Mja tactics in 10 en 25 zijn nagenoeg gelijk, zeker voor de eerste bosses. Dus ja, als iedereen bekend is in u10 niet zo heel raar. Wel nice natuurlijk, daar niet van. Wou dat m'n eigen guild er ook eens wat sneller in werd, meestal blijft t steken rond hodir/thorim op dag 1 (20-23u).Mektheb schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:14:
[...]
Tuurlijk dat weet ik ook maar als je op 10man hardmode Yogg en Freya gelijk 2 shot dus 1 wipe daarna gelijk doet dan is die encounter echt een lachertje
En als je met een nieuwe guild de 1e x 25man doet ulduar en je alleen 10man ulduar heb gedaan en je killed alles van 19:30 tot 23:30 tot en met Mimron dan is het wel peanuts
Al met al komt best goed
Inderdaad goed gezegt, mijn feeling is weg als je een nieuwe boss killed want de reward is ook mja, waarschijnlijk zou ik dat wel weer hebben als volgende week / erop Realms first Algalon komtSeraphin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:26:
[...]
Mja, stel je voor dat er niets meer aan WoW veranderd zou zijn sinds Naxx40 (oftewel geen TBC, geen WotLK en geen mechanic changes)..... Grote kans dat er dan zelfs nog veel meer raptors rond zouden hobbelen omdat iedereen al jaren ZG non stop zit te farmen
Wat serieuzer: wat mij opvalt is dat veel mensen nogal fixeren op gear als de beloning voor veel / hard / goed raiden. Dan zul je je inderdaad genaaid voelen met de badge changes. Je kan je echter ook gewoon richten op de bosses die je dood weet te meppen en daar je voldoening uit halen.
Ik vond de vergelijking met een nieuwe jas wel een goede: stel dat je inderdaad een uberhippe jas voor veel euri hebt gekocht, en een kort daarop zie je iemand in precies dezelfde jas (of in mijn real life situatie: "net" een iPhone, komt de nieuwe variant alweer uit)... is die jas dan opeens lelijker? Staat hij opeens minder goed? Antwoord is op beide natuurlijk nee, want de fysieke jas is onveranderd. De beleving is wel veranderd, maar dan kun je je wellicht eens afvragen waar je het nou allemaal voor doet: raiden (jas kopen / iPhone kopen) omdat je het leuk vind en er een goed gevoel aan over houdt, of omdat je aan anderen wil showen hoe stoer je bent?
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel de jas is inderdaad niet veranderd, maar ik wil er niet uit zien als de rest of het geen doen als de rest of de zelfde kleur als een ander tuurlijk kan je dit niet uit de weg gaan maar je snapt wel wat ik bedoel.
Het hele speciale aan bv de Baron mount / Raptor of Tier sets is weg, vroeger was het WoW die kerel heet echt geluk gehad met die drop etc etc of ken je Die en die ook met die dikke mount ! ja ja !
en nu is het ja ik heb hem en die en die en die en die en die en die netzoals timelost proto drake rare my ass ken ook nu al 9+ mensen die hem hebben..
daar gaat het me meer om en ja ik voel me dan net zo'n persoon die maar een "class speeld" en niet om wie de speler zelf is
zal wel aan mij liggen waarschinlijk
True dat is wel zo, nou ik hoop me bevindingen van 25man hardmodes snel te kunnen vertellenInferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:29:
[...]
Mja tactics in 10 en 25 zijn nagenoeg gelijk, zeker voor de eerste bosses. Dus ja, als iedereen bekend is in u10 niet zo heel raar. Wel nice natuurlijk, daar niet van. Wou dat m'n eigen guild er ook eens wat sneller in werd, meestal blijft t steken rond hodir/thorim op dag 1 (20-23u).
al moet ik veeeel 10man dingen ook
[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2009 16:35 ]
Je maakt hier geen goede vergelijking. De correcte vergelijking is: jij koopt een jas bij een winkel die alleen "members only" is voor 500 euro. Vervolgens stap je de week erna dezelfde winkel binnen om te zien dat de jas nu nog maar 100 euro kost en dat het niet uit maakt of je nu een lid bent of niet.Seraphin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:26:
[...]
Wat serieuzer: wat mij opvalt is dat veel mensen nogal fixeren op gear als de beloning voor veel / hard / goed raiden. Dan zul je je inderdaad genaaid voelen met de badge changes. Je kan je echter ook gewoon richten op de bosses die je dood weet te meppen en daar je voldoening uit halen.
Ik vond de vergelijking met een nieuwe jas wel een goede: stel dat je inderdaad een uberhippe jas voor veel euri hebt gekocht, en een kort daarop zie je iemand in precies dezelfde jas (of in mijn real life situatie: "net" een iPhone, komt de nieuwe variant alweer uit)... is die jas dan opeens lelijker? Staat hij opeens minder goed? Antwoord is op beide natuurlijk nee, want de fysieke jas is onveranderd. De beleving is wel veranderd, maar dan kun je je wellicht eens afvragen waar je het nou allemaal voor doet: raiden (jas kopen / iPhone kopen) omdat je het leuk vind en er een goed gevoel aan over houdt, of omdat je aan anderen wil showen hoe stoer je bent?
Het is een feit dat gear altijd vergankelijk is, dat is het altijd al geweest. Echter, nog nooit op deze manier midden in een expansion.
Dit dus.Het hele speciale aan bv de Baron mount / Raptor of Tier sets is weg, vroeger was het WoW die kerel heet echt geluk gehad met die drop etc etc of ken je Die en die ook met die dikke mount ! ja ja !
[ Voor 6% gewijzigd door Inferno op 30-06-2009 16:41 ]
pff hou allemaal ns op over die f*kking emblems 
Al dagenlang gaat het over niks anders. Ik weet niet eens wat het is want ik raid nooit, ben pas lvl 40.
Ik wil praten over rotaties en dps en ervaringen en loot en craftingtips
Anders maakt men maar een apart WoW Whine topic, daar lijkt genoeg behoefte aan.
@Inferno hierboven: jouw vergelijking is ook niet correct want je noemt de jas "members only" maar die titel is door de members zelf verzonnen en dus nogal onofficieel en subjectief. De winkel zelf stelt geen verplichtingen aan je behalve de kostprijs.
Besides-> nooit gehoord van uitverkoop??
Al dagenlang gaat het over niks anders. Ik weet niet eens wat het is want ik raid nooit, ben pas lvl 40.
Anders maakt men maar een apart WoW Whine topic, daar lijkt genoeg behoefte aan.
@Inferno hierboven: jouw vergelijking is ook niet correct want je noemt de jas "members only" maar die titel is door de members zelf verzonnen en dus nogal onofficieel en subjectief. De winkel zelf stelt geen verplichtingen aan je behalve de kostprijs.
[ Voor 31% gewijzigd door Shao Kahn op 30-06-2009 16:45 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
op lvl 40 boeien rotaties nog niet echtShao Kahn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:40:
maar voor de rest heb je wel gelijk, nu al stoppen omdat 3.2 over x maanden gaat komen... pff
Naja persoonljik is het toch ook zo, niemand is gelijk, de 1 is beter als de ander en zo hoort het ookInferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:36:
[...]
Je maakt hier geen goede vergelijking. De correcte vergelijking is: jij koopt een jas bij een winkel die alleen "members only" is voor 500 euro. Vervolgens stap je de week erna dezelfde winkel binnen om te zien dat de jas nu nog maar 100 euro kost en dat het niet uit maakt of je nu een lid bent of niet.
Het is een feit dat gear altijd vergankelijk is, dat is het altijd al geweest. Echter, nog nooit op deze manier midden in een expansion.
[...]
Dit dus.
Dus ik vind het E-peen gehalte zoals mensen het noemen terecht want je bent toch ook beter ?, waarom moet iedereen het zelfde krijgen terwijl de 1 duidelijk 200k minder dmg doet als de ander met de zelfde spullen
Kijk ik hoef er niet om te huilen of te zeiken want kan me verder weinig verrotten wat andere vinden xD
( lekkere opmerking vanmezelf weer >.>) maar het WoW en Jaaa!!! effect van het spel is weg niks is meer uniek, behalve ashes of alar daar kwijl ik nog van maar verder is eht echt van
He die kerel heeft die mount ff inspecte : aah reins of the ......
Thotbott intoetsen reins of the .....
Aaaah die dropt daar en daar ok
Op naar de instance ( stratholme bv) farmed hem elke dag 5x na 8 dagen drop mount , jeeej
Hele run in Strat duurt nog geen 14min
dus tis niet zo zeer emblem discussie maar meer het hele effect van het spel wat mij persoonlijk irriteerd, en ja ik kan wat anders gaan spelen en dat doe ik ook maar eerst Lichking afmaken en dan stoppen we ermee
[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2009 16:48 ]
Ja, graag meer level 40 damage rotaties *kuch*.Shao Kahn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:40:
Maar goed, over de jas: er zijn best exclusieve winkels die dat doen. Maar om nu ff niet flauw te doen met details: het punt van "members only" was het vereisen van een raiding guild (of raidgroep, hoe je maar wilt als je server goed genoeg is om zo ver U25 te puggen) om uberhaupt de jas te kunnen kopen.
En de uitverkoop doe je aan het eind van het seizoen (expansion), niet in het midden van het seizoen.
Inderdaad. Of ik er dan mee stop zie ik tegen die tijd wel, maar persoonlijk zie ik dit als een zeer negatieve verandering. Ooit keek ik op tegen een hunter in tier 1 en dacht ik: "Dat wil ik ook!!", toen was niet mijn eerste gedachte "waarom kan ik dit niet krijgen uit UBRS? Raiden is te moeilijk! :("dus tis niet zo zeer emblem discussie maar meer het hele effect van het spel wat mij persoonlijk irriteerd, en ja ik kan wat anders gaan spelen en dat doe ik ook maar eerst Lichking afmaken en dan stoppen we ermee
[ Voor 17% gewijzigd door Inferno op 30-06-2009 16:55 ]
Inderdaad dat had ik dus ook ! en struggle en slacken met lvle tot 60 en toen blue's verzamelen en wipen in 5 mans en iedereeen vond het prima !! speel nu nog met mensen van vroegerInferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:52:
[...]
Ja, graag meer level 40 damage rotaties *kuch*.
Maar goed, over de jas: er zijn best exclusieve winkels die dat doen. Maar om nu ff niet flauw te doen met details: het punt van "members only" was het vereisen van een raiding guild (of raidgroep, hoe je maar wilt als je server goed genoeg is om zo ver U25 te puggen) om uberhaupt de jas te kunnen kopen.
En de uitverkoop doe je aan het eind van het seizoen (expansion), niet in het midden van het seizoen.
[...]
Inderdaad. Of ik er dan mee stop zie ik tegen die tijd wel, maar persoonlijk zie ik dit als een zeer negatieve verandering. Ooit keek ik op tegen een hunter in tier 1 en dacht ik: "Dat wil ik ook!!", toen was niet mijn eerste gedachte "waarom kan ik dit niet krijgen uit UBRS? Raiden is te moeilijk! :("
Niemand wist wat moest of wat kon maar door efford kwamen we er, ik weet nog de baasjes waarbij het geschreeuw van hier tot tokio te horen was met een kill, nu is het nice guys gz en dan word de loot aangekondigd
Verwijderd
Nieuw seizoen is in mijn ogen uitbreiding van de raidcontent. Niet een compleet nieuwe expansion(80-90).
Is eigenlijk wel logisch, elke keer als er een nieuw seizoen aankomt met bijhorende kleding(4x per jaar irl), gaat het oude ook weg voor dumpprijzen.
Dat gebeurt hier nu ook.
Seizoen 1= T7
Seizoen 2= T8 voor tokens(hoofdprijs), T7 for emblems (dumpprijs).
Seizoen 3= T9 voor tokens (hoofdprijs), T8 voor emblems (dumpprijs).
Dit is iig wat ik van deze hele discussie heb meegekregen en vind het wel een goede ontwikkeling. Je gaat nu toch ook niet meer gaaf lopen doen met je bomberjack van 15 jaar geleden? Echt gave dingen blijven gaaf: uniek gesigneerd bomberjack door alle HC dj's van die tijd, Scarab lord title+mount, etc.
*note, geen HC fan, maar moest toch met iets komen als voorbeeld
Is eigenlijk wel logisch, elke keer als er een nieuw seizoen aankomt met bijhorende kleding(4x per jaar irl), gaat het oude ook weg voor dumpprijzen.
Dat gebeurt hier nu ook.
Seizoen 1= T7
Seizoen 2= T8 voor tokens(hoofdprijs), T7 for emblems (dumpprijs).
Seizoen 3= T9 voor tokens (hoofdprijs), T8 voor emblems (dumpprijs).
Dit is iig wat ik van deze hele discussie heb meegekregen en vind het wel een goede ontwikkeling. Je gaat nu toch ook niet meer gaaf lopen doen met je bomberjack van 15 jaar geleden? Echt gave dingen blijven gaaf: uniek gesigneerd bomberjack door alle HC dj's van die tijd, Scarab lord title+mount, etc.
*note, geen HC fan, maar moest toch met iets komen als voorbeeld
En vervolgens kom je zelf weer met details over wanneer wel of niet uitverkoop isInferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:52:
[...]
Maar om nu ff niet flauw te doen met details:
luister ik bedoel het niet persoonlijk en er stonden ook een zooitje smileys bij om dat aan te tonen. Ik snap dat deze zaken irriterend (kunnen) zijn enzo maar ik wil alleen maar zeggen:
Laten we weer over het spel gaan praten.
(iedereen in de achtergond: yes! get on with it!! )
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Verwijderd
Xpost uit de huiskamer:
<Ring ring>
Blizzard: Blizzard European Support how may I help you?
Xeper: Yes, my iPhone got nicked and I need you to remove my mobile authenticator so I can log in to my account again.
Blizzard: Hold on let me redirect your call.
Xeper: Yokay!
Blizzard: Hellow, I cannot forward you, can I have your phone number so we'll call you back.
Xeper: Sure, Zero zero three one six five nine three three zero zero zero one
Blizzard: Please sir again.
Blizzard: You lost me after three.
<skip 9 pogingen>
Xeper: How about I send an email?
Blizzard guy: that would work.

Wel 5 minuten nadat ik mailde telefoon uit Frankrijk :3!
Moest even een mailtje sturen met een photo ID.
Snel, proffesioneel en vakkundig, je betaald wat maar het komt ook goed!
<Ring ring>
Blizzard: Blizzard European Support how may I help you?
Xeper: Yes, my iPhone got nicked and I need you to remove my mobile authenticator so I can log in to my account again.
Blizzard: Hold on let me redirect your call.
Xeper: Yokay!
Blizzard: Hellow, I cannot forward you, can I have your phone number so we'll call you back.
Blizzard: Please sir again.
Blizzard: You lost me after three.
<skip 9 pogingen>
Xeper: How about I send an email?
Blizzard guy: that would work.
Wel 5 minuten nadat ik mailde telefoon uit Frankrijk :3!
Moest even een mailtje sturen met een photo ID.
Snel, proffesioneel en vakkundig, je betaald wat maar het komt ook goed!
@ Lock for life: mooie vergelijking, genieten... 
Zo maar is naar huis om wat te wipen op een baasje die we zeker niet de baas kunnen! Yay!
Zo maar is naar huis om wat te wipen op een baasje die we zeker niet de baas kunnen! Yay!
Ik heb erg veel last van errors in game, namelijk het niet lezen van bepaalde zaken. Bijvoorbeeld CHARACTER\SCOURGE\FEMALE\ScourgeFemale.M2 etc etc het is constant verschillend wat er fout gaat.
Wat heb ik al geprobeerd:
1. Repair van WoW (100% ok).
2. Geheel nieuwe installatie met alle patches opnieuw gedownload.
3. Repair van WoW (100% ok)
4. WoW op andere HD gezet.
5. WoW op SSD gezet en firmware naar laaste nieuwe geflashed.
6. Defrag en Schijfcontrolle (100% in orde)
Ik heb momenteel geen idee waar ik het moet zoeken ik start het spel opnieuw op en gelijk weer de zelfde fout. Na de repair programma van blizzard gebruikt te hebben en niets vinden doet het spel het weer. De fout is geheel random het kan zijn dat ik een paar dagen niets merk maar in eens begin het weer. ook locatie doet er niet toe zowel vanilla, tbc of wotlk gebieden geven deze fouten.
Heeft iemand anders nog een idee.
Ik heb momenteel geen idee waar ik het moet zoeken ik start het spel opnieuw op en gelijk weer de zelfde fout. Na de repair programma van blizzard gebruikt te hebben en niets vinden doet het spel het weer. De fout is geheel random het kan zijn dat ik een paar dagen niets merk maar in eens begin het weer. ook locatie doet er niet toe zowel vanilla, tbc of wotlk gebieden geven deze fouten.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Harddisk Testenwe_are_borg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:23:
Ik heb erg veel last van errors in game, namelijk het niet lezen van bepaalde zaken. Bijvoorbeeld CHARACTER\SCOURGE\FEMALE\ScourgeFemale.M2 etc etc het is constant verschillend wat er fout gaat.
Geheugen Testen
Waarschijnlijk zit er een dooie sector in je harddisk die hij probeert te gebruiken en elke x hij iets moet gebruiken gooit hij hem eruit,
Probeer een andere harddisk waar je wow op kan installeren en kijk of dat wel werkt
maar dan zou eigk per realm maar één keer een item mogen vallen want anders is dit item niet meer uniek en ook maar één Orc Rogue en één Draenei Priest en ook maar één ...
even een kilo zout pakken
weet iemand BTW al waar je de Epic Gem transmutes als Alch kan krijgen? zijn die gewoon learnable? of drop?
even een kilo zout pakken
weet iemand BTW al waar je de Epic Gem transmutes als Alch kan krijgen? zijn die gewoon learnable? of drop?
This is the Way.
Doe eens een grondige check van je ram geheugenwe_are_borg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:23:
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Verwijderd
Ooit keek ik naar die priest in Tier 3 en dacht ik dit wil ik ook. Helaas kan ik maar twee soms drie avonden raiden en alle guilds die dit doen eisen 4-5 avonden. Eens kijken of ik het met vrienden kan doen die dit drie avonden in de week willen doen. Shit ... 40 man.Inferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:52:
[...]
Ooit keek ik op tegen een hunter in tier 1 en dacht ik: "Dat wil ik ook!!", toen was niet mijn eerste gedachte "waarom kan ik dit niet krijgen uit UBRS? Raiden is te moeilijk! :("
Uiteindelijk wel een guild gevonden waar we 3 avonden week mee raiden en ZG en AQ20 gedaan. Toen kwam TBC en was het gelukkig afgelopen met 40 man (de patsers van toen : alleen QQ over dat raiden verpest wordt)
In TBC haalden we op KT en Vashj na TK en SSC leeg. We wisten dat we de eerste bosses in BT en MH konden doen, maar helaas attunement. Door 3 avonden met steeds wisselende samenstelling was de progressie erg langzaam. En aangezien een aantal raiding guilds daar al erg lang over deden met 5 avonden per week tries, reken maar uit. Toen de attunements weg waren (wij blij, de patsers van toen: alleen QQ) vervolgens inderdaad snel de eerste bosses in BT en MH plat.
Vervolgens met de 'casual'guild in BT liepen we er tegenaan dat er mensen stopten, ze hadden geen tijd meer, nieuwe baan, relaties etc.. van die RL dingen. De aanvulling had nog nooit SSC en TK gedaan en moest dus gear hebben. Gelukkig (de patsers van toen alleen QQ) kwam daar Isle of QQ en de badge rewards. Waardoor wij met heroics en snelle naxx en ZA farms de mensen van gear voor BT konden voorzien en weer verder konden met progress in BT.
Zie je het verschil? jij klaagt dat je je niet meer als elitist jerk kan gedragen omdat je exclusief in bepaalde pixels rond kan lopen. Ik juig het toe, omdat het me in staat stelt om bosses te doen waar ik anders - puur door tijdgebrek niet door gebrek aan skill - nooit aan toe zou komen. Die 15euro die ik betaal geeft me niet het recht om alle bosses te kunnen doen. Dat flauwe idee wordt steeds weer aangedragen als deze discussie opkomt. Wat me 'het recht geeft' om bosses te kunnen doen is het feit dat ik die kan verslaan. Daar heb je gear voor nodig, die je in eerste instantie uit de raids moet halen. Door RNG bij drops kost dat veel tijd. Dat Blizzard dan besluit om na verloop van tijd deze gear makkelijker verkrijgbaar te maken voor mensen met minder tijd is alleen maar geweldig. Deden ze dat niet dan had ik ze die 15euro al lang niet meer betaald, omdat ik zou omkomen van verveling.
Natuurlijk krijgt iedere idioot die door 24 anderen door naxx25 en OS25 wordt getrokken straks ook T8 gear (is nu toch ook al zo voor de twee drops in VoA). Maar die krijgt straks echt de colliseum bosses niet plat, zonder skill. Hij heeft wel weer een doel om voor de honderduizenste keer door heroics te rennen en blizzard verdient er wat aan, maar dat boeit me eigenlijk niets.
Oh en ik kan je verzekeren dat gear ook nu niets over skill zegt. Ik heb met mensen in een Naxx25 PuG gezeten die verschillende items uit Ulduar 25 hadden, maar in naxx nauwelijks presteerden. Die hebben gewoon genoeg vrienden om ze door die raids te trekken, maar ze hebben er niets geleerd.
Wedden dat bij de eerste Yogg-Saron kill zonder exploit op hard mode dit nog steeds gebeurt!Mektheb schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:02:
[...]
Niemand wist wat moest of wat kon maar door efford kwamen we er, ik weet nog de baasjes waarbij het geschreeuw van hier tot tokio te horen was met een kill, nu is het nice guys gz en dan word de loot aangekondigd
Ik moet echter wel zeggen dat ik de heroics in WotLK weinig progressie vond hebben, allemaal makkelijk. In TBC had je tenminste nog progressie in moeilijkheidsgraad voor de heroics.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 17:50 ]
DenniZ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:30:
[...]
Doe eens een grondige check van je ram geheugen
Geheugen heb ik al gedaan en verleden maand zelfs nieuw geheugen (2 nieuwe banken) er in gezet dit heeft niet gewerkt. HD heb ik al gedaan zoals ik al in mijn post zei, zelfs andere HD gebruikt. Waar ik nu aan zit te denken is dat Vista de fouten veroorzaakt.Mektheb schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:24:
[...]
Harddisk Testen
Geheugen Testen
Waarschijnlijk zit er een dooie sector in je harddisk die hij probeert te gebruiken en elke x hij iets moet gebruiken gooit hij hem eruit,
Probeer een andere harddisk waar je wow op kan installeren en kijk of dat wel werkt
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Terug naar goold old XPwe_are_borg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:46:
[...]
[...]
Geheugen heb ik al gedaan en verleden maand zelfs nieuw geheugen (2 nieuwe banken) er in gezet dit heeft niet gewerkt. HD heb ik al gedaan zoals ik al in mijn post zei, zelfs andere HD gebruikt. Waar ik nu aan zit te denken is dat Vista de fouten veroorzaakt.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Wel ik heb al een image gemaakt van mijn HD's en ik denk dat ik vrijdag of zaterdag even XP er op zet. Alleen ik heb een GTX275 en deze vind ik niet zo goed werken onder XP. Ik denk dat ik hem verkeerd instel maar weet niet hoe en wat. Onder vista heb ik ongeveer 50 a 60 FPS en onder XP kom ik niet boven de 35FPS.
Drivers....we_are_borg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:13:
[...]
Onder vista heb ik ongeveer 50 a 60 FPS en onder XP kom ik niet boven de 35FPS.
De hardware is 100% identiek, dus bijna 99,9% zeker dat het een driver kwestie is
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Drivers komen van de maker af en aan de hand van de serienummer krijg ik keuze uit drivers. Ik pak de laaste nieuwe voor zowel XP als Vista, ook let ik op of het voor 32bit is.chromeeh schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:23:
[...]
Drivers....
De hardware is 100% identiek, dus bijna 99,9% zeker dat het een driver kwestie is
http://ptr.wowhead.com/?spell=66664NoTimeRemains schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:27:
Gaat via een quest als je 450 skill hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door junglebeast op 30-06-2009 18:37 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Heb ik weer. We zijn nu al 3 weken aan het wipen op Thorim 25-man. Kan ik een keer een week niet raiden, krijgen ze Thorim + Mimmiron down. En general vezax krijgen ze na 2 uur tryen tot 40%. Hopelijk downen we die volgende week
Ah, je was dus al laat en vind het dan gek dat je geen guild voor naxx 40 kan vinden in blues?Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:45:
[...]
Ooit keek ik naar die priest in Tier 3 en dacht ik dit wil ik ook. Helaas kan ik maar twee soms drie avonden raiden en alle guilds die dit doen eisen 4-5 avonden. Eens kijken of ik het met vrienden kan doen die dit drie avonden in de week willen doen. Shit ... 40 man.
En ik wou ooit ook wel A-tenisser worden, maar ja dat kostte me 4-5 avonden in de week. Daar had ik geen trek aan.
Als je geen eens een behoorlijke 40-man hebt geraid: hoe weet jij of die "QQ-ers" geen gelijk hadden? Feit is gewoon dat met meer mensen raiden uitdagender is (meer coordinatie nodig) en daarna ook gewoon cooler aanvoelt met een grotere groep. Leuk dat het voor jou goed uitkwam, maar anderen hadden de beste tijden in 40 man raids.Uiteindelijk wel een guild gevonden waar we 3 avonden week mee raiden en ZG en AQ20 gedaan. Toen kwam TBC en was het gelukkig afgelopen met 40 man (de patsers van toen : alleen QQ over dat raiden verpest wordt)
De eerste bosses in MH/BT waren "grats you made it to T6 content" bosses, dat is ook gezegd. Geen wonder dat je wist dat je die wel kon downen. Als je echt van goede encounters houdt dan weet je dat Vashj/Kael gewoon enkele van de beste encounters in-game zijn qua vereisten van coordinatie en individuele raiders (nou ja... P1 KT ftl).In TBC haalden we op KT en Vashj na TK en SSC leeg. We wisten dat we de eerste bosses in BT en MH konden doen, maar helaas attunement. Door 3 avonden met steeds wisselende samenstelling was de progressie erg langzaam. En aangezien een aantal raiding guilds daar al erg lang over deden met 5 avonden per week tries, reken maar uit. Toen de attunements weg waren (wij blij, de patsers van toen: alleen QQ) vervolgens inderdaad snel de eerste bosses in BT en MH plat.
Gebeurd in elke guild. Ja het is irritant, maar ook je recruiting policy heeft hier veel mee te maken (ofwel: recruit altijd goede mensen ook al heb je er genoeg). Snelle naxx farms op level 70 waren leuk voor sommigen, maar had je weinig aan qua gear btwVervolgens met de 'casual'guild in BT liepen we er tegenaan dat er mensen stopten, ze hadden geen tijd meer, nieuwe baan, relaties etc.. van die RL dingen. De aanvulling had nog nooit SSC en TK gedaan en moest dus gear hebben. Gelukkig (de patsers van toen alleen QQ) kwam daar Isle of QQ en de badge rewards. Waardoor wij met heroics en snelle naxx en ZA farms de mensen van gear voor BT konden voorzien en weer verder konden met progress in BT.
Het is echt grove onzin dat die gear je de mogelijkheid geeft om de bosses te doen. Als ik goed kijk naar je patroon had jij steeds best de gear en skill om over te stappen naar een behoorlijke guild en daar gewoon alles mee te clearen. Overigens werd de content zo vaak generfed dat je die gear eigenlijk al helemaal niet meer nodig had (net zoals nu nog steeds gebeurd) tenzij je skill tekort kwam om genoeg DPS/Healing eruit te persen.Zie je het verschil? jij klaagt dat je je niet meer als elitist jerk kan gedragen omdat je exclusief in bepaalde pixels rond kan lopen. Ik juig het toe, omdat het me in staat stelt om bosses te doen waar ik anders - puur door tijdgebrek niet door gebrek aan skill - nooit aan toe zou komen. Die 15euro die ik betaal geeft me niet het recht om alle bosses te kunnen doen. Dat flauwe idee wordt steeds weer aangedragen als deze discussie opkomt. Wat me 'het recht geeft' om bosses te kunnen doen is het feit dat ik die kan verslaan. Daar heb je gear voor nodig, die je in eerste instantie uit de raids moet halen. Door RNG bij drops kost dat veel tijd. Dat Blizzard dan besluit om na verloop van tijd deze gear makkelijker verkrijgbaar te maken voor mensen met minder tijd is alleen maar geweldig. Deden ze dat niet dan had ik ze die 15euro al lang niet meer betaald, omdat ik zou omkomen van verveling.
Ik heb nooit gezegd dat gear iets over skill zei (al helemaal niet in WOTLK). Echter, als ik in vanilla iemand met 4+ Tier2.5/Tier 3 zag lopen wist ik gegarandeerd dat het een goede speler was waarmee ik wel een party zou willen vormen. In BC kon ik nog het verschil zien tussen een badge-farmer/S2 honor grinder en een tier 5/6 drager. Nu? 4 Tier 8 zonder een raid die er ook maar een beetje toe doet... Zie je het verloop hierin?Natuurlijk krijgt iedere idioot die door 24 anderen door naxx25 en OS25 wordt getrokken straks ook T8 gear (is nu toch ook al zo voor de twee drops in VoA). Maar die krijgt straks echt de colliseum bosses niet plat, zonder skill. Hij heeft wel weer een doel om voor de honderduizenste keer door heroics te rennen en blizzard verdient er wat aan, maar dat boeit me eigenlijk niets.
Oh en ik kan je verzekeren dat gear ook nu niets over skill zegt. Ik heb met mensen in een Naxx25 PuG gezeten die verschillende items uit Ulduar 25 hadden, maar in naxx nauwelijks presteerden. Die hebben gewoon genoeg vrienden om ze door die raids te trekken, maar ze hebben er niets geleerd.
En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen van mensen die Tier 6 kochten (heck m'n eigen guild verkocht het) en mensen die nu door Ulduar worden getrokken (kan er zo een paar uitpikken in m'n huidige guild), maar dat zijn uitzonderingen in plaats van regel.
Ik ga verder niet reageren op deze discussie, maar dit statement slaat werkelijk waar nergens op. In 40 man raids kon je zo 5-10 slackers hebben zitten die gewoon door de rest gedragen werd. Leuk die persoon die de hele tijd afk gaat autoshotten en wel ff z'n tier loot, gegarandeed een goede speler dan idd.Inferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:34:
[...]
Echter, als ik in vanilla iemand met 4+ Tier2.5/Tier 3 zag lopen wist ik gegarandeerd dat het een goede speler was waarmee ik wel een party zou willen vormen.

Weet niet wat voor raids jij in zat, maar tier 3 ging vrij lastig met autoshot afk 
(Twin Emps, C'thun, Ouro... auto-shot afk? As if)

[ Voor 23% gewijzigd door Inferno op 30-06-2009 20:05 ]
Verwijderd
Hij bedoelt de talent Art of War, die kan proccen zodat de volgende Flash of Light instant-cast wordt.Shao Kahn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:20:
Instant flashheal? bedoel je die Draenei racial? Ik ben nl Belf dus als er een instant heal is voor Belf horo ik het graag.
Er zijn wel flames in Northrend maar die tellen niet mee voor de achievements.Gohan-san schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:26:Northrend nieten bijvoorbeeld zo uit mijn hoofd is er in felwood ook geen flame
Weet niet wat voor raids jij in zat, maar met een paar man dood/afk kon je nog prima alles killen in vanillaInferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:04:
Weet niet wat voor raids jij in zat, maar tier 3 ging vrij lastig met autoshot afk

Goodmorning sir!HolyCorn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:57:
[...]
Weet niet wat voor raids jij in zat, maar met een paar man dood/afk kon je nog prima alles killen in vanilla
Dagboekje,
Gisteren lekker op mijn DK gespeeld. Na het inloggen ben ik eerst maar eens de queue voor OK ingedoken. Dat was de enige heroic die ik nog moest voor de "Champion of the Frozen Wastes" titel. Na 10 minuten werd ik uitgenodigd en de groep was vrij snel vol, dus konden we van start. Ik ging mee als DPS. De DK tank had nog niet zo'n goede gear en was ook nog niet zo ervaren met tanken. Het ging dus niet heel snel allemaal, maar de sfeer was prima, dus daar had ik geen moeite mee. Bij de 3e boss (die op een gegeven moment in de lucht gaat hangen) wipeten we twee keer. Toen bleek de DK tank maar iets van 525 defense te hebben, dus ben ik toen geswitched naar tankspec en heb ik het tanken overgenomen. De bosses gingen toen verder snel neer, dus de titel is binnen. Grappig dat ik hem op mijn DK alt al wel heb, maar op mijn Warlock main nog niet. Op mijn Warlock moet ik OK, Oculus en HoS nog voor de titel.
Daarna ben ik weer als DPS met een Naxx10 PuG meegegaan. Dit ging minder. We waren met z'n 8en. De RL had aangegeven dat er nog 2 vrienden van hem zouden komen. Toen we met z'n 8en een keer op Anub'Rekan gewiped waren vroegen 1 of 2 mensen waar die andere 2 bleven. Dat vond de RL blijkbaar niet leuk en startte een nerdrage. Resultaat: tank verlaat de groep, 2 minuten later verlaat hij ook de groep en gaan 2 anderen offline. Toen hebben we het maar voor gezien gehouden.
Ondertussen hadden we Wintergrasp weer onder controle dus ben ik (weer als DPS) met een VoA25 PuG meegegaan. De RL kondigde aan dat mensen onder de 2.5K DPS geen loot zouden krijgen, dus ik kneep hem wel heel eventjes omdat ik VoA met mijn DK alleen nog maar als tank had gedaan, nooit als DPS. Maargoed, ik heb flink m'n best gedaan, Emalon was een oneshot en ik zat in dat gevecht op ongeveer 2580 DPS. Door de movement van boss naar overcharged add en weer terug en de nova raak je toch behoorlijk wat DPS kwijt als DK merk ik. Op Archavon zat ik dik boven de 3K. Hier dropte helaas geen DK loot.
Daarna meteen maar VoA10 gedaan (jaja, wéér als DPS). Dit ging ook lekker. De T8 gloves (die ik al heb) dropten van Emalon en de T7 legs (die ik ook al heb) dropten van Archavon. Najah, ik ben in ieder geval weer wat emblems rijker.
Toen nog samen met 'the missus' even heerlijk buiten gezeten met een rosé wijntje, het leven is fijn
.
Gisteren lekker op mijn DK gespeeld. Na het inloggen ben ik eerst maar eens de queue voor OK ingedoken. Dat was de enige heroic die ik nog moest voor de "Champion of the Frozen Wastes" titel. Na 10 minuten werd ik uitgenodigd en de groep was vrij snel vol, dus konden we van start. Ik ging mee als DPS. De DK tank had nog niet zo'n goede gear en was ook nog niet zo ervaren met tanken. Het ging dus niet heel snel allemaal, maar de sfeer was prima, dus daar had ik geen moeite mee. Bij de 3e boss (die op een gegeven moment in de lucht gaat hangen) wipeten we twee keer. Toen bleek de DK tank maar iets van 525 defense te hebben, dus ben ik toen geswitched naar tankspec en heb ik het tanken overgenomen. De bosses gingen toen verder snel neer, dus de titel is binnen. Grappig dat ik hem op mijn DK alt al wel heb, maar op mijn Warlock main nog niet. Op mijn Warlock moet ik OK, Oculus en HoS nog voor de titel.
Daarna ben ik weer als DPS met een Naxx10 PuG meegegaan. Dit ging minder. We waren met z'n 8en. De RL had aangegeven dat er nog 2 vrienden van hem zouden komen. Toen we met z'n 8en een keer op Anub'Rekan gewiped waren vroegen 1 of 2 mensen waar die andere 2 bleven. Dat vond de RL blijkbaar niet leuk en startte een nerdrage. Resultaat: tank verlaat de groep, 2 minuten later verlaat hij ook de groep en gaan 2 anderen offline. Toen hebben we het maar voor gezien gehouden.
Ondertussen hadden we Wintergrasp weer onder controle dus ben ik (weer als DPS) met een VoA25 PuG meegegaan. De RL kondigde aan dat mensen onder de 2.5K DPS geen loot zouden krijgen, dus ik kneep hem wel heel eventjes omdat ik VoA met mijn DK alleen nog maar als tank had gedaan, nooit als DPS. Maargoed, ik heb flink m'n best gedaan, Emalon was een oneshot en ik zat in dat gevecht op ongeveer 2580 DPS. Door de movement van boss naar overcharged add en weer terug en de nova raak je toch behoorlijk wat DPS kwijt als DK merk ik. Op Archavon zat ik dik boven de 3K. Hier dropte helaas geen DK loot.
Daarna meteen maar VoA10 gedaan (jaja, wéér als DPS). Dit ging ook lekker. De T8 gloves (die ik al heb) dropten van Emalon en de T7 legs (die ik ook al heb) dropten van Archavon. Najah, ik ben in ieder geval weer wat emblems rijker.
Toen nog samen met 'the missus' even heerlijk buiten gezeten met een rosé wijntje, het leven is fijn
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Kleine update,
gisteren ben ik nog wat MidSummer bonfires afgegaaan (tweede keer want ik had ze allemaal al gedaan op dag 1) Ik heb vervolgens genoeg tokens gescoord om mijn shoulders weer terug te kopen (had ze terug gevendord voor tokens zodat ik de companion kon aanschaffen) Ik heb nu dus de hele mikmak an Midsummer artikelen. Schoulders, boots, chest(?), crown (x2), de companion en de pillar heb ik allemaal weten te bemachtigen. Van de twee tabards heb ikd e summer skies tabard.
Verder nog mijn Daily cooking gedaan (Status is 83 Dalaran Cooking Awards. Wil er 100 halen voor de chefmuts) en de daily fishing (mja, gold he
)
Daarna heb ik nog even wat gedaan wat ik allang had moeten doen. Op mijn banktab van mijn mijn alle 'sacks'(10 space storage) vervangen door Netherweaven Bags (18 Space) en de items geherordend. Ik te weinig ruimte op mijn main en het meeste spul was soulbound epic of eventgear en wilde ik dus niet weg doen.
gisteren ben ik nog wat MidSummer bonfires afgegaaan (tweede keer want ik had ze allemaal al gedaan op dag 1) Ik heb vervolgens genoeg tokens gescoord om mijn shoulders weer terug te kopen (had ze terug gevendord voor tokens zodat ik de companion kon aanschaffen) Ik heb nu dus de hele mikmak an Midsummer artikelen. Schoulders, boots, chest(?), crown (x2), de companion en de pillar heb ik allemaal weten te bemachtigen. Van de twee tabards heb ikd e summer skies tabard.
Verder nog mijn Daily cooking gedaan (Status is 83 Dalaran Cooking Awards. Wil er 100 halen voor de chefmuts) en de daily fishing (mja, gold he
Daarna heb ik nog even wat gedaan wat ik allang had moeten doen. Op mijn banktab van mijn mijn alle 'sacks'(10 space storage) vervangen door Netherweaven Bags (18 Space) en de items geherordend. Ik te weinig ruimte op mijn main en het meeste spul was soulbound epic of eventgear en wilde ik dus niet weg doen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
De tabard kun je heel makkelijk omwisselen, delete degene die je hebt en spreek een tabard vendor aan die geeft je vervolgens de keuze welke je wilt (blauw of rood).Auredium schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:39:
Kleine update,
Verder nog mijn Daily cooking gedaan (Status is 83 Dalaran Cooking Awards. Wil er 100 halen voor de chefmuts) en de daily fishing (mja, gold he)
Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam
Verwijderd
Heb ik dus ook nooit naar gezocht, de enige manier om daar bij te komen was alles daarvoor doorlopen voor gear. Als laatkomer bij af beginnen, waarbij het moeilijk was om op dat moment nog een beginnend raidguild te vinden. Wel guilds die in BWL en AQ40 bezig waren, weinig tot geen MC guilds.Inferno schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:34:
[...]
Ah, je was dus al laat en vind het dan gek dat je geen guild voor naxx 40 kan vinden in blues?
En ik wou ooit ook wel A-tenisser worden, maar ja dat kostte me 4-5 avonden in de week. Daar had ik geen trek aan.
Uiteindelijk dus met 20 man in een nieuwe guild gaan raiden en erg veel plezier gehad in ZG en AQ20.
Maar in TBC en straks met 3.2 heb je de kans oom aan je gear te werken en als je de skills hebt kan je 'hoger instappen'. Als je de skils niet hebt kom je toch de trial niet door.
Oh ik kende wel mensen die in naxx bezig waren. Vooral de lock die ik kende was erg interessant. Zijn taak: Soulstone en bergen healthstones 1 voor 1 maken en daarna een raid lang shadowbolts spammen en af en toe lopen. Hij klaagde dat naxx saai was (uiteraard was lock in vanilla met een raid spec hetgeen saai was)Als je geen eens een behoorlijke 40-man hebt geraid: hoe weet jij of die "QQ-ers" geen gelijk hadden? Feit is gewoon dat met meer mensen raiden uitdagender is (meer coordinatie nodig) en daarna ook gewoon cooler aanvoelt met een grotere groep. Leuk dat het voor jou goed uitkwam, maar anderen hadden de beste tijden in 40 man raids.
Vashj en KT zijn de leukste gevechten die ik in TBC gedaan heb. En we zijn voor de nerf op Vashj gaan richten en erg ver gekomen. Helaas hadden we gewoon niet genoeg mensen met de skills om die te doen. (In feite hebben we veel van die andere bosses eigenlijk altijd met 20 man gedaan omdat er vaak wel 5 bij waren die niets konden of in het begin al dood gingen. Funest bij Vashj en KT)De eerste bosses in MH/BT waren "grats you made it to T6 content" bosses, dat is ook gezegd. Geen wonder dat je wist dat je die wel kon downen. Als je echt van goede encounters houdt dan weet je dat Vashj/Kael gewoon enkele van de beste encounters in-game zijn qua vereisten van coordinatie en individuele raiders (nou ja... P1 KT ftl).
Als casual raider heb je meer mensen nodig. Meer mensen betekent langzamer gear. Met de badge items werd naxx en ZA farmen een prima optie om nieuwe mensen van gear te voorzien.Gebeurd in elke guild. Ja het is irritant, maar ook je recruiting policy heeft hier veel mee te maken (ofwel: recruit altijd goede mensen ook al heb je er genoeg). Snelle naxx farms op level 70 waren leuk voor sommigen, maar had je weinig aan qua gear btw
Overigens ben ik er nog steeds trots op dat wij de eerste guild op de server waren met mensen in T4 gear (en een enkel verdwaald SSC/TK item) die ZA leeg hadden. Alle guilds voor ons hadden op dat moment SSC en TK al op farm.
Ik was 1 van de fanatiekere mensen in onze guild en zat daardoor goed in mn gear. Ik had inderdaad best naar een top guild kunnen gaan. Alleen had ik op dat moment (en heb ik nog steeds) een baan waarbij ik niet kan voldoen aan de aanwezigheids eisen die zij stellen. Ik val (en viel) af en toe wel eens in bij een raid met alts van die topguilds en dan doe ik het echt niet slechtHet is echt grove onzin dat die gear je de mogelijkheid geeft om de bosses te doen. Als ik goed kijk naar je patroon had jij steeds best de gear en skill om over te stappen naar een behoorlijke guild en daar gewoon alles mee te clearen. Overigens werd de content zo vaak generfed dat je die gear eigenlijk al helemaal niet meer nodig had (net zoals nu nog steeds gebeurd) tenzij je skill tekort kwam om genoeg DPS/Healing eruit te persen.
Ik zou terug kunnen wijzen naar de voorgenoemde warlock met zijn 1-button bash, maar dat zou te makkelijk zijn. Ik zou kunnen zeggen dat ik op level 70 MC, BWL en AQ40 gezien heb n dat de tactics daar in vergelijking met TBC pas in AQ40 interessant en uitdagend werden. Ik durf wel te zeggen zonder het op 60 te hebben gedaan, dat alles uit MC en BWL een kwestie is van 39 andere mensen vinden en gewoon doen tot de RNG in je voordeel is geweest.Ik heb nooit gezegd dat gear iets over skill zei (al helemaal niet in WOTLK). Echter, als ik in vanilla iemand met 4+ Tier2.5/Tier 3 zag lopen wist ik gegarandeerd dat het een goede speler was waarmee ik wel een party zou willen vormen. In BC kon ik nog het verschil zien tussen een badge-farmer/S2 honor grinder en een tier 5/6 drager. Nu? 4 Tier 8 zonder een raid die er ook maar een beetje toe doet... Zie je het verloop hierin?
In TBC heb ik een aantal erg goede spelers in die welfare epics gezien (en een hoop waardeloze). Gelukkig lette ik niet zo op de gear, maar keek ik gewoon hoe ze het deden in de raids.
En nu kriijgen de noobs T8? Veel plezier ermee als je niet kan spelen. Mij boeit het niet. Om verder te komen is gear+skill nodig, met skill krijg je de gear nog steeds sneller en niet omgekeerd. Als dit betekent voor mij dat er meer mensen zijn met gear en skill om raids mee te doen ben ik er voor.
Gek genoeg had ik het gold ervoor, en waren er guilds bij ons die het verkochten en deed ik het niet. Guess what? Ik ging liever met vrienden naar binnen om een paar avonden te wipen op een boss en dan de voldoening te hebben als hij plat ging.En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen van mensen die Tier 6 kochten (heck m'n eigen guild verkocht het) en mensen die nu door Ulduar worden getrokken (kan er zo een paar uitpikken in m'n huidige guild), maar dat zijn uitzonderingen in plaats van regel.
Zo heb ik een tijd terug nog met een guild meegelopen op OS25+3drakes. Ze hadden een healer tekort. Uiteindelijk niet gelukt, maar veel plezier gehad en erg veel voldoening als je ziet dat de pogingen steeds beter gaan. De week daarna is het ze wel gelukt, en hadden ze die mount en titel. Ik niet, hun eigen healers waren weer online.
edit: Of die hele lap tekst samengevat. Als ik bij je in de guild zou komen en ik ga mee op progress raids en ik doe daar wat er van me verwacht wordt; wat boeit het dan waar ik mijn gear vandaan heb?
Het klopt inderdaad dat je toendertijd ook wel wat slackers had in Vanilla. Dat was echter maar een klein deel in de guilds die bijvoorbeeld naxx deden. Er was toch een vrij grote kans dat als iemand t3 oid had, je te maken had met een goede speler. Tegenwoordig is dat veel minder te beoordelen omdat iedereen rondloopt met dezelfde zooi. De waarheid ligt zoals altijd weer in het midden
No guts, no glory!
Wow (no pun intended
), een tijdje dit topic niet lezen en het is van een interessant dagboek topic met discussies over DPS en rotaties veranderd in een whine topic. Mijn hoogste level is 68 dus misschien dat ik het ooit met de whiners eens word maar betwijfel het (te weinig tijd om serieus te gaan raiden). Grappig die vergelijkingen met een jas kopen, maar is het niet meer een early adoptors issue? Toen de PS2 uitkwam kostte hij 1149 gulden. Je wist dat hij ooit in prijs zou dalen maar toch kochten mensen hem om hem alvast te kunnen gebruiken. Later daalde de prijs en kochten minder kapitaalkrachtigen hem ook, werden die voor noobs uitgemaakt? Je weet gewoon dat als je iets als 1 van de eersten wilt hebben dat je meer betaalt dan mensen die lang wachten. Zelfde met die T8.x (ofzo) gear. Als je hardcore raid heb je die gear eerder dan die zogenaamde noobs die er niets voor willen doen. Blizzard heeft misschien niet gezegd dat de "prijs" gaat dalen, maar zo anders dan de echte wereld is dit niet. Als je het er niet mee eens bent dan gaat klagen op GoT en andere fora er echt niet voor zorgen dat Blizzard het terug draait. Er komen vast wel nieuwe tiers bij die noobs niet "gratis" kunnen krijgen, dan stort je je daar toch op? En anders cancel je je subscription, als genoeg hardcore raiders dat doen dan verzint Blizzard echt wel iets hoor (denk dat het aantal cancellations op die 11,000,000 spelers wel mee gaat vallen).
Anyway, moet ik zelf natuurlijk ook niet alleen een whine bericht plaatsen: ik merk de laatste tijd dat de class die je kiest de speelbeleving erg kan beinvloeden. Toen ik begon heb ik warrior en paladin geprobeerd en met een warrior vond ik het gewoon niet leuk spelen (paladin gelukkig wel waardoor ik ben blijven hangen). Later nog een keer een alliance druid begonnen en dat vond ik ook niet zo geweldig (was continue OOM en als bear rondlopen bracht me terug bij het warrior gevoel). Ben nu ook een horde char begonnen (op dezelfde PvE server als mijn alliance paladin) en hier heb ik hetzelfde mee. Shaman vond ik niks voor mij (weer het OOM probleem en het totem systeem kon me niet echt boeien), maar warlock daarentegen vind ik weer geweldig spelen (mede door mijn demoontje en cannibalize (undead) gecombineerd met life tap). De classes die ik nu heb afgewezen worden vast leuker op hogere levels, maar ik merk gewoon dat ik mezelf er niet toe kan zetten om verder dan level 10 te levellen.
Anyway, moet ik zelf natuurlijk ook niet alleen een whine bericht plaatsen: ik merk de laatste tijd dat de class die je kiest de speelbeleving erg kan beinvloeden. Toen ik begon heb ik warrior en paladin geprobeerd en met een warrior vond ik het gewoon niet leuk spelen (paladin gelukkig wel waardoor ik ben blijven hangen). Later nog een keer een alliance druid begonnen en dat vond ik ook niet zo geweldig (was continue OOM en als bear rondlopen bracht me terug bij het warrior gevoel). Ben nu ook een horde char begonnen (op dezelfde PvE server als mijn alliance paladin) en hier heb ik hetzelfde mee. Shaman vond ik niks voor mij (weer het OOM probleem en het totem systeem kon me niet echt boeien), maar warlock daarentegen vind ik weer geweldig spelen (mede door mijn demoontje en cannibalize (undead) gecombineerd met life tap). De classes die ik nu heb afgewezen worden vast leuker op hogere levels, maar ik merk gewoon dat ik mezelf er niet toe kan zetten om verder dan level 10 te levellen.
Verwijderd
En je moet juist wel even doorlevelen na level 10, dan worden de classes namelijk leuk en kun je goed zien welke speelstijl je bevalt.
Ik heb inmiddels een level 66 Fury Warrior en daar heb ik heel veel lol mee. Death Knight heb ik ook, maar daar heb ik veel minder mee, en gisteren even een Druid begonnen.
Maar goed eerst maar eens mijn Warrior naar level 80 helpen en dan Raidgear verzamelen, gelukkig wordt dat straks met patch 3.2 wat makkelijker
Ik heb inmiddels een level 66 Fury Warrior en daar heb ik heel veel lol mee. Death Knight heb ik ook, maar daar heb ik veel minder mee, en gisteren even een Druid begonnen.
Maar goed eerst maar eens mijn Warrior naar level 80 helpen en dan Raidgear verzamelen, gelukkig wordt dat straks met patch 3.2 wat makkelijker
OOM met shaman? Welke spec? Kan haast geen enhancement zijn.Plymp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:57:
Shaman vond ik niks voor mij (weer het OOM probleem en het totem systeem kon me niet echt boeien),
No guts, no glory!
Eergisteren heb ik dual-spec aangeschaft en een leuke Blood build aangemaakt met wat glyphs er bij. Na wat oefenen van de rotatie haal ik unbuffed op een trainingsdummy ongeveer 1200DPS. 
Gisteren heb ik nog wat quests gedaan in Sholazar Basin en toen werd ik gevraagd voor Violet Hold. Ik heb meteen ja gezegd en op weg gegaan naar Dalaran. Het was een groep met bestaand uit een druid healer, een human warrior, night elf hunter en twee DK's, waarvan ik er eentje was. Met mijn rotatie deed ik het niet slecht en met wat buffs haalde ik zelfs 1400DPS op de eerste boss.
De tweede boss dropte een stel mooie DPS shoulders en ik mocht hem needen. Die heb ik daarna gegemd. Verder nog even een quest ingeleverd in Zul'Grub en ik zag de de vervolgquest een paar mooie boots geeft. Dat komt mij wel goed uit, want als DPS heb je niet zo veel aan de tank boots die ik nu heb.
Gisteren heb ik nog wat quests gedaan in Sholazar Basin en toen werd ik gevraagd voor Violet Hold. Ik heb meteen ja gezegd en op weg gegaan naar Dalaran. Het was een groep met bestaand uit een druid healer, een human warrior, night elf hunter en twee DK's, waarvan ik er eentje was. Met mijn rotatie deed ik het niet slecht en met wat buffs haalde ik zelfs 1400DPS op de eerste boss.
Idd tot lv10 zijn echt alle classes een puinhoop.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:05:
En je moet juist wel even doorlevelen na level 10, dan worden de classes namelijk leuk en kun je goed zien welke speelstijl je bevalt.
Ik zelf heb natuurlijk mijn Warrior Tank als Main. Hiernaast heb ik nog 2 Mages die op level40 zitten ( DualBox Team1 ) en ik ben Gister een Dual Druid setup begonnen die nu lv21 zijn ( Dualbox Team2 ) het zijn alle 3 echt compleet verschillende speel stijlen.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Tot een level of 47 ben je echt wel vaak oom als enhancement shaman. In het begin is dit helemaal erg, maar met dual wield wordt het al wat minder. Mijn enh shaman is nu 42, maar ik heb ook het idee dat het niet echt uitdagend speelt op level 80, wat weinig abilities enzo. Dus ik kan me er nog niet echt toe zetten om hem verder te levelen.KillGhost schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:12:
[...]
OOM met shaman? Welke spec? Kan haast geen enhancement zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 01-07-2009 09:23 ]
Verder dan level 10 levelling is een beetje het probleem. Als ik kan kiezen tussen een class die me van 1 tot 10 niet heeft kunnen boeien en een class die me wel van 1 tot 10 heeft geboeid, dan is de keuze vrij snel gemaakt. En zo veel verschillende toons heb je niet nodig als je per week maar een paar uur speeltVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:05:
Spec? Dat feest begint pas vanaf level 10 toch? En OOM gaan is heel makkelijk hoorKillGhost schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:12:
[...]
OOM met shaman? Welke spec? Kan haast geen enhancement zijn.
Verwijderd
Heh, ik heb ook een druid (lvl 62) en die was Boomkin. Wat was dat irritant spelen, echt niks aan telkens OoM.. Toen feral gespecced, wat nieuwe gear gekocht... En nu is mijn druid lvl 65. Feral is echt super leuk om te spelen, snap bijna niet meer waarom ik hem ooit boomkin heb gespeccedVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:05:
Muah vanaf ~level 20 en bij sommige pas rond 40, kan je pas een redelijk beeld krijgen hoe ze zullen spelen op hogere levels. Volgens mij ben je met alle classes zo OOM >level 10Plymp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:20:
[...]
Verder dan level 10 levelling is een beetje het probleem. Als ik kan kiezen tussen een class die me van 1 tot 10 niet heeft kunnen boeien en een class die me wel van 1 tot 10 heeft geboeid, dan is de keuze vrij snel gemaakt. En zo veel verschillende toons heb je niet nodig als je per week maar een paar uur speelt.
[...]
Spec? Dat feest begint pas vanaf level 10 toch? En OOM gaan is heel makkelijk hoor.
Je kan je beter de vraag stellen of je wilt tanken,healer, ranged of melee DPS. En ben je er nog niet uit dan kan je bijvoorbeeld een druid of een paladin(minus ranged DPS) (die alle 4 kunnen) kiezen.
Makkelijke begin classes zijn bijvoorbeeld hunter en rogue.
[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 01-07-2009 09:30 ]
Gisteren even VoA10 gedaan, na twee whipes op de eerste boss (offtank hield geen aggro), de boel gecleared. Snap eigenlijk nog steeds niet waarom ik mee ga naar deze. Er is nog nooit iets gedropt voor mij. Ook mijn Priest even een paar questjes laten doen, deze is nu bijna 75
. Tevens (eer)gisteren ook de ramparts gedaan met mijn Hunter (61). Toch leuk om weer eens een lvl te dingen en gewoon in outland rond te lopen. Ben met mijn Hunter BM dus lekker die T-Rex uit Un Goro Crater getamed... stampt zo lekker 
Even inhaken om alle veranderingen, ik vind WoW ook stom en toch blijf ik lekker spelen
Even inhaken om alle veranderingen, ik vind WoW ook stom en toch blijf ik lekker spelen
Ah yeah daar kwam ik gisteren achter toen ik met mijn lvl 70 (inmiddels 71) lock aan het questen was. hey die tentjes ken ik..Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:37:
.
[...]
Er zijn wel flames in Northrend maar die tellen niet mee voor de achievements.
Werd gelijk aangevallen door een lvl 74/75 warrior. had hem op 50% hp toen ik zelf het loodje legde, gelijk SS, hem afgemaakt.
Nadat hij geresst was viel hij mij gelijk weer aan. als afflication spec hem toen weer kunnen dood maken. mooi gevoel
Eerder die avond Ulduar 10 weer ingedoken, eindelijk een keer een save met mijn Mage (main, vaak met mijn paladin gegaan omdat dat 1 van de beter gearde tanks/healer is)
Begonnen bij Mimiron een 1shot, maar daar gewoon 2x doodgegaan!
1ste keer pak ik een core op, en de bomb tank laat net een bomb naast mij ontploffen.... Bwam splathawk (Spellhawk is de naam van mijn troll
Toen in P4 dat was of echt mijn eigen schuld, of ik werd niet gehealed.. maar toch een 1shot.
Door naar Vezax.. ge2shot.. en toen weer naar Yogg-Saron, de eerste 2 tries waren wel het beste. brain op 18%. maar we hadden maar 1 melee mee, en voor de rest casters.. wat niet ideaal was voor de brainphase..
Zojamer daarna allemaal bagger attempts. 4 adds up in p1.....
[ Voor 38% gewijzigd door Valkyre op 01-07-2009 10:05 ]
Ik kon op dat level met mijn boomkin nonstop pullen, mocht ik laag raken dan had ik mijn innervate, en dan zo weer terug beestjes van hun leven beroven. Tegen de tijd dat innervate weer van cooldown af was had ik hem wel weer nodig, maar ik hoefde echt zelden te drinken.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:23:
[...]
Heh, ik heb ook een druid (lvl 62) en die was Boomkin. Wat was dat irritant spelen, echt niks aan telkens OoM.. Toen feral gespecced, wat nieuwe gear gekocht... En nu is mijn druid lvl 65. Feral is echt super leuk om te spelen, snap bijna niet meer waarom ik hem ooit boomkin heb gespecced
Ik zal na deze post maar niet meer reageren over emblems en zo, aangezien een discussie niet op prijs word gesteld. Toch grappig dat het prima is dat mensen er blij mee mogen zijn, maar als iemand het daar niet mee eens is het direct een "whine" is terwijl ik toch echt mijn mening onderbouw.
@Omega Supreme:
Goed, ik zal dan ook maar eens een dagboek plaatsen aangezien iedereen dat kennelijk veel leuker vind dat een inhoudelijke discussie
Gisteren na t werk eerst even AT dailies er doorheen geknald met 4 guildies, zoveel gold per uur verdien je nergens anders als je het samen doet. Zoals verwacht niet genoeg signups voor de extra ulduar raid, dus na de JC/Cooking daily maar even een stuk of 15 2v2 games gedaan. Rating is nog steeds crap op het moment (nog geen 1000
), MMR slechts rond de 1600. De prothealer/surv setup blijft nog wel traag/drain zeg, vooral tegen druid+dk/ret zijn het vaak 15+ mins games. Deze week nog even een keer een dergelijke sessie erin gooien zodat we even wat furious off-set pieces kunnen halen.
Ik verwacht ook totaal niet dat mijn posts hier op GoT er voor zorgen dat Blizzard opeens van mening verandert, ik snap niet waar je het idee vandaan haalt. Ik geef slechts mijn mening over een verandering in de game die mijn gaming experience er minder op maakt.Als je het er niet mee eens bent dan gaat klagen op GoT en andere fora er echt niet voor zorgen dat Blizzard het terug draait. Er komen vast wel nieuwe tiers bij die noobs niet "gratis" kunnen krijgen, dan stort je je daar toch op? En anders cancel je je subscription, als genoeg hardcore raiders dat doen dan verzint Blizzard echt wel iets hoor (denk dat het aantal cancellations op die 11,000,000 spelers wel mee gaat vallen).
@Omega Supreme:
Dit dus, om maar niet te verzanden in een eeuwige discussie.Het klopt inderdaad dat je toendertijd ook wel wat slackers had in Vanilla. Dat was echter maar een klein deel in de guilds die bijvoorbeeld naxx deden. Er was toch een vrij grote kans dat als iemand t3 oid had, je te maken had met een goede speler. Tegenwoordig is dat veel minder te beoordelen omdat iedereen rondloopt met dezelfde zooi.
Goed, ik zal dan ook maar eens een dagboek plaatsen aangezien iedereen dat kennelijk veel leuker vind dat een inhoudelijke discussie
Gisteren na t werk eerst even AT dailies er doorheen geknald met 4 guildies, zoveel gold per uur verdien je nergens anders als je het samen doet. Zoals verwacht niet genoeg signups voor de extra ulduar raid, dus na de JC/Cooking daily maar even een stuk of 15 2v2 games gedaan. Rating is nog steeds crap op het moment (nog geen 1000
Verwijderd
hehe, Inferno. Gelukkig hoeven we het niet eens te zijn. Overigens denk ikdat het begrip goede speler ook wel wat gewijzigd is. Goede spelers nu zijn over het algemeen beter dan goede spelers toen. Simpelweg door de ervaring. Ik vermoed dat als er een vanilla server zou worden neergezet en alle mensen die sinds dag 1 hardcore hebben geraid in MC zouden moeten beginnen met de destijds 'normale' start gear, ze zich erg snel vervelen.
En wat dagboeken betreft. Gisteren eindelijk met mijn warrior exalted geworden met Sons of Hodir, eindelijk over die ellende. Mijn main is scribe en heeft dit gelukkig niet hoeven doen, mijn alts krijgen wel een pvp shoulder enchant. Die grind is gewoon te eentonig.
De guild raid alweer 6 weken niet, gisteren zaten er een paar in een Ulduar 10 pug die na FL verschrikkelijk faalde. om 11 uur vgingen er een paar weg na verschillende wipes op razorscale. Inmiddels waren er wat mensen online gekomen en hebben we die pug aangevuld tot 8/10 guildmembers. en hebben we in nog even snel Razor, XT en kologarn neergelegd, toen moesten er helaas weer wat mensen weg. Ik kan niet wachten tot deze zomershit voorbij is. Met de guild raiden is zoveel relaxter als met pugs. je week gewoon wat de mensen gaan doen en kunnen.
En wat dagboeken betreft. Gisteren eindelijk met mijn warrior exalted geworden met Sons of Hodir, eindelijk over die ellende. Mijn main is scribe en heeft dit gelukkig niet hoeven doen, mijn alts krijgen wel een pvp shoulder enchant. Die grind is gewoon te eentonig.
De guild raid alweer 6 weken niet, gisteren zaten er een paar in een Ulduar 10 pug die na FL verschrikkelijk faalde. om 11 uur vgingen er een paar weg na verschillende wipes op razorscale. Inmiddels waren er wat mensen online gekomen en hebben we die pug aangevuld tot 8/10 guildmembers. en hebben we in nog even snel Razor, XT en kologarn neergelegd, toen moesten er helaas weer wat mensen weg. Ik kan niet wachten tot deze zomershit voorbij is. Met de guild raiden is zoveel relaxter als met pugs. je week gewoon wat de mensen gaan doen en kunnen.
Pas rond level 40 een goed beeld krijgen en er dan achter komen dat de class je toch echt niet ligt? Nee bedanktThormodo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:29:
[...]
Muah vanaf ~level 20 en bij sommige pas rond 40, kan je pas een redelijk beeld krijgen hoe ze zullen spelen op hogere levels. Volgens mij ben je met alle classes zo OOM >level 10.
Je kan je beter de vraag stellen of je wilt tanken,healer, ranged of melee DPS. En ben je er nog niet uit dan kan je bijvoorbeeld een druid of een paladin(minus ranged DPS) (die alle 4 kunnen) kiezen.
Makkelijke begin classes zijn bijvoorbeeld hunter en rogue.

Off-topic (althans, dat hoop ik): mijn excuses als mijn eerdere bericht als aanval op jou overkwam, Inferno. Sommige berichten (niet alleen op GoT) kun je alleen maar whines noemen. Helemaal als je geen hardcore raider bent en je dus niet begrijpt wat er zo erg is aan de wijzigingen. Anyway, zal ook niet meer reageren op de berichten over het gear gebeuren.
QFTpapmetklonten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:08:
[...]
Ik kon op dat level met mijn boomkin nonstop pullen, mocht ik laag raken dan had ik mijn innervate, en dan zo weer terug beestjes van hun leven beroven. Tegen de tijd dat innervate weer van cooldown af was had ik hem wel weer nodig, maar ik hoefde echt zelden te drinken.
Ik heb nu een boomkin druid 65 en heb echt de grootste lol, hoef meestal eens in de 20 mobs(one-by-one, gelijk level, solo) eens te drinken. Innervate eerste optie en wat resto talents meegenomen voor free cast(die proberen voor je moonfire te gebruiken) en gear met mp5 natuurlijk.
Samen met 3 heirloom items(oa trinket voor mana restore) gaat dat als een trein.
if you pay peanuts, you get monkeys
Verwijderd
Lol, dus als je niet hardcore raid kan je het niet begrijpenPlymp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:24:
[...]
Off-topic (althans, dat hoop ik): mijn excuses als mijn eerdere bericht als aanval op jou overkwam, Inferno. Sommige berichten (niet alleen op GoT) kun je alleen maar whines noemen. Helemaal als je geen hardcore raider bent en je dus niet begrijpt wat er zo erg is aan de wijzigingen. Anyway, zal ook niet meer reageren op de berichten over het gear gebeuren.
Je kan niet meer aan de gear zien dat je met een 1337 raider te maken hebt, dus hoe moeten ze nu aan de server laten zien dat je tegen ze op moet kijken
Hoi!
Ik speel ook nog, sort of. Laatste weken weer wat vaker online, daarvoor eigenlijk alleen voor raids. Was een beetje uitgekeken op het spel en zat ook tot over m'n oren in het werk. Vorige week m'n pala weer een leveltje omhoog gebracht en verder met name op m'n DK bezig. Flames gedaan, gelijk gecombineerd met de explorer achievement die ik van 't weekend afgerond heb, en verder nog wat achievements gehaald.
Raids worden (te) veel gecancelled de laatste weken. Afgelopen donderdag FL en Razor gedaan met 22 man, voor de rest komen we mensen (en dus DPS) tekort op het moment. Zondag en maandag bijvoorbeeld maar twaalf signups per raid.
Laatste full raid waar ik bij was is dan ook van 21 mei. 
Gisteren bestond de guild drie jaar, dus jubileumruns met een aantal mensen. Had vorige week toevallig weer een tank offspec genomen ipv blood DPS, en werd gelijk tot tank gebombardeerd. Met een groepje van zeven (resto druid, twee rogues, mage, priest, hunter en ik) uiteindelijk ZA in. Gelijk de quests daar dus maar gedaan. Twee keer naar buiten gelopen om follow ups te pakken en alsnog alle timers gehaald.
Daarna AQ20 in en die ook gecleared, waarbij een 65 priest (rogue die geswitched was omdat de andere priest weg moest) nog leuke epic legs van Ossirian gekregen heeft ook. 
Daarna (en daarvoor ook) weer even Strat in voor de mount, weer geen geluk. Wel exalted met de AD nu.

Raids worden (te) veel gecancelled de laatste weken. Afgelopen donderdag FL en Razor gedaan met 22 man, voor de rest komen we mensen (en dus DPS) tekort op het moment. Zondag en maandag bijvoorbeeld maar twaalf signups per raid.

Gisteren bestond de guild drie jaar, dus jubileumruns met een aantal mensen. Had vorige week toevallig weer een tank offspec genomen ipv blood DPS, en werd gelijk tot tank gebombardeerd. Met een groepje van zeven (resto druid, twee rogues, mage, priest, hunter en ik) uiteindelijk ZA in. Gelijk de quests daar dus maar gedaan. Twee keer naar buiten gelopen om follow ups te pakken en alsnog alle timers gehaald.
Daarna (en daarvoor ook) weer even Strat in voor de mount, weer geen geluk. Wel exalted met de AD nu.
Een discussie is alleen van nut als beide partijen open staan voor de mening van een ander. Met zon opmerking als deze laat je gewoon zien dat je dat echt niet bent.Inferno schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:11:
Gear wordt niet gratis weggegeven want de 'casuals' moeten er hartstikke veel werk voor doen voordat ze uberhaupt ook maar 1 token kunnen gaan kopen/inleveren. Het allergrootste voordeel is dat mensen die een alt beginnen of gewoon rerollen op een server ook een kans hebben om in een goede raiding guild te komen.
Pre-WotLK had je gewoon pech en moest je onderaan beginnen ook al had je een berg ervaring achter je kiezen. Hierdoor hielden veel mensen het raiden voorgezien omdat ze toch niet konden aanhaken.
Verwijderd
Dan doe je toch echt wat fout. Heb van 70 tot 80 geleveld, en tijdens het killen van normale questmobs raakte ik never nooit OOM. Was dan wel met OOC, dreamstate en intensity. I know, overkill tijdens raiden maar het kleine beetje dmg dat je ervoor inlevert verdien je dubbel en dwars terug met geen down time hebben. Root, 3 of 4 x wrath en volgende mob.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:23:
[...]
Heh, ik heb ook een druid (lvl 62) en die was Boomkin. Wat was dat irritant spelen, echt niks aan telkens OoM.. Toen feral gespecced, wat nieuwe gear gekocht... En nu is mijn druid lvl 65. Feral is echt super leuk om te spelen, snap bijna niet meer waarom ik hem ooit boomkin heb gespecced
Wellicht dat het anders speelt in de 60 bracket, maar ik vond boomkin heerlijk levelen op deze manier. Ander voordeel, de synergy in gear tussen Boomkin en Resto is zeer nice, dus toen ik klaar was met questen kon ik gelijk zonder problemen overstappen. ;-)
Edit: na Anzu nu ook sinds gister Swift White Hawkstrider :-D:-D:-D
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 10:56 ]
Welkom terug
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Bijna iedere keer dat ik uit Dalaran wegvloog, crashte WoW met een error dat een bepaalde data-file niet gelezen kon worden. Was iedere keer een andere file. Daarnaast had ik in Storm Peaks, Dragonblight en Icecrown soms last van graphics artifacts die pas weggingen bij een restart van WoW. In instances en buiten Northrend had ik nergens last van.we_are_borg schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:23:
Sinds ik echter de Win7 RC ben gaan gebruiken heb ik geen enkele crash of ander probleem gehad. Alles loopt nu zoals het hoort te lopen.
Dus check je drivers, want ik vermoed dat daar het probleem zit.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Ook weer een kleine update.
vorige week woensdag eindelijk 68 gehaald , en aangezien ik mijn acount nog geen wotlk ff een upgrade gedaan. Daarna naar bed met de veronderstelling dat ik daags erna nog wat quest in northrend kon doen en 70 wel redelijk snel haalbaar zou zijn. Dus niet , volgens mijn acount page was mijn acount wotlk maar ik kon dus niet northrend in. Kreeg de foutmelding dat ik wotlk moest instaleren. Na 3 tickets en bellen met Bliz eindelijk Zondag toch northrend in. Was onderstussen bijna 70 , nog wat geleveld in outland. Maar hat er wel zwaar de balen in aangezien ik al een gruwelijke hekel aan levelen in outland heb en zo snel mogelijk daar weg wou.
Maandag lekker vrij gehad dus smorgen nog ff 71 gedinged. Smiddags lekker op teras gehangen.
Levelen met dit weer gaat zwaar langzaam. Beetje van het weer genieten gaat toch nog altijd boven wow spelen.
Ben nu 71,5 en ben van plan om vanavond toch nog de 72 te gaan halen. Moet zeker te doen zijn. kan me nog herineren dat ik met wotlk release 70-80 1 level per dag makkelijk haalde en toen was het dus in elke zone mega druk.
vorige week woensdag eindelijk 68 gehaald , en aangezien ik mijn acount nog geen wotlk ff een upgrade gedaan. Daarna naar bed met de veronderstelling dat ik daags erna nog wat quest in northrend kon doen en 70 wel redelijk snel haalbaar zou zijn. Dus niet , volgens mijn acount page was mijn acount wotlk maar ik kon dus niet northrend in. Kreeg de foutmelding dat ik wotlk moest instaleren. Na 3 tickets en bellen met Bliz eindelijk Zondag toch northrend in. Was onderstussen bijna 70 , nog wat geleveld in outland. Maar hat er wel zwaar de balen in aangezien ik al een gruwelijke hekel aan levelen in outland heb en zo snel mogelijk daar weg wou.
Maandag lekker vrij gehad dus smorgen nog ff 71 gedinged. Smiddags lekker op teras gehangen.
Levelen met dit weer gaat zwaar langzaam. Beetje van het weer genieten gaat toch nog altijd boven wow spelen.
Ben nu 71,5 en ben van plan om vanavond toch nog de 72 te gaan halen. Moet zeker te doen zijn. kan me nog herineren dat ik met wotlk release 70-80 1 level per dag makkelijk haalde en toen was het dus in elke zone mega druk.
Al wel 13 signups voor de raid morgen. Whoohoo! Wordt Ulduar-10 kennelijk
https://niels.nu
Dat is toch ook de bedoeling ? xDVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:39:
[...]
Lol, dus als je niet hardcore raid kan je het niet begrijpenIk kan hem wel voor je samenvatten:
Je kan niet meer aan de gear zien dat je met een 1337 raider te maken hebt, dus hoe moeten ze nu aan de server laten zien dat je tegen ze op moet kijken(hint: rondvliegen op bepaalde mounts of met titels, kan iederen /bow doen als je voorbij komt
)
Vond het ook altijd leuk met me pally en een maatje op ze warrior met ze 2e hele island of Q te ganken en dan zelfs 2 vs 5 en dan nog niet kunnen winnen xD
E-peen keeps this game going !!!
sarcasm
Verwijderd
Raiden op vrijdagavond zuigt toch enormHydra schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:46:
Al wel 13 signups voor de raid morgen. Whoohoo! Wordt Ulduar-10 kennelijk

Tijdens het solo spelen gebruikte ik nooit moonfire. Deze spel kost in verhouding teveel. Het heeft alleen nu als de hele dot kan aflopen, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, 2x starfire en met een beetje geluk is de mob dood voordat hij bij je is. Zoniet, wrath finishes itliledevil schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:34:
[...]
QFT
Ik heb nu een boomkin druid 65 en heb echt de grootste lol, hoef meestal eens in de 20 mobs(one-by-one, gelijk level, solo) eens te drinken. Innervate eerste optie en wat resto talents meegenomen voor free cast(die proberen voor je moonfire te gebruiken) en gear met mp5 natuurlijk.
Samen met 3 heirloom items(oa trinket voor mana restore) gaat dat als een trein.
Verwijderd
The Island.. Good times.Mektheb schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:53:
[...]
Vond het ook altijd leuk met me pally en een maatje op ze warrior met ze 2e hele island of Q te ganken en dan zelfs 2 vs 5 en dan nog niet kunnen winnen xD
2 feral druids beiden met rockets boots voor als het toch fout gaat of om aan de guards te ontkomen.
Toch Minstens 1 qq post per week op realforums
Bij mij loopt ie meestal wel af, mss een rotatie iets, ik doe : entangling roots, faerie fire, insect swarm, moonfire, moonwrath, moonwrath, moonwrath.papmetklonten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:58:
[...]
Tijdens het solo spelen gebruikte ik nooit moonfire. Deze spel kost in verhouding teveel. Het heeft alleen nu als de hele dot kan aflopen, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, 2x starfire en met een beetje geluk is de mob dood voordat hij bij je is. Zoniet, wrath finishes it
kan insect swarm & moonfire soms omwisselen ivm Omen buff.
Vanuit deze rotatie is het makkelijk switchen naar meerdere mobs, maar mogelijk dat single target nuke solo sneller kan zoals jij het zegt, ga ik vanavond eens proberen.
if you pay peanuts, you get monkeys
ja leuk was datVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:06:
[...]
The Island.. Good times.
2 feral druids beiden met rockets boots voor als het toch fout gaat of om aan de guards te ontkomen.
Toch Minstens 1 qq post per week op realforums
Verwijderd
Lol, ik ergerde me eraan. Niet aan het ganken overigens, maar aan de houding van de rest van de alliance spelers. Die was en is sowieso ruk op TVC.Mektheb schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:53:
Op elemental plateau of Isle of QQ konden twee hordes samen bergen alliance ganken. Als iemand afgemaakt werd stonden er 3-4 alliance in de buurt die gewoon verdel gingen met quest/mob om vervolgens zelf afgemaakt te worden zonder hulp te krijgen. Ik speelde zelf indertijd holy priest en hielp dan wel door een ander te healen, maar verwacht niet dat ze het ooit voor je terug doen.
In al die tijd is het me twee keer gelukt om wat mensen te mobiliseren en hebben we de gankers kunnen corpse campen tot ze uitlogden, maar meestal was het hopeloos. Uiteindelijk deed ik de dailies met een vast groepje van 5 iedere dag en dan gaat het op die klote drops na sneller en je wordt met rust gelaten. 5 keer dezelfde guild bij elkaar lieten ze wel lopen de schijters
Ik begon altijd met starfire, liefst 2 keer. Ik gebruik dus geen entangling roots, faerie fire (Alleen op elites, maar dan is de rotatie toch anders) en ook geen dots. Als ik met de starfire geen crits heb gedaan, dan leeft de mob waarschijnlijk nog, dan gebruikte ik wrath om het af te maken. In mijn ervaring is het niet erg als een mob je raakt de extra armor die je krijgt helpt een heel eind met het mitigaten van de damage. tevens als ik toe ben aan mijn innervate dan gebruik gooide ik een hot op me (misschien 2 als het heel erg was). Op die manier bleef ik altijd netjes op peil met zowel health als mana.liledevil schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:10:
[...]
Bij mij loopt ie meestal wel af, mss een rotatie iets, ik doe : entangling roots, faerie fire, insect swarm, moonfire, moonwrath, moonwrath, moonwrath.
kan insect swarm & moonfire soms omwisselen ivm Omen buff.
Vanuit deze rotatie is het makkelijk switchen naar meerdere mobs, maar mogelijk dat single target nuke solo sneller kan zoals jij het zegt, ga ik vanavond eens proberen.
In het begin deed ik het wel zoals jou. Maar het koste me gewoon een te grote sloot aan mana
Veel plezier met het levelen van je druid ^^
Ja leuke was ik was zelf ook alliance, maar vond het wel leuk op een horde pally van een maatje van mij dagelijks me eigen guild te gankenVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:15:
[...]
Lol, ik ergerde me eraan. Niet aan het ganken overigens, maar aan de houding van de rest van de alliance spelers. Die was en is sowieso ruk op TVC.
Op elemental plateau of Isle of QQ konden twee hordes samen bergen alliance ganken. Als iemand afgemaakt werd stonden er 3-4 alliance in de buurt die gewoon verdel gingen met quest/mob om vervolgens zelf afgemaakt te worden zonder hulp te krijgen. Ik speelde zelf indertijd holy priest en hielp dan wel door een ander te healen, maar verwacht niet dat ze het ooit voor je terug doen.
In al die tijd is het me twee keer gelukt om wat mensen te mobiliseren en hebben we de gankers kunnen corpse campen tot ze uitlogden, maar meestal was het hopeloos. Uiteindelijk deed ik de dailies met een vast groepje van 5 iedere dag en dan gaat het op die klote drops na sneller en je wordt met rust gelaten. 5 keer dezelfde guild bij elkaar lieten ze wel lopen de schijters
morgen is het donderdag
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Dit weekend ook mijn (enhancement specced) shaman naar 80 gekregen. Op hetzelfde moment was ook een guildie met z'n elemental specced shaman klaar. Afijn, een aantal instances ingedoken en gemerkt dat elemental toch echt wel wat meer dps eruit kan persen. M'n rotatie klopt, ik heb een redelijk aantal epic-crafted zut equipped, Titansteel dps mace (maar nog een crappy offhand).
In VH heroic waar we beiden indoken deed hij ongeveer 2k dps en ik bijna 1800. Ik had echt op wat meer gehoopt. Met m'n kersverse lvl 80 moonkin deed ik daar al 2 - 2.5k dps. En ja, ik ga verder op gear jacht, wil CoS hc runnen voor Pride, maar kan me niet voorstellen dat enhancement momenteel net zoveel dps in eindtier kan doen dan elemental. En ja, ik kan respeccen, maar ik houd zo van m'n wolvies, hehe.
Redelijk vaak afgewezen voor raids / OS / VoA omdat ik de achieves niet heb op m'n shaman (alhoewel ik die wel heb op m'n andere 5 chars). Niet echt prettig, omdat ik de fights wel ken en de gear upgrades nodig heb.
Anderzijds moet ik toegeven dat de dps die ik eruit kan persen ook niet geweldig is, dus wat dat betreft klopt dat wel. Heroics runnen blijft dan maar het devies. En patch 3.2 afwachten, jummie. Een paar heroics doen en gelijk t7, t7.5 en t8 over mogen slaan ;-))
Over de whines:
Er zijn een paar game-voldoenings mechanismen waar Blizz nu mee stoeit, en het is de vraag hoe dat gaat vallen. Enerzijds is dat het mechanisme 'steeds betere gear kunnen krijgen' wat veel mensen aanspreekt, anderzijds 'meer inspanning levert betere loot' waar ze sinds TBC steeds soepeler mee worden.
Nu kunnen ze bepaalde exclusieve items/mounts etc. wel veel minder exclusief maken, maar hopelijk komt daar wel wat voor terug. Veel mensen hechten daar ook veel belang aan in hun game- experience.
En er zit een keerzijde aan het soepeler maken: minder inspanning hoeven leveren, levert uiteindelijk gemiddeld minder voldoening op (allerlei onderzoeken geven dat aan), en verminderen de duur dat die voldoening gevoeld wordt. Het is dus maar de vraag hoe die balans uiteindelijk gaat uitwerken.
De whines zijn inderdaad niet van de lucht, en niet alleen onder hardcore players.
Nu beslist Blizz continu over alles eenzijdig. Ik kan me voorstellen dat de acceptatiegraad van hun beslissingen groter wordt bij spelers wanneer hun gevraagd wordt wat ze er van vinden. Dat moet ook niet te ver worden doorgetrokken, want anders moet Blizz wow maar helemaal phased maken, zodat je je eigen spelletje speelt.... En ook daarmee zou het spel flink dan inboeten.
Dus uiteindelijke conclusie: een balans vinden is moeilijk. Met elke verandering verstoor je dit. Niet elke verandering wordt als verbetering ervaren, en niet elke verbetering vergt een verandering.
/einde van mijn whine
In VH heroic waar we beiden indoken deed hij ongeveer 2k dps en ik bijna 1800. Ik had echt op wat meer gehoopt. Met m'n kersverse lvl 80 moonkin deed ik daar al 2 - 2.5k dps. En ja, ik ga verder op gear jacht, wil CoS hc runnen voor Pride, maar kan me niet voorstellen dat enhancement momenteel net zoveel dps in eindtier kan doen dan elemental. En ja, ik kan respeccen, maar ik houd zo van m'n wolvies, hehe.
Redelijk vaak afgewezen voor raids / OS / VoA omdat ik de achieves niet heb op m'n shaman (alhoewel ik die wel heb op m'n andere 5 chars). Niet echt prettig, omdat ik de fights wel ken en de gear upgrades nodig heb.
Anderzijds moet ik toegeven dat de dps die ik eruit kan persen ook niet geweldig is, dus wat dat betreft klopt dat wel. Heroics runnen blijft dan maar het devies. En patch 3.2 afwachten, jummie. Een paar heroics doen en gelijk t7, t7.5 en t8 over mogen slaan ;-))
Over de whines:
Er zijn een paar game-voldoenings mechanismen waar Blizz nu mee stoeit, en het is de vraag hoe dat gaat vallen. Enerzijds is dat het mechanisme 'steeds betere gear kunnen krijgen' wat veel mensen aanspreekt, anderzijds 'meer inspanning levert betere loot' waar ze sinds TBC steeds soepeler mee worden.
Nu kunnen ze bepaalde exclusieve items/mounts etc. wel veel minder exclusief maken, maar hopelijk komt daar wel wat voor terug. Veel mensen hechten daar ook veel belang aan in hun game- experience.
En er zit een keerzijde aan het soepeler maken: minder inspanning hoeven leveren, levert uiteindelijk gemiddeld minder voldoening op (allerlei onderzoeken geven dat aan), en verminderen de duur dat die voldoening gevoeld wordt. Het is dus maar de vraag hoe die balans uiteindelijk gaat uitwerken.
De whines zijn inderdaad niet van de lucht, en niet alleen onder hardcore players.
Nu beslist Blizz continu over alles eenzijdig. Ik kan me voorstellen dat de acceptatiegraad van hun beslissingen groter wordt bij spelers wanneer hun gevraagd wordt wat ze er van vinden. Dat moet ook niet te ver worden doorgetrokken, want anders moet Blizz wow maar helemaal phased maken, zodat je je eigen spelletje speelt.... En ook daarmee zou het spel flink dan inboeten.
Dus uiteindelijke conclusie: een balans vinden is moeilijk. Met elke verandering verstoor je dit. Niet elke verandering wordt als verbetering ervaren, en niet elke verbetering vergt een verandering.
/einde van mijn whine
Mwuah, tot een lvl of 26 oid is het idd huilen met de pet op. Maar daarna, en helemaal met dualwield moeten de mana problemen toch grotendeels verleden tijd zijn. Ik had er zelf geen last van iig. Tsja, in een raid gebruik je de volgende dingen. Stormstrike, Earth Shock, Lava Lash, en wanneer maelstorm 5 procs heeft Lightning Bolt. Verder nog je shield en de totems. Dus toch wel redelijk wat variatie. Ik vind het iig erg leuk om te spelen.Thormodo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:20:
[...]
Tot een level of 47 ben je echt wel vaak oom als enhancement shaman. In het begin is dit helemaal erg, maar met dual wield wordt het al wat minder. Mijn enh shaman is nu 42, maar ik heb ook het idee dat het niet echt uitdagend speelt op level 80, wat weinig abilities enzo.
No guts, no glory!
Morgen is het donderdag
https://niels.nu
Oh, onderbouw dat eens ?
"Don't let your dreams be memes"
Waarschijnlijk bier avond in de lokale kroeg ^^
Haha ga da bij de YOGS. stelletje gankers datVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:15:
[...]
Lol, ik ergerde me eraan. Niet aan het ganken overigens, maar aan de houding van de rest van de alliance spelers. Die was en is sowieso ruk op TVC.
Ben Horde op TVC maar had vaker andersom dat ik geganked door de alliance, voornamelijk wanneer je oom bent, of 6 quests mobs ofdz aan het aoeen ben...
Maar ja eeuwen oude verhaal
dan kunnen wij de laatste summonen en gaan we door naar ulduar
hahaha dat is wel enorm vet!Mektheb schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:24:
[...]
Ja leuke was ik was zelf ook alliance, maar vond het wel leuk op een horde pally van een maatje van mij dagelijks me eigen guild te ganken
[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 01-07-2009 13:13 ]
*ugh* ik zal nog 1x reageren hierover dan.RaseriaN schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:48:
[...]
Een discussie is alleen van nut als beide partijen open staan voor de mening van een ander. Met zon opmerking als deze laat je gewoon zien dat je dat echt niet bent.
Gear wordt niet gratis weggegeven want de 'casuals' moeten er hartstikke veel werk voor doen voordat ze uberhaupt ook maar 1 token kunnen gaan kopen/inleveren. Het allergrootste voordeel is dat mensen die een alt beginnen of gewoon rerollen op een server ook een kans hebben om in een goede raiding guild te komen.
Pre-WotLK had je gewoon pech en moest je onderaan beginnen ook al had je een berg ervaring achter je kiezen. Hierdoor hielden veel mensen het raiden voorgezien omdat ze toch niet konden aanhaken.
Ik sta open voor andere meningen maar als ik dingen als "whine" etc te horen krijg vraag ik me af wie er niet voor open staat.
Veel werk? Als je het een beetje slim aanpakt heb je elke week een gegarandeerd ilvl 226 item. Ik zie niet in hoe dat veel werk is ten opzichte van iets moeten killen dat daadwerkelijk meer vereist dan een warm lichaam die af en toe klikt, en dan geluk/dkp moeten hebben voor de juiste drop.
Pre-LK had je arena wapens zonder arena rating requirement (S1+S2) en kwam er later ook simpel te verkrijgen S3/4 gear (4/5 zonder rating) waarbij de S4 gear soms gewoon beter was als tier 6 parts en S3 beter dan tier 5 (voor non-tanks/healers) en de S1/2 wapens zelfs voor honor kwamen. Dus niet kunnen aanhaken, whot?
Ik denk wat Ras wil zeggen is dat zoals jij zegt "een beetje slim aanpakt" dat doen de echte casuals niet, of de echt random noobs die niks van mechanics weten, die zijn blij als ze een keer een heroic doen en dan een badge krijgen en daarmee over een hele tijd ergens eens een tier item halen.Inferno schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:14:
[...]
*ugh* ik zal nog 1x reageren hierover dan.
Ik sta open voor andere meningen maar als ik dingen als "whine" etc te horen krijg vraag ik me af wie er niet voor open staat.
Veel werk? Als je het een beetje slim aanpakt heb je elke week een gegarandeerd ilvl 226 item. Ik zie niet in hoe dat veel werk is ten opzichte van iets moeten killen dat daadwerkelijk meer vereist dan een warm lichaam die af en toe klikt, en dan geluk/dkp moeten hebben voor de juiste drop.
Pre-LK had je arena wapens zonder arena rating requirement (S1+S2) en kwam er later ook simpel te verkrijgen S3/4 gear (4/5 zonder rating) waarbij de S4 gear soms gewoon beter was als tier 6 parts en S3 beter dan tier 5 (voor non-tanks/healers) en de S1/2 wapens zelfs voor honor kwamen. Dus niet kunnen aanhaken, whot?
die bedenken echt niet Laat ik beginnen met VH, dan door naar AN, AK enzovoorts om zo effectief mogelijk een x aantal badges te krijgen.
En de echte retards die pick je er snel genoeg uit. Flamewalls in OS anyone..
Ik zit er zelf een beetje tussen in, met de guild zijn we nu bezig met Ulduar10 en zitten op Yog-saron. Maar deze rest alleen maar plate en melee crap.. terwijl we nogal caster heavy waren. soms ben je gewoon echt unlucky met je drops.
[ Voor 7% gewijzigd door Valkyre op 01-07-2009 13:20 ]
Verwijderd
Veel mensen vaak offline, te lange tijd om door te gaan en op vrijdagavond hoor je wat beters te doen

Daar is een raidkalender voor. Heb je er genoeg dan kan je door gaanVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:22:
[...]
Veel mensen vaak offline, te lange tijd om door te gaan en op vrijdagavond hoor je wat beters te doen
Te lang om door te gaan? Wat is het probleem als iedereen dit goed vind?
Hoor je wat beters te doen? En door wie en wanneer is dat bepaald?
Zelf kan ik eigenlijk nooit op de gedoodverfde donderdag raid dag en zou ik best vrijdag willen. Dan ga ik zaterdag wel naar de stad als dat zo belangrijk is....
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Elke week *gegarandeerd* een iLvl 226 item? En hoe moet je dat aanpakken dan? iLvl 226 haal je met Emblems of Conquest (minimaal 19 nodig, dat sparen maar weinig casuals in 1 week bij elkaar) of uit VoA (erg lage drop kans voor jouw class, moet je mazzel hebben dus) of uit Ulduar25 (wat je als casual misschien 2x per week doet, heb je dus mazzel met de drops nodig) of van KT uit Naxx25 (iedereen in je raid wil die items hebben, moet je dus mazzel hebben met drops en met je rolls) of van Maly25. Ik weet niet of er craftable iLvl 226 items zijn, maar zo ja, dan heb je daar sowieso al zo'n 6 Runed Orbs per item voor nodig, die ook niet iedere casual zomaar in z'n bags heeft zitten.Inferno schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:14:
[...]
Veel werk? Als je het een beetje slim aanpakt heb je elke week een gegarandeerd ilvl 226 item.
Ja, het is veel werk voor een casual in die zin dat er aardig wat weken/maanden overheen gaan voor je een beetje fatsoenlijk in je gear zit. Pre-raid gear is niet zo'n probleem met emblems, craftables en heroics, maar daarna wordt het toch echt een ander verhaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Dricus op 01-07-2009 14:13 ]
Of je leest ff de voorgaande posts zodat je wist dat het over 3.2 gaat Dricus.
Runed orbs kosten ongeveer 800g bij ons op de servertj, dus je kan er zo imho wat kopenDricus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:10:
[...]
Elke week *gegarandeerd* een iLvl 226 item? En hoe moet je dat aanpakken dan? iLvl 226 haal je met Emblems of Conquest (minimaal 19 nodig, dat sparen maar weinig casuals in 1 week bij elkaar) of uit VoA (erg lage drop kans voor jouw class, moet je mazzel hebben dus) of uit Ulduar25 (wat je als casual misschien 2x per week doet, heb je dus mazzel met de drops nodig) of van KT uit Naxx25 (iedereen in je raid wil die items hebben, moet je dus mazzel hebben met drops en met je rolls) of van Maly25. Ik weet niet of er craftable iLvl 226 items zijn, maar zo ja, dan heb je daar sowieso al zo'n 6 Runed Orbs per item voor nodig, die ook niet iedere casual zomaar in z'n bags heeft zitten.
Ja, het is veel werk voor een casual in die zin dat er aardig wat weken/maanden overheen gaan voor je een beetje fatsoenlijk in je gear zit. Pre-raid gear is niet zo'n probleem met emblems, craftables en heroics, maar daarna wordt het toch echt een ander verhaal.
Ben het met je eens het wel even duurt maar goed gistere kwamen de achievmetns al voorbij met 100 emblems of conquest, dus dan heb je al aardig wat gedaan
Verder moet ik blijven zeggen ieder ze ding doe wat je leuk vind, maar van mij mogen ze het spel wel weer verdelen in
Instance X & Y voor de casuals
Instance X & Y & Z & U voor de semi-pro
instance X& Y & Z & U & G & J & I voor de "pro's "
Kan niemand whinen over van zus of zo en als de mensen van X & Y meer willen moeten ze maar meer spelen kan je dat niet vanwege RL ja pech ?
Heb me trouwens wel gistere vermaakt dat ik op 10man XT 3e op de dps lijst stond met me fishing pole ?
Dmg done > dps dat zoiezo
Maar wat ik me nu afvraag stel je gaat naar de heroic training dummy en je gaat staan knallen met alleen je eigenbuffs wat voor dps haal je dan als hunter / lock / rogue etc ? en wat je dmg done ? wil een beetje vergelijken, ik loop nog in 25man naxxx / ulduar beetje gear...
3600DPS +- rond de 500k dmg done is dat netjes ? of hoe moet ik mezelf vergelijken met andere
Ik was inderdaad even uit het oog verloren dat het over 3.2 gaat. Maar dan blijft mijn verhaal wel min of meer overeind. Pre-hooste-tier-raid gear kom je *redelijk* gemakkelijk aan. Alhoewel je je puur met emblems nooit volledig in de iLvl 226 gear kunt hangen. Je zult dan nog steeds Ulduar25 en/of Naxx25 en/of Maly25 moeten raiden om je set compleet te krijgen.
Er zijn in patch 3.1 18 nieuwe patterns geintroduceerd (tailoring, LW en BS) voor armour items i-lvl 226.Dricus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:10:
[...]
Elke week *gegarandeerd* een iLvl 226 item? ... en verder.
Ik weet niet of er craftable iLvl 226 items zijn, maar zo ja, dan heb je daar sowieso al zo'n 6 Runed Orbs per item voor nodig, die ook niet iedere casual zomaar in z'n bags heeft zitten.
http://www.mmo-champion.com/index.php?page=856
Niet om te zeiken, maar de meeste mensen in mijn gilde zitten al dik over de 100 badges en wij zijn gewoon een casual raiding gilde. Wij raiden maar drie dagen in de week en hebben Yogg nog niet eens plat in 25 man.Mektheb schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:23:
[...]
Ben het met je eens het wel even duurt maar goed gistere kwamen de achievmetns al voorbij met 100 emblems of conquest, dus dan heb je al aardig wat gedaan
Zelf heb ik inmiddels weer 65 badges en geen idee wat ik er mee moet doen.
Dat bedoel ik dus van dat het dus easy is ookal ben je casualRyackWerk schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:47:
[...]
Niet om te zeiken, maar de meeste mensen in mijn gilde zitten al dik over de 100 badges en wij zijn gewoon een casual raiding gilde. Wij raiden maar drie dagen in de week en hebben Yogg nog niet eens plat in 25 man.
Zelf heb ik inmiddels weer 65 badges en geen idee wat ik er mee moet doen.
wij raiden ook 2/3 dagen alleen doen dan alles er is tot nu toe maar 10 man alagon is toch wel de focus nu
geen pointing finger ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 01-07-2009 14:56 ]
Overdrijven is ook een vak zegGohan-san schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:19:
En de echte retards die pick je er snel genoeg uit. Flamewalls in OS anyone..

Blijf ik wel benieuwd wat ze gaan doen met wapens, de kans dat ik nu KT zie in naxx25 is rond 0 punt, verwacht niet dat dat beter gaat worden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ach, gerrum.. teveel werk om normaal te discussieren?Inferno schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:14:
[...]
*ugh* ik zal nog 1x reageren hierover dan.
Maargoed, als je posts al direct al als whine afschildert omdat het niet strookt met jou mening is wat mij betreft niet echt goed voor het onderhouden van een gezonde discussie.
Weet je hoeveel tijd het kost om al die Heroics door te lopen om na 1 week dat item te krijgen? Juist een groot aantal uren die de 'casuals' niet hebben. En juist om die reden heeft Blizzard hun ook een kleine kans gegeven op wat mooie loot. Gemiddeld doe je er echt wel 2 tot 3 weken over om genoeg emblems bij elkaar te sprokkelen voor een ilvl226.Veel werk? Als je het een beetje slim aanpakt heb je elke week een gegarandeerd ilvl 226 item. Ik zie niet in hoe dat veel werk is ten opzichte van iets moeten killen dat daadwerkelijk meer vereist dan een warm lichaam die af en toe klikt, en dan geluk/dkp moeten hebben voor de juiste drop.
Welke guild hier neemt mensen aan die PvP geared zijn? Geen een, want de gear is niet bedoeld voor PvE. Want het mist hit en levert andere belangrijke stats in voor Stamina en Resilience.Pre-LK had je arena wapens zonder arena rating requirement (S1+S2) en kwam er later ook simpel te verkrijgen S3/4 gear (4/5 zonder rating) waarbij de S4 gear soms gewoon beter was als tier 6 parts en S3 beter dan tier 5 (voor non-tanks/healers) en de S1/2 wapens zelfs voor honor kwamen. Dus niet kunnen aanhaken, whot?
Maar laat maar, je hebt gelijk
Bedoel meer om aan te geven wat voor een types ik pugs naar OS25 nog weleens tegenkom dat is gewoon bijster slecht. of pugs in naxx/malygos (maar die beiden pug ik liever niet).SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Overdrijven is ook een vak zegfailtje op flamewall en meteen een 'echte retart'? Wat is de rest van WoW dan, complete idioten met IQ rond het vriespunt? En als OS blijft zoals hij nu is als 3.2 er is, komt er toch niemand meer
Blijf ik wel benieuwd wat ze gaan doen met wapens, de kans dat ik nu KT zie in naxx25 is rond 0 punt, verwacht niet dat dat beter gaat worden.
Laatst ook een gast met 600dps die het wist te presteren om door elke Flamewall geraakt te worden.. no offense maar dan verdien je de stempel retard wel in mijn ogen.. een beetje situation awareness mag wel.
Mages met Agility op hun gear. mensen met epics zonder gems/enchants. dat soort dingen nou ja ik zou het heel erg vinden als ik daar een roll van verlies..
[ Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 01-07-2009 15:03 ]
Dat was niet wat ik deed, scroll ff terug en bekijk wat de reacties op mijn posts zijn.RaseriaN schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:01:
[...]
Ach, gerrum.. teveel werk om normaal te discussieren?
Maargoed, als je posts al direct al als whine afschildert omdat het niet strookt met jou mening is wat mij betreft niet echt goed voor het onderhouden van een gezonde discussie.
4 per heroic, 19 tot 58 stuks nodig. Ik zal maar niet gaan voorrekenen hoeveel minder tijd dit kost dan raiden. Toch maar wel: stel je doet er 1 per dag, kost je 20-30 minuten, heb je toch je tier 8,5 binnen 2 weken.Weet je hoeveel tijd het kost om al die Heroics door te lopen om na 1 week dat item te krijgen? Juist een groot aantal uren die de 'casuals' niet hebben. En juist om die reden heeft Blizzard hun ook een kleine kans gegeven op wat mooie loot. Gemiddeld doe je er echt wel 2 tot 3 weken over om genoeg emblems bij elkaar te sprokkelen voor een ilvl226.
Guilds die hier doorheen kijken en snappen dat de S2 swords (zeker de OH) de beste PvE swords pre-MH/BT voor rogues waren bijvoorbeeld. En die verder ook snappen wat ik bedoel als ik zeg dat voor PvE de S4 items in sommige gevallen gewoon beter waren (bvb: hunter T6 head vs S4 head). Maar ja, wat weet ik he...Welke guild hier neemt mensen aan die PvP geared zijn? Geen een, want de gear is niet bedoeld voor PvE. Want het mist hit en levert andere belangrijke stats in voor Stamina en Resilience.
Maar laat maar, je hebt gelijk
Volgens mij blijven mensen OS toch doen, want casuals kunnen daar conquest badges halenSinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Overdrijven is ook een vak zegfailtje op flamewall en meteen een 'echte retart'? Wat is de rest van WoW dan, complete idioten met IQ rond het vriespunt? En als OS blijft zoals hij nu is als 3.2 er is, komt er toch niemand meer
....
Nu wat anders: ik reserveer retard / noob / f..ing ... nog wat voor mensen die het spel volgens mij echt niet snappen en er kennelijk ook geen moeite in willen stoppen om het te leren.
Zo zag ik afgelopen weekend een huntard lvl 80 met een shoulderpiece met spellpower, een item met +7 stamina enchant er op en nog wat 'weirdo' combinaties. Ik dacht echt dat ik in de Twilight zone speelde, hehe.
Desgevraagd whisperde hij dat hij net lvl 80 was geworden en niks aan zn gear had gedaan nog.
(Nouja, dat klopte al niet, want waarom zou je dan enchants uberhaupt op je gear hebben...)
Een gun met ongeveer 70dps (tja, de Nesingwary 4000 had hij nog niet van gehoord) en nog wat vreemde zut.
Ik vroeg langs mijn neus weg of hij het spel leuk vond om te spelen. Kreeg een heel verhaal dat hij vaak merkte uit parties / raids geknikkerd te worden, als het hem al lukte om binnen te komen.
Heb hem aangeraden toch eens wat meer over het spel te lezen op forums, zodat hij wat meer ervan begreep.
InderdaadInferno schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:18:
[...]
Dat was niet wat ik deed, scroll ff terug en bekijk wat de reacties op mijn posts zijn.
[...]
4 per heroic, 19 tot 58 stuks nodig. Ik zal maar niet gaan voorrekenen hoeveel minder tijd dit kost dan raiden. Toch maar wel: stel je doet er 1 per dag, kost je 20-30 minuten, heb je toch je tier 8,5 binnen 2 weken.
[...]
Guilds die hier doorheen kijken en snappen dat de S2 swords (zeker de OH) de beste PvE swords pre-MH/BT voor rogues waren bijvoorbeeld. En die verder ook snappen wat ik bedoel als ik zeg dat voor PvE de S4 items in sommige gevallen gewoon beter waren (bvb: hunter T6 head vs S4 head). Maar ja, wat weet ik he...
Ik zelf ging ook voor de staff van S3 voor mage die was gewoon imba, alleen die van illidan kwam in de buurt
Zo 1 kwam ik er in TBC ook tegen een Mage in shattrah, ik was officer dus had nog al wat te vertellen "had"Tao schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:19:
[...]
Volgens mij blijven mensen OS toch doen, want casuals kunnen daar conquest badges halen
Nu wat anders: ik reserveer retard / noob / f..ing ... nog wat voor mensen die het spel volgens mij echt niet snappen en er kennelijk ook geen moeite in willen stoppen om het te leren.
Zo zag ik afgelopen weekend een huntard lvl 80 met een shoulderpiece met spellpower, een item met +7 stamina enchant er op en nog wat 'weirdo' combinaties. Ik dacht echt dat ik in de Twilight zone speelde, hehe.
Desgevraagd whisperde hij dat hij net lvl 80 was geworden en niks aan zn gear had gedaan nog.
(Nouja, dat klopte al niet, want waarom zou je dan enchants uberhaupt op je gear hebben...)
Een gun met ongeveer 70dps (tja, de Nesingwary 4000 had hij nog niet van gehoord) en nog wat vreemde zut.
Ik vroeg langs mijn neus weg of hij het spel leuk vond om te spelen. Kreeg een heel verhaal dat hij vaak merkte uit parties / raids geknikkerd te worden, als het hem al lukte om binnen te komen.
Heb hem aangeraden toch eens wat meer over het spel te lezen op forums, zodat hij wat meer ervan begreep.
Even gewishperd bleek en best toffe peer uit engeland te zijn nou ff gepraat hem wat dingen uit gelegd etc
Dungeon gedaan met hem, nou hij keek natuurlijk tegen mij en de guildies op
Invite gehad voor Friend rank, daarna is het erg snel gegaan we waren nog bezig op Vashj en begonnen Tempest keep ook te doen, hebben we hem gegeared in kara gruul met tier4 was voor hem al wat aangezien die van greens afkwam met meest rare verhoudingen
Hij vond het ook echt tof om te leren was ook elke dag online, hij was 20 ofzo toen, tegen de tijd we in sunwell waren en blacktemple en alles deden had die eerder dan ik de vette gear en deed hij meer dps als ik
Zo zie je maar tijd kan investeren om iemand te helpen kan op iets goeds uitlopen maar helaas ook op r-tards die je goedheid naar de klotuh helpen waardoor je dus mensen negeerd of altijd nee zegt als ze wat vragen
[ Voor 55% gewijzigd door Mektheb op 01-07-2009 15:26 ]
Nou, ik kan me herinneren dat ik een topic of 15/20 eerder rond de 700 DPS deed op level 80 en rond liep in quest rares en greens. Daar heb ik op level 80 toch een maandje of 2 mee gespeeld als retard. (Frost specced dungeons gedaanGohan-san schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:02:
[...]
Bedoel meer om aan te geven wat voor een types ik pugs naar OS25 nog weleens tegenkom dat is gewoon bijster slecht. of pugs in naxx/malygos (maar die beiden pug ik liever niet).
Laatst ook een gast met 600dps die het wist te presteren om door elke Flamewall geraakt te worden.. no offense maar dan verdien je de stempel retard wel in mijn ogen.. een beetje situation awareness mag wel.
Mages met Agility op hun gear. mensen met epics zonder gems/enchants. dat soort dingen nou ja ik zou het heel erg vinden als ik daar een roll van verlies..
Maar aandacht is wel heel belangrijk. Iemand die met oogkleppen op speelt en nul advies aanneemt zal gewoon rustig door blijven spelen in half in rare en half in epics voor een maand of vier met een DPS rond de 900.
Je moet het gewoon structureel aanpakken als speler. Ik ben casual speler en bij mij ging het als volgt:
Eerst een twee weken level 80 blue's in AH aangeschaft.
Vervolgens middels instances en PvP in de maand erop een stuk of 5 level 80 epics weten te vangen.
De week erop deze ge-gemmed en enchanted.
Van daaruit heb ik de rest van mijn level 80 blues en de 1 a 2 greens die ik nog had vervangen.
Momenteel loop ik rond in alles epic op een necklace, trinket, main hand weapon en wand. De rest is epic, ge-gemmed op de correcte manier (behalve de beltbuckle van mijn belt, die heeft een crapgem) en geanchanted op de correcte manier.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dit is imho ook de reden waarom een community langzaam naar z'n grootje gaat. Ik ben zelf begonnen in een MMO waar zo'n beetje iedereen een 'mentor' kreeg en die persoon nam jou gewoon paar uur op stap om alles te leren. Advies, tactiek, vragen, echte hulp. Dit heb ik ook meegenomen naar andere MMO's, soms zat ik gewoon een uurtje of 3 in een start-zone en enkel mensen te vertellen over het spel, wat tips etc. Ook in wow heb ik dat nog tijdje geprobeerd, maar gaandeweg kreeg je zo vaak de wind van voren dat de motivatie het 0 punt had bereikt.Tao schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:19:
Iedereen die afwijkt van de 'standaard' krijgt eerst de stempel retart/noob/whatever, zonder dat men uberhaubt de reden erachter weet. Er zijn meer manieren om iemand de juiste richting op te helpen, niet enkel nonstop af te zeiken. Gelukkig heb ik nog andere MMO's waar hulp nog wel van hoog niveau is
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
inderdaad zo begon het bij mij met WoW wel ik kwam iemand tegen op lvl 20 en die heeft me geholpen en uitgelegd etc was wel tofSinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:37:
[...]
Dit is imho ook de reden waarom een community langzaam naar z'n grootje gaat. Ik ben zelf begonnen in een MMO waar zo'n beetje iedereen een 'mentor' kreeg en die persoon nam jou gewoon paar uur op stap om alles te leren. Advies, tactiek, vragen, echte hulp. Dit heb ik ook meegenomen naar andere MMO's, soms zat ik gewoon een uurtje of 3 in een start-zone en enkel mensen te vertellen over het spel, wat tips etc. Ook in wow heb ik dat nog tijdje geprobeerd, maar gaandeweg kreeg je zo vaak de wind van voren dat de motivatie het 0 punt had bereikt.
Iedereen die afwijkt van de 'standaard' krijgt eerst de stempel retart/noob/whatever, zonder dat men uberhaubt de reden erachter weet. Er zijn meer manieren om iemand de juiste richting op te helpen, niet enkel nonstop af te zeiken. Gelukkig heb ik nog andere MMO's waar hulp nog wel van hoog niveau is
Verder is het zonde het die kant op gaat met AMAGAD RLY ? 113333377 GHEY !
Het is even geleden maar ook al ben je net gedinged moet je volgens mij makkelijk rond de 1500 dps kunnen doen.Auredium schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:27:
[...]
Nou, ik kan me herinneren dat ik een topic of 15/20 eerder rond de 700 DPS deed op level 80 en rond liep in quest rares en greens. Daar heb ik op level 80 toch een maandje of 2 mee gespeeld als retard. (Frost specced dungeons gedaan)
Maar aandacht is wel heel belangrijk. Iemand die met oogkleppen op speelt en nul advies aanneemt zal gewoon rustig door blijven spelen in half in rare en half in epics voor een maand of vier met een DPS rond de 900.
Je moet het gewoon structureel aanpakken als speler. Ik ben casual speler en bij mij ging het als volgt:
Eerst een twee weken level 80 blue's in AH aangeschaft.
Vervolgens middels instances en PvP in de maand erop een stuk of 5 level 80 epics weten te vangen.
De week erop deze ge-gemmed en enchanted.
Van daaruit heb ik de rest van mijn level 80 blues en de 1 a 2 greens die ik nog had vervangen.
Momenteel loop ik rond in alles epic op een necklace, trinket, main hand weapon en wand. De rest is epic, ge-gemmed op de correcte manier (behalve de beltbuckle van mijn belt, die heeft een crapgem) en geanchanted op de correcte manier.
Mijn main is een mage, en volgens mij was ik toch aardig blue geared toen ik net 80 was.
3of4 area's leeg gequest,en daar tussendoor ook nog Instances gedaan. dan kan je best blue op 80 komen.. (dan wel geen frost omdat dat gewoon niet mijn ding, die WE vind ik sowsieo een lachterje en maar irritant)
Maar goed ik neem aan dat je wel op min of meer de juiste stats gegeared. wanneer er Agility items op een mage zitten, dan zakt mijn broek daar nogal vanaf....
Ik wil eigenlijk nog steeds die trinket van OS25 (of Razorscale) maar nou ja pretty unlucky so far. of het dropt niet, of op mijn verkeerde char. maar als 1 of andere pipo die flamewall eet, en <1k dps doet zou ik dat wel heel erg zonde vinden. (maar ja that's wow)
ik wil best tijd in iemand investeren, maar dan liever een guildie... en tuurlijk als ik in een heroic ofzo een mage/paladin (dat zijn mijn classes) tegenkom die ik tips kan geven dan zal ik dat zeker doen.SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:37:
[...]
Dit is imho ook de reden waarom een community langzaam naar z'n grootje gaat. Ik ben zelf begonnen in een MMO waar zo'n beetje iedereen een 'mentor' kreeg en die persoon nam jou gewoon paar uur op stap om alles te leren. Advies, tactiek, vragen, echte hulp. Dit heb ik ook meegenomen naar andere MMO's, soms zat ik gewoon een uurtje of 3 in een start-zone en enkel mensen te vertellen over het spel, wat tips etc. Ook in wow heb ik dat nog tijdje geprobeerd, maar gaandeweg kreeg je zo vaak de wind van voren dat de motivatie het 0 punt had bereikt.
in TBC heb ik voornamelijk getankt met mijn pala, een holy pala wou ook eens tanken proberen, en ook heel veel mee lopen whisperen om hem te helpen. hij is nu eigenlijk onze MT in ulduar....
[ Voor 25% gewijzigd door Valkyre op 01-07-2009 15:45 ]
Misschien een rare vraag maar: Waarom post je hier nog ? Wow is volgens jou gewoon de suck en andere mmo's zijn 100 keer beterSinergyX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:37:
[...]
"Don't let your dreams be memes"
Waarom zou ik hier niet posten? Nergens een regeltje gezien dat je WoW actief moeten spelen om hier te posten toch? Daarbij is dat jou conclusie, als ik echt op de 'teh suck' en 'xx pwnz wow' zou gaan had ik wel andere posts neergezet. Vooralsnog hou ik het bij een inhoudelijke discussie over wow, zie niet wat daar fout aan is.Wootlock schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:58:
Misschien een rare vraag maar: Waarom post je hier nog ? Wow is volgens jou gewoon de suck en andere mmo's zijn 100 keer beter
om even terug te gooien, wat doe jij hier als je voor 99% alleen maar in een wow topic post? Daar is tweakers niet voor toch? You get my point
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2009 16:10 ]
Hmm, gisteren eens HoS gedaan.
Best een leuke HC, zat deze keer rond 2k dps (en dan incl. death and decay). Ik merk toch dat Death and Decay behoorlijk meewerkt aan je dps (zonder is 1.6k)
En alweer geen goede drops voor mij
Best een leuke HC, zat deze keer rond 2k dps (en dan incl. death and decay). Ik merk toch dat Death and Decay behoorlijk meewerkt aan je dps (zonder is 1.6k)
En alweer geen goede drops voor mij

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.