Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Royz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:47:
Wat zijn de bitrates dan? Weet iemand dat?
Tussen de 13 en 15Mbits/s voor de kabel. Trouwens ook Law and Order was écht geen native HD hoor. Dat iets er lekker "scherp" uitziet maakt het nog geen HD. Ik verbaas me er echt over ook op andere fora dat er zoveel mensen zijn die denken dat ze naar echt HD zitten te kijken ipv Upscaled SD. Native HD herken je binnen de seconde, op 't moment dat je twijfelt is 't echt geen HD. Neem als voorbeeld Voom HD op de kabel bij UPC, dát is pas mooie native HD en dat zie je binnen een fractie van een seconde.

[ Voor 54% gewijzigd door DutchOwnage op 09-07-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
--MeAngry-- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:12:
Ik had gisterenavond wel het idee dat Law & Order in HD werden uitgezonden. Gezien dat vrij recente afleveringen zijn moet dat kunnen.
De intro en de aftiteling (die al jaren hetzelfde zijn bij die serie) zagen er namelijk nog even blurry uit als anders, maar de rest van die serie was echt superscherp. :)

Het is waarschijnlijk wel van 720p naar 1080i geschaald omdat alle Amerikaans series in 720p worden opgenomen, maargoed...
Behalve de Tour de France zendt de NPO op dit moment nog helemaal niets uit in HD(dus je hebt hoogstwaarschijnlijk naar een geupscaled SD signaal zitten kijken). Zelfs de Michael Jackson Memorial, die wereldwijd rechtenvrij beschikbaar was in HD is door de NPO op Nederland 3 in SD uitgezonden...

Trouwens, volgens mij is ook in de VS 1080i de overheersende standaard en zijn er maar enkele stations die in 720p uitzenden.

[ Voor 7% gewijzigd door Luke_msx op 09-07-2009 19:50 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

DutchOwnage schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:48:
[...]

Tussen de 13 en 15Mbits/s voor de kabel.
Was dat vorig jaar hoger? en geldt dat voor alle HD kanalen? Ik dacht dat discovery er namelijk uitsprong nog? Of zit ik ernaast? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik weet niet hoe het bij de andere HD kanalen zit, maar feit is dat Ned 1,2 en 3 HD op 13 tot 15Mbits/s zitten. Staat ook wel ergens op internet maar ben ff te lui om dat op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
jalumsx schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:49:
[...]

. Zelfs de Michael Jackson Memorial, die wereldwijd rechtenvrij beschikbaar was in HD is door de NPO op Nederland 3 in SD uitgezonden...
Ze gebruiken hiervoor hetzelfde excuus als bij de inauguratie van Obama. Het schijnt niet mogelijk te zijn om ondertitels juist toe te voegen bij een Live HD uitzending. Dan vraag ik me af wat dat dan voor "High Tech" uitzendstraat en eindregie is die ze pas in gebruik hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
DutchOwnage schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Ze gebruiken hiervoor hetzelfde excuus als bij de inauguratie van Obama. Het schijnt niet mogelijk te zijn om ondertitels juist toe te voegen bij een Live HD uitzending. Dan vraag ik me af wat dat dan voor "High Tech" uitzendstraat en eindregie is die ze pas in gebruik hebben genomen.
Tja, ik heb een schotel en dus sowieso (nog) geen Nederland 3 HD(alleen Ned1 HD momenteel), maar gelukkig wel BBC-HD, en die zonden het wel gewoon uit in HD zoals het hoort. Net als die inauguratie trouwens.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
jalumsx schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:46:
[...]
Maar ik heb hier zelf een Panasonic plasma staan met een resolutie van "slechts" 1024x768 pixels en ook op dit scherm ziet een 1080i bronsignaal er stukken beter uit dan een 720p bronsignaal. Nee, 720p is een gepasseerd station en was al een verouderde norm toen HDTV nog echt in de kinderschoenen stond.
Ik heb thuis een vrij nieuwe Panasonic plasma staan en kijk zeer regelmatig naar alle beschikbare HD zenders en ééntje springt er steeds bovenuit: Sport1 HD die als enige in 720p uitzendt.

Het scheelt echt hoor, vooral bij bewegend beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]
Neem als voorbeeld Voom HD op de kabel bij UPC, dát is pas mooie native HD en dat zie je binnen een fractie van een seconde.
Voom is super! Alleen jammer dat het alleen bij UPC is idd!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

[...]
Tussen de 13 en 15Mbits/s voor de kabel. Trouwens ook Law and Order was écht geen native HD hoor. Dat iets er lekker "scherp" uitziet maakt het nog geen HD. Ik verbaas me er echt over ook op andere fora dat er zoveel mensen zijn die denken dat ze naar echt HD zitten te kijken ipv Upscaled SD. Native HD herken je binnen de seconde, op 't moment dat je twijfelt is 't echt geen HD. Neem als voorbeeld Voom HD op de kabel bij UPC, dát is pas mooie native HD en dat zie je binnen een fractie van een seconde.
Vind persoonlijk dat je een beetje klaagt. Het is juist super dat ze een poging doen om over de hele breedte dingen HD te maken. Hierdoor gaan andere zenders nu ook sneller ontwikkelen richting HD. Zie recente verhalen over dat RTL eind dit jaar ook richting HD gaat. 13-15 Mbit is zeker niet de bandbreedte waar het naar toe gaat, maar is een goed begin. Als je het vergelijkt met het SD kanaal is het beduidend beter. Ok het is geen Blu-ray als je dat als HD referentie aanhoud. Maar SD via de kabel is ook nooit zo goed geweest als DVD kwaliteit.
Kijk overigens op een 42inch plasma met een samsung 360ra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ksi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:34:
[...]

Vind persoonlijk dat je een beetje klaagt. Het is juist super dat ze een poging doen om over de hele breedte dingen HD te maken. Hierdoor gaan andere zenders nu ook sneller ontwikkelen richting HD. Zie recente verhalen over dat RTL eind dit jaar ook richting HD gaat. 13-15 Mbit is zeker niet de bandbreedte waar het naar toe gaat, maar is een goed begin. Als je het vergelijkt met het SD kanaal is het beduidend beter. Ok het is geen Blu-ray als je dat als HD referentie aanhoud. Maar SD via de kabel is ook nooit zo goed geweest als DVD kwaliteit.
Dat gaat ook nooit lukken want de kabel geeft 1080i signaal door en BR is 1080p signaal. Geeft verder niets, maar native 1080i signaal is weer wat anders dan upscaled SD material met de bron 576i!!!!. Bijna de helft aan pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nasty Nate schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:04:
[...]

Ik heb thuis een vrij nieuwe Panasonic plasma staan en kijk zeer regelmatig naar alle beschikbare HD zenders en ééntje springt er steeds bovenuit: Sport1 HD die als enige in 720p uitzendt.

Het scheelt echt hoor, vooral bij bewegend beeld. :)
Vandaar ook... 'progressive' beter voor snellere beelden ivm snellere verwerking.

Overigens is die '1080i op een hd-ready scherm scherper dan 720p' zeker mogelijk ivm met het hogere aantal beeldijnen... het betreffende scherm heeft 48 extra beeldlijnen. Mits de ingebouwde scaler dat goed omzet, heb je hier dus voordeel van.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
ksi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:34:
[...]

Je hebt wel een beetje gelijk ook. Het is erg positief dat de Publieke Omroep de eerste stap nu heeft gezet. Ik ben alleen een beetje teleurgesteld allereerst in de kwaliteit van de HD uitzendingen van de Tour de France, die heb ik vorig jaar ook gezien op Ned1-HD en dat zag er beduidend beter uit maar goed daar kan de NOS niets aan doen want dat krijgen ze zo aangeleverd, en ten tweede vondt ik het een teleurstelling dat de Michael Jackson ceremonie niet in HD werd aangeboden op het HD kanaal, terwijl de mogelijkheid daar wel was :)

Overigens zijn de Nederlandse SD kanalen op de kabel echt wel van DVD kwaliteit hoor met een bitrate van 8Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DutchOwnage schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Overigens zijn de Nederlandse SD kanalen op de kabel echt wel van DVD kwaliteit hoor met een bitrate van 8Mbit/s.
Bijna altijd... de uitzending moet namelijk 'realtime' verwerkt worden, terwijl dit bij dvd`s al 'post processing' is gebeurd, waardoor scenes met veel beweging/verandering (kosten veel bewerkingstijd) er op dvd altijd wat mooier uitzien.

Over de sd-kwaliteit heb ik btw niets te klagen. Dit was puur om aan te geven, dat alleen 8MBit bitrate niet alles zegt over de kwaliteit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03
Michael Knight schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Bijna altijd... de uitzending moet namelijk 'realtime' verwerkt worden, terwijl dit bij dvd`s al 'post processing' is gebeurd, waardoor scenes met veel beweging/verandering (kosten veel bewerkingstijd) er op dvd altijd wat mooier uitzien.

Over de sd-kwaliteit heb ik btw niets te klagen. Dit was puur om aan te geven, dat alleen 8MBit bitrate niet alles zegt over de kwaliteit.
Een beetje moderne encoder anno 2009 kan van 8 mbit heel wat maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 17:41
Ik heb werkelijk nog niets in echt HD gezien. North Sea Jazz nog niet eens.. Komaan, dat is toch allemaal wel in HD geschoten?

Ja oke.. soms een studioshot van studio sport vanuit hilversum.

Weet iemand meer over HD bronnen op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Vandaag is er weer 1 Mbps van de bitrate van Nederland 3 HD gehaald zodat we nu op zo'n 12 Mbps zitten. Ook de bitrates van Nederland 1 en 2 HD zijn met 3 Mbps verlaagd zodat alle Nederlandse publieke kanalen nu die 12 Mbps bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hmm das niet zo goed, dat van die dalingen in bitrate. Handige info trouwens!
Mag ik vragen hoe je dit meet, ben wel benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Iemand met een Dreambox op een ander forum heeft dit nagemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:15
ksi schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:32:
Hmm das niet zo goed, dat van die dalingen in bitrate. Handige info trouwens!
Mag ik vragen hoe je dit meet, ben wel benieuwd?
Dvbviewer toont de bitrate onder in het kader als je niet full-screen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
DutchOwnage schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:44:
In Amerika zij alle grote tv stations toch HD? Geen excuus meer lijkt me.
Klopt. En vrijwel alle grote evenementen worden ook in HD formaat uitgezonden. Maar dat betekend nog niet dat de Nederlandse omroep ook de HD feed koopt. Deze is namelijk duurder dan de normale feeds en SD programmering, dus er zit ook een prijskaartje aan.

Ik zie dit lokaal hier ook nog wel eens. Er zijn in principe 4 stations die allemaal een deel van de uitzendrechten voor MLB wedstrijden van de Angels hebben opgekocht. Alle door-de-week wedstrijden (het merendeel) gaan naar Fox Sports en een enkele naar ESPN, deze zijn altijd in HD. De wedstrijden in het weekend gaan naar Fox (niet Sports maar de normale Fox) en een lokaal station MyNetwork 13. De eerste zendt ook in HD uit, maar de tweede koopt dus niet de HD rechten van de wedstrijd, maar alleen de SD rechten..... en zenden het vervolgens ook nog eens uit in 4:3 formaat op de HD versie van hun station, dus met twee balken links en rechts. :')

Resultaat: 90% van de wedstrijden (ong. 170 in een seizoen) in HD, maar 10% dus niet in HD omdat het TV station te krenterig is om de HD rechten aan te schaffen.

Ik gok dat dit met Nederland 1, 2, 3 ook zo is.... als ze een live evenement willen uitzenden, en ze de keuze hebben tussen het kopen van de HD feed (waarvoor meer bandbreedte nodig is op satellieten en/of datakabels) en de SD feed, dan kan het even wikken/wegen zijn of HD belangrijk is voor dat evenement.

Olympische Spelen moeten uiteraard in HD. Maar ik kan me voorstellen dat het volgende grote Dart toernooi waar een Nederlander aan meedoet niet in HD gekocht wordt, ook al wordt het in HD opgenomen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
jalumsx schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:49:
Trouwens, volgens mij is ook in de VS 1080i de overheersende standaard en zijn er maar enkele stations die in 720p uitzenden.
Klopt. Ik heb zo'n 50 HDTV stations, en daarvan zenden er minstens 45 uit in 1080i formaat. Een enkel station (zoals HGTV-HD en Food Network HD) zenden uit in 720p.

Ook de digitale OTA stations die je met een digitale antenne uit de lucht kan plukken zenden uit in 1080i.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Valt me ook op dat de Dolby Digital 5.1 stream die je erbij krijgt een erg lage bitrate heeft me als gevolg een dramatisch beperkt dynamisch bereik. HD geldt blijkbaar allen voor het beeld. Men gebruikt voor het geluid nog steeds een codec van 15 jaar oud met lage resolutie, lage samplefrequentie en lage bitrate. De gemiddelde DVD heeft een beter dynamisch bereik en audio bitrate als de HD-uitzendingen van de publieke omroep. Toch wel triest om te moeten constateren.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat men stereo in 5.1 stopt. Dergelijk prutswerk is hopelijk niet indicatief voor de competentie van de technici bij de NPO.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ari3 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:25:
Valt me ook op dat de Dolby Digital 5.1 stream die je erbij krijgt een erg lage bitrate heeft me als gevolg een dramatisch beperkt dynamisch bereik.
Heb je hier een bron van ?
Overigens heeft de bitrate bij audiocodecs die gebruik maken van psycho-acoustische datareductie niet per se invloed op het dynamisch bereik. In het algemeen zelf helemaal niet. Eerder ontstaan er typische artefacten, die het beluisteren onprettig maken.
Beperking van het dynamisch bereik wordt waarschijnlijk bewust gedaan, dmv dynamische compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Kunnen we soms een opsomming / openingspost maken over een aantal dingen?
Ook ik heb met de humax 5000 namelijk op nederland 3 echt verrot beeld. Het blokt / artifact / hangt veel.

Nederland1 en 2 in HD geen problemen. Ned 3 in hd echter is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik heb nu tijdens één vandaag op mijn humax 5050c bij Ned1 HD een irritante knipperende paars en groene verticale lijn aan de rechterkant van het beeld.

Blijkbaar hoort die knipperende paars en groene verticale lijn bij één vandaag zo, ik heb hem namelijk vandaag ook en enkel bij dit programma?

[ Voor 32% gewijzigd door kwiebus op 17-07-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ari3 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:25:

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat men stereo in 5.1 stopt. Dergelijk prutswerk is hopelijk niet indicatief voor de competentie van de technici bij de NPO.
De eerste week dat er HD123 was, zag mijn receiver het signaal als Dolby Digital 5.1 (Maar inderdaad wel vanuit stereo omhoog gemixt

Nu staat er echter gewoon " Stereo" op het display. Ik dacht dat ik mijn codecs had verklooit (Loopt via een HTPC namelijk) omdat het dus eerst wel als " DD 5.1 in Stereo :P" leek door te komen maar nu is het dus gewoon Stereo?

Tot mijn verbazing geeft mijn receiver aan dat Eurosport HD wel Dolby Digital doorgeeft. Zal dus niet aan me HTPC liggen..

Edit:

Als ik naar NL1,2,3 schakel dan geeft de receiver heel even aan dat het DD 5.1 is, maar dan bedenkt hij zich ineens en wordt het stereo..volgens mij heeft hij gewoon door dat NPO de boel voor de gek houd :P

[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 17-07-2009 18:51 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Heb gistermiddag de tour gezien en wat een verademing tov het SD kanaal. Zeker de heli shots zijn echt wel spectaculair te noemen en waanzinnig scherp.

Rest van de pgorammering zal nog wel geen echte HD zijn, maar dat is toekomst. Vorig jaar was het ook alleen de tour in HD. Denk dat de rest van de programmering ook nog geen HD is. Waarom mensen dus ook al andere programmas op upscaled SD willen zien is mij een raadsel? Meeste tvs doen dit zelf allemaal al behoorlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45
NED 1 krijgt sinds vandaag geen signaal in HD meer binnen met de floppyDTV, althans MCE zegt dat het een te zwak signaal is om weer te geven.
Gisteren was het in HD met name onderin het beeld blokkerig / groenig, hij heeft het de hele week overigens wel goed gedaan. Geen kabel en/of andere wijzigingen, aanbieder is Caiway.
NED 2 en 3 doen het gewoon wel in HD.

[ Voor 20% gewijzigd door Smirnoff op 18-07-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Max|Burn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:55:
[...]
De eerste week dat er HD123 was, zag mijn receiver het signaal als Dolby Digital 5.1 (Maar inderdaad wel vanuit stereo omhoog gemixt

Nu staat er echter gewoon " Stereo" op het display. Ik dacht dat ik mijn codecs had verklooit (Loopt via een HTPC namelijk) omdat het dus eerst wel als " DD 5.1 in Stereo :P" leek door te komen maar nu is het dus gewoon Stereo?
Ja, het is even correct stereo geweest voor ongeveer een week. Sinds vandaag 23.00 is het helaas weer stereo-in-5.1 waardoor de stemmen weer links en rechts te horen zijn in plaats van uit de center. Wat zijn ze toch aan het doen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

HaTe

haat niet

Ik kan hier kiezen uit 2 geluid streams. Weet iemand wat het verschil is tussen de 2? Ik hoor bij de ene dat de stemmen uit de center speaker komen en bij de andere uit het linker en rechter kanaal, zoals jullie hier beschrijven..
Ik vind de kwaliteit trouwens wel heel goed vergeleken met andere kanalen. Geweldig scherp.
Gebruik FloppyDTV.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Royz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:49:
[...]

Was dat vorig jaar hoger? en geldt dat voor alle HD kanalen? Ik dacht dat discovery er namelijk uitsprong nog? Of zit ik ernaast? :)
Vorig jaar was het 20Mbit/sec, maar dat was mpeg2. Nu heb je mpeg4, en met 15mbit/sec dus beter beeld.
Discovery kan ook nog best op mpeg2 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik vond het er geweldig uitzien Studio Voetbal in HD. Niet gedacht, toch gekomen heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Als de humax aangeeft dat het Dolby is staat er niet altijd op mn Z-5500 dat het dolby is, maar ik heb liever dat het dolby uitgezonden word omdat ik dan juist wel center stemmen heb en niet links en rechts. Als ik stereo zelf upmix met de Z5500 dan klinkt het bar slecht dus dat doe ik niet.(gerommel door de rears)

Over de tour, ik zie duidelijk verschil tussen Ned1HD en de Ned1SD (71 op ziggo) Zal wel geen full HD cams zijn op de motor maar toch is het al een wereld van verschil.

We leven in de overgangs fase jongens, je kan niet verwachten dat alles nu FullHD 1080p word uitgezonden, het is trouwens ook maar max 1080i en dan kun je het nog beter op 720p zetten (minder tear)
In de toekomst zou het alleen maar beter worden, laten we hopen dat er snel meer zenders over gaan op HD, want ik kijk eigenlijk niets anders meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Bulls op 27-07-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
job schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:54:
Vorig jaar was het 20Mbit/sec, maar dat was mpeg2. Nu heb je mpeg4, en met 15mbit/sec dus beter beeld.
Discovery kan ook nog best op mpeg2 zitten.
De bitrate van de Nederlandse Publieke HD kanalen is ondertussen al met 3 Mbps verlaagd, dus 12 Mbps in plaats van 15 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Bulls schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:12:
Als de humax aangeeft dat het Dolby is staat er niet altijd op mn Z-5500 dat het dolby is,
Ik heb dus exact hetzelfde. De ene keer ziet de Z5500 het als Dolby, de andere keer niet. Overigens in beide gevallen is het Stereo. Op Eursport HD is het altijd DD.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Gouda (Caiw) ontvang ik vanaf het begin van de uitzendingen NED1, 2, 3 HD in DolbyDigital geluid en zonder problemen of storingen.

Ik kijk HD via een Alfacrypt Classic module die direct in de tv (Samsung UE40B7020WW) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:18
Hebben meer mensen last van stotteringen in het geluid? Ik heb regelmatig dat het geluid heel even wegvalt en dan weer terug komt. Het gevolg is dat je een soort plop hoort.
Nu hadden wij in de 1e week DD 5.1 geluid, daarna was dit veranderd naar DD 2.0 (tegelijk met terugschroeven bitrate) en sinds 2 dagen is het geluid weer DD 5.1 . Desondanks is het probleem nog niet verholpen, ligt dit probleem bij mij of zijn hier meer mensen die er last van hebben? Ik heb overigens een Humax 5050c die via HDMI is aangesloten op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Moet nu eerlijk toegeven dat het nivo van de beeldkwaliteit bij het zwemmen in Rome wel erg slecht is op Ned2 HD. Dat kan toch stukken beter als je naar eurosport HD kijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
ksi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:53:
Moet nu eerlijk toegeven dat het nivo van de beeldkwaliteit bij het zwemmen in Rome wel erg slecht is op Ned2 HD. Dat kan toch stukken beter als je naar eurosport HD kijkt....
Op nederland 2 HD is de uitzending ook niet in HD. Eurosport zend het wel in HD uit. Dit kun je zien aan het "native hd" logo onderin beeld. Het enige wat ik tot nu toe na de Tour de France in HD heb gezien is de studio uitzending van studio sport en studio voetbal (afgelopen zondag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
En dat is ook logisch, want die programma's komen uit de vooralsnog enige HD studio van de NPO, studio 24. Ik ben erg benieuwd welke omroepen er, naast de NOS, met HD programma's gaan komen dit najaar... Al dan niet aagekochte HD content of eigen HD producties.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 28-07-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Haha, dus de zwemkampioenschappen niet in HD op ned2. Dat verklaart inderdaad een hoop. Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door ksi op 29-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Waarschijnlijk heeft niemand het gezien maar vanochtend om 11:10 was er op Nederland 2 HD echt, niet-geupscaled 1080i HD materiaal te zien. Dit was het programma "Het Metropool Orkest Ontmoet..." van de AVRO. Alle afleveringen van dit programma zijn eerder al in SD uitgezonden en de komende 5 donderdagen zullen op dezelfde tijd de resterende afleveringen in HD worden herhaald.
Helaas is het materiaal alleen te zien door mensen met een HD kabelontvanger aangezien via de satelliet niet alledrie de publieken worden doorgegeven (alleen Nederland 1 HD). Ook zal de AVRO het programma "Haitink dirigeert Mozart en Debussy" ergens rond 14 augustus uitzenden in HD. Er wordt dus stilletjes al getest met eigen (niet live) HD producties door de AVRO !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
FreeRider schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:56:
Waarschijnlijk heeft niemand het gezien maar vanochtend om 11:10 was er op Nederland 2 HD echt, niet-geupscaled 1080i HD materiaal te zien. Dit was het programma "Het Metropool Orkest Ontmoet..." van de AVRO. Alle afleveringen van dit programma zijn eerder al in SD uitgezonden en de komende 5 donderdagen zullen op dezelfde tijd de resterende afleveringen in HD worden herhaald.
Helaas is het materiaal alleen te zien door mensen met een HD kabelontvanger aangezien via de satelliet niet alledrie de publieken worden doorgegeven (alleen Nederland 1 HD). Ook zal de AVRO het programma "Haitink dirigeert Mozart en Debussy" ergens rond 14 augustus uitzenden in HD. Er wordt dus stilletjes al getest met eigen (niet live) HD producties door de AVRO !
Dit is mooi om te horen. Is er nergens een lijstje met programma's die in HD uitgezonden worden? Zou makkelijk zijn als we dat konden bijhouden.

Verder vraag ik me af waarom het journaal niet in HD word uitgezonden. Zit het journaal niet in dezelfde studio als studio sport? Je zou haast verwachten dat het journaal ook wel in HD zou worden uitgezonden, aangezien het allebei door de NOS word geproduceerd.

En nu we toch bezig zijn.. Het voetbal, word dit ook in HD uitgezonden straks? De studio beelden wel gok ik maar weet iemand of de stadions al over HD camera's beschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Nu we toch bezig zijn, dat tros muziekfestival laatst was ook zeker wel HD en niet geupscaled.
Maargoed komen er wel, duurt alleen nog wel even voordat alles HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Er is geen lijstje of een aparte programmering voor de HD zenders.Sinds begin juli is het technisch mogelijk om als omroep HD uitzendingen aan te leveren. Hiervoor is de eindregie studio waar uiteindelijk de programma's ingestart worden compleet vernieuwd (zonder dat de TV kijker het door heeft gehad). De nieuwe "multi channel playout" regie studio maakt het mogelijk om zowel SD als HD bronmateriaal simultaan in SD en HD uit te sturen. Dus al het SD materiaal wordt geupscaled en als een omroep een HD programma aanlevert dan wordt het materiaal tegelijkertijd gedownscaled naar SD tijdens de uitzending.
ksi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:41:
Nu we toch bezig zijn, dat tros muziekfestival laatst was ook zeker wel HD en niet geupscaled.
Ik betwijfel of dit wel echt HD is geweest. Ik heb het zelf niet gezien maar volgens mij is het geupscaled materiaal aangezien het pas sinds 7 juli mogelijk is om HD uit te zenden. Omroepen moeten vervolgens ook nog gecertificeerd worden voor HD. Het kan goed zijn dat het materiaal er zo goed uitzag omdat het met HD camera's gefilmd is (betere kleuren) of goed belicht / scherp gesteld was. Omdat de omroepen standaard met 50 Mbit MPEG materiaal aanleveren is dit ook een goede bron voor upscaling. Al met al kan het er heel goed uitzien maar toch niet echte HD resoluite hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Die Tros Muziekfeesten op het plein zijn dus echt geen native HD, wel prima beeld maar absoluut geen native HD. In tegenstelling tot Studio Voetbal op de zondagavond, dát is pas native HD en ver-schrikk-kelijk scherp.

Goed, we hebben dus Studio Voetbal op de Zondagavond, dat is terugkerend. Het Metropole Orkest de komende 5 donderdagen en Haitink dirigeert Mozart en Debussy rond de 14e augustus. Een goed begin, en al véél meer dan het Belgische Één HD, wat in een jaar tijd alleen nog maar het EK voetbal, de OS en het Eurovisie Songfestival heeft uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ksi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:41:
Voor HD vond ik het beeld anders wel erg kartelig, leek mij toch echt wel geupscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Oke heb het ook maar een minuutje ofzo bekeken, zal wel niet dan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:42:
Bij een evenment als dit gebruiken je een gewone studio-camera die verbonden is met de motor. Op de motor zit dan weer een 2,4-ghz antenna die naar de helicopter gaat zenden. De helikopter zender het weer door naar het ontvangststation, waar er mensen staan die de microwave-antenne's ook echt op de heli richten.

En SD-lenzen gaan inderdaad abbereren aan de randen als je ze op HD gaat bekijken, maar die dingen kosten een ton per stuk, dus wacht men liever eerst totdat ze onherstelbaar kapot gaan, alhoewel ik nu steeds meer nieuwe lenzen door mijn handen zie gaan. Ze zoomen iig retesnel :9
Voor de link word de digitale COFDM techniek gebruikt met MPEG2 of MPEG4 compressie. HD via portable COFDM is in ontwikkeling dus vanaf een motor voorlopig alleen maar SD beelden. HD beelden van een mobiel transportmiddel zijn opgenomen dus niet Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:10:
[...]

Voor de link word de digitale COFDM techniek gebruikt met MPEG2 of MPEG4 compressie.
Eigenlijk gewoon DVB-T dus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:10:
[...]

Voor de link word de digitale COFDM techniek gebruikt met MPEG2 of MPEG4 compressie. HD via portable COFDM is in ontwikkeling dus vanaf een motor voorlopig alleen maar SD beelden. HD beelden van een mobiel transportmiddel zijn opgenomen dus niet Live.
Weet je dit zeker? Ik vond de camera beelden op de moter bij de TdF anders aardig goed. (ja de beelden van de vaste camera waren beter) Als ik dit vergeleek met eerdere wedstrijden/jaren of met de SD versie van NED1 dan zag ik toch een duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
http://broadcastengineeri...comm-CamPac-ENG-20060705/

Hier iig een product wat zegt COFDM te moduleren en 1080i te ondersteunen.

Wat ik verder jammer vind is dat mensen denken dat omdat het in America allemaal HD is, het hier ook zomaar moet kunnen. Het kost allemaal gewoon heel veel geld, en er zijn gewoon heel veel partijen die het allemaal maar moeten ondersteunen. In de VS gaat het nog veel houtje-touwtje als ik collega's van me mag geloven. Ze hebben daar een iets ander idee van TV maken dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
mij is opgevallen dat sinds de nieuwe eindregie eind juni het SD beeld een wat achteruit is gegaan, in het begin het ergst daarna weer beter maar nooit meer zoals het was. Het is beeld zelf is een stukje vlekkeriger en minder strak als voorheen. logo's en ondertiteling is stuk "harder"

Dit komt denk ik omdat eerst het SD beeld naar 1080i omgezet wordt en voor SD weer naar 576i
Kwaliteitsverlies mag eigenlijk niet in een proffesionele studio . . . . . .

Iemand dit ook opgemerkt?
Wordt dit nog aangepast? (andere zenders die HD hebben dit niet met SD zoals de VRT)

Andere zenders hebben hier helemaal geen dus mijn tv/decoder is niet stuk/verkeerd ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Meedere mensen bij Caiway met een Samsung 360 en lipsync problemen? Ik heb hierover al contact gehad met Caiway, maar zij beweren dat ik de enige ben. Lijkt me sterk aangezien hetzelfde speelt bij tientallen mensen met een Samsung 360 bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
gastje13 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:51:
mij is opgevallen dat sinds de nieuwe eindregie eind juni het SD beeld een wat achteruit is gegaan, in het begin het ergst daarna weer beter maar nooit meer zoals het was. Het is beeld zelf is een stukje vlekkeriger en minder strak als voorheen. logo's en ondertiteling is stuk "harder"

Dit komt denk ik omdat eerst het SD beeld naar 1080i omgezet wordt en voor SD weer naar 576i
Kwaliteitsverlies mag eigenlijk niet in een proffesionele studio . . . . . .

Iemand dit ook opgemerkt?
Wordt dit nog aangepast? (andere zenders die HD hebben dit niet met SD zoals de VRT)

Andere zenders hebben hier helemaal geen dus mijn tv/decoder is niet stuk/verkeerd ingesteld.
Ik heb dit zelf niet gezien, ik denk ook niet dat het signaal 2 x gescaled wordt.

Ik weet wel dat er verschil is tussen het analoge en het digitale signaal.

Voor 16:9 materiaal geldt dat dit analoog uitgezonden wordt als 4:3 letterbox signaal. Een breedbeeld TV zoomt hier op in en vervolgens is het signaal beeldvullend en klopt het qua aspect ratio. Het digitale signaal is een beeldvullend 4:3 signaal (geen 'harde' zwarte balken) wat anamorf uitgerekt wordt naar 16:9.

In principe is de kwaliteit van het analoge signaal dus slechter dan het digitale signaal, aangezien de verticale resolutie minder wordt door de zwarte balken.

Misschien heeft dit er mee te maken ?

Verder wordt er binnenkort weer wat in Native HD uitgezonden, namelijk het Prinsengrachtconcert (Zaterdag 22-08-2009 om 21:30 NED2). Echt HD dus, alleen weer voorbehouden aan de HD kabelkijkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
FreeRider schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:25:
[...]
Verder wordt er binnenkort weer wat in Native HD uitgezonden, namelijk het Prinsengrachtconcert (Zaterdag 22-08-2009 om 21:30 NED2). Echt HD dus, alleen weer voorbehouden aan de HD kabelkijkers...
Hoe kom je aan deze informatie? Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer er meer native HD materiaal word uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
@freerider
Heb een bevestiging gehad van de NPO en het signaal wordt inderdaad eerst ge-upscaled en dan weer gedownscaled en ze zijn bekend met het kwaliteitsverlies. Ze proberen het op te lossen.

Ik kijk overegens digitaal in full 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het WK atletiek wel in HD worden uitgezonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ja. http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2282

Freerider hoe kom je toch aan die informatie, echt beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Als media manager is het een onderdeel van mijn werk om programma's voor uitzending aan te leveren. Zodoende weet ik wat HD is en wat niet (het meerendeel is gewoon SD). Maar het suffe is dat er geen aandacht aan wordt besteed in de TV gidsen enz, terwijl er veel geinteresserden zijn die HD kunnen ontvangen en het leuk vinden om te weten wanneer er native HD op de buis is (Hier heb je je HD abonnement toch voor !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Helemaal mee eens. Ik had wel begrepen van de NPO dat ze in de toekomst wel willen gaan beginnen om het duidelijk te maken of het een HD uitzending betreft ja of nee, het zij in gidsen, het zij met een HD logootje op de zender of beide. Maar daar is het HD aanbod nog te gering voor. Misschien straks in oktober als RTL7 en 8-HD erbij komen? Daar zal waarschijnlijk best veel in HD te zien gaan zijn, en dan wil ik echt wel weten wát er dan in HD te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2285

Dus toch geen WK Atletiek in HD bij de NOS. Lekker dan :X

• Happy2000
  • Niet online
Het is toch niet tegeloven, kunnen ze het in HD uitzenden doen ze het niet omdat het teveel kost prfff
Snap niet dat ze dan de HD zenders er op hebben gezet als ze toch niet in HD kunnen uitzenden.

Vindt het wel weer triest.

• Henk007
Wie kan mij deze upscale waanzin eigenlijk uitleggen ??
Dat kan iedere HD DVB-C ontvanger of TV toch ook prima. Werken bij de omroep alleen maar nono 's of zo ? Over bandbreedteverkwisting gesproken.

Zend gewoon alles native uit zoals het wordt aangeleverd, of dat nu 576p, 720p of 1080i is, de decoder geeft het heus wel op de juiste manier weer ;)

• Vinnienerd
Het is technisch geen probleem, het gaat om het geld. De host broadcaster wil meer doekoe zien als er ook in HD wordt uitgezonden.

• FreeRider
Henk007 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:12:
Wie kan mij deze upscale waanzin eigenlijk uitleggen ??
Dat kan iedere HD DVB-C ontvanger of TV toch ook prima. Werken bij de omroep alleen maar nono 's of zo ? Over bandbreedteverkwisting gesproken.

Zend gewoon alles native uit zoals het wordt aangeleverd, of dat nu 576p, 720p of 1080i is, de decoder geeft het heus wel op de juiste manier weer ;)
Upscalen is niet echt elegant maar het is natuurlijk ook geen waanzin. De basis is dat men een televisienet niet zomaar van resolutie kan laten wisselen. Om voor elke resolutie een apart net te starten is ook geen optie (schakelen om beeld te houden?). Omroepen leveren SD en HD aan met 50 Mbit (voor uitzending). Het digitale SD signaal op de kabel/sat is hooguit 8 Mbit en het HD signaal iets van 12. De basis voor upscaling is bij de omroep dus qua resolutie niet beter maar qua bitrate wel. Daarnaast zijn de upscalers die bij de omroep worden gebruikt kwalitatief beter dan die van TV's.

Dit zijn zomaar enkele argumenten. Die "nono's" bij de omroep zijn AV professionals die hier heel lang over na hebben gedacht en ook rekening moeten houden met bijv. uitzending op internet, aanlevering aan uitzending gemist etc. , kortom veel meer belangen dan een doosnee TV kijker kan bedenken.

• Henk007
FreeRider schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:45:
[...]
. De basis is dat men een televisienet niet zomaar van resolutie kan laten wisselen.
Waarom niet ?
Iedere decoder herkent dat probleemloos. Ook een 576p signaal met een hogere bitrate.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 13-08-2009 15:43 ]

• FreeRider
Waarom niet ?

Je stemt af op een HD kanaal en dan zegt je decoder 576i... > geen HD (waar ik voor betaal) ?
De reclame begint en je decoder en TV schakelen om naar SD, 3 sec zwart beeld ?
De reclame is afgelopen of de studio schakelt weer naar de HD stream, bitrate wordt 2 x zo hoog, decoder moet even bufferen, haperingetje...

Leuk bedacht maar een TV net kan niet constant van resolutie wisselen, levert alleen maar klachten en vragen op. Neem nou maar aan dat hier heel goed over nagedacht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf het moment dat ik een Alphacrypt CAM gebruik, kan ik de Ned. 1, 2 en 3 in HD bekijken. De eerste twee zenders doen het zonder problemen, maar Nederland 3 valt regelmatig weg. 'Geen signaal' luidt de melding op mijn scherm. Het beeld wordt zwart gedurende 2 seconden. Dit gebeurt op willekeurige momenten, maar toch zeker wel elke 5 minuten. De bekabeling is redelijk hoogwaardig (Vivanco) en loopt direct vanuit de muur naar mijn TV. Ik vraag me af waar het aan ligt. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij blijft NED3 HD ook vaak haperen. De laatste tijd uit zich dat alleen in het 5 sec wegvallen van het geluid waarbij de BER waarde ook 1 sec niet 000000 is. Daarna herstelt alles zich weer.

Ik weet dat bij Ziggo NED3 HD in een hoge frequentie TS zit (824 mhz uit m'n hoofd) maar het is echt alleen NED3 HD, en dat lees ik dus steeds vaker op diverse fora.

Misschien interferentie van iets anders oid, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Frank-NL schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:
Bij mij blijft NED3 HD ook vaak haperen. De laatste tijd uit zich dat alleen in het 5 sec wegvallen van het geluid waarbij de BER waarde ook 1 sec niet 000000 is. Daarna herstelt alles zich weer.

Ik weet dat bij Ziggo NED3 HD in een hoge frequentie TS zit (824 mhz uit m'n hoofd) maar het is echt alleen NED3 HD, en dat lees ik dus steeds vaker op diverse fora.

Misschien interferentie van iets anders oid, maar vervelend is het wel.
Controleer de sterkte van je signaal eens. Ik had hier in het begin ook last van (ook voornamelijk bij NED3) en het bleek dus dat ik simpelweg te weinig signaal had. Signaalversterker in de meterkast vervangen en nu heb ik nergens geen last meer van :)

Kan ook al helpen om van die afgeschermde pluggen te monteren aan de uiteindes van je coax kabel, voor zover je dat nog niet had gedaan ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ja de signaalsterkte is opzich prima. Zowel met tv als met internet. Maar ik denk dat ik toch maar eens een nieuwe AOP en kabels ga neerleggen. (Ik woon in een flat, mijn AOP hangt in de woonkamer aan een normale witte coax kabel, nogal vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Wie heeft er Champions League Celtic- Arsenal live gekeken op Ned3-HD?

Ik twijfel heel, heel erg of dit nou HD was. Omdat ik ook op Sport1-HD kon kijken, en daar leek het allemaal net wat scherper. En schoner, minder ruis. Ook al was dat 720p :? Feit was dat de graphics, dus ook die van de Champions League zelf, absoluut in HD waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Het leek mij toch wel HD want als je nu de andere samenvattingen kijkt zien die er een stuk slechter uit. Ik vond overigens Celtic-Arsenal ook best wat ruis hebben, maar op meer dan 2 meter afstand zag het er op mijn 40'' tv toch best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik ben ook geneigd te zeggen dat het HD was ja, maar die behoorlijke ruis maakte mij erg twijfelen. Dat zag ik op Sport1-HD totaal niet. En inderdaad, die overige samenvattingen waren overduidelijk SD.

Ik zou het wel héél erg ok vinden, als de NOS de Champions League ook in HD uit gaat zenden. Boven verwachting eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Het was HD alleen bij het inzoomen zag je idd vele ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Viel mij ook op, vooral bij de zwarte shirts van Arsenal.

Ik merk dat trouwens vaker. Bij Studio Voetbal op Ned1-HD zie ik soms ook in de achtergrond erg veel ruis, terwijl de rest van het plaatje prachtig mooi strak HD is. Slordig. Lijkt wel of er iets nog niet helemaal perfect staat afgesteld.

[ Voor 67% gewijzigd door DutchOwnage op 18-08-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Was het niet gewoon ge-upscaled? Ik vond Sport1 HD toch echt een stuk scherper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt er alleen maar geupscalde rommel uitgezonden en nog geen echte HD. De WK atletiek zou als een van de eerste echt in HD worden uitgezonden, maar da's toch niet doorgegaan. Moet je de WK Atletiek op Ned. 3 maar eens vergelijken met Eurosport HD (de witte lijnen op de blauwe renbaan!!!). Wereld van verschil. Ned. 1, 2 en 3 héten wel HD (en er staat ook netjes 1080i aangegeven), maar zijn het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Het prinsengrachtconcert zal ook in HD worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:17:
Volgens mij wordt er alleen maar geupscalde rommel uitgezonden en nog geen echte HD. De WK atletiek zou als een van de eerste echt in HD worden uitgezonden, maar da's toch niet doorgegaan. Moet je de WK Atletiek op Ned. 3 maar eens vergelijken met Eurosport HD (de witte lijnen op de blauwe renbaan!!!). Wereld van verschil. Ned. 1, 2 en 3 héten wel HD (en er staat ook netjes 1080i aangegeven), maar zijn het niet.
Dan vergeet je toch echt dat de Tour de France al in HD is uitgezonden. En dat ook het prinsengracht concert in HD word uitgezonden. Veder worden films die bij NL 1,2 en 3 uitgezonden worden bijvoorbeeld Amelie een week geleden en volgende week Nachtrit ook in HD worden uitgezonden.

Veder is al aangekondigt dat het WK voetbal van 2010 in HD word uitgezonden en de Olympische Winterspelen in Vancouver ook. Verder is ook Studio Voetbal in HD. Ik ben met je eens dat het nog een karig aanbod is, maar jouw argument dat er nog helemaal niks is is ook niet waar, het komt langzaam op gang.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, nou, ik ben dan blij dat ik geen gelijk heb. :P Lastige is wel dat m'n Humax (natuurlijk) constant aangeeft dat alles HD is, ook al is het geupscaled. Van mij mag er nog wel ergens een logootje of zo in beeld, zodat je weet dat het echt HD is. Alhoewel, als het goed is, zie je dat natuurlijk vanzelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:11:
[...]

Veder worden films die bij NL 1,2 en 3 uitgezonden worden bijvoorbeeld Amelie een week geleden en volgende week Nachtrit ook in HD worden uitgezonden.
Echt? Wist ik niet, ik zal Nachtrit eens gaan kijken dan. A.s maandag 20.30 uur Ned3-HD dus. Zeker weten dat je he tniet met upscaled SD verwart? :9

Trouwens, die OS Winterspelen van Vancouver zijn allerminst zeker van HD weergave hoor. Het potje bij de NOS is nogal leeg.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 22-08-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
DutchOwnage schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Echt? Wist ik niet, ik zal Nachtrit eens gaan kijken dan. A.s maandag 20.30 uur Ned3-HD dus. Zeker weten dat je he tniet met upscaled SD verwart? :9

Trouwens, die OS Winterspelen van Vancouver zijn allerminst zeker van HD weergave hoor. Het potje bij de NOS is nogal leeg.
Ze moeten gewoon zo'n actie starten als in engeland. Daar is de Digital Switchover nu aandegang. Iedereen digitaal en een gratis HD kastje van Sky. Heb je veel meer mensen die HD kijken en dus meer kans op meer HD aanbod. Maar het kan idd nog wel 5-10 duren voor dat alles HD is hier. Omdat onze afzetmarkt gewoon veels te klein is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik moet zeggen, de Champions League wedstrijd van vanavond op Ned3-HD zag er werkelijk prachtig uit. Scherper, beter en meer detail dan op Sport1-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Ook een klein stukje gezien, subliem inderdaad. Al twijfel ik of het beter is dan de sport1 HD uitzendingen maar heb op het moment ook geen sport1 HD om te vergelijken.

• FreeRider
Op 28 augustus 2009 om 16:05 is er weer native HD te zien, namelijk Close-Up: Kors' keuze... Wordt uitgezonden op NED 2 HD.

Verwijderd

RTL zou dit jaar net als SBS6 beginnen met het uitzenden van HD.

http://hdnieuws.blogspot.com/2008/05/hd-studio-voor-sbs.html

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Nog dit jaar wordt gestart met HD televisie.
Wij wensen u nog veel kijkplezier bij RTL!

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland

Publieksservice

• DutchOwnage
  • Nu online
FreeRider schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:35:
Op 28 augustus 2009 om 16:05 is er weer native HD te zien, namelijk Close-Up: Kors' keuze... Wordt uitgezonden op NED 2 HD.
Bedankt, als ik dit niet had gelezen had ik het wederom nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
De supercup wedstrijd op NED 3 is op dit moment ook in native HD te zien. Ziet er fantatisch uit! Dit moeten ze toch vaker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Echt een fantastisch plaatje zeg. Cor's Keuze van vanmiddag had ik opgenomen en zag er ook schitterend uit. Ik hoop dat het HD voetbal bij de NOS, of in ieder geval de Champions League, een blijvertje wordt.

• DutchOwnage
  • Nu online
Voor de gëinteresseerden: De VPRO komt binnenkort met de 35 delige serie "Beagle: In het kielzog van Darwin" in native HD.

De Beagle tv-serie start met een extra lange uitzending op zondagavond 13 september om 21:20u op Nederland 2-HD.

Daarna kun je elke zondag om 21:05 uur kijken naar Beagle-afleveringen van 35 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

35! delig zeg? jeetje net of je elke zondag tijd hebt om te kijken zeg...
beter 10x anderhalf uur ofzo, maargoed.. thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
ksi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:39:
35! delig zeg? jeetje net of je elke zondag tijd hebt om te kijken zeg...
beter 10x anderhalf uur ofzo, maargoed.. thanks voor de tip
Komt volgens mij omdat de uitzending vanaf een boot gemaakt word, die momenteel rond de wereld vaart. Daarom is de lengte van de uitzending ook maar beperkt. Natuurlijk wel goede zaak dat dit ook in HD gedaan word. Je ziet nu toch al een stuk meer HD de laatste weken.
Toch snap ik niet waarom omroepen pas beginnen met HD sinds de zenders er zijn. Waarom niet een half jaar eerder? Dan hadden ze meteen alles in HD kunnen uitzenden sinds de start van de HD kanalen. Ik krijg echt het gevoel dat omroepen denken van nu is er een HD kanaal, dus nieuwe projecten gaan in HD. Dit wisten ze toch wel eerder dat het zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
De meeste omroepen doen zo goed als niks met HD... NOS en AVRO lopen wat HD betreft voorop. Ik vind het dan om leuk om te horen dat VPRO er ook mee begonnen is.
Binnenkort is er meer eyecandy op TV: The New York connection is een 4 delige serie die in HD te zien zal zijn... Eerste aflevering is op 20 september om 20:15

[ Voor 5% gewijzigd door FreeRider op 11-09-2009 01:49 . Reden: N95 8GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Het gaat langzaam maar zeker toch wel de goede kant op vindt ik. De reis van de Beagle ga ik zeker volgen, en ook The New York connection spreekt mij aan. Om nog maar te zwijgen over de Champions League en Studio Voetbal. Positieve ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Dus op dit moment in Native HD:

- Champions League
- Supercup
- Studio Voetbal (En dus ook Studio Sport?)
- Beagle
- The New York Connection

Iemand al meer HD uitzendingen gezien?

Was de uitzending van Prinsjesdag op NED 1 ook reeds HD? Het zag er voor mijn gevoel in ieder geval niet zo uit.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:11

t3q

Say yes to teq

Zit Ned 1, 2 en 3 HD bij jullie al op kanaal 1, 2 en 3.

Bij mij (UPC gebied) nog steeds op kanaal 71, 72 en 73. Bij een vriend van me die Ziggo heeft zit het wel op kanaal 1, 2 en 3.

Beetje vreemd lijkt me, ik heb de zenders al opnieuw laten zoeken maar geen resultaat.

Life goes as it goes.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste