Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het ook mogelijk om met de Headset verbinding te maken via mijn Laptop, dat ik dus via Bluetooth ook gewoon muziek kan luisteren via me headset? Hij vind hem namelijk niet.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Richard! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:41:
Is het ook mogelijk om met de Headset verbinding te maken via mijn Laptop, dat ik dus via Bluetooth ook gewoon muziek kan luisteren via me headset? Hij vind hem namelijk niet.
Dat is mogelijk, ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn MBP (al werkte het niet echt stabiel). Om de headset detecteerbaar te maken moet je - als ik mij niet vergis - de power knop 5 seconden ingedrukt houden (de lichtjes beginnen dan te knipperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Als ik hem in hou gaat hij naar 5 seconden hele tijd knipperen maar op me pc vindt hij niks.

[ Voor 59% gewijzigd door Richard! op 20-02-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Richard! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:18:
Als ik hem in hou gaat hij naar 5 seconden hele tijd knipperen maar op me pc vindt hij niks.
In de handleiding op de Aino staat dat de telefoon zich binnen 20 cm van de headset moet bevinden voor de koppeling. Misschien was de afstand dus te groot?

Als daar het probleem niet zit dan zou ik niet meteen weten waar wel. Je zou in dat geval wel eens kunnen checken of je de headset kan vinden vanop een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Nee te telefoon stond in de dock naast me laptop, ik zal het nog een proberen, misschien kom ik er nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ja ik heb hem weten te vinden, heb naar nieuwe aparaten gezocht en toen vond hij de MH100, en hij doet het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
Ik heb vandaag de sony ericsson anio gekocht. maar ik moet het volgende weten.
hij zegt namelijk iets als ik internet en facebook en dergelijke wil gebruiken.

namelijk dit:

Verbindingsfout. Controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.

hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Heb je aan het begin, toen je je internet instellingen hebt ingesteld alles goed gevolgd? Bij mij ging dat via sms althans (Hi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
het schijnt dus dat ik de instellingen moet hebben van internet van vodafone.

maar bij elke telefoon moet dat weer anders ingesteld worden. maar dan natuurlijk wel met de zelfde instellingen.

en die weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Zou gewoon even langs Vodafone langsgaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
ralph9994 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:24:
het schijnt dus dat ik de instellingen moet hebben van internet van vodafone.

maar bij elke telefoon moet dat weer anders ingesteld worden. maar dan natuurlijk wel met de zelfde instellingen.

en die weet ik dus niet.
Via de support pagina van sonyericsson.com kan je de juiste instellingen naar je Aino laten verzenden. Klik hier, kies Vodafone NL als provider en U10i als telefoon model, vul je telefoonnummer in en klaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door fanatic_david op 21-02-2010 18:02 ]

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Nadat ik de laatste update heb gedaan een tijdje geleden is het voor mij niet meer mogelijk om fatsoenlijk een naam in de voicedialing in te zetten...
Is dit een probleem wat meer bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zojuist ook mijn Aino binnengehad. Eerste bevindingen:

- Touchscreen valt tegen, opzich niet zo erg, maar de toetsen zijn door het design wel minder bruikbaar dan mijn C905.
- Toestel is best vlot
- Tafelstandaard is opzich leuk, maar redelijk nutteloos, wat tevens enigszins geldt voor de flashy-features van de headset. Kan imo alleen maar ten kosten gaan van de accuduur van het ding.
- Verder ziet het toestel er prima uit. Net ding, alles werkt naar behoren, dus weinig te klagen.

Enige wat ik mis is de mogeljkheid om een snelkoppeling te maken waarmee bluetooth gewoon meteen aan en uit gaat... Dat krijg ik nu niet voor elkaar...

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hoe bedoel je dat met die Bluetooth? Aan en uit zetten is toch niet zoveel werk? Of je moet hem gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 11-09 17:45
Enige wat ik mis is de mogeljkheid om een snelkoppeling te maken waarmee bluetooth gewoon meteen aan en uit gaat... Dat krijg ik nu niet voor elkaar...
Ja idd, dat vind ik ook. De snelste manier tot nu toe, is via:

* snelkoppeling >> bleutooth >> verbinden.

Zou fijn zijn als dat met 1 toets zou kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies, en het jammere is dat dat met voorgaande SE's prima lukte.

Daarnaast nog wat nieuwe frustraties:

- Spatie is verplaatst naar de 0 ipv hekje
- T9 is niet meer case sensitive, toevoegen van woorden met hoofdletters heeft geen zin.

Maargoed, algeheel nog best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ja, dat had ik in het begin ook. Maar dat is gewoon een kwestie van wennen. Nu (3 maanden na aankoop)weet ik niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das het probleem ook niet zozeer, maar het is vooral irritant dat ze telkens switchen tussen hekje en 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Wie kan me vertellen of het mogelijk is om dit toestel over-the-air te syncen met Google Calendar? En dan het liefst met alle agenda's, dus niet alleen mijn primary Google Calendar agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb sinds vorige week ook een Aino, en ben er erg blij mee.
alleen heb ik problemen met internetten.
ik heb sinds gister opera mini gedownload en ik krijg het niet voor elkaar om dit als standaard internetbrowser te zetten. weet iemand hoe dit moet?

gr Roderick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hmm, dat heb ik volgens mij nooit gekregen die waarschuwing, ik heb Opera gewoon onder de snelkoppeling omhoog gezet, dan is er niks aan de hand. Bij sommige dingen opent hij dan wel nog met de browser die op de telefoon zit, maar ik weer niet hoe ik dat aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren via de updateservice op de Aino zelf softwareversie R7AA077 binnen, eerste keer sinds ik mijn Aino heb dat er een update is vrijgegeven door T-Mobile. Weet iemand wat er verbeterd is aan deze softwareversie sinds R7AA071, of is de R7AA077 gewoon een branded variant van de R7AA071?

