HDTV: kwaliteit Nederland 1, 2 en 3 HD

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

chim0 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Niet??? Mijn pa heeft UPC Royaal met HD en recorder en een Samsung 6-series full HD tv maar ik zie echt wel verschil hoor. Je bedoelt gewoon RTL5 en RTL5 HD bijvoorbeeld? Tuurlijk zie je verschil alleen met oudere series zoals The King of Queens bijvoorbeeld wordt het soort van gerenderd zeg maar en wordt het beeld 4:3 maar da's logisch omdat het oude meuk is.
King of queens is er wel in breedbeeld, maar de oude afleveringen zijn destijds in 4:3 SD ingekocht...die gaan ze natuurlijk niet nog een keer kopen in 16:9 WS HD :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat ik jammer vind is dat eigenlijk bij alle programma's (Beagle, Van Moskou tot Moermansk, Dexter) gebruik wordt gemaakt van hard coded subtitles.
Dit geeft lelijke artefacten rond de ondertitels en vreet bovendien nog eens videobandbreedte die je beter zou kunnen benutten. Bovendien zijn er mensen die de originele taal wel verstaan en liever zonder subs kijken. Waarom kiest men niet voor optionele DVB-subs ?
Ik ben bang dat ik het antwoord weet:
Dan gaan er kijkers bellen met de vraag waarom het programma niet ondertiteld is :X

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 13-05-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik zit nu naar de Champions League finale te kijken en het lijkt dat het beeld van NED3 HD een stuk minder strak oogt dan het beeld bij Sport1 HD. Het lijkt alsof het beeld bij NED3 HD last heeft van compressie artefacten terwijl die bij Sport1 HD niet aanwezig zijn.

Is dit een juiste contstatering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolfrolf_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08 08:44
kwiebus schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:20:
Ik zit nu naar de Champions League finale te kijken en het lijkt dat het beeld van NED3 HD een stuk minder strak oogt dan het beeld bij Sport1 HD. Het lijkt alsof het beeld bij NED3 HD last heeft van compressie artefacten terwijl die bij Sport1 HD niet aanwezig zijn.

Is dit een juiste contstatering?
Wellicht ligt dat aan het feit dat Ned3HD in 1080i uitzendt en Sport1HD in 720p. Ik vind de beeldkwaliteit van Sport1HD een stuk rustiger wegkijken.
Henk007 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:15:
Wat ik jammer vind is dat eigenlijk bij alle programma's (Beagle, Van Moskou tot Moermansk, Dexter) gebruik wordt gemaakt van hard coded subtitles.
Dit geeft lelijke artefacten rond de ondertitels en vreet bovendien nog eens videobandbreedte die je beter zou kunnen benutten. Bovendien zijn er mensen die de originele taal wel verstaan en liever zonder subs kijken. Waarom kiest men niet voor optionele DVB-subs ?
Ik ben bang dat ik het antwoord weet:
Dan gaan er kijkers bellen met de vraag waarom het programma niet ondertiteld is :X
SBS6, NET5 en Veronica zenden de ondertitels bij hun HD kanalen wel los mee. Die enkele verloren keer dat ik naar een programma op 1 van deze zenders kijk vind ik het geweldig dat ik de subtitles kan uitschakelen. Wat ik dan weer de manke vind van deze 3 HD kanalen is dat ze geen Dolby Digital audiospoor hebben die de publieke, RTL en Film1 HD zender(s) wel aanbieden.

Ik woon in Schiedam trouwens, heb Caiway met zijn enorme berg HD kanalen O+

[ Voor 50% gewijzigd door _wolfrolf_ op 22-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kwam er vandaag pas achter (dankzij een vriend die me attendeerde) dat SBS 6, Net 5 en Veronica erbij gekomen zijn (Ziggo). Het meeste materiaal is volgens mij ge-upscaled, maar Harry Potter leek native HD te zijn vanavond.
Goed inderdaad dat ze geen hardcoded subtitles gebruiken en jammer van die stereo audio. Hoewel het voor mij niet veel uitmaakt, omdat ik (nog) geen meerkanaals audio receiver bezit.
Ik heb geen Sport 1 in mijn pakket, maar het lijkt me stug dat ze in 720p uitzenden. Zover ik weet is alles bij Ziggo wat in HD is, 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolfrolf_
Sport1 levert het signaal aan in 720p. Film1 is in 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
Vinnienerd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:56:
Kleine kick: Het zit er dik in dat na de zomer DWDD en P&W in native HD uitgezonden gaan worden :)
Nee hoor, de verhuizing naar het Westergas terrein ( waar een directe glasvezellijn ligt naar het mediapark in Hilversum ) heeft vertraging opgelopen. Dus volgend jaar nog gewoon uit de Plantage helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Matthijs van Nieuwkerk zei anders vrijdag nog dat ze september vanaf het Westergasterrein uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 14:47
@ Henk,
ik zie op de ziggo site bij de hD zender lijst de zenders er anders nog niet tussen staan, ook heb ik nog geen verschil gemerkt op mijn tv, is die misschien alleen per regio zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ze zitten hier (regio Venlo) op 66, 68, 69 en Ziggo zelf zegt dat ze per 1 juni beschikbaar zijn, alleen voor klanten met een HD abbo dus:
Premiumpakket HDTV

Ik heb een Samsung TV met CI+ cam, bij een kennis van mij met een Humax HD receiver zijn de zenders ook actief.
Tariefswijziging per 1 juni 2010

Per 1 juni 2010 bedraagt de abonnementsprijs 5,95 euro per maand. Het Premiumpakket HDTV wordt uitgebreid met de zenders SBS 6 HD, Net 5 HD en Veronica HD.
En de prijs omhoog dus, voor een paar commerciële zenders.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 23-05-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Henk007 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:00:
En de prijs omhoog dus, voor een paar commerciële zenders.
Daarom heb ik het HD Pakket van Ziggo opgezegd. 2 euro extra moeten gaan betalen voor een paar commerciële zenders waar ik niet op zit te wachten en die volgens mij lang niet alles in native HD uitzenden is tegen mijn principes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met UPC Digitale TV HD, op Nederland 1 HD allemaal blokjes in beeld. Wat kan ik er aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Je kabels checken, ik had t met een rotte kabel op Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:15:
Ik heb met UPC Digitale TV HD, op Nederland 1 HD allemaal blokjes in beeld. Wat kan ik er aan doen ?
Kijk naar de ber. Is die 0, dan ligt het aan de aanvoer bij upc.
Is de ber geen nul, controleer je kabels, stekkers, wcd, aop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
De oefeninterland vandaag tussen NED-MEX leek opzich ook wel HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 15:59
DutchOwnage schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Nee hoor, de verhuizing naar het Westergas terrein ( waar een directe glasvezellijn ligt naar het mediapark in Hilversum ) heeft vertraging opgelopen. Dus volgend jaar nog gewoon uit de Plantage helaas.
Nee hoor, wij zitten vanaf 1 september gewoon op het Westergasterrein. Alleen de VPRO-programma's blijven zitten in de Plantage. Ik zit zelf 3 dagen per week in het laatstgenoemde pand, dus ik weet wel wat daar gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolfrolf_
Zebesco schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:10:
De oefeninterland vandaag tussen NED-MEX leek opzich ook wel HD ?
Neen was upscaled SD ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ook het songfestival in niet in HD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vinnienerd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:13:
[...]

Nee hoor, wij zitten vanaf 1 september gewoon op het Westergasterrein. Alleen de VPRO-programma's blijven zitten in de Plantage. Ik zit zelf 3 dagen per week in het laatstgenoemde pand, dus ik weet wel wat daar gebeurt ;)
Maar je kan nog niet zeggen of DWDD en P&W vanaf het nieuwe seizoen in HD te bewonderen zijn? :)

Songefestival maar op Één-HD gekeken, die zonden het wél in HD uit itt de TROS. OP het Chelloo.com forum had iemand een mailtje aan de TROS gestuurd met de vraag waarom het niet in HD te zien is. Als reden gaf de TROS dat ze van de NOS geen gebruik mogen maken van de HD eindregie? Wat een puinhoop is het toch ook.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32418.750

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 28-05-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Het is sowieso al onzin dat omdat je uit een andere locatie komt je opeens wel HD kan gaan. Gezien DiracPro over dezelfde lijnen/uplinks als MPEG2 loopt is HD dus voor iedereen weggelegd die een HD aanvoer heeft maar een MPEG2 pijp.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Skinkie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 02:25:
Het is sowieso al onzin dat omdat je uit een andere locatie komt je opeens wel HD kan gaan. Gezien DiracPro over dezelfde lijnen/uplinks als MPEG2 loopt is HD dus voor iedereen weggelegd die een HD aanvoer heeft maar een MPEG2 pijp.
En de bandbreedte (Mbits/s) per kanaal is ook hetzelfde ? Interessant trouwens te lezen dat het 'native' HD signaal blijkbaar nog een keer wordt getranscodeerd van DiracPro naar H264...
Alhoewel de gevolgen voor de kwaliteit hiervan mee kunnen vallen als er een I-frame only profiel wordt gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 28-05-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Henk007 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:15:
En de bandbreedte (Mbits/s) per kanaal is ook hetzelfde ?
Jup, daarvoor is het mede ontworpen, om over bestaande infrastructuur toch HD te kunnen transporteren.
Dit is overigens plug and play: http://www.numediatechnology.com/
Interessant trouwens te lezen dat het 'native' HD signaal blijkbaar nog een keer wordt getranscodeerd van DiracPro naar H264...
Alhoewel de gevolgen voor de kwaliteit hiervan mee kunnen vallen als er een I-frame only profiel wordt gebruikt.
Je zegt het zelf al, DiracPro is I-frame only. Dus feitelijk gelijk aan MJPEG. Dat met naar H264 gaat voor de playout komt voornamelijk omdat nog niemand in z'n huiskamer SMPTE VC-2 heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Skinkie op 28-05-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

kwiebus schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:04:
[...]

Daarom heb ik het HD Pakket van Ziggo opgezegd. 2 euro extra moeten gaan betalen voor een paar commerciële zenders waar ik niet op zit te wachten en die volgens mij lang niet alles in native HD uitzenden is tegen mijn principes.
Vind het zelf eigenlijk wel fantastisch dat ze het zenderaanbod hebben verdubbeld. Ok de verhoging had van mij niet gehoeven, maar als je vooraan mee wilt doen met de ontwikkelingen kost dat nou eenmaal geld.
Trouwens ik kan nou niet zeggen dat ik heel vaak naar disco HD e.d. keek. Dit terwijl ned 1 2 en 3 alweer bijna een jaar gratis zijn toegevoegd aan het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ksi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Vind het zelf eigenlijk wel fantastisch dat ze het zenderaanbod hebben verdubbeld. Ok de verhoging had van mij niet gehoeven, maar als je vooraan mee wilt doen met de ontwikkelingen kost dat nou eenmaal geld.
Trouwens ik kan nou niet zeggen dat ik heel vaak naar disco HD e.d. keek. Dit terwijl ned 1 2 en 3 alweer bijna een jaar gratis zijn toegevoegd aan het pakket.
Nederland 1, 2 en 3 zitten in het standaard digitale pakket. Dus als je nooit naar disco HD e.d. keek dan betaalde je altijd al €3,95 te veel. 8)7

Waarom kunnen ze bij Caiway wel 13 (pseudo) HD zenders in het basic pakket aanbieden en bij Ziggo niet?

Zenders die zowat alles als pseudo HD (ofwel geupscalede rommel) uitzenden zouden wat mij betreft gratis moeten zijn en niet in een HD pakket thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zullen we niet weer de Caiway vs Ziggo discussie beginnen? Het heeft totaal geen zin om een nicheaanbieder te vergelijken met een provider met 3.2 miljoen aansluitingen. De belangen en diensten zijn gewoon anders, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 02:25:
Gaat dit over mij? De reden dat we misschien in HD uit gaan zenden is omdat we een compleet nieuwe HD-regie gaan bouwen op de nieuwe locatie, in de Plantage staat gewoon SD-apparatuur. Voor zover ik nu heb begrepen bouwen we in eerste instantie SD-basestations in een HD regie, als de klanten HD willen uitzenden kan dat, dan zetten we HD-basestations en -camera's neer. En dat gaat dan wel 1080i worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Vinnienerd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Gaat dit over mij? De reden dat we misschien in HD uit gaan zenden is omdat we een compleet nieuwe HD-regie gaan bouwen op de nieuwe locatie, in de Plantage staat gewoon SD-apparatuur. Voor zover ik nu heb begrepen bouwen we in eerste instantie SD-basestations in een HD regie, als de klanten HD willen uitzenden kan dat, dan zetten we HD-basestations en -camera's neer. En dat gaat dan wel 1080i worden :*)
Misschien, als...zo wordt het dus niets bij de publieke omroepen...slaap rustig verder en blijf lekker SD+ uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
harrytasker schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:58:
[...]

Misschien, als...zo wordt het dus niets bij de publieke omroepen...slaap rustig verder en blijf lekker SD+ uitzenden.
Heeft niks met de omroepen te maken, heeft te maken met dat een HD-uitzending duurder is. Die camera's moeten ook terugverdiend worden :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik denk niet specifiek, maar als je, je aangesproken voelt over de HD faal van de publieke omroep, dan nodig ik je graag uit om mee te discussiëren ;)
De reden dat we misschien in HD uit gaan zenden is omdat we een compleet nieuwe HD-regie gaan bouwen op de nieuwe locatie, in de Plantage staat gewoon SD-apparatuur.
Dat is inderdaad een probleem. Even pragmatisch: het is natuurlijk een issue dat je geen 'HD' matrix switch hebt, dat begrijp ik ook wel. Maar het meeste spul op de vloer zal toch wel hoger komen dan 576i?
Voor zover ik nu heb begrepen bouwen we in eerste instantie SD-basestations in een HD regie, als de klanten HD willen uitzenden kan dat, dan zetten we HD-basestations en -camera's neer. En dat gaat dan wel 1080i worden :*)
1080i is natuurlijk ook belabberd. (Überhaupt is interlaced belabberd op een techniek waar iedereen tegenwoordig z'n HD op kijkt.)
Vinnienerd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:00:
Heeft niks met de omroepen te maken, heeft te maken met dat een HD-uitzending duurder is. Die camera's moeten ook terugverdiend worden :w
Vind ik ook weer zo'n rare insteek eigenlijk. Het duurste aan de camera is de lens die lichtsterk is en genoeg lines per millimeter heeft. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat de eerste beste industriële camera die HD doet, met een bestaande gestuurde C lens ervoor de investering van een studio camera waard is. Zeker niet in de opstelling die veel van talkshows hebben, waar effectief de camera niet eens van locatie beweegt maar enkel beweegt vanaf een vast punt op de grond.

[ Voor 26% gewijzigd door Skinkie op 28-05-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
We zetten er ook geen boxlenzen voor maar gewoon ENG-lenzen (behalve natuurlijk op locatie/de echt grote studios). Alle oude lenzen worden nu vervangen. En wie zegt dat er bij DWDD etc. de camera vast op de grond staat? Genoeg rijdertjes hoor :P
Wat is er trouwens mis met 1080i? 1080i ziet er echt gruwelijk mooi uit op mijn flatscreen, wat hebben mensen toch tegen interlaced? Gewoon kwestie van een goeie scaler/deinterlacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:47:
We zetten er ook geen boxlenzen voor maar gewoon ENG-lenzen (behalve natuurlijk op locatie/de echt grote studios). Alle oude lenzen worden nu vervangen. En wie zegt dat er bij DWDD etc. de camera vast op de grond staat? Genoeg rijdertjes hoor :P
De autocue camera rijdt toch niet mag ik hopen?
Wat is er trouwens mis met 1080i? 1080i ziet er echt gruwelijk mooi uit op mijn flatscreen, wat hebben mensen toch tegen interlaced? Gewoon kwestie van een goeie scaler/deinterlacer.
Omdat je thuis moet deinterlacen. En je moet interlacen vanuit de studio, omdat iedere zichzelf respecterende CCD of CMOS per regel wordt uitgelezen :P En ik neem aan dat jullie in de studio wel gewoon P draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:57:
[...]

De autocue camera rijdt toch niet mag ik hopen?

[...]

Omdat je thuis moet deinterlacen. En je moet interlacen vanuit de studio, omdat iedere zichzelf respecterende CCD of CMOS per regel wordt uitgelezen :P En ik neem aan dat jullie in de studio wel gewoon P draaien?
Waarom niet? Let maar eens op, Matthijs leest vaak genoeg een autocuetekst voor terwijl de camera rijdt. Vanuit de studio komt het altijd interlaced, zo is TV nou eenmaal ontworpen. Progressive materiaal op een interlaced beelddrager werkt ook prima, snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen. 1080i naar de huiskamer sturen is niks mis mee, als je 1080p stuurt snapt de decoder/TV er niks van als er interlaced materiaal meekomt.

Ik ga jullie een geheim vertellen: bij een SD studiocamera wordt anno 2010 het beeld tussen camera en basestation ANALOOG *insert gillende keukenmeid* verzonden. Het kan digitaal maar dan kom je niet zo ver qua afstand, analoog haal je makkelijk 1.5 km.

Voor meer leuke weetjes over de facilitaire kant van TV moet je me maar PMen, ik wil niet al te veel bedrijfsgevoelige info hier neerplempen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:56:
Ik ga jullie een geheim vertellen: bij een SD studiocamera wordt anno 2010 het beeld tussen camera en basestation ANALOOG *insert gillende keukenmeid* verzonden. Het kan digitaal maar dan kom je niet zo ver qua afstand, analoog haal je makkelijk 1.5 km.
Had wel verwacht dat dit gewoon SDI was :P

Maar goed, wellicht heb je het over draadloos verzenden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:55:
[...]

Had wel verwacht dat dit gewoon SDI was :P

Maar goed, wellicht heb je het over draadloos verzenden ;)
Nope, over de camerakabel. Deze is wel dubbel afgeschermd. Pas vanaf het basestation wordt het SDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
WTF ik zit net even te zappen en kom op kanaal 15 terecht (Ziggo 3D), Verkiezingsgala
Je zie gewoon naast elkaar het linker en rechterbeeld (natuurlijk niet in de juiste verhoudingen)
Ik dacht bij me zelf, zou dat nu werken met de "scheel kijk methode" ?
En warempel ja dus.
Ga recht voor je TV zitten en kijk een beetje scheel, zodat je 3 beelden ziet.
Het middelste is dus een overlay van links en rechts. Probeer daarna scherp te stellen op het middelste beeld (eigenlijk proberen ontspannen te kijken).
Na een tijdje lukt dat en heb je gratis en voor niks 3D (in verkeerde beeldverhouding)
Voor mensen met HK toegang zie dit topic voor de techniek:
[nsfw] Scheel kijken om 3d te zien.

edit:
En nu is hij dus alweer weg. Was blijkbaar een tijdelijke test.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 07-06-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn we met zijn allen intens gelukkig dat het WK in HD wordt uitgezonden, kunnen ze zo te zien maar één HD kanaal aan bij de NOS. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Gonadan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:42:
Zijn we met zijn allen intens gelukkig dat het WK in HD wordt uitgezonden, kunnen ze zo te zien maar één HD kanaal aan bij de NOS. :')
:? De EO zend heel veel dingen nu in HD uit zag ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vooral God in de Lage Landen is echt van sublieme kwaliteit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vinnienerd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:07:
[...]

:? De EO zend heel veel dingen nu in HD uit zag ik :9~
Griekenland tegen Argentinië op NED1 is subliem, Nigeria tegen Zuid Korea op NED3 is ruk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
DutchOwnage schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:11:
Vooral God in de Lage Landen is echt van sublieme kwaliteit :9~
Dat bedoelde ik :9~ Ernst Daniël Smid in 1080p :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:49
Gonadan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:14:
[...]

Griekenland tegen Argentinië op NED1 is subliem, Nigeria tegen Zuid Korea op NED3 is ruk.
Viel mij ook al op. Maar NOS had al gemeld dat ze niet alles in HD uitzenden.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Volgens mij is het WK op Ned1 native HD, op Ned3 wordt het geupscaled. Ik heb Ned1 vergeleken met Eurosport (wat altijd native HD is) en het ziet er precies hetzelfde uit, superscherp. Wel mooi op zich want nu zie je echt het verschil tussen native HD en upscale. Ned3 en RTL zenders zijn duidelijk upscale, ook vergeleken met National Geogrphic, Discovery HD en MyZen HD, die zijn ook native.

UPC Royaal met HD + DVR op een Samsung LE32A656 trouwens, werkelijk een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 06:45:
Volgens mij is het WK op Ned1 native HD, op Ned3 wordt het geupscaled. Ik heb Ned1 vergeleken met Eurosport (wat altijd native HD is) en het ziet er precies hetzelfde uit, superscherp. Wel mooi op zich want nu zie je echt het verschil tussen native HD en upscale. Ned3 en RTL zenders zijn duidelijk upscale, ook vergeleken met National Geogrphic, Discovery HD en MyZen HD, die zijn ook native.

UPC Royaal met HD + DVR op een Samsung LE32A656 trouwens, werkelijk een plaatje.
Om eerlijk te zijn zag NED3 er nog niet eens upscaled uit, dat was net zo brak als de NON-HD versie.
Programma's die echt geupscaled zijn zien er nog wel wat beter uit. (gelukkig)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:
Om eerlijk te zijn zag NED3 er nog niet eens upscaled uit, dat was net zo brak als de NON-HD versie.
Ik vond NED3 er gisteren tijdens de wedstrijd er beter uit zien dan wedstrijden (beker, oranje) op SBS6 en RTL (non HD zenders). En die wedstrijden zijn dus NON-HD en dus niet upscaled en gewoon SD. NED3 upscaled vond ik gisteren er toch wel (een klein beetje) beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:
[...]

Alles is geupscaled op NED3HD. Het is of native HD of upscale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Weet iemand eigenlijk ook waarom de NOS maar 1 wedstrijd met HD kwaliteit uitzend, en de tweede wedstrijd (welke ik vaak interessanter vind) geupscaled?
Is dat weer de hollandse zuinigheid door te weinig bandbreedte in te kopen op de schotel?

Wat ik ook zo raar vind is dat studio sportzomer in HD wordt uigezonden, maar de herhalingen ('s nachts en 's ochtends) "matig" geupscaled zijn (lijkt wel sd). Waarom?? De opname in Zuid-afrika is al naar Nederland gestuurd.. waarom dan op je HD zender die meuk geupscaled uitzenden. Ik snap er weinig van.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 24-06-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

job schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:38:
Is dat weer de hollandse zuinigheid door te weinig bandbreedte in te kopen op de schotel?
Zoiets, en het niet willen vertrouwen op een IP verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Nee daar ligt het niet aan. Het gaat om het volgende. De NOS heeft 1 HD regie. Nou zou je zeggen, boeie, zet gewoon die feed door vanaf de schotel naar de eindregie, maar dat mag dus niet, omdat de eindregie dan een productionele taak uitvoert, en dat mag de eindregie niet. Het is dus gedeeltelijke een technische en gedeeltelijk een regelementaire kwestie. Bron: collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Zoiets, en het niet willen vertrouwen op een IP verbinding.
Omroepen en studio's gebruiken onderling dedicated glasvezelverbindingen, d'r gaat gewoon SDI+audio+intercom rechtstreeks de fiber in en uit, inderdaad niet moeilijk doen met routeren :P dit wordt tegenwoordig trouwens gedaan door Technicolor, NOB bestaat niet meer (al zie je die term vaak nog langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:36:
Nee daar ligt het niet aan. Het gaat om het volgende. De NOS heeft 1 HD regie. Nou zou je zeggen, boeie, zet gewoon die feed door vanaf de schotel naar de eindregie, maar dat mag dus niet, omdat de eindregie dan een productionele taak uitvoert, en dat mag de eindregie niet. Het is dus gedeeltelijke een technische en gedeeltelijk een regelementaire kwestie. Bron: collega.
Maar, waarom produceer je dan niet op 1 regie tafel 2x een unieke uitvoer. Normaal heb je toch een Broadcast en een AUX[n]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:35:
[...]

Maar, waarom produceer je dan niet op 1 regie tafel 2x een unieke uitvoer. Normaal heb je toch een Broadcast en een AUX[n]?
Omdat je een regietafel maar voor 1 programma tegelijkertijd gebruikt. D'r moeten nog titels en tellers en graphics en dingetjes en weet ik veel allemaal in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:46:
Omdat je een regietafel maar voor 1 programma tegelijkertijd gebruikt. D'r moeten nog titels en tellers en graphics en dingetjes en weet ik veel allemaal in beeld.
Op diezelfde tafel worden meestal toch ook de achtergronden van decors gedraaid? Dus per definitie gaan er meer stromen door heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Op diezelfde tafel worden meestal toch ook de achtergronden van decors gedraaid? Dus per definitie gaan er meer stromen door heen...
Ja, maar je kan toch niet twee programma's op één regietafel draaien? 8)7 geloof me nou maar t is niet te doen, 2 programma's in één regie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
job schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:38:

Wat ik ook zo raar vind is dat studio sportzomer in HD wordt uigezonden, maar de herhalingen ('s nachts en 's ochtends) "matig" geupscaled zijn (lijkt wel sd). Waarom?? De opname in Zuid-afrika is al naar Nederland gestuurd.. waarom dan op je HD zender die meuk geupscaled uitzenden. Ik snap er weinig van.
Waren Studio Sportzomer en de eigen reportages ter plekke maar in HD, wat dus niet het geval is want gewoon upscaled SD, dan hadden we het complete WK met voor- en nababbels in HD gehad. Maar ik vind ook wel dat het tot nog toe prima is, de beeldkwaliteit van de HD wedstrijden is uitstekend en ook de voor en nabeschouwingen vanuit de Hilversumse HD studio zijn een lust voor het oog.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 24-06-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Staat me bij dat studio sportzomer wel HD was.. vanavond nog eens goed opletten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
job schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:51:
Staat me bij dat studio sportzomer wel HD was.. vanavond nog eens goed opletten dan :)
Nee Studio Sportzomer is absoluut geen HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:16:
Ja, maar je kan toch niet twee programma's op één regietafel draaien? 8)7 geloof me nou maar t is niet te doen, 2 programma's in één regie
Wat gebeurt er daar meer dan pass through dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik222 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:55:
[...]

Nee dat is het absoluut inderdaad niet, de studio onder/tijdens/na de wedstrijden dan weer wel.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vind het wel een wat gemiste kans dat de publieke HDTV zenders geen DD 5.1 verzenden wanneer dat kan. Bijv. bij films, of nu het WK. Schakel maar eens naar de Duitse zenders (kabel digitaal) en dan heb je WK voetbal met surround geluid. Gan je naar Ned1, dan heb je gewoon stereo of DD2.0. Misschien dat de bitrate daarvan wat hoger ligt, maar voor de rest voegt het niks toe.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Wat gebeurt er daar meer dan pass through dan?
Titels, tellers, graphics, studiocamera's die geschakeld moeten worden. Ik snap wel wat je bedoelt, maar een regie is er niet op ingericht. Je moet van alles dubbel uit gaan voeren dat je beter gewoon een aparte regie kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Voor mensen die interesse hebben waarom de nos maar 1 wedstrijd in hd uitzend zie nieuws: NOS zendt vrijwel alle WK-wedstrijden in 1080i uit... Dit is notabene onze favoriete bron.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:13:
[...]

Titels, tellers, graphics, studiocamera's die geschakeld moeten worden. Ik snap wel wat je bedoelt, maar een regie is er niet op ingericht. Je moet van alles dubbel uit gaan voeren dat je beter gewoon een aparte regie kunt nemen.
En die is er niet, terwijl nu wel iedereen zit te zeiken. NOS != inventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28

Matis

Rubber Rocket

kfaessen schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:18:
Voor mensen die interesse hebben waarom de nos maar 1 wedstrijd in hd uitzend zie nieuws: NOS zendt vrijwel alle WK-wedstrijden in 1080i uit... Dit is notabene onze favoriete bron.
Ik snap niet waarom ze de keuze hebben gemaakt voor 1080i, 720p was veel beter geweest.

@hierboven, het dubbel uitvoeren van de regie is niet nodig. Immers gaan alle signalen, of het nu SD, HD of 3Gbit is, over dezelfde lijn. Het probleem zit hem in het feit dat de hardware welke de signalen verwerkt geschikt moet zijn voor HD en de kabelboeren moeten ook investeren. Het grote probleem ligt niet bij de omroepen, maar bij de kabelboeren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Matis op 24-06-2010 20:55 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:52:
[...]

Ik snap niet waarom ze de keuze hebben gemaakt voor 1080i, 720p was veel beter geweest.
Met de goede deinterlacers van tegenwoordig is 1080i beter vanwege de hogere resolutie en zie je de interlacing toch niet meer eigenlijk.
@hierboven, het dubbel uitvoeren van de regie is niet nodig. Immers gaan alle signalen, of het nu SD, HD of 3Gbit is, over dezelfde lijn. Het probleem zit hem in het feit dat de hardware welke de signalen verwerkt geschikt moet zijn voor HD en de kabelboeren moeten ook investeren. Het grote probleem ligt niet bij de omroepen, maar bij de kabelboeren ;)
Dat is totale onzin, de digitale televisieproviders met HD kunnen gewoon op alle kanalen tegelijk een HD uitzending weergeven. Probleem ligt echt bij de NOS die slechts 1 wedstrijd in HD uit kunnen zenden. Sowieso al die apparatuur waar jij het over hebt staat bij de NOS, de providers geven gewoon door wat de NOS uitzend en voor hen maakt het niks uit of dat upscaled SD is of native HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de NOS gewoon de faciliteiten (lees: regies) heeft om 2 wedstrijden in HD uit te zenden? Heeft niks met de kabelboeren of distributiecapaciteit te maken. En wat is de gezeik op 1080i toch steeds? Interlaced ziet er op HD gewoon goed uit, en als je progressive content doorstuurt op 1080i ziet het er toch prima uit. Dat Ziggo bijvoorbeeld z'n bitrate niet hoog genoeg heeft staan is bijvoorbeeld veel ernstiger.

[ Voor 41% gewijzigd door Vinnienerd op 25-06-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Atomsk schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:09:
Vind het wel een wat gemiste kans dat de publieke HDTV zenders geen DD 5.1 verzenden wanneer dat kan. Bijv. bij films, of nu het WK. Schakel maar eens naar de Duitse zenders (kabel digitaal) en dan heb je WK voetbal met surround geluid. Gan je naar Ned1, dan heb je gewoon stereo of DD2.0. Misschien dat de bitrate daarvan wat hoger ligt, maar voor de rest voegt het niks toe.
Mwoah, bij voetbal boeit me dat niet zo, het is toch niet dat je de bal langs je hoofd hoort zoeken.
Wat ik erger vond is dat het hele DD kanaal gisteren geen geluid gaf. :/
Vinnienerd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:06:
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de NOS gewoon de faciliteiten (lees: regies) heeft om 2 wedstrijden in HD uit te zenden? Heeft niks met de kabelboeren of distributiecapaciteit te maken. En wat is de gezeik op 1080i toch steeds? Interlaced ziet er op HD gewoon goed uit, en als je progressive content doorstuurt op 1080i ziet het er toch prima uit. Dat Ziggo bijvoorbeeld z'n bitrate niet hoog genoeg heeft staan is bijvoorbeeld veel ernstiger.
offtopic:
Volgens mij mis je een ontkenning in jouw eerste zin. ;)
Ik heb het zes keer moeten lezen maar volgens mij bedoel je wat anders dan de meesten in eerste instantie denken.
Het probleem ligt hardware-/resourcematig bij de omroepen, maar jij vindt dat die daar niet alleen voor moeten opdraaien. De kabelboeren mogen best wat bijdragen aan investering, doen ze dat niet zijn ze dus medeschuldig aan het gebrek aan HD-content.
Klopt het wat?

Ik moet zeggen dat ik er wel flink van baal dat ik UPC elke maand extra geld moet geven voor de mogelijkheid van het ontvangen van HD zenders. Dit garandeert dan absoluut nog niet dat er echt HD-content uitgezonden wordt.
De omroepen doen dan verder ook niet echt hun uiterste best om alles in HD te krijgen, die piepen dan steeds weer over kosten.
Ik ben wel benieuwd of er uberhaupt iets van wat ik betaal naar die omroepen gaat, ik gok van niet.
Tsja, monopolie he. :z

[ Voor 59% gewijzigd door Gonadan op 25-06-2010 08:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gonadan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:36:
[...]

Mwoah, bij voetbal boeit me dat niet zo, het is toch niet dat je de bal langs je hoofd hoort zoeken.
Wat ik erger vond is dat het hele DD kanaal gisteren geen geluid gaf. :/
Het gaat er mij om dat het een optie is en dat de NOS dan zo'n houding heeft van "als niemand er om vraagt, dan zetten we het maar fijn uit". Zo lamlendig. Duitsers hebben dan blijkbaar meer het principe van kijken wat er technisch mogelijk is en het zo optimaal mogelijk inrichten. Bij voetbal voegt het dan niet zo heel veel toe, maar het geeft toch een wat meer in-stadion-gevoel.

Bij mij was het geluid er in het begin ook af idd. Irritant. Los daarvan vraag ik me af waarom Ziggo de publieke HD zenders 2x in de zenderlijst heeft staan. Kost alleen maar bandbreedte..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ik222 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:55:
[...]

Je hebt gelijk, vraag me af met welk programma ik het verward heb.
Valt me eigenlijk wel tegen hoeveel programmma's er op de publieke omroep wel HD zijn. Maar ach.. ik betaal er niets extra's voor.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-06-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat de zenders er 2x instaan wil niet zeggen dat ze 2x op de kabel staan. Je kan een DVB-C kanaal meerdere LCN's geven, het blijft dezelfde stream. Dit is puur voor het gemak van het kunnen doorzappen bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Klopt de zender staat er ook maar 1 maal op. Alleen als je een HD tv hebt zal deze de HD zenders dupliceren naar 1,2&3. De kanaal indeling is niets anders dan een nummer wat je aan een stream hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
[...]

Ik heb tijdens de wedstrijden nog geen spoor van interlacing gezien eerlijk gezegd. Meer beeldpunten=betere kwaliteit. Gewoon bij 1080 blijven dus.

Als ik echter een 1080i rip op m'n PC wil kijken is de kwaliteit niet om aan te gluren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Frank-NL schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:46:
Dat de zenders er 2x instaan wil niet zeggen dat ze 2x op de kabel staan. Je kan een DVB-C kanaal meerdere LCN's geven, het blijft dezelfde stream. Dit is puur voor het gemak van het kunnen doorzappen bij mensen.
Waarom doet ziggo dat dan niet gewoon ook bij SBS6HD/VeronicaHD/NET5HD ?
Gemiste kans :(
Ik moet nu steeds 6+zender doen, dat is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij mij is Ziggo 1, 2 en 3 in HD en is Ziggo 61,62 en 63 in SD. Dus het zijn niet allebei HD kanalen.

Ik gebruik de Cisco HD PVR en de zenderindeling is automatisch gedaan door het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

silmaril8 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:21:
Bij mij is Ziggo 1, 2 en 3 in HD en is Ziggo 61,62 en 63 in SD. Dus het zijn niet allebei HD kanalen.

Ik gebruik de Cisco HD PVR en de zenderindeling is automatisch gedaan door het apparaat.
Bij mij dus wel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1 = Ned1HD
2 = Ned2HD
3 = Ned3HD
4 = RTL4
5 = RTL5
6 = SBS6
7 = RTL7
8 = Veronica/Jetix
9 = Net5

61 = Ned1HD
62 = Ned2HD
63 = Ned3HD
66 = SBS6HD
68 = VeronicaHD / Jetix
69 = Net5HD

En ik wou dus dat het gewoon
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1 = Ned1HD
2 = Ned2HD
3 = Ned3HD
4 = RTL4
5 = RTL5
6 = SBS6HD
7 = RTL7
8 = Veronica/JetixHD
9 = Net5HD

was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:49:
[...]
En ik wou dus dat het gewoon
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1 = Ned1HD
2 = Ned2HD
3 = Ned3HD
4 = RTL4
5 = RTL5
6 = SBS6HD
7 = RTL7
8 = Veronica/JetixHD
9 = Net5HD

was. :(
Dat kan ziggo niet doen omdat de sbs hd kanalen in een betaalpakket zitten die niet iedereen kan ontvangen.
Net1-3HD kan iedereen ontvangen en dan kunnen ze wel de zenders switchen. Zouden ze dat nu ook met de sbs zenders doen, dan krijgen mensen die geen hd pakket hebben die zenders wel op de plek van de huidige sbs zenders, terwijl ze er niet naar kunnen kijken....

Gewoon dmv favorietenlijst je eigen voorkeur bepalen is de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

sundace schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:54:
Exact!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hmm ik gebruik HD via mijn CAM CI+, volgens mij heeft mijn tv geen favorieten lijst :'(

wel dus :+ woohoo , vanavond even doen :)

http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=42PFL7404H/12

[ Voor 49% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-06-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd, kun je eens vragen waarom het NOS journaal dan niet op HD gaat, als er toch een HD tafel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb recent nog gelezen dat er deze zomer of dit najaar door de NOS een hele nieuwe HD studio gebouwd gaat worden voor de journaaluitzendingen. Daar zal het op wachten zijn want ook de studio's moeten HD Ready zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vinnienerd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:06:
Dat Ziggo bijvoorbeeld z'n bitrate niet hoog genoeg heeft staan is bijvoorbeeld veel ernstiger.
Inderdaad, hoelang is het nou al wachten op een fix of update voor die Samsung HD decoder die bij Ziggo in gebruik is. Toch zeker al een jaar. Waardeloos dat dan direct alle kabelaars daar "last"van hebben omdat Ziggo haar zaakje niet op orde heeft. 12mb/s of 16mb/s scheelt toch nogal wat, vooral bij voetbalwedstrijden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
[...]

Voetbal in 1080i op de BBC en ITV ziet er (nog) beter uit dan in 720p op Duitsland. (via de sat)
Nederland gisteren in SD gekeken, Alleen Denemarken-Japan was in HD
(zowel in Engeland als Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Skinkie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:41:
Vinnienerd, kun je eens vragen waarom het NOS journaal dan niet op HD gaat, als er toch een HD tafel is?
Dat is denk ik omdat de regie die aan die studio gekoppeld is gewoon nog SD is :P NOS Sport zit in studio 7, NOS journaal in een eigen studio (waarvan ik het nummer niet weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik zat net een stukje van 'God in de lage landen' te kijken wat in HD werd uitgezonden. Los van dat ik het inhoudelijk een verschrikkelijk programma vind, moet ik zeggen dat het er echt verbluffend mooi uitzag. Ik kijk tegenwoordig bijna alles in HD, maar ik was hier echt van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Echt referentie kwaliteit dat programma ja, kan menig Blu Ray'tje nog een puntje aan zuigen :)

Zo jammer dat er maar zo weinig programma's in deze verbluffende kwaliteit te zien zijn. Wanneer gaat men nou toch eens echt werk maken van HDTV hier in Nederland. Leuk hoor dat de publieke omroep en alle commerciële zenders inmiddels een HD variant hebben, maar de daadwerkelijke HD content laat zwaar te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het HD aanbod bij de commerciele is hier wellicht offtopic maar bij RTL zijn nog wel wat films in HD kwaliteit te zien hoor. Alleen helaas geen live voetbal of iets dergelijks, dat is allemaal SD daar. Over de SBS groep zullen we het maar helemaal niet hebben want die bieden bijna nooit een native HD uitzending aan op hun HD kanalen.

Maar god in de lage landen is inderdaad verbluffend mooi wat betreft beeldkwaliteit, alleen jammer dat de inhoud me dan verder totaal niet boeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sundace schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:54:
En die kan je bij UPC niet sorteren. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
ik heb sinds kort HD van canaldigital en vind het beeld er verbluffend uitzien. Ze zeggen wel dat canal digitaal alles uitzend in een lage bitrate ivm met ziggo maar ik kan het er niet vanaf zien.

Zaterdag nog the butterfly effect gezien en de matrix op veronica hd ? (volgens mij), zag er super strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
maurits187 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:05:
ik heb sinds kort HD van canaldigital en vind het beeld er verbluffend uitzien. Ze zeggen wel dat canal digitaal alles uitzend in een lage bitrate ivm met ziggo maar ik kan het er niet vanaf zien.

Zaterdag nog the butterfly effect gezien en de matrix op veronica hd ? (volgens mij), zag er super strak uit.
Heb the butterfly effect niet gezien. Maar wel een stuk van The Matrix. En die werd niet in HD uitgezonden hoor. Was geupscalled waarschijnlijk. Volgens mij zendt van de commercieële alleen RTL geregeld films in HD uit. Bij de SBS groep heb ik deze iig nog niet gezien. Wel wat series zoals NCIS en The Pacific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Joelie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Heb the butterfly effect niet gezien. Maar wel een stuk van The Matrix. En die werd niet in HD uitgezonden hoor. Was geupscalled waarschijnlijk. Volgens mij zendt van de commercieële alleen RTL geregeld films in HD uit. Bij de SBS groep heb ik deze iig nog niet gezien. Wel wat series zoals NCIS en The Pacific.
Ik weet niet wat ze met de Matrix hebben gedaan, maar zoals het er op Veronica uitzag was het beter dan mijn Matrix-DVD in de blu-ray-speler (en die upscalet het ook).
HD was het niet, dat zag je duidelijuk in de gezichten, maar voor upscaled vond ik de kwaliteit wel erg hoog.
Overigens was het geluid gewoon stereo met dynamic range compression, niet om aan te horen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Gabliboeba schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:06:
Ik zat net een stukje van 'God in de lage landen' te kijken wat in HD werd uitgezonden. Los van dat ik het inhoudelijk een verschrikkelijk programma vind, moet ik zeggen dat het er echt verbluffend mooi uitzag. Ik kijk tegenwoordig bijna alles in HD, maar ik was hier echt van onder de indruk.
Da's de EO he ;) Die waren ook als een van de eersten met 16:9-uitzendingen. Ik vind het programma niet heel geweldig (het meeste weet ik wel en dan gaat het echt te langzaam), maar de beelden zijn erg mooi inderdaad. Hollandsche kwaliteit, dat zeker!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Joelie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Ik had laatst de hele Matrix trilogy gekeken op DVD Op mn HD scherm en het zag er echt superscherp uit, beter dan een gewone DVD film. Zal wel aan opname kwaliteit liggen waardoor de upscale beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.... Ik heb de beschikking over zo'n 75 HD kanalen hier, waarvan een goede 65 in 1080i, en 10 in 720p.... en de 1080i kanalen zien er stuk voor stuk beter uit dan de 720p.

Zeker met sport en nieuwe TV series is 1080i echt een stuk beter dan 720p.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Dit is een oud topic, maar wel eentje die mijns inziens wel een schopje verdiend. Mijn excuses als dit niet de bedoeling is, dan maak ik er een nieuw topic voor aan.

De afgelopen tijd is er het één en ander in native HD bijgekomen, onder andere Studio Voetbal is sinds het begin van dit seizoen zo scherp dat je de stoppels op het hoofd van Jack van Gelder kunt tellen.

Helaas geldt dat niet voor hét paradepaardje van de Nederlandse televisie, de eredivisie samenvattingen. Anno 2011 mogen we toch verwachten deze op zondagavond 19:00 in HD te kunnen aanschouwen? Is dit een financiele kwestie of bezit de NPO nog altijd niet over de benodigde edit-faciliteiten?

Ook de complete Studio Sport uitzending van zondag was weer upscaled SD, maar neem aan dat bijv. de EK-hockeyfinale toch wel een HD feed had?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste