Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is bij UPC inderdaad het geval. Ik vind het persoonlijk nu nog niet zo erg. Er wordt nu toch bijna niks in HD uitgezonden en het wisselen van 576p naar 1080i zorgt ervoor dat het zappen langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ik las ergens dus dat de Beagle uitzendingen niet in HD zullen zijn (VARA gids), vanwege de kosten die dit met zich meebrengt. Afgelopen zondag was nog niet echt op locatie en zag er wel gelikt uit. Waarschijnlijk de komende afleveringen niet in HD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

Wat een wereldbeeld bij de CL vanavond zeg :). Wauw

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ksi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:13:
Ik las ergens dus dat de Beagle uitzendingen niet in HD zullen zijn (VARA gids), vanwege de kosten die dit met zich meebrengt. Afgelopen zondag was nog niet echt op locatie en zag er wel gelikt uit. Waarschijnlijk de komende afleveringen niet in HD..
Dit is inmiddels achterhaald. Een medwerker van de NPO actief op het chelloo.com forum heeft bevestigd dat alle 35 afleveringen van Beagle in HD zullen worden uitgezonden :)

En inderdaad, prachtig scherp HD beeld zowel vanuit de studio als de wedstrijd zelf bij de NOS vanavond. Dat belooft dus een mooi seizoen te worden voor de HD voetballiefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Inderdaad, CL ziet er zeeeer goed uit!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Royz schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:33:
Wat een wereldbeeld bij de CL vanavond zeg :). Wauw
Kan idd niet anders zeggen :o Is werkelijk genieten ookal is het 'maar' 1080i, wat een verbetering!

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
t3q schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:06:
Zit Ned 1, 2 en 3 HD bij jullie al op kanaal 1, 2 en 3.

Bij mij (UPC gebied) nog steeds op kanaal 71, 72 en 73. Bij een vriend van me die Ziggo heeft zit het wel op kanaal 1, 2 en 3.

Beetje vreemd lijkt me, ik heb de zenders al opnieuw laten zoeken maar geen resultaat.
Ik zit zelf in het Ziggo gebied en hier is het zo dat bij de Humax IRHD-5000C de HD zenders op 1, 2 en 3 zitten, de SD versie op 71 etc.
Op de Samsung DCB-H360RS zitten ze nog andersom. Dat wordt met de komende firmware update opgelost.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:54
Henk007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:
[...]

Ik zit zelf in het Ziggo gebied en hier is het zo dat bij de Humax IRHD-5000C de HD zenders op 1, 2 en 3 zitten, de SD versie op 71 etc.
Op de Samsung DCB-H360RS zitten ze nog andersom. Dat wordt met de komende firmware update opgelost.
Ow, wanneer komt de nieuwe firmware dan voor de H360R?

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ook geinteresseerd in die nieuwe firmware update.

En goed om te weten dat die beagle uitzendingen in HD zijn, al vond ik de eerste niet echt spectaculair, wel leuk.

• Henk007
Samsung schijnt ook de lipsynch problemen te willen oplossen, dus het zou nog wel even kunnen duren. Tenminste dat lees ik op het Ziggo gebruikers forum.

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 17-09-2009 00:17 ]

Verwijderd

Voor de schotelaars onder ons is het nog steeds behelpen: zoals waarschijnlijk wel bekend geeft CanalDigitaal slechts één publiek HD kanaal door, NL1-HD. Afgelopen week heeft men echter speciaal voor het voetbal overgeschakeld naar NL3-HD, zodat de schotelaars het voetbal konden zien. Goede zaak zou je denken.
Helaas is men verder niet van plan om dit schakelen nogmaals te doen, dus de zender zal de komende tijd vast blijven staan op NL3-HD. Dit terwijl al het native HD materiaal de komende dagen met name op NL2-HD wordt verwacht.

Dus voor de schotelaars komende week geen Beagle, geen NewYorkConnection, geen StudioVoetbal en geen RailAway. Fijn joh schotel! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ook Planet Earth komt in HD bij de EO, en waarschijnlijk volgen meer uitzendingen van diverse programma's.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Wel zonder het deel over de evolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Haha, of ze moeten Arie Boomsma de voice over laten doen? Ow nee, die is naar de KRO verhuisd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
De aflevering van Rail Away door het Duitse Lahntall op Ned2-HD was om van te smullen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een schattige huishoudelijke mededeling:

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Echt zo f**king irritant! Waarom staan NL1, 2 & 3 HD niet gewoon op de zenders 1, 2 en 3 maar op 71, 72 en 73?!
Waarom niet gewoon een scriptje in hun software die de HD-box herkent en dan automatisch de HD-versie van die zender op de juiste plek zet IPV nóg meer gekloot met zender nummers en zo... :(

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Daar is de functie favorieten toch voor uitgevonden? (althans, bij de zwarte humax)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
welke uitzendingen zijn er op dit moment daadwerkelijk in HD op ned 1 /2 en 3 ?
nos journaal ?
is dit ergens te vinden gids ? internet ?
heb al gezocht maar niets gevonden , heb idee dat er niet veel in HD is en update wordt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

DaViDoViTsCh schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:39:
Echt zo f**king irritant! Waarom staan NL1, 2 & 3 HD niet gewoon op de zenders 1, 2 en 3 maar op 71, 72 en 73?!
Waarom niet gewoon een scriptje in hun software die de HD-box herkent en dan automatisch de HD-versie van die zender op de juiste plek zet IPV nóg meer gekloot met zender nummers en zo... :(
Op mijn Cisco is dat automatisch gebeurd iig :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

pa3fap schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:59:
welke uitzendingen zijn er op dit moment daadwerkelijk in HD op ned 1 /2 en 3 ?
nos journaal ?
is dit ergens te vinden gids ? internet ?
heb al gezocht maar niets gevonden , heb idee dat er niet veel in HD is en update wordt .
Moet zeggen dat Pauw en Witteman en het voetbal van vanavond (AC Milan - Real Madrid) er toch goed uitziet hoor. Die worden toch HD opgenomen & uitgezonden?
EWK schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:00:
Daar is de functie favorieten toch voor uitgevonden? (althans, bij de zwarte humax)
Hm, dat moet ik maar eens uitvogelen dan, eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Ik heb van UPC de zwarte box van Philips meen ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.bits-chips.nl/fileadmin/uploads_redactie_bc/images/2009/BC03/UPC_Mediabox.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 22-10-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:17:
[...]

Moet zeggen dat Pauw en Witteman en het voetbal van vanavond (AC Milan - Real Madrid) er toch goed uitziet hoor. Die worden toch HD opgenomen & uitgezonden?

[...]

Hm, dat moet ik maar eens uitvogelen dan, eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Ik heb van UPC de zwarte box van Philips meen ik:
[afbeelding]
Hmm. Ik heb ook de zwarte upc HD-box.

Favo-lijst kun je helaas niet de volgorde aanpassen van de zender. Je kan alleen zenders als favo toekennen zodat ze geselecteerd worden, maar wel in de UPC volgorde. Dus mijn "1e" kanaal is nu RTL 4
:X

Ik snap niet waarom ze gewoon niet nog een "layer" digitaal toekennen, zodat je zelf kan bepalen wat er op welk kanaal voor zender tevoorschijn komt. Is dit technisch zo moelijk ? Dus klant kanaal 1 = upc kanaal 71 etc. Nu heb ik gewoon een stuk of 25 zenders als favoriet, en zap gewoon omhoog/omlaag in een loop.

edit: ze hebben trouwens wel laatst BBC 3 en 4 achter BBC 1 en 2 geplakt ! Da's wel weer handiger _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Frenzy_LS op 22-10-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Update waarmee Ned 1,2,3 HD op zender 1,2 en 3 komen te staan wordt medio november verwacht.

Bron: Ziggo gebruikersforum door een werknemer van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03
P&W en DWDD zijn zo SD als het maar kan, maar het ziet er veel beter en strakker uit omdat jouw TV het SD signaal in 1080i ipv. 576i krijgt aangeleverd. Dan is het resultaat uit de ingebouwde deïnterlacer van je TV veel beter, ook al zit je naar geüpscalede SD te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
[quote]DaViDoViTsCh schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:17:
[...]

[...]

ja daar heb je gelijk in studio sport is in HD, hiervan vindt ik dat de kwaliteit beter is dan het journaal
maar ik denk dat veel uitzendingen geupdate wordt naar vergelijkbaar HD en deze niet echt HD zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
DaViDoViTsCh schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:39:
Dat is hier in de VS ook zo.... HDTV kanalen beginnen op 401 tot 476 of zoiets bij mij, en bij andere providers en/of satelliet is het weer anders.

Maar in de VS hebben we nooit de kanalenvolgeorde kunnen bepalen zoals met analog in Nederland waar je elke zender zelf kon instellen op een zender. Je krijgt gewoon analoge kanalen nummers toegewezen zoals je in Nederland ook vroeger op de frequentiekaart zag....e.g NL1 op 7, NL2 op 11, NL3 op 9, dat soort geneuzel.

(Zoals hier dus: http://service.upc.nl/fre...chem,%20laren,%20exel%29/ )

In de VS heeft men het nooit gekund, dus men zeurt er ook niet over. Maar ik kan me voorstellen dat als je in Nederland al 50 jaar lang Nederland 1 op 1 hebt zitten, dat je dat met HD ook wil. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
upc monteur zei dat t niks uitmaakt met digitale tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
eddie02 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:14:
upc monteur zei dat t niks uitmaakt met digitale tv...
hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Interessant denk ik om te vermelden dat in november voor het eerst een buitenlandse serie in HD te zien zal zijn op Nederland3 HD. Sattelitemagazine had er al een bericht over op 14 oktober.

Overigens is inmiddels ook te lezen op satellitemagazine dat dit de uitzendtijden/dagen zijn:

Op zondag 8 november dubbel afleveringen die begint om 22.00 uur op Nederland3 (HD)
Daarna van 9-18 november iedere dag om 23.00 uur Nederland3 (HD)

Leuk trouwens dat je nu al in HD op http://weblogs.vpro.nl/dexter/ al de eerste twee aflevering online kan zien.
Ook zal het programma (tijdelijk) worden opgenomen in uitzendinggemist.nl
Wel typisch dat op de vpro website tussen de programma's niet daarnaar wordt gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Ik begrijp dat het moeilijk is bij de pubieke omroep om dingen snel te regelen...

Maar met een serie uitzenden uit 2006 waar ook al DVD/Blurays van in de winkel te krijgen zijn slaan ze de plank helaas redelijk mis ben ik bang.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Toch geniet ik elke dag van Dexter in HD hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ehm, ok, ik ga komende maandag digitale tv van UPC bestellen.
Echter twijfel ik nog of ik extra wil gaan betalen voor de 'HD' zenders.

Zo te zien is mijn vrees waar: De zenders worden HD genoemd maar zijn het absoluut niet.
Is de opgeschaalde SD ook al de moeite waard om dat tientje extra uit te geven of zie je het verschil alleen bij de echte HD uitzendingen?
De RTL zenders zitten onderhand ook in het pakket, zijn daar al meer ervaringen mee?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:50:
Ja. Jammer dat het niet HD is. :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:50:
Maar is dat dan wel 1080i? ;)

Ik krijg em in 1080i rechtstreeks in de woonkamer aangeleverd.....

Verder: de x.264 die je op internet download van allerlei series trouwens.... is wel redelijke kwaliteit, maar net geen Full HD. ;)

(overigens is het niet helemaal waar.... ik volg geen Dexter, want ik heb geen abbo op Showtime, alleen op HBO)

[ Voor 18% gewijzigd door maartena op 20-11-2009 17:47 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
maartena schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:45:
[...]

Maar is dat dan wel 1080i? ;)

Ik krijg em in 1080i rechtstreeks in de woonkamer aangeleverd.....

Verder: de x.264 die je op internet download van allerlei series trouwens.... is wel redelijke kwaliteit, maar net geen Full HD. ;)

(overigens is het niet helemaal waar.... ik volg geen Dexter, want ik heb geen abbo op Showtime, alleen op HBO)
Ik kan ook gewoon 1080i van internet downloaden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:05:
Zo te zien is mijn vrees waar: De zenders worden HD genoemd maar zijn het absoluut niet.
Is de opgeschaalde SD ook al de moeite waard om dat tientje extra uit te geven of zie je het verschil alleen bij de echte HD uitzendingen?
Bij Ziggo zitten 1, 2 en 3 HD gewoon in 't basispakket, dus of 't dat tientje extra waard is weet ik niet. ;)
Maar 't zijn idd nog steeds grotendeels SD kanalen die zo nu en dan in HD uitzenden. De studio-opnames van Studio Sport bv. (op locatie wordt 't dan meestal weer SD), veel opnames van de Beagle, en gisteravond viel me op dat 'Bij ons in de BV' op 3 ook HD was. En internationale voetbalwedstrijden zijn vaak ook in HD, zodat je de grassprietjes kunt tellen, maar dan vind ik meestal de grassprietjes interessanter dan de rest van het beeld... :)

Upscalen doen ze bij Ziggo (en waarschijnlijk ook UPC) een beetje beter dan mijn Samsung 37" LCD 't doet, maar dat zou me geen tientje in de maand waard zijn. En opnemen van 1,2 of 3 doe ik op de SD-versies van die kanalen, want met HD-opnames heb je je recorder in no time vol, en het kwaliteitsverschil is me die schijfruimte niet waard.

Ben benieuwd hoeveel van de winterspelen in HD zal worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:11:
[...]
Ben benieuwd hoeveel van de winterspelen in HD zal worden uitgezonden.
Bij de NOS toch helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:11:
[...]

Upscalen doen ze bij Ziggo (en waarschijnlijk ook UPC) [...]
Het upscalen gebeurt niet bij Ziggo/UPC maar al eerder, bij de leverancier van het signaal, zoals de publieke omroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:47:
[...]
Het upscalen gebeurt niet bij Ziggo/UPC maar al eerder, bij de leverancier van het signaal, zoals de publieke omroep.
OK, wist ik niet, maar klinkt wel logisch. Nou ja, dan zal ook bij UPC de upscaling wat beter zijn dan wat een gemiddelde HD TV er zelf van bakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien alleen het schaatsen?
En mogelijke uitzondering is er in dit geval voor de Olympische schaatswedstrijden. De NOS registreert namelijk de wereldwijde beeldaanvoer hiervan. Dit moet in HD gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Gabliboeba schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:04:
[...]
Ja. Jammer dat het niet HD is. :D :')
Heb je wel naar Ned3-HD gekeken ipv de gewone Ned3? :z Want Dexter was dus zéker wel in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Ik ondervind het volgende probleem: op Nederland 3 HD is bij De Wereld Draait Door aan de rechterkant van het beeld een knipperede paarse en groene lijn tezien als ik de overscan op mijn TV (Panasonic TX-P42V10E)uit zet. Ik kijk digitale TV via de ingebouwde DVB-C tuner. Tot nu toe is De Wereld Draait Door het enige programma waar ik dit probleem heb. Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?

[ Voor 11% gewijzigd door Sikkek op 24-11-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Sikkek schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:39:

Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?
Nope, heb een Samsung 6-serie LCD TV via HDMI en nergens last van.

Ik heb soms wel dat het beeld ff corrupt wordt maar zich daarna weer herstelt. Dan zie je de gezichten zeg maar heel even vervormen in blokjes en daarna is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Ik zit nu studio voetbal op NED1 HD te kijken maar de uitzending van vandaag lijkt mij niet in HD uitgezonden maar slechts geupscaled SD te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Naast Ned 1,2,3 en Eurosport in HD

Nu ook RTL 4,5,7,8 en belg één en canvas/ketnet in HD hier bij Caiway!! whootwhoot _/-\o_ _/-\o_ ,
en dat zonder CI/CI+ gewoon in het standaard pakket:P

[ Voor 20% gewijzigd door renbull op 30-11-2009 11:21 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Sikkek schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:39:
Ik ondervind het volgende probleem: op Nederland 3 HD is bij De Wereld Draait Door aan de rechterkant van het beeld een knipperede paarse en groene lijn tezien als ik de overscan op mijn TV (Panasonic TX-P42V10E)uit zet. Ik kijk digitale TV via de ingebouwde DVB-C tuner. Tot nu toe is De Wereld Draait Door het enige programma waar ik dit probleem heb. Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren?
Ik heb met een met Sony KDL-40Z4500 in combinatie met een Humax IHDR-5050c ook rechts een knipperende paarse en groene lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 16:25
Kan de publieke zenders niet gewoon een lijst maken welke programma's in HD zijn?
Maar ik zit soms naar de beagle te kijken in HD eenmaal dat gezien dat wil je niet meer in SD kijken. Geldt ook voor Dexter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Evertt schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:21:
Kan de publieke zenders niet gewoon een lijst maken welke programma's in HD zijn?
Vroeger, toen ik nog in Nederland woonde (voor 2002 dus)..... had te TV gids altijd zo'n breedbeeld icoontje naast een programma voor breedbeeld uitzendingen, een icoontje met zo'n oortje als het ondertiteld was via teletekst, een zwart/wit blokje als het in zwart/wit was, etc.... lijkt me een kwestie van tijd totdat de huidige generatie TV gidsen er een icoontje bijplaatsen of het HD is ja/nee.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
kwiebus schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:10:
Ik zit nu studio voetbal op NED1 HD te kijken maar de uitzending van vandaag lijkt mij niet in HD uitgezonden maar slechts geupscaled SD te zijn?
Dat klopt. Omdat McLaren te gast was en dus alles live ondertiteld diende te worden was het deze keer geen native HD uitzending. Het is bij de NOS blijkbaar na ruim een half jaar uitzenden nog steeds niet mogelijk real time ondertiteling onder een live HD uitzending te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
kwiebus schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:02:
Ik heb met een met Sony KDL-40Z4500 in combinatie met een Humax IHDR-5050c ook rechts een knipperende paarse en groene lijn.
Dank je voor de reply. Bij welke kabelboer zit je?

Ik heb het fenomeen ook als ik mijn DVB-C tuner in mijn HTPC gebruik op een normale monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Sikkek schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:37:
[...]

Dank je voor de reply. Bij welke kabelboer zit je?
Ik zit bij Ziggo.

Ik had het fenomeen eerst ook bij studiobeelden van EénVandaag maar daar heb ik nu een grijze lijn met daarnaast een verticale zwarte balk van een aantal centimeter breed aan de rechterzijde van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Net5 HD geeft keurig aan wanneer ze een programma in HD uitzenden d.m.v. een HD logo onder het Net5 logo. Dit zag ik tenminste gisteren tijdens Floor Faber (bij overige programma's was dit HD logo verdwenen). Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
kwiebus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:29:
Ik zit bij Ziggo.

Ik had het fenomeen eerst ook bij studiobeelden van EénVandaag maar daar heb ik nu een grijze lijn met daarnaast een verticale zwarte balk van een aantal centimeter breed aan de rechterzijde van het beeld.
Die kom ik inderdaad ook wel eens tegen. Het probleem lijkt wel gerelateerd aan bepaalde studio's/ regiekamers.

Overigens: ik zit bij CaiWay, dus het is niet de kabelboer die het verprutst...

Verwijderd

Op 15 september 2009 schreef iemand dit:
Dus op dit moment in Native HD:

- Champions League
- Supercup
- Studio Voetbal (En dus ook Studio Sport?)
- Beagle
- The New York Connection
Wat is daar op moment in aan te vullen?

En zijn de eredivisie samenvattingen van studio sport in HD uitgezonden ook? Zie dat interview etc door de NOS zelf, dacht ik nu ook in HD wordt opgenomen(aan de kwaliteit tenminste te zien)

• Vinnienerd
Dexter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dexter is helaas al weer afgelopen. In ieder geval is al een tijdje Tussen Kunst en Kitsch elke woensdag avond in native HD te zien. En dat ziet er echt prachtig uit. Het zijn alleen van die weinige pareltjes die we in HD te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat treinprogramma is toch ook HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ow ja tuurlijk, Rail Away op de dinsdagavond. Hoe kan ik die vergeten.

Tussen Kunst en Kitsch, iedere woensdag om 20.25 uur op Ned1-HD

Champions League voetbal, om de week op dinsdag en woensdag vanaf 20.15 uur op Ned3-HD

Studio Voetbal, iedere zondag rond de klok van 22.30 uur op Ned1-HD

De Beagle, In het spoor van Darwin, iedere zondag rond 21.00 uur op Ned2-HD

Rail Away, iedere dinsdag rond 19.55 uur op Ned2-HD

Studio Sport en Sportjournaal uitzendingen, dagelijkse uitzendingen

Tegenlicht, iedere maandagavond om 20.55 uur op Ned2-HD
[/b]

Met als aantekening dat de Champions League aan de winterstop toe is en in februari weer verdergaat, en dat niet élke aflevering van Tegenlicht HD beelden bevat dat verschilt per aflevering. Zelfde geldt eigenlijk voor De Beagle.

[ Voor 83% gewijzigd door DutchOwnage op 11-12-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zijn er al meer programma's in HDTV beschikbaar, die uitgezonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Niet dat ik weet helaas. Wat betreft Nederlandse HD producties is het écht dramatisch gesteld, zelfs een high profile productie als " Annie MG" was gisteren niet in native HD te zien. Wel begint aanstaande vrijdag seizoen 2 van Dexter bij de VPRO, in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:54:
Niet dat ik weet helaas. Wat betreft Nederlandse HD producties is het écht dramatisch gesteld, zelfs een high profile productie als " Annie MG" was gisteren niet in native HD te zien. Wel begint aanstaande vrijdag seizoen 2 van Dexter bij de VPRO, in HD.
Dat viel mij ook op ja, zelfde vraag ik mezelf af voor bijvoorbeeld de serie die zometeen start op NED1 Bernhard, schavuit van Oranje.
Ook vind ik het erg slecht gesteld op de site van de zenders, nergens staat bij vermeld of iets in HD uitgezonden wordt ja/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:20

burgt

Starbass

Het nieuwjaarsconcert (die vanuit wenen) was duidelijk in HD, echt super qualiteit, helaas niet mijn muziek smaak maar toch wel mooi om te zien

en "bernhard, schavuit van.." is nu in HD te zien op Ned 1

[ Voor 18% gewijzigd door burgt op 04-01-2010 22:32 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Inderdaad, Berhard.... is dan toch in HD. Ik vind het geweldig hoor, was smullen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:42
Volgens mij was de reportage over Lance Armstrong (gister 20:30 op NED3) ook in HD. Niet alle beelden, maar zeker de beelden van Lance in gesprek met Smeets waren in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ik heb de beste oplossing gevonden voor mijn probleem met HD-TV:
De hele flikkerse zooi eruit! Heb het een half jaartje aangekeken met dat UPC-HD pakket, maar dat Philipskastje van ze geeft meer storing dan wat anders, verbruikt veel te veel stroom, een nieuwe heb ik geen zin meer in, stukje kostenbesparing en 'niet kijken' spelen ook een factor, dus voor dit huishouden weer gewoon standaard radio en TV.
Opgeflikkerd met die HD-onzin, da's toch niet rendabel voor hier... Om het te houden om het nieuws in HD te zien, is iets teveel van het goeie. Wil ik een HD film zien, pak ik wel iets voor op de PS3...
Internet is voor mij belangrijker dan TV, dan kan ik actief mijn eigen actualiteiten opzoeken IPV dat neppe en voorgekauwde geleuter op je TV. 900 Zenders, maar óf niks boeiends op óf herhalingen, herhalingen en nog meer herhalingen van de dingen die wél leuk zijn...
Nah, ik probeer het wel weer een andere keer, als het meer rendabel is of 'standaard'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaViDoViTsCh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:25:
[veel emo geknipt]
Nah, ik probeer het wel weer een andere keer, als het meer rendabel is of 'standaard'...
Met HD-TV ansich is niets mis. Dat jouw de content niet bevalt is een geheel andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Ook geen problemen hier met de nieuwe Cisco box van UPC, die verbruikt ook nog eens een stuk minder dan die oudere Philips kastjes (plus film 1 een jaar gratis is ook wel leuk).

Er blijft een hoop troep op tv, maar je hoeft dan ook niet alles te kijken he ;)

En dan nog liever troep in HD dan in SD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:43:
[veel emo geknipt]
Met HD-TV ansich is niets mis. Dat jouw de content niet bevalt is een geheel andere discussie.
Emo? Wat emo? wtf?! Waarom heeft iedereen altijd zo'n rare opmerking met nare ondertoon klaarliggen? |:(
Maar goed: met HD is op zich niets mis idd, maar de kwaliteit/kwantiteit/prijsverhouding vind ik niet de moeite waard om het te behouden. Het is niet alleen dat mij de content niet bevalt, maar van dat gekloot met tig dubbele zenders HD en non-HD en alles door elkaar heen gegooid zodat je NL1 op 71 te vinden is, word je helemaal duizelig van!
De uitzendingen zelf: redelijk oké
De hele poeha eromheen: niet oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is Wie is de mol toevallig HD?
Is een gloed nieuw programma dus ik zou eigenlijk vreemd opkijken als het niet in native hd uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Helaas een teleurstelling, niet in HD :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

kavorka schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:44:
Update waarmee Ned 1,2,3 HD op zender 1,2 en 3 komen te staan wordt medio november verwacht.

Bron: Ziggo gebruikersforum door een werknemer van Ziggo
Volgens mij staan ze nog steeds op 71, 72 en 73. Is er al een update van onderstaande info!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Had meer mensen last van gisteren bij het schaatsen in Vancouver.
Dat het schaatsen niet in HD was maar in SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
In tegenstelling tot wat ze beloofd hebben is het inderdaad geen native HD volgens mij. Ziggo in mijn geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 14-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Evertt schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:47:
Had meer mensen last van gisteren bij het schaatsen in Vancouver.
Dat het schaatsen niet in HD was maar in SD?
Dat was jammer ja...
Eurosport is wel duidelijk HD, beetje jammer dat Nederland 1 dat dan niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Laatst online: 17:31
Barca schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Volgens mij staan ze nog steeds op 71, 72 en 73. Is er al een update van onderstaande info!?
Bij mij staan de HD zenders van NED 1,2,3 al sinds het begin op 1,2,3.
Op die andere zenders staan de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Volgens mij is de OS niet in HD dus ? ik vond het schaatsen gister zeker geen hd. het was gewoon weer geupscaled.

Ik dacht dat er ooit gezegd was dat de OS & WK in hd kwamen, nu blijkbaar alleen nog het WK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Als je een Samsung 360 hd decoder hebt is er in januari een update uitgekomen die de HD zenders op 1, 2 en 3 plaatst. Dus even je firmware updaten:)

Inderdaad jammer dat de OS niet in HD uitgezonden worden. Zal wel meer kosten aan rechten dan de NOS er aan uit wil geven. Schiet niet op helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Marc_K84 op 14-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ondanks het grote tijdsverschil zal de NOS het Nederlands publiek zo goed mogelijk bedienen. De Winterspelen worden volledig in HD uitgezonden op Nederland 1. Maar ook via radio, teletekst en een uitgebreide website zijn de laatste ontwikkelingen 24 uur per dag op de voet te volgen; zowel live als on demand. Zo kunnen kijkers zelf bepalen wanneer ze hun favoriete sport of fragmenten terug willen kijken.
bron:omroep.nl

Wel een beetje jammer van de nos.

Het dan ook zijn dat de Olympische tv stream het niet in hd uitzond. Even kijken of vanavond ook weer in SD wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Gelukkig OS wel in native HD bij Eurosport! Triest gedoe bij de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Maar is alles op NED1 van de OS niet native HD of was alleen het schaatsen niet in native HD uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
http://www.geenstijl.nl/m...s_via_nos_niet_in_hd.html

de NOS zend de olympische spelen dus niet in HD uit. vanwege geld ? lol ook staat hier dat andere landen de beelden wel gewoon in HD doorkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
De NOS zend de olympische spelen in HD uit behalve het schaatsen, omdat ze perse eigen geschoten materiaal wil kunnen tonen.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb de NOS een mailtje verstuurd over hoe en wat kijken wat ze hier te melden hebben.
Best wel raar de de belangrijkste sport van Nederland niet in HD wordt verzonden.

Ze kunnen toch de studio uitzending over schakelen over na SD en de wedstrijd in overschakelen in HD. Dat is toch niet zo moeilijk.

Maar dan naar Eurosport HD kijken maar heb je helaas dat domme commetaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
Het probleem is volgens mij dat ze de SD-beelden tussen de schaatsbeelden door monteren, zoals bijv. de Nederlandse schaatsers die zich voorbereiden of de koninklijke familie op de tribune.

Wat ik niet snap is waarom ze de SD-beelden niet kunnen opschalen naar HD en deze dan mengen met de echte HD-beelden van het schaatsen.

Volgens een NOS-medewerker heeft het iets te maken met een "dirty feed". Zie hier een twitter quote:
De schaatswedstrijden op de Olympische Spelen blijven op Nederland1 HD in opgewaardeerd SD (SD+) worden uitgezonden. Dat blijkt uit uitlatingen van Gerard Dielessen, CEO bij de NOS, via Twitter. "Gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld."
Belachelijk natuurlijk... Ik heb in elk geval een mail naar de NOS gestuurd en roep iedereen op dit ook te doen:

http://nos.nl/over-de-nos/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik heb een klacht naar de NOS verzonden. Echt idioot hoe ze het nu doen.... Hoe halen ze het in hun hoofd om alle sporten in HD uit te zenden, behalve schaatsen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Echt waardeloos dat ze het zo doen, het beeld op Eurosport is echt verbluffend mooi, maar het commentaar bij de schaatswedstrijden is daar echt tenen krommend.

De keren dat ik overschakelde tussen de 2 zenders tonen ze dezelfde beelden, dus tijdens de wedstrijd switchen ze niet vaak met de eigen camera's, waarschijnlijk alleen voor de reportage en commentaar beelden.

Ik zal vanavond een klijken of ik het zo aan kan sluiten dat ik over de beamer de wedstrijd kijk via Eurosport en dan de tv analoog aansluit op Ned 1 voor het commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

De reactie van de NOS op de klachten:
Beste Kijker,

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten ‘hoge definitie ‘ kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het ‘Nederlandse’ element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra’s die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

Om deze Oranjegetinte extra’s te kunnen toevoegen aan de ‘gewone’ wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera’s langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde ‘standard definitie’ kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera’s en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

Met vriendelijke groet,

Meta Beverwijk

NOS Publieksvoorlichting

www.nos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Wat een onzin excuus d:)b

Ze kunnen toch al láng van tevoren weten dat het gebeuren in HD gaat worden uitgezonden, waar gaat zoiets over. Jaaaren worden wij maar "gepushed" om een HD-tv te kopen, en dan krijg je dit soort uitleg? Geweldig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brad Pitt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:11:
Wat een onzin excuus d:)b

Ze kunnen toch al láng van tevoren weten dat het gebeuren in HD gaat worden uitgezonden, waar gaat zoiets over. Jaaaren worden wij maar "gepushed" om een HD-tv te kopen, en dan krijg je dit soort uitleg? Geweldig.
Mwah, kan me voorstellen dat je als NOS niet "just in case" een hele Full HD studio setup gaat bestellen (moet tenslotte ook met veel hogere bitrate per satelliet verzonden worden), dat zou pas verspilling van ons belastinggeld zijn.
Het ijs in Vancouver is overigens toch niet zo goed van kwaliteit, dat wordt nu mooi verdoezeld door de SD beelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee...

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
CyBeRSPiN schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:22:
Het ijs in Vancouver is overigens toch niet zo goed van kwaliteit, dat wordt nu mooi verdoezeld door de SD beelden ;)
Het benadert volgens hun HD-kwaliteit (pure nonsens) dus dat gaat helaas ook niet op dan hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Mr Magic schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:32:
Wat ik niet snap is waarom ze de SD-beelden niet kunnen opschalen naar HD en deze dan mengen met de echte HD-beelden van het schaatsen.
Dat is precies wat ik ook al dacht. Technisch is zo'n ge-upscaled SD beeld gelijk aan een HD stream. Dat kun je toch gewoon door elkaar monteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
burgt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:07:
De reactie van de NOS op de klachten:

[...]
Dat kreeg ik ook in mij mail box.

Het is echte onzin dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

hier nog een link naar een mooi artikel op hardware.info

Nu bij de voorbeschouwing ook de SD beelde, maar de overlays (naam presentator, loting overzicht enz.) zijn wel netjes in HD, dus ze doen er hier in NL toch wel extra bewerking op de sd feed, dan zou het switchen tussen SD presentatie werk en HD sportbeelden toch ook gemakkelijk kunnen.

Hopelijk doen ze er nog wat aan voordat de spelen afgelopen zijn, anders zijn er toch echt veel mensen die overstappen op Eurosprt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik lees hier en daar dat Van Moskou tot Moermansk wat op Zondag uitgezonden wordt ook in native HD op NED2HD uitgezonden wordt, weer een nieuw programma dus :)

En wordt Tegenlicht nou altijd in HD uitgezonden of niet :?

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 22-02-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ijshockey lijkt ook in glorieus SD te draaien :(
Belachelijk dat schaatsen SD was.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat het schaatsen in geupscaled SD was uitgezonden en het is me ook niet opgevallen tijdens het kijken. Denk dat dit ook weer zo'n voorbeeld is van "Wat niet weet, wat niet deert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Kleine kick: Het zit er dik in dat na de zomer DWDD en P&W in native HD uitgezonden gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Laatst online: 10-05-2024
Volgens de VPRO is ook het derde seizoen van de serie Dexter in native HD. Nu heb ik sinds een paar dagen de mogelijkheid om NL 1,2 en 3 in HD te bekijken via Tele2. Ben erg geschrokken over het zéér magere aanbod. Was in de veronderstelling dat minimaal 50% van de programma's al in HD beschikbaar zou zijn maar helaas. Waar ik dan het extra maandbedrag voor betaal is mij nog onduidelijk. Dexter schijnt een van de weinige uitzendingen te zijn die wel in native HD gaat. Echter heb ik gisteren en eergisteren zorgvuldig tussen het HD en niet-HD kanaal heen en weer gezapped en 0,0 verschil kunnen ontdekken.

Zou iemand misschien van hier eens er naar kunnen kijken? Zelfde provider of andere provider maakt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel uit. Benieuwd of jullie wel verschillen kunnen zien (iets wat volgens mij toch eenvoudig waarneembaar hoort te zijn ondanks de niet al te hoge bitrate bij Tele2). Laat staan als je op 1 meter afstand van je tv gaat staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
RemcoR schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:

Echter heb ik gisteren en eergisteren zorgvuldig tussen het HD en niet-HD kanaal heen en weer gezapped en 0,0 verschil kunnen ontdekken.
Niet??? Mijn pa heeft UPC Royaal met HD en recorder en een Samsung 6-series full HD tv maar ik zie echt wel verschil hoor. Je bedoelt gewoon RTL5 en RTL5 HD bijvoorbeeld? Tuurlijk zie je verschil alleen met oudere series zoals The King of Queens bijvoorbeeld wordt het soort van gerenderd zeg maar en wordt het beeld 4:3 maar da's logisch omdat het oude meuk is. Het enige wat mij irriteert is idd dat upscalen. Je ziet gewoon dat het nep HD is. Als je bijvoorbeeld Eurosport HD ziet (tennis bijvoorbeeld) in vergelijking met Ned1 of RTL4/5 dan zie je een wereld van verschil maarja Eurosport is dan ook native en zo zou alles moeten zijn.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste