Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

De 40W4500 is echt niet CI+ ready, zie ook de Sony aankondiging met een lijst van CI+ ready modellen (W5500, WE5, E5500, E5300, en Z5500 series).
Sorry, ik las "5500", my mistake.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog enige tips qua wat mijn beperkingen zijn als ik de s5500 verkies boven de w5500 ik wil m namelijk alleen maar voor films/voetbal/playstation 3 gebruiken en mn harde schijf erop aansluiten.
alvast bdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:34
Juggels schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Weet niet of je hem inmiddels al besteld hebt, maar ik heb deze tv gisteren bij de MM in Roermond (Retail Park) gekocht voor 888. Vond dit een zéér mooie prijs voor een fysieke winkel, en kon mezelf dan ook niet meer bedwingen ;-)

Ben er wel enorm tevreden mee, het beeld is echt fantastisch (kom vanaf een Samsung LE32R32).
Hmm helaasch al besteld ja, dat was maar 10 minuten rijden geweest... grrmph. Ook niet meer te annuleren de bestelling. Ach ja, heb ik ook nog meer betaald ook |:(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke formaten voor films speelt de KDL-40V5500 af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik weet niet zeker of deze vraag al gesteld is, ik kwam hem niet tegen, maar heeft de V5500 ook een SCART out functie, waarmee beeld van bijvoorbeeld een HDMI input kan worden doorgestuurd naar een SCART aansluiting?

Ik weet dat dit misschien met HDCP een probleem is, maar met niet-HDCP bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Tazzios

..

sorted.bits schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:42:
Ik weet niet zeker of deze vraag al gesteld is, ik kwam hem niet tegen, maar heeft de V5500 ook een SCART out functie, waarmee beeld van bijvoorbeeld een HDMI input kan worden doorgestuurd naar een SCART aansluiting?

de v5500 heeft een scart uit, echter niet bij HDMI vrees ik. voor de zekerheid kun je de handleiding even downloaden daar staat het in iedergeval in.

*offtopic heb je ook een scart uit nodig voor LEMFs set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
sorted.bits schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:42:

Heb het even geprobeerd met mn 40W5500. (dvd via HDMI naar tv, scart naar oude videorecorder) Helaas geen signaal. Via tv-kast (digitale tv aangesloten met scart) kan ik wel opnemen via de scart aansluiting van de tv.
Ingewikkeld verhaal, maar hoop dat het toch begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik snap hem, in de handleiding staat dat van alle niet-digitale sources het beeld naar de SCART wordt gestuurd. Met digitale sources dus niet.

Ik wilde een ambi-light setje aansluiten op mijn TV. Volgens de makers komt er binnenkort een HDMI setje uit, dus dan wacht ik daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

kobus99 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:41:
[...]
Overigens heb ik gelezen dat Windows 7 (met media player 12) ook zou werken met de Bravia tv's.
Heb het uitgeprobeerd met mijn laptop met Windows 7 RC (de laatste versie voor de versie die in de winkel ligt) met Windows Media Player 12 in combinatie met een 32V5500: Het werkt, mijn video's worden getoond en gestreamd, waar dezelfde video's vanuit Windows XP met Windows Media Player 11 niet werden getoond.

Wel wat schokkerig en dergelijke, maar dat komt (in ieder geval voor een groot deel) door de capaciteit van de laptop, c.q. het gebrek daaraan. Weer een goede reden voor W7 :*)

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ok, dus als ik het goed begrijp, wanneer je een snelle PC hebt, kan je alle formaten video naar je TV streamen?

Ik zit er nog even aan te twijfelen of ik een UTP kabel naar de TV moet trekken, maar als dit werkt doe ik dat natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
sorted.bits schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 06:47:
Ok, dus als ik het goed begrijp, wanneer je een snelle PC hebt, kan je alle formaten video naar je TV streamen?
Dat klopt. Hoewel je alleen een snelle pc nodig hebt voor sommige 1080p films.
Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:15
sorted.bits schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 06:47:

Ik zit er nog even aan te twijfelen of ik een UTP kabel naar de TV moet trekken, maar als dit werkt doe ik dat natuurlijk wel.
Ja en nee. De BRAVIA TV's ondersteunen een hele beperkte set aan video formaten. Met de PS3 Media Server kun je alle niet-ondersteunde formaten on-the-fly converteren naar iets wat de BRAVIA snapt. Het scenario waarbij je direct vanuit WMP streamt gaat niet voor alle soorten video werken. Dus als je alles wilt kunnen kijken kom je toch bij iets als de PS3 Media Server uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
THM0 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:54:
[...]

Ja en nee. De BRAVIA TV's ondersteunen een hele beperkte set aan video formaten. Met de PS3 Media Server kun je alle niet-ondersteunde formaten on-the-fly converteren naar iets wat de BRAVIA snapt. Het scenario waarbij je direct vanuit WMP streamt gaat niet voor alle soorten video werken. Dus als je alles wilt kunnen kijken kom je toch bij iets als de PS3 Media Server uit.
Ok, klinkt goed. Ik ben erg benieuwd of mijn Dual core 2.16GHz PC dit gaat kunnen. Ik ga er eens mee aan de slag.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
(jarig!)
Iemand die weet of de nieuwe Bravia Sync functie op de PS3 Slim werkelijk iets gaat toevoegen? En houd dat dan in dat je bijv de BR kan aansturen via je tv AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
N0MAD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:24:
Iemand die weet of de nieuwe Bravia Sync functie op de PS3 Slim werkelijk iets gaat toevoegen? En houd dat dan in dat je bijv de BR kan aansturen via je tv AB?
Lijkt me van wel....

Maar zat alleen te denken,.. heeft PS3 nu dan een IR ontvanger ? Voorheen was AB toch via bluetooth ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:28
N0MAD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:24:
Volgens mij wordt dat via HDMI naar de PS3 gestuurd via de TV. Maar wat mij meer interesseert, zal de huidige PS3 d.m.v. een firmware update ook Bravia Sync gaan krijgen? Dat zou ik toch wel erg fijn vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:18
Zo, heb nu mijn Sony Bravia 40W5500 bijna een hele week en ik moet zeggen: wat een goede tv zeg voor het geld. Blu-rays zien er echt niet normaal mooi uit. Heb de (gecalibreerde) instellingen van de jongens van HDTVTest.co.uk overgenomen, deze voldoen prima aan beeldkwaliteit voor HD materiaal.

Maar nu, in de linker bovenhoek zie ik bij zwarte achtergronden een kleine ietsjes grijzere/lichtere vlek dan de rest van het scherm... Is dit nu backlight bleeding? En wat is hier tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 02:54
johan12 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:35:
Zo, heb nu mijn Sony Bravia 40W5500 bijna een hele week en ik moet zeggen: wat een goede tv zeg voor het geld. Blu-rays zien er echt niet normaal mooi uit. Heb de (gecalibreerde) instellingen van de jongens van HDTVTest.co.uk overgenomen, deze voldoen prima aan beeldkwaliteit voor HD materiaal.

Maar nu, in de linker bovenhoek zie ik bij zwarte achtergronden een kleine ietsjes grijzere/lichtere vlek dan de rest van het scherm... Is dit nu backlight bleeding? En wat is hier tegen te doen?
Ik heb die instellingen van hdtvtest ook geprobeerd, maar vond het helemaal niks. Kleuren waren te flets en het beeld oogde onscherp. Ben ik de enige die dat vindt?

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 21:20
Gabliboeba schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:46:
[...]
Ik heb die instellingen van hdtvtest ook geprobeerd, maar vond het helemaal niks. Kleuren waren te flets en het beeld oogde onscherp. Ben ik de enige die dat vindt?
Ik denk dat dit misschien ook een beetje afhangt hoe het beeld op je vorige tv was. Ook ik heb deze instellingen over genomen en vind het beeld super. In combinatie met het relatief crappy beeld op mijn vorige tv is het misschien voor mij makkelijker geweest om er aan te wennen. Op hun settings pagina staat ook dat deze settings in eerste instantie lang niet door iedereen als prettig worden ervaren.
johan12 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:35:
Ik heb hetzelfde maar dan in de rechter bovenhoek. Ben ook wel benieuwd of hier iets aan te doen is. Op zich is het niet heel storend, maar als het verholpen kan worden dan graag natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Juggels op 20-08-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 20:59

gjs

Scoobydoobydoo

Heeft iemand zijn Sony 40W4000 firmware wel eens geupdate ?
Hier vind je hoe dat zou moeten.
Zover ik begrijp gaat het via een memorystick in de service port.
Jammer dat de changelog niet beschikbaar is, alleen wat guesses.
Ik zou bv graag zien dat ik de service update aan zou kunnen laten (die verneukt nu heel af en toe de zenderlijst) en dat je per transponder zenders kan toevoegen.

[edit] Ik heb zelf de stoute schoenen maar aangetrokken en de instructies van boven genoemde site gevolgd. Het was eigenlijk een fluitje van een cent, alleen jammer dat ik weer zo'n 160 zenders (Ziggo digitaal) moet sorteren. De TV heeft nu als firmware EJ-PT-BE-CTPS-A.CY.T
De auto service upddate laat ik weer een poosje aan eens kijken of de zenderlijst weer leeg raakt.

[ Voor 25% gewijzigd door gjs op 28-08-2009 15:21 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren de 40W5500 bij mijn ouders aangesloten en afgesteld... *snif* echt 0 backlight bleeding en een superstrak beeld... daar sta je dan met je 2 jaar oud topmodel van Toshiba. Thuis televisie kijken is nu echt een deceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Even een vraag over de W5500 serie. Als ik er straks een CAM+ module instop van Ziggo, kan ik dan een extren HDD recorder aansluiten die het digitale beeld opneemt? M.a.w. is er een video-out op de W5500 aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Phusebox schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:21:
Even een vraag over de W5500 serie. Als ik er straks een CAM+ module instop van Ziggo, kan ik dan een extren HDD recorder aansluiten die het digitale beeld opneemt? M.a.w. is er een video-out op de W5500 aanwezig?
Ik vermoed dat dit niet gaat werken. De bedoeling van CI+ is nu juist om de gehele keten van content-provider tot weergave-medium te beveiligen, zodat er niet zomaar een onbeveiligde kopie kan worden gemaakt van de content. Een onbeveiligde video-out zou dit hele concept om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
THM0 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:21:
Ik vermoed dat dit niet gaat werken. De bedoeling van CI+ is nu juist om de gehele keten van content-provider tot weergave-medium te beveiligen, zodat er niet zomaar een onbeveiligde kopie kan worden gemaakt van de content. Een onbeveiligde video-out zou dit hele concept om zeep helpen.
Hangt er vanaf of de provider van de content dat vereist of niet. Zie het als het copyright bitje bij de huidige digitale content. Als dat bij een kanaal op 1 staat dan mag de content het apparaat niet onbeveiligd verlaten.

Met CI+ is dat niet anders, alleen maakt Ziggo weer misbruik van die extra CI+ beperkingen om te gaan afdwingen dat bijvoorbeeld de AlphaCrypt Classic CAM niet meer wil werken in apparatuur met een CI+ slot en er omgekeerd ook voor te zorgen dat een CI+ CAM niet wil functioneren in een apparaat met een standaard DVB CI slot. Zoals gewoonlijk wil Ziggo echter niet de verantwoordelijkheid op zich nemen voor deze geactiveerde CI+ beperkingen, maar schuift dat af als ware het een eis van de content providers. Als dergelijke CI+ beperkingen echter van de content providers afkomstig zouden zijn, dan zullen diezelfde content providers natuurlijk ook eisen dat het is afgelopen met het zonder encryptie opslaan van alle content op de PVR's waarbij het met de Humax PVR's zelfs mogelijk is om die content van de HDD af te halen. Ook wordt de VOD content gewoon zonder enige vorm van encryptie verzonden wat dan ook niet te rijmen valt met die zogenaamd zwaardere eisen van alle content providers. En laten we Caiway niet vergeten waar 60 kanalen zonder encryptie te ontvangen zijn terwijl dezelfde providers bij Ziggo juist zouden vereisen dat de hoogste mogelijke CI+ beperkingen aangezet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik overweeg om de 40Z5500 aan te schaffen. Gezien het geluid dat uit platte tv's nooit deftig is, zou ik er een KEF 3005SE set aan hangen. Dit in combinatie met een goede receiver

Zijn er voordelen aan indien ik een Sony receiver hieraan hang ipv een Yamaha?
Kunnen er meer gegevens uitgewisseld worden voor een optimaler beeld/geluids ervaring? Of blijft het enigste voordeel dat je met 1 afstandsbediening beide toestellen kunt bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:21:
Ik overweeg om een W5500 aan te schaffen en heb eigenlijk dezelfde soort vraag; de CI+ mogelijkheid zorgt ervoor dat ik straks geen aparte decoder meer nodig heb, maar hoe kan ik dan inderdaad (digitaal) opnemen? Of bijv. radiosignaal naar mijn tuner krijgen?

Of toch maar een Humax iHDR-5050c erbij aanschaffen?

Kortom; wat is nu eigenlijk het voordeel voor de consument van zo'n CI+ slot? Je moet bijna een kerngeleerde zijn om het af en toe te begrijpen, hier snappen mijn ouders toch niks van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:06:
Kortom; wat is nu eigenlijk het voordeel voor de consument van zo'n CI+ slot? Je moet bijna een kerngeleerde zijn om het af en toe te begrijpen, hier snappen mijn ouders toch niks van... ;)
Het grote voordeel van een geïntegreerde DVB-C tuner en een CI(+) slot in een TV is dat de verwerking van het digitale TV signaal volledig is afgestemd op de karakteristieken van de TV. Een externe digitale TV ontvanger moet altijd met zoveel mogelijk verschillende soorten TV's kunnen samenwerken en daar wordt dan ook de functionaliteit en layout van menu's op afgestemd. Compabiliteits problemen met HDMI aansluitingen en HDCP beveiligingen komen niet voor en de MPEG chipset bevindt zich in de TV zodat er niet langer allerlei conversie slagen nodig zijn voordat één en ander weergegeven kan worden. Ook heb je niet te maken met meerdere userinterfaces en afstandsbedieningen.

In de toekomst zullen de DVB(-C/-T/-S) tuners weer terug komen in de apparaten die het signaal verwerken zoals nu ook het geval is met de analoge tuner in TV's, de video/DVD/HDD recorders, etc zodat de noodzaak voor complexe, en daardoor meer buggy, multi tuner PVR's afneemt. Stop wat GB werkgeheugen in een TV en die TV kan prima zelf het weer te geven digitale TV kanaal timeshiften zonder dat je daarvoor speciaal een PVR moet hebben. En zo zijn er veel meer innovaties te verzinnen als de DVB(-C/-T/-S) tuners weer terug komen in het apparaat dat zich bezig houdt met de MPEG verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt één van beide tv's te kopen, maar ik kom er niet achter wat de verschillen zijn tussen onderstaande modellen:
Sony KDL-37W5500
Sony KDL-37W5740

Het verschil is op soms binnen één en dezelfde site wel een paar honderd euro tussen beide modellen. Kijk je echter bijvoorbeeld op kieskeurig dan zijn de specs precies hetzelfde!
(Kieskeurig: Sony 5500 , Sony 5740)

Kan iemand mij zeggen wat de verschillen zijn. Er moet een duidelijk verschil zijn en misschien zie ik iets stoms over het hoofd, maar elke hulp is welkom :)

Alvast bedankt,
Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 11:08
Sony site: KDL-37W5500

Sony site: KDL-37W5740

Geen specs van de 37w5740, dus ik denk end of life ofzo. Of een specifieke versie voor een bepaald land. Gewoon lekker voor de W5500 gaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je precies met "end" en "life"?

Zo verkoopt Expert bijvoorbeeld alleen de Sony KDL-37W5740 en BCC en Mediamarkt de Sony KDL-37W5500. Nu heb ik Expert altijd hoog zitten!

Er moet een aantoonbaar verschil zijn tussen beide modellen: ze worden beide in Nederland verkocht. Dus het is niet een specifieke versie voor een land. Duitsland verkoopt bijv. ook beide modellen.

Ik hoop op je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:54

rg-mohwa

Phoe Hé

met "end of life" word een "oud" model bedoelt die dus niet/ bijna niet meer gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-08 14:45

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicmove doorgevoerd, een apart topic was hier niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk: zo'n topic move!
Nu krijg ik dus nooit een keer antword: een topic van 14 pagina's!

Ik heb helaas nog geen antwoord op mijn vraag.
De Sony KDL-37W5740 is later geintroduceerd volgens meerdere websites dan de Sony KDL-37W5500. De 5740 is dus geen oud model die bijna niet meer wordt gemaakt.

Als iemand toch het verschil aan kan geven tussen beide modellen, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:42:
Bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je precies met "end" en "life"?

Zo verkoopt Expert bijvoorbeeld alleen de Sony KDL-37W5740 en BCC en Mediamarkt de Sony KDL-37W5500. Nu heb ik Expert altijd hoog zitten!

Er moet een aantoonbaar verschil zijn tussen beide modellen: ze worden beide in Nederland verkocht. Dus het is niet een specifieke versie voor een land. Duitsland verkoopt bijv. ook beide modellen.

Ik hoop op je reactie!
Bij de vorige versie(W4500) was dat hetzelfde, toen was het onderscheid een aantal kleine verschillen in de behuizing en de doorzichtigheid daarvan als ik me niet vergis. Anders vraag je het aan een medewerker van Expert?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Als het maar kleine verschillen zouden zijn, hoe verklaar je dan het grote prijsverschil op de volgende website.
Zie onderstaande links:

Sony 5500
Sony 5740

Er zouden meer verschillen moeten zijn denk ik.
Je bent het met mij eens dat het dus geen oud en bijna niet meer geproduceerd model is?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een familielid heeft een bravia 40S5500 (waarom geen S-serie in de startpost ???).
Deze heeft een CI ingang vermoed ik.

Is deze geschikt voor digitale televisie van Ziggo ?

/edit
Blijkbaar niet voor de CI+CAM oplossing van Ziggo

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony KDL-40W5500 is een tv die ik op het punt sta om te halen, alleen wil ik weten of de input lag niet te hoog is voor mijn ps3. Heeft iemand hier een Sony KDL-40W5500 aangesloten met een ps3/xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:18:
Bedankt voor je reactie.

Als het maar kleine verschillen zouden zijn, hoe verklaar je dan het grote prijsverschil op de volgende website.
Zie onderstaande links:

Sony 5500
Sony 5740

Er zouden meer verschillen moeten zijn denk ik.
Je bent het met mij eens dat het dus geen oud en bijna niet meer geproduceerd model is?

Thanx
Ik durf het je niet te zeggen wat verder verschillen zijn of in dit specifieke geval. Het kan heel goed een gevalletje nr-marketing zijn met verschil inkoop voor in dit geval plattetv.nl.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 20:24

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:29:
Kan iemand mij zeggen wat de verschillen zijn. Er moet een duidelijk verschil zijn en misschien zie ik iets stoms over het hoofd, maar elke hulp is welkom :)

Alvast bedankt,
Dennis.
Nog geen twee weken geleden is je vraag al beantwoord.
* uche * (klik!)
en
* kuch * (klik!)

[ Voor 9% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 25-08-2009 21:13 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Kan niet wachten tot Ziggo zijn CI+ module uitbrengt.

Wat ik wel gek vind is, dat mijn TV de digitale kanalen al wel in een lijstje heeft staan. Ik kan ze niet sorteren volgens mij. Wat me ook opvalt is dat bijvoorbeeld Nederland 3 er niet tussen staat. Wordt dit allemaal beschikbaar wanneer ik die CI+ module heb ?

Verder ziet Ned 1 in HD er wel super uit :D. De kwaliteit van analoge zenders, is nu wel erg rot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:40:
Sony KDL-40W5500 is een tv die ik op het punt sta om te halen, alleen wil ik weten of de input lag niet te hoog is voor mijn ps3. Heeft iemand hier een Sony KDL-40W5500 aangesloten met een ps3/xbox360?
Yep, merk niks van input lag met een PS3.

@depl0y: als je je tv opnieuw laat scannen zet ie de kanalen op de goeie volgorde, tenminste bij mij wel.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 26-08-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sorted.bits schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:04:
Kan niet wachten tot Ziggo zijn CI+ module uitbrengt.

Wat ik wel gek vind is, dat mijn TV de digitale kanalen al wel in een lijstje heeft staan. Ik kan ze niet sorteren volgens mij. Wat me ook opvalt is dat bijvoorbeeld Nederland 3 er niet tussen staat. Wordt dit allemaal beschikbaar wanneer ik die CI+ module heb ?

Verder ziet Ned 1 in HD er wel super uit :D. De kwaliteit van analoge zenders, is nu wel erg rot :P
Vreemd de W5500 bij mijn ouders vind geen digitale services, en zitten ook op het Ziggo netwerk. Hoe kun je dat dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:40:
[...]

Yep, merk niks van input lag met een PS3.

@depl0y: als je je tv opnieuw laat scannen zet ie de kanalen op de goeie volgorde, tenminste bij mij wel.
Dit kan ik bevestigen... al speel ik voornamelijk PES, geen shooters. Voetballen gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Ik lees op het Ziggo gebruikers forum dat de CI+ CAM pas in de tweede helft september op de markt gaat komen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:15:
[...]

Vreemd de W5500 bij mijn ouders vind geen digitale services, en zitten ook op het Ziggo netwerk. Hoe kun je dat dan zien?
Als ik naar dat Home menu ga, dan zie ik daar al mijn analoge en digitale zenders. Bij de digitale zenders geeft hij netjes aan wat er op dat moment op is, maar als ik er 1 aanklik krijg ik zwart beeld. Alleen Ned 1 HD doet het.

Mooi dat de zenders er dan wel bijkomen. Die CAM kaartjes, zitten die gewoon nog in het certificerings proces? Kan ik die niet gewoon 1 bestellen van hetzelfde merk als Ziggo ze uitlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sorted.bits schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:48:
[...]

Als ik naar dat Home menu ga, dan zie ik daar al mijn analoge en digitale zenders. Bij de digitale zenders geeft hij netjes aan wat er op dat moment op is, maar als ik er 1 aanklik krijg ik zwart beeld. Alleen Ned 1 HD doet het.

Mooi dat de zenders er dan wel bijkomen. Die CAM kaartjes, zitten die gewoon nog in het certificerings proces? Kan ik die niet gewoon 1 bestellen van hetzelfde merk als Ziggo ze uitlevert?
Vreemd, ik vind echt niks van digitale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:40:
Ik heb nu alweer een uur of 5 op mijn Xbox 360 zitten spelen en ik merk niets van input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:40
THM0 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:43:
Ik lees op het Ziggo gebruikers forum dat de CI+ CAM pas in de tweede helft september op de markt gaat komen. :-(
Fu********ck..... Ik ben het wachten zat! Dan toch maar gewoon de 40W5500 kopen, en láter pas digitaal gaan kijken? Hoe is het beeld analoog? Is dat wat? Of gaat me dat zwaar tegenvallen?

ps: linkie naar het ziggo-gebruikers-forum-onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Analoog beeld is op zich hier in Zwolle wel te doen, maar ik wil zsm overstappen nu.

Linkje naar forum:
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=19735&page=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
teake schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:16:
[...]

Fu********ck..... Ik ben het wachten zat! Dan toch maar gewoon de 40W5500 kopen, en láter pas digitaal gaan kijken? Hoe is het beeld analoog? Is dat wat? Of gaat me dat zwaar tegenvallen?

ps: linkie naar het ziggo-gebruikers-forum-onderwerp?
Ik heb vorige week een 40Z5500 gekocht, in de hoop ook snel de CI+ module in te kunnen pluggen. Het beeld is kijk-able, maar heel blij wordt je er natuurlijk niet van.

De link naar het forum: http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=19735&page=8
Een Ziggo medewerker post daar onder de naam "anoniem". Quote van het forum:
Zoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Thanks voor de link en citaten.

Als analoog in Zwolle meevalt, dan moet Kampen ook wel te doen zijn lijkt me. Vrijdag toch maar eens een deal met RAF-Kampen zien te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-08 16:11
Hoi, ik ben van plan een 40W5500 te kopen, en dan meteen over te stappen op ziggo all in 1. Klopt het dat ik dan de kabel meteen in de tv kan steken en digitale tv kan kijken? of moet ik dan wachten op die CL+ module waar in dit topic zo veel over staat? (ik weet dat ik bij het all in 1 ook een digitale tv box krijg maar die gebruik ik dan het liefst voor een andere tv)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gunner0616 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:17:
Hoi, ik ben van plan een 40W5500 te kopen, en dan meteen over te stappen op ziggo all in 1. Klopt het dat ik dan de kabel meteen in de tv kan steken en digitale tv kan kijken? of moet ik dan wachten op die CL+ module waar in dit topic zo veel over staat? (ik weet dat ik bij het all in 1 ook een digitale tv box krijg maar die gebruik ik dan het liefst voor een andere tv)
Bedankt!
Zo ver ik weet heb je echt die CI+ module nodige, ik krijg echt 0 digitale services gevonden op de gewone kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-08 16:11
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Zo ver ik weet heb je echt die CI+ module nodige, ik krijg echt 0 digitale services gevonden op de gewone kabel.
Aha, ik las overigens in een ouder topic (2006 en ik ben t linkje kwijt) dat er mogelijk ook een PCMIA kaart ingestoken kan worden waardoor het ook zou kunnen werken? is dit iets ouds of kan dat nu ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:36
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Heb je frequentie en netwerk ID juist ingevoerd? Ook zonder CAM zou je alle kanalen moeten kunnen vinden, alleen niet bekijken. De CAM bepaalt niet wat je kunt ontvangen, alleen wat je kunt kijken (icm met je smartcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjoop1985 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:16:
[...]

Heb je frequentie en netwerk ID juist ingevoerd? Ook zonder CAM zou je alle kanalen moeten kunnen vinden, alleen niet bekijken. De CAM bepaalt niet wat je kunt ontvangen, alleen wat je kunt kijken (icm met je smartcard).
Jep, alles is correct ingevoerd, 5x laten zoeken (omdat ie 2x bleef hangen) en dat heeft in totaal meer dan een uur gekost, maar hij kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:31:
Jep, alles is correct ingevoerd, 5x laten zoeken (omdat ie 2x bleef hangen) en dat heeft in totaal meer dan een uur gekost, maar hij kon niks vinden.
Dan heeft het aanschaffen van de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM ook geen zin als de TV geen kanalen weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
ArChie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:24:
[...]

Dan heeft het aanschaffen van de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM ook geen zin als de TV geen kanalen weet te vinden.
Kijk even in deze handleiding voor frequentie en kanaalnummer in jouw postcodegebied: http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArChie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:24:
[...]

Hmm lekker dan, misschien maar RMA'tje doen, aangezien ik het menu ook al erg traag vond en de tv al 2x is blijven hangen dus.

Kun je trouwens die mega-irritante, en veels te grote, overlay ook uitschakelen die bij het zappen steeds in beeld komt? (Zappen is overigens ook erg traag vergeleken met mijn eigen 2 jaar oude Toshiba).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:38:
Hmm lekker dan, misschien maar RMA'tje doen, aangezien ik het menu ook al erg traag vond en de tv al 2x is blijven hangen dus.
Geef eerst eens gedetailleerd weer welke (menu) stappen je hebt uitgevoerd, welke waarden je hebt ingevuld bij het zoeken en waar je in het Ziggo gebied woont. Dan kunnen andere bezitters van deze TV je misschien vertellen of je iets verkeerd doet voordat je aan de gang gaat met het terug sturen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner0616 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:17:
Bedankt!
Zonder CAM kan je alleen de onversleutelde zenders bekijken (bij Ziggo is dat Nederland 1 en wellicht nog een enkele). Op dit moment werkt alleen de Alphacrypt CAM icm een Ziggo smartcard. Na de introductie van de Ziggo CI+ CAM zal de Alphacrypt bij jou op zwart gaan, dus dat lijkt me geen goede investering 8) . Daarna zal alleen de Ziggo CI+ CAM bij jou werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Laatst online: 00:42

C0nscious

Mysteryman.

Heeft iemand real-life foto's van de 52W5500 kunnen vinden ergens? Vind op Google Images niet bijster veel. Heb hier namelijk geen mediamarkt oid in de buurt en de plaatselijke electronicahandel heeft alleen modellen van 2 jaar terug ofzo. Van die mooie uitpak-reportages zijn natuurlijk ook zeer vet, kan ik meteen zien hoe 'groot' zo'n 52inch nou echt is alvorens naar een grotere keten af te reizen waar ik een avond zoet mee ben :P

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
THM0 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:38:
[...]Kijk even in deze handleiding voor frequentie en kanaalnummer in jouw postcodegebied: http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf
En vergeet de voorloop 0 niet bij het kanaalnummer. Dus 08888 in plaats van 8888.

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Sinds een paar dagen m'n 46Z5500 (tot nu toe erg tevreden :) )

Het beeld "out of the box" vond ik eigenlijk al prima. Ik zie wel is dingen als instellingen de revu passeren voor optimaal beeld (trustedreviews e.d). Maar is dat echt nodig ? Heb wel een beetje aan de slider bars gezeten (net zoals een normale PC tft eigenlijk). Maar vind het zoals gezegd eigenlijk wel goed zo.. of mis ik iets nu ?!

O, en nog een handigheidje:
De resolutie van m'n desktop is anders dan m'n Z55000 natuurlijk. Heb nu dit programmatje om onafhankelijk van elkaar een achtergrondje te plaatsen (normaal is primairy display de "leading" achtergrond)

http://www.howtogeek.com/...h-desktop-in-vista-or-xp/

werkt prima! (snap werkeljk niet waarom dat niet al in windows zelf zit.)

[ Voor 3% gewijzigd door Frenzy_LS op 27-08-2009 11:04 ]

• Phusebox
Iemand nog trouwens een manier om die irritante balken uit te zetten met de zenderinformatie? Knap irritant en traag die dingen.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Phusebox schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:17:
Iemand nog trouwens een manier om die irritante balken uit te zetten met de zenderinformatie? Knap irritant en traag die dingen.
dat is de vaandel modus. Kun je kleiner maken maar of je het ook uit kan zetten? bij mijn tv iig niet (w3000)! Zit ergens in je menu

• Phusebox
Coolsnarf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:17:
[...]

dat is de vaandel modus. Kun je kleiner maken maar of je het ook uit kan zetten? bij mijn tv iig niet (w3000)! Zit ergens in je menu
Vaandel modus?

Ik bedoel gewoon als je zapt dat er zo'n balk in beeld komt met zendernummer en naam, op de analoge input.
Daardoor lijkt het zappen ook trager te gaan.

Als het al maar transparanter was, of korter in beeld was. Ook ff wennen dat je niet (1) (OK) kunt toetsen, maar dat je perse (0)(1) moet intoetsen :S

Heb ik nog nooit bij een ander merk hoeven doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 27-08-2009 16:50 ]

• tiguan
Phusebox schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:49:
[...]

Vaandel modus?

Ik bedoel gewoon als je zapt dat er zo'n balk in beeld komt met zendernummer en naam, op de analoge input.
Daardoor lijkt het zappen ook trager te gaan.
Moet je digitale tv eens proberen, dan is die balk nog groter. Ik kan me er eerlijk gezegd niet aan storen.
Ook ff wennen dat je niet (1) (OK) kunt toetsen, maar dat je perse (0)(1) moet intoetsen :S
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tiguan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:07:
[...]

Moet je digitale tv eens proberen, dan is die balk nog groter. Ik kan me er eerlijk gezegd niet aan storen.

[...]

Wat bedoel je hiermee?
Als ik NED1 wil opzetten, drukte ik vroeger op mijn JVC, en nu op de Toshiba gewoon op 1. Bij de sony moet ik eerst 0 drukken en dan 1. Lekker omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ziggo certificatie CI+ ; linkje naar de Sony site.
http://support.sony-europ...nl_NL&l=nl&f=zigcertified
(Voegt (nu nog) geen nieuwe info toe, maar wellicht handig om als link hier te hebben voor toekomstig nieuws.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Phusebox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:05:
[...]

Als ik NED1 wil opzetten, drukte ik vroeger op mijn JVC, en nu op de Toshiba gewoon op 1. Bij de sony moet ik eerst 0 drukken en dan 1. Lekker omslachtig.
Welk model heb je dan? Bij mijne hoef ik ook alleen maar op 1 te drukken om naar NL1 te kunnen gaan enz. Ik heb de W5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tiguan schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:15:
[...]

Welk model heb je dan? Bij mijne hoef ik ook alleen maar op 1 te drukken om naar NL1 te kunnen gaan enz. Ik heb de W5500.
De W5500... tja als ik op 1 of 2 of 3 etc druk gebeurt er gewoon een paar seconden niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh ik zal analoog zo ff testen, kijken of het daar anders is. Bij digitaal wacht hij iig wel even, dat klopt, al vind ik het niet eens storend lang. Maar dat komt ook omdat je ook zenders op kanaal 999 heb bijvoorbeeld. Dus je krijgt de gelegenheid om die zender in te tikken.

Je hebt gelijk, het duurt op analoog en digitaal even lang. Maar ja, zo is het nu eenmaal gemaakt op deze tv.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 28-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Phusebox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

De W5500... tja als ik op 1 of 2 of 3 etc druk gebeurt er gewoon een paar seconden niks?
Da's een instelling die je kunt wijzigen via menu meen ik. Ik heb het ook om de dubbele nummers makkelijker in te kunnen voeren. Je kunt het terug zetten zodat enkele nummers(dus 1 ,2, 3) sneller naar voren te halen zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 10:37
Phusebox schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

En als je er een 0 voor intoetst? Of 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen in het Ziggo gebied die het nog niet weten is het aan te raden om de automatische firmware update uit te zetten. Het hoe en waarom kun je hier lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:56
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Sony 40w5500 en standaard settopbox van Ziggo (humax). Mijn probleem is de beeldregeling, zodat alles in het juiste formaat wordt afgebeeld. Zowel op de humax als op de sony kan ik wide, 4:3, 16:9, 14:9 en smart e.d. instellen. Ik wordt er niet goed van. De beste instelling tot nu toe die ik heb kunnen vinden is:

humax instellingen: 4:3 en auto
sony instellingen (beeldregeling): wide, aan, 4:3

4:3 wordt dan gewoon in 4:3 uitgezonden en breedbeeld in breedbeeld. Maar ik mis boven en onder een beetje van het beeld. Wie heeft betere instellingen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerhigh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-02 19:47
Ik heb een probleem met mijn bravia ik kan de power save stand niet uit krijgen wat irritant is als je HD films kijkt en dus iedere keer een doffe waas over je beeld krijgt als het een beetje donker beeld is.
Iemand een id hoe ik dat kan op lossen want in mijn menu staat het niet, zelf dacht ik dat het misschien via een update van firmware moet gebeuren maar zoja hoe en waar gebeurd dat.

Alvast bedankt

(Mijn Model:KDL 40L4000)

[ Voor 3% gewijzigd door Kerhigh op 29-08-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21

sphere

Debian abuser

Heb je die foto's nog gemaakt? Ben wel benieuwd. :)
[b][message=32411461,noline]Ik zal nog een foto maken van de 40z nu. Dan houd ik hem naast de foto van de 46W. Dan weet men wat het verschil is.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nog iets wat ik trouwens gek vond. Vrijdag avond heb ik een uur of 5 zitten Xboxen met mijn 360, en op een gegeven moment kwam er een melding in beeld:

"Lang geen activiteit waargenomen, TV gaat in standby, druk op een toets om dit te annuleren". (zoiets dus). Waarom zegt hij dit, terwijl er toch zeker wel op gegamed werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Makkie. :P

Bij mijn W5500:
Menu -> Instellingen -> Eco -> Inactiviteit TV stand-by staat momenteel ingesteld op een aantal uur. Als je die instelt op 'Uit' heb je het probleem niet meer.

De TV denkt dat je niets aan het doen bent, omdat hij zelf een tijd geen opdrachten van je gekregen heeft (volume, kanaal, etc) dus denkt hij dat je inactief bent. Vandaar de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb ook een KDL-37W5500. Ik loop tegen 1 probleem aan. IK heb een nieuwe PC en daar zit een videokaart in de Sapphire HD4870 1gb. Ik gebruik een DVi naar HDMI kabel naar mijn tv. Ik krijg op geen enkele manier het beeld goed op de w5500. Ik heb meerdere resoluties geprobeerd maar niks werkt goed. Je ziet altijd rare oplichtende pixels/korrels op bepaalde plekken in het beeld. Je zou zeggen 1920x1080p zou toch moeten werk maar niks is minder waar. Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:39:
Heb je die foto's nog gemaakt? Ben wel benieuwd. :)

[...]
Sorry... helemaal vergeten.

Hierbij dan. Ze staan beide op de voet. De 40z is inmiddels opgehangen.
Ik heb (voor diegenen die dat niet door hebben) de 46w ingeruild voor de 40z. Ziet er veel beter uit. Minder opvallend en super beeld (doch de 46w heb ik niet aangehad). De opstelling nu post ik wel vanavond in Home Cinema - deel 36 (led's die ik achter de TV heb gemaakt zie je nu niet).

Merged foto van de 40z5500 en de 46w5500:
Afbeeldingslocatie: http://i593.photobucket.com/albums/tt12/Lockedfor/46wen40zmergeCustom.jpg

40z5500
Afbeeldingslocatie: http://i593.photobucket.com/albums/tt12/Lockedfor/40z5500Custom.jpg

40w5500
Afbeeldingslocatie: http://i593.photobucket.com/albums/tt12/Lockedfor/46w5500Custom.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik wil eigenlijk de Sony 37W5500 aan schaffen maar ik las pas iets over het verschil in contrast ratio tussen deze modellen.

Is het verschil in contrast ratio tussen de 37W5500 en de 40W5500 echt zo groot? Merk je dit ook echt of zijn het puur specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Specs.

Kan ik niet onderbouwen, maar ik denk zelf dat je het verschil niet kunt zien met het blote oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nospam
  • Laatst online: 08-02 17:34
Hoi, ik ben van plan om wellicht de Sony KDL40W5500 of KDL40Z5500 te kopen. Nu las ik in de specs dat de optische audio uitgang 5.1 geluid kan uitspugen. Ik vroeg me af of als ik een DVD speler via HDMI aansluit op de TV en deze een DD 5.1 signaal meestuurt of deze door de televisie via de optische uitgang 1:1 wordt doorgegeven of dat er dan stereo geluid uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op mijn W5500:
5.1 Dolby Digital wordt 1:1 doorgegeven, maar DTS niet. Het wordt niet gedownmixed, maar zodra er een formaat binnenkomt wat de TV niet 'snapt' geeft hij helemaal niets door via de optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de Bravia (40S5500) een digitale TV tuner hebt zitten dan moet die toch ook de zenders vinden zonder een CAM module erin ?
De CAM module is toch pas nodig als je de zender zou moeten decoderen ?

Mijn vaders 40S5500 toont geen enkele digitale zender.
Ook niet met een Alphacrypt erin trouwens.

Ik vroeg me af of dat kan liggen aan bijvoorbeeld de network ID maar die kan je nergens zien/instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:03:
Als je op de Bravia (40S5500) een digitale TV tuner hebt zitten dan moet die toch ook de zenders vinden zonder een CAM module erin ?
Klopt, tenminste als je de TV in digitale modus hebt laten zoeken naar de kanalen met behulp van de Quick Scan methode waarbij je het netwerk ID, frequentie en symbolrate hebt ingevuld. Ook moet je de TV in digitale modus gebruiken om de digitale kanalenlijst te zien aangezien die niet getoond wordt in analoge TV modus.
De CAM module is toch pas nodig als je de zender zou moeten decoderen ?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:22:
[...]

Klopt, tenminste als je de TV in digitale modus hebt laten zoeken naar de kanalen met behulp van de Quick Scan methode waarbij je het netwerk ID, frequentie en symbolrate hebt ingevuld. Ook moet je de TV in digitale modus gebruiken om de digitale kanalenlijst te zien aangezien die niet getoond wordt in analoge TV modus.
Ik zie helemaal geen gelegenheid in het menu van de Bravia om het netwerk ID, frequentie en symbolrate in te vullen.
Zowel niet bij automatisch zoeken als bij handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 19:13

Barrycade

Through the...

Bij mijn 37V5500 vond hij op het ziggo netwerk alleen Nederland 1 in HD in de digitale Kanalen. Zonder dus een smartcard te hebben ingevoerd.

Leuk, nu ben ik dus verpest: als die CI+ kaartjes er zijn zal ik zeker het HD pakket er bij moeten nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:59:
Ik zie helemaal geen gelegenheid in het menu van de Bravia om het netwerk ID, frequentie en symbolrate in te vullen.
Als ik de specificaties er op na sla via de Sony website, dan heeft de 40S5500 geen DVB-C tuner die nodig is voor de ontvangst van digitale TV via de kabel. Er zit alleen een DVB-T tuner in die geschikt is voor Digitenne van KPN. Je TV moet met een externe antenne en eventueel een antenne versterker dus wel de FTA kanalen kunnen vinden van Digitenne. In de regel zijn dat Nederland 1, 2 en 3 en nog een regionaal kanaal. Voor de overige Digitenne kanalen heb je een abonnement, smartcard en Conax CAM nodig. De AlphaCrypt Classic CAM is eventueel ook als Conax CAM te gebruiken, maar is daarvoor wel een dure CAM. Er zijn veel goedkopere Conax CAM's te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door ArChie op 31-08-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:32:
[...]

Als ik de specificaties er op na sla via de Sony website, dan heeft de 40S5500 geen DVB-C tuner die nodig is voor de ontvangst van digitale TV via de kabel. Er zit alleen een DVB-T tuner in die geschikt is voor Digitenne van KPN. Je TV moet met een externe antenne en eventueel een antenne versterker dus wel de FTA kanalen kunnen vinden van Digitenne. In de regel zijn dat Nederland 1, 2 en 3 en nog een regionaal kanaal. Voor de overige Digitenne kanalen heb je een abonnement, smartcard en Conax CAM nodig. De AlphaCrypt Classic CAM is eventueel ook als Conax CAM te gebruiken, maar is daarvoor wel een dure CAM. Er zijn veel goedkopere Conax CAM's te vinden.
Thx, daar heb ik wat aan.
Jammer dat er geen info in de startpost staat over deze TV.
Heb je bij zo'n conax CAM nog een externe antenne nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:32:
Heb je bij zo'n conax CAM nog een externe antenne nodig ?
Ja, Digitenne van KPN wordt verzonden via de ether. Vandaar de DVB-T tuner. Het signaal komt dus niet binnen via kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Vrienden. Even een vraag. Ik ben vandaag wat rond wezen kijken bij de verschillende elektronicazaken en bij een van deze zaken stond de Panasonic 37G10 in een demostand. Erg mooi om te zien, voorzover ik dat als leek kan beoordelen. Bij twee andere zaken (2 x MediaMarkt) zag ik de Sony KDL-37W5500, echter alleen maar op zo'n demosignaal dat er niet uitzag en de schermen hingen vrij laag. Hierdoor kon ik de beeldkwaliteit niet goed beoordelen. Zelfde gold voor de kijkhoek. Hebben jullie zelf deze twee toestellen weleens met elkaar vergeleken en waarom voor een van die twee gekozen? Ik kan nog niet echt onder de indruk van het Sony-scherm zijn, eigenlijk omdat ik het niet op een normaal signaal gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:38:
Vrienden. Even een vraag. Ik ben vandaag wat rond wezen kijken bij de verschillende elektronicazaken en bij een van deze zaken stond de Panasonic 37G10 in een demostand. Erg mooi om te zien, voorzover ik dat als leek kan beoordelen. Bij twee andere zaken (2 x MediaMarkt) zag ik de Sony KDL-37W5500, echter alleen maar op zo'n demosignaal dat er niet uitzag en de schermen hingen vrij laag. Hierdoor kon ik de beeldkwaliteit niet goed beoordelen. Zelfde gold voor de kijkhoek. Hebben jullie zelf deze twee toestellen weleens met elkaar vergeleken en waarom voor een van die twee gekozen? Ik kan nog niet echt onder de indruk van het Sony-scherm zijn, eigenlijk omdat ik het niet op een normaal signaal gezien heb.
De beeldkwaliteit van Panasonic plasma's zal vrijwel zeker beter zijn dan die van elke willekeurige LCD televisie van vergelijkbare prijs en de kijkhoek van plasma's is zeker beter. Wel zal de panasonic zo'n 50-100 watt meer gebruiken en meer gevoelig zijn voor spiegeling als deze bijvoorbeeld lichtinval van een raam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Ik had het hierboven over een lcd van Panasonic. Uit testen blijkt trouwens dat zijn zwart niet zo zwart is. Was me met het mooie demofilmpje niet opgevallen.
Kleine update : ik ben nog wat MediaMarkten en andere zaken in geweest, maar eigenlijk word ik er niet wijzer van. Het is weer hetzelfde gezeik als met het kopen van een monitor, een computer of whatever tegenwoordig. Iedere techniek heeft naast z'n voordelen ook z'n nadelen. Plasma is me te groot op full hd en heeft ook weer een of ander rainbow effect dat me niet aanstaat. Die platte LED-schermpjes van Samsung zijn me te glimmend en hebben een vorm van dimmen die veel mensen niet zo lekker bevalt. Ik zag nog een nieuwe Philips staan en daar kon ik TOTAAL geen zwart in ontdekken. Terug naar Sony :) De 37W5500 zag ik bij twee zaken, beide keren op een baggersignaal, waarvan een keer op de grond. Nou, lekker vergelijken zo allemaal. Volgens de verkoper waren er nog weleens klanten die het digitale signaal van de Sony niet scherp genoeg vonden. Ik geloof dat eigenlijk niet zo. Hoe ervaren jullie de kijkhoek van deze Sony?

[ Voor 98% gewijzigd door Dancing_Animal op 02-09-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen tussen de 37w5500 en 40w5500. De afstand van de rugleuning bank tot muur is ca 3.5 meter; welke maat kan ik het best nemen?
mijn eerste insteek was 37 maar misschoen moet toch voor 40 gaan

naast tv sluit ik de WII aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:37:
ik zit te twijfelen tussen de 37w5500 en 40w5500. De afstand van de rugleuning bank tot muur is ca 3.5 meter; welke maat kan ik het best nemen?
mijn eerste insteek was 37 maar misschoen moet toch voor 40 gaan

....
Ik heb voor dezelfde kijkafstand zitten twijfelen tussen 46 inch en 40 inch. Toch maar de 40 genomen, omdat de 15 cm extra me geen 300 euro waard is. Bij gelijke prijs was ik voor de 46" gegaan. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:37:
Ik heb mijn nieuwe toestel inmiddels een maand in huis en zit ook op 3,5 meter afstand te kijken.
Mijn oude tv was 32 inch; ik heb voor het nieuwe toestel (Z5500) lang gedacht om de 40 inch uitvoering te kopen, maar ben uiteindelijk toch voor de 46 inch gegaan.
Het was even wennen maar inmiddels ben ik blij met mijn uiteindelijke keuze. Kwa kijkafstand vind ik hem zeker niet te groot (wel valt het me nu op wat voor een 'kleine' toestellen mijn vrienden en familie hebben ;) ). Denk alleen wel even na of zo'n grote tv een beetje past tussen je meubilair. Zoek even uit wat de netto afmetingen zijn en probeer je dat voor te stellen op de plek waar hij moet komen te staan.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.