ebia schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:59:
[...]
In dit artikel wordt ook die dagmax van 183,15 aangehouden: http://www.z24.nl/economi...j_eigenlijk_krijgen_.html
[ Voor 5% gewijzigd door makila op 12-07-2009 00:42 ]
ebia schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:59:
[...]
In dit artikel wordt ook die dagmax van 183,15 aangehouden: http://www.z24.nl/economi...j_eigenlijk_krijgen_.html
[ Voor 5% gewijzigd door makila op 12-07-2009 00:42 ]
Lijkt mij de juiste procedure. Lijkt mij ook dat je iets fout doet als je na 100 brieven 5 reacties krijgt. Waren de reacties afwijzingen? Zo ja, heb je nagevraagd waarom je afgewezen bent? DM me anders even voor hulp, indien je daar behoefte aan hebt.Silvos schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:00:
Voor de duidelijkheid, ik heb bij 100 verschillende bedrijven gesolliciteerd over 3 maanden; waarbij ik bijna uitsluitend heb gesolliciteerd op openstaande vacatures. Dat is gemiddeld 3 sollicitaties per dag. Daarbij werk ik als volgt; eerst bel ik het bedrijf om te kijken of de vacature nog beschikbaar is en of ik enigzins voldoe aan het gewenste profiel. Daarna doe ik wat onderzoek omtrend het bedrijf, ik lees de website door etc. Vervolgens maak ik een brief specifiek voor dat bedrijf en pas ik mijn C.V. licht aan indien nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 12-07-2009 02:33 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Anoniem: 225957
Leg eens uit?makila schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:42:
[...]Stempel je in België ene dag, dan ben je bankroet.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 225957 op 12-07-2009 11:18 ]
En dan nog heeft een beetje bedrijf een protocol welke omschrijft hoe men met dergelijke sollicitaties om dient te gaan. Een korte reactie terug is niet meer dan fatsoenlijk.sander-sp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:32:
[...]
Vreemde reactie hoor. Het bedrijf wil namelijk wel iets, namelijk nieuw personeel. Jij biedt je aan en er komt geen reactie. Dat is wel vreemd. Bij open solicitaties niet natuurlijk, dat doe je op de gok en daar is het inderdaad zo dat jij iets wil en het bedrijf (waarschijnlijk) niet.
Wat een onzin zeg. Blij dat jij geen recruitment / PO&O functie hebtConfusion schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:06:
[...]
Ook een goede manier om op motivatie te testen trouwens: je laat alleen de eerste vijf die bellen op gesprek komen. Dat bespaart je de moeite om 100 CV's door te lezen.
De spijker op zijn kop als je het mij vraagt.Rukapul schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:14:
Het is wel zo fatsoenlijk om een antwoord te sturen. Een beetje HR afdeling moet daar ook gewoon een proces voor hebben. Het tijdsargument is kul en geeft hooguit aan dat men het proces niet op orde heeft, want een afwijzing kost niet meer dan een paar seconden bovenop het kijken naar de sollicititatie. Dit proces en paar seconden dragen bij aan het imago en kunnen netto dus waarde vertegenwoordigen.
Recht hebben op is het niet, fatsoelijk is het krijgen van een reactie wel (en in mijn ogen ook niet meer dan normaal).Confusion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:14:
[...]
Wat mij betreft getuigt het van verregaande arrogantie om maar te denken dat je recht hebt op een reactie en recht hebt op verontwaardiging als je die niet krijgt.
[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 12-07-2009 11:02 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De batch van 100 heb ik inderdaad dan verkeerd begrepen. Maar ik weet dat er mensen zijn die standaard brieven rondsturen. Daar prik je als beetje ervaren lezer zo doorheen.Silvos schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:00:
Ik ga niet reageren op alle reacties hier omdat dat er teveel zijn. Wat ik wel zie is een aantal reacties over mijn batch van 100 sollicitaties.
Voor de duidelijkheid, ik heb bij 100 verschillende bedrijven gesolliciteerd over 3 maanden; waarbij ik bijna uitsluitend heb gesolliciteerd op openstaande vacatures. Dat is gemiddeld 3 sollicitaties per dag. Daarbij werk ik als volgt; eerst bel ik het bedrijf om te kijken of de vacature nog beschikbaar is en of ik enigzins voldoe aan het gewenste profiel. Daarna doe ik wat onderzoek omtrend het bedrijf, ik lees de website door etc. Vervolgens maak ik een brief specifiek voor dat bedrijf en pas ik mijn C.V. licht aan indien nodig.
Tot slot bel ik na 2 weken standaard even op om te vragen over er al nieuws bekend is over mijn sollicitatie. Ik heb echter slechts in 5 gevallen een reactie gehad. Mij is niet duidelijk wat nu mijn fout is.
Waarbij je ook weer moet opletten dat je niet als te opdringerig overkomt natuurlijk. Het is altijd een kwestie van de goede balans zoeken.merauder schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:40:
[...]
Wat ik zelf denk is dat je blijkbaar niet blijft 'hangen'. Je zult erdus voor moeten zorgen dat je iets gaat uiten waarmee men niet meer om je heen kan.
Anoniem: 294759
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:00:
deze is wel geniaal , krijg je zekers een reactie terug (waargebeurd trouwens, in the states )
*lijst*
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Anoniem: 310018
[ Voor 19% gewijzigd door SmartDoDo op 13-07-2009 19:53 ]
Mema
Wij hebben de advertentie op onze site staan, en weleens aangeboden via een bekende vacature site. Daar kwamen eigenlijk alleen de standaard reacties op van mensen die solliciteren om een uitkering te behouden, en geen mensen die graag die baan wilde hebben.Galactic schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:24:
[...]
