen makkelijker om lights te slopen (ik jaag ook voornamelijk op lights die het op assaults hebben gemikt)
vind het ook heerlijk als ze gaan klagen "kun je wel een light streaken met een medium?" ik zie eerlijk gezegt geen verschil tussen lights streaken, of rondjes rennen om assaults...
heb alleen moeite met heavies... dan merk je wel dat je iets te weinig schade aanricht om het armor er goed af te slopen... bij assualts kun je nog wel buiten schot blijven maar heavies weten me soms behoorlijk toe te takelen
Ik heb het idee dat het vooral te maken heeft met dat je in een hunchback minder gefocussed wordt en/of makkelijker weg kan komen. En misschien ook dat je wat minder makkelijk geraakt wordt..
Hallo met Tim
Ik begon met mijn Founders HBK-4G, in het begin nog wat onwennig omdat die schouder er toch wel vaak afgeblazen werd. Op den duur leer je om je torso zo te bewegen dat als je geraakt wordt de schade over je hele torso verdeelt wordt in plaats van alleen op je hunch. Ik heb hem nu met 3 mlas en 2 AC/5 en dat bevalt erg goed.
Later heb ik de HKB-4SP gekocht en die bevalt ook heel erg goed. Uitgevoerd met 4 mlas en 2 SRM6. Hitte is wel een beetje een probleem maar zolang ik niet op Caustic zit kan ik goede constante DPS behouden.
Als laatste kocht ik de HBK-4P en dit is op dit moment wel mijn lievelingsvariant. Met 7 mlas (1 in elke arm, 1 in hoofd en 4 in de Hunch) bevalt hij erg goed. Hitte kan een probleem zijn als ik teveel alpha strike. Meestal heb ik alle mlas in 1 vuurgroep op continuous fire en op die manier kan ik niet oververhitten.
Ik heb maar 1 Cataphract, namelijk de Ilya Muromets, bevalt erg goed maar verdien er wel minder c-bills mee.
Ben benieuwd hoe de 4SP fully upgraded speelt, want de meeste spelers zijn er lyrisch over in de setup met 4/5 ML's en 2 SRM-6.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Het viel me gewoon op dat de standaard versie minder goed aanvoelde dan een trial-mech.
de hele economie gaat morgen op de schop. weinig geld meer voor winnen of verliezen, meer voor kills, assists spotten ect. repair en rearm gaat er helemaal uit.
1e 25 potjes krijg je een enorme cbill bonus, als je al boven de 25 potjes zit krijg je morgen na de patch gelijk 8 miljoen cbills erbij.
[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 18-12-2012 13:03 ]
opmaken dat er een soort ranking in de matchmaking zit? Kan iemand het me anders uitleggen?Average Rewards by player match rank before any bonuses:
Hallo met Tim
[ Voor 160% gewijzigd door Sapstengel op 18-12-2012 09:59 ]
inloggen op de mwo site, klik op profile (bovenin), klik dan op stats (iets daaronder), dan kan je je wins en losses bij elkaar optellen.Sapstengel schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:14:
Edit: Hoe kun je zien hoeveel battles je gedaan hebt?
Het is wel lastig om niet overmoedig te worden en je plek/rol in ogenschouw te houden. Meestal trek ik samen met een assault op, waardoor de assault in eerste instantie de volledige aandacht krijgt en ik de tegenstander kan flanken, twee alphas eruit knal, component bonus opstrijk en de assault de kill gun. Rinse and repeat.
De Stalker vind ik ook maar een ding van niks, heb er eentje gekocht maar valt echt enorm tegen, weet niet wat ik er mee aan moet.
Ik heb de stalker 5M, 5 large lasers, standaard 280, 23 double heatsinks en max armor, op 500m met een beetje cover kan je alles aan. Stalkers zijn ook goeie lrm boats, 5 ton meer dan een awesome en meer hardpoints.
(kennelijk al >80 potjes gespeeld)
Dan wordt het nu toch tijd om m'n Raven 4X "support" - aka kill assist pro in de garage te laten staan voor een andere even trage mech die wél wat firepower heeft.
Nu houd ik erg van AC, Pulse lazers en PPR, wie kan mij daar een leuke mech voor aanraden? Als ik haarbal hierboven lees lijkt mij zo'n Stalker niet verkeerd...
kan je spieken welke mech welke hardpoints waar heeft zitten, dps, heat, ect.
Arm mounted > Torso. Lekkere armor, zelfde snelheid als m'n Raven nu. 2 Pulse lazers aan één arm, 3x AC aan de arm, LRM eruit halen en gaan lijkt mij?
de 4X kan je 4 ac2's doen, maar is wel retetraag.
of de dragon 1C, met ultra ac5, 2 medium laser, 2 medium pulse en een streak.
[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 19-12-2012 17:15 ]
Ik ben wel blij met het nieuwe beloningsmodel. Mensen die enkel joinen en afk zijn of bots krijgen nu amper credits. Dat was voor de patch wel anders.EnigmaNL schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:04:
Ik vind de nieuwe patch echt kut. Ik verdien veel minder geld per match en LRM's zijn verneukt. Zonde.
...
LRM's waren met de invoering van ECM al flink minder...maar ook daar ben ik best wel blij mee. In mijn beleving heb je nu meer focused fire. Voorheen had je altijd 2-3 mechs die vanaf een afstandje LRM's afvuren, terwijl ze close range meer damage kunnen doen.
Misschien een Dragon + Cataphract halen dan maar he?
Rondrennen in een Jenner is nog even leuk als in de CBT.
Je had een ping van 400+ en jouw naam stond in eerste instantie als "iuladija" weergegeven....weird...
Momenteel ISP/router problemen. Router klapt er om de haverklap uit en krijg maar ~5mbit van de 40mbit. En toch proberen te gamen eh.Sapstengel schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:16:
Wel ff zorgen voor een beter verbinding
Je had een ping van 400+ en jouw naam stond in eerste instantie als "iuladija" weergegeven....weird...
Vorige paar potjes gingen wel goed. Maar bij dit potje was mijn scherm oranje en de interface was compleet weg. Speelde niet echt lekker.
Is ff kijken of ik mijn oude vertrouwde Founder Atlas config nog kan herinneren.
Ik verdien nu structureel per match veel minder dan voorheen en dat is met premium en founders of hero 'mech.haarbal schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:47:
Je verdient minder per match, maar je hebt ook geen repair / rearm meer. Qua LRM's is het enige verschil met voor de patch dat je voor artemis nu je doel moet zien. Tag werkt nu op 750m ipv 450.
Voorheen won ik gemiddeld zo'n 200-260k per match wanneer mijn team won en rond de 120-140k als mijn team verloor. Mijn 'mechs hadden geen van allen een XL engine dus mijn repairs kwamen vrijwel nooit boven de 25k uit.
Nu krijg ik zo'n 120-150k per match als mijn team wint en zo'n 100-120k als mijn team verliest... Te gek voor woorden.
LRM's rearmde ik nooit, je kreeg toch 75% gratis ammo. Ik blijf ervan overtuigd dat de spread van LRM's groter is geworden (met Artemis en LOS). Als ik voorheen op een Awesome schoot kwamen bijna alle raketten op zijn dak en nu zie ik soms wel de helft in de grond slaan.
anyway, de cbills per match mag wel ietsje omhoog misschien, de enige manier om veel te verdienen is salvage, dus headshot / leg een mech wanneer mogelijk.
wat betreft LRM's, zou kunnen, sinds ecm heb ik daar weinig mee gespeeld. Heb op zich wel een geinige LRM awesome, 4x LRM15 + tag, schiet alles in 1 schot dus dat zijn 60 raketten die tegelijk inslaan
als iemand nog wil groupen, m'n ingame account is Flapdrol.
[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 20-12-2012 13:00 ]
Dat deed ik sowieso al niet. Overigens is dat geen misbruik, in het BT universum is het niet ongewoon om met een beschadigde 'mech het gevecht aan te gaan.haarbal schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:52:
Als ik nu een assault mech speel verdien ik ongeveer hetzelfde, je kan niet meer grinden door rearm/repair uit te zetten en alleen structure en armor te repareren, maar dat was ook soort van abuse
Ik vind gewoon LB 10AC veel leuker dan SRM en een UAC5 erbij is ook wel prettig.
4ML om late game op terug te vallen als verder alles gesloopt is werkt ook wel zo prettig, dat was toch wat ik bij zware AC Dragons mis. Ik vond eigenlijk de 9D Centurion prettiger spelen dan nog, vooral door de LB 10AC.
Verliezen is voor mij 20-27K verdienen post patch. Dat was voorheen 60-70K, waarvan je dan de helft weer kon inleveren, maar goed, 45K overhouden aan een loss kwam ook wel eens voor.
Winnen was meestal 80-100K na repairs, tenzij je met trail mechs speelde.
Post patch is dat naar 125-140K gegaan, op zich wel zo fijn. Ik pak daarnaast nu rustig 500XP per gewonnen match mee, wat ook wel weer fijn is voor die kleine bonussen die je krijgt van de skilltree.
Hallo met Tim
Ik had net een assault match op Caustic waarbij we het andere team bijna helemaal hadden uitgeschakeld. Terwijl we de laatste vijandige Atlas aan het slopen waren was de laatste overlevende van de vijand in de tussentijd naar onze basis gelopen (op caustic) en had de basis al een heel eind gecapped (iets van 60% was nog over). Ik ging er naartoe met mijn half kapot geschoten Flame om de cap te stoppen en riep dat de rest dat ook moest doen. Toen ik aan kwam was er nog 10% over ongeveer. Ik had hem al een paar minuten uitgesteld, genoeg om de rest naar de basis te krijgen maar ze kwamen niet! Die achterlijke gladiolen dachten dat het beter was om de vijandige basis te cappen... Ik kon nooit winnen want de vijandige mech (een cataphract) zat nog op 95% health en ik was bijna dood. Uiteindelijk verloren we dus omdat die idioten niet luisterde. Ik zei nog tegen ze dat ze nutteloze koeien waren maar helaas stopte de game voordat ze konden reageren
Erg frustrerend soms!
[ Voor 15% gewijzigd door EnigmaNL op 22-12-2012 14:25 ]
Ik speel meestal in 4 groups op TS en dan win je toch wel erg vaak.
In 8 groups kom je toch wel goed georganiseerde corps tegen. Dan ligt de lat ineens een stuk hoger...en houdt de uitdaging goed in het spel.
Hallo met Tim
Hallo met Tim
Eigenlijk kun je maar één ding doen: met lasers op de benen mikken. Na een tweetal hits kiezen ze vaak het hazenpad. Blijven wel klote dingen...
[ Voor 4% gewijzigd door Sapstengel op 24-12-2012 16:22 ]
Ik heb ook al een aantal potjes gespeeld waarbij er in totaal 12 Atlases waren, dat ik heb sinds closed beta al niet meer meegemaakt en nu is het terug dankzij de ontbrekende repairs.
Qua verdienmodel misschien RNR terug brengen, maar dan een hogere beloning voor prestaties. Niet zoals voorheen een dikke bonus voor win/verlies ongeacht of je iets doet.
Hallo met Tim
ecm is gewoon te goed, en dan stoppen ze het ook nog eens op de lights die streaks kunnen gebruiken. streaks is het beste wapen voor light vs light mits je het ecm voordeel hebt.
Ik denk dat menig Stalker-piloot (5S/5M) het niet met je eens is....zelf geen ervaring met de Stalker, maar wat ik zo links en rechts zie zijn het bommetjes op poten.haarbal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:13:
die atlas met ecm is ook de beste assault, heeft alleen geen lagshield.
...
Beiden geen match voor mijn HBK-4SP overigens
Hallo met Tim
Ligt aan de piloot en de loadout van de assault, een stalker heeft veel vuurkracht maar ook enorme sidetorso's die niet te beschermen zijn door je torso te twisten (bij de atlas kan je je sidetorso blocken met je armen).Sapstengel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:18:
Ik denk dat menig Stalker-piloot (5S/5M) het niet met je eens is....zelf geen ervaring met de Stalker, maar wat ik zo links en rechts zie zijn het bommetjes op poten.
Beiden geen match voor mijn HBK-4SP overigensEen Atlas of Stalker die zich afgezonderd heeft kun je als med prima solo-en.
Das ook precies de reden waarom ik dat niet eens meer probeer. Had zelf de indruk dat de Stalker meer als lrm/support boot was bedoeld. Mijne draait dan ook met lrm's/tag en een paar ER PPC's om wat extra damage erbij te snipen. Ik probeer in de buurt van de grootste groep allies te blijven in de hoop dat die eventuele in de buurt zijnde mechs aanpakken. Van afstand doe ik behoorlijk wat schade maar elke keer als ik 1 op 1 een andere mech moet afschieten van dichtbij leg ik het ondanks c.a.s.e en extra torso armor steeds af. Dat krijg je als iedere willekeurige persoon op je enorme torso/front hull mikt, ploft er altijd wel wat. Natuurlijk kan ik er wel 6 large lasers op zetten maar dan kan ik net zo goed in mijn K2 stappen.haarbal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:16:
[...]
Ligt aan de piloot en de loadout van de assault, een stalker heeft veel vuurkracht maar ook enorme sidetorso's die niet te beschermen zijn door je torso te twisten (bij de atlas kan je je sidetorso blocken met je armen).
Ik heb mijn 5M nu met 4 large lasers, 3 streaks en een tag, mechlab zegt dat ik 22 double heatsinks heb, max armor op de center en sidetorso's, beetje eraf op de legs en de "armen". Large lasers zijn de beste energy weapons tot ongeveer 600m, op kortere afstand helpen de streaks +tag ook een hoop, en als ze net buiten 180m lopen kan je ook ecm mechs streaken. Sowieso zijn streaks overpowered mits niet gestoord door ecm, de damage/heat is fantastisch, dps/ton ook, omdat je amper mist heb je ook niet zo veel ammo nodig en wordt ie effectief nog beter qua damage/heat en dps/ton.
Zal uiteraard persoonlijke voorkeur zijn maar ik heb toch zelf liever een assault.
Mocht je onverwacht aangevallen worden door 1 of 2 mechs dan heb je nog iets aan wendbaarheid en snelheid om mee te werken.
Bij de stalker kun je enkel je achterkant dekken en hopen dat de tegenstanders armor het eerder af legt. Dat is bij de Atlas toch echt wel anders door de wat betere verdeling in de torso.
De stalker is behoorlijk smal dus je kan meestal gewoon een alpha doen zonder dat je lasers tegen een rots of gebouw aan knallen. Dat is een enorm voordeel als je een goeie plek gevonden hebt, ook zitten de laser in de armen heel hoog dus kan je mooi over het randje van een heuvel snipen, met een atlas RS kan dat echt niet.
[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 03-01-2013 15:42 ]
Zijn de rest van die modules overigens nou zo extreem duur of mis ik wat? Even 4-6 mil neertikken voor een cap versneller leek me nogal vreemd. Vraag me af waarom ze dan niet een hogere xp grind hebben geimplementeerd om die modules te unlocken ipv die dingen zo duur te maken. Is er nog iemand die de rest van de modules gebruikt? (behalve cap en zoom dus.)
Als de 360 Target goed werkt (target blijft "geselecteerd"/"lit up" als hij achter je staat), lijkt het een toegevoegde waarde. Momenteel werkt 360 niet op die manier, dus houd ik de cbills en GXP nog ff.
2-3 mill cbills voor; DHS, Armor, Gauss rigle, Ac/5, Srm 4 en 2 pulsjes: Check
2 dooie atlasses, 1 limpende raven en een headshot op een hunchie: Priceless. ^^
Geweldige setup, nooit gedacht dat ik een atlas van voren zou kunnen outgunnen.
Zoek alleen nog wel een setup waarbij ik dan ook daadwerkelijk alle 4 de ballistic slots op de 4x kan gebruiken, maar dat laat toch wat te wensen over. Beste resultaat tot nu toe 2x ultra ac/5 met machineguns..
Als je alle 4 ballistics per se wil gebruiken, moet je al snel naar 4 x AC/2. Dan kun je nog 2x MLAS in torso zetten of missile hardpoint benutten. Hoe dan ook een heethoofd van een mech die redelijk traag te noemen is (52-60kph). Sniper/support is mogelijk, maar daarvoor heb je betere mechs (ook CTF's). Voor brawlen/skirmish is hij te langzaam/heet. Enige voordeel is op chainfire het earthquake-effect, waardoor nog steeds veel spelers het hazenpad kiezen.
Edit: aangezien je rept over 2-3 mil upgrades, incl. DHS, neem ik aan dat je niet een XL-engine hebt...
[ Voor 8% gewijzigd door Sapstengel op 08-01-2013 10:26 ]
Ik zit voorzichtig aan een XL te denken voor mijn flame maar het voelt als een nogal forse investering.
Wapens kopen vind ik minder erg aangezien die altijd wel van pas komen. Heb 8 slots voor mechs, inclusief 1 hero mech, ben er nog niet bepaald aan toe om tig slots te nemen voor zoveel mogelijk mechs/setups. Daarvoor wacht ik ook voor de 1.0 release/meer content. Terwijl ik onderhand toch redelijk in de 180-200k cbills per match zit blijft het cbills sparen. (bij goed resultaat.)
Iemand al ergens serverinfo's kunnen ontdekken?
(aantal gekochte items, mechs of aantal gespeelde chassis per tijdseenheid, gemiddelde damage, exp, cbills, etc.)
- Is dit spel gratis te spelen of moet ik een premium account kopen om ver te komen?
- Hoe werkt het met de verschillende credits (MC, E en GXP?)
- Ik heb alleen trail mechs... hoe kan ik mijn eigen mechs kopen en hoeveel kost dit?
- Hoe werkt de Pilot Tab met alle verschillende mech soorten etc...
- Wat zijn de verschillende speelstijlen?
- Handige cammondo's
Beetje wegwijs maken zeg maar...
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
de 1e 25 games krijg je gruwelijk veel cbills, daarna zal je ongeveer elke mech kunnen kopen, aanbevolen zijn:
Light: raven 3L
Assault: atlas D-DC, stalker 5M
medium en heavy hebben geen echte uitblinkers meer, cicada 3m heeft ecm maar geen streaks (ssrm2), 4sp heeft streaks en armlasers maar geen ecm. heavy's hebben uberhaupt geen ecm varianten, cataphract 4x met 4 ac2's is een redelijke atlas slopert maar is weerloos tegen een snelle vijand.
als je gewoon random drops doet wil je eigenlijk een ecm mech hebben aangezien de rest van je team dat vaak niet heeft.
http://mwo.smurfy-net.de/ is trouwens een goeie site om alle stats van de wapens door te bladeren, je kan ook kijken of een bepaalde build mogelijk is door daar op mechlab te klikken, kan je op dezelfde manier als de ingame mechlab een mech bouwen, kijken wat ie doet qua heat, wat de dps is etc.
[ Voor 75% gewijzigd door haarbal op 08-01-2013 14:39 ]
Klopt, een aankomende patch gaat dit verbeteren door een soort mini tutorial te implementeren. Op dit moment zul je inderdaad zelf moeten rondkijken. Overigens mag je de hunchback als redelijke starter mech toevoegen imo, goed hij blinkt niet uit. Maar hij is niet al te duur (je moet ook wapens etc kopen.), kan redelijke wendbaarheid krijgen als je hem upgrade. En met een aantal upgrades kan hij toch best pijn uitdelen. (Ik denk daarbij aan een HBK-4H met ultra ac/5 en 5 medium lasers en 225 motor.)FloydRaalte schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:22:
Net een account aangemaakt en spelen maar. Stijle leercurve zeg! Het spel zelf geeft weinig informatie of hulp. Jammer genoeg vindt ik in de TS ook niet veel info... het zou een zegen zijn voor dit topic (en de neophyters onder ons) als er in de TS een soort van start-up handleiding was. Geen lange teksten maar gewoon kort antwoorden op vragen zoals:
Beetje wegwijs maken zeg maar...
In het kort:
-Is dit spel gratis te spelen of moet ik een premium account kopen om ver te komen?
Je kan hem op 3 manieren spelen:
1-gratis
2-gratis met een hero mech die je met echt geld betaald. (30% cbill bonus bij elke ronde van die mech en eenmalige aankoop.)
3-premium abbo voor permanente bonus van 50% xp/cbills. Nummer 2 kun je met nr 3 combineren.
Je betaald voor het boosten van de snelheid waarmee je spullen krijgt. Je hebt geen voordeel qua damage ofzo tegenover een ander. Iedereen kan elk speeltje krijgen, op de speciale founders en hero mechs na.
Hero mechs zijn een extra variant van een mech die een iets andere verdeling van hardpoints hebben, enkel voor MC kan kopen. Dus enige voordeel is de +30% cbill. Alle andere mechs zijn met MC en met Cbills te kopen.)
Founders mechs zijn unique varianten van bestaande mechs. Deze zijn niet meer te krijgen.
Deze zijn uitgedeeld aan de mensen die bij het starten van het project (closed beta zeg maar.) de founders package hebben aangeschaft. Ze werken verder hetzelfde als hero mechs.
- Hoe werkt het met de verschillende credits (MC, E en GXP?)
MC= echt geld, via website verkrijgbaar.
Exp= per match toegewezen, per mech besteedbaar. Enkel besteedbaar aan mech upgrades.
GXP= globale xp teller, telt per ronde op. Vooral bedoeld voor het aankopen van modules. Kan ook gebruikt worden als mech xp, zou ik zelf persoonlijk alleen nooit doen.
- Ik heb alleen trail mechs... hoe kan ik mijn eigen mechs kopen en hoeveel kost dit?
In de mechlab heb je links onderaan het kopje owned mech en het kopje trial mechs. Bij owned kun je mechs kopen met cbills, standaard account begint met 4 toegewezen lege garageslots. Extra garage slots beschikbaar voor MC en bij sommige promo's.
- Hoe werkt de Pilot Tab met alle verschillende mech soorten etc...
Per ronde bouw je xp en Gxp op.
Basic vakjes unlock je eerst met xp of GXP, dat laatste in het begin niet aan te raden.
Wanneer je 3 mechs heb van hetzelfde type (variants. bijv. Hunchback-4g, 4SP, 4H.) kun je elite unlocken. (per mech.) met xp.
Wanneer je 3 elites hebt kun je de laatste module unlocken.
De apparatuur voor de module sloten unlock je met GXP.
- Wat zijn de verschillende speelstijlen?
Hangt sterk van mech loadout en persoonlijke voorkeur af, zou ik me in het begin niet druk over maken.
- Handige cammondo's
F9 voor FPS. Voor de rest niet echt wat wat me in het hoofd springt.
[ Voor 22% gewijzigd door Remagine op 08-01-2013 20:10 ]
Daarnaast zou ik juist niet een light of assault aanraden als eerste mech. Die fout heb ik namelijk in de closed beta gemaakt (eerst een commando en daarna een Assault).
De Hunchback-4SP is ontzettend veelzijdig en door de SRM6's en MLAS heb je minder last van ECM-lights. Hierdoor kun je verschillende rollen uitproberen en meerdere facetten van het spel ontdekken.
Server ligt er nu uit dus kan het niet checken, maar dit is ongeveer mijn huidige setup: http://mwo.smurfy-net.de/...ba77b9fc46bc5d21574932030
Voor de 4G en 4P heb ik tevens de basics unlocked, om vervolgens de 4SP elite te maken. Heerlijke mech en nog steeds mijn CBill-grind-mech.
Streaks ben ik zelf als verdediging tegen lites van af gestapt. Je moet er minstens 2 hebben voor een beetje burst damage en de ammo vreet ook weer ruimte. Gebruik zelf nu meestal medium puls lasers of ene large puls. Ook handig tegen die irritante dragons, mikken op de schouders en hop 50% kans dat er een XL engine ploft.
De patchnotes zijn er:
http://mwomercs.com/game/patch-notes
Niet gek voor een onverwachte patch.
[ Voor 9% gewijzigd door Remagine op 08-01-2013 20:18 . Reden: typo ]
Dit topic is gesloten.