dizzie110 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:30:
Situatie: PC met GeForce 9500GT videokaart met hdmi-uitgang verbonden middels hdmi kabel met de 32w5500. Ik krijg een prima beeld, maar de helderheid op de tv verspringt elke seconde van hoog naar laag (alsof de backlight aan-uit-aan-uit gaat). Bij het opstarten van de pc doet hij dit niet (anders gezegd voordat de drivers van de videokaart zijn geladen). Ook bij gewoon tv kijken komt dit probleem niet voor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al verschillende instellingen op de tv geprobeerd te wijzigen, ik heb ook al andere drivers voor de videokaart geprobeerd... nog geen resultaat.
Laat me raden; je hebt een AMD-chipset op je moederbord zitten?
Ik heb (had eigenlijk, want ik heb nu een ATI-kaart in mijn HTPC) ook dit probleem gehad met een Sony 40W5500, Nvidia videokaarten (getest met een 8600GT en een 9400GT) en een moederbord met een AMD 690G chipset.
Ik had dit probleem met XP én Windows 7, ook ik heb een heleboel verschillende drivers etc geprobeerd en ik kon het maar niet oplossen.....
Op internet kon ik maar enkele kleine topics vinden, dus blijkbaar zijn er niet veel mensen die deze combinatie van hardware gebruiken....
De enige oplossing die werkte was dus gebruik maken van een ATI video-kaart.
Maar daar heb ik weer het probleem mee dat als ik op de 40W5500 naar een andere HDMI-aansluiting switch en dan weer terug naar de HTPC, dat ik dan geen beeld meer heb. Blijkbaar werkt de HDMI en/of HDCP handshake op de ATI-kaart of de TV niet goed. Ik moet dan de HTPC opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan hoor ik dat graag!
Echt waar, leven op de bleeding edge van technologie kan soms bijzonder frusterend zijn.......