Misschien wordt het eens tijd verder te kijken dan de krant, want wie leest de krant nu nog. Daar kan je misschien een 50 jarige nog mee berijken, maar vele jongeren zullen dat niet leren. Probeer is via het internet ofzo? Ikzelf bekijkte als ik moest solliciteren ook nooit advertenties uit de krant, omdat mij dat een gevoel geeft van, dit bedrijf werkt blijkbaar niet echt met de moderniste middelen en op de modernste manier, daar wil ik echt niet in de ICT gaan werken. Hetzelfde voor bedrijven die per se een sollicitatie eisen per brief. Daar houd ik mij niet mee bezig. Al mijn sollicitaties gaan de deur uit via email. Met in bijlage een netjes via de normen gemaakt document (meestal stuur ik dit in RTF, krijgt zowat iedereen open, stuur zeker geen docx). Ik heb al 2 keer voor een baan gesolliciteerd, en ik heb nooit langer dan 2 weken moeten zoeken. De eerste keer ook nog wat uitzendbureau's gedaan maar die passeer ik nu ook, de kans dat je daarmee een goede baan kan vinden is nihil.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het is toch een aardig vreemde situatie. Het uitzendbureau A mag dan wel als beleid hebben dat ze alleen mensen uit een bepaalde woonplaats willen aannemen. Maar klaarblijkelijk is dat niet iets wat perse door de opdrachtgever als eis is gesteld.DrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:08:
1e situatie: Klagen bij A heeft geen nut; jij wil iets van hun. Zij willen niets van jou! Als B er geen problemen mee heeft, dan laat je A toch links liggen en ga je naar B? Ik zie het probleem niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wederom een kwestie van rare praktijken en geen fatsoen (geen reactie op een klacht). Welkom in de uitzendbranche zou ik zeggen.DrivinUCrazy schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:08:
1e situatie: Klagen bij A heeft geen nut; jij wil iets van hun. Zij willen niets van jou! Als B er geen problemen mee heeft, dan laat je A toch links liggen en ga je naar B? Ik zie het probleem niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 14-07-2009 18:58 ]
Dit soort dingen liggen niet aan de uitzendbureau's zelf, maar aan de poppetjes (vaak leuke dames hoor, die intercedentes) die de uitzendbureau's vertegenwoordigen. Hierbij is het ergste wat je kan treffen de onervaren/incapabele intercedente die het 'zelf' eens mag proberen. Ze lezen waarschijnlijk de tekst te strikt.Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:58:
[...]
Wederom een kwestie van rare praktijken en geen fatsoen (geen reactie op een klacht). Welkom in de uitzendbranche zou ik zeggen.
Hoewel ik het met je eens ben vind ik het wel een beetje tekenend voor de uitzendbrance. Men vergeet soms dat men met mensen werkt en heeft vaak te weinig kaas gegeten van de vraag die een bedrijf uitzet en de skills die een sollicitant kan bieden.merauder schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Dit soort dingen liggen niet aan de uitzendbureau's zelf, maar aan de poppetjes (vaak leuke dames hoor, die intercedentes) die de uitzendbureau's vertegenwoordigen. Hierbij is het ergste wat je kan treffen de onervaren/incapabele intercedente die het 'zelf' eens mag proberen. Ze lezen waarschijnlijk de tekst te strikt.
PSN: Leech1984
Anoniem: 204528
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dat je bij een overheid een ontvangstbevestiging krijgt van je post is heel normaal. Dat zit daar volledig in het proces in gebakken (wettelijke verplichting rondom vergunning aanvragen e.d.). Of ze vervolgens netjes met je sollicitatie omgaan is een tweede. Ik denk dat je met alle uitleg geluk hebt gehad. Ik heb daar zelf minder goede ervaringen mee.leech1984 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:56:
Wel heb ik goede ervaringen bij de gemeente (zelf gesolliciteerd).
Ze hebben netjes de tijd genomen om mij een en ander over de functie uit te leggen (niet alleen telefonisch maar ook in een "echt" gesprek) en ik heb gister netjes een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatiebrief.
Werving en selectiebureaus zijn handig voor functies bij bedrijven waar je niet zo 1 2 3 bij stilstaat.
Wat ik nog ga doen is zelf de bedrijven aanschrijven die ik van Werving en selectiebureaus krijg.
Dan weet ik ook dat het geen losse flodders zijn....
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Recruitement ligt op z,n gat. In principe is het zo dat de meeste recruiters het A: eng vinden(maar dat hoort bij je baan) B: lastig vinden om slecht nieuws te brengen(en dus uitstellen) C: hun tijd willen benutten aan de winnaars(want dat is waarmee ze geld verdienen) dan om een kandidaat op de hoogte te stellen van een afwijzing.leech1984 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:56:
Ook ik ben op dit rustig aan het rondkijken.
Mijn CV staat op Monsterboard.
Mijn ervaringen tot nu toe:
Door 5 werving en selectiebureaus benadert.
Ze hebben allemaal wel een functie die mij aanspreekt.
Ik ga op intakegesprek en word vriendelijk geholpen en krijg te horen dat ze mijn CV gaan aanbieden bij het bedrijf.
En dan komt het.... het blijft stil...
Na een week eens zelf informeren:
"Helaas, de functie is intern vervuld."
"Diegene die er over gaat is met vakantie."
"Het bedrijf heeft een aantal CV's binnengekregen die ze eerst gaan behandelen... als er niets bijzit gaan ze de volgende stapel pakken (waar ik dus (toevallig) in zit))."
Tuurlijk kan ik pech hebben... maar dit is niet de eerste keer. En ook niet dat ze met bovenstaande zinnetjes komen. Ik krijg echt het gevoel een deel van de quota te zijn die ze moeten halen voor een maand.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 20-07-2009 12:23 ]
Er zitten wel goede tussen. Die haal je er nu wel makkelijk tussenuit (het ironische is alleen dat dit door slecht nieuws komt).Anoniem: 294759 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:19:
[...]
Recruitement ligt op z,n gat. In principe is het zo dat de meeste recruiters het A: eng vinden(maar dat hoort bij je baan) B: lastig vinden om slecht nieuws te brengen(en dus uitstellen) C: hun tijd willen benutten aan de winnaars(want dat is waarmee ze geld verdienen) dan om een kandidaat op de hoogte te stellen van een afwijzing.
En ja, er zijn zat recruiters die je gewoon aan de lijn houden om inderdaad maar bezig te lijken zijn.
Nou heb ik geen hoge pet van recruiters. Dat de meeste HBO/universitaire zijn afgestudeert is een 1 ding.
Maar ik mis intelect bij veel van die jongens en meisjes.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
wacht maar eens dat je eens solliciteerd via het UWV Werkbedrijf .Anoniem: 294759 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:19:
[...]
En ja, er zijn zat recruiters die je gewoon aan de lijn houden om inderdaad maar bezig te lijken zijn.
Nou heb ik geen hoge pet van recruiters. Dat de meeste HBO/universitaire zijn afgestudeert is een 1 ding.
met zo'n instelling haal je niet de mensen eruit die WEL willen werken. dat inderdaad mensen reageren die alleen voor de uitkering een briefje sturen, dat zul je altijd houden.Wij hebben de advertentie op onze site staan, en weleens aangeboden via een bekende vacature site. Daar kwamen eigenlijk alleen de standaard reacties op van mensen die solliciteren om een uitkering te behouden, en geen mensen die graag die baan wilde hebben.
Klanten tekenen geen relatiebeding, de werknemer tekent een relatiebeding. Of jij wel of niet mag werken voor een bedrijf kan je terugvinden in jouw contract. Ook als je word ontslagen is dat relatiebeding gewoon van toepassing.junk01 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:32:
als ik nog zou werken voor Getronics, kan ik me met het relatiebeding wel iets voorstellen en dat een klant van Getronics dan zegt dat ze mij liever niet hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Onbekend op 02-08-2009 15:15 ]
Maar in dit geval merk je het dus wel, in theorie kan je zo'n zaak aanhangig maken bij de CGB. Zeker de UWV zou als overheidsinstantie toch geen zaken moeten doen met bedrijven die discrimineren op basis van vorige werkgever, of als in dat andere voorbeeld, op leeftijd. Ik had ter plekke de monitor omgedraaid om te kijken welk bedrijf dat was.Onbekend schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:31:
Er wordt regelmatig gediscrimineerd maar dat merken de meeste sollicitanten niet. Meestal krijgen die mensen een standaard afwijzingsbrief.
Maar is het een vorm van discriminatie die verboden is? Je mag ook vragen om een bepaalde vooropleiding, daar sluit je ook mensen mee uit. Bewijs van goed gedrag, sluit je ook mensen mee uit. Het is niet zo dat ze mensen van een bepaald ras, leeftijd of sexe uitsluiten.ebia schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:02:
[...]
Maar in dit geval merk je het dus wel, in theorie kan je zo'n zaak aanhangig maken bij de CGB. Zeker de UWV zou als overheidsinstantie toch geen zaken moeten doen met bedrijven die discrimineren op basis van vorige werkgever, of als in dat andere voorbeeld, op leeftijd. Ik had ter plekke de monitor omgedraaid om te kijken welk bedrijf dat was.
/▌
ik hoop toch niet dat ik die persoon ben waar je over spreekt, die ontslagen zou zijn omdat ik me niet zou kunnen vinden met de werkwijze van Getronics? zo ver mij verteld is, was ik te duur en vanwege bezuinigingen werd het contract niet verlengt. maar zo ja, als je er inderdaad wat meer van weet, kun je me dat even toelichten per pm?merauder schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:16:
Misschien gaat het wel over de Getronics werkwijze, terwijl de persoon in kwestie juist is ontslagen omdat deze zich niet kon vinden binnen de Getronics werkzijze.
Vooral een stuk toelichting ontbreekt.
De Getronics kwestie is een wat vaag gebied, maar die jongen die niet werd 'behandeld' omdat hij met zijn 26 jaar te oud zou zijn is regelrechte discriminatie. In het eerste geval zou ik toch een officiële klacht neerleggen bij de UWV, omdat ik vind dat dat niet zomaar 'kan'.Marzman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:04:
[...]
Maar is het een vorm van discriminatie die verboden is? Je mag ook vragen om een bepaalde vooropleiding, daar sluit je ook mensen mee uit. Bewijs van goed gedrag, sluit je ook mensen mee uit. Het is niet zo dat ze mensen van een bepaald ras, leeftijd of sexe uitsluiten.
Misschien is de opdrachtgever (bedrijf x) Getronics zelfjunk01 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:23:
?????? mij viel even niks meer in, toen ik dat mailtje las. ik word dus bij voorbaat uit de procedure gehaald en ook geen kans heb op een baan bij bedrijf x omdat ik bij Getronics gewerkt heb??????
Toevallig dank ik mijn huidige baan aan een vacature doorgespeeld door het CWI.mijn ervaring met het UWV Werkbedrijf zijn rond uit negatief, zij hebben mij nog nooit aan het werk kunnen helpen.
Is dit wel zo? Jaren geleden had ik een periode ook geen werk, maar ook geen uitkering. Als je geen inkomsten hebt, betaal je toch ook geen premies en belastingen?ik wil geen uitkering, maar het schijnt dat je verplicht bent om een uitkering aan te vragen in dit land, dit i.v.m belastingen en premies.
maar ik stuur geen reactie's op vacatures, als ik niet zou willen werken. ik wil gewoon aan het werk.
Anoniem: 310788
ik denk niet dat Getronics de opdrachtgever is, Getronics heeft geen vacatures uit staan in roermond volgens hun website.sll schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:17:
[...]
Misschien is de opdrachtgever (bedrijf x) Getronics zelf
Ik zie het trouwens wel vaker, ook bij uitzendbureaus, dat ze niet happig zijn om hun opdrachtgever te onthullen.
[...]
Toevallig dank ik mijn huidige baan aan een vacature doorgespeeld door het CWI.
[...]
Is dit wel zo? Jaren geleden had ik een periode ook geen werk, maar ook geen uitkering. Als je geen inkomsten hebt, betaal je toch ook geen premies en belastingen?
Het is wel zo dat ik destijds een dure particuliere ziektekostenverzekering moest afsluiten, omdat ik niet in het ziekenfonds kon vanwege geen inkomsten. Tegenwoordig kun je gewoon je huidige ziektekostenverzekering aanhouden (werkgeverspremie hoef je niet te betalen)
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 05-08-2009 15:25 ]
Waarom zouden ze dat doen dan en wie wordt er opgelicht?Anoniem: 294759 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:42:
Trouwens, de dames en heren van het headhunter, werving en selectie en recruitment branche worden wel heel desperaat, volgens mij:
Ik wordt gebeld door een knakker van Armstrong & Myers met een kansloze poging om te weten te komen wat mijn bedrijf doet en hoe wij ervoor staan. En dat een bedrijf genaamd: Lockheath op zoek zijn naar mensen.
Beide websites van de twee eerder genoemde bedrijven zijn leeg en hebben geen enkele info what's so ever.
Reinste vorm van oplichting
/▌
CV's verzamelen.Marzman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:44:
[...]
Waarom zouden ze dat doen dan en wie wordt er opgelicht?
CV's verzamelen van "kandiaten", met de gegevens die een "kandidaat" heeft gegeven over zijn/haar bedrijf weer te gebruiken om meerdere personen van dat bedrijf te misbruiken om meer CV's te verzamelen of andere doeleinden.Marzman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:44:
[...]
Waarom zouden ze dat doen dan en wie wordt er opgelicht?
Dat is zeker niet altijd waar. Als je ontslagen wordt wegens een bezuiniging, of een andere reden buiten jouw schuld om, ligt het echt niet zo simpel. Een werkgever kan het je niet zomaar onmogelijk maken om te werken in je vakgebied, en al zeker niet als deze er zelf voor verantwoordelijk is dat je geen werk meer hebt. Sommige sectoren zijn dermate klein dat je al heel snel bij een relatie van je (ex)werkgever terecht komt. Als je een geografische beperking op het type werk meekrijgt in je beding, zou je misschien zelfs moeten verhuizen om hetzelfde werk te kunnen doen. Logischerwijs kan een werkgever dit niet zomaar afdwingen in een dergelijke situatie.BurningSheep schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
[...]
Klanten tekenen geen relatiebeding, de werknemer tekent een relatiebeding. Of jij wel of niet mag werken voor een bedrijf kan je terugvinden in jouw contract. Ook als je word ontslagen is dat relatiebeding gewoon van toepassing.
Anoniem: 313001
Ik heb een schurfthekel aan recruiters gekregen. Het is dat je ze goed kan gebruiken om eventueel aan een leuke baan te komen, maar daar is alles mee gezegd.Anoniem: 294759 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:19:
[...]
Recruitement ligt op z,n gat. In principe is het zo dat de meeste recruiters het A: eng vinden(maar dat hoort bij je baan) B: lastig vinden om slecht nieuws te brengen(en dus uitstellen) C: hun tijd willen benutten aan de winnaars(want dat is waarmee ze geld verdienen) dan om een kandidaat op de hoogte te stellen van een afwijzing.
Mijn ervaring is dat ze zich niet voorbereiden. Ondanks dat ik mijn CV zeer uitgebreid heb ingevuld vroegen ze alleen maar vragen waarbij de antwoorden gewoon in mijn CV stonden (uiteraard niks van gezegd. Ik was op zoek naar een baan en dan hou je ze te vriend.) Maar soms zat ik gewoon bijna 3 kwartier met ze te praten en toen ik zei dat ik moest ophouden omdat ik bijvoorbeeld een bespreking had ofzo, waren ze stomverbaasd. Alsof ze het vreemd vonden dat ik aan het werk was.Nou heb ik geen hoge pet van recruiters. Dat de meeste HBO/universitaire zijn afgestudeert is een 1 ding.
Pffff, ikzelf werk met SAP, dat is vrij complex en ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk om in detail uit te leggen wat je precies doet aan iemand die er de ballen verstand niet van heeft. Daarom gebruik ik altijd maar jep en janneke taal.Als ik een Unix/Linux specialist ben: heb ik dan iets aan een Windows functie? En ja ik weet dat het geen ITers zijn maar toch.
Klopt niet helemaal. Concurrentiebeding of relatiebeding wordt vaak in een contract gezet (inclusief de hoge boetes indien ze overtreden wordenBurningSheep schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:59:
[...]
Klanten tekenen geen relatiebeding, de werknemer tekent een relatiebeding. Of jij wel of niet mag werken voor een bedrijf kan je terugvinden in jouw contract. Ook als je word ontslagen is dat relatiebeding gewoon van toepassing.
Tuurlijk, je kan altijd proberen een relatiebeding te laten schorsen. Meestal is dat niet eens nodig omdat ze simpelweg niet worden gehandhaafd. Het punt was echter dat als jij ontslag krijgt, dan komt jouw relatiebeding niet te vervallen. Dat gebeurt alleen wanneer je onterecht ontslagen wordt. Zelfs als jouw werkgever failliet gaat komt jouw relatiebeding niet automatisch te vervallen.Anoniem: 313001 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:34:
[...]
Klopt niet helemaal. Concurrentiebeding of relatiebeding wordt vaak in een contract gezet (inclusief de hoge boetes indien ze overtreden worden), maar de wet zegt ook keihard dat een bedrijf jouw carriere niet in de weg mag staan. Dus als jij bij een concurrent of relatie van het bedrijf waar jij werkt een aanbieding krijgt waarbij je meer verdient, meer doorgroeimogelijkheden krijgt heeft het bedrijf waarbij jij op dat moment nog onder contract staat geen poot om op te staan.
[ Voor 4% gewijzigd door BurningSheep op 05-08-2009 17:39 ]
Ik werd een keer gebeld door overduidelijk een groentje in dat vak. En die vroeg van: "Ben jij een C++ programmeur?"(Terwijl ik overduidelijk op mijn CV een beheerder ben)Anoniem: 313001 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:27:
[...]
Ik heb een schurfthekel aan recruiters gekregen. Het is dat je ze goed kan gebruiken om eventueel aan een leuke baan te komen, maar daar is alles mee gezegd.
Een paar maanden geleden had ik het gezien bij mijn vorige baan en besloot ik mijn CV op monsterboard neer te zetten. Ik had dat ding vrij uitgebreid ingevuld. Uiteraard had ik er tot in detail ingezet wat ik precies wou doen, maar ook dingen als het gewenste salaris, reistijd en braches om in te werken stond erbij. Tevens had ik er bijgezet om per email benaderd te worden, aangezien ik tijdens kantoortijden gewoon werk en niet telkers mijn telefoon op kon nemen.
De eerste week werd ik min of meer platgebeld door recruiters. Ten eerste vind ik dat vrij respectloos. Stuur datn op zijn minst een mailtje waarin je vraag om terug te bellen/mailen voor ontvangst en mocht je dat niet krijgen, ga dan pas bellen. De meeste hadden geeneens een concrete functie voor me, maar wouden wel mijn CV. Waarschijnlijk gewoon om mij in hun bestand te zetten ofzo...
Het is niet alleen gebrek aan voorbereiding. Het is ook gebrek aan intellect en logica wat daar onbreekt bij die mensen. Dom zijn is opzich niet gevaarlijk.. Dom zijn en slim proberen te doen is gevaarlijk.Mijn ervaring is dat ze zich niet voorbereiden. Ondanks dat ik mijn CV zeer uitgebreid heb ingevuld vroegen ze alleen maar vragen waarbij de antwoorden gewoon in mijn CV stonden (uiteraard niks van gezegd. Ik was op zoek naar een baan en dan hou je ze te vriend.) Maar soms zat ik gewoon bijna 3 kwartier met ze te praten en toen ik zei dat ik moest ophouden omdat ik bijvoorbeeld een bespreking had ofzo, waren ze stomverbaasd. Alsof ze het vreemd vonden dat ik aan het werk was.
Nou vind ik sowiezo dat je het makkelijk moet kunnen uitleggen wat je functie inhoud. Anders vat je het zelf niet. Jip en Janneke taal is dus verplicht.Pffff, ikzelf werk met SAP, dat is vrij complex en ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk om in detail uit te leggen wat je precies doet aan iemand die er de ballen verstand niet van heeft. Daarom gebruik ik altijd maar jep en janneke taal.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anoniem: 294759 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:36:
[...]
Ik werd een keer gebeld door overduidelijk een groentje in dat vak. En die vroeg van: "Ben jij een C++ programmeur?"(Terwijl ik overduidelijk op mijn CV een beheerder ben)
ik: "Nee, ik ben een systeembeheerder"
hij: "Oh, want ik moet een C++ programmeur hebben.. Weet jij er niet eentje?"
ik: "..."
hij: "Ja, er is mij gevraagt om te zoeken naar een C++ programmeur voor het maken van een zoekmachine.
En ik vroeg al van: waar mij hij verstand van hebben? Toen zeiden ze dat ik maar iemand van Google moest zien te vinden"
ik: "Nou ik ben geen programmeur dus ik kan je niet verder helpen.. Dus veel succes met je zoektocht."
hij: "oh, ok. Nou jammer dan.. Goeiedag"
(Dit is echt gebeurd)![]()
ook dan is het vaak nog moeilijk uit te leggen:Nou vind ik sowiezo dat je het makkelijk moet kunnen uitleggen wat je functie inhoud. Anders vat je het zelf niet. Jip en Janneke taal is dus verplicht.
Ahhh, thanks for clarifyingBurningSheep schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:39:
[...]
Tuurlijk, je kan altijd proberen een relatiebeding te laten schorsen. Meestal is dat niet eens nodig omdat ze simpelweg niet worden gehandhaafd. Het punt was echter dat als jij ontslag krijgt, dan komt jouw relatiebeding niet te vervallen. Dat gebeurt alleen wanneer je onterecht ontslagen wordt. Zelfs als jouw werkgever failliet gaat komt jouw relatiebeding niet automatisch te vervallen.
Als je graag wilt thuiswerken, probeer eens het TNS/NIPO. Een kennis van mij belt vanuit huis mensen op om ze te vragen om deel te nemen aan een enquete. Ook zijn er volgens mij verschillende sites / bedrijven die bemiddelen in thuiswerk.Anoniem: 281234 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:14:
Pff.. Ik heb vandaag ook zo'n lekkere sollicitatie gehad waarvan je denkt; my god..
Ik had vorige week gereageerd op een thuiswerkfunctie waarbij de bedoeling was dat je mensen zou benaderen voor een fotoshoot en wanneer zij hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn, de mensen te bellen voor het maken van een afspraak.. Gewoon voor erbij zeg maar.. Ik denk; goh, thuiswerk, handig (ga in september weer naar school, verhuizing komt er aan, dus iets anders is lastig) en ik heb dus een mailtje gestuurd.. Van de week werd ik daar over gebeld en ze wouden graag een gesprek.. Nou, prima.. Bedrijf zat niet te ver weg, dus mij best..
Dus ik ga vanmorgen vrolijk op sollicitatie.. Het standaard praatje: wat is je motivatie blabla.. Dus ik een heel schijnheilig verhaal ophangen zoals ik altijd doe: "Ik sprak me voornamelijk aan, omdat het gaat om thuiswerk, want blablabla.." Zij; "He? Thuiswerk? Het is helemaal geen thuiswerk" Dus ik haar er vriendelijk op geattendeerd dat dat dus wel bij de advertentie vermeld staat.. Nou, het bleek dus gewoon bij hun eigen callcenter te zijn in de avonduren en tja, dan was het toch niet wat, want ik woonde veel te ver weg..
Kijk, en dat snap ik dus niet.. Zij weet dat het daar (bij hun in Zwolle) is.. En als zij dan vind dat ik te ver weg woon voor dat werk, had ze me überhaupt al niet op een gesprek uit hoeven nodigen.. Damn.. Weer een treinkaartje verspilt, omdat die blonde dozen niet kunnen denken..
[ Voor 57% gewijzigd door Rizzi op 06-08-2009 14:20 ]
What's a cube to you?
Anoniem: 281234
die 26-jarige webdesigner die geen kans krijgt 'omdat het team bestaat uit enkel 18- en 19-jarigen' kan het echter wel kaarten op (verboden) leeftijdsdiscriminatie. Vooral als ie voor hetzelfde loon aan de slag wilt (om maar niet op de bank te moeten zitten).Marzman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:04:
[...]
Maar is het een vorm van discriminatie die verboden is? Je mag ook vragen om een bepaalde vooropleiding, daar sluit je ook mensen mee uit. Bewijs van goed gedrag, sluit je ook mensen mee uit. Het is niet zo dat ze mensen van een bepaald ras, leeftijd of sexe uitsluiten.
[ Voor 50% gewijzigd door soulrider op 08-08-2009 10:47 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 09-08-2009 18:23 ]
met de eisen die bedrijven stellen, kan ik me wel voorstellen dat ze lastig mensen vinden. een voorbeeld, een telecom bedrijf vraagt een helpdesk mederwerker voor de it afdeling, van hem/haar word verwacht dat hij zij minimaal een afgeronde hbo opleiding + mcsa certificering heeft. bij veel advertentie's in de ict, maar ook langzaam buiten de ict, kom je de hbo eis tegen, ook voor de meest simpele baantjes. wat ik nu ook vaker zie is dat er steeds voor schoolverlaters, stagiair's of mensen van/uit reintegratie trajecten word gevraagd. die kosten dan ook niet veel.Anoniem: 294759 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:22:
Dat serieus genomen worden als sollicitant is tegenwoordig moeilijk te vinden (imo).
Vaak genoeg de meest achtelijke aanbiedingen gekregen van recruiters. Arbeidsvoorwaarden waar je nekharen van overeind gaat staan, behandelt worden alsof je niet kan communiceren en niet door hebben dat zij in dezelfde vijver vissen als iedereen maar wel alsof doen dat ze exclusief voor het bedrijf werken.
Ook in de vacatures zelf van bedrijven is het bedroevend gesteld: een te lage salaris voor een overgekwalificeerde professional ben ik nu ok al te vaak tegengekomen.
Voorbeeld: Windows sysadmin MCSE cert met verstand van Citrix, ITIL certs en min 5 jaar ervaring voor 1800 euro.
Op zo'n manier creeren bedrijven hun eigen tekorten.
er zitten genoeg ict'er thuis die alleen maar mbo hebben gedaan en via cursussen bij geleerd hebben. het is natuurlijk tegen dovemans oren gericht, maar als je als bedrijf geen mensen kan vinden, kijk dan eens naar de mbo'ers. maar je hebt wel gelijk. er zijn maar zoveel ict'ers en er komen er steeds minder bij.Anoniem: 294759 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:22:en niet door hebben dat zij in dezelfde vijver vissen als iedereen maar wel alsof doen dat ze exclusief voor het bedrijf werken.
Bij de detacheerders staan de salarissen onder druk. Gouden bergen beloven in goede tijden doen ze iedere keer in de problemen belanden.Wijnands schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:39:
Nou noem je ook wel een sector waar de tarieven echt enorm onder druk staan.
Dat komt door de slechte reputatie van het MBO. Het beeld van wat er van het MBO afkomt is het soort mensen die nog steeds moet bijscholen op basisvaardigheden, niet up-to-date en ongemotiveert zijn. En daar zitten bedrijven niet op te wachten. Dat is een vooroordeel waar scholen zelf soort van bevestigen door teneerste achter te lopen op ontwikkelingen.junk01 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:01:
met de eisen die bedrijven stellen, kan ik me wel voorstellen dat ze lastig mensen vinden. een voorbeeld, een telecom bedrijf vraagt een helpdesk mederwerker voor de it afdeling, van hem/haar word verwacht dat hij zij minimaal een afgeronde hbo opleiding + mcsa certificering heeft. bij veel advertentie's in de ict, maar ook langzaam buiten de ict, kom je de hbo eis tegen, ook voor de meest simpele baantjes. wat ik nu ook vaker zie is dat er steeds voor schoolverlaters, stagiair's of mensen van/uit reintegratie trajecten word gevraagd. die kosten dan ook niet veel.
Bedrijven kunnen ze wel vinden maar zijn niet reeel in hun eisen. Een niveau 4 MBO'er kan ook een omgeving beheren maar heeft gewoon een andere aanpak dan die van een HBO'er. En de angst dat je dan in Jip en Janneke taal moet gaan uitleggen is gewoon fabel.er zitten genoeg oict'er thuis die alleen maar mbo hebben gedaan en via cursussen bij geleerd hebben. het is natuurlijk tegen dovemans oren gericht, maar als je als bedrijf geen mensen kan vinden, kijk dan eens naar de mbo'ers. maar je hebt wel gelijk. er zijn maar zoveel ict'ers en er komen er steeds minder bij.
(wetenschappelijk instituut) Onze vorige directeur was een groot twijfelaar en uitsteller, waarom vandaag beslissen wat je tot volgend jaar uit kan stellen. Mijn aanstelling kostte hem ook bijna een jaar om over te beslissen, ondanks een barrage van senior mensen die hem vertelden dat hij een idioot was.junk01 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:01:
met de eisen die bedrijven stellen, kan ik me wel voorstellen dat ze lastig mensen vinden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb van te voren gebeld, gesproken met betreffende, het een en ander besproken, sollicitatie per email, CV er netjes bij, daarna nogmaals gebeld omdat ik niks hoorde.Wij hebben besloten je niet uit te nodigen voor een eerste gesprek, omdat we onvoldoende aansluiting zien met het door ons opgestelde profiel.
[ Voor 70% gewijzigd door eX0duS op 21-06-2010 17:41 ]
Tja... ik heb ooit, van mijn huidige werkgever, een afwijzingsbrief gehad (Eigenlijk 2 maar die 2e kwam pas toen ik al ruim een maand in dienst was), even erachteraan gebeld en het bleek dat de interne opleiding waar ze mij naartoe wilden sturen vol zat. Mijn cv had terug geboeten naar de HR club maar ipv kreeg ik een afwijzing.eX0duS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:26:
Ik wil dit topic eens kicken en eens goed mijn gal spuwen.
Echt, je broekt zakt er vanaf hoe bedrijven om gaan met je zojuist uiterst secuur opgestelde sollicitatie.
Het begint natuurlijk met een standaard afwijzing "dat je profiel niet aan sluit". Ik kan hier een bloemlezing van maken, maar dit zal ik jullie besparen.
Ik wil jullie de laatste niet onthouden:
[...]
Ik heb van te voren gebeld, gesproken met betreffende, het een en ander besproken, sollicitatie per email, CV er netjes bij, daarna nogmaals gebeld omdat ik niks hoorde.
Vandaag dus wéér zo'n reactie...
Echt, je broek zakt er vanaf.
Ik voldoe maar aan 10 van de 10 gestelde voorwaarde(n), maar goed. Hoe verzinnen ze het.
Deze ga ik toch eens nabellen, ik wil het wel eens weten.
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Dergelijke bedrijven worden op dit moment bedolven onder de sollicitatiebrieven, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Moet er dan een volledige analyse worden meegestuurd waarom ze jou niet uitnodigen?eX0duS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:26:
Wat ik trouwens zelf zoal onderneem: Eventueel van te voren bellen, naderhand nog eens nabellen.
Een sollicitatiebrief ook aanpassen aan de functie, wellicht een mooi verhaal over het bedrijf met naam er in zetten dat je je graag wil inzetten voor betreffende bedrijf, dus niet zomaar per bulk versturen van sollicitatiebrieven.
Anoniem: 27535
Bruut gezegd? Een bedrijf zoekt een resource die nodig is. Ze zijn er niet om jou een kosteloze cursus solliciteren te geven. Persoonlijk hou ik het ook liever bij de feiten, maar als een sollicitant in een gesprek al staat te shaken waar een ijslandse vulkaan niets bij is terwijl er ook een publiek aspect is aan de functie: zeg je a) Je staat nu al te shaken, we kunnen je echt niet op pad sturen als er wat spannendere dingen zijn, of b) sorry, we denken dat je te weinig ervaring hebt (waar het vaak op neerkomt).Anoniem: 281234 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:01:
Ligt eraan.. Ik heb vorig jaar drie maanden vrij veel gesolliciteerd (gemiddeld drie gesprekken per week) en ik kreeg overal te horen dat ik toch te weinig ervaring had. Had ik nou een andere reden gekregen (iets waar ik enige invloed op had), zou ik dit ook als tip ter harte kunnen nemen om mezelf te verbeteren bij volgende sollicitaties.
Persoonlijk vind ik het ook wel zo netjes om een reden te vermelden. Dit hoeft geen volledige analyse te zijn, maar een beetje aandacht naar de sollicitant vind ik ook wel zo netjes vanuit het bedrijf. Je moet het ook zien als een stukje marketing. Als jij sollicitanten (ook al wijs je ze af) netjes behandeld, zullen ze het bedrijf wel in gedachten houden. Hier kunnen beide partijen in de toekomst ooit baat bij hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2010 18:40 ]
[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 22-06-2010 18:36 ]
Het gaat om de balans tussen wie je bent, wat je uitstraalt en wat je aantrekt.eX0duS schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:34:
Goede tips inderdaad, die ook vaak gegeven worden. Deze tips die ga je zeker ook zelf onder ogen zien als je een paar keer met je neus op de feiten gedrukt bent.
Alsnog kom je dan meestal van een koude kermis thuis, maar je heb in elk geval je best gedaan.
Ik zelf trek wel altijd nette kleding aan. Een nette spijkerbroek en nette blouse, met zwarte schoenen.
Eigenlijk is dat verkeerd, want normaal gesproken loop ik thuis ook in korte broek rond, of een spijkerbroek met shirt.
Het lijkt me echter niet verstandig om dat ook aan te doen tijdens een sollicitatiegesprek.
Het hangt natuurlijk wel af van de functie. Een vakantiewerker die kan gewoon komen in een t-shirt. Moet er natuurlijk wel netjes uit zien, maar een blouse lijkt me nergens voor nodig.
Maar, je moet jezelf verkopen, én het daarna waarmaken. Het waar kunnen maken maar jezelf niet hebben kunnen verkopen is waar het vaak misgaat.“Where did you here about this role?”, you can’t just say Steve told me, you’ve got to dress it up a bit so here’s my version, feel free to use it if you need it. Well I just returned from teaching the Harvard MBA, my wife Scarlett Johansson where entertaining our good friend Professor Stephen Hawking, who had come to ask my advice on his latest theory concerning the evolution of the universe he and I were in the library, browsing through my most recent translation Etruscan hymns into middle Flemish, when he said and I’ll never forget this he said Jimmy there’s a job going at Starbucks and I think you’ll be perfect for it.
Jimmy Car.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2010 19:07 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2010 20:17 ]
Heb je je c.v. als eens laten lezen door een bekende die feedback wil geven (zonder sociaal wenselijke antwoorden)? Dit geldt uiteraard ook voor je sollicitatiebrief.eX0duS schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:34:
Goede tips inderdaad, die ook vaak gegeven worden. Deze tips die ga je zeker ook zelf onder ogen zien als je een paar keer met je neus op de feiten gedrukt bent.
Alsnog kom je dan meestal van een koude kermis thuis, maar je heb in elk geval je best gedaan.
Ik zelf trek wel altijd nette kleding aan. Een nette spijkerbroek en nette blouse, met zwarte schoenen.
Eigenlijk is dat verkeerd, want normaal gesproken loop ik thuis ook in korte broek rond, of een spijkerbroek met shirt.
Het lijkt me echter niet verstandig om dat ook aan te doen tijdens een sollicitatiegesprek.
Het hangt natuurlijk wel af van de functie. Een vakantiewerker die kan gewoon komen in een t-shirt. Moet er natuurlijk wel netjes uit zien, maar een blouse lijkt me nergens voor nodig.
Beetje een inkopper, maar toch: het hangt er vanaf op welke functie je solliciteert. Als je solliciteert als grafisch vormgever, dan kan ik mij zo voorstellen dat het geen kwaad kan enige visueel afwijkende dingen op te nemen in je c.v. of sollicitatiebrief.eX0duS schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:01:
Ik heb dit na laten kijken (door meerdere mensen ook), er zaten wel degelijk verbeterpunten in die je zelf niet ziet. Dus dat is ook een goede tip, laat het ook andere mensen lezen, ook de sollicitatiebrief zelf.
Afgezien van dit, vraag ik mij ook af of het zin heeft om je CV/sollicitatiebrief enigzins wat op te "fleuren"?
Ik bedoel dus iets van kleurgebruik, of noem maar op.
[ Voor 20% gewijzigd door Rizzi op 23-06-2010 12:33 ]
What's a cube to you?
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Nooit doen, tenzij je voor een functie gaat waarbij grafische kennis een pre is. Er zijn al genoeg lolbroeken die hun brief en cv grafisch pimpen om 'leuker' te zijn. Houd het simpel, zorg wel voor een heldere opzet met een eigen touch. Ik denk dat tien jaar geleden blauwe tekst wel werd gezien als leuk en anders, maar dat tegenwoordig iedereen dit kan doen.eX0duS schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:01:
...
Afgezien van dit, vraag ik mij ook af of het zin heeft om je CV/sollicitatiebrief enigzins wat op te "fleuren"?
Ik denk niet dat met kleurgebruik jouw CV professioneler gaat tonen. Ik heb wel eens een CV gezien waarbij de titels een gifgroene achtergrond kleur hadden. Het sprong echt negatief uit t.o. de andere CV's.eX0duS schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:01:
Ik heb dit na laten kijken (door meerdere mensen ook), er zaten wel degelijk verbeterpunten in die je zelf niet ziet. Dus dat is ook een goede tip, laat het ook andere mensen lezen, ook de sollicitatiebrief zelf.
Dat lijkt me niet mee dan logisch.Onbekend schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:45:
[...]
...
Overigens worden de sollicitatiebrieven bij ons waar "<Eigen naam>" in staat helemaal niet beantwoordt.
[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 28-06-2010 14:03 ]
Mja, ik heb ook een keer laten blijken wat ik van de gang van zaken vond. Verbaasde gezichten, irritatie en daarna nooit meer iets van gehoord. En dat alleen maar omdat ze er klakkeloos vanuit gingen dat ik tijdens een eerste gesprek wel even een IQ test zou maken. Dat ik misschien naar aanleiding van het intro gesprekje daar al geen heil in zag hadden ze nog nooit meegemaakt.eX0duS schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:25:
Eigenlijk ben ik van mening dat ik zelf ook mag reageren met wat ik van het gesprek vond. Dat is/lijkt mij tenslotte ook wel belangrijk? Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dit (voor dat bedrijf) wellicht raar over komt. Ik denk dat ik het er maar bij laat zitten. Ik weet wel dat ik er in de toekomst geen zaken mee ga doen in elk geval.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
_██_
(ಠ_ృ)
Nou, ik wil best het gesprek af maken. Maar een test maken die ik niet wil... en daar dan verbolgen op reageren vind ik een beetje te.Atomsk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:11:
Gewoon het gesprek afbreken kan ook hoor. Uiteraard wel beleeft, maar soms wil zo'n bedrijf de hele sollicitatieprocedure nog afwerken, terwijl jij al zeker weet dat je er niet wilt werken. Dan kun je beter wat eerder naar huis gaan lijkt me.
Komen ze soms alsnog met een "Tot onze spijt"-brief, alsof ik dat al niet wist.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Hmm.. Dat hoeft ook niet altijd te werken. Iemand kan van zichzelf ook niet enthousiast overkomen, gewoon standaard niet. Dat iemand minder geïnteresseerd lijkt, hoeft niet altijd te betekenen dat hij/zij dat ook is. Je zit daar tenslotte wel op dat gesprek en je hebt wel gesolliciteerd.Onbekend schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:08:
Gewoon jezelf wat minder geïnteresseerd over laten komen. Dan weten de anderen bij het gesprek ook waar ze aan toe zijn, en weten dat ze zichzelf kostbare tijd kunnen besparen.
En je weet zeker dat het om een pure IQ-test ging, en niet om bijvoorbeeld een assessment waarbij ook je IQ een rol speelt? En zou je ook problemen hebben met het maken van een assessment (wat soms ook een gesprek met een gedragsdeskundige in kan houden)?beany schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:13:
[...]
Nou, ik wil best het gesprek af maken. Maar een test maken die ik niet wil... en daar dan verbolgen op reageren vind ik een beetje te.
What's a cube to you?
Gewoon doen. Het is anders toch zonde van je tijd. Mijn record staat op 3 minuten. In de eerste instantie wist ik absoluut niet op wat voor een functie ik ging solliciteren (ging via een detacheerder, beetje vage constructie), maar voor mij ging eerst een collega op gesprek. Toen hij terug kwam wist ik dus waar het over ging en dat ik dat absoluut niet wilde.eX0duS schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:24:
Ik heb zelf zo'n "gesprek" nog nooit afgebroken, maar soms krijg je wel de neiging ja, pure tijdsverspilling gewoon.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Het ging puur om een IQ test. Vakjes aankruisen op een papiertje. Meer niet. Maar naar aanleiding van het gesprek hoefde dat voor mij al niet meer. En als ik al weet dat ik daar niet wil werken hoeven zij mijn IQ niet te weten. Leek mij terecht dus dat ik die IQ test niet heb gemaakt daar, ook al waren ze beledigd. Een zwaarwegende reden voor mij was toch wel dat de IQ test voor hun het belangrijkste middel was om te bepalen of ik aangenomen zou worden of niet. Zaken als ervaring, kennis, opleidingen, persoonlijkheid e.d. waren voor hun van ondergeschikt belang.Rizzi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:12:
[...]
En je weet zeker dat het om een pure IQ-test ging, en niet om bijvoorbeeld een assessment waarbij ook je IQ een rol speelt? En zou je ook problemen hebben met het maken van een assessment (wat soms ook een gesprek met een gedragsdeskundige in kan houden)?
[ Voor 15% gewijzigd door beany op 29-06-2010 07:46 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq