Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ik zit al een tijdje mee te lezen maar vind een aantal berichten toch wat tegenstrijdig. De KDL-40W5500 lijkt een fantastisch apparaat voor een goede prijs, maar ik lees bij sommige over de LAG. Niet alleen met gamen, maar ook met films afsprelen (iets met voorbewerking van de tv).
Ik was niet van plan veel meer te gaan gamen dan af en toe met de WII, dus geen FPS, maar toch, ik heb liever geen vertraging met een snelle actiefilm...

En hoe zit het met backlight-bleeding. Veel mensen met last hier van, of blijft het bij een enkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Heb sinds zaterdag eindelijk mijn KDL-40W3000 in geruild voor een KDL-40W5500.
Eerstgenoemde had waterachtige vlekken in de hoeken.

De KDL-40W5500 bevalt prima. Merk alleen echter wel dat er soms vreemde vertragingen/versnellingen in het beeld zitten. Heb al gespeeld met Motionflow, maar dit lijkt geen resultaat te hebben.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kayce schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:17:
Heb sinds zaterdag eindelijk mijn KDL-40W3000 in geruild voor een KDL-40W5500.
Eerstgenoemde had waterachtige vlekken in de hoeken.

De KDL-40W5500 bevalt prima. Merk alleen echter wel dat er soms vreemde vertragingen/versnellingen in het beeld zitten. Heb al gespeeld met Motionflow, maar dit lijkt geen resultaat te hebben.

Iemand bekend met dit probleem?
Heb je 'm op sportstand staan toevallig? En heb je dat met alle bronnen (TV, DVD /PS3? als je die hebt?) Ik bemerk dat de motionflow bij sportstand af en toe te vloeiend is (tenminste, het ziet er onnatuurlijk uit op de een of andere manier) en soms ook weer haperend beeld af en toe laat zien, misschien dat je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
tiguan schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:59:
[...]

Heb je 'm op sportstand staan toevallig? En heb je dat met alle bronnen (TV, DVD /PS3? als je die hebt?) Ik bemerk dat de motionflow bij sportstand af en toe te vloeiend is (tenminste, het ziet er onnatuurlijk uit op de een of andere manier) en soms ook weer haperend beeld af en toe laat zien, misschien dat je dat bedoeld?
Dat is precies wat ik bedoel idd! Ook lijkt het alsof er een minimale vertraging zit tussen beeld en geluid.
Het klopt net niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Vertraging van geluid heb ik geen last van, maar volgens mij kan motionflow niet altijd de beelden netjes vloeiend berekenen en dan krijg je dat gehaper. Dat is mijn theorie hoor.

Ik heb hetzelfde effect gezien op een Loewe van 7000 euri's dus je tv is hoogstwaarschijnlijk niet kapot.

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 14-09-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
tiguan schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:47:
Vertraging van geluid heb ik geen last van, maar volgens mij kan motionflow niet altijd de beelden netjes vloeiend berekenen en dan krijg je dat gehaper. Dat is mijn theorie hoor.

Ik heb hetzelfde effect gezien op een Loewe van 7000 euri's dus je tv is hoogstwaarschijnlijk niet kapot.
Het geluid vertraagt niet, het klopt alleen niet bij het beeld. Alsof de mondbeweging en het geluid niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Luister je het geluid via de TV of via je surroundset/radio?
Als ik het geluid luister via mijn surroundset die optisch aan mijn samsung decoder hangt loopt het geluid voor op het beeld (37v5500). Dus er zit vertraging in de beeldverwerking van de tv.
Maar ik moet dit nog aanpassen (audit-out van tv naar reciever), maar dat zal ik pas doen als ik de CI+ module heb ontvangen. Ik neem aan dat het effect dan over is.

Voorlopig luister ik dus even via de tv speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Is iemand er al uit hoe die beeldgallerij werkt (40W5500). Er zitten een aantal standaard sony afbeeldingen op de TV die tevoorschijn komen als je radio (digitenne) afspeelt, ook zou deze beeldgallerij in standbymodus te zien kunnen zijn.
Ook al voeg ik afbeeldingen toe aan de beeldgallerij, ze komen niet als "screensaver" in beeld, alleen de standaard afbeeldingen van sony.
mad_dog schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:13:
Ik zit al een tijdje mee te lezen maar vind een aantal berichten toch wat tegenstrijdig. De KDL-40W5500 lijkt een fantastisch apparaat voor een goede prijs, maar ik lees bij sommige over de LAG. Niet alleen met gamen, maar ook met films afsprelen (iets met voorbewerking van de tv).
Ik was niet van plan veel meer te gaan gamen dan af en toe met de WII, dus geen FPS, maar toch, ik heb liever geen vertraging met een snelle actiefilm...
Van die mogelijke vertraging is alleen sprake als je een externe geluidsbron zoals een reciever hebt. (meestal kan je daarop trouwens weer een vertraging instellen.) Als het geluid via de bravia komt (HDMI, SCART, etc) dan is er geen sprake van lag, omdat de tv op dat moment het beeld en geluid op het zelfde weergeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-09-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
EquiNox schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:46:
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk gewoon een 40W5500, maar met een ander subtypenummer (voor verkoop in winkel) zodat je de prijs niet 1 op 1 kan vergelijken met een 'echte' 40W5500. Zo kan een verkoper je altijd de smoes voorhouden dat het een ander type tv betreft, wat een hogere prijs zou kunnen rechtvaardigen.

@ the moment doet een 40W5500 ongeveer 875 incl verzenden in de PRICEWATCH. Doe je voordeel met deze prijzen.
Ik heb een 37W5720. Is gewoon een W5500 chassis, maar dan inderdaad voor verkoop in de speciaalzaak. Ziet er cosmetisch gezien ietsje anders uit dan de W5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
littlejoannes schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:18:
Luister je het geluid via de TV of via je surroundset/radio?
Als ik het geluid luister via mijn surroundset die optisch aan mijn samsung decoder hangt loopt het geluid voor op het beeld (37v5500). Dus er zit vertraging in de beeldverwerking van de tv.
Maar ik moet dit nog aanpassen (audit-out van tv naar reciever), maar dat zal ik pas doen als ik de CI+ module heb ontvangen. Ik neem aan dat het effect dan over is.

Voorlopig luister ik dus even via de tv speakers.
Momenteel luister ik vooral via de decoder van Samsung, zonder tussenkomst van mijn Home Cinema Set.

Aanvulling: gisteren Motionflow van standaard naar Hoog ingesteld en toen liep het beeld en geluid helemaal niet synchroon. Alsof de geluidsband te snel werd ingestart.

Na het op Motionflow standaard te hebben ingesteld was het weer redelijk normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:49
CI+ module is binnen en zit in de TV, wel jammer dat ik op dit moment alleen maar Ned 1 HD en Nick Jr heb op 1 of andere manier. Eerst maar eens rustig afwachten.Hoe lang duurt het om een smartcard te activeren etc?

PS. Wat schuift die module niet-ver in je TV zeg. Steekt echt een heel eind uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
sorted.bits schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:01:
CI+ module is binnen en zit in de TV, wel jammer dat ik op dit moment alleen maar Ned 1 HD en Nick Jr heb op 1 of andere manier. Eerst maar eens rustig afwachten.Hoe lang duurt het om een smartcard te activeren etc?

PS. Wat schuift die module niet-ver in je TV zeg. Steekt echt een heel eind uit.
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Fakkert Electronica in Zwolle. Ondertussen werken alle zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
sorted.bits schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
Fakkert Electronica in Zwolle. Ondertussen werken alle zenders...
Heb je een W5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik ben ook wel benieuwd ;)

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Yup een 37W5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Zie je de CI+ module een heel eind uitsteken? Of zie je het van voren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Wordt ie nu dan officieel ondersteund? Op het onofficiele Ziggo forum zie ik daar namelijk nog niets over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Dat zie je niet aan de voorkant hoor, hij zit behoorlijk diep weggewerkt dat slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Same here, de aanschaf van een 46W5500 wacht nog op bevestiging dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Je ziet hem vanaf de voorkant niet hoor. Dit is het officiele Ziggo pakket, dus ja, die wordt ondersteund.

Zit nu Film1 Action te kijken en het ziet er goed uit, sommige zenders zijn wel beroerdere kwaliteit dan ik hoopte, maar de meesten zien er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11
Zie nu dat de CI+ module op voorraad is bij de PlasmaDiscounter.nl
Echter, ze vragen maar liefst 15,- Euro aan verzendkosten. Dat een beetje te gek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
hdamhof schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:43:
Zie nu dat de CI+ module op voorraad is bij de PlasmaDiscounter.nl
Echter, ze vragen maar liefst 15,- Euro aan verzendkosten. Dat een beetje te gek vind ik.
Wehkamp heeft em ook:

http://www.wehkamp.nl/bee...+/C12_N01_N10_713893/#t10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Gemiddelde Ziggo dealer heeft hem ook op voorraad gok ik. Gewoon effe rondbellen bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11
Zou, iemand die deze module in zijn bezit heeft een review kunnen maken voor de tweakers site.
Vanzelfsprekend in combinatie met een tv uit de V5500 en/of W5500 serie.

Zou het wel aardig vinden of er waarneembare verschillen zijn tussen de CI+ CAM en een standaard SmartCard Decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47

Pieroman

/me

Zat ik net naar de reclamefolders te kijken, zie ik bij de mediamarkt de KDL-32P5600 (wat volgens mij de KDL-32S5600 is) voor €499,-

Opzich lijkt me dit een aardig toestel maar is het me nu niet duidelijk of er nou wel of geen 24p playback op zit, iemand die dit wellicht kan ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
sorted.bits schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:01:
YES! gelijk een mailtje naar RAF Kampen gestuurd wanneer ik mijn CI+ module kan afhalen :) :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieroman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:56:
Zat ik net naar de reclamefolders te kijken, zie ik bij de mediamarkt de KDL-32P5600 (wat volgens mij de KDL-32S5600 is) voor €499,-
Pas op hoor, grote kans dat dit demo-modellen zijn die 7 dagen per week aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:00:
[...]

Pas op hoor, grote kans dat dit demo-modellen zijn die 7 dagen per week aanstaan.
Nope, zijn helemaal nieuw. Zijn er nog genoeg op voorraad, in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ondertussen heb ik wat zitten rommelen met mijn TV en de VELE tv-zenders. Ik weet nog niet hoe ik daar ooit aan moet wennen. Want via de guide krijg je niet echt een goed overzicht van wat er op dat moment op is.

Ik kan dus gewoon niet meer kiezen ;).

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Is de Z5500 serie nu wel of niet combatibel met cam ci+? En heeft de Z5500 ook een ingebouwde HD tuner?
Ik kan deze info maar nergens specifiek vinden.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

The_Scratcher schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:01:
Is de Z5500 serie nu wel of niet combatibel met cam ci+? En heeft de Z5500 ook een ingebouwde HD tuner?
Ja en Ja :)

Zie sony site
Geïntegreerde tuners: MPEG 4 AVC HD-decoder, digitale terrestriële en digitale kabeltuner

[ Voor 24% gewijzigd door Zhadum op 16-09-2009 09:28 ]

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
cue in "Ziggo CI+ Praat"

• mad_dog
DopdeDouwer schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:20:
[...]
Van die mogelijke vertraging is alleen sprake als je een externe geluidsbron zoals een reciever hebt. (meestal kan je daarop trouwens weer een vertraging instellen.) Als het geluid via de bravia komt (HDMI, SCART, etc) dan is er geen sprake van lag, omdat de tv op dat moment het beeld en geluid op het zelfde weergeeft.
Externe receiver was inderdaad het plan. Instellen vertraging niet mogelijk (voor zover ik weet).
Is het mogelijk het geluid via de tv te laten lopen? (dus, dvdspeler/ps3/wii -> tv -> receiver) Zou dit de vertraging oplossen?

Verwijderd

Hier een 40z5500 (originele firmware). De ziggo cam werkt prima. Eerst digitaal automatisch programmeren. Dan staat NED1 HD op 1. Daarna de cam met card erin (ik gebruik een kaart van 1,5 maand oud en die werkt perfect, dus de bijgesloten kaart heb ik links laten liggen). Deze deed een 5 stap verificatie en hupsa!

Alleen nu nog een cam-update wens waar de TV mee komt, maar hopelijk kan ik dat oplossen. Is alleen bij opstarten TV. Blijkbaar moet hij elke keer verifieren.

• sorted.bits
Ok, misschien domme vraag, maar ik kan er maar niet achter komen hoe ik op sommige zenders een kinderslot zet. Bij ons digitale TV pakket zitten een aantal xxx zenders en ik wil eigenlijk niet dat de kids daar zo heen kunnen zappen.

Ik heb een kinderslot code ingesteld, maar hoe zorg ik er nu voor dat dit voor deze zenders geldt?

Edit: Opgelost, je moet natuurlijk ook een leeftijd instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door sorted.bits op 17-09-2009 10:48 ]

• teake
Nieuws op Tweakers:
nieuws: Ziggo brengt losse CI+-module uit
Het is nu dus officieel: de CI+ module die her en der al verkrijgbaar is, is officieel vanaf 1 oktober te koop.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

mad_dog schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:01:
[...]

Externe receiver was inderdaad het plan. Instellen vertraging niet mogelijk (voor zover ik weet).
Is het mogelijk het geluid via de tv te laten lopen? (dus, dvdspeler/ps3/wii -> tv -> receiver) Zou dit de vertraging oplossen?
Ik weet uit mijn hoofd niet of er een audio-out de TV-zit?
Check de achterkant van je tv of manual.

Verwijderd

teake schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:18:
Nieuws op Tweakers:
nieuws: Ziggo brengt losse CI+-module uit
Het is nu dus officieel: de CI+ module die her en der al verkrijgbaar is, is officieel vanaf 1 oktober te koop.
Check \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat voor meer info/tips/trucks.

• Kayce
In de categorie domme vragen bestaan niet: Hoe check ik welke firmware ik nu heb?
Heb me sufgezocht, maar zal vast iets over het spreekwoordelijke hoofd zien...

Heb een KDL-40W5500

Thnx!

Edit: al gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kayce op 17-09-2009 16:51 ]

Verwijderd

Kayce schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:26:
In de categorie domme vragen bestaan niet: Hoe check ik welke firmware ik nu heb?
Heb me sufgezocht, maar zal vast iets over het spreekwoordelijke hoofd zien...

Heb een KDL-40W5500

Thnx!
Druk op HOME, ga naar Instellingen, kies nog een keer Instellingen. Kies dan in het menu productinformatie.

Edit: hm, te langzaam :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 16:53 ]

• mad_dog
DopdeDouwer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:26:
[...]

Ik weet uit mijn hoofd niet of er een audio-out de TV-zit?
Check de achterkant van je tv of manual.
Nou, ik zit te twijfelen of ik dit nu wel of niet moet bestellen, en wil van te voren zoveel mogelijk duidelijk hebben, dus probeer hiet wat informatie te winnen. Kortom, zijn er mensen die hun receiver laten aansturen via de tv?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
mad_dog schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:27:
[...]

Nou, ik zit te twijfelen of ik dit nu wel of niet moet bestellen, en wil van te voren zoveel mogelijk duidelijk hebben, dus probeer hiet wat informatie te winnen. Kortom, zijn er mensen die hun receiver laten aansturen via de tv?
volgens de handleiding heeft de w5500 wel een digitale uitgang.

Maar ik ben ook erg benieuwd of het werkt.
Ik heb namelijk een receiver zonder lipsync en hdmi.
Maar me laptop heeft wel hdmi. Nu ben ik benieuwd als ik een film afspeel via hdmi op de w5500 het 5.1 geluid dan via de optical uit naar me receiver gaat, of dat er alleen 2.0 geluid door gestuurd wordt.

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Jongens bedankt voor de antwoorden! d:)b

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• Kayce
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:52:
[...]

Druk op HOME, ga naar Instellingen, kies nog een keer Instellingen. Kies dan in het menu productinformatie.

Edit: hm, te langzaam :P
Toch bedankt voor de moeite!

• Kayce
Heb nog steeds last van lipsync problemen en soms een stotterend beeld.

Vandaag de leverancier gesproken en die zegt dat het aan de kabelmaatschappij/decoder ligt.

Op de vraag waarom mijn KDL-40W3000 hier geen last van had, antwoorde hij: de 5500 vraagt meer van de decoder/verbinding.

Klopt dat?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
Kayce schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:42:
Heb nog steeds last van lipsync problemen en soms een stotterend beeld.

Vandaag de leverancier gesproken en die zegt dat het aan de kabelmaatschappij/decoder ligt.

Op de vraag waarom mijn KDL-40W3000 hier geen last van had, antwoorde hij: de 5500 vraagt meer van de decoder/verbinding.

Klopt dat?
Meestal heb je last van lipsync als je het geluid uit je decoder direct naar je receiver stuurt.
De sony bewerkt het beeld en het geluid gaat direct door de receiver naar je boxen.
Daar door loopt het geluid dus voor op het beeld.
Vandaar ook mijn vraag een paar posts terug.

• mad_dog
Tito129 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:48:
[...]
Vandaar ook mijn vraag een paar posts terug.
Yes, same here! Iemand zijn bevindingen zou kunnen posten, of even een testje zou kunnen doen? Zou ons in ieder geval erg helpen!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik vind het een beetje jammer dat de hele interface een beetje traag reageert. Vooral het 'home' menu is regelmatig traag als dikke stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
Gabliboeba schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:01:
Ik vind het een beetje jammer dat de hele interface een beetje traag reageert. Vooral het 'home' menu is regelmatig traag als dikke stront.
Ja dat valt mij ook op. Met name bij opstarten: dan heb je wel al beeld, maar de menu's zijn niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ten tijde van het opstarten is bij mij het menu nog niet beschikbaar. Dat duurt al gauw 20 - 30 seconden, daarna is het menu qua snelheid normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
Ik heb net een CI+ module voor mijn 40W5500. Wat me nu opvalt is dat er bij digitale tv ook delen van het beeld worden afgesneden (overscan of zoiets). Bij een HD bron kan je 'hoge resolutie' selecteren in het menu, dan krijg je gewoon het hele beeld maar bij sd kan dat niet. Bij widescreen sd worden er duidelijk stukken afgehakt, sommige tekst aan de onderkant kan je niet goed lezen. Als je bij het 'beeld' menu het beeld verschuiven naar links en naar rechts. Je ziet dan dat veel beeld aan de zijkant er af wordt geknipt.
Weet iemand of/hoe je de tv kan instellen dat je gewoon het hele beeld kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Deze series zijn nu ook officieel goedgekeurd door Ziggo!

Sony series KDL-xxV5xxx

KDL-32V5500 / 32V5610
KDL-37V5500 / 37V5610
KDL-40V5500 / 40V5610
KDL-46V5500 / 52V5500

KDL-xxW5xxx Series

KDL-32W5500 / 32W5710 / 32W5720 / 32W5730 / 32W5740
KDL-37W5500 / 37W5710 / 37W5720 / 37W5730 / 37W5740
KDL-40W5500 / 40W5710 / 40W5720 / 40W5720 / 40W5730
KDL-46W5500 / 46W5710 / 46W5720 / 46W5730 / 46W5740
KDL-52W5500

KDL-xxE53xx Series

KDL-22E5300 / KDL-22E5310

KDL-xxE55xx Series

KDL-32E5500 / 32E5510 / 32E5520
KDL-40E5500 / 40E5510 / 40E5520

KDL-xxWE5 Series

KDL-40WE5W (wit) / 40WE5B
KDL-46WE5W (wit) / 46WE5B

KDL-xxZ5500 Series

KDL-40Z5500
KDL-46Z5500
KDL-52Z5500

*(Bron: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
prinsrichard schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:51:
Ik heb net een CI+ module voor mijn 40W5500. Wat me nu opvalt is dat er bij digitale tv ook delen van het beeld worden afgesneden (overscan of zoiets). Bij een HD bron kan je 'hoge resolutie' selecteren in het menu, dan krijg je gewoon het hele beeld maar bij sd kan dat niet. Bij widescreen sd worden er duidelijk stukken afgehakt, sommige tekst aan de onderkant kan je niet goed lezen. Als je bij het 'beeld' menu het beeld verschuiven naar links en naar rechts. Je ziet dan dat veel beeld aan de zijkant er af wordt geknipt.
Weet iemand of/hoe je de tv kan instellen dat je gewoon het hele beeld kan zien?
Ehm, met de zoomknop middenbovenin spelen? Smartzoom zal zoveel mogelijk het beeld passend maken. Kijk naar wat je fijn vind.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is de opstarttijd van de W5500 en is de TV daarna meteen "fully functional", kun je de TV bijvoorbeeld direct op een andere zender zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Loekie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:38:
[...]

Ehm, met de zoomknop middenbovenin spelen? Smartzoom zal zoveel mogelijk het beeld passend maken. Kijk naar wat je fijn vind.
Nee, dat bedoel ik niet, misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Ik heb het over widescreen uitzendingen in SD. de tv knipt er dan stukken af aan de zijkant en de bovenkant (overscan). Kan je dit stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Bij Smart zoom is het beeld aan de bovenkant en onderkant iets afgekapt, net goed genoeg om nog ondertiteling te kunnen lezen en uitgerekt (maar niet afgekapt) in de breedte. Bij mij is dat de ideale stand, bij jou niet dan?

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 18-09-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
tiguan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:27:
Bij Smart zoom is het beeld aan de bovenkant en onderkant iets afgekapt, net goed genoeg om nog ondertiteling te kunnen lezen en uitgerekt (maar niet afgekapt) in de breedte. Bij mij is dat de ideale stand, bij jou niet dan?
Dat is als je 4:3 wilt uitrekken. Dat wil ik niet. ik wil dat de tv widescreen bronmateriaal volledig weergeeft. Nu worden er horizontaal en vertikaal stukken afgekapt (door overscan: Wikipedia: Overscan) ik wil dus de overscan ook zien net zoals ik dat bij hd beelden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Bijgestelde mening (w5500):
Qua beeld fantastisch.
De rest valt me een beetje tegen. Menu's, met name het Home menu, reageert nogal traag. Vooral bij de EPG functie kan dit storend zijn.
Daarnaast de afstandsbediening. Verschrikkelijk ding. Wie heeft het bedacht om de volumeknop en P+/- helemaal onderaan te plaatsen? Niet erg handig. Daarnaast vind ik het gemis van een knop die je terug laat gaan naar de vorige zender erg storend. Zo kan ik niet makkelijk en snel switchen tussen 2 zenders.

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 03:36
prinsrichard schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:52:
[...]

Dat is als je 4:3 wilt uitrekken. Dat wil ik niet. ik wil dat de tv widescreen bronmateriaal volledig weergeeft. Nu worden er horizontaal en vertikaal stukken afgekapt (door overscan: Wikipedia: Overscan) ik wil dus de overscan ook zien net zoals ik dat bij hd beelden kan.
Ik heb dat al eerder eens gemeld; ik heb het ook zonder de CI+. Boven en onder is steeds iets afgekapt en het lukt mij niet om het beter te krijgen. Vorige breedbeeldtv had dat niet. Ik heb alle instellingen wel zo'n beetje geprobeerd, geloof ik.

• teake
Gabliboeba schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:31:
Bijgestelde mening (w5500):
Qua beeld fantastisch.
De rest valt me een beetje tegen. Menu's, met name het Home menu, reageert nogal traag. Vooral bij de EPG functie kan dit storend zijn.
Daarnaast de afstandsbediening. Verschrikkelijk ding. Wie heeft het bedacht om de volumeknop en P+/- helemaal onderaan te plaatsen? Niet erg handig. Daarnaast vind ik het gemis van een knop die je terug laat gaan naar de vorige zender erg storend. Zo kan ik niet makkelijk en snel switchen tussen 2 zenders.
Ik heb naast de originele afstandbediening méde om die redenen een programmeerbare Logitech Harmony. Die heeft (uiteraard) weer andere nadelen, maar is wél volledig zelf te tweaken naar je eigen wensen. Én..... het knopje "previous channel" zit er standaard op, en werkt feilloos. :)

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
De 40Z5500 zit al bijna onder de 1200 euro, best netjes. Verwachten jullie dit jaar nog nieuwe Bravia's of leuke acties?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om met een paar dagen mijn good old 26" LCD te gaan vervangen voor een 37" Bravia.
Nu ging mijn gedachte lange tijd uit naar de W5500, maar hier in Zwitserland verkoopt men nu ook de W5800. Deze beschikt over een triple tuner (DVB-S2, DVB-T en DVB-C).
Vooralsnog niet heel interessant voor mij, aangezien ik een Dreambox HD 800C (kabel versie) gebruik voor het kijken van TV, maar ik vraag me af wat er met die ingebouwde SAT tuner mogelijk wordt.
Sony heeft het over "free-to-air programma's van ASTRA satellieten" wat helaas dus geen Nederlandse TV inhoudt, maar wat als ik hier een Canal Digitaal kaartje in steek (nu, of in de toekomst)?

• sorted.bits
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:29:
Hoe lang is de opstarttijd van de W5500 en is de TV daarna meteen "fully functional", kun je de TV bijvoorbeeld direct op een andere zender zetten?
Dat hangt er een beetje vanaf, ik heb mijn W5500 ingesteld op (waarschijnlijk) de minst zuinige standby methode. Dit betekend wel dat wanneer ik hem uit standby haal, hij binnen een seconde beeld geeft en ik gelijk kan zappen. Wanneer ik hem helemaal uit zet met de uitknop, duurt het wel langer voordat het allemaal werkt. De CI+ module moet dan ook opnieuw authenticeren.

Je kan bij de W5500 (weet niet hoe dit bij andere types is) tijden instellen dat de TV sneller uit standby moet komen. Hierin kan je 3 of 4 opties kiezen (tijden). Dit is erg makkelijk vind ik zelf.

Verwijderd

sorted.bits schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:31:
[...]

Dat hangt er een beetje vanaf, ik heb mijn W5500 ingesteld op (waarschijnlijk) de minst zuinige standby methode. Dit betekend wel dat wanneer ik hem uit standby haal, hij binnen een seconde beeld geeft en ik gelijk kan zappen. Wanneer ik hem helemaal uit zet met de uitknop, duurt het wel langer voordat het allemaal werkt. De CI+ module moet dan ook opnieuw authenticeren.

Je kan bij de W5500 (weet niet hoe dit bij andere types is) tijden instellen dat de TV sneller uit standby moet komen. Hierin kan je 3 of 4 opties kiezen (tijden). Dit is erg makkelijk vind ik zelf.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik heb onlangs een Sony 32V5500 gekocht, en nou vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen met het aansluiten van mijn pc op deze tv. Ik heb een dvi naar HDMI kabel gekocht om mijn tv met mijn pc te verbinden en deze aangesloten, echter krijg ik het niet voor elkaar om beeld te krijgen op mijn tv, het enige wat ik te zien krijg is het opstartlogo van windows xp, daarna een zwart scherm, daarna heel kort eenr ood scherm, en vervolgens niets meer. de Tv zegt dan dat ik een verkeerd input signaal heb?
Ik heb een computer met daarin een Ati Radeon 9250 videokaart die via de DVI uitgang aangesloten is op mijn tv, volgens de specificaties moet hij in staat zijn om een uitputresulutie van 1920 bij 1080 te kunnen geven. Verder heb ik verschillende opties geprobeerd (clone, extend) die het allemaal niet deden.

weet iemand hier wat ik hier fout doe, ik heb er gister de hele dag mee zitten klooien? Kan het aan de kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:14
Vandaag een sony 32w5500 aangeschaft, prachtig stukje techniek natuurlijk! Alleen ik loop tegen een probleem aan bij het aansluiten van mijn pc op de tv.

Situatie: PC met GeForce 9500GT videokaart met hdmi-uitgang verbonden middels hdmi kabel met de 32w5500. Ik krijg een prima beeld, maar de helderheid op de tv verspringt elke seconde van hoog naar laag (alsof de backlight aan-uit-aan-uit gaat). Bij het opstarten van de pc doet hij dit niet (anders gezegd voordat de drivers van de videokaart zijn geladen). Ook bij gewoon tv kijken komt dit probleem niet voor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al verschillende instellingen op de tv geprobeerd te wijzigen, ik heb ook al andere drivers voor de videokaart geprobeerd... nog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Heb inmiddels een week de 40Z5500 in huis. Bevalt tot nu toe erg goed. Heb alleen het gevoel da ik de instellingen nog niet helemaal goed heb staan.

Zijn er hier al mensen die hun 40Z5500 gekalibreerd hebben met bijvoorbeeld een spider? Of misschien heeft iemand al goede instellingen gevonden?

Zou iemand zijn instellingen hier kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
iemand trouwens enig idee waar ik de firmware updates vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Wirehub

Blaat

Game Error schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:24:
iemand trouwens enig idee waar ik de firmware updates vandaan kan halen?
http://support.sony-europ...37W5500&f=FW_Bravia1570EA

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dizzie110 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:30:
Situatie: PC met GeForce 9500GT videokaart met hdmi-uitgang verbonden middels hdmi kabel met de 32w5500. Ik krijg een prima beeld, maar de helderheid op de tv verspringt elke seconde van hoog naar laag (alsof de backlight aan-uit-aan-uit gaat). Bij het opstarten van de pc doet hij dit niet (anders gezegd voordat de drivers van de videokaart zijn geladen). Ook bij gewoon tv kijken komt dit probleem niet voor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al verschillende instellingen op de tv geprobeerd te wijzigen, ik heb ook al andere drivers voor de videokaart geprobeerd... nog geen resultaat.
Laat me raden; je hebt een AMD-chipset op je moederbord zitten?

Ik heb (had eigenlijk, want ik heb nu een ATI-kaart in mijn HTPC) ook dit probleem gehad met een Sony 40W5500, Nvidia videokaarten (getest met een 8600GT en een 9400GT) en een moederbord met een AMD 690G chipset.
Ik had dit probleem met XP én Windows 7, ook ik heb een heleboel verschillende drivers etc geprobeerd en ik kon het maar niet oplossen..... :'(
Op internet kon ik maar enkele kleine topics vinden, dus blijkbaar zijn er niet veel mensen die deze combinatie van hardware gebruiken....

De enige oplossing die werkte was dus gebruik maken van een ATI video-kaart.

Maar daar heb ik weer het probleem mee dat als ik op de 40W5500 naar een andere HDMI-aansluiting switch en dan weer terug naar de HTPC, dat ik dan geen beeld meer heb. Blijkbaar werkt de HDMI en/of HDCP handshake op de ATI-kaart of de TV niet goed. Ik moet dan de HTPC opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan hoor ik dat graag!

Echt waar, leven op de bleeding edge van technologie kan soms bijzonder frusterend zijn....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:31:
.....Daarnaast de afstandsbediening. Verschrikkelijk ding. Wie heeft het bedacht om de volumeknop en P+/- helemaal onderaan te plaatsen? Niet erg handig. Daarnaast vind ik het gemis van een knop die je terug laat gaan naar de vorige zender erg storend. Zo kan ik niet makkelijk en snel switchen tussen 2 zenders.
Een beetje laat, maar toch: voor wie de afstandsbediening van belang vindt en een Sony xxW5500 wil kopen: bij de xxW5720 (en ik neem aan bij alle xxW57xx-modellen) krijg je (althans kreeg ik) een uitgebreidere afstandsbediening dan bij de xxW5500 zit, nl. de RM-ED012. Daar zit dus o.a. ook een knop op om het "previous" bekeken programma op te roepen. Verder zijn de toetelen technishc identiek (enige verdere verschil: de strip onder het scherm heeft een iets andere kleur).

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:03:
[...]

Een beetje laat, maar toch: voor wie de afstandsbediening van belang vindt en een Sony xxW5500 wil kopen: bij de xxW5720 (en ik neem aan bij alle xxW57xx-modellen) krijg je (althans kreeg ik) een uitgebreidere afstandsbediening dan bij de xxW5500 zit, nl. de RM-ED012. Daar zit dus o.a. ook een knop op om het "previous" bekeken programma op te roepen. Verder zijn de toetelen technishc identiek (enige verdere verschil: de strip onder het scherm heeft een iets andere kleur).
Op mijn afstandsbediening (bij de 40W5500) zit die knop om naar de previous zender te gaan gewoon rechts naast de 0 hoor...

• tiguan
  • Nu online
kobus99 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:29:
[...]

Op mijn afstandsbediening (bij de 40W5500) zit die knop om naar de previous zender te gaan gewoon rechts naast de 0 hoor...
Bij mij staat daar een hartje (favorieten).

• Kayce
Televisie werkt perfect nu met die CI+ kaart.

Wel kreeg ik gisteren ineens de melding dat de televisie zichzelf ging uitschakelen (rood driehoekje).
Nu heb ik al mijn instellingen nagelopen, maar het auto uitschakelen bij inactiviteit staat op 3 uur geloof ik.

Nu is Marc-Marie in het wild niet het meest dynamische programma, toch was er genoeg activiteit te zien.. ;)

De melding kwam tijdens een nachtopname met zeer weinig kleuren....

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb een vraagje over de Sony Bravia tv Ik wou de KDL-40V5500 aanschaffen, en zoals hier boven ook bij verschillende types is te zien op de plaatjes, is de linkerbovenhoek zilver/grijs.. Is dit photoshop of hebben deze tv's echt zo'n grijs hoekje.. Mijn intiutie gaat uit naar photoshop, maar wou het toch even hier vragen..

zie; http://www.sony.nl/produc.../kdl-40v5500/tab/overview

En de afbeeldingen bovenin..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• tiguan
  • Nu online
Kayce schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:17:
Televisie werkt perfect nu met die CI+ kaart.

Wel kreeg ik gisteren ineens de melding dat de televisie zichzelf ging uitschakelen (rood driehoekje).
Nu heb ik al mijn instellingen nagelopen, maar het auto uitschakelen bij inactiviteit staat op 3 uur geloof ik.

Nu is Marc-Marie in het wild niet het meest dynamische programma, toch was er genoeg activiteit te zien.. ;)

De melding kwam tijdens een nachtopname met zeer weinig kleuren....
De tv gaat standaard uit na een inactiviteit van 3 uur. Dit heeft niks met de drukte of het ontbreken daarvan op het beeld te maken, maar met het feit of jij een knopje indrukt op de AB of op de tv zelf.

@ricjuh: Dat is weerspiegeling, de omlijsting is namelijk glimmend piano zwart.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 23-09-2009 10:46 ]

• Kayce
tiguan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:43:
[...]

De tv gaat standaard uit na een inactiviteit van 3 uur. Dit heeft niks met de drukte of het ontbreken daarvan op het beeld te maken, maar met het feit of jij een knopje indrukt op de AB of op de tv zelf.

Heb nochtans behoorlijk gezapt hoor... Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

• Roamor
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:43:
[...]

Photoshop dus. ;)

• ricjuh

ricjuh

Thx dan ben ik bijna 95% zeker van de aankoop :)

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
ricjuh schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:03:
[...]

Thx dan ben ik bijna 95% zeker van de aankoop :)
Als ik jou was zou ik hem toch even in het echt bekijken voordat jij je aankoop doet.
In dat geval weet je tenminste zeker dat je er goed d:)b (of niet ) aandoet.
Op een plaatje komt een TV toch altijd ander over.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Zijn er mensen die een gekalibreerde instelling van de 40Z5500 hebben gevonden en hier zouden willen posten?

• ricjuh

ricjuh

Jordao schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:24:
[...]

Als ik jou was zou ik hem toch even in het echt bekijken voordat jij je aankoop doet.
In dat geval weet je tenminste zeker dat je er goed d:)b (of niet ) aandoet.
Op een plaatje komt een TV toch altijd ander over.
Mijn oom heeft ook een Bravia weet alleen welk type dat was, en ik was meteen verliefd op deze tv.. Dus ik ben rond gaan kijken voor een bravia en kwam uit op deze 40V5500 die ook ondersteunt wordt door ziggo.. ;)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Kayce schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:52:
[...]

Heb nochtans behoorlijk gezapt hoor... Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Wel met de laatste firmware?

• Kayce
Jep...

Zijn er meer mensen die wel eens het rode driehoekje hebben gehad met daarin de melding dat de TV zichzelf ging uitschakelen?

• tiguan
  • Nu online
Kayce schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:08:
[...]

Jep...

Zijn er meer mensen die wel eens het rode driehoekje hebben gehad met daarin de melding dat de TV zichzelf ging uitschakelen?
Ja, maar alleen als ik echt drie uur lang niet er aan had gezeten.

Verwijderd

zoals zovelen heb ik ook advies nodig voor aankoop van lcd

mijn oog is gevallen op de 40x4500 en als het echt een aanrader voor mijn doeleinde is overweeg ik de 46x4500

ik kijk redelijk tv, gewoon met upc mediabox dus geen hdtv kastje
speel erg graag op de xbox360, en dan snelle spelletjes, shooter en need4speed
films natuurlijk, met later nog en blue ray

mijn vraag aan jullie is, zijn deze types er ECHT geschikt voor. lees teveel over input-lag bij diverse andere merken. de 46x4500 is 1000 euries duurder maar leverd die ook waar voor zijn groote.
ik heb ruime woonkamer en zit zon 5mtr van het scherm, bij game zit ik veel dichter bij,hahah

graag jullie advies hierover. mocht er een ander type beter zijn hoor ik dat ook graag, en de reden daarvoor natuurlijk.

hopend op jullie reactie, Huff

Verwijderd

Sinds gisteren eindelijk de 46 Z5500 in huis; wat een prachtig apparaat! Geen enkele last van cloduing of bleeding, wel perfect scherp en helder beeld (digitale televisie), en absoluut niks van gaming lag te merken.

I love it! :)
cue schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:13:
Zijn er mensen die een gekalibreerde instelling van de 40Z5500 hebben gevonden en hier zouden willen posten?
cue schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:58:

Zijn er hier al mensen die hun 40Z5500 gekalibreerd hebben met bijvoorbeeld een spider? Of misschien heeft iemand al goede instellingen gevonden?

Zou iemand zijn instellingen hier kunnen posten?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik schakel vaak de Theatre mode in, want dat geeft me wel een mooi aantal voorgeprogrammeerde instellingen, maar zonder die functie in te schakelen zou ik ook nog een beetje aan de instellingen moeten prutsen denk ik...

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik heb een Bravia 46W4500

In beginsel ben ik erg tevreden. Nu is het me de laatste tijd een paar keer (in totaal iets van 10x voorkomen sinds de aanschaf rond februari 2009) voorgekomen dat ik de tv aanzette vanuit standy en dat ik dan wel geluid hoor maar geen beeld krijg.

Het aan en uitzetten van de TV verhelpt dit probleem.

Heb ik een nieuwe firmware of iets dergelijks nodig of is dit het teken dat de Tv langzaam aan het overlijden is??

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik heb de CI+ module in mijn 46W5500 geplaatst. En digitale zenders opgezocht. Alleen, ik zie niets...hoe werkt het authenticeren?

--Nevermind, je moet zowel de cam als de smartcard omdraaien..--

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-K op 24-09-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heeft er al iemand zijn xxW5500 aan internet gehangen? Wat zijn eigenlijk de voordelen die je dan hebt naast het kunnen updaten van de firmware zonder USB stick?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

wimpie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:30:
Heeft er al iemand zijn xxW5500 aan internet gehangen? Wat zijn eigenlijk de voordelen die je dan hebt naast het kunnen updaten van de firmware zonder USB stick?
ik heb zelf een 46Z5500, maar update moet echt nog steeds via USB stick i.i.g. :+
AaAn het internet hangen, tja leuk voor Applicast enzo , maar zie niet echt veel gebeuren qua updates daarmee

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quez
  • Laatst online: 23-08 12:03

quez

Sony heeft inmiddels ervoor gekozen om yahoo widgets te gaan supporten op zijn tv's. Startend op de amerikaanse versie van de ZX5.

Hopelijk komt er ook een firmware update.
Dit is echter nog niet bevestigd.

Zie onderstaand artikel:
http://www.homecinemachoi...g+blu+ray+cedia+expo+ditc
hes+applicast+tech+favour+yahoo+10+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:30:
Internet opties zijn redelijk gelimiteerd (applicast). Ik denk dat het netwerk gedeelte alleen handig is voor de PS3 Media Server. Verder zou ik er ook in de toekomst niet veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
exact: ik gebruik het internetdeel niet of nauwelijks. Maar in combinatie met PS3 Mediaserver als renderer is het wel een leuke mogelijkheid om muziek, foto's en films van m'n PC af te spelen via TV. (En dan geluid via de tv-audio-out naar versterker sturen, zodat de mp3's ook lekker door de kamer schallen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de KDL-W405500 gekocht en ben er erg blij mee. Het beeld is erg strak, de kleuren en zwart zijn perfect.
Behalve de motionflow, dat vind ik vaak onnatuurlijk en geeft nogal eens artifacs of andere dingen die ik niet precies kan benoemen.

Ik heb het dus maar uit staan.

Maar ik vroeg me wel af of hij nu ook nog 100hz weergeeft, en dat motionflow een soort extraatje is zeg maar?
En wat doet film mode, (auto1 en auto2) nu eigenlijk precies, kan iemand me dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
Sinds 2 weken heb ik nu de CI+ module van Ziggo in mijn 40Z5500 zitten. Nu valt me op dat bij reclameblokken het geluid ineens heel anders wordt. Het volume gaat omhoog, en met name achtergrondmuziek wordt harder. Spraak lijkt juist weer zachter te worden. Erg irritant.

Alle audio instellingen die maar enigszins iets van dynamische instellingen impliceren staan uit volgens mij.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik heb W5500, weet iemand of ik ook een digitaal klokje in beeld kan krijgen op deze TV, ik weet dat het mogelijk is bij oudere modellen. Maar kan het hier niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 21:29

WTM

WTM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:02:
Ik heb een Bravia 46W4500

In beginsel ben ik erg tevreden. Nu is het me de laatste tijd een paar keer (in totaal iets van 10x voorkomen sinds de aanschaf rond februari 2009) voorgekomen dat ik de tv aanzette vanuit standy en dat ik dan wel geluid hoor maar geen beeld krijg.

Het aan en uitzetten van de TV verhelpt dit probleem.

Heb ik een nieuwe firmware of iets dergelijks nodig of is dit het teken dat de Tv langzaam aan het overlijden is??
niemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

THM0 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:55:
Sinds 2 weken heb ik nu de CI+ module van Ziggo in mijn 40Z5500 zitten. Nu valt me op dat bij reclameblokken het geluid ineens heel anders wordt. Het volume gaat omhoog, en met name achtergrondmuziek wordt harder. Spraak lijkt juist weer zachter te worden. Erg irritant.

Alle audio instellingen die maar enigszins iets van dynamische instellingen impliceren staan uit volgens mij.

Iemand anders hier ook last van?
ik heb zelf de 46Z5500 maar ondervind het niet, alleen soms met NL3, verder auto volume uitstaan en alle geluids instellingen op eigen smaak staan

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.