Ben benieuwd, laat ons weten. Als het zou werken ....kobus99 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:49:
Ik kwam toevallig dit topic tegen op het PS3 Media Server forum:
http://ps3mediaserver.org...ic.php?f=2&t=2099&start=0
Volgens de berichten in dit topic zouden ze er inmiddels in geslaagd zijn om de PS3 Media Server te laten werken met de W5500 middels DLNA.
Vrijwel alle videoformaten zouden nu naar de tv gestreamd moeten kunnen worden. Zelfs HD video's zouden moeten werken.
Ik ga het zelf van het weekend eens proberen. Ik ben benieuwd of het gaat werken....
De laatste build van PS3 Media Server is hier te vinden:
http://ps3mediaserver.org...pic.php?f=2&t=919&start=0
In Enschede staat ie wel, en inmiddels bij mij in de woonkamer ook!mrc16 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:05:
De KDL-40Z5500 is nu binnen bij MM Utrecht, morgen even kijken of ie al uitgepakt is, ben benieuwd naar het beeld.
Kom van een normale breedbeeld tv, dus heb geen referentie met LCD TV, maar ik vind het super strak.
Nu nog even wachten tot Ziggo de boel heeft aangesloten, dan wordt het helemaal top!
Deze week trouwens nog inruilweken bij Mediamarkt.
Bleek dat aan het begin van de week de prijs bij MM nog boven de adviesprijs van Sony stond.
Heb hier melding van gemaakt, heb hem nu voor ca. 1550, incl. 5 jaar garantie (extraatje van Sony, waren vergeten actuele prijzen door te geven!)
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Ik heb het vandaag even een half uurtje geprobeerd en mijn eerste indruk is positief.Zhadum schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:08:
[...]
Ben benieuwd, laat ons weten. Als het zou werken ....
- Ik heb met succes DivX films kunnen streamen.
- Ik heb met succes DVD films kunnen streamen.
- Ik heb met succes MKV films (1080P) kunnen streamen.
Met een beetje nieuwere pc zou dit volgens mij zonder problemen moeten kunnen.
Ik zal nog wat uitgebreider moeten testen, maar ik ben in ieder geval positief, vooral omdat men er serieus mee bezig is om de PS3 Streaming Server met de w5500 te laten werken.
Zooo Kobus das een hele stap vooruit dan als het werkelijk lukt 1080p te streamen. Wat zijn je pc specs? ivm je verwachting dat het schokkerige daar door komt.
Is een Athlon X2 BE2400 processor met 2 gig geheugen.N0MAD schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:43:
Zooo Kobus das een hele stap vooruit dan als het werkelijk lukt 1080p te streamen. Wat zijn je pc specs? ivm je verwachting dat het schokkerige daar door komt.
Ben reeds een aantal weken deze topic aan't volgen terwijl ik op mijn bestelde 46Z5500 moest wachten.
Sinds gisteren staat het toestel te pronken op mijn tv meubel. Waar ik deze gehaald en hoeveel ik betaald heb ga ik het nu niet over hebben. Maar wel dat het beeld echt subliem is alsook het geluid.
En wat een design!
Het enige wat ik had verwacht is dat de frame zwart zou zijn. Deze is antraciet... en ik moet zeggen het valt zeker niet tegen.
Het instellen van de tv is piece of cake.
Net TV is niet echt wat ik ervan verwacht had, een kalender, het weer, een fotokader, enz, maar misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden dat ik nog niet weet.
XBOX 360 aangesloten en even Overlord 2 gespeeld, gewoonweg fantastich beeld!!
Met deze tv documentaires op National Geographic HD is gewoonweg het zuiverste beeld dat ik al gezien heb.
Echt een aanrader!!
Sinds gisteren staat het toestel te pronken op mijn tv meubel. Waar ik deze gehaald en hoeveel ik betaald heb ga ik het nu niet over hebben. Maar wel dat het beeld echt subliem is alsook het geluid.
Het enige wat ik had verwacht is dat de frame zwart zou zijn. Deze is antraciet... en ik moet zeggen het valt zeker niet tegen.
Net TV is niet echt wat ik ervan verwacht had, een kalender, het weer, een fotokader, enz, maar misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden dat ik nog niet weet.
Met deze tv documentaires op National Geographic HD is gewoonweg het zuiverste beeld dat ik al gezien heb.
Echt een aanrader!!
Heb je de betaversie gebruikt? v350 dus? Ik blijf toch nog steeds "tijdelijk geen toegang tot dit bestand" krijgenkobus99 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:29:
[...]
Ik heb het vandaag even een half uurtje geprobeerd en mijn eerste indruk is positief.
Heb je het al geprobeerd met coreAVC?kobus99 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:57:
[...]
Is een Athlon X2 BE2400 processor met 2 gig geheugen.
Daarbij kun je ook voor CUDA kiezen, dan heb je helemaal geen last meer van schokken of blokkerig beeld. Moet je wel een videokaart hebben met CUDA support
Heb je al eens geprobeerd om de videofile te openen via de # Transcode # map?ascent schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:21:
[...]
Heb je de betaversie gebruikt? v350 dus? Ik blijf toch nog steeds "tijdelijk geen toegang tot dit bestand" krijgen
Via deze map heb je per videofile verschillende transcoder mogelijkheden/audio language/subs. Je moet dan eentje selekteren welke met MEncoder word getranscode.
Je kunt ze ook eens allemaal proberen. Op die manier kun je zien welke wel en welke niet werken.
Het moet ook mogelijk zijn om via de PS3MS settings meteen de juiste encoder te gebruiken, maar ik heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken.
Verwijderd
Mooi, ik zit nog te twijfelen tussen deze en de phillips 47 inch 9664. Nog ff een vergelijksreview afwachten.papichulo schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:13:
Ben reeds een aantal weken deze topic aan't volgen terwijl ik op mijn bestelde 46Z5500 moest wachten.
Sinds gisteren staat het toestel te pronken op mijn tv meubel. Waar ik deze gehaald en hoeveel ik betaald heb ga ik het nu niet over hebben. Maar wel dat het beeld echt subliem is alsook het geluid.En wat een design!
![]()
Echt een aanrader!!
Veel plezier ermee
Ah, was dat mijn denkfout, ga 't vanavond gelijk eens proberenkobus99 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:38:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om de videofile te openen via de # Transcode # map?
Op de een of andere manier ziet mijn tv de server helemaal niet. Toen ik het op mijn WHS had staan werkte dat in iedergeval wel. Zal vanavond eens proberen de laatste versie 350 naar mijn WHS te verhuizen kijken of ie het dan wel doet.Al zal ie dan niet genoeg vermogen hebben om hd te streamen.
Mijn werkstation is 'r wel sterk genoeg voor, m'n server niet. Toch maar eens naar een popcorn hour kijken
En hier nog iemand met deze twee toestellen (Z5500 en 9664) op de shortlist. Hopelijk zijn er binnenkort een aantal reviews beschikbaar.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:17:
[...]
Mooi, ik zit nog te twijfelen tussen deze en de phillips 47 inch 9664. Nog ff een vergelijksreview afwachten.
9664, aangezien Philips al jaren op Sony voorloopt op het gebied van LCD.
Oh? Waar baseer je dat op?
... en oranje! :P
Op dik 5 jaar verkoopervaring. Ik heb sinds de opkomst van flat tv alles voorbij zien komen, en de verschillen zijn in mijn ogen duidelijk (meer detail, mooier contrast, snellere beeldopbouw, beter geluid etc.).
Daarnaast is het chassis van Philips vaak veel steviger. Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan massief glazen voeten.
Daarnaast is het chassis van Philips vaak veel steviger. Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan massief glazen voeten.
Dank voor je uiteenzetting. Je eerste antwoord was nml. nogal kortaf. 
Zelf ben ik als eindgebruiker vrolijk genezen van het meeste wat Philips op audio/video-gebied de afgelopen 5 jaren heeft gemaakt, vanwege drakonische en zelfs snel uitvallende onderdelen. Ik baseer dat op een DVD-harddiskrecorder (HDRW720) die te traag en te uitgebreid was om te bedienen en uitviel omdat de DVD drive dood ging, en een 5.1 receiver met boxen (LX710) met af-fabriek resonerende ventilatoren die uiteindelijk om de zoveel tijd uitviel vanwege oververhitting. Beide apparaten hebben binnen drie jaar de geest gegeven, en dat vind ik uitermate slecht. 'T waren overigens veel voorkomende defecten bij deze twee apparaten, maar dat weet je niet op het moment van aankoop. Tenslotte heb ik een 55cm LCD-TV van Philips van twee jaar oud op de slaapkamer staan, maar het beeld is niet je van het (16:10 verhouding overigens, dus lekker langgerekte hoofden bij een 16:9 uitzending). Verder doet hij 't aardig.
Verders hoorde ik ook verhalen over het niet accepteren van bepaalde resoluties/frequenties van de nieuwe generatie spelcomputers over de Component-aansluiting bij eerdere modellen van Philips, en daar word ik niet vrolijk van. Weet overigens niet of dat nog steeds een issue is bij de huidige generatie modellen.
En dan dat was dan ook de reden om voor de aanschaf van mijn huidige LCD-TV in de woonkamer met een grote boog om Philips-spul te lopen, omdat in het verleden allerlei kwaaltjes mijn pad hebben gekruisd, die ik niet eerder bij andere merken heb opgemerkt. Maargoed, het blijft mijn persoonlijke ervaring die niet voor iedereen geldt, ik ken ook zat personen die rare kwalen hebben gehad met Sony-spul.
Desondanks gaat mijn voorkeur dus duidelijk uit voor de Sony (KDL-37W5500 to be precise), en daarmee heb ik eigenlijk voor al mijn wensen een invulling gevonden. Het apparaat heb ik nu 3 maanden in mijn bezit, en daarvan heb ik geen spijt tot nu toe.
Zelf ben ik als eindgebruiker vrolijk genezen van het meeste wat Philips op audio/video-gebied de afgelopen 5 jaren heeft gemaakt, vanwege drakonische en zelfs snel uitvallende onderdelen. Ik baseer dat op een DVD-harddiskrecorder (HDRW720) die te traag en te uitgebreid was om te bedienen en uitviel omdat de DVD drive dood ging, en een 5.1 receiver met boxen (LX710) met af-fabriek resonerende ventilatoren die uiteindelijk om de zoveel tijd uitviel vanwege oververhitting. Beide apparaten hebben binnen drie jaar de geest gegeven, en dat vind ik uitermate slecht. 'T waren overigens veel voorkomende defecten bij deze twee apparaten, maar dat weet je niet op het moment van aankoop. Tenslotte heb ik een 55cm LCD-TV van Philips van twee jaar oud op de slaapkamer staan, maar het beeld is niet je van het (16:10 verhouding overigens, dus lekker langgerekte hoofden bij een 16:9 uitzending). Verder doet hij 't aardig.
Verders hoorde ik ook verhalen over het niet accepteren van bepaalde resoluties/frequenties van de nieuwe generatie spelcomputers over de Component-aansluiting bij eerdere modellen van Philips, en daar word ik niet vrolijk van. Weet overigens niet of dat nog steeds een issue is bij de huidige generatie modellen.
En dan dat was dan ook de reden om voor de aanschaf van mijn huidige LCD-TV in de woonkamer met een grote boog om Philips-spul te lopen, omdat in het verleden allerlei kwaaltjes mijn pad hebben gekruisd, die ik niet eerder bij andere merken heb opgemerkt. Maargoed, het blijft mijn persoonlijke ervaring die niet voor iedereen geldt, ik ken ook zat personen die rare kwalen hebben gehad met Sony-spul.
Desondanks gaat mijn voorkeur dus duidelijk uit voor de Sony (KDL-37W5500 to be precise), en daarmee heb ik eigenlijk voor al mijn wensen een invulling gevonden. Het apparaat heb ik nu 3 maanden in mijn bezit, en daarvan heb ik geen spijt tot nu toe.
Tsja ik had hiervoor een Philips crt breedbeeld en ben blij dat ik eraf ben. Niet dat ie stuk ging hoor maar die tv gedroeg zich gewoon vreemd. Heb nu nog maar 2 weken de 46w5500 en ben nog steeds erg tevreden.
Haha, die HDRW720 en die LX710 waren inderdaad drama apparaten, kan me voorstellen dat je Philips daarom kut vindt. Ik zou zelf eerlijk gezegd nooit afspeel -of audio apparatuur van Philips kopen eerlijk gezegd. Ik had het dan ook puur over de (voornamelijk huidige) lcd schermen van beide merken.
Gelukkig (of eigenlijk ook niet) hebben de meeste merken last van die soort ongelukkige apparaten.
Nu maar weer ontopic.
Gelukkig (of eigenlijk ook niet) hebben de meeste merken last van die soort ongelukkige apparaten.
Nu maar weer ontopic.
Ben van plan de KDL40W5500 te kopen, één vraagje alleen heeft iemand ervaring ermee met shooters (call of duty etc) is de responce tijd snel genoeg voor de snelheid van online?
Mijn vorige tv was een Philips Cineos 42PF7641D en nu een Sony 46Z5500. Beiden aangesloten aan een HD Digicorder van Telenet met HDMI kabel van 50euro. Even melden dat ik in Belgie woon.
Van beide tv 's was en ben ik tevreden. Maar er zijn wel verschillen.
1) 42" en 46" is toch een beduidend verschil. Ik was zeer tevreden over het 42" formaat, maar nu is het beeld
zalig groter.
2) Wat mij erg opvalt is dat de Sony tv het moet hebben van HD beelden. Daar uit het beeld zich op zijn best.
Geeft zelfs natuurlijker beeld dan mijn vorig Philips tv, dat vind ik toch.
Maar bij gewoon digitaal beeld is het minder van kwaliteit en daar had de Philips tv minder last van.
Kan ook zijn dat het ligt aan het verschil van formaat van de tv's.
Analoog beeld is voor beide tv's een ramp.
Afspelen van dvd films merk ik maar één verschil. De Philips tv had een beetje last van lag, Sony tv niet.
Maar ik veronderstel dat de laatste nieuw modellen van de Philips geen last meer hebben van lag.
3) Kwestie van uiterlijk is de Sony tv met zijn dunne frame mooier dan de Philips tv. Maar smaken verschillen.
4) Qua stevigheid zijn ze aan elkaar gewaagd. @ bram1984 net zoals mijn vorige tv hebben niet alle Philips
tv's een glazen voet. Zie ook de 8404 series. Maar ik vond dit niet erg. Heb veel plezier gehad aan mijn
Philips tv. En ben tevreden met mijn nieuwe aankoop.
Van beide tv 's was en ben ik tevreden. Maar er zijn wel verschillen.
1) 42" en 46" is toch een beduidend verschil. Ik was zeer tevreden over het 42" formaat, maar nu is het beeld
zalig groter.
2) Wat mij erg opvalt is dat de Sony tv het moet hebben van HD beelden. Daar uit het beeld zich op zijn best.
Geeft zelfs natuurlijker beeld dan mijn vorig Philips tv, dat vind ik toch.
Maar bij gewoon digitaal beeld is het minder van kwaliteit en daar had de Philips tv minder last van.
Kan ook zijn dat het ligt aan het verschil van formaat van de tv's.
Analoog beeld is voor beide tv's een ramp.
Afspelen van dvd films merk ik maar één verschil. De Philips tv had een beetje last van lag, Sony tv niet.
Maar ik veronderstel dat de laatste nieuw modellen van de Philips geen last meer hebben van lag.
3) Kwestie van uiterlijk is de Sony tv met zijn dunne frame mooier dan de Philips tv. Maar smaken verschillen.
4) Qua stevigheid zijn ze aan elkaar gewaagd. @ bram1984 net zoals mijn vorige tv hebben niet alle Philips
tv's een glazen voet. Zie ook de 8404 series. Maar ik vond dit niet erg. Heb veel plezier gehad aan mijn
Philips tv. En ben tevreden met mijn nieuwe aankoop.
Verwijderd
Eindelijk is hij er dan.. .de Sony KDL-46Z5500.
Ik ben van plan om deze tv binnenkort te gaan kopen maar zit alleen nog met één dilemma: afhalen of laten bezorgen? Zou ik hem netjes kunnen vervoeren in mijn 307?
Kan iemand vertellen wat de afmetingen van de doos zijn?
Ik ben van plan om deze tv binnenkort te gaan kopen maar zit alleen nog met één dilemma: afhalen of laten bezorgen? Zou ik hem netjes kunnen vervoeren in mijn 307?
Ik heb deze zelf afgehaald en ging netjes in mijn Astra Break.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:27:
Eindelijk is hij er dan.. .de Sony KDL-46Z5500.
De afmeting van de doos is L 1,34m x H 0,82m x D 0,22m
Ik ben een poos op zoek geweest naar een nieuwe televisie, ben uit eindelijk uitgekomen op een 40W5500. Ben bij een elektronica zaak geweest om het toestel te bekijken en nog wat info in te winnen en daar wringt het hem;
Ik wil mijn toestel icm een CAM en Ziggo smartcard gaan gebruiken, in eerste instantie met een AlphaCrypt en indien nodig later met de officiele Ziggo Variant. Echter is er voor de nog uit te brengen officiele ziggo CAM een Ci+ slot nodig en in de winkel werd mij verteld dat de W5500 een Ci heeft. Op de site van Sony wordt weer gesproken over Ci+ Ready. Kortom, kan iemand mij uitsluitsel geven over of er nu een Ci of Ci+ slot zit op dit model.
Ik wil mijn toestel icm een CAM en Ziggo smartcard gaan gebruiken, in eerste instantie met een AlphaCrypt en indien nodig later met de officiele Ziggo Variant. Echter is er voor de nog uit te brengen officiele ziggo CAM een Ci+ slot nodig en in de winkel werd mij verteld dat de W5500 een Ci heeft. Op de site van Sony wordt weer gesproken over Ci+ Ready. Kortom, kan iemand mij uitsluitsel geven over of er nu een Ci of Ci+ slot zit op dit model.
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
me zwager heeft op zijn sony x3500 een masief metalen voet wil wel kijken welke eerder stuk isbram1984 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:22:
Op dik 5 jaar verkoopervaring. Ik heb sinds de opkomst van flat tv alles voorbij zien komen, en de verschillen zijn in mijn ogen duidelijk (meer detail, mooier contrast, snellere beeldopbouw, beter geluid etc.).
maar dat is bijzaak en als je hem ophangt heb je niks aan je voet.
vergelijking welke 2 het mooiste beeld geeft is een persoonlijke voorkeur denk ik.
zo is bij samsung bekend dat ze erg mooi beeld in de showroom hebben,
maar 1 maal thuis zijn de kleuren gauw te veel en moet je meteen beginnen met instellen.
mijn buren hebben zo een philips ambi-light LCD 42" 1 van de duurste versies maar moet persoonlijk zeggen dat de kwaliteit erg tegen valt.
vooral met gewone TV uitzendingen.
ook vind ik de kijk hoek tegen vallen je krijg gauw van die vlakken zeg maar.
in vergelijking met de sony vond ik die een veel mooier beeld geven,
en dat moesten me buren ook beamen.
ook zie ik vaak in deze topic discussies over afstand van je LCD,
dus mischien een intresant stukje:
Wat is de juiste kijkafstand voor uw HDTV
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Die voet is misschien van glas, maar de behuizing van Philips blijft goedkoop plastic bij de nieuwe series. Sinds ze de fabrieken aan het veranderen zijn gaat de kwaliteit bij die jongens flink omlaag. Bij Sony is dit ook het geval. De goedkopere S en U series komen allemaal uit Oekraine terwijl de toplijn(V,X,W,Z) van Sony weer uit Spanje komt.bram1984 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:22:
Verwijderd
De link waar je naar verwijst doelt wel eigenlijk alleen op HD content op TV. De meeste mensen kijken ook nog naar kabel/digitaal. Dan klopt de grafiek jammer genoeg niet. Dan loopt een derde lijn (voor bv. digitaal TV) veel verticaler dan de 720p lijn.TRaSH schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:57:
ook zie ik vaak in deze topic discussies over afstand van je LCD,
dus mischien een intresant stukje:
Wat is de juiste kijkafstand voor uw HDTV
Mwah t/m de 8000 serie wellicht, maar de volledige 9000 serie is toch wel van een iets hoogwaardiger materiaal hoor. Helaas betaal je hier dan ook weer voor.mrc16 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:01:
[...]
Die voet is misschien van glas, maar de behuizing van Philips blijft goedkoop plastic bij de nieuwe series. Sinds ze de fabrieken aan het veranderen zijn gaat de kwaliteit bij die jongens flink omlaag. Bij Sony is dit ook het geval. De goedkopere S en U series komen allemaal uit Oekraine terwijl de toplijn(V,X,W,Z) van Sony weer uit Spanje komt.
Crap,..
Was tijdens m'n middag pauze in de "Block", en zag een 40Z5500 staan, maar gelabeled als 40Z4500.
De prijs was iets van 1270. Dacht dat ook wel de Z5500 prijs was dus attendeerde de verkoper dat het niet klopte. Zie ik op pricewatch dat een 40Z5500 toch nog wel 1500 euro kost.
Naja zoek eigenlijk toch een 46" model (waarschijnlijk W5500). Maar moet zeggen dat die Z5500 verdomd mooi is. Mocht ie morgen niks veranderd hebben ga ik overwegen toch te kopen
Grappig detail is dat er een stickertje op de frame zat waar ook 4500 op stond, maar op de achterkant (had'm een beetje naar voren geschoven), stond toch echt 5500. Dus denk toch dat ie "in het systeem", wel dus als 1270 stond.
Was tijdens m'n middag pauze in de "Block", en zag een 40Z5500 staan, maar gelabeled als 40Z4500.
De prijs was iets van 1270. Dacht dat ook wel de Z5500 prijs was dus attendeerde de verkoper dat het niet klopte. Zie ik op pricewatch dat een 40Z5500 toch nog wel 1500 euro kost.
Naja zoek eigenlijk toch een 46" model (waarschijnlijk W5500). Maar moet zeggen dat die Z5500 verdomd mooi is. Mocht ie morgen niks veranderd hebben ga ik overwegen toch te kopen
Grappig detail is dat er een stickertje op de frame zat waar ook 4500 op stond, maar op de achterkant (had'm een beetje naar voren geschoven), stond toch echt 5500. Dus denk toch dat ie "in het systeem", wel dus als 1270 stond.
[ Voor 0% gewijzigd door Frenzy_LS op 22-07-2009 16:54 . Reden: typo enzo ]
ik zelf vind de Z5500 ook een heel mooi design hebben,
vindt het wel mooi zo'n smalle rand zonder zichtbare boxen aan de zeikant of er onder,
maakt de LCD ook minder groot.
de 40X3500 die me zwager heeft is toch al gauw 108-110 cm breed,
de 46Z5500 is dat ook ongeveer.
vindt het wel mooi zo'n smalle rand zonder zichtbare boxen aan de zeikant of er onder,
maakt de LCD ook minder groot.
de 40X3500 die me zwager heeft is toch al gauw 108-110 cm breed,
de 46Z5500 is dat ook ongeveer.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
PS3 Media Server werkend gekregen op mij WHS. De bottleneck zit em op dit moment in het geheugen denk ik, zit maar een 512 reepje in. De P4 2,6 maakt zich nog niet echt druk eigenlijk ook niet met de 'birdscene', geheugen loopt dan wel (over)vol en zie alleen maar schokkende frames. Zal er van de week eens een 2 of 4 gig inzetten en eens kijken of dat beter gaat. Dvd etc gaat prima. Moet zeggen dat ik de fotoviewer ook wel goed vind. Ik had een stapel foto's naar 16:9 gecropt wat een erg mooi resultaat gaf op de tv. Normaal keek ik mijn foto's via xbmc op mijn tv en dat is toch beduidend minder.
Wel lache dat het zeker iets doet en ook zonder media extender dus.
Iemand trouwens nog wat software gezien die je met de bravia kan gebruiken? Ik kwam wel een japanse widget sdk tegen maar me japans is een beetje roestig dus kwam er niet helemaal uit.
Wel lache dat het zeker iets doet en ook zonder media extender dus.
Iemand trouwens nog wat software gezien die je met de bravia kan gebruiken? Ik kwam wel een japanse widget sdk tegen maar me japans is een beetje roestig dus kwam er niet helemaal uit.
[ Voor 16% gewijzigd door N0MAD op 22-07-2009 22:52 . Reden: typo's ]
De winkel is slecht geïnformeerd - de W5500 serie heeft inderdaad een CI+ slot. Of het gaat werken i.c.m. Ziggo is een vervolgvraag, omdat Ziggo nog niet een lijst heeft opgeleverd met CI+ gecertificeerde TV's voor gebruik op het Ziggo-netwerk. Nee, een datum voor die lijst is er nog niet, en nee, er is nog niet met zekerheid te zeggen of de W5500 erop komt te staan. Het is wel zeer waarschijnlijk, maar garanties kan ik je niet geven.Sjoerten schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:30:
Ik ben een poos op zoek geweest naar een nieuwe televisie, ben uit eindelijk uitgekomen op een 40W5500. Ben bij een elektronica zaak geweest om het toestel te bekijken en nog wat info in te winnen en daar wringt het hem;
Aangezien CI+ backward compatible is met de 'normale' CI standaard gaat een AlphaCrypt for the time being gewoon werken. Maar er zit zeker een CI+ slot in een W5500.
Tnx, dat is duidelijk dan! Beetje jammer weer van de winkel maar goed.iNSaNe-oNe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:
[...]
De winkel is slecht geïnformeerd - de W5500 serie heeft inderdaad een CI+ slot. Of het gaat werken i.c.m. Ziggo is een vervolgvraag, omdat Ziggo nog niet een lijst heeft opgeleverd met CI+ gecertificeerde TV's voor gebruik op het Ziggo-netwerk. Nee, een datum voor die lijst is er nog niet, en nee, er is nog niet met zekerheid te zeggen of de W5500 erop komt te staan. Het is wel zeer waarschijnlijk, maar garanties kan ik je niet geven.
Aangezien CI+ backward compatible is met de 'normale' CI standaard gaat een AlphaCrypt for the time being gewoon werken. Maar er zit zeker een CI+ slot in een W5500.
Het hele Ziggo certificerings verhaal ben ik me van bewust, maar die gok heb ik dan maar te nemen. Dank!
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Kan ik er vanuit gaan dat je met Alpha Crypt ook naar HD kan kijken? En doet ie ook automatisch upscalen? (ziggo HD reciver doet dat automatisch)...Sjoerten schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:14:
[...]
Tnx, dat is duidelijk dan! Beetje jammer weer van de winkel maar goed.
Het hele Ziggo certificerings verhaal ben ik me van bewust, maar die gok heb ik dan maar te nemen. Dank!
Graag jullie ervaring.
Een kanttekening die daarbij gemaakt moet worden is dat Ziggo test met andere software dan in de modellen zit doe nu op de markt zijn. Als de W5500 (of het hardwareplatform waartoe deze behoort) gecertificeerd wordt, gaat het dus om een model met een andere softwareversie. De vraag is dan of er (via Sony of Ziggo) updates beschikbaar zullen komen voor mensen die al eerder een W5500 kochten.iNSaNe-oNe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:
[...]
De winkel is slecht geïnformeerd - de W5500 serie heeft inderdaad een CI+ slot. Of het gaat werken i.c.m. Ziggo is een vervolgvraag, omdat Ziggo nog niet een lijst heeft opgeleverd met CI+ gecertificeerde TV's voor gebruik op het Ziggo-netwerk. Nee, een datum voor die lijst is er nog niet, en nee, er is nog niet met zekerheid te zeggen of de W5500 erop komt te staan. Het is wel zeer waarschijnlijk, maar garanties kan ik je niet geven.
Een beetje inlezen in de materie voor je een vraag stelt mag best hoor...Zhadum schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:47:
Kan ik er vanuit gaan dat je met Alpha Crypt ook naar HD kan kijken? En doet ie ook automatisch upscalen? (ziggo HD reciver doet dat automatisch)...
Een CAM, zoals de Alphacrypt bepaalt niet wat je kunt kijken, maar decrypt wat je mag kijken. Het enige wat de Alphacrypt doet is de versleuteling van de gegevens verwijderen op basis van de rechten die jij hebt (welke pakketten e.d.) aan de hand van je smartcard. Het afstemmen op services en het verwerken van de daadwerkelijke beelddata is in handen van de DVB tuner (en de daaraan gekoppelde hardware) van je TV.
Of je HD kunt kijken is dus afhankelijk van de aanwezige hard/software in je TV. (Ten overvloede: het gaat dan om het HD capable zijn van het tuner gedeelte, niet of je een Full HD scherm hebt)
[ Voor 3% gewijzigd door Sjoop1985 op 23-07-2009 14:04 ]
Verwijderd
En een kanttekening hierbij is dat ziggo certificatie geen noodzakelijke voorwaarde is voor het werken van een CI+CAM. Sterker nog, het zou zomaar kunnen dat bezitters van niet-ziggo-gecertificeerde CI+ IDTV's uiteindelijk het laatst lachen: wel de baten van een op lange termijn werkende CAM oplossing, maar niet de beperkingen van de door ziggo gehanteerde aanvullingen op de DVB-C specificatie (zoals het verwijderen van de mogelijkheid om de volgorde van de zenderlijst naar eigen inzicht aan te passen)..Sjoop1985 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:01:
[...]
Een kanttekening die daarbij gemaakt moet worden is dat Ziggo test met andere software dan in de modellen zit doe nu op de markt zijn. Als de W5500 (of het hardwareplatform waartoe deze behoort) gecertificeerd wordt, gaat het dus om een model met een andere softwareversie. De vraag is dan of er (via Sony of Ziggo) updates beschikbaar zullen komen voor mensen die al eerder een W5500 kochten.
[...]
Heb je CoreAVC al eens geprobeerd?N0MAD schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:49:
PS3 Media Server werkend gekregen op mij WHS. De bottleneck zit em op dit moment in het geheugen denk ik, zit maar een 512 reepje in. De P4 2,6 maakt zich nog niet echt druk eigenlijk ook niet met de 'birdscene', geheugen loopt dan wel (over)vol en zie alleen maar schokkende frames.
Ik had ook last van schokkende frames maar sinds ik CoreAVC gebruikt loopt het beeld vloeiend.
Schijnbaar heeft Ziggo ongevraagd firmware updates rondgestuurd naar Sony tv's:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248
Alle mensen die via het Ziggo netwerk tv kijken zijn dus gewaarschuwd.
iemand hier die de 40" W5500 op zijn pc heeft aangesloten via HDMI ? als ik hem op de samsung aansluit heb ik gewoon 1080p en kan ik naar andere kanalen zappen en weer terug
als ik dit op de sony doe doet die het eerst, maar als ik dan zap en weer terugga pakt die het signaal niet meer, moet ik weer via hotkey wisselen naar monitor en hdtv en dan doet die het weer, is dit normaal of kan ik dit op een manier fixen ?
als ik dit op de sony doe doet die het eerst, maar als ik dan zap en weer terugga pakt die het signaal niet meer, moet ik weer via hotkey wisselen naar monitor en hdtv en dan doet die het weer, is dit normaal of kan ik dit op een manier fixen ?
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Iemand enig idee waarom de zx1 zo enorm in prijs is gezakt ?
Zag het vanmorgen in de metro oid bij advertentie van RAF.
net even via groothandel gekeken :
KDL40ZX1AEP e1393 (was eind februari e3090 euro)
Komt er opvolger aan oid ?
Voorlopig geen opvolger, maar Sony zit met een voorraad tot aan het dak! Ze moeten verkopen, daarom de prijsdaling.DDX schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:24:
Iemand enig idee waarom de zx1 zo enorm in prijs is gezakt ?
Ja en blijkbaar zijn ze dus ook druk bezig met het testen en verbeteren van de w5500/w5710 serie want de firmware van w5710's is geupdate.kobus99 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:38:
Schijnbaar heeft Ziggo ongevraagd firmware updates rondgestuurd naar Sony tv's:
Over applicast; Zijn er al nieuwe widgets?
Nou, dat zou goed kunnen. De Ifa is over ruim een maand weer in Berlijn en daar zal vast wel de X5500 serie gepresenteerd worden. Die zou volgens mij voor een groot deel in het vaarwater van de ZX1 moeten komen.mrc16 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:40:
[...]
Voorlopig geen opvolger, maar Sony zit met een voorraad tot aan het dak! Ze moeten verkopen, daarom de prijsdaling.
Daarnaast komen andere fabrikanten ook met dergelijke schermen (Philips en LG in ieder geval en Samsung is natuurlijk best goed bezig met de 6000/7000/8000 serie) Om dan zo'n scherm voor meer dan € 2000 aan te blijven bieden zou wel een beetje dom zijn...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ik heb soms geen beeld als ik vanuit standby mijn 46z4500 inschakel. Geluid is er wel, en het groene lampje rechtsonderaan brandt ook. Verder zie ik dat de lamp van de LCD brandt, alleen krijg ik met geen mogelijkheid beeld. Het probleem is overigens op te lossen door de TV in- en uit te schakelen via de afstandsbediening.
Heeft iemand dit probleem ook ervaren? En weet iemand of een firmware upgrade mogelijk is? (TV stamt uit okt 2008).
Heeft iemand dit probleem ook ervaren? En weet iemand of een firmware upgrade mogelijk is? (TV stamt uit okt 2008).
Nope ben laatst ook al druk aan het zoeken geweest.prinsrichard schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:55:
[...]
Over applicast; Zijn er al nieuwe widgets?
De X5500 komt voorlopig dit jaar niet, en word helaas niet op de IFA gepresenteerd. De vertegenwoordiger had het erover dat ie wel komt maar op ze vroegst in de zomer van 2010.ppaddo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 07:23:
[...]
Nou, dat zou goed kunnen. De Ifa is over ruim een maand weer in Berlijn en daar zal vast wel de X5500 serie gepresenteerd worden. Die zou volgens mij voor een groot deel in het vaarwater van de ZX1 moeten komen.
Dat vind ik erg jammer omdat ik een groot liefhebber ben van de X series van Sony, behalve de 40X4500
[ Voor 9% gewijzigd door WidgetTWW op 26-07-2009 12:40 ]
Verwijderd
Is er iemand die ervaring heeft met de S en V serie?? Want hoe veel "minder" is de goedkopere S serie eigenlijk op gebied van beeld???
Probleem voor mij is dat ik alleen naar de Mediamarkt bij mij in buurt kan.
Aangezien alles daar zo overbelicht is als het maar kan en er tientallen schermen naast elkaar
anders afgesteld staan kan ik moeilijk een realistisch beeld scheppen.
Probleem voor mij is dat ik alleen naar de Mediamarkt bij mij in buurt kan.
Aangezien alles daar zo overbelicht is als het maar kan en er tientallen schermen naast elkaar
anders afgesteld staan kan ik moeilijk een realistisch beeld scheppen.
Dank voor je reactie, ik had de handleiding van W5500 gelezen maar daar staat niets over upscalen, vandaar mijn vraag aan bezitters van W5500 met Alphacrypte + ziggo.... Graag je/jullie ervaring?[...]
Een beetje inlezen in de materie voor je een vraag stelt mag best hoor...
Een CAM, zoals de Alphacrypt bepaalt niet wat je kunt kijken, maar decrypt wat je mag kijken. Het enige wat de Alphacrypt doet is de versleuteling van de gegevens verwijderen op basis van de rechten die jij hebt (welke pakketten e.d.) aan de hand van je smartcard. Het afstemmen op services en het verwerken van de daadwerkelijke beelddata is in handen van de DVB tuner (en de daaraan gekoppelde hardware) van je TV.
Of je HD kunt kijken is dus afhankelijk van de aanwezige hard/software in je TV. (Ten overvloede: het gaat dan om het HD capable zijn van het tuner gedeelte, niet of je een Full HD scherm hebt)
Ik heb Ziggo + alphacrypt op een 40W5500 en dat werkt prima. Het beeld is veel mooier dan toen ik nog een losse settop box had via SCART. NL 123 worden netjes in HD doorgegeven. Dat opschalen gaat in ieder geval prima.
Zhadum bedoelt eigenlijk te vragen of de non-HD zenders óók worden geupscaled naar 1080i, of dat het 576i blijft. Wil je daar ook je ervaring over vertellen, tiguan?
Nee gewone zenders blijven gewoon op 576i staan. Volgens mij kan je dat ook niet aanpassen verder.
Natuurlijk worden die opgeschaald. De native panel resolutie is immers 1080 bij de W5500 serie, dus wordt het ingangssignaal opgeschaald naar die resolutie. Als de TV dat namelijk niet zou doen dan werd er maar een heel klein deel van het panel gebruikt. 720p ingangssignalen worden ook verschaald naar die native panel resolutie.iNSaNe-oNe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:05:
Zhadum bedoelt eigenlijk te vragen of de non-HD zenders óók worden geupscaled naar 1080i, of dat het 576i blijft. Wil je daar ook je ervaring over vertellen, tiguan?
upscale <> verschalenArChie schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:43:
[...]
Natuurlijk worden die opgeschaald. De native panel resolutie is immers 1080 bij de W5500 serie, dus wordt het ingangssignaal opgeschaald naar die resolutie. Als de TV dat namelijk niet zou doen dan werd er maar een heel klein deel van het panel gebruikt. 720p ingangssignalen worden ook verschaald naar die native panel resolutie.
upscale = pixels er bij verzinnen. Dat doen de schermen niet die rekken het gewoon uit of zoals jij zegt verschalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 27-07-2009 17:20 ]
Dank u, die uitleg verheldert het. En het blijkt dat de W5500 dus niet upscaled, als ik tiguan goed begrijp.Alleen 'uitrekken' dus.Tazzios schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:09:
[...]
upscale <> verschalen
upscale = pixels er bij verzinnen. Dat doen de schermen niet die rekken het gewoon uit of zoals jij zegt verschalen.
Vandaar al die uitgerekte gezichten met SDTV kanalen op een Sony scherm...Tazzios schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:09:
upscale <> verschalen
De W5500 doet met zijn MPEG decoders precies hetzelfde als een losse digitale HDTV ontvanger zou doen om een 1080i uitgangssignaal te maken. De TV geeft alleen aan dat er sprake is van een 576i bron signaal.iNSaNe-oNe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:35:
Dank u, die uitleg verheldert het. En het blijkt dat de W5500 dus niet upscaled, als ik tiguan goed begrijp.Alleen 'uitrekken' dus.
[ Voor 8% gewijzigd door ArChie op 27-07-2009 19:04 ]
Heb je voor NL123 dan geen HD abbo extra nodig? want via de standaard settop box met scart heb je die niet in HD. Moest je dus een ander kaartje aanvragen? of werkt het ook in HD met de oude (digitale) tv kaartje?tiguan schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:47:
Ik heb Ziggo + alphacrypt op een 40W5500 en dat werkt prima. Het beeld is veel mooier dan toen ik nog een losse settop box had via SCART. NL 123 worden netjes in HD doorgegeven. Dat opschalen gaat in ieder geval prima.
Heb een vrij dure DVD-speler met HDMI aansluiting, en deze upscaled echt. Het beeld is van een normale DVD echt klasse. Via mijn HDTV mediaspeler is de kwaliteit van een DVD omgezet naar iso of mkv, veel slechter.iNSaNe-oNe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:35:
[...]
Dank u, die uitleg verheldert het. En het blijkt dat de W5500 dus niet upscaled, als ik tiguan goed begrijp.Alleen 'uitrekken' dus.
Geen idee, het werkt gewoon. Het feit dat ik een Alphacrypt kaart gebruik maakt de noodzaak van de settopbox overbodig en heb ik niks meer te maken met SCART of HDMI. De kabel gaat direct de tv in.JantjeKoud schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:08:
[...]
Heb je voor NL123 dan geen HD abbo extra nodig? want via de standaard settop box met scart heb je die niet in HD. Moest je dus een ander kaartje aanvragen? of werkt het ook in HD met de oude (digitale) tv kaartje?
Verwijderd
Bij Ziggo zitten Nederland 1, 2 en 3 HD in het basisabonnement.JantjeKoud schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:08:
[...]
Heb je voor NL123 dan geen HD abbo extra nodig? want via de standaard settop box met scart heb je die niet in HD. Moest je dus een ander kaartje aanvragen? of werkt het ook in HD met de oude (digitale) tv kaartje?
Helder, Dank voor jullie reactie. Nu kan ik met gerust hart Alphacrypte bestellenArChie schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:03:
[...]
De W5500 doet met zijn MPEG decoders precies hetzelfde als een losse digitale HDTV ontvanger zou doen om een 1080i uitgangssignaal te maken. De TV geeft alleen aan dat er sprake is van een 576i bron signaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 28-07-2009 10:25 ]
ik heb een kleine vraag, ik heb een sony kdl40w4720 aangeschaft, maar krijg het niet voor elkaar om 1:1 pixelmapping te activeren.
Mijn pc geeft een resolutie van 1920x1080 uit via hdmi, de display area staat op full pixel (en wide) en nog heb ik aan alle kanten zwarte balken langs het beeld (dus niet de standaard balken bij het bekijken van films).
het beeld is daarom ook kompleet kut. Als ik hem op normal zet doet hij het iets beter, maar dan nog gebruikt de tv maar 95% van zijn pixels, met dus weer een niet zo ideaal beeld als gevolg.
weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
edit: met de ps3 geeft hij wel volledig beeld, probleem lijkt dus bij de pc te zitten.
edit: catalyst vond het nodig om een kleinere resolutie uit te voeren, nu is alles goed:)
Mijn pc geeft een resolutie van 1920x1080 uit via hdmi, de display area staat op full pixel (en wide) en nog heb ik aan alle kanten zwarte balken langs het beeld (dus niet de standaard balken bij het bekijken van films).
het beeld is daarom ook kompleet kut. Als ik hem op normal zet doet hij het iets beter, maar dan nog gebruikt de tv maar 95% van zijn pixels, met dus weer een niet zo ideaal beeld als gevolg.
weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
edit: met de ps3 geeft hij wel volledig beeld, probleem lijkt dus bij de pc te zitten.
edit: catalyst vond het nodig om een kleinere resolutie uit te voeren, nu is alles goed:)
[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 28-07-2009 12:28 ]
Dus... als ik een alphacrypt kaart koop en ik druk daar mn smartkaart in die nu nog in de setupbox zit (die alleen voor digitale tv is), dan kan ik alle zenders kijken die ik nu ook heb PLUS nederland 1, 2 en 3 in HD?Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:26:
[...]
Bij Ziggo zitten Nederland 1, 2 en 3 HD in het basisabonnement.
Als dit klopt, dan is een alphacrypt kaart kopen goedkoper dan Ziggo's oplossing.
Moet je nog ergens op letten bij de aankoop van een alphacrypt kaartje, of is er maar 1 soort?
Heb sinds zaterdag ook een Alphacrypt, icm een Z5500JantjeKoud schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:49:
[...]
Dus... als ik een alphacrypt kaart koop en ik druk daar mn smartkaart in die nu nog in de setupbox zit (die alleen voor digitale tv is), dan kan ik alle zenders kijken die ik nu ook heb PLUS nederland 1, 2 en 3 in HD?
Als dit klopt, dan is een alphacrypt kaart kopen goedkoper dan Ziggo's oplossing.
Moet je nog ergens op letten bij de aankoop van een alphacrypt kaartje, of is er maar 1 soort?
Je kunt hetzelfde kaartje gebruiken, enige reden dat je nu geen NL in HD hebt is omdat je huidige tuner geen HD ondersteund. Met de alphacrypt maak je gebruik van de interne tuner in de TV, die wel HD ondersteund.
Volgens mij is er maar 1 type, ik heb hem bij salland.eu gekocht.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Verwijderd
Dat ligt er aan wat voor tuner / chipset er in je TV zit. Als je TV over een DVB-C tuner beschikt, en de chipset HD ondersteunt, dan zal je via de alphacrypt oplossing inderdaad de (gratis) HD zenders kunnen ontvangen.JantjeKoud schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:49:
[...]
Dus... als ik een alphacrypt kaart koop en ik druk daar mn smartkaart in die nu nog in de setupbox zit (die alleen voor digitale tv is), dan kan ik alle zenders kijken die ik nu ook heb PLUS nederland 1, 2 en 3 in HD?
(Ik ga er hierbij vanuit dat je in Ziggo gebied woont. In UPC gebied gaat dit zeker niet werken)
Meest gebruikte kaartje is de Alphacrypt Classic CAM, die je hier relatief goedkoop kunt aanschaffen.Moet je nog ergens op letten bij de aankoop van een alphacrypt kaartje, of is er maar 1 soort?
Let er wel op dat de alphacrypt oplossing niet door Ziggo ondersteund wordt. Toekomstige werking is daarom niet gegarandeerd. Men komt binnenkort met een eigen oplossing, dus wellicht zal je daar op willen wachten. Google maar eens op Ziggo CI+.
Ik heb de Sony 40U4000 en was benieuwd of het mogelijk is om m'n externe logitech speakers aan te sluiten via de koptelefoonuitgang en of ik dan via de tv kan switchen tussen de koptelefoonuitgang of builtin speakers
ik kan er in de bravia topics niks van vinden en het zou toch wel makkelijk wezen, in plaats van steeds weer op te staan om de kabel te (un)pluggen
ik kan er in de bravia topics niks van vinden en het zou toch wel makkelijk wezen, in plaats van steeds weer op te staan om de kabel te (un)pluggen
Verwijderd
Heb een probleem met een sony bravia 40W5500
In dit toestel heb ik een alphacrypt gedaan en alles werkt
na behoren, alleen...
Als je aan het zappen ben zie je boven aan wat voor programma
er bezig is. Heel vaak blijf deze tijd hangen op bijvoorbeeld s'middags
als het al in de avond is. De tijd zelf klopt wel en de digitale tv gids klopt
qua tijd ook wel. Alleen de programma wat er bezig is niet..
Heb iemand dit probleem ook? Zit dit in de instellingen van mijn alphacrypt?
Dus staat er dat GTST bezig maar er is al een andere programma bezig ook
al is het 4uur later?!?
Alphacrypt er even uit halen werkt ook niet. TV aan en uit zetten ook niet...
Wie owie kan mij helpen..
na behoren, alleen...
al is het 4uur later?!?
Yep, zit in Ziggo gebied met een 40W5500. Heb gegoogled en een forum gevonden (bij GOT nog wel), welke over deze zaken gaat. Verstandig lijkt me om nog even te wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:56:
[...]
Dat ligt er aan wat voor tuner / chipset er in je TV zit. Als je TV over een DVB-C tuner beschikt, en de chipset HD ondersteunt, dan zal je via de alphacrypt oplossing inderdaad de (gratis) HD zenders kunnen ontvangen.
(Ik ga er hierbij vanuit dat je in Ziggo gebied woont. In UPC gebied gaat dit zeker niet werken)
[...]
Meest gebruikte kaartje is de Alphacrypt Classic CAM, die je hier relatief goedkoop kunt aanschaffen.
Let er wel op dat de alphacrypt oplossing niet door Ziggo ondersteund wordt. Toekomstige werking is daarom niet gegarandeerd. Men komt binnenkort met een eigen oplossing, dus wellicht zal je daar op willen wachten. Google maar eens op Ziggo CI+.
AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)
Heb hem gekocht. Merknaam, specs en prijs combinatie zijn perfect voor mijn eerste eigen tv. 607Eur inc bezoring, ik vind het een koopje.Pjoek schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:09:
Iemand ervaring met de 40S5500 toevallig?
Hij wordt aangeboden via iBood namelijk.
Ik zou niet et lang twijfelen, dit soort aanbiedingen houden het niet lang uit (snel uitverkocht), vaak halen deze dagaanbiedingen de lunch niet eens.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 29-07-2009 09:20 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Toevallig net wat over opgezocht. Het is dus twee modellen lager dan de W-serie (welke lovende kritieken krijgt), plus dat het ouder model panel is (Bravia Engine 2 ipv 3).
Ik zou er nog even goed over nadenken...
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1234517715
Wel 100,- goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch:
40S5500 in Pricewatch
Ik zou er nog even goed over nadenken...
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1234517715
Wel 100,- goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch:
40S5500 in Pricewatch
Op whathifi krijgt de s5500 5 sterren, op basis van een prijs van 700 pond.
Als je em dan nu voor 600 kunt kopen lijkt het me dat je er geen buil aan kunt vallen.
Ondanks dat ik eigenlijk een 42" plasma van pioneer wilde hebben, heb ik deze nu besteld.
400 E prijsverschil met de plasma is meteen mooi om de humax 5050 decoder te kopen ;-)
ik is tevreden
Als je em dan nu voor 600 kunt kopen lijkt het me dat je er geen buil aan kunt vallen.
Ondanks dat ik eigenlijk een 42" plasma van pioneer wilde hebben, heb ik deze nu besteld.
400 E prijsverschil met de plasma is meteen mooi om de humax 5050 decoder te kopen ;-)
ik is tevreden
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
Een trip naar de nabij gelegen electronicaboer leert mij dat 40inch te klein is. Ik laat deze maar liggen
Verwijderd
na behoren, alleen...
al is het 4uur later?!?
na behoren, alleen...
al is het 4uur later?!?
Ik zie dubbel...Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:31:
na behoren, alleen...
al is het 4uur later?!?
Ik heb zelf een 37U4000, en daar heb ik speakers via een receiver aangesloten via de audio aansluiting op de achterkant. Bij mij staat er nu zonder iets te wijzigen altijd signaal op de builtin speakers en de losse speakers. Via het menu kan ik dit wijzigen en kun ik alleen de externe speakers aanzetten.ido schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:23:
Ik heb de Sony 40U4000 en was benieuwd of het mogelijk is om m'n externe logitech speakers aan te sluiten via de koptelefoonuitgang en of ik dan via de tv kan switchen tussen de koptelefoonuitgang of builtin speakers
Om dit met je logitech setje aan de gang te krijgen zul je een verloop moeten kopen van je 3,5mm plug naar 2x tulp, dan moet het op de hierboven beschreven manier prima in te stellen zijn en werkt het zeer gebruiksvriendelijk.
Ha,..
Nu pas de Z5500 op de frontpage ...
nieuws: Sony brengt nieuwe generatie Bravia-tv's uit
Ben er toch redelijk van gecharmeerd trouwens "in real life".
Mediamark had een 40W5500 naast de 40Z5500 staan.
Door de lijst oogt de Z5500 veel "lean & meaner", en de W maar log.
En was al geen fan van de piano lak, de Z heeft met soort antrachiet glas toch wel iets moois!
Heb besloten door te sparen en ipv de 46W5500 de 46Z5500 te nemen
Is ff een paar honderd euro meer,.. maargoed ben er ook van plan jaartje of 6 naar te kijken en gebruik van te maken
Nu pas de Z5500 op de frontpage ...
nieuws: Sony brengt nieuwe generatie Bravia-tv's uit
Ben er toch redelijk van gecharmeerd trouwens "in real life".
Mediamark had een 40W5500 naast de 40Z5500 staan.
Door de lijst oogt de Z5500 veel "lean & meaner", en de W maar log.
En was al geen fan van de piano lak, de Z heeft met soort antrachiet glas toch wel iets moois!
Heb besloten door te sparen en ipv de 46W5500 de 46Z5500 te nemen
Is ff een paar honderd euro meer,.. maargoed ben er ook van plan jaartje of 6 naar te kijken en gebruik van te maken
Welke Media Markt was dit? Ik wil de W en Z serie ook naast elkaar zien.
Media Markt Cruqius,.. (Hoofddorp/Haarlem)Wouter Rebel schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:25:
Welke Media Markt was dit? Ik wil de W en Z serie ook naast elkaar zien.
De 40ZX1 Stond er trouwens ook bij,. het ging van Z ZX W
De ZX alhoewel best mooi, heeft toch een erg brede lijst vergelijken met de Z.
Stond met een oud stel te kletsen,.. die waren ook "impressed" en gingen een 40Z5500 kopen.
Mooi, dat is nog geen 25 km van m'n werk (Zuid As, Amsterdam). Misschien morgen na het werk even een ommetje maken. Of iemand moet kunnen bevestigen dat ze ook bij Media Markt Arena staan...Frenzy_LS schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:35:
[...]
Media Markt Cruqius,.. (Hoofddorp/Haarlem)
Ik vraag me altijd af in wat voor kamers ik een 46" TV moet zien, ik vind bij de meeste mensen 42" al te groot 
De Z serie is inderdaad erg mooi, maar ook veel te duur vind ik in verhouding tot wat je krijgt. Ik denk dat ik maar voor een Toshiba uit de ZV serie ga.
De Z serie is inderdaad erg mooi, maar ook veel te duur vind ik in verhouding tot wat je krijgt. Ik denk dat ik maar voor een Toshiba uit de ZV serie ga.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 29-07-2009 18:54 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Grappig altijd dat je op de frontpage in het pricewatch hoekje altijd kunt zien wat ibood aanbiedPjoek schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:09:
Dat is enorm subjectief. Ik heb een vrij klein apartement (flatje, 60m2) en bang gemaakt in fora door mensen zoals jij dat 40" al enorm overweldigend zou overkomen en dat je voor 46" minimaal een paleis moet hebben. Daarbij allemaal linkjes naar mooie grafieken dat je per " minstens zo veel meter van je beeld moeten zitten en dat je dan bij 46" minstens 12 meter nodig hebt ofzo. Daarbij dan ook nog eens anekdotes van mensen die een 40" aangepraat kregen bij de MM en vanwege de grote ruimte daar en het hoge plafond zich helemaal wild schrokken toen ie bij hun in de huiskamer stond.Phusebox schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:53:
Ik vraag me altijd af in wat voor kamers ik een 46" TV moet zien, ik vind bij de meeste mensen 42" al te groot
Nou, ik heb dus met angst en beven een 40" gekocht (had een 46" ook makkelijk kunnen betalen, maar ik was echt bang), en wat blijkt... in mijn kleine huiskamer vind ik de 40" echt redelijk 'klein'. Hij komt -absoluut- niet groot over. Ik heb zowel de TV als de bank er voor een flink stuk van de muur staan. Een 46" had dus ook voor mij makkelijk gekunt qua ruimte en hoe het er uit ziet.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Tsja tweakers.net heeft ook de televisie koop wijzer en die geeft toch echt een goed advies voor de afstand. En dat is voor een meter of 4 max een 46" en dat bevalt mij prima moet ik zeggenflowerp schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:38:
[...]
Dat is enorm subjectief. Ik heb een vrij klein apartement (flatje, 60m2) en bang gemaakt in fora door mensen zoals jij dat 40" al enorm overweldigend zou overkomen en dat je voor 46" minimaal een paleis moet hebben. Daarbij allemaal linkjes naar mooie grafieken dat je per " minstens zo veel meter van je beeld moeten zitten en dat je dan bij 46" minstens 12 meter nodig hebt ofzo. Daarbij dan ook nog eens anekdotes van mensen die een 40" aangepraat kregen bij de MM en vanwege de grote ruimte daar en het hoge plafond zich helemaal wild schrokken toen ie bij hun in de huiskamer stond.
Nou, ik heb dus met angst en beven een 40" gekocht (had een 46" ook makkelijk kunnen betalen, maar ik was echt bang), en wat blijkt... in mijn kleine huiskamer vind ik de 40" echt redelijk 'klein'. Hij komt -absoluut- niet groot over. Ik heb zowel de TV als de bank er voor een flink stuk van de muur staan. Een 46" had dus ook voor mij makkelijk gekunt qua ruimte en hoe het er uit ziet.
Geen, de linkjes zijn dezelfde. (copy-paste-foutje?)Sjoerd001 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:01:
Weet iemand het verschil tussen deze twee TV's?
40L4000
40S5500
Behalve de prijs?
Fixedteake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:04:
[...]
Geen, de linkjes zijn dezelfde. (copy-paste-foutje?)![]()
De Sony website zit goed in elkaar en heb het al kunnen checken...
http://www.sony.nl/comparison/kdl40s5600e/kdl40l4000e
1 HDMI ingang meer bij de S, het geluid is wat beter bij de S, er zit een USB ingang bij de S en dat is het volgens mij... Iemand nog aanvullingen?
http://www.sony.nl/comparison/kdl40s5600e/kdl40l4000e
1 HDMI ingang meer bij de S, het geluid is wat beter bij de S, er zit een USB ingang bij de S en dat is het volgens mij... Iemand nog aanvullingen?
Tsja, 40" en iets van 1.75 ofzo schat ik als afstand. Misschien ben ik wel gekN0MAD schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:58:
[...]
Tsja tweakers.net heeft ook de televisie koop wijzer en die geeft toch echt een goed advies voor de afstand. En dat is voor een meter of 4 max een 46" en dat bevalt mij prima moet ik zeggen.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Vanmorgen gekocht.Pjoek schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:09:
Ik was al even op zoek en vondt de kdl37s5600 wel iets voor mij, maar was nog even verder aan het snuffelen. Tijdens het nieuwslezen struikelde ik dus over deze aanbieding en heb na kort twijfelen toch de knoop doorgehakt, anders heb ik over 1 maand nog steeds geen TV.
Verschil t.o.v de 37s5600 is geen DVB-C tuner, mijn huidige crappy ziggo tuner heeft geen HDMI uitgang. Maar dat maakt niet zoveel uit denk ik want voor de prijs van een alphacrypt module koop bijna ik een betere tuner. Zeker vanwege de onzekere toekomst van DVB-C i.c.m de alphacrypt module.
Iemand eigenlijk ervaring met de Sony 40S5500? Veel reviews zijn er eigenlijk niet van te vinden.
Nog geen 2 weken geleden heb ik een 46Z5500 aangeschaft. Betreft de kijkafstand heb ik mij toch vergist. 46inch op 3m kijkafstand is toch niet zo aangenaam. Ben aan't overleggen met mijn vrouw om deze te verkopen en de 40inch aan te schaffen.
Verwijderd
He papichulo,papichulo schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 06:46:
Nog geen 2 weken geleden heb ik een 46Z5500 aangeschaft. Betreft de kijkafstand heb ik mij toch vergist. 46inch op 3m kijkafstand is toch niet zo aangenaam. Ben aan't overleggen met mijn vrouw om deze te verkopen en de 40inch aan te schaffen.
Hmm..., interessant. Ik sta op het punt om een Z5500 te kopen. Heb lange tijd gedacht aan een 40 inch, maar ben nu toch van plan om een 46 inch te gaan kopen. Mede door de diverse berichten op dit forum.
Zelf kijk ik ook op zo'n 3 meter afstand. Ik heb nu nog een 32 inch beeldbuis. Die vond ik 7 jaar geleden enorm maar nu toch wel wat aan de kleine kant. Tuurlijk is 40 inch al een stuk groter, maar 46 zou op zich wel goed passen. Het aanbod aan HD-uitzendingen zal naar verwachting alleen maar toenemen en ik heb al diverse speelfilms in 1080p om te gaan kijken. Als je dan naar onderstaande tabel kijkt zou een kijkafstand van 3 meter voor een scherm van 46 inch zelfs aan de ruime kant zijn.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/
Maarja; het blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. Ik ben wel benieuwd waarom je de kijkervaring als niet zo prettig ervaart; kun je daar iets over vertellen?
O ja; nog bedankt trouwens voor het doorgeven van de afmetingen van de doos. Ik heb gemeten en volgens mij gaat de doos ook netjes in mijn 307 passen
Zijn die dozen tegenwoordig zo klein? Ik kreeg mijn 37" maar net in een Renault Laguna en Ford Mondeo?Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:46:
[...]
Maarja; het blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. Ik ben wel benieuwd waarom je de kijkervaring als niet zo prettig ervaart; kun je daar iets over vertellen?
O ja; nog bedankt trouwens voor het doorgeven van de afmetingen van de doos. Ik heb gemeten en volgens mij gaat de doos ook netjes in mijn 307 passen
Yup,.. idem hieroVerwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:46:
[...]
He papichulo,
Hmm..., interessant. Ik sta op het punt om een Z5500 te kopen. Heb lange tijd gedacht aan een 40 inch, maar ben nu toch van plan om een 46 inch te gaan kopen. Mede door de diverse berichten op dit forum.
Zelf kijk ik ook op zo'n 3 meter afstand.
Denk dat de ervaring van "TV te groot" de ja/nee, met name ook ligt wat voor tv je kijkt.
"Normale" tv uitzendingen zou het denk ik al snel als 'te groot' ervaren worden. Maar met 720 / 1080 films en series lijkt me dat de 46" juist tot z'n recht komt.
Zal met de maten van de doos is ff checken of het in m'n peugeot 205 past (je zal je verbazen hoeveel daar in kan btw)
Heeft iemand zelfgemaakte foto's van de Z5500? Dus niet die persfoto's.
Je moet het echt tijd gunnen, ik had 40 inch in begin op 3 a 4 meter afstand. In het begin dacht ik ook: Wat groot. Maar nu na plusminus 3 maanden ben ik het helemaal gewend en had achteraf misschien beter een 46 inch kunnen kopen. Mijn advies: Geeft het nog even tijd.papichulo schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 06:46:
P.S. Mijn vriendin vond het in begin ook echt GROOT, maar nu vind ze het erg meevallen
[ Voor 12% gewijzigd door Zhadum op 30-07-2009 10:28 ]
he PAPICHULO
ik wil wel ruilen heb de w5500 geef je er 200 euro bij
Haha, ten eerste is het hier geen marktplaats of ruilbeurs, ten tweede een 46Z5500 ruilen voor een 40W5500 met 200 euro bijbetaling... hahahadowning schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:38:
he PAPICHULO

Dit topic is gesloten.