Ik ben ook nog op zoek naar een mogelijkheid om bepaalde afbeeldingen en geluidsbestanden niet in de walkmanplayer te laten zien, ik heb hier echter nog geen optie voor kunnen vinden helaas. De geluidsbestanden en afbeeldingen van mijn navigatie die in de Overige folder staan komen tussen de muziek in walkman in, dit kan toch wel behoorlijk irritant zijn als tussen het luisteren van je favoriete muziek door een vrouw je wat in je oren zit te schreeuwen welke kant je op moet rijden. Iemand een oplossing?

Is het ook op de een of andere manier mogelijk om de standaard applicaties te verwijderen op de telefoon?

R7AA077 maakt de Aino trouwens bij mij in zijn geheel een stuk sneller, hij gereageerd sneller, maar dit kan natuurlijk ook bedrog zijn door mijn enthousiasme. Verder merk ik niet veel van de verbetering van de batterij, nog steeds 3 tot 5 dagen afhankelijk van mijn gebruik. Wifi en gps zijn wel een stuk sneller geworden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb even een vraagje voor de mensen die deze telefoon hebben,

Ik heb op dit moment een samsung pixon 12 maar ben hier nogal ontevreden over. Nou zit ik eraan te denken om deze te verkopen en een aino te kopen.

Ik vroeg mij af wat de prestaties zijn van de microfoon van dit toestel. Ik ben namelijk nogal een feestganger en maak regelmatig filmpjes bij het uitgaan en evenementen waar nogal veel geluid/muziek is. Kan de telefoon de geluiden goed opnemen of niet? mischien iemand een voorbeeld die ik kan beluisteren ?

dit is trouwens niet de eenige punt waarom ik wil overstappen (om jullie reacties maar voor te blijven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
smeerbartje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:43:
Wie kan me vertellen of het mogelijk is om dit toestel over-the-air te syncen met Google Calendar? En dan het liefst met alle agenda's, dus niet alleen mijn primary Google Calendar agenda.
Niemand? Ben tevens zeer benieuwd of Google Latitude werkt op de Aino. Ik vind hier niets over terug :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
smeerbartje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:37:
[...]

Niemand? Ben tevens zeer benieuwd of Google Latitude werkt op de Aino. Ik vind hier niets over terug :(.
Lijkt mij van niet:
Google Latitude is een functie van Google Maps voor mobiel voor de volgende telefoons:
  • Android-telefoons, zoals de T-Mobile G1 (binnenkort beschikbaar)
  • iPhones en iPod touch-apparaten (binnenkort beschikbaar)
  • de meeste BlackBerry's met kleurenscherm
  • de meeste apparaten met Windows Mobile 5.0 of hoger
  • de meeste Symbian S60-apparaten (smartphones van Nokia)
Bron: Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand remoteplay al functioneel met de ps3?

Hij geeft bij mij ook iedere keer een time out.

Ik kan wel via de ps3 media wat op de aino staat aanspreken en afspelen.
Maar andersom wil het niet lukken.
Ik heb ook in mijn draadloos routertje een regel zoals hieronder beschreven proberen aan te maken maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan. Volgende week komt er een andere wifirouter. Dan ga ik het nog eens proberen.

@great dictator heb jij het al voor elkaar?
great_dictator schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:33:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Remote Play buiten zijn eigen netwerk werkend te krijgen?

Ik heb een Sony Ericsson Aino gekocht, mede omdat ik remote play zou kunnen gebruiken. Dit werkt ook in mijn eigen netwerk, maar niet via 3G of een ander wifi netwerk. Om thuis te kunnen testen heb ik mijn wifi verbinding op de telefoon via een proxy lopen (dit werkt, ik kan gewoon internetten).
Ik krijg constant een time out of een netwerk error, wanneer ik contact met remote play probeer te maken.
Ik heb een alcatel speedtouch ST 706 router, waarbij mijn ps3 met een ethernet kabel verbonden is.

Ik heb bij portforward een nieuw spel of toepassing aangemaakt met TCP/UDP poortbereik 9293-9293 omgezet naar 9293-9293. Heb geen triggerprotocol of triggerpoort gespecificeerd. Deze toepassing heb ik aan mijn ps3 toegewezen.
UDNP is ingeschakeld.

Als iemand tips heeft dan hoor ik die graag, b.v.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb hier een Aino in de hand en deze heeft softwareversie R7BA078, is deze nieuwer of is dit een oudere versie van de software? De telefoon werkt overigens erg goed, jaren geleden had ik nog een K700i en sindsdien alleen maar HTC.

[ Voor 73% gewijzigd door Binnetie op 15-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:36:
[...]

Had jij ook dat het licht van je stand-by scherm aan bleef?
Vandaag nog een keer de laatste update geïnstalleerd maar helaas. Ik denk dat het niet aan m'n software ligt maar aan m'n scherm. Morgen maar even terug naar de winkel.
Inmiddels zijn we 6 (!!) weken verder en ik heb 'm nog steeds niet terug. Na diverse keren contact gehad te hebben met de winkel bleek vandaag dat het zo lang duurt omdat er een onderdeel voor reparatie van het touchscreen momenteel niet leverbaar is. Het lag dus niet aan de software maar echt aan het scherm zelf. Zijn er hier meer mensen met dit probleem, of evt. mensen waarbij de reparatie ook zo lang duurt ivm de beschikbaarheid van de onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

Binnetie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:36:
Ik heb hier een Aino in de hand en deze heeft softwareversie R7BA078, is deze nieuwer of is dit een oudere versie van de software? De telefoon werkt overigens erg goed, jaren geleden had ik nog een K700i en sindsdien alleen maar HTC.
dit is volgens de meuktracker de nieuwste versie: meuk: Sony Ericsson Aino R7AA071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar das sowieso een oude. Ik heb R7AA077... Lijkt me dat R7BA nog nieuwer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik mijn Aino simlock vrij kan maken? Ik heb een KPN Abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel schijnt nu eindelijk gerepareerd te zijn! Na dik twee maanden *zucht*. Was bij mij ook het beeldscherm en een onderdeel wat niet direct leverbaar was. Ben al met al niet erg tevreden over het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik gedownloade games via de pc op de SE Aino kan overzetten?

Mvg.Donny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:43:
Hallo zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik gedownloade games via de pc op de SE Aino kan overzetten?

Mvg.Donny
Gewoon het .jar bestandje op je memstick zetten.. dan via je telefoon dat .jar bestandje installeren en klaar

@ knudde1975
2 maanden?? mijn Aino is nu ook al zo'n 3 weken op reperatie, maar ik dacht dat ik hem nu wel zo ongeveer terug zou moeten krijgen.. maar het kan dus wel 2 maanden duren :(

[ Voor 22% gewijzigd door Sinester op 21-03-2010 13:56 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht onlangs een Aino van Sony ericson , weet iemand hoe ik mijn toetsenbord og gsm kan beveiligen door een paswoord zodat niet iedereen die mijn gsm ziet liggen er zomaar even mee op inernet kan of mee kan telefoneren? Ik had vroeger een N95 van Nokia, deze kon ik instellen als je hem open schoof om iets te doen dat ik dan eerst een code moest intikken , Kan dat ook op de Aino ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Is het niet verstandiger om je telefoon gewoon niet ergens neer te leggen bij vreemden (of iig mensen die niet van je spullen af kunnen blijven)?

Binnenkort loopt m'n abo af en ik ben dus alvast op zoek naar een vervanger voor m'n c702. Helaas heeft SE geen 'bar' model wat qua functionaliteiten een opvolger genoemd kan worden van de c702.. De Aino ziet er wel erg gelikt uit en heeft alle features (en meer) die ik zou willen.
Is en blijft het slider mechanisme een beetje degelijk? Ik doe altijd >2 jaar met m'n telefoon en vertrouwde sliders e.d. nooit zo :P
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de batterijduur als er alleen gebeld/gesmst wordt en alle overige functies uit staan? GPS/internet doe ik hooguit een keer per maand dus de rest van de tijd vind ik het wel belangrijk dat de telefoon lang standby kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ik gebruik het internet soms, wifi staat 95 % van de tijd uit, maar bleutooth staat altijd aan. Ik doe zo 3 a 4 dagen met de accu. S'avonds, als ik naar bed ga, gaat 'ie wel uit.

Ik ben en sms regelmatig, en heb de powersave optie aan staan. De verlichting staat op 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57
primusz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:17:
Is het niet verstandiger om je telefoon gewoon niet ergens neer te leggen bij vreemden (of iig mensen die niet van je spullen af kunnen blijven)?

Binnenkort loopt m'n abo af en ik ben dus alvast op zoek naar een vervanger voor m'n c702. Helaas heeft SE geen 'bar' model wat qua functionaliteiten een opvolger genoemd kan worden van de c702.. De Aino ziet er wel erg gelikt uit en heeft alle features (en meer) die ik zou willen.
Is en blijft het slider mechanisme een beetje degelijk? Ik doe altijd >2 jaar met m'n telefoon en vertrouwde sliders e.d. nooit zo :P
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de batterijduur als er alleen gebeld/gesmst wordt en alle overige functies uit staan? GPS/internet doe ik hooguit een keer per maand dus de rest van de tijd vind ik het wel belangrijk dat de telefoon lang standby kan blijven.
Mijn broertje heeft ook een Aino, en ik speel er zo nu en dan eens mee.
Mijn vader heeft een C905, en de Aino maakt iets minder mooie foto's dan de C905. Verder voelt het slider gedeelte erg degelijk aan, net als de rest van de telefoon. Aan de toetsjes moet je wel even wennen.
Mijn broertje laat hem om de 3 dagen op, maar dan luistert hij wel vaak naar muziek en gebruikt WiFi zo af en toe. Ik denk dat 4 a 5 dagen wel haalbaar is wanneer je hem alleen voor sms'en en bellen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Aino sinds een paar weken op het eerste gezicht een geweldig toestel.
Alles werkt mediaplayer is geweldig.
Maar nu loop ik tegen een aantal zaken aan. Ik vind de appstore van SE maar ruk, een fartomatic en een lovemeter voor belachelijke bedragen. Maar een programmatje welk pdf en epub ondersteunt kan ik niet vinden.

Ook wil ik een navigatieprogrammatje draaien zonder dat ik aan een abbo van 7,95 (wisepilot)
Of 2,95 (amAze) vast zit.

Ook zou ik graag precies willen weten welke bestandsformaten van media en mobile applicaties hij ondersteunt.
Wat voor een besturingssysteem draait er eigenlijk op de Aino.
experia x10 loopt op android
Satio en Vivaz op Symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:33:
Ik heb mijn Aino sinds een paar weken op het eerste gezicht een geweldig toestel.
Alles werkt mediaplayer is geweldig.
Maar nu loop ik tegen een aantal zaken aan. Ik vind de appstore van SE maar ruk, een fartomatic en een lovemeter voor belachelijke bedragen. Maar een programmatje welk pdf en epub ondersteunt kan ik niet vinden.

Ook wil ik een navigatieprogrammatje draaien zonder dat ik aan een abbo van 7,95 (wisepilot)
Of 2,95 (amAze) vast zit.

Ook zou ik graag precies willen weten welke bestandsformaten van media en mobile applicaties hij ondersteunt.
Wat voor een besturingssysteem draait er eigenlijk op de Aino.
experia x10 loopt op android
Satio en Vivaz op Symbian
Aino draait op SE's eigen naamloze OS.

Een app die je kan gebruiken moet dus op java draaien zoals:
Java Based
JE-Comics will convert comic book images to PDF files.

