Toon posts:

Spontaan soort 'vlek' in beeld in LCD TV

Pagina: 1
Acties:

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 18:16
Ik heb een Sony 40x3500, waarvan het beeld altijd goed is geweest.

Gisteren zag ik opeens in een hoek van het scherm een soort grote 'vlek'. Ik dacht eerst nog dat het aan de buitenkant zat en probeerde het schoon te maken, maar toen bleek dat het -in- het beeld zat. Het is een relatief groot opervlakte (20 bij 20 cm).

Ik werk al vrij lang met letterlijk tientallen verschillende LCD schermen, maar heb zoiets nog nooit gezien. Het ziet er een heel klein beetje uit als een logo dat is ingebrand in een plasma scherm, maar dan heeft het logo de vorm van een soort vlek of digital arificact. Je ziet het voornamelijk bij een statisch beeld, zoals b.v. bij de PS3 met de xross media bar, maar als je goed kijkt ook bij gewone TV uitzendingen (is dus niet de PS3 of de DV decoder).

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• flowerp
(vanuit flowerp in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...")
mrc16 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:01:
[...]

Toen zat er nog maar 1 jaar garantie op, je kan proberen contact op te nemen met Sony. Maar ben bang dat t een duur geintje word.
Enig idee wat 'duur geintje' dan ongeveer is? Ik heb in het verleden met producten van andere fabrikanten wel eens getallen te horen gekregen die de nieuw waarde te boven gingen...

Ik heb even de bon nagekeken, en er staat idd op "1 jaar fabrieksgarantie". Die is dus al verlopen. Echter, heb je in Nederland niet het begrip dat van een (dure) TV verwacht mag worden dat ie langer dan 2 jaar mee gaat zonder defecten? Zie o.a. deze link: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• flowerp
StephaN900 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:21:
[...]

Kan je alleen vertellen dat de reparatie van mijn 40v3000 (slechte kleuren/nieuw paneel erin) €950 kostte. Denk dat reparatie vaak geen echte optie is.
Dat is inderdaad niet echt de moeite waard dan. Voor dat bedrag koop je ook ongeveer een 40x3500 2de hands en voor iets rond de 1200,- heb je zelfs een nieuwe.

Toch vraag ik me af of 1 jaar garantie niet te weinig is. De voorbeelden op diverse consumenten sites gaan meestal uit van 'dure' wasmachines en dat je dan minstens 3.5 jaar zonder defecten mag verwachten. Nog geen 2 jaar voor een apparaat dat 3x zo duur was als een 'dure' wasmachine vind ik toch wel weinig.

De vraag is alleen hoe ik nu precies beroep ga doen op dat ik vind dat 1 jaar te weinig is. Ik kan me de Sony medewerker aan de andere kant van de telefoon al voorstellen: "nee hoor, als er op de bon 1 jaar garantie staat heeft u maar 1 jaar garantie. Wat u vind interesseert ons niet." :|

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 17:36

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vaak 'moeten' ze wel een korting geven op een reparatie.
Van een TV die 3 keer zo duur is als een wasmachine mag je verwachten dat hij (volgens mij) minstens 5 jaar mee moet gaan, kan zijn dat Sony het daar niet mee eens is, maar dan moet je even contact opnemen met de Consumentbond die weten vast meer :)

Last.fm | Code Talks

• flowerp
afvalzak schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:04:
Vaak 'moeten' ze wel een korting geven op een reparatie.
Ik bel ze dan wel even op maandag voor een eerste indicatie. Je kunt je bij de Sony site wel heel mooi aanmelden voor een reparatie, maar dan krijg je nergens een bedrag te zien wat het zou moeten gaan kosten.
Van een TV die 3 keer zo duur is als een wasmachine mag je verwachten dat hij (volgens mij) minstens 5 jaar mee moet gaan
Zou je zeggen ja. Hij was toen destijds ergens rond de 2700,- en sommige winkels hadden hem zelfs voor 2999,- staan.
, kan zijn dat Sony het daar niet mee eens is, maar dan moet je even contact opnemen met de Consumentbond die weten vast meer :)
Probeer ik dat ook nog wel ja.

Heeft iemand trouwens een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn? Het patroon van de vlek heeft ook wel iets weg van een inktvlek en dus een beetje wat je soms wel eens ziet als je hard tegen een LCD aan gestoten hebt. Ik heb er zelf echter absoluut niet tegen aangestoten en mijn partner ook niet. We hebben geen kleine kinderen of dieren in huis en ook recent geen bezoek over de vloer gehad.

Met een geheel wit scherm (wit gif plaatje) kan ik zelfs zien dat de 'vlek' zich wat verder uitspreid dan alleen de hoek waarin die zeer duidelijk is te zien, en lichtjes ook langs een groot gedeelte van de rand zit.

Zouden er soms LCD cellen spontaan zijn geen lekken ofzo? Kan dat? :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hou er in elk geval even rekening mee dat je hiervoor niet bij Sony moet zijn, maar bij de winkel waar je de TV gekocht hebt. Sony is geen partij in die koop en heeft zodoende ook geen enkele wettelijke verplichting richting jou voor wat betreft garantie.

Zie verder ook het stuk over garantie in Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten.

[Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 23-01-2010 19:37]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 22:01
flowerp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:32:

Heeft iemand trouwens een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn? Het patroon van de vlek heeft ook wel iets weg van een inktvlek en dus een beetje wat je soms wel eens ziet als je hard tegen een LCD aan gestoten hebt. Ik heb er zelf echter absoluut niet tegen aangestoten en mijn partner ook niet. We hebben geen kleine kinderen of dieren in huis en ook recent geen bezoek over de vloer gehad.

Met een geheel wit scherm (wit gif plaatje) kan ik zelfs zien dat de 'vlek' zich wat verder uitspreid dan alleen de hoek waarin die zeer duidelijk is te zien, en lichtjes ook langs een groot gedeelte van de rand zit.

Zouden er soms LCD cellen spontaan zijn geen lekken ofzo? Kan dat? :?
Klinkt alsof iemand te hard op het scherm heeft gedrukt. Kun je anders een foto plaatsen?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• flowerp
Saab schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:43:
[...]

Klinkt alsof iemand te hard op het scherm heeft gedrukt.
Zo zonder meer was dat ook mijn eerste gedachte, behalve dat er echt niemand is geweest die dat gedaan kan hebben. Zoals gezegd, ik zelf was het zeker niet en mijn partner naar eigen zeggen ook niet. Ja, het zou theoretisch kunnen dat ie het wel was maar niet durft te zeggen maar die kans lijkt me heel erg klein.
Kun je anders een foto plaatsen?
Ik heb geprobeerd meerdere foto's te nemen. Met geheel witte achtergrond, met een gewone achtergrond, met flits, zonder flits, hogo iso waarde, normale, etc. Maar het effect komt niet/amper op de foto. Ik ga kijken of ik er toch eentje kan plaatsen waarop nog iets te zien is, maar veel is het hoe dan ook niet.

edit:

Hier is een foto, maar de downscaling en de compressie en het sowieso al slecht op de foto kunnen krijgen, maken dat je het helaas amper ziet:

Met het blote oog (in mijn geval dan met bril ;)) is het echter best wel goed te zien, zeker bij een stilstaand beeld of een horizontale pan (je ziet de 'vlek' dan stil staan terwijl de achter grond beweegt). Ik heb daarnet ook even mijn buurvrouw er bij gehaald die nogal goede ogen heeft en gevraagt of die iets aan mijn TV opviel en die zei meteen wat dat voor rare vlek was in de hoek. Ik ben zelf normaal nogal hyper-critisch over kleine artifacts die andere mensen amper opvallen, maar dit viel dus wel meteen op bij anderen.

Gekke blijft wel dat het gewoon niet goed op de foto komt. Ik probeer het morgen ook nog even met dag licht, misschien dat dat helpt.
Hou er in elk geval even rekening mee dat je hiervoor niet bij Sony moet zijn, maar bij de winkel waar je de TV gekocht hebt.
Dat was dus de media markt, een winkel die als ik de andere topics op got zo lees zelfs al moeilijk doet als je nog wel binnen de door hun gestelde garantie termijn zit. :/

[Voor 42% gewijzigd door flowerp op 23-01-2010 21:28]

Anoniem: 125531

Hmmm... dit is inderdaad een heel vreemd probleem. Zonder extra Sony garantie zal de reparatie waarschijnlijk een dure grap worden (rond 1000€). Wat mijn probleem van een paarse verticale lijn betreft, werd ik vandaag door een reparatiebedrijf die voor Sony werkt, opgebeld. Ze komen aanstaande maandag even langs om de reparatie uit te voeren.

Ik wens je alvast heel veel sterkte. Misschien moet je toch maar Sony even bellen. Ze zullen je wel verder kunnen helpen, denk ik.

Orion84 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:35:
Hou er in elk geval even rekening mee dat je hiervoor niet bij Sony moet zijn, maar bij de winkel waar je de TV gekocht hebt. Sony is geen partij in die koop en heeft zodoende ook geen enkele wettelijke verplichting richting jou voor wat betreft garantie.

Zie verder ook het stuk over garantie in Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten.
Bij de aanschaf van een nieuwe tv kan iedereen een extra garantie van Sony kopen (voor 5 jaar). Dat heb dus ook ruim een jaar geleden gedaan. Sony doet er best wel moeilijk over, heb ik begrepen. Zelfs aan de telefoon bleven ze steeds vragen of ik zeker wist dat het in mijn geval om de originele Sony garantie ging...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik ga dit topic even moven richting Shopping Forum.
Dit omdat het topic meer de garantiekant op gaat dan naar de technische kant van de TV.

Dus van LCD naar SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• flowerp
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:21:
[...]
Bij de aanschaf van een nieuwe tv kan iedereen een extra garantie van Sony kopen (voor 5 jaar). Dat heb dus ook ruim een jaar geleden gedaan. Sony doet er best wel moeilijk over, heb ik begrepen. Zelfs aan de telefoon bleven ze steeds vragen of ik zeker wist dat het in mijn geval om de originele Sony garantie ging...
Hmmm, dus bij je winkel heb je geen extra garantie gekocht en toen je thuis kwam heb je gewoon Sony gebeld en gezegd: "Hoi, ik heb een TV bij (zeg) MM gekocht en nu wil ik graag bij jullie 5 jaar extra garantie kopen" ?

Hoeveel vragen ze daar dan voor en hoe betaal je dat? Krijg je dan een certicaat thuisgestuurd ofzo? Ik neem aan dat jij nu met het paarse lijn probleem ook direct naar Sony bent gegaan en niet naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt?

Ik zelf zit er sterk aan te denken om maar mijn verlies te nemen. Heb erg weinig zin om met zo'n miep van de media markt gaan zitten te smeken om een verlengde garantie op basis van toch wel vage richtlijnen uit het consumenten recht. Als er nu een duidelijk rechts artikel was met een duidelijke wettelijke garantie termijn... maar nu zou ik me op iets moeten beroepen wat ik zelf ook niet exact weet wat het is.

Wellicht is de beste actie om gewoon een nieuwe TV te kopen en dan te gaan voor die 5 jaar extra garantie waar maxap over rept. Heb ik er iniedergeval iets van geleerd voor de volgende keer. Beetje duur grapje wel, maar goed dan neem ik wel een extra consultancy job aan voor het buitenland en over het weekend heen en dan overbrug ik dat verlies ook wel weer.

Inderdaad. Het is zeer aan te raden om een 5 jaar extra garantie erbij te kopen (die kostte me iets van 150 euro). Iedereen bij ons thuis was ertegen, maar ik wilde geen nieuwe tv van Sony zonder die extra garantie. Je krijgt daadwerkelijk een certificaat met een specifieke code en dit is je garantie dan.

Echter weet ik niet hoe het met de kwaliteit van Sony service zal zitten, maar nadat ik de reparatie via Internet had aangevraagd, kreeg ik binnen 2 dagen een telefoontje van de reparatiedienst. Dus dat is wel goed. Morgen komt iemand even langs.

Je kunt sowieso Sony bellen om te vragen welke opties je hebt om je tv te laten repareren. Wellicht zullen ze schatting van mogelijke kosten kunnen maken.

Veel succes alvast!

• flowerp
Anoniem: 125531 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:17:
Inderdaad. Het is zeer aan te raden om een 5 jaar extra garantie erbij te kopen (die kostte me iets van 150 euro).
Okay, en is die 150 naar verhouding van de kosten die het apparaat zijn die je koopt? Ik neem aan dat bij b.v. een 46" uit de X serie (die zijn meestal > 3200,-) het wel iets meer zal zijn dan?
Echter weet ik niet hoe het met de kwaliteit van Sony service zal zitten, maar nadat ik de reparatie via Internet had aangevraagd, kreeg ik binnen 2 dagen een telefoontje van de reparatiedienst. Dus dat is wel goed. Morgen komt iemand even langs.
Dat klinkt idd wel goed ja ;) Als die monteur helemaal klaar is met z'n werk, kun je dan eens vragen of hij (of zij) wel eens van zo'n 'vlek' in het beeld heeft gehoord? Hoewel het mijn scherm niet meer zal helpen ben ik toch wel benieuwd of zoiets vaker voorkomt.

In iedergeval success met jouw scherm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Is dat niet een 'newtonvlek' oid, zoiets heb ik hier ooit op forum gelezen, mijn telefoon heeft het waarschijnlijk ook.
Net alsof er een soort vet/vocht in/achter je scherm zit.

Schijnt een of ander natuurkundig fenomeen te zijn.

Ik zou hoe dan ook toch eerst kijken of je het niet onder garantie kan laten maken, nee heb je, ja kun je krijgen.

Mijn tv is net voor de reparatie meegenomen. De monteur wist ook niet veel van dit soort problemen, hij gaf enkel aan dat het hele paneel vervangen dient te worden.

Sony claimt dus dat de meeste reparaties thuis plaats vinden, maar dit is helaas niet het geval.
Ik maak me nu heel erg zorgen over mijn tv. Daar gingen we heel zorgvuldig mee om en nu mag ik alleen maar hopen dat hij in dezelfde staat terug zal keren..

Heeft iemand ervaring met dit soort reparaties van Sony? :(

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
flowerp schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:00:
[...]

Hmmm, dus bij je winkel heb je geen extra garantie gekocht en toen je thuis kwam heb je gewoon Sony gebeld en gezegd: "Hoi, ik heb een TV bij (zeg) MM gekocht en nu wil ik graag bij jullie 5 jaar extra garantie kopen" ?

Hoeveel vragen ze daar dan voor en hoe betaal je dat? Krijg je dan een certicaat thuisgestuurd ofzo? Ik neem aan dat jij nu met het paarse lijn probleem ook direct naar Sony bent gegaan en niet naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt?

Ik zelf zit er sterk aan te denken om maar mijn verlies te nemen. Heb erg weinig zin om met zo'n miep van de media markt gaan zitten te smeken om een verlengde garantie op basis van toch wel vage richtlijnen uit het consumenten recht. Als er nu een duidelijk rechts artikel was met een duidelijke wettelijke garantie termijn... maar nu zou ik me op iets moeten beroepen wat ik zelf ook niet exact weet wat het is.

Wellicht is de beste actie om gewoon een nieuwe TV te kopen en dan te gaan voor die 5 jaar extra garantie waar maxap over rept. Heb ik er iniedergeval iets van geleerd voor de volgende keer. Beetje duur grapje wel, maar goed dan neem ik wel een extra consultancy job aan voor het buitenland en over het weekend heen en dan overbrug ik dat verlies ook wel weer.
Anders geef je het alvast op zonder dat je het geprobeerd hebt. In mijn ogen heb je een hele sterke case wat betreft garantie. <2 jaar oud is wel degelijk binnen het wettelijke garantietermijn, een dure TV moet echt wel een flink stuk langer meegaan dan dat. Zonder bijbetaling, dat zou ik pas accepteren >2-3 jaar (afhankelijk van het product).

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ja, natuurlijk moet een dure televisie langer meegaan dan anderhalf jaar, maar het probleem is dat je de bewijslast draagt nu de eerste zes maanden na aanschaf verlopen is. Dat betekent dat je zelf zult moeten aantonen dat je zorgvuldig met de tv bent omgesprongen, dat er geen user abuse is geweest, dat dit niet binnen de gebruikelijke defecten valt die je binnen anderhalf jaar kunt verwachten et cetera et cetera. Dat is niet onmogelijk, maar wel vervelend. Je draagt het bewijsrisico, dus als de rechter niet overtuigd is van je stellingen, dan zal hij het afwijzen. Zeker als de Mediamarkt komt met een uitgebreid gemotiveerd verhaal dat het alleen maar kan zijn gekomen door user abuse etc. dan heb je gewoon een vervelende positie.

Ik herinner me een topic van een tijdje terug van iemand die ook met een hele dure CRT-tv uiteindelijk naar de rechter was gestapt en die heeft het ook niet gehaald, en die had nota bene nog een advocaat in de arm genomen ook. Dus bezint eer ge met procederen begint, laat je eigen gezonde verstand spreken, maak een zakelijke afweging, en luister niet teveel naar mensen die zomaar op een forum blaten dat je 'een hele sterke case' hebt.

[Voor 7% gewijzigd door nare man op 25-01-2010 17:42]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• flowerp
Anoniem: 125531 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:14:
Mijn tv is net voor de reparatie meegenomen. De monteur wist ook niet veel van dit soort problemen, hij gaf enkel aan dat het hele paneel vervangen dient te worden.
Ik las hier ook op got in het Sony topic van panels die wel bij de klant thuis ter plekke werden vervangen. Waarom die van jou dan wel mee moet sta ik zelf ook wel van te kijken eigenlijk.
Ik maak me nu heel erg zorgen over mijn tv. Daar gingen we heel zorgvuldig mee om en nu mag ik alleen maar hopen dat hij in dezelfde staat terug zal keren..

Heeft iemand ervaring met dit soort reparaties van Sony? :(
Ik heb alleen vroeger eens zoiets gehad met een hele dure profesionele CRT monitor (de NEC P750, destijds in 1996 zo'n 2300,- ofzo). Die was out of focus en kwamen ze ook op halen in plaats van meteen thuis af te stellen. Wel kreeg ik toen meteen een vervangings scherm. Toen mijn scherm terug kwam was ie helaas niet erg veel beter afgesteld.
Dus bezint eer ge met procederen begint, laat je eigen gezonde verstand spreken, maak een zakelijke afweging.
Ja, het punt is dat ik aan de ene kant niet snel op geef voor dingen die niet anders kunnen of waar ik 100% recht op heb, maar dat aan de andere kant ik het ook puur zakelijk bekijk. De laatste tijd is het moordend druk op mijn werk en prive. Zo'n 1000,- euro is wel veel geld, maar als ik er meer dan 2 dagen werk in moet stoppen en het mijn gedachten ook nog eens afleid van mijn andere werkzaamheden, dan is het voor mij economischer om deze 1000,- euro als verlies te nemen om te voorkomen dat de schade voor mij en onze klanten (en dus weer indirect voor mij) nog hoger oploopt.

Tenzij er natuurlijk een heel duidelijk wets artikel is die zeer duidelijk stelt dat voor een consumenten apparaat in die en die prijs klasse, een garantie van X jaar (X > 1) wettelijk verplicht is. Dat lijkt echter niet zo te zijn, met dank aan de Nederlandse wetgever. Natuurlijk waag ik er nog wel enkele belletjes aan naar tenminste de MM en Sony zelf.

• flowerp
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:24:
Is dat niet een 'newtonvlek' oid, zoiets heb ik hier ooit op forum gelezen, mijn telefoon heeft het waarschijnlijk ook.
Dat zouden meer newton ringen zijn. Na wat zoeken heb ik deze handige page gevonden: http://www.mcclainsolutions.com/news/LCD_Damage.html

Hier spreken ze ook van een defect genaamd "smudge", of te wel precies hoe ik het defect omschreven heb in het nl: "vlek". Helaas staat er hier niet bij hoe een smudge kan ontstaan (wel The cause of these smudges can either be contamination or damage to the front polarizer., maar dus niet hoe er in hemelsnaam zomaar uit of the blue "contamination" kan ontstaan of "damage to the front polarizer").

Het effect lijkt ook wel een beetje op een soort omgekeerde clouding (of ook wel "mura" effect genoemd): http://www.hdtvtest.co.uk...a-clouding-2007033142.htm

Toevallig gaat het daar om hetzelfde scherm als ik heb. Maar in alle voorbeelden die ik van het mura effect zie, gaat het om witte vlekken op een donkere achtergrond. Bij is het precies andersom. Bij een zwart beeld is er helemaal niets te zien dan zwart, en bij een wit beeld of licht donkerblauw etc zie je zo'n soort 'cloud', maar dan iets korreliger dan op de meeste foto's van cloading.

Vanavond was er op kassa trouwens een onderwerp wat precies op een case als deze in ging, alleen dan met een laptop. Zat een of andere advocaat bij die vertelde dat de standaard 1 jaar fabrieksgarantie en het bijkopen van garantie eigenlijk je puurste oplichterij is. Voor een laptop zou je 3 jaar mogen 'verwachten' en is die 1 jaar een inperking van je rechten.

Wel gek, dat iets wat zo standaard is in Nederland (bijkopen extra garantie") dan zo getolereerd wordt, terwijl het dus eigenlijk oplichting zou zijn.

[Voor 26% gewijzigd door flowerp op 25-01-2010 22:07]

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
flowerp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Ja, het punt is dat ik aan de ene kant niet snel op geef voor dingen die niet anders kunnen of waar ik 100% recht op heb, maar dat aan de andere kant ik het ook puur zakelijk bekijk.
Dat is de enige juiste afweging. Procederen 'uit principe' is altijd een slecht idee. Mijn ervaring als advocaat is dat mensen snel onderschatten hoeveel tijd, geld en moeite een procedure kost. Zelfs voor een (ogenschijnlijk) simpele zaak als een non-conforme televisie kun je zo een jaar kwijt zijn als de wederpartij uitgebreid verweer voert.

Je eigen advocaatkosten krijg je sowieso niet terug. De zgn. proceskostenvergoeding die de rechter kan opleggen, omvat niet de (volledige) kosten van je eigen juridische bijstand, maar is een soort forfaitair tarief dat (zeker bij duurdere advocaten) niet in de buurt komt van een dekking van de kosten.

In de praktijk blijkt procederen om een belang van < 5.000 euro bijna niet uit te kunnen (dat wil zeggen: ook niet als je wint), tenzij je een rechtsbijstandsverzekering hebt die ook wil procederen.
De laatste tijd is het moordend druk op mijn werk en prive. Zo'n 1000,- euro is wel veel geld, maar als ik er meer dan 2 dagen werk in moet stoppen en het mijn gedachten ook nog eens afleid van mijn andere werkzaamheden, dan is het voor mij economischer om deze 1000,- euro als verlies te nemen om te voorkomen dat de schade voor mij en onze klanten (en dus weer indirect voor mij) nog hoger oploopt.
Klopt. Denk ook aan je eigen slapeloze nachten. Het lijkt op papier simpel, maar (helaas) ligt het niet zo zwart-wit. Je zou ook kunnen besluiten die vlek te (proberen te) negeren.
Tenzij er natuurlijk een heel duidelijk wets artikel is die zeer duidelijk stelt dat voor een consumenten apparaat in die en die prijs klasse, een garantie van X jaar (X > 1) wettelijk verplicht is. Dat lijkt echter niet zo te zijn, met dank aan de Nederlandse wetgever. Natuurlijk waag ik er nog wel enkele belletjes aan naar tenminste de MM en Sony zelf.
Dat zou ik zeker doen. Je kunt ook nog wat aangetekende brieven sturen, voor die paar euro hoef je het niet te laten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee