Draait de Hero niet op Android 2.0 dan? Dat lees ik op PDAshop.nl http://www.pdashop.nl/pro...-hero-absolute-white.html
Android 2.0 is er nog niet, de Hero draait dus gewoon op 1.5
Heb ze daar al op geattendeerd, maar is nog niet veranderd.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zou HTC zelf de software ook updaten naar 2.0? Dus inclusief de Sense interface... Dat bluetooth probleem vind ik wel een groot nadeel namelijk.
Welke iphone heb je zelf? 3g of 3gsPcFer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:07:
Ik ben vandaag in Rotterdam geweest bij de sneak preview. In grote lijnen ben ik het wel met 'xesisoj' eens, maar op die 'chin' heb ik niks aan te merken. Door de kromming ligt het toestel namelijk lekker in de hand en de trackball is uitstekend te bedienen. De snelheid van het toestel was goed te noemen, maar niet zo smooth als mijn iPhone, maar ook niet zo smooth als in sommige filmpjes van de Hero. Waarschijnlijk was er al de hele dag mee gekloot en misschien nog beta software?
Dingen die me opvielen:
- Music player was ik erg tevreden over
- Alle 3,5mm jack plugjes passen in dit toesten (niet zoals iPhone 2g style)
- De browser werkt echt goed, fullscreen, (flash op dumpert werkte niet)
- Multitouch werkt net zo smooth als op de iPhone
- Typen werkt echt goed door het verbeterde toetsenbord met feedback (dmv trilsignaal)
Ik vind de toestel erg gelikt uitzien, alleen wil ik niet voor een langzamer toestel kiezen. Als ik mijn Diamond met mijn 3G verglijk, is dit een groot verschil.
Bij sommige youtube filmpjes lijkt het toch alsof de Hero niet zo smooth reageerd en dit doet me denken aan mijn Diamond.
Een lelijke dilemma 3Gs of Hero, moet hem maar snel in mijn handen krijgen.
Ja! Dat is afgelopen dinsdag ook gevraagd bij de persconferentie over de HTC Hero, waar ik ook bij aanwezig was. Android 2.0 komt naar de Hero, maar hoe deze update doorgegeven gaat worden is nog niet bekend.Crim schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:42:
Zou HTC zelf de software ook updaten naar 2.0? Dus inclusief de Sense interface... Dat bluetooth probleem vind ik wel een groot nadeel namelijk.
De software die nu op de Hero draait is inderdaad nog niet final, hier en daar zitten ook nog vertaalissues enzo.
[ Voor 11% gewijzigd door jlkiller op 04-07-2009 18:49 ]
Anoniem: 157137
Het merendeel van de filmpjes geeft mij de indruk dat alles snel gaat. En Diamond vergelijken met Hero? Je moet wel beseffen dat het hier om Android gaat en niet om Windows Mobile. En Android is beduidend sneller dan Windows MObileZyCo DaMiaN schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:37:
[...]
Welke iphone heb je zelf? 3g of 3gs
Ik vind de toestel erg gelikt uitzien, alleen wil ik niet voor een langzamer toestel kiezen. Als ik mijn Diamond met mijn 3G verglijk, is dit een groot verschil.
Bij sommige youtube filmpjes lijkt het toch alsof de Hero niet zo smooth reageerd en dit doet me denken aan mijn Diamond.
Een lelijke dilemma 3Gs of Hero, moet hem maar snel in mijn handen krijgen.
Dat het dan al zo soepel draait en goed werkt is opmerkelijk. Dat zie je heel vaak anders. Met name bij WM-toestellenjlkiller schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:46:
[...]
Ja! Dat is afgelopen dinsdag ook gevraagd bij de persconferentie over de HTC Hero, waar ik ook bij aanwezig was. Android 2.0 komt naar de Hero, maar hoe deze update doorgegeven gaat worden is nog niet bekend.
De software die nu op de Hero draait is inderdaad nog niet final, hier en daar zitten ook nog vertaalissues enzo.
Zoals gezegd zal hij gewoon naar Donut 2.0 geupgradet worden icm de 'Sense' interface.Crim schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:42:
Zou HTC zelf de software ook updaten naar 2.0? Dus inclusief de Sense interface...
Dat bluetooth probleem vind ik wel een groot nadeel namelijk.
Mocht je het BlueTooth probleem echt irritant vinden moet je de HTC Hero rootacces gaan geven.
Ga ik denk toch wel doen, al is het maar om de applicaties op de SD kaart te kunnen installeren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De eerste (engelstalige) review staat online!
Ik heb hem net doorgelezen. Over het algemeen positief op een paar onderontwikkelde delen van Android na wat wel jammer is. Maar ja dat is dus het risico van een nieuwe os
Tevens is de review gebaseerd op een engineering sample, dus sommige negatieve dingen kunnen in de retailversie verholpen zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 04-07-2009 23:15 ]
Ach, aan de OS kan altijd nog getweaked worden. Over het algemeen wel een zeer mooie review, ik kan niet wachten op die van mij volgende week!
Nog een paar vraagjes.
Ik zie NL en ENG versies opduiken. Wat zijn de verschillen tussen deze twee versies behalve de OS taal?
Hoe ziet het met typing correctie/suggestie functionaliteit. Doet 'ie het op de NL versie in het Nederlands en in de ENG op z'n Engels?
De videocamera max. resolutie is 352 x 288. Ligt dat aan het toestel of aan de software? Zijn er andere applicaties die een hogere resolutie ondersteunen? Weet iemand ook wat voor een codec er gebruikt wordt voor het geluid? Bij wat proefopnamen die we woensdag maakten klonk het niet ect geweldig ...
Ik zie NL en ENG versies opduiken. Wat zijn de verschillen tussen deze twee versies behalve de OS taal?
Hoe ziet het met typing correctie/suggestie functionaliteit. Doet 'ie het op de NL versie in het Nederlands en in de ENG op z'n Engels?
De videocamera max. resolutie is 352 x 288. Ligt dat aan het toestel of aan de software? Zijn er andere applicaties die een hogere resolutie ondersteunen? Weet iemand ook wat voor een codec er gebruikt wordt voor het geluid? Bij wat proefopnamen die we woensdag maakten klonk het niet ect geweldig ...
Zo, dat is best een uitgebreide review! Alleen volgens mij hebben ze een foutje gemaakt bij het noemen van het soort touchscreen; ze zeggen dat de Hero een resistive touchscreen heeft, terwijl bij de specs toch echt capacitief staat.
Zou je dit probleem toe kunnen lichten? Ik kan het namelijk niet helemaal volgen. Het verzenden van bestanden via bluetooth is dus niet mogelijk?CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:37:
[...]
Zoals gezegd zal hij gewoon naar Donut 2.0 geupgradet worden icm de 'Sense' interface.
Mocht je het BlueTooth probleem echt irritant vinden moet je de HTC Hero rootacces gaan geven.
Ga ik denk toch wel doen, al is het maar om de applicaties op de SD kaart te kunnen installeren.
Jammer dat Android nog niet even open is als WM. Want dat vind ik echt het (enige) grote voordeel aan WM, het is zo open als wat en je kan er alles echt alles mee doen wat je wil. Ach, met behulp van XDA zal je ook hier wel weer root acces kunnen krijgen.
Snelheid en stabiliteit primeert, iets waar de iPhone en nieuwe Android toestellen wel voor gekend zijn. Laat de tweakprutserijen maar voor WM, lekker prutsen met een pennetje. Android laat al meer toe dan Apple zijn software dus als dat nog niet voldoende is: Linux mobile phones. Kan je alles mee, moet je het alleen zelf nog maken
[ Voor 41% gewijzigd door Phuncz op 05-07-2009 09:15 ]
Anoniem: 69767
Wat bedoel je precies dat Android niet open isJoster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 08:10:
Jammer dat Android nog niet even open is als WM. Want dat vind ik echt het (enige) grote voordeel aan WM, het is zo open als wat en je kan er alles echt alles mee doen wat je wil. Ach, met behulp van XDA zal je ook hier wel weer root acces kunnen krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-07-2009 09:28 ]
Android is 100% open, het is zelfs opensource, meer open kan je het niet krijgenJoster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 08:10:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Full flash support, dus spele.nl is mogelijk, zie onderstaand filmpje:CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:07:
- Of alle flashcontent wordt ondersteuend en wat dat nou precies allemaal inhoud.. 9 wordt nu out of the box ondersteund voor zover ik weet.. 10 komt eraan.. En ik las dat bv Dumpert.nl filmpjes het niet deden.. Lijkt me toch wel zo leuk om een spelletje te kunnen spelen via www.spele.nl ofzo, dat zijn ook flash-games toch?
Furthermore:
Over het hele bluetooth stack gebeuren op Android:
http://forum.xda-develope...hread.php?t=510820&page=1.Waar ik benieuwd naar ben, ondersteunt mijn auto nu WEL of NIET het phonebook sharing via bluetooth. Bij mijn iPhone 2G was het geen probleem, maar ik weet zo niet van welk protocol de iPhone 2G en de HTC Hero gebruikt maken voor het sharen van het telefoonbook. Als ik bovenstaande link kijk, lijkt het dat Android gebruikt maakt van AT commands voor het sharen...(auto is C30 met ingebouwde bluetooth functionaliteit). Iemand enig idee of het bluetooth gebeuren qua phonebook sharing wordt uitgebreid in Android 2.0?
EDIT @ Hierbeneden: Thanks voor de info over de bluetooth profiles
[ Voor 47% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-07-2009 11:54 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
EDIT @ Hierboven: Ja dat is een filmpje van Adobe zelf, daar werkt natuurlijk alles.
Toen mensen zelf zo'n trailer van 'n film wilden bekijken opende hij niet eens.. ook Dumpert werkte niet.
Dus dat 'fully flash' klinkt wel leuk, maar volgens mij is dat nog steeds erg beperkt en werkt dus niet alles.
En heb je hier wat aan:
Also it sports Bluetooth 2.0+EDR module supporting the following profiles:
Audio Gateway (AG)
Audio/Video Control Transport Protocol (AVCTP)
Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP)
Generic Audio/Video Distribution Profile (GAVDP)
Audio/Video Distribution Transport Protocol (AVDTP)
Advanced Audio Distribution Profile (A2DP)
Hands-Free Profile 1.5
Zij maken altijd wel leuke reviews, paar dingetjes die me zo snel opvielen.
- CPU klokt terug als hij al die power niet nodig heeft
- 5MP foto's zijn van een 'leuke' kwaliteit
- Bouwkwaliteit van het device is goed op elkaar afgesteld en erg robuust
- Ledje aan de rechterkant van de speaker wordt rood als de batterij op is, groen als die is opgeladen
---> Zijn er niet meer functies aan verbonden? Zoals gemiste smsjes / oproepen? Of alleen de trackball
Dan hoop ik dat iemand dat nog kan 'hacken' zodat je ook dat ledje kunt gebruiken voor zulke dingetjes
- Er zit een lightsensor in die zonodig je beeldschermbacklight aanpast (ben ik niet zo'n voorstander van)
- Volumeknoppen werken ook als scherm uitstaat
- Home-knop ingedrukt houden brengt je naar de 'taskmanager'
- Trackball is niet de beste, maar wordt toch niet bijster veel gebruikt
- Camera kan niet worden opgestart met een fysieke knop, alleen via het scherm
- Scherm is nog af te lezen in zonnige omstandigheden, waarbij andere touchscreens dat niet toelaten
- Scherm is erg responsief, maar die van de iPhone is beter (wel een enginering sample dus ja)
- Video wordt geschoten met 10fps... Ze zeggen wel dat dat waarschijnlijk komt door hun enginering sample
- Je kan in alle resoluties zoomen (bij veel telefoons kan dit niet uit ervaring)
- Films in de resolutie van het toestel, spelen erg erg erg smooth af
- Wi-Fi is erg stabiel
- Ze noemen TouchFlo3D in plaats van 'Sense', gekke Russen
- Het geluid is erg erg hard, ook in luide omgevingen nog meer dan goed te horen
- De trilfunctie is tevens erg hard, zelfs in een tas werd de trilling nog gevoeld
Die heeft een Engelse menutaal, maar ik sms in het Nederlands (staat zo ingesteld)
Weet niet of Android ook twee talen in kan stellen, maar anders kun je 'm altijd woorden leren of wachten op een klein applicatie'tje (T9) waarbij je op je Engelse versie ook Nederlands kan typen en / of andersom qua taal.
Wil je dit toch hebben, dan moet je je Android toestel 'rooten' (zo krijg je acces 'to the root') en een klein programma'tje installeren die er dus voor zorgt dat je met BlueTooth wel bestanden kan ontvangen / verzenden.
Ook is root-acces noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je software kunt installeren op je
Micro-SD-kaartje in plaats van op de telefoon zelf (waardoor hij voller/ trager en slomer gaat worden)
Toen mensen zelf zo'n trailer van 'n film wilden bekijken opende hij niet eens.. ook Dumpert werkte niet.
Dus dat 'fully flash' klinkt wel leuk, maar volgens mij is dat nog steeds erg beperkt en werkt dus niet alles.
En heb je hier wat aan:
Also it sports Bluetooth 2.0+EDR module supporting the following profiles:
Audio Gateway (AG)
Audio/Video Control Transport Protocol (AVCTP)
Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP)
Generic Audio/Video Distribution Profile (GAVDP)
Audio/Video Distribution Transport Protocol (AVDTP)
Advanced Audio Distribution Profile (A2DP)
Hands-Free Profile 1.5
Stond er vandeweek al op in het Russisch, maar Google translate is niet zo heel goed
Zij maken altijd wel leuke reviews, paar dingetjes die me zo snel opvielen.
- CPU klokt terug als hij al die power niet nodig heeft
- 5MP foto's zijn van een 'leuke' kwaliteit
- Bouwkwaliteit van het device is goed op elkaar afgesteld en erg robuust
- Ledje aan de rechterkant van de speaker wordt rood als de batterij op is, groen als die is opgeladen
---> Zijn er niet meer functies aan verbonden? Zoals gemiste smsjes / oproepen? Of alleen de trackball

Dan hoop ik dat iemand dat nog kan 'hacken' zodat je ook dat ledje kunt gebruiken voor zulke dingetjes
- Er zit een lightsensor in die zonodig je beeldschermbacklight aanpast (ben ik niet zo'n voorstander van)
- Volumeknoppen werken ook als scherm uitstaat
- Home-knop ingedrukt houden brengt je naar de 'taskmanager'
- Trackball is niet de beste, maar wordt toch niet bijster veel gebruikt
- Camera kan niet worden opgestart met een fysieke knop, alleen via het scherm
- Scherm is nog af te lezen in zonnige omstandigheden, waarbij andere touchscreens dat niet toelaten
- Scherm is erg responsief, maar die van de iPhone is beter (wel een enginering sample dus ja)
- Video wordt geschoten met 10fps... Ze zeggen wel dat dat waarschijnlijk komt door hun enginering sample
- Je kan in alle resoluties zoomen (bij veel telefoons kan dit niet uit ervaring)
- Films in de resolutie van het toestel, spelen erg erg erg smooth af
- Wi-Fi is erg stabiel
- Ze noemen TouchFlo3D in plaats van 'Sense', gekke Russen
- Het geluid is erg erg hard, ook in luide omgevingen nog meer dan goed te horen
- De trilfunctie is tevens erg hard, zelfs in een tas werd de trilling nog gevoeld
Volgens mij is Android in meerdere talen in te stellen, net zoals m'n SonyEricsson dat kan.kolbycool schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:11:
Die heeft een Engelse menutaal, maar ik sms in het Nederlands (staat zo ingesteld)
Weet niet of Android ook twee talen in kan stellen, maar anders kun je 'm altijd woorden leren of wachten op een klein applicatie'tje (T9) waarbij je op je Engelse versie ook Nederlands kan typen en / of andersom qua taal.
Lijkt me hardwarematig bepaald te zijn. Waarom zouden ze de resolutie beperken voor de consument...De videocamera max. resolutie is 352 x 288. Ligt dat aan het toestel of aan de software?
Zijn er andere applicaties die een hogere resolutie ondersteunen?
Het verzenden / ontvangen van bestanden via BlueTooth is met Android Cupcake 1.5 niet standaard mogelijk.HelaasPindakaas schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:44:
Zou je dit probleem toe kunnen lichten? Ik kan het namelijk niet helemaal volgen.
Het verzenden van bestanden via bluetooth is dus niet mogelijk?
Wil je dit toch hebben, dan moet je je Android toestel 'rooten' (zo krijg je acces 'to the root') en een klein programma'tje installeren die er dus voor zorgt dat je met BlueTooth wel bestanden kan ontvangen / verzenden.
Ook is root-acces noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je software kunt installeren op je
Micro-SD-kaartje in plaats van op de telefoon zelf (waardoor hij voller/ trager en slomer gaat worden)
Phyxion schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:23:
Android is 100% open, het is zelfs opensource, meer open kan je het niet krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 05-07-2009 11:43 ]
Bij de iPhone was dat dan toch pas vanaf firmware 3.0, enkel ondersteuning voor een headset was wat je via Bluetooth kon. Ik heb het in ieder geval nooit werkend gekregen om mijn telefoonboek op mijn navigatie te krijgen...Thrace Grumble schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:24:
Waar ik benieuwd naar ben, ondersteunt mijn auto nu WEL of NIET het phonebook sharing via bluetooth. Bij mijn iPhone 2G was het geen probleem, maar ik weet zo niet van welk protocol de iPhone 2G en de HTC Hero gebruikt maken voor het sharen van het telefoonbook.
Nee hoor, mijn iPhone (uit de VS) kan nog steeds prima telefoonboek syncen (FW 2.2.1) Ik denk ook dat de bluetooth unit (in mijn geval dus ingebouwd in de auto) wel enigszins meespeelt. Het zou tof zijn als de Hero ook telefoonboek kan syncen.Phuncz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Bij de iPhone was dat dan toch pas vanaf firmware 3.0, enkel ondersteuning voor een headset was wat je via Bluetooth kon. Ik heb het in ieder geval nooit werkend gekregen om mijn telefoonboek op mijn navigatie te krijgen...
[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-07-2009 13:24 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Aha ok, dan ga ik het nog eens moeten proberen met 3.0. Bedankt voor de tip !
Heeft iemand kunnen vinden wat de maximumgrootte is voor het microSD kaartje in de Hero? Ze zijn al in groottes tot 32 GB verkrijgbaar. Dat zou toch een mooie uitbreiding zijn op de magere 512 MB ROM die de Hero heeft.
Ik vraag me trouwens af waar jij 32GB kaartjes wil kopen. Ik kan nergens microSD kaartje met meer dan 16GB vinden.I've got a 16GB card in my ADP1(=G1) for about the past week or so. No problems.
Ja, maar als je hem ook als vervanger van je mp3-speler wilt gaan gebruiken dan stel je toch wel wat meer eisen. Ten eerste qua geluid maar als hij playlists aankan is dat ook wel handig. En de manier van syncen speelt dan ook mee in de keuze.RoD schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:01:
Muziek afspelen en op artiest browsen kan zo'n beetje elke fatsoenlijke telefoon tegenwoordig.
Over het geluid is men op die Russische site overigens niet superpositief.
Nu ga ik nooit op één review af want reviews spreken elkaar nogal eens tegen. Maar het is voor mij dan toch een minpuntje want ik wil mijn aankomende telefoon veel als mp3-speler gaan gebruiken. Het feit dat je op de Hero gewoon je eigen earphones kan aansluiten is dan weer een dikke plus.It sounded fairly decent for a casual listener like myself, but music aficionados probably won't be happy with it
p.s.
Voordat iemand met de IPhone aan komt zetten: die valt al af vanwege de koppeling met het TMobile-abbo.
Dat zeg ik. Ik vind het dus dan ook allemaal niet zo bijzonder.D-e-n schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:21:
[...]
Ja, maar als je hem ook als vervanger van je mp3-speler wilt gaan gebruiken dan stel je toch wel wat meer eisen. Ten eerste qua geluid maar als hij playlists aankan is dat ook wel handig. En de manier van syncen speelt dan ook mee in de keuze.
Algemeen euvel van telefoons. Ze halen het lang niet bij een fatsoenlijke mediaspeler. Geldt ook voor de iPhone. Overigens is dat natuurlijk ook maar afhankelijk van wat voor eisen je stelt.Over het geluid is men op die Russische site overigens niet superpositief.
[...]
Nu ga ik nooit op één review af want reviews spreken elkaar nogal eens tegen. Maar het is voor mij dan toch een minpuntje want ik wil mijn aankomende telefoon veel als mp3-speler gaan gebruiken. Het feit dat je op de Hero gewoon je eigen earphones kan aansluiten is dan weer een dikke plus.
p.s.
Voordat iemand met de IPhone aan komt zetten: die valt al af vanwege de koppeling met het TMobile-abbo.
Ja als je goed geluid uit een telefoon wil moet je bij een nokia 5800 zijn. Die is ook gericht op muziek. Maar die biedt niet dezelfde touch ervaring als de Hero.
Ik ben geen "audiofiel" om het maar zo te zeggen (er staat wel een losse degelijke Sony-receiver thuis maar geen superdure) maar playlists en het kunnen syncen met Mediamonkey (dat gaat via of Windows Mediaplayer of gewoon als los USB device) vind ik wel een must. En nu de headphone-ingang van mijn mediaplayer kuren vertoont heb ik dus wel zoiets van: waarom nog met twee dure apparaten gaan rondlopen?RoD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:36:
[...]
Algemeen euvel van telefoons. Ze halen het lang niet bij een fatsoenlijke mediaspeler. Geldt ook voor de iPhone. Overigens is dat natuurlijk ook maar afhankelijk van wat voor eisen je stelt.
Die houd ik dus ook in de gatenAnoniem: 157137 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:42:
Ja als je goed geluid uit een telefoon wil moet je bij een nokia 5800 zijn. Die is ook gericht op muziek. Maar die biedt niet dezelfde touch ervaring als de Hero.
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 05-07-2009 18:45 ]
De geluidskwaliteit zal ook wel gebaseerd zijn op de meegeleverde oordopjes, die zijn meestal toch vrij slecht.
Ja ik wil eigenlijk ook niet meer met twee apparaten rondlopen, maar je houdt het toch dat twee aparte apparaten je de hoogste kwaliteit geven. Het is de vraag wat je wil... Overigens zou het softwarematig allemaal perfect moeten zijn. OTG-playlists, dynamic playlists, syncing, equalizers, folderbrowsing, FLAC, Ape, Ogg... dat moet een telefoon gewoon aankunnen. Kan het niet, vind ik het geen volwaardige mediatelefoon. Zo'n telefoon moet dat gewoon simpel aankunnen.D-e-n schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:44:
[...]
Ik ben geen "audiofiel" om het maar zo te zeggen (er staat wel een losse degelijke Sony-receiver thuis maar geen superdure) maar playlists en het kunnen syncen met Mediamonkey (dat gaat via of Windows Mediaplayer of gewoon als los USB device) vind ik wel een must. En nu de headphone-ingang van mijn mediaplayer kuren vertoont heb ik dus wel zoiets van: waarom nog met twee dure apparaten gaan rondlopen?
Wat je wel altijd houdt, is feature clutter. Een losse PMD zet je gewoon aan en het ding begint te spelen. Met je telefoon moet je iets meer handelingen verrichten, en bovendien is het lastiger om het ding blind te bedienen. Gelukkig zitten er op de Hero wel native volumetoetsen, wat toch het belangrijkst is. Ik denk overigens dat het zo voor de gemiddelde consument ook wel best is. Die koopt geen smartphone voor ubermultimedia-afspeelcapaciteiten.
Qua geluid zal een Meizu M8 toch wel het best zijn. Zij hebben hun best gedaan om er een goede geluidschip in te zetten en zorg te besteden aan het audio- en videogedeelte.
Wat overigens wel zou kunnen helpen voor het afspelen van media op telefoons, is de Rockbox-applicatie waarover gesproken wordt op het forum aldaar. Met Rockbox kun je zo'n beetje alles, dus dat zou mooi zijn. Maar er is niet zoveel activiteit mbt die app.
Geluidskwaliteit bepalen doe je niet met bijgeleverde oordopjes. Elke reviewer zal dat toch wel weten. Ik kan me dat dus niet voorstellen.Mj2sL schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:03:
De geluidskwaliteit zal ook wel gebaseerd zijn op de meegeleverde oordopjes, die zijn meestal toch vrij slecht.
Maar elke reviewer zou het merk en type oordopjes moeten noemen om de review zo betrouwbaar mogelijk te maken en dat doen ze daar niet. Je kunt dus niet weten met welke dopjes die review gedaan is en daarom zijn de uitspraken over de audiokwaliteit niet erg betrouwbaar.RoD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:17:
Geluidskwaliteit bepalen doe je niet met bijgeleverde oordopjes. Elke reviewer zal dat toch wel weten. Ik kan me dat dus niet voorstellen.
Hij ondersteund MicroSD 2.0 en dat gaat tot 32GB kaartjescovada schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:19:
Heeft iemand kunnen vinden wat de maximumgrootte is voor het microSD kaartje in de Hero?
Er staat 'Het klinkt best, alleen als je 'n audiofiel bent niet' klinkt me redelijk positief in de orenD-e-n schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:21:
Over het geluid is men op die Russische site overigens niet superpositief.
Haha ik heb dat ding even dagje getest, en dat is allemaal zo traag als dikke dikke stront zegAnoniem: 157137 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:42:
Ja als je goed geluid uit een telefoon wil moet je bij een nokia 5800 zijn. Die is ook gericht op muziek.
Maar die biedt niet dezelfde touch ervaring als de Hero.

Sluit ik me bij aan.. Denk niet dat die Russen Sennheiser CSX400'tjes of 'n Sony MDR V700DJ hebben gebruikt!Mj2sL schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:37:
Maar elke reviewer zou het merk en type oordopjes moeten noemen om de review zo betrouwbaar mogelijk te maken en dat doen ze daar niet. Je kunt dus niet weten met welke dopjes die review gedaan is en daarom zijn de uitspraken over de audiokwaliteit niet erg betrouwbaar.
Haha ik heb een NOkia 5800 nu en traag? Gaat redelijk snel allemaal, maar je merkt dat ie underpowered is wat dus wel jammer isCLB schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:44:
[...]
Hij ondersteund MicroSD 2.0 en dat gaat tot 32GB kaartjes
[...]
Er staat 'Het klinkt best, alleen als je 'n audiofiel bent niet' klinkt me redelijk positief in de oren
[...]
Haha ik heb dat ding even dagje getest, en dat is allemaal zo traag als dikke dikke stront zeg![]()
[...]
Sluit ik me bij aan.. Denk niet dat die Russen Sennheiser CSX400'tjes of 'n Sony MDR V700DJ hebben gebruikt!
De meeste reviewers gebruiken de meegeleverde headset en die zijn meestal kwalitatief niet zo bijzonder. JE hebt toch wel een wat duurdere in-ear of koptelefoon nodig om het maximale eruit te halen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 05-07-2009 20:52 ]
Hmm ik weet niet wat je gewend bent dan qua mobiele toestellen, maar ik vind 't echt 'n onding.Anoniem: 157137 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:51:
Haha ik heb een NOkia 5800 nu en traag? Gaat redelijk snel allemaal
Smsje typen doe je een minuut over, toetsenbord reageert niet lekker, touchscreen is traag.. een no go

Als de Hero best traag is met het laden van 1000 foto's vraag ik me toch af hoe lang de Hero erover gaat doen over het laden van 100 nummers
Ik hoop dat ze dat in de final wel even fixxen.
Anders heeft een sd van 32gb niet zo veel zin.

Ik weet niet welke firmware je hebt gehad, maar ik heb nergens problemen mee? Toetsenbord typen gaat lekker snel (kwestie van wennen), touchscreen reageert meteen en ik merk weinig van traagheid. Weet niet waar je het over hebt. Enige reden dat ik deze Hero graag willen hebben is vanwege de grotere populariteit van Android qua apps (Ovi Store van symbianis huilen geblazen) en vooral de snelheid en mooie interface van de HTC Sense.CLB schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:10:
[...]
Hmm ik weet niet wat je gewend bent dan qua mobiele toestellen, maar ik vind 't echt 'n onding.
Smsje typen doe je een minuut over, toetsenbord reageert niet lekker, touchscreen is traag.. een no go
Hoe dan ook, met een 32GB kaart met beperkte leessnelheid, zullen er altijd situaties zich voordoen waarin de boel niet meteen ingeladen is.ZyCo DaMiaN schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:12:
Als de Hero best traag is met het laden van 1000 foto's vraag ik me toch af hoe lang de Hero erover gaat doen over het laden van 100 nummers![]()
Het is wel een verschil of hij van 1000 foto's een tumbnail moet laten zien, of alleen de id3 tags van een mp3tje. Hij heeft meer rekenkracht dan de meeste mp3 spelers. Dus dat zal niet zo'n probleem zijn.ZyCo DaMiaN schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:12:
Als de Hero best traag is met het laden van 1000 foto's vraag ik me toch af hoe lang de Hero erover gaat doen over het laden van 100 nummers![]()
offtopic:
Ik dacht dat ik er uit was dat ik de Hero als nieuwe telefoon wilde hebben, tot dat ik dit zag...
Ik dacht dat ik er uit was dat ik de Hero als nieuwe telefoon wilde hebben, tot dat ik dit zag...
offtopic:
En tegen de tijd dat die telefoon verkrijgbaar is komt er al weer informatie over weer een betere telefoon. Op die manier kan je nooit de telefoon kopen die je wil hebben.
En tegen de tijd dat die telefoon verkrijgbaar is komt er al weer informatie over weer een betere telefoon. Op die manier kan je nooit de telefoon kopen die je wil hebben.
offtopic:
Zeer geil idd, maar 4" haha, dat is geen mobiel apparaat meer
Zeer geil idd, maar 4" haha, dat is geen mobiel apparaat meer
Anoniem: 218468
Ik ben op zoek naar een all-round gsm. Het belangrijkste is voor mij echter een goede agendafunctionaliteit, mailfunctionaliteit, en degelijke (internet)browse mogelijkheden. Is dit een goede telefoon daarvoor? Ik twijfel namelijk sterk door het feit dat deze geen hardware qwerty heeft. Lijkt me op de een of andere manier toch prettiger om dat wel te hebben, waardoor ik dacht aan de htc snap. Maar dat is weer Windows Mobile. Hmm, moeilijk.
Lijkt me een mooi telefoontje toch!
Onscreen toetsenbord heeft 'haptic feedback' dus het lijkt net of je echte hardwaretoetsen indrukt.
Tevens wordt er gezegd dat dit het beste onscreen toetsenbord is van de huidige telefoons dusja..
Onscreen toetsenbord heeft 'haptic feedback' dus het lijkt net of je echte hardwaretoetsen indrukt.
Tevens wordt er gezegd dat dit het beste onscreen toetsenbord is van de huidige telefoons dusja..
Het lijkt me handig als je je eerst even verdiept in wat Android kan, en wat je met de interface van HTC zelf kan. Er is hier voldoende over te vinden.Anoniem: 218468 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:16:
Ik ben op zoek naar een all-round gsm. Het belangrijkste is voor mij echter een goede agendafunctionaliteit, mailfunctionaliteit, en degelijke (internet)browse mogelijkheden. Is dit een goede telefoon daarvoor? Ik twijfel namelijk sterk door het feit dat deze geen hardware qwerty heeft. Lijkt me op de een of andere manier toch prettiger om dat wel te hebben, waardoor ik dacht aan de htc snap. Maar dat is weer Windows Mobile. Hmm, moeilijk.
Haptic feedback maakt het typen misschien wel wat makkelijker, maar een echt toetsenbord typt nog altijd beter. Dan druk je de knopjes ook echt in en voel je ze ook als je met je vingers over de toetsen heenglijd om de juiste toets te vinden.CLB schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:25:
Lijkt me een mooi telefoontje toch!
Dat klopt uiteraard, maar na 'n weekje wennen scheelt 't erg weinig vond ik (ervaring met onscreen iPhone 1st gen)
Mijn niet, ik omschrijf mijzelf als audiofielCLB schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:44:
Er staat 'Het klinkt best, alleen als je 'n audiofiel bent niet' klinkt me redelijk positief in de oren
Als je een echte audiofiel bent, zou ik zeker niet voor een telefoon met mp3 functie gaan. Die zijn eigenlijk altijd slechter dan een goede DAP. Als een goede geluidskwaliteit voor jou heel belangrijk is, dan zou ik het ongemak van twee apparaten mee nemen voor lief nemen.
Vihaio schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:48:
offtopic:
offtopic:
Dat klopt, en dat is dan ook precies de reden waarom ik al 4,5 jaar dezelfde Siemens S65 gebruik. Ik blijf mijn aankoop uitstellen tot dat ik de perfecte telefoon heb gevonden. De Hero komt er nu het dichtste bij in de buurt, maar het ontwerp van de Sony-Ericsson vind ik wel mooier. Maar je hebt gelijk dat dat wel weer een half jaar zal duren, en zo lang kan ik eigenlijk niet meer wachten.
Dat klopt, en dat is dan ook precies de reden waarom ik al 4,5 jaar dezelfde Siemens S65 gebruik. Ik blijf mijn aankoop uitstellen tot dat ik de perfecte telefoon heb gevonden. De Hero komt er nu het dichtste bij in de buurt, maar het ontwerp van de Sony-Ericsson vind ik wel mooier. Maar je hebt gelijk dat dat wel weer een half jaar zal duren, en zo lang kan ik eigenlijk niet meer wachten.
Misschien heb je gelijk, maar goed dan word het een dure vakantieHades.NL schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:11:
Als je een echte audiofiel bent, zou ik zeker niet voor een telefoon met mp3 functie gaan. Die zijn eigenlijk altijd slechter dan een goede DAP. Als een goede geluidskwaliteit voor jou heel belangrijk is, dan zou ik het ongemak van twee apparaten mee nemen voor lief nemen.
Dus men gaat hier zich echt ziek voelen als de geluidskwaliteit van een betaalbare smartphone niet hifi is ? Seriously, denk eens goed na wat je wil en waar je mee kan leven. Of loop je soms rond met een HD600 met aparte voorversterker en "hoogwaardige" kabels ? Als je je frustreert over geluidskwaliteit van een telefoon voor onderweg, koop dan een "highend" MP3 speler erbij en stop met klagen.
Dat eindeloos "het klinkt niet audiofiel genoeg" is wel erg passé om daarover te vallen bij een smartphone. Het toestel is bedoeld voor onderweg wat muziek te luisteren, dan is het belangrijker dat het ding makkelijk en snel muziek kan navigeren waar hierover nog maar weinig aandacht is gegeven.
Dat eindeloos "het klinkt niet audiofiel genoeg" is wel erg passé om daarover te vallen bij een smartphone. Het toestel is bedoeld voor onderweg wat muziek te luisteren, dan is het belangrijker dat het ding makkelijk en snel muziek kan navigeren waar hierover nog maar weinig aandacht is gegeven.
Ik weet niet wat ik moet verwachten van zo;n mp3-speler, dus vandaar de vraag. Maar wat versta jij onder een highend mp3speler?Phuncz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:46:
Dus men gaat hier zich echt ziek voelen als de geluidskwaliteit van een betaalbare smartphone niet hifi is ? Seriously, denk eens goed na wat je wil en waar je mee kan leven. Of loop je soms rond met een HD600 met aparte voorversterker en "hoogwaardige" kabels ? Als je je frustreert over geluidskwaliteit van een telefoon voor onderweg, koop dan een "highend" MP3 speler erbij en stop met klagen.
Zullen we niet teveel offtopic gaan.. Zelf vind ik 't goed klinken van wat ik gehoord heb. Een EQ you leuk zijn, dus daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik weet wat Android kan en hoe het eruit ziet.RoD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:27:
[...]
Het lijkt me handig als je je eerst even verdiept in wat Android kan, en wat je met de interface van HTC zelf kan. Er is hier voldoende over te vinden.
Het ging me meer over gebruikerservaringen / meningen. Gewoon in de zin van; is deze telefoon voor 'zakelijk' gebruik aantoonbaar "beter" dan de HTC Snap, of zijn ze gewoon verschillend maar is geen van de twee echt "beter" (behalve het feit dat deze draait op android dan).
Volgens mij zegt niemand dat. Ik mag aannemen dat er echter wel duidelijk verschil is tussen pakweg een Nokia 5800 die het woord "music" er notabene bij heeft staan en een Blackberry die vooral voor kantoor is bedoeld. En de muziekkwaliteit van een IPhone staat volgens mij niet ter discussie dus laat dat dan de referentie zijn. In dat kader vraag ik me af waar deze Hero staat.Phuncz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:46:
Dus men gaat hier zich echt ziek voelen als de geluidskwaliteit van een betaalbare smartphone niet hifi is ?
Ook bij mp3-spelers hoor je volgens mij het verschil tussen eentje van 200 euro en van 500 euro nauwelijks meer. Dan zijn de oordopjes belangrijker, en de kwaliteit van je mp3.Dat eindeloos "het klinkt niet audiofiel genoeg" is wel erg passé om daarover te vallen bij een smartphone.
Dat vind ik idd ook erg belangrijk. Ook de playlists waar ik al op wees.Het toestel is bedoeld voor onderweg wat muziek te luisteren, dan is het belangrijker dat het ding makkelijk en snel muziek kan navigeren waar hierover nog maar weinig aandacht is gegeven.
Niet helemaal mee eens, daar de vernieuwde iPhone dicht in de buurt van perfectie zou komen op dit gebied:Hades.NL schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:11:
Just when we thought that they cannot get much better in this area and here come Apple to surprise us. The audio quality of the iPhone 3G was almost as good as it gets on a portable device and now with the iPhone 3GS it is simply perfect.
The iPod's bigger brother provides the best sonic experiences on the market with all of its readings simply remarkable.
As far as the improvements over the previous gen iPhones is concerned, the iPhone 3GS sports a much improved frequency response with the other readings almost on par. No one will probably be able to tell the differences in distortion levels for example, but this is mostly because the iPhone 3G performed flawlessly there to begin with.
Volgens de T-Mobile shop in Den Bosch wordt 'ie in week 31 beschikbaar.
Mother, will they like this song?
Hmmz...op Telfort.nl staat levering vanaf week 29, volgende week dus. Gewoon afwachten maarTheLunatic schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:58:
[ Voor 26% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-07-2009 12:16 ]
Maar hoe zit het nou met die zwarte Hero? Gaat enkel t-mobile die leveren?
Ik zie trouwens op sommige sites Htc Hero white ENG staan. Is er dan een aparte engelse versie en is de rest nederlands? Of kan je gewoon zelf de taal in stellen?
Vragen over abbo's / levertijden / prijzen en shizzle: [ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
TheLunatic schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:58:
Jullie hebben het beide over een andere telefoon. Volgens mij wil Tmobile namelijk de telefoon nog rebranden en hebben daar dus wat extra tijd voor nodig. Geldt ook voor Vodafone trouwens.Thrace Grumble schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:14:
[...]
Hmmz...op Telfort.nl staat levering vanaf week 29, volgende week dus. Gewoon afwachten maar
'Reviews' toegevoegd aan de TS!
Heb je er nog meer gevonden, plaats ze hier of stuur me even 'n DirectMessage!
EDIT @ Hieronder: Waar?
EDIT @ Hieronder: Waar?
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 06-07-2009 16:19 ]
Bedankt voor het toevoegen van het kopje. Kleine opmerking nog: in de inhoudsopgave staat 2 keer reviewCLB schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:20:
'Reviews' toegevoegd aan de TS!
Nou, ik ben er inmiddels uit. Dit wordt hem toch wel
Al besteld bij gsmweb met een Hi! abonnement. Zal 'm neem ik aan over een dikke week wel hebben... 
Heb een hele boel reviews gekeken over dit apparaat en hij is toch wel geweldig. De iPhone heeft voor mij geen enkel voordeel tegenover dit apparaat. Daarnaast hou ik ook wel van alternatieve opties, iPhone is zo standaard
Heb een hele boel reviews gekeken over dit apparaat en hij is toch wel geweldig. De iPhone heeft voor mij geen enkel voordeel tegenover dit apparaat. Daarnaast hou ik ook wel van alternatieve opties, iPhone is zo standaard
Linkjes? Ik vind alleen maar simpele hands-on met wat 'Sense' gebabbel erbij namelijk...Anoniem: 218468 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:29:
Heb een hele boel reviews gekeken over dit apparaat en hij is toch wel geweldig.
hier is een review te vinden. Ik heb de inhoud snel even doorgelezen. Maar er staan wel mooie duidelijke foto's van de bruine Hero.
Voor iedereen die nog twijfelt over de kleur (inclusief mijzelf
)
Voor iedereen die nog twijfelt over de kleur (inclusief mijzelf
Dat is geen review maar een hands on van een nog niet uitontwikkeld pre productie modelHelaasPindakaas schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:42:
hier is een review te vinden. Ik heb de inhoud snel even doorgelezen. Maar er staan wel mooie duidelijke foto's van de bruine Hero.
Voor iedereen die nog twijfelt over de kleur (inclusief mijzelf)
[ Voor 76% gewijzigd door Ginz op 06-07-2009 19:27 ]
Euh, nou 'gewoon' Youtube -> htc hero.CLB schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:30:
[...]
Linkjes? Ik vind alleen maar simpele hands-on met wat 'Sense' gebabbel erbij namelijk...
Of je het echt reviews moet noemen weet ik niet, maar het geeft mij een goede impressie van het apparaat (goed genoeg om over te gaan tot aankoop).
Die kan ik natuurlijk niet allemaal in de TS gaan opnemen en dat is gewoon hands-on muk en niet TS-waardig.
Apart dat ze in dat linkje spreken over slow speeds van de interface (als enige nadeel). Ik had toch juist het idee van andere hands-on dat ie redelijk snel was?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 06-07-2009 19:54 ]
Zeg ik toch ook niet?CLB schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:27:
Die kan ik natuurlijk niet allemaal in de TS gaan opnemen en dat is gewoon hands-on muk en niet TS-waardig.
Daar kan je gelijk in hebben, ik heb t namelijk, wat ik al aangaf, snel doorgekeken. Maar het ging mij meer om de foto'sjaguarxj16 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:51:
[...]
Dat is geen review maar een hands on van een nog niet uitontwikkeld pre productie model
Die Coolsmartphoneguy in z'n auto heeft Dag 7 - Deel 1 online geplempt waarin die zegt en laat zien:
- GPS lock is erg snel
- Navigeren met Google Maps werkt best grappig
- 'Haptic Feedback' werkt erg fijn
- (uiteraard) verschillende soorten keyboards mogelijk
- Hij zegt op 05:57 'Your language'... Je kunt dus intypetaal selecteren?
- Ook al is het een pre-model in de gehele week geen crashes gehad en alles verliep smooth
- Out of the Box PDF-reader
- QuickOffice geinstalleerd.. Dus gewoon out of the box Office'n? Chill
- Voicerecorder installed
Heb 'm zelf ook enkele vragen via YouTube gesteld, ben benieuwd of die nog worden beantwoord...
- GPS lock is erg snel
- Navigeren met Google Maps werkt best grappig
- 'Haptic Feedback' werkt erg fijn
- (uiteraard) verschillende soorten keyboards mogelijk
- Hij zegt op 05:57 'Your language'... Je kunt dus intypetaal selecteren?
- Ook al is het een pre-model in de gehele week geen crashes gehad en alles verliep smooth
- Out of the Box PDF-reader
- QuickOffice geinstalleerd.. Dus gewoon out of the box Office'n? Chill
- Voicerecorder installed
Heb 'm zelf ook enkele vragen via YouTube gesteld, ben benieuwd of die nog worden beantwoord...
Alleen valt het scherm gewoon compleet in standby en word je teruggegooid naar het startscherm terwijl je aan het navigeren bent- Navigeren met Google Maps werkt best grappig
Omdat dat via z'n instellingen aanstond (nog steeds vaag dat Google Maps dat niet deactiveert maar toch)
Ja, en het is wel onhandig om telkens je instellingen aan te moeten passen zodat je navigatie niet eruit knalt.
[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 07-07-2009 16:18 ]
Dat is niet onhandig, want Google Maps is niet gemaakt voor navigatie. Voor navigatie download je maar Co-Pilot.RichardvdD schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:17:
Ja, en het is wel onhandig om telkens je instellingen aan te moeten passen zodat je navigatie niet eruit knalt.
Weet iemand of de Hero ook een RSS-programma heeft? Zal er ook een RSS-widget zijn?
Dat lijkt me ideaal om even snel 't nieuws te checken zonder dat je naar alle verschillende websites hoeft te surfen! Ik heb al even zitten zoeken, maar ik heb 't niet kunnen vinden...
De Hero lijkt me de perfecte opvolger voor m'n Omnia (Wat heb ik daar een spijt van gehad!). Ik ga voorlopig niet meer terug naar Windows Mobile! Laat de modegril genaamd iPhone maar zitten, ik koop wel een echte innovative smartphone! Doet u mij maar een Hero in Urban Brown.
Dat lijkt me ideaal om even snel 't nieuws te checken zonder dat je naar alle verschillende websites hoeft te surfen! Ik heb al even zitten zoeken, maar ik heb 't niet kunnen vinden...
De Hero lijkt me de perfecte opvolger voor m'n Omnia (Wat heb ik daar een spijt van gehad!). Ik ga voorlopig niet meer terug naar Windows Mobile! Laat de modegril genaamd iPhone maar zitten, ik koop wel een echte innovative smartphone! Doet u mij maar een Hero in Urban Brown.
De Hero met zijn "innovatieve" interface is wel een 90% kopie van de iPhone, modegril of niet. De iPhone heeft de hele mobiele markt vernieuwd door het nut van de touchscreen te doen inzien en hoe belangrijk de interface is. Anders keek je nu nog steeds naar suffe hoekige icoontjes daterende uit 1989.
Ik wil eigenlijk overstappen naar een Hero. Heb nu een iphone 3g. Maar is de Hero net zo snel met browsen ect. Gaat alles net zo soepel. En is het scherm net zo kras bestendig??
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Vast wel iets te vinden in de Android Store of misschien meegeleverd met de HTC Widgets.l1m1t schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:57:
Weet iemand of de Hero ook een RSS-programma heeft? Zal er ook een RSS-widget zijn?
http://andappstore.com/AndroidApplications/apps/547 Dit is een app, maar het duurt niet lang voordat je widgets zult vinden.
Ben ik 't zeker niet mee eens... de iPhone heeft icons, deze Hero heeft widgets.
En een iPhone een succes noemen doordat dat toestel de touchscreenmarkt openbrak.. don't think so.
En een iPhone een succes noemen doordat dat toestel de touchscreenmarkt openbrak.. don't think so.
Ja leuk allemaal, maar voor mij geen iPhone. Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn mobiel zet. In dat geval is de iPhone een regelrechte censuurphone. Dat is iets van de prehistorie.Phuncz schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:01:
De Hero met zijn "innovatieve" interface is wel een 90% kopie van de iPhone, modegril of niet. De iPhone heeft de hele mobiele markt vernieuwd door het nut van de touchscreen te doen inzien en hoe belangrijk de interface is. Anders keek je nu nog steeds naar suffe hoekige icoontjes daterende uit 1989.
Toch niet weer dat geblaat over die iPhone he.. Als je dan toch de recente geschiedenis wil induiken, kijk dan eens naar de Mobile Shell van SPB. Die zagen toen al het belang in van een duidelijk en gebruiksvriendelijke interface (bovenop WM, dat wel, maar er was geen andere mogelijkheid) en hebben dat pakket uitgebracht voor de iPhone in de schappen lag.
Het nut van een touchscreen was toen al duidelijk en niet alleen voor Apple. Akkoord, ze waren de eerste die het grootschalig aan de man brachten, maar daar stopt het dan ook..
Ook PointUI was bezig met een shell, maar ik denk dat hun na de iPhone kwamen.
Ook het feit dat het een kopie is lijkt me sterk. De iconen op de iPhone zijn fixed - je kan er niets aan aanpassen. Hier spreek je over 7 home screens, individueel aanpasbaar, themes, moods, widgets etc etc. Drag en drop op je homescreen wat je maar wil. Lijkt me toch een sterke vooruitgang ten opzichte van het statische home screen van de iPhone.
Het nut van een touchscreen was toen al duidelijk en niet alleen voor Apple. Akkoord, ze waren de eerste die het grootschalig aan de man brachten, maar daar stopt het dan ook..
Ook PointUI was bezig met een shell, maar ik denk dat hun na de iPhone kwamen.
Ook het feit dat het een kopie is lijkt me sterk. De iconen op de iPhone zijn fixed - je kan er niets aan aanpassen. Hier spreek je over 7 home screens, individueel aanpasbaar, themes, moods, widgets etc etc. Drag en drop op je homescreen wat je maar wil. Lijkt me toch een sterke vooruitgang ten opzichte van het statische home screen van de iPhone.
Hoezo is het een 90% kopie van de iPhone? Van wat ik er tot noch toe van heb gezien vind ik hem echt niet heel veel op de iPhone lijken qua interface e.d.
Het nut van touchscreen was al duidelijk met de HTC/Qtek telefoons, dat het toen allemaal nog met een pennetje ging had meer te maken met Windows Mobile dan met iets anders (maar het had wel nut, voor veel mensen was het zo veel makkelijker om de agenda e.d. snel in te zien). Ja, Apple heeft hier mooi op ingespeeld, maar de LG Viewty e.d. waren al voor de iPhone aanwezig, ook daar bleek al hoe belangrijk de interface was (want die van de Viewty was m.i. niet echt super).
Het is een eindeloze discussie, want uiteindelijk 'jat' elk merk van elkaar. Dus als jij daadwerkelijk vindt dat het een 90% kopie is van de iPhone, zou ik graag horen op wat voor een manier dit zo is.
EDIT: Veels te laat natuurlijk, maar mijn punt blijft staan. Ik word zo moe van die vergelijkingen met de iPhone altijd..
Het nut van touchscreen was al duidelijk met de HTC/Qtek telefoons, dat het toen allemaal nog met een pennetje ging had meer te maken met Windows Mobile dan met iets anders (maar het had wel nut, voor veel mensen was het zo veel makkelijker om de agenda e.d. snel in te zien). Ja, Apple heeft hier mooi op ingespeeld, maar de LG Viewty e.d. waren al voor de iPhone aanwezig, ook daar bleek al hoe belangrijk de interface was (want die van de Viewty was m.i. niet echt super).
Het is een eindeloze discussie, want uiteindelijk 'jat' elk merk van elkaar. Dus als jij daadwerkelijk vindt dat het een 90% kopie is van de iPhone, zou ik graag horen op wat voor een manier dit zo is.
EDIT: Veels te laat natuurlijk, maar mijn punt blijft staan. Ik word zo moe van die vergelijkingen met de iPhone altijd..
[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 07-07-2009 22:16 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Mooie samenvatting waarbij ik me aansluit en waar 't hopelijk ook bij blijft. Iemand nog leuke features van de Hero gespot? Of 'n reviewtje..
Het zegt mij al genoeg wanneer een opmerking als die waar iedereen hier op in gaat afkomt van een user met een apple usericon. Dan weet je toch genoeg? Daar valt geen objectief gesprek mee te voeren 
Ik ben Apple fan, en net zo goed HTC fan. Ik ben fan van goede producten. Fanboy gedoe, en uberhaupt reacties als 'deze is beter dan die' etc vind ik echt compleet overbodig. Als iets echt beter is dan blijkt dat vanzelf wel. Laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Met gebash op andere telefoons, en overal verklaren dat de iPhone zoveel beter is zorg je alleen maar voor meer haat onderling. Iedereen haat fanboys nou eenmaal, en terecht, aangezien ze meestal ongefundeerd in het rond blaten.
Ik ben Apple fan, en net zo goed HTC fan. Ik ben fan van goede producten. Fanboy gedoe, en uberhaupt reacties als 'deze is beter dan die' etc vind ik echt compleet overbodig. Als iets echt beter is dan blijkt dat vanzelf wel. Laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Met gebash op andere telefoons, en overal verklaren dat de iPhone zoveel beter is zorg je alleen maar voor meer haat onderling. Iedereen haat fanboys nou eenmaal, en terecht, aangezien ze meestal ongefundeerd in het rond blaten.
Ben echt hevig aan het twijfelen geslagen. Nog niet 100% overtuigd ook. Wilde eigenlijk voor de 3GS gaan. Toen wees iemand me op de Hero. Was al tijden fan van android. Alleen lijkt het nog niet door te breken. Ik ben alleen bang dat android de iPhone in een jaar links en rechts in haalt. (en een abo duurt 2 jaar bij apple). Android is open source, er zijn veel meer telefoons die het gebruiken dan dat ene type en er is niemand die bepaalt wat er wel en niet geinstalleerd mag worden. Alle ingrediënten om heel groot te worden dus.
Maar ik wil mijn volgende telefoon als alles in 1 apparaat gebruiken. Dus bellen, internetten, muziek en games. Vooral die laatste 2 daar heeft de iPhone het voordeel. Ik ben redelijk benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Hero en ook naar de mogelijkheden om hem als mediaspeler te gebruiken. Hebben mensen ervaring hoe dit op andere android telefoons is? Werkt dit lekker, of is het net zo basaal als op een oude nokia...
Ik volg dit topic en alle ontwikkelingen in ieder geval op de voet. Kan niet wachten op wat uitgebreide reviews die wat kritisch kijken naar de dingen die ik belangrijk vind.
Maar ik wil mijn volgende telefoon als alles in 1 apparaat gebruiken. Dus bellen, internetten, muziek en games. Vooral die laatste 2 daar heeft de iPhone het voordeel. Ik ben redelijk benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Hero en ook naar de mogelijkheden om hem als mediaspeler te gebruiken. Hebben mensen ervaring hoe dit op andere android telefoons is? Werkt dit lekker, of is het net zo basaal als op een oude nokia...
Ik volg dit topic en alle ontwikkelingen in ieder geval op de voet. Kan niet wachten op wat uitgebreide reviews die wat kritisch kijken naar de dingen die ik belangrijk vind.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wat ik heb gezien van de mediaplayer interface zag er prima uit. Er waren een aantal sorteeropties, zoals ik dat zag (sorteren op artiest e.d.) , en volgens mij zit er ook een equalizer in. Ik weet alleen niet of playlists mogelijk zijn.Maverick schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:29:
Ben echt hevig aan het twijfelen geslagen. Nog niet 100% overtuigd ook. Wilde eigenlijk voor de 3GS gaan. Toen wees iemand me op de Hero. Was al tijden fan van android. Alleen lijkt het nog niet door te breken. Ik ben alleen bang dat android de iPhone in een jaar links en rechts in haalt. (en een abo duurt 2 jaar bij apple). Android is open source, er zijn veel meer telefoons die het gebruiken dan dat ene type en er is niemand die bepaalt wat er wel en niet geinstalleerd mag worden. Alle ingrediënten om heel groot te worden dus.
Ik kan me persoonlijk verder niet voorstellen dat met goede oordoppen de geluidskwaliteit niet toereikend zou zijn voor onderweg. Ik wil zelf gewoon fatsoenlijk muziek kunnen draaien onderweg. Ik hoef niet per se het beste van het beste, als het maar aan te horen is. Dat zal vast wel het geval zijn
Toch is dat altijd waar ik naar zoek als ik een telefoon vergelijk. Nu ook ben ik benieuwd hoe het scherm typt vergeleken met de Iphone, hoe de mediaspeler is vergeleken met de Iphone, welke applicaties te verkrijgen zijn vergeleken met apple app market enz. enz.Sp!tF!re schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:14:
blabla
Voor het grootste deel van de mensen hier is volgens mij een Iphone ook één van de alternatieven. Dus een lijstje HTC Hero naast HTC Magic / I7500 is er al, nu nog naast de nieuwe Iphone
Ik heb wel zo'n lijst thuis met deze 5 mobieltjes! Is wel alleen gebaseerd op de hardware =)
EDIT @ Hieronder: Die N97 draait op Symbian
EDIT @ Hieronder: Die N97 draait op Symbian
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 08-07-2009 12:42 ]
Ja, ik keek ook naar iPhone, N97 en dus de Hero. Uiteindelijk toch voor de Hero gekozen. N97 viel al snel af, ook al zijn de specs beter. En de iPhone.. tja. Toch wel erg duur en nu zijn er zo ontzettend veel mensen met een iPhone, dat ik ook iets anders wilde. En de HTC ziet er gewoon super uit, draait op Android en voor mij doet het echt niet onder voor de iPhone, en is misschien zelfs nog wel beter qua gemak.
Ik ben ook erg benieuwt helemaal omdat ik nu een 3g heb en heel graag wil overstappen naar een Hero!
mooie telefoon!
die knik vind ik niet echt geweldig, maar HTC Sense is echt heel cool
ben nu aan het twijfelen, TD2 wegdoen en een Hero halen, of wachten tot HTC Sense naar de TD2 (en anderen) komt
die knik vind ik niet echt geweldig, maar HTC Sense is echt heel cool
ben nu aan het twijfelen, TD2 wegdoen en een Hero halen, of wachten tot HTC Sense naar de TD2 (en anderen) komt
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Hmm 'Sense' is momenteel nog echt Android-based dus dat gaat niet werken volgens mij...
Nog een schon filmpje van de HTC Hero Urban Brown:
Dat scherm werkt wel echt bizar goed hoor en zo te zien doet 't zeker niet onder voor de iPhones!
Nog een schon filmpje van de HTC Hero Urban Brown:
Dat scherm werkt wel echt bizar goed hoor en zo te zien doet 't zeker niet onder voor de iPhones!
Ik wil hem graag proberen het ziet er allemaal zo smooth uit. Terwijl mijn iphone helemaal niet zo smooth is. Als het beter of net zo goed werkt als men huidige 3g dan is de keuze snel gemaakt. Vaarwel apple
Heb liever een "google branded" TC hero 
http://www.engadgetmobile...le-branded-android-phone/
[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 08-07-2009 16:33 ]
Dus je hebt liever een HTC Hero zonder Sense, zodat er een google logo op kan staan? Want hoewel exchange blijkbaar wel mag, kan ik me niet voorstellen dat Google wel een andere interface zou toe staan.Cabo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:32:
Heb liever een "google branded" TC hero
Zelf vind ik Sense één van de grote plus punten van de Hero. Het google logo vind ik niets toevoegen, ik heb liever dat dat er niet op staat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Accessoires worden hier besproken, niet in dit topic.
Accessoires worden hier besproken, niet in dit topic.