[url="http://www.lib2go.com" class="external text" title="http://www.lib2go.com" rel="nofollow"]lib2go.com[/url] will allow to convert documents to LRF format
[url="http://handybibliothek.qioo.de/qic.php" class="external text" title="http://handybibliothek.qioo.de/qic.php" rel="nofollow"]QiOO's QiC[/url] online converter for TXT to JAR, which is readable on all Java-enabled cell phones
van: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_conversion

[ Voor 10% gewijzigd door musicer op 26-03-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zojuist ook die R7AA077 gedownload, kan op het eerste oog niet echt wat nieuws vinden, iemand hier die een changelog toevallig weet? Op een duitse site las ik wel wat erover, dat het een T-Mobile update zou zijn, maar dat lijkt mij stug, want ik heb een Hi abbo erbij... :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 28-03-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Ik kan zeer binnenkort ook een nieuwe GSM uitzoeken.
Kom van een nokia 6500 die redelijk beviel, maar wil nu dus overstappen op SE.
Ben sterk aan het twijfelen tussen de ainio en de C905, het grote scherm van de ainio lijkt me wel relax, maar de camerafunctie van de 905 is ook wel fijn.

Hoe zit het met de kwaliteit van de foto's op de anio?
Hoor hier op het forum ook veel klachten van mensen met problemen met de 905.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Laatst online: 05-06 10:11
Waarom als je interresse hebt in fotokwaliteit kijk je dan niet voor een satio?
Dit heeft een betere kwaliteit camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij bevalt de aino heel goed. Ik heb hem nu enkele maanden en nog nooit last gehad van vastlopers etc.
Maar als ik via internet filmpjes wil kijken zegt hij telkens:

You need the latest flash player to vieuw this video.

Ik heb veel gezocht op internet en via mijn mobiel geprobeert dit te downloaden maar tevergeefs. Mijn apparaat staat er niet tussen. Ik heb hem ook geupdate gisteren.

Heeft iemand DE oplossing voor mij?

Bij voorbaat dank,

Joost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ten einde raad. Het volgende probleem met de Aino vs Hi Eindeloos Online:

Sinds afgelopen maandag is het niet meer mogelijk om video's te streamen van bijv You Tube, NU.nl. Via opera mini kon ik dus gewoon video's streamen met Hi eindeloos online + kpn streaming instellingen. Verbonden met media server en hopla.

Nu krijg ik helemaal niets meer te zien, ik wil de video bekijken, klik hem aan en er gebeurt simpelweg helemaal niets. Ik contact opgenomen met HI en dan kom je in de malle molen terecht van het opnieuw instellen van de verbindingen tot en met een master reset van de Aino. Al met al ben ik geen snars wijzer geworden en is er niets "vreemds" met de Aino gebeurt dus mijn eerste gedachte is, dat het aan de mediaserver ligt!, maar HI spreekt dit tegen omdat er bij hen geen storingen zijn. Ligt het dan toch aan het toestel??

Wie heeft hier ook ervaringen mee? Ik zal toch niet de enige zijn? Wie kan mij de de oplossing geven?

Ik hoor graag van iemand.

Gr,
JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [T]yphoon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 23:01
ik wil mijn oude SE W960i terug :P
heb nu de Aino 2 maanden maar hij word echt met de dag irritanter
vandaag al 2 keer gehad dat hij uitviel (zomaar, batterij is gewoon vol)
muziek vertikt hij af-en-toe af te spelen (hoor je geen geluid maar hij speeld het wel, reboot fixt het wel maar komt elke keer terug)
sommige MP3's speelt hij niet af in hetzelfde album(zegt hij dat het afspelen mislukt is terwijl dat de mislukte altijd heeft gewerkt op de oude)
er is ook geen andere MP3 player zoals CorePlayer
en die headset die je erbij krijgt heeft ook kuren, als je lang op de volume knopt drukt valt hij helemaal uit en krijg je hem niet meer aan (aan het infuus leggen gaat hij wel aan en de batterij is gewoon vol)

nee, geef mij maar de W960i, nooit problemen mee gehad en hij is helemaal touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
  • Laatst online: 30-07 22:47
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:48:
Heeft iemand remoteplay al functioneel met de ps3?

Hij geeft bij mij ook iedere keer een time out.

Ik kan wel via de ps3 media wat op de aino staat aanspreken en afspelen.
Maar andersom wil het niet lukken.
Ik heb ook in mijn draadloos routertje een regel zoals hieronder beschreven proberen aan te maken maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan. Volgende week komt er een andere wifirouter. Dan ga ik het nog eens proberen.

@great dictator heb jij het al voor elkaar?

[...]
Sorry voor de late reactie, check het forum niet bepaald elke dag.
Maar via eigen netwerk lukt het wel. Alle functies op de ps3 zijn bereikbaar en te gebruiken, behalve games enzo. Het is me niet duidelijk of het je ook in het eigen netwerk is gelukt, maar anders zou je direct op het draadloze netwerk van de ps3 moeten connecten. Als je naar draadloze netwerken zoekt, zou je die ook moeten vinden.

Maar helaas lukt het via 3g nog niet, ik ben al wel een grote stap verder. Je moet de ps3 namelijk niet automatisch een ip toe laten wijzen, maar je moet hem manueel zetten. Port-forward naar TCP 9293 evt. ook UDP 9293 en door laten linken naar het ipadres van je ps3.
Ik kreeg uitendelijk geen time out meer, maar alleen een zwart scherm via 3g. Maar goed, daar koop je nog niks voor uiteindelijk. Het wil maar niet lukken, terwijl remote play toch 1 van de punten is waar ik deze voor gekocht heb.

Heb btw. een thomson st706 speedtouch

Succes! Als het je wel lukt, moet je het maar laten weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
great_dictator schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:42:
Als je shuffle aan hebt in de media modus, blijft hij maar muziek uit 1 album spelen. Kan hij niet muziek uit alle albums shuffle'en?

Hoe wissel je van PC-modus naar USB-modus (mass storage)? Hij deed hebt bij mij een keer per ongeluk, maar lukt me niet meer..

In standby media scherm kun je op de balk drukken/klikken om de speler snel tevoorschijn te halen, zonder de pijl volledig naar boven te doen. Nadeel is dat de muziek zo snel kan spelen in de toetsvergrendeling..
Heeft een tijdje geduurd, maar ben er nu zelf achter hoe je naar mass storage modus gaat:
Zet de telefoon uit en doe de usb kabel er in. Je kunt nu als een harde schijf door de mappen bladeren en bestanden copieëren zonder het programma (PC suite) te gebruiken.

Kan nog steeds niet updaten met SE update software, maar is nu wel gelukt met update op de telefoon zelf instellingen/algemeen/software bijwerken. Heb nu ook roco loco eropstaan.
Heb telefoon ook geflashed omdat na registratie van 'remote play' de telefoon niet meer werkte. Alleen backlite deed nog maar.
Heb nu 'telefoonreparatie' gebruikt, is nieuwe functie van SE PC Suite (na software update). Komt dus erg van pas.

Verder geen problemen, telefoon verder erg gebruiksvriendelijk, handig en snel.

EDIT: Heb remote play nu zonder problemen draaien, zowel via 3g als via wifi. Ingredienten: nieuwste updates van PS3 als op de Aino. Portforward TCP/UDP 9293 naar VAST IP adres van PS3, het heeft een halfjaar geduurd, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 8% gewijzigd door great_dictator op 08-04-2010 15:39 . Reden: remote play toch succesvol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[T]yphoon schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:41:
ik wil mijn oude SE W960i terug :P
heb nu de Aino 2 maanden maar hij word echt met de dag irritanter
vandaag al 2 keer gehad dat hij uitviel (zomaar, batterij is gewoon vol)
muziek vertikt hij af-en-toe af te spelen (hoor je geen geluid maar hij speeld het wel, reboot fixt het wel maar komt elke keer terug)
sommige MP3's speelt hij niet af in hetzelfde album(zegt hij dat het afspelen mislukt is terwijl dat de mislukte altijd heeft gewerkt op de oude)
er is ook geen andere MP3 player zoals CorePlayer
en die headset die je erbij krijgt heeft ook kuren, als je lang op de volume knopt drukt valt hij helemaal uit en krijg je hem niet meer aan (aan het infuus leggen gaat hij wel aan en de batterij is gewoon vol)

nee, geef mij maar de W960i, nooit problemen mee gehad en hij is helemaal touchscreen
Ik ben ook een w960 bezitter! En ik twijfelde ook om de Aino te nemen. Maar ik denk dus beter van niet? W960 is inderdaad niet zo slecht. Indicatie led voor sms ontvangen/gemist gesprek enzo is erg handig en zie je in (bijna) geen nieuwe se toestellen terug. Alleen symbian is wel een beetje traag. Is de Aino wel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel sinds eergisteren in mijn bezit,nu heb ik een mp3 als weksingaal ingesteld,maar stiekem laat ie toch een standaard toon horen,doe ik iets verkeerd??

probleem al gevonden,moet er geen 1 kiezen uit ringtones maar uit mijn muziek _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Mijn Aino moet binnen voor reparatie.

Ik had al sinds het begin problemen met het touchscreen: geregeld reageerde dat niet meer op aanrakingen maar door het toestel uit te schakelen en opnieuw in te schakelen kon ik dat (tijdelijk) verhelpen. Die handeling moest ik, naargelang de tijd vorderde, vaker en vaker herhalen. Uiteindelijk ben ik daarmee gestopt en deed ik het zonder het touchscherm (voor zover mogelijk).

Gisteren wou ik een paar foto's maken waarbij de flits niet gewenst was. Het touchscreen reageerde niet dus starte ik het toestel opnieuw op met de verwachting het opnieuw aan de praat te krijgen...maar helaas. Bovendien weigeren het scherm en de achtergrondverlichting nu uit te gaan wanneer het toestel dichtgeschoven is. Een firmware upgrade/downgrade en master reset mochten niet baten.

-O-

UPDATE: Ik heb mijn Aino ondertussen teruggebracht naar de winkel voor reparatie. Er werd mij verteld dat ik hem maximum 2 tot 3 weken kwijt zou moeten zijn. Ik ben benieuwd...

[ Voor 21% gewijzigd door fanatic_david op 15-04-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-10-2021
Mischien is de vraag al ergens beantwoord maar met een zoek opdracht kon ik het niet vinden..Dus vandaar..Ik heb de aino al een tijdje en heb daar nooit vast internet op gehad..dus had een abo..die als je internet op ging extra kosten met zich mee bracht..Maar goed nu dus dan een internet abo erbij via T-Mobile..hehehe..

Nu dan de vraag..Het valt me op dat de aino..snel naar een zwart scherm gaat, Ik ben bijvoorbeeld een mailtje aan het lezen en dan ineens wordt het scherm zwart..dit heeft te maken met instellingen denk ik..maar zo snel kan ik de mail niet lezen hoor..Ik heb me rot lopen zoeken naar de instelling om dit aan te passen want dit is echt te snel..het heeft natuurlijk te maken met energie besparing maar als ik gewoon bezig ben moet het scherm niet op standby gaan. Iedere keer een knop moeten indrukken om te kunnen lezen vind ik niet echt prettig..
Weet iemand waar ik dat kan aanpassen..Heb pas een update gedaan en dus alles is update in de phone..maar die instelling he..wordt er een beetje moedeloos van..Kan het nergens vinden op internet..Mischien gebruik ik de verkeerde zoek term..lol..

Dus als iemand weet hoe ik dit kan doen dan graag het antwoord..bij voorbaad dank..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:01
Universal schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:19:
...
Weet iemand waar ik dat kan aanpassen..Heb pas een update gedaan en dus alles is update in de phone..maar die instelling he..wordt er een beetje moedeloos van..
Ik heb ook een tijd lopen zoeken, voor bij gebruik van Google maps voor navigatie is dat ontzettend irritant. Heb nergens een setting gevonden om de 'screensaver' optie aan te passen of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Weet iemand waar dat piepkleine rechthoekige lensje is links boven in de display ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
videoman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:06:
Weet iemand waar dat piepkleine rechthoekige lensje is links boven in de display ?
Ik denk een of andere sensor die detecteert wanneer je het toestel tegen je oor houdt zodat het display wordt uitgeschakeld. Maar zeker ben ik daar helemaal niet van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Mijn Aino is sinds vandaag terug uit reparatie. Ik was hem amper 6 kalenderdagen kwijt...erg snel als je het mij vraagt _/-\o_

Het display is iig hersteld. Voor de rest heb ik (nog) geen beschadigingen of nieuwe gebreken kunnen vaststellen. Ik dus tevreden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
angelina schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook een tijd lopen zoeken, voor bij gebruik van Google maps voor navigatie is dat ontzettend irritant. Heb nergens een setting gevonden om de 'screensaver' optie aan te passen of uit te zetten.
Ook ik heb helaas geen oplossing om het probleem te voorkomen.. wel een tip, voorzover je dat nog niet ontdekt hebt: raak regelmatig het scherm aan, tenminste voor hij op zwart gaat. Dan blijft het scherm verlicht. Is in ieder geval fijner dan op knoppen/toetsen drukken.

In opera beta wordt het scherm eerst 2 seconden voor de helft gedimd voor hij volledig op black gaat. (wanneer telefoon ingeklapt is). Wanneer je dan scherm aanraakt voorkom je dat hij helemaal zwart wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door great_dictator op 23-04-2010 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
Iedereen die zijn Aino wil testen kan naar het service menu gaan, ook hier is de backlight timer helaas niet in te stellen. code in het standby scherm: > * < < * < *
snelkoppelingen moet je hiervoor de-activeren

[ Voor 4% gewijzigd door great_dictator op 23-04-2010 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net via seus geupdate sw versie:R7BA084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:59:
Net via seus geupdate sw versie:R7BA084
Heb je nog wat veranderingen gemerkt?

Mijn Aino houdt het verder redelijk uit, af en toe een touch screen wat niet meer wil maar dat gebeurt niet heel vaak gelukkig. Heb nog wel af en toe mot met de GPS. En ik krijg geen toegang tot die films via SE helaas.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik raad zeker iedereen aan de laatste update te downloaden dus de R7BA084 maak wel even een backup van je telefoon, ik heb de indruk dat alles veel sneller en vooral stabieler loopt, kan aan mij liggen maar het lijkt dat de foto's scherper worden weergegeven, verder loopt alles als een trein.
Opzich mankeerd er niets aan de hardware maar heeft SE toch wat meer tijd nodig gehad om een goede firmware te schrijven.
Met Opera heb je trouwens ook een touchscreen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst mijn telefoon opgestuurd en nu heb ik deze terug, maar ik mis nu een aantal van mijn applicaties waaronder die van eBuddy. Dit is de enigste die ik niet kan terugvinden op het internet, want op de site van eBuddy staat de Aino er niet meer tussen opeens? :? Vroeger had ik hem wel daar kunnen downloaden, dus het kan zijn dat ik verkeerd kijk. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze applicatie kan vinden? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Zojuist softwareupdate gedaan naar R7BA084.

Alles lijkt inderdaad iets 'smoother' te gaan.
Bijvoorbeeld het kantelen van het scherm gaat sneller.

Ik heb trouwens sinds de aanschaf, half december 2009, pas 1 vastloper gehad, die een reset nodig had (telefoon uit - aan). Ik ben dus wel tevreden over mijn toestel.

Je krijgt er trouwens 2 nieuwe spelletjes op ;)

Zijn wel voor 3 jaar en jonger, maar ja 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door roland kroes op 30-04-2010 13:09 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:43:
Ik heb laatst mijn telefoon opgestuurd en nu heb ik deze terug, maar ik mis nu een aantal van mijn applicaties waaronder die van eBuddy. Dit is de enigste die ik niet kan terugvinden op het internet, want op de site van eBuddy staat de Aino er niet meer tussen opeens? :? Vroeger had ik hem wel daar kunnen downloaden, dus het kan zijn dat ik verkeerd kijk. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze applicatie kan vinden? Alvast bedankt. :)
Ik moet zeggen dat ik op de officiële site van eBuddy nooit een versie specifiek voor de (U10) Aino heb kunnen vinden. Persoonlijk download ik die app via getjar.com (eerst rechtsboven je mobiel instellen en dan zoeken naar 'ebuddy').

Ook ik heb daarstraks de firmware van mijn Aino geüpgrade (van R7AA077) naar R7BA084. Ik heb dit gedaan op de Aino zelf (en dus niet mbv SEUS). Daarbij zijn alle instellingen en dergelijke bewaard gebleven. Wijzigingen en/of verbeteringen in de firmware moet ik overigens nog vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
De veranderingen die ik heb ontdekt in de nieuwe firmware zijn ;

In het telefoonboek staan als je fototjes van je contacten naast de naam.
Menu reageert sneller
Loopt stabieler
Foto wordt beter weer gegeven op het scherm en kantelt sneller bij draaien toestel
Verder nog geen vastloper gehad met zeer veel audio en video op de 8 gig kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Wat eBuddy betreft kun je gewoon de versie voor de Xperia kiezen deze staat wel in de lijst, en draaid ook goed op de Aino.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:43:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog de oude versie staan namelijk R7AA071 maar als ik wil updaten krijg ik melding dat ik al de nieuwste versie heb ??? zoel met kabeltje als via gsm zelf geprobeerd!
hoe komen jullie dan aan die nieuwere versie ? R7BA......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Gewoon aino aansluiten op je pc, en update kiezen bij " alle programma's - Sony - update" (windows)

[ Voor 8% gewijzigd door roland kroes op 01-05-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan via dit update progamma van Sony , krijg terug de melding dat ik de nieuwste versie al heb !
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Gevare heb je een prepay toestel of een simlockvrij ? Het kan in het eerste geval zijn dat je provider de update moet goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 09:24

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb zojuist met die update service ook de nieuwste versie (R7BA084) erop gezet. Ging voorspoedig ook al duurde het wel even maar geen problemen. Ook de eerste keer opstarten duurt natuurlijk even wat langer. Eerste indrukken zijn goed. Iets andere icoontjes, volgens mij wat meer thema's, een extra spelletje en alles lijkt wat vlotter te gaan. Ook het wisselen van touch screen media naar telefoon menu enzo. Ik ben benieuwd of er nog vastlopers zijn.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier geupdate via ota werkt perfect, de menu's lijken idd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, klein puntje is alleen dat ik het "opneemscherm" bij een binnenkomend gesprek wel erg achteruit gegaan vind.

Was eerst een slider naar rechts voor geluid uit, en vervolgens een slide naar links voor het wegdrukken.
Dat zijn nu twee toetsen geworden.

Vond het eerst beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:01
Ook de update geinstalleerd. Helaas, na 2 dagen hing mijn touchscreen weer. Begin het een beetje zat te worden. Of het is heel lastig op te lossen of ze doen er gewoon niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
angelina schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:32:
Ook de update geinstalleerd. Helaas, na 2 dagen hing mijn touchscreen weer. Begin het een beetje zat te worden. Of het is heel lastig op te lossen of ze doen er gewoon niets aan.
Ik denk dat dat wel eens een hardware issue zou kunnen zijn. Mijn Aino had er ook (erg) vaak last van maar dat was lange tijd gewoon "op te lossen" door hem even opnieuw op te starten. Totdat op een dag het touchscreen helemaal niet meer reageerde, ook niet na een reboot. Toen heb ik hem binnen gedragen voor reparatie en sindsdien heb ik er helemaal geen last meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:50:
Heb ik gedaan via dit update progamma van Sony , krijg terug de melding dat ik de nieuwste versie al heb !
toch bedankt
Probeer dan alsnog de update uit te voeren. Er zit een bug in de update service dat hij weergeeft dat je de nieuwste versie al hebt, maar dit is dan niet het geval. Mocht dit niet werken dan is de andere optie wat al genoemd is, je hebt een branded versie.

Mijn Aino is ook weg geweest voor reparatie. Sinds kort gaan de toestellen naar Duitsland en duurt de reparatie een stuk langer. Na 3 weken had ik mijn toestel eindelijk terug. Bleek er een hoekje uit mijn toestel afgebroken te zijn. Dit was niet het geval bij het opsturen van het toestel. Nu ben ik inmiddels weer een week aan het wachten bah.

De camera vind ik nog steeds niet al te best van de Aino, maar volgens Esato zou daar ook verandering in moeten zijn bij de nieuwste update.

R7BA084
- SEUS 29 April 2010
- Camera 6.9
- New game: Bubble Town2
- 3 New themes: cherry stream, lime stream, turquoise stream
- Media menu: icons don't bounce, they only go up.
- New font in closed phone mode.
Bugs
- less bass in acoustic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das vreemd... Heb zowel de nieuwe themes als de nieuwe game niet, maar wel de 084 versie :?

Overigens; het "opneemscherm" heeft wel af en toe een slider, ben er nog niet helemaal uit wanneer wel en wanneer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
http://www.slashphone.com...e-update-available-109597 de nieuwe update zou nu beschikbaar moeten zijn veel plezier ermee!

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimog34
  • Laatst online: 02-08 14:02
Heeft iemand toevallig links boven de display van de aino een kleine licht gevende lichtje van circa 1mm.
Ik heb op de forum gelezen dat dit een lichtsensor is waardoor de display gaat dimmen wanneer de telefoon wordt gebruikt.

Bij het testen ben ik erachter gekomen dat de sensor naast de oorspreaker zit. Voor zover ik weet heeft dat lampje geen functie.

Mijn broer heeft zijn aino twee weken geleden net gekocht en hij heeft dit niet. De display dimt net zoals mijn mobiel bij de oorstuk. Er is verder geen lampje zichtbaar.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitzetten of misschien kan weg halen?
Ik kijk namelijk veel filmpjes op mijn aino en dat lampje is erg irritant.

Is het mogelijk om dit uit te zetten met een firmware update of dergelijk.

Ik smeek om jullie hulp dit is niet leuk.

[ Voor 12% gewijzigd door minimog34 op 10-05-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAAAAAAAH jongens ik heb 3 problemen met de aino

1. Als ik mijn Aino dicht heb en ik laat hem dimmen en ik wil op dat knopje drukken gebeurt er niks. Ik kan alleen mijn touch bedienen als ik hem open doe en dan weer dicht,
2. Ik kan mijn Aino niet meer opladen alleen via de pc.
3. Als ik bij een afbeelding of muziekje ben en ik wil die sturen via bluetooth dan klik ik erop gebeurt er niks. Ga ik naar bluetooth toe spaced mijn mobiel hem.

Jongens I need help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:07:
AAAAAAAAAAH jongens ik heb 3 problemen met de aino

1. Als ik mijn Aino dicht heb en ik laat hem dimmen en ik wil op dat knopje drukken gebeurt er niks. Ik kan alleen mijn touch bedienen als ik hem open doe en dan weer dicht,
2. Ik kan mijn Aino niet meer opladen alleen via de pc.
3. Als ik bij een afbeelding of muziekje ben en ik wil die sturen via bluetooth dan klik ik erop gebeurt er niks. Ga ik naar bluetooth toe spaced mijn mobiel hem.

Jongens I need help!
Je kunt het volgende proberen,

1. Haal het batterij deksel los, bovenaan het toestel zit in het midden een klein schakelaartje, druk die in en kijk of hij dan wel werkt, verwijder stof, doe dit ook bij de knop die in de deksel zit.
2. Het kan zijn dat je stekkerlader defect is, maar ook kunnen de kontakt punten vuil zijn , als hij wel via usb laad is het toestel in orde, probeer een andere lader bijvoorbeeld in de winkel.
3. Voer een firmware upgrade uit, via de update service let op maak wel eerst een backup van je kontacten enzo ! De laatste update heeft een hoop verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:22:
[...]

Je kunt het volgende proberen,

1. Haal het batterij deksel los, bovenaan het toestel zit in het midden een klein schakelaartje, druk die in en kijk of hij dan wel werkt, verwijder stof, doe dit ook bij de knop die in de deksel zit.
2. Het kan zijn dat je stekkerlader defect is, maar ook kunnen de kontakt punten vuil zijn , als hij wel via usb laad is het toestel in orde, probeer een andere lader bijvoorbeeld in de winkel.
3. Voer een firmware upgrade uit, via de update service let op maak wel eerst een backup van je kontacten enzo ! De laatste update heeft een hoop verbeteringen.
Bedankt, ik heb alleen al dat eerste punt geprobeerd en zelfs met een stokje maar er gebeurd helemaal niks.
Mijn moeder heeft ook een sony dus ik probeerde opteladen via haar oplader maar dat werkte niet. En dat laatste punt is gebeurd sinds ik de nieuwste update heb + mijn wekker gaat nu alleen af als ik mijn mobiel opengeschoven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
He vervelend, heb je nog garantie op de telefoon ? Bij mij werkt alles perfect ook de wekker, wat je nog wel kan proberen is via SE PC Suite een reparatie van de firmware uitvoeren, ik denk zelf dat het daar toch in zit.
Ook hier je kontacten backuppen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik heb een probleempje met de headset de HM100. Nadat ik van me werkt thuis kwam en mijn headset af dee (was muziek aan het luisteren) branden ineens alle ledjes rood. Resetten wilt niet, op de oplader zetten helpt niet, echt helemaal niks helpt. Via Google gezocht maar daar kan ik ook niks erover vinden! Misschien iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Gewoon wachten tot de batterij leeg is en dan weer opladen dan doet ie het weer en is hij gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al naar sony gestuurd i.v.m. het probleem van de laatste update van de Aino. Bij mij lukt het tevens ook niet om te installeren. Heb zogezegd al de laatste versie wat dus niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen om hun (hot)mail in te stellen? Na de update wilde ik het opnieuw instellen maar ik krijg alleen maar berichten te zien van drie jaar terug.. Ik heb al vanalles geprobeerd met de instellingen, maar het is me nog steeds niet gelukt. Ik kan m'n mail via opera mini ook wel lezen maar ik vind het prettiger om het bij 'E-mail' zelf in te stellen. Voor de update lukte dit wel zonder problemen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aino gebruikers,

Kan iemand mij vertellen of er voor de SE AINO ook een flasplayer te downloaden is? Ik kan tot op heden niet meer dan alleen YouTube videos streamen voor al het andere heb je een flashplayer nodig

Graag een bruikbare tip!

Alvast bedankt,
JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk nog steeds mensen die de laatste update nog niet hebben kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
ik heb eindelijk mijn Aino terug. Na ongeveer 3 weken wachten was hij gerepareerd. Echter was er een hoekje afgebroken! Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb het toestel wederom terug gestuurd. Vandaag na ongeveer 3 weken heb ik mijn toestel helemaal goed en wel terug. Ze hebben ongeveer mijn hele toestel vervangen, maar ik heb wel dezelfde. Ik ben gewend dat ze nogal makkelijk een nieuwe geven eigenlijk :)

De nieuwste firmware stond er na de reparatie nog niet op, dus dat heb ik zelf meteen maar even gedaan. De grootste verschillen zijn dat de touch eindelijk soepel functioneert. Tevens een nieuw spelletje en een nieuw thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer steeds die update te doen, maar ik snap niet helemaal hoe het moet. In het begin staat (bij verbinden) dat je je aino moet aansluiten aan je pc met de USBkabel en tegelijkertijd de C-toets moet inhouden. Dit doe ik steeds, maar er gebeurt dan niets. Doe ik iets verkeerd of moet ik het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerst accu eruit en erin gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, nee. Dat stond er niet bij. Dan probeer ik dat nog even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Laatst online: 09:57
Goeie dag,

Mijn vriendin is op zoek naar het headsetje los. Die van haar heeft het buiten de garantie begeven |:( . Nou heb ik natuurlijk al op google gekeken maar kan het toch echt nergens vinden. Hebben er hier nog mensen goeie ideeen daarvoor waar ik hem kan kopen O-) ?

Alvast bedankt.

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57
Xino schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:33:
Goeie dag,

Mijn vriendin is op zoek naar het headsetje los. Die van haar heeft het buiten de garantie begeven |:( . Nou heb ik natuurlijk al op google gekeken maar kan het toch echt nergens vinden. Hebben er hier nog mensen goeie ideeen daarvoor waar ik hem kan kopen O-) ?

Alvast bedankt.
Niet die headset precies, die heet uit mn hoofd de MW-100 ofzo. Wel kun je de iets uitgebreidere (dus duurdere) MW-600 nemen.
@jw1974
Nee, er is geen flash player voor de Aino.

[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 17-07-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Xino schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:33:
Goeie dag,

Alvast bedankt.
Op eBay zoeken naar MH100 of MH-100 levert wel een aantal resultaten op :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
249e bij de aldi zie ik net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Miste toch een paar dingen bij de Aino , opzich is het een goed toestel alleen een trage processor waardoor hij soms vastloopt, verder de kombinatie toetsen en een niet volledig touchscreen begon me tegen te staan en als echte hobbyist heb ik het toestel verkocht en nu het vlaggeschip van SE gekocht de Xperia X10 dus verhuis nu naar de andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, in alle eerlijkheid ben ik er ook nog steeds niet uit of ik wel blij ben met m'n switch vanaf de C905i.

Vind de t9 van de aino echt helemaal ruk, en het wel erg beperkte touch screen helpt ook niet.

Maargoed, we moeten het er nog een half jaartje mee doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:45
Als ik de nieuwe firmware erop zet, worden dan al mijn smsjes en telnr's verwijdert?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste