Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen, ik ben nieuw op het forum als poster, maar lees al een tijdje mee en heb al een hoop interessante info gevonden.
Binnenkort ga ik een Bravia KDL-40 (of 46) W5500 of KDL-40 (of 46) Z5500 en een surround sound-setje kopen. (Alhoewel het waarschijnlijk een Z5500 gaat worden.) Alleen over de grootte ben ik nog niet zeker. Onze kijkafstand is ongeveer 3,5 meter, maar ik heb al vaak gelezen dat dat eigenlijk niet meer uitmaakt met HD tv's en dat je eigenlijk best zo groot als je zelf comfortabel vindt koopt. We zien wel...

Mijn eigenlijke vraag is de volgende: zijn er mensen die een bepaalde home cinema surround sound kunnen aanbevelen die goet samengaat met een Bravia?

(Mijn excuses als ik dieze vraag als noob in een verkeerd topic heb geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ben ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar. Ik wil er graag een met Bravia Sync maar zonder dvd-speler of poespas, gewoon een receiver met 5.1 speakerset erbij zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:03:
Ben ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar. Ik wil er graag een met Bravia Sync maar zonder dvd-speler of poespas, gewoon een receiver met 5.1 speakerset erbij zeg maar.
Speciaal voor de Z5500-lijn is er de HT-CT500. Een 3.1 soundbar systeem.
http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ct500
Lekker compact, slechts 1 speaker (de soundbar) en een subwoofer. Past erg mooi; geen gedoe met kabels enzo. Ik ben daar eigenlijk wel erg benieuwd naar, maar betwijfel wel een beetje of het ook een goede vervanging kan zijn voor mijn ouderwetse stereo receiver. Ik zou graag iets lezen over gebruikerservaringen met dit apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:04:
[...]
Ik zou graag iets lezen over gebruikerservaringen met dit apparaat.
Heb zo snel even geen professionele reviews kunnen vinden, maar misschien heb je hier wat aan?
Zelf even googlen had natuurlijk ook gekund ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:04:
[...]

Speciaal voor de Z5500-lijn is er de HT-CT500. Een 3.1 soundbar systeem.
http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ct500
Lekker compact, slechts 1 speaker (de soundbar) en een subwoofer. Past erg mooi; geen gedoe met kabels enzo. Ik ben daar eigenlijk wel erg benieuwd naar, maar betwijfel wel een beetje of het ook een goede vervanging kan zijn voor mijn ouderwetse stereo receiver. Ik zou graag iets lezen over gebruikerservaringen met dit apparaat.
Da's erg mooi idd, die zag ik vanmiddag ook in de winkel staan. Vroeg me al af of die bar bij de tv hoorde of dat dat los verkocht werd. Helaas heb ik geen Z maar een W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Hoe zit het met de X5500 serie? Is hier al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Vrijdag krijg ik mijn KDL-40V5500 binnen, ik zal kijken of ik van het weekend een aantal foto's kan posten voor de geïnteresseerden tussen ons en aangezien hier in deze topic al weinig resultaten zijn van de v5500.
...
Alleen over de grootte ben ik nog niet zeker. Onze kijkafstand is ongeveer 3,5 meter, maar ik heb al vaak gelezen dat dat eigenlijk niet meer uitmaakt met HD tv's en dat je eigenlijk best zo groot als je zelf comfortabel vindt koopt. We zien wel...
...
Dit heb ik zelf niet gelezen maar stelt me wel wat gerust aangezien ik op een afstand van 2.5 meter zal komen. Daarentegen zal er voornamelijk HD materiaal op afspeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:13:
...

Mijn eigenlijke vraag is de volgende: zijn er mensen die een bepaalde home cinema surround sound kunnen aanbevelen die goet samengaat met een Bravia?
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/138/68835

ik heb zelf zo'n ding onder mijn 40z5500 staan, bevalt me erg goed!

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• tiguan
Wist iemand al dat er een firmware update op de Sony site staat voor de W5500. Ik heb hem in me tv geflashed. Merk niet echt iets aan deze nieuwe firmware, maar wou 't gewoon eens proberen.

Had niet verwacht dat deze mogelijkheid er zou komen :)

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
tiguan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:36:
Wist iemand al dat er een firmware update op de Sony site staat voor de W5500. Ik heb hem in me tv geflashed. Merk niet echt iets aan deze nieuwe firmware, maar wou 't gewoon eens proberen.

Is al bekend. Deze versie is bedoeld ter verbetering van de CI+ interface icm met de Ziggo CI+ module.

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Wist iemand al dat er een firmware update op de Sony site staat voor de W5500. Ik heb hem in me tv geflashed.
Hoe gaat dat? Gewoon op netwerk/internet aansluiten?

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
Ik ben toch niet helemaal tevreden over mijn Sony Bravia 40W5500.
En wel een beetje hierom:

Het begon met de lag in games op de PS3, die is toch aanzienlijk meer dan op mijn oude Panasonic plasma... (uiteraard zit er geen lag op een plasma, maar ik had niet verwacht dat ik veschil zou merken).

En ik begin me te storen aan de backlight bleeding. Dit begon klein in de linker bovenhoek. Nu is het echter een groter vlak in de linker bovenhoek geworden en ook licht in de rechter bovenhoek...
Erg jammer, want je ziet het altijd bij donker beeld, het is gewoon grijzig daar.

Zou ik hier iets mee kunnen bij Sony / de online winkel waar ik hem vandaan heb? ik ben gewoon niet tevreden.
Hij is amper 2,5 week oud....

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ragger schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:03:
[...]

Hoe gaat dat? Gewoon op netwerk/internet aansluiten?
Als je naar sony.nl gaat en door naar support wordt het netjes uitgelegd ;)
In het kort download je de firmware en zet je op USB-stick en op TV ga je naar het updatemenu toe, stappen volgen.

specs

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik lees op buitenlandse fora dat er verschillen zitten in het paneel van de 37'' en de 40'' versie van de W5500.

De 37" versie schijnt niet door Sony zelf gemaakt te zijn. Dit resulteert ook in een slechtere zwart weergave.

Weet iemand hier wat meer over?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Het Fantoom schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:13:
Hoe zit het met de X5500 serie? Is hier al meer over bekend?
Niet eerder dan Maart 2010, volgens de vertegenwoordiger van Sony. Komen nog wel andere mooie producten aan. Maar voorlopig geen opvolger voor in de X range, erg jammer had er wel op gerekend.

• WidgetTWW
johan12 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:31:
Zou ik hier iets mee kunnen bij Sony / de online winkel waar ik hem vandaan heb? ik ben gewoon niet tevreden.
Hij is amper 2,5 week oud....
Sony kan niet erg veel doen, tenzij het echt heel erg is. De eerste stap is de winkel benaderen. Ik weet niet wat de afkoelperiode is voor producten die online aangeschaft zijn? Ik dacht iets van 30 dagen of heb ik het mis?

• WidgetTWW
Croccifixio83 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:58:
Ik lees op buitenlandse fora dat er verschillen zitten in het paneel van de 37'' en de 40'' versie van de W5500.

De 37" versie schijnt niet door Sony zelf gemaakt te zijn. Dit resulteert ook in een slechtere zwart weergave.

Weet iemand hier wat meer over?
Er zit verschil in de panelen, Sony maakt gebruik van Samsung en Sharp. De 37" inch komt het beste tot zijn recht met een Sharp paneel. De meeste zijn hier ook mee uitgevoerd. Heb namelijk voor mijn oma een 37inch mogen uitzoeken. Heb de serienummers gecontroleerd. Deze zijn op diverse forums terug te vinden. Laat ik zo zeggen, van een Samsung paneel word je niet vrolijk.

• tiguan
Oh da's interessant om te weten. Welk paneel zit er in de 40W5500 dan?

• Het Fantoom
  • Laatst online: 21:52
mrc16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:05:
[...]

Niet eerder dan Maart 2010, volgens de vertegenwoordiger van Sony. Komen nog wel andere mooie producten aan. Maar voorlopig geen opvolger voor in de X range, erg jammer had er wel op gerekend.
Jammer, heb je meer info over die andere mooie producten? :9

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
mrc16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:08:
[...]

Er zit verschil in de panelen, Sony maakt gebruik van Samsung en Sharp. De 37" inch komt het beste tot zijn recht met een Sharp paneel. De meeste zijn hier ook mee uitgevoerd. Heb namelijk voor mijn oma een 37inch mogen uitzoeken. Heb de serienummers gecontroleerd. Deze zijn op diverse forums terug te vinden. Laat ik zo zeggen, van een Samsung paneel word je niet vrolijk.
Oké. Goed om te weten. Hoe kan ik zo snel zien of het een Sharp of een Samsung betreft? Heb je misschien een link voor me ofzo?

• WidgetTWW
Croccifixio83 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:51:
[...]

Oké. Goed om te weten. Hoe kan ik zo snel zien of het een Sharp of een Samsung betreft? Heb je misschien een link voor me ofzo?
http://www.avforums.com/ heb ik het ergens vandaan, vraag me alleen niet welk topic. Gewoon even zoeken.

• tiguan
Nou ik zou niet weten waar ik op moet zoeken. Krijg van alles behalve de info die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wat functies weg, zo is het na de update niet meer mogelijk om je kanalen lijst te bewerken, bij mij is de update automatisch gebeurd en blij ben ik er niet mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Heb sinds afgelopen maandag de Sony kdl 40 e5500 (had eerst een LG 42lh5000) maar gelukkig binnen de
14 dagen omruil garantie) omgeruild voor de Sony.

jeetje wat een verschil, geen aura's meer om mensen en een veel duidelijker beeld.

heb een vraag aan gebruikers van deze lcd, ik kijk via Ziggo / Humax Firefox (binnekort ci+ cam mod)
via scart naar de tv uitzendingen.

mijn Denon 1940 DVD speler hangt aan hdmi port 1 en mijn Panasonic HD recorder is aangesloten
via Hdmi2.

als ik naar TV kijk en mijn Denon aanzet wordt het beeld verstoort en schakelt de tv niet automatisch
over naar hdmi1.

schakel ik handmatig naar hdm1 dan is het beeld goed, maar is er een instelling wanneer je vanaf
tv kijken overschakelt naar hdmi1 of 2 dat de Sony automatisch volgt?

heb mijn instelling van mijn DVD speler al nagekeken en kon zo gauw in het menu van de Sony TV
niets vinden.

vreemd genoeg kan ik de Panasonic wel bedienen via sony afstandsbediening via sync menu de
Denon wordt niet gezien.

vast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 21:55
heb gister ook de update gedraaid maar baal er een beetje van.
zit zelf nog op analoge tv maar voor de update stond heel mijn lijst met digitale tv ingesteld. radio en tv guide werkte ook maar naar de update werkt dat niet meer. iemand die hier een oplossing voor weet (Upc gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:53:
heb gister ook de update gedraaid maar baal er een beetje van.
zit zelf nog op analoge tv maar voor de update stond heel mijn lijst met digitale tv ingesteld. radio en tv guide werkte ook maar naar de update werkt dat niet meer. iemand die hier een oplossing voor weet (Upc gebied)
Een ander land kiezen als je de digitale zenders zoekt. Bijv. Frankrijk als land instellen. Je kan wel taal Nederlands kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:16:
[...]

Een ander land kiezen als je de digitale zenders zoekt. Bijv. Frankrijk als land instellen. Je kan wel taal Nederlands kiezen.
er wordt mij niks om een land gevraagd alleen maar keuze tussen aards en kabel en dan moet ik een frequentie + netwerk ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
johan12 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:31:
...

Het begon met de lag in games op de PS3, die is toch aanzienlijk meer dan op mijn oude Panasonic plasma... (uiteraard zit er geen lag op een plasma, maar ik had niet verwacht dat ik veschil zou merken).

....
Ik zou dat tegenwoordig niet al te hard meer zeggen. Die lag wordt vaak veroorzaakt door al die technieken om het beeld te "verbeteren". 100 of 200 Hz, motion bla bla, etc. Ook plasma doet tegenwoordig hard mee met deze race en die technieken kosten veel rekenkracht en of je moet dan een hele dure CPU in je TV hebben, of je krijgt dus lag. Moderne LCD's hebben vaak een "Gaming" mode waarbij al die processing uit wordt gezet zodat er praktisch geen lag meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 13-09 03:36
Hoi iedereen, sinds kort heb ik een Sony 40w5500 en Ziggo via standaard humax.

Mijn probleem is de beeldregeling, zodat alles (4:3 en 16:9) in het juiste formaat wordt afgebeeld en ik niet boven en onder een beetje van het beeld mis. Hoe hebben jullie dat ingesteld? Boven en onder mis ik nu een beetje van het beeld....... Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Daar ben ik ook wel benieuwd naar: in welke stand laat de 40W5500 gewoon ALTIJD ALLE beeldinfo zien, in het juiste formaat? Niks smart-zoom, maar gewoon 4:3 als het signaal 4:3 binnenkomt, en 16:9 als het 16:9 binnenkomt. Dus nooit balken boven-onder, maar wel (bij 4:3) balken links rechts.
Wat is daarvoor de instelling?
En klopt het dat hij de beeldverhoudings-instellingen per zender onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
teake schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:27:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar: in welke stand laat de 40W5500 gewoon ALTIJD ALLE beeldinfo zien, in het juiste formaat? Niks smart-zoom, maar gewoon 4:3 als het signaal 4:3 binnenkomt, en 16:9 als het 16:9 binnenkomt. Dus nooit balken boven-onder, maar wel (bij 4:3) balken links rechts.
De TV laat juist de zender in het correcte formaat zien als er van die zwarte balken worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Iemand die systeem update voor de w5500 gedaan die ook een alphacrypt gebruikt? Wil wel update maar als mijn alphacrypt het dan niet meer doet wacht ik nog liever tot ik z'n ci+ heb!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:23:
er wordt mij niks om een land gevraagd alleen maar keuze tussen aards en kabel en dan moet ik een frequentie + netwerk ID
Lees de ervaringen hier eens door: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:45
En ik heb nog een raar probleem.
Sinds ik mijn 40W5500 heb, en ik ga een blu-ray kijken via mijn ps3 loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld... Dit was met mijn panasonic plasma wel zo...

Beeld van de PS3 gaat via HDMI naar de TV, geluid via de optische toslink naar de Onkyo receiver. Ik heb niets veranderd, ben alleen van TV verwisseld...
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat is lag, veroorzaakt doordat het beeld eerst nog door de tv wordt "bewerkt" waardoor het beeld achterloopt op het geluid. Je kunt misschien je geluid vertragen op je PS3 of versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
hansie18 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 05:23:
Hoi iedereen, sinds kort heb ik een Sony 40w5500 en Ziggo via standaard humax.

Mijn probleem is de beeldregeling, zodat alles (4:3 en 16:9) in het juiste formaat wordt afgebeeld en ik niet boven en onder een beetje van het beeld mis. Hoe hebben jullie dat ingesteld? Boven en onder mis ik nu een beetje van het beeld....... Help!
Zorg dat je humax op breedbeeld is ingesteld en niet op 4:3. Als je dat niet kan instellen op een humax kan je kijken of hij op 'letterbox' weergave is ingesteld. Als dat zo is moet je dat veranderen naar een stand waar alles wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
downing schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:08:
Iemand die systeem update voor de w5500 gedaan die ook een alphacrypt gebruikt? Wil wel update maar als mijn alphacrypt het dan niet meer doet wacht ik nog liever tot ik z'n ci+ heb!!!!
Yep, m'n AlphaCrypt werkt na de update ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
tiguan schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:31:
[...]

Yep, m'n AlphaCrypt werkt na de update ook nog steeds.
oke dan dan gaan we hem er maar op zetten
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
ArChie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:05:
[...]

De TV laat juist de zender in het correcte formaat zien als er van die zwarte balken worden getoond.
Precies dat wil ik ook. Gewoon de beschikbare hoeveelheid beeldinfo, zo groot mogelijk in beeld, ZONDER vervorming, maar wel GEHEEL in beeld. Dat houdt dus ook in dat 16:9 full screen zonder vervorming kan draaien, en dat 4:3 hoogte vullend wordt, maar met twee zwarte balken aan de zijkant. En dat dan dus automatisch, op basis van het aangeboden signaal.

Er zit ook nog een 14:9 beeld bij? Nog nooit van gehoord.
En hij lijkt inderdaad per zender, maar ook nog afhankelijk van aanbod, en voorkeursinstellingen te zoomen.
Nogal complex lijkt het. De juiste gewenste instelling heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
downing schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:08:
Of je wel of niet een standaard DVB CAM, zoals de AlphaCrypt Classic CAM, mag gebruiken in een CI+ slot wordt bepaald door de digitale TV provider. De digitale TV provider moet namelijk bij elk kanaal expliciet specificeren dat het betreffende kanaal alleen mag worden weergegeven als er een CI+ CAM in de TV met CI+ slot zit en dat de TV dus een eventuele aanwezige standaard DVB CAM moet negeren. Bij Ziggo/Casema/Multikabel heeft men tot op heden nog niet deze CI+ beperking op alle kanalen aangezet en voor zover mij bekend is dat ook nog niet het geval bij Ziggo/@Home zolang de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM nog niet te koop is.

Het wel of niet updaten van je TV firmware maakt voor de werking van die door Ziggo geactiveerde CI+ beperking geen verschil. Wel zal je na het updaten van de firmware niet langer zelf de digitale kanalen kunnen sorteren in je eigen volgorde of kanalen uit de lijst kunnen gooien die niet tot je pakket behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
teake schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:02:
Precies dat wil ik ook. Gewoon de beschikbare hoeveelheid beeldinfo, zo groot mogelijk in beeld, ZONDER vervorming, maar wel GEHEEL in beeld. Dat houdt dus ook in dat 16:9 full screen zonder vervorming kan draaien, en dat 4:3 hoogte vullend wordt, maar met twee zwarte balken aan de zijkant. En dat dan dus automatisch, op basis van het aangeboden signaal.
En dat is precies wat je TV doet, namelijk onvervormd het signaal weergegeven zoals dat ontvangen wordt. De meeste kanalen worden uitgezonden met een 720x576 resolutie, maar er zijn ook kanalen die een andere resolutie toepassen. Discovery Channel zendt bijvoorbeeld uit met een 544x576 resolutie. Wil je dat beeldvullend krijgen dan moet je gaan zoomen wat dus vervorming of beeldverlies oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
ArChie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:19:
[...]

En dat is precies wat je TV doet, namelijk onvervormd het signaal weergegeven zoals dat ontvangen wordt. De meeste kanalen worden uitgezonden met een 720x576 resolutie, maar er zijn ook kanalen die een andere resolutie toepassen. Discovery Channel zendt bijvoorbeeld uit met een 544x576 resolutie. Wil je dat beeldvullend krijgen dan moet je gaan zoomen wat dus vervorming of beeldverlies oplevert.
Ah, dat van die verschillende resoluties wist ik niet. Dank.
Nou nog even de instellingen vinden waarin de TV wél verschaalt tot maximale beeldhoogte, maar niet vervormt. 't stomme ding kan ook zóóó veel. Je zou er in verdwalen. (40W5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 13-09 03:36
prinsrichard schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:10:
[...]

Zorg dat je humax op breedbeeld is ingesteld en niet op 4:3. Als je dat niet kan instellen op een humax kan je kijken of hij op 'letterbox' weergave is ingesteld. Als dat zo is moet je dat veranderen naar een stand waar alles wel goed werkt.
De beste instellingen tot nu toe zijn, volgens mij:

humax instellingen: 4:3 en auto
sony 40W5500 instellingen (beeldregeling): wide, aan, 4:3

4:3 wordt dan gewoon in 4:3 uitgezonden en breedbeeld in breedbeeld.

Maar ik mis boven en onder een beetje van het beeld. Dat zie je aan de logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
downing schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:46:
[...]

oke dan dan gaan we hem er maar op zetten
dank je
Heeft iemand zich eigenlijk al verdiept in de voordelen van deze update? Voor zover ik heb gelezen worden er alleen functies verwijderd (sorteren van digitale kanalen). Ook in de changelog op http://support.sony-europ...40Z5500&f=FW_Bravia1570EA zie ik geen verbeteringen waar je iets aan hebt.

Vooralsnog blijft mijn Z5500 in ieder geval gewoon de standaard firmware draaien, met auto-update uit.

Edit: er is overigens geen downgrade mogelijkheid, dus vandaar dat ik zelf zo terughoudend ben om de nieuwe firmware te flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door THM0 op 05-09-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Waarschijnlijk is, zoals de changelog ook al een beetje aangeeft, deze upgrade nodig om de Sony's volledig geschikt te maken voor de CI+ cam van Ziggo....

Dat je de kanalenlijst niet meer kan wijzigen is waarschijnlijk een eis geweest van Ziggo, vast niet van Sony...

Trek uw conclusie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Desmoerick schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:47:
Waarschijnlijk is, zoals de changelog ook al een beetje aangeeft, deze upgrade nodig om de Sony's volledig geschikt te maken voor de CI+ cam van Ziggo....

Dat je de kanalenlijst niet meer kan wijzigen is waarschijnlijk een eis geweest van Ziggo, vast niet van Sony...

Trek uw conclusie....
Ik wacht de CI+ Cam wel even af om te zien wat er dan precies niet werkt op het Ziggo netwerk met de originele firmware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:49
Het is iedereen hier duidelijk dat je je TV kan instellen op frankrijk (wel de taal gewoon op NL of EN laten) en je hebt de functionaliteit weer terug. Evt wel opnieuw scannen.

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 05-09-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
sorted.bits schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:38:
Het is iedereen hier duidelijk dat je je TV kan instellen op frankrijk (wel de taal gewoon op NL of EN laten) en je hebt de functionaliteit weer terug. Evt wel opnieuw scannen.
Ja, maar als dat het enige 'voordeel' van de firmware is, dan laat ik deze voorlopig even aan me voorbij gaan. Aangezien de changelog nogal wazig beschreven is, weet je natuurlijk niet wat voor vreemde 'features' er nog meer in deze firmware zitten, al dan niet op verzoek van Ziggo.

Als je de CI+ discussie een beetje volgt, dan is het wel duidelijk dat Ziggo de belangen van de kijker niet bepaald voorop heeft staan. Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iedereen hier er zo op gebrand lijkt de nieuwe firmware te laden. Erg kwalijk is ook dat Ziggo de firmware van je TV flasht (en daarmee functionaliteit verwijdert) zonder hier toestemming voor te vragen. De TV wordt immers standaard met alle auto-update instellingen op enabled uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik ben nog steeds op jacht naar een nieuwe tv. Zag vanmiddag de Philips 37PFL9604 hangen, waar ik erg van gecharmeerd ben. De Sony 37W5500 staat echter ook nog steeds hoog op mijn lijst. Nou viel mij vanmiddag bij die Philips op dat bij een egaal wit scherm het er het helderst uitzag als je er recht tegenaan kijkt. Kijk je van boven of van onder, dan wordt het minder fel wit. Is dit ook zo bij de 37W5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:38:
Werkt de EPG dan nog goed?
Elders is gemeld dat de EPG dan niet goed werkt in combinatie met sorteren en deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32V5500 in combinatie met een CAM-module en Digitenne. Als ik de tv aanzet en de EPG bekijk, wordt alleen de programmering van Nederland 1, 2 en 3 en TV Noord-Holland getoond. Bij de overige zenders staat 'Geen onderdeelinformatie'. Als ik naar RTL4 zap, wordt ineens ook de programmering van RTL4, 5, SBS6, RTL7 en NET5 weergegeven. Maar bij de overige zenders staat nog steeds 'Geen onderdeelinformatie'. Is dit normaal, bijvoorbeeld door de techniek van Digitenne, of kan de gehele EPG ook in een keer worden getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:47:
Ik heb een 32V5500 in combinatie met een CAM-module en Digitenne. Als ik de tv aanzet en de EPG bekijk, wordt alleen de programmering van Nederland 1, 2 en 3 en TV Noord-Holland getoond. Bij de overige zenders staat 'Geen onderdeelinformatie'. Als ik naar RTL4 zap, wordt ineens ook de programmering van RTL4, 5, SBS6, RTL7 en NET5 weergegeven. Maar bij de overige zenders staat nog steeds 'Geen onderdeelinformatie'. Is dit normaal, bijvoorbeeld door de techniek van Digitenne, of kan de gehele EPG ook in een keer worden getoond?
Da's normaal, je noemt namelijk precies zenders gegroepeerd in bouquetten, zenders worden per 4 of 5 gegroepeerd uitgezonden op 1 'frequentie'. Pas als je naar de volgende groep overgaat, krijg je ook van die groep informatie.
Volgens mij geven die STB's wel alle info in 1 keer weer...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Klopt het dat alle aansluitingen op de Sony **Z5500 types aan de achterkant zitten? Als ik de handleiding moet geloven wel en dat komt best ongunstig uit met de wallmount die ik op dit moment in huis heb liggen. De wallmount is namelijk slechts 1,9cm en dat is niet genoeg voor de meeste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
http://www.sony.nl/product/t32-z-series/kdl-40z4500

Hoe moeilijk kan het zijn .....

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ja, hoe moeilijk kan het zijn. Nu nog het juiste type nummer! De handleiding heb ik bekeken en die is niet echt duidelijk daarover. En plaatjes van de achterkant (foto's) zijn nog niet te vinden van de Z5500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Huh ?
Op de site die ik je net gaf staan fotos van de achterkant en de zijkant.
Oftewel, misschien even wat beter kijk ofzo ? :S

Aah NVM, ik zie het al, ik heb je de 4500 gegeven en je zocht de 5500 :)
Sorry, my bad

[ Voor 25% gewijzigd door Bloemstukje op 06-09-2009 13:34 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:25:
Klopt het dat alle aansluitingen op de Sony **Z5500 types aan de achterkant zitten? Als ik de handleiding moet geloven wel en dat komt best ongunstig uit met de wallmount die ik op dit moment in huis heb liggen. De wallmount is namelijk slechts 1,9cm en dat is niet genoeg voor de meeste kabels.
Zo te zien zitten er ook aan de zijkant aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:09:
[...]

Zo te zien zitten er ook aan de zijkant aansluitingen.
Mijn 40Z5500 heeft aan de zijkant:
- LAN aansluiting
- CI+ CAM Slot
- 1x USB
- 2x HDMI
- Gele, witte en rode tulpstekker voor audio/video (weet niet of het ingang of uitgang is)
- Audio jack aansluiting voor hoofdtelefoon

De rest (power, antenne, optische audio uitgang, HDMI, SCART, component-in, VGA) zit aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THM0 schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:53:
Mijn 40Z5500 heeft aan de zijkant:
- LAN aansluiting
- CI+ CAM Slot
- 1x USB
- 2x HDMI
- Gele, witte en rode tulpstekker voor audio/video (weet niet of het ingang of uitgang is)
- Audio jack aansluiting voor hoofdtelefoon

De rest (power, antenne, optische audio uitgang, HDMI, SCART, component-in, VGA) zit aan de achterkant.
De "Gele, witte en rode tulpstekker voor audio/video" is ingaand. Mijn Wii zit daar op aangesloten (ziet er beter uit dan met scart).

Verder kan men via de 3d optie op de site van sony kijken wat er allemaal opzit. Het is wel super irritant dat er NIETS over in de handleiding staat. Zeker als de TV tegen de muur zit is het dan moeilijk bepaalde kabels te leggen (als er iets bijkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
De CI+ CAM kan nu besteld worden:

https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf

Benieuwd wanneer hij bezorgd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Mocht dit toestel niet zo duur zijn als de ZX1 dan heb ik mijn keuze misschien al gemaakt:

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6557

Sony kondigt de ZX5 aan :D. Hoop dat er ook varianten komen zonder de wireless box die de strijd aan gaan met de LED series van Samsung.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2009/09/20090906-sony_kdl-46zx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
THM0 schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:43:

Volgens die site worden ze begin volgende week uitgeleverd. Maar dit is natuurlijk "volgens die site". Of het betrouwbaar is, dat weet ik niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Hallo. Ik ben van plan om ook een bravia aan te schaffen terwaarde van 1000 euro. Maar wat is de beste keuze met dit budget. Ik zelf denk een W5500. Graag uw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
sorted.bits schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 07:28:
[...]

Volgens die site worden ze begin volgende week uitgeleverd. Maar dit is natuurlijk "volgens die site". Of het betrouwbaar is, dat weet ik niet :P.
Werkt deze nou ook met de W5500?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Laatst online: 15-08-2023
THM0 schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:43:

Ik denk dat het nog 1 ~ 2 weken zal duren zoals alle overige website's ze aanbieden.

http://www.twenga.nl/dir-...,Diversen-televisie-29169

Op de bovenstaande link zie je meerdere aanbieders voor de nieuwe CI+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Phusebox schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:47:
[...]

Werkt deze nou ook met de W5500?
Yup, als het goed is wel, anders ben ik f*cked met alsnog zo'n kastje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Nog een keertje hoor :P
Dancing_Animal schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:32:
Ik ben nog steeds op jacht naar een nieuwe tv. Zag vanmiddag de Philips 37PFL9604 hangen, waar ik erg van gecharmeerd ben. De Sony 37W5500 staat echter ook nog steeds hoog op mijn lijst. Nou viel mij vanmiddag bij die Philips op dat bij een egaal wit scherm het er het helderst uitzag als je er recht tegenaan kijkt. Kijk je van boven of van onder, dan wordt het minder fel wit. Is dit ook zo bij de 37W5500?
Verder vraag ik me ook af of ie ghost. Kan het in de winkel niet ontdekken met die gesplitste rode Media Markt reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ghosten is me niet opgevallen bij de 37W5500 (ik game op mijn Xbox 360 en kijk films via een Mac Mini), bij LCD is het volgens mij altijd zo dat je recht voor het scherm de beste inkijkhoek hebt. Wanneer je erg schuin voor je TV zit heb je idd wel wat verkleuring van het scherm.

Of dit bij andere TV's beter is, weet ik niet. Mijn vorige TV had het erger dan deze.

[ Voor 8% gewijzigd door sorted.bits op 09-09-2009 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 06:18
sorted.bits schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:45:
[...]

Yup, als het goed is wel, anders ben ik f*cked met alsnog zo'n kastje :P
Iemand al een aanbieding van de CI+ ZONDER smartcard gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:08

gdl

Is er hier iemand uit het CAIWAY gebied (bij voorkeur Hilvarenbeek), die kan aangeven wat ik naast de Sony W5500 nog nodig heb om digitale TV te ontvangen. Het is mij niet helemaal duidelijk of ik een smartcard o.i.d. nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
gdl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:23:
Is er hier iemand uit het CAIWAY gebied (bij voorkeur Hilvarenbeek), die kan aangeven wat ik naast de Sony W5500 nog nodig heb om digitale TV te ontvangen. Het is mij niet helemaal duidelijk of ik een smartcard o.i.d. nodig heb.
Even een korte cursus 'zoeken voor dummies':

Rechtsboven staat zo'n mooi textboxje met de tekst "Zoeken..."
Klik hierop, typ vervolgens "caiway" en druk op enter.
En voila......

[ Voor 4% gewijzigd door kobus99 op 09-09-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32546707,noline]
Iemand al een aanbieding van de CI+ ZONDER smartcard gezien?
Hij wordt voorlopig niet zonder smartcard geleverd. Naar wat de ziggo-medewerker heeft gezegd op het ziggogebruikers-forum moet je dan minimaal 6 tot 12 maanden wachten. Daarentegen zit de kaart wel tegenkostprijs in het pakket (zal wel een tientje zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:35
kobus99 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:20:
[...]

Even een korte cursus 'zoeken voor dummies':

Rechtsboven staat zo'n mooi textboxje met de tekst "Zoeken..."
Klik hierop, typ vervolgens "caiway" en druk op enter.
En voila......
Misschien weet de vraagsteller wel helemaal niet wat nou bedoeld wordt met free-to-air ofzo ;)
Het had dus net zoveel tijd gekost om te antwoorden:
Caiway geeft het basispakket "free-to-air" door (free-to-cable is technisch gezien misschien accurater). Dat betekent dat deze kanalen niet op enige manier versleuteld zijn. Ontsleutelingsmechanismen als set-top-boxes of CAMs i.c.m. smartcards zijn dus niet nodig. Met je Sony W5500 kun je dus gewoon een digitale set-up doen (kiezen voor "kabel") en gratis digitaal naar het basispakket kijken.

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Beste mensen,

Ik vroeg me af of jullie garantie nemen bij jullie BRAVIA ? Ik overweeg een van deze dagen een 40W5500 te kopen met de veronderstelling dat deze toch een paar jaartjes meegaat.

Ik heb op internet gezocht (niet veel wijzer geworden) en heb naar SONY gebeld. SONY raadde mij aan om er wel garantie bij te nemen, maar toen ik vroeg hoe frequent er dan wel niet iets misgaat met de BRAVIA's kreeg ik een antwoord waar ik niks mee kon. Eén dode pixel wordt niet gerepareerd, meerderer wel, afhankelijk van hoe storend ze zijn. Wat zijn jullie ervaringen met de BRAVIA's en raden jullie mij aan om er garantie bij te nemen ?

Verder vroeg ik me ook af of iemand al de officiele ZIGGO CI+ module werkend heeft in zijn 40W5500. Just to be sure, want hij staat (nog) niet in het lijstje van ondersteunde TV's (link)

Dank

Be the change you want to see in the world

Verwijderd

andromedaan schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:28:
Beste mensen,

Ik vroeg me af of jullie garantie nemen bij jullie BRAVIA ? Ik overweeg een van deze dagen een 40W5500 te kopen met de veronderstelling dat deze toch een paar jaartjes meegaat.

Ik heb op internet gezocht (niet veel wijzer geworden) en heb naar SONY gebeld. SONY raadde mij aan om er wel garantie bij te nemen, maar toen ik vroeg hoe frequent er dan wel niet iets misgaat met de BRAVIA's kreeg ik een antwoord waar ik niks mee kon. Eén dode pixel wordt niet gerepareerd, meerderer wel, afhankelijk van hoe storend ze zijn. Wat zijn jullie ervaringen met de BRAVIA's en raden jullie mij aan om er garantie bij te nemen ?
Je hebt in ieder geval 2 jaar fabrieksgarantie. Daarnaast heeft een dergelijke tv van die prijsklasse een langere te verwachten levensduur (dus die tijd behoort ook bij de garantie, daar is jurisprudentie over aka uitspraken van rechters). Dus na de 2 jaar zit je voor een aantal jaren ook wel goed. Je zal daar echter wel moeite voor moeten doen, want ze zullen vrijwel altijd tegensputteren.
Verder vroeg ik me ook af of iemand al de officiele ZIGGO CI+ module werkend heeft in zijn 40W5500. Just to be sure, want hij staat (nog) niet in het lijstje van ondersteunde TV's (link)

Dank
De officiele cam is nog niet te koop (hopelijk binnen een klein aantal weken). Als er is getest, dan alleen in de winkel met een testversie. Hij zal vast ondersteund worden, mogelijk dat er een firmware update moet worden gedaan.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sjoop1985 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:51:
[...]

Misschien weet de vraagsteller wel helemaal niet wat nou bedoeld wordt met free-to-air ofzo ;)
Het had dus net zoveel tijd gekost om te antwoorden:
Caiway geeft het basispakket "free-to-air" door (free-to-cable is technisch gezien misschien accurater). Dat betekent dat deze kanalen niet op enige manier versleuteld zijn. Ontsleutelingsmechanismen als set-top-boxes of CAMs i.c.m. smartcards zijn dus niet nodig. Met je Sony W5500 kun je dus gewoon een digitale set-up doen (kiezen voor "kabel") en gratis digitaal naar het basispakket kijken.
Caiway geeft elk signaal ongecodeerd door, ideaal. Alleen voor je extra pakketten heb je wel een decoder nodig, denk aan b.v. een alphacrypt kaart. Deze kun je in je PCMIA slot van je tv stoppen en daarna je Caiway kaartje, voor de rest hoef je geen instellen te verzorgen.
Zelf woon ik in Maassluis (westland), maar het lijkt me stug dat het anders zou zijn in jouw regio.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Moet je bij de Sony 46W5500 nog rekening houden met bepaalde series nummers, dit ivm de compatibiliteit van Ziggo's CI+ module?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:35
Fietsbel schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:01:
[...]

Caiway geeft elk signaal ongecodeerd door, ideaal. Alleen voor je extra pakketten heb je wel een decoder nodig, denk aan b.v. een alphacrypt kaart. Deze kun je in je PCMIA slot van je tv stoppen en daarna je Caiway kaartje, voor de rest hoef je geen instellen te verzorgen.
Zelf woon ik in Maassluis (westland), maar het lijkt me stug dat het anders zou zijn in jouw regio.
Als je een CAM + smartcard nodig hebt om bepaalde content te zien, dan is die content versleuteld, waarom zou je anders die CAM nodig hebben ;) En met het basispakket bedoel ik uiteraard alle zenders die niet in een extra pakket zitten. Kortom: ik snap niet wat jij verstaat onder "elk signaal" en "ongecodeerd".
Ik woon overigens in Limburg (Ziggo/@Home gebied) dus ik heb vrij weinig met Caiway te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoop1985 op 11-09-2009 13:11 . Reden: verduidelijking&typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway geeft het basispakket ongecodeerd door. De extra pakketten zijn (uiteraard) wél versleuteld en daarvoor heb je een Alphacrypt CAM en een smartcard nodig.

Zo zou het overal moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Jay-K schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:29:
Moet je bij de Sony 46W5500 nog rekening houden met bepaalde series nummers, dit ivm de compatibiliteit van Ziggo's CI+ module?
Nope, alleen bij Samsung is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een vraag, een vriend van mij heeft een Bavaria KDL-40W2000. Gister heb ik geprobeerd zijn PS3 via de HDMI aan te sluiten, echter wordt deze niet herkend. Je kan alleen kiezen van AV1 tot AV6, heeft iemand misschien een ideee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Jieve schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:51:
Ik heb een vraag, een vriend van mij heeft een Bavaria KDL-40W2000. Gister heb ik geprobeerd zijn PS3 via de HDMI aan te sluiten, echter wordt deze niet herkend. Je kan alleen kiezen van AV1 tot AV6, heeft iemand misschien een ideee hoe ik dit kan oplossen?
Waarschijnlijk de PS3 eerst op een niet HDTV gehad? Even de ps3 uitzetten en vervolgens de aanknop 5 sec inhouden. Wel de TV op de juist input zetten. Vervolgens herkent de PS3 de TV en stelt ie automatisch de resolutie in.

Offtopic: Noem een Bravia toch geen Bavaria!!!!!!!!!!!!! 8)7 |:( |:( |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 11-09-2009 16:35 ]

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik heb een 46W5500 gekocht, bevalt me zeer goed op bijna alle fronten. Heb er wel een vraag over. Ik heb een aantal kinder series op een USB stick staan welke ik afspeel via mijn DVD speler. Nu wil ik dit afspelen via mijn TV dan zegt ie dat er geen items zijn gevonden, mijn PS3 zegt hetzelfde. Waar moet ik op letten dat ik ze toch kan afspelen via de USB stick?

• teake
Dat zal aan het formaat van de film liggen. De Bravia TV met DLNA mogelijkheid is zeer "picky" als het op videoformaten aan komt. Eventueel kun je wel vanaf je PC in hetzelfde netwerk PS3 Media server draaien, en daarmee "on the fly" formaten transcoderen.

OF natuurlijk exact het juiste formaat gebruiken op je USB stick. Maar ik weet ff uit mijn hoofd niet waar ik het exact juiste formaat kan vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door teake op 12-09-2009 14:06 ]

• maniak
In de handleiding wordt alleen de genoemd dat de bestanden .mpg moeten hebben.. maarja.. AVI naar MPG hernoemen gaat dan niet helpen ;)

Ik vermoed dat ze mpeg2 of mpeg4 moeten zijn. Eens een aflevering converten.

• teake
mpeg2 dacht ik. Ik ben net aan het spelen geslagen met de PS3 Media Server. GAAAAAF!!! Dat ding speelt écht heel veel af. TV aan het netwerk, en gewoon op je TV door je complete media-bibliotheek op de PC bladeren. Mooi hoor, en dat gewoon geintegreerd in je TV :-)

DIK tevreden met die 40W5500!

Hoewel..... 't kan altijd nóg beter natuurlijk: DD5.1 of DTS streamen doet hij nog niet. Dus toch nog af en toe een DVD'tje fikken om alles goed te kunnen zien/horen.

[ Voor 7% gewijzigd door teake op 12-09-2009 15:53 ]

Verwijderd

teake schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:52:
mpeg2 dacht ik. Ik ben net aan het spelen geslagen met de PS3 Media Server. GAAAAAF!!! Dat ding speelt écht heel veel af. TV aan het netwerk, en gewoon op je TV door je complete media-bibliotheek op de PC bladeren. Mooi hoor, en dat gewoon geintegreerd in je TV :-)

DIK tevreden met die 40W5500!

Hoewel..... 't kan altijd nóg beter natuurlijk: DD5.1 of DTS streamen doet hij nog niet. Dus toch nog af en toe een DVD'tje fikken om alles goed te kunnen zien/horen.
Welke formaten speelt ie af? MkV, avi etc?

• teake
mkv heb ik nog niet geprobeerd, avi gaat prima, en zo nog een hele serie formaten.

• teake
Aanvulling: Zojuist HD film in Mkv getest: PRIMA!! (Wel op voldoende sneller processor en goed netwerk letten). Ik heb een quadcore Q6600, en een gewoon 100Mb/s netwerk bedraad.

Verwijderd

teake schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:25:
Aanvulling: Zojuist HD film in Mkv getest: PRIMA!! (Wel op voldoende sneller processor en goed netwerk letten). Ik heb een quadcore Q6600, en een gewoon 100Mb/s netwerk bedraad.
Maar speelt de tv het zelf niet af dan, dus zonder ps3 media server? Want de samsung 650 speelt alle formats.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe zit het met het schokken op de 32W5500 of de 37W5500? Ik zag bij het afspelen van een filmpje op de Philips 32FPL9604 bij het pannen van de camera af en toe een schokje. Vraag me af of Sony daar ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 06:18
Lees hier vrijwel niets over favo instellingen voor de W5500. Betekent dat dat deze uit de doos, met de fabrieksinstellingen, al goed aan te zien is? Was bij eerdere series wel anders (m.n. van de D3000 waren de fabrieksinstellingen niet om aan te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:17:
[...]

Maar speelt de tv het zelf niet af dan, dus zonder ps3 media server? Want de samsung 650 speelt alle formats.
Klopt, de Bravia lust via DLNA alleen maar Mpeg2 formaat. PS3 Media Server converteert on the fly, en maakt dat de TV daarmee dus toch alle formaten aan kan.

[ Voor 14% gewijzigd door teake op 13-09-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Op een USB stick lust de W5500 alleen MPEG1 . Opzich geen probleem maar nu moet ik alle afleveringen converten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
maniak schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:24:
Op een USB stick lust de W5500 alleen MPEG1 . Opzich geen probleem maar nu moet ik alle afleveringen converten :/
En denk eraan dat je PS3 geen NTFS bestandsindeling ondersteund (zag dat je een paar posts hoger het hierover had)

En PS3MediaServer is echt het bommetje, voor zowel de w5500 en de PS3.

Nu net vanmorgen Earth 2007 zitten kijken via mijn PS3 gestreamd vanaf mijn pc met PS3MediaServer.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Draaide als een speer, ook de bird scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren in een speciaalzaak werd mij het model KDL 40W5720 getoond. Op zoek naar de specificaties bij de Sony site, maar nergens iets te vinden. Is dit een nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog nieuwe series aangekondigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
maniak schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:01:
Ik heb een 46W5500 gekocht, bevalt me zeer goed op bijna alle fronten. Heb er wel een vraag over. Ik heb een aantal kinder series op een USB stick staan welke ik afspeel via mijn DVD speler. Nu wil ik dit afspelen via mijn TV dan zegt ie dat er geen items zijn gevonden, mijn PS3 zegt hetzelfde. Waar moet ik op letten dat ik ze toch kan afspelen via de USB stick?
Je kan de USB stick gewoon in je PS3 doen, let er op dat je bij het selecteren van de USB stick op driehoekje drukt, en dan Show All selecteerd. Dan pas laatie alle bestanden op de USB zien en speeltie ze ook foutloos af (inc. DivX etc).

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:40:
Gisteren in een speciaalzaak werd mij het model KDL 40W5720 getoond. Op zoek naar de specificaties bij de Sony site, maar nergens iets te vinden. Is dit een nieuw model?
Dit is hoogstwaarschijnlijk gewoon een 40W5500, maar met een ander subtypenummer (voor verkoop in winkel) zodat je de prijs niet 1 op 1 kan vergelijken met een 'echte' 40W5500. Zo kan een verkoper je altijd de smoes voorhouden dat het een ander type tv betreft, wat een hogere prijs zou kunnen rechtvaardigen.

@ the moment doet een 40W5500 ongeveer 875 incl verzenden in de PRICEWATCH. Doe je voordeel met deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
andromedaan schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:13:
[...]

Je kan de USB stick gewoon in je PS3 doen, let er op dat je bij het selecteren van de USB stick op driehoekje drukt, en dan Show All selecteerd. Dan pas laatie alle bestanden op de USB zien en speeltie ze ook foutloos af (inc. DivX etc).
Ik had een DVD speler waarmee ik die kids stuff afspeelde maar die wilde ik dus kwijt. Ik ben erg blij dat ik de afleveringen via mijn TV kan afspelen, weer een apparaat minder om aan te zetten. Soms wil mijn TV alleen wel eens de USB drive 'resetten' bij het afspelen van een video waarna ik de stick eruit en erin moet doen om weer verder te gaan met afspelen. Lijkt erop dat het niet random is. Eens kijken of een nieuwe firmware dit oplost.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.