Dat is mogelijk, ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn MBP (al werkte het niet echt stabiel). Om de headset detecteerbaar te maken moet je - als ik mij niet vergis - de power knop 5 seconden ingedrukt houden (de lichtjes beginnen dan te knipperen).Richard! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:41:
Is het ook mogelijk om met de Headset verbinding te maken via mijn Laptop, dat ik dus via Bluetooth ook gewoon muziek kan luisteren via me headset? Hij vind hem namelijk niet.
[ Voor 59% gewijzigd door Richard! op 20-02-2010 10:20 ]
In de handleiding op de Aino staat dat de telefoon zich binnen 20 cm van de headset moet bevinden voor de koppeling. Misschien was de afstand dus te groot?Richard! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:18:
Als ik hem in hou gaat hij naar 5 seconden hele tijd knipperen maar op me pc vindt hij niks.
Als daar het probleem niet zit dan zou ik niet meteen weten waar wel. Je zou in dat geval wel eens kunnen checken of je de headset kan vinden vanop een andere telefoon.
hij zegt namelijk iets als ik internet en facebook en dergelijke wil gebruiken.
namelijk dit:
Verbindingsfout. Controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.
hoop dat iemand mij kan helpen.
maar bij elke telefoon moet dat weer anders ingesteld worden. maar dan natuurlijk wel met de zelfde instellingen.
en die weet ik dus niet.
Via de support pagina van sonyericsson.com kan je de juiste instellingen naar je Aino laten verzenden. Klik hier, kies Vodafone NL als provider en U10i als telefoon model, vul je telefoonnummer in en klaarralph9994 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:24:
het schijnt dus dat ik de instellingen moet hebben van internet van vodafone.
maar bij elke telefoon moet dat weer anders ingesteld worden. maar dan natuurlijk wel met de zelfde instellingen.
en die weet ik dus niet.
[ Voor 17% gewijzigd door fanatic_david op 21-02-2010 18:02 ]
Is dit een probleem wat meer bekend is?
- Touchscreen valt tegen, opzich niet zo erg, maar de toetsen zijn door het design wel minder bruikbaar dan mijn C905.
- Toestel is best vlot
- Tafelstandaard is opzich leuk, maar redelijk nutteloos, wat tevens enigszins geldt voor de flashy-features van de headset. Kan imo alleen maar ten kosten gaan van de accuduur van het ding.
- Verder ziet het toestel er prima uit. Net ding, alles werkt naar behoren, dus weinig te klagen.
Enige wat ik mis is de mogeljkheid om een snelkoppeling te maken waarmee bluetooth gewoon meteen aan en uit gaat... Dat krijg ik nu niet voor elkaar...
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2010 16:00 ]
Ja idd, dat vind ik ook. De snelste manier tot nu toe, is via:Enige wat ik mis is de mogeljkheid om een snelkoppeling te maken waarmee bluetooth gewoon meteen aan en uit gaat... Dat krijg ik nu niet voor elkaar...
* snelkoppeling >> bleutooth >> verbinden.
Zou fijn zijn als dat met 1 toets zou kunnen
Daarnaast nog wat nieuwe frustraties:
- Spatie is verplaatst naar de 0 ipv hekje
- T9 is niet meer case sensitive, toevoegen van woorden met hoofdletters heeft geen zin.
Maargoed, algeheel nog best tevreden.
Verwijderd
ik heb sinds vorige week ook een Aino, en ben er erg blij mee.
alleen heb ik problemen met internetten.
ik heb sinds gister opera mini gedownload en ik krijg het niet voor elkaar om dit als standaard internetbrowser te zetten. weet iemand hoe dit moet?
gr Roderick
Verwijderd
Ik ben ook nog op zoek naar een mogelijkheid om bepaalde afbeeldingen en geluidsbestanden niet in de walkmanplayer te laten zien, ik heb hier echter nog geen optie voor kunnen vinden helaas. De geluidsbestanden en afbeeldingen van mijn navigatie die in de Overige folder staan komen tussen de muziek in walkman in, dit kan toch wel behoorlijk irritant zijn als tussen het luisteren van je favoriete muziek door een vrouw je wat in je oren zit te schreeuwen welke kant je op moet rijden. Iemand een oplossing?
Is het ook op de een of andere manier mogelijk om de standaard applicaties te verwijderen op de telefoon?
R7AA077 maakt de Aino trouwens bij mij in zijn geheel een stuk sneller, hij gereageerd sneller, maar dit kan natuurlijk ook bedrog zijn door mijn enthousiasme. Verder merk ik niet veel van de verbetering van de batterij, nog steeds 3 tot 5 dagen afhankelijk van mijn gebruik. Wifi en gps zijn wel een stuk sneller geworden,
Ik heb op dit moment een samsung pixon 12 maar ben hier nogal ontevreden over. Nou zit ik eraan te denken om deze te verkopen en een aino te kopen.
Ik vroeg mij af wat de prestaties zijn van de microfoon van dit toestel. Ik ben namelijk nogal een feestganger en maak regelmatig filmpjes bij het uitgaan en evenementen waar nogal veel geluid/muziek is. Kan de telefoon de geluiden goed opnemen of niet? mischien iemand een voorbeeld die ik kan beluisteren ?
dit is trouwens niet de eenige punt waarom ik wil overstappen (om jullie reacties maar voor te blijven
Niemand? Ben tevens zeer benieuwd of Google Latitude werkt op de Aino. Ik vind hier niets over terugsmeerbartje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:43:
Wie kan me vertellen of het mogelijk is om dit toestel over-the-air te syncen met Google Calendar? En dan het liefst met alle agenda's, dus niet alleen mijn primary Google Calendar agenda.
Lijkt mij van niet:smeerbartje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:37:
[...]
Niemand? Ben tevens zeer benieuwd of Google Latitude werkt op de Aino. Ik vind hier niets over terug.
Bron: GoogleGoogle Latitude is een functie van Google Maps voor mobiel voor de volgende telefoons:
- Android-telefoons, zoals de T-Mobile G1 (binnenkort beschikbaar)
- iPhones en iPod touch-apparaten (binnenkort beschikbaar)
- de meeste BlackBerry's met kleurenscherm
- de meeste apparaten met Windows Mobile 5.0 of hoger
- de meeste Symbian S60-apparaten (smartphones van Nokia)
Verwijderd
Hij geeft bij mij ook iedere keer een time out.
Ik kan wel via de ps3 media wat op de aino staat aanspreken en afspelen.
Maar andersom wil het niet lukken.
Ik heb ook in mijn draadloos routertje een regel zoals hieronder beschreven proberen aan te maken maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan. Volgende week komt er een andere wifirouter. Dan ga ik het nog eens proberen.
@great dictator heb jij het al voor elkaar?
great_dictator schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:33:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Remote Play buiten zijn eigen netwerk werkend te krijgen?
Ik heb een Sony Ericsson Aino gekocht, mede omdat ik remote play zou kunnen gebruiken. Dit werkt ook in mijn eigen netwerk, maar niet via 3G of een ander wifi netwerk. Om thuis te kunnen testen heb ik mijn wifi verbinding op de telefoon via een proxy lopen (dit werkt, ik kan gewoon internetten).
Ik krijg constant een time out of een netwerk error, wanneer ik contact met remote play probeer te maken.
Ik heb een alcatel speedtouch ST 706 router, waarbij mijn ps3 met een ethernet kabel verbonden is.
Ik heb bij portforward een nieuw spel of toepassing aangemaakt met TCP/UDP poortbereik 9293-9293 omgezet naar 9293-9293. Heb geen triggerprotocol of triggerpoort gespecificeerd. Deze toepassing heb ik aan mijn ps3 toegewezen.
UDNP is ingeschakeld.
Als iemand tips heeft dan hoor ik die graag, b.v.d!
[ Voor 73% gewijzigd door Binnetie op 15-03-2010 13:41 ]
Verwijderd
Inmiddels zijn we 6 (!!) weken verder en ik heb 'm nog steeds niet terug. Na diverse keren contact gehad te hebben met de winkel bleek vandaag dat het zo lang duurt omdat er een onderdeel voor reparatie van het touchscreen momenteel niet leverbaar is. Het lag dus niet aan de software maar echt aan het scherm zelf. Zijn er hier meer mensen met dit probleem, of evt. mensen waarbij de reparatie ook zo lang duurt ivm de beschikbaarheid van de onderdelen?Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:36:
[...]
Had jij ook dat het licht van je stand-by scherm aan bleef?
Vandaag nog een keer de laatste update geïnstalleerd maar helaas. Ik denk dat het niet aan m'n software ligt maar aan m'n scherm. Morgen maar even terug naar de winkel.
dit is volgens de meuktracker de nieuwste versie: meuk: Sony Ericsson Aino R7AA071Binnetie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:36:
Ik heb hier een Aino in de hand en deze heeft softwareversie R7BA078, is deze nieuwer of is dit een oudere versie van de software? De telefoon werkt overigens erg goed, jaren geleden had ik nog een K700i en sindsdien alleen maar HTC.
Verwijderd
Verwijderd
Mvg.Donny
Gewoon het .jar bestandje op je memstick zetten.. dan via je telefoon dat .jar bestandje installeren en klaarVerwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:43:
Hallo zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik gedownloade games via de pc op de SE Aino kan overzetten?
Mvg.Donny
@ knudde1975
2 maanden?? mijn Aino is nu ook al zo'n 3 weken op reperatie, maar ik dacht dat ik hem nu wel zo ongeveer terug zou moeten krijgen.. maar het kan dus wel 2 maanden duren
[ Voor 22% gewijzigd door Sinester op 21-03-2010 13:56 ]
Hello there
Verwijderd
Binnenkort loopt m'n abo af en ik ben dus alvast op zoek naar een vervanger voor m'n c702. Helaas heeft SE geen 'bar' model wat qua functionaliteiten een opvolger genoemd kan worden van de c702.. De Aino ziet er wel erg gelikt uit en heeft alle features (en meer) die ik zou willen.
Is en blijft het slider mechanisme een beetje degelijk? Ik doe altijd >2 jaar met m'n telefoon en vertrouwde sliders e.d. nooit zo
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de batterijduur als er alleen gebeld/gesmst wordt en alle overige functies uit staan? GPS/internet doe ik hooguit een keer per maand dus de rest van de tijd vind ik het wel belangrijk dat de telefoon lang standby kan blijven.
Ik ben en sms regelmatig, en heb de powersave optie aan staan. De verlichting staat op 50%.
Mijn broertje heeft ook een Aino, en ik speel er zo nu en dan eens mee.primusz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:17:
Is het niet verstandiger om je telefoon gewoon niet ergens neer te leggen bij vreemden (of iig mensen die niet van je spullen af kunnen blijven)?
Binnenkort loopt m'n abo af en ik ben dus alvast op zoek naar een vervanger voor m'n c702. Helaas heeft SE geen 'bar' model wat qua functionaliteiten een opvolger genoemd kan worden van de c702.. De Aino ziet er wel erg gelikt uit en heeft alle features (en meer) die ik zou willen.
Is en blijft het slider mechanisme een beetje degelijk? Ik doe altijd >2 jaar met m'n telefoon en vertrouwde sliders e.d. nooit zo
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de batterijduur als er alleen gebeld/gesmst wordt en alle overige functies uit staan? GPS/internet doe ik hooguit een keer per maand dus de rest van de tijd vind ik het wel belangrijk dat de telefoon lang standby kan blijven.
Mijn vader heeft een C905, en de Aino maakt iets minder mooie foto's dan de C905. Verder voelt het slider gedeelte erg degelijk aan, net als de rest van de telefoon. Aan de toetsjes moet je wel even wennen.
Mijn broertje laat hem om de 3 dagen op, maar dan luistert hij wel vaak naar muziek en gebruikt WiFi zo af en toe. Ik denk dat 4 a 5 dagen wel haalbaar is wanneer je hem alleen voor sms'en en bellen gebruikt.
Verwijderd
Alles werkt mediaplayer is geweldig.
Maar nu loop ik tegen een aantal zaken aan. Ik vind de appstore van SE maar ruk, een fartomatic en een lovemeter voor belachelijke bedragen. Maar een programmatje welk pdf en epub ondersteunt kan ik niet vinden.
Ook wil ik een navigatieprogrammatje draaien zonder dat ik aan een abbo van 7,95 (wisepilot)
Of 2,95 (amAze) vast zit.
Ook zou ik graag precies willen weten welke bestandsformaten van media en mobile applicaties hij ondersteunt.
Wat voor een besturingssysteem draait er eigenlijk op de Aino.
experia x10 loopt op android
Satio en Vivaz op Symbian
Aino draait op SE's eigen naamloze OS.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:33:
Ik heb mijn Aino sinds een paar weken op het eerste gezicht een geweldig toestel.
Alles werkt mediaplayer is geweldig.
Maar nu loop ik tegen een aantal zaken aan. Ik vind de appstore van SE maar ruk, een fartomatic en een lovemeter voor belachelijke bedragen. Maar een programmatje welk pdf en epub ondersteunt kan ik niet vinden.
Ook wil ik een navigatieprogrammatje draaien zonder dat ik aan een abbo van 7,95 (wisepilot)
Of 2,95 (amAze) vast zit.
Ook zou ik graag precies willen weten welke bestandsformaten van media en mobile applicaties hij ondersteunt.
Wat voor een besturingssysteem draait er eigenlijk op de Aino.
experia x10 loopt op android
Satio en Vivaz op Symbian
Een app die je kan gebruiken moet dus op java draaien zoals:
van: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_conversionJava Based
JE-Comics will convert comic book images to PDF files.
[url="http://www.lib2go.com" class="external text" title="http://www.lib2go.com" rel="nofollow"]lib2go.com[/url] will allow to convert documents to LRF format
[url="http://handybibliothek.qioo.de/qic.php" class="external text" title="http://handybibliothek.qioo.de/qic.php" rel="nofollow"]QiOO's QiC[/url] online converter for TXT to JAR, which is readable on all Java-enabled cell phones
[ Voor 10% gewijzigd door musicer op 26-03-2010 16:56 ]
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 28-03-2010 23:10 ]
Kom van een nokia 6500 die redelijk beviel, maar wil nu dus overstappen op SE.
Ben sterk aan het twijfelen tussen de ainio en de C905, het grote scherm van de ainio lijkt me wel relax, maar de camerafunctie van de 905 is ook wel fijn.
Hoe zit het met de kwaliteit van de foto's op de anio?
Hoor hier op het forum ook veel klachten van mensen met problemen met de 905.
Dit heeft een betere kwaliteit camera.
Verwijderd
Maar als ik via internet filmpjes wil kijken zegt hij telkens:
You need the latest flash player to vieuw this video.
Ik heb veel gezocht op internet en via mijn mobiel geprobeert dit te downloaden maar tevergeefs. Mijn apparaat staat er niet tussen. Ik heb hem ook geupdate gisteren.
Heeft iemand DE oplossing voor mij?
Bij voorbaat dank,
Joost
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 11:36 ]
Verwijderd
Ik ben ten einde raad. Het volgende probleem met de Aino vs Hi Eindeloos Online:
Sinds afgelopen maandag is het niet meer mogelijk om video's te streamen van bijv You Tube, NU.nl. Via opera mini kon ik dus gewoon video's streamen met Hi eindeloos online + kpn streaming instellingen. Verbonden met media server en hopla.
Nu krijg ik helemaal niets meer te zien, ik wil de video bekijken, klik hem aan en er gebeurt simpelweg helemaal niets. Ik contact opgenomen met HI en dan kom je in de malle molen terecht van het opnieuw instellen van de verbindingen tot en met een master reset van de Aino. Al met al ben ik geen snars wijzer geworden en is er niets "vreemds" met de Aino gebeurt dus mijn eerste gedachte is, dat het aan de mediaserver ligt!, maar HI spreekt dit tegen omdat er bij hen geen storingen zijn. Ligt het dan toch aan het toestel??
Wie heeft hier ook ervaringen mee? Ik zal toch niet de enige zijn? Wie kan mij de de oplossing geven?
Ik hoor graag van iemand.
Gr,
JW
heb nu de Aino 2 maanden maar hij word echt met de dag irritanter
vandaag al 2 keer gehad dat hij uitviel (zomaar, batterij is gewoon vol)
muziek vertikt hij af-en-toe af te spelen (hoor je geen geluid maar hij speeld het wel, reboot fixt het wel maar komt elke keer terug)
sommige MP3's speelt hij niet af in hetzelfde album(zegt hij dat het afspelen mislukt is terwijl dat de mislukte altijd heeft gewerkt op de oude)
er is ook geen andere MP3 player zoals CorePlayer
en die headset die je erbij krijgt heeft ook kuren, als je lang op de volume knopt drukt valt hij helemaal uit en krijg je hem niet meer aan (aan het infuus leggen gaat hij wel aan en de batterij is gewoon vol)
nee, geef mij maar de W960i, nooit problemen mee gehad en hij is helemaal touchscreen
Sorry voor de late reactie, check het forum niet bepaald elke dag.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:48:
Heeft iemand remoteplay al functioneel met de ps3?
Hij geeft bij mij ook iedere keer een time out.
Ik kan wel via de ps3 media wat op de aino staat aanspreken en afspelen.
Maar andersom wil het niet lukken.
Ik heb ook in mijn draadloos routertje een regel zoals hieronder beschreven proberen aan te maken maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan. Volgende week komt er een andere wifirouter. Dan ga ik het nog eens proberen.
@great dictator heb jij het al voor elkaar?
[...]
Maar via eigen netwerk lukt het wel. Alle functies op de ps3 zijn bereikbaar en te gebruiken, behalve games enzo. Het is me niet duidelijk of het je ook in het eigen netwerk is gelukt, maar anders zou je direct op het draadloze netwerk van de ps3 moeten connecten. Als je naar draadloze netwerken zoekt, zou je die ook moeten vinden.
Maar helaas lukt het via 3g nog niet, ik ben al wel een grote stap verder. Je moet de ps3 namelijk niet automatisch een ip toe laten wijzen, maar je moet hem manueel zetten. Port-forward naar TCP 9293 evt. ook UDP 9293 en door laten linken naar het ipadres van je ps3.
Ik kreeg uitendelijk geen time out meer, maar alleen een zwart scherm via 3g. Maar goed, daar koop je nog niks voor uiteindelijk. Het wil maar niet lukken, terwijl remote play toch 1 van de punten is waar ik deze voor gekocht heb.
Heb btw. een thomson st706 speedtouch
Succes! Als het je wel lukt, moet je het maar laten weten..
Heeft een tijdje geduurd, maar ben er nu zelf achter hoe je naar mass storage modus gaat:great_dictator schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:42:
Als je shuffle aan hebt in de media modus, blijft hij maar muziek uit 1 album spelen. Kan hij niet muziek uit alle albums shuffle'en?
Hoe wissel je van PC-modus naar USB-modus (mass storage)? Hij deed hebt bij mij een keer per ongeluk, maar lukt me niet meer..
In standby media scherm kun je op de balk drukken/klikken om de speler snel tevoorschijn te halen, zonder de pijl volledig naar boven te doen. Nadeel is dat de muziek zo snel kan spelen in de toetsvergrendeling..
Zet de telefoon uit en doe de usb kabel er in. Je kunt nu als een harde schijf door de mappen bladeren en bestanden copieëren zonder het programma (PC suite) te gebruiken.
Kan nog steeds niet updaten met SE update software, maar is nu wel gelukt met update op de telefoon zelf instellingen/algemeen/software bijwerken. Heb nu ook roco loco eropstaan.
Heb telefoon ook geflashed omdat na registratie van 'remote play' de telefoon niet meer werkte. Alleen backlite deed nog maar.
Heb nu 'telefoonreparatie' gebruikt, is nieuwe functie van SE PC Suite (na software update). Komt dus erg van pas.
Verder geen problemen, telefoon verder erg gebruiksvriendelijk, handig en snel.
EDIT: Heb remote play nu zonder problemen draaien, zowel via 3g als via wifi. Ingredienten: nieuwste updates van PS3 als op de Aino. Portforward TCP/UDP 9293 naar VAST IP adres van PS3, het heeft een halfjaar geduurd, maar dan heb je ook wat.
[ Voor 8% gewijzigd door great_dictator op 08-04-2010 15:39 . Reden: remote play toch succesvol ]
Verwijderd
Ik ben ook een w960 bezitter! En ik twijfelde ook om de Aino te nemen. Maar ik denk dus beter van niet? W960 is inderdaad niet zo slecht. Indicatie led voor sms ontvangen/gemist gesprek enzo is erg handig en zie je in (bijna) geen nieuwe se toestellen terug. Alleen symbian is wel een beetje traag. Is de Aino wel sneller?[T]yphoon schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:41:
ik wil mijn oude SE W960i terug
heb nu de Aino 2 maanden maar hij word echt met de dag irritanter
vandaag al 2 keer gehad dat hij uitviel (zomaar, batterij is gewoon vol)
muziek vertikt hij af-en-toe af te spelen (hoor je geen geluid maar hij speeld het wel, reboot fixt het wel maar komt elke keer terug)
sommige MP3's speelt hij niet af in hetzelfde album(zegt hij dat het afspelen mislukt is terwijl dat de mislukte altijd heeft gewerkt op de oude)
er is ook geen andere MP3 player zoals CorePlayer
en die headset die je erbij krijgt heeft ook kuren, als je lang op de volume knopt drukt valt hij helemaal uit en krijg je hem niet meer aan (aan het infuus leggen gaat hij wel aan en de batterij is gewoon vol)
nee, geef mij maar de W960i, nooit problemen mee gehad en hij is helemaal touchscreen
Verwijderd
probleem al gevonden,moet er geen 1 kiezen uit ringtones maar uit mijn muziek
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 22:12 ]
Ik had al sinds het begin problemen met het touchscreen: geregeld reageerde dat niet meer op aanrakingen maar door het toestel uit te schakelen en opnieuw in te schakelen kon ik dat (tijdelijk) verhelpen. Die handeling moest ik, naargelang de tijd vorderde, vaker en vaker herhalen. Uiteindelijk ben ik daarmee gestopt en deed ik het zonder het touchscherm (voor zover mogelijk).
Gisteren wou ik een paar foto's maken waarbij de flits niet gewenst was. Het touchscreen reageerde niet dus starte ik het toestel opnieuw op met de verwachting het opnieuw aan de praat te krijgen...maar helaas. Bovendien weigeren het scherm en de achtergrondverlichting nu uit te gaan wanneer het toestel dichtgeschoven is. Een firmware upgrade/downgrade en master reset mochten niet baten.

UPDATE: Ik heb mijn Aino ondertussen teruggebracht naar de winkel voor reparatie. Er werd mij verteld dat ik hem maximum 2 tot 3 weken kwijt zou moeten zijn. Ik ben benieuwd...
[ Voor 21% gewijzigd door fanatic_david op 15-04-2010 23:47 ]
Nu dan de vraag..Het valt me op dat de aino..snel naar een zwart scherm gaat, Ik ben bijvoorbeeld een mailtje aan het lezen en dan ineens wordt het scherm zwart..dit heeft te maken met instellingen denk ik..maar zo snel kan ik de mail niet lezen hoor..Ik heb me rot lopen zoeken naar de instelling om dit aan te passen want dit is echt te snel..het heeft natuurlijk te maken met energie besparing maar als ik gewoon bezig ben moet het scherm niet op standby gaan. Iedere keer een knop moeten indrukken om te kunnen lezen vind ik niet echt prettig..
Weet iemand waar ik dat kan aanpassen..Heb pas een update gedaan en dus alles is update in de phone..maar die instelling he..wordt er een beetje moedeloos van..Kan het nergens vinden op internet..Mischien gebruik ik de verkeerde zoek term..lol..
Dus als iemand weet hoe ik dit kan doen dan graag het antwoord..bij voorbaad dank..;)
Ik heb ook een tijd lopen zoeken, voor bij gebruik van Google maps voor navigatie is dat ontzettend irritant. Heb nergens een setting gevonden om de 'screensaver' optie aan te passen of uit te zetten.Universal schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:19:
...
Weet iemand waar ik dat kan aanpassen..Heb pas een update gedaan en dus alles is update in de phone..maar die instelling he..wordt er een beetje moedeloos van..
Ik denk een of andere sensor die detecteert wanneer je het toestel tegen je oor houdt zodat het display wordt uitgeschakeld. Maar zeker ben ik daar helemaal niet vanvideoman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:06:
Weet iemand waar dat piepkleine rechthoekige lensje is links boven in de display ?
Het display is iig hersteld. Voor de rest heb ik (nog) geen beschadigingen of nieuwe gebreken kunnen vaststellen. Ik dus tevreden

Ook ik heb helaas geen oplossing om het probleem te voorkomen.. wel een tip, voorzover je dat nog niet ontdekt hebt: raak regelmatig het scherm aan, tenminste voor hij op zwart gaat. Dan blijft het scherm verlicht. Is in ieder geval fijner dan op knoppen/toetsen drukken.angelina schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:43:
[...]
Ik heb ook een tijd lopen zoeken, voor bij gebruik van Google maps voor navigatie is dat ontzettend irritant. Heb nergens een setting gevonden om de 'screensaver' optie aan te passen of uit te zetten.
In opera beta wordt het scherm eerst 2 seconden voor de helft gedimd voor hij volledig op black gaat. (wanneer telefoon ingeklapt is). Wanneer je dan scherm aanraakt voorkom je dat hij helemaal zwart wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door great_dictator op 23-04-2010 03:29 ]
snelkoppelingen moet je hiervoor de-activeren
[ Voor 4% gewijzigd door great_dictator op 23-04-2010 04:15 ]
Heb je nog wat veranderingen gemerkt?Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:59:
Net via seus geupdate sw versie:R7BA084
Mijn Aino houdt het verder redelijk uit, af en toe een touch screen wat niet meer wil maar dat gebeurt niet heel vaak gelukkig. Heb nog wel af en toe mot met de GPS. En ik krijg geen toegang tot die films via SE helaas.
Idiocracy: it is real!
Opzich mankeerd er niets aan de hardware maar heeft SE toch wat meer tijd nodig gehad om een goede firmware te schrijven.
Met Opera heb je trouwens ook een touchscreen toetsenbord.
Verwijderd
Alles lijkt inderdaad iets 'smoother' te gaan.
Bijvoorbeeld het kantelen van het scherm gaat sneller.
Ik heb trouwens sinds de aanschaf, half december 2009, pas 1 vastloper gehad, die een reset nodig had (telefoon uit - aan). Ik ben dus wel tevreden over mijn toestel.
Je krijgt er trouwens 2 nieuwe spelletjes op
Zijn wel voor 3 jaar en jonger, maar ja

[ Voor 13% gewijzigd door roland kroes op 30-04-2010 13:09 . Reden: extra info ]
Ik moet zeggen dat ik op de officiële site van eBuddy nooit een versie specifiek voor de (U10) Aino heb kunnen vinden. Persoonlijk download ik die app via getjar.com (eerst rechtsboven je mobiel instellen en dan zoeken naar 'ebuddy').Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:43:
Ik heb laatst mijn telefoon opgestuurd en nu heb ik deze terug, maar ik mis nu een aantal van mijn applicaties waaronder die van eBuddy. Dit is de enigste die ik niet kan terugvinden op het internet, want op de site van eBuddy staat de Aino er niet meer tussen opeens?Vroeger had ik hem wel daar kunnen downloaden, dus het kan zijn dat ik verkeerd kijk. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze applicatie kan vinden? Alvast bedankt.
Ook ik heb daarstraks de firmware van mijn Aino geüpgrade (van R7AA077) naar R7BA084. Ik heb dit gedaan op de Aino zelf (en dus niet mbv SEUS). Daarbij zijn alle instellingen en dergelijke bewaard gebleven. Wijzigingen en/of verbeteringen in de firmware moet ik overigens nog vaststellen.
In het telefoonboek staan als je fototjes van je contacten naast de naam.
Menu reageert sneller
Loopt stabieler
Foto wordt beter weer gegeven op het scherm en kantelt sneller bij draaien toestel
Verder nog geen vastloper gehad met zeer veel audio en video op de 8 gig kaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:43:
Ik heb laatst mijn telefoon opgestuurd en nu heb ik deze terug, maar ik mis nu een aantal van mijn applicaties waaronder die van eBuddy. Dit is de enigste die ik niet kan terugvinden op het internet, want op de site van eBuddy staat de Aino er niet meer tussen opeens?Vroeger had ik hem wel daar kunnen downloaden, dus het kan zijn dat ik verkeerd kijk. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik deze applicatie kan vinden? Alvast bedankt.
Verwijderd
hoe komen jullie dan aan die nieuwere versie ? R7BA......
[ Voor 8% gewijzigd door roland kroes op 01-05-2010 13:37 ]
Verwijderd
toch bedankt
Idiocracy: it is real!
Was eerst een slider naar rechts voor geluid uit, en vervolgens een slide naar links voor het wegdrukken.
Dat zijn nu twee toetsen geworden.
Vond het eerst beter...
Ik denk dat dat wel eens een hardware issue zou kunnen zijn. Mijn Aino had er ook (erg) vaak last van maar dat was lange tijd gewoon "op te lossen" door hem even opnieuw op te starten. Totdat op een dag het touchscreen helemaal niet meer reageerde, ook niet na een reboot. Toen heb ik hem binnen gedragen voor reparatie en sindsdien heb ik er helemaal geen last meer vanangelina schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:32:
Ook de update geinstalleerd. Helaas, na 2 dagen hing mijn touchscreen weer. Begin het een beetje zat te worden. Of het is heel lastig op te lossen of ze doen er gewoon niets aan.
Probeer dan alsnog de update uit te voeren. Er zit een bug in de update service dat hij weergeeft dat je de nieuwste versie al hebt, maar dit is dan niet het geval. Mocht dit niet werken dan is de andere optie wat al genoemd is, je hebt een branded versie.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:50:
Heb ik gedaan via dit update progamma van Sony , krijg terug de melding dat ik de nieuwste versie al heb !
toch bedankt
Mijn Aino is ook weg geweest voor reparatie. Sinds kort gaan de toestellen naar Duitsland en duurt de reparatie een stuk langer. Na 3 weken had ik mijn toestel eindelijk terug. Bleek er een hoekje uit mijn toestel afgebroken te zijn. Dit was niet het geval bij het opsturen van het toestel. Nu ben ik inmiddels weer een week aan het wachten bah.
De camera vind ik nog steeds niet al te best van de Aino, maar volgens Esato zou daar ook verandering in moeten zijn bij de nieuwste update.
R7BA084
- SEUS 29 April 2010
- Camera 6.9
- New game: Bubble Town2
- 3 New themes: cherry stream, lime stream, turquoise stream
- Media menu: icons don't bounce, they only go up.
- New font in closed phone mode.
Bugs
- less bass in acoustic.
Overigens; het "opneemscherm" heeft wel af en toe een slider, ben er nog niet helemaal uit wanneer wel en wanneer niet...
Multiple pc builds in progress
Ik heb op de forum gelezen dat dit een lichtsensor is waardoor de display gaat dimmen wanneer de telefoon wordt gebruikt.
Bij het testen ben ik erachter gekomen dat de sensor naast de oorspreaker zit. Voor zover ik weet heeft dat lampje geen functie.
Mijn broer heeft zijn aino twee weken geleden net gekocht en hij heeft dit niet. De display dimt net zoals mijn mobiel bij de oorstuk. Er is verder geen lampje zichtbaar.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitzetten of misschien kan weg halen?
Ik kijk namelijk veel filmpjes op mijn aino en dat lampje is erg irritant.
Is het mogelijk om dit uit te zetten met een firmware update of dergelijk.
Ik smeek om jullie hulp dit is niet leuk.
[ Voor 12% gewijzigd door minimog34 op 10-05-2010 20:12 ]
Verwijderd
1. Als ik mijn Aino dicht heb en ik laat hem dimmen en ik wil op dat knopje drukken gebeurt er niks. Ik kan alleen mijn touch bedienen als ik hem open doe en dan weer dicht,
2. Ik kan mijn Aino niet meer opladen alleen via de pc.
3. Als ik bij een afbeelding of muziekje ben en ik wil die sturen via bluetooth dan klik ik erop gebeurt er niks. Ga ik naar bluetooth toe spaced mijn mobiel hem.
Jongens I need help!
Je kunt het volgende proberen,Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:07:
AAAAAAAAAAH jongens ik heb 3 problemen met de aino
1. Als ik mijn Aino dicht heb en ik laat hem dimmen en ik wil op dat knopje drukken gebeurt er niks. Ik kan alleen mijn touch bedienen als ik hem open doe en dan weer dicht,
2. Ik kan mijn Aino niet meer opladen alleen via de pc.
3. Als ik bij een afbeelding of muziekje ben en ik wil die sturen via bluetooth dan klik ik erop gebeurt er niks. Ga ik naar bluetooth toe spaced mijn mobiel hem.
Jongens I need help!
1. Haal het batterij deksel los, bovenaan het toestel zit in het midden een klein schakelaartje, druk die in en kijk of hij dan wel werkt, verwijder stof, doe dit ook bij de knop die in de deksel zit.
2. Het kan zijn dat je stekkerlader defect is, maar ook kunnen de kontakt punten vuil zijn , als hij wel via usb laad is het toestel in orde, probeer een andere lader bijvoorbeeld in de winkel.
3. Voer een firmware upgrade uit, via de update service let op maak wel eerst een backup van je kontacten enzo ! De laatste update heeft een hoop verbeteringen.
Verwijderd
Bedankt, ik heb alleen al dat eerste punt geprobeerd en zelfs met een stokje maar er gebeurd helemaal niks.videoman schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:22:
[...]
Je kunt het volgende proberen,
1. Haal het batterij deksel los, bovenaan het toestel zit in het midden een klein schakelaartje, druk die in en kijk of hij dan wel werkt, verwijder stof, doe dit ook bij de knop die in de deksel zit.
2. Het kan zijn dat je stekkerlader defect is, maar ook kunnen de kontakt punten vuil zijn , als hij wel via usb laad is het toestel in orde, probeer een andere lader bijvoorbeeld in de winkel.
3. Voer een firmware upgrade uit, via de update service let op maak wel eerst een backup van je kontacten enzo ! De laatste update heeft een hoop verbeteringen.
Mijn moeder heeft ook een sony dus ik probeerde opteladen via haar oplader maar dat werkte niet. En dat laatste punt is gebeurd sinds ik de nieuwste update heb + mijn wekker gaat nu alleen af als ik mijn mobiel opengeschoven heb.
Ook hier je kontacten backuppen !
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of er voor de SE AINO ook een flasplayer te downloaden is? Ik kan tot op heden niet meer dan alleen YouTube videos streamen voor al het andere heb je een flashplayer nodig
Graag een bruikbare tip!
Alvast bedankt,
JW
Verwijderd
De nieuwste firmware stond er na de reparatie nog niet op, dus dat heb ik zelf meteen maar even gedaan. De grootste verschillen zijn dat de touch eindelijk soepel functioneert. Tevens een nieuw spelletje en een nieuw thema.
Verwijderd
Mijn vriendin is op zoek naar het headsetje los. Die van haar heeft het buiten de garantie begeven

Alvast bedankt.
Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow
Niet die headset precies, die heet uit mn hoofd de MW-100 ofzo. Wel kun je de iets uitgebreidere (dus duurdere) MW-600 nemen.Xino schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:33:
Goeie dag,
Mijn vriendin is op zoek naar het headsetje los. Die van haar heeft het buiten de garantie begeven. Nou heb ik natuurlijk al op google gekeken maar kan het toch echt nergens vinden. Hebben er hier nog mensen goeie ideeen daarvoor waar ik hem kan kopen
?
Alvast bedankt.
@jw1974
Nee, er is geen flash player voor de Aino.
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 17-07-2010 12:42 ]
Op eBay zoeken naar MH100 of MH-100 levert wel een aantal resultaten opXino schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:33:
Goeie dag,
Mijn vriendin is op zoek naar het headsetje los. Die van haar heeft het buiten de garantie begeven. Nou heb ik natuurlijk al op google gekeken maar kan het toch echt nergens vinden. Hebben er hier nog mensen goeie ideeen daarvoor waar ik hem kan kopen
?
Alvast bedankt.

Vind de t9 van de aino echt helemaal ruk, en het wel erg beperkte touch screen helpt ook niet.
Maargoed, we moeten het er nog een half jaartje mee doen