Ok, bedankt voor het snelle antwoord, uiteraard zit ik hier met de oude (overpriced) versiemrc16 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:59:
[...]
Met sync kun je in principe je apparaten van Sony bedienen als ze Sync ondersteunen. De PS3(oud) heeft geen sync maar de nieuwe Slim wel.
Jep bekend probleem. Even contact opnemen met Sony of de winkel waar je m gekocht heb. Dit komt namelijk vaker voor.Anoniem: 125531 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:18:
Ik heb al een tijdje Sony Bravia KLD46W4500 en daar ben ik ontzettend blij mee, maar vandaag is er iets raars gebeurd.
Ik zet de tv aan en zie een verticale paarse lijn door het beeld lopen. (rechts van het scherm)
Logisch dat ik er heel erg van geschrokken heb, maar na een paar minuten verdween de lijn gewoon.
Weet iemand wat dit kan betekenen? Is mijn tv aan het overlijden?
Anoniem: 125531
Yup. Maar die lijn is al weg. Als het een bekend probleem is, komt die dan nog terug? Of moet ik nog ergere issues verwachten?mrc16 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:02:
[...]
Jep bekend probleem. Even contact opnemen met Sony of de winkel waar je m gekocht heb. Dit komt namelijk vaker voor.
Meestal trekt de streep weg en na een paar dagen zit ie er definitief in, heb hier meerdere ervaringen mee. Heb je nog garantie op het toestel?Anoniem: 125531 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:
[...]
Yup. Maar die lijn is al weg. Als het een bekend probleem is, komt die dan nog terug? Of moet ik nog ergere issues verwachten?
Bedankt voor je reactie.mrc16 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:57:
[...]
Meestal trekt de streep weg en na een paar dagen zit ie er definitief in, heb hier meerdere ervaringen mee. Heb je nog garantie op het toestel?
Ja... ik heb toen nog 5 jaar Sony garantie voor mijn tv gekocht. (het was dus een jaar geleden)
Weet je misschien hoe ze de tv zullen gaan repareren? (en of ze het überhaupt zullen gaan doen) Ik neem aan dat ze enkel een defect stukje hardware kunnen vervangen en klaar is Kees...
Ik heb trouwens een nieuw topic aangemaakt.. Anoniem: 125531 in "Verticale lijn Sony Bravia 46W4500. Advi..."
Meestal het paneel vervangen, gewoon het formulier op Sony.nl invullen en de monteur belt je voor een afspraak.Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:26:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ja... ik heb toen nog 5 jaar Sony garantie voor mijn tv gekocht. (het was dus een jaar geleden)
Weet je misschien hoe ze de tv zullen gaan repareren? (en of ze het überhaupt zullen gaan doen) Ik neem aan dat ze enkel een defect stukje hardware kunnen vervangen en klaar is Kees...
Eeen vraag bij Bestekeus neer gelegd over de levertijd van de 40NX700, antwoord:
Deze zijn pas vanaf maart/april leverbaar volgens Sony. Helaas zijn deze nog niet te reserveren omdat wij nog geen prijzen te horen hebben gekregen. Met vriendelijke groet, TomBestekeus.nl
Deze zijn pas vanaf maart/april leverbaar volgens Sony. Helaas zijn deze nog niet te reserveren omdat wij nog geen prijzen te horen hebben gekregen. Met vriendelijke groet, TomBestekeus.nl
Oh, dus het hele paneel zal vervangen moeten worden? Ik was zo blij met het huidige paneel want het had geen enkele dode pixel...mrc16 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:24:
[...]
Meestal het paneel vervangen, gewoon het formulier op Sony.nl invullen en de monteur belt je voor een afspraak.
Kan iemand mij wat meer vertellen over het gebruik/beheer van de favorieten bij (o.a.) de Z5500. De handleiding is hier bijzonder summier over.
Ik heb een aantal zenders aan de favorieten toegevoegd. Ze staan echter nog niet in een voor mij handige volgorde.
Nergens kan ik iets vinden dat wijst naar het rangschikken van de favorieten. Kan dit niet achteraf en moet je dus heel strak zender voor zender toevoegen zodat de volgorde klopt of kan dit slimmer.
Voor de duidelijkheid, ik maak gebruik van een CI+ module en kijk dus digitaal.
Ik heb een aantal zenders aan de favorieten toegevoegd. Ze staan echter nog niet in een voor mij handige volgorde.
Nergens kan ik iets vinden dat wijst naar het rangschikken van de favorieten. Kan dit niet achteraf en moet je dus heel strak zender voor zender toevoegen zodat de volgorde klopt of kan dit slimmer.
Voor de duidelijkheid, ik maak gebruik van een CI+ module en kijk dus digitaal.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zetten ze het nieuwe paneel erin dan kun je de pixels met de monteur checken. Mocht er 1 inzetten vraag je een nieuwe.Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:51:
[...]
Oh, dus het hele paneel zal vervangen moeten worden? Ik was zo blij met het huidige paneel want het had geen enkele dode pixel...
All right... In ieder geval, bedankt voor je reacties.mrc16 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:51:
[...]
Zetten ze het nieuwe paneel erin dan kun je de pixels met de monteur checken. Mocht er 1 inzetten vraag je een nieuwe.
Toevallig gisteren ook zoiets raars als jij. Niet een paarse lijn die weer verdwijnt, maar een soort van grote vlek in de hoek van mijn 40x3500. Kwam opeens completely out of the blue. Eergisteren weet ik vrij zeker dat deze er nog niet zat, en gisteren viel het me opeens op.Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:05:
[...]
All right... In ieder geval, bedankt voor je reacties.Het is de eerste keer dat ik bij Sony garantie moet claimen... dus alles is best nieuw voor me...
Lijkt een tikkeltje op een ingebrand logo en een heel klein beetje op het effect wat je krijgt als je een LCD iets met je vinger indrukt.
Iemand dit wel eens gezien? Ik heb er ook al een apart topic voor gemaakt, maar het is misschien hier beter op z'n plaats.
Ik heb bij de aankoop van het scherm (bij de Media Markt) geen speciale extra garantie gekocht. Dat is nu nog net geen 2 jaar geleden (lente 2008 ofzo).
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Toen zat er nog maar 1 jaar garantie op, je kan proberen contact op te nemen met Sony. Maar ben bang dat t een duur geintje word.flowerp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:31:
[...]
Ik heb bij de aankoop van het scherm (bij de Media Markt) geen speciale extra garantie gekocht. Dat is nu nog net geen 2 jaar geleden (lente 2008 ofzo).
Enig idee wat 'duur geintje' dan ongeveer is? Ik heb in het verleden met producten van andere fabrikanten wel eens getallen te horen gekregen die de nieuw waarde te boven gingen...mrc16 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Toen zat er nog maar 1 jaar garantie op, je kan proberen contact op te nemen met Sony. Maar ben bang dat t een duur geintje word.
Ik heb even de bon nagekeken, en er staat idd op "1 jaar fabrieksgarantie". Die is dus al verlopen. Echter, heb je in Nederland niet het begrip dat van een (dure) TV verwacht mag worden dat ie langer dan 2 jaar mee gaat zonder defecten? Zie o.a. deze link: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn
[ Voor 31% gewijzigd door flowerp op 23-01-2010 17:18 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Heb je hem al binnen? Klinkt namelijk als een goede prijs, zit te twijfelen om die te bestellen of te wachten op de nieuwe modellen.
Vraag mij vooral af of het de upgrade van een 40v3000 waard is.
[ Voor 10% gewijzigd door StephaN900 op 23-01-2010 17:50 ]
Is het bij de V5500 serie (ik denk aan de 37V5500) ook mogelijk om een Harde Schijf eraan te hangen met films en divx of welk formaat dan ook, en die af te laten spelen door de TV zonder tussenkomst van een computer?
Anoniem: 26121
Video gaat niet via USB. Alleen foto's en geluid.cazzer22 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:49:
Is het bij de V5500 serie (ik denk aan de 37V5500) ook mogelijk om een Harde Schijf eraan te hangen met films en divx of welk formaat dan ook, en die af te laten spelen door de TV zonder tussenkomst van een computer?
Ik raad je aan om in Spontaan soort 'vlek' in beeld in LCD TV gezien we anders tever offtopic gaan in dit topicflowerp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:12:
[...]
Enig idee wat 'duur geintje' dan ongeveer is? Ik heb in het verleden met producten van andere fabrikanten wel eens getallen te horen gekregen die de nieuw waarde te boven gingen...
Ik heb even de bon nagekeken, en er staat idd op "1 jaar fabrieksgarantie". Die is dus al verlopen. Echter, heb je in Nederland niet het begrip dat van een (dure) TV verwacht mag worden dat ie langer dan 2 jaar mee gaat zonder defecten? Zie o.a. deze link: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn
Ok, ik zat al te twijfelenDaMarcus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:56:
[...]
Ik raad je aan om in Spontaan soort 'vlek' in beeld in LCD TV gezien we anders tever offtopic gaan in dit topic
Meer on topic hier dan; aangezien die 40X3500 waarschijnlijk nog maar zo'n ±1000,- waard zal zijn (snelle inventarisatie op marktplaats), zou ik bij een duur uitvallende reperatie net zo goed naar een nieuwe kunnen kijken.
Er is echter nog steeds geen 40X5500 of 46X5500, maar wel als nieuw model een 46HX900. Is die HX900 nou de opvolger van de X[2,3,4]500 serie? Heerlijk dat fabrikanten altijd hun type nummers gaan wijzigen, net als je een beetje goed inzicht hebt in welke serie waar voor staat.
Kan je alleen vertellen dat de reparatie van mijn 40v3000 (slechte kleuren/nieuw paneel erin) €950 kostte. Denk dat reparatie vaak geen echte optie is.flowerp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:08:
[...]
Ok, ik zat al te twijfelen
Meer on topic hier dan; aangezien die 40X3500 waarschijnlijk nog maar zo'n ±1000,- waard zal zijn (snelle inventarisatie op marktplaats), zou ik bij een duur uitvallende reperatie net zo goed naar een nieuwe kunnen kijken.
Er is echter nog steeds geen 40X5500 of 46X5500, maar wel als nieuw model een 46HX900. Is die HX900 nou de opvolger van de X[2,3,4]500 serie? Heerlijk dat fabrikanten altijd hun type nummers gaan wijzigen, net als je een beetje goed inzicht hebt in welke serie waar voor staat.
Klopt. Een TV gaat normaliter langer dan 1 jaar mee (zolang je er verantwoordelijk mee omspringt uiteraard).flowerp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:12:
[...]
Het is dus zo dat afhankelijk van het type product je mag verwachten dat het apparaat dus een bepaalde tijd blijft werken en zo niet dat de winkel waar je 'm gekocht hebt dit onder de garantie moet (laten) repareren.
Dus ook na die 1 jaar fabrieksgarantie. Lastige is dat je zelf hier best geharrewar met de winkel mee kan krijgen en daar zit je ook niet altijd op te wachten. Maar je staat in je recht om dit te vragen.
Door het afsluiten van een extra garantie die je vaak kan krijgen (of aangesmeerd wordt) is eigenlijk een garantie op geen geharrewar. Maar eigenlijk is het een sigaar uit eigen doos.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Anoniem: 341742
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe TV en wacht met smart op de nieuwe serie van Sony. Maar weet iemand wanneer deze ongeveer verschijnen? De 3D televisies komen van de zomer, maar hoe zit dat met bijvoorbeeld de Ex500 en Ex700? Op Komplet stonden ze eerst, maar nu niet meer..
Anoniem: 268098
sony geeft aan midden februari aan. Dus ik denk zelf eind februari. De w serie zijn wel echt overal bijna uitverkocht dus ze moeten wel opschieten. Dat geld iets minder voor samsung en lg etc omdat zij wel nog voorraad hebben, iig ik zie ze wel overal nog te koop, maarja wij willen sony. En ik zit ook met smart op te wachten op de 37ex500Anoniem: 341742 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:16:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe TV en wacht met smart op de nieuwe serie van Sony. Maar weet iemand wanneer deze ongeveer verschijnen? De 3D televisies komen van de zomer, maar hoe zit dat met bijvoorbeeld de Ex500 en Ex700? Op Komplet stonden ze eerst, maar nu niet meer..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 24-01-2010 14:24 ]
Ik twijfel nog tussen de Ex500 of Ex700, maar lees verschillende berichten over de Bravia Engine van de Ex500. Sony.com zegt BE2, terwijl Sony.nl BE3 zegt. Weet iemand hier meer over?
Anoniem: 187449
morgen..StephaN900 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:49:
[...]
Heb je hem al binnen? Klinkt namelijk als een goede prijs, zit te twijfelen om die te bestellen of te wachten op de nieuwe modellen.
heb ik eigenlijk gelijk een vraagje voor de bravia bezitters :
ik heb 3 x hdmi nodig.. moet ik dan 2 achter in het toestel en 1 aan de zijkant aansluiten en als je die TV aan de muur wil bevestigen, met een eenvoudige (lees goedkoope
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 24-01-2010 17:25 ]
Dan zou ik toch naar .com wijsheden neigen. 700 heeft sowieso 100hz, terwijl de 500 ouderwets 50hz heeft. Bij sportwedstrijden zou het moeten schelen, evenals snelle actiefilms bijv. Ligt er dus aan wat je het meeste kijkt?Anoniem: 341742 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:41:
Ik twijfel nog tussen de Ex500 of Ex700, maar lees verschillende berichten over de Bravia Engine van de Ex500. Sony.com zegt BE2, terwijl Sony.nl BE3 zegt. Weet iemand hier meer over?
Hier staat ook tussen de regels door dat de 500 BE2 heeft en de 700 BE3:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sony-hdtv-nieuws-ces-20100107/
BE3 scaled SD signaal veel mooier up dan BE2.
De EX500 lijkt ook 100Hz te halen hoor, Dat heb ik toch al op verscheidene plaatsen gevonden. Voor die Bravia Engine lijkt er wat verwarring, alhoewel ik het perfect mogelijk acht dat de specificaties voor de US en Europe verschillen, nu ja tot ik reviews gezien heb en ze in de winkel aan het werk heb gezien blijft het afwachten voor mij.
Ik krijg binnenkort een bonusje en mag een tv tje kiezen. Nu ik zie dat sony met nieuwe interessente modellen komt neig ik naar een van deze. Ik wil geen te groot ding in mijn huis dus 40 inch lijkt mij een goed compromis. De 40'' 700 modellen passen in mijn budget maar ik twijfel nog tussen de NX / EX / HX. (Deze liggen allemaal binnen de 150 euro verschil waarschijnlijk)
Voor mij persooonlijk zijn de belangrijkste + en - punten:
EX700
+ Led technologie
+ S-Force surround
- lelijkste design
HX700
+ Mooier design
+ Motionflow 200 hz
+ S-force surround
- Geen led
NX700
+ Mooiste design (super plat)
+ Led technologie
- Geen S-Force
Ik vroeg mij af of die motionflow 200hz zoveel uitmaakt in vergelijking met 100 (120).
Ik vroeg mij ook of of die S-Force de moeite is, heeft iemand daar ervaring mee ?. Ik heb de indruk dat Sony graag wilt dat je die mooie (persoonlijke smaak) soundbar bij de NX erbij koopt maar dat zal een paar 100 euro zijn en dat zie ik niet zitten. Ook valt nog te bezien of die edge led zo goed is dat is wachten op de reviews zeker ?
Voor mij persooonlijk zijn de belangrijkste + en - punten:
EX700
+ Led technologie
+ S-Force surround
- lelijkste design
HX700
+ Mooier design
+ Motionflow 200 hz
+ S-force surround
- Geen led
NX700
+ Mooiste design (super plat)
+ Led technologie
- Geen S-Force
Ik vroeg mij af of die motionflow 200hz zoveel uitmaakt in vergelijking met 100 (120).
Ik vroeg mij ook of of die S-Force de moeite is, heeft iemand daar ervaring mee ?. Ik heb de indruk dat Sony graag wilt dat je die mooie (persoonlijke smaak) soundbar bij de NX erbij koopt maar dat zal een paar 100 euro zijn en dat zie ik niet zitten. Ook valt nog te bezien of die edge led zo goed is dat is wachten op de reviews zeker ?
PSN: Beretta1979
Je hebt wederom gelijk, ik moet eerst eens wat beter lezen voordat ik m'n onzin uitkraammicsimoen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:11:
De EX500 lijkt ook 100Hz te halen hoor, Dat heb ik toch al op verscheidene plaatsen gevonden. Voor die Bravia Engine lijkt er wat verwarring, alhoewel ik het perfect mogelijk acht dat de specificaties voor de US en Europe verschillen, nu ja tot ik reviews gezien heb en ze in de winkel aan het werk heb gezien blijft het afwachten voor mij.
@Beretta: Waarom vind je het een minpunt dat HX700 geen LED zou hebben? Alleen qua stroomverbruik zal dat iets schelen waarschijnlijk. Tenzij Sony de wereld opeens op z'n kop zet met hun edge-lit techonologie, maar dat is nou ook weer niet te verwachten. Ik vind zelf de NXserie+soundbar er onwijs mooi uitzien, maar idd, wat zouden ze ervoor vragen...
Zoals je zelf al zegt: nog even wachten en de reviews lezen. Voor mij valt sowieso de ex serie af. Vind ik nog lelijker dan de oude W serie. En 200hz vs 100hz... ik zag het verschil niet zo naast elkaar (w5500 vs z5500) in de winkel. Daarnaast heb ik ook al eens gelezen in reviews dat het verschil niet reusachtig is.
Iemand interesse in de verkoopadviesprijzen van de nieuwe Sony's?
[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 25-01-2010 11:42 ]
jazekermrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:41:
Iemand interesse in de verkoopadviesprijzen van de nieuwe Sony's?
Ja die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Edge lit is eigenlijk inferieur qua beeld kwaliteit aan ccft (is dit het juiste acroniem ?@Beretta: Waarom vind je het een minpunt dat HX700 geen LED zou hebben? Alleen qua stroomverbruik zal dat iets schelen waarschijnlijk. Tenzij Sony de wereld opeens op z'n kop zet met hun edge-lit techonologie, maar dat is nou ook weer niet te verwachten. Ik vind zelf de NXserie+soundbar er onwijs mooi uitzien, maar idd, wat zouden ze ervoor vragen...
Zoals je zelf al zegt: nog even wachten en de reviews lezen. Voor mij valt sowieso de ex serie af. Vind ik nog lelijker dan de oude W serie. En 200hz vs 100hz... ik zag het verschil niet zo naast elkaar (w5500 vs z5500) in de winkel. Daarnaast heb ik ook al eens gelezen in reviews dat het verschil niet reusachtig is.
Ik heb op het net al wat prijzen gezien en de NX700 zou maar 50 euro duurder zijn dan de HX.
En heb jij al ervaring met die s-force ? bij reviews (van oudere modellen die deze feature hebben) is men er vrij positief over
[ Voor 5% gewijzigd door Beretta1979 op 25-01-2010 11:52 ]
Uurtje of 8 staan ze online. Moet ze eerst even uittikken.
nicemrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:52:
[...]
Uurtje of 8 staan ze online. Moet ze eerst even uittikken.
Vertel ik je vanavond erbij. Ze zijn tevens meteen te bestellen!
Hallo,
Met veel interesse volg ik dit topic en zou graag automatische berichten willen ontvangen wanneer er gereageerd wordt in dit topic.
Het is jammer genoeg erg onduidelijk op dit forum waar je nu wat moet aanvinken en kan dit ff niet vinden.
Kan iemand asjeblieft even uitleggen waar je kan aangeven als je een automatisch bericht wilt ontvangen
op bepaalde topics ?
Mijn dank is groot
Met veel interesse volg ik dit topic en zou graag automatische berichten willen ontvangen wanneer er gereageerd wordt in dit topic.
Het is jammer genoeg erg onduidelijk op dit forum waar je nu wat moet aanvinken en kan dit ff niet vinden.
Kan iemand asjeblieft even uitleggen waar je kan aangeven als je een automatisch bericht wilt ontvangen
op bepaalde topics ?
Mijn dank is groot
:huggzzz:mrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:20:
[...]
Ik wacht met spanning afmrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:20:
[...]
Iemand ervaring met de reparatie van Sony Bravia tv's?
Vandaag is er bij ons een monteur langs geweest en die heeft onze Bravia KDL-46W4500 voor de reparatie meegenomen. Hij zei dat het 7-10 dagen kan duren. Klopt het?
Vandaag is er bij ons een monteur langs geweest en die heeft onze Bravia KDL-46W4500 voor de reparatie meegenomen. Hij zei dat het 7-10 dagen kan duren. Klopt het?
De verkoopadviesprijzen:Anoniem: 268098 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:57:
[...]
Ik wacht met spanning afMet bestellen bedoel je dan preorden of op voorraad bestel? Aghja we zien het vanavond wel
Vanavond sorteer ik ze even. De rest van de modellen volgt. Nog niet alles is bekend.
KDL-40HX700AEP 1199,-
KDL-46HX700AEP 1599,-
KDL-32NX500AEP 749,-
KDL-40NX500AEP 999,-
KDL-26EX302AEP 399,-
KDL-32EX302AEP 449,-
KDL-32EX402AEP 549,-
KDL-32EX40BAEP 749,-
KDL-32EX500AEP 749,-
KDL-32EX600AEP 749,-
KDL-32EX700AEP 899,-
KDL-37EX402AEP 649,-
KDL-37EX500AEP 799,-
KDL-40EX402AEP 699,-
KDL-40EX40BAEP 899,-
KDL-40EX500AEP 899,-
KDL-40EX600AEP 999,-
KDL-40EX700AEP 1099,-
KDL-46EX402AEP 999,-
KDL-46EX500AEP 1199,-
KDL-46EX700AEP 1499,-
KDL-52EX700AEP 1799,-
KDL-55EX500AEP 1799,-
KDL-60EX700AEP 2699,-
[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 25-01-2010 18:27 ]
Hmm dan ga ik ze toch niet bij jou bestellen hoormrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:27:
[...]
De verkoopadviesprijzen:
Vanavond sorteer ik ze even. De rest van de modellen volgt. Nog niet alles is bekend.
KDL-40HX700AEP 1199,-
KDL-46HX700AEP 1599,-
KDL-32NX500AEP 749,-
KDL-40NX500AEP 999,-
KDL-26EX302AEP 399,-
KDL-32EX302AEP 449,-
KDL-32EX402AEP 549,-
KDL-32EX40BAEP 749,-
KDL-32EX500AEP 749,-
KDL-32EX600AEP 749,-
KDL-32EX700AEP 899,-
KDL-37EX402AEP 649,-
KDL-37EX500AEP 799,-
KDL-40EX402AEP 699,-
KDL-40EX40BAEP 899,-
KDL-40EX500AEP 899,-
KDL-40EX600AEP 999,-
KDL-40EX700AEP 1099,-
KDL-46EX402AEP 999,-
KDL-46EX500AEP 1199,-
KDL-46EX700AEP 1499,-
KDL-52EX700AEP 1799,-
KDL-55EX500AEP 1799,-
KDL-60EX700AEP 2699,-
btje kudos voor mrc16 mag wel
Welk shop is het trouwens??
De prijzen zijn ongeveer wat ik had verw8. Nette prijzen, en zelfs voor de grotere modellen. Goed van sony om niet met extreme adviesprijzen te komen. Ik ga voor de KDL-37EX500AEP, die lijkt mij perfect voor mij slaapkamer. Maar ik wacht graag nog reviews af. Hmm je zou verwachten dat ze nu en binnen enkele weken wel een review online moet komen, van avforums of hdtest, of zelfs tweakers. Ben eigenlijk enkel benieuwd naar de inputlag voor games.
De prijzen zijn ongeveer wat ik had verw8. Nette prijzen, en zelfs voor de grotere modellen. Goed van sony om niet met extreme adviesprijzen te komen. Ik ga voor de KDL-37EX500AEP, die lijkt mij perfect voor mij slaapkamer. Maar ik wacht graag nog reviews af. Hmm je zou verwachten dat ze nu en binnen enkele weken wel een review online moet komen, van avforums of hdtest, of zelfs tweakers. Ben eigenlijk enkel benieuwd naar de inputlag voor games.
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 25-01-2010 20:58 ]
Anoniem: 296261
Dan wil ik jou lijst met prijzen wel eens zien..Beretta1979 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:52:
[...]
Hmm dan ga ik ze toch niet bij jou bestellen hoor
Zelf vind ik de kdl 46 hx700 voor 1599 al een zeer mooie introductie prijs..
Als je nagaat dat bijv de 46z5500 niet lager is gezakt dan ongeveer 1500 euro.
Ik doe de grootste moeite om je te plezieren met de prijzen, krijg ik zon reactie , hahaBeretta1979 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:52:
[...]
Anoniem: 248885
Betekent dat de verkoopadviesprijzen bekent zijn ook dat de tv's binnen nu en zeg 1 a 2 weken beschikbaar zijn? Ik ben namelijk ook sterk geïnteresseerd in de 37EX500AEP.
Bedankt voor de prijzen mrc!
Edge lit is eigenlijk inferieur qua beeld kwaliteit aan ccft? Edge lit is toch juist mooier met veel hoger contrast?Beretta1979 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:51:
[...]
Ja die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Edge lit is eigenlijk inferieur qua beeld kwaliteit aan ccft (is dit het juiste acroniem ?) maar ik weet niet of ik er op zou letten. Het is vooral het stroom verbruik en het mooie platte design dat ik als voordeel zou zien maar dat laatste heb je zelfs niet bij de EX.
Ik heb op het net al wat prijzen gezien en de NX700 zou maar 50 euro duurder zijn dan de HX.
Ik kan me voorstellen dat die vlieger alleen opgaat als het full-led is met local dimming.Anoniem: 341742 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:48:
[...]
Edge lit is eigenlijk inferieur qua beeld kwaliteit aan ccft? Edge lit is toch juist mooier met veel hoger contrast?
Ik ben geen specialist maar ik dacht dat full lit heel goede resultaten gaf en dat edge lit inferieur is aan ccft.Anoniem: 341742 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:48:
[...]
Edge lit is eigenlijk inferieur qua beeld kwaliteit aan ccft? Edge lit is toch juist mooier met veel hoger contrast?
Hehe daarom ook de smiley ! Bedankt voor de prijzen alleszinds !mrc16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:05:
[...]
Ik doe de grootste moeite om je te plezieren met de prijzen, krijg ik zon reactie , haha. Er staat ook boven verkoopadviesprijs.
.
Ha! Ik dacht al, waar blijft die vraag!Anoniem: 268098 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:55:
[...]
Ben eigenlijk enkel benieuwd naar de inputlag voor games.
... en oranje! :P
hahaiNSaNe-oNe schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:39:
[...]
Ha! Ik dacht al, waar blijft die vraag!
Hmm maybe komen ze toch eerder dan we dachten. Hopelijk binnen 2 weken, dan langs MM bekijken en reviews afwachten.
De verschillen in kwaliteit tussen edge lit en ccfl backlights zijn mij nog niet helemaal duidelijk. Op deze site ( http://www.avblog.nl/de-e...t-1-edge-lit-en-full-led/ ) lees ik het volgende:
"Toch is het niet zo dat je met een wijde boog om Edge Lit LED tv’s heen moet lopen. Over het algemeen zijn Edge Lit LED tv’s nog altijd van een betere kwaliteit als de gewone CCFL LCD tvs, en zuiniger."
-aldus AVBlog
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of is het wachten tot de reviews komen?
"Toch is het niet zo dat je met een wijde boog om Edge Lit LED tv’s heen moet lopen. Over het algemeen zijn Edge Lit LED tv’s nog altijd van een betere kwaliteit als de gewone CCFL LCD tvs, en zuiniger."
-aldus AVBlog
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of is het wachten tot de reviews komen?
CCFL is over het algemeen nog steeds beter met de kijkhoek dan de EdgeLit LED's.
Wel heeft LED een iets puurder licht en minder filters tussen het licht en het LCD paneel, dus qua kleur kwaliteit zou het iets beter moeten zijn (volgens Samsung persoon). Dat ga je alleen merken als je de tijd neemt om het goed af te stellen, iets wat voor veel mensen dus niet echt belangrijk is.
Wel heeft LED een iets puurder licht en minder filters tussen het licht en het LCD paneel, dus qua kleur kwaliteit zou het iets beter moeten zijn (volgens Samsung persoon). Dat ga je alleen merken als je de tijd neemt om het goed af te stellen, iets wat voor veel mensen dus niet echt belangrijk is.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Met edge lit heb je ook het probleem dat al in het midden van je scherm iets heel lichts staat je zijkanten ook een beetje zullen oplichten. (ik heb daar ergens een filmpje van gezien maar vind het niet onmiddellijk terug ..)BorisG schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:22:
De verschillen in kwaliteit tussen edge lit en ccfl backlights zijn mij nog niet helemaal duidelijk. Op deze site ( http://www.avblog.nl/de-e...t-1-edge-lit-en-full-led/ ) lees ik het volgende:
-aldus AVBlog
Ik heb een review gezien van een samsung edge-lit led tv waar ze de problemen tonen met dimming.Beretta1979 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:42:
[...]
Met edge lit heb je ook het probleem dat al in het midden van je scherm iets heel lichts staat je zijkanten ook een beetje zullen oplichten. (ik heb daar ergens een filmpje van gezien maar vind het niet onmiddellijk terug ..)
http://www.avforums.com/f...ue40b6000-led-lcd-tv.html Vanaf ongeveer 4min20sec spreken ze over de effecten van edge-lit led backlighting en de dimming en uniformity problemen.
Ik mis met name de HX900's. Die hebben tenminste RGB LED backlights met local dimming en zijn daarom voor mij eigenlijk de enige interesante modellen van Sony dit jaar.Pingu007 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:53:
Ik mis de 40NX700..
Hoe heet de winkel?Beretta1979 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:52:
[...]
Ik heb nu een maand de Sony 40Z5500. Sinds een week met CI+ cam er in. Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af of het gebruiksgemak van maar 1 afstandsbediening opweegt tegen de nadelen.
Mijn vrouw begon gisteren te klagen dat ze niet tevreden is over hoe de tv omgaat met bewegingen. Ikzelf heb daar niets van gezien, maar vanavond ga ik eens op haar "plek" op de bank zitten om te kijken of de kijkhoek er iets mee te maken heeft.
Nee, misschien had ik toch nog maar even moeten wachten om een lcd te kopen....
- De tv heeft een langere opstarttijd vanwege de authorisatie van de cam module. Dit is niet onoverkomenlijk, maar leuk is het ook niet
- De zenders zijn met geen mogenlijkheid meer in de door jou gewenste volgorde te zetten. De favorieten van de Z5500 vind ik ook maar een wassen neus. Kon ik op mijn losse Samsung decoder een lijst met favorieten maken en daar alijd binnen blijven zappen, daar zijn de favorieten van de Z5500 een soort snelkoppelingen waarna je vervolgens gewoon weer in de door de kabelaanbieder vastgestelde volgorde terecht komt. (inclusief de zenders waar ik geen toegang tot heb).
- Om de zoveel tijd zie ik even een zwart beeld, waarna het programma gewoon weer verder gaat. Dit was mij niet opgevallen met mijn losse digitale tuner.
Mijn vrouw begon gisteren te klagen dat ze niet tevreden is over hoe de tv omgaat met bewegingen. Ikzelf heb daar niets van gezien, maar vanavond ga ik eens op haar "plek" op de bank zitten om te kijken of de kijkhoek er iets mee te maken heeft.
Nee, misschien had ik toch nog maar even moeten wachten om een lcd te kopen....
Heb je motionflow aanstaan op Hoog? Dan zou ik dat eens uitzetten of op laag.ppaddo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:18:
Verder ben ik 't wel eens met je dat de opstarttijd lang duurt, maar dit kan je ook overkomen door de timer van de tv in te stellen dat ie op bepaalde tijdstippen 'snel' operationeel is. Alleen tussen 18.00-21.00u bijvoorbeeld.
En zappen is zo 2005
Ja dat was het filmpje dat ik bedoeldemicsimoen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Ik heb een review gezien van een samsung edge-lit led tv waar ze de problemen tonen met dimming.
http://www.avforums.com/f...ue40b6000-led-lcd-tv.html Vanaf ongeveer 4min20sec spreken ze over de effecten van edge-lit led backlighting en de dimming en uniformity problemen.
Anoniem: 340572
Ik heb die televisie dit weekend gezien in de Fnac. Ik vond het echt een prachtig rustig beeld, super scherp, zeer mooie kleuren en diepe zwarttinten. Bijna niet te onderscheiden van plasma. Als die nieuwe Sony's ook zo'n mooi beeld hebben, dan koop ik er direct één!micsimoen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Ik heb een review gezien van een samsung edge-lit led tv waar ze de problemen tonen met dimming.
Matthias
Dacht ik al, dit heeft me toen doen beslissen voor een CCFL LCD te gaan (met name de Sony W5500 series toen ipv een Samsung LED) tot SONY met nieuwe modellen op de proppen kwam, ach ja nog een maandje wachten ofzoBeretta1979 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:20:
[...]
Ja dat was het filmpje dat ik bedoelde
Motionflow staat laag/standaard, dus dat kan het niet zijn. Daarnaast, ik merk er tot op heden niets van.tiguan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:03:
[...]
Heb je motionflow aanstaan op Hoog? Dan zou ik dat eens uitzetten of op laag.
Verder ben ik 't wel eens met je dat de opstarttijd lang duurt, maar dit kan je ook overkomen door de timer van de tv in te stellen dat ie op bepaalde tijdstippen 'snel' operationeel is. Alleen tussen 18.00-21.00u bijvoorbeeld.
En zappen is zo 2005ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de EPG of een direkt kanaalnummer
EPG zou leuk zijn als de kabelaanbieder daar eens serieus werk van maakte bij ons. Bij de helft van de zenders staat "geen info" of zo iets.
Daarnaast zou ik het erg fijn vinden als ik al mijn niet beschikbare zenders kon verbergen. Is dat mogelijk???
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 27-01-2010 11:39 ]
Goede prijs misschien, maar hele slechte ervaring met transporteur.StephaN900 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:49:
[...]
Ik woon 3 hoog (is lift) en ben gehandicapt, komt eindelijk die TV vandaag, zegt die bezorger door intercom
' je kom maar naar beneden' ... mijn antwoord was natuurlijk duidelijk
kortom, toch maar weer naar mijn vertrouwde redcoon/bol ipv die extreme discounters, zit dus momenteel nog even zonder TV.
http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=579849
Super prijs voor 32ex500 €625 op komplett.be
prijzen: ex500 series
32 €625
37 €699
40 €793
46 €1049
prijzen ex700 series
32 €749
40 €935
46 €1249
60 €2599
prijzen ex302 series
26 €333
32 €479
prijzen ex402 series
37 €569
40 €599
prijzen hx700 series
40 €1049
46 €1399
prijzen nx700 series
40 €1098
46 €1499
prijzen nx800 series
40 €1349
52 €1999
prijzen: ex500 series
32 €625
37 €699
40 €793
46 €1049
prijzen ex700 series
32 €749
40 €935
46 €1249
60 €2599
prijzen ex302 series
26 €333
32 €479
prijzen ex402 series
37 €569
40 €599
prijzen hx700 series
40 €1049
46 €1399
prijzen nx700 series
40 €1098
46 €1499
prijzen nx800 series
40 €1349
52 €1999
[ Voor 71% gewijzigd door BlacKstaR- op 27-01-2010 17:03 ]
wtf ! das wel erg cheap man, denk niet dat er al teveel vershcil zal zitten met nl prijzen. Ok ik haal die 37inch heheBlacKstaR- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:49:
http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=579849
32 €625
37 €699
40 €793
46 €1049
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 27-01-2010 16:53 ]
heb alle mijn vorige post ge-edit alle prijzen er ff bij gezet.
Toch weer raar bovenaan bij de kenmerken staat Bravia Engine 3 en wat lager bij voorzieningen staat Bravia Engine 2.
[quote]BorisG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:22:
[...]
Toch weer raar bovenaan bij de kenmerken staat Bravia Engine 3 en wat lager bij voorzieningen staat Bravia Engine 2.
De ex402 is BE2 en Ex500 is BE3. Zo staat het iig op de officiele sony website. D het kan ook gewoon foutje zijn van komplett.
[...]
De ex402 is BE2 en Ex500 is BE3. Zo staat het iig op de officiele sony website. D het kan ook gewoon foutje zijn van komplett.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 27-01-2010 17:24 ]
Het is inderaad raar dat sony zelf geen uitsluiting kan geven over welke engine in ex500 zit. Op sony US site staat BE2. Maar op sonystyle.nl staat in de PDF file dat de ex500 een BE3 engine heeft, maar er staat de het per locatie kan verschillen.BorisG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:22:
[...]
Info uit de PDF:
1
Nederland
KDL-32EX500 Dit bestand is gemaakt op
25-jan-2010
http://www.sony.nl
De stijlvolle, kostenbesparende oplossing voor een perfecte beeldweergave
Kenmerken
De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen.
• Full HD 1080 - bekijk sport, films en games in fantastisch gedetailleerde
High Definition met een resolutie van 1920 x 1080 pixels
• Motionflow 100Hz met Image Blur Reduction - geniet van vloeiende,
scherpe beelden in snelle scènes, zoals bij sportwedstrijden of actiefilms,
met een technologie die twee keer zoveel beelden weergeeft dan
conventionele 50Hz-TV's
• Wi-Fi Ready - met een draadloze adapter of USB-dongle kunt u
gemakkelijk verbinding tot stand brengen met uw draadloze thuisnetwerk,
zonder een wirwar van draden
• BRAVIA Internet Video - sluit uw TV direct aan op het internet om
toegang tot onlineservices te krijgen, schermvullende video's te streamen
en programma's te bekijken op uitzending gemist (beschikbaarheid kan
per land verschillen)
• DLNA - om films, muziek en foto's naar uw BRAVIA te streamen vanaf elk
compatibel apparaat, zoals een laptop, mobiele telefoon of muziekspeler,
waar deze zich ook in huis bevindt
• BRAVIA ENGINE 3 - bekijk indrukwekkend gedetailleerde beelden met
optimaal contrast en levensechte kleurtonen
wordt een beetje flippo van al die nieuwe modellen.
wat is nou de opvolger van de KDL 46W5500 (prijs ca 1100,-)
wat is nou de opvolger van de KDL 46W5500 (prijs ca 1100,-)
Hier wat meer prijzen, van onze wester buren:
KDL19BX200/B £250 May-10
KDL19BX200/W £250 May-10
KDL22BX200/B £301 May-10
BX20D
KDL22BX20D £330 May-10
EX302
KDL22EX302U £380 Mar-10
KDL26EX302U £400 Mar-10
KDL32EX301U £450 Mar-10
EX401
KDL32EX401U £501 Mar-10
KDL37EX401U £600 Mar-10
KDL40EX401U £700 Mar-10
KDL46EX401U Mar-10
EX403
KDL32EX403U £550 Mar-10
KDL37EX403U £650 Mar-10
KDL40EX403U £750 Mar-10
KDL46EX403U £999 Mar-10
EX43B
KDL32EX43BU £750 May-10
KDL40EX43BU £900 May-10
EX503
KDL32EX503U £700 Mar-10
KDL37EX503U £800 Mar-10
KDL40EX503U £900 Mar-10
KDL46EX503U £1,200 Mar-10
KDL55EX503U £1,698 Mar-10
EX603
KDL32EX603U £800 May-10
KDL40EX603U £949 May-10
EX703
KDL32EX703U £900 Mar-10
KDL40EX703U £1,100 Mar-10
KDL46EX703U £1,401 Mar-10
KDL52EX703U £1,698 Mar-10
KDL60EX703U £2,800 Mar-10
NX503
KDL32NX503U £700 Mar-10
KDL40NX503U £949 Mar-10
NX703
KDL40NX703U £1,300 Mar-10
KDL46NX703U £1,698 Mar-10
NX803
KDL40NX803U £1,600 Mar-10
KDL52NX803U £2,299 Mar-10
HX703
KDL40HX703U £1,200 Mar-10
KDL46HX703U £1,500 Mar-10
HX803
KDL40HX803U £1,401 Jun-10
KDL46HX803U £1,600 Jun-10
HX903
KDL46HX903U £2,200 Jun-10
KDL52HX903U £2,500 Jun-10
LX903
KDL40LX903U £2,000 Jun-10
KDL60LX903U £3,500 Jun-10
Zie: http://www.avsforum.com/a...read.php?t=1208677&page=9
£2,200 voor de 46HX903U... vraag me af of dat de 46HX900 is, waarschijnlijk wel en misschien voegen ze de 3 en de U toe om zoeken op Internet en vergelijkingen te bemoeilijken (
). Met een beetje geluk wordt £2,200 precies €2200, maar het zal eerder wel rond de €2500~€2700 worden, iets goedkoper als wat de 40X3500 anderhalf jaar geleden was. Niet slecht als dit echt de prijzen worden, maar nog wel vrij lang wachten.
KDL19BX200/B £250 May-10
KDL19BX200/W £250 May-10
KDL22BX200/B £301 May-10
BX20D
KDL22BX20D £330 May-10
EX302
KDL22EX302U £380 Mar-10
KDL26EX302U £400 Mar-10
KDL32EX301U £450 Mar-10
EX401
KDL32EX401U £501 Mar-10
KDL37EX401U £600 Mar-10
KDL40EX401U £700 Mar-10
KDL46EX401U Mar-10
EX403
KDL32EX403U £550 Mar-10
KDL37EX403U £650 Mar-10
KDL40EX403U £750 Mar-10
KDL46EX403U £999 Mar-10
EX43B
KDL32EX43BU £750 May-10
KDL40EX43BU £900 May-10
EX503
KDL32EX503U £700 Mar-10
KDL37EX503U £800 Mar-10
KDL40EX503U £900 Mar-10
KDL46EX503U £1,200 Mar-10
KDL55EX503U £1,698 Mar-10
EX603
KDL32EX603U £800 May-10
KDL40EX603U £949 May-10
EX703
KDL32EX703U £900 Mar-10
KDL40EX703U £1,100 Mar-10
KDL46EX703U £1,401 Mar-10
KDL52EX703U £1,698 Mar-10
KDL60EX703U £2,800 Mar-10
NX503
KDL32NX503U £700 Mar-10
KDL40NX503U £949 Mar-10
NX703
KDL40NX703U £1,300 Mar-10
KDL46NX703U £1,698 Mar-10
NX803
KDL40NX803U £1,600 Mar-10
KDL52NX803U £2,299 Mar-10
HX703
KDL40HX703U £1,200 Mar-10
KDL46HX703U £1,500 Mar-10
HX803
KDL40HX803U £1,401 Jun-10
KDL46HX803U £1,600 Jun-10
HX903
KDL46HX903U £2,200 Jun-10
KDL52HX903U £2,500 Jun-10
LX903
KDL40LX903U £2,000 Jun-10
KDL60LX903U £3,500 Jun-10
Zie: http://www.avsforum.com/a...read.php?t=1208677&page=9
£2,200 voor de 46HX903U... vraag me af of dat de 46HX900 is, waarschijnlijk wel en misschien voegen ze de 3 en de U toe om zoeken op Internet en vergelijkingen te bemoeilijken (
Die 03u toevoeging heeft denk iets te maken met de andere versie die de UK krijgt. Je hebt daar 'freesatHD' geloof ik. Vandaar dat ze een speciale ontvanger krijgen daar, waar de rest van de wereld niets mee kan. Hetzelfde model, met wat extra's dus.
Anoniem: 340572
Veel van de nieuwe modellen hebben nu 120 Hz Motionflow ipv 100 Hz. Zou je dat verschil goed merken of is dit een marketing truuk? Misschien is 120 zowiezo beter omdat het exact het dubbel is van 60 Hz?
Matthias
Matthias
Denk niet dat je hier veel van merkt.Anoniem: 340572 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:
Veel van de nieuwe modellen hebben nu 120 Hz Motionflow ipv 100 Hz. Zou je dat verschil goed merken of is dit een marketing truuk?
Ja maar 100 is het dubbele van 50. Dus: kun je uitleggen wat er dan precies 60 Hz is?Misschien is 120 zowiezo beter omdat het exact het dubbel is van 60 Hz?
Trouwens @iedereen die het heeft over dat de prijzen van die nieuwe series goed zijn: hoe kun je dat nou weten als je nog nieteens de beeldkwaliteit heb kunnen beoordelen?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 28-01-2010 10:15 ]
Hoe bedoel je gast..? Ik zeg toch dat de prijzen zeer goed zijn, dus ik gam zien in de shop en wacht enkele reviews af. De reden dat iederen (denk ik) de prijzen goed vinden heeft meer te maken omdat sony adviesprijzen altijd in het verleden hoog waren en nu valt het zeer mee. Ik bedoel ze zijn cheaper dan de huidige modellen. En ja sony maakt geen troep meestal, dus we hebben al een btje vermoedden dat het wel een goede tv gaat wordenAnoniem: 26121 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:14:
[...]
Denk niet dat je hier veel van merkt.
[...]
Ja maar 100 is het dubbele van 50. Dus: kun je uitleggen wat er dan precies 60 Hz is?
Trouwens @iedereen die het heeft over dat de prijzen van die nieuwe series goed zijn: hoe kun je dat nou weten als je nog nieteens de beeldkwaliteit heb kunnen beoordelen?
Is het niet zo dat ze in Noord-Amerika 120hz hanteren, en hier 100?Anoniem: 340572 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:07:
Veel van de nieuwe modellen hebben nu 120 Hz Motionflow ipv 100 Hz. Zou je dat verschil goed merken of is dit een marketing truuk? Misschien is 120 zowiezo beter omdat het exact het dubbel is van 60 Hz?
Matthias
Nou gast, ik zal het eens toelichten. De adviesprijzen en sommige winkelprijzen van de nieuwe Bravia's zijn bekend. Verder zijn de specificaties bekend. Wat weet je nu: je krijgt een Sony, met die en die specificaties, voor die prijs. Je weet nu al vrij veel van de televisie.Anoniem: 268098 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:25:
[...]
Hoe bedoel je gast..? Ik zeg toch dat de prijzen zeer goed zijn, dus ik gam zien in de shop en wacht enkele reviews af. De reden dat iederen (denk ik) de prijzen goed vinden heeft meer te maken omdat sony adviesprijzen altijd in het verleden hoog waren en nu valt het zeer mee. Ik bedoel ze zijn cheaper dan de huidige modellen. En ja sony maakt geen troep meestal, dus we hebben al een btje vermoedden dat het wel een goede tv gaat worden
Maar, wat weet je niet? Je weet nog helemaal niets over bijvoorbeeld de prestaties, de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit. Je kunt hooguit, zoals jij zegt, vermoeden dat al deze aspecten helemaal goed zijn.
Om te kunnen bepalen of een product goed geprijsd is, moet je naast de aspecten die ik heb genoemd in de eerste alinea, ook op de hoogte zijn van de aspecten genoemd in de tweede alinea. En van de tweede alinea is toch vrij weinig bekend.
Verder zeg jij 'ze zijn cheaper dan de huidige modellen'. Dat kan wel zo zijn, maar wat zegt dat? Mijn vermoeden dat ze goedkoper zijn omdat ze slechtere panelen gebruiken is dan net zoveel waard als jouw vermoeden dat alles beter wordt. Maar gast, ik weerhou je er zeker niet van een nieuw model ongezien te bestellen. Dan wacht ik met smart je review af
Ah dat is wel heel vervelend... Al heb ik zelf ook niet echt de beste ervaringen gehad met verschillende transporteurs (vooral die van de ikea).Anoniem: 187449 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:09:
[...]
Goede prijs misschien, maar hele slechte ervaring met transporteur.
Ik woon 3 hoog (is lift) en ben gehandicapt, komt eindelijk die TV vandaag, zegt die bezorger door intercom
' je kom maar naar beneden' ... mijn antwoord was natuurlijk duidelijk![]()
kortom, toch maar weer naar mijn vertrouwde redcoon/bol ipv die extreme discounters, zit dus momenteel nog even zonder TV.
Oh en als die EX500 BE3 heeft lijkt mij dat wel een mooie opvolger van de W5500? Ben gisteren nog even langs de mediamarkt geweest ivm de 19% actie die op komst zou zijn, maar dan nog zijn de prijzen niet heel interessant, ik wacht dus even op de nieuwe modellen.
Zelf wacht ik nog even af wat de geluidskwaliteit van de build in speakers is per model. Wil liever niet weer een home cinema set ernaast hebben. Mijn voorkeur gaat nu iig uit naar de EX500/700 of de HX800/900 serie afhankelijk van welke doet wat ik wil en het goedkoopst is
Klopt europese modellen hebben 100Hz amerikaanse 120Hz.Anoniem: 341742 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:09:
[...]
Is het niet zo dat ze in Noord-Amerika 120hz hanteren, en hier 100?
nu dus ook weer op zoek.. zie wel dat de 46w5500 wat aan het zakken is (1036,- redcoon) dus de nieuwe komen eraan.. maar of die even goed zijn ? en of ik nog weken kan gaan wachten nu ..StephaN900 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:22:
[...]
Ah dat is wel heel vervelend... Al heb ik zelf ook niet echt de beste ervaringen gehad met verschillende transporteurs (vooral die van de ikea).
Oh en als die EX500 BE3 heeft lijkt mij dat wel een mooie opvolger van de W5500? Ben gisteren nog even langs de mediamarkt geweest ivm de 19% actie die op komst zou zijn, maar dan nog zijn de prijzen niet heel interessant, ik wacht dus even op de nieuwe modellen.
Zelf wacht ik nog even af wat de geluidskwaliteit van de build in speakers is per model. Wil liever niet weer een home cinema set ernaast hebben. Mijn voorkeur gaat nu iig uit naar de EX500/700 of de HX800/900 serie afhankelijk van welke doet wat ik wil en het goedkoopst is. Denk dat de 500 sowieso afvalt tenzij deze dus wel BE3 heeft.

Ja dat is uiteraard aan jezelf, maar denk niet dat het kopen van de 46w5500 (voor 1036, voor 900 zou ik zeggen ja) nu een goede keuze is. Ben zelf ook aan het kijken voor een 46 inch model, maar heb op het moment wel een 40 inch die het nog gewoon doet, kan mij voorstellen dat het wat belangrijker is als je helemaal niks hebt.Anoniem: 187449 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:38:
[...]
nu dus ook weer op zoek.. zie wel dat de 46w5500 wat aan het zakken is (1036,- redcoon) dus de nieuwe komen eraan.. maar of die even goed zijn ? en of ik nog weken kan gaan wachten nu ..
wanneer worden die nieuwe HX modellen nu geleverd.. dat kan ik nog nergens terugvinden (behalve 'voorjaar')
is dat nu een kwestie van weken of van maanden ?
is dat nu een kwestie van weken of van maanden ?
ik denk dat je mijn reactie niet begreep. Ik vind de specs in combinatie met de adviesprijzen erg goed. Daarom zeg ik dat ik tot nu toe tevreden ben, maar ik moet m wel nog zien in een winkel en ik wacht enkele reviews af, dus ik koop niet blindelingsAnoniem: 26121 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:13:
[...]
Nou gast, ik zal het eens toelichten. De adviesprijzen en sommige winkelprijzen van de nieuwe Bravia's zijn bekend. Verder zijn de specificaties bekend. Wat weet je nu: je krijgt een Sony, met die en die specificaties, voor die prijs. Je weet nu al vrij veel van de televisie.
Maar, wat weet je niet? Je weet nog helemaal niets over bijvoorbeeld de prestaties, de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit. Je kunt hooguit, zoals jij zegt, vermoeden dat al deze aspecten helemaal goed zijn.
Om te kunnen bepalen of een product goed geprijsd is, moet je naast de aspecten die ik heb genoemd in de eerste alinea, ook op de hoogte zijn van de aspecten genoemd in de tweede alinea. En van de tweede alinea is toch vrij weinig bekend.
Verder zeg jij 'ze zijn cheaper dan de huidige modellen'. Dat kan wel zo zijn, maar wat zegt dat? Mijn vermoeden dat ze goedkoper zijn omdat ze slechtere panelen gebruiken is dan net zoveel waard als jouw vermoeden dat alles beter wordt. Maar gast, ik weerhou je er zeker niet van een nieuw model ongezien te bestellen. Dan wacht ik met smart je review af
En sorry als het woord "gast" beetje denigrerend overkwam
Had dat dan meteen gezegdAnoniem: 268098 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:21:
[...]
ik denk dat je mijn reactie niet begreep. Ik vind de specs in combinatie met de adviesprijzen erg goed. Daarom zeg ik dat ik tot nu toe tevreden ben, maar ik moet m wel nog zien in een winkel en ik wacht enkele reviews af, dus ik koop niet blindelings
Nee hoor, ik heb het niet als denigrerend ervaren.En sorry als het woord "gast" beetje denigrerend overkwam
Dat zei ik ook meteenAnoniem: 268098 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:12:
[...]
hahagoed dat je me in de gaten houd
![]()
Hmm maybe komen ze toch eerder dan we dachten. Hopelijk binnen 2 weken, dan langs MM bekijken en reviews afwachten.
Check me eerdere comment
Ik lees trouwens op avforums dat deze huidige series tv's wel mogelijkheid bieden om divs, mkv etc af te spelen.
Anoniem: 341204
Heb zelf niet de moeite willen nemen om te wachten op de nieuwe modellen en daarom een 32W5720 aangeschaft (productiedatum maart 2009, firmware 1.202EA). Deze doet het gewoon ook goed, maar heb hier wel een tweetal vraagjes over (aangezien op een eerdere vraag geen reactie volgde):
1.) De w5500 en de w5720 moeten vrijwel gelijk aan elkaar zijn (behalve afstandsbediening en een cosmetisch verschil). De handleiding is dan ook voor zowel de w5500 als de w5720 geschikt. In deze handleiding staat dat voor de beeldmodus gekozen kan worden uit (volgens mij) 11 verschillende modi (standaard, gebruiker, levendig, foto (I, II, III en IV), game en nog een paar anderen). Ik kan echter maar 3 modi inschakelen (de eerste drie die ik noemde).
Volgens de telefonische Sony-helpdesk komt dit omdat ik geen fototoestel of gameconsole heb aangesloten. Alleen dan zouden de andere modi beschikbaar zijn.
Graag wil ik van eigenaren van zowel de W5500 als de W5720 (of een andere subtype) weten welke beeldmodi zij kunnen selecteren en of dit afhankelijk is van de apparatuur die is aangesloten op de tv.
Volgens mij zet de helpdesk van Sony mij op een zijspoor met hun antwoord.
2.) Bij het instellen van het achtergrondlicht kan gekozen worden tussen 1/minimaal en 10 / maximaal. Ik bemerk dat met name bij de standen 2-8 een hoorbare brom in het toestel zit. Bij 10 is de brom verdwenen.
Dit kan door de trafo zijn die het achtergrondlicht bedient (zo ook de Sony helpdesk pleegt te zeggen; gelijk aan een dimbare lamp), maar mag volgens mij nooit zo goed merkbaar zijn. Ik had het graag willen vergelijken met andere tv's, echter zijn de sony w5zoveel niet meer voorradig ... (en dat wist men dus niet bij de helpdesk ... zucht)
Wat zijn jullie ervaringen met deze brom?
1.) De w5500 en de w5720 moeten vrijwel gelijk aan elkaar zijn (behalve afstandsbediening en een cosmetisch verschil). De handleiding is dan ook voor zowel de w5500 als de w5720 geschikt. In deze handleiding staat dat voor de beeldmodus gekozen kan worden uit (volgens mij) 11 verschillende modi (standaard, gebruiker, levendig, foto (I, II, III en IV), game en nog een paar anderen). Ik kan echter maar 3 modi inschakelen (de eerste drie die ik noemde).
Volgens de telefonische Sony-helpdesk komt dit omdat ik geen fototoestel of gameconsole heb aangesloten. Alleen dan zouden de andere modi beschikbaar zijn.
Graag wil ik van eigenaren van zowel de W5500 als de W5720 (of een andere subtype) weten welke beeldmodi zij kunnen selecteren en of dit afhankelijk is van de apparatuur die is aangesloten op de tv.
Volgens mij zet de helpdesk van Sony mij op een zijspoor met hun antwoord.
2.) Bij het instellen van het achtergrondlicht kan gekozen worden tussen 1/minimaal en 10 / maximaal. Ik bemerk dat met name bij de standen 2-8 een hoorbare brom in het toestel zit. Bij 10 is de brom verdwenen.
Dit kan door de trafo zijn die het achtergrondlicht bedient (zo ook de Sony helpdesk pleegt te zeggen; gelijk aan een dimbare lamp), maar mag volgens mij nooit zo goed merkbaar zijn. Ik had het graag willen vergelijken met andere tv's, echter zijn de sony w5zoveel niet meer voorradig ... (en dat wist men dus niet bij de helpdesk ... zucht)
Op je eerste vraag weet ik geen antwoord aangezien je geen SCENE knop op je AB hebt, zoals je al eerder zei. Overigens maakt het niet uit wat er is aangesloten, je kan dit menu altijd oproepen, echter zijn bepaalde keuzes 'greyed-out' als ze niet beschikbaar zijn. Die andere 3 instellingen die je noemt hebben niks met deze modi te maken en zijn weer te vinden bij de gewone beeldinstellingen.Anoniem: 341204 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:23:
Heb zelf niet de moeite willen nemen om te wachten op de nieuwe modellen en daarom een 32W5720 aangeschaft (productiedatum maart 2009, firmware 1.202EA). Deze doet het gewoon ook goed, maar heb hier wel een tweetal vraagjes over (aangezien op een eerdere vraag geen reactie volgde):
Ik heb zelf de 40W5500 en ik heb de backlight op 5 staan, ik heb geen brom whatsoever, ook niet op enige andere stand.
Geen ervaring met jouw model specifiek, wel met een 32V5500 en een 40Z5500: in beide modellen geen brom. Het lijkt me ook absoluut niet de bedoeling dat er een brom te horen is.Anoniem: 341204 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:23:
Verder iets heel anders, maar heb je die tv nieuw of tweedehands gekocht? Als je hem als nieuw gekocht heb, zou ik eens het aantal branduren van de tv controleren. Zie daarvoor Anoniem: 26121 in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...". Gezien de productiedatum van maart 2009 (is wel erg lang geleden) en de brom zou het misschien een teruggebracht/gebruikt model kunnen zijn.
Op RTL4 teletext staat nu dat de Sony 3D tv's in Juni op de markt komen
Nieuw / is een showroom-model (d'r waren geen anderen meer). Maar zal eens kijken naar het aantal branduren op de manier zoals door jou is aangehaald ... Wordt vervolgdAnoniem: 26121 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:34:
[...]
Verder iets heel anders, maar heb je die tv nieuw of tweedehands gekocht? Als je hem als nieuw gekocht heb, zou ik eens het aantal branduren van de tv controleren. Zie daarvoor Anoniem: 26121 in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...". Gezien de productiedatum van maart 2009 (is wel erg lang geleden) en de brom zou het misschien een teruggebracht/gebruikt model kunnen zijn.
Anoniem: 332982
Ik heb dan eindelijk mijn centen bij elkaar en heb me helemaal suf gelezen de afgelopen maand en heb nu nog 2 tv's over waartussen ik een keuze wil maken. Samsung PS58b680 en Sony KDL-52z4500.
Voor mij beide groot genoeg dus dat is het probleem niet. Ik ben na het lezen van alle reviews en gebruikerservaringen bij de Samsung PS58b680 enorm bang voor de image retention of nog erger burn in. Tevens is de buzz die veel mensen opmerken ook geen lokkertje tot aankoop. Daarentegen lees ik bij de Sony KDL-52z4500 over backlight bleed.
Ik ga de TV zeg voor 90% voor games gebruiken. Dit betekend veel statische beelden, maar ook veel donkere beelden van de gamegenres die ik speel. Hoewel ~€1500 voor beide tv's niet veel is... is het wel veel geld als je er na 2 weken spijt van hebt.
Ik zou dan ook graag van iemand horen of ze game-ervaring hebben op de Sony KDL-52z4500 en of ze daarbij "last" hebben van backlight bleed. Ga er vanuit dat ik een game in een weekend best 8 of 9 uur aan kan hebben staan op beeld (ja achter elkaar ;-p).
Ik denk dat beide TV's goede tv's zijn, maar zoals iedereen denk ik, zoek ik degene met de minste minpunten voor het doeleinde waarvoor ik hem ga gebruiken... Jullie hulp word erg gewaardeerd!
Voor mij beide groot genoeg dus dat is het probleem niet. Ik ben na het lezen van alle reviews en gebruikerservaringen bij de Samsung PS58b680 enorm bang voor de image retention of nog erger burn in. Tevens is de buzz die veel mensen opmerken ook geen lokkertje tot aankoop. Daarentegen lees ik bij de Sony KDL-52z4500 over backlight bleed.
Ik ga de TV zeg voor 90% voor games gebruiken. Dit betekend veel statische beelden, maar ook veel donkere beelden van de gamegenres die ik speel. Hoewel ~€1500 voor beide tv's niet veel is... is het wel veel geld als je er na 2 weken spijt van hebt.
Ik zou dan ook graag van iemand horen of ze game-ervaring hebben op de Sony KDL-52z4500 en of ze daarbij "last" hebben van backlight bleed. Ga er vanuit dat ik een game in een weekend best 8 of 9 uur aan kan hebben staan op beeld (ja achter elkaar ;-p).
Ik denk dat beide TV's goede tv's zijn, maar zoals iedereen denk ik, zoek ik degene met de minste minpunten voor het doeleinde waarvoor ik hem ga gebruiken... Jullie hulp word erg gewaardeerd!
i+, 5, volume'-',en daarna de groene power aanknop (alles vanuit de stand-by positie) levert het volgende op:Anoniem: 341204 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Nieuw / is een showroom-model (d'r waren geen anderen meer). Maar zal eens kijken naar het aantal branduren op de manier zoals door jou is aangehaald ... Wordt vervolgd
1027-23-1022 (nullen even voor het gemak weggelaten).
Totaal aantal branduren blijkt dus op (slik) 1027 uren te staan ... als ie al in de winkel had gestaan, zou dat rond de 125 dagen van elk 8 uur zijn (uitgaande van het feit dat deze continu heeft aangestaan) ... of bedoelen ze hier ook de standby-tijd mee ... (lijkt mij sterk).
Ben trouwens benieuwd naar de betekenis van de 'count boots' en de 'panel operation time'.
Wat betreft de 'scenes': deze knop zit inderdaad niet op mijn afstandsbediening. En via het menu 'beeld' kan ik ook niets anders selecteren dan de 3 genoemde scenes (kan dit bij de w5500 wel??). Overigens blijkt dat ook bij het geluid een aantal van de vooringestelde opties/scenes (games, movies, etc) zijn weggelaten.
Het begint dus op een structureel verschil te lijken tussen de W5500 en de W5720 vwb de presets in beeld en geluid. 'k Kan natuurlijk proberen de firmware op te plussen om zo het probleem op te lossen, maar op de Sony-website kan ik alleen nog maar de versie 1.600 downloaden. En ik weet niet wat erger is: of minder presets of geen zenders zelf kunnen sorteren ...
Ik begrijp sowieso niet dat je deze versie hebt gehaald. Je kon beter gewoon paar weken wachten en dan de nieuwste versie halen. Staat ie trouwens niet op shop-mode?
Op bobshop.nl zijn ook enkele modellen al te preorden, hier zijn enkele:
KDL32EX500 €599
KDL32EX402 €499
KDL-37EX402 €599
KDL-37EX500 €699
KDL-40EX500 €899
KDL-46EX500 €999
Op bobshop.nl zijn ook enkele modellen al te preorden, hier zijn enkele:
KDL32EX500 €599
KDL32EX402 €499
KDL-37EX402 €599
KDL-37EX500 €699
KDL-40EX500 €899
KDL-46EX500 €999
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 29-01-2010 11:04 ]
Anoniem: 327238
Vandaag en morgen geen btw (oftewel 19% korting) op alles inc tv's. Denk er toch wel over om een w5500 of z5500 te gaan halen vandaag. Scheelt me een tijd wachten plus toch wel aardig wat geld..
Nou, ben ik blij dat ik niet een showroom model 40Z5500 gekocht heb. Ik heb een aantal dagen geleden besloten om een nieuwe tv aan te schaffen. Ik zit nu nog met een oud bakbeest die het overigens nog steeds goed doet... Na lang zoeken en vergelijken kwam ik uit op de 40Z5500, met name om de volgende redenen: 200Hz, BE3, 100.000:1, CI+ en het moet een 40" zijn i.v.m. de kijkafstand. Maar ja... zie er dan maar eens aan te komen... voor een normale prijs dan. Al snel werd mij duidelijk dat dit model eruit gaat. En toen kwam ik terecht op deze pagina en ik was heel blij om te zien dat er heel mooie opvolgers gaan komen. Wat vinden jullie? Komt de NX800 in de buurt van de KDL-40Z5500? Afgezien van het feit dat deze niet kleiner te krijgen is dan 46" 2e keus is de NX700.
HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !
1027 is het aantal uur dat je tv actief is geweest. Dit betreft niet het paneel: je tv is ook actief als ie in de 'snelle modus' (of hoe het ook heet) staat, waardoor het opstarten heel snel gaat. Deze tijd zal dus in de meeste gevallen meer zijn dan het aantal uren van het paneel.Anoniem: 341204 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:21:
[...]
i+, 5, volume'-',en daarna de groene power aanknop (alles vanuit de stand-by positie) levert het volgende op:
1027-23-1022 (nullen even voor het gemak weggelaten).
Totaal aantal branduren blijkt dus op (slik) 1027 uren te staan ... als ie al in de winkel had gestaan, zou dat rond de 125 dagen van elk 8 uur zijn (uitgaande van het feit dat deze continu heeft aangestaan) ... of bedoelen ze hier ook de standby-tijd mee ... (lijkt mij sterk).
Boot count is het aantal keer dat de televisie is opgestart. Panel operation time is het aantal uren dat het paneel (het scherm dus) aan heeft gestaan. Bij jouw televisie dus 1022 uur. Ik vind dat wel vrij veel, mijn tv heb ik nu ongeveer een half jaar en heeft nog maar 119 uur...Ben trouwens benieuwd naar de betekenis van de 'count boots' en de 'panel operation time'.
Dit topic is gesloten.