Tweakers.net iPhone-app - Bugs, klachten en complimenten

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:56

rob_erwt

Het heeft even geduurd, maar Tweakers.net heeft zijn eerste iPhone-applicatie geïntroduceerd. Met de gratis app kunnen gebruikers nieuws en reviews lezen én daarop reageren. Ook kunnen Pricewatch-prijzen worden vergeleken.

De nieuwe iPhone-applicatie is te downloaden via de App Store van Apple en is geschikt voor zowel geregistreerde als niet geregistreerde bezoekers. Gebruikers kunnen met de kersverse app het laatste nieuws en reviews lezen of prijzen vergelijken.

Gebruik dit topic om alle technische problemen die je tegenkomt met de iPhone-app van Tweakers.net te melden. Uiteraard kun je hier ook terecht met andersoortige klachten en opmerkingen. Complimentjes horen we uiteraard ook graag :P

- .plan met meer informatie
- Directe iTunes-link
- Informatiepagina over de app op Tweakers.net

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1275979066.jpeg

[ Voor 69% gewijzigd door Wilbert de Vries op 08-06-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22
Ik ben erg blij met deze app. Hij werkt snel en update ook snel, alles werkt gewoon naar behoren.

Voor de toekomst zou ik graag zien dat het forum ook wordt meegenomen in de app. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door met de mensen van Tapatalk te praten: http://www.tapatalk.com/.

Voorderest is ie super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Helaas is er nog geen Nokia app beschikbaar, maar ik heb de app in werking gezien bij iemand op zijn iphone en mijn complimenten voor de werking ervan.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:06
App zit er goed uit! Wel mis ik het forum. Komt dat nog in een update?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 16:12
mat2005 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:58:
App zit er goed uit! Wel mis ik het forum. Komt dat nog in een update?
Same here ziet er goed uit en werkt goed, maar inderdaad, ik mis het forum wel.

maar verder helemaal top :D

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmuerte
  • Laatst online: 01-03 12:55
Loopt lekker vast bij het inloggen met je t.net account. :)

Ik zal zo wel een screenshot posten.

[ Voor 27% gewijzigd door elmuerte op 08-06-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22
elmuerte schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:19:
Loopt lekker vast bij het inloggen met je t.net account. :)

Ik zal zo wel een screenshot posten.
Geen last van hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Volgensmij pakt hij de verkeerde Amsterdam :P
Afbeeldingslocatie: http://www.intrepidity.nl/tweakers/tweakersnetiphone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmuerte
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/wqpsw.jpg
Enige manier om hier uit te komen was de "home button".

[ Voor 28% gewijzigd door elmuerte op 09-06-2010 12:15 . Reden: image fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Werkt hier perfect !

Hulde dat er geluisterd is naar de community, want ik kan me nog herrineren dat er in het begin van dat "ene" topic niet veel zin was aan t.net kant om dit te maken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_zaandam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Het lukt mij niet om video's af te spelen in de reviews. Is dat ook het geval bij anderen? Moet ik dit (ergens) instellen of is dit een glitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56
Nette app voor een 1.0 versie, doet wat het moet doen. Wat ik erg netjes gedaan vind is hoe de reacties zijn weergegeven naast het artikel. Een goede mix tussen de desktop website en mobiele site, nu nog GoT integreren of daar ook een aparte app voor maken :P

Het enige waar ik me wel over verbaas is de in mijn ogen vreemde pasages in de algemene voorwaarden. Wat moet ik bijvoorbeeld verstaan onder:
Op het moment van bëëindiging van het gebruiksrecht zult u de Tweakers.net iPhone applicatie niet meer gebruiken en van uw iPhone, iPad of iPad Touch verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13
Ik heb net mijn user account ingevoerd, door op meer > instellingen te klikken. Daarna terug naar de nieuws tab en vervolgens weer naar de meer tab. Maar dan kom ik terecht in het instellingen menu! En vanuit hieruit kan ik niet meer terug.

Dit geld trouwens voor alle menu items die je klikt in meer! Jullie zijn de back-knop vergeten :F

p.s. ik vind het inlog menu lelijk en erg on-iPhone, waarom niet in een nieuw scherm? Wordt wel vaker gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door joint_me op 08-06-2010 10:47 . Reden: geld voor alle items onder meer ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmuerte
elmuerte schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:30:
[afbeelding]
Enige manier om hier uit te komen was de "home button".
Ik denk trouwens weet wat hier aan de hand was.
De iPhone heeft nogal problemen om te begrijpen dat hij het wachtwoord van WLAN netwerk moet onthouden, en ongeveer tegelijk met de melding dat ik ingelogd was kwam er zo'n password prompt van de WLAN er bij die het keyboard naar voren gebracht had.

Hoe dan ook, niet gebruik maken van zo'n pop-up notification zal waarschijnlijk het probleem oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door elmuerte op 09-06-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmuerte
joint_me schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:46:
Ik heb net mijn user account ingevoerd, door op meer > instellingen te klikken. Daarna terug naar de nieuws tab en vervolgens weer naar de meer tab. Maar dan kom ik terecht in het instellingen menu! En vanuit hieruit kan ik niet meer terug.

Dit geld trouwens voor alle menu items die je klikt in meer! Jullie zijn de back-knop vergeten :F
gewoon nog een keer op "meer" drukken

ja, dat iPhone OS gebeuren is allemaal lekker gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie app, werkt erg fijn, ook voor mijn iPod Touch!

Het zou wel mooi zijn als er een check of instelling komt, waarmee banners uitgezet kunnen word (wel even checken of lid ook betalend lid is), ik zou dan graag gebruik maken van de app zonder ads. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19
Top! Werkt lekker. Ben blij dat jullie toch de stap hebben genomen Nu kan ik makkelijk overal waar ik ben het Tweakers.net nieuws lezen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:49

momania

iPhone 30! Bam!

Ziet er top uit mannen d:)b

Paar kleine dingetjes:
• devtrack category zou handig zijn Krijg trouwens op geen enkele manier een nieuwe report in Mantis :?
• Plaatjes bij een bericht bekijken kan nu alleen maar stuk voor stuk en door eerst weer terug te gaan naar het bericht zelf. Eleganter zou zijn om via de slide gestures direct door alle plaatjes te kunnen 'sliden' :)

Verder niets meer dan lof. Voelt stabiel, degelijk en snel aan deze app. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:34
App werkt niet op IOS4 helaas. Blijft staan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

PWSoft schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:54:
App werkt niet op IOS4 helaas. Blijft staan laden.
Dat is ook niet geheel realistisch om te verwachten. iOS4 is namelijk nog altijd niet officieel uit. Enkel een preview versie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
MueR schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:06:
[...]

Dat is ook niet geheel realistisch om te verwachten. iOS4 is namelijk nog altijd niet officieel uit. Enkel een preview versie.
Eerlijk gezegd is het wel de enige app die ik ben tegengekomen die niet werkt, vandaar dat het mij enigszins verbaasde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik vind het een heel erg goed iniatief, maar ik zou ook graag een Symbian versie zien voor mijn Nokia 5530. Ik gebruik deze namelijk geregeld via Wifi om mijn mails te checken, wat te facebooken, en het checken van tweakers. Nu stoor ik mij aan het vele scrollen. Dus een app voor Symbian zou zeer welkom zijn!
Ook de implementatie van GoT zou ik goed vinden, ik gebruik die eig het meeste van alles hier op tweakers.
Anyway, goed initiatief en de anderen te horen ziet het er goed uit. Proficiat! :D

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het lekker snel werken op mijn iPod Touch, eigelijk lekker snel. Good job :)

Op mijn eerste generatie iPod Touch 16GB:
  • Als ik via de app ben ingelogd, dan het is knopje "Inloggen met Tweakersaccount" nog steeds hetzelfde. Als ik erop klik dan krijg ik de melding dat ik reeds ben ingelogd. Het is mooier als dat knopje een andere tekst laat zien als je al bent ingelogd, bijvoorbeeld: "Je bent al ingelogd, $username".
  • Ik wil mijn Twitter-account koppelen, maar het heeft mij 4 pogingen gekost om dat te kunnen. De vierde keer crashte de app niet :P
  • Het scrollen door de hoofdtabbladen Nieuws, Reviews, Pricewatch en Mobile voelt niet zo soepel aan als het zou kunnen.
  • Voor de rest niks anders dan lof voor de app. De snelheid in het bladeren tussen content en reacties is erg vlot en alles zit goed en logisch in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Leuk ding. Maar we zouden geen tweakers zijn als we niet dachten dat het niet beter kon:
  • Scrollen gaat schokkerig op mijn iPhone 3G.
  • Veel filmpjes werken niet. Tot nu toe alleen deze olifant kunnen bekijken.
  • Op tweakers.mobi en en T.net zelf lees ik graag het nieuws via het dagoverzicht. In de app mis ik dat wel aangezien ik steeds weer terug moet naar het overzicht om het volgende bericht te kunnen lezen.
  • Jammer dat tekst links uitgelijnd is ipv justify. Staat mooier imho :)
  • Als je op 'Meer' drukt en dan vanuit dat menu een optie kiest, dan (in de balk onder) teruggaat naar bijvoorbeeld nieuws, en vervolgens weer naar Meer gaat, verwacht ik hetzelfde scherm te zien als aan het begin van het stappenplan. In plaats daarvan onthoud de app dat ik bijvoorbeeld op instellingen zat, en lijkt er geen weg terug naar het Meer-scherm. Ik kwam er na een halve dag spelen per ongeluk achter dat nog een keer op Meer drukken dit oplost.
  • Dat je in de pricewatch door moet klikken op Mobile onder Mobile en op Gaming onder Games om de nuttige categorieën te zien is raar.
  • Geen unsorted in de pricewatch? Lijkt mij wel handig.
  • Barcodescanner in de app voor de pricewatch zou gaaf zijn.
  • Waarschijnlijk utopisch, maar de uitgebreide filtermogelijkheden van de PW zouden helemaal gaaf zijn.
  • Bij het nieuws scrollt de titel en de fpa mee, bij inhoudsopgave van reviews niet. Staat niet mooi tbh.
  • Ook nog even mijn 2 cent in de pot voor forumtoegang in de app ;)
  • Tikfout onder de 'gerelateerd'-knop. Bij "Gerelateerde Nieuws Berichten" horen de laatste twee natuurlijk aan elkaar.
  • De app herkent pricewatchlinks in de content niet. Onderstaande kreeg ik te zien toen ik in de LG-review van vandaag op pagina twee doorklikte naar de pricewatchpagina:
    T.net iPhone app fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 17-05 00:39

Yor

Yor1313#2571

Ik zou graag V&A erin verwerkt zien, of ben ik scheel en zie hem over het hoofd?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
Suggestie: Als je een nieuwsitem leest, een knop naar volgende/vorige :)

Voor de rest, puik werk mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 19:51
PWSoft schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:31:
[...]

Eerlijk gezegd is het wel de enige app die ik ben tegengekomen die niet werkt, vandaar dat het mij enigszins verbaasde.
Inderdaad. Zelfde probleem hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Feature-requests:

- LANDSCAPE-SUPPORT
- GoT toegang
- Mogelijkheid om bij .plans te komen
- Een duidelijker systeem van reageren, want ik reageer net op de main-thread van de post over FTD vandaag in plaats van een reactie op het artikel zelf. Als je op + drukt komt er blijkbaar de mogelijkheid om te reageren, maar als je op een reactie drukt (om alles te lezen) en dan op reageren drukt komt het bericht als reactie op de posting zelf.

Zie: coptician in 'nieuws: FTD gaat in hoger beroep tegen Eyeworks'

- Vraag & Aanbod
- Meuktracker
- Wellicht iets van bookmarks voor posts of threads die je wilt volgen, met push-updates? Ook leuk voor meuktracker.

[ Voor 8% gewijzigd door coptician op 08-06-2010 19:37 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 08:27

Knaak

It's me, Mario!

Ik vraag me af, wat was de motivatie erachter om dit voor de iPhone te maken ipv Android. iPhone OS is zo niet tweakable als je maar kan hebben, deze valt dus niet echt in de tweak-spirit.

Jammer, ziet er heel goed uit alleen slaan jullie de plank volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13
Nog een puntje van mij!

In de meeste iphoneapps kun je bovenaan het scherm klikken om helemaal naar het begin te scrollen, dit lijkt in de tweakers app niet te werken.

Leek net wel te werken, gek want vanmiddag niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door joint_me op 08-06-2010 20:21 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Het lijkt me niet echt de bedoeling dat de app een complete vervanging gaat worden voor onze complete website... :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261379

App doet het hier ook niet in iOS4, samen met die faal-app van Marktplaat.nl zijn dit de 2 enige apps die niet werken in iOS4 (goldmaster, dus geen beta). Dus lijkt me dat ergens iemand heeft zitten falen op de Objective-C afdeling van de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 261379 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:18:
App doet het hier ook niet in iOS4, samen met die faal-app van Marktplaat.nl zijn dit de 2 enige apps die niet werken in iOS4 (goldmaster, dus geen beta). Dus lijkt me dat ergens iemand heeft zitten falen op de Objective-C afdeling van de ontwikkelaar.
En nu verwacht je zeker ook nog dat 1 van die developers hier een oppepper van krijgt en dit op gaat lossen zeker :?
iOS4 is nog niet officieel uit, dus heb je officieel pech imo als het niet werkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
IceMobile mag imho dan wel vaart gaan maken met het aan de praat krijgen. De iOS4 gold master RC is gisteren uitgekomen (en ook voor niet-developers te installeren), over twee weken krijgt iedereen 'm via iTunes aangeboden. Als de app nu niet eens succesvol opgestart kan worden lijkt me dat wel een teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Even nog een puntje eruit pikken waar wij zelf iets aan kunnen doen:
Rafe schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:05:
• Veel filmpjes werken niet. Tot nu toe alleen deze olifant kunnen bekijken.
Dat klopt; de meeste filmpjes die wij op dit moment hosten zijn niet geschikt voor de iPhone; de iPhone stelt bepaalde eisen aan filmpjes mbt maximale bitrate, fps en fysieke afmetingen. We zijn aan het kijken hoe we ons videoplatform kunnen verbeteren en ook geschikte versies voor de iPhone kunnen gaan genereren. Dat zit dus in ieder geval al in de pijplijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Oh wacht, het is niet door t.net zelf gebouwd begrijp ik? Niet dat dat iets uit hoeft te maken ;)
Wat ik me dan wel afvraag: blijft het beheer en onderhoud ook extern, of komt dat intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:36:
Oh wacht, het is niet door t.net zelf gebouwd begrijp ik? Niet dat dat iets uit hoeft te maken ;)
Wat ik me dan wel afvraag: blijft het beheer en onderhoud ook extern, of komt dat intern?
Wij hebben de content-api voor de app gebouwd en beheren/onderhouden dat ook, de rest ligt bij Icemobile - wij hebben simpelweg daarvoor niet de expertise en mankracht in huis.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ok, makes sense :)

Heeft devtrack dan nog wel nut om bugs/features toe te voegen, of willen jullie dat liever hier in topics houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:46:
Ok, makes sense :)

Heeft devtrack dan nog wel nut om bugs/features toe te voegen, of willen jullie dat liever hier in topics houden?
Het loopt nog geen storm, dus gewoon hier in het topic is voor ons nog prima te overzien :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
[b][message=34145984,noline]
[...]
Dus lijkt me dat ergens iemand heeft zitten falen op de Objective-C afdeling van de ontwikkelaar.
Indeed, test maar eens andere apps van IceMobile, bijvoorbeeld Appie. Werken allemaal niet. Goed bezig, IceMobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Erg mooi dat er nu ook een Tweakers.net applicatie is op de iPhone. De mobiele site voldeed toch niet helemaal.

Echter de optie die ik verwacht veel te gebruiken is de Pricewatch.
Helaas is deze in deze applicatie zeer beperkt qua zoek selecties. Je kunt alleen op type product > prijs of populariteit selecteren. Een uitgebreid zoek filter ontbreekt waarin ik onderstaande zaken kan.

Zoek filter pricewatch
# merk(en) kan selecteren
# van/tot prijs / geheugen / inch / schermdiagonaal / lcd/plasma / enz.

Zoek functie pricewatch
# zoek functie werkt niet naar behoren als ik bijv. 'samsung nc10' of 'samsung nc 10' intik in de applicatie vind ie niets terwijl dit op de website wel diverse types nc10 oplevert.
# er mist een zoekfunctie knop zodra ik in een selectie zit zoals 'Core > Systemen'

# Daarnaast zou een landscape modus niet misstaan.
# Ook een optie de Gathering of Tweakers te bezoeken en een lijst met favoriete topics daar te hebben zou ideaal zijn.
# Video support. Momenteel doen de video's in de nieuwsberichten het niet vanwege Flash video.
# meuktracker / vraag & aanbod

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 22-06-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 22:26
Featurerequest:

Landscape support zoals safari dat heeft, dus de 'OrientationUpsideDown* (weet de directe constante niet meer)' negeren en dan niet door roteren zoals o.a Opera Mini, dat is zo zwaar irritand als je op bed ligt.

Als het geheel via de Interfacebuilder is gemaakt (de GUI) dan is dit met een paar regels code te implementeren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Bug report:

Reageren op andermans reacties op artikels op de frontpage genereert bij mij de error: Artikelsoort bestaat niet. Voor mij volledig herproduceerbaar.

En als reactie op crisp:

Het forum is op dit momemt niet het meest fijn werkende deel van Tweakers voor de iPhone, en als je wel de frontpage, maar niet het forum of andere delen (zoals vraag & aanbod) kan bezoeken, ben je beter af om gewoon deze app te negeren. Het is, en zal met iOS4 (multitasking) nog steeds zijn, zeer irritant om te wisselen van app voor een ander deel van dezelfde website.

Daarom de feature-requests. Ik weet niet of het reeel is om al deze zaken te implementeren, maar het zou de app voor een ieder die veel op GoT zit onmisbaar maken, in plaats van hoogst irritant zonder een GoT-optie.

Van mijn part zit GoT er gewoon in via een Safari-pagina! Als ik niet de app hoef af te sluiten om erheen te gaan is dat al beter.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
Ten eerste: kudo's! Erg fijne app! Hij reageert erg snel via Wifi. Via 3G trager maar dat ligt aan T-Mobile.

Een bugje volgens mij: toen ik de eerste keer met Wifi aan de App gebruikte kon ik in de PriceWatch browsen in producten. Later Wifi uitgezet om te testen met 3G waarbij de verbinding even weg was. Nu is opeens alleen de "Top 10 producten" optie nog maar beschikbaar.

Een eerste featurerequest: het is niet goed mogelijk te filteren op merken als je browsed. Zou erg tof zijn als je bij het browsen verder kon gaan dat categorieen (compactcamera's) en ook kon filteren op merk.

Edit: Nevermind, die bug hierboven is 'opgelost' (letterlijk in de zin dat 'ie verdwenen is). Featurerequest staat nog steeds though.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 09-06-2010 13:06 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 12:37

eagle00789

Est. November 2005

Ik heb zelf geen iPhone, maar heb toch een feature request:

Barcode scanner voor de pricewatch :D (een geintegreerde geen losse app)

[ Voor 14% gewijzigd door eagle00789 op 09-06-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
coptician schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:31:
Bug report:

Reageren op andermans reacties op artikels op de frontpage genereert bij mij de error: Artikelsoort bestaat niet. Voor mij volledig herproduceerbaar.
Als het goed is zou dat nu gefixed moeten zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
3GS software 3.1.3 : bij mij klapt de app er regelmatig uit als ik het volgende doe:

- Pricewatch
- Electronics / Audio en Video
- Televisies
- dan sorteer ik Populariteit op alafbet (door 1x op Populariteit te tappen)
- ik scroll naar beneden en tap op Volgende 25 producten
- als ik dit dan 3x 2x doe klapt hij er helemaal uit zonder foutmelding

Edit: nu klapt hij er bij mij ook na 2x uit ipv 3x

[ Voor 9% gewijzigd door Petje72 op 10-06-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Petje72 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:47:
3GS software 3.1.3 : bij mij klapt de app er regelmatig uit als ik het volgende doe:

- Pricewatch
- Electronics / Audio en Video
- Televisies
- dan sorteer ik Populariteit op alafbet (door 1x op Populariteit te tappen)
- ik scroll naar beneden en tap op Volgende 25 producten
- als ik dit dan 3x doe klapt hij er helemaal uit zonder foutmedling
Hier reproduceerbaar (zelfde iPhone en OS), echter al na 2 keer. Andere categorieën lijken het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik ben ook een tevreden gebruiker.

Er zijn een paar dingen die voor verbetering vatbaar zijn:
Het bekijken van de plaatjes is niet echt een prettige belevenis. Na 1 foto moet je weer terug naar het nieuws en dan kom je bovenin het bericht terecht en moet je eerst naar beneden om de volgende foto aan te klikken.
Tevens zou het zeker voor de reactie's wel prettig zijn als je in landscape zou kunnen kijken.

De reacties zijn ook niet optimaal overzichtelijk. Je blijft aan het klikken om de reactie's te lezen. Dat is niet bevovordelijk voor het overzicht als de snelheid.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Gemiste kans dat hij het trouwens niet op iOS 4 doet, ik bedoel, iOS4 komt er bijna aan.
En het is niet zo dat iOS4 niet te krijgen/illegaal is.
En het etaleert mijn inziens een kortzichtigheid van de programmeurs.

Helaas , maar ik moet zeggen dat hij gisteren toen ik nog os3 had wel ok werkte, dus daarvoor weer kudo's

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-06-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Ik ben blij dat er nu een Tweakers.net-app is! Eén van de sites die ik graag in bed lees, maar ik bleef terugkomen op de 'gewone' site om de reacties te kunnen lezen. Nu dan ook op mijn iPhone!

Een paar punten:
- Zorg voor een instelling dat alle reacties direct zichtbaar zijn of laat kiezen welke niveaus/waarderingen je wilt zien.
- Kap langere reacties niet af

Deze twee zijn samen mijn belangrijkste kritiekpunten. Ik merk dat ik nu al reacties niet meer lees en toch weer Safari pak om de site te bekijken.

- Als je een langer bericht in zijn geheel kijkt, is voor mij de logische reactie om via de knop linksboven terug te gaan naar het overzicht met reacties. In de app moet dat echter onderaan gebeuren, zodat ik telkens terug kom op de hoofdpagina. Vind ik niet logisch.
- De afstand tussen de verschillende reacties mag van mij een stuk kleiner, ik blijf aan het scrollen.

Een zeer goed begin, maar van mij mag het nóg beter!

Groeten,

Jorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik vind het een top-app! Sowieso hartstikke mooi dat het gratis is! En voor het nieuwslezen bij het ontbijt voldoet hij prima! Snel en overzichtelijk...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb de app een paar dagen geleden geïnstalleerd op mijn iPhone, maar elke keer dat ik hem startte crashte 'ie meteen. Ik ben net vandaag uit de VS naar Nederland gekomen en in NL doet hij het wel gewoon. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Zeer fijn werkende app, alleen mis ik een zoek functie bij reviews. Toch wel erg makkelijk als je in een winkel staat om even snel te zoeken of er een tweakers review van is.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Nu iOS 4.0 officieel uit is, kan ik bij deze bevestigen dat de app niet werkt onder iOS 4.0. Het programma start wel, maar kan geen data laden, er komt verder geen foutmelding of crash oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoliemaN
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 19:36
App werkt niet onder ios4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
vziw staat een versie 1.1 al op stapel, ik neem aan dat die iOS 4-compatible zal zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Ik moet zeggen dat ik hem erg mooi ontworpen vind, maar ik nog steeds de homepage gebruik in Safari, aangezien ik Upcoming news (abo-dienst) en Meuktracker updates mis anders. Zijn er plannen om die opties toe te voegen?

Daarnaast zou het natuurlijk prettig zijn als er een HTML5-variant van de video's wordt gebruikt, maar ik neem even stiekem aan dat dat sowieso op stapel staat.

En nu doet ie het idd niet meer in iOS4, maar dat wordt wel opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 22-06-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
crisp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:47:
vziw staat een versie 1.1 al op stapel, ik neem aan dat die iOS 4-compatible zal zijn.
Mooi nieuws! Ik hoop dat ze die update snel uitbrengen. Wel apart overigens dat juist een app als Tweakers die deze maand nog gelanceerd is niet gelijk voor iOS4.0 klaar was en andere oudere apps geen problemen vertonen (hardware.info, iphoneclub e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

crisp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:47:
Op stapel, ja, maar het is echt te treurig (nofi) dat het niet al werkte op iOS4.
Zelfs nu hij wel al officieel uit is (en gepushed word door apple) is de app nog niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 20-05 23:15

Royz

Kleurenblind!!

Ik hoop nog steeds op push berichten als ik word gementioned op dit forum. Zo hou je mensen ook geinteresseerd om steeds terug te keren toch? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 09:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:
Op stapel, ja, maar het is echt te treurig (nofi) dat het niet al werkte op iOS4.
Zelfs nu hij wel al officieel uit is (en gepushed word door apple) is de app nog niet compatible.
He ja, ga even lekker stampen op een extratje wat je als iphone user krijgt. De Windows Mobile gebruikers hebben een dergelijk programma niet eens. iOS 4 is net een paar dagen uit, heb geduld.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Het is misschien wat knullig dat een applicatie krap 2 weken na release al breekt omdat de developers blijkbaar niet op het laatste moment nog gecompiled hebben met SDK4, maar je kan het ook een klein beetje overdrijven. Het is een gratis app die gratis content aanbiedt van een gratis site. Gratis. "Echt te treurig" my ass.

Had ik al gezegd dat je er niets voor betaalt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:59
NMe schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Het is misschien wat knullig dat een applicatie krap 2 weken na release al breekt omdat de developers blijkbaar niet op het laatste moment nog gecompiled hebben met SDK4, maar je kan het ook een klein beetje overdrijven. Het is een gratis app die gratis content aanbiedt van een gratis site. Gratis. "Echt te treurig" my ass.

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

[...]

Dus het gratis zijn is een excuus voor niet compatible zijn, met het notabene huidige officiele OS?

Sorry maar dat is gewoon echt gelul.
Of het nu betaald of niet is, dat is geen excuus.
En de teneur van je post is mijn inziens treurig en niet modwaardig, wie zegt dat ik niet zou betalen voor de app ;) ?
niet op het laatste moment nog gecompiled hebben met SDK4.
Sorry maar ook dat is onzin, de SDK4 is al een flinke tijd uit(uit mijn hoofd bijna een jaar), dus ook dat is een non argument.

Maar goed, ik houd er nu wel over op..... :X
MueR schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:11:
[...]

He ja, ga even lekker stampen op een extratje wat je als iphone user krijgt. De Windows Mobile gebruikers hebben een dergelijk programma niet eens. iOS 4 is net een paar dagen uit, heb geduld.
Het heeft an sich niks met "stampen" te maken, maar met het feit dat een officieel product word gereleased die de naam van t.net draagt, en die niet goed werkt in het huidige os, wat de ontwikkelaars van mijlen ver hadden kunnen zien aankomen.

Maar goed, steekhoudende en bewezen feiten die een officieel product aangaan, mag niks van gezegd worden, omdat je dan t.net aanvalt?
Sorry, maar jullie kozen ervoor om het officieel als app uit te brengen terwijl het als user based initiatief was begonnen.
Doe het dan ook goed.
Zoals ik eerder aangaf, heb ik wel respect ervoor dat het opgepakt is door t.net en officieel als t.net door is gegaan.
Maar het is jammer dat het zon grote misstap is geweest om die iOS4 ondersteuning te vergeten.

[ Voor 46% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

[...]

Maak er een abo-dienst van :P

Overigens abonnees extra functionaliteit geven ook in de app lijkt me wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dat je iets gratis aan je gebruikers levert betekent natuurlijk niet dat de kwaliteit van het geleverde dan ondermaats mag zijn. Dat vind ik een beetje een vreemde redenering.

Verder is het natuurlijk zo dat er een groot requirement over het hoofd is gezien door Tweakers.net door forward compatibility niet mee te nemen in het ontwikkelingsproces. Ook kan ik uit dit topic afleiden dat er geen gedegen testtraject heeft plaatsgevonden alvorens de app in de Market te plaatsen. Jammer, een gemiste kans voor Tweakers.net.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Dat je iets gratis aan je gebruikers levert betekent natuurlijk niet dat de kwaliteit van het geleverde dan ondermaats mag zijn. Dat vind ik een beetje een vreemde redenering.
Is de kwaliteit ondermaats als een toekomstige release van het OS de functionaliteit breekt? Vergeet vooral niet dat de app al meer dan een maand geleden aangemeld was bij de app store en volgens mij was er toen nog geen final versie van de SDK.
Verder is het natuurlijk zo dat er een groot requirement over het hoofd is gezien door Tweakers.net door forward compatibility niet mee te nemen in het ontwikkelingsproces. Ook kan ik uit dit topic afleiden dat er geen gedegen testtraject heeft plaatsgevonden alvorens de app in de Market te plaatsen. Jammer, een gemiste kans voor Tweakers.net.
Nogal grote woorden. Zoals ik hierboven al zeg: de app store geeft je app niet direct weer als je hem uploadt. Daar zitten een paar weken evaluatie tussen en die zullen het hier genekt hebben. Over het testtraject kun jij dus helemaal niets zeggen.
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:46:
[...]

Het heeft an sich niks met "stampen" te maken, maar met het feit dat een officieel product word gereleased die de naam van t.net draagt, en die niet goed werkt in het huidige os, wat de ontwikkelaars van mijlen ver hadden kunnen zien aankomen.
"Het huidige OS" is deze week pas uitgekomen... Weet je hoeveel apps ik op mijn iPhone heb staan? Ruim 80 externe apps. Weet je hoeveel er al een update hebben gedaan om iOS4 fatsoenlijk te supporten? 3...

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 22-06-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10-2024
Heren, ik snap dat het vreemd is dat onze App niet compatible is met iOS4. Dit is ook iets waar wij pas later in het development proces achter kwamen, we zijn niet de enige maar het is inderdaad niet heel strak.

Vorige week is reeds een iOS4 compatible versie door ons naar Apple gestuurd, deze is sinds zaterdagochtend 'In Review' door Apple en we wachten net zo ongeduldig als iedereen tot ze hem goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:12:
[...]

Is de kwaliteit ondermaats als een toekomstige release van het OS de functionaliteit breekt? Vergeet vooral niet dat de app al meer dan een maand geleden aangemeld was bij de app store en volgens mij was er toen nog geen final versie van de SDK.
Ja, dat is ondermaats. Je behoort je requirements op orde te hebben. Dat is hier overduidelijk niet het geval geweest. Let wel, dat betekend niet noodzakelijkerwijs (maar wel normaliter) dat je dit requirement al aan het begin van het proces definieert. Maar zeker zodra de geruchtenmolen start, er steeds meer informatie naar buiten komt over de intenties van iOS4, dan moet er toch echt ingegrepen worden. Een final versie van de SDK was toen inderdaad nog niet beschikbaar, de eerste 4 beta's wel. Als je je app overigens pas op de final versie van de SDK gaat testen ben je veel te laat.

Kom op zeg, we hebben het hier over de IT-site van Nederland, die is daar toch zeker wel van op de hoogte? Hier is gewoon een grote fout begaan.
Nogal grote woorden. Zoals ik hierboven al zeg: de app store geeft je app niet direct weer als je hem uploadt. Daar zitten een paar weken evaluatie tussen en die zullen het hier genekt hebben. Over het testtraject kun jij dus helemaal niets zeggen.
Als ik het goed begrijp is dus de app eerst geupload, om pas daarna met testen te beginnen? Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. En als ik kijk naar de bugs die in dit topic worden gevonden dan is een groot gedeelte dusdanig basaal dat dat bij een enigszins zinvol dekkende test gevonden was. Je begrijpt, voldoende aanleiding voor mij om mijn mening te vormen over het testtraject.
"Het huidige OS" is deze week pas uitgekomen... Weet je hoeveel apps ik op mijn iPhone heb staan? Ruim 80 externe apps. Weet je hoeveel er al een update hebben gedaan om iOS4 fatsoenlijk te supporten? 3...
Wellicht hebben er 77 geen update nodig omdat zij al eerder hebben geupdate, hun requirements wel op orde hadden, of strakker de Apple docs hebben gevolgd. Ergo, het gebrek aan iOS4 updates zegt helemaal niets over de kwaliteit van jouw externe apps.
Ik zou zeggen, probeer ze alle 80 eens uit onder iOS4. Ik durf de uitdaging wel aan dat de meeste apps gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:40:
[...]

Kom op zeg, we hebben het hier over de IT-site van Nederland, die is daar toch zeker wel van op de hoogte? Hier is gewoon een grote fout begaan.
Je hebt er even overheen gelezen dat de ontwikkeling van deze app is uitbesteedt? Wij hebben geen iPhone development expertise in huis, wij zijn goed in websites bouwen.
[...]
Als ik het goed begrijp is dus de app eerst geupload, om pas daarna met testen te beginnen? Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. En als ik kijk naar de bugs die in dit topic worden gevonden dan is een groot gedeelte dusdanig basaal dat dat bij een enigszins zinvol dekkende test gevonden was. Je begrijpt, voldoende aanleiding voor mij om mijn mening te vormen over het testtraject.
Uiteraard is er door ons uitvoerig getest gedurende de hele ontwikkelperiode (wij hebben namelijk wel zelf de api moeten maken die de data voor de app verzorgt). Volgens mij valt (buiten het iOS 4 verhaal) het aantal echte bugs reuze mee?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In de pricewatch mailbox komt zojuist de volgende opmerking binnen:
Ik heb gemerkt dat de weergave voor afhalen onjuist is weergegeven in de iPhone app.
Kunnen jullie dit voor ons corrigeren?
Mochten de heren devvers hier niks mee kunnen i.v.m. onduidelijkheid of zo, dan is er op kantoor vast wel iemand die jullie even in contact kan brengen met de afzender :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:58:
[...]

Je hebt er even overheen gelezen dat de ontwikkeling van deze app is uitbesteedt? Wij hebben geen iPhone development expertise in huis, wij zijn goed in websites bouwen.
Nee, daar heb ik niet overheen gelezen. De verantwoordelijkheid voor requirements blijft bij de opdrachtgever. Je kunt een meedenkende houding verwachten van de opdrachtnemer, maar daar zeker niet van uitgaan. Zo blijkt ook nu maar weer.
[...]

Uiteraard is er door ons uitvoerig getest gedurende de hele ontwikkelperiode (wij hebben namelijk wel zelf de api moeten maken die de data voor de app verzorgt). Volgens mij valt (buiten het iOS 4 verhaal) het aantal echte bugs reuze mee?
Functionele bugs zijn er; de genoemde crashes bij bijvoorbeeld bepaalde Pricewatch raadplegingen. Dan zijn er ook nog enkele niet-functionele bugs zoals gebrekkige (menu)navigatie.
Mag ik vragen welke testontwerptechniek jullie gebruikt hebben om te testen? En welke testvormen jullie hebben onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk niet dat ze verantwoordelijkheid hebben om aan jouw af te leggen. Het is een keuze in hoeverre je test mee neemt in je project.

Kijk als je het nu als advies had gebracht was het mij betreft anders geweest, maar deze houding brengt je niet ver in de testwereld ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Falcon schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:17:
Ik denk niet dat ze verantwoordelijkheid hebben om aan jouw af te leggen. Het is een keuze in hoeverre je test mee neemt in je project.

Kijk als je het nu als advies had gebracht was het mij betreft anders geweest, maar deze houding brengt je niet ver in de testwereld ;)
Ze hoeven aan mij ook geen verantwoordelijkheid af te leggen, hoe kom je daar nu toch bij? Ik lees dit topic en constateer dat er naar mijn mening een grote fout is gemaakt. Daar mag ik de verantwoordelijken dan toch gerust op wijzen? Ik ben nu eenmaal erg gepassioneerd wat betreft testen en kwaliteit.

offtopic:
In het dagelijks leven werk ik dan ook in de test en kwaliteitsbranche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als Tweakers.net de tijd zou hebben gehad om uitgebreid alles te testen volgens testplannen, denk je dan niet dat ze de app net zo graag zelf ontwikkeld zouden hebben in plaats van het uit te besteden? Je gaat er bij zoiets toch vanuit dat de ontwikkelaar netjes zijn testprocessen op orde heeft en doet als afnemer alleen wat basale tests. Nogmaals, ik ben de laatste die zegt dat dit netjes is. Maar tegelijkertijd maak je ook wel een paar oneerlijke verwijten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Wij hebben enkel functioneel getest (als een user-acceptance test zeg maar). Ik ben niet echt thuis in verschillende test-methodieken, da's me te academisch :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:58:
Als Tweakers.net de tijd zou hebben gehad om uitgebreid alles te testen volgens testplannen, denk je dan niet dat ze de app net zo graag zelf ontwikkeld zouden hebben in plaats van het uit te besteden? Je gaat er bij zoiets toch vanuit dat de ontwikkelaar netjes zijn testprocessen op orde heeft en doet als afnemer alleen wat basale tests. Nogmaals, ik ben de laatste die zegt dat dit netjes is. Maar tegelijkertijd maak je ook wel een paar oneerlijke verwijten. :)
En hier snijden we inderdaad de kern van de zaak aan. Er wordt van uitgegaan dat de ontwikkelaar zijn tests op orde heeft. Helaas blijkt de ontwikkelaar zijn tests dus niet op orde te hebben. Dat is natuurlijk een fout van de ontwikkelaar, maar in mijn ogen is dat een secundaire fout. Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever.

Ik probeer juist eerlijk te zijn, niet oneerlijk. De verantwoordelijkheid voor testen komt bij dit soort kleinschalige projecten heel vaak tussen de wal en het schip terecht. Er worden geen duidelijke afspraken gemaakt wat betreft soort, tijd, geld, kwaliteit van het eindproduct, etc.

Het vervelende is namelijk dat wanneer requirementmanagement, defectmanagement en kwaliteitsmanagement niet belegd zijn (zowel qua financien, organisatie en verantwoordelijkheid) er relatief veel wijzigingen (hetzij in bugfixes, hetzij in requirements) na deployment worden opgebracht. De curve van Bohm laat zien dat de kosten hierdoor buitenproportioneel stijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cgl.ucsf.edu/Outreach/bmi280/slides/swc/lec/img/dev01/boehm_curve.png

Let wel, het in goede banen leiden van requirementmanagement, defectmanagement en kwaliteitsmanagement hoeft bij een kleinschalig project echt geen enorme som geld te kosten. Sterker nog, deze investering levert zijn geld juist op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 20-05 11:04
MOAW schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:49:
Ik vraag me af, wat was de motivatie erachter om dit voor de iPhone te maken ipv Android. iPhone OS is zo niet tweakable als je maar kan hebben, deze valt dus niet echt in de tweak-spirit.

Jammer, ziet er heel goed uit alleen slaan jullie de plank volledig mis.
Kan iemand van het team hier nog antwoord op geven? Ben namelijk erg benieuwd waarom ik als tweaker met een Android phone zijnde niet mag, terwijl mensen die vooral gekeken hebben naar hoe hip ze waren bij aankoop i.p.v. de specs wel mogen :o Lijkt me dat gezien vanuit welke doelgroep deze app moet aanspreken, de plank idd nog al mis geslagen is?

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-06-2010 18:41 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
De iPhone-applicatie is de eerste mobiele applicatie van Tweakers.net. De keuze om als eerste met een iPhone-applicatie aan de slag te gaan, is gebaseerd op onze statistieken. Ten tijde van het besluit was meer dan de helft van al het mobiele sitebezoek afkomstig van een iPhone.
Is toch duidelijk?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:14:
[...]

En hier snijden we inderdaad de kern van de zaak aan. Er wordt van uitgegaan dat de ontwikkelaar zijn tests op orde heeft. Helaas blijkt de ontwikkelaar zijn tests dus niet op orde te hebben. Dat is natuurlijk een fout van de ontwikkelaar, maar in mijn ogen is dat een secundaire fout. Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever.
Sorry hoor, maar bij mijn eigen devwerk gaan we er ook vanuit dat de klant want testing doet. Maar ik verwacht dan écht niet van mijn klant dat hij complete usecase-diagrammen gaat nalopen en spul gaat unit-testen. Ik wil zien dat mijn klant met de applicatie speelt en me zijn gedachten vertelt, eventueel bugs benoemt en vertelt welke features ontbreken danwel anders moeten. Als ik een product uitbesteed, dan besteed ik ook het testtraject uit. Jij weet namelijk natuurlijk als geen ander dat testing de helft van de ingeraamde tijd van het project in beslag neemt; als T.net dat er nog bij had moeten doen hadden ze onderhand net zo goed de app zelf kunnen ontwikkelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Ik weet niets van de oorspronkelijke afspraken, maar gezien het feit dat de app-page in iTunes vermeld 'vanaf iOS versie 3' mag ik aannemen dat de opdracht daar ook naar was, en daar is de uitvoerder dus tekort in geschoten (en fixen dat nu ook).

Jij stelt hier echter dat wij als opdrachtgever ook iOS4 (op dat moment nog in bèta) zelf hadden moeten testen. Verwacht jij dat je gebruikersgroep die een user-acceptance test moet doen voor een nieuw web-based platform ook even ongevraagd de developers preview van IE9 installeert om daarin te testen?

Daarbij zit je hier in het 'lieve devvers' forum, en onze taak als devvers was enkel om de API voor de data te verzorgen, niet zozeer om een complete test uit te voeren; daar zijn we niet voor ingericht (onze development method is meer rapid/agile) en hebben we simpelweg de tijd ook niet voor met een klein team en een project als dit dat dan toch 'tussendoor' uitgevoert moet worden.

Verder vind ik je bijdrage wel interessant hoor, maar niet zo goed toepasbaar op onze situatie. Er is wat dat betreft ook een reden dat we doorgaans proberen zoveel mogelijk zelf te ontwikkelen, maar op dit vlak ontbrak daar gewoon de expertise voor binnen ons team.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

_eXistenZ_ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:39:
[...]

Kan iemand van het team hier nog antwoord op geven? Ben namelijk erg benieuwd waarom ik als tweaker met een Android phone zijnde niet mag, terwijl mensen die vooral gekeken hebben naar hoe hip ze waren bij aankoop i.p.v. de specs wel mogen :o Lijkt me dat gezien vanuit welke doelgroep deze app moet aanspreken, de plank idd nog al mis geslagen is?
:') mag er ook een beetje nuancering bij? Blijkbaar was de iPhone toch het populairste toestel waarmee naar de tweakers.net. Dat zal heus niet alleen komen doordat het meerendeel zich hip moest voelen :X 8)7

overigens nog een gerelateerd vraagje: De app voldoet helaas nog niet zo erg aan mijn wensen dat ik liever de app gebruik dan de website. Maar moet er nu elke keer een reuzenbanner dat er een applicatie voor de iPhone is blijven verschijnen? Na 1 keer heeft men die wel gezien lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 23-06-2010 23:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ook al eens bedacht dat op het moment van uitkomen van de iPhone 3G in NL er nog nauwelijks (geen?) telefoons waren die qua featureset en usability ook maar in de buurt kwamen van de iPhone? En dat dat toen, geheel in de Tweakers spirit van 'het snelste en het beste', een immens populaire telefoon was? Dat er 2 jaar later telefoons op de markt zijn die hetzelfde en meer kunnen, ja, dat klopt. En nu staat iPhone 4 voor de deur, waarvan de berichten tot nu toe wederom positief zijn.
Android is cool, absoluut, maar dat maakt de iPhone niet per se kut. :) Die nuance vind ik vaak ontbreken bij Android en Apple fanboys. :)
MsG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:
overigens nog een gerelateerd vraagje: De app voldoet helaas nog niet zo erg aan mijn wensen dat ik liever de app gebruik dan de website. Maar moet er nu elke keer een reuzenbanner dat er een applicatie voor de iPhone is blijven verschijnen? Na 1 keer heeft men die wel gezien lijkt me.
Ik denk dat de app toch moet laden, wat enige tijd kost, dus dan kun je net zo goed een logo tonen i.p.v. een screenshot van het laatste moment dat je de app af sloot. Dat biedt namelijk niet zo'n fijne user experience, als je op knoppen gaat drukken waar je helemaal niet op kunt drukken. Denk aan een screenshot maken van je desktop, die instellen als achtergrond en de icoontjes op de desktop weg gooien ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Plague op 24-06-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Gemist (door de edit waarschijnlijk). Die banner op de gewone site (en getarget op iPhone) krijg je - als je tenminste cookies accepteert - slechts een paar keer te zien.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Plague schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:58:
[...]

Ik denk dat de app toch moet laden, wat enige tijd kost, dus dan kun je net zo goed een logo tonen i.p.v. een screenshot van het laatste moment dat je de app af sloot. Dat biedt namelijk niet zo'n fijne user experience, als je op knoppen gaat drukken waar je helemaal niet op kunt drukken. Denk aan een screenshot maken van je desktop, die instellen als achtergrond en de icoontjes op de desktop weg gooien ;)
Que? :? Ik doel op het feit dat als men bewust er voor kiest om met een iPhone alsnog de web-editie te bezoeken ipv de applicatie, men elke keer een reuzenbanner (in verhouding met iPhone-resolutie) over een iPhone app, wordt voorgeschoteld. Maar blijkbaar hoor je deze niet elke keer opnieuw te krijgen. Ik zal er eens op letten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ The Killer, je kan wel zo gaan doen (ergens ook wel begrijpelijk), maar je bent niet verplicht om te upgraden naar iOS4, hou daar ook rekening mee. Je had de update ook eventueel links kunnen laten liggen of later pas upgraden... ;)

Je weet wel, haastige spoed, is zelden goed en zo... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:19:
[...]

Sorry hoor, maar bij mijn eigen devwerk gaan we er ook vanuit dat de klant want testing doet. Maar ik verwacht dan écht niet van mijn klant dat hij complete usecase-diagrammen gaat nalopen en spul gaat unit-testen. Ik wil zien dat mijn klant met de applicatie speelt en me zijn gedachten vertelt, eventueel bugs benoemt en vertelt welke features ontbreken danwel anders moeten. Als ik een product uitbesteed, dan besteed ik ook het testtraject uit. Jij weet namelijk natuurlijk als geen ander dat testing de helft van de ingeraamde tijd van het project in beslag neemt; als T.net dat er nog bij had moeten doen hadden ze onderhand net zo goed de app zelf kunnen ontwikkelen. ;)
Dat Tweakers.net de verantwoordelijkheid draagt, betekent niet dat ze het zelf moet uitvoeren. Je kunt van Tweakers.net verwachten dat er een User Acceptance Test plaatsvindt, crisp meldde ook dat dat gebeurd is.

Je zegt dat je verwacht dat wanneer je de ontwikkeling uitbesteedt, dat je dan ook het testtraject uitbesteedt. Als je deze 2 verschillende takken van sport door dezelfde partij laat uitvoeren loop je het risico dat de kwaliteit van het testtraject onvoldoende is (Wij van WC-eend adviseren WC-eend).
Juist dan is het noodzakelijk om als opdrachtgever een strakke regie te voeren aangaande de kwaliteit van het gewenste product. Dat betekent dus requirements toetsen, specifiek de verantwoordelijkheid voor testuitvoer bij de uitvoerder neerleggen, testplanning en testrapportage reviewen. De activiteiten die ik nu benoem kosten tijd, maar zeker niet de helft van het aantal uren begroot voor het volledige traject.

Kort gezegd, je kunt (als het echt niet anders kan) testwerkzaamheden uitbesteden aan de ontwikkelaar. Maar juist dan moet je als opdrachtgever strak de regie voeren. Niet het gehele pakket over de schutting smijten en er blindelings van uitgaan dat het in orde is.
crisp schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:39:
[...]

Jij stelt hier echter dat wij als opdrachtgever ook iOS4 (op dat moment nog in bèta) zelf hadden moeten testen. Verwacht jij dat je gebruikersgroep die een user-acceptance test moet doen voor een nieuw web-based platform ook even ongevraagd de developers preview van IE9 installeert om daarin te testen?
De opdrachtgever heeft de verantwoordelijkheid, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat het ook daadwerkelijk door de opdrachtgever uitgevoerd moet worden.
Daarbij zit je hier in het 'lieve devvers' forum, en onze taak als devvers was enkel om de API voor de data te verzorgen, niet zozeer om een complete test uit te voeren; daar zijn we niet voor ingericht (onze development method is meer rapid/agile) en hebben we simpelweg de tijd ook niet voor met een klein team en een project als dit dat dan toch 'tussendoor' uitgevoert moet worden.
Ik verwacht ook niet van een devver dat hij of zij de complete test kan uitvoeren, sterker nog, liever niet. Testers zijn meestal verdraaid slechte devvers (zoals ik :+ ) en devvers zijn meestal verdraaid slechte testers. ik verwacht wel dat de volledige test wordt uitgevoerd en dat de opdrachtgever daar op toeziet. Testen is overigens uitstekend uit te voeren in een agile-omgeving.
Verder vind ik je bijdrage wel interessant hoor, maar niet zo goed toepasbaar op onze situatie. Er is wat dat betreft ook een reden dat we doorgaans proberen zoveel mogelijk zelf te ontwikkelen, maar op dit vlak ontbrak daar gewoon de expertise voor binnen ons team.
Mijn bijdrage is in zoverre toepasbaar dat er door Tweakers.net harder geformuleerd en gestuurd lijkt te moeten worden op kwaliteit van een product waarvan de ontwikkeling extern belegd is.

[ Voor 31% gewijzigd door FirePuma142 op 24-06-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:05:
[...]

Dat Tweakers.net de verantwoordelijkheid draagt, betekent niet dat ze het zelf moet uitvoeren. Je kunt van Tweakers.net verwachten dat er een User Acceptance Test plaatsvindt, crisp meldde ook dat dat gebeurd is.

Je zegt dat je verwacht dat wanneer je de ontwikkeling uitbesteedt, dat je dan ook het testtraject uitbesteedt. Als je deze 2 verschillende takken van sport door dezelfde partij laat uitvoeren loop je het risico dat de kwaliteit van het testtraject onvoldoende is (Wij van WC-eend adviseren WC-eend).
Juist dan is het noodzakelijk om als opdrachtgever een strakke regie te voeren aangaande de kwaliteit van het gewenste product. Dat betekent dus requirements toetsen, specifiek de verantwoordelijkheid voor testuitvoer bij de uitvoerder neerleggen, testplanning en testrapportage reviewen. De activiteiten die ik nu benoem kosten tijd, maar zeker niet de helft van het aantal uren begroot voor het volledige traject.

Kort gezegd, je kunt (als het echt niet anders kan) testwerkzaamheden uitbesteden aan de ontwikkelaar. Maar juist dan moet je als opdrachtgever strak de regie voeren. Niet het gehele pakket over de schutting smijten en er blindelings van uitgaan dat het in orde is.
Hoe precies wilde je toetsen of iOS4-support er goed in zit als je geen iOS4 beschikbaar hebt om het op te testen? Tweakers.net ontwikkelt geen iPhone apps dus ontbeert ook de testomgeving. Bovendien is het traject dat je omschrijft het vast wel waard voor mission critical applicaties die door een externe partij gemaakt worden, maar voor een leuk extraatje dat gratis beschikbaar wordt gesteld en dat derhalve op een zeer strak budget zal zitten, is daar waarschijnlijk gewoon geen ruimte voor.

Je posts stralen van jouw idee van een ideale wereld, maar in het echte leven zal er toch echt geld verdiend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Hoe precies wilde je toetsen of iOS4-support er goed in zit als je geen iOS4 beschikbaar hebt om het op te testen? Tweakers.net ontwikkelt geen iPhone apps dus ontbeert ook de testomgeving. Bovendien is het traject dat je omschrijft het vast wel waard voor mission critical applicaties die door een externe partij gemaakt worden, maar voor een leuk extraatje dat gratis beschikbaar wordt gesteld en dat derhalve op een zeer strak budget zal zitten, is daar waarschijnlijk gewoon geen ruimte voor.

Je posts stralen van jouw idee van een ideale wereld, maar in het echte leven zal er toch echt geld verdiend moeten worden.
Nogmaals, ik beweer nergens dat Tweakers.net zelf tests op iOS4 had moeten uitvoeren, maar er op had moeten toezien dat dit door de ontwikkelaar werd gedaan. Buiten dat, 1 OSX draaiende machine is voldoende om als testomgeving te gebruiken en volgens crisp is er door Tweakers.net getest. Het argument gebrek aan testomgeving zou wanneer geldig dus rap van tafel zijn verdwenen.

Het traject dat ik omschrijf is veel, veel minder groots dan jij in gedachten hebt. Het totale budget hoeft namelijk helemaal niet te stijgen. In dat geval stelt Tweakers.net strak haar requirements op, benoemt exit criteria en legt de verantwoordelijkheid voor testuitvoering bij de externe partij. Je zorgt er simpelweg voor dat je datgene geleverd krijgt waar je voor betaald hebt in de gecontroleerde kwaliteit die je zelf wenst.

Voor mission critical applicaties gelden natuurlijk hele andere regels, dat begrijp je zelf ook wel. In een ideale wereld wordt elke applicatie getest onder 100% code coverage, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Ik vind je opmerking over "het echte leven" behoorlijk flamerig overigens ;)

Feit blijft dat er in het ontwikkelingstraject van deze applicatie fouten zijn gemaakt. Fouten die met minimale inzet zonder extra kosten niet hadden hoeven voorkomen. Dat is helemaal niet erg, maar maak ze de volgende keer dan niet weer.

[ Voor 10% gewijzigd door FirePuma142 op 24-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-04 16:41
Glaanie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:58:
Nu iOS 4.0 officieel uit is, kan ik bij deze bevestigen dat de app niet werkt onder iOS 4.0. Het programma start wel, maar kan geen data laden, er komt verder geen foutmelding of crash oid.
Ik dacht al dat het aan iOS 4 lag. Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens.

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:27:
[...]

Nogmaals, ik beweer nergens dat Tweakers.net zelf tests op iOS4 had moeten uitvoeren, maar er op had moeten toezien dat dit door de ontwikkelaar werd gedaan. Buiten dat, 1 OSX draaiende machine is voldoende om als testomgeving te gebruiken en volgens crisp is er door Tweakers.net getest. Het argument gebrek aan testomgeving zou wanneer geldig dus rap van tafel zijn verdwenen.
Tuurlijk is er getest. Een user acceptance test is echter iets heel anders dan het testen waar jij op doelt. Tijdens een user acceptance test zul je het gebrek aan iOS4-support nooit en te nimmer opmerken aangezien de testtelefoon gewoon ook OS 3.x zal hebben gedraaid. En ook de kleinere bugs die eerder in dit topic genoemd zijn zouden daarbij makkelijk onder de radar door kunnen. Sommige bugs zijn nu eenmaal eenvoudiger te vinden na het live gaan, als honderden mensen tegelijk met het ding spelen. En bij de kleinere foutjes is dat ook helemaal niet erg. Het ontbreken van iOS4-support is wel een grove fout van de ontwikkelaar als je het mij vraagt, maar tegelijkertijd iets dat bij een UAT niet aan het licht kon komen op een telefoon met OS 3.

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen fouten zijn gemaakt. Maar ik vind het wel héél onrechtvaardig dat je zo'n toontje zet tegen T.net terwijl er gewoon naar goeder trouw een product is afgenomen van een extern bedrijf. In een perfecte wereld gaan al je argumenten inderdaad op, maar in een wereld waar iedereen brood op de plank moet krijgen geldt dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

NMe schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:59:
[...]

Tuurlijk is er getest. Een user acceptance test is echter iets heel anders dan het testen waar jij op doelt. Tijdens een user acceptance test zul je het gebrek aan iOS4-support nooit en te nimmer opmerken aangezien de testtelefoon gewoon ook OS 3.x zal hebben gedraaid. En ook de kleinere bugs die eerder in dit topic genoemd zijn zouden daarbij makkelijk onder de radar door kunnen. Sommige bugs zijn nu eenmaal eenvoudiger te vinden na het live gaan, als honderden mensen tegelijk met het ding spelen. En bij de kleinere foutjes is dat ook helemaal niet erg. Het ontbreken van iOS4-support is wel een grove fout van de ontwikkelaar als je het mij vraagt, maar tegelijkertijd iets dat bij een UAT niet aan het licht kon komen op een telefoon met OS 3.
Ja, het is logisch dat je het users niet kon testen op ios4, dit omdat het er nog niet was. De uitvoerder die de app heeft gemaakt zou dat wel degelijk moeten hebben. Zij bieden hun service aan als core business en het lijkt mij dan ook des te vreemder dat zij het niet intern hebben opgepakt en getest met ios4. Ook al was dit nog geen final version, testen kun je wel. Ik hoop dat de app in de toekomst weer snel werkt.

just my 2 cents.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:59:
[...]

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen fouten zijn gemaakt. Maar ik vind het wel héél onrechtvaardig dat je zo'n toontje zet tegen T.net terwijl er gewoon naar goeder trouw een product is afgenomen van een extern bedrijf. In een perfecte wereld gaan al je argumenten inderdaad op, maar in een wereld waar iedereen brood op de plank moet krijgen geldt dat veel minder.
Te goeder trouw een product afnemen? :D Dit is business-to-business, in dit soort markten worden leveringsovereenkomsten zo goed en kwaad als het kan waterdicht opgesteld en overeengekomen. We hebben het hier over software, niet een brood bij de bakker. Het spijt me het te moeten constateren, maar ik krijg zo langzamerhand het idee dat je echt totaal geen kaas gegeten hebt van softwareontwikkeling buiten code kloppen.

Het brood-op-de-plank-argument blijft me bevreemden, aangezien ik al meerdere keren heb proberen uit te leggen (sterker nog, een wetenschappelijke bron aangehaald) dat het geheel niet duurder is, maar je wel een kwalitatief beter eindproduct ontvangt.
Juist omdat er niet pas na de UAT nog requirements worden aangepast c.q. toegevoegd, en omdat er veel bugs al in een papieren dan wel ander vroeg stadium van de ontwikkeling naar boven worden gebracht is het eindproduct juist voordeliger, maar is de kwaliteit aantoonbaar hoger.

Samengevat; een beter begeleid traject levert tegen mindere kosten hogere kwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 19:51
Bosmonster schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Maak er een abo-dienst van :P

Overigens abonnees extra functionaliteit geven ook in de app lijkt me wel nice.
goed idee. bijvoorbeeld Push-notificaties bij bepaalde forumtopics (zelf in te stellen), speakreader-functionaliteit (lees artikel voor) en, waarom ook niet, een barcodescanner?
[...]

iPhone OS heeft momenteel veel meer apparaten dan Android OS (en dan bedoel ik niet -verschillende apparaten- maar -apparaten die verkocht zijn-). Het zijn gewoon knopen die je moet doorhakken. Het zou evenzeer gekund hebben dat ze voor Android OS gekozen hadden, en dan zou jouw bericht nu zijn:
[...]

Kan iemand van het team hier nog antwoord op geven? Ben namelijk erg benieuwd waarom ik als tweaker met een iphone zijnde niet mag, terwijl mensen die vooral gekeken hebben naar de specs i.p.v. hoe hip ze waren bij aankoop wel mogen :o
met andere woorden, het is ook nooit goed. Er zal waarschijnlijk nog wel een Android app komen, nadat de iOS problemen zijn opgelost. Of, dat denk ik toch.

[ Voor 60% gewijzigd door b12e op 28-06-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leg mij nu eens uit hoe een User Acceptance Test had kunnen aantonen dat het zaakje niet werkte in iOS4? In plaats van mij op de man aan te vallen mag je ook wel eens op die simpele vraag die ik al een aantal keer heb gesteld een antwoord geven. Tot die tijd hoor ik niet meer dan wat mooie woorden over een ideale wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:40:
[...]

Leg mij nu eens uit hoe een User Acceptance Test had kunnen aantonen dat het zaakje niet werkte in iOS4? In plaats van mij op de man aan te vallen mag je ook wel eens op die simpele vraag die ik al een aantal keer heb gesteld een antwoord geven. Tot die tijd hoor ik niet meer dan wat mooie woorden over een ideale wereld.
Ik zal nogmaals een poging wagen. Het ontdekken van non-compabiliteit van de app met iOS4 had al in een veel eerder stadium (systeemtest) moeten plaatsvinden. Sterker nog, het had 1 van de requirements opgesteld door Tweakers.net moeten zijn.

Een User Acceptance Test vindt plaats door de eindgebruiker op een omgeving zo dicht mogelijk bij de productieomgeving. Dat kan dus gerust op een iPhone uitgerust met de laatste via de SDK verkrijgbare versie. Samenvattend; er is dus niet niet op iOS4 getest omdat dit requirement niet is onderkend, niet omdat het op een bepaald testniveau onmogelijk was geweest.

Ik schets zoals ik al eerder heb verteld in de verste verte niet het beeld van een ideale wereld, maar een simpelweg verbeterd traject. Die verbetering is met minimale inzet en tegen nul komma nul extra kosten te realiseren. Ik heb je overigens nergens persoonlijk aangevallen, ik heb alleen mijn mening over je gegeven, gevormd door de argumenten die je aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Laatst online: 09-05 23:13
De update wordt op dit moment aangeboden via de AppStore. Voor zover ik gekeken heb werkt de app weer prima! Beter laat dan nooit ;)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jammer alleen dat ik met mijn in 1.0 ingelogde sessie niet kon reageren (ongeldig sessie-id) en ik daarna na het uitloggen niet meer opnieuw kan inloggen, want dat crasht de app. 8)7
FirePuma142 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:00:
[...]

Ik zal nogmaals een poging wagen. Het ontdekken van non-compabiliteit van de app met iOS4 had al in een veel eerder stadium (systeemtest) moeten plaatsvinden. Sterker nog, het had 1 van de requirements opgesteld door Tweakers.net moeten zijn.
Tweakers heeft zelf de mogelijkheid niet om te controleren of het wel of niet werkt, dus die test had door de ontwikkelaar gedaan moeten worden. Wie zegt dat de requirement er niet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb update 1.1 geinstalleerd, maarrrr:
1) De opstarttijd is langer geworden. Waar het eerst maximaal 2 seconden was, heeft'ie nu ruim 5 seconden nodig.
2) Hij crasht als je wilt inloggen met je Tweakers.net account. En dan bedoel ik een crash als in de iPhone gaat weer terug naar het Home scherm. Dit gebeurt zodra je op 'Inloggen met Tweakersaccount' drukt.
3) Als je op 'Meer' drukt en een sub-optie kiest, laat de 'Meer' knop voortaan alleen de laatst gekozen sub-optie zien, tenzij je weer op 'Meer' drukt. Dit was al eerder gemeld, maar blijf ik irritant vinden, ook al heb ik die knop niet (vaak) nodig. Ik heb andere apps gezien die dat niet doen en elke keer weer de sub-opties laten zien, dus het is waarschijnlijk een instelling.

Verder gaat het lezen van berichten etc wel goed. Ik gebruik een iPhone 3GS met iOS 4.0 (geen jailbreak oid).
Pagina: 1 2 3 Laatste