[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.802 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:44:
[...]
Je hebt wel humor :D Maar goed daar hebben we dan ook geen Phenom II 955 voor nodig, of wel?
Wow je snapt het eindelijk. Dus je hebt geen core i 7 nodig voor het gamen omdat je de zelfde ervaring krijgt als bij een goedkoper AMD systeem en voor wat mensen het meeste doen ook niet. Waarom zou je dan een Core i7 kopen?
Ik vind triple channel geheugen bijv. ook innovatiever vergeleken met dual channel, het is misschien niet altijd sneller (hoewel in Everest de geheugen benchmarks van de Intels soms bijna twee keer zo hoog waren als m'n AMD maar goed) maar tenminste wel weer iets nieuws. AMD heeft veel "due to chipset limitation" dingetjes, dat stoort mij toch wel, ondanks dat ik zelf een AMD processor heb.
Dus je hebt er niets aan behalve in een synthetische benchmark. Lekker innovatief. Wat dacht je van een geintegreerde geheugen controller op een X86 CPU? AMD. 64Bit? AMD. De FSB weg doen? AMD. Native dual core, native quad core(al is dat me een wassen neus), AMD.
EDIT: Hoewel, als ik weer hier kijk, denk ik mwa, best rap zo'n triple channel config.
Nog weer een synthetische benchmark. Daar heb je geen zak aan. Tenzij het voor je e-**** is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:40

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

**** = penis? :P

[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 23-07-2009 18:02 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, censureerde ik het ff snel ga jij het ff typen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Mja, zo kan je eindeloos doorgaan eigenlijk..

Ik kan ook gamen op een Celeron op 640x480 en nog bovenaan staan als ik goed ben want als je het over de game hebt, gaat het niet meer om dat mooie water en bergen maar om je skills.
lol dat is voor mij idd belangrijk, want ik ben een arrogant, klein, irritant menneke maar dat had je al door denk ik :D ;)

[ Voor 36% gewijzigd door chim0 op 23-07-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@ Chimo begint het te snappen zie ik :) (duurde wel bijna een hele pagina lang.. ).
Misschien zie je nu ook in dat er hier weinig plaats is voor fanboy gedrag, want die worden meteen aan alle kanten terug gefloten door mensen die met bewijzen om de oren slaan.

AMD heeft het met het 45nm nu gewoon goed voor elkaar qua prijs/prestatie en nog beter met de videokaarten.

Als Intel of Nvidia een beste prijsverlaging of topproduct toevoegen wordt dat weer aangeraden in dit topic (voor de GAME!! bakken).

Wordt wel tijd voor meer ssdtjes hier vind ik :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:04:
Mja, zo kan je eindeloos doorgaan eigenlijk..

Ik kan ook gamen op een Celeron op 640x480 en nog bovenaan staan als ik goed ben want als je het over de game hebt, gaat het niet meer om dat mooie water en bergen maar om je skills.
Maar de meeste mensen gamen niet op 640x480. Onrealistisch voorbeeld. Mensen gamen op 1680 of 1920. Daar kan een AMD systeem makkelijk uit de voeten. Ja op 2560 met een TrippleSLI/CF zou ik idd ook voor core i7 nemen. Alleen de meeste mensen hebben het budget er niet naar en het verouderd net zo snel als een goedkoper systeem. Je bent echt een rare, wel een dure core i7, maar 2 kaarten in cf/sli is zonde :S.

Voor een progamer gelden andere eisen. Daarom vraag ik en de meeste met mij wat er allemaal gedaan gaat worden op het systeem. Dat is gewoon het allerbelangrijkste, nog voor budget :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Powrskin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:06:

Wordt wel tijd voor meer ssdtjes hier vind ik :P
Dat is pas zonde man, SSD bied toch geen voordeel bij gamen? Dingetjes starten sneller op enzo maar niet meer frames?
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:06:

Je bent echt een rare, wel een dure core i7, maar 2 kaarten in cf/sli is zonde :S.
Jaaa maaar (:D) als ik die weg op ga en ik heb het geld, ga ik all the way en dan neem ik wel een SLI setup.

Er zit trouwens wel een beetje fanboy gedrag hier hoor, maar dat had ik al eerder gemeld geloof ik, alleen Intel heb ik nooit gehad vanwege geld en omdat ik toch altijd met het idee heb geleefd door o.a. reviews te lezen dat Intel toch altijd wel boven AMD stond qua technologie, vernieuwing, snelheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:13:
[...]
Dat is pas zonde man, SSD bied toch geen voordeel bij gamen? Dingetjes starten sneller op enzo maar niet meer frames?
Ik weet niet of je classbased shooters online speelt? Dan is het eerste zijn een voordeel omdat jij de leukste class/wapen kan pakken.
Jaaa maaar (:D) als ik die weg op ga en ik heb het geld, ga ik all the way en dan neem ik wel een SLI setup.
Sja, ik koop wat als ik het nodig heb/vind en wat dan prijs prestatie is.
Er zit trouwens wel een beetje fanboy gedrag hier hoor, maar dat had ik al eerder gemeld geloof ik, alleen Intel heb ik nooit gehad vanwege geld en omdat ik toch altijd met het idee heb geleefd door o.a. reviews te lezen dat Intel toch altijd wel boven AMD stond qua technologie, vernieuwing, snelheid etc.
Hier? (/me gaat alleen maar gigabyte moederborden aanraden! Daar ben ik fan van! :+). Sja, tentijden van de K8 was het AMD die de beste was. Intel won het alleen in de workstation/media toen van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond tweakers :)

Op pagina 48 heb ik mijn systeem gezet voor wat informatie en suggesties.

heb het advies opgenomen en heb gekozen om het aan te passen naar het volgende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,53€ 99,53
1Asus P6T SE€ 164,67€ 164,67
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 158,19€ 158,19
1Intel Core i7 920€ 222,85€ 222,85
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 92,02€ 92,02
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1Sony NEC Optiarc AD-5200A€ 17,03€ 17,03
1Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB€ 67,95€ 67,95
ImporterenTotaal€ 854,48

Dat laat 1 enkel vraagje over voor mij.

Welke voeding zou hiervoor goed zijn? Modulair of niet, dat maakt mij niet veel uit. De kast heeft genoeg plek met de ingebouwde cable management, ben daarnaast wel creatief.

Ik ben op zoek naar een voeding wat het zal draaien, wel een goede en rond de 60 euro.
Mag er natuurlijk wel wat overheen, zolang het een goede voeding is. Ben er niet bepaald goed in om in te zien wat ik nodig zal hebben :P

Keep in mind, ik zet er volgende maand een 2e HD 4890 bij voor Crossfire.
En een grote schijf van 1.5 TB. 7.2k RPM 32mb cache.

Alvast bedankt :)

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Triple channel doet het leuk in synthetische benches als Sandra en Everest, maar IRL doet het niets voor je prestaties. Het is gewoon een marketing trucje en chimo tuint er met beide ogen open in.

@sinner2stroke: Yup, reference plankje, non-OC. Anders was destijds nog niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een raptor? CM Real Power 700 is wel een goeie voeding.
pricewatch: Cooler Master Real Power M700

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ik koop gewoon een Core i7 omdat de doos waar hij inzit mooier is dan die van AMD B).

Nja zonder dollen. Voor games maakt het niet veel uit, daarbij komt nog dat Vista niet echt multicore wil werken. Win7 zou dat wel moeten doen. Ik doe veel renderwerk en encoderen/decoderen (momenteel kan dat ook al gedeeltelijk op de GPU).

Ik hoop niet dat ik het vuur nu aanwakkerde, en @hierboven; gewoon voor de e-***** ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:26:
(Hoe krijg ik een link naar een bepaald bericht op dit board? :) )
door het stukje tekst te selecteren waar je een linkje in wilt stoppen, dan op het "kettinkje" boven het typvenstertje te klikken en dan je link in te voeren. Voor het kettingding moet je eerst "bekijk bericht" doen (@tweakers met veel ervaring: of doe ik het te moeilijk? :P)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:39:
Ik koop gewoon een Core i7 omdat de doos waar hij inzit mooier is dan die van AMD B).
Kwenie, vind de BE zwarte doos wel mooi >:)
Nja zonder dollen. Voor games maakt het niet veel uit, daarbij komt nog dat Vista niet echt multicore wil werken. Win7 zou dat wel moeten doen. Ik doe veel renderwerk en encoderen/decoderen (momenteel kan dat ook al gedeeltelijk op de GPU).

Ik hoop niet dat ik het vuur nu aanwakkerde, en @hierboven; gewoon voor de e-***** ;)
Hoezo Win 7 meer multicore dan Vista? Windows XP is al multicore :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32304606,noline]

Als het zo'n slechte HDD is, zou je mij dan willen uitleggen op welke manier het goed voor mn e-peen is? :P

On the other hand, ik zou wel graag willen weten waarom het schijnbaar een niet-zo'n-goede is?

En welke zou dan wel goed zijn? Ik dacht dat het wel een heel stuk sneller zou zijn om daar mijn windows and stuff op te gooien en dan een grotere voor media etc.

Achja, zou ook wel eventueel voor een grote kunnen kiezen als het echt een slechte HDD is, die raptor.

@bwerg thanks :) aangezien dat ik de bb code al had staan had dat inderdaad wel makkelijker gekunt :P

~ xUTY_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij is niet slecht, alleen klein, lawaaiig en heeft een lagere latency, maar ook een lagere doorvoer. Ik zou voor een WD Back 640GB gaan. Heb je ruimte genoeg en doet qua snelheid niet zo veel onder(hogere doorvoer, hogere latency).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dankje.

Had wat gezocht naar de verschillen tussen de P6T mobos.
Deze is goedkoper en heeft alles wat ik wil.
De andere versies (P6T, P6T Deluxe en P6T Deluxe v2) hebben, op gebied wat voor mij interessant is, enkel 1 extra case fan connector erop. Ik heb toch een fan controller liggen dus ga die gebruiken.
De andere verschillen zijn enkel 2 sas connectors en dus 1 meer case fan aansluiting op het mobo.

Allemaal niet nodig.

Zou deze voeding goed zijn? Volgens de reviews is het wel een goede. Hopelijk is dat vermogen genoeg voor mijn specs?

Zou dus dan dit worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 164,67€ 164,67
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 158,19€ 158,19
1Cooler Master Real Power M620€ 74,74€ 74,74
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 92,02€ 92,02
1Sony NEC Optiarc AD-5200A€ 17,03€ 17,03
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,07€ 60,07
ImporterenTotaal€ 921,34

Plus een 2e HD 4890 komende maand voor crossfire.
En een 2e HDD, dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je met 620 wel aardig krap zit. Denk dat het wel werkt, maar zou toch voor iets meer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze goeie 650W dan wel goed zijn? :)

pricewatch: Corsair TX650W

Anders moet ik idd maar voor 700 gaan of 750.
Is misschien ergens wel beter voor de toekomst ook denk ik.

~ xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:19:

Hier? (/me gaat alleen maar gigabyte moederborden aanraden! Daar ben ik fan van! :+). Sja, tentijden van de K8 was het AMD die de beste was. Intel won het alleen in de workstation/media toen van AMD.
Ik bedoelde mezelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:22:
Zou deze goeie 650W dan wel goed zijn? :)

pricewatch: Corsair TX650W

Anders moet ik idd maar voor 700 gaan of 750.
Is misschien ergens wel beter voor de toekomst ook denk ik.

~ xUTY_
Ik denk dat je met 700 wel goed zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Eddos schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:24:
[...]

Met het originele Asus-moederbord, maar met de Antec Three Hundred kast. Die heeft namelijk aansluitingen bovenop, is praktischer voor mij. Verder niets veranderd :)
Bedankt voor de hulp!
Bekijk net mijn order status; de voorgestelde dvd-brander (SH-S223Q) is niet (goed) leverbaar bij Azerty (14 dagen). Wou hem dus eigenlijk vervangen voor een andere, voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerst volgende zwarte met SATA? T verschilt tegenwoordig nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
XTREEMRaGE schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:25:
[...]

Wat bedoel je met 'windows supporten no way'? Dus windows niet supporten, maar toch windows gebruiken of begrijp ik je verkeerd?

[...]

wel het downloaden van (betaald) software pakketten.
Nee eerder het gebruiken van, niet het downloaden
En met windows supporten bedoel ik 100 euro betalen voor een software dat niet te tippen is aan OS X Snow Leopard maar toch 90 eurotjes duurder is maar goed zolang ik maar kan gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:06:
De eerst volgende zwarte met SATA?
De zoekfunctie van Azerty werkt eigenlijk nog best goed. :P
HitDyl schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:28:
[...]

Nee eerder het gebruiken van, niet het downloaden
En met windows supporten bedoel ik 100 euro betalen voor een software dat niet te tippen is aan OS X Snow Leopard maar toch 90 eurotjes duurder is maar goed zolang ik maar kan gamen
Hoe kan het er niet aan tippen (voor een game-systeem) als er op OS X niet te gamen is :P. En je koopt OS X niet los maar met een apple-computerding erbij en als je van het geheel de prijs bekijkt... Nouja, als je het fijn vindt moet je het kopen maar een vergelijkbare windows-pc is niet duurder hoor. O-)

[ Voor 63% gewijzigd door bwerg op 23-07-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:06:
De eerst volgende zwarte met SATA? T verschilt tegenwoordig nauwelijks.
Dat was mijn idee ook, doe ik dat gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
bwerg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:33:
[...]

De zoekfunctie van Azerty werkt eigenlijk nog best goed. :P

[...]

Hoe kan het er niet aan tippen (voor een game-systeem) als er op OS X niet te gamen is :P. En je koopt OS X niet los maar met een apple-computerding erbij en als je van het geheel de prijs bekijkt... Nouja, als je het fijn vindt moet je het kopen maar een vergelijkbare windows-pc is niet duurder hoor. O-)
Uh ik heb een macbook, daar gaat het niet om
Maar gewoon om het fijt dat de prijs van de software niet juist is
Houdt er maar over op, ik bedoelde gewoon te zeggen dat het zonde is te betalen voor Windows 7 wat gewoon pure oude technologie is in een nieuw jasje enige reden is dat je er op kan gamen
En als ze geen monopoly gespeeld hadden met DirectX 10 dan had ik liever Win XP gehad

Maar goed aub weer ontopic, het word dus Win 7 64Bit, maar zijn er daar geen problemen mee doen oudere spellen het er ook goed mee, spellen als CSS BF2 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSS en BF2 vind ik nog niet echt oud en ja die werken wel :P. Vista was zo 'slecht' omdat de fabrikanten zulke slechte drivers hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HitDyl schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:08:
[...]
dat het zonde is te betalen voor Windows 7 wat gewoon pure oude technologie is in een nieuw jasje
Je zult je misschien verbazen over hoe veel er achter windows zit (en hoe veel verschillen er tussen sommige verschillende versies zitten).

Maar van wat ik weet, lijkt het alsof er inderdaad niet zo veel verschil zit tussen vista en w7, behalve wat kleine ingevoegde dingetjes. Ik blijf dan ook lekker bij vista (iedereen die vista oversloeg: w7 is toch veel logischer om over te slaan, of heb ik het nou mis? Zelfde DX, w7 is vista-based...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jezus, een GTX275 kost in Amerika 130 euro met gratis verzenden!!! :N

Jammer genoeg verzenden ze niet naar NL :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:30:

Jah dat is het probleem met nvidia, die zijn in europa relatief duurder dan in Amerika :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chimo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:30:

Dude! dan heeft nVidia daar misschien wel een betere prijs/kwaliteit verhouding dan Ati hier :o.

Ze versturen niet naar europa? Je kan het ook laten forwarden vanaf daar... O-) Waar was de site ook alweer om samen massaal producten te kopen om verzendkosten te drukken? (of is dat hier op T.net :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik ken wel iemand uit Amerika die het zou kunnen doen. :P

Ik bestel vaak dingen uit China, mp4 spelers of telefoons (en nee, niet bij DX :P) en die zetten altijd "game accessoires" of "audio accessories" op de doos met 20 dollaar value ofzo en komt altijd aan, geen bealsting of invoerkosten. Zou zoiets ook werken in America?

Ik vraag het wel aan die persoon wat het goedkoopst is om te verzenden.
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:32:
[...]

Jah dat is het probleem met nvidia, die zijn in europa relatief duurder dan in Amerika :(
Bij de oosterburen zijn ze ook iets goedkoper. :/
bwerg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Dude! dan heeft nVidia daar misschien wel een betere prijs/kwaliteit verhouding dan Ati hier :o.
Damn f'ing right! })

[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 23-07-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

[...]

Uh ik heb een macbook, daar gaat het niet om
Maar gewoon om het fijt dat de prijs van de software niet juist is
Maar dat maakt apple weer goed met hun hardware ;)
[...]
Houdt er maar over op, ik bedoelde gewoon te zeggen dat het zonde is te betalen voor Windows 7 wat gewoon pure oude technologie is in een nieuw jasje
zucht..wel enig onderzoek er naar gedaan?
[...]
Maar goed aub weer ontopic, het word dus Win 7 64Bit, maar zijn er daar geen problemen mee doen oudere spellen het er ook goed mee, spellen als CSS BF2 etc
Yep, ik moet alleen nog Q3A uitproberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Belanden we van een Intel vs AMD discussie nu in een Win vs Apple discussie?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:13:
[...]
zucht..wel enig onderzoek er naar gedaan?
Uh eigenlijk..... WWDC lol
http://www.youtube.com/watch?v=FTfChHwGFf0
En nu :Z
-DarkShadow- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:05:
Belanden we van een Intel vs AMD discussie nu in een Win vs Apple discussie?
Eigenlijk wel dus please laten we weer verder praten over de BBG

[ Voor 48% gewijzigd door HitDyl op 24-07-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Ik heb een klein vraagje, hoe neem ik dat tabelletje over zoals sommige van jullie dat ook doen?
Ik zou graag mijn configuratie willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
anc schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 07:34:
Ik heb een klein vraagje, hoe neem ik dat tabelletje over zoals sommige van jullie dat ook doen?
Onder het knopje "Verversen" op RML genereren klikken, alles selecteren en kopieren en hier plakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je naar je winkelmand gaat kun je klikken op genereer html tags (of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
  1. Ga naar de pricewatch
  2. Selecteer de onderdelen en stop ze in je winkelmandje
  3. Open je winkelmandje
  4. Klik op RML-genereren
  5. Copy / Paste gegenereerde UBB-code tekst
.

[ Voor 0% gewijzigd door _Peter2_ op 24-07-2009 07:51 . Reden: Dang...veel vroege vogels hier :) ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Zo dus! :) Dank dank! _/-\o_

Testje he. later de echte

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 3200+€ 39,95€ 39,95
ImporterenTotaal€ 39,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

rofl _/-\o_, edit- precies Reinman
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:26:

Welke voeding zou hiervoor goed zijn? Modulair of niet, dat maakt mij niet veel uit. De kast heeft genoeg plek met de ingebouwde cable management, ben daarnaast wel creatief.
The mask op vakantie? Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

[ Voor 47% gewijzigd door XTREEMRaGE op 24-07-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

double tagged

[ Voor 94% gewijzigd door XTREEMRaGE op 24-07-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik wil de apple vs windows discussie ook niet aan wakkeren, maar ik denk dat je je informatie uit een neutralere bron moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:52:
Hmmm ik wil de apple vs windows discussie ook niet aan wakkeren, maar ik denk dat je je informatie uit een neutralere bron moet halen.
inderdaad, zo ken ik er ook nog wel eentje. Delen door nul is oneindig... wiskundige onzin natuurlijk... rare apple toch. :P

Effe serieus. OS X en windows 7 zijn natuurlijk allebei prima producten. En als je prijzen van andere programma's ziet (games zijn minstens 40 euro, psp-achtigen zijn meestal honderden euro's, full-versions van kleine winzip-varianten zijn vaak al 20 euro ofzo), valt honderd euro voor een OS dat je permanent gebruikt en gratis gepatched wordt best mee.

Sorry dat ik nu weer hierop door ga maar ik vond het filmpje zo leuk... :P delen door nul is oneindig... tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Weer ontopic:

Ik ben een zakelijke PC aan het uitzoeken bij 4Launch. Nu zat ik te denken aan de volgende moederbord/ CPU combinatie:
AMD Phenom II X2 545 3.0GHz 7MB AM3 Black Box
GA-MA74GM-S2H (rev. 2.0) 740G + SB700

Maar deze processor staat niet in de pricewatch en komt ook niet terug in de CPU support list van het moederbord. Wat is er met deze processor? Is dit een 100Mhz trager geklokte variant van de 550? Vergelijking op AMD

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakelijke pc? Wat ga je precies er op doen? Wat text verwerken en emailen? En ja het is gewoon een iets tragere variant zoals ik het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Foto bewerking, textverwerking, office, e-mail, HD video afspelen. We hebben er voor gekozen iets meer uit te geven, zodat deze PC over 3 jaar ook nog lekker werkt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bij ieder XFX videocard een game geleverd krijgt? Als hawx of far cry 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Zo, mijn eerst voorlopige spec ben ik uitgekomen op het volgende.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock X58 Deluxe€ 168,06€ 168,06
1Cooler Master Silent Pro M700€ 92,39€ 92,39
1EVGA GeForce GTX275 DDR3 PCI-E€ 268,-€ 268,-
1OCZ Agility Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 175,-€ 175,-
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 87,83€ 87,83
1Samsung SH-S223B€ 17,65€ 17,65
1Thermaltake Element S VK60001W2Z Zwart€ 113,01€ 113,01
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 71,23€ 71,23
ImporterenTotaal€ 1.216,02

In de pricewatch lijst kon ik alleen niet de juiste moederbord kiezen. Ik wilde namelijk de Extreme variant ipv de Deluxe variant.

Gebruik voor de machine is van "internet/mail/etc" tot videobewerking en gaming.
Is dit een nette samenstelling? Gaat alles prima samen met mobo processor en geheugen? (Via alternate heb ik deze config gemaakt en daar komt de waarschuwing dat het geheugen sneller is dan de rest)

Zijn er bepaalde componenten waar ik op zou kunnen bezuinigen of mis ik nog iets? Koeling?
Krijg van sommige te horen dat die mobo's voor de i7 nogal in een buggie fase zitten, is dat zo? Ik lees er hier niets over.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:19:
Foto bewerking, textverwerking, office, e-mail, HD video afspelen. We hebben er voor gekozen iets meer uit te geven, zodat deze PC over 3 jaar ook nog lekker werkt.
Sja, ik weet niet precies wat je er van vind, maar waarom niet zo iets?
pricewatch: Asrock ION 330 Wit
anc schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:53:
Zo, mijn eerst voorlopige spec ben ik uitgekomen op het volgende.

In de pricewatch lijst kon ik alleen niet de juiste moederbord kiezen. Ik wilde namelijk de Extreme variant ipv de Deluxe variant.

Gebruik voor de machine is van "internet/mail/etc" tot videobewerking en gaming.
Is dit een nette samenstelling? Gaat alles prima samen met mobo processor en geheugen? (Via alternate heb ik deze config gemaakt en daar komt de waarschuwing dat het geheugen sneller is dan de rest)

Zijn er bepaalde componenten waar ik op zou kunnen bezuinigen of mis ik nog iets? Koeling?
Krijg van sommige te horen dat die mobo's voor de i7 nogal in een buggie fase zitten, is dat zo? Ik lees er hier niets over.

Alvast bedankt!
Waarom de dure GTX275 terwijl de HD4890 een stuk goedkoper is en het zelfde presteert(give or take). Als je snel bent kan je https://maxict.nl/product...Xx?btwview=in&rs=tweakers nog krijgen. Die is een stukkie sneller dan de GTX 275 en komt heel dicht in de buurt van een GTX 285. De agility komt niet zo goed uit de bus als de Vertex en de Intel SSD's. Zeker bij I/Ops wat juist een SSD zo lekker maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede game computer van rond de 1000 euro? Ik zat te denken aan de Hp Pavilion M9680. Is deze geschikt of weet iemand een betere (geen samenstelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samenstellingen zijn na genoeg altijd beter omdat ze precies op de eisen worden afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 09:27
Ben ik weer jammer genoeg... : (
Ik heb bij twee verschillende winkels de Club 3D ATI HD4890 besteld en beide komen 2 dagen later met de mededeling dat het niet beschikbaar is. Nu is mijn vraag hebben jullie een aanrader die ik kan bestellen? Mijn budget was rond de 170 maar als het goed beschikbaar is wil ik ook wel wat meer neer tellen (als het dan ook beter presteert waar mogelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:05:
Waarom de dure GTX275 terwijl de HD4890 een stuk goedkoper is en het zelfde presteert(give or take). Als je snel bent kan je https://maxict.nl/product...Xx?btwview=in&rs=tweakers nog krijgen. Die is een stukkie sneller dan de GTX 275 en komt heel dicht in de buurt van een GTX 285. De agility komt niet zo goed uit de bus als de Vertex en de Intel SSD's. Zeker bij I/Ops wat juist een SSD zo lekker maakt.
Nou ik heb op tomshardware gekeken en daar zag ik die 4890 niet gelijk presteren met een GTX275. Sterker nog de helft in meeste benchmarks. Kijk ik verkeerd dan?

Die XFX die je aangeeft hebben ze ook nog bij alternate voor 179 http://www.alternate.nl/h...hicscardPCIe&artno=JCXXUD

SSD zal ik wel veranderen in de Vertex variant, die is maar 20 euro meer.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:06:
Weet iemand of je bij ieder XFX videocard een game geleverd krijgt? Als hawx of far cry 2?
Ik kreeg Farcry 2 bij mijn GTX260 maar het zou op de website van de winkel moeten staan.
Samenstellingen zijn na genoeg altijd beter omdat ze precies op de eisen worden afgesteld.
True, zelf samenstellen is goedkoper en sneller maar is niet voor iedereen weggelegd, plus je krijgt er een besturingssysteem bij en garantie over het gehele systeem voor (als het goed is) het eerste jaar.

Het heeft beide voor- en nadelen, afhankelijk van wat de gebruiker wil.

EDIT: Ik vind de omschrijving van MaxICT vaag, er staat zowel BE als XXX maar bij kloksnelheid staat wel 1000 en dat is BE. Welke is het nou? :D

Als het de BE is, is het deze bij Alternate.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 24-07-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie smantie, je hebt op je onderdelen ook gewoon garantie. Daarbij heb je volgens consumenten recht gewoon recht op een vervangend product als iets dood gaat binnen het economische levensduur. Die is langer dan een jaar voor pc onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anc schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:21:
[...]

Nou ik heb op tomshardware gekeken en daar zag ik die 4890 niet gelijk presteren met een GTX275. Sterker nog de helft in meeste benchmarks. Kijk ik verkeerd dan?

Die XFX die je aangeeft hebben ze ook nog bij alternate voor 179 http://www.alternate.nl/h...hicscardPCIe&artno=JCXXUD

SSD zal ik wel veranderen in de Vertex variant, die is maar 20 euro meer.

Bedankt voor je reactie!
Tomshardware en videokaarten reviewen. ;( . Nee je moet veel meer reviews gaan lezen. De meeste conclusies zijn dat ze geen winnaar willen uitroepen omdat ze te gewaagd aan elkaar zijn.
The 4890, basically a tweaked and overclocked 4870, does improve performance over the 4870 1GB and puts up good competition for the GTX 275. On a pure performance level the 4890 and GTX 275 trade blows at different resolutions. The 4890 tends to look better at lower resolutions while the GTX 275 is more competitive at high resolutions. At 1680 x 1050 and 1920 x 1200 the 4890 is nearly undefeated. At 2560 x 1600, it seems to be pretty much a wash between the two cards.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=23
Performance-wise, the Radeon HD 4890 and the GeForce GTX 275 are well-matched competitors. The biggest difference right now is that you can actually buy the HD 4890 for less money, but you will have to wait a few days for the GTX 275. We are planning to do more exhaustive evaluations of the GTX 275 in the near future, so you will definitely want to stay tuned for that.
http://www.hardocp.com/ar..._video_card_evaluation/11

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:23:
Garantie smantie, je hebt op je onderdelen ook gewoon garantie. Daarbij heb je volgens consumenten recht gewoon recht op een vervangend product als iets dood gaat binnen het economische levensduur. Die is langer dan een jaar voor pc onderdelen.
Ja tuurlijk maar is minder klantvriendelijk dan gewoon de hele kast afleveren bij de TD en wachten tot ie klaar is.

Trouwens die van MaxICT is wel BE, mooie prijs!
Radeon® 4890 1.0 GB DDR5 Black (HD-489A-ZDBC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:27:
[...]
Ja tuurlijk maar is minder klantvriendelijk dan gewoon de hele kast afleveren bij de TD en wachten tot ie klaar is.

Trouwens die van MaxICT is wel BE, mooie prijs!

[...]
Sja, dit is tweakers.net he, en niet beginnersweb.nl ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede game computer van rond de 1000 euro? Ik zat te denken aan de Hp Pavilion M9680. Is deze geschikt of weet iemand een betere (geen samenstelling)?
Zouden jullie antwoord willen geven? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:31:
[...]

Sja, dit is tweakers.net he, en niet beginnersweb.nl ;).
Tuurlijk, bedoel ik ook maar kijk hoeveel mensen komen voor advies die weinig tot niks weten voor advies. Zie onder, om maar een voorbeeld te noemen. :+
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:32:
[...]

Je wilt dus geen zelf samengestelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
wow ontzettend snelle reactie dank. Laatste vraag, moet ik een zwaardere voeding hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 175,33€ 175,33
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 157,76€ 157,76
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 49,-€ 49,-
1Foxconn A7DA-S€ 95,90€ 95,90
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 40,50€ 81,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 251,39€ 251,39
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 79,-€ 79,-
ImporterenTotaal€ 964,12

edit: nou leuk is dat, ik bel ze op, 10 minuten later is de prijs 25 euro hoger! het was net 190! :(

nog een andere alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven
Nee 620 watt is ruim voldoende.
chimo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:51:
[...]
Tuurlijk, bedoel ik ook maar kijk hoeveel mensen komen voor advies die weinig tot niks weten voor advies. Zie onder, om maar een voorbeeld te noemen. :+

[...]
Je wilt dus geen zelf samengestelde?
Daarom word er nog steeds enig niveau en inzet verwacht :).

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn order bij Alternate geplaatst.

Wat ik wel opmerkelijk vond is dat je onder rembours de bestelling laat verzenden en aan de deur de zelf samengestelde en geassembleerde pc kan betalen ipv vooruit te hoeven betalen. Dacht dat dit niet mogelijk was eigenlijk.

Dit is het systeem. Sorry ben niet bekend met het winkelwagentjes tabel van Tweakers.

1 xCPUs Koelers
Zalman CNPS9900 LED 754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 19,5 - 38 dB(A)€ 49,-

1 xGrafische kaarten ATI Radeon HD4000
Sapphire HD4890 Vapor-X OC ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0€ 199,-

1 xSoftware OEM CD/DVD-Recording
Nero AG Nero 8.x Suite 1 Windows, 1 Licentie€ 9,-

1 xSoftware OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit + Voucher Windows, NL, 1 Licentie€ 109,-

1 xCPUs Socket 1366
Intel® Core™ i7 920 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield€ 249,-

1 xVoedingen tot 600 Watt
Cooler Master Silent Pro M 600W 600 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 5 x€ 89,-

1 xBehuizingen Big Tower
Thermaltake SopranoRS 100 5 x, 5 x, ATX, µATX€ 115,-

1 xPC-Systemen RAID-Configuratie
Alternate Raid 0 Configuratie RAID 0€ 20,-

1 xDVD-reWriters Serial-ATA
Sony Optiarc AD-7241S-0B 24 / 8 / 12 speed, 24 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed€ 24,90

1 xBehuizingen Koelers
Scythe S-Flex 800 120x120x25 mm, tot 56,9 m³/h, tot 9 dB(A), tot 800 rpm€ 19,-

1 xMoederborden Socket 1366
Asus P6T SE X58, 6.400 MT/s, 3x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket 1366€ 169,-

2 xHarddisks 3,5 inch SATA
Western Digital WD1001FALS 1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,08*, Serial ATA/300€ 79,-
x2 = € 158,-

1 xGeheugen DDR3-1333
OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit 6144 MB, CL7 7-7-20, 3 stuk(s), PC3 10666€ 109,-

Is dit een systeem een beetje in orde of zouden er nog verbeteringen of dingen goedkoper uit kunnen pakken?

PC is bestemd voor programmeerwerk, wat gamen en het overige internet gebruik.

Is dit systeem stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bestel je eerst en kom je dan vragen? :S

Ik zou die zalman koeler niet nemen. Veel te duur voor zijn prestatie. Neem een Mugen 2. Waarom geef je geld voor het configureren van raid? Kan je een handleiding lezen? Dan heb je 20 euro verdient. Als je voor een Phenom 2 955 systeem gaat ben je een stuk goedkoper uit zonder qua gaming veel op te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:56:
Waarom bestel je eerst en kom je dan vragen? :S

Ik zou die zalman koeler niet nemen. Veel te duur voor zijn prestatie. Neem een Mugen 2. Waarom geef je geld voor het configureren van raid? Kan je een handleiding lezen? Dan heb je 20 euro verdient. Als je voor een Phenom 2 955 systeem gaat ben je een stuk goedkoper uit zonder qua gaming veel op te geven.
Even definitieve bevestiging.

Zag de Mugen 2 helaas niet staan en deze kwam uit verschillende reviews uit als 1 van de stillere koelers.

Dat van die raid 0 heb ik maar voor het gemak gekozen, omdat de pc geheel geassembleerd wordt en ik geen zin heb om windows (indien nodig?) weer opnieuw te installeren.

Verder neem ik de pc niet echt voor het gamen specifiek

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
Ik heb nog een edit bij mn laatste post:

edit: nou leuk is dat, ik bel ze op, 10 minuten later is de prijs 25 euro hoger! het was net 190! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...-1075223/?cmd=showTecData . Gewoon in de search in getypt. 8)7
Jah en een mugen 2 is ook heel stil, koelt net zo goed/beter en is 15e goedkoper.

Wat ga je doen waardoor je het nut hebt van de durdere core i7?
seven37 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:01:
Ik heb nog een edit bij mn laatste post:

Daarom zei ik ook, als je snel bent.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dat van die mugen nog even doorposten dan! Bedankt.

EDIT:

Levertermijn is wel onbekend.?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:01:
Daarom zei ik ook, als je snel bent.
Jep, jammer genoeg was ik niet snel genoeg :<, weet je misschien nog een?

Zitten er hier een aantal tussen die goed zijn? http://www.pchut.nl/products.php?id=193986 het gaat mij nu vooral om dat ze voorradig zijn dus 3-5 dagen wachten.

[ Voor 27% gewijzigd door seven37 op 24-07-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:32:
[...]

Nog 1 goede tip: een samengestelde pc kan je ook bij de winkel waar je alles bestelt, in elkaar laten zetten en windows laten installeren. Heb je toch een pc die op je wensen is afgesteld en die net zo 'klaar uit het doosje' komt als andere pc's. (en geen voorgeinstalleerde meuk :o)

overigens: De door jouw genoemde Pavilion M9680 is niet echt een game-pc. De processor is high-end, maar er zit een matige videokaart in. Dat is best vaak het probleem van kant-en-klaar pc's, ze besparen te veel op de videokaart (want in een game-pc van 1000 euro moet minimaal een GTX260 of HD4870, maar voor dat budget kan het best nóg beter)

Dit is de beste die ik kan vinden voor 1000 euro, al weet ik niet of je randapparatuur (met name het scherm) ook nog nieuw moet, en of je van oranje houdt :D.

Edit: Even in drie minuten iets in elkaar geflanst waarbij ik kan garanderen dat ie beter gamed dan de bovenstaande pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 175,33€ 175,33
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,44€ 49,44
1Asrock M3A780GXH/128M€ 73,34€ 73,34
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 63,90€ 63,90
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 65,99€ 65,99
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 179,-€ 179,-
ImporterenTotaal€ 683,65

Volgens mij ben ik niets vergeten, kan nog wel verbeterd worden maar als je iets in deze richting neemt ben je beter uit. Een windows erbij bestellen, assemblage + windows installatie en testen erbij bestellen, en je blijft ver onder de 1000 euro voor een prima systeem. (kan bijvoorbeeld bij azerty. En dan wordt ie kant en klaar, met een mooie windows install, bezorgd.)

[ Voor 104% gewijzigd door bwerg op 24-07-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de volgende 'upgrade' te doen. Ik heb een ATI HD4850 en extra HDD al in bezit.

Ik heb voornamelijk de BBG gekopieerd en als grootste verandering de behuizing gewijzigd. Ik wil graag een stille bak (staat op studentenkamertje af en toe snachts aan).

Gebruik: (voor de volgende 3 a 4 jaar) van alles; studie, media, gaming, af en toe videobewerking.

Budget: € 700,00

Vragen aan jullie:

- Zijn er goedkopere opties met zelfde prestaties?
- Is de voeding voldoende (met extra SATA HDD en evt. exta GPU in CF)?
- Verdere op/aanmerkingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 175,90€ 175,90
1Antec Performance One P183 Zwart€ 118,95€ 118,95
1Cooler Master Silent Pro M600€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 50,95€ 50,95
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 66,-€ 66,-
ImporterenTotaal€ 647,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Zijn er goedkopere opties met zelfde prestaties?
Je zou voor een DDR2 optie kunnen gaan. Maar dat scheelt weinig in geld.
- Is de voeding voldoende (met extra SATA HDD en evt. exta GPU in CF)?
Ja. Maar ik hoop niet dat je raid wil gaan draaien met die spinpoints.
- Verdere op/aanmerkingen?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso gaat jouw idee niet werken, DDR3 mobo met DDR2 geheugen. ;)

Dacht zelf trouwens hier aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 128,95€ 128,95
1Antec Performance One P183 Zwart€ 118,95€ 118,95
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Cooler Master Real Power M520€ 64,40€ 64,40
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 40,50€ 40,50
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 90,15€ 90,15
ImporterenTotaal€ 648,45

Als je liever een Black Edition CPU hebt, omdat je weinig/geen verstand hebt van overklokken en je het wel wilt doen. Zou je ook een goedkopere kast kunnen nemen die kunnen ook stil zijn. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 151,20€ 151,20
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 60,44€ 60,44
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 90,15€ 90,15
ImporterenTotaal€ 612,19

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 25-07-2009 13:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2020
Hallo,

dit zou mijn bestelling moeten worden, alleen hebben ze (ondanks wat pricewatch zegt) het mobo niet meer op voorraad bij coolprices (al de rest wel... zou dan goedkoopste winkel zijn). Zijn er goede alternatieven voor dit mobo bij coolprices in zelfde prijsklasse? Of ziet iemand iets wat aangepast kan worden zodat het toch relatief goedkoop bij 1 winkel kan besteld worden? (dus gelijkaardig budget)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 151,20€ 151,20
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 93,50€ 93,50
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 50,95€ 50,95
1XFX Radeon HD 4890 Black Edition€ 192,10€ 192,10
ImporterenTotaal€ 694,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2020
bedankt voor de snelle reactie!
daar was ik net toevallig ook op uitgekomen, krijgt ook nog goeie reviews en heeft onboard vga die je zou moeten toelaten de andere kaart uit te schakelen indien niet in gebruik; lijkt me een goeie keuze !

twijfel ik enkel nog aan de graka... ik zie echt door het bos de bomen niet met al die verschillende 4890-versies; ik zou een kaart die goed het midden houdt tussen performantie en stilte (dus hoeft niet fluisterstil te zijn en hoeft ook niet de absolute top-of-the-line speeds te hebben)
zit ik dan goed met deze? (voorkeur sapphire of xfx)

thanks alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 bijvoorbeeld goedkoopste HD4890 die er is. Zou je zelf nog aardig kunnen overklokken tot ongeveer de snelheid van de XFX met een beetje geluk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomace
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, omdat bij me huidige pc het moederbord kapot is gegaan.
Mijn budget is niet al te groot. Rond de 350 a 500 euro. Heb nu een Nvidia GeForce 9400 GT als videokaart en wil deze voorlopig houden omdat het anders te duur wordt. Ook de harddisk en de dvd-rom kan ik uit me oude pc halen.

Ben niet van plan om te gaan overclocken (geen idee hoe dat moet).
Ook ga ik later waarschijnlijk niet upgraden naar twee video kaarten. Dat lijkt mij iets te veel van het goeden. (hoef niet perse de hoogste settings in een game)
Wil een redelijk stil systeem hebben.

Na een beetje te hebben rondgekeken op het internet en ik kwam op het volgende systeem uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 175,90€ 175,90
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,35€ 49,35
1Asrock A780GXH/128M€ 59,14€ 59,14
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 6,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 54,68€ 54,68
ImporterenTotaal€ 417,81

De processor, de processor koeler en kast lijken mij wel goed. Die 120mm fans kwamen ook goed uit een test. De rest van de onderdelen ben ik niet zeker van.
Dus is dit een stille pc met een goede prijs kwaliteit verhouding? Of zijn er nog wat aanpassingen nodig?

Alvast hartstikke bedankt en elke hulp is welkom

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-EM€ 63,17€ 63,17
ImporterenTotaal€ 365,32

Als je niet gaat overklokken heb je vrij weinig aan die CPU koeler imo.
Ook zou ik een wat beter mobo nemen en een iets betere en stillere voeding.
Voor de rest waarom zou je de 955 nemen als de 945 zo'n 50 euro goedkoper is en het maar 200MHz scheelt. ;)
En omdat de prijs nu wat lager is, is een HD4870 ook een erg leuke upgrade. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomace
-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:20:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-EM€ 63,17€ 63,17
ImporterenTotaal€ 365,32

Als je niet gaat overklokken heb je vrij weinig aan die CPU koeler imo.
Ook zou ik een wat beter mobo nemen en een iets betere en stillere voeding.
Voor de rest waarom zou je de 955 nemen als de 945 zo'n 50 euro goedkoper is en het maar 200MHz scheelt. ;)
En omdat de prijs nu wat lager is, is een HD4870 ook een erg leuke upgrade. :)
Dank je voor de snelle reactie en de tips. Ik zie dat je een mATX moederbord aanraad. Dit is een kleiner moederbord zodat die in kleinere kasten past toch? Dit heeft toch geen nut aangezien ik een midi behuizing heb. Niet dat ik aan je twijfel ben alleen benieuwd waarom deze. Levert die de beste kwaliteit prijs verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomace schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:44:
[...]

Dank je voor de snelle reactie en de tips. Ik zie dat je een mATX moederbord aanraad. Dit is een kleiner moederbord zodat die in kleinere kasten past toch? Dit heeft toch geen nut aangezien ik een midi behuizing heb. Niet dat ik aan je twijfel ben alleen benieuwd waarom deze. Levert die de beste kwaliteit prijs verhouding?
Zitten betere componenten op, dus normaal gesproken zorgt dit voor een langere levensduur.
De Asrock heeft namelijk niet eens allemaal solid-state capacitors, maar nog gewone elco's en die willen nog wel eens gaan lekken dat zal je vooral vroeger tijdens de socket A mobo's erg veel.

Voordeel van de Asrock is dat die een SB710 southbridge heeft en hier mee zou je eventueel cores kunnen unlocken die uit geschakeld zijn, maar dat is niet van toepassing bij die CPU. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 25-07-2009 16:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomace
-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:48:
[...]

Zitten betere componenten op, dus normaal gesproken zorgt dit voor een langere levensduur.
De Asrock heeft namelijk niet eens allemaal solid-state capacitors, maar nog gewone elco's en die willen nog wel eens gaan lekken dat zal je vooral vroeger tijdens de socket A mobo's erg veel.

Voordeel van de Asrock is dat die een SB710 southbridge heeft en hier mee zou je eventueel cores kunnen unlocken die uit geschakeld zijn, maar dat is niet van toepassing bij die CPU. ;)
Oke, super. Dan gaan we dit maar even bestellen. Ga hem zelf in elkaar zetten. Heb ik dan nog koelpasta of andere dingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Thomace schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:14:
[...]

Oke, super. Dan gaan we dit maar even bestellen. Ga hem zelf in elkaar zetten. Heb ik dan nog koelpasta of andere dingen nodig?
jep mx-3 van arctic cooling :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Powrskin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Eigenlijk wordt het er wel bij geleverd en voor die hooguit 5 graden verschil zou ik het niet doen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:26:
[...]

Eigenlijk wordt het er wel bij geleverd en voor die hooguit 5 graden verschil zou ik het niet doen. ;)
Ik wel :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Sja, koop dan een goeie Liquid pro, OCZ feezer extreme, ic diamond. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Wat vinden jullie van het volgende systeem:

Intel Core i7-920 (Boxed, 4x2,66Ghz, 8MB, FC-LGA4)
Harddisks Samsung HD154UI 1,5Tb / 1500Gb (Bulk, F2 Eco Green, 32MB)
Geheugenmodules Kingston ValueRAM 3x 2 GB DDR3-1333 (Retail, KVR1333D3N9/2G)
Videokaarten ATI Radeon 4350 1024MB (TV-Out, DVI, VGA, CrossFire,HDMI, 64Bit)
Moederborden ECS 1366 X58B-A2 (V1.0) Black series
CD / DVD & BD Samsung SH-S223B DVDRW 22x (Bulk, Sata, Black)
Behuizingen Recom Power Engine 450W+ Realpower, extra silent met thermische Fancontroller
Behuizingen Recom RC-8B Luxe mid case , USB2,0 + audio front
Randapparatuur Microsoft Basic Black Value media keyboard & optical mouse USB/ PS2

Edit nav opmerkingen:

GAMERS UPGRADE: maak van deze PC een ultieme GAME MACHINE voor de zware nieuwe games, deze upgrade bestaat uit: Snelle 3D Geforce 260GTX-896Mb & een krachtige stille 550W voeding.

+ € 199,-

Totaal Prijs € 998.

Aanbieding via completer.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Yuco op 25-07-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Sja, koop dan een goeie Liquid pro, OCZ feezer extreme, ic diamond. :p
volgens mij is mx3 beter.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Yuco schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:10:

Behuizingen Recom Power Engine 450W+ Realpower, extra silent met thermische Fancontroller
Randapparatuur Microsoft Basic Black Value media keyboard & optical mouse USB/ PS2

Prijs € 799.

is in elk geval niet in het goeie topic want geen gamesysteem. een 4350 is echt matig

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yuco schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:10:

Prijs € 799.

Waar zou je die bak voor gaan gebruiken?

edit: ik word een beetje verdrietig van de website achter je link. Er staat in slecht Nederlands een hoop onzin over het systeem. Men vermeld dat hij gemiddeld tot goed presteert in zware games en men weet het verschil tussen een GTX260 en een 260GTX niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 25-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:26:
[...]

5 graden verschil? Als ik dat kan krijgen voor weinig, dan bestel ik direct een liter! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Edmin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:15:
[...]

Waar zou je die bak voor gaan gebruiken?

edit: ik word een beetje verdrietig van de website achter je link. Er staat in slecht Nederlands een hoop onzin over het systeem. Men vermeld dat hij gemiddeld tot goed presteert in zware games en men weet het verschil tussen een GTX260 en een 260GTX niet.
Om friet mee te gaan bakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan ben je o.h.a. met een friteuze beter uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:19:
[...]

5 graden verschil? Als ik dat kan krijgen voor weinig, dan bestel ik direct een liter! :o
Niet hooguit 5 graden verschil dan volgens jouw? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jawel, dat zal het ongeveer zijn. Het ging me erom dat ik voor 5 graden verschil wel bereid zou zijn om een paar euro's uit te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben al een paar jaar niet echt meer op de hoogte qua hardware. Heb nu dit samen gesteld. Tips?

En ik kan zelf een voeding inbouwen, geheugen en gpu ook al eens zelf gedaan, kan ik met die kennis dit pakket zelf in elkaar zetten, of adviseren jullie hulp van een vriend of iets dergelijks?

Processor koeler Zalman CNPS10X Extreme
Grafische kaart (PCIe) XFX GTX285 Black Edition
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit + Voucher
Processor Intel? Core™ i7 920
Voeding Cooler Master RealPower M620
Behuizing Thermaltake SopranoRS 100
DVD-Brander Sony Optiarc AD-7200A
Case-fan Zalman ZM-F3
Moederbord Asus Rampage II Extreme
Harddisks (SATA) Western Digital WD1001FALS
Geheugen GeiL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Geheugen GeiL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

of

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1509422972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02:
De pricewatch: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 bijvoorbeeld goedkoopste HD4890 die er is. Zou je zelf nog aardig kunnen overklokken tot ongeveer de snelheid van de XFX met een beetje geluk.
De mijne draait nu op 960MHz, zonder echt te proberen de limiet te zoeken.
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.