wacht maar eens dat je eens solliciteerd via het UWV Werkbedrijf .Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:19:
[...]
En ja, er zijn zat recruiters die je gewoon aan de lijn houden om inderdaad maar bezig te lijken zijn.
Nou heb ik geen hoge pet van recruiters. Dat de meeste HBO/universitaire zijn afgestudeert is een 1 ding.
Maar ik mis intelect bij veel van die jongens en meisjes.
er stond de vorige week een leuke vacature op de site van het UWV Werkbedrijf , gelijk gebeld. krijg een meisje aan de telefoon die er gelijk werk van gaat maken. niks meer van gehoord dus ik bel maandag terug voor die vacature, niemand weet ergens wat van, na 5 keer door verbonden te zijn krijg ik dan iemand te spreken, die er wel wat van wist en zij zou mijn cv. doorsturen.
dit was de reactie die ik woensdag per mail toegestuurd kreeg:
Van: xxxxxxxx, xxx [mailto:xxxxxxxxxx@uwv.nl]
Verzonden: Wednesday, July 29, 2009 9:42 AM
Aan: xxxxxxx
Onderwerp: RE: cv xxxxxxx
Hallo xxxxxx,
Ik heb je cv besproken met xxxxx uitzendbureau. Welke een vacature heeft op ICT gebied. Helaas hebben ze besloten je niet uit te nodigen voor een gesprek.
Dit omdat de werkgever heeft aangegeven geen kandidaten wil selecteren die afkomstig zijn van getronics.
Ik zal je cv doormailen naar mijn collega xxxx.xxx@uwv.nl misschien dat zij nog mogelijkheden heeft op dit moment.
Succes!
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxx
UWV Werkbedrijf Sittard
?????? mij viel even niks meer in, toen ik dat mailtje las. ik word dus bij voorbaat uit de procedure gehaald en ook geen kans heb op een baan bij bedrijf x omdat ik bij Getronics gewerkt heb??????
deze morgen heb ik het UWV Werkbedrijf dan maar eens bezocht en gevraagd voor uitleg, die krijg je dan niet want niemand weet opeens iets van die vacature af. naam van bedrijf x wilden ze ook niet geven.
maar daar bleef het niet bij, aangezien ik moest wachten, kon ik een gesprek volgen tussen een 26 jarige web designer en een medewerker. die jongeman was opeens behoorlijk boos omdat hij was afgewezen omdat hij niet in het team paste. de jongeman vroeg toen waarom hij niet in het team paste, daarop moest het meisje het bedrijf waar de vacature voorhande was maar eens bellen voor uitleg. de uitleg was: het team bestond louter uit 18 en 19 jarige.
laat ik het zo zeggen, die jongeman was op zijn zachts gezegt niet blij. ook hij wou dit op papier en de naam van dat bedrijf, wat hij uiteraard niet kreeg.
mijn ervaring met het UWV Werkbedrijf zijn rond uit negatief, zij hebben mij nog nooit aan het werk kunnen helpen.
van onbekend, geplaatst op maandag 13 juli 2009 23:20
met zo'n instelling haal je niet de mensen eruit die WEL willen werken. dat inderdaad mensen reageren die alleen voor de uitkering een briefje sturen, dat zul je altijd houden.Wij hebben de advertentie op onze site staan, en weleens aangeboden via een bekende vacature site. Daar kwamen eigenlijk alleen de standaard reacties op van mensen die solliciteren om een uitkering te behouden, en geen mensen die graag die baan wilde hebben.
ik wil geen uitkering, maar het schijnt dat je verplicht bent om een uitkering aan te vragen in dit land, dit i.v.m belastingen en premies.
maar ik stuur geen reactie's op vacatures, als ik niet zou willen werken. ik wil gewoon aan het werk.