ja dat is het nadeel vaneen showmodel hij staat 6 tot 7 dagen per week van 8 tot 18.00 aan. Enorm gebruikt dus. Ik weet niet eens of het wel goed is voor een tv om zo lang elke dag aan te hebben. Maarja dat is iets wat je maar moet aanvarden als je een showmodel gaat halen.
Anoniem: 328936
Ik was er al bang voor en het is dus nu ook bevestigd.
Komplett heeft de prijzen van zijn website gehaald voor de nieuwe modellen.
het lijkt op een reken foutje nu de eerste 'echte' prijzen online komen...
Beetje jammer dit!
Beetje jammer dit!
Wat is het cosmetisch verschil dan precies?Anoniem: 341204 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:23:
(behalve afstandsbediening en een cosmetisch verschil).
Anoniem: 268098
maar bij andere shops zijn de prijzen ook ongeveer hetzelfde als die van komplett.Anoniem: 328936 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:04:
Ik was er al bang voor en het is dus nu ook bevestigd.
Beetje jammer dit!
Hoi, ik wil een nieuwe (niet te dure) LCD kopen 46" en deze gaat veelvuldig gebruikt worden met een PS3.
Ik heb de koopinfo.nl koopwijzer tool gebruikt om te checken welke tv de beste keus is.
Bij eigenschappen kan je kiezen tussen snelle beelden of rustige beelden.
Voor het gamen denk ik dat snelle beelden de meest logische keuze is (correct me if I am wrong).
Echter dit geeft het volgende resultaat:
Voor snelle beelden geeft de tool de Bravia KLD-46W4500 als beste keus en bij rustige beelden de Bravia KLD-46W5500. (+nog een aantal anderen).
Mijn vraag is dan ook waarom de nieuwe W5500 serie "slechter" is in het overbrengen van snelle beelden tov de oudere W4500 serie. De W5500 heeft immers de nieuwe Bravia engine 3 techniek tov engine 2, plus hogere contrast.
Weet iemand waarom? dank
Ik heb de koopinfo.nl koopwijzer tool gebruikt om te checken welke tv de beste keus is.
Voor het gamen denk ik dat snelle beelden de meest logische keuze is (correct me if I am wrong).
Voor snelle beelden geeft de tool de Bravia KLD-46W4500 als beste keus en bij rustige beelden de Bravia KLD-46W5500. (+nog een aantal anderen).
Mijn vraag is dan ook waarom de nieuwe W5500 serie "slechter" is in het overbrengen van snelle beelden tov de oudere W4500 serie. De W5500 heeft immers de nieuwe Bravia engine 3 techniek tov engine 2, plus hogere contrast.
Weet iemand waarom? dank
Veel van de beeldverbeterversies van de nieuwe tv's hebben als (klein?) nadeel dat de input-response tijd iets langzamer is. De W5500 heeft bij 100hz tov van 50hz bij de 4500 (dacht ik?). Je moet je voorstellen dus dat de W5500 bij elk beeldje hard rekent om er een beeldje tussen te plakken wat hij niet aangeleverd krijgt (interpolatie). Hierdoor zien vloeiende bewegingen er sneller uit, daar je meer beeldjes per seconde hebt, grof gezegd. Nadeel is dus dat hij even moet rekenen voordat hij het beeldje kan weergeven. Dit zijn milisecondes, maar voor sommige gamers, vooral voor mensen die er gevoelig voor zijn, voelt dit als 'lag'. Ik hoop dat je m'n uitleg snaptprinsmp schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:41:
Hoi, ik wil een nieuwe (niet te dure) LCD kopen 46" en deze gaat veelvuldig gebruikt worden met een PS3.
Weet iemand waarom? dank
En dat kan je dus uitzetten door de spelmodus in te schakelen. Motionflow bij spellen heeft IMHO totaal geen toegevoegde waarde.Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:09:
[...]
Veel van de beeldverbeterversies van de nieuwe tv's hebben als (klein?) nadeel dat de input-response tijd iets langzamer is. De W5500 heeft bij 100hz tov van 50hz bij de 4500 (dacht ik?). Je moet je voorstellen dus dat de W5500 bij elk beeldje hard rekent om er een beeldje tussen te plakken wat hij niet aangeleverd krijgt (interpolatie). Hierdoor zien vloeiende bewegingen er sneller uit, daar je meer beeldjes per seconde hebt, grof gezegd. Nadeel is dus dat hij even moet rekenen voordat hij het beeldje kan weergeven. Dit zijn milisecondes, maar voor sommige gamers, vooral voor mensen die er gevoelig voor zijn, voelt dit als 'lag'. Ik hoop dat je m'n uitleg snapt
yep ik snap hem. De W4500 heeft echter ook 100hz, dus daar zal het niet aan liggen. Misschien moet de Bavia engine 3 meer rekenen dan de 2, wat dus die "lag" kan veroorzaken. Dit rekenen wordt toch uitgedrukt in response time? Deze is voor beide overigens 8ms.Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:09:
[...]
Veel van de beeldverbeterversies van de nieuwe tv's hebben als (klein?) nadeel dat de input-response tijd iets langzamer is. De W5500 heeft bij 100hz tov van 50hz bij de 4500 (dacht ik?). Je moet je voorstellen dus dat de W5500 bij elk beeldje hard rekent om er een beeldje tussen te plakken wat hij niet aangeleverd krijgt (interpolatie). Hierdoor zien vloeiende bewegingen er sneller uit, daar je meer beeldjes per seconde hebt, grof gezegd. Nadeel is dus dat hij even moet rekenen voordat hij het beeldje kan weergeven. Dit zijn milisecondes, maar voor sommige gamers, vooral voor mensen die er gevoelig voor zijn, voelt dit als 'lag'. Ik hoop dat je m'n uitleg snapt
Maar zoals hierboven wordt aangegeven kan de door de spelmodus die "lag" dus wegfilteren.
[ Voor 3% gewijzigd door prinsmp op 29-01-2010 14:36 ]
Volgens mij wordt de Bravia Engine niet gebruikt in spelmodus. Daarnaast is deze alleen bedoeld voor SD uitzendingen had ik hier ergens gelezen, dus bij een HDMI aansluiting niet eens van toepassing.
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 29-01-2010 14:43 ]
Op Avforums heb ik ooit eens een mooie input lag vergelijkingstest gelezen, waarbij de W5500 gewoon minder scoorde dan de oudere series, zelfs in de gamemodus (hoewel het daar idd minder word). Het is dus een feit dat de 5500 iets langzamer reageert op de inputs dan de oudere series, échter, échter, is niet iedereen er gevoelig voor.
Je hebt t perfect toegelicht heb me ook in verdiept nadat ik een smasung tv heb gehad met 32 ms vertraging. Dit is erg merkbaar bij games, vooral timegevoelige games zoals giutar hero, vechtgames(voor de link combo), en fps. Maar niet iedereen merkt het goed. Ik daarentegen wel. Ik hoop wel dat de nieuwe veel minder hebben dan de w series. Maar maybe hebben ze dit wle verholpen met de nieuwe series aangezien vorige series, de eerst keer waren met 100hz dus nu kunnen ze het maybe wel efficiënter toepassen.Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:47:
Op Avforums heb ik ooit eens een mooie input lag vergelijkingstest gelezen, waarbij de W5500 gewoon minder scoorde dan de oudere series, zelfs in de gamemodus (hoewel het daar idd minder word). Het is dus een feit dat de 5500 iets langzamer reageert op de inputs dan de oudere series, échter, échter, is niet iedereen er gevoelig voor.
Interessant. Dus dan zou het idd zo kunnen zijn dat de oudere W4500 beter loopt bij gamen dat de W5500. Ik zal eens kijken of ik de vergelijking kan vinden. ThanxRequiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:47:
Ok dan ligt de vertragende factor bij de W5500 tov de W4500 dus ergens anders. Feit is dus dat je beter de goedkopere W4500 kan kopen als je puur naar Game prestaties kijkt.tiguan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:42:
Volgens mij wordt de Bravia Engine niet gebruikt in spelmodus. Daarnaast is deze alleen bedoeld voor SD uitzendingen had ik hier ergens gelezen, dus bij een HDMI aansluiting niet eens van toepassing.
De 46X4500 werd trouwens ook als goede keus aanbevolen, dus zoals hierboven wordt gewenst lijkt wel te kloppen. De nieuwe versies hebben minder lag tov de W5500
Ik heb zojuist een Bravia KDL-32V5610 aangeschaft, pracht TV.
Alleen één probleempje. Als ik mijn laptop aansluit via HDMI heb geen schermvullend beeld, er zitten zwarte randen rondom.
Als ik de zoom knop op de afstandsbediening indruk verandert de instelling, maar niet op de juiste manier:
- óf hij zoomt in op het midden van het beeld,
- óf hij rekt het beeld te ver uit, waardoor een gedeelte van de startbalk en de zijkant van het beeld verdwijnt.
Hoe kan ik dit oplossen?
Mijn laptop is een Dell Studio 17, met een Ati Mobility Radeon HD4650 aan boord. De resolutie is 1920x1080 (FullHD)
Alleen één probleempje. Als ik mijn laptop aansluit via HDMI heb geen schermvullend beeld, er zitten zwarte randen rondom.
Als ik de zoom knop op de afstandsbediening indruk verandert de instelling, maar niet op de juiste manier:
- óf hij rekt het beeld te ver uit, waardoor een gedeelte van de startbalk en de zijkant van het beeld verdwijnt.
Hoe kan ik dit oplossen?
Mijn laptop is een Dell Studio 17, met een Ati Mobility Radeon HD4650 aan boord. De resolutie is 1920x1080 (FullHD)
Anoniem: 26121
Je moet dit niet zoeken in de tv, maar ergens in je laptop. Ergens bij de instellingen van je videokaart. Details weet ik niet, ik ken Windows niet.ejsp schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:57:
Ik heb zojuist een Bravia KDL-32V5610 aangeschaft, pracht TV.
Hoe kan ik dit oplossen?
De X4500 is tot nu toe de beste sony tv die er is qua beeldkwaliteit, ook beter dan alle daaropvolgende 5500 series, daar het de enige sony met Full led RGB is. Dat wil zeggen dat ze, als ik het goed begrijp, ledjes hebben van alle drie de basiskleuren over het gehele panel aan de achterzijde. Daar krijg je automatisch de diepste en mooiste kleuren mee. Qua input lag heb ik daar nog weinig overgehoord eigenlijk...prinsmp schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:11:
[...]
Ok dan ligt de vertragende factor bij de W5500 tov de W4500 dus ergens anders. Feit is dus dat je beter de goedkopere W4500 kan kopen als je puur naar Game prestaties kijkt.
De 46X4500 werd trouwens ook als goede keus aanbevolen, dus zoals hierboven wordt gewenst lijkt wel te kloppen. De nieuwe versies hebben minder lag tov de W5500
Anoniem: 327238
En jahoor.Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:24:
Vandaag en morgen geen btw (oftewel 19% korting) op alles inc tv's. Denk er toch wel over om een w5500 of z5500 te gaan halen vandaag. Scheelt me een tijd wachten plus toch wel aardig wat geld..
Heb zojuist een 52 inch z 4500 gehaald. En raad eens wat ik er voor betaald heb? 1300 eurie's. Netjes toch
Kan niet wachten op het busje morgenochtend
Ben bij Mediamarkt geweest, maar niet meer leverbaar. Volgens hen gaat de Z5500 serie er helemaal uit. Komt zelfs niets voor terug. Een nieuwe led-serie zou het moeten worden. Ik zocht de 46Z5500 voor een leuke prijs...
Weet iemand daar al meer van?
Ja, daar weet ik wel meer van. Lees de vorige 15 pagina's maar eens....martinweb.nl schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:25:
Ben bij Mediamarkt geweest, maar niet meer leverbaar. Volgens hen gaat de Z5500 serie er helemaal uit. Komt zelfs niets voor terug. Een nieuwe led-serie zou het moeten worden. Ik zocht de 46Z5500 voor een leuke prijs...
Lekker makkelijk zoeken tussen 15 pagina's tekst. Conclusie is dat de Z5500 er inderdaad uit gaat en er 'iets' voor terugkomt deze zomer...Requiem19 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:38:
[...]
Ja, daar weet ik wel meer van. Lees de vorige 15 pagina's maar eens....
Anoniem: 341204
Het schijnt dat de balk tussen de tv en de luidsprekers onder de tv een iets andere kleur heeft (oid). Meer niet, behalve dan de al eerder genoemde afwijkende afstandsbediening.StephaN900 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:27:
[...]
Wat is het cosmetisch verschil dan precies?
[Edit]
Oh ja, en de voet van de tv zou ovaal zijn ipv vierkant (of net andersom aangezien ik een vierkante voet heb onder mijn tv), for what's worth it ...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 341204 op 29-01-2010 22:03 ]
Het is gewoon een beetje jammer als mensen geen moeite willen doen om iets te weten te komen, vooral als het nergens anders overgaat de afgelopen 3 weken in dit topic. De vraag wat de 'spirituele' opvolger van de Z5500 is, is al meerdere malen langsgekomen. Op de sony site kan je overigens ook alle nieuwe modellen zien.martinweb.nl schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:14:
[...]
Lekker makkelijk zoeken tussen 15 pagina's tekst. Conclusie is dat de Z5500 er inderdaad uit gaat en er 'iets' voor terugkomt deze zomer...
De nieuwe lijn is geen voortzetting van de Z/W/V series.. het is niet voor niets dat ze nieuwe nummers hebben. Er komt dus ook geen 'echte opvolger' voor de Z5500. De HX900 komt nog het dichtste in de buurt waarschijnlijk.
52z4500 is binnen, vraagje, hoe kom ik bij de "scenes" ? Want het enige wat ik kan vinden is Picture mode (vivid standard of cinema) ik dacht dat er ook iets van scenes bestaan. En hoe krijg ik game mode aan? Als ik er heen ga via "features" dan kan ik die niet aanzetten, is grijs...
Ik denk dat de HX700 beter kunt vergelijken met de Z5500, tenminste de 40" versie dan,Requiem19 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 04:37:
[...]
Het is gewoon een beetje jammer als mensen geen moeite willen doen om iets te weten te komen, vooral als het nergens anders overgaat de afgelopen 3 weken in dit topic. De vraag wat de 'spirituele' opvolger van de Z5500 is, is al meerdere malen langsgekomen. Op de sony site kan je overigens ook alle nieuwe modellen zien.
De nieuwe lijn is geen voortzetting van de Z/W/V series.. het is niet voor niets dat ze nieuwe nummers hebben. Er komt dus ook geen 'echte opvolger' voor de Z5500. De HX900 komt nog het dichtste in de buurt waarschijnlijk.
die heeft namelijk ook 200Hz maar de backlight is volgens mij gewoon de CCFL
De HX900 is nergens mee te vergelijken omdat deze 3D heeft.
Weet er trouwens iemand het verschil tussen de 40NX700 en de 40NX800, ik heb
de omschrijvingen op de sony-site vergeleken maar kan geen verschil ontdekken.
Zouden deze een 10bits of 8bits panelen hebben
Het is dus inderdaad niet echt te vergelijken, omdat het gewoon een andere weg is die ze zijn ingeslagen. Z5500 is in principe het model met de meeste/beste feautres van de 5500 serie. De HX900 wordt, zonder twijfel, het model met het beste beeld van de nieuwe serie, daar het een Full Led-local dimming scherm heeft... Dat het 3d is heeft daar niets mee te maken, dat is slechts een extraatje wat je nooit hoeft te gebruiken.riesjaar schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:13:
[...]
Ik denk dat de HX700 beter kunt vergelijken met de Z5500, tenminste de 40" versie dan,
die heeft namelijk ook 200Hz maar de backlight is volgens mij gewoon de CCFL
De HX900 is nergens mee te vergelijken omdat deze 3D heeft.
Weet er trouwens iemand het verschil tussen de 40NX700 en de 40NX800, ik heb
de omschrijvingen op de sony-site vergeleken maar kan geen verschil ontdekken.
Zouden deze een 10bits of 8bits panelen hebben
Hoe naïef zijn we in Nederland?Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:24:
Vandaag en morgen geen btw (oftewel 19% korting) op alles inc tv's. Denk er toch wel over om een w5500 of z5500 te gaan halen vandaag. Scheelt me een tijd wachten plus toch wel aardig wat geld..
consumentenorganisaties hebben vaak genoeg aangetoond, dat bij dit soort acties Media Markt (en anderen) een weekje van te voren heel listig de prijskaartjes gewijzigd hebben. Lopende acties zijn ineens verdwenen en heel wonderbaarlijk staan overal weer adviesprijzen op.
Dan is het gemakkelijk 19% korting. Soms ben je zelfs duurder uit, dan een week eerder met de toen geldende actieprijzen.
Verder veel geluk om nog een 5500 serie model te vinden bij MM
De game mode kan je alleen aanzetten wanneer er een apparaat via hdmi aangesloten is.Anoniem: 327238 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:52:
En hoe krijg ik game mode aan? Als ik er heen ga via "features" dan kan ik die niet aanzetten, is grijs...
Neehoor, is ook instelbaar en werkt ook prima als het via Component is aangesloten.Groentenman schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:11:
[...]
De game mode kan je alleen aanzetten wanneer er een apparaat via hdmi aangesloten is.
... en oranje! :P
Op Correct.nl staan inmiddels ook de nieuwe modellen met prijzen t/m de NX800 serie...
Ligt het aan mij of is de KDL46NX700 aardig aan de prijs bij Correct???
Hij is geen full led zoals de HX900 dacht ik, dan kost de full led snel tegen de 3000 euro aan schat ik.
Hij is geen full led zoals de HX900 dacht ik, dan kost de full led snel tegen de 3000 euro aan schat ik.
Correct heeft meestal de advies prijzen...zal vast wel via andere wegen stuk goedkoper kunnen...golfgti5 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:59:
Ligt het aan mij of is de KDL46NX700 aardig aan de prijs bij Correct???
Het rare aan de prijzen is dat de duurdere modellen in vergelijking tot de dollar prijzen van sony.com
lager liggen (als 1€ = 1 dollar zou zijn)... maar de goedkopere modellen liggen hier de prijzen juist hoger...
En gezien 1€ niet 1 dollar is behoorlijk duurder...
bijvoorbeeld:52NX800 = €2699,- en 2799,- dollar
46EX500 = €1199,- en 1099,- dollar
Ok, in dat geval is de prijs van de 46HX700 van Correct, 1599,- euro, niet verkeerd, de voorloper, de 46z5500 koste dat op het laatst ook, de HX700 direkt bij de introductie en kan dus enkel maar goedkoper worden
Die HX700 is toch 'edge' led? Dus waarom dan geen full led? Alleen zitten de ledjes aan de zijkant om zo een dun scherm te krijgen? Zo dacht ik tenminste dat het werkte...
die HX700 is 1 van de weinige nieuwe tv´s van Sony die geen full of edge led heeft;
http://www.sony.nl/product/t46-hx-series/kdl-46hx700
Zover ik kan zien is de HX700 de opvolger van de Z5500, correct me if i'm wrong
http://www.sony.nl/product/t46-hx-series/kdl-46hx700
Zover ik kan zien is de HX700 de opvolger van de Z5500, correct me if i'm wrong
Daar ligt het niet aan, want ik kan hem via scart soms wel aanzetten gewoon op mn tv tuner. En soms niet, en dat geld ook voor mn ps3 (via hdmi)Groentenman schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:11:
[...]
De game mode kan je alleen aanzetten wanneer er een apparaat via hdmi aangesloten is.
Heeft iets met de movie mode ofzo te maken? Ik heb wel veel met instellingen gespeeld maar het lijkt vooralsnog willekeurig.
Anoniem: 187449
KDL-46EX500 1099,- http://tinyurl.com/y9u6jgw
dat is maar een paar tientjes meer dan de KDL-46W5500
* update 1: leverbaar vanaf 16 februari
* update 2: 1099,- U$ http://tinyurl.com/yjkzzx5
dat is maar een paar tientjes meer dan de KDL-46W5500
* update 1: leverbaar vanaf 16 februari
* update 2: 1099,- U$ http://tinyurl.com/yjkzzx5
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 01-02-2010 16:25 ]
Ben er achter, game mode kan alleen aan gezet worden als "theatre" uit staat.
Kan iemand me helpen qua kwestie van voorkeursinstellingen? Waar ik dus achter ben is dat er een theatre mode is (1 knop - aan of uit)
En dat er via options te kiezen is uit: picture mode - standard cinema of vivid.
Wat doet wat? Wat is het beste?
Kan iemand me helpen qua kwestie van voorkeursinstellingen? Waar ik dus achter ben is dat er een theatre mode is (1 knop - aan of uit)
En dat er via options te kiezen is uit: picture mode - standard cinema of vivid.
Wat doet wat? Wat is het beste?
kwam je net thuis toen je dat zagAnoniem: 327238 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 03:59:
Overigens, wat voor vaag effect zit er in de rand van de z4500??? Hij is gewoon zwart maar als je met licht in de buurt bent dan zie je een soort van blauwe sterretjes, heeel vaag (maar ook heeel vet)
is de BRAVIA engine 3 beter dan de engine 2 ?
dit omdat ik zie dat in de 'oude' kdl-46W550 engine 3 zit en in de nieuwe 46EX500 engine 2
dit omdat ik zie dat in de 'oude' kdl-46W550 engine 3 zit en in de nieuwe 46EX500 engine 2
dat klopt waarschijnlijk niet, volgens de Nederlandse Sony site is de EX500 serie met bravia engine 3.
zie hier: http://www.sony.nl/product/t46-ex-series/kdl-46ex500
In Nederland BE 3.
In Nederland BE 3.
ik had hier gekeken : http://tinyurl.com/yjkzzx5BorisG schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:08:
dat klopt waarschijnlijk niet, volgens de Nederlandse Sony site is de EX500 serie met bravia engine 3.
In Nederland BE 3.
anyway, zie dat hij al gezakt is naar 1029,- (en nog niet eens leverbaar)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 01-02-2010 19:28 ]
Eerder in dit topic ergens staat ook al vermeld dat de specificaties kunnen verschillen per land, dit staat ook op de NL Sony site, zie diezelfde pagina onderaan. Aangezien de Nederlandse Sony site BE 3 aangeeft, hoop ik toch dat dit het geval zou zijn. Denk dat ik ook voor een model uit de EX500 serie ga.
En tevens is de amerikaanse ex500 niet in 37inch leverbaar. Alles wijst erop dat de ex500 in Nl BE3 zal hebben.
En op diezelfde Amerikaanse Sony site: de NX700 is "In Stock" met een estimated ship date van 2 februari 2010...
Als dat klopt dan zullen de eerste reviews snel komen!
Als dat klopt dan zullen de eerste reviews snel komen!
Het enige verschil in Nederland tussen de ex700 en de ex500 zou dan het feit zijn dat de eerste dunner is?
Dan ga ik toch maar voor de ex500, prijsverschil van 600 dollar vind ik wat veel
.
Dan ga ik toch maar voor de ex500, prijsverschil van 600 dollar vind ik wat veel
[ Voor 29% gewijzigd door StephaN900 op 01-02-2010 21:40 ]
zijn wel wat meer verschillen .. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sony-hdtv-nieuws-ces-20100107/StephaN900 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:39:
Het enige verschil in Nederland tussen de ex700 en de ex500 zou dan het feit zijn dat de eerste dunner is?
Dan ga ik toch maar voor de ex500, prijsverschil van 600 dollar vind ik wat veel.
Je kan bepaalde tv's al preorden bij Sony.nl. Bv de 37ex500 is voor precies 800 te preorden inclusief verzendkosten. Bobshop.n; is momenteel duurder dan bij sony zelf. Of de KDL-37EX402 voor €650 incl. Komplett is nu de goedkoopste moment, met 110 euro onder de adviesprijs exl. verzendkosten van 20 euro geloof ik. Het duurt niet meer lang jongens
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 02-02-2010 10:50 ]
Wat ik mij afvraag: Ik heb nu een Sony 40v3000, waarvan het geluid wel ok is (gebruik mijn z5500 surroundset haast niet meer omdat de dialogen een stuk duidelijker zijn via de speakers van de tv), nu zit er ook s-force surround o.i.d. op. Maar als ik deze aanzet dan versta ik er helemaal niks meer van wat men zegt, is deze optie verbeterd bij de nieuwere modellen?
En is het geluid over het algemeen beter bij de w5500 bijv. dan bij mijn model? En als ik upgrade naar een groter formaat, zitten er dan ook gelijk grotere (betere) speakers in?
En is het geluid over het algemeen beter bij de w5500 bijv. dan bij mijn model? En als ik upgrade naar een groter formaat, zitten er dan ook gelijk grotere (betere) speakers in?
Anoniem: 338012
ik ben voor mn ouders op zoek naar de sony kdl 37 w5500,deze is bijna nergens meer te krijgen,ik weet dat de nieuwe lijn eraan komt.nu heb ik van de betreffende winkel bericht gekregen dat ze nog wel de sony kdl 37w5720 hebben,deze is gelijk aan de w5500 maar het betreft een keten model.weet iemand wat dit inhoud?
beide lcd's zijn geliijkwaardig als je ze vergelijkt op bepaalde sites
beide lcd's zijn geliijkwaardig als je ze vergelijkt op bepaalde sites
speciale serie voor een winkelketen.. afwijkend nummer.
volgens mij is dit een duits model, verder 100% hetzelfde als de 37W5500 op de afstandsbediening na.
volgens mij is dit een duits model, verder 100% hetzelfde als de 37W5500 op de afstandsbediening na.
Dus een duitse afstandbediening? LOLAnoniem: 187449 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:38:
Gewoon een Nederlands/Europees model. Want dat zijn ze allemaal. De 5720 word uitgeleverd aan speciale winkels/ketens en is identiek aan de W5500. Alleen de opbouw van de remote is anders. Maar natuurlijk wel met dezelfde functies als de remote van de W5500.Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:38:
[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 02-02-2010 17:16 ]
wat heeft dat voor nut om voor die winkels een speciale serie te maken als ze verder gelijk zijn?
Dan heeft de laagste prijsgarantie zijn effect. Aangezien het model nergens anders te koop is, ben jij sowieso de goedkoopste.Anoniem: 338012 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:54:
wat heeft dat voor nut om voor die winkels een speciale serie te maken als ze verder gelijk zijn?
Anoniem: 341204
Is zoals gezegd niets Duits aan; alles is gewoon in het Nederlands beschikbaar.mrc16 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:15:
[...]
Gewoon een Nederlands/Europees model. Want dat zijn ze allemaal. De 5720 word uitgeleverd aan speciale winkels/ketens en is identiek aan de W5500. Alleen de opbouw van de remote is anders. Maar natuurlijk wel met dezelfde functies als de remote van de W5500.
Afstandsbediening (ab) is inderdaad iets anders (uitgebreider / meer knopjes voor rechtstreekse instellingen etc). Behoudens dan het volgende; ben er achter gekomen dat je met de ab van de W5720 niet de verschillende beeldscenes (game, foto, etc.) kunt selecteren zoals dit wel met de ab van de W5500 kan (vanmiddag nog proefsgewijs weten te achterhalen bij de BCC in Leeuwarden; hier stond nog wel een 32W5500)
Verder is het een gelijkwaardig model aan de W5500. Heb zelf nl ook een 32W5720 en bevalt goed.
De winkel waar ik de W5720 heb gekocht (Electro World) vermeld dat deze versie voor de 'speciaalzaken' zou zijn en de W5500 voor de grotere ketens ... for what's worth it ...
dan ga ik de gok maar wagen door hem te kopen,hopelijk is die gelijkwaardig aan de w5500
Behalve dat de grill een iets andere kleur kan hebben en de ab anders is kan er zoals gezegd weinig anders aan zijnAnoniem: 338012 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:47:
dan ga ik de gok maar wagen door hem te kopen,hopelijk is die gelijkwaardig aan de w5500
Kan iemand me even uit de brand helpen?
Ik heb een KDL 40W4000. Doordat Ziggo sinds 2 februari de Alphacrypt blokkeert op CI+ TV's staan er nu een hoop op marktplaats. Hier heb ik twee vraagjes over:
1. Is de KDL 40W4000 niet stiekem toch CI+ (te maken)?
2. Gaat een Alphacrypt gewoon werken als ik deze nu koop?
Bij voorbaat dank voor de tijd.
Ik heb een KDL 40W4000. Doordat Ziggo sinds 2 februari de Alphacrypt blokkeert op CI+ TV's staan er nu een hoop op marktplaats. Hier heb ik twee vraagjes over:
1. nee
2.?????
2.?????
[ Voor 53% gewijzigd door downing op 04-02-2010 17:06 ]
Volgens mij blokkeert Ziggo enkel de CI+ TV's.Joor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:55:
Kan iemand me even uit de brand helpen?
Die TV heeft geloof ik geen CI+ ingang en zou dus in theorie nog met Alphacrypt moeten werken.
Maar of dat echt zo is weet ik niet zeker.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
CI+ TV & Alphacrypt CI CAM werkt niet meermadmaus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:44:
[...]
Volgens mij blokkeert Ziggo enkel de CI+ TV's.
Die TV heeft geloof ik geen CI+ ingang en zou dus in theorie nog met Alphacrypt moeten werken.
Maar of dat echt zo is weet ik niet zeker.
CI TV & Ziggo CI+ CAM werkt niet
CI TV & Alphacrypt CAM werkt (nog) wel
Oftewel zolang je de CI standaard van de CAM en de TV matcht zou het op dit moment nog gewoon moeten werken
Aangezien de 40W4000 nog een ouderwetse CI-standaard heeft moet de Alphacrypt daar op dit moment nog gewoon in werken, net als bij mijn 40W4500
[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 04-02-2010 19:15 ]
en ik wacht natuurlijk nog even op de eerste review van de 46EX500 

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 04-02-2010 23:29 ]
zijn anders nog gewoon te koopAnoniem: 338012 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:47:
http://www.redcoon.nl/ind...d/15019/Sony_KDL_37W5500/
Weet iemand waar ik ergens een speaker-rooster kan halen voor mijn 52z4500? Ik heb echt overal gezocht en winkels hebben ze al heeel lang niet meer.
CRU-52SG13/B (waarbij B voor black staat)
Gewoon direct bij Sony bestellen:Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:31:
Weet iemand waar ik ergens een speaker-rooster kan halen voor mijn 52z4500? Ik heb echt overal gezocht en winkels hebben ze al heeel lang niet meer.
020 658 1888
Even vragen naar de verkoop/after sales afdeling/wie er beschikbaar is:P. Deze kunnen onder rembours accessoires leveren.
Werd naar de verkooplijn verwezen met wel de melding dat ik waarschijnlijk niks voor elkaar krijg omdat ik geen dealer ben maar toch:
0203469524
Dus bellen, nee die leveren wij niet. Doorverwezen naar het nummer 1 post hoger, gaat lekker zo..
Vanmiddag nog eens proberen.
0203469524
Dus bellen, nee die leveren wij niet. Doorverwezen naar het nummer 1 post hoger, gaat lekker zo..
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 327238 op 05-02-2010 11:16 ]
Iemand al enig idee of de stand bij de nx serie er standaard bij zit? Zie namelijk verschillende plaatjes en met die kantelstand ziet de tv er wel bijzonder gelikt uit, maar ja als je daar weer 200 extra voor moet betalen....
Volgens mij is die kantelstand ook gelijk een soort van speakersysteem, daar zal je ongetwijfeld aardig voor moeten bijbetalen lijkt me.StephaN900 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:18:
Iemand al enig idee of de stand bij de nx serie er standaard bij zit? Zie namelijk verschillende plaatjes en met die kantelstand ziet de tv er wel bijzonder gelikt uit, maar ja als je daar weer 200 extra voor moet betalen....
Ja dat dacht ik eerst ook, maar op de plaatjes zie ik toch niks van speakers/poorten en lijkt het eigenlijk gewoon een blok metaal waar je de tv in kan zetten. Nou ja eerst maar in het echt zien, voor betere tv speakers wil ik namelijk ook wel extra betalen, maar ik ga geen 200 euro voor een metalen plaat betalenRequiem19 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:47:
[...]
Volgens mij is die kantelstand ook gelijk een soort van speakersysteem, daar zal je ongetwijfeld aardig voor moeten bijbetalen lijkt me.
Anders probeer je het via een dealer te bestellen? Sony Overtoom heeft voor mij weleens iets besteld wat ook nergens op voorraad was.Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:14:
Werd naar de verkooplijn verwezen met wel de melding dat ik waarschijnlijk niks voor elkaar krijg omdat ik geen dealer ben maar toch:
0203469524
Anoniem: 95513
Die stand is gewoon een stuk plastic met metalen roosters. Het geluid van de speakers van de TV gaat er doorheen. Niks electronisch dus.StephaN900 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:01:
[...]
Ja dat dacht ik eerst ook, maar op de plaatjes zie ik toch niks van speakers/poorten en lijkt het eigenlijk gewoon een blok metaal waar je de tv in kan zetten. Nou ja eerst maar in het echt zien, voor betere tv speakers wil ik namelijk ook wel extra betalen, maar ik ga geen 200 euro voor een metalen plaat betalen.
Wel redelijk aan de prijs, want kunstig vormgegeven en voor het geluid zullen ze ook wel termen als "akoestisch vormgegeven muziekpoorten, blablabla" verzonnen hebben.
Ik geloof dat ik dat ding ergens ben tegengekomen voor iets meer dan 200 dollar.
Edit: van 200 tot 280 dollar, afhankelijk van de grootte:
http://www.sonystyle.com/...Series-Bravia-HDTVs.shtml
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 95513 op 05-02-2010 15:24 ]
Anoniem: 181786
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen daadwerkelijk in de winkel te bezichtigen zijn? Ik heb wel interesse in zo'n 3D tv (indien die daadwerkelijk maar een paar honderd meer kost) maar geen winkel kan me een richtdatum geven...
Wat ik had begrepen komen 3d tv's ergens juni uit.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:19:
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen daadwerkelijk in de winkel te bezichtigen zijn? Ik heb wel interesse in zo'n 3D tv (indien die daadwerkelijk maar een paar honderd meer kost) maar geen winkel kan me een richtdatum geven...
Anoniem: 181786
Ok, zo lang kan ik nog wel wachten.Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:50:
[...]
Wat ik had begrepen komen 3d tv's ergens juni uit.
Even gemaild dankjewel. Hoop dat het nog mogelijk is zou een zwarte speaker veel mooier vinden dan de standaard zilverkleur (hele tv is zwart behalve de speaker..)Anoniem: 26121 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:25:
[...]
Anders probeer je het via een dealer te bestellen? Sony Overtoom heeft voor mij weleens iets besteld wat ook nergens op voorraad was.
Mocht iemand nog andere opties weten hoor ik het al te graag.
Eind deze maand koop ik een nieuwe TV. Momenteel gaat de voorkeur uit naar de 40NX700 of de 40HX700. Welke zou de betere koop moeten zijn? Uiterlijk zijn ze 100% gelijk.
40NX700 : EDGE LED - Motionflow 100Hz - BRAVIA ENGINE 3
40HX700 : LCD - Motionflow 200Hz - BRAVIA ENGINE 3
Zolang de modellen nog niet in t echt te zien zijn kunnen wij geen oordeel geven welke beter is. De 1 is led de ander LCD. De praktijk moet uitwijzen welke modellen beter presteren.FrE911 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:32:
Eind deze maand koop ik een nieuwe TV. Momenteel gaat de voorkeur uit naar de 40NX700 of de 40HX700. Welke zou de betere koop moeten zijn? Uiterlijk zijn ze 100% gelijk.
ik denk dat de tv's eerder te koop worden. Ik kijk net toevallig op de sony site en de KDL-32EX402 is nu te bestellen en op VOORRAAD!
Dat betekend dus dat andere modellen snel gaan volgen.
geld trouwens niet alleen voor de sony site, ook bij plasma-discounter is ie op voorraad.

geld trouwens niet alleen voor de sony site, ook bij plasma-discounter is ie op voorraad.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 06-02-2010 14:35 ]
Waarom denk je dat de LED schermen geen LCD's zijn dan?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dat is gewoon een nare spraakverwarring die ons opgelegd is door de reclamecampagnes van de LED-LCD fabrikanten. Maar iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt tochflowerp schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:08:
[...]
Waarom denk je dat de LED schermen geen LCD's zijn dan?
Op de vraag van FrE911: theoretisch gezien zou de HX700 iets beter kunnen zijn de NX700, aangezien EDGE-lit gewoon aan aantal nadelen heeft. Maar misschien komt Sony de beste edge-lit televisies ooit gemaakt in deze serie... speculeren speculeren. Afwachten op een review dus.
Wat heeft dat voor bijzondere nadelen ten opzichte van normale CCFL dan? Het is zuiniger en wit is witter dus alle kleuren zij ook helderder. Daarnaast kan het ook dunner gemaakt worden en heeft het veel minder koeling nodig.Requiem19 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:22:
[...]
Op de vraag van FrE911: theoretisch gezien zou de HX700 iets beter kunnen zijn de NX700, aangezien EDGE-lit gewoon aan aantal nadelen heeft. Maar misschien komt Sony de beste edge-lit televisies ooit gemaakt in deze serie... speculeren speculeren. Afwachten op een review dus.
Alleen over de levensduur zijn nogal wat onduidelijkheden en het heeft inderdaad niet de voordelen van een Full LED, maar dat is de HX700 ook niet...
Dit filmpje postte iemand een paar pagina's terug:Rctworld schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:45:
[...]
Wat heeft dat voor bijzondere nadelen ten opzichte van normale CCFL dan? Het is zuiniger en wit is witter dus alle kleuren zij ook helderder. Daarnaast kan het ook dunner gemaakt worden en heeft het veel minder koeling nodig.
Alleen over de levensduur zijn nogal wat onduidelijkheden en het heeft inderdaad niet de voordelen van een Full LED, maar dat is de HX700 ook niet...
http://www.avforums.com/f...ue40b6000-led-lcd-tv.html
Vanaf 4.20 worden enkele nadelen van LED-LCD's besproken.
EDGE LED-LCD's hebben we het hier dan wel weer overRequiem19 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:00:
[...]
Dit filmpje postte iemand een paar pagina's terug:
http://www.avforums.com/f...ue40b6000-led-lcd-tv.html
Vanaf 4.20 worden enkele nadelen van LED-LCD's besproken.
Daarnaast vind ik het een beetje een zinloos verhaal, de CCFL versies van Sony hadden de laatste tijd ook redelijk veel last van backlight bleeding dus dat heeft weinig te maken met LED's, ook al heeft dat bij EDGE LED's weer meer te maken met het oneven verlichtte beeld maar het komt in de praktijk op hetzelfde neer. Oftewel lichtere vlekken in iets wat een egaal zwart beeld zou horen te zijn.
Ook heeft mijn 40W4500 bijvoorbeeld een auto dimming backlight die zo goed als onmogelijk volledig uit te schakelen is. Het heeft weinig specifiek te maken met EDGE-LED, daarnaast zijn er met Full LED's ook genoeg problemen zoals bij Philips waarbij je de losse rasters bij de ondertiteling en dergelijke weer heel erg los van elkaar ziet oplichten(en in sommige gevallen zelfs de randen van de rasters).
De enige manier waarop je echt al die problemen op zou kunnen lossen is AMOLED... Die verlichten zichzelf en is dus per pixel aan of uit te zetten, zo lang je met backlights werkt zal het nooit ideaal zijn, maar daarom is AMOLED ook een stuk geavanceerder en daarmee een stuk moeilijker op grote schaal toe te passen en uiteindelijk gewoon nog heel erg duur
[ Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 06-02-2010 18:12 ]
Juist, het gaat immers over de HX700 vs de NX800. Daarnaast wordt EDGE-lit LED-LCD ook benoemd in m'n post.Rctworld schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:09:
[...]
EDGE LED-LCD's hebben we het hier dan wel weer over
Precies, laatste versies van sony hadden ook behoorlijk last van clouding zoals al vaker aan gegeven, maar, in theorie, waar we het hier over hebben immers, aangezien de praktijk nog onbekend is voor den ieuwe series, hoeven CCFL's dus minder last te hebben van zulke issues als EDGE-lit-LED-LCD's, waarbij dit meer inherent aan het design is, hoewel de LX900 met z'n edge-lit wel local dimming gaat toepassen bijv.Daarnaast vind ik het een beetje een zinloos verhaal, de CCFL versies van Sony hadden de laatste tijd ook redelijk veel last van backlight bleeding dus dat heeft weinig te maken met LED's, ook al heeft dat bij EDGE LED's weer meer te maken met het oneven verlichtte beeld maar het komt in de praktijk op hetzelfde neer. Oftewel lichtere vlekken in iets wat een egaal zwart beeld zou horen te zijn.
Ook heeft mijn 40W4500 bijvoorbeeld een auto dimming backlight die zo goed als onmogelijk volledig uit te schakelen is. Het heeft weinig specifiek te maken met EDGE-LED, daarnaast zijn er met Full LED's ook genoeg problemen zoals bij Philips waarbij je de losse rasters bij de ondertiteling en dergelijke weer heel erg los van elkaar ziet oplichten(en in sommige gevallen zelfs de randen van de rasters).
De enige manier waarop je echt al die problemen op zou kunnen lossen is AMOLED...
De nieuwe CCFL's kunnen trouwens zomaar afrekenen met de clouding issues...
Die 40Z5500 heeft anders verrekte weinig last van bleeding, beeld is vele malen beter dan de 32V5500. Aangezien die nu niet meer verkocht wordt, kan ik dat gemakkelijk roepen want dan is het geen spam meer.
Mijn 40W4500 heeft er redelijk veel last van, maar eigenlijk stoort het me niet want het valt eigenlijk alleen op als je de backlight op max heb staan terwijl de kamer donker is en je een egaal zwart beeld hebt of een film op 21:9 formaat waardoor je zwarte balken boven en onder hebt. Ik heb hier ook een Philips EDGE-LED staan, die heeft op de hoogste helderheid in het donker ook wel wat problemen met uniformiteit maar die is ook echt gewoon heel erg fel en door ambi-light wordt daar het effect weer verminderd waardoor zwart alsnog echt zwart lijkt...Requiem19 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:18:
[...]
De nieuwe CCFL's kunnen trouwens zomaar afrekenen met de clouding issues...
Beetje het probleem van de mens, we willen altijd meer van alles, we willen fellere kleuren en tegelijkertijd dieper zwart, iets wat niet echt met elkaar samen gaat in een beeldscherm met backlights. Al heeft Sharp wel een tv van 9000 euro die het wel kan, maarja, de vraag is of je dat over hebt voor een wat zwarter beeld?
Ik zit zelf overigens nog enorm te twijfelen of ik mijn 40W4500 wil inruilen voor een HX900, al is het maar de vraag of dat echt verstandig is als arme student

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 06-02-2010 19:14 ]
Goedenavond,
Ik ben in het bezit van een Philips 42PFL5603D Full HD TV. Echter staat deze in mijn slaapkamer. En na 1.5 jaar vind ik hem eigenlijk toch te groot. Dus ging ik op zoek naar een kleinere tv. Mijn oom heeft de Sony Bravia KDL-37W5500. Een mooi toestel en het leek mij een perfecte tv voor mijn kamer.
Alleen deze was dus echt overal uitverkocht
Nu stond deze week in de Makro folder de Sony Bravia KDL-37W5500 voor 712 euro.
Dus ik ging vandaag er heen, want telefonisch werd mij verteld dat deze nog op voorraad er was. Dus toen ging ik er heen en bleek dat deze toch weg was. Er stond een vervanger namelijk de Sony KDL-37W5720 Met de zelfde specs volgens de verkoper. En volgens mij was alles ook wel gelijk.
Ik heb uiteindelijk ook deze Sony KDL-37W5720 vanmiddag gekocht. Wie kennen deze TV allemaal? Net op Internet kon ik er nog weinig over vinden. Wie hebben deze tv nog meer? En is het een goed model?
Het showroom model had de productie datum 12-2009?
Ik vind de Sony Bravia lijn toch van betere beeldkwaliteit dan mijn
Ik ben in het bezit van een Philips 42PFL5603D Full HD TV. Echter staat deze in mijn slaapkamer. En na 1.5 jaar vind ik hem eigenlijk toch te groot. Dus ging ik op zoek naar een kleinere tv. Mijn oom heeft de Sony Bravia KDL-37W5500. Een mooi toestel en het leek mij een perfecte tv voor mijn kamer.
Alleen deze was dus echt overal uitverkocht
Dus ik ging vandaag er heen, want telefonisch werd mij verteld dat deze nog op voorraad er was. Dus toen ging ik er heen en bleek dat deze toch weg was. Er stond een vervanger namelijk de Sony KDL-37W5720 Met de zelfde specs volgens de verkoper. En volgens mij was alles ook wel gelijk.
Ik heb uiteindelijk ook deze Sony KDL-37W5720 vanmiddag gekocht. Wie kennen deze TV allemaal? Net op Internet kon ik er nog weinig over vinden. Wie hebben deze tv nog meer? En is het een goed model?
Het showroom model had de productie datum 12-2009?
Ik vind de Sony Bravia lijn toch van betere beeldkwaliteit dan mijn
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Om je maar even gerust te stellen, de W5720 is een speciale versie van de W5500 die enkel aan specifieke winkels wordt geleverd. Het kan zijn dat de aan de onderkant de speaker grill een iets andere kleur heeft en de afstandsbediening is sowieso iets anders als de standaard BRAVIA-modellen maar technisch zijn ze identiek 
Veel plezier er maar van alvast!
(en o ja, is een kleinere tv niet gewoon een goed excuus voor het vrouwtje om een geavanceerdere tv te kopen?
, verschil tussen 42 en 37 lijkt me niet erorm
)
(en o ja, is een kleinere tv niet gewoon een goed excuus voor het vrouwtje om een geavanceerdere tv te kopen?
Lees dit topic eens door, of type rechtsboven in het zoekvenster 5720 in. Het zou zomaar kunnen dat je dan wat informatie tegenkomt.Mars18 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:02:
De kleuren zijn echt veel mooier dan bij mijn Philips. Met FIFA heb ik ook geen ghosting meer. Het geluid is ook goed.Rctworld schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:06:
Om je maar even gerust te stellen, de W5720 is een speciale versie van de W5500 die enkel aan specifieke winkels wordt geleverd. Het kan zijn dat de aan de onderkant de speaker grill een iets andere kleur heeft en de afstandsbediening is sowieso iets anders als de standaard BRAVIA-modellen maar technisch zijn ze identiek
(en o ja, is een kleinere tv niet gewoon een goed excuus voor het vrouwtje om een geavanceerdere tv te kopen?, verschil tussen 42 en 37 lijkt me niet erorm
)
Hij hangt hier al, Foto's volgen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 341742
Ex700 is edge-lit, Ex500 is CCFL. Ik weet dat je bij edge-lit de voordelen hebt van plat, duurzaam en gaat langer mee. Maar qua 'picture quality', welke van 2 zal dan beter zijn? Of is er überhaupt verschil. Ik vind het prijsverschil namelijk wel de moeite waard om een weloverwogen keuze te maken.
Volgens mij staat hier net boven nog een hele dicussie over jou opmerkingAnoniem: 341742 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:18:
Ex700 is edge-lit, Ex500 is CCFL. Ik weet dat je bij edge-lit de voordelen hebt van plat, duurzaam en gaat langer mee. Maar qua 'picture quality', welke van 2 zal dan beter zijn? Of is er überhaupt verschil. Ik vind het prijsverschil namelijk wel de moeite waard om een weloverwogen keuze te maken.
Ik heb nu een maand of 2 de duurzame 40WE5 in mijn bezit. Het is werkelijk een super televisie. Haarscherp beeld, zeer zuinig en prima bedieningsgemak. Ik ben blij met deze televisie en hoop dat Sony doorgaat met deze serie
Met toch wel een kleine glimlach op mijn gezicht lees ik hier weer de discussie over edge-lit led vs. ccfl.
Ik heb beide type schermen in mijn woonkamer gehad (Een LG 9000 led scherm voor een review en daarna mijn 40Z5500). Voor wat betreft het verhaal over beeldkwaliteit gooi ik dan ook maar een duit in het zakje. Het is dus mijn persoonlijke mening en alleen gebaseerd op die schermen!
De intensiteit van de kleuren, de zwartwaardes en alles waar die discussie vaak om draait werd fluitend gewonnen door de LG. Ook heb ik bij de LG geen backlight bleeding kunnen ontdekken, wat helaas bij de Z5500 wel degelijk aanwezig is. Het is bij de Sony te zien aan zowel de linker als de rechter zijkant van boven naar beneden. Zoals hierboven genoemd wordt dit pas zichtbaar bij minimale verlichting in de woonkamer. Ik ervaar het dus niet als storend.
Waarom ik dan toch niet de LG heb gekocht? Voor twee redenen. De LG heeft geen CI+ interface en daar was ik toen erg op gebrand. Ik wilde af van de losse tuner en gewoon zappen met de ab va de tv.
Inmiddels ben ik daar wel van terug gekomen. Ik ben helemaal niet tevreden over de beperkingen van CI+ en zit er dus ernstig aan te denken om een Logitech Harmony te kopen en dan terug naar de losse tuner (jammer dat die Humax 5050c zo duur zijn).
MAAR, de belangrijkste reden waarom ik voor de Sony ben gegaan is de manier waarop dit toestel met het beeld omgaat. De LG had regelmatig last van schokkend beeld, blokjesvorming en meer ellende. Dit heb ik dus voor 99,9% niet bij de Sony en dat is mij meer waard dan het allerdiepste zwart of het aller witste wit.
Ik liet mij eerst ook gek maken door dat theoretische gewauwel, maar ben uiteindelijk gewoon gaan kijken welke tv mij het beste beviel. Nota bene in een Mediamarkt, dus door de instellingen van de tv's qua helderheid, contrast en zo moest ik daar wel door heen kijken, want dat is net een kermis daar. Toen kwam ik tot de conclusie dat binnen het beschikbare budget (9000 euro voor een tv is inderdaad van de zotte!) de 40Z5500 voor mij het beste uit de bus kwam .
Zeker sinds ik mijn laptop als htpc gebruik (lang leve hdmi op je laptop!) is het echt genieten geblazen! Ik baal nog steeds een beetje dat ik niet 3 maanden heb gewacht voor de nieuwe Sony serie, maar daar doe je niets aan. MISSCHIEN had ik dan het beste van 2 werelden gehad?
Ach, ik ben geloof ik wel blij met de 40Z5500.
Ik heb beide type schermen in mijn woonkamer gehad (Een LG 9000 led scherm voor een review en daarna mijn 40Z5500). Voor wat betreft het verhaal over beeldkwaliteit gooi ik dan ook maar een duit in het zakje. Het is dus mijn persoonlijke mening en alleen gebaseerd op die schermen!
De intensiteit van de kleuren, de zwartwaardes en alles waar die discussie vaak om draait werd fluitend gewonnen door de LG. Ook heb ik bij de LG geen backlight bleeding kunnen ontdekken, wat helaas bij de Z5500 wel degelijk aanwezig is. Het is bij de Sony te zien aan zowel de linker als de rechter zijkant van boven naar beneden. Zoals hierboven genoemd wordt dit pas zichtbaar bij minimale verlichting in de woonkamer. Ik ervaar het dus niet als storend.
Waarom ik dan toch niet de LG heb gekocht? Voor twee redenen. De LG heeft geen CI+ interface en daar was ik toen erg op gebrand. Ik wilde af van de losse tuner en gewoon zappen met de ab va de tv.
Inmiddels ben ik daar wel van terug gekomen. Ik ben helemaal niet tevreden over de beperkingen van CI+ en zit er dus ernstig aan te denken om een Logitech Harmony te kopen en dan terug naar de losse tuner (jammer dat die Humax 5050c zo duur zijn).
MAAR, de belangrijkste reden waarom ik voor de Sony ben gegaan is de manier waarop dit toestel met het beeld omgaat. De LG had regelmatig last van schokkend beeld, blokjesvorming en meer ellende. Dit heb ik dus voor 99,9% niet bij de Sony en dat is mij meer waard dan het allerdiepste zwart of het aller witste wit.
Ik liet mij eerst ook gek maken door dat theoretische gewauwel, maar ben uiteindelijk gewoon gaan kijken welke tv mij het beste beviel. Nota bene in een Mediamarkt, dus door de instellingen van de tv's qua helderheid, contrast en zo moest ik daar wel door heen kijken, want dat is net een kermis daar. Toen kwam ik tot de conclusie dat binnen het beschikbare budget (9000 euro voor een tv is inderdaad van de zotte!) de 40Z5500 voor mij het beste uit de bus kwam .
Zeker sinds ik mijn laptop als htpc gebruik (lang leve hdmi op je laptop!) is het echt genieten geblazen! Ik baal nog steeds een beetje dat ik niet 3 maanden heb gewacht voor de nieuwe Sony serie, maar daar doe je niets aan. MISSCHIEN had ik dan het beste van 2 werelden gehad?
Ach, ik ben geloof ik wel blij met de 40Z5500.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
bestekeus.nl zegt op de site dat ze de 700 al hebben. dat is gewoon lame!
mensen binden terwijl je pas over 2 maanden kan leveren
mensen binden terwijl je pas over 2 maanden kan leveren
Bears and Bulls
Dit topic is gesloten.