Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
Ik ga binnenkort een MBP kopen. Is er animo voor een ipod touch 8GB?
Ik zou alvast een V&A advertentie kunnen plaatsen, maar ik ben even benieuwd of iemand hier er oor naar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb even een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik heb onlangs mijn iPod Touch 2nd Gen (16GB) vervangen door een Touch 3rd (64GB).

Nu viel het me op dat het scherm van de 3e generatie veel donkerder reageert op de automatische helderheid instellingen. Als ik ze beide dezelfde instellingen geef is het scherm in een donkere omgeving van de 64GB versie veel donkerder dan de 16GB versie.

Als ik automatische helderheid uitzet en het scherm de volle helderheid geef zijn beide schermen ongeveer even fel.

De helderheidsensor werkt wel op de 64GB versie. Ik heb er geen hoes of screenprotector omheen zitten.

Klopt het dat het scherm van mijn nieuwe iPod donkerder hoort te zijn?

Beide versies draaien 3.1.3

[ Voor 2% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-06-2010 08:42 . Reden: Versie OS toegevoegd ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik ben van plan om binnenkort een ipod touch 8GB aan te schaffen.
Ik vroeg mij alleen af als je meerdere wifi access points in de ipod touch kan zetten.

Weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Icetree schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:02:
Ik vroeg mij alleen af als je meerdere wifi access points in de ipod touch kan zetten.

Weet iemand dit ?
Moet volgens mij geen probleem zijn. Met bekende netwerken maakt de ipod automatisch contact.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Icetree schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:02:

Weet iemand dit ?
Ja, tenminste wel bij mijn touch 16 GB, dus ik neem aan dat het ook bij de 8GB kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:49
Maandag de nieuwere OS 4.0. Ik ben benieuwd of ze ook iets hebben gedaan aan de muziekspeler, of er nieuwe functies bij zijn gekomen wat betreft muziek afspelen ( Eigenlijk heb ik de ipod gekocht voor muziek ) dan alleen de nieuwe playlist functie. Een Grafische equalizer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update gedaan, kreeg syncfout, alle videos van mijn ipod touch 32GB weg. Touchscreen werkt nu heel slecht, gaat lekker zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ging de update vlekkeloos. Ben heel blij met een aantal nieuwe functies. Mapjes maken is echt cool. Kan ik eindelijk de icoontjes die ik nooit gebruik opbergen. iPod v3 64gb

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
iOS 4 was binnen een paar minuten gedownload. iTunes wilde een reservekopie maken en gaf aan dat dit meer dan een uur kon duren. WTF? Geannuleerd omdat het mislukte en er bij andere pogingen geen vaart in zat. Heb na heel wat moeite kunnen herstellen maar blijkbaar gaat het updaten naar iOS 4 echt niet zonder die reservekopie van een uur. Ik ga het nu maar eens geduldig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
OS4 maar geen MultiTouch, iPod te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Dupje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:35:
Alleen de derde generatie (september 2009) modellen 32 GB en 64 GB ondersteunen multitasking vanwege de hardware. De derde generatie 8 GB is eigenlijk een tweede generatie qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de update nu gratis voor de 1st gen iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
OS 4.0 geïnstalleerd, ging flot , zonder problemen. Mappen maken en de achtergrond zijn voor mij de belangrijkste nieuwe functies, Multitasking doe ik vrij weinig mee eigenlijk.

Heb een Ipod touch 32 GB 3e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:27:
Was de update nu gratis voor de 1st gen iPod?
Alle apparaten die 4.0 ondersteunen, is het gratis voor. Dat is dus niet de 1e generatie iPod Touch, aangezien die 4.0 niet ondersteunt, net zoals de originele iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
Dupje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:35:
Multitask zul je bedoelen ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Sinds de iOS4-update willen een aantal apps niet meer syncen, en komen dus ook niet op mijn Touch te staan.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als ik een folder maak en ik scroll naar links (of rechts),
hoe krijg ik dan een app in die folder die buiten beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wie weet hoe je bij ipod touch achtergrond krijgt bij menu waar all je apps staan? Heb OS 4 erop zitten. Of kan dat niet.. kan het nergens vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:03
Grudgie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:20:
Wie weet hoe je bij ipod touch achtergrond krijgt bij menu waar all je apps staan? Heb OS 4 erop zitten. Of kan dat niet.. kan het nergens vinden in de instellingen.
Kan alleen op de 3G, mijn 2G kan ook geen achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb de 3g 8GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Dat is feitelijk een 2g.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb mijn 8 GB versie net binnen.
hoe en waar kan ik die nwe os halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
IOS4 heeft diverse problemen op de ipod touch 8gb :
- Wifi ontvangst stukken slechter, met 3.1.3 had ik continue 3 bars, met 4 is het continue wisselend
- The deep pinball saved geen scores meer
- Soms gaan sync met apps mis
- Als je wifi niet handmatig uitzet is de akku in 1 dag leeg, want wifi gaat niet meer uit in standby

Dat laaste is vreselijk irritant.

Al met al een slechte beurt voor apple de wifi problemen herken je binnen 10 minuten en de akku binnen een paar uur, wordt er dan niets meer getest tegenwoordig ?

Downgrade naar 3.1.3 schijnt niet mogelijk te zijn, wel naar 3.1.2. Hopelijk brengt apple zo snel mogelijk een bug fix uit voor deze onzin. Apple producten worden duur betaald, enige kwaliteit verwacht ik wel van een software update. Zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 19:59
- Wifi ontvangst stukken slechter, met 3.1.3 had ik continue 3 bars, met 4 is het continue wisselend
dit probleem herken ik ook ja. Daarnaast werkt de mail app niet zo lekker meer, soms crashes.

verder eigenlijk niet zoveel problemen ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

HaseMike schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:58:
Ik heb een wifi geval in mijn kamer en wanneer ik daar ben vertoon het zelfs 3 bars ipv 4. Ik haal wel max snelheid downloaden en uploaden (met speed test app).. dus misschien is het gewoon een bug?

Voor de rest ben ik het volledig met je eens. Ik ben ook zeer ontevreden over de update. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
iOS4 is veel beter voor mij qua WiFi. Is nu vele sneller en heeft altijd al verbinding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
angelico66 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:23:
Niet, is een te oude versie =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Onzin, iOS4 kan gewoon op de nieuwe generatie iPod touch 8GB.
Alleen backgrounds en multi-tasking werken niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
De tweakers App doet het helaas ook niet op os4. Ondertussen terug op 3.1.2 met enig zoeken. Helaas lukt 3.1.3 niet. Maar goed blijf voorlopig op 3.1.2 tot er een 4 met bugfixes uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelico66 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:23:
iTunes 9.2 downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik zie eigenlijk nog niet zoveel voordelen om up te graden naar 4.0.

Als je nu 3.13 hebt een restore zou moeten doen, moet je dan persee naar 4.0 of kun nog gewoon een restoren naar 3.13?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
/

[ Voor 100% gewijzigd door fespen op 22-07-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
fespen schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:
weet iemand hoe ik alle gegevens van mijn Ipod kan halen? (wegens verkoop)
een hard reset heb ik al gedaan maar dan reboot hij alleen. (de twee knoppen ingedrukt houden)
aansluiten op itunes en dan opnieuw formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Door iOS vind ik mijn v3 8 GB wat instabieler. De vloeiende animatie als je op de thuis-knop drukt is wat anders, maar wilt soms wel schokkerig gaan. Bij Maps laadt de kaart nu ook vloeiend i.p.v. vierkanten die tevoorschijn komen. Wel beter, maar de app is langzamer geworden. Safari vind ik er echt op achteruit gegaan. De geschiedenis tijdens typen in de zoekbalk is fijn, maar ik durf wel te zeggen dat hij 50% langzamer is. Blanco geworden pagina's herladen is al helemaal een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
catbread schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:55:
Door iOS vind ik mijn v3 8 GB wat instabieler. De vloeiende animatie als je op de thuis-knop drukt is wat anders, maar wilt soms wel schokkerig gaan. Bij Maps laadt de kaart nu ook vloeiend i.p.v. vierkanten die tevoorschijn komen. Wel beter, maar de app is langzamer geworden. Safari vind ik er echt op achteruit gegaan. De geschiedenis tijdens typen in de zoekbalk is fijn, maar ik durf wel te zeggen dat hij 50% langzamer is. Blanco geworden pagina's herladen is al helemaal een ramp.
De v3 8 GB is ook eigenlijk een v2, dus langzamer. Zelf heb ik een v3 32 GB, maar vind dat hij er juist één stuk stabieler op is geworden. ;)

Ik vind het overigens jammer dat hij nog niet is te jailbreaken onder iOS 4, maar da's een kwestie van geduld. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 28-06-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Kan het kloppen dat iOS4 de drive letters weghaald in Windows 7? Ik heb een Ipod touch 8GB en heb er iOS4 opgezet.. kan alleen niet meer handmatig naar mijn ipod browsen (via "deze computer").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hoi, ik heb een vraag.

Als ik met mijn ipod buiten probeer mijn netwerk te joinen dan zegt ie dat hij niet wil joinen, Ik kan hem gewoon vinden en als ik naar netwerken zoek zie je gewoon dat hij 2 streepjes van de ontvangst geeft.

Is er een manier om te zorgen dat hij wel goed joint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Laatst online: 12-09 19:58
Weet iemand waar je het front gedeelte van een Ipod touch 3gen kan kopen ?
Of past http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16101 er ook op ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22
Die van de iPhone gaat niet passen, je zit dan namelijk met een gat waar je normaal het oorgedeelte hebt om te luisteren tijdens bellen. eBay al geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Op ebay kom ik alleen frontjes tegen voor de iphone 3g of de ipod 2g :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
2g gaat volgens mij passen op de 3g, deze verschillen alleen intern qua CPU en evt een extra GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiskaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
Beukerz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:46:
Weet iemand waar je het front gedeelte van een Ipod touch 3gen kan kopen ?
Of past http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16101 er ook op ? :)
Dat zou ik niet doen omdat de iphone nog een gedeelte heeft waar de speaker zit als je gaat bellen ;) krijg je een mooi streepje bovenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Nou ik heb hem in me handen, tis een 2g en alleen het glas is kapot + volume knopje.
Touch screen werkt ook nog op de plek waar het glas kapot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunk
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:28:
De tweakers App doet het helaas ook niet op os4. Ondertussen terug op 3.1.2 met enig zoeken. Helaas lukt 3.1.3 niet. Maar goed blijf voorlopig op 3.1.2 tot er een 4 met bugfixes uitkomt.
Ik kan de Tweakers app nu wel starten maar ik kan helaas niet inloggen. het inlogscherm komt maar half op mijn display te staan. Met een Touch 32GB 3rd gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
gunk schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:28:
Ik kan de Tweakers app nu wel starten maar ik kan helaas niet inloggen. het inlogscherm komt maar half op mijn display te staan. Met een Touch 32GB 3rd gen.
Daar is dus Tweakers.net iPhone-app - Bugs, klachten en complimenten voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

HaTe

haat niet

henkiskaal schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:52:
[...]

Dat zou ik niet doen omdat de iphone nog een gedeelte heeft waar de speaker zit als je gaat bellen ;) krijg je een mooi streepje bovenin :P
En de hoofdtelefoon aansluiting zit aan de onderkant bij de iPod en bij de iPhone aan de bovenkant.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Kan de iPod touch 3G 8GB met iOS 4.0 .flac bestanden afspelen ? Ik heb al even gezocht maar het lijkt er niet op maar ik krijg geen goede info als het over iOS 4.0 gaat of het dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
gunk schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:28:
[...]

Standaard staat je gebruikersnaam geselecteerd, dat is wat je niet ziet, dat kan je gewoon invullen. Het wachtwoord veld kan je aantappen, en de ok knop :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
madmaxnl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:41:
Kan de iPod touch 3G 8GB met iOS 4.0 .flac bestanden afspelen ? Ik heb al even gezocht maar het lijkt er niet op maar ik krijg geen goede info als het over iOS 4.0 gaat of het dan wel kan.
Nope, dat gaat niet. Je kunt wel voor Apple Lossless kiezen, dat formaat ondersteunt de iPod wel. Met een programma zoals dBpoweramp kun je de FLAC bestanden converten of kies voor Apple Lossless bij de importinstellingen als je een CD ript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
catbread schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:02:
[...]

Nope, dat gaat niet. Je kunt wel voor Apple Lossless kiezen, dat formaat ondersteunt de iPod wel. Met een programma zoals dBpoweramp kun je de FLAC bestanden converten of kies voor Apple Lossless bij de importinstellingen als je een CD ript.
Oke bedankt :> Wel gaar dat Apple dit niet gewoon ondersteund maar ach het blijft Apple en meer dan een MP3-speler van hun zal ik nooit gaan gebruiken ;w

[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 03-07-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
hardware.tom schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:18:
Hoi, ik heb een vraag.

Als ik met mijn ipod buiten probeer mijn netwerk te joinen dan zegt ie dat hij niet wil joinen, Ik kan hem gewoon vinden en als ik naar netwerken zoek zie je gewoon dat hij 2 streepjes van de ontvangst geeft.

Is er een manier om te zorgen dat hij wel goed joint?
Even mijn vraag weer onder de aandacht brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb nu een week een Ipod 32gb in bezit, maar vind de batteryduur behoorlijk tegen vallen. Elke dag moet deze aan de lader, en dan luister ik er gemmideld een uur muziek en klooi ik een uur met apps. Is dat normaal?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Elke dag moet deze aan de lader, en dan luister ik er gemmideld een uur muziek en klooi ik een uur met apps. Is dat normaal?
nee dat is niet normaal.

ik laad mijn ipod, afhankelijk van gebruik van wifi en games, na +- 2 weken op. ( internet en games vreten stroom).
Uiteraard zet ik de ipod uit als ik hem niet gebruik. ( laat hem dus niet 24/7 aanstaan voor nop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik moet zeggen dat ik wifi en ook de ipod zelf nog niet heb uitgeschakeld gedurende de nacht. Zal dat sowiezo eens doen om te kijken het dan met de batteryduur staat. Zal mijn bevindingen nog wel posten.
Kunnen meer mensen dit bevestigen, wellicht is de mijne DOA?

@fender89. Hoe intensief gebuik je hem dan tijdens deze periode? En heb je iOS4? Of anders?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@fender89. Hoe intensief gebuik je hem dan tijdens deze periode? En heb je iOS4? Of anders?
nou, zoals ik al zei is dat afhankelijk van gebruik. Wanneer ik puur muziek luister ( dus geen wifi, beeld uit / lock mode , etc.) dan gaat-ie zeker 2 weken mee. Qua luistertijd is dat tussen de 1-2 uur per dag.

Doe ik muziek luisteren, wat internetten hier en daar , en af en toe een game dat gaat-ie sneller leeg natuurlijk. Toch gaat de accu dan zeker 1 week mee.

Er zijn overigens verschillende (gratis) apps die je laten zien hoe vol je accu nog is, met een tijdsaanduiding hoelang het duurt tot de ipod leeg is. Ik zelf gebruik " battery magic "

als ik dit echter lees
Ik moet zeggen dat ik wifi en ook de ipod zelf nog niet heb uitgeschakeld gedurende de nacht
kun je er bijna zeker vanuit gaan dat dit de oorzaak is. Als je de ipod de hele nacht aanlaat gaat +- 50 % van de accu leeg.
heb je iOS4?
ja, maar verandert niets aan de accuduur t.o.v. vorige versies. ( naar mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
kun je er bijna zeker vanuit gaan dat dit de oorzaak is. Als je de ipod de hele nacht aanlaat gaat +- 50 % van de accu leeg.

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb mij Ipod bijna altijd de hele nacht aanstaan, met Wifi aan en de andere dag is er maar een paar % vanaf. Als de Ipod lang genoeg in standby staat gaat Wifi automatisch uit!

Wel moet ook ik elke dag mijn Ipod opladen. Dan speel ik soms eens een spelletje en zit wel veel te rommelen met apps / instellingen en internet. Maar je ziet gewoon dat de batterij echt super snel leeg gaat.
Dit betreft een Ipod 2G. Battery doctor Pro geeft bij mij ook gewoon aan dat hij na 3 uur 3D games gewoon schoon op is. En dit klopt wel aardig. Muziek luisteren kan echt tijden, dit neemt bijna geen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zit de laatste dagen ook te twijfelen of ik een iPod Touch aan te schaffen. Vragen waar ik nog mee loop is hoe het zit met de totale levensduur van de batterij. Na hoeveel jaar moet hij vervangen worden en (aangezien je het niet zelf kan wisselen) hoeveel kost dat? Ik ben van plan 'm voornamelijk thuis te gebruiken in een dock aangezien ik bepaalde kamers gewoon muziek wil kunnen spelen. Voor onderweg speel ik m'n muziek gewoon op m'n telefoon af. Als hij constant aan de lader zit, heeft dit nog negatieve gevolgen?
Las dat het verstandig is om garantie er bij te nemen, maar beperk je daarmee niet je rechten? Standaard heb je toch 2 jaar garantie op een product dat je in de winkel koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
GG---77 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:52:
Ik heb nu een week een Ipod 32gb in bezit, maar vind de batteryduur behoorlijk tegen vallen. Elke dag moet deze aan de lader, en dan luister ik er gemmideld een uur muziek en klooi ik een uur met apps. Is dat normaal?
Ik vind de batterij ook wel tegenvallen. Persoonlijk luister ik er amper muziek op en gebruik ik hem voor de apps en internet. Wi-Fi zet ik steeds uit via de vliegtuigmodus als ik hem niet gebruik. 

De batterij-indicator speelt volgens mij een belangrijke rol. Tijdens het gebruik blijft hij na een volledige oplading relatief lang hangen rond de 100%. Dit gaat redelijk goed, maar vanaf 80% tot 20% gaat het naar mijn idee aardig rap. Dan bliift hij nog best lang in het rood (inclusief irritante oplaadt-meldingen) voordat hij helemaal leeg is. Kortom: bij mij is de status exponentieel i.p.v. lineair. Hetzelfde zie ik als ik hem oplaadt.
Ik laat hem ook altijd in standby staan (vliegtuigmodus). Dat zal een rol spelen maar als ik hem bijv. uitzet op 50% en hem aan doe, dan geeft hij in eerste instantie iets van 20% aan. Een paar minuten later is dit weer 50% (of iets minder). WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
catbread schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:29:
[...]

Ik vind de batterij ook wel tegenvallen. Persoonlijk luister ik er amper muziek op en gebruik ik hem voor de apps en internet. Wi-Fi zet ik steeds uit via de vliegtuigmodus als ik hem niet gebruik. 

De batterij-indicator speelt volgens mij een belangrijke rol. Tijdens het gebruik blijft hij na een volledige oplading relatief lang hangen rond de 100%. Dit gaat redelijk goed, maar vanaf 80% tot 20% gaat het naar mijn idee aardig rap. Dan bliift hij nog best lang in het rood (inclusief irritante oplaadt-meldingen) voordat hij helemaal leeg is. Kortom: bij mij is de status exponentieel i.p.v. lineair. Hetzelfde zie ik als ik hem oplaadt.
Ik laat hem ook altijd in standby staan (vliegtuigmodus). Dat zal een rol spelen maar als ik hem bijv. uitzet op 50% en hem aan doe, dan geeft hij in eerste instantie iets van 20% aan. Een paar minuten later is dit weer 50% (of iets minder). WTF?
Dat omhoog gaan van de batterij percentages, heeft er volgens mij mee te maken dat hij automatisch berkend hoelang je ongeveer nog dat kan doen wat je nu aan het doen bent.

Dus ik zit lekker op wifi heb ik bijvoorbeeld 18%
Ga ik daarna een muziekje luisteren gaat hij weer naar 28%^

Dit heb ik altijd en volgens mij komt dat door het bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele normale manier van accu vermogen berekenen. Laptops ed. doen dit ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Het is inderdaad gebaseerd op gebruik. Raar imo, want een percentage kan daar eigenlijk helemaal niets over zeggen, die moet gewoon aangeven hoe vol de batterij nog zit. Je kunt daarnaast wel een indicator of iets dergelijks maken die aangeeft hoe lang je hem nog kunt gebruiken op de manier zoals je nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Is het aan te raden om Location Services en Push uit te schakelen om de batterijduur te verbeteren? Op de Apple site staat namelijk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Nou dan zal het wel niet :P ;)

Je moet zelf even nagaan of je vaak genoeg in de buurt van wifi bent of het aan laten staan nut heeft. Als jij de hele dag op weg bent, dan kun je het net zo goed uit zetten, want dan krijg je toch niks binnen. Ben jij de hele dag binnen wifi, dan kan het het waard zijn. Ik heb het aanstaan, maar ik zet hem toch elke avond in de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Gisteren een 8GB iPod Touch aangeschaft en ben er zeer blij mee. iTunes wat minder, maar dat hoort er bij. Meteen maar wat handige apps gedownload en zag ook dat het mogelijk zou moeten zijn vanaf een Synology NAS-station te streamen naar je iPod. Vanavond eens proberen of dat werkt, scheelt weer iTunes gebruik.

Daarnaast nog een Logitech Pure-Fi speakerset gekocht, heel erg goed geluid voor zo'n klein systeem. Plus de iPod is dan te bedienen via de meegeleverde remote en er zit in de speakerset een oplaadbare batterij waardoor je (volgens Logitech) 10 uur zonder op te laden naar muziek zou moeten kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Media link player lite en DS Audio geïnstalleerd en ik kan nu films, foto's en muziek streamen vanaf m'n NAS als ik thuis ben....echt heerlijk om dat allemaal zonder iTunes te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT meld zich ook.

Mijn eerste apple product gekocht: een iPod touch 64Gb :)
Mooi apparaat, en niet te duur op de kop kunnen tikken :)

alleen al wel een vraagje:
ToolkiT in "[iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & b..."

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:47:
* ToolkiT meld zich ook.

Mijn eerste apple product gekocht: een iPod touch 64Gb :)
Mooi apparaat, en niet te duur op de kop kunnen tikken :)

alleen al wel een vraagje:
ToolkiT in "[iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & b..."
Afbeeldingslocatie: http://www.ipodtouchfans.com/forums/imgcache/20201.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de ipod event is voor dit jaar? Ik wil graag een touch halen, maar als ze een neiwue gaan aankondigingen kan ik net zo goed wachten op die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:51:
Weet iemand wanneer de ipod event is voor dit jaar? Ik wil graag een touch halen, maar als ze een neiwue gaan aankondigingen kan ik net zo goed wachten op die.
Is gewoonlijk begin september. Als je kunt wachten, zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dank u, hoesje aangepast en het werkt nu ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Vreemd, want bij mijn 8GB zit de sensor rechts van het midden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, bij mijn iPod Touch 2Generatie 8GB zit de sensor in het midden
dit is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar ik heb geen multitasking op mijn touch 16 gb, na de iOS4 update. Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
bram1984 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:20:
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar ik heb geen multitasking op mijn touch 16 gb, na de iOS4 update. Weet iemand waar dit aan ligt?
Je hebt geen 3e generatie iPod Touch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
iMick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:47:
[...]

Je hebt geen 3e generatie iPod Touch dan.
Ik heb 'm vorig jaar gekocht. Het is de MC008 of de MC086, ben toch even het geheugen kwijt. Volgens mij is dat wel degelijk de 3e generatie.

Ik kan wel mapjes aanmaken etc.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 04-08-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bram1984 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

Ik heb 'm vorig jaar gekocht. Het is de MC008 of de MC086, ben toch even het geheugen kwijt. Volgens mij is dat wel degelijk de 3e generatie.

Ik kan wel mapjes aanmaken etc.
"On September 9, 2009, a 64 GB version was added and the 16 GB version was removed from the line-up. Improved graphics were also added to the new 64GB and 32GB devices."
Wikipedia: iPod Touch
Lijkt er idd op dat je 2e gen versie hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat een hufters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How to turn your iPod Touch into an iPhone...

http://www.engadget.com/2...-ipod-touch-into-an-ipho/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Dat ding moet tussen de 44 en 74 dollar kosten. Werkt een beetje buggy, maar je zou bijna het risico nemen. Hoop dat het op mijn iPod G2 (JB) gaat werken.
Is trouwens ook meteen een goede battery-pack!

Wordt vast verboden. Ik acht de kans heel klein dat deze in NL te koop zal zijn(via een NL (web)shop)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
jmk schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

Dat ding moet tussen de 44 en 74 dollar kosten. Werkt een beetje buggy, maar je zou bijna het risico nemen. Hoop dat het op mijn iPod G2 (JB) gaat werken.
Is trouwens ook meteen een goede battery-pack!

Wordt vast verboden. Ik acht de kans heel klein dat deze in NL te koop zal zijn(via een NL (web)shop)
1 woord: China! Dealextreme krijgt vast wel van die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk dat ik het hier wel mag vragen: Ik zit te twijfelen tussen een iPod touch en een andriod tablet.
Waar ik het voor ga gebruiken mail lezen op de bank website waaronder tweakers bekijken. en evt als iPod gebruiken.
Ik hou wel van snelheid dus.. wat denken jullie wat beter voor mij is (graag geen fanboy reacties en een iPad is te duur;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
fotografie999 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11:
Ik denk dat ik het hier wel mag vragen: Ik zit te twijfelen tussen een iPod touch en een andriod tablet.
Waar ik het voor ga gebruiken mail lezen op de bank website waaronder tweakers bekijken. en evt als iPod gebruiken.
Ik hou wel van snelheid dus.. wat denken jullie wat beter voor mij is (graag geen fanboy reacties en een iPad is te duur;)
Aan wat voor tablet dacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

fotografie999 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11:
Ik ben nooit een Apple fanboy geweest maar de manier waarop de browsers op de iPod Touch werkt met multitouch is wel geweldig vind ik..
Als ik dat vergelijk met de browser op mijn Palm Treo Pro met windows mobile dan is het 1000x beter..
Met Android heb ik geen ervaring, maar ik zou het serieus eerst ff gaan testen voor je iets koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
hardware.tom schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:20:
[...]

Aan wat voor tablet dacht je dan?
aPad ofzo iets minder dan 200euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
fotografie999 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:08:
[...]

aPad ofzo iets minder dan 200euro
Ik zou voor iPod touch gaan, aPad heeft geen multitouch, en is daardoor niet handig om mee te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Hier de tekst uit een andere topic met dezelfde vraag : 7 inch stop je niet in je broekzak, maar ik zou gewoon voor een tablet gaan. Dat is voor surfen e.d. veel fijner, alleen zonde van de mp3-functie.

Ik zit nu dus echt gewoon heel erg te twijfelen, groter scherm is handig,maar multitouch is ook handig, iPod touch is vast sneller (en ook goedkoper) andere vraag htc desire vergelijkbaar (kwa internet) als een iPod touch? als dat zo is ben ik zeker over

[ Voor 38% gewijzigd door fotografie999 op 10-08-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Laatst online: 14-09 09:00
Als je een iPod Touch gaat kopen zou ik eventjes wachten.
Waarschijnlijk wordt 16/17 augustus de nieuwe generatie aangekondigd. Dat gerucht gaat er in ieder geval dat ze dan aangekondigd worden, zo niet dan begin september. Maar dat duurt ook niet meer zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luckyluuk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:26:
Als je een iPod Touch gaat kopen zou ik eventjes wachten.
Waarschijnlijk wordt 16/17 augustus de nieuwe generatie aangekondigd. Dat gerucht gaat er in ieder geval dat ze dan aangekondigd worden, zo niet dan begin september. Maar dat duurt ook niet meer zo lang.
Yep daarom wacht ik ook nog, vorig jaar was het begin september die ipod beurs, dus denk ook dit jaar. hoop namelijk op een iphone 4 look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het apple muziek evenement is meestal als de back-to-school actie ((bijna) gratis iPod Touch bij een macbook) afloopt, en die loopt dit jaar tot 7 september. Dan hebben ze namelijk de laatste lading "oude" iPod touches de deur uit kunnen doen. Dan is de introductie van de nieuwe iPods waarschijnlijk Wo 8 of Do 9 september, net zoals voorgaande jaren. ;)

Zou natuurlijk wel mooi zijn als het toch halverwege Augustus al is want ik kijk er al naar uit. :)

Ik hoop op 1ghz processor, retina display en camera. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

De Apple Peel 520 iPod -> iPhone kit is er nu ook in het wit.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeh, ik ga mijn eerste Ipod Touch kopen.
Ik wou net gaan bestellen, maar toen zei een vriend van me dat ze in september met de nieuwe generatie komen, dus ik wacht nog even.

Even een vraag:
Hoeveel kosten de nieuwe generatie ongeveer in het begin?

Danku,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:27:
Jeeh, ik ga mijn eerste Ipod Touch kopen.
Ik wou net gaan bestellen, maar toen zei een vriend van me dat ze in september met de nieuwe generatie komen, dus ik wacht nog even.

Even een vraag:
Hoeveel kosten de nieuwe generatie ongeveer in het begin?

Danku,
gezien de prijzen van onlangs geintroduceerde producten, gok ik dat ze 1 of 2 tientjes duurder worden dan de huidige versies.

Ik zit zelf trouwens ook te wachten op de nieuwe versies, mijn classic 80gig is inmiddels wel aan vervanging toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Krijg binnenkort bij de overstap van internet provider (naar Online) een 'gratis' cadeau. Ik heb gekozen voor de iPod Toch. Nou maar hopen dat die snel gelanceeerd wordt, zodat ik de nieuwste krijg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autoreverse schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:37:
Krijg binnenkort bij de overstap van internet provider (naar Online) een 'gratis' cadeau. Ik heb gekozen voor de iPod Toch. Nou maar hopen dat die snel gelanceeerd wordt, zodat ik de nieuwste krijg! :P
Online - Orange - Wanadoo = crap :9

Ontopic: Ik weet dat er Navigatie is voor de iPhone, maar ook voor de iPod touch? En dan het liefste gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een touch heeft volgens mij geen gps antenne aan boord, dus dan wordt navigeren erg lastig.
Ik weet niet of het icm de tomtom carkit wel zou moeten werken, nooit getest.
[message=,noline]fotografie999 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11[/message]:
Voor browsen en mailen zou ik dan toch nog even doorsparen voor een ipad, dat ding is zoveel fijner als een touch of android gsm/tablet
Simpelweg vanwege 1groot voordeel, het display.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 15-08-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12:16
Sinds een tijdje (denk sinds ios4) loopt mijn ipod touch 2g super snel leeg. Als ik hem een dag gewoon standby laat liggen, dus niet aanzet en aan het einde van de dag kijk is er +- 35% uit te accu ! Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, en vooral wat ik eraan kan doen ? Ik heb er dus ios4 op staan met de een jailbreak van jailkbreakme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[message=,noline]clonedonkey schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:04[/message]:
Sinds een tijdje (denk sinds ios4) loopt mijn ipod touch 2g super snel leeg. Als ik hem een dag gewoon standby laat liggen, dus niet aanzet en aan het einde van de dag kijk is er +- 35% uit te accu ! Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, en vooral wat ik eraan kan doen ? Ik heb er dus ios4 op staan met de een jailbreak van jailkbreakme.
Wellicht een app die continu ergens mee bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12:16
shameete schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:08:
[...]

Wellicht een app die continu ergens mee bezig is?
Geen idee, kan ik dat ergens zien/controleren ?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.