Atomsk schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:09:
Vind het wel een wat gemiste kans dat de publieke HDTV zenders geen DD 5.1 verzenden wanneer dat kan. Bijv. bij films, of nu het WK. Schakel maar eens naar de Duitse zenders (kabel digitaal) en dan heb je WK voetbal met surround geluid. Gan je naar Ned1, dan heb je gewoon stereo of DD2.0. Misschien dat de bitrate daarvan wat hoger ligt, maar voor de rest voegt het niks toe.
Mwoah, bij voetbal boeit me dat niet zo, het is toch niet dat je de bal langs je hoofd hoort zoeken.
Wat ik erger vond is dat het hele DD kanaal gisteren geen geluid gaf.

Vinnienerd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:06:
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de NOS gewoon de faciliteiten (lees: regies) heeft om 2 wedstrijden in HD uit te zenden? Heeft niks met de kabelboeren of distributiecapaciteit te maken. En wat is de gezeik op 1080i toch steeds? Interlaced ziet er op HD gewoon goed uit, en als je progressive content doorstuurt op 1080i ziet het er toch prima uit. Dat Ziggo bijvoorbeeld z'n bitrate niet hoog genoeg heeft staan is bijvoorbeeld veel ernstiger.
offtopic:
Volgens mij mis je een ontkenning in jouw eerste zin.

Matis schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:52:
@hierboven, het dubbel uitvoeren van de regie is niet nodig. Immers gaan alle signalen, of het nu SD, HD of 3Gbit is, over dezelfde lijn. Het probleem zit hem in het feit dat de hardware welke de signalen verwerkt geschikt moet zijn voor HD en de kabelboeren moeten ook investeren. Het grote probleem ligt niet bij de omroepen, maar bij de kabelboeren

Ik heb het zes keer moeten lezen maar volgens mij bedoel je wat anders dan de meesten in eerste instantie denken.
Het probleem ligt hardware-/resourcematig bij de omroepen, maar jij vindt dat die daar niet alleen voor moeten opdraaien. De kabelboeren mogen best wat bijdragen aan investering, doen ze dat niet zijn ze dus medeschuldig aan het gebrek aan HD-content.
Klopt het wat?
Ik moet zeggen dat ik er wel flink van baal dat ik UPC elke maand extra geld moet geven voor de
mogelijkheid van het ontvangen van HD zenders. Dit garandeert dan absoluut nog niet dat er echt HD-content uitgezonden wordt.
De omroepen doen dan verder ook niet echt hun uiterste best om alles in HD te krijgen, die piepen dan steeds weer over kosten.
Ik ben wel benieuwd of er uberhaupt iets van wat ik betaal naar die omroepen gaat, ik gok van niet.
Tsja, monopolie he.
[
Voor 59% gewijzigd door
Gonadan op 25-06-2010 08:44
]