Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Mijn vorige tv was een Philips LCD 42inch. Toen dacht ik, de volgende wordt een 46 of 47inch.
We vinden het toch te groot, 40 of 42" is bij ons de ideale afmeting.
We hebben onze twee en drie zit salon in hoek staan. Dwz, driezit drie meter voor tv en de twee zit aan de zijkant. Degene die in de twee zit plaats neemt (meestal ik) zit nog dichterbij dan 3 meter. Dan heb je minder scherp beeld.
De ideale afstand is 4 meter, dan is het beeld superscherp. Ik spreek voor mijn eigen ervaring en smaak.
Voor Blu ray films zal de kijkafstand misschien minder belangrijk zijn.

Omruilen voor W5500 en 200euro opleg, neen bedankt.
Heb de tv 1849euro betaald en 100euro voor 3 jaar extra garantie.
Mag wel weg voor niet minder dan 1600euro.
Ga beter niet verder over prijzen spreken is een beetje offtopic van mij, indien nodig zal ik het wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wouter Rebel schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:45:
[...]
Of iemand moet kunnen bevestigen dat ze ook bij Media Markt Arena staan...
Beetje laat, maar ja, De MM-Arena heeft zo'n beetje alle Sony LCD's staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
flowerp schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Tsja, 40" en iets van 1.75 ofzo schat ik als afstand. Misschien ben ik wel gek :P
Volgens mij heb je dat niet goed :)

Hier vind je een redelijk goeie graadmeter, zelf zou ik de ondergrens aanhouden uit het resultaat. En zoals ik eerder al zei een 46" op 4 meter bevalt mij goed. Al zou ik idd wat iemand hierboven ook al aangeeft wel rekening houden met je bank opstelling als ze in een hoek staan. De bank die haaks op de tv staat heeft meestal minimaal een meter minder kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:58

Polycom

Poes van goud

Net de KDL-40S5500 gehaald bij de Mediamarkt voor 555,-

Nog geen digitale tv helaas dus ik heb even mijn laptop aangesloten. Draait nu op 1280 x 1024 wat op zich prima is maar de 1920 x 1024 werkt hier niet! Ik kan mijn taak balk niet zien en aan de breedte valt er ook een stuk weg. Vreemde is dat als ik op de tv instel 4:3 dat ik nog steeds beeld verlies heb. Heb dus een idee dat het aan mijn laptop ligt (Dell laptop) Iemand een idee misschien? Trouwens aangesloten via HDMI.

[ Voor 3% gewijzigd door Polycom op 30-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:06
downing schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:38:
he PAPICHULO
ik wil wel ruilen heb de w5500 geef je er 200 euro bij
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-08 17:46
Ik heb eens zitten kijken naar: Sony KDL-40E5500
Geweldig, het ondersteunt DVB-C CI+, nu nog wachten totdat ZIGGO de kaartjes in huis heeft.

Mijn vraag, met dit toestel heeft ook Ethernet en ondersteunt DLNA. Betekent dit dat ik mijn films kan bekijken wat op mijn Windows7 MediaCenter staat? Want Windows7 is namelijk als een DLNA server in te zetten.

Opzich gaaf, want dan kan ik via 'power over ethernet' de films naar mijn TV laten streamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:40
Fermion schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:26:
Mijn vraag, met dit toestel heeft ook Ethernet en ondersteunt DLNA. Betekent dit dat ik mijn films kan bekijken wat op mijn Windows7 MediaCenter staat? Want Windows7 is namelijk als een DLNA server in te zetten.

Opzich gaaf, want dan kan ik via 'power over ethernet' de films naar mijn TV laten streamen :P
Ik heb zelf de E5520, dus met een zilveren rand.

De DNLA functionaliteit is érg beperkt, hij speelt qua muziek naar mijn idee alleen mp3 af, wat voor mij geen zin heeft aangezien ik bijna alles in een m4a formaat heb. Het gebruik van video is mij nog niet gelukt :(.

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 01-08-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
.NCK schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:34:
[...]
De DNLA functionaliteit is érg beperkt, hij speelt qua muziek naar mijn idee alleen mp3 af, wat voor mij geen zin heeft aangezien ik bijna alles in een m4a formaat heb. Het gebruik van video is mij nog niet gelukt :(.
Dat is dus niet helemaal waar. Zoals in enkele post hierboven te lezen is gaat het film kijken best goed via PS3MediaServer. Heb het zelf even draaiende gehad tot ik mijn moederbord van mijn server eruit fikte, als ik de server weer draaiend heb gaan ik hier zeker even mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
ik zou graag meer gebruikers willen zien met DLNA ervaring, maar het is nog zoo nieuw!
Welke formaten VIDEO's ondersteunt Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
!!!!!!!!!!!!!! FORGET DLNA met SONY !!!!!!!!!!!!!!

Alles wat ik lees is een RAMP en werkt alleen maar in combinatie met SP3... Daar zit ik NIET op te wachten.
Dan maar is kijken hoe SamSung het doet.

Edit:
Mijn intentie voor DLNA is dat ik via mijn DLNA server video kan bekijken zoals AVI, MPG2, MKV, MP4, noem maar op... maar Sony vind dat DLNA (voornamelijk) alleen bedoeld is om zijn eigen SONY modellen lijn met elkaar te laten communiceren. Dus geen AVI support etc etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Fermion op 02-08-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Fermion schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:20:

Alles wat ik lees is een RAMP en werkt alleen maar in combinatie met SP3... Daar zit ik NIET op te wachten.

Edit:
Mijn intentie voor DLNA is dat ik via mijn DLNA server video kan bekijken zoals AVI, MPG2, MKV, MP4, noem maar op... maar Sony vind dat DLNA (voornamelijk) alleen bedoeld is om zijn eigen SONY modellen lijn met elkaar te laten communiceren. Dus geen AVI support etc etc.
Je zal vast wel de Playstation 3 (ipv SP3) bedoelen en schijnbaar heb je niet gekeken wat PS3MediaServer inhoud, gezien je onzin post.

Succes met de samsung dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
Fermion schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:20:

Edit:
Ik gebruik al een paar weken PS3MediaServer om mijn video's via DLNA naar mijn tv te streamen. Werkt prima.
Ik kan al mijn video's op mijn pc bekijken. De Sony accepteert alleen video in het MPEG2 formaat, maar de PS3MS kan alle videoformaten (AVI, MKV, MP4..) on the fly transcoden naar MPEG2 zodat al deze formaten op de tv te bekijken zijn.
Overigens heb ik gelezen dat Windows 7 (met media player 12) ook zou werken met de Bravia tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Voor de geinteresseerden, hier screenshots van mijn instellingen voor de PS3 Media Server icm met mijn Sony 40W5500:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/6317/ps3mssettings1.th.jpg
Opmerkingen:
Bij forceer transcoden voor de volgende extensies: Vul hier AL je video extensies in. Bestanden met deze extensies zullen allemaal worden getranscode naar MPEG2. (de sony kan alleen MPEG2 aan!)
Bij Houd DTS audio in MPEG stream: Als ik dit aanzet levert het bij mij "rotzooi" op het scherm op. UItzetten dus.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2988/ps3mssettings2.th.jpg
Opmerkingen:
Bij Schakel over naar TSMuxer....: Uitzetten. De Sony kan geen H264 over DLNA aan.

Verder nog bij de 'Expert Instellingen: Codec specifieke parameters' de volgende regel toevoegen:
code:
1
((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9

De Sony heeft namelijk de vervelende eigenschap om alle video's op te rekken naar 16/9, wat voor sommige video's een nogal uitgerekt beeld geeft. Deze optie voegt extra zwarte balken boven en onder toe om een 16/9 beeld te creeeren indien deze geen 16/9 is.

De laatste versie van de PS3 Media Server is hier te downloaden:
http://ps3mediaserver.org...etup-windows-1.11.356.exe

Indien iemand opmerkingen/verbeteringen heeft hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Goeie tips kobus bedankt. Zoals je gelezen hebt ken ik ff niet verder spelen met PS3 Media Server maar dat gaat een deze dagen zeker weer goed komen. Ik zag dat ze weer een paar versies verder zijn, nog wat verandert sinds versie 350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
kobus, zeer bedankt voor die informatie. Ik ben al een tijdje bezig geweest hier mee en dankzij die settings van jou werkt het ideaal.

+kudos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

kobus99 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:44:
Voor de geinteresseerden, hier screenshots van mijn instellingen voor de PS3 Media Server icm met mijn Sony 40W5500:

[afbeelding]
Opmerkingen:
Bij forceer transcoden voor de volgende extensies: Vul hier AL je video extensies in. Bestanden met deze extensies zullen allemaal worden getranscode naar MPEG2. (de sony kan alleen MPEG2 aan!)
Bij Houd DTS audio in MPEG stream: Als ik dit aanzet levert het bij mij "rotzooi" op het scherm op. UItzetten dus.

[afbeelding]
Opmerkingen:
Bij Schakel over naar TSMuxer....: Uitzetten. De Sony kan geen H264 over DLNA aan.

Verder nog bij de 'Expert Instellingen: Codec specifieke parameters' de volgende regel toevoegen:
code:
1
((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9

De Sony heeft namelijk de vervelende eigenschap om alle video's op te rekken naar 16/9, wat voor sommige video's een nogal uitgerekt beeld geeft. Deze optie voegt extra zwarte balken boven en onder toe om een 16/9 beeld te creeeren indien deze geen 16/9 is.

De laatste versie van de PS3 Media Server is hier te downloaden:
http://ps3mediaserver.org...etup-windows-1.11.356.exe

Indien iemand opmerkingen/verbeteringen heeft hoor ik ze graag.
toon volledige bericht
Is dit iets wat werkt voor de PC - netwerk - Bravia of is als nog de tussenkomst van een PS3 nodig? Dus PC - netwerk - PS3 - Bravia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
DopdeDouwer schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:22:
[...]

Is dit iets wat werkt voor de PC - netwerk - Bravia of is als nog de tussenkomst van een PS3 nodig? Dus PC - netwerk - PS3 - Bravia?
Mijn Bravia hangt direct aan de PC. Geen PS3 nodig.
PS3 Media Server heeft ook ondersteuning voor Xbox360. De naam is ondertussen wat ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:40
TOPPOST dit! Dit betekent dat de W5500 serie dus (mbv PS3 Media Server dan...) een volledige DLNA functionaliteit heeft! (toch?).
In elk geval blijft de 40W5500 met stip bovenaan mijn "te kopen" lijstje staan. Nou nog een goede oplossing voor de Ziggo CI+ module en de TV komt er gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
teake schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:39:
TOPPOST dit! Dit betekent dat de W5500 serie dus (mbv PS3 Media Server dan...) een volledige DLNA functionaliteit heeft! (toch?).
In elk geval blijft de 40W5500 met stip bovenaan mijn "te kopen" lijstje staan. Nou nog een goede oplossing voor de Ziggo CI+ module en de TV komt er gegarandeerd.
Heheheheh is al een paar bladzijdes bekend hoor 8) Of het helemaal volledig is kan ik je nog niet zeggen, mijn eigen tests zeggen dat het al aardig leuk is en Kobus99 zijn tests zijn een heel stuk verder en dus nog leuker.

Mss tijd om hier een apart topic over te starten?, lijkt mij in iedergeval wel die moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
N0MAD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:45:
Goeie tips kobus bedankt. Zoals je gelezen hebt ken ik ff niet verder spelen met PS3 Media Server maar dat gaat een deze dagen zeker weer goed komen. Ik zag dat ze weer een paar versies verder zijn, nog wat verandert sinds versie 350?
Hier is de changelog tov versie 350:
- Case insensitive files order
- *.txt subtitles files
- oma and aa3 atrack files playable on ps3
- Fixed slow a/v out of sync on xbox360
- Pseudo chapters interval support via #Transcoded folder
- better XBMC and FreeboxHD support
- Fixed http server stop
- Fixed bug in the transcode buffer handling (+10 minutes FLAC files / Radio)
- Tiny media library admin web interface
Zie ook http://ps3mediaserver.org...ic.php?f=2&t=3217&start=0 voor laatste releases en changelogs
DopdeDouwer schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:22:
PS3 Media Server is een programma welke van je pc een media server maakt. Je kunt zonder tussenkomst van een PS3 rechtstreeks vanaf je pc video's afspelen op je tv.
Het heet PS3 Media Server omdat het in eerste instantie ontwikkeld is door een PS3 gebruiker, voor zijn PS3. Tegenwoordig worden er meerdere apparaten ondersteund, waaronder de Sony Bravia tv's
N0MAD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:44:
Mss tijd om hier een apart topic over te starten?, lijkt mij in iedergeval wel die moeite waard.
Lijkt me een goed idee. Ik zal eens kijken of ik een nieuw topic + op kan maken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 08:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Alphacrypt Classic en Ziggo DVB-C? Ik kan sinds een paar dagen alleen nog Nederland 1 ontvangen in de regio Gouda. De CAM zit in een 32D3000 overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 03-08-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de 40v5500? Ik wil het voornamelijk gebruiken voor mijn ps3 (gamen), dus de input lag moet zo laag mogelijk zijn, en ik kan het nergens vinden of het daadwerkelijk ook laag is. Daarnaast kan je een externe hd aansluiten, voor films, alleen weet ik niet welke formaten hij allemaal ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
N0MAD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:44:
Hier is een nieuw topic waar jullie alle vragen/opmerkingen/ervaringen kunnen delen over de PS3 Media Server en de Sony's:
Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-08 14:30
zAo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:56:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Alphacrypt Classic en Ziggo DVB-C? Ik kan sinds een paar dagen alleen nog Nederland 1 ontvangen in de regio Gouda. De CAM zit in een 32D3000 overigens.
Waddinxveen, 2741, Alphacrypt Classic 3.19, Sony 40W4710. Geen problemen. Als je alleen NL1 ontvangt lijkt het eerder alsof je smartcard niet meer als geregistreerd te boek staat, dan krijg je alleen NL1. Heb ik ook wel eens gehad toen ik de smartcard er verkeerd in had gestopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Laatst online: 12-08 10:54
Gisteren bij MM Breda, nog steeds geen Z5500. :/ Iemand toevallig zelfgemaakte foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-01 19:28
*edit*

[ Voor 101% gewijzigd door Rowe1981 op 04-08-2009 14:33 . Reden: had wat vragen mbt afspelen van m2ts files, maar zag nu pas het nieuw aangemaakte topic :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:05
Ik heb net gelezen dat toekomstige firmware updates van Sony (ziggo certificering inzake CI+) het onmogelijk gaat maken om de kanalen nog zelf te ordenen. Een aantal gebruikers op het Ziggo netwerk zou deze firmware al gepushed hebben gekregen.

Dit wil ik uiteraard niet, is het dan zaak z.s.m. een Sony tv te gaan kopen, of zullen alle sony tv's met generieke firmware geleverd worden welke zichzelf alleen update wanneer deze aan een ziggo kabelaansluiting aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 10:39

Wirehub

Blaat

DBreda schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:08:
Gisteren bij MM Breda, nog steeds geen Z5500. :/ Iemand toevallig zelfgemaakte foto's?
wat zoek je dan, ik heb een 46Z5500 hier in huis (afgelopen weekend gehaald)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Heb m toevallig vandaag gezien bij Expert, prachtig beeldscherm. Volgende maand ga ik de 40" halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:15

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik kan een KDL46X3000 voor 1300 krijgen. Is dat een goede deal? In de pricewatch komt het ding niet meer voor....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dennism schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:06:
Ik heb net gelezen dat toekomstige firmware updates van Sony (ziggo certificering inzake CI+) het onmogelijk gaat maken om de kanalen nog zelf te ordenen. Een aantal gebruikers op het Ziggo netwerk zou deze firmware al gepushed hebben gekregen.

Dit wil ik uiteraard niet, is het dan zaak z.s.m. een Sony tv te gaan kopen, of zullen alle sony tv's met generieke firmware geleverd worden welke zichzelf alleen update wanneer deze aan een ziggo kabelaansluiting aangesloten wordt.
Ik denk dat laatste. Zodra je hem uit de doos haalt, aan zet, initiele setup doorloopt, meteen naar het update menu gaan en de firmwareupdate-opties uitzetten is het meest veilige voordat je hem aan de kabel hangt. Verder zul je daarna geen probleem hebben om te kijken.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 21:03
RaJitsu schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:47:
Ik kan een KDL46X3000 voor 1300 krijgen. Is dat een goede deal? In de pricewatch komt het ding niet meer voor....
Zeer goeie prijs, mijn KDL-40X3500 was destijds 2750,-. Mag ik vragen waar je m vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:47:
Heel simpel, doen!
Ik heb hem hier ook staan, sinds begin dit jaar en hij is elke cent waard. Ik was er toen iets minder voor kwijt, maar dat kwam door een sony actie :P. Hij geeft mooier beeld dan de huidige 5500 modellen door de Bravia Pro 2 processor. Digitale tv ziet er soms ongelovelijk "HD" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

mrc16 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Zeer goeie prijs, mijn KDL-40X3500 was destijds 2750,-. Mag ik vragen waar je m vandaan hebt?
Gewoon de BCC. Het is een showmodel (die er iig volgens de verkoper pas een dag staat (kwam wel redelijk vertrouwd over omdat er nog van die piepschuimkorrels op zaten) en daarnaast een model dat al vervangen wordt. En dus moet hij eruit.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

Apoca

Array Technology Industry

RaJitsu schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:04:
[...]

Gewoon de BCC. Het is een showmodel (die er iig volgens de verkoper pas een dag staat (kwam wel redelijk vertrouwd over omdat er nog van die piepschuimkorrels op zaten) en daarnaast een model dat al vervangen wordt. En dus moet hij eruit.
Gewoon ff in het service menu checken of de kerel de waarheid zegt met betrekking tot de show uren. Staan der niet te veel uurtjes in gewoon kopen :)

Service menu (TV op standby zetten en i+, 5, volume omhoog, aan/uit-knop op de AB snel achter elkaar indrukken ).

[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 04-08-2009 23:26 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Laatst online: 06-06 07:57
Ik wou een 40Z5500 gaan kopen , maar nu komt er de 40X5500
met Led backlight binnenkort uit , dus ik ben serieus aan het twijfelen.
Deze zal zo'n 500 euro's duurder zijn, ik hoef niet direkt een
andere TV , maar zal de meerprijs van de X-serie dit waard zijn ???????
En hebben de Led TV's dan ook nog bepaalde nadelen, dat wisten
ze me in de winkel niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Apoca schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:24:
[...]

Gewoon ff in het service menu checken of de kerel de waarheid zegt met betrekking tot de show uren. Staan der niet te veel uurtjes in gewoon kopen :)

Service menu (TV op standby zetten en i+, 5, volume omhoog, aan/uit-knop op de AB snel achter elkaar indrukken ).
Thnx, gaan we even doen!

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
riesjaar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:34:
Ik wou een 40Z5500 gaan kopen , maar nu komt er de 40X5500
met Led backlight binnenkort uit , dus ik ben serieus aan het twijfelen.
Deze zal zo'n 500 euro's duurder zijn, ik hoef niet direkt een
andere TV , maar zal de meerprijs van de X-serie dit waard zijn ???????
En hebben de Led TV's dan ook nog bepaalde nadelen, dat wisten
ze me in de winkel niet te vertellen.
Heb je meer info over de 40X5500? Wanneer komt deze uit? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik was eerst aan het twijfelen tussen de 4500 & 5500 maar als je dit ziet is het eigenlijk helemaal niet moeilijk.

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/9811/z5500vsw5500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Oh? Wat is er niet moeilijk aan, en bovenal, wat is je keuze geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Zelf zit ik namelijk ook te twijfelen tussen een kdl-40Z4500 en een kdl-40Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Voor mij is het heel duidelijk, namelijk de 5500. Naast de specs die beter zijn (logisch) wil ik alsnog wel eens van gedachten veranderen omdat ik ook veel waarde hecht aan design. De Z5500 is niet zwart, maar meer donkergrijs achtige kleur, heel chique. Dat piano zwarte lak vind ik een stuk goedkoper ogen. Daarnaast is de rand om het scherm dunner en boxen zijn mooi weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Laatst online: 06-06 07:57
Het Fantoom schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:29:
[...]

Heb je meer info over de 40X5500? Wanneer komt deze uit? :9~
Ik ben afgelopen zaterdag in een winkel in Belgie geweest, en de winkelier
wist me te vertellen dat in de 1e week van september de x5500 serie
voor werd gesteld aan de winkeliers en deze dan direkt voor hun voorraad
konden bestellen, en verwachte dat hij hem dan zo'n 2 weken verder in zijn
winkel te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

DBreda schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:07:
Voor mij is het heel duidelijk, namelijk de 5500. Naast de specs die beter zijn (logisch) wil ik alsnog wel eens van gedachten veranderen omdat ik ook veel waarde hecht aan design. De Z5500 is niet zwart, maar meer donkergrijs achtige kleur, heel chique. Dat piano zwarte lak vind ik een stuk goedkoper ogen. Daarnaast is de rand om het scherm dunner en boxen zijn mooi weggewerkt.
Even voor de duidelijkheid: ik dacht uit je post te lezen dat de 4500 en 5500 op het plaatje hier naast elkaar staan.
Als W5500 bezitter herkende ik de rechter TV meteen: da's een W5500. De linker niet. Maar dat schijnt dus de Z5500 te zijn. Er staat op het plaatje dus geen enkele 4500-series TV.

(Ohja: zwarte pianolak is wel mooi! :X :P)

[ Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 06-08-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Haha mijn fout, de Z4500 en W5500 lijken ook wel op elkaar zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
DBreda schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:31:
Ik was eerst aan het twijfelen tussen de 4500 & 5500 maar als je dit ziet is het eigenlijk helemaal niet moeilijk.

[afbeelding]
Zijn de Z5500 en de W5500 dit. Maar naast de Z5500 is de W5500 echt een gedrocht met z'n dikke glimplastic rand om het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Ik heb gezocht in de verschillende topics maar dit toch niet helemaal kunnen vinden. Ik ga binnen kort een KDL-40WE5(w) kopen en heb hier een vraag over. Ik heb nu nog een analoge beeldbuis tv en heb helemaal nog geen verstand van digitale tv.
In mijn omgeving hebben we kabel van Caiway, ik dacht dat ik voor digitv een smartcard en een alphacrypt module nodig had... Nu lees ik echter dat caiway het standaard digitale pakket ongecodeerd doorgeeft. Ik wil toch beginnen met alleen standaard en later misschien overstappen op een HD pakket.
Betekend dit dan ook dat ik helemaal geen alphacrypt nodig heb? Kan ik gewoon mijn kabel in de tv prikken en is dat voldoende? Heb ik dan uberhaupt nog een smartcard nodig? Of is die alleen voor gecodeerde extra pakketten/kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Scidd0w schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:14:
In mijn omgeving hebben we kabel van Caiway, ik dacht dat ik voor digitv een smartcard en een alphacrypt module nodig had... Nu lees ik echter dat caiway het standaard digitale pakket ongecodeerd doorgeeft. Ik wil toch beginnen met alleen standaard en later misschien overstappen op een HD pakket.
Betekend dit dan ook dat ik helemaal geen alphacrypt nodig heb? Kan ik gewoon mijn kabel in de tv prikken en is dat voldoende? Heb ik dan uberhaupt nog een smartcard nodig? Of is die alleen voor gecodeerde extra pakketten/kanalen?
Als je alleen het basis digitale TV pakket van Caiway (60 digitale TV kanalen) wilt ontvangen dan heb je geen AlphaCrypt Classic CAM en smartcard nodig. Wat dat betreft heb je het geluk om klant te zijn van een klantvriendelijke kabelprovider. TV aansluiten, naar digitale kanalen laten zoeken en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Super!
Ben ik op zich ook wel blij om. Mocht er in de toekomst verandering in komen dan is mijn tv iig CI+ voorbereid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 19:18

cue

Heeft er iemand een idee wanneer de KDL-37S5600 verkrijgbaar is? Ik kan overal alleen de KDL-37S5500 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 09:33

ZenTex

Doet maar wat.

Die was vorige week in de aanbieding bij Modern.nl. 550,- ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Vanmiddag even gevraagd aan een ziggo dealer hoe het staat met de CI+ module (eind juli is immers geweest, en ik las nog geen updates etc op de sites).
NOG steeds geen duidelijkheid van Ziggo uit. Philips heeft geroepen dat er een paar TV's goedgekeurd waren, en die zijn daar op terug gefloten: ziggo was nog lang niet klaar met testen. Er is dus nog steeds geen duidelijkheid, en dat zal nog wel even duren. De gehele 5500 serie van de bravia is wel gecertificeerd volgens deze Ziggo dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Apoca schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:24:
[...]

Met welke indicatie wordt het aantal branduren weergegeven?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
ps: aangezien Ziggo nog geen tijdspad vrijgeeft voor de CI+ module overweeg ik om de KLD-40W5500 eerst maar gewoon analoog te gebruiken. Is dat een beetje aan te zien? Ik ben nu een JVC 62cm (25"dus) CRT tv gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Vers van de pers:

nieuws: Introductie CI+-modules bij Ziggo zet Alphacrypt deels op zwart

Introductie zou eind augustus worden, met als verkoopprijs € 79,95 incl de kaart. Nette prijs! Nou hopen dat ze de introductiedatum ook gewoon waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 15:57
Even een vraagje, weet iemand goeie RSS feeds voor de Sony KDL-32W5500? Of een site waar ik ze vandaan kan halen?

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
elroy910 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:18:
Even een vraagje, weet iemand goeie RSS feeds voor de Sony KDL-32W5500? Of een site waar ik ze vandaan kan halen?

Leroy
Ja heeee. hallo, wat dacht je van dit forum of Tweakers:
http://feeds.feedburner.com/tweakers/mixed
http://gathering.tweakers.net/rss/list_messages/1356550/last

Keuze te over dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 46W5500 neergezet. Lees hier ook echt alleen neergezet. Hij bleek toch een tikkeltje te groot voor mij! Maar goed dat ik geen filmavondje had georganiseerd. Echt minder. Hij stond al een week in de doos, te wachten op mijn versteker (kon anders niks aansluiten als de TV als op zijn plaats stond). In de winkel leek hij minder groot, maar zo....WAS I WRONG! Ik heb ook niks aangesloten. Binnen 10 sec. wist ik dat deze TV niet bleef staan.

Dus dinsdag maar even terug naar de winkel. Kijken of ze welwillend zijn om hem te ruilen. Zal dan wel in dezelfde prijsklasse moeten blijven, dus dan wordt het de 40Z5500. Anders verkoop ik hem wel en ga ik toch nog voor de 40z.

Verder zag hij er wel goed uit. Verder dan uiterlijk kan ik jammer genoeg niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-08 12:06

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

elroy910 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:18:

Leroy
Hoe bevalt die tv?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RaJitsu schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 03:10:
[...]

Met welke indicatie wordt het aantal branduren weergegeven?
Iemand die weet hoe ik het aantal branduren kan terugkijken?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 21:03
RaJitsu schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

Iemand die weet hoe ik het aantal branduren kan terugkijken?

Staat er gewoon boven, arghhh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu te denken aan de 40s5500 die voor 599 bij de mediamarkt staat te halen echter even 1 vraag:

wat is de ervaring van digitale tv op 40"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-08 22:00
mrc16 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:22:
[...]

Staat er gewoon boven, arghhh 8)7
Allemaal leuk en aardig, volgens mij had de vraagsteller dat ook al gesnapt. Ik heb gisteravond gauw even alle menu opties uit het service menu doorgebladerd en ik kan zo gauw niet iets vinden wat op het aantal actieve uren lijkt. De vraagsteller bedoelt dan ook: welke waarde stelt het aantal branduren voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, Ziggo heeft in ieder geval de V5500 serie goed bevonden voor de CI+ cam...

Lijkt me dat de rest van de huidige generatie dan ook zou moeten werken!

linkje naar Ziggo.

Wat dan wel weer aardig van ze is, is het volgende...
Wat gebeurt er met de oude CAM technologie?
Ziggo ondersteunt deze technologie niet, maar wij blokkeren het gebruik ervan niet actief op dit moment.

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 11-08-2009 13:08 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:06:

Wat dan wel weer aardig van ze is, is het volgende...

[...]
En vlak daarboven:
Om verwarring in de toekomst te voorkomen kunnen de nieuwe CI+ televisies alleen gebruik maken van de CI+ module.
En nu kunnen deze televisies alleen gebruik maken van de AlphaCrypt module, omdat er nog geen CI+ modules zijn. Juist het uitschakelen hiervan lijkt me verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

En vlak daarboven:

[...]

En nu kunnen deze televisies alleen gebruik maken van de AlphaCrypt module, omdat er nog geen CI+ modules zijn. Juist het uitschakelen hiervan lijkt me verwarrend
Een paar posts terug schreef 'teake' dat de gehele 5500-serie van Bravia met CI+ zou werken... Wat is nu waar, want ik wil evt die 40S5500 kopen (deze week bij de MM voor 600 eetjes). Is de 'S'-lijn nu wèl of niet geschikt hiervoor? Staat nl niet op de Ziggo-site

Groet, karstvdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Een paar posts terug schreef 'teake' dat de gehele 5500-serie van Bravia met CI+ zou werken... Wat is nu waar, want ik wil evt die 40S5500 kopen (deze week bij de MM voor 600 eetjes). Is de 'S'-lijn nu wèl of niet geschikt hiervoor? Staat nl niet op de Ziggo-site

Groet, karstvdw
Ik heb helaas ook geen details van de verkoper gekregen over die "gehele 5500-serie is geschikt" opmerking. Het ging hem erom dat de 40W5500 die ik op het oog heb geschikt bevonden is. Over de S weet ik dus geen details helaas.

"gehele 5500 serie" zou inclusief de S moeten zijn, maar zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Hier een lijstje wat nog niet compleet is: (artikel 10 augustus op hdtvnieuws.nl)
http://www.hdtvnieuws.nl/...plus-certificatie2009081/

De W5500 en de S5500 staan er beide (nog?) niet op.

Ander artikel (7 augustus):link naar hdtvnieuws.nl
Met onder andere de tekst:
Binnen twee weken komt Ziggo ook met de eerste lijst van door Ziggo CI+ gecertificeerde en ondersteunde toestellen.
Bovenstaande lijstje was dus RUIM binnen die twee weken; na 3 dagen al. Ik hoorde van dealers al van meer toestellen, dus ik neem aan dat het lijstje nog (lang?) niet compleet is.

[ Voor 16% gewijzigd door teake op 11-08-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:08:
Vandaag mijn 46W5500 neergezet. Lees hier ook echt alleen neergezet. Hij bleek toch een tikkeltje te groot voor mij! Maar goed dat ik geen filmavondje had georganiseerd. Echt minder. Hij stond al een week in de doos, te wachten op mijn versteker (kon anders niks aansluiten als de TV als op zijn plaats stond). In de winkel leek hij minder groot, maar zo....WAS I WRONG! Ik heb ook niks aangesloten. Binnen 10 sec. wist ik dat deze TV niet bleef staan.

Verder dan uiterlijk kan ik jammer genoeg niet gaan.
Wowww,... dus zonder uberhaupt de tv aan te hebben gehad besloot je'm alweer te ruilen ?!
Kan opzich wel voorstellen dat het in het begin wat 'intimiderend' is zo groot zwart vlak...
Maar je kunt toch op z'n minst ff kijken hoe het er met een bluray'tje uitziet ?

Denk dat de Z je wel gaat bevallen, met name door de dunne lijst oogt deze een stuk minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32398636,noline]
Wowww,... dus zonder uberhaupt de tv aan te hebben gehad besloot je'm alweer te ruilen ?!
Kan opzich wel voorstellen dat het in het begin wat 'intimiderend' is zo groot zwart vlak...
Maar je kunt toch op z'n minst ff kijken hoe het er met een bluray'tje uitziet ?

Denk dat de Z je wel gaat bevallen, met name door de dunne lijst oogt deze een stuk minder groot.
Dat de TV een mooi beeld zou geven was ik van overtuigd. Maar ik schrok zo van de grootte dat het wel erg duidelijk was dat de TV terug ging (wat gelukt is en de 40Z5500 is onderweg). Om dan de TV aan te sluiten vond ik niet nodig, zeker omdat ik dan bv. de afstandsbediening uit de verpakking moest halen. Zo was de TV tenminste ongebruikt. Zelf zou ik het prettig vinden als ik een TV koop dat deze ongebruikt is. Dus daarom heb ik dat zo gelaten voor de volgende koper.

De TV moet ook gewoon in mijn woonkamer kunnen staan zonder dat ik en mijn bezoek in een zwart gat staan te kijken, welke je elk moment zou kunnen opslikken.

Nu is het wachten op de 40z en dan mijn nieuwe apparatuur allemaal goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Dat de TV een mooi beeld zou geven was ik van overtuigd. Maar ik schrok zo van de grootte dat het wel erg duidelijk was dat de TV terug ging (wat gelukt is en de 40Z5500 is onderweg). Om dan de TV aan te sluiten vond ik niet nodig, zeker omdat ik dan bv. de afstandsbediening uit de verpakking moest halen. Zo was de TV tenminste ongebruikt. Zelf zou ik het prettig vinden als ik een TV koop dat deze ongebruikt is. Dus daarom heb ik dat zo gelaten voor de volgende koper.

De TV moet ook gewoon in mijn woonkamer kunnen staan zonder dat ik en mijn bezoek in een zwart gat staan te kijken, welke je elk moment zou kunnen opslikken.

Nu is het wachten op de 40z en dan mijn nieuwe apparatuur allemaal goed testen.
Kan je wel begrijpen. Collega van me heeft z'n 40" naar 32" laten omzetten.

Groot zwart gat maar ik me ook een beetje zorgen om, maar heb inmiddels HD aquarium en openhaard ervoor 8) (huur inclusief :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:34
teake schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:13:
Hier een lijstje wat nog niet compleet is: (artikel 10 augustus op hdtvnieuws.nl)
http://www.hdtvnieuws.nl/...plus-certificatie2009081/

De W5500 en de S5500 staan er beide (nog?) niet op.

Ander artikel (7 augustus):link naar hdtvnieuws.nl
Met onder andere de tekst:

[...]

Bovenstaande lijstje was dus RUIM binnen die twee weken; na 3 dagen al. Ik hoorde van dealers al van meer toestellen, dus ik neem aan dat het lijstje nog (lang?) niet compleet is.
Hier staat de officiele lijst: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Zit zelf te overwegen een 40" W5500 of Z5500 aan te schaffen, en ben me dus aan het inlezen.

Tijdens het inlezen kwam ik hier uit: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

Het lijkt erop dat Ziggo al dan niet bewust een nieuwe firmware naar een aantal Sony televisies heeft gepusht. Met die nieuwe firmware is het onmogelijk om zelf de zendervolgorde aan te passen. :(

Een goede reden dus om de auto-update mogelijkheid van de TV uit te schakelen, aangezien er geen gebruiker-interactie nodig is om de nieuwe firmware te flashen. Een downgrade mogelijkheid is momenteel ook niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
THM0 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Hier staat de officiele lijst: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Zit zelf te overwegen een 40" W5500 of Z5500 aan te schaffen, en ben me dus aan het inlezen.

Tijdens het inlezen kwam ik hier uit: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

Het lijkt erop dat Ziggo al dan niet bewust een nieuwe firmware naar een aantal Sony televisies heeft gepusht. Met die nieuwe firmware is het onmogelijk om zelf de zendervolgorde aan te passen. :(

Een goede reden dus om de auto-update mogelijkheid van de TV uit te schakelen, aangezien er geen gebruiker-interactie nodig is om de nieuwe firmware te flashen. Een downgrade mogelijkheid is momenteel ook niet voorhanden.
Dank voor de link naar het officiële lijstje. Wat me opvalt is dat de W5500 er niet bij staat?? Alleen de V5xxx serie. Zou de KDL-40W5500 daarmee dus toch buiten de boot vallen?
lijstje met verschillen geeft aan dat alleen 100HZ en beeldruisonderdrukking het verschil zijn tussen V en W.
LET WEL: op de Sony vergelijk site staat nog geen 5610 serie, alleen de 5500 serie.
Ik zou graag een actueler lijstje zien, maar dat zal nog niet voorhanden zijn schat ik.

Zender-volgorde probleem heb ik ook gelezen. Ik verwacht eigenlijk dat dat een bug is uit de test-versies van de software, en dat dat bij een volgende update weer verholpen is. VERWACHT/HOOP/DENK ik..... :|

[ Voor 9% gewijzigd door teake op 12-08-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
teake schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:19:
[...]
Wat me opvalt is dat de W5500 er niet bij staat?? Alleen de V5xxx serie. Zou de KDL-40W5500 daarmee dus toch buiten de boot vallen?
De CI+/DVB-C hardware/software van de V5500 en de W5500 series zijn gelijk aan elkaar. Je kunt er dus gewoon vanuit gaan dat de W5500 serie ook gecertificeerd zal gaan worden.
Ik denk dat ze gewoon voor de formaliteit de W5500 nog even moeten (duur)testen om aan te tonen dat deze inderdaad ook goed werkt icm de CI+ CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 02:54
Door dat gezeik met de b650 serie aangaande CI+ slot, neig ik op moment sterk naar de w5500 serie van Sony. Heeft iemand een goede vergelijkingstest tussen de b650 serie van Samsung en de w5500 van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:43:

Dat is echt een luxeprobleem, dat ik ook zelf ervaar.
Heb bij de launch van de 40w4000 deze tv gekocht en ben ondertussen verhuisd. De woonkamer is van 25m² naar 50m² gegaan en de 40" toont eigenlijk veel te klein.
Nogtans is de zitafstand niet merkbaar vergroot. Dat zal nog steeds een dikke 3 meter zijn.
Het zal de combinatie grote woonkamer en gewenning van de tv wel zijn dat mij nu zo tegensteekt.

Nu wil ik deze vervangen, maar weet niet of dat nu een 46" of 52" moet worden.
Belgische winkels zijn eenmaal niet scheutig met een tv terug te nemen eens die uit de doos is geweest en wil geen 2de "miskoop" doen (kwa grootte, de tv is goed).

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:28
Ik had gisteren voor het eerst m'n tv op sport stand gezet bij het voetbal kijken en het beeld werd nog vloeiender dan ooit. Kennelijk geeft motion flow op volledig zetten hiet hetzelfde effect, dan is het beeld niet zo vloeiend als in de sportstand. Ik vond het een vreemde ervaring, alles bewoog zo onnatuurlijk voor mijn idee, maar wel grappig om te zien.

Heeft iemand een idee wat voor instellingen de sportstand nog meer gebruikt om het beeld zo idioot vloeiend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:33:

Heeft iemand een idee wat voor instellingen de sportstand nog meer gebruikt om het beeld zo idioot vloeiend te krijgen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De meegeleverde handleiding van Sony laat wat dit soort dingen betreft best wat te wensen over. Ik heb zelf een Z5500 en kijk tot dusver alles met scene 'Algemeen' en motionflow op hoog, wat me overigens prima bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mij 40Z5500 neergezet. Wat een verademing na de 46W5500 die er eerst (hoogstens een kwartier) stond. 40 inch is meeeeer dan voldoende. De dunne rand van de Z5500 is een stuk mooier dan de 40W. Maar...er zit natuurlijk wel een goed prijsverschil tussen de 40W en 40Z.

Ga hem/haar van het weekend beter instellen. En kijken of ik via mijn onkyo ook PC beeld naar de TV kan sturen (tot nu toe niet gelukt, Bluray wel). Zal hem wel eerst direct op HDMI 2 zetten en daarna via de 577 proberen.

Ik zal nog een foto maken van de 40z nu. Dan houd ik hem naast de foto van de 46W. Dan weet men wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:53:
Gisteren mij 40Z5500 neergezet. Wat een verademing na de 46W5500 die er eerst (hoogstens een kwartier) stond. 40 inch is meeeeer dan voldoende. De dunne rand van de Z5500 is een stuk mooier dan de 40W. Maar...er zit natuurlijk wel een goed prijsverschil tussen de 40W en 40Z.

Ga hem/haar van het weekend beter instellen. En kijken of ik via mijn onkyo ook PC beeld naar de TV kan sturen (tot nu toe niet gelukt, Bluray wel). Zal hem wel eerst direct op HDMI 2 zetten en daarna via de 577 proberen.

Ik zal nog een foto maken van de 40z nu. Dan houd ik hem naast de foto van de 46W. Dan weet men wat het verschil is.
:*) niiice. Mooi dat je er tevreden over bent. Voor mij nu ook Z5500 > W5500,.. prijs verschil is te overzien,.. verwacht er toch een jaar of 6 mee te doen nl.

Wat doen jullie hiero eigenlijk mbt extra verzekering. Vind het beetje geld klopperij bij 3 jaar omdat je sowieso al 2 jaar van de fabriek uit krijgt. Maar 5 jaar is opzich wel aardig,. maar moet nog de kleine letters lezen over het hoe en wat. Toch denk ik niet dat ik het ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
Heeft iemand toevallig tips voor een fysieke winkel tussen Maastricht en Eindhoven welke de 40W5500 voor een normale prijs levert? (En niet zoals 1149,- zoals me gisteren bij de Mediamarkt gezegd werd :S)
Mijn ouders willen graag deze tv aanschaffen maar houden niet zo van internetaankopen, hoeveel ik ze ook gerust stel...

Heb nog even de z5500 laten zien, maar die vonden ze te duur.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:28
Ik denk dat €1149,- een hele nette prijs is voor een fysieke winkel. Toen ik 'm kocht was ie nog €1499,- bij de MM, de Expert en Electroworld. Online was ie toen €1010,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
tiguan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:22:
Ik denk dat €1149,- een hele nette prijs is voor een fysieke winkel. Toen ik 'm kocht was ie nog €1499,- bij de MM, de Expert en Electroworld. Online was ie toen €1010,-
Hmm dan ga ik hem maar op mijn adres bestellen, zeg ik ze wel dat ik em ergens in de winkel heb gehaald ofzo :s €250 meer is ronduit belachelijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenzy_LS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:59:
[...]
Wat doen jullie hiero eigenlijk mbt extra verzekering. Vind het beetje geld klopperij bij 3 jaar omdat je sowieso al 2 jaar van de fabriek uit krijgt. Maar 5 jaar is opzich wel aardig,. maar moet nog de kleine letters lezen over het hoe en wat. Toch denk ik niet dat ik het ga doen...
Ik heb qua garantie geen extra verzekering nodig. Er zit ten eerste van rechtswege 2 jaar garantie op. Ten tweede is het redelijk dat een consument mag verwachten dat een TV minimaal wel 5 jaar probleemloos mag functioneren (en die 5 jaar is ook op te rekken). Als ik het met mijn eigen juridische taal niet voor elkaar kan krijgen bij een geschil na 2 jaar, dan spreek ik mijn rechtsbijstand wel aan. Mogen die het oplossen.

In het boekje van Sony staat iets (doe ik nu uit mijn hoofd) over 2 jaar volledige en 5 jaar deels garantie.

Ik zou die extra garantie wel even goed bekijken. Vaak wordt niet alles gedekt. Ik heb ooit eens bij de Block op een walkman 5 extra jaren garantie gekocht voor 10% extra. Heb er toen 2x een tapemechanisme, 2-3 hoofdetelefoons en na 4,5 jaar een splinternieuwe walkman meegekregen. Beste 25 gulden (...) ooit die ik heb uitgegeven (opbrengst was denk ik zo'n 500 gulden qua materiaal alleen al).

-Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:19:
Heeft iemand toevallig tips voor een fysieke winkel tussen Maastricht en Eindhoven welke de 40W5500 voor een normale prijs levert? (En niet zoals 1149,- zoals me gisteren bij de Mediamarkt gezegd werd :S)
Mijn ouders willen graag deze tv aanschaffen maar houden niet zo van internetaankopen, hoeveel ik ze ook gerust stel...
De Block, 999 euro voor de 40W5500.

(zitten alleen in N-H, Z-H en Utrecht zie ik net)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19
Heb gisteren een 40w5500 gekocht bij Cameranu.nl hebben een fysieke winkel in Urk €899,-. Er staan alleen geen TV's in de showroom aldaar, omdat het zoals de naam al doet vermoeden een fotowinkel is ;)
Tevens vragen ze er hier bij de MM in utrecht 999 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Vandaag tweemaal de 40w5500 opgehaald bij plasma-discounter. Leuke winkel. Wat een apparaat. Hiervoor zat ik te kijken naar een Samsung le27T51B. Wat een verschil. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Ik heb wel de Sony garantie bij mijn 46w5500 gekocht. Dit omdat mijn vriendin hetzelfde al eens met een wasmachine had gedaan welke op basis van de extra garantie na 4,5 omgeruild werd voor een nieuwe :)
De prijs was zelfs ook nog gestegen dus het draaide ook nog op een kleine winst uit ook, wel een ander merk terug gekocht natuurlijk.

De Sony garantie dekt best veel wat ik me er zo van herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen ik twijfel tussen de w5500 en de s5500 ik zal heb alleen gebruiken voor films en gamen en content vanaf mijn externe harde schijf af te spelen.
zou het dan toch beter zijn de w5500 voorkeur te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
N0MAD schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:11:
Ik heb wel de Sony garantie bij mijn 46w5500 gekocht. Dit omdat mijn vriendin hetzelfde al eens met een wasmachine had gedaan welke op basis van de extra garantie na 4,5 omgeruild werd voor een nieuwe :)
De prijs was zelfs ook nog gestegen dus het draaide ook nog op een kleine winst uit ook, wel een ander merk terug gekocht natuurlijk.

De Sony garantie dekt best veel wat ik me er zo van herinner.
Kun je die extra garantie ook nog nadat je de TV hebt gekocht aanschaffen, of moet dat direct met de aanschaf van de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie op TV's:

http://www.consuwijzer.nl...lf_moet_betalen_Klopt_dat

Dus hoe duurder de TV hoe langer de garantie. Want je mag dan meer van een bepaalde TV verwachten. Voor een normale TV (750-1000 euro) ga dan maar van minimaal 5 jaar uit. Extra garantie voorkomt veel gezeur van de fabrikanten en veel actie aan de kant van de consument.

Ik heb zelf een rechtsbijstand voor dit soort dingen (ondanks dat ik zelf jurist ben). Als zij geen geschil willen starten dan moeten zij mij betalen (kosten vs. baten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen de W5500 en de W5710 (idem 520,5730,5740). Via google en de sony site wordt ik niet veel wijzer... Ik zie wel dat de W5710 duurder is dan de W5500 en minder aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Er is geen verschil op technisch/hardwarematig vlak. Is al eens eerder voorbij gekomen in dit topic. Het schijnt iets te maken te hebben met de mogelijkheid voor retailers om afspraken te maken op het gebied van prijzen, terwijl in de praktijk daar weinig tot niets van te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:46
Er staat bij de W5500 serie dat ie 2x component heeft. Dit is helemaal niet correct.

De TV heeft 1x component, en 1x composiet

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Ik heb laatst de KDL-40W4500 gekocht en heb nu ook TV van Ziggo besteld. Mijn tv ondersteunt alleen CI en niet CI+. Ik las iets over dat je dan alleen sommige zenders (die CI+ vereisen ipv CI) niet kon bekijken. Klopt dat?

Of moet ik echt een andere TV hebben met CI+ ondersteuning om digitale TV van ziggo te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:42:
Er is geen verschil op technisch/hardwarematig vlak. Is al eens eerder voorbij gekomen in dit topic. Het schijnt iets te maken te hebben met de mogelijkheid voor retailers om afspraken te maken op het gebied van prijzen, terwijl in de praktijk daar weinig tot niets van te merken is.
Heb je link waarin het verschil tussen de W5500 en W5710 besproken wordt? Als ik zoek op W5710 in deel 6, 7, 8 en 9 kom ik niks tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RouT schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:28:
Ik heb laatst de KDL-40W4500 gekocht en heb nu ook TV van Ziggo besteld. Mijn tv ondersteunt alleen CI en niet CI+. Ik las iets over dat je dan alleen sommige zenders (die CI+ vereisen ipv CI) niet kon bekijken. Klopt dat?

Of moet ik echt een andere TV hebben met CI+ ondersteuning om digitale TV van ziggo te kunnen bekijken?
Sony site: CI+ ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Heb je link waarin het verschil tussen de W5500 en W5710 besproken wordt? Als ik zoek op W5710 in deel 6, 7, 8 en 9 kom ik niks tegen
Excuus, was op een ander forum:
Hier, en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 40W4500 is echt niet CI+ ready, zie ook de Sony aankondiging met een lijst van CI+ ready modellen (W5500, WE5, E5500, E5300, en Z5500 series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-08 08:23
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:19:

Heb nog even de z5500 laten zien, maar die vonden ze te duur.
Weet niet of je hem inmiddels al besteld hebt, maar ik heb deze tv gisteren bij de MM in Roermond (Retail Park) gekocht voor 888. Vond dit een zéér mooie prijs voor een fysieke winkel, en kon mezelf dan ook niet meer bedwingen ;-)

Ben er wel enorm tevreden mee, het beeld is echt fantastisch (kom vanaf een Samsung LE32R32).